Nog nooit problemen meegehad. Welke Atlassian software gebruik je?
Erg leuk verhaal om te lezen. Zeer herkenbaar en ook wel denkvoer voor IT-ers
http://swiftonsecurity.tu...034/a-story-about-jessica
Net een collega even uitgelegd wat SQL Injection betekend. Zat ik ineens te denken.
Een keer een el-cheapo, home-made, door buurjongentje in elkaar geknutseld webshopje opzoeken en dan kijken of hij gevoelig is voor SQL injection. Zo ja, even accountje aanmaken en dan als wachtwoord: ; DROP TABLE <gevonden tabelnaam>
Kan nog best lachen worden. Elke keer als je inlogt de site om zeep helpen
Ik weet nog wel een paar van die zelf geknutselde webshops.
Een keer een el-cheapo, home-made, door buurjongentje in elkaar geknutseld webshopje opzoeken en dan kijken of hij gevoelig is voor SQL injection. Zo ja, even accountje aanmaken en dan als wachtwoord: ; DROP TABLE <gevonden tabelnaam>
Ah, jij bent het buurjongetjesimon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:21:
ja daar moet ik nu ook altijd zo hard om lachen...
RTFM!
Aan dit soort wel, ja:Alex) schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:29:
Ik dacht dat we hier een hekel hadden aan recruiters?
(emphasis mine)Hi xxxx,
Op welk nummer kan ik jou het beste bereiken?
Groet xxxx
xxxx xxxxxxxxx
Microsoft Technologies Recruiter - Focus: .Net, SharePoint, BizTalk (Contract/Freelance) at Darwin IT Recruitment
SQL:
1
2
3
| UPDATE [Products] SET [Price] = [Price] * 0,1337 WHERE [Price] > 100 |
We are shaping the future
Hi,
Probeer 112.
Groet Dido
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dan is de aanname ook dat het password niet gehashed wordt (niet heel onrealistisch bij hobby-zelfbouw, maar toch)PdeBie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:19:
Net een collega even uitgelegd wat SQL Injection betekend. Zat ik ineens te denken.
Jeuh. Als ik er niet van overtuigd was dat hij het ook echt ging proberen zou ik het antwoorden. Maar ik wil 112 ook niet onnodig belasten
SourceTree (Win8.1). De betreffende code is in Eclipse geschreven.alienfruit schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:14:
Nog nooit problemen meegehad. Welke Atlassian software gebruik je?
Net de repo gecloned in SourceTree (Win7). Weer een diamond. Bestand geopend in Notepad++, ziet er gewoon goed uit. Ligt dus waarschijnlijk aan SourceTree? Tijd voor een bugreport.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik had er van de week eentje op LinkedIn, als subject:
Dat was verzonden door een best wel aantrekkelijke vrouw. Dus ik reageerde (voor de gein, ik ben niet op zoek), waarop ik dit antwoord kreeg:Graag contact: Senior .NET Engineer - 70K-80K
Typisch weerBeste Alex,
Dank voor jouw bericht. Excuus voor de late reactie.
Mijn collega <naam mannelijke collega> is verantwoordelijk voor deze functie en weet er alles van.
Op welk nummer kan hij jou bereiken om de informatie te verschaffen en de mogelijkheden te bespreken?
Bij een hobby zelfbouw website zie ik dit inderdaad niet heel snel gebeuren.EagleTitan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:26:
[...]
Dan is de aanname ook dat het password niet gehashed wordt (niet heel onrealistisch bij hobby-zelfbouw, maar toch)
Ja, altijd lachen om beginners keihard af te straffen en te ontmoedigen
Lekker op de bank
Binnenkort maar eens de Nexus 6 of Nexus 9 kopen
Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen. Jij bent blijkbaar ook meer gemotiveerd contact op te nemen als je door een knappe vrouw benaderd wordt.Alex) schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:29:
Ik had er van de week eentje op LinkedIn, als subject: [...]
Dat was verzonden door een best wel aantrekkelijke vrouw. Dus ik reageerde (voor de gein, ik ben niet op zoek), waarop ik dit antwoord kreeg: [...]
Typisch weer
De Nexus 9 is zeker een interessant apparaat. De 6 vind ik alleen echt te groot (dat vind ik van de 5 al een beetje).alienfruit schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:36:
Binnenkort maar eens de Nexus 6 of Nexus 9 kopen![]()
De Nexus Player is trouwens ook erg interessant!
