Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.385 views

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

alienfruit

the alien you never expected

Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50:
En zo krijgt de klant/je baas 60 uur werk per week terwijl hij er slechts 40 betaalt. :+
's avonds alleen in de hotel kamer in plaats van de bar? Hier klopt ergens iets niet :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:05

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kan iemand mij uitleggen waarom al die marketing doosjes (en hun mannelijke variantjes), nog altijd heilig geloven in dat de opbouw van de URL super-ultra-extreem belangrijk is voor de indexatie, en dat dus
/zoeken/{zoektype}/{plaatsen}/enschede veel beter naar voren komt in Google dan /zoekresultaten/enschede???

En er zo heilig van overtuigd zijn, dat alle klanten perse halve shakespeare werken als URL wil hebben?!!!

Tief op!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jij geeft anders ook geen argumenten.

{signature}

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:42
Firesphere schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:40:
Kan iemand mij uitleggen waarom al die marketing doosjes (en hun mannelijke variantjes), nog altijd heilig geloven in dat de opbouw van de URL super-ultra-extreem belangrijk is voor de indexatie, en dat dus
/zoeken/{zoektype}/{plaatsen}/enschede veel beter naar voren komt in Google dan /zoekresultaten/enschede???

En er zo heilig van overtuigd zijn, dat alle klanten perse halve shakespeare werken als URL wil hebben?!!!

Tief op!
www.google.nl/ik/ben/op/z...ijn/site/beter?vindt=true

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

's avonds alleen in de hotel kamer in plaats van de bar? Hier klopt ergens iets niet :+
In het hotel waar ik momenteel verblijf, is de bar niet zo gek interessant ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Tief op!
Wat ik als bezoeker belangrijk vind is dat de URL “hackable” / te veranderen is; dat ik in jouw voorbeeld “enschede” kan vervangen door een willekeurige andere plaatsnaam en dat de website ook werkt.

Verder ben ik voorstander van logische / human readable URLs die duidelijk aangeven waar ik terecht ga komen. Niets zo irritant dan bijv. “/item/1243” ipv de productnaam of “/document/1243” wat direct een download start.

Of er dan nutteloze extra keywords in de URL staan, maakt een stuk minder uit. :)

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 16-10-2014 15:06 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 17:21

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar even aangemeld voor HipChat. Ziet er wel leuk uit en zou een boel onnodig mail verkeer voorkomen :p

• alienfruit

alienfruit

[b]Rubinski schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:56:
In het hotel waar ik momenteel verblijf, is de bar niet zo gek interessant ;)
Aah, je zit in een hotel op een bedrijvenpark dan? In Bochum gingen we gewoon lekker naar de lokale café.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Tief op!
Dat is iemand die is gaan geloven dat argumenten die je MVC framework nodig heeft belangrijk zijn voor SEO

iOS developer

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33

orf

Tief op!
Als het specifiek om zoeken gaat heb je liever een querystring toch met de zoekterm? Dan is het makkelijker te tracken in Analytics (on site searches). Keywords in url's vinden marketingdoosjes altijd leuk. Meer is beter.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Als het specifiek om zoeken gaat heb je liever een querystring toch met de zoekterm? Dan is het makkelijker te tracken in Analytics (on site searches). Keywords in url's vinden marketingdoosjes altijd leuk. Meer is beter.
Mja, het gaat even om het idee, dat ze zo ongeveer hele volzinnen als URL willen, terwijl het om de inhoud gaat, en de URL voor het gemak wel iets van de pagina mag representeren, maar dat't tegenwoordig 0 invloed op de ranking heeft.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

De URL is wel degelijk van belang voor Google maar het zorgt er ook voor dat je link er aantrekkelijker uit ziet in Google als een correct resultaat, zeker als er weer dikgedrukte woorden in staan. Ik bedoel je moet SEO ook zien als de manier waarop je jezelf toont in dat ene zoekresultaat dat je krijgt bij Google. Daarom is description een belangrijke tag, niet omdat dat een handige tag is om met keywords te spammen maar omdat dat precies het blokje is wat je op Google ziet.
orf schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Keywords in URLs zorgen er voor dat je weer moet zorgen dat je geen duplicate content penalty krijgt dus het lijkt mij veel verstandiger dat je handmatig een paar extra parameters met zoekwoorden toekent aan je tracking pixel via JavaScript en niet je URL vervuilt.

[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 16-10-2014 15:54 ]

iOS developer

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:52:
[...]

Keywords in URLs zorgen er voor dat je weer moet zorgen dat je geen duplicate content penalty krijgt.....
volgens mij is daar juist de canonical voor uitgevonden, tenzij ik je context niet begrijp.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Aah, je zit in een hotel op een bedrijvenpark dan? In Bochum gingen we gewoon lekker naar de lokale café.
Hehe, inderdaad een zwak excuus van mij :)
Het hotel zit niet meteen in het stadscentrum maar het is ook niet dat er helemaal niets te doen is. Op maandagavond gaan we met het team voetballen en ga ik gewoonlijk dus pas slapen na zo'n 20 uur wakker te zijn (ik sta om 3 uur op en ga pas om 23 uur slapen die dag).

