Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.377 views

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Gropah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:22:
Het staat op de FP, maar wellicht ook leuk om hier te melden:

https://github.com/blog/1...ols-now-free-for-students

Van digitalocean tot unreal engine voor studenten (werkt ook met bijv. RuG)
Jep, zag het net ook, zitten hele mooie dingen bij :). Digital Ocean kan helaas niet met een account waar al eens credit is geredeemed, maar goed, een nieuw account aanmaken is ook niet zo'n moeite :9.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Na een middagje prutsen in de Command Line begin begin ik het overzicht kwijt te raken :+
Een GUI is toch een stuk handiger :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Chris7 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Jep, zag het net ook, zitten hele mooie dingen bij :). Digital Ocean kan helaas niet met een account waar al eens credit is geredeemed, maar goed, een nieuw account aanmaken is ook niet zo'n moeite :9.
Je kan ook even een support ticket aanmaken, dan redeemen ze hem nog wel voor je :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
F.West98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:10:
Na een middagje prutsen in de Command Line begin begin ik het overzicht kwijt te raken :+
Watje. :P

We are shaping the future

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:11
Dat ^^
Ik zit steeds meer en meer in de commandline te werken (en vind het heerlijk). Ooit word ik nog wel eens een echte stereotype dev :D C++, commandline, linux...

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 07-10-2014 21:24 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hé, eerste keer Linux :+
En ik ben het overzicht van waar welk bestand staat een beetje kwijt. Maar nu werkt GNOME ook niet :+

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Met de closure compiler is mijn resulterende gzipped Javascript assets weer 10% kleiner dan voorheen. Van 250KB (plain, unminified, uncompressed) naar 59KB (geoptimaliseerd met eigen scripts, minified) naar 17KB (gzip)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F.West98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:26:
Hé, eerste keer Linux :+
En ik ben het overzicht van waar welk bestand staat een beetje kwijt. Maar nu werkt GNOME ook niet :+
Daarvoor moet het OS in principe niet uit maken. Ja, jij weet dat bepaalde files die windows gebruikt in folder X staan met path Y, maar als je een beetje meer linux gebruikt kun je dat ook daarvoor op bouwen. Ooh, en het find commando

• Chris7
  • Niet online
koesie10 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:19:
[...]

Je kan ook even een support ticket aanmaken, dan redeemen ze hem nog wel voor je :)
Ah, goede tip, nog niet aan gedacht! Ik had sowieso verder nog niet gekeken, zag alleen dat ik blijkbaar al in het programma zit omdat ik al als student was geregistreerd bij Github :).

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gropah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:32:
[...]

Daarvoor moet het OS in principe niet uit maken. Ja, jij weet dat bepaalde files die windows gebruikt in folder X staan met path Y, maar als je een beetje meer linux gebruikt kun je dat ook daarvoor op bouwen. Ooh, en het find commando
Ja dat klopt. Maar ik kon eerst heel ownCloud niet vinden na de installatie van de package :P

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, eindelijk maar eens spelen met CLion

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F.West98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:36:
[...]

Ja dat klopt. Maar ik kon eerst heel ownCloud niet vinden na de installatie van de package :P
aangenomen dat geinstalleerd met aptitude, zocht je waarschijnlijk:
Bash:
1
dpkg -L owncloud

of iets dergelijks

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 07-10-2014 21:40 ]

• Caelorum
Firesphere schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:38:
Zo, eindelijk maar eens spelen met CLion
Ik vind em fijn, maar loop echt tegen een hoop onafgemaakte features aan. Ook heb ik 1 project die op de ene machine gewoon goed laad, maar op de andere niet echt. Hij blijft op die machine maar weigeren om een .cpp file te zien en blijft dus klagen over dat bepaalde zaken niet bestaan, ondanks dat de compiler en linker gewoon helemaal blij zijn.
1 van de eerste dingen die ik heb gedaan was overigens Clang instellen ipv gcc. Dat mogen ze ook wel iets makkelijker maken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eerste ervaring met CLion?
Ze vragen nog net niet m'n pincode. Ongelofelijk wat een geklooi en gedoe om dat ding op te zetten.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