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Verwijderd
Daar zou ik niet aan beginnen. Zou jij het leuk vinden moest ik een gat vinden in je privewebsite en hem gewoon om zeep helpen? Iedereen kan fouten maken en het is gemakkelijk om wat zaken te vergeten. Zoals je de laatste maanden op de frontpage hebt kunnen lezen, zijn zelfs grote bedrijven gevoelig aan dit soort fouten.PdeBie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:19:
Moraal van het verhaal: in plaats van de boel om zeep te helpen kan je beter proberen het allemaal wat beter te maken
Ik blijf nog wel even bij mijn Nexus 5. De 6 is voor mij echt een maat te groot.alienfruit schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:36:
Binnenkort maar eens de Nexus 6 of Nexus 9 kopen![]()
Ik had net ook een recrut0r aan de lijn. Of ik nog werk zocht; ik zeg: De C.V. die jij ergens vandaan hebt gekregen is al 2 jaar oud man.. "Oh ok.. dus je hebt werk?"... ja "Oh ok.. ook vast contract dan?" ja.. "oh ok.. nja fijne dag dan".
Het moet wel heel kansloos slecht gaan daar als je iemand gaat bellen waarvan je wel stiekem weet dat de C.V. al jaren oud is
Al moet ik zeggen dat ik wekelijks nog wordt gebeld..
Het moet wel heel kansloos slecht gaan daar als je iemand gaat bellen waarvan je wel stiekem weet dat de C.V. al jaren oud is
Verwijderd
Ik volg "haar" ook op Twitter.Skyaero schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:15:
Erg leuk verhaal om te lezen. Zeer herkenbaar en ook wel denkvoer voor IT-ers
Overigens een erg leuk artikel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 12:03 ]
Die stuurt een hoop kusjes naar je
Ik verbaas me er meer over dat ze tegenwoordig zelfs mensen bellen die schrijven "ik wordt".Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:54:
Het moet wel heel kansloos slecht gaan daar als je iemand gaat bellen waarvan je wel stiekem weet dat de C.V. al jaren oud is![]()
Al moet ik zeggen dat ik wekelijks nog wordt gebeld..
[ Voor 54% gewijzigd door Avalaxy op 17-10-2014 12:24 ]
Aan recruiters wel, maar je hebt toch geen hekel aan jezelf? ^^Alex) schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:29:
[...]
Ik dacht dat we hier een hekel hadden aan recruiters?
Net even aan een Tweaker uitgelegd wat Nederlandse spelling en grammatica inhoudt. En dan gewoon elke keer dat hij post een opmerking over gaan maken. Kan nog best lachen worden.PdeBie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:19:
Frontpage fittie?EddoH schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
Net even aan een Tweaker uitgelegd wat Nederlandse spelling en grammatica inhoudt. En dan gewoon elke keer dat hij post een opmerking over gaan maken. Kan nog best lachen worden.
iOS developer
Op een of andere manier sluipt die fout er bij mij ook altijd in, ookal weet ik dondersgoed wat de regels zijn. Ik wordt er gek van.Avalaxy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:22:
Ik verbaas me er meer over dat ze tegenwoordig zelfs mensen bellen die schrijven "ik wordt".
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
+1 .oisyn
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
I see what you did there.oisyn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:55:
[...]
Op een of andere manier sluipt die fout er bij mij ook altijd in, ookal weet ik dondersgoed wat de regels zijn. Ik wordt er gek van. [html]<!-- see what I did there?-->[/]
Lekker droog ook, die HTML comment
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 12:58 ]
Een vriend van me flikte het herhaaldelijk om "hij werdt" te schrijven... hoe hij dat voor elkaar kreeg weet ik nog steeds niet.
5 uur later is Os X Yosemite gedownload en geïnstalleerd.
De JetBrains editors waren gelijk stuk, moest een Java update van Apple's kant gedownload worden.
Ook zie ik dat het groene bolletje wat ik normaal gebruikt om een venster te vergrootte nu het programma in fullscreen opent, vreselijk irritant...
Alles ziet er wel fris uit, das wel een voordeel.
De JetBrains editors waren gelijk stuk, moest een Java update van Apple's kant gedownload worden.