Op dinsdag ben ik gewoonlijk blij als ik vroeg mijn bed in kan en op woensdag durven we al wel iets te doen. Zoals in mijn eerste post van vandaag vermeld is, zijn we gisteren bijvoorbeeld met de collega's op stap geweest.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

volgens mij is daar juist de canonical voor uitgevonden, tenzij ik je context niet begrijp.
Klopt maar dan is het nog steeds zinloze ruis. Waarom zou ik een canonical moeten gaan bouwen om de rotzooi er weer uit te vissen die er net zo goed niet eens in hoeft te staan? Zo lastig zijn die tracking pixels toch niet op een andere manier te vullen?

[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 16-10-2014 15:56 ]

iOS developer

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Tief op!
Er zijn er ook die per se .html achter de URL willen hebben, want dat vindt Google "geloofwaardiger" dan een pagina zonder extensie :D.

• alienfruit

alienfruit

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

@BikkelZ
Als je de links dermate gaat aanpassen om een woord -niet- meer erin te hebben omdat dat kwaad kan voor je indexering.. dan ben je sowieso al apart bezig.
Sowieso, duplicate content door je url? Waar haal je dat nou weer vandaan?

Maar goed, je url is wel belangrijk, en het is zeker handig als je url een redelijke lengte bevat met de juiste woorden over waar de pagina ook over gaat. Zoeken is een handige manier om extra content te vergaren, in feite zou elk keyword een extra pagina kunnen zijn met links naar de pagina's waar dat keyword in voor komt. Iets wat bijvoorbeeld WP al automatisch doet.

• HuHu
  • Niet online
Eerste foto, die smalle strook boven de verwarming. Dat lijkt me een raam?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat lijkt me de kelderverdieping idd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ook aan het zoeken naar een appartementje? Ik mag er van het werk ook eentje uitkiezen. Zal allemaal nog niet zo gemakkelijk zijn. Ik vind locatie echt belangrijk maar wil ook best een modern appartement dat niet te duur mag zijn.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32

We are shaping the future

• alienfruit

alienfruit

Alex), ja, dat zijn de prijzen in Londen.
Rubinski, ja, ik ook. Maar waar zoek jij dan naar een appartement in Marseille? Wel mooi dat de baas het voor je betaalt ;)

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:20:
Alex), ja, dat zijn de prijzen in Londen.
Rubinski, ja, ik ook. Maar waar zoek jij dan naar een appartement in Marseille? Wel mooi dat de baas het voor je betaalt ;)
Liefst ergens op een leuke locatie in het stadscentrum. 's Ochtends wakker worden met zicht op de Vieux Port, zou niet slecht zijn ;)

We krijgen een leuk budget maar dat moet uiteraard niet op. Hoe goedkoper, hoe liever voor het management maar ik zie dat natuurlijk anders :7

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 10:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Blegh. Geen zin meer :/

Professioneel Heftruck Syndroom

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:00:
@BikkelZ
Als je de links dermate gaat aanpassen om een woord -niet- meer erin te hebben omdat dat kwaad kan voor je indexering.. dan ben je sowieso al apart bezig.
Sowieso, duplicate content door je url? Waar haal je dat nou weer vandaan?
Onze Matje zei dat:
“I wouldn’t stress about this unless the content that you have duplicated is spammy or keyword stuffing.”
Lijkt me dus een extreem slecht plan om een vrijwel onbeperkt aantal keren de zelfde content bereikbaar te maken met alleen steeds verschillende keywords. Lijkt mij gewoon het beste om überhaupt niet eens die kant op te gaan en in plaats daarvan het gewoon onzichtbaar voor de gebruiker en Google op te lossen als je dat soort dingen wil meten.
Douweegbertje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:00:
Maar goed, je url is wel belangrijk, en het is zeker handig als je url een redelijke lengte bevat met de juiste woorden over waar de pagina ook over gaat. Zoeken is een handige manier om extra content te vergaren, in feite zou elk keyword een extra pagina kunnen zijn met links naar de pagina's waar dat keyword in voor komt. Iets wat bijvoorbeeld WP al automatisch doet.
Je kunt best wel wat dingen toevoegen aan je pagina om er voor te zorgen dat de doorbloeding van je site wat beter wordt. Ik heb wel eens een project gehad waarbij er voor een reissite een compleet portaal op de zelfde URL uit grond gestampt werd met foto's en teksten puur en alleen om "vliegtickets naar Marokko", "vliegtickets naar Londen" enzovoort enzovoort te kunnen targeten. Maar dat waren dan allemaal hand geschreven nieuwe en unieke teksten met daadwerkelijk informatie, allemaal betaalde foto's.

iOS developer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
WTF

Je breekt Hoc-
key zo af!

7(8)7

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand enig idee waarom alle website tegenwoordig nice url's gebruiken, en Google nog steeds zo'n zootje is?

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 17:16
Omdat Google niet gevonden hoeft te worden op Google?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
aaargh UPC!

Nieuw wachtwoord, mag speciale karakters gebruiken, maar niet allemaal. Bij het bevestigen van het wachtwoord MOET ik het wachtwoord intikken, copy paste is mag niet.

Wanneer leren IT-ers bij dit soort grote bedrijven nu eens hoe het WEL moet.

:N

• Alex)
Wat zou de meerwaarde zijn van een vanity URL voor iedere zoekopdracht?
Skyaero schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:00:
aaargh UPC!

