Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Buildtools resolven ook dependencies etc. voor je, bijvoorbeeld.WernerL schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:44:
[...]
Wat wil je dat het nog meer doet dan? Je hebt automake die automatisch je make file kan genereren. Voor QT heb je qmake.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Einde mededeling.
Verwijderd
Alstublieft.HuHu schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:40:
Ha... een reeds goed algoritme nog verder verbetert. En dat zo vroeg op de ochtend, ik ben trots op mezelf
.
Einde mededeling.

Die verdien dan zeker wel.
AAAAAH!Uw wachtwoordreminder voor de website van ******
Het door u gebruikte wachtwoord is:
A9sx4nyy
Heeft u vragen of suggesties, stuur dan een mailtje aan ons serviceteam.
Het is 2014!?
Dank u! Nog even nagenieten en dan weer verderVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:43:
[...]
Alstublieft.
[afbeelding]
Die verdien dan zeker wel.
Mijn startsalaris was € 4.135,- bruto in 2008. Eind dit jaar maar een salarisverhoging vragen.
Zit zelfs een functie op waarmee veranderde vertalingen gevolgd kunnen worden
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 14-10-2014 09:57 ]
Jij werkt in Londen toch? Of was dat iemand anders?alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:55:
Ik moet de dag nog tegenkomen dat ik vakantiegeld of een dertiende maand krijg
We are shaping the future
Die doen volgens mij toch echt wat anders.alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:56:
Grappig, daar ben ik ook mee bezig. Je kent de concurrenten? Localize.biz and Transifex.com etc.?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Is niet elk bedrijf met zoiets bezig?alienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:56:
Grappig, daar ben ik ook mee bezig.
Inderdaad. Net even gemaild. Waarschijnlijk krijg ik straks een uitleg terug hoe ik mijn wachtwoord kan veranderen....Bosmonster schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:45:
Nou, volgens mij heb je wel een suggestie dan voor hun serviceteam
Nooit vakantiegeld gehad? In Nederland is dit verplicht hoor? http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaarden/Vakantiealienfruit schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:59:
Jep, nu wel maar toen nog niet in 2008 hoor. Ik heb nog nooit een dertiende of vakantiegeld gehad. Ze hebben mij wel eens een bonusregeling willen aansmeren met basissalaris. Maar ja, daar trappen we niet in
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Vakantiegeld mag alleen maandelijks tegelijk met het gewone loon worden uitbetaald als dat expliciet is opgenomen in je arbeidscontract.
Iedereen een vlag van het land waar ze zitten naast hun naam?HuHu schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:21:
RFC: alle mensen die niet in Nederland wonen moeten dat in hun forum-signature opnemen.
Lekker op de bank
Zegzeg, nu voel ik mij gediscrimineerd. Ik woon zowat naast een klomp! (in het Oosten van het land, dan ken je het waarschijnlijk wel)ZaZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:28:
Of gewoon met een plaatje aangeven. Een klomp of een puntzak friet ofzo.
Lekker op de bank
Het kan mij niet eens zo veel schelen welke kant het op gaat... maar kunnen diegenen die dit blijkbaar een nationale ramp vinden de discussie even volwassen voeren zonder bedreigingen en geweld?
De AH in mijn woonplaats is ook behoorlijk de sjaak. Loopt nu zelfs politie rond om de boel te bewaken. Schandalig
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
*badum tsss*
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:53:
Het gaat idd nergens over hoe men elkaar de zwarte piet toespeelt
*badum tsss*
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Helaas hebben zowel SAP (bronsysteem) als de websites (Doelsystemen) geen test-omgeving en sluiten we onze Test dus aan op hun QA-systemen.
..Hoezee...
[ Voor 3% gewijzigd door Merethil op 14-10-2014 11:16 ]
Kan je van SAP geen kopie maken en dus een nieuwe instance draaien?Merethil schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:15:
Yes, we hebben eindelijk een TAP-straat! (De O is er niet, dat is lokaal...-ish).
Helaas hebben zowel SAP (bronsysteem) als de websites (Doelsystemen) geen test-omgeving en sluiten we onze Test dus aan op hun QA-systemen.
..Hoezee...
Ik werk zelf met Microsoft Dynamics NAV, en hier hebben wij genoeg TEST & Accept instances (draai momenteel van 4 klanten de test-omgeving op mijn systeem).
Kunnen klanten dat dan van buitenaf testen?Ryur schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:19:
[...]
Ik werk zelf met Microsoft Dynamics NAV, en hier hebben wij genoeg TEST & Accept instances (draai momenteel van 4 klanten de test-omgeving op mijn systeem).
Ons SAP systeem is op een unieke manier ingesteld en is dus totaal niet te kopiëren schijnbaar. Een backup draaien duurt een weekend en hopelijk sloopt het niets.Ryur schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:19:
[...]
Kan je van SAP geen kopie maken en dus een nieuwe instance draaien?
Ooit is er bedacht SAP te gaan draaien maar de daadwerkelijke implementatie schijnt zodanig misdadig gedaan te zijn dat zelfs de simpelste taken hels worden (zoals inderdaad een kopie/backup maken of bijvoorbeeld een update van het systeem doen). Helaas dacht de business daarna "Fuck it, we'll go with it!!11one!" en daardoor zitten we nu, 15 jaar later, nog met dit soort gezeur.
De SAP-developers in ons bedrijf zitten in een ander land, maar die zijn vrij nors en willen liever ontwikkelen in QA dan in een daadwerkelijke test-omgeving. Verder hebben wij, als EAI-omgeving tussen de websites en het SAP systeem in, geen echte push/pull om dit soort dingen te kunnen veranderen of een verandering te eisen...
[ Voor 15% gewijzigd door Merethil op 14-10-2014 11:23 ]
Wat maken jullie zelf dan, de middle-tier?Merethil schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:15:
Yes, we hebben eindelijk een TAP-straat! (De O is er niet, dat is lokaal...-ish).
..Hoezee...
Op zich lijkt het me helemaal niet raar dat jullie op een A-omgeving (of eventueel een T-omgeving) van SAP aansluiten. Je wilt namelijk data verkrijgen uit een redelijk stabiele omgeving, waarvan je eigenlijk zeker weet dat het bronsysteem goed werkt en de data valide is.
Helaas betekend dit automatisch dat benodigde wijzigingen iets langer duren voordat ze zijn doorgevoerd.
De websites snap ik niet helemaal, als jullie tenminste een middle-tier maken. Is dat ook jullie pakkie-an? Dan kun je ze toch gewoon hosten op dezelfde TAP straat? Als het niet jullie verantwoordelijkheid is, dan volstaat het opleveren van documentatie en het zelf goed bijhouden van integratie testen, toch?
Maar, aangezien je in een SAP landschap zit, zal er wel veel politiek en zo bij betrokken zijn, waardoor de processen niet optimaal verlopen. Niets ten nadele van SAP, maar meer dat bedrijven zichzelf al snel een enterprise vinden en zich daar dan ook naar gaan gedragen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jan_V op 14-10-2014 11:26 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Voor wat ik doe: Zie hierboven, inderdaad een soort middle-tier.Jan_V schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:22:
[...]
Wat maken jullie zelf dan, de middle-tier?
Op zich lijkt het me helemaal niet raar dat jullie op een A-omgeving (of eventueel een T-omgeving) van SAP aansluiten. Je wilt namelijk data verkrijgen uit een redelijk stabiele omgeving, waarvan je eigenlijk zeker weet dat het bronsysteem goed werkt en de data valide is.
Helaas betekend dit automatisch dat benodigde wijzigingen iets langer duren voordat ze zijn doorgevoerd.
De websites snap ik niet helemaal, als jullie tenminste een middle-tier maken. Is dat ook jullie pakkie-an? Dan kun je ze toch gewoon hosten op dezelfde TAP straat? Als het niet jullie verantwoordelijkheid is, dan volstaat het opleveren van documentatie en het zelf goed bijhouden van integratie testen, toch?
Het probleem met aansluiten op een QA-omgeving van SAP is dat ze daar ook hun ontwikkelingen in doen, er wordt geen DEV/TEST gebruikt om ontwikkelingen te doen/testen, ze doen alles direct op QA.
De websites worden door weer een ander deel van het bedrijf beheerd die een vrij Amerikaanse insteek hebben: "Je doet 't er maar mee en alles wat misgaat ligt aan jullie".
Het is dat 't werk best leuk is, maar de omgevingen om ons heen.... Jeez
Zou theoretisch kunnenTheNephilim schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:21:
[...]
Kunnen klanten dat dan van buitenaf testen?
Maar ik bedoelde meer dat de test-omgevingen die ik van klanten hierop heb staan, zijn mijn ontwikkel-omgevingen.
Ik heb dan relatief 'normale' data.
Is "unieke manier" net zoiets als de term "speciaal" voor mensen met het syndroom van Down?Merethil schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:21:
[...]
Ons SAP systeem is op een unieke manier ingesteld (...)
Ah oké, nee nu snap ik je insteek. Ik dacht dat de test omgevingen ook daadwerkelijk door de klant gebruikt worden voor het testen zelf.Ryur schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:26:
[...]
Zou theoretisch kunnen.
Maar ik bedoelde meer dat de test-omgevingen die ik van klanten hierop heb staan, zijn mijn ontwikkel-omgevingen.
Ik heb dan relatief 'normale' data.
---
Wij hebben hier een 'preview' omgeving voor klanten. Van echt testen is er bij websites niet altijd sprake, misschien op een contactformuliertje na. Maar zeker bij bepaalde klanten niet, die kijken echt alleen
Maar goed, wel lastig soms, omdat elke klant wel z'n eigen hosting etc. heeft en je dus steeds andere oplossingen moet verzinnen voor het dev->prev->prod gebeuren. Development doe ik lokaal, preview doen we zelf of soms bij de klant. Echt gladgestreken krijg ik het tot zover in ieder geval nog niet.
Hmmm... Ja, maar met iets meer haat en furie en iets minder politieke correctheidAlex) schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:32:
[...]
Is "unieke manier" net zoiets als de term "speciaal" voor mensen met het syndroom van Down?
En minder geknuffelMerethil schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:37:
[...]
Hmmm... Ja, maar met iets meer haat en furie en iets minder politieke correctheid
Nee da's fysiek contact, daar doe ik niet aan.
Je bedoelt een zak patat?ZaZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:28:
Of gewoon met een plaatje aangeven. Een klomp of een puntzak friet ofzo.
Dat snappen Belgen toch niet?
Of was het nou juist andersom?
Gevonden
[ Voor 31% gewijzigd door ZaZ op 14-10-2014 12:51 ]
Lekker op de bank
Ach de hele wereld gebruikt een afgeleide van het wordt frites, behalve de boeren die boven het grote riool wonen. Volgens mij zegt dat meer over die boeren, dan wat andersZaZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
edit:
Gevonden
[afbeelding]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
papas fritas.oisyn schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:05:
Ja want de Spanjaarden gebruiken ook geen patatas enzo. Oh wacht.
Dus.
Papa is eerder Latijns-Amerikaans.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
<spuit 11+>.oisyn schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:05:
Ja want de Spanjaarden gebruiken ook geen patatas enzo. Oh wacht.
dat klopt... die gebruiken ze idd meestal niet, hooguit een paar uitzondering maar over het algemeen is het papas fritas
</spuit 11+>
[ Voor 4% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 14-10-2014 13:48 . Reden: spuit 11 opmerking ]
patatas bravas.
Een zak patatten, dat is hier een luiaard.ZaZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
https://fgheysels.github.io/
zonder de culinaire snob uit te willen hangen, maar dat zijn blokjes en geen reepjes.
Pizza for the win!
Lekker op de bank
Het blijven gefrituurde aardappels.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:08:
[...]
zonder de culinaire snob uit te willen hangen, maar dat zijn blokjes en geen reepjes.
[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 14-10-2014 14:27 ]
Maar goed, het werkt weer en we kunnen weer verder. Ofzo. Waarom heb ik ook alweer gezegd dat ik kennis heb van PHP?
[ Voor 46% gewijzigd door ZaZ op 14-10-2014 15:24 ]
Lekker op de bank
Ik kom dingen tegen 'die zou ik normaliter in een aparte class/functie doen', maar die gebruik ik maar 1x en kunnen dus best voor nu in die listener
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Helaas, dan had ik er misschien nog plezier uit gehaald. Maar goed, het is ík of een externe developer die 80 euro per uur rekent en er drie keer zo lang over doet. .... Waarom krijg ik zo weinig betaald?ZaZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:23:
Sadomasochisme?
iOS developer
Het mooie leven van een Freelancer die bijna exclusief voor dit bedrijf werkt...BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:38:
80 euro per uur voor PHP development? Ik denk dat ik het maar weer terug ga zetten op mijn CV!
@Hieronder: Ehh... Iets te weinig F5 gedrukt?
[ Voor 8% gewijzigd door Merethil op 14-10-2014 15:47 ]
En ineens heb ik het gevondenAlex) schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:26:
Grrr... hier op het project gebruiken we selfhosted OWIN met Windows-authenticatie. Dat werkt op zich prima, maar hij zet ook Thread.CurrentPrincipal op de ingelogde gebruiker en dat wil ik nou precies niet. Ik vermoed dat het problemen veroorzaakt in de communicatie met andere AppDomains ("Invalid token for impersonation - it cannot be duplicated.")
Ik heb een singleton-klasse met daarin een Timer, deze wordt gestart bij de eerste aanroep van de klasse. Wanneer de eerste aanroep vanuit een webrequest komt wordt hij gestart onder de credentials van de user die het request uitvoert, met een Kerberos-token dat na enige tijd verloopt. Gevolg: allerlei wazige errors.
Nu start ik die timer meteen bij het starten van de applicatie, het probleem lijkt te zijn verholpen.
Ja maar je bent natuurlijk ziek dus we willen ons niet schuldig maken om je je warme bedje uit te stimuleren, nee draai je liever nog een keertje om. We dekken je wel toe met wat regelingetjes. Straks vat je nog kou!incaz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:27:
BikkelZ / Rutix: nieuwe wetgeving rondom gedeeltelijk ziek/arbeidsbeperkt etc. Werken moet gemotiveerd worden, dus worden de mogelijkheden om iets te verdienen drastisch gesnoeid. Snap jij het, snap ik het.
Maar de beta software was al uit sinds juli en de boel is al live sinds september en in september hebben we nog met een week kunnen uitrollen. Dus het gros van de mensen wordt pas wakker op het moment dat de één ster reviews binnen komen rollen in de AppStore?Scott schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:45:
[...]
Wij merken het ook. Denk dat iedereen tegelijk hun app submit om iOS 8/iPhone 6 (Plus) support toe te voegen. Ze moeten echt kappen met die jaarlijkse "hier is alle software die we de afgelopen 12 maanden hebben geschreven"
iOS developer
En zij updaten altijd eerst sandboxes met de nieuwe versie, zodat je goed kan kijken wat de impact is.
(Zitten wel een aantal voorwaarden aan voor dat een sandbox ge-update wordt, niet na een bepaalde datum aangemaakt na aankondiging bijvoorbeeld volgens mij)
Los daarvan is het natuurlijk gek dat alle apps verplicht bijgewerkt moeten worden omdat er weer een nieuw schermformaat is of een nieuwe versie waarin ineens alles omvalt. Android is wat dat betreft veel flexibeler.BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:52:
[...]
Ja maar je bent natuurlijk ziek dus we willen ons niet schuldig maken om je je warme bedje uit te stimuleren, nee draai je liever nog een keertje om. We dekken je wel toe met wat regelingetjes. Straks vat je nog kou!
[...]
Maar de beta software was al uit sinds juli en de boel is al live sinds september en in september hebben we nog met een week kunnen uitrollen. Dus het gros van de mensen wordt pas wakker op het moment dat de één ster reviews binnen komen rollen in de AppStore?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Is die net zo lullig bedoeld als dat 'ie overkomt?BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:52:
Ja maar je bent natuurlijk ziek dus we willen ons niet schuldig maken om je je warme bedje uit te stimuleren, nee draai je liever nog een keertje om. We dekken je wel toe met wat regelingetjes. Straks vat je nog kou!
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Maar dat is nog niks met wat ik thuis heb draaien

Gegarandeerd stabiele segfaults!
500 "The server made a boo boo"
Schermformaat is niet nodig als je netjes auto-layout gebruikt. Behalve als je natuurlijk plots wilt dat het er dan op andere formaten anders uit komt te zien.F.West98 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Los daarvan is het natuurlijk gek dat alle apps verplicht bijgewerkt moeten worden omdat er weer een nieuw schermformaat is of een nieuwe versie waarin ineens alles omvalt. Android is wat dat betreft veel flexibeler.
Het is wel jammer van de hoeveelheid bugs in iOS 8, sommige hadden toch echt al opgelost mogen zijn.
Haha, dat plaatje moet ik naar mijn werk sturen!Vaan Banaan schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:59:
De OTAP straat op mijn werk was schijnbaar niet genoeg. Moest nog een Release tussen, dus een OTARP straat.
[afbeelding]
Vooral omdat wij vooral werken in de AGF industrie
Ten opzichte van de Nederlandse staat en haar belachelijke beleid rondom dat soort zaken zeker. Maar ik heb niets dan respect voor jou, sorry als je het een ogenblik niet zo gevoeld hebt.incaz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:56:
[...]
Is die net zo lullig bedoeld als dat 'ie overkomt?
Het is niet zozeer dat je je apps moet bijwerken omdat er een nieuw schermformaat is maar dat heel veel mensen heel hard lopen te gillen dat Interface Builder zuigt, Autolayouts zuigen en dat je vooral al je views in code moet blijven doen.F.West98 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Los daarvan is het natuurlijk gek dat alle apps verplicht bijgewerkt moeten worden omdat er weer een nieuw schermformaat is of een nieuwe versie waarin ineens alles omvalt. Android is wat dat betreft veel flexibeler.
Volgens mij draaien al mijn apps zonder problemen op de iPhone 6 en 6+ simpelweg omdat ik altijd autolayouts gebruik en op het moment dat ik wel bereken ik altijd berekeningen gebruik en geen assumed constants.
Ik probeer altijd zo ver mogelijk van de iOSProgramming subreddit weg te blijven omdat dat soort mensen (nog steeds!) een meerderheid lijken te vormen maar ik heb dit weekend weer mezelf bezondigd
Ik had wat problemen met Collectionviews in de iOS 8 GM die inmiddels al niet meer voorkomen (de grootte werd niet goed gerespecteerd). Ik ben blij dat ik daar niet te veel tijd aan besteed heb. We zitten nog wel met een infinite loop crash in iOS 7 als ik compile met de iOS 8 SDK. iOS 7 telefoon met iOS 7 SDK of iOS 8 telefoon met iOS 8 SDK werkt wel gewoon primaVincentio schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:59:
[...]
Schermformaat is niet nodig als je netjes auto-layout gebruikt. Behalve als je natuurlijk plots wilt dat het er dan op andere formaten anders uit komt te zien.
Het is wel jammer van de hoeveelheid bugs in iOS 8, sommige hadden toch echt al opgelost mogen zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door BikkelZ op 14-10-2014 16:37 ]
iOS developer
Potato is volgens mij wereldwijd wel het meest gebruikte model:Vaan Banaan schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:59:
De OTAP straat op mijn werk was schijnbaar niet genoeg. Moest nog een Release tussen, dus een OTARP straat.
[afbeelding]
- [P] we nemen iets in productie
- [O] er gaat iets fout, dus wat we denken dat de oplossing is wordt er even bij geprutst
- [T] we testen het en ongeacht of het af is, gaat het naar acceptatie
- [A] het wordt "op een paar kleine wijzigingen na" geaccepteerd
- [T] de testers waren nog niet helemaal klaar en vinden nog wat bugs
- [O] de bugs worden "nog gauw even" opgelost
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Wat is dat nou weer voor een kutsmoes, TFS...Could not retrieve shelvesets: TF10131: The shelveset name <achternaam>, Alex <afdeling>/<subafdeling> contains more than 64 characters, contains one of the following characters: "/:<>\|*?; or ends with a space. Type a valid name and try again.
Als buitenstaander las ik dat het vooral een sneer naar de overheid was, en niet naar jouincaz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:56:
[...]
Is die net zo lullig bedoeld als dat 'ie overkomt?
niets dan..., zoals het er nu staat maak je het alleen maar ergerBikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:14:
Maar ik heb niets als respect voor jou.
[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2014 16:30 ]
Zo mee eens, Autolayout was even wennen, maar moet zeggen, meestal werkt het snel en intuïtief.BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:14:
[...]
Ten opzichte van de Nederlandse staat en haar belachelijke beleid rondom dat soort zaken zeker. Maar ik heb niets als respect voor jou, sorry als je het een ogenblik niet zo gevoeld hebt.
[...]
Het is niet zozeer dat je je apps moet bijwerken omdat er een nieuw schermformaat is maar dat heel veel mensen heel hard lopen te gillen dat Interface Builder zuigt, Autolayouts zuigen en dat je vooral al je views in code moet blijven doen.
Volgens mij draaien al mijn apps zonder problemen op de iPhone 6 en 6+ simpelweg omdat ik altijd autolayouts gebruik en op het moment dat ik wel bereken ik altijd berekeningen gebruik en geen assumed constants.
Ik probeer altijd zo ver mogelijk van de iOSProgramming subreddit weg te blijven omdat dat soort mensen (nog steeds!) een meerderheid lijken te vormen maar ik heb dit weekend weer mezelf bezondigd
[...]
Ik had wat problemen met Collectionviews in de iOS 8 GM die inmiddels al niet meer voorkomen (de grootte werd niet goed gerespecteerd). Ik ben blij dat ik daar niet te veel tijd aan besteed heb. We zitten nog wel met een infinite loop crash in iOS 7 als ik compile met de iOS 8 SDK. iOS 7 telefoon met iOS 7 SDK of iOS 8 telefoon met iOS 8 SDK werkt wel gewoon prima
Waar wij het meest tegen aan liepen is Searchbar in combinatie met een segmentedcontrol. Gelukkig is de oplossing vrij simpel.
En alle gebruikers moesten verplicht upgraden naar iOS 8, dus geen problemen daarmee.
Enige is dat sommige Apps nog steeds met iOS 6 SDK gecompiled moeten worden, want stel je voor dat ze plots een nieuwe look & feel hebben
Het grote verschil met de bekendste en grote CMS-en (Drupal, Wordpress) is dat wij ons richten op maatwerk. Je moet een (goede) developer zijn om met dit CMS aan de slag te kunnen. Vervolgens kun je er dan wel bijna alles mee bouwen.
We willen het releasen vanuit ons bedrijf, er zijn dan ook direct 16 developers die eraan kunnen werken en we hebben mensen die actief kunnen zijn in een community, kunnen schrijven, kunnen vormgeven, etc.
Wat denken jullie? Past er nog een open source CMS bij in het huidige landschap?
Je mag mijn code ook wel een keer reviewen nu je toch bezig bent?.oisyn schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:29:
[...]
niets dan..., zoals het er nu staat maak je het alleen maar erger(lees: "ik heb niets wat als respect voor jou zou kunnen dienen")
Zeker nu met die view classes, voorheen schreef ik nog wel eens een rotation proxy om bepaalde constraints een andere prio te geven na een rotatie event. Nu kun je die constraints gewoon alleen in specifieke situaties toevoegen. Weer minder code!Vincentio schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:29:
[...]
Zo mee eens, Autolayout was even wennen, maar moet zeggen, meestal werkt het snel en intuïtief.
Qua iOS 8 problemen? Of autolayouts?Vincentio schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:29:
[...]
Waar wij het meest tegen aan liepen is Searchbar in combinatie met een segmentedcontrol. Gelukkig is de oplossing vrij simpel.
Lost het de volgende problemen op waar alle andere CMS'en wel last van hebben dan is het een kandidaat:orf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:33:
Ik denk er serieus over na om een open source CMS te releasen. Gebaseerd op ons bestaand -closed source- CMS. Die nieuwe versie moet een full blown CMS zijn. Technisch gaat het draaien op PHP5.4 en Laravel. Modules worden Composer packages. De interface en de workflow komen 1 op 1 uit ons bestaande CMS en daar hebben we al meer dan 400 websites op draaien met bijna 2000 gebruikers. Daarvan weten we dat het goed werkt.
Het grote verschil met de bekendste en grote CMS-en (Drupal, Wordpress) is dat wij ons richten op maatwerk. Je moet een (goede) developer zijn om met dit CMS aan de slag te kunnen. Vervolgens kun je er dan wel bijna alles mee bouwen.
We willen het releasen vanuit ons bedrijf, er zijn dan ook direct 16 developers die eraan kunnen werken en we hebben mensen die actief kunnen zijn in een community, kunnen schrijven, kunnen vormgeven, etc.
Wat denken jullie? Past er nog een open source CMS bij in het huidige landschap?
- Geen speciale tags of andere output in je HTML, schone output dus, niet herkenbaar als CMS x of y
- Makkelijk te installeren en te updaten. Liefst automatisch en dwingend naar laatste versie.
- Geen dikke lagen abstractie die toch leaky zijn waarbij je nietszeggende drie pagina's lange stacktraces krijgt.
- Snel, dus geen ORM wat het lastig maakt om performance te combineren met gescheiden lagen in je code.
- Tooling support. Dat betekent dat je dus niet alleen een CMS aflevert maar dat je ook support in editors e.d. hebt. Kijk naar Microsoft MVC in Visual Studio (goede tip in het algemeen trouwens)
[ Voor 97% gewijzigd door BikkelZ op 14-10-2014 16:48 ]
iOS developer
Voor de gebruiker moet het simpel zijn wil het echt aanslaan. Hier geef je al aan dat het niet het makkelijkste CMS is (om te customizen), op zich geen probleem als de gebruiker maar makkelijk een ander thema ouzo kan installeren. Misschien interessant voor jullie als bedrijf om een soort van marketplace te hebben met gratis en/of betaalde thema's/extensies, kan je er ook nog wat aan verdienen.Je moet een (goede) developer zijn om met dit CMS aan de slag te kunnen. Vervolgens kun je er dan wel bijna alles mee bouwen.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Gebruiksgemak en een leercurve voor developers sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Ik hou sowieso van tools die makkelijk zijn. Daarom slaan dingen als brew of Chocolaty aan. Dat wil niet zeggen dat ik met die tools geïnstalleerd vervolgens nog steeds alleen maar sleur & pleur code wil maken, ik wil gewoon dat triviale en dagelijkse zaken simpel en betrouwbaar zijn zodat ik me kan richten op de echte problemen.Kobus Post schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:51:
Voor de gebruiker moet het simpel zijn wil het echt aanslaan. Hier geef je al aan dat het niet het makkelijkste CMS is (om te customizen), op zich geen probleem als de gebruiker maar makkelijk een ander thema ouzo kan installeren. Misschien interessant voor jullie als bedrijf om een soort van marketplace te hebben met gratis en/of betaalde thema's/extensies, kan je er ook nog wat aan verdienen.
iOS developer
Check, layouts en views zijn vrij. Default html5 boilerplate, maar altijd te overschrijven. Standaard HTML en CSS minification en samengevoegd.Geen speciale tags of andere output in je HTML, schone output dus, niet herkenbaar als CMS x of y
Dat werkt met het bestaande CMS goed en voor die 400+ websites doen we nu ook al snel en makkelijk updates. Install werkt met webinstaller. Modules kunnen met commandline.Makkelijk te installeren en te updaten. Liefst automatisch en dwingend naar laatste versie.
Natuurlijk zit er abstractie in, maar niet meer dan nodig.Geen dikke lagen abstractie die toch leaky zijn waarbij je nietszeggende drie pagina's lange stacktraces krijgt
Wel een ORM (Eloquent), maar prima te omzeilen door direct queries te gebruiken.Snel, dus geen ORM wat het lastig maakt om performance te combineren met gescheiden lagen in je code.
Geen ervaring met MS MVC. Weet wel dat Laravel support in PhpStorm goed is en dat daardoor de support van het CMS ook goed is. Modules zijn simpelweg resource controllers.Tooling support. Dat betekent dat je dus niet alleen een CMS aflevert maar dat je ook support in editors e.d. hebt. Kijk naar Microsoft MVC in Visual Studio (goede tip in het algemeen trouwens)
We willen juist geen theming en je CMS bij elkaar kunnen klikken. Drupal en Wordpress zeggen in eerste instantie dat je geen developer hoeft te zijn. Dat is bij ons anders. Je kunt supersnel modules bouwen, maar je doet dat wel in PHP, door gebruik te maken van de tools binnen het CMS.Voor de gebruiker moet het simpel zijn wil het echt aanslaan. Hier geef je al aan dat het niet het makkelijkste CMS is (om te customizen), op zich geen probleem als de gebruiker maar makkelijk een ander thema ouzo kan installeren. Misschien interessant voor jullie als bedrijf om een soort van marketplace te hebben met gratis en/of betaalde thema's/extensies, kan je er ook nog wat aan verdienen.
Marketplace is ook niet echt de bedoeling. Als het CMS een succes wordt, dan zal dat op ons afstralen. Daar zijn niet direct inkomsten voor nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door orf op 14-10-2014 17:01 ]
.orf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:33:
Eens met BikkelZ. Verder (of valt dat onder punt 1): niet geforceerd worden bepaalde HTML/CSS te gebruiken, volledige vrijheid in front-end output dus.BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:40:
Lost het de volgende problemen op waar alle andere CMS'en wel last van hebben dan is het een kandidaat:
- Geen speciale tags of andere output in je HTML, schone output dus, niet herkenbaar als CMS x of y
- Makkelijk te installeren en te updaten. Liefst automatisch en dwingend naar laatste versie.
- Geen dikke lagen abstractie die toch leaky zijn waarbij je nietszeggende drie pagina's lange stacktraces krijgt.
- Snel, dus geen ORM wat het lastig maakt om performance te combineren met gescheiden lagen in je code.
- Tooling support. Dat betekent dat je dus niet alleen een CMS aflevert maar dat je ook support in editors e.d. hebt. Kijk naar Microsoft MVC in Visual Studio (goede tip in het algemeen trouwens)
.
Sounds good.orf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:00:
Check, layouts en views zijn vrij. Default html5 boilerplate, maar altijd te overschrijven. Standaard HTML en CSS minification en samengevoegd.
[...]
We willen juist geen theming en je CMS bij elkaar kunnen klikken. Drupal en Wordpress zeggen in eerste instantie dat je geen developer hoeft te zijn. Dat is bij ons anders. Je kunt supersnel modules bouwen, maar je doet dat wel in PHP, door gebruik te maken van de tools binnen het CMS.
[ Voor 19% gewijzigd door OkkE op 14-10-2014 17:04 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik bedoelde eigenlijk meer op makkelijk voor de gebruiker. Als iemand een developer moet zijn om een CMS te installeren en te gebruiken, dan is er iets mis.BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:57:
[...]
Gebruiksgemak en een leercurve voor developers sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Ik hou sowieso van tools die makkelijk zijn. Daarom slaan dingen als brew of Chocolaty aan. Dat wil niet zeggen dat ik met die tools geïnstalleerd vervolgens nog steeds alleen maar sleur & pleur code wil maken, ik wil gewoon dat triviale en dagelijkse zaken simpel en betrouwbaar zijn zodat ik me kan richten op de echte problemen.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Is svn->hg op win32 nu echt zo'n exotische use case?
Fuck it, I'm going home.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat vonden wij ook heel erg belangrijk. Met het huidige CMS is die volledige vrijheid er.OkkE schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:02:
Eens met BikkelZ. Verder (of valt dat onder punt 1): niet geforceerd worden bepaalde HTML/CSS te gebruiken, volledige vrijheid in front-end output dus.
Daar ben ik het niet mee eens. De install is gericht op developers, die met het CMS een maatwerk website bouwen voor de eindgebruiker. Die moet vervolgens makkelijk en fijn in gebruik zijn. Het is niet gericht op doe-het-zelvers.Kobus Post schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:03:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk meer op makkelijk voor de gebruiker. Als iemand een developer moet zijn om een CMS te installeren en te gebruiken, dan is er iets mis.
.orf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:06:
[...]
Dat vonden wij ook heel erg belangrijk. Met het huidige CMS is die volledige vrijheid er.
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. De install is gericht op developers, die met het CMS een maatwerk website bouwen voor de eindgebruiker. Die moet vervolgens makkelijk en fijn in gebruik zijn. Het is niet gericht op doe-het-zelvers.
Klinkt goed, ik ben iig erg geïnteresseerd (nog even de vraag of mijn collega's dat ook zijn
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
ios8, als je de segmentedControl aanzet als optie bij de Searchbar in plaats van dat hij er netjes onder komt, schuiven ze in elkaar. ><BikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:40:
[...]
Qua iOS 8 problemen? Of autolayouts?
[...]
Dropbox Drive by GoogleYou received a FAX
New fax at SCAN3110716 from EPSON by https://oisyn.nl Scan date: Tue, 14 Oct 2014 10:16:29 -0600 Number of pages: 2
Resolution: 400x400 DPI
You can secure download your fax message at:
http://www.parisoft.net/dropbox/document.php
(Dropbox Drive is a file hosting service operated by Google, Inc.)
(die link bevat hoogstwaarschijnlijk malware, dus beware. Heb 'm bewust niet klikbaar gemaakt)
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2014 17:21 ]
Ik heb goede ervaringen met SubGit Die kan redelijk mooi een svn repo omzetten naar git. Als het dan eenmal een git-repo is lijkt converteren naar mercurial een eitjekenneth schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:05:
Ik probeer in Windows een repository te converteren van svn naar hg. Gezeik over bindings die niet gevonden kunnen worden dus moet ik allemaal bindings installeren die verwachten dat ik software installeer waarvoor andere software geinstalleerd voor moet zijn. EN. HET. LUKT. NIET.
Fuck it, I'm going home.
Lekker op de bank
http://mercurial.selenic....toryConversion#Subversionkenneth schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:05:
Ik probeer in Windows een repository te converteren van svn naar hg. Gezeik over bindings die niet gevonden kunnen worden dus moet ik allemaal bindings installeren die verwachten dat ik software installeer waarvoor andere software geinstalleerd voor moet zijn. EN. HET. LUKT. NIET.
Fuck it, I'm going home.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Haha, die url probeert wat aan te kloten met een activex element wat microsoft specifiek is lijkt het. Op mijn linux geeft hij gewoon aan: "Attention!.oisyn schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:20:
Mail in m'n mailbox:
[...]
Dropbox Drive by Google
(die link bevat hoogstwaarschijnlijk malware, dus beware. Heb 'm bewust niet klikbaar gemaakt)
This page is under conscruction."
Ik zou echt een keer met iemand gaan zitten die het je een keer wil laten zien. Ik heb ooit één keer een introductie gehad van een half uurtje en het werkt zo makkelijk vanuit Visual Studio. Default template is ook redelijk bruikbaar als je er mee begint. Entity Frameworks integratie.orf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:00:
[...]
Geen ervaring met MS MVC. Weet wel dat Laravel support in PhpStorm goed is en dat daardoor de support van het CMS ook goed is. Modules zijn simpelweg resource controllers.
Misschien dat je het niet graag hoort als OS/PHP devoot maar Microsoft is gewoon de gouden standaard als het aan komt op documentatie, tooling support en dat soort zaken. Ik denk dat je verder moet kijken dan concurrerende PHP pakketten als je jezelf wil onderscheiden.
iOS developer
Dat is zeker een goed idee. Daar kunnen we alleen maar van lerenBikkelZ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:54:
Ik zou echt een keer met iemand gaan zitten die het je een keer wil laten zien. Ik heb ooit één keer een introductie gehad van een half uurtje en het werkt zo makkelijk vanuit Visual Studio. Default template is ook redelijk bruikbaar als je er mee begint. Entity Frameworks integratie.
Misschien dat je het niet graag hoort als OS/PHP devoot maar Microsoft is gewoon de gouden standaard als het aan komt op documentatie, tooling support en dat soort zaken. Ik denk dat je verder moet kijken dan concurrerende PHP pakketten als je jezelf wil onderscheiden.
Patterns, tooling, documentatie e.d. is natuurlijk allemaal platform onafhankelijk. Het is maar hoe je het gebruikt en implementeert. Ik zal eens in m'n netwerk rondkijken of ik eens mee kan kijken.
Oeps. Nog een extra pagina
[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 14-10-2014 18:11 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Geen idee of we het zouden gaan gebruiken, maar ik vind het altijd wel interessant om CMS'en te zien van andere bedrijven om te kijken hoe ze het aanpakken. Zeker als het met Laravel gemaakt isorf schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:33:
Ik denk er serieus over na om een open source CMS te releasen. Gebaseerd op ons bestaand -closed source- CMS. Die nieuwe versie moet een full blown CMS zijn. Technisch gaat het draaien op PHP5.4 en Laravel. Modules worden Composer packages. De interface en de workflow komen 1 op 1 uit ons bestaande CMS en daar hebben we al meer dan 400 websites op draaien met bijna 2000 gebruikers. Daarvan weten we dat het goed werkt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.