De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.388 views

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik ga vaak genoeg 's middags pas naar mijn werk of ik loop om een uurtje of vijf naar huis om 's avonds nog rustig een build te pushen aangezien dat toch alleen maar veel wachten en weinig doen is. Alles wat ik moet hebben staat op een of andere manier online.
jbdeiman schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

End of day commits / pushes zijn prima, maar maak wel een nieuwe branch voor je zoiets doet. Dan is er niets aan het handje en kan je prima E.O.D. commits doen, daar heeft niemand last van. Ben je klaar, merge je het naar "de master".

In principe niets mis met "E.O.D." commits, als je het goed doet zou iemand anders op het punt verder kunnen werken waar jij was gebleven.
Nou ja het probleem is dus als je niet gaat squashen nadien in je eigen branch en je merged later naar master dat het uiteindelijk altijd toch nog als losse commit in je master terug te vinden is.

En ik heb geen zin om al mijn repo's in DropBox of zo te gooien puur en alleen om al mijn files gesynchroniseerd te houden als alles óók al in Git staat. Erger nog, stel dat een file pas synct op het moment dat ik er al mee aan de slag was gegaan op een andere computer, wat dan?

Het is naar mijn mening gewoon een missende feature in CVS'en dat je geen "draft states" kunt saven naar de repo.

iOS developer

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
Ger schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Niets ten nadelze van ZpAz, maar kun je non-apple gebruikers vertellen waarom iets verouderd noemen heldhaftig is?
Apple heeft in OS X Yosemite het gedrag van het groene knopje veranderd. Voorheen had je om een applicatie fullscreen weer te geven nog een extra knop rechtsboven in het venster. Deze knop is komen te vervallen de groene knop heeft deze functie overgenomen. Voorheen maakte de groene knop het scherm wel groter, maar niet persé fullscreen. Ik miste deze functionaliteit, maar had nog niet de moeite genomen om uit te zoeken hoe dit precies geregeld is. Vandaar dat ik hem een held vind omdat ik het nu niet meer hoef uit te zoeken.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De tering, hoe lang duurt het updaten naar iOS 8.0.2 vanaf 8.0?!

Ding is al minstens een uur bezig geloof ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Then we will make our own internet! With blackjack and hookers!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qItrQ4v.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Gleighton op 17-10-2014 15:30 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:25:
De tering, hoe lang duurt het updaten naar iOS 8.0.2 vanaf 8.0?!

Ding is al minstens een uur bezig geloof ik.
Dat komt omdat eerst je hele internetgeschiedenis moet worden beoordeeld door een Apple representative of je wel worthy genoeg bent voor de update.
Gleighton schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

[afbeelding]
And broken pictures!

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2014 15:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:28:
[...]

Dat komt omdat eerst je hele internetgeschiedenis moet worden beoordeeld door een Apple representative of je wel worthy genoeg bent voor de update.
Ik zou je nog bijna geloven ook, behalve dat'ie halverwege blijft hangen momenteel. :(

SCHIET OP!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Gleighton schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

[afbeelding]
Plaatje hotlinken werkt precies niet ... nvm

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Ik zou je nog bijna geloven ook, behalve dat'ie halverwege blijft hangen momenteel. :(
Dan is ie iets tegengekomen waardoor hij er even een collega bij moet halen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Plaatje hotlinken werkt precies niet ... nvm
Heb m maar even op imgur gezet dan.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Dan is ie iets tegengekomen waardoor hij er even een collega bij moet halen.
Ah, dat zal't zijn ja, want hij lijkt nu alweer een paar pixeltjes verder te zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:19
Het is een goede dag vandaag. Eindelijk IntelliJ IDEA licenties :*) .

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
NSFW was hier wel enigszins van toepassing

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 17-10-2014 15:35 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:15

alienfruit

the alien you never expected

End of day commits zijn altijd waardeloos als ze naar trunk worden gecommit :P

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:57
Collega van mij is voor een SAP systeem van KPN bezig met een site. Krijgt hij van KPN te horen dat de site niet goed wordt weergegeven. Dus collega vraagt om wat screenshots. En inderdaad... hele lay-out door elkaar.

De site wordt volgens de medewerker in een iframe geladen in de SAP applicatie van KPN. Dus collega vraagt welke browser daarvoor gehanteerd wordt. Durft de KPN medewerker niet te zeggen en vraagt een KPN collega.

Antwoord: Internet Explorer 5.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamerdna.com/uimage/wRn322w8/full/wait-wut-jpg.jpg

:F :F :F
Tripple facepalm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PdeBie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:55:
Collega van mij is voor een SAP systeem van KPN bezig met een site. Krijgt hij van KPN te horen dat de site niet goed wordt weergegeven. Dus collega vraagt om wat screenshots. En inderdaad... hele lay-out door elkaar.

De site wordt volgens de medewerker in een iframe geladen in de SAP applicatie van KPN. Dus collega vraagt welke browser daarvoor gehanteerd wordt. Durft de KPN medewerker niet te zeggen en vraagt een KPN collega.

[afbeelding]

Tripple facepalm!
:X :F ;w }:| |:(

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En wij hier op kantoor pissig omdat sommige klanten nog IE8 gebruiken :X :D _o-

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-11 09:22

ElkeBxl

Tassendraagster

Hier op het werk gebruiken we IE10. Valt nog mee dus als ik dat zo lees :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Seriously? Dat is nog gewoon Windows 2000 of ouder dan ook. :X
Vraag me dan ook af welke versie van SAP (Portal) dat nog is.
Gelukkig al tijden in ieder geval niet lager dan IE7 hoeven te ondersteunen en dat is al af en toe rampzalig.
Laatste web project was met SAP UI5, dus dat was gelukkig IE9+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Tripple facepalm!
Is dat niet de laatste versie van IE die op Mac gebruikt kan worden? :+

Anyway; zulke oude versies kunnen toch niet meer ondersteund worden. :{ Zelfs IE8 ondersteuning vind ik ondertussen al niet meer vanzelfsprekend.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

[afbeelding]

Tripple facepalm!
Zo zie je maar, gewoon alles weer in een table layout, zonder fancy javascript en dat nieuwerwetse CSS.
Dat werkt gewoon overal :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57
HTML:
1
2
3
4
<META NAME="generator" CONTENT="FrontPage 4.0">
<FONT FACE="Verdana" SIZE="6" COLOR="Blue">
<B><I>Welkom op mijn website!</B></I>
</FONT>

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 17-10-2014 16:12 ]

We are shaping the future

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pnzYVrG.gif

Vinden jullie de nieuwe checkboxes van safari mooi? Ik vind ze schokkerig, en dit is een 30fps gif opname; In het echt zijn ze net zo schokkerig

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:51:
Als je je nog eens verveelt, bedenk dan het volgende:
Iemand van tweakers.net heeft vrijwillig bijna 100 reviews met +3 rating heeft geschreven: http://tweakers.net/productreview/user/468821/

Kunnen we een donatie knop maken voor zulke mensen?
Verveelde me :p
Had hem een PM gestuurd;
Hoi,

Ik vroeg mij af; heeft tweakers ooit iets voor jou betekend als in sponsoring van hardware of een uitje of wat dan ook?
Howdy :D Helaas niet, ik denk niet dat Tweakers zoiets zou doen, maar het idee is wel leuk natuurlijk.

Denk niet dat het nodig is, al zou het fijn zijn dat mooie reviews je kansen bij een "win een reviewmodel" actie zouden vergroten. Helaas werkt ook dat niet zo :'(
en toen een topic gemaakt...

Beloon een Tweaker

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:13:
[afbeelding]

Vinden jullie de nieuwe checbkoxes van safari mooi? Ik vind ze schokkerig, en dit is een 30fps gif opname; In het echt zijn ze net zo schokkerig
Jep, die extra trilling als je de radiobutton uitgaat voelt niet lekker.

Verwijderd

Vincentio schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:07:
Gelukkig al tijden in ieder geval niet lager dan IE7 hoeven te ondersteunen en dat is al af en toe rampzalig.
Laatste web project was met SAP UI5, dus dat was gelukkig IE9+
Het project waar ik nu op werk gaat waarschijnlijk IE11 gebruiken *O*

• alienfruit
  • Laatst online: 15:15

alienfruit

the alien you never expected

Internet Explorer 5. Zelfs op modern.ie kan je een VM met die versie downloaden. En SAP portal ondersteunt die versie al heeeeel lang niet meer.

• Kobus Post
  • Laatst online: 21-10 15:46
Nokia Lumia 930 besteld, vanmiddag net de koerier misgelopen :(
Gelukkig ken ik de degene die hier het postnl punt in z'n winkel heeft en die heeft het pakje voor me achtergehouden :) Nu Windos Phone eerst eens uitproberen

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:35:
[...]

Het project waar ik nu op werk gaat waarschijnlijk IE11 gebruiken *O*
Waarom niet cross-browser?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hij zegt gebruiken, dus dan gok ik op een integratie van IE met SAPUI, al heb ik de balle verstand van SAP.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:46
Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:13:
[afbeelding]

Vinden jullie de nieuwe checkboxes van safari mooi? Ik vind ze schokkerig, en dit is een 30fps gif opname; In het echt zijn ze net zo schokkerig
Gaat hier wel helemaal smooth (rMBP 13")

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• RayNbow
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Suggesties voor een betere GUI voor HG dan SourceTree? Sinds die nieuwe update is het echt een strontprogramma geworden.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Smartgit?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Boehoehoe ;( :F Mailtje van postnl
Cybercriminelen versturen mails die doen geloven dat een koerier een pakket niet kon afleveren. Er wordt gevraagd op een link te klikken.Wanneer u op deze link klikt, download u schadelijke software die u bedreigt en vervolgens geld vraagt.

Via deze mail adviseren wij u nogmaals om deze e-mail meteen te deleten en niet op de link te klikken.

Verdere uitleg kunt u lezen op deze pagina.
En 'deze pagina' is dan een link, die bovendien niet naar Postnl.nl gaat. En bovendien bovenaan de mail 'kunt u deze pagina niet goed lezen, klik dan hier.' Onge-fcking-lofelijk. -O- :F

(Zelfde verhaal trouwens bij kpn. Moest een emailaccount aanmaken. Probeert de bank iedereen te leren dat je niet je persoonlijke gegevens in moet vullen op pagina's waar je geen slotje ziet en waar de url niet klopt - stuurt kpn je doodleuk door naar een of ander wazig domein. :X )

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
Vincentio schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:07:
Ik heb ook serieus geen idee wat ze daar gebruiken. Maar IE5..... ik heb mijn collega direct het advies gegeven aan te geven bij KPN dat we hier absoluut niets, maar dan ook niets mee kunnen.

Dus nu heeft hij het bij onze manager uitgelegd wat de situatie is en tot nader order hoeven we even niets te doen. Ik vermoed dus dat onze manager wat telefoontjes gaat plegen :)

Ik schrok laatst van een van onze leden die IE7 gebruikte, maar dit slaat alles.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 19:40

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Alex)
IE 5 _O-

Zelfs XP kwam standaard al met 6.0 :X

Verwijderd

incaz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:37:
Boehoehoe ;( :F Mailtje van postnl

[...]

En 'deze pagina' is dan een link, die bovendien niet naar Postnl.nl gaat. En bovendien bovenaan de mail 'kunt u deze pagina niet goed lezen, klik dan hier.' Onge-fcking-lofelijk. -O- :F

(Zelfde verhaal trouwens bij kpn. Moest een emailaccount aanmaken. Probeert de bank iedereen te leren dat je niet je persoonlijke gegevens in moet vullen op pagina's waar je geen slotje ziet en waar de url niet klopt - stuurt kpn je doodleuk door naar een of ander wazig domein. :X )
Haha wauw ik krijg net dezelfde mail.

"Waarschuwing: klik niet op links in e-mails, klik hier voor meer informatie" |:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

7(8)7

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wil je Visual studio express 2013 installeren zegt ie dood leuk dat mijn systeem niet geschikt is :/ tjien windows 7 staat toch tussen de lijst van supported os'en: http://www.visualstudio.c...dio-2013-compatibility-vs
Stomme installer.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Acid_Burn

uhuh

Mis je misschien nog wat prerequisuites?

Ik heb VS2013 (niet express) ook op Win7 .

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

AAAARGH verkeerde gedownload is alleen voor 8 en 8.1 |:( 8)7 moet de VS express for windows DESKTOP hebben pffff

[ Voor 124% gewijzigd door Damic op 17-10-2014 22:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Fun fact: IE5 draait nog onder Windows 3.1 en daarmee ook op een 286

iOS developer

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Acid_Burn

uhuh

Ik zie dat er enkele onderdelen zijn die IE10 en Win8.1 nodig hebben. Misschien moet je wat onderdelen uitvinken als dat kan. Ik heb hier nog nooit Express gebruikt dus ik weet niet of dat gaat.

Edit: ah, verkeerde versie... dat helpt inderdaad niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door Acid_Burn op 17-10-2014 22:13 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eventjes 4.7GB binnen hengelen op small band (1Mbps) == HELL, gelukkig binnen een uur en half terug full throttle. Eh hoe doen ik dat staan op small band en heb nog steeds 2MBps

Edit we zijn vertrokken met de installatie *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 17-10-2014 22:52 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Oh ja: Xcode 6.1 release staat al bij Apple te download maar je kunt hem nog niet via de App Store of Xcode zelf upgraden. Dus als je haast hebt moet je even naar de develop site gaan!

iOS developer

• Alex)
Acid_Burn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:11:
Ik zie dat er enkele onderdelen zijn die IE10 en Win8.1 nodig hebben. Misschien moet je wat onderdelen uitvinken als dat kan. Ik heb hier nog nooit Express gebruikt dus ik weet niet of dat gaat.

Edit: ah, verkeerde versie... dat helpt inderdaad niet :P
Met een latere VS2013-update is de IE-requirement iets verlaagd naar IE 9. Windows 8.1 heb je nodig als je Windows Phone-development wilt doen, omdat de emulator daarvan gebruik maakt van Hyper-V.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:17
BikkelZ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:28:
Oh ja: Xcode 6.1 release staat al bij Apple te download maar je kunt hem nog niet via de App Store of Xcode zelf upgraden. Dus als je haast hebt moet je even naar de develop site gaan!
Ik dacht al ;).
Homebrew zat te zeuren dat er een nieuwe Xcode was, maar zag hem nog niet in de AppStore ;).

Thanks!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:33:
[...]

Haha wauw ik krijg net dezelfde mail.

"Waarschuwing: klik niet op links in e-mails, klik hier voor meer informatie" |:(
"Via deze mail adviseren wij u nogmaals om deze e-mail meteen te deleten en niet op de link te klikken."

• Gamebuster
Probeer m'n (legale) Windows 7 te activeren, moet het via zo'n geautomatiseerd telefoonsysteem. Wordt geweigerd, krijg ik internationale helpdesk aan de lijn die amper engels kan praten. Verstond er geen zak van.

Opgehangen.

Ik koop nooit, maar dan echt nooit, meer Windows legaal. Ik heb zo vaak gezeik met serials en activatie dat het niet leuk meer is. Gedownloadde versies werken feilloos, nooit gezeik mee.

Ik heb het gezeik met Windows Vista gehad vanaf 2006/2007 en al die jaren erna. Daarna Windows 7 ook gekocht en hetzelfde gezeik tot de dag van vandaag. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee en Windows 8 zal ik dan ook niet toevoegen aan mijn collectie legale software.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 17-10-2014 23:59 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb nog nooit gezeik gehad met het activeren van legale Windows installaties.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The internet is boring today. Internet, entertain me!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:05:
Ik heb nog nooit gezeik gehad met het activeren van legale Windows installaties.
Same. Bij het vervangen van de harrdisk in een desktop moest ik voor Windows XP éénmalig spreken met een Engelssprekend persoon, alle keren ervoor en erna (N ~ 5) werd direct automatisch de activering elektronisch behandeld.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:57:
Probeer m'n (legale) Windows 7 te activeren, moet het via zo'n geautomatiseerd telefoonsysteem. Wordt geweigerd, krijg ik internationale helpdesk aan de lijn die amper engels kan praten. Verstond er geen zak van.

Opgehangen.

Ik koop nooit, maar dan echt nooit, meer Windows legaal. Ik heb zo vaak gezeik met serials en activatie dat het niet leuk meer is. Gedownloadde versies werken feilloos, nooit gezeik mee.

Ik heb het gezeik met Windows Vista gehad vanaf 2006/2007 en al die jaren erna. Daarna Windows 7 ook gekocht en hetzelfde gezeik tot de dag van vandaag. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee en Windows 8 zal ik dan ook niet toevoegen aan mijn collectie legale software.
Dat krijg je meestal als je de key al >5 x hebt gebruikt, dan willen ze een telefoontje en 'deblokkeren' ze de key weer en kun je activeren. Ik zelf nooit problemen gehad met hun via de telefoon overigens.. Altijd binnen 3 minuten weer klaar en ready to go.

Dat mn key niet werkte kwam 1x voor dat ik zelf hem te vaak had gebruikt. Andere keren omdat iemand anders deze waarschijnlijk wist oid.. keygen idk..

• Gamebuster
Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:43:
Dat krijg je meestal als je de key al >5 x hebt gebruikt, dan willen ze een telefoontje en 'deblokkeren' ze de key weer en kun je activeren. Ik zelf nooit problemen gehad met hun via de telefoon overigens.. Altijd binnen 3 minuten weer klaar en ready to go.

Dat mn key niet werkte kwam 1x voor dat ik zelf hem te vaak had gebruikt. Andere keren omdat iemand anders deze waarschijnlijk wist oid.. keygen idk..
Dat zal best allemaal. Uiteindelijk heeft de downloader geen last van die onzin beveiliging en heeft de legale gebruiker het gezeik.

Ik koop het niet meer, net zoals ik geen games meer koop die verplicht via uplay gaan. Uplay heb ik ook eindeloos gezeik mee gehad. Farcry 2 kan ik niet meer activeren (limiet aan installaties), Farcry 3 en Anno 2070 gaan via uplay en voegt ook veel bullshit toe voordat je je game kan starten, en dan heb je ook nog eens ingame checks voor je login. Bij Anno 2070 heb je dan zelfs 3 logins die "goed" moeten staan: Steam, Uplay en ingame.

Zo loop ik wel helaas AC Black Flag en Far Cry 4 mis... Ach ja... Misschien download ik ze, misschien koop ik gewoon een game die niet onder de beveiligings-issues zit. Call of Duty koop ik ook niet meer door aanhoudende connectie issues in voorgaande delen dat ze nooit gefixt hadden, terwijl ze wel tijd hebben voor nieuwe versies en DLCs.

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 18-10-2014 00:53 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:47:
Uiteindelijk heeft de downloader geen last van die onzin beveiliging en heeft de legale gebruiker het gezeik.
Not really. De downloader zal ofwel een hacked image moeten downloaden (wie weet hoe daarmee geknoeid is, heb al een keer een windows ISO met ingebouwde keylogger binnengehaald op die manier - kwam ik achter omdat het af en toe stoorde met dead keys), of hij moet gaan knoeien met loaders die ook weer de nodige kopzorgen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2014 01:19 ]

• Alex)
Toen Windows Server 2008 nog in beta was wilde ik 'm een keer opnieuw installeren in een VM. Zelfs toen moest ik bellen met Microsoft omdat de productsleutel die ik had gekregen al was gebruikt. Bellen voor een beta _O-

• Caelorum
  • Laatst online: 23:42
Ga je dan ook overstappen op linux? Anders is het nogal vreemd. Wel gebruiken, maar niet betalen...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ach, ik kijk eerder op als iemand particulier wel heeft betaald.. los van wat OEM standaard meuk dingen.
Mijn PC heb ik dan weer zakelijk gekocht, dus dan toch maar een licentie aangeschaft.. maar anders..

Ik moet zeggen dat de prijzen nu wel een stuk schappelijker zijn geworden. Vroegah was het allemaal een stuk duurder. Nu nog office.. want dat is nog steeds enorm duur als je outlook erbij wilt hebben.

• Alex)
Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:20:
Nu nog office.. want dat is nog steeds enorm duur als je outlook erbij wilt hebben.
Voor € 10 per maand krijg je Office (incl. Outlook) voor 5 pc's, 5 tablets, 1 TB cloudstorage per gebruiker (max. 5), 60 Skype-belminuten en nieuwe versies wanneer ze uitkomen. Dat vind ik niet zo heel duur :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 18-10-2014 01:25 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zie alleen maar eens een jaarabonnement te nemen zodra je een maandabo hebt afgesloten :/. Heb me de pleuris gezocht, kan het nergens vinden. Uiteindelijk een chat gestart met MS maar die duurde te lang dus die was ik alweer vergeten tegen de tijd dat er iemand aan de andere kant van de lijn zat.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:24:
[...]

Voor € 10 per maand krijg je Office (incl. Outlook) voor 5 pc's, 5 tablets, 1 TB cloudstorage per gebruiker (max. 5), 60 Skype-belminuten en nieuwe versies wanneer ze uitkomen. Dat vind ik niet zo heel duur :)
Heel duur. Ik wil niet eens 'in the cloud' en dan kost het me alsnog 99 euro per jaar. Ik schat wel in dat ik ongeveer 3 jaar doe met één versie, dus dan ben ik 300 euro kwijt voor office.

De andere optie is dan office 2013, en dan moet je het middelste pakket om ook outlook te hebben en dan ben je alsnog 269 euro kwijt.

Overigens heel dat skype boeit me niet, laat staan 1tb opslag bij MS. Ik ben niet sceptisch of iets dergelijks (of nja deels) maar mocht ik iets van cloud willen, dan zoek ik dat zelf. Geef mij maar gewoon een basis pakketje office en thats it.

Overigens vind ik 50 euro ongeveer wel een schappelijke prijs. Vooral gezien het feit dat je gratis alternatieve hebt. 250+ euro gaat er dan bij mij niet in (of beter gezegd uit..)

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 18-10-2014 01:38 ]

• Alex)
Als je één pc hebt kan het ook voor € 7 per maand (of € 69 per jaar). Als je dat alsnog te duur vindt ben je wellicht beter af met LibreOffice en Thunderbird?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik heb 'gewoon' de gratis versie :+
Maar je rekent in maanden, wel prima maar ik kijk naar het totale kostplaatje. ~3 jaar*69 = 207 euro.. Ik kan het heus wel missen maar ik vind het gewoon onzin prijzen.

• Alex)
Dat mag je vinden.

edit: Oh ironie. Het mailtje van PostNL om te waarschuwen voor nepmails van Mijn Pakket zit in m'n spamfolder, want het lijkt te veel op spam. :D

[ Voor 80% gewijzigd door Alex) op 18-10-2014 01:44 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja sowieso kansloze actie om juist nog een mail te sturen (en wat voor één lol). Mensen zijn digibeet, een extra mail brengt ze helemaal in de war. Ik heb 3 dagen geleden al intern een mail verstuurd dat ze alles van postnl moeten verwijderen en niet openen, dat snappen ze dan nog.
Een mail van postnl, dat postnl mail niet te vertrouwen is.. que?!

Zag trouwens in de bitchain dat er al enorm veel geld is opgehaald. Gister toen ik checkte was er iets van ~80.000$ binnen geharkt.

edit;.. wtf
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:14:
Wij hebben uiteindelijk maar de beslissing genomen om te betalen.
Heb de bitcoins overgemaakt en wonder boven wonder de link gekregen en heb alles kunnen decrypten.

Het werkte in eerste instantie niet dus we hebben zelfs nog contact opgenomen met onze vriendelijke afpersers en een mail teruggekregen, daarna kon ik het programma downloaden en alles decrypten.

500 euro lichter maar wel erg blij dat we alles weer terughebben.

[afbeelding]
Waarom.. doe je dat..

[ Voor 40% gewijzigd door Douweegbertje op 18-10-2014 01:56 ]

• Gamebuster
Ik heb een letterlijke WtF face bij het lezen van die post en andere posts uit dat topic.

Ik moet ook zo'n virus gaan maken, damn... Misdaad loont blijkbaar.

• Alex)
Dat soort dingen doe je als je geen backups hebt.

Ik kreeg vandaag ineens van een familielid een berichtje, Windows herkent haar externe HDD niet meer maar vraagt of ze 'm wil formatteren. Mijn tegenvraag: 'heb je 'm wel eens horen tikken o.i.d.?' waarop ze "ja" zei. Ik heb haar een link naar de FAQ van OH gegeven waarin tips staan over dataherstel, en voorgesteld dat ze ermee naar een computerwinkel gaat.

Volgens haar staan er ruim 10.000 foto's op, de kans dat ze daarvan een back-up heeft acht ik vrij klein...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Same here. Mijn pa had het een paar weken geleden, Win7 pc met alle updates, zal vast een foute link hebben aangeklikt. Gelukkig had ie nog wel wat backups, maar ook alweer 3 maanden oud..

Gelijk maar even een Crashplan accountje geforceerd.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:37:
[...]
Overigens vind ik 50 euro ongeveer wel een schappelijke prijs. Vooral gezien het feit dat je gratis alternatieve hebt. 250+ euro gaat er dan bij mij niet in (of beter gezegd uit..)
De grote grap vind ik altijd dat je geen echte alternatieven hebt voor outlook.

En ben je het daar niet mee eens (en vind jij dat er wel gratis alternatieven zijn voor outlook) waarom kijk je dan nog naar een office terwijl je ook een alternatief kan pakken?

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:02
Outlook heeft absoluut goede alternatieven, zoals thunderbird. Het grotere probleem is Word. OpenOffice en LibreOffice zijn gewoon geen waardige concurenten voor Office op het gebied van Word.

Gelukkig kan ik tegenwoordig ongeveer voor alles LaTeX gebruiken, waardoor ik Word al 1,5 jaar niet meer heb aangeraakt :D

• Caelorum
Vind Thunderbird op veel punten zelfs makkelijker in gebruik dat Outlook. Is IMO echt een volwaardig alternatief en een geducht concurrent.
Word is inderdaad een puntje. Heb er zelfs een VM voor op mijn desktop staan zodat ik Word 2013 nog gewoon kan openen. OO en LO gaan echt best brak om met de meeste word documenten en verneuken of de weergave van het document of als het document wel goed wordt weergegeven verneuken ze het wel bij het opslaan. Dat laatste is erg vervelend, omdat je niet doorhebt dan iedere Word gebruiker ineens een compleet kapotgemaakt document voorgeschoteld gaat krijgen.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Afgelopen week op mijn werk heb ik Mathematica 10 mogen gebruiken om te evalueren of het wat is aangezien we nu met Mathematica 6 (2005) werken en heb ik afgelopen week er weer eens lekker in kunnen duiken. Denk niet dat veel mensen hier dit soort software vaak aan zullen raken, maar op heel Tweakers komt de Devschuur er denk ik wel het beste in de buurt :-)
Van dit soort software wordt ik altijd zo ontzettend blij :) Het klopt gewoon van voor tot achter. Omdat de basis zo ontzettend goed en simpel is en ze in alles vast blijven houden aan hun basisprincipe dat alles een functie is, werkt het echt fantastisch. En het gaat echt enorm diep met hun Machine Learning library die ze nu toe gevoegd hebben. Ze hebben het dusdanig geabstraheerd dat je met een handje vol functies enorm veel kan.
Tot zo ver mijn nerdgasm over dit prachtig stukje software :-)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Caelorum
Is die ML library een beetje te vergelijken met matlab of R?

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Ik werk zo af en toe met Matlab, voornamelijk voor het compilen van een matlabscript. Die implementeren we dan in onze software. Niet veel werk, en ik hoef alleen maar de DLL te vervangen bij een update van het script.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gomez12 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:04:
[...]

De grote grap vind ik altijd dat je geen echte alternatieven hebt voor outlook.

En ben je het daar niet mee eens (en vind jij dat er wel gratis alternatieven zijn voor outlook) waarom kijk je dan nog naar een office terwijl je ook een alternatief kan pakken?
Komt een beetje omdat ik zakelijk altijd met office werk. Ik heb dan eigenlijk geen zin in iets anders voor thuis. Office is ook verder helemaal prima qua functionaliteiten. Daarnaast heb ik zelf ook nog wel firebird draaien maar ik doe af en toe wel iets voor vrienden en die kennen niets anders dan het office pakket. Af en toe wel openoffice (paar jaar terug dan) erin gekregen.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:02
Voor mijn opleiding gebruik ik ook Matlab. Echter zit ik thuis wel eens aan te kloten met mathematica omdat een vriend van me op een andere opleiding dat gebruikt. Op deze manier helpen we elkaar vaak doordat we allebei meer kennis hebben van 1 van de 2.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Android Studio voor de 4e keer deze week herinstalleren... Wat is de laatste versie een istabiel kloteding zeg. :F

Verwijderd

Typisch: heb mijn Windows VM weer eens bovengehaald en mag hem nu terug afsluiten: 121 updates installeren... ik ben hier nog wel een tijdje zoet mee, lijkt me

• Alex)
PostNL @PostNL
We hebben vandaag een mail gestuurd met uitleg over phishing. Voor alle duidelijkheid: deze is echt! Zie foto. http://pic.twitter.com/EBn8FEI2Z0

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B0LNtVACYAE5FWi.png:large
17-10-2014 22:19
Het blijft mooi. _O-

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dear applications written in Java,

Stop asking me if I want to use "Default java VM", if I upgrade my Java SDK and JRE. Yes, ofcourse I want you to use the new version instead of the version you so carefully put in your runtime. Just detect and run, will ya?

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Nu zou ik dus een email kunnen versturen die er hetzelfde uitziet en de link laten verwijzen naar een nepsite

• _David_
  • Registratie: Februari 2011

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ha 15 minutos :?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Niet iedereen hier zit in NL :p

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

BE represent! Woopwoop! :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3IfjByrUej4RhiwfNtVhumR/thumb.png

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39
Ja, maar heb jij die mail ook gekregen? :+

* azerty zwaait vanuit Oostenrijk*

* pas rond kerstmis terug in Belgenland

Verwijderd

GODMILJAAR!
Tijdens het updaten van Windows in mijn VM krijg ik ineens de melding dat ik 34MB te weinig disk space heb. Verplicht VM uitschakelen tijdens installeren van updates: recipe for disaster.

Uiteindelijk is het toch goed afgelopen :)

Plaatje voor er bij:
Afbeeldingslocatie: http://new.tinygrab.com/2ddab4804e1ef0ddbae77c7f265e3841e880c17e3c.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 17:56 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

wsitedesign schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Ja, maar heb jij die mail ook gekregen? :+

* ElkeBxl zwaait vanuit Oostenrijk*

* pas rond kerstmis terug in Belgenland
Nope :p Ik krijg gelukkig geen zever van Bpost

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:49:
GODMILJAAR!
Tijdens het updaten van Windows in mijn VM krijg ik ineens de melding dat ik 34MB te weinig disk space heb. Verplicht VM uitschakelen tijdens installeren van updates: recipe for disaster.

Uiteindelijk is het toch goed afgelopen :)

Plaatje voor er bij:
[afbeelding]
Zet die "fancy" :r schaduw van OSX eens uit. Nutteloze toevoeging aan screenshots. Het is niet alsof de screenshot er mooier van wordt ofzo!

(Da's een rant op OSX trouwens, niet op jou)

Verwijderd

Firesphere schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:00:
[...]

Zet die "fancy" :r schaduw van OSX eens uit. Nutteloze toevoeging aan screenshots. Het is niet alsof de screenshot er mooier van wordt ofzo!

(Da's een rant op OSX trouwens, niet op jou)
Over welke schaduw heb je het? :$

• azerty
Je screenshot is groter dan het actuele venster, met een mooie drop shadow achter het venster.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:02:
[...]

Over welke schaduw heb je het? :$
De schaduw om het window. Zie jouw screenshot, daar zit heel veel extra ruimte omheen om een "fancy" screenshot te maken met schaduwen.

Dit kun je dus uit zetten en scheelt in zowel snelheid dat't screenshot is weggeschreven, als afbeelding-formaat.
wsitedesign schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:03:
Je screenshot is groter dan het actuele venster, met een mooie zinloze drop shadow achter het venster.
FTFY

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 18-10-2014 18:04 ]

Verwijderd

wsitedesign schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:03:
Je screenshot is groter dan het actuele venster, met een mooie drop shadow achter het venster.
Firesphere schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:04:
[...]

De schaduw om het window. Zie jouw screenshot, daar zit heel veel extra ruimte omheen om een "fancy" screenshot te maken met schaduwen.

Dit kun je dus uit zetten en scheelt in zowel snelheid dat't screenshot is weggeschreven, als afbeelding-formaat.

[...]

FTFY
Aha, ik zie wat jullie bedoelen. Was me eigenlijk nog nooit opgevallen.
Rare OSX! 8)7

• azerty
Ik was een :+ vergeten aan het einde FS :p

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:(

Ik probeer de NuGet package Microsoft.Websockets te installeren. Install failed, rolling back. Access denied.
Andere NuGet packages werken wel en ik heb VS zelfs met adminrechten gestart :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:06:
[...]

[...]

Aha, ik zie wat jullie bedoelen. Was me eigenlijk nog nooit opgevallen.
Rare OSX! 8)7
Is onderdeel van dat hippie hipster geweldige gebruiksvriendelijke OS van appeltjes

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Altijd weer die bezels!

iOS developer

• Soultaker
  • Laatst online: 01:42
Relevante Penny Arcade:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MZGzKjo.jpg

• Douweegbertje

Douweegbertje

los van dat, is een plaatje van 2956 * 1870 ook nodig? :+ Weer 1.2mb van mijn datalimiet verloren :(
en nee ik heb geen datalimiet.. was een grapjuh
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.