Nieuw wachtwoord, mag speciale karakters gebruiken, maar niet allemaal. Bij het bevestigen van het wachtwoord MOET ik het wachtwoord intikken, copy paste is mag niet.

Dat is het gevolg van security officers die denken het beter te weten, maar die zeer waarschijnlijk zelf Post-It's aan hun scherm hebben hangen met passwords erop.

[ Voor 79% gewijzigd door Alex) op 16-10-2014 17:01 ]

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-10 16:11
aaargh UPC!

Paypal doet dit ook, heel irritant als je je wachtwoord genereert door een wachtwoordmanager

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hmm ik vind angularJS hartstikke mooi maar SEO is toch wel erg omslachtig nu :(

Nothing to see here!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nou bijvoorbeeld linken naar een zoekresultaat kan makkelijker en duidelijker?

http://google.nl/q/zoekopdracht

ipv

http://google.nl?q=zoekopdracht

Meh. Defuq ook. Nevermind ^^

• Alex)
Wat zou de toegevoegde waarde zijn van die eerste URL?

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik heb opgezocht omdat ik het niet geloofde:
De verdubbelde lettertekens en de combinaties <ck>, <sc>, <ng>, <gn>, <nh> en <nj>, die ook maar één klank voorstellen, worden bij het splitsen uit elkaar gehaald.
bal-len, gok-ken, zot-tin, bouil-lon,
<ck> chec-ken
<sc> fas-cisme
<ng> jon-gen

WHUT?

500 "The server made a boo boo"

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

aaargh UPC!

InfoSec Insanity

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:04:
Wat zou de toegevoegde waarde zijn van die eerste URL?
Lijkt netter, ik word kriegel van al die verschillende chars in een adresbalk. Anyhow, tijd voor bier.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Vaan Banaan schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:05:
[...]

Ik heb opgezocht omdat ik het niet geloofde:
De verdubbelde lettertekens en de combinaties <ck>, <sc>, <ng>, <gn>, <nh> en <nj>, die ook maar één klank voorstellen, worden bij het splitsen uit elkaar gehaald.
bal-len, gok-ken, zot-tin, bouil-lon,
<ck> chec-ken
<sc> fas-cisme
<ng> jon-gen

WHUT?
Eigenlijk wel logisch; bij hockey is 'kie' een complete lettergreep, niet 'ie', dus de c op het einde van de eerste lettergreep is een soort van hint naar de volgende lettergreep en het alternatief tot 'ho-ckey'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• RayNbow
  • Laatst online: 06:42

RayNbow

Kirika <3

Zie je alternatieven dan?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

NeFoRcE schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:04:
Nou bijvoorbeeld linken naar een zoekresultaat kan makkelijker en duidelijker?

http://google.nl/q/zoekopdracht

ipv

http://google.nl?q=zoekopdracht

Meh. Defuq ook. Nevermind ^^
De query string maar afschaffen dan? :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:53:
[...]

Onze Matje zei dat:

[...]

Lijkt me dus een extreem slecht plan om een vrijwel onbeperkt aantal keren de zelfde content bereikbaar te maken met alleen steeds verschillende keywords. Lijkt mij gewoon het beste om überhaupt niet eens die kant op te gaan en in plaats daarvan het gewoon onzichtbaar voor de gebruiker en Google op te lossen als je dat soort dingen wil meten.

[...]

Je kunt best wel wat dingen toevoegen aan je pagina om er voor te zorgen dat de doorbloeding van je site wat beter wordt. Ik heb wel eens een project gehad waarbij er voor een reissite een compleet portaal op de zelfde URL uit grond gestampt werd met foto's en teksten puur en alleen om "vliegtickets naar Marokko", "vliegtickets naar Londen" enzovoort enzovoort te kunnen targeten. Maar dat waren dan allemaal hand geschreven nieuwe en unieke teksten met daadwerkelijk informatie, allemaal betaalde foto's.
Volgens mij heb jij de implementatie niet helemaal door. Stel dat ik nieuwsberichten heb, dan zet ik hier keywords aan vast. Op het moment dat je het keyword pakt, dan krijg je alle berichten met dat keyword. Er is hier geen duplicate content, je laat hoogstens een x-aantal woorden zien. Eigenlijk het zelfde wat tweakers doet: http://tweakers.net/categorie/{nummer}/{onderwerp}/{type}/

En voila: https://www.google.nl/web...akers%20modems-en-routers

tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers
tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers/producten/
tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers/reviews
tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers/forum/
tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers/aanbod/
etc..

Deze 'oplossing' is geweldig, omdat je lekker -kan- ranken op bepaalde keywords. Immers wordt er voor zo'n keyword -nog- een pagina aangemaakt die meestal ook nog lekker ranked omdat het weer linked naar je eigen materiaal waar dit in voor komt. Google is ook niet helemaal achterlijk, sterker nog waarderen ze zo'n oplossing ook nog eens.

Zo'n zelfde oplossing kun je ook ongeveer creëren met zoeken middels een verkapte tag cloud e.d. want dan link je in feite naar dynamische zoekopdrachten.