Ook zie ik dat het groene bolletje wat ik normaal gebruikt om een venster te vergrootte nu het programma in fullscreen opent, vreselijk irritant...
Grmbl Handoff werkt niet op mijn Mac Mini 2011 terwijl hij wel BTLE heeft.
Aber vielleicht kann ich es doch schaffen
Aber vielleicht kann ich es doch schaffen
iOS developer
Option click is de oude functionaliteit. Dat gebruikte ik eigenlijk nooit, dus vind het wel mooier zo. Heb Window Magnet hier om vergelijkbare window management als in Windows te hebben, met het snappen naar de helft van het scherm, fullscreen e.d.Martijn19 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:02:
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Ik kon nooit geschiedenis correct schrijven. Gescheidenis
Daar ben ik ondertussen wel aan gewend, eigenlijk. Is dat echt meer dan de meeste mensen krijgen, ja?
Misschien maar eens een andere foto op LinkedIn zetten dan
Tja, god heeft me al enorm lekker gemaakt, verder ben ik goed met nummers en wiskunde dus in het algemeen. Zou wel overdreven zijn als ik ook nog eens perfect in de Nederlandse taal was geweest.Avalaxy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:22:
[...]
Die stuurt een hoop kusjes naar je
[...]
Ik verbaas me er meer over dat ze tegenwoordig zelfs mensen bellen die schrijven "ik wordt".
Daarbij is jouw zin ook niet geweldig, maak er dan:
ofIk verbaas me er meer over dat ze tegenwoordig zelfs mensen bellen die "ik wordt" schrijven.
van.Ik verbaas me er meer over dat ze tegenwoordig zelfs mensen bellen die schrijven: "ik wordt".
In elk geval weet ik dat ik er slecht in ben, altijd onvoldoendes gehad voor NL op school. Bijles (zelf) genomen en ga zo maar door. Het komt er niet echt in. Voor al mijn werk wat naar 3e gaat laat ik het controleren door een 'bedrijf'. E-mails laat ik soms ook nog even checken door iemand. Punt is dus dat alles uiteindelijk netjes is als het moet.
Pics?Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:17:
[...]
Tja, god heeft me al enorm lekker gemaakt,
[...]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Niets ten nadelze van ZpAz, maar kun je non-apple gebruikers vertellen waarom iets verouderd noemen heldhaftig is?
As long as it's not a dickpic, I want proof for his statement!
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
6.5/10
?
Hoeveel kusjes krijg jij normaal gesproken van recruiters?Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:17:
[...]
Tja, god heeft me al enorm lekker gemaakt
Ik moet het helaas met minder doenDido schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:15:
[...]
Daar ben ik ondertussen wel aan gewend, eigenlijk. Is dat echt meer dan de meeste mensen krijgen, ja?
Misschien maar eens een andere foto op LinkedIn zetten dan
Mah, wel goed maar dan liever wat sterkers.
Aha, dat is al meer mijn drank
Maar ik prefereer:
Ik kan zelden direct iets kiezen bij Starbucks voor die keren dat ik daar eens passeer
Moeite met kiezen bij de Starbucks??ElkeBxl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:43:
[...]
Aha, dat is al meer mijn drank9/10
Maar ik prefereer:
[afbeelding]
[...]
Ik kan zelden direct iets kiezen bij Starbucks voor die keren dat ik daar eens passeerLaatste dat ik pakte was een Vanilla Mocha denk ik.
Advies:
Ga niet naar binnen.
Loop recht door naar huis.
Zet thuis echte koffie.
Oh ik ben een fan van varianten van koffieFiresphere schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:47:
[...]
Moeite met kiezen bij de Starbucks??
Advies:
Ga niet naar binnen.
Loop recht door naar huis.
Zet thuis echte koffie.
frappuccino is anders @()#*! lekker :x En dat is thuis niet na te maken.. wel eens geprobeerd, zelfs dat chemisch goedje gekocht als bindingsmiddel maar nope.. was niet te zuipen
Het (geheime) ingredient hondendiarree wel toegevoegd?
Lekker op de bank
Op zich... Ik gebruikte het groene bolletje toch al nooit en ik vond de vorige fullscreen knop zwaar irritant omdat-ie in het andere hoekje zat. Dan vind ik deze oplossing prettiger.Martijn19 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:02:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik gebruik ze beide niet.Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:51:
[...]
