Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.378 views

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Voornamelijk dingen als bloemkool, broccoli, enz. Beetje wat standaard bij "verse" groente afdeling van supermarkt ligt

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 08-10-2014 14:43 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kobus Post schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:22:
Door fail2ban gebanned van m'n eigen server :(
Je hebt je eigen IP niet op de whitelist staan? :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

Misschien zat die op andere ip ;)

Nothing to see here!

• Kobus Post
  • Laatst online: 21-10 15:46
Firesphere schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

Yep, enkel in de whitelist van de firewall, nu ook in de whitelist van fail2ban.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nog meer pro-tips: http://devtoolstips.com/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:45:
[...]

TWEE acties? :N
Startup idea: Snipping tool die meteen naar Imgur upload en de url op je clipboard zet.
Puush

Werk er al jaren mee en het bevalt prima. Je doet ctrl+shift+4 en kan vervolgens een area selecteren en zodra je dat gedaan hebt wordt het geupload op de servers van puush.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Cloud schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:42:
Het gaat meer om wat je met het screenshot doet, niet om het maken van het screenshot zelf natuurlijk. Dat kan ook prima met PrintScreen :p
Maar printscreen doet alleen je hele scherm toch? Het uitknippen van een deel van je scherm is iets waar die tools voor gebruikt worden.

Wat je er daarna mee wilt doen verschilt enorm. Bij mij is het meestal stukje screenshot maken om dit in photoshop te vergelijken bijvoorbeeld. Wil niet dat alles standaard geupload wordt, maar anders mik ik het wel naar T.NET of gewoon in dropbox met public link.

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:02:
[...]

Maar printscreen doet alleen je hele scherm toch? Het uitknippen van een deel van je scherm is iets waar die tools voor gebruikt worden.

Wat je er daarna mee wilt doen verschilt enorm. Bij mij is het meestal stukje screenshot maken om dit in photoshop te vergelijken bijvoorbeeld. Wil niet dat alles standaard geupload wordt, maar anders mik ik het wel naar T.NET of gewoon in dropbox met public link.
Tools zoals Screenpresso, overschrijven het default printscreen behaviour.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

ObiTewodros schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

Puush

Werk er al jaren mee en het bevalt prima. Je doet ctrl+shift+4 en kan vervolgens een area selecteren en zodra je dat gedaan hebt wordt het geupload op de servers van puush.
Heh, grappig dat ze dat van Apple overgenomen hebben. Toch wel een van de meest bizarre shortcuts die ik dagelijks gebruik om eerlijk te zijn.

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Heh, grappig dat ze dat van Apple overgenomen hebben. Toch wel een van de meest bizarre shortcuts die ik dagelijks gebruik om eerlijk te zijn.
Als ik me niet vergis gebruik je in OSX Cmd-Shift-F4. Geen Alt dus ;)
Ze hadden dus beter Windowskey-Shift-F4 gebruikt als ze helemaal wouden na-apen.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Als ik me niet vergis gebruik je in OSX Cmd-Shift-F4. Geen Alt dus ;)
Ze hadden dus beter Windowskey-Shift-F4 gebruikt als ze helemaal wouden na-apen.
Cmd-Shift-4 is de key om een screenshot in een bepaalde area te maken. Word gelijk met datum+tijd op het bureaublad opgeslagen.
De F4 knop vereist dat je eerst ook nog eens fn indrukt.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Wat ik handig vind aan Greenshot is dat een menuutje toont. Soms wil ik iets meteen uploaden, op andere momenten wil ik iets eerst bewerken (blurren bijvoorbeeld), of wil ik niet dat iets naar het internet gaat maar wil ik het in een Telegram-gesprek plakken. :)

We are shaping the future

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:04:
Wat ik handig vind aan Greenshot is dat een menuutje toont. Soms wil ik iets meteen uploaden, op andere momenten wil ik iets eerst bewerken (blurren bijvoorbeeld), of wil ik niet dat iets naar het internet gaat maar wil ik het in een Telegram-gesprek plakken. :)
Telegram? Dan toch iemand die het gebruikt! Ik heb het vlak na de introductie even gebruikt maar er waren slechts 2 andere mensen die ik ken die het ook gebruikten.

Ik gebruik tegenwoordig Google Hangouts voor de communicatie met mijn beste vrienden.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Google Hangouts werkt echt zo veel beter dan Skype de laatste tijd

iOS developer

• Alex)
Ik heb ook maar een paar mensen die Telegram gebruiken, de rest zit op WhatsApp of Skype. Wat ik fijn vind aan Telegram is dat de Windows- en OS X-clients echt fatsoenlijk werken, bij Hangouts voelt dat toch allemaal een stuk gammeler aan.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:04:
Ik ben fan van ScreenshotCaptor. Daar kun je meteen ook een opmerking aan toevoegen en hij vraagt wat je met je shot wil doen. Best handig als je een walkthrough door een applicatie doet en snel wat dingen wil vastleggen :)

Tijdje geleden wat onderzoek naar gedaan, en deze kwam als handigste (voor mijn gebruik) uit de test :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eindelijk een app gekregen die ook op OS :X de schermen laat snappen naar linker helft etc.!
_O_ SizeUp

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:23:
Ik heb ook maar een paar mensen die Telegram gebruiken, de rest zit op WhatsApp of Skype. Wat ik fijn vind aan Telegram is dat de Windows- en OS X-clients echt fatsoenlijk werken, bij Hangouts voelt dat toch allemaal een stuk gammeler aan.
De client van Hangouts is in principe gewoon een Chrome extension. Ik vind het op zich niet slecht werken.
Firesphere schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:27:
Eindelijk een app gekregen die ook op OS :X de schermen laat snappen naar linker helft etc.!
_O_ SizeUp
Daar ga ik vanavond ook eens naar kijken. Dat snappen van Windows vind ik echt een feature die standaard in OSX had moeten zitten. Het is de feature die ik het meeste mis in OSX.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 21:39
_O_ SizeUp
Ik gebruikte daar al een paar jaar (sinds 2010 ofzo) Hyperdock voor. Die kan 't ook heel mooi, met eventueel zelf toe te wijzen keycombo's.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 08:41
Alex) schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:23:
Telegram _/-\o_

Ik wil er nog steeds een programmatje voor schrijven waar ik allerlei zaken mee kan doen.. Denk aan notificaties vanaf nas/server, acties uitvoeren als ik een bepaald bericht stuur.. etc.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25
_O_ SizeUp
Heb hier Window Magnet daarvoor. Die is zo te zien aanzienlijk goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 08-10-2014 18:13 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

K***, MacBook geeft ineens aan dat de batterij vervangen moet worden en is bij 40% al rood :(

iOS developer

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:11
Klinkt leuk ^^

Had vandaag ook wel een WTF. Bij een sollicitatie moest ik eerst een IQ test afleggen voordat werd bepaalt of er überhaupt een gesprek zou komen. (hallo mensen bij bedrijf :)). Leuk dacht ik. Wat kan daar nou fout gaan. Blijkt dus dat ik alle basale kennis van de basisschool ben vergeten, want de meest simpele vragen waren fout ^^ Ben dus officieel dom nu :D (De programmeeropdracht op papier was uiteraard makkelijk en heb ik gewoon goed gedaan).
Nu vraag ik me echt af wat het nut is van een IQ test. Een persoonlijkheidstest kan ik nog wel inkomen, maar IQ? En dan met totaal ongerelateerde vragen. Zoiets als een boekhouder kiezen gebaseerd op of hij/zij kan vertellen hoeveel liter water er per minuut door een buis van 20cm doorsnede gaat als er 3bar druk op staat |:( Leg dan gewoon een case of twee voor en kijk of dat goed is...

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2014 19:09 ]

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:52:
[...]

De client van Hangouts is in principe gewoon een Chrome extension. Ik vind het op zich niet slecht werken.

[...]

Daar ga ik vanavond ook eens naar kijken. Dat snappen van Windows vind ik echt een feature die standaard in OSX had moeten zitten. Het is de feature die ik het meeste mis in OSX.
ik gebruikte tot op heden daar better touch tool voor, want hoe maf het ook klinkt die had wel window snapping ingebouwd en mocht ik op het werk installeren zonder root access. (want dat mag niet van het grote boze ICT opperhoofd alhier)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:08:
Klinkt leuk ^^

Had vandaag ook wel een WTF. Bij een sollicitatie moest ik eerst een IQ test afleggen voordat werd bepaalt of er überhaupt een gesprek zou komen. (hallo mensen bij bedrijf :)). Leuk dacht ik. Wat kan daar nou fout gaan. Blijkt dus dat ik alle basale kennis van de basisschool ben vergeten, want de meest simpele vragen waren fout ^^ Ben dus officieel dom nu :D (De programmeeropdracht op papier was uiteraard makkelijk en heb ik gewoon goed gedaan).
Nu vraag ik me echt af wat het nut is van een IQ test. Een persoonlijkheidstest kan ik nog wel inkomen, maar IQ? En dan met totaal ongerelateerde vragen. Zoiets als een boekhouder kiezen gebaseerd op of hij/zij kan vertellen hoeveel liter water er per minuut door een buis van 20cm doorsnede gaat als er 3bar druk op staat |:( Leg dan gewoon een case of twee voor en kijk of dat goed is...
Als ik me niet vergis is dat ook verplicht voordat je bij mijn werkgever wil komen solliciteren. Het is niet echt een IQ test maar het zijn een soort van vraagstukjes om na te gaan of je wel over het juiste inzicht beschikt.

Ik heb de test niet moeten doen aangezien ik via een stage ben binnengerold. :+
Om de een of andere vage redenen is het tegenwoordig ook verplicht voor stagairs. Ik vraag me af waarom. O-)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Klinkt leuk ^^

Nja, je IQ heeft invloed op wat je in feite direct kan opnemen, hoe snel je iets snapt en ga zo maar door.
Ik kan ook wel blokken voor een programmeer taal om vervolgens een opdracht met een 10 te voltooien. De vraag is echter hoe goed leer ik dan weer dingen bij, en hoe los je dingen op?
Imo is een IQ test wel een objectieve manier om te zien hoe 'goed' iemand in potentie kan zijn. Als je daarnaast een echte programmeer test neerlegt, weet je vrij goed hoe iemand kan presteren.

Op mijn school had iedereen ook na een x-aantal weken zijn eerste opdracht af. Hoe dan ook zat niemand op het zelfde niveau. Zoiets kan je ook lastig zien aan een programmeer opdracht.

Even heeeel simpel gezegd, er kwam hier ooit iets van mensa voorbij met een IQ test. Nu was dit misschien in verhouding redelijk simpel en geen kwalitatieve IQ test.. maar iedereen hier scoorde erg hoog. Vrij zeker dat als je die test in het erm, camera topic zou draaien dat je niet zulke hoge results krijg :+ (deels grapjuh natuurlijk!)

Overigens zegt een laag IQ niet direct dat je dom bent oid. maar grote kans dat je wel dingen mist. Even voor mij zelf; ik ben een PHP'er, maar zonder iets te leren of wat dan ook werk ik op mijn werk ook domweg in .NET. Iemand met een 'laag' IQ zou dan misschien iets hebben van "ik weet niet wat dat is" terwijl iemand anders het vrijwel in één keer kan lezen en dan zover kan nadenken om er ook iets aan toe te voegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 08-10-2014 19:35 ]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hee, de interface van ShareLatex (kwam hier pas nog voorbij) is wel sterk verbeterd, zeg. Heb het vorig jaar veel gebruikt en nu weer eens Latex nodig dus het weer van stal gehaald, en het is een enorm verschil. In plaats van standaard Bootstrap-styling met onduidelijke en moeilijk vindbare controls is het nu een mooie applicatie waar alle opties binnen handbereik zitten. Erg goed gedaan :).

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Wauw ik vind de laatste tijd dat er erg veel fouten worden gemaakt in de nieuwsberichten van Tweakers :/ .

Nothing to see here!

• Gamebuster
Klinkt leuk ^^

Ik vind het wel een strak plan *suggereert IQ test bij toekomstige sollicitanten*

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Er zijn wel meer bedrijven waar je een soort intelligentie test moet doen. :') Erg genoeg had ik die wel gehaald maar was het exit na de persoonlijkheidstest :/

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Caelorum
Douweegbertje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:32:
[...] Imo is een IQ test wel een objectieve manier om te zien hoe 'goed' iemand in potentie kan zijn. Als je daarnaast een echte programmeer test neerlegt, weet je vrij goed hoe iemand kan presteren. [...]
Dat kan zijn, maar dan moet je wel een aantal dingen meenemen. 1: neem een fatsoenlijke test en niet een die je zelf in elkaar hebt gezet, 2: realiseer je dat het een momentopname is en als iemand echt zijn dag niet heeft dat het totaal niet representatief is (en andersom).
[...] Op mijn school had iedereen ook na een x-aantal weken zijn eerste opdracht af. Hoe dan ook zat niemand op het zelfde niveau. Zoiets kan je ook lastig zien aan een programmeer opdracht.[...]
Mja, het ging hier om een opdracht waarin je zelf alles mag uitdenken in 40min. Je hebt dus niet eindeloos de tijd en er wordt wel degelijk gekeken of je de concepten van het programmeren kent. Gewoon blokken op een programmeertaal gaat je daarbij niet helpen. Het gaat om de grote lijnen van een oplossing voor een probleem en of je kan aangeven waar het op punten anders kan onder bepaalde voorwaarden. Dat is IMO zowat het enige wat iets zegt over hoe goed iemand is. Daar gaat geen IQ test bij helpen.
[...] Overigens zegt een laag IQ niet direct dat je dom bent oid. maar grote kans dat je wel dingen mist. Even voor mij zelf; ik ben een PHP'er, maar zonder iets te leren of wat dan ook werk ik op mijn werk ook domweg in .NET. [...]
Ik faalde dus op de test, maar leer echt wel snel nieuwe concepten en talen (als ik het vergelijk met mijn afstudeerlichting). Zo'n IQ test zegt dus ook niet alles. Leuk als iemand inzicht heeft in rekenen, maar dat op zich gaat je nog niet helpen bij programmeren. Visuele problemen oplossen op zich ook niet. Kan handig zijn, maarja. Komt nog bij dat ik sowieso de meest rare dingen onthou. Ik kan naar iets kijken en de week erop worden gevraagd daarover en alleen kunnen zeggen dat er iets niet klopt. Wat precies is dan een tweede. Zo werkt het bij mij nu eenmaal. Specifieke dingen kan ik niet onthouden, maar de grote lijnen onthou ik juist beter dan de meesten.
WernerL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:10:
Er zijn wel meer bedrijven waar je een soort intelligentie test moet doen. :') Erg genoeg had ik die wel gehaald maar was het exit na de persoonlijkheidstest :/
Die is ook leuk. Bij mij is het nu dus andersom denk ik :) Persoonlijkheidstests kom ik altijd goed uit. Mensen vinden mij vreemd genoeg ook sociaal erg vaardig. Nooit wat van gemerkt. Grote vriendengroep heb ik niet (boeit me echt niet) en feesten ofzo doe ik ook niet. Heb zelfs soms geen zin om iets te zeggen tegen de kassière. Zegt misschien iets over mijn concurrenten op de banenmarkt ^^

Volgens mij is dit mijn langste post ooit :o

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2014 20:17 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WernerL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:10:
Ik zou elke persoonlijkheidstest falen :P

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat verhaal met hoeveel bar en dergelijke heeft niet alleen met IQ te maken. Ik heb het vast ooit een keer met natuurkunde gehad maar dat zijn van die dingen die je één keer leert en daarna nooit meer nodig hebt. Één bar is standaard atmosfeer druk op 0m hoogte volgens mij. En ergens straal maal pi kwadraat voor de oppervlakte van het gat van die pijp. En dan? Volgens mij vogelt iemand die het niet onthouden heeft het niet zo snel in zijn eentje uit, zou voor mij nooit meer dan een educated guess zijn.

Sowieso....hangt volgens mij wel van een heleboel meer variabelen af hoe snel het water door een pijp gaat?
Firesphere schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:16:
[...]

Ik zou elke persoonlijkheidstest falen :P
Wegens geen ziel?

[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2014 20:20 ]

iOS developer

• Caelorum
BikkelZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:18:
[...] Sowieso....hangt volgens mij wel van een heleboel meer variabelen af hoe snel het water door een pijp gaat? [...]
Het was maar een voorbeeld van mij. Die zat niet echt in de test. Maar ik ben dus na pakweg 12 jaar basale kennis niet te hebben gebruikt vergeten hoeveel liter in een kubieke meter gaat. Nouja, niet vergeten, maar het koste me een goed half uur om het weer op te rakelen uit de krochten van mijn hersenen waar alle niet boeiende informatie is opgeslagen in een archiefkast vol met spinnenwebben. Dat soort dingen worden dan dus ook getest in een IQ-test. Het is niet zo dat ik niet kan rekenen, maar die conversie was gewoon niet meer paraat. Een simpele google opdracht (3s) had het weer voor een week of 4-5 in mijn hersenen geplempt om stof te vergaren.

Ohja, en voordat je gaat zeggen dat het echt idioot is dat ik dat niet meer zo snel wist. Wanneer is de laatste keer dat je een doosje vast had en dacht "hoeveel melk kan ik hier in doen?". De kans dat ik dat de komende jaren nog nodig ga hebben is bijzonder klein.

*edit*
En je hebt inderdaad veel meer variabelen nodig mocht je je dat afvragen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2014 20:30 ]

• Gamebuster

• Caelorum
Grappig :) Nu nog iets sneller en dan lekker op het dak van een gebouw in de stad gaan staan ^^

• Douweegbertje

Douweegbertje

Caelorum schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Het was maar een voorbeeld van mij. Die zat niet echt in de test. Maar ik ben dus na pakweg 12 jaar basale kennis niet te hebben gebruikt vergeten hoeveel liter in een kubieke meter gaat. Nouja, niet vergeten, maar het koste me een goed half uur om het weer op te rakelen uit de krochten van mijn hersenen waar alle niet boeiende informatie is opgeslagen in een archiefkast vol met spinnenwebben. Dat soort dingen worden dan dus ook getest in een IQ-test. Het is niet zo dat ik niet kan rekenen, maar die conversie was gewoon niet meer paraat. Een simpele google opdracht (3s) had het weer voor een week of 4-5 in mijn hersenen geplempt om stof te vergaren.

Ohja, en voordat je gaat zeggen dat het echt idioot is dat ik dat niet meer zo snel wist. Wanneer is de laatste keer dat je een doosje vast had en dacht "hoeveel melk kan ik hier in doen?". De kans dat ik dat de komende jaren nog nodig ga hebben is bijzonder klein.

*edit*
Algemene kennis ~ praktische kennis :)
Ohja, en voordat je gaat zeggen dat het echt idioot is dat ik dat niet meer zo snel wist. Wanneer is de laatste keer dat je een doosje vast had en dacht "hoeveel melk kan ik hier in doen?"
Recent nog met het maken van havermout toen ik een maatbeker niet kon vinden.

Overigens snap ik wel heel goed je punt, maar waarom zou ik weten dat goud Au is, een lucifer afstrijken een chemische reactie is of dat muziek noten van A tot G gaan en er kruisen en mollen bestaan?
Voor iets dat -jij- wel weet, zou iemand met een 'minder' IQ denken, waarom zou ik dat moeten weten, wanneer gebruik ik dat? Jij weet weer net zo goed dingen die een ander persoon niet weet en het precies het zelfde denkt over dat onderwerp als jij nu doet over m3 ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb geen rood haar hoor.

• Alex)
* Alex) gooit een bommetje met rode verf richting FireSphere

Is dat zo? >:)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

*edit*
Ja als je dan net ff niet weet dat een liter een kubieke decimeter is dan hang je. Maar waren het open vragen? Kon je er nog een beetje omheen lullen?

Een échte IQ-test werkt natuurlijk niet met zulke vragen anders kan hij nooit gestandaardiseerd worden. Dat gezegd hebbende hebben mensen die regelmatig IQ testen zien of een redelijk Westerse opleiding gehad hebben wel een enorme voorsprong op de gemiddelde oerwoudbewoner die niet zo veel te maken heeft met rechthoeken en lijnen in zijn dagelijkse leven.

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:11:
* Alex) gooit een bommetje met rode verf richting FireSphere

Is dat zo? >:)
Ben je scheel ofzo?

* Firesphere kijkt naar de rode vlek op de muur

Maak je dat nog schoon of hoe zit dat?

• Caelorum
BikkelZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:11:
[...] Ja als je dan net ff niet weet dat een liter een kubieke decimeter is dan hang je. Maar waren het open vragen? Kon je er nog een beetje omheen lullen?

Een échte IQ-test werkt natuurlijk niet met zulke vragen anders kan hij nooit gestandaardiseerd worden. [...]
Het was dus niet een gestandaardiseerde IQ test, maar duidelijk iets dat iemand daar heeft gemaakt. En nee het was multiple choice met de antwoorden zodanig gekozen dat je wel echt de kennis moet hebben. Dus niet van die hoeveel cm zit er in een meter? A: 100 koeien, B: 2m, C:100cm, D: geen van bovenstaande. Dat zou te makkelijk zijn ^^

Maar ik vind deze afgelopen anderhalf week wel echt verhelderend. Laat duidelijk zien dat de IT echt nog een jonge sector is die net in de fase zit dat bepaalde zaken worden gestandaardiseerd en procesmatig worden aangepakt, maar dan wel nog zo jong dat de sector denkt dat ze overal zelf de heilige graal voor kunnen verzinnen. (Dus niet kijken naar andere werkvelden zoals de bouw/architectuur, automotive enz.)

@onder: Kijk dat is nou een test waar je wat aan hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2014 21:21 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Wij doen niet aan een IQ-test, wel hebben we eerst een gesprek met een ontwikkelaar (in het geval dat de sollicitant ook als ontwikkelaar komt solliciteren natuurlijk) en wanneer dat wat lijkt, komt diegene nog terug voor 2 uurtjes om een opdracht te maken.
We hebben hiervoor een eenvoudige opdracht gemaakt, waarbij een opzet gemakkelijk in 2 uur te maken is, maar die dan weer niet in die tijd volledig af te ronden is. Wij leggen ook uit bij die opdracht dat het ook niet onze intentie is dat die opdracht volledig wordt afgerond, maar dat we willen zien hoe de sollicitant werkt en wat hij dan levert in die tijd. Daarbij noemen we ook specifiek dat we graag zien dat bij onderdelen die nog "TODO" status hebben, omdat die nu versimpeld zijn gedaan, ook aangeeft waarom die onderdelen een TODO status krijgen en wat voor zaken daarin aangepast moeten worden.

Zo krijgen we toch een goed beeld van hoe iemand denkt/ werkt, en ook van zijn of haar kunnen. Daarnaast voert hij dit uit binnen de ruimte waar het ontwikkelteam ook is en wordt er even nagepraat. Hebben we ook gelijk een beeld of iemand in de groep past, en hoe hij/ zij tegen een stuk sociale interactie aankijkt, dat is bij ons ook wel een vereiste.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik vraag mensen of ze code willen delen van te voren. Als ze dat niet kunnen dan mogen ze een opdrachtje thuis maken gewoon met Google er naast en dan alles op BitBucket pushen precies zoals ze normaal zouden doen maar daar ben ik heel voorzichtig in want sommige mensen doen er echt een week over....(twee schermen, tableview met zoekbalkje en een detail scherm).

Een aantal mensen daar zit ik mee te praten en dan geloof ik het verder wel omdat ze of zo veel herkenbare dingen vertellen dat ik wel geloof dat ze kunnen programmeren of zo totaal de plank mis slaan dat die test naar mijn idee geen zin meer heeft.

Tot nu toe drie gasten geïnterviewd die ik echt goed vond, HR heeft het gepresteerd om er precies nul aan te nemen en alle zesjes direct aan te nemen. Ik weet wel wie ik ga bellen als ik bij een andere baas eens mensen nodig heb... :/

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Tbh, ik vind code voorbeelden dus het meest nutteloze wat er is :p

Verwijderd

Douweegbertje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:40:
Kan je ook even uitleggen waarom?
Ik vind het meestal wel een goede indicator al moet je wel recent projectjes gedaan hebben. Het probleem is dat je na elk project wel zoiets hebt van "moest ik opnieuw beginnen, zou ik het helemaal anders aanpakken".

Als iedereen dezelfde opdracht krijgt, is het volgens mij echter wel een goede indicator. Zo zie je meteen wie op de "goede" manier kan programmeren.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:40:
Waarom?
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:43:
[...]

Als iedereen dezelfde opdracht krijgt, is het volgens mij echter wel een goede indicator. Zo zie je meteen wie op de "goede" manier kan programmeren.
Ook als het niet de zelfde opdracht is, ik ga liever niet iemand een heel verhaal in elkaar laten programmeren als ik gewoon code kan zien die al in gebruik is. Ik heb zelf wel wat code die ik durf te delen ook al kan er altijd wat verbeterd worden.

[ Voor 57% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2014 21:52 ]

iOS developer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

We doen hier toch niet anders? :+
[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 5

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2014 21:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vagrant herinstalleren. Maar de deinstaller telt de verkeerde kant op qua tijd :(

• Caelorum

Verwijderd

Hoe komt het dat ik hier nog niets gelezen heb over de Xamarin Android Player? Zaten hier geen echte Xamarin fans?

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Xamarin kost geld en draait niet op linux.
Wel jammer, C# met GTK# is een prima combinatie voor native linux development (Ookal heb ik het al lang niet meer gedaan). Ik wil ook nog een keer QT + C++ uittesten voor Android development. :P

Maarja, ik wil nog zoveel leren,,, maar tijd. :'(

Over de programmeeropdracht discussie, ik heb gewoon een github link op mijn CV staan, kunnen ze mijn prachtige skills al aanschouwen voordat ze mij uitnodigen voor een gesprek.

//edit
Ik dacht even ubuntu te upgraden op mijn laptop, draaide nog 13.03. Maar wat duurt dat lang zeg. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 08-10-2014 22:46 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:40:
Hoe komt het dat ik hier nog niets gelezen heb over de Xamarin Android Player? Zaten hier geen echte Xamarin fans?
Als je mij bedoeld: niet meer... Terug naar native... Hou nog steeds van Xamarin hoor, maar momenteel in project team met ook een iOS ontwikkelaar voorhanden, dus de keuze gemaakt om volledige native te gaan..
Ziet er verder goed uit. Geen mogelijk om het nu te testen alleen..

Verwijderd

diabolofan schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Als je mij bedoeld: niet meer... Terug naar native... Hou nog steeds van Xamarin hoor, maar momenteel in project team met ook een iOS ontwikkelaar voorhanden, dus de keuze gemaakt om volledige native te gaan..
Ziet er verder goed uit. Geen mogelijk om het nu te testen alleen..
Ik viseer hier niemand specifiek hoor, ik weet dat er een aantal mensen waren die er best graag mee werkten (volgens mij oa. F.West98)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:19:
[...]

Ik voel me echt een noob als ik dit soort vragen stel ^^ [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 5
Je bent iig een n00b als je linkt naar een specifieke pagina van die topic, wetende dat iedereen hier een andere hoeveelheid posts per pagina heeft 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
/b/: JS to JS compiler
Experimenteren om eventueel een eigen "taal" te ontwikkelen die naar JS compile't.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:57:
[...]

Ik viseer hier niemand specifiek hoor, ik weet dat er een aantal mensen waren die er best graag mee werkten (volgens mij oa. F.West98)
Nee, die werkte volgens mij met X�marin

Lekker op de bank

• Caelorum
.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:05:
[...]
Je bent iig een n00b als je linkt naar een specifieke pagina van die topic, wetende dat iedereen hier een andere hoeveelheid posts per pagina heeft 8)7
Ja, daar ging duidelijk iets mis ^^ Ik zweer dat ik de link van mijn post heb gekopieerd, maar deze linux install is wat gaar geworden. Ik merk wel vaker dat die dingen toch niet kopieert en nog wat oude gegevens er in staan :|

Verwijderd

ZaZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:14:
[...]

Nee, die werkte volgens mij met X�marin
_O- _O- _O-

Man man, dat ik door zoiets stom de slappe lach kan hebben :')

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:43:
[...]

Kan je ook even uitleggen waarom?
Ik vind het meestal wel een goede indicator al moet je wel recent projectjes gedaan hebben. Het probleem is dat je na elk project wel zoiets hebt van "moest ik opnieuw beginnen, zou ik het helemaal anders aanpakken".

Ten eerste omdat ik het meeste en belangrijkste voor mijn werk maak. Ik mag daar al helemaal niets van 'online' zetten al dan niet eens wat boeiends kopiëren om aan iemand te laten zien... Los daarvan zijn het dan specifieke dingen waar iemand anders vrijwel niets aan heeft omdat je niet weet waarom/hoe/wat.
Goed, dan heb ik heus wel dingen waar ik in mijn prive tijd aan loop te werken, maar meestal zijn dat toch de wat simpelere dingen, zoals wat leuke websites of wat andere applicaties.

In mijn tijd dat ik werk zocht begon iedereen ook te zeuren om wat code voorbeelden, uiteindelijk maar wat geschreven. Beetje implementaties van alles, OOP, verschillende type classes etc. Hele mooie code voor het oog maar uiteindelijk totaal nutteloos. Thuis heb ik geen big-ass systeem draaien met een DB waar miljoenen records in staan, load balancers, caching, lastige classes en functies, uitgebreide staging. Nee, hier heb ik wat relatief simpele dingen met o.a. wat test meuk en ander functioneel spul. Dan code je imo totaal anders, voor een ander doel etc.
Menige lib dat ik maak thuis, is deels een try-out wat ik uiteindelijk op mijn werk kan gaan gebruiken en dus kan ik het 'weer' niet public maken :)

In mijn C.V. staat gewoon duidelijk wat ik precies doe in mijn huidige functie. Op basis daarvan moet ongeveer al een belletje gaan rinkelen dat ik geen 'crap' loop te maken omdat dat haast technisch gezien niet mogelijk is :+

Ik bekijk het dan nog eens vanuit mijn eigen punt; stel dat ik een stukje code van iemand krijg. Wat moet mij dat dan vertellen? Op basis waarvan beoordeel je dan iemand? Style guide? Wij hebben intern een eigen style guide waar iedereen zich aanhoud. Is dit misschien een style guide wat globaal geaccepteerd is..? Niet echt, maar het is helemaal perfect omdat we intern één style hebben en uniform werken.

Wil je een 'slecht' iemand onderscheiden van een goed persoon, zijn er imo vele andere manieren. Ik weet dat elk bedrijf zijn eigen ding heeft, maar ik ga nooit meer iemand een stukje code geven :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Ik ben ook "fan". Nou ja, ik heb een Xamarin Business licentie ... Moet zeggen dat het leuk werkt, maar afgelopen week het hele iOS verhaal werkend willen krijgen op de laptop van een collega, en daar had ik het gevoel dat het nog niet zo heel volwassen is. Ding klapt om de haverklap vast en is een pain-in-the-ass om te configureren. Daarnaast is hun nieuwe iOS designer in VS ook nog verre van perfect.

Het is beter dan native bouwen als je geen Objective-C ervaring hebt. Ik heb ook diverse boeken liggen over Objective-C, maar het gaat er gewoon niet in. Daarnaast voel ik mij niet echt slagvaardig met xcode en een mac. :/

Momenteel ben ik eigenlijk enkel fan omdat ik +/- 2000 dollar heb besteed aan de software en ik het gewoon moet gebruiken van mijzelf :+ Misschien moet ik ook gewoon tijd maken voor mobile-dev, nu heb ik het gewoon te druk en kom ik er niet aan toe. Als ik dan 5 minuten de tijd heb frustreer ik mij over bugs/beperkingen en rage-quit ik nogal snel :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:40:
Iedere keer als ik weer hitsig word van Xamarin moet ik even hier afkoelen.
.Gertjan. schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:35:
[...]

Momenteel ben ik eigenlijk enkel fan omdat ik +/- 2000 dollar heb besteed aan de software en ik het gewoon moet gebruiken van mijzelf :+ Misschien moet ik ook gewoon tijd maken voor mobile-dev, nu heb ik het gewoon te druk en kom ik er niet aan toe. Als ik dan 5 minuten de tijd heb frustreer ik mij over bugs/beperkingen en rage-quit ik nogal snel :+
*kuch* of besteedt het gewoon uit *kuch*

Ik zag trouwens stomtoevallig een pagina met een kortingsactie voor MSDN leden, scheelt weer een slok op de borrel:

https://xamarin.com/msdn

[ Voor 46% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2014 23:49 ]

iOS developer

Verwijderd

.Gertjan. schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:35:
[...]

Ik ben ook "fan". Nou ja, ik heb een Xamarin Business licentie ... Moet zeggen dat het leuk werkt, maar afgelopen week het hele iOS verhaal werkend willen krijgen op de laptop van een collega, en daar had ik het gevoel dat het nog niet zo heel volwassen is. Ding klapt om de haverklap vast en is een pain-in-the-ass om te configureren. Daarnaast is hun nieuwe iOS designer in VS ook nog verre van perfect.

Het is beter dan native bouwen als je geen Objective-C ervaring hebt. Ik heb ook diverse boeken liggen over Objective-C, maar het gaat er gewoon niet in. Daarnaast voel ik mij niet echt slagvaardig met xcode en een mac. :/

Is dat ook niet de reden waarom mensen met een iDevice fan zijn van Apple? :+
BikkelZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:44:
[...]

Iedere keer als ik weer hitsig word van Xamarin moet ik even hier afkoelen.
Toegeven, het is veel geld voor particulieren maar net zoals met de meeste software voor de IT professional valt die prijs best mee voor bedrijven.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat is waar, maar als je een ZZP'er bent dan moet je wel heel veel uren draaien om het er uit te halen omdat je dus én de iOS licentie terug moet verdienen én de Android licentie terug moet verdienen. Ben je met zijn tweeën is het misschien logischer dat één een Android licentie neemt en één een iOS licentie en dat je je dus wat meer specialiseert, mede omdat je toch veel platform specifieke zaken in de gaten moet houden. In de regel zal een Android expert met de native tools kunnen werken en een iOS expert rolt prima met Xcode.

Wat je dan over houdt is een gedeelde kern aan business logic wat wel interessant kan zijn maar niet altijd voor ieder type app.

Voor mij is het totaal niet zinvol om het te doen aangezien ik nog steeds Android moet begrijpen om het in Xamarin echt te kunnen gebruiken. De leercurve blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2014 23:54 ]

iOS developer

• F.West98
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

mee zouden willen werken* :'(

Obj-C begrijp ik nog wel enigszins (maar waarom onderscheid maken tussen methods en functions qua syntax, waarom het foundation framework niet gewoon implementeren IN DE TAAL met een nieuwe compiler, dat zou zo veel makkelijker zijn)
XCode is kut (crasht vaak)
iOS is kut (ik loop na een dag development al tegen een bug in iOS aan. Zie topic in PRG)
AppCode verlicht bovenstaand nog enigszins.

Maar Xamarin is idd heel erg duur. Ik wacht nog op korting voor studenten, maar ik kom niet in aanmerking en mijn school ook niet (ja, korting dat het $600 is. Nog steeds te duur)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 01:08:
[...]

Obj-C begrijp ik nog wel enigszins (maar waarom onderscheid maken tussen methods en functions qua syntax
Omdat Objective-C eerst door een vrij simpele pre-processor gaat (of lange tijd in ieder geval ging) die er C van maakt voordat het gecompileerd wordt. En dan is het niet handig als je exact de zelfde tekens gaat gebruiken. De reden dat ze die blokhaak syntax gebruiken is omdat dat de enige tekens waren die nog een beetje over waren.
F.West98 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 01:08:
[...]

iOS is kut (ik loop na een dag development al tegen een bug in iOS aan. Zie topic in PRG)
Welk topic :?

iOS developer

• F.West98
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 11:18
Goede morgen! tijd voor koffie!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Douweegbertje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:35:
[...]

Ten eerste omdat ik het meeste en belangrijkste voor mijn werk maak. Ik mag daar al helemaal niets van 'online' zetten al dan niet eens wat boeiends kopiëren om aan iemand te laten zien... Los daarvan zijn het dan specifieke dingen waar iemand anders vrijwel niets aan heeft omdat je niet weet waarom/hoe/wat.
Goed, dan heb ik heus wel dingen waar ik in mijn prive tijd aan loop te werken, maar meestal zijn dat toch de wat simpelere dingen, zoals wat leuke websites of wat andere applicaties.

In mijn tijd dat ik werk zocht begon iedereen ook te zeuren om wat code voorbeelden, uiteindelijk maar wat geschreven. Beetje implementaties van alles, OOP, verschillende type classes etc. Hele mooie code voor het oog maar uiteindelijk totaal nutteloos. Thuis heb ik geen big-ass systeem draaien met een DB waar miljoenen records in staan, load balancers, caching, lastige classes en functies, uitgebreide staging. Nee, hier heb ik wat relatief simpele dingen met o.a. wat test meuk en ander functioneel spul. Dan code je imo totaal anders, voor een ander doel etc.
Menige lib dat ik maak thuis, is deels een try-out wat ik uiteindelijk op mijn werk kan gaan gebruiken en dus kan ik het 'weer' niet public maken :)

In mijn C.V. staat gewoon duidelijk wat ik precies doe in mijn huidige functie. Op basis daarvan moet ongeveer al een belletje gaan rinkelen dat ik geen 'crap' loop te maken omdat dat haast technisch gezien niet mogelijk is :+

Ik bekijk het dan nog eens vanuit mijn eigen punt; stel dat ik een stukje code van iemand krijg. Wat moet mij dat dan vertellen? Op basis waarvan beoordeel je dan iemand? Style guide? Wij hebben intern een eigen style guide waar iedereen zich aanhoud. Is dit misschien een style guide wat globaal geaccepteerd is..? Niet echt, maar het is helemaal perfect omdat we intern één style hebben en uniform werken.

Wil je een 'slecht' iemand onderscheiden van een goed persoon, zijn er imo vele andere manieren. Ik weet dat elk bedrijf zijn eigen ding heeft, maar ik ga nooit meer iemand een stukje code geven :+
Wat ik nog een veel betere reden vind om geen code-voorbeelden te vragen, maar een opdrachtje (op locatie) te geven:Hoe weet je zeker dat die code ook daadwerkelijk door diegene geschreven is? Je bent eigenlijk je hele controle kwijt en hebt nog geen idee of diegene wel echt op de getoonde manier ontwikkelt/ kan ontwikkelen.

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 15-11 18:27
Goedemorgen allemaal!

• Douweegbertje

Douweegbertje

moggel *O*

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Is het weer zover? Mogge dan maar..

Lekker op de bank

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Internet thuis is stuk :(

• TheNephilim
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Dus niet eens gamen vanavond? :/

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:04:
[...]

Dus niet eens gamen vanavond? :/
En geen TV. Niks :'(

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dus dat word een kroeg opzoeken vanavond of Kolonisten van Catan spelen (of Magic :p)!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, dat soort dingen doe ik niet.

• Caelorum
jbdeiman schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:09:
[...] Hoe weet je zeker dat die code ook daadwerkelijk door diegene geschreven is? [...]
Niet, maar daar is de proeftijd voor toch? Dan merk je het snel genoeg en is zo iemand ook weer weg. Vind zelf als werknemer ook wel belangrijk dat een werkgever een beetje vertrouwen toont. Dat is toch ook de basis van een werkrelatie. Als je al niet wil vertrouwen op het woord van een toekomstige werknemer, waar ben je dan?
En ja, je hebt altijd die paar eikels er tussen zitten die denken dat ze met de boel belazeren werk kunnen vinden, maar die moet je dan maar op de koop toe nemen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 23:24

alienfruit

the alien you never expected

Maar Xamarin is idd heel erg duur. Ik wacht nog op korting voor studenten, maar ik kom niet in aanmerking en mijn school ook niet (ja, korting dat het $600 is. Nog steeds te duur)
Serieus, heb je al eens naar de RemObjects productreeks gekeken? Heb je het al geprobeerd? Zo ja, wat vind je er van? Zo ja, dan valt er misschien wel wat te regelen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 23:24

alienfruit

the alien you never expected

Heel makkelijk omdat wanneer ik code laat zien dat mij een hoop geld kan kosten wegens geheimhoudingsverklaringen links en rechts ;) En normaal gesproken doe ik niet veel hobbyprojecten naast mijn werk omdat ik andere hobbies heb dan computeren (kitesurfen, geschiedenis etc.).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:44:
*kuch* of besteedt het gewoon uit *kuch*
Uitbesteden is goed als je het eenmalig moet doen. Mijn doel is wel om enige mobile kennis in-house te krijgen/houden. Echter is er nu nog niet veel directe vraag naar bij mijn klanten, maar zodra hun applicaties landen bij hun klanten komen mobile apps er redelijk snel aan.

Uitbesteden is leuk, maar de "power" van wat wij ontwikkelen ligt bij de backend en de koppeling met de frontends, daar moet je een redelijk ervaren externe bij trekken om dat enigszins rendabel te houden, en geloof mij, dat kost een heel stuk meer dan een Xamarin licentie.

Daarnaast kan een externe partij een grote drain zijn op je eigen resources, aangezien hij/zij waarschijnlijk regelmatig moet overleggen over de api-calls en mogelijk zelf iedere keer de api in twijfel trekt. Been there, done that.

Vaak moet je in die gevallen 2 externen hebben, een techneut en een graficus, want helaas gaan die 2 niet vaak samen in 1 persoon...
Ik zag trouwens stomtoevallig een pagina met een kortingsactie voor MSDN leden, scheelt weer een slok op de borrel:

https://xamarin.com/msdn
Helaas niet als je BizSpark member bent :'( Dat is eigenlijk de groep die je over de streep zou trekken met een discount. Startup discounts zijn goede lock-in modellen, zie R# :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Tja, wat zal ik zeggen... Ik denk dat Google geen geld kan verdienen ('99):

http://www.zdnet.com/news...ngine-find-profits/102541

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jammer dat daar geen tweakers.net artikel over is vol met n00b comments over hoe dat bedrijf het nooit gaat redden :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

BtM909 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:58:
Tja, wat zal ik zeggen... Ik denk dat Google geen geld kan verdienen ('99):

http://www.zdnet.com/news...ngine-find-profits/102541
Google investeert toch al lange tijd op basis van zoekresultaten en hun algoritme er achter??

edit;
hmf, ik moet voortaan eerst even alles goed lezen:+

[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 09-10-2014 13:05 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 13:32

markvt

Peppi Cola

Of googlezon in 2006 oid, toen als 'grap' nu begint het toch echt enge vormen aan te nemen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:04:
Jammer dat daar geen tweakers.net artikel over is vol met n00b comments over hoe dat bedrijf het nooit gaat redden :+
=>
heb google zelgs nog nooooooit gebruikt...! en dat terwijl ik toch 50 uur per weer op internet zit
Ik snap nog steeds niet goed waar Google nou zijn inkomsten vandaan haalt.
Ze zitten nu geloof ik op 400.000 bezoekers p/dag en dat moet wel de nodige kosten met zich meebrengen.
:P

{signature}

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

[...]

Wat ik nog een veel betere reden vind om geen code-voorbeelden te vragen, maar een opdrachtje (op locatie) te geven:Hoe weet je zeker dat die code ook daadwerkelijk door diegene geschreven is? Je bent eigenlijk je hele controle kwijt en hebt nog geen idee of diegene wel echt op de getoonde manier ontwikkelt/ kan ontwikkelen.
Maar je moet het ook niet overdrijven met dit soort opdrachten. Er is niet voor niks een proeftijd.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43

orf

Best nog lastig met proeftijd. Je bent blij dat je mensen gevonden hebt na de vele gesprekken. Nu had ik afgelopen maand dat twee mensen achter elkaar niet door de proeftijd heen kwamen. Voor medewerkers geeft dat een gevoel van veel verloop terwijl we als bedrijf juist niet veel verloop hebben.

• Gamebuster
Wow

nieuws: Constellation 3D tekent contract met Time Warner
Nog steeds geen 140GB discs :(

nieuws: Hardware Info test Pen Drive (USB Flash-drive)
16MB usb sticks, wauw!

nieuws: Halfgeleider technologie roadmap tot en met 2014
Voor een voorspelling uit 2001 over 2014, zaten ze nog best in de buurt

nieuws: Buffalo introduceert 10/100 LAN adapter in USB Key
Hippe 100Mbit Netwerk adapter voor USB

[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 09-10-2014 14:46 ]

• Caelorum
orf schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:36:
Best nog lastig met proeftijd. Je bent blij dat je mensen gevonden hebt na de vele gesprekken. Nu had ik afgelopen maand dat twee mensen achter elkaar niet door de proeftijd heen kwamen. Voor medewerkers geeft dat een gevoel van veel verloop terwijl we als bedrijf juist niet veel verloop hebben.
Is er dan misschien toch iets mis met het proces en de beoordeling? Kan uiteraard ongelukkig toeval zijn, maar wellicht dat er toch iets aan de hand is dan. Zou het overigens als werknemer ook niet leuk vinden als zoiets gebeurt.
Voor 180 gulden ook he :X

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 09-10-2014 14:49 ]

• Barryvdh
  • Laatst online: 15-11 19:46
[...]

Wij vragen ook meestal om een code voorbeeldje, zeker als ze aangeven dat ze bijvoorbeeld met een framework gewerkt hebben. Maar dat hoeven ze niet later op te sturen, gewoon ter plekke laten zien en dan laten we ze zelf uitleggen wat ze gemaakt hebben, wat het doet en waarom ze het zo gedaan hebben. Dan zie je meteen wel of ze het wel/niet zelf gemaakt hebben.
Maar dat is dan meer voor een junior/start positie voor mensen die net uit school komen, gewoon om te kijken of ze uberhaupt een beetje kunnen programmeren of gewoon zitten te bluffen. Voor een senior functie is dat wat lastiger natuurlijk, maar dan kan je ook makkelijker controleren of het CV/verhaaltje waar is door het bedrijf eventjes te bellen.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43

orf

Caelorum schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Is er dan misschien toch iets mis met het proces en de beoordeling? Kan uiteraard ongelukkig toeval zijn, maar wellicht dat er toch iets aan de hand is dan. Zou het overigens als werknemer ook niet leuk vinden als zoiets gebeurt.
Ja, zeker. In de gesprekken en met de voorbeeldcode die we gezien hebben hadden we er wel vertrouwen in. Uiteindelijk bleken ze tijdens het inwerkproject toch te junior.

We hebben een inwerkproject voor elke medewerker waarin ze in een maand (in 4 sprints van een week) een fictieve website bouwen. Daarmee kunnen we ze goed beoordelen. Beter is het nog om aan de poort al een goede selectie te maken. Daar werken we nu aan.

Overigens hebben we ook twee hele goede mensen wel aangenomen en beginnen er volgende maand nog 3.

[ Voor 6% gewijzigd door orf op 09-10-2014 14:55 ]

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Barryvdh schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:48:
[...]

... maar dan kan je ook makkelijker controleren of het CV/verhaaltje waar is door het bedrijf eventjes te bellen.
Maar dat kan je weer niet echt maken als die persoon op zijn vorige baan niet heeft laten weten dat hij/zij ergens anders aan het solliciteren is :) Wij doen hier meestal korte kennistestje en dat bespreken.

Read the code, write the code, be the code!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 09:13

vpm

Think, tinker, tank

orf schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:49:
[...]

[...]
We hebben een inwerkproject voor elke medewerker waarin ze in een maand (in 4 sprints van een week) een fictieve website bouwen. Daarmee kunnen we ze goed beoordelen. Beter is het nog om aan de poort al een goede selectie te maken. Daar werken we nu aan.
Waarom zijn al die jobs zo ver weg?! :(

[ Voor 25% gewijzigd door vpm op 09-10-2014 15:10 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

Cyphax

Moderator LNX
Ahh echte Pen Drives, daar heb ik er ook nog ergens twee van liggen. 32MB de stuk! Veel te groot, die dingen. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Leuk altijd die oude meuk. Ik heb een tijdje geleden mijn Diamond Rio mp3-player in de prullenbak gemikt.
Ooit eens rond 1999 fl 400 voor betaald. Dat voor een mp3 speler van 32MB :+
Je kon er amper 1 album op kwijt met 128kb/s, maar het was wel stoer.

Blijft raar om dat soort dingen nu zomaar in de container te gooien omdat het ook ooit eens aanvoelde als een soort van klomp goud.

Lekker op de bank

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Klopt maar ik praat liever een uur over je code dan dat ik een uur lang pratend probeer uit te vogelen of je wel eens Cocoapods gebruikt hebt en of je weet wat een category is omdat ik totaal geen houvast heb wat je niveau is. Dan pak ik gewoon de code en dan ga ik een specifiek stuk bespreken van "waarom heb je dit zus of zo gedaan", "waarom gebruik je .xibs en geen storyboards" en dat soort gerichte vragen.
alienfruit schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:15:
[...]

Heel makkelijk omdat wanneer ik code laat zien dat mij een hoop geld kan kosten wegens geheimhoudingsverklaringen links en rechts ;) En normaal gesproken doe ik niet veel hobbyprojecten naast mijn werk omdat ik andere hobbies heb dan computeren (kitesurfen, geschiedenis etc.).
Dat is dus precies waar die test voor is.

iOS developer

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vreemd! Al zullen jullie dat vast heel logisch vinden :p

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
// Bedrag
$float = 17.31;

// Bedrag in centen
$integer = intval($float * 100);

return $integer;

Hier komt geen 1731, maar 1730 uit rollen :+
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.