Ik ben zeker geen één of andere seoguru of wat dan ook, maar ik heb nu al zo veel websites draaien en 'laten opstarten' dat ik nu onderhand wel aardig wat ervaring heb omtrent ranken :p Waar ik dan sowieso voor zorg is ongeveer zo'n oplossing als hierboven voor losse pagina's, nieuws etc. Dat geeft een grote meerwaarde voor je ranking.

edit;

punt is; content = golden. Echter is de implementatie ook enorm belangrijk wil je -snel- goed ranken. Ongeacht je implementatie (tenzij natuurlijk super brak!) zul je op welke manier dan ook goed ranken, maar met de éne oplossing kan dat binnen één maand, terwijl de andere pas na één jaar een beetje normaal erin komt te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 16-10-2014 18:21 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

aaargh UPC!

Element opzoeken met f12 dev tools, en handmatig password in value copypasten :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HuHu
  • Niet online
Eén keer een website gehad waarbij het toegestane aantal karakters tijdens het registreren anders was dan tijdens het inloggen. Bij registratie kon je 20 tekens opgeven en bij het inloggen was de maxlength=12. Blijkbaar was bij het registreren ook maar 12 tekens van het wachtwoord opgeslagen.

Is op zich geen (merkbare) ramp, want bij het inloggen pasten er maar 12 tekens in en die werkten ook. Totdat ik bij KeePass de optie Two-Channel Auto-Type Obfuscation inschakelde, waarbij tekens uit je wachtwoord in willekeurige volgorde en stukken worden ingevoerd. Toen werkte het niet meer, want de eerste 12 tekens bestaan dan steeds uit andere delen van het wachtwoord.

Duurde even voordat ik daar achter was...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH!
Android Studio 0.8.9 vergeet telkens z'n instellingen en projects na afsluiten :(

NOT FUNNY!

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 16-10-2014 19:06 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 12:26

Acid_Burn

uhuh

golles schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Paypal doet dit ook, heel irritant als je je wachtwoord genereert door een wachtwoordmanager
Hmm net even geprobeerd, maar ik kan bij paypal gewoon mijn wachtwoord plakken...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

• Alex)
Live streaming video requires Safari 5.1.10 or later on OS X v10.6.8 or later; Safari on iOS 6.0 or later. Live streaming via Apple TV requires second- or third-generation Apple TV with software 6.2 or later.
Dat is echt de grootste bullshit ooit. :')

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Haha, alleen via Apple producten :')

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:43

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik geloof dat daar een technische reden voor is, niet zomaar "omdat we willen dat je Apple-producten gebruikt".

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:49:
Element opzoeken met f12 dev tools, en handmatig password in value copypasten :Y)
Gouden tip d:)b
Acid_Burn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:15:

Hmm net even geprobeerd, maar ik kan bij paypal gewoon mijn wachtwoord plakken...
Twee weken geleden kon in in ieder geval nog niet plakken.

Briljante tweet van Troy Hunt
quote: @troyhunt
So who's running Drupal on an Apache environment using CGI calls to Bash with SSL 3.0 enabled via OpenSSL?

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Acid_Burn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:15:
[...]

Bij het inloggen wel ja, maar niet bij signup. Of hebben ze dat inmiddels veranderd?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Scott schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:27:
Ik geloof dat daar een technische reden voor is, niet zomaar "omdat we willen dat je Apple-producten gebruikt".
Geloof ik geen ene zak van.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:01
Misschien streamen ze de boel wel in die QuickTime codec, en wie wil dat nu ondersteunen?

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 17-11 10:03
Bullshit. Met de video url verkregen via een mac kun je hem gewoon afspelen in VLC op windows. Enige probleem is dat hij niet naar hd gaat omdat de detectie via VLC niet werkt.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Chris7 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:36:
[...]

Bij het inloggen wel ja, maar niet bij signup. Of hebben ze dat inmiddels veranderd?
Inderdaad, bij signup kan dat niet :|

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Jullie missen ook echt geen reet. Continuity ziet er wel super sexy uit. Maar de rest :Z
Douweegbertje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:19:
[...]

-- Lang verhaal met veel waarheid --
True maar volgens mij zijn dat categorieën die door Tweakers ingesteld worden en waarschijnlijk zelfs in sitemaps.xml toegevoegd worden. Wat je dus niét wil is dat je URLs krijgt die een gebruiker aan kan maken en waar steeds geen of de zelfde content onder te vinden is.

Wat Tweakers doet is http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=friteuse als er een keyword search gedaan wordt en dat is dus geen http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/friteuse/ alsof er magische content bestaat die over friteuses gaat.

Verder zit er een canonical in om er voor te zorgen dat er alsnog niks opgeslagen wordt:

HTML:
1
<link rel="canonical" href="http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/">

Vroeger zag je heel veel PHP sites die allerlei UUIDs, referral sites en andere zoekparameters mee bleven sturen over al je requests als GET-parameters. Ik geloof dat Marktplaats nog steeds dol is op dat soort crap. Veel mensen zijn over gegaan naar mooiere, leesbaardere en beter indexeerbare URLs voor hun data maar het optimum is om het deel van de URL wat je "document" identificeert altijd uniek en consistent te houden.

Zo gauw je daar crap aan gaat lopen toevoegen heb je een probleem zonder canonical. Ga je dat soort dingen in een GET-parameter meesturen heb je minder gezeur (maar een lelijkere URL) en Google slaat het nog steeds niet dubbel op. Ik zou altijd zowel in de URL zelf als in de GET-parameters proberen te ontwijken dat wat je doet op keyword spamming lijkt doordat je de zelfde content onder verschillende keywords aanbiedt.

iOS developer

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Acid_Burn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:40:
[...]