Op zich... Ik gebruikte het groene bolletje toch al nooit en ik vond de vorige fullscreen knop zwaar irritant omdat-ie in het andere hoekje zat. Dan vind ik deze oplossing prettiger.
Maar dat alle JB-stuff direct kapot is, is natuurlijk niet d ebedoeling
Verwijderd
+1Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:49:
frappuccino is anders @()#*! lekker :x En dat is thuis niet na te maken.. wel eens geprobeerd, zelfs dat chemisch goedje gekocht als bindingsmiddel maar nope.. was niet te zuipen
Ik drink eigenlijk geen koffie en was nog nooit een Starbucks binnengeweest. Toen ik dat vertelde tegen een Amerikaanse collega wanneer we samen in Zurich waren, geloofde hij zijn oren niet en heeft hij me getrakteerd op een lekkere frappuccino. Echt lekkere dingen zijn dat!
Ik drink ze niet vaak maar moet me toch tegenhouden om er eentje te kopen wanneer ik nu een Starbucks voorbij loop.
Er is een reden dat ik probeer station Brussel-Centraal te vermijden, anders heb ik het moeilijk mij in te houden... Chance dat ik niet met de trein naar het werk ga of ik zou bijna elke dag prijs hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
+1
Ik drink eigenlijk geen koffie en was nog nooit een Starbucks binnengeweest. Toen ik dat vertelde tegen een Amerikaanse collega wanneer we samen in Zurich waren, geloofde hij zijn oren niet en heeft hij me getrakteerd op een lekkere frappuccino. Echt lekkere dingen zijn dat!
Ik drink ze niet vaak maar moet me toch tegenhouden om er eentje te kopen wanneer ik nu een Starbucks voorbij loop.
Al dat bier, en koffie altijd, geef mij gewoon maar whiskey of gewoon (koud) water. Werkt veel beter voor de dorst al zeg ik het zelf. Dus is het al tijd voor whiskey?
Westmalle
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Waarom plan je die meetup dan telkens in een biercafe??!P-Storm schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:58:
Al dat bier, en koffie altijd, geef mij gewoon maar whiskey of gewoon (koud) water. Werkt veel beter voor de dorst al zeg ik het zelf. Dus is het al tijd voor whiskey?

Sowieso Tripel Karmeliet
Read the code, write the code, be the code!
Ah, we hebben weer een leuke contractor. 'Ja, ik werk al sinds 1999 commercieel met Javascript en sinds 2012 met Angular.js en dus mijn way is the best way'. Geen jshint gebruiken dus allemaal fouten links en rechts of commits zoals 'it's end of the day'. Command-line tool van SVN gebruiken dus niet even kijken naar diffs bij een commit of merge etc.
Response van een collega: 'By the way I am masturbation successfully on time since '94 but I am not telling everyone each day what a great wanker'. LOL
Response van een collega: 'By the way I am masturbation successfully on time since '94 but I am not telling everyone each day what a great wanker'. LOL
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 17-10-2014 14:03 ]
Dat is wel heel gebrekkig Engels van je collega.alienfruit schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:03:
Ah, we hebben weer een leuke contractor. 'Ja, ik werk al sinds 1999 commercieel met Javascript en sinds 2012 met Angular.js en dus mijn way is the best way'. Geen jshint gebruiken dus allemaal fouten links en rechts of commits zoals 'it's end of the day'. Command-line tool van SVN gebruiken dus niet even kijken naar diffs bij een commit of merge etc.
Zo te zien ongeveer een halve kilo.
Is niet het volledige bericht. Heb meer problemen met de contractor.
Verwijderd
Dat is nog eens zo gek zwaar niet.
Duvel en Karmeliet zijn volgens mij 8.5% (uit het hoofd).
Bush bier is 12%
Klopt. Het is ook gewoon een lekker bier voor de lange avonden op het terras van een biercafé.
Ik hou toch meer van een lekker 'fris' biertje bij mooi terras weer, of een iets zwaardere voor 'relaxing'. Dat echt zware bier hoeft van mij niet. Dat valt dan toch weer als een bomGer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:11:
Klopt. Het is ook gewoon een lekker bier voor de lange avonden op het terras van een biercafé.
Ben overigens wel fan van la chouffe, tijden terug daar ook echt geweest. "Helaas' nu wel erg commercieel geworden aangezien het nu ook in de AH te vinden is. Recent nog weer bij de brouwerij geweest, paar flesjes gehaald. Onderwijs bij het tankstation waren de zelfde te vinden, alleen 30% goedkoper
[ Voor 23% gewijzigd door Douweegbertje op 17-10-2014 14:24 ]
Nog een +1. Als ze geen Westmalle Tripel hebben is Karmeliet 1 van mijn eerstvolgende keuzes
Oooh die is handig, Window Magnet. Dat ik die na al die jaren nog niet kende, want window management vond ik in Windows toch wel superieur ten opzichte van Os X. TyZpAz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:10:
[...]
Option click is de oude functionaliteit. Dat gebruikte ik eigenlijk nooit, dus vind het wel mooier zo. Heb Window Magnet hier om vergelijkbare window management als in Windows te hebben, met het snappen naar de helft van het scherm, fullscreen e.d.
Wat een koning is het toch
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is omdat je het anders drinkt. Ik ben ook wel eens te enthousiast geweest met whisky en dan knalt ie er ook gewoon heel hard in.Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:22:
[...]
Ik hou toch meer van een lekker 'fris' biertje bij mooi terras weer, of een iets zwaardere voor 'relaxing'. Dat echt zware bier hoeft van mij niet. Dat valt dan toch weer als een bomIk heb dan liever een wiskey, whisky w/e je wilt
dat is dan sterker maar valt een stuk rustiger
Ben overigens wel fan van la chouffe, tijden terug daar ook echt geweest. "Helaas' nu wel erg commercieel geworden aangezien het nu ook in de AH te vinden is. Recent nog weer bij de brouwerij geweest, paar flesjes gehaald. Onderwijs bij het tankstation waren de zelfde te vinden, alleen 30% goedkoper
Lukte bijna niet meer om van de trap af te komen. Uiteindelijk toch gelukt maar dan met trapleuning en al beneden.
Lekker op de bank
TraditieFiresphere schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:00:
[...]
Waarom plan je die meetup dan telkens in een biercafe??!
[ Voor 39% gewijzigd door P-Storm op 17-10-2014 14:28 ]
Mwah ik push ook wel regelmatig iets aan het einde van de dag simpelweg omdat ik niet weet vanaf welke computer ik ga werken de volgende dag. En aangezien Git wel vindt dat je een heleboel commits alleen local moet kunnen doen maar geen enkele voorziening heeft (en anders hoor ik het hier vanzelf wel) om code tijdelijk op de server te storen zonder dat het gelijk een definitieve commit wordt doe ik dat dan maar (wel in mijn eigen branch).alienfruit schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:03:
Ik kan de commits wel weer samenpletten later maar meestal komt het er gewoon niet meer van
Voor de rest ben ik wel klaar met dat soort flapdrollen. Als je niet continu blijft bijleren op je vakgebied sta je binnen twee jaar op achterstand op iemand die net twee jaar bezig is, zo simpel is het. Zeker web.
iOS developer
Als je je nog eens verveelt, bedenk dan het volgende:
Iemand van tweakers.net heeft vrijwillig bijna 100 reviews met +3 rating heeft geschreven: http://tweakers.net/productreview/user/468821/
Kunnen we een donatie knop maken voor zulke mensen?
Iemand van tweakers.net heeft vrijwillig bijna 100 reviews met +3 rating heeft geschreven: http://tweakers.net/productreview/user/468821/
[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 17-10-2014 14:53 ]
Als hij het ziet, dan zal het wel niet zijn eigen branche zijn. Los daarvan is het gewoon slacking. Misschien over 6 maanden wil je weten: "waarvoor was deze commit" en voila, dan zie je dat je toen weekend wilde vieren. Commit dan niet, of goed. Imo zijn er geen excepties.
Serieus? Flexwerk developers? Alleen om deze reden is dat geen goed idee. Tenzij je je repository inclusief shelves meeneemt in je roaming profileBikkelZ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:38:
[...]
