Nothing to see here!
Op de één of andere manier krijg ik een Error 500 zodra hij XML moet genereren maar een foutmelding of iets in de logs er over weergeven ho maar.
Rikkiz0r schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:57:
De hele middag al aan het kutten met Jersey en JAX-B.
Op de één of andere manier krijg ik een Error 500 zodra hij XML moet genereren maar een foutmelding of iets in de logs er over weergeven ho maar.
Zit nu ook met Jersey te werken, alleen dan JSON; voor dit vak hoef ik geen XML werkend te krijgen.
Edit:
Ik begin onderhand zeg maar het gevoel te krijgen dat het ook niet aan mijn code ligt maar dat het in die libraries of tomcat oid zit.
[ Voor 28% gewijzigd door Rikkiz0r op 15-10-2014 17:12 ]
Momenteel ben je (als Windows gebruiker) gedwongen om Linux in een VM te draaien als je wat met Docker wilt doen, dus ik zie er wel voordelen in.Firesphere schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
Ik bedoel specifiek een Docker voor WindowsDocker zelf is inderdaad wel erg handig.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Hmmm, mja, tjah... kan.RayNbow schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:20:
[...]
Momenteel ben je (als Windows gebruiker) gedwongen om Linux in een VM te draaien als je wat met Docker wilt doen, dus ik zie er wel voordelen in.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
iOS developer
Nou eerlijk is eerlijk ze hebben hem drie uur getest en ik kreeg een semi met de hand getikt mailtje terug. Ik had NSDocumentDirectory gebruikt waar ik NSCachesDirectory had moeten gebruiken in een stukje code wat ik eigenlijk al lang niet meer nodig had en dat zorgde er voor dat ik een geluid weg schreef naar directory die weer in iCloud opgeslagen werdAvalaxy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
Gewoon lekker Windows development doen, wordt binnen een uur gekeurd
iOS developer
We are shaping the future
Allemaal dus verder wel netjes omschreven. En aangezien je echt even moet kijken wat de app doet om te ontdekken of het geen app is die een gebruiker audio files laat maken en opslaan moet je hem ook wel echt een keer aan de tand gevoeld hebben.Reasons
2.23: Apps must follow the iOS Data Storage Guidelines or they will be rejected
----- 2.23 -----
We found that your app does not follow the iOS Data Storage Guidelines, which is required per the App Store Review Guidelines.
In particular, we found that on launch and/or content download, your app stores 5.9 MB. To check how much data your app is storing:
- Install and launch your app
- Go to Settings > iCloud > Storage & Backup > Manage Storage
- If necessary, tap "Show all apps"
- Check your app's storage
The iOS Data Storage Guidelines indicate that only content that the user creates using your app, e.g., documents, new files, edits, etc., should be backed up by iCloud.
Temporary files used by your app should only be stored in the /tmp directory; please remember to delete the files stored in this location when the user exits the app.
Data that can be recreated but must persist for proper functioning of your app - or because customers expect it to be available for offline use - should be marked with the "do not back up" attribute. For NSURL objects, add the NSURLIsExcludedFromBackupKey attribute to prevent the corresponding file from being backed up. For CFURLRef objects, use the corresponding kCFURLIsExcludedFromBackupKey attribute.
For more information, please see Technical Q&A 1719: How do I prevent files from being backed up to iCloud and iTunes?.
It is necessary to revise your app to meet the requirements of the iOS Data Storage Guidelines.
For discrete code-level questions, you may wish to consult with Apple Developer Technical Support. When the DTS engineer follows up with you, please be ready to provide:
- complete details of your rejection issue(s)
- screenshots
- steps to reproduce the issue(s)
- symbolicated crash logs - if your issue results in a crash log
If you have difficulty reproducing a reported issue, please try testing the workflow as described in <https://developer.apple.com/library/ios/qa/qa1764/>Technical Q&A QA1764: How to reproduce a crash or bug that only App Review or users are seeing.
iOS developer
Verwijderd
Komt toch vaker voor dan ik durf toe te geven
Nothing to see here!
Tabellen is nu juist het enige dat wél werkt in mailtjes.TheNephilim schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:15:
Wat een ramp, een overzichtje van een bestelling mailen. Tabellen etc... in de mail... omg
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Koffie?
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Blijkbaar was mijn abbo voor reclame vrij afgelopen, en had ik adblock gedeactiveerd voor tweakers. Dat eerste maar meteen weer gefixed
Gisteren kwam de fix naar buiten, en het Drupal devteam ging er vanuit dat het dagen/weken zou kosten voor er een proof of concept exploit zou zijn, dat duurde dus nog geen uur
En dan te bedenken dat ze het eigenlijk eerst wouden patchen zonder het bekend te maken, maar door pushen van Esser is het toch maar publiekelijk gegaan
Tijd voor foute muziek, hyperactief knipperende kerstverlichting en een overdadige lunch.
Daar is het toch altijd tijd voor?Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:30:
[...]
Tijd voor foute muziek, hyperactief knipperende kerstverlichting en een overdadige lunch.
Misschien handig om er ook even een link bij te zetten?kowapanga schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:13:
Stefan Esser heeft een Drupal pre-auth SQLi gevonden.
Gisteren kwam de fix naar buiten, en het Drupal devteam ging er vanuit dat het dagen/weken zou kosten voor er een proof of concept exploit zou zijn, dat duurde dus nog geen uur
En dan te bedenken dat ze het eigenlijk eerst wouden patchen zonder het bekend te maken, maar door pushen van Esser is het toch maar publiekelijk gegaan
Ik denk dat je deze bedoelt: https://www.drupal.org/SA-CORE-2014-005 ?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
https://www.drupal.org/node/2146839kowapanga schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:13:
Stefan Esser heeft een Drupal pre-auth SQLi gevonden.
En dan
sadtrombone.mp3Please report anything security-related via: https://security.drupal.org/node/add/project-issue/drupal
They should not be in the public issue queue.
Ja, een aparte security tracker is een goed idee. Maar sla nooit de klokkenluider, het is gewoon keihard je eigen probleem als je een jaar lang je nieuwe bugs onbeoordeeld laat. In dit geval was de issuestart kraakhelder, maar je kan mag er uberhaupt niet van uit gaan dat derden altijd precies de goede prio weten in te schatten, dus man up en beheer je poep.
[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 16-10-2014 09:48 ]
{signature}
Verwijderd
Gisteren een team event gehad en te laat in bed geraakt. Ik dacht in mijzelf: "Ik sta wat later op vandaag, dat is gewoonlijk toch niet zo'n probleem hier op het project". Rond kwart voor 9, spring ik dus uit bed. Ineens krijg ik op mijn telefoon de melding dat ik om 9 uur een meeting heb.
Ik moest mij nog scheren en in de douche dus had ik er mij bij neergelegd dat ik een klein beetje te laat zou zijn. Na enkele minuutjes scheren, valt ineens de stroom weg in de badkamer, daar stond ik dus met een half geschoren gelaat. Ik heb mij dus noodgedwongen in een andere kamer moeten scheren met een plateau onder mij om het haar op te vangen.
Ondertussen is het al kwart na 9 en ben ik dus sowieso te laat. Ik haast mij naar beneden waar ik mijn manager en zijn baas doodleuk aan het ontbijt zie zitten. Al dat gehaast is dus voor niets geweest.
Uiteindelijk was ik een half uurtje "te laat" op het werk. De 2e keer al deze week
Verwijderd
Maar jij hebt daar waarschijnlijk een goede reden voor
Iets zoals: "Oei, ik was onze meeting totaal vergeten en plots was er geen stroom meer in mijn badkamer" is niet echt een goed excuus ...
Een halve baard vind ik anders toch wel een goede reden, al had dat waarschijnlijk wel voor wat animo in de meeting gezorgd.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
Iets zoals: "Oei, ik was onze meeting totaal vergeten en plots was er geen stroom meer in mijn badkamer" is niet echt een goed excuus ...
[ Voor 8% gewijzigd door _Moe_ op 16-10-2014 10:09 ]
RTFM!
Oeh en vanavond de PC inpakken en LAN party tot en met zondag!
Toen ik klaar was bleek de pricewatch: Auzentech X-FI Prelude 7.1 helaas kapot
Verwijderd
Wat zouden jullie trouwens gedaan hebben mocht de stroom er overal uit liggen, je scheerapparaat kapot is en je geen gewone mesjes bij hebt?_Moe_ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:08:
[...]
Een halve baard vind ik anders toch wel een goede reden, al had dat waarschijnlijk wel voor wat animo in de meeting gezorgd.
God i feel so srry i missed thatVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:48:
daar stond ik dus met een half geschoren gelaat.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Read the code, write the code, be the code!
Behalve 'ik heb geen zin om om 07:00 uit mijn bed te komen' niet.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
Maar wel de waarheid. Jij kunt niks doen aan die stroomstoringIets zoals: "Oei, ik was onze meeting totaal vergeten en plots was er geen stroom meer in mijn badkamer" is niet echt een goed excuus ...
Ochtendmeetings vergeten gebeurt me zo vaak. Zeker omdat de klant me een eigen mailadres heeft gegeven en ik zonder VPN en allerlei moeilijk gedoe niet bij de agenda daarvan kan komen. Ik kan het wel aanvragen, maar mijn zakelijke telefoon wordt niet ondersteund (want Windows Phone) en hangt al aan een mailbox. Mijn privételefoon weiger ik voor werkgerelateerde ellende te gebruiken
Ik scheer sowieso nooit glad, dus dat probleem heb ik niet.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:18:
[...]
Wat zouden jullie trouwens gedaan hebben mocht de stroom er overal uit liggen, je scheerapparaat kapot is en je geen gewone mesjes bij hebt?
Maar stel dat... aangezien mijn werkomgeving, collega's en baas erg casual zijn (en ik vrijwel nooit direct face-to-face klanten contact heb), was ik waarschijnlijk half geschoren gaan werken.
Mijn scheerapparaat heeft een accu waar-ie het ongeveer 25-30 dagen mee uithoudt. Moest ie de geest geven, dan heb ik als alternatief nog een oudje in de kast liggen. Gaat dat ook niet, dan maar zonder te scheren naar het werk.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:18:
[...]
Wat zouden jullie trouwens gedaan hebben mocht de stroom er overal uit liggen, je scheerapparaat kapot is en je geen gewone mesjes bij hebt?
Scheelt ook dat ik voornamelijk word aangekeken door 2 beeldschermen en mijn klantcontact minimaal is.
Maar als het bij een klant is waar ik altijd in pak rond zou moeten lopen zou ik mezelf ook niet op mijn plek voelen, ik word niet betaald voor hoe netjes er ik er uit zie maar voor wat ik doe. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je aan kunt komen in je pyjama
Lekker op de bank
Ik scheer al tijden niet meer, haal er alleen af en toe de tondeuse langs.
[ Voor 45% gewijzigd door Cloud op 16-10-2014 10:38 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 27% gewijzigd door Erwin537 op 16-10-2014 10:38 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Oh, versta mij niet verkeerd: Ik scheer me gewoonlijk 1 keer per week, soms 2.ZaZ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:34:
Als ik mijzelf een dag niet scheer dan zie je het niet eens
Na een week staat er best wat haar op je kin en je kan dus voorstellen dat zo'n halfgeschoren gelaat echt op niets trekt.
Als ik me dagelijks zou scheren, was het bovenstaande "verhaal" echt geen probleem geweest hoor
Verwijderd
Consultancy iddCloud schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:35:
Veel mensen in de detachering hier, begrijp ik?
Ik scheer al tijden niet meer, haal er alleen af en toe de tondeuse langs.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Uber-Nerd?Cloud schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:59:
Dacht ik alZijn hier ook mensen die (net als ik) in de niet-detachering/consultancy zitten? Hoe noem je zoiets eigenlijk?
Onsociale programmeurs?
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 16-10-2014 11:00 ]
Haha, ja, dat is inderdaad vervelend. Maar kan je niet het door laten sturen naar je werkmail? Duurde wel zes weken om het geregeld te krijgen. Maar eindelijk wel geluktAlex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:20:
Ochtendmeetings vergeten gebeurt me zo vaak. Zeker omdat de klant me een eigen mailadres heeft gegeven en ik zonder VPN en allerlei moeilijk gedoe niet bij de agenda daarvan kan komen. Ik kan het wel aanvragen, maar mijn zakelijke telefoon wordt niet ondersteund (want Windows Phone) en hangt al aan een mailbox. Mijn privételefoon weiger ik voor werkgerelateerde ellende te gebruiken
[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 16-10-2014 11:01 ]
Er zitten wel eens bijlages bij die als vertrouwelijk worden aangemerkt. Ik ga denk ik flink op mijn flikker krijgen als zo'n document (automatisch of niet) wordt doorgestuurd naar een adres buiten @<klant.com>.alienfruit schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:01:
[...]
Maar kan je niet het door laten sturen naar je werkmail?
Dat risico loop ik liever niet.
Het grote WTF is, we hebben een SQL Standerd draaien op dezelfde server, maar die mogen we niet gebruiken
Dat ik de data types moet aanpassen is gedeeltelijk mijn schuld ook, data types iets te wijd opgezet. Probleem is dat de data eerst niet eens in een database stond
Had eigenlijk wel verwacht dat hier een ander tooltje voor zou zijn, kan er alleen geen vinden..
Er hangen nochtans duidelijke infobladen aan de voordeur met onze bedrijfsnaam erop, bericht van de verhuis van de gemeentediensten en zelfs een routebeschrijving naar de nieuwe locatie van de gemeentediensten.
Het blijft leuk om te zien. Sommigen komen binnen en beginnen direct een heel verhaal af te steken, anderen aarzelen aan de deur, nog anderen lopen binnen en zie je twijfelen.
Dat was ook het beste wat ik kon bedenken. Een job met een vaste plek
Ben ik asociaal als ik mijn eigen collega's vaker wil zien dan medewerkers van klanten van ons?
Phew, ben ik niet de enigeGer schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:00:
Ikke. Gewoon fulltime dienstverband, geen uurtje-factuurtje.
Read the code, write the code, be the code!
Verder werd ik altijd afgerekend op het aantal declarabele uren, de rest was toch bijzaak. An sich vrij logisch gezien het business model, maar ik voelde me er niet altijd prettig bij.
Dat was wel een plus, met name omdat ik veel in de industrie zit en dus heel veel bedrijven en technieken van dichtbij heb kunnen bekijken.Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:46:
Het leuke aan consultancy vind ik juist dat ik eens in de zoveel tijd weer ergens anders zit
Verwijderd
Inderdaad, een van de grote pluspunten. Daarnaast vind ik het ook best leuk dat mijn functie om de N maanden compleet kan veranderen. Op project X doe ik functie A, op project Y doe ik functie B. Zo leer je op relatief korte tijd ontzettend veel bij.Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:46:
Het leuke aan consultancy vind ik juist dat ik eens in de zoveel tijd weer ergens anders zit
Snap ik op zich wel, hoor ik ook regelmatig. Ik heb zelf om die reden juist gekozen voor 'vaste plek'Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:46:
Dat hoor ik van vrienden in dezelfde branche ook wel ja. Maar ja, wel minder afwisseling qua locaties en bedrijven op zich. Ik kom af en toe wel bij klanten maar dat is echt ondersteunend, ik kom daar dan niet om te ontwikkelen.Ger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Verder werd ik altijd afgerekend op het aantal declarabele uren, de rest was toch bijzaak. An sich vrij logisch gezien het business model, maar ik voelde me er niet altijd prettig bij.
Klopt.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:52:
[...]
Inderdaad, een van de grote pluspunten. Daarnaast vind ik het ook best leuk dat mijn functie om de N maanden compleet kan veranderen. Op project X doe ik functie A, op project Y doe ik functie B. Zo leer je op relatief korte tijd ontzettend veel bij.
Iets wat me af en toe wel tegen staat is de reistijd, het is wat lastiger om een vaste plek te kiezen om te wonen. Maar goed, ten opzichte van jouw reistijd (en tijd in hotels/appartementen) valt dat ook wel weer mee
Verwijderd
In België lossen de meesten dat op door in Brussel te gaan wonen. Lekker centraal en vele projecten zijn toch in Brussel centrum. Zelf zou ik niet in Brussel willen wonen, geef mij maar een (studenten)stad zoals Leuven of Gent. Ik heb het er wel voor over om elke dag wat langer te rijden dan.Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:57:
[...]
Klopt.
Iets wat me af en toe wel tegen staat is de reistijd, het is wat lastiger om een vaste plek te kiezen om te wonen. Maar goed, ten opzichte van jouw reistijd (en tijd in hotels/appartementen) valt dat ook wel weer mee
In Nederland zal dat ongetwijfeld een pak moeilijker te regelen zijn aangezien jullie land vele malen groter is. Zijn veel projecten ook niet gewoon in Amsterdam?
In België is Brussel inderdaad het middelpunt van bijna alles.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
In België lossen de meesten dat op door in Brussel te gaan wonen. Lekker centraal en vele projecten zijn toch in Brussel centrum. Zelf zou ik niet in Brussel willen wonen, geef mij maar een (studenten)stad zoals Leuven of Gent. Ik heb het er wel voor over om elke dag wat langer te rijden dan.
Ik werk nu 6 jaar in de consultancy, in die tijd heb ik klanten gehad in Den Bosch, Amsterdam, Utrecht, Veenendaal (of all places...), Rotterdam, weer Amsterdam, Schiphol, Delft en momenteel in Den Haag.In Nederland zal dat ongetwijfeld een pak moeilijker te regelen zijn aangezien jullie land vele malen groter is. Zijn veel projecten ook niet gewoon in Amsterdam?
Zelf woon ik in Breda.
Nu woon ik op een half uurtje fietsen van het werk. Wel zo prettig.
Cloud schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:59:
Dacht ik alZijn hier ook mensen die (net als ik) in de niet-detachering/consultancy zitten? Hoe noem je zoiets eigenlijk?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Van jou had ik het wel verwacht
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aah, ja, bij mijn klanten mag je zulke documenten niet eens rondmailen. Moet allemaal via een stomme Sharepoint portal.Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:02:
Er zitten wel eens bijlages bij die als vertrouwelijk worden aangemerkt. Ik ga denk ik flink op mijn flikker krijgen als zo'n document (automatisch of niet) wordt doorgestuurd naar een adres buiten @<klant.com>.
Dat risico loop ik liever niet.
Same. Zo'n 5 minuten lopen van mijn huis naar werk.RobertMe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:54:
Minder dan 10 minuten lopen en ik ben op het werkDat is wel ideaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Gunirus op 16-10-2014 13:04 ]
Moet je met de auto dan zover om, of kost parkeren zoveel tijd?Gunirus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:01:
Belgistan, ik ben wel even onderweg om niet ver van huis te werken. Half uur met de auto en 5 minuiten wandelen of 45 minuutjes fietsen.
Ik stel u voor: het Antwerpse verkeerjbdeiman schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:06:
[...]
Moet je met de auto dan zover om, of kost parkeren zoveel tijd?Ik vind het nogal knap anders dat je blijkbaar bijna net zo snel op de fiets bent als met de auto
Kan natuurlijk ook in de afronding zitten van de benodigde tijd?
Parkeerplaats op 5 minuutjes wandelen, nooit zoeken. Het is effectief omdat alles vast zit en ik met de auto blij ben als ik 30km/h gemiddeld haal
Vanmorgen was de gemiddelde snelheid 24,8km/h en het ging vlot
[ Voor 5% gewijzigd door Gunirus op 16-10-2014 13:12 ]
Kun je daarmee niet overal tussendoor rijden of over de stoep?
In de spits geldt dat op 5 minuten na ook voor mij hoor. Buiten de spits rij ik in 10 minuten naar mijn werk, maar in de spits doe ik er een klein half uur over. Met de fiets is het ook een half uur (ongeacht spits of niet).jbdeiman schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:06:
[...]
Ik vind het nogal knap anders dat je blijkbaar bijna net zo snel op de fiets bent als met de auto
Die kar mag ik voor de Belgische wet niet gebruiken om naar m'n werk te rijdenRobertMe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
* RobertMe kijkt naar avatar van Gunirus.
Kun je daarmee niet overal tussendoor rijden of over de stoep?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd
Uiteindelijk valt dat allemaal wel mee. Toegeven, op maandag is het een hel maar voor de rest van de dagen ben ik op een 10 minuutjes wandelen op het werk.mbarie schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:04:
Maar bij Rubinski duurt het allemaal langer jongens.
Binnen een paar weken pak ik trouwens de rechtstreekse vlucht van Brussel naar Marseille, dat gaat me toch ook weer wat tijd schelen
Ah! Aardig wat 'vaste plekkers' in de crewCreepy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:19:
Hier nog een non-detacheerder/non-consultant .
Hier nog één. (Wel reistijd van ruim een uur enkele reis, misschien verhuis ik nog eens naar Leiden)Creepy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:19:
Hier nog een non-detacheerder/non-consultant .
Verwijderd
Nee maar dat gebeurd uiteraard wel eens. Soms lees ik wel eens wat documentatie door op het vliegtuig of bel ik snel eens met mijn manager om nog wat zaken te bespreken van op het vliegveld.Gleighton schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:42:
Verwacht de baas dan ook dat als je wacht in het vliegveld dat je verder doorwerkt Rubinski?
Wat ambetanter is, zijn de weekdagen: iedereen werkt hier 's avonds wat later door omdat ze eigenlijk toch niets beters te doen hebben. Om 8 uur worden we het gebouw uitgezet door de security guards maar ik moet toegeven dat ik 's avonds nog wel eens durf aanmelden op mijn laptop van het werk. Ik ben heus niet de enige en er zijn een hoop collega's die zeggen "ik heb 's avonds toch niets beters te doen, zo alleen op mijn hotelkamer". Ik kan ze geen ongelijk geven maar ik probeer het toch tot het minimum te beperken.
15 minuutjes fietsen, dus dat is allemaal prima te doen.
En zo krijgt de klant/je baas 60 uur werk per week terwijl hij er slechts 40 betaalt.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:46:
[...]
Ik ben heus niet de enige en er zijn een hoop collega's die zeggen "ik heb 's avonds toch niets beters te doen, zo alleen op mijn hotelkamer". Ik kan ze geen ongelijk geven maar ik probeer het toch tot het minimum te beperken.
Verwijderd
Klopt.Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50:
[...]
En zo krijgt de klant/je baas 60 uur werk per week terwijl hij er slechts 40 betaalt.
Goh ja, het is niet dat ik voor elk gewerkt uur gecompenseerd ga worden maar als ik op vrijdag bijvoorbeeld wat minder productief ben of een uurtje vroeger naar huis ga, maken ze daar niet zo'n probleem van.Gleighton schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:51:
Ach zolang je maar tijd voor tijd krijgt dan is dat toch geen probleem Rubinski? Maar als je er niks voor terug ziet zou ik toch maar de tijd voor jezelf besteden.
Ligt een beetje aan wat ik heb gedaan. Overuren uit laten betalen laat ik eigenlijk niet doen vanwege de belasting die eroverheen gaat, ik heb dan liever een paar extra uren "vakantie".
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.