Inderdaad, bij signup kan dat niet :|
Ach, via de Developer Tools handmatig de value aanpassen werkt wel :). Overigens vind ik de maximale lengte van 20 ook bijzonder.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Die gast uit Litouwen klinkt als Amiga text-to-speech :P

$499 / €499 voor de goedkoopste Mac Mini, upgradable naar 16GB. Goed nieuws voor budget devs.

[ Voor 50% gewijzigd door BikkelZ op 16-10-2014 20:27 ]

iOS developer

• Styxxy
  • Laatst online: 17-11 16:41
jbdeiman schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:06:
[...]
Moet je met de auto dan zover om, of kost parkeren zoveel tijd? :+ Ik vind het nogal knap anders dat je blijkbaar bijna net zo snel op de fiets bent als met de auto :) Kan natuurlijk ook in de afronding zitten van de benodigde tijd?
Ik heb een bedrijfswagen, maar ik gebruik die enkel privé :+ . Ik ben zelfs sneller met de fiets dan met de auto (de vele lichten + parkeerplaats zoeken neemt erg veel tijd in beslag).

• Douweegbertje

Douweegbertje

Oh ja, technische reden terwijl dat iedereen verdomd goed streams kan laten zien op elk platform ongeacht browser, of welke meuk dan ook, zelfs via html5. Nee, Apple zal vast wel technisch zo gelimiteerd zijn ja.

Er zijn simpel gezegd geen technische redenen te bedenken als je zulke eisen gaat stellen waar het dan wel op zou werken anders dan je eigen product promoten.

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:50:
Jullie missen ook echt geen reet. Continuity ziet er wel super sexy uit. Maar de rest :Z

[...]

True maar volgens mij zijn dat categorieën die door Tweakers ingesteld worden en waarschijnlijk zelfs in sitemaps.xml toegevoegd worden. Wat je dus niét wil is dat je URLs krijgt die een gebruiker aan kan maken en waar steeds geen of de zelfde content onder te vinden is.

Wat Tweakers doet is http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=friteuse als er een keyword search gedaan wordt en dat is dus geen http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/friteuse/ alsof er magische content bestaat die over friteuses gaat.

Verder zit er een canonical in om er voor te zorgen dat er alsnog niks opgeslagen wordt:

HTML:
1
<link rel="canonical" href="http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/">

Vroeger zag je heel veel PHP sites die allerlei UUIDs, referral sites en andere zoekparameters mee bleven sturen over al je requests als GET-parameters. Ik geloof dat Marktplaats nog steeds dol is op dat soort crap. Veel mensen zijn over gegaan naar mooiere, leesbaardere en beter indexeerbare URLs voor hun data maar het optimum is om het deel van de URL wat je "document" identificeert altijd uniek en consistent te houden.

Zo gauw je daar crap aan gaat lopen toevoegen heb je een probleem zonder canonical. Ga je dat soort dingen in een GET-parameter meesturen heb je minder gezeur (maar een lelijkere URL) en Google slaat het nog steeds niet dubbel op. Ik zou altijd zowel in de URL zelf als in de GET-parameters proberen te ontwijken dat wat je doet op keyword spamming lijkt doordat je de zelfde content onder verschillende keywords aanbiedt.
Google kan en doet ook net zo goed een url als ?blaat=foo indexeren als je 'echte' pagina als page/blaat/foo. Eigenlijk zit er geen verschil in. Daarnaast kun je zelf aangeven bij je webmaster wat er nou precies moet gebeuren (https://www.google.com/webmasters/tools/crawl-url-parameters)
Verder maakt het allemaal niet zo veel uit, google gaat niet het volgende doen:

?blaat=foo
/blaat/foo

'oh duplicate!1on!'.

Nee, dan gaat hij zelf nadenken over wat nou de beste url is, en deze pakt hij. Je krijgt niet opeens sporadisch 2 links in google.
Wat je dus niét wil is dat je URLs krijgt die een gebruiker aan kan maken en waar steeds geen of de zelfde content onder te vinden is.
Dat wil je eigenlijk wel. Althans een gebruiker maakt niet de link aan, maar je kan er wel op in spelen. Top zoekopdrachten, laatste zoekopdrachten etc. Het makkelijkste is eigenlijk als je zoekt op tags en/of categorieën en dat deze al indexeerbaar zijn.
Punt is, je zoekopdrachten komen er soms toch wel in, ongeacht wat je nu precies doet.