F.West98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:10:
Jij bent geen echte Dev! :N :+
Zelf werk ik ontzettend graag met de commandline al heb ik het ook pas weten te appreciëren toen ik ben begonnen met Ruby On Rails. In mijn hedendaagse taken kom ik niet zo veel in aanraking met de cli. Gisteren heb ik hem wel nog eens boven gehaald voor het wel hele stoere commando

C:\Users\Rubinski\Documents\Projects\Blaat\Project Info\Confidential>dir > dir.txt

Je krijgt er nog even een leuke pro tip bij: Wanneer je een Windows de Shift-toets inhoudt wanneer je rechts klikt op een folder, krijg je de optie om een command prompt te openen in de geselecteerde map. Thank me later ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gropah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:38:
[...]

aangenomen dat geinstalleerd met aptitude, zocht je waarschijnlijk:
Bash:
1
dpkg -L owncloud

of iets dergelijks
bash: dpkg: command not found
:+

Maar nu zit ik met een rechtenprobleempje -_- (misschien is het wel gewoon een php setting :+ )

• Caelorum
Vond het wel mee vallen eerlijk gezegd. Het installeren was wel even grappig, want ik vroeg me echt af of ik zelf een menu entry moest gaan maken. Blijkt die dat dus na eerste keer opstarten te vragen ipv tijdens het 'installeren'. Ach ja..
Merk wel dat die met elke update daadwerkelijk beter wordt. Hoop alleen wel dat ze snel een 'extract class/struct' iets gaan maken. En dat je daadwerkelijk files kan renamen ^^

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:15:
[...]

Je krijgt er nog even een leuke pro tip bij: Wanneer je een Windows de Shift-toets inhoudt wanneer je rechts klikt op een folder, krijg je de optie om een command prompt te openen in de geselecteerde map. Thank me later ;)
Kende ik al ;)
Maar ik werk met ArchLinux dus helaas :P

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F.West98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

Kende ik al ;)
Dat verklaart ook waarom je geen dkpg hebt. dkpg is onderdeel van aptitude. Deze staat niet (standaard) op archlinux, daar word standaard pacman gebruikt. Werkt allemaal net iets anders en ik zou zo 1,2,3 dan ook niet. Kan alleen wel een tutorial over pacman geven (of de wiki vermelden) die je misschien beter kan helpen

Verwijderd

F.West98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

Kende ik al ;)
Very good!
Command line EN Linux, je wordt nog een grote jongen!
/me aait F.West98 })

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb nu al 10 tabbladen van die wiki openstaan :+
Maar ik vind het zelf best meevallen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
pacman -Ql <packagenaam> laat je zien welke files een package installeert.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Linux is in het begin een beetje wennen, maar dat was windows ook toen je er aan begon. Persoonlijk gebruik ik het nu met liefde, vooral voor ontwikkelen. De vrijheid die het met zich meebrengt en de makkelijkheid waarmee veel dingen te installeren zijn <3

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben opgegroeid met Windows dus ik heb dat zelf nooit ervaren ;)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Oooh, dat heb je wel, alleen toen vond je het allemaal logisch, omdat je niet anders gewend was

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:28:
Linux is in het begin een beetje wennen, maar dat was windows ook toen je er aan begon. Persoonlijk gebruik ik het nu met liefde, vooral voor ontwikkelen. De vrijheid die het met zich meebrengt en de makkelijkheid waarmee veel dingen te installeren zijn <3
Dat laatste vind ik echter een ontzettend pijnpunt. Hoeveel linux installaties er bij mij al niet zijn misgegaan voor verscheidene redenen. Ik volg gewoon tutorial X op internet en er loopt _altijd_ wel iets mis. Ik ben gelukkig geen netwerkbeheerder die dit dagdagelijks moet doen, maar geef mij toch maar die leuke Windows installatieprogramma's waar je gewