Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beloon een Tweaker

Pagina: 1
Acties:

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik ben redelijk actief maar dan toch meestal op het forum en dan in de devschuur coffee corner. Dit is meer mijn plekje omdat het daar een wat meer tweak gehalte heeft dan bijvoorbeeld op de frontpage. Zo zijn er nog wel meer plekjes op het forum te vinden :) Los van dat zijn er af en toe reviews die naar mijn mening en met alle respect nog beter zijn dan de reviews die tweakers zelf produceert, en dat gewoon 'zomaar' omdat het kan.

Nu toevallig kwam er een linkje in de coffee corner voorbij
Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:51:
Als je je nog eens verveelt, bedenk dan het volgende:
Iemand van tweakers.net heeft vrijwillig bijna 100 reviews met +3 rating heeft geschreven: http://tweakers.net/productreview/user/468821/

Kunnen we een donatie knop maken voor zulke mensen?
Ja, toen ik dacht ik; donatie knop? Meh, waarom doet Tweakers gewoon niet iets voor zo'n gebruiker. We krijgen een soort van waardering in de reacties, karma en misschien wat PM's of iets dergelijks maar waarom kan tweakers zelf dit niet waarderen?

Deze beste man (Foritain) heeft meer dan 100 reviews geschreven, en heeft daar helemaal nooit iets voor gehad. Geen blijk van waardering vanuit Tweakers, een beetje hardware wat jullie met tweakers over hebben of wat dan ook.

Ik zie regelmatig acties, waarbij tweakers de leukste spullen krijgen in ruil voor een review. Nu weer een persoonlijke noot; hier doen soms mensen aan mee die alleen maar lopen te lurken en pas een korte tijd hier zitten. Daarnaast zijn er aardig wat van zulke gesponsorde win actie reviews van matige kwaliteit! Helemaal prima hoor verder, maar er gaat hier zoveel geld en producten in om, terwijl er ook iemand is die zonder tegenprestatie ontzettend veel (goede!) reviews loopt te maken. Ik vind dat krom.

Naar mijn mening word het eens tijd om deze gebruiker gewoon in het zonnetje te zetten, en misschien nog wat andere tweakers die veel hebben bijgedragen aan deze website. Ik weet dat jullie met de 'echte' vrijwilligers eens per jaar wat leuks doen. Doe dan ook eens per jaar iets leuks voor de vrijwilligers die geen kleurtje in hun naam hebben?

Mijn suggestie;
- Doneer wat hardware wat over is, gewoon zomaar.
- Doneer hardware, en laat hem er een review over maken, maar gewoon casual, geen verplichtingen. Immers wordt het gedaan voor de 'lol'.
- Doe iets met de top 10 beste reviews van het jaar. Dat kan makkelijk bij jullie eindejaars top lijst. Geef wat prijsjes weg of iets dergelijks.
- Doe iets met de maandelijks beste review, of zoiets.

Is er helemaal geen budget of wat dan ook (lijkt me vreemd maar het kan..) dan zie ik toch graag een mogelijkheid dat 'wij' geld kunnen doneren zodat er iets leuks gedaan kan worden voor dit soort users.

Ik gooi maar wat op, maar via deze manier wil ik in elk geval wel zelf Foritain bedanken voor al zijn inzet!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Kleine toevoeging: Zijn reviews zijn overigens wel meerdere keren in de spotlight gezet met "userreview van de maand" o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 17-10-2014 16:22 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 21:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een paar keer een spotlight vind ik voor ruim 100 3+ scorende reviews toch nog wel aan de karige kant eigenlijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met de beste review van de maand doen we al iets: plan: Tweakers zet gebruikersreviews van de maand in de schijnwerpers. Alleen wordt daar geen compensatie aan gekoppeld.

Persoonlijk (en dus niet vanuit mijn crewfunctie, even voor de duidelijkheid ;)) vind ik wel dat er wat gedaan mag worden voor mensen die met kop en schouders boven de rest uitsteken en extra bijdragen. Die erkenning is leuk, maar een leuk presentje of een cadeaubon van een paar euro hoeft niet veel te kosten maar wordt vast gewaardeerd. :) Met 500 euro budget per jaar zouden er al best een paar leuke dingen mogelijk zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Goed, maar jullie zijn tweakers. Nogmaals komen er zo vaak acties voorbij. Ik zie dan wel mogelijkheden om een soort 'elite' review te doen met producten die jullie krijgen van een bedrijf om te laten reviewen door een select gezelschap die zich al eerder heeft bewezen. Dat in plaats van Jutje die zich ooit hier heeft ingeschreven en mee doet vanwege de gratis tablet die ze krijgt als een review plaatst.
Of dan op zijn minst 4 random mensen en één 'expert reviewer'.

• Gamebuster
M.a.w., op een of andere manier men belonen die simpelweg veel goede reviews schrijft, i.p.v. belonen als iemand 1 uitstekende heeft.

Zijn reviews bestaan ook uit dingen waar je normaliter geen of weinig reviews voor kan krijgen, zoals casefans e.d.

Misschien is het ook een idee om reviewers de kans te geven wat centjes uit advertentie inkomsten te verdienen. Zover ik weet verdient t.net aardig via referrer url's uit de pricewatch. De pricewatch heeft deels zijn grote waarde door de community reviews.

Aan de andere kant... Een reviewer die toegang heeft tot zoveel dure gadgets kan je toch niet blij maken met een paar centjes uit advertentie en affiliate inkomsten.

[ Voor 100% gewijzigd door Gamebuster op 17-10-2014 16:33 ]

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Bij zn verloting een wegingsfactor geven aan personen : iemand met 100 +3 reviews dus meer kans geven oid.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 14:41

Comgenie

Soms heb je dat

Opzich is er natuurlijk al het karma systeem, waar je mensen die veel (goeds) bijdragen al mee kan belonen. Daar kunnen natuurlijk ook wel mooie beloningen (voor een hoog karma bedrag) in worden gezet :P

Zal helemaal tof zijn als mensen de mogelijkheid krijgen Karma te doneren.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben het eens met wat NMe zegt, een klein budget van enkele honderden euro's om bijvoorbeeld elke maand (bij de beste userreview) aan de top 3 een kleine beloning te geven. Denk bijvoorbeeld aan een vvv bon. Daarnaast zou tweakers kunnen kijken of voor de top 10 zij een persoonlijke discount code kunnen krijgen bij bepaalde hardware / software stores.

Ik vind niet dat het handig is om bepaalde mensen meer kans te geven om te winnen bij de verlotingen, dat kan snel nare gevolgen hebben. Wel ben ik ervoor om mensen pas toe te laten tot de lotingen indien ze een minimale hoeveelheid karma hebben.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Overigens voordat we zodra de andere kant op gaan. Misschien de discussie iets meer houden op het belonen van zulke gebruikers in plaats van nadenken om de huidige 'win acties' te veranderen :p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Comgenie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:34:
Zal helemaal tof zijn als mensen de mogelijkheid krijgen Karma te doneren.
Als de beloningen daadwerkelijk nuttig worden als je er heel veel van bij elkaar schraapt verwacht ik erg veel bots die alles naar 1 account gooien. Slechte keuze imho.
Ircghost schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:35:
Wel ben ik ervoor om mensen pas toe te laten tot de lotingen indien ze een minimale hoeveelheid karma hebben.
Liever een minimale actieve tijd (e.g. 6 maanden) om het spammen van nieuwe accounts die enkel een hele stapel reviews achterlaten tegen te gaan. Karmahoeren kan iedereen wel. Ik bedoel ik sta #119e in de karma ranglijst maar heb nauwelijks reviews en frontpage posts.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 17-10-2014 16:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NMe schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:22:
Met de beste review van de maand doen we al iets: plan: Tweakers zet gebruikersreviews van de maand in de schijnwerpers. Alleen wordt daar geen compensatie aan gekoppeld.

Persoonlijk (en dus niet vanuit mijn crewfunctie, even voor de duidelijkheid ;)) vind ik wel dat er wat gedaan mag worden voor mensen die met kop en schouders boven de rest uitsteken en extra bijdragen. Die erkenning is leuk, maar een leuk presentje of een cadeaubon van een paar euro hoeft niet veel te kosten maar wordt vast gewaardeerd. :) Met 500 euro budget per jaar zouden er al best een paar leuke dingen mogelijk zijn. :)
Tweakers merchandise?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik zou zelf idd denken aan wat merchandise of een trip naar de HQ voor de top 10 van het jaar ofzo.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo'n HQ-trip doet zeef wel vaker maar dat is maar één keer echt een beloning natuurlijk, en lang niet iedereen zal zich daarvoor interesseren. :P Wat merchandise betreft weet ik niet wat er tegenwoordig nog gemaakt wordt en beschikbaar is maar daar zou ik ook wel een voorstander van zijn. :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Volgens mij tshirt, doekje voor je telefoon en pennen.. Althans dat heb ik een jaar geleden ontvangen :+

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:47:
Volgens mij tshirt, doekje voor je telefoon en pennen.. Althans dat heb ik een jaar geleden ontvangen :+
Mokken, pennen, usb sticks, kerstballen (Wil ze weer :( ) en dat soort spul. :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Kerstballen waren een eenmalig product dat een paar jaar terug in het crew-kerstkadootje zat. ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat ik het probleem vaak met zulke 'acties' vind; en al die andere mensen dan? Constructieve reacties op berichten, newsubmitters, forumposters, mensen die al jaren actief bijdragen aan heel Tweakers, die horen geen credits te krijgen?

Wat ik me btw dan afvraag, zijn er nooit producten die hij minder dan 4 sterren vind? Postieve reviews zijn altijd leuk, maar de keerzijde mag ook wel gezien worden bij producten, lang niet alles is 4ster geweldig

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Als iemand persoonlijk vind dat hij te weinig waarding krijgt voor zijn harde werk, dan kan zo'n persoon altijd overwegen om gewoon zelf een website op te zetten en daar de reviews onder te brengen. Want het is natuurlijk 100% vrijwillig om reviews te schrijven en niemand verplicht je daar toe, en door ze op Tweakers.net te plaatsen lift je in principe mee op de populariteit van Tweakers.net.

Ik ben overigens wel voorstander ervan dat er actief door meerdere mensen reviews gemaakt worden, ongeacht of dat Tweakers.net is op iemand zijn eigen domein.
SinergyX schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:59:
Wat ik me btw dan afvraag, zijn er nooit producten die hij minder dan 4 sterren vind? Postieve reviews zijn altijd leuk, maar de keerzijde mag ook wel gezien worden bij producten, lang niet alles is 4ster geweldig
Dat komt misschien door een kwestie van goed onderzoek doen voordat je een product koopt, zo koop ik bijna nooit een product als ik niet overtuigd ben dat het zeer waarschijnlijk een goed product is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 17:03 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

NMe schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:50:
offtopic:
Kerstballen waren een eenmalig product dat een paar jaar terug in het crew-kerstkadootje zat. ;)
Weet ik. Maar ik wil ze weer zien :P er zijn er een zooi weggegeven aan leden.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
@SinergyX ja dat hou je altijd, maar het is wel redelijk simpel te zien wie er nou wel of niet 'boven de rest uitstijgt. Je vergelijkt nu beetje appels met peren. Ik doe ook wel 'van alles' maar dat komt niet in de buurt van zo'n 100 goede reviews. Het is juist dat stukje meer dan constructief meewerken aan tweakers.

@Jigu
Daar gaat het niet om. Ik maak dit topic voor iemand anders omdat ik vind dat hij wel iets meer verdient. Iets met gunnen en waarderen. Niet commercieel denken of wat dan ook. Hoe dan ook vind deze persoon het leuk ongeacht of er nu wel of geen 'prijs' of wat dan ook aan vast zit. Punt is; het is af en toe leuk om zulke mensen juist te bedanken. Los daarvan ga je ook zulke mensen verliezen na een jaar of 2-3 als ze iets denken van 'waar doe ik het voor'. Af en toe een stimulans is goed.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Dat komt misschien door een kwestie van goed onderzoek doen voordat je een product koopt, zo koop ik bijna nooit een product als ik niet overtuigd ben dat het zeer waarschijnlijk een goed product is.
^^ dat inderdaad. Ik doe altijd veel onderzoek en ben eigenlijk nog nooit bedrogen uitgekomen na een reviewwaardige aankoop. Juist iemand die goede en uitgebreide reviews schrijft zal niet snel een negatieve review hoeven schrijven. :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En waarom zou dat niet 'hoeven'? Is een goede reviewer juist niet iemand die 'beide' kanten doet?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:37:
En waarom zou dat niet 'hoeven'? Is een goede reviewer juist niet iemand die 'beide' kanten doet?
Reviewen is iets dat je voor je plezier doet om vooral andere te helpen, en een negatieve review schrijven ervaar ik persoonlijk nooit als plezier.

Maar goed vandaar juist dat vooronderzoek, want het is natuurlijk ook zonde van je geld om een slecht product te kopen. Ik schrijf zelf overigens wel afentoe negatieve reviews, maar leuk is dat meestal niet in iedere geval.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:37:
Koop jij van je eigen privégeld producten die waardeloos zijn puur omdat je ze dan kan reviewen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
NMe schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:22:

Blijkbaar krijg je al wel iets:
De tweaker die een userreview van de maand schrijft, krijgt een bannervrij abonnement voor 6 maanden
maar eerlijk gezegd vind ik dit wel een erg karige poging tot een cadeau geven...

Standaard is het niet eens mogelijk om een 6-maanden-abonnement te nemen en een jaarabonnement kost €15. Dus er wordt welgeteld voor €7,50 per maand weggegeven.

The devil is in the details.

• Gamebuster
Magoed, discussies daargelaten, is er al een uitspraak van de crew?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Uitspraken over budget (hoe klein ook) gaan niet over één nacht ijs. Dus zelfs als de eindverantwoordelijken dit al gelezen hebben zou het best kunnen dat je even moet wachten op antwoord. ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SinergyX schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:59:
Wat ik het probleem vaak met zulke 'acties' vind; en al die andere mensen dan? Constructieve reacties op berichten, newsubmitters, forumposters, mensen die al jaren actief bijdragen aan heel Tweakers, die horen geen credits te krijgen?

Goed punt, er zijn hier veel forummers die ontzettend vaak anderen helpen die ook wel zoiets verdienen.

Wat leuk zou zijn is als er Tweaker beanies of Tweaker sjaals weggegeven worden. Kleine dingen van weinig waarde die gewoon ontzettend leuk zijn om te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

Goed punt, er zijn hier veel forummers die ontzettend vaak anderen helpen die ook wel zoiets verdienen.

Wat leuk zou zijn is als er Tweaker beanies of Tweaker sjaals weggegeven worden. Kleine dingen van weinig waarde die gewoon ontzettend leuk zijn om te krijgen.
Nogmaals, het is zeer duidelijk te zien wie er nou echt bovenuit stijgt. Dat zijn echt maar enkele.
Ik weet dat er veel mensen zijn die altijd mensen goed helpen, maar boven dat zijn er echt maar enkele die ontzettend veel doen. Het gaat juist om die mensen.

• Hahn
Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:19:
[...]

Nogmaals, het is zeer duidelijk te zien wie er nou echt bovenuit stijgt. Dat zijn echt maar enkele.
Ik weet dat er veel mensen zijn die altijd mensen goed helpen, maar boven dat zijn er echt maar enkele die ontzettend veel doen. Het gaat juist om die mensen.
Dus jij vindt dat alleen mensen die véél meer dan anderen doen beloond moeten worden? Dat vind ik niet. Natuurlijk kan je nooit iedereen belonen, maar alleen beloond worden wanneer je 3x zo hard werkt als ieder ander is wel een erg hoge maatstaf.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Die beloning hoeft natuurlijk niet per definitie vanuit T.net zelf te komen. Flattr integratie of iets in die trend voor user reviews zou ook een optie zijn.

https://flattr.com/

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Het probleem:

Hij is niet de enige. Er zijn 100'n (misschien wel duizenden) gebruikers die zich iedere dag/week/maand actief inzetten op Tweakers.net. Ik vind het niet eerlijk als hij wel en een ander niet beloond krijgt.

Daarnaast leidt het alleen maar tot competitiegedrag terwijl het nu zo fijn is dat iedereen gewoon bijdraagt als die zelf wil.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 14:22 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:21:
Het probleem:

Hij is niet de enige. Er zijn 100'n (misschien wel duizenden) gebruikers die zich iedere dag/week/maand actief inzetten op Tweakers.net. Ik vind het niet eerlijk als hij wel en de ander niet beloond krijgt.
Dus omdat het niet eerlijk is voor iedereen, dan maar niemand belonen? Of wat zou jij dan wel een eerlijke (en als het even kan, realistische) oplossing vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 18-10-2014 14:22 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Dus jij vindt dat alleen mensen die véél meer dan anderen doen beloond moeten worden? Dat vind ik niet. Natuurlijk kan je nooit iedereen belonen, maar alleen beloond worden wanneer je 3x zo hard werkt als ieder ander is wel een erg hoge maatstaf.
Ja, prima dan. Dan maak jij zelf een topic om honderden te gaan belonen.

Ik heb nu al meerdere malen uitgelegd waarom ik dit topic maak. Iemand die exceptionele inzet heeft getoond over een langere periode waarbij die inzet ook nog eens van enorme kwaliteit is. Daarbij het jij het steeds over belonen, maar het gaat ook om de waardering.

Van mij part hoeft er ook niet eens gecommuniceerd te worden naar ons, maar ik persoonlijk vind het jammer dat iemand vanuit tweakers niet benaderd wordt in de trend van: hey, wat goed werk heb je verricht; hier heb je nog wat hardware wat over is, of kom eens langs op HQ voor een bak koffie en een tour.

Het gaat nergens over om iedereen te gaan belonen, al gebeurt dat wel middels acties waar iedereen aan mij kan doen. Dat is iets wat tweakers als het ware terug geeft aan de community. Daar kunnen ze dan aan mee doen.

Vrijwilligers hier op tweakers, dus admins, nieuwsposters e.d. doen elk jaar een uitje. Dan kan het best ook voor 'vrijwilligers' zonder titel. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:21:
Het probleem:

Hij is niet de enige. Er zijn 100'n (misschien wel duizenden) gebruikers die zich iedere dag/week/maand actief inzetten op Tweakers.net. Ik vind het niet eerlijk als hij wel en een ander niet beloond krijgt.

Daarnaast leidt het alleen maar tot competitiegedrag terwijl het nu zo fijn is dat iedereen gewoon bijdraagt als die zelf wil.
Dat is gewoon weg niet waar. Het zijn er zeker geen 100den. Lees verder ook mijn bovenstaande stuk.
Los daarvan krijg je alleen competitiegedrag e.d. als je daadwerkelijk acties gaat organiseren. Dat is helemaal niet nodig, je kunt iemand gewoon even in het zonnetje zetten ad hoc. Dat hoeft niet eens publiekelijk of wat dan ook. Er zijn al 'zat' gebruikers die allerlei dingen vanuit tweakers hebben gekregen.; Rondleidingen en goodies.
Iemand die zich dermate inzet kan daar zelf ooit dan achter komen.
Leo1010 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:45:
Die beloning hoeft natuurlijk niet per definitie vanuit T.net zelf te komen. Flattr integratie of iets in die trend voor user reviews zou ook een optie zijn.

https://flattr.com/
Zoals eerder aangegeven word iemand niet blij van een tientje. Als je 100den reviews hebt gedaan, dan heb je ook het budget al om 100 producten te kopen.. Ik zelf heb liever een pen van tweakers dan 20 euro. Het gaat juist dan om die waardering, daar doe je het meestal ook voor. Dat gebeurt natuurlijk ook deels vanuit de community zelf van 'hey leuke review!', maar ik hoop dat je het idee snapt.

[ Voor 38% gewijzigd door Douweegbertje op 18-10-2014 16:13 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:08:
Zoals eerder aangegeven word iemand niet blij van een tientje. Als je 100den reviews hebt gedaan, dan heb je ook het budget al om 100 producten te kopen.. Ik zelf heb liever een pen van tweakers dan 20 euro. Het gaat juist dan om die waardering, daar doe je het meestal ook voor. Dat gebeurt natuurlijk ook deels vanuit de community zelf van 'hey leuke review!', maar ik hoop dat je het idee snapt.
Ik bedoel dan ook meer algemeen. Voor de reguliere gebruiker die zo eens in het jaar een goede review schrijft zal het leuk zijn. Iemand die 100den goede reviews schrijft mag zeker een tour en wat leuke hardware krijgen.

Misschien een idee om voor de exceptionele gevallen een soort van reviewer van het jaar verkiezing te hebben?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Hahn
[...]

Ja, prima dan. Dan maak jij zelf een topic om honderden te gaan belonen.

Ik heb nu al meerdere malen uitgelegd waarom ik dit topic maak. Iemand die exceptionele inzet heeft getoond over een langere periode waarbij die inzet ook nog eens van enorme kwaliteit is. Daarbij het jij het steeds over belonen, maar het gaat ook om de waardering.
En wat denk je dat waardering is? Een beloning. Dus ik snap je punt niet helemaal ;)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
[...]

Van mij part hoeft er ook niet eens gecommuniceerd te worden naar ons, maar ik persoonlijk vind het jammer dat iemand vanuit tweakers niet benaderd wordt in de trend van: hey, wat goed werk heb je verricht; hier heb je nog wat hardware wat over is, of kom eens langs op HQ voor een bak koffie en een tour.
Als we er niet over hoeven te communiceren, hoe weet je dan dat we het niet al doen?

Toen ik nog bij Tweakers zat heb ik regelmatig contact gezocht met tweakers die veel toevoegden aan de site. Soms uitgenodigd voor koffie @HQ, soms voor een biertje ergens in Amsterdam, soms stuurde ik ze wat goodies als ik wat over had liggen. Er zat alleen geen vaste structuur in, ik vind dat zoiets natuurlijk en spontaan moet zijn, niet via een protocol of whatever.

TERW_DAN zei het ooit eens mooi dat het vooral voor de wederkerigheid gaat. In ruil voor diepgaande info over een onderwerp waar ik niets van weet, geef ik veel info over een onderwerp waar ik wel veel van weet. Dat moet de uiteindelijke motivator zijn, niet de kans dat je een beloning vanuit HQ krijgt.

De User review van de maand is een mooi iets dat erkenning geeft aan bepaalde users, en wat mij betreft trekken we dat nog vele malen breder. Volgens mij is dat ook al het plan, maar zoals met alles duurt dat even.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Omdat ik nog wel zo ver was om die gebruiker een PM te sturen met deze vraag. :Y)

En wat je zegt nu is ideaal, alleen ik had het idee dat deze user 'vergeten' was.

[ Voor 34% gewijzigd door Douweegbertje op 18-10-2014 16:33 ]

Pagina: 1