Voor tweakers is ook te vinden wat men heeft gezocht: https://www.google.nl/#q=...et/+inurl:%3Fdata&start=0

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Pff wat een zooi, volgens wat gegoogle zou het naar
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/refs/14pijbnoihjb10_sl_ref.mov verwijzen.
Dat bestandje is een 150 bytes ding met allerlei meuk en 1 URL:
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/m3u8/sl_mvp.m3u8
Oftewel een standaard master playlist. De bitrate streams zijn dubbel uitgevoerd (p. en b.) Ze zijn niet van laag naar hoog, misschien dat VLC niet gelijk de beste stream zal pakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#EXTM3U
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=1391145,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=640x360
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/1200/1200.m3u8?x-session-format=live
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=1391145,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=640x360
http://b.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/1200/1200.m3u8?x-session-format=live

#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2855600,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=960x540
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/2500/2500.m3u8?x-session-format=live
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2855600,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=960x540
http://b.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/2500/2500.m3u8?x-session-format=live

#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2012678,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=640x360
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/1800/1800.m3u8?x-session-format=live
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2012678,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=640x360
http://b.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/1800/1800.m3u8?x-session-format=live

#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=765600,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=480x270
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/0600/0600.m3u8?x-session-format=live
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=765600,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=480x270
http://b.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/0600/0600.m3u8?x-session-format=live

#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=549580,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=416x234
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/0400/0400.m3u8?x-session-format=live
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=549580,CODECS="avc1.4d001f,mp4a.40.2",RESOLUTION=416x234
http://b.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14pounqefvoiubefvpiub10/live/0400/0400.m3u8?x-session-format=live

500 "The server made a boo boo"

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:08:
[...]

Google kan en doet ook net zo goed een url als ?blaat=foo indexeren als je 'echte' pagina als page/blaat/foo. Eigenlijk zit er geen verschil in. Daarnaast kun je zelf aangeven bij je webmaster wat er nou precies moet gebeuren (https://www.google.com/webmasters/tools/crawl-url-parameters)
Verder maakt het allemaal niet zo veel uit, google gaat niet het volgende doen:

?blaat=foo
/blaat/foo

'oh duplicate!1on!'.

Nee, dan gaat hij zelf nadenken over wat nou de beste url is, en deze pakt hij. Je krijgt niet opeens sporadisch 2 links in google.
Nope, je krijgt dan bijvoorbeeld de print versie omdat die zo lekker scoort qua crap/inhoud verdeling.
[...]

Dat wil je eigenlijk wel. Althans een gebruiker maakt niet de link aan, maar je kan er wel op in spelen. Top zoekopdrachten, laatste zoekopdrachten etc. Het makkelijkste is eigenlijk als je zoekt op tags en/of categorieën en dat deze al indexeerbaar zijn.
Ja maar dat wil je dus met GET-parameters doen niét met een document link.

http://dingesforum.nl/topics/topic-titel/theme/roze-hartjes/ <-- nee
http://dingesforum.nl/topics/topic-titel/?theme=roze-hartjes <-- ja

http://dingesforum.nl/top...limit/11/ordered-by/date/ <-- nee
http://dingesforum.nl/top...&limit=11&ordered-by=date <-- ja

- "variabelen" via GET-parameters
- Unieke informatie via document links

Deze tool gaat ook specifiek in op GET-parameters en niet op parameters verstopt in document links. Zoektermen van gebruikers verstoppen in wat op een link naar document lijkt terwijl je gewoon steeds op de zelfde pagina terecht komt is gewoon slecht.
[...]

Punt is, je zoekopdrachten komen er soms toch wel in, ongeacht wat je nu precies doet.

Voor tweakers is ook te vinden wat men heeft gezocht: https://www.google.nl/#q=...et/+inurl:%3Fdata&start=0
Wanneer kwam jij voor het laatst GoT tegen in je zoekresultaten? Precies. GoT is al redelijk oud en eerlijk gezegd is het zelfs een beetje een privacyfaal om te lekken wat je gebruikers zoeken. Niet te vergelijken met de pricewatch.

Zoekopdrachten horen niét thuis in Google tenzij je dat echt graag wil.

iOS developer

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

SDK documentatie aan het schrijven voor een pluginsysteem is toch een stuk meer werk dan ik had verwacht.
Hopelijk na het weekend klaar!

Lekker op de bank

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Nieuwe OSX is wel even wennen. Nieuwe Safari is wel cool.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Maandag spelen met Handoff en de release van 8.1, daar kijk ik wel naar uit.

iOS developer

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:43

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 04:18:
Maandag spelen met Handoff en de release van 8.1, daar kijk ik wel naar uit.
Handoff is nu ook al beschikbaar. Alleen SMS relay, waar ik al de hele zomer naar uitgekeken heb, is pas met 8.1 beschikbaar. Hopelijk komt daar een GM van morgen.
Robbiedobbie schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:39:
[...]

Bullshit. Met de video url verkregen via een mac kun je hem gewoon afspelen in VLC op windows. Enige probleem is dat hij niet naar hd gaat omdat de detectie via VLC niet werkt.
Douweegbertje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:42:
[...]

Oh ja, technische reden terwijl dat iedereen verdomd goed streams kan laten zien op elk platform ongeacht browser, of welke meuk dan ook, zelfs via html5. Nee, Apple zal vast wel technisch zo gelimiteerd zijn ja.

Er zijn simpel gezegd geen technische redenen te bedenken als je zulke eisen gaat stellen waar het dan wel op zou werken anders dan je eigen product promoten.
Ik heb het maar even opgezocht en er is inderdaad een technische reden voor: Apple gebruikt HTTP Live Streaming voor het streamen van hun events. Dat is niet zomaar een arbitrair gekozen technologie, want er is zelfs een WWDC-sessie aan toegewijd, en is er documentatie voor ontwikkelaars voor te vinden.

Dit antwoord en de comments op superuser zijn ook interessant. Komt er op neer dat YouTube het ook gebruikt voor live streams, en terugvalt op Flash op apparaten die HLS niet ondersteunen.

[ Voor 70% gewijzigd door Scott op 17-10-2014 08:10 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29
Gamebuster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 03:26:
Nieuwe OSX is wel even wennen. Nieuwe Safari is wel cool.
Ik ben hem nu aan het downloaden, ben heel benieuwd!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:32

ElkeBxl

Tassendraagster

Is die al stabiel genoeg? Misschien morgen eens updaten :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 11:45
NeFoRcE schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:59:
Iemand enig idee waarom alle website tegenwoordig nice url's gebruiken, en Google nog steeds zo'n zootje is?
Efficiëntie lijkt mij; die hippe mooie url's moeten geresolved worden naar een pad (in Apache via een rewriterule, geen idee hoe dit werkt in ngix) en met de hoeveelheid pageviews die Google verwerkt is elke ms en elke cpu cycle winst één die op de lange termijn best in de papieren kan lopen.

Read the code, write the code, be the code!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:32

ElkeBxl

Tassendraagster

Zojuist gelezen :) Morgen eens updaten, vanavond waarschijnlijk online gamen met vrienden (thank god dat League Of Legends op mac bestaat :D).

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:43
Weet iemand of pluralsight nog kerstspecials doet? Dus kortingen rond kerst/nieuwjaar? Want dan wacht ik nog wel een maandje langer. Was van plan volgend jaar een abbo te nemen voor een aantal maanden :)

• dev10
  • Laatst online: 17-11 14:18
ElkeBxl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:38:
Is die al stabiel genoeg? Misschien morgen eens updaten :)
Ik draai al een paar weken de beta zowel op m'n Macbook privé als m'n iMac op het werk. Loopt als een zonnetje.

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:08:
[...]

Ik ben hem nu aan het downloaden, ben heel benieuwd!
Ik ben hem hier ook aan het binnentrekken, gaat best vlotjes.
Ik ben best ook wel benieuwd, het zag er in elk geval heel goed uit in de presentatie eerder op het jaar. Die van gisteren heb ik niet kunnen kijken.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik word er nog niet helemaal warm van. Heeft Os X Yosemite ook performances updates of iets dergelijks gekregen?

Download schiet hier overigens niet op, nog 3 uur te gaan op een 100Mb lijn.

Verwijderd

Martijn19 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:42:
Ik word er nog niet helemaal warm van. Heeft Os X Yosemite ook performances updates of iets dergelijks gekregen?

Download schiet hier overigens niet op, nog 3 uur te gaan op een 100Mb lijn.
Hmm, hier zou de download op 30 minuutjes gedaan moeten zijn. Ik zit ondertussen al halfweg.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Kreeg vandaag te horen van een klant: "We willen een full-time developer gaan aannemen, en aangezien jij niet voor ons komt werken willen we graag dat je ons helpt om iemand te vinden".

Uhmm... ok.. :? :D Beetje vreemd om dit zo op je bord te krijgen. Al zal het natuurlijk vast wel vaker voorkomen in onze business.

• Alex)
SMS Relay is iets wat ik in 2007 kon met Windows Mobile 6 en Exchange 2007. Het was best gaaf om een sms'je te krijgen en daarop vanuit OWA een antwoord te kunnen sturen :D

• Douweegbertje

Douweegbertje

Scott schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:56:
[...]

Ik heb het maar even opgezocht en er is inderdaad een technische reden voor: Apple gebruikt HTTP Live Streaming voor het streamen van hun events. Dat is niet zomaar een arbitrair gekozen technologie, want er is zelfs een WWDC-sessie aan toegewijd, en is er documentatie voor ontwikkelaars voor te vinden.

Dit antwoord en de comments op superuser zijn ook interessant. Komt er op neer dat YouTube het ook gebruikt voor live streams, en terugvalt op Flash op apparaten die HLS niet ondersteunen.
Technische reden.
Heb je zelf de link al gelezen? :p

Supported players and servers

VLC media player
Nog heel wat andere spelers

Volgens mij werkt dat zelfs met html5..

Punt is, ik kan die meuk niet afspelen hoor, ongeacht wat ik doe. En dat ligt zeer zeker aan Apple, want zoals je net zelf al aangaf, youtube kan het wel fatsoenlijk voor -iedereen- weergeven.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 11:30
D-Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:51:
Kreeg vandaag te horen van een klant: "We willen een full-time developer gaan aannemen, en aangezien jij niet voor ons komt werken willen we graag dat je ons helpt om iemand te vinden".

Uhmm... ok.. :? :D Beetje vreemd om dit zo op je bord te krijgen. Al zal het natuurlijk vast wel vaker voorkomen in onze business.
En heb je gevraagd om een inkomstenverlies vergoeding?

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, dat heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt.

• Caelorum
  • Laatst online: 06:43

Snap het op zich wel. Blijkbaar zien ze in jouw de perfecte match? Dan ben je toch de persoon om iemand zoals jijzelf te zoeken?
Zou er wel een vergoeding voor vragen :) 1-2x maandloon van de nieuw aangenomen ontwikkelaar of zoiets.

• D-Raven
_Moe_ schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

En heb je gevraagd om een inkomstenverlies vergoeding?
Neuh, het werk wat ik daar nu doe zal wel door blijven lopen. Het is alleen dat ze hiernaast nog veel meer werk hebben. Ik zou daar wel full time kunnen gaan zitten, maar ik heb ook nog andere projecten bij andere klanten.
Caelorum schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Snap het op zich wel. Blijkbaar zien ze in jouw de perfecte match? Dan ben je toch de persoon om iemand zoals jijzelf te zoeken?
Zou er wel een vergoeding voor vragen :) 1-2x maandloon van de nieuw aangenomen ontwikkelaar of zoiets.
Dat is wel een goed punt inderdaad.

[ Voor 33% gewijzigd door D-Raven op 17-10-2014 10:29 ]

• Alex)
Caelorum schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Ik dacht dat we hier een hekel hadden aan recruiters? :+

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Kom op, Atlassian, het is 2014 }:|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9FF10dd.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• D-Raven
Hmm, ik realiseer me net dat mn posts een beetje werving achtig overkomt. Of op zn minst op t randje zit.
Het gaat mij vooral om de situatie an sich. Ik heb dit zelf nog nooit eerder meegemaakt, vandaar.

Verwijderd

Heeft F.West98 een nieuwe job?
/inkopper

• Erwin537
  • Laatst online: 19:31
Wat bedoelen ze met dat helpen? kan me heel goed voorstellen dat ze iemand willen hebben bij het sollicitatie gesprek die kan zeggen of de kandidaat goed is ja of nee. Eventuele punten waarop gelet moeten worden.. Zo komt het in ieder geval op mij over.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Heeft F.West98 een nieuwe job?
/inkopper
Ik wilde het net zeggen! _/-\o_

• D-Raven
Erwin537 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:31:
Wat bedoelen ze met dat helpen? kan me heel goed voorstellen dat ze iemand willen hebben bij het sollicitatie gesprek die kan zeggen of de kandidaat goed is ja of nee. Eventuele punten waarop gelet moeten worden.. Zo komt het in ieder geval op mij over.
Het gaat vooral om helpen bij het vaststellen van de eisen die op de vacature komen te staan. En of ik iemand in mijn netwerk weet die hieraan zou kunnen voldoen. Ik ga niet de recruiter uit lopen hangen ofzoiets :P daarvoor huren ze maar een bedrijf in.

• Erwin537
  • Laatst online: 19:31
D-Raven schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Het gaat vooral om helpen bij het vaststellen van de eisen die op de vacature komen te staan. En of ik iemand in mijn netwerk weet die hieraan zou kunnen voldoen. Ik ga niet de recruiter uit lopen hangen ofzoiets :P daarvoor huren ze maar een bedrijf in.
Precies, maar als je dus iemand uit jouw netwerk aangeeft en die wordt het zou je naar een bonus kunnen kijken.. Verder lijkt het mij gewoon allemaal chargeable consultancy werk..

• D-Raven
Erwin537 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:36:
[...]

Precies, maar als je dus iemand uit jouw netwerk aangeeft en die wordt het zou je naar een bonus kunnen kijken.. Verder lijkt het mij gewoon allemaal chargeable consultancy werk..
Yup.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kreeg vandaag een mailtje van booking.com
Nog maar ❹ dagen! Beoordeel uw verblijf bij...
Nou is die 4 in het font van het forum nog redelijk bescheiden. In Outlook ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/07EPUfP.png

Jeeej unicode }:|

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2014 10:50 ]

• Alex)
Booking.com heeft er een handje van om te spammen ja. Ik zocht er een keertje naar een hotel in Straatsburg terwijl ik was ingelogd. Daarna kreeg ik iedere dag een mail van ze met onderwerpen als "Een kort bezoek aan Straatsburg is precies wat u nodig heeft!", "Boek snel! Secret Deals in Straatsburg voor onze trouwe leden", enzovoorts...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Daar zal je dan vast wel mee akkoord zijn gegaan in de voorwaarden. :>

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
sky- schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:52:
Daar zal je dan vast wel mee akkoord zijn gegaan in de voorwaarden. :>
Ja, maar het is een beetje dom om van die aftersales te doen. Coolblue is daar ook een held in:
Ik kocht een cover voor m'n Nexus 7, krijg ik daarna een week of twee lang reclame voor - inderdaad - covers voor een Nexus 7. Hetzelfde voor de cover van m'n Nexus 5.

(Verkapte "ik ben een Google-fanboy-post")

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:51:
Booking.com heeft er een handje van om te spammen ja. Ik zocht er een keertje naar een hotel in Straatsburg terwijl ik was ingelogd. Daarna kreeg ik iedere dag een mail van ze met onderwerpen als "Een kort bezoek aan Straatsburg is precies wat u nodig heeft!", "Boek snel! Secret Deals in Straatsburg voor onze trouwe leden", enzovoorts...
Zwijg mij er van. Elke dag krijg ik mails van Booking.com om te vragen of ik niet terug wil naar {Hippe Plaats}. Nee Booking.com, als ik daar naartoe wil, kom ik het zelf wel even regelen op jullie site. Lekker nutteloos trouwens: je boekt een hotel in X en later krijg je een mail "Bekijk hier onze deals in X". Een beetje te laat, niet? :p
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.