Mwah ik push ook wel regelmatig iets aan het einde van de dag simpelweg omdat ik niet weet vanaf welke computer ik ga werken de volgende dag.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
End of day commits / pushes zijn prima, maar maak wel een nieuwe branch voor je zoiets doet. Dan is er niets aan het handje en kan je prima E.O.D. commits doen, daar heeft niemand last van. Ben je klaar, merge je het naar "de master".BikkelZ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:38:
[...]
Mwah ik push ook wel regelmatig iets aan het einde van de dag simpelweg omdat ik niet weet vanaf welke computer ik ga werken de volgende dag. En aangezien Git wel vindt dat je een heleboel commits alleen local moet kunnen doen maar geen enkele voorziening heeft (en anders hoor ik het hier vanzelf wel) om code tijdelijk op de server te storen zonder dat het gelijk een definitieve commit wordt doe ik dat dan maar (wel in mijn eigen branch).
Ik kan de commits wel weer samenpletten later maar meestal komt het er gewoon niet meer van![]()
Voor de rest ben ik wel klaar met dat soort flapdrollen. Als je niet continu blijft bijleren op je vakgebied sta je binnen twee jaar op achterstand op iemand die net twee jaar bezig is, zo simpel is het. Zeker web.
In principe niets mis met "E.O.D." commits, als je het goed doet zou iemand anders op het punt verder kunnen werken waar jij was gebleven.
Ik typ altijd branche in plaats van branch maar nu ik het zo zie staan zit ik me tien seconden af te vragen wat je bedoeltDouweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:51:
... dan zal het wel niet zijn eigen branche zijn
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Tweakers zou die man gewoon hardware moeten opsturen om te reviewen. Ik ga hem niets doneren, puur omdat het een echte tweaker is, net zoals ik graag iemand vrijwillig help met coding vragen of wat dan ook, zelfs buiten het forum om (al meerdere malen gedaan). Zo hoort iedereen het eigenlijk te doen, gewoon voor elkaar, en niets anders.Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:51:
Als je je nog eens verveelt, bedenk dan het volgende:
Tweakers verdient geld, heeft hardware en zeggen dat we alles samen doen zoals "WIJ stellen tech op de proef" maar uiteindelijk schrijft deze beste meneer alles zelf zonder tweakers en verdient tweakers op de affiliates en banners.
Mja, ik ben ook een zure pruim
overigens heb ik niet eens iets boeiends om te reviewen eigenlijk. Ooit een spel een review gegeven.. mja dat is het dan ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 17-10-2014 14:58 ]
A la youtube inkomsten delen
Waardering.Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:58:
A la youtube inkomsten delen
Ik ken die gebruiker niet, en ik weet trouwens ook niet of tweakers ooit iets voor hem heeft gedaan, maar het zijn de kleine dingen. Nodig hem uit voor die tweakers vrijwilligers dag, een rondleiding door tweakers HQ, of stuur hem wat spare hardware.
Ik heb ooit aardig wat gedaan voor gamelux.nl, kreeg hier en daar wat premium keys voor ESL, muismatjes en dat soort dingen. Dat is gewoon waardering, en daar heb je meer aan dan geld
Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:17:
Tja, god heeft me al enorm lekker gemaakt
*Knip NSFW*
[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 17-10-2014 15:49 ]
Het is gelukkig niet zo erg als een dickpic
Wel leuk hoe de image heet... wtf man
Verwijderd
Hij doet het voor de karma, zeg ik je!Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:01:
[...]
Waardering.
Ik ken die gebruiker niet, en ik weet trouwens ook niet of tweakers ooit iets voor hem heeft gedaan, maar het zijn de kleine dingen. Nodig hem uit voor die tweakers vrijwilligers dag, een rondleiding door tweakers HQ, of stuur hem wat spare hardware.
Ik heb ooit aardig wat gedaan voor gamelux.nl, kreeg hier en daar wat premium keys voor ESL, muismatjes en dat soort dingen. Dat is gewoon waardering, en daar heb je meer aan dan geldHij doet het ook niet voor het geld, anders had hij wel zijn eigen website/blog.
Overigens ben ik het wel met je eens hoor. Ik lees eigenlijk heel zelden reviews (behalve van zaken die ik overweeg te kopen) maar in een goede review kruipt toch behoorlijk wat tijd om te schrijven.
Misschien wordt een van zijn reviews wel uitgekozen tot gebruikersreview van de maand. Krijgen die users trouwens niets?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.