Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.383 views

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Van alles geprobeerd, het komt uiteindelijk aan op missende bindings, ook al heb ik alles van SWIG tot TortoiseHg geïnstalleerd. En subvertpy eist dat ik het halve internet installeer :w

Goed, ik ga de tip van ZaZ maar eens proberen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

orf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:33:
Ik denk er serieus over na om een open source CMS te releasen. Gebaseerd op ons bestaand -closed source- CMS. Die nieuwe versie moet een full blown CMS zijn. Technisch gaat het draaien op PHP5.4 en Laravel. Modules worden Composer packages. De interface en de workflow komen 1 op 1 uit ons bestaande CMS en daar hebben we al meer dan 400 websites op draaien met bijna 2000 gebruikers. Daarvan weten we dat het goed werkt.

Het grote verschil met de bekendste en grote CMS-en (Drupal, Wordpress) is dat wij ons richten op maatwerk. Je moet een (goede) developer zijn om met dit CMS aan de slag te kunnen. Vervolgens kun je er dan wel bijna alles mee bouwen.

We willen het releasen vanuit ons bedrijf, er zijn dan ook direct 16 developers die eraan kunnen werken en we hebben mensen die actief kunnen zijn in een community, kunnen schrijven, kunnen vormgeven, etc.

Wat denken jullie? Past er nog een open source CMS bij in het huidige landschap?
Ik ben ook wel benieuwd!Ik heb daarnet ook even de andere reacties gelezen in verband met je CMS, ziet er op zich wel aardig uit allemaal. Is het de bedoeling dat het CMS dan gewoon vanuit jullie bedrijf verder ontwikkeld wordt? Zullen nieuwe features of bugreports van "gewone" mensen even snel bekeken worden als die van jullie klanten?

Overigens zou ik ook niet meteen denken aan "geld verdienen". Zoals je zelf aangaf, zal het jullie bedrijf geen kwaad doen. Kijk maar eens naar Dries Buytaert met Drupal en Acquia. Vorig jaar zijn ze zelfs uitgeroepen door Fastest Growing Company 2013 (bron)

Is op zich wel leuk dat jullie bedrijf wat wil terug doen voor de open source community.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Matis schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:10:
Patatas fritas is de officiële Spaanse benaming inderdaad.

Oeps. Nog een extra pagina :o
Hier heet het altijd papas fritas maar dat kan zomaar een regionale benaming zijn.

We zijn het in ieder geval wel met elkaar eens dat friet een Belgische uitvinding is dus ik zou gewoon zeggen dat we de traditie huldigen van de plaats waar het vandaan komt en dat friet gewoon friet heet en Raspatat Raspatat.

iOS developer

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14
Overigens wordt raspatat door de makers zelf friet genoemd. ;)

(En verder is raspatat geen patat/friet/pommes frites. Patat maak je namelijk van gesneden aardappelen, terwijl raspatat van aardappelpuree gemaakt wordt. Net zoals Pringles geen aardappelchips zijn.)

[ Voor 49% gewijzigd door Soultaker op 14-10-2014 19:41 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Iemand hier ervaring met de cubox i2?
Kan m krijgen als vervanging van mijn steeds falende androidstick. Vraag me af of ik niet beter voor een raspberry pi kan gaan, maar heb met beide geen ervaring.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik ben toch wel trots dat ik met mijn oneliner genoeg olie op het vuur heb kunnen gooien om de patat/friet discussie weer te ontketenen :D

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Firesphere schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:52:
[...]
Buildtools resolven ook dependencies etc. voor je, bijvoorbeeld.
CMake Packages...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Soultaker schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:29:
Overigens wordt raspatat door de makers zelf friet genoemd. ;)

(En verder is raspatat geen patat/friet/pommes frites. Patat maak je namelijk van gesneden aardappelen, terwijl raspatat van aardappelpuree gemaakt wordt. Net zoals Pringles geen aardappelchips zijn.)
Potverdikkie wie gaat Wikipedia aanpassen? Weer zo'n patatzeloot die keihard zijn zin heeft lopen doordrijven: :(
Wikipedia: Raspatat

----------

Overigens is het wel http://www.raspatat.nl maar ik zie dat http://www.rasfriet.nl ook al gesquat is.

[ Voor 8% gewijzigd door BikkelZ op 14-10-2014 20:23 ]

iOS developer

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik stel het soms iets teveel uit de meeting beginnen met organiseren :P

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:32
Ger schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:48:
Iemand hier ervaring met de cubox i2?
Kan m krijgen als vervanging van mijn steeds falende androidstick. Vraag me af of ik niet beter voor een raspberry pi kan gaan, maar heb met beide geen ervaring.
Heb ze beide als mediastick vervanger zou ik gaan voor de pi

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Tjolk
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:44:
[...]

Heb ze beide als mediastick vervanger zou ik gaan voor de pi
Thanks. Kun je aangeven wat grofweg de relevante verschillen zijn?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Ik had van NS een mailtje gekregen met een aanbieding, 2 toeslagen 2-1 dag voor € 9. Volgens de tekst in de e-mail kun je die tot 15 oktober via Spoordeelwinkel.nl kopen, en bij het bestellen moet je de in het mailtje genoemde code in te voeren op de site.

- Op de pagina op Spoordeelwinkel.nl staat '15 november'
- Op de mobiele website wordt de kortingscode niet geaccepteerd, op de gewone website wel
- Er staat dat je de tickets kunt uitprinten of op je OV-chipkaart kunt laten zetten via www.e-ticket.nl. Die site toont dan weer 'Internal Server Error'
- Op de bevestigingspagina werd een stukje tabel afgekapt:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2Oc/s-c11f747b5b9e
- De betaalpagina geeft mobiel een witte pagina en doet verder niks. Op een desktop lijkt het wel te werken.

Onvoorstelbaar, dit...

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 14-10-2014 22:05 ]

We are shaping the future

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:16:
[...]

Hier heet het altijd papas fritas maar dat kan zomaar een regionale benaming zijn.
Waar is hier?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Alex)
Google :D

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:13

orf

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd!Ik heb daarnet ook even de andere reacties gelezen in verband met je CMS, ziet er op zich wel aardig uit allemaal. Is het de bedoeling dat het CMS dan gewoon vanuit jullie bedrijf verder ontwikkeld wordt? Zullen nieuwe features of bugreports van "gewone" mensen even snel bekeken worden als die van jullie klanten?

Overigens zou ik ook niet meteen denken aan "geld verdienen". Zoals je zelf aangaf, zal het jullie bedrijf geen kwaad doen. Kijk maar eens naar Dries Buytaert met Drupal en Acquia. Vorig jaar zijn ze zelfs uitgeroepen door Fastest Growing Company 2013 (bron)

Is op zich wel leuk dat jullie bedrijf wat wil terug doen voor de open source community.
Ik denk dat het belangrijk is om de community goed in de gaten te houden. Natuurlijk hoop ik dat de community zelf ook bugs e.d. gaat oppakken. We willen met automated tests (Travis) en automatische checks op kwaliteit (Scrutinizer) het wel zo makkelijk mogelijk maken om pull requests te doen. Uiteindelijk zullen we zelf het meeste (/alles) doen en waarschijnlijk ook de grootgebruiker van het CMS zijn. Ik denk dat als je open bent over features voor klanten dat de community dat wel snapt. (Hé waarom stond dit niet op de roadmap? We doen het voor een betalende klant, maar releasen het ook open source)

Acquia doet het inderdaad erg goed. Ik was laatst op Drupalcon en je ziet daar een enorme community die erg actief is. Ik hoop dat wij ons meer aan kunnen sluiten op de Laravel community. Geld verdienen is niet de eerste opzet voor dit CMS. Als het een succes wordt en je komt ermee op lijstjes dan denk ik dat wij een heel logische "implementator" zijn. Waarom niet je site door de bouwer van het CMS laten maken.

Leuke reacties. :) Ik had gedacht dat er best wat mensen het af zouden raden omdat er tegenover de succesvolle open source projecten er duizenden projecten zijn die niets zijn geworden.

Overigens is er nu - behalve veel ideeën - en een closed source CMS nog niets. Als we het gaan doen (daar moeten we wel intern wat knopen voor doorhakken) dan zullen we niet binnen heel korte tijd een release doen. Grote kans dat een eerste release dan pas in het voorjaar komt.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Nieuw klusje... Ga ik NodeJS voor het eerst "echt" proberen of ga ik voor oud en vertrouwd: Ruby

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 14-10-2014 22:54 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Tjolk
Misschien handig om mee te nemen in je overweging: als je het cms nu al in productie omgevingen gebruikt, loop je een risico als je de code publiceert. Eventuele zwakheden of zelfs lekken worden dan openbaar. Je klanten kunnen daar de dupe van worden. En security audit lijkt me dan geen overbodige luxe.

• orf

orf

Er is al eens een audit gedaan. :) Dat was een keer een verplichting bij een project.
Maar het open source CMS wordt een rewrite. We zullen weinig tot geen code van het bestaande CMS gebruiken. We nemen de architectuur en interface mee.

• Alex)
Alex, graag spreek ik je eens over de mogelijkheden die ik nu in je regio heb. Zou je mij kunnen bellen op:<nummer> of mailen wanneer je tijd hebt om contact te hebben. Je kunt me ook laten weten wanneer en hoe ik jou het beste kan bereiken, dan bel ik je even wanneer het je past.
Sowieso: nee, ik ken je niet, ga weg.

Daarnaast:
* Alex) gooit naam van recruiter in kwestie
* Alex) vindt het Facebookprofiel
"Resource Developer at <bedrijf> and Bartender at Uitgaanscentrum <ergens>"

Zo goed zal de recruitmentsector dus niet betalen, denk ik?

edit:
EDUCATION

Scholengemeenschap <naam>
Class of 2013 · <een of ander gehucht in het noorden van het land>
Wat is dit voor broekie? :D

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 14-10-2014 23:02 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In toevoeging op Ger:
Wees niet gek, kijk goed naar je code en refactor eerst alles. Gooi weg wat niet nodig is. Maak comments en tests. Release dan naar publiek. Dan is de algemene ontvangst vele malen beter dan een half-af voelend product.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• orf

orf

Dat is inderdaad de bedoeling. :) Een rewrite, maar wel met de kennis en ervaring van een bestaand CMS waardoor je vrij snel kunt ontwikkelen en problemen al een keer bent tegengekomen. Tests zijn onderdeel van de rewrite. Code kwaliteit vinden we belangrijk.

• Alex)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:03:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dat lijkt Constant Lam wel!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ha! Dus mijn vrouw zit al een hele tijd met de ziektewet thuis en die verveelde zich dus dood. Heeft eerst een stoomcursus HTML + CSS gedaan. Begon ze me vanmiddag uit te leggen wat het het verschil was tussen Java en JavaScript. Dacht nog dat ze braaf het rijtje af ging maken met JS maar nee hoor, ze zit al lekker in Android Studio rond te klikken :P _/-\o_
Gamebuster schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:54:
Nieuw klusje... Ga ik NodeJS voor het eerst "echt" proberen of ga ik voor oud en vertrouwd: Ruby
Denk dat NodeJS niet echt heel veel problemen mag opleveren?
Argentinië.
Alex) schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:59:
[...]

Sowieso: nee, ik ken je niet, ga weg.

Daarnaast:
* Alex) gooit naam van recruiter in kwestie
* Alex) vindt het Facebookprofiel
"Resource Developer at <bedrijf> and Bartender at Uitgaanscentrum <ergens>"

Zo goed zal de recruitmentsector dus niet betalen, denk ik?
Hmm ik denk dat betaald worden voor uit gaan plus gratis drank en meer sjans met vrouwen een grotere drijfveer is om barman te worden ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BikkelZ op 15-10-2014 01:30 ]

iOS developer

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-11 16:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat zijn jouw ervaringen met barman zijn dan dat je het ziet als betaald uitgaan?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Patriot schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 02:06:
Wat zijn jouw ervaringen met barman zijn dan dat je het ziet als betaald uitgaan?
Wel eens keertje achter de bar gestaan maar altijd vrijwillig.

iOS developer

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jeuj, migratie naar een nieuw platform succesvol afgerond en een uur "over" :) Morgen lekker uitslapen en genieten van een dagje "vrij".

[ Voor 27% gewijzigd door Cartman! op 15-10-2014 03:01 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Even hoor, sorry als ik een droom om zeep help maar sjans met vrouwen als barman..
Dat zijn gewoon mensen die een gratis drankje willen, niet omdat jij zo awesome bent oid.

Verder kan het in potentie enorm gezellig zijn, maar het blijft werken... Een narcro agent zal ook niet zeggen dat hij weer een geweldige dag heeft gehad na z'n snuifje.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 03:08:
Even hoor, sorry als ik een droom om zeep help maar sjans met vrouwen als barman..
Dat zijn gewoon mensen die een gratis drankje willen, niet omdat jij zo awesome bent oid.

Verder kan het in potentie enorm gezellig zijn, maar het blijft werken... Een narcro agent zal ook niet zeggen dat hij weer een geweldige dag heeft gehad na z'n snuifje.
Laten we het er dan maar op houden dat je wat makkelijker contact legt met mensen dan vanuit je bureaustoel? En ik denk dat je bij de DEA gauw uitgebonjourd wordt als je je werkdag met wat marcheerpoeder besluit :D

iOS developer

• Cartman!
  • Niet online
En in bed klaarwakker.. Nog even n serie kijken maar 8)7

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Hier nog 1tje

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Stelletje nachtbrakers :O
En dat op een dinsdag nota bene...

Iemand koffie dan maar?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Koffie :9

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Danku. Juist op, te laat voor de lessen -_-

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Te laat vertrokken om voor de files uit te zijn, is er geen file :D

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-11 19:52
Bij mij in het dorp zijn ze al 2 weken bezig met de weg, waardoor ik iedere dag 10 minuten langer onderweg ben. Op een rit die normaal maar 10 minuten duurt.

1e wereld probleem :(

Eury#2434

• Tjolk
Misschien gaan fietsen de volgende keer? 10 minuten autorit is half uurtje fietsen. Maar dan zonder eikels die je afsnijden enzo.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-11 19:52
Niet mogelijk i.v.m. klantbezoeken

Eury#2434

• P-Storm
Meeste fietsers zijn ook brokken piloten als ik dat zo zie.
* P-Storm fietst ook altijd naar zijn werk en ziet de raarste taferelen voorbij komen.

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:53
Ger schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:24:
Misschien gaan fietsen de volgende keer? 10 minuten autorit is half uurtje fietsen. Maar dan zonder eikels die je afsnijden enzo.
Of ga met het OV :D dan is 10 minuten met de auto een uur met de bus! Da's pas waar voor je geld.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Elke dag een halfuurtje heen fietsen en weer terug. Op het gemakje, door rustige woonwijken. En af en toe voorbij een Tesla Model S :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

P-Storm schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:26:
Meeste fietsers zijn ook brokken piloten als ik dat zo zie.
* P-Storm fietst ook altijd naar zijn werk en ziet de raarste taferelen voorbij komen.
Definieer "de meeste"?
Die pubers? Jep.
Die mensen die een elektrische fiets besturen omdat ze te lui zijn om fucking zelf te trappen? Jep.
Bejaarden die niet snappen hoe hun elektrische fiets werkt? Jep.
Wielrenners? Jep.
"Wielrenners" die hun snelheid ontlenen aan (wederom) een hulpmotor? Jep.

Anyway, eigenlijk is het grootste deel van de fietsers compleet retarded in het verkeer ja. Vooral omdat je op de fiets zo gemakkelijk overal tussendoor kan. Tenminste, zo lijkt het ;)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Volgens mij ben ik de enige in het verkeer in Nederland die het snapt.
Allemaal mensen die in de weg rijden, bumperklevers op mijn voorbumper etc.

:P

Lekker op de bank

• P-Storm
Firesphere schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Definieer "de meeste"?
Die pubers? Jep.
Die mensen die een elektrische fiets besturen omdat ze te lui zijn om fucking zelf te trappen? Jep.
Bejaarden die niet snappen hoe hun elektrische fiets werkt? Jep.
Wielrenners? Jep.
"Wielrenners" die hun snelheid ontlenen aan (wederom) een hulpmotor? Jep.

Anyway, eigenlijk is het grootste deel van de fietsers compleet retarded in het verkeer ja. Vooral omdat je op de fiets zo gemakkelijk overal tussendoor kan. Tenminste, zo lijkt het ;)
:Y , en dan nog niet te spreken over waar er aan de weg gewerkt wordt en mensen niet 1 minuut willen wachten of om fietsen en dan maar dwars oversteken over straat en denken dat ze een hele snelle voetganger zijn.

Zo kan ik door blijven gaan erover, en nog niet gesproken van als er an een ongeluk gebeurd wat er dan voor ramptoeristen langskomen en alleen staan te kijken :X. Ik moet vaker ranten vroeg op de dag :D
ZaZ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:55:
Volgens mij ben ik de enige in het verkeer in Nederland die het snapt.
Allemaal mensen die in de weg rijden, bumperklevers op mijn voorbumper etc.

:P
}:|

[ Voor 11% gewijzigd door P-Storm op 15-10-2014 10:33 ]

• Tjolk
Och, wat ik dagelijks tegenkom aan fietsers valt best mee hoor. Grootste ergernis zijn inderdaad de pubers die hun ogen continu op de telefoon hebben. Verder Stoor ik me met name aan automobilisten die geen oog hebben voor fietsers, ook al steken ze een f*cking fietspad over.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Fietsers, automobilisten, allemaal even erg.

Vanochtend op de fiets bijna (scheelde centimeters) omver gereden door een auto die niet snapt dat rechtdoor op dezelfde weg voor gaat. Even later, terwijl ik een fietser aan het inhalen was, wilde die fietser opeens linksaf slaan. Ongeveer ter hoogte van het bord "alleen rechtsaf" |:(

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik zit regelmatig achter pubers die met oortjes in fietsen. Heel erg prima dat ze muziek luisteren, maar ook na meerdere keren bellen gaan ze niet aan de kant. Haal je ze in, schrikken ze zich kapot. Vind je het gek? Doe dan die oortjes uit. Ik fiets overigens op een renfiets (elke dag), maar gedraag me niet als een debiel in het verkeer, dat is nergens voor nodig. O-). Laatst nog een moeder op een fiets ingehaald. Ik bel, gaat ze mooi aan de kant, ga ik er voorbij, schrikt ze zich kapot en begint ze te schelden :'). Zo hard ging het niet.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Scooters zijn net zo erg. Die hebben tegenwoordig geen toeter meer.

En pubers met oordopjes in vind ik minder erg dan pubers die zo nodig via die brakke speakers van een telefoon iedereen van hun "muziek" moeten laten meegenieten.

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

sky- schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:50:
Ik zit regelmatig achter pubers die met oortjes in fietsen. Heel erg prima dat ze muziek luisteren, maar ook na meerdere keren bellen gaan ze niet aan de kant. Haal je ze in, schrikken ze zich kapot. Vind je het gek? Doe dan die oortjes uit. Ik fiets overigens op een renfiets (elke dag), maar gedraag me niet als een debiel in het verkeer, dat is nergens voor nodig. O-). Laatst nog een moeder op een fiets ingehaald. Ik bel, gaat ze mooi aan de kant, ga ik er voorbij, schrikt ze zich kapot en begint ze te schelden :'). Zo hard ging het niet.
Oortjes of geen oortjes, ze letten gewoon vaak niet op. Ik rij een hybride en die is muisstil in de stad. Regelmatig zwaait er ineens een fietser voor m'n auto die het teveel moeite vond om even om te kijken.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pff. Even bitchen hoor......
Wat is dat toch met (front-end) webdevelopers en de rommel die ze opleveren? Structuur? Ho maar. Code duplication? All over the place. Consistente naming, scope? Nooit van gehoord. Globals? Die zijn toch handig!? Functies van 700 regels met 10 geneste callbacks in JS? 'Ja zo doe ik het altijd'....

Tis nu al de derde keer dat ik de troep (lees: tiefuszooi) van een zelfbenoemde webdeveloper(ZZP-er) mag gaan opruimen.

En ja, dat heeft natuurlijk ook met het gebrek aan aansturing van deze gasten te maken, en de hand moet ook zeker in eigen boezem gestoken worden, maar damn, neem je vak eens serieus of hou het bij webwinkeltjes....

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Bosmonster schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Oortjes of geen oortjes, ze letten gewoon vaak niet op. Ik rij een hybride en die is muisstil in de stad. Regelmatig zwaait er ineens een fietser voor m'n auto die het teveel moeite vond om even om te kijken.
Dat overkomt mij nou nooit op m'n motor. Reken maar dat ze 2x over nadenken als ze een 1000cc'er aan horen komen stampen zonder DB killers, oortjes of geen oortjes :+

Goed....vandaag mij eens lekker vast bijten in mijn project, moet nu echt af. Grote last van mijn schouders als dat ding straks opgeleverd is :P

[ Voor 12% gewijzigd door ongewoongewoon op 15-10-2014 11:12 ]

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:25

ElkeBxl

Tassendraagster

Dagelijkse fietster in Brussel meldt haar :) (first post ever, long time lurker die het kleine groepje belgen hier komt vervoegen)

Ik woon en werk in Brussel. Openbaar vervoer is hier best wel goed maar ik prefereer een beetje fysieke inspanning. Zodus was de fiets een makkelijke keuze.

Eigenlijk heb ik over elke soort weggebruiker te klagen:
- voetgangers die zonder kijken oversteken of hun rood licht negeren
- automobilisten die nooit hun rechterachteruitkijkspiegel gebruiken (dat is echt makkelijk meer dan de helft van de bestuurders!)
- fietsers die door rood licht gaan
- auto's die voorrang van rechts nemen waar er geen is
- auto's die geen voorrang van rechts nemen waar er wel is
- passagiers die zonder kijken de deur van de auto opengooien waardoor jij bijna in de wagen valt met je fiets
- toeristen die denken dat ze op plaatsen zoals het Koningsplein en Paleizenplein zomaar in het midden mogen gaan lopen. Enkel met events is dat toegestaan, op normale dagen zijn die "pleinen" enkel voor verkeer...
- ...

Ik fiets nu al een jaar actief in Brussel en het is zeker een uitdaging, de meesten die horen dat ik fiets in Brussel verklaren me zot gezien in Brussel de auto koning is. Op de 6km lang dat mijn rit is elke ochtend en avond, heb ik hooguit 50 meter aan fietspad bij het opgaan, bij het terugkeren misschien 20 meter. Voor de rest word ik gedwongen om mij tussen de auto's te duwen. Wat fars zijn in het verkeer helpt ook wel. Als ik niet soms midden in de straat ga rijden, willen ze mij voorbij ook al is er geen plaats en dus duwen ze mij zo de trottoir op... Maar ik leef nog dus we fietsen moedig verder ;)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dapper :+ ik was een keer in Brussel en ik vind mensen die daar fietsen echt dapper :D levensgevaarlijk daar.

[ Voor 4% gewijzigd door Rutix op 15-10-2014 11:21 ]

Nothing to see here!

• Cartman!
  • Niet online
Het niet uitsteken van een hand heeft al een hoop botsingen veroorzaakt bij mij. Eerst boos naar mij en dan zeg ik dat ze gewoon hun hand moeten uitsteken en dan is het stil. Geen richting aangeven bij auto's ook net zo irritant overigens, over t algemeen is richting aangeven een drama, laat de politie daar eens op controleren...staatskas spekken en hopelijk gaat iedereen z'n leven beteren :)

Verwijderd

Welkom, Elke!
Ik kom praktisch wekelijks in Brussel (hoofdkantoor van mijn werkgever is daar) maar zou het met de fiets toch echt niet aanraden.

Ik neem aan dat je ook in Brussel zelf werkt? Wat voor werk doe je precies?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

alienfruit

the alien you never expected

Londen is ook geen pretje om te fietsen :(

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

EddoH schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:10:
Pff. Even bitchen hoor......
Wat is dat toch met (front-end) webdevelopers en de rommel die ze opleveren? Structuur? Ho maar. Code duplication? All over the place. Consistente naming, scope? Nooit van gehoord. Globals? Die zijn toch handig!? Functies van 700 regels met 10 geneste callbacks in JS? 'Ja zo doe ik het altijd'....

Tis nu al de derde keer dat ik de troep (lees: tiefuszooi) van een zelfbenoemde webdeveloper(ZZP-er) mag gaan opruimen.

En ja, dat heeft natuurlijk ook met het gebrek aan aansturing van deze gasten te maken, en de hand moet ook zeker in eigen boezem gestoken worden, maar damn, neem je vak eens serieus of hou het bij webwinkeltjes....
Ik ben zelf frontender. Voel me niet aangesproken, maar het is wel herkenbaar, vooral bij ZZP'ers. We huren hier ook wel eens wat extern in en kan me niet herinneren ooit onder de indruk te zijn geweest.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:25:
Welkom, Elke!
Ik kom praktisch wekelijks in Brussel (hoofdkantoor van mijn werkgever is daar) maar zou het met de fiets toch echt niet aanraden.

Ik neem aan dat je ook in Brussel zelf werkt? Wat voor werk doe je precies?
Veel hangt ook af van de uren dat je je als fietser op de baan begeeft. 's Ochtends vertrek ik meestal om 7u15, dan is het nog doenbaar qua spits en dus hoeveelheid verkeer. 's Avonds weet ik dat ik veel meer moet opletten als ik pakweg pas rond 17u de kleine ring wil oversteken tussen het Justitiepaleis en de Louizalaan (een rondpunt met een tramhalte in het midden, echt briljant...).

Ik ben ASP.net developer bij verzekeringsmaatschappij. Ik werk mee aan een interne applicatie waarmee groepsverzekeringen beheerd worden. Best wel ok werk. Salaris is in orde, extralegale voordelen zijn in orde en de collega's zijn aangenaam (mais presque tous en français, c'est un merde... Mes collegues disent que je le parle bien, alors tout le monde est content :p).

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 21:37
alienfruit schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:28:
Londen is ook geen pretje om te fietsen :(
Nee, welke idioot verzint het dan ook om links te fietsen 8)7.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bosmonster schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

Ik ben zelf frontender. Voel me niet aangesproken, maar het is wel herkenbaar, vooral bij ZZP'ers. We huren hier ook wel eens wat extern in en kan me niet herinneren ooit onder de indruk te zijn geweest.
Wil ook niet generaliseren (ook al deed ik dat wel :+ )

Maar inderdaad, nog nooit onder de indruk geweest van een externe, maar het valt vooral op bij frontenders. Waarschijnlijk omdat die sneller met prut wegkomen. Als het er goed uitziet is de klant al tevreden.

• orf

orf

EddoH schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

Maar inderdaad, nog nooit onder de indruk geweest van een externe, maar het valt vooral op bij frontenders. Waarschijnlijk omdat die sneller met prut wegkomen. Als het er goed uitziet is de klant al tevreden.
Ik ben één keer onder de indruk geweest. Een freelancer die de front-end deed voor een overheidswebsite en in één keer door de webrichtlijnen kwam met de maximale score. Zijn uurtarief was wel gelijk aan ons uurtarief.

• Styxxy
  • Laatst online: 16:41
ElkeBxl schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:35:
[...]
Ik ben ASP.net developer bij verzekeringsmaatschappij. Ik werk mee aan een interne applicatie waarmee groepsverzekeringen beheerd worden. Best wel ok werk. Salaris is in orde, extralegale voordelen zijn in orde en de collega's zijn aangenaam (mais presque tous en français, c'est un merde... Mes collegues disent que je le parle bien, alors tout le monde est content :p).
Toevallig A to the G? :+ (Concullega meldt zich hier *O* .)

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 15-10-2014 11:46 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Styxxy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Toevallig A to the G? :+ (Concullega meldt zich hier *O* .)
Dag collega :w

[ Voor 3% gewijzigd door ElkeBxl op 15-10-2014 11:48 ]

• Styxxy
"Collega", welliswaar niet hetzelfde bedrijf ;). Ik werk voor een (grote) verzekeringsmakelaar en we werken veel samen met "A to the G" :) .

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ahzo :) "A to the G" heb ik hier nog nooit gehoord eigenlijk :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat styxxy hier een maatschappij probeert te omschrijven zonder de naam direct te noemen :P

• P-Storm
Of probeert een rapper te worden, :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

P-Storm schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:58:
Of probeert een rapper te worden, :P
And now, ladies and gentleman, please welcome...

DJ Styxxy B!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:21

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

Ik moet bekennen dat er bepaalde puntjes zijn die me bekend in de oren klinken :+ Al helpt het ook niet dat ik met WordPress werk, waardoor structuur op sommige punten niet zo lekker werkt als met een x-framework, een templating engine en een ORM. Gelukkig zijn het over het algemeen kleine websites.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:57:
Ik denk dat styxxy hier een maatschappij probeert te omschrijven zonder de naam direct te noemen :P
Hmmm... wat zou het kunnen zijn.... ?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lIxTQKR.png

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, die was ook niet heel moeilijk ofzo :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Ger schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:33:
Och, wat ik dagelijks tegenkom aan fietsers valt best mee hoor. Grootste ergernis zijn inderdaad de pubers die hun ogen continu op de telefoon hebben.
Zoiets had ik een tijdje geleden...
Ik reed op een 50km p/u-weg, word ik ingehaald door een grietje op een scooter, zonder helm, terwijl ze een sms aan het tikken was ofzo!
Straks schuift ze onder mijn wielen en dan wordt er voor zo'n idioot zeker nog een stille tocht gehouden ook.

Lekker op de bank

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
nieuws: Onderzoek: overheid verspilt miljarden met ict

En met onderzoeken zo te zien, dit was toch algemeen bekend? :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik heb de oplossing ook: geef mij 1-4 miljard en de overheid bespaart per direct minstens 1 miljard O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Styxxy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

"Collega", welliswaar niet hetzelfde bedrijf ;). Ik werk voor een (grote) verzekeringsmakelaar en we werken veel samen met "A to the G" :) .
Hehe, is een klant van ons :)
Als ik me niet vergis zijn wij ineens ook klant van hen. Ik heb hier zo'n leuke Medi-Assistance kaart in mijn portefeuille zitten van AG.

• Styxxy
Firesphere schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:57:
Exactly ;).
Fo shizzle ma nizzle.

[ Voor 25% gewijzigd door Styxxy op 15-10-2014 13:19 ]

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Dat had ik ze idd voor 2000000 euro ook wil willen vertellen. Sterker nog, voor dat geld had ik er nog wel een mooi ingebonden setje prints bij willen doen 8)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:21:
[...]

Dat had ik ze idd voor 2000000 euro ook wil willen vertellen. Sterker nog, voor dat geld had ik er nog wel een mooi ingebonden setje prints bij willen doen 8)
Inderdaad. :+ en het leuke is dat hun oplossing ook nergens op slaat. Ja nog een stop licht voor projecten gaat heel erg helpen :P. Ze hadden veel beter kunnen kijken waarom het fout gaat en de oplossingen kunnen geven die passen in de huidige aanbestedingscultuur. Een orgaan gaat echt niet helpen imo |:(

Nothing to see here!

• HuHu
  • Niet online
Projecten [..] zouden alleen met goedkeuring van de commissie mogen worden doorgevoerd, meent de commissie
Wij van WC eend...

Ik vind dit altijd van die kansloze onderzoeken waar je niets aan hebt. Hoezo is het verspilt? Er mislukt altijd en overal wel eens wat, dat hoort bij het proces en is niet te voorkomen. Pure sensatiezoekerij, want als er een project is van x miljard dat slaagt, dan hoor je niemand. Daarnaast is het totaalbedrag onbekend, dus niemand weet om hoeveel % het gaat. Maarja.. een artikel met 0,01 % van het budget wordt verspilt, dat is niet spannend genoeg.

En dan moet er een commissie komen die alle projecten gaat toetsen, om vervolgens te proberen deze verspilling te voorkomen??? Hoeveel kost zo'n commissie ten opzichte van datgene wat ze gaan voorkomen?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HuHu schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

[...]

Wij van WC eend...
Dat betreft dus niet dezelfde commissie ;) De eerstgenoemde is een nog op te richten commissie, de tweede is de huidige onderzoekscommissie.

• HuHu
  • Niet online
dcm360 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Dat betreft dus niet dezelfde commissie ;) De eerstgenoemde is een nog op te richten commissie, de tweede is de huidige onderzoekscommissie.
Ik ben zeer benieuwd welke mensen zullen solliciteren voor een functie in de nog op te richten commissie, die wordt aanbevolen door de huidige commissie. Geen betere baangarantie dan werk voor jezelf creëren *O*.

edit: ze hebben zelfs al een naam voor hun nieuwe clubje bedacht: Bureau ICT-toetsing.

[ Voor 8% gewijzigd door HuHu op 15-10-2014 14:12 ]

• Alex)
Een vaak ondergewaardeerde loopconstructie:
C#:
1
2
3
do
{
} while(voorwaarde)

Ook wel eens gezien als repeat/until.

Zo handig in combinatie met recursie :)

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:36:
Een vaak ondergewaardeerde loopconstructie:
C#:
1
2
3
do
{
} while(voorwaarde)

Ook wel eens gezien als repeat/until.

Zo handig in combinatie met recursie :)
Kan je eens een use case geven waarbij dit handig is? Ik zie er het voordeel niet meteen van in. Heb het weleens gebruikt in een specifieke case (weet al niet meer precies wanneer en waarom).

Over het algemeen gebruik ik for(each) loopjes.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:45
Als je de inhoud van do sowieso een keer uitgevoerd wilt hebben uit mijn hoofd.

Read the code, write the code, be the code!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Bij het inlezen van bestanden?

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Kan je eens een use case geven waarbij dit handig is? Ik zie er het voordeel niet meteen van in. Heb het weleens gebruikt in een specifieke case (weet al niet meer precies wanneer en waarom).

Over het algemeen gebruik ik for(each) loopjes.
wackmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:48:
Dit inderdaad. :)
Bijvoorbeeld.

In mijn use-case is het een boom doorlopen tot aan het hoogste niveau, of totdat er ergens een match wordt gevonden. Het kan zijn dat die match al op het allerlaagste niveau wordt gevonden, of dat er simpelweg geen hoger niveau is.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 15-10-2014 14:53 ]

Verwijderd

wackmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:48:
Ja inderdaad, maar dat is vrij specifiek en ben ik in de praktijk nog zelden tegengekomen.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

App in review, 11 dagen precies na submitten...

iOS developer

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:45
Heb wel een aantal keer aan de hand gehad. Vaak met recursie, zoals idd met tree traversal bijvoorbeeld.

Read the code, write the code, be the code!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Oh ja Docker, dat geweldige stuk software waardoor het installeren van Discourse enorm veel ingewikkelder maakt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ligt't aan mij, of zie ik daar de toegevoegde waarde niet van?

• Cartman!
  • Niet online
Docker is heel vet, wij gebruiker echter Amazon AWS en elke EC2 instance is al een eigen container op zich waardoor we t niet nodig hebben.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:46:
Docker is heel vet, wij gebruiker echter Amazon AWS en elke EC2 instance is al een eigen container op zich waardoor we t niet nodig hebben.
Ik bedoel specifiek een Docker voor Windows ;) Docker zelf is inderdaad wel erg handig.

• Cartman!
  • Niet online
Op die manier...tja, hosting op Windows heeft niet m'n voorkeur maar is wel enorm verbeterd de afgelopen jaren.

Verwijderd

Hehe, IBM DB2 Advanced Enterprise Server Edition werkt op Linux , UNIX en Windows 10.5. (klik)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:06:
Hehe, IBM DB2 Advanced Enterprise Server Edition werkt op Linux , UNIX en Windows 10.5. (klik)
Ja, ze zetten het wat knullig neer inderdaad. Gelukkig staat iets verderop wat ze bedoelen:
DB2 10.5 Advanced Workgroup Server Edition

Wat betekent mijn avatar?

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:06:
Ze zijn de haakjes vergeten: IBM DB2 Advanced Enterprise Server Edition (for Linux , UNIX , and Windows) 10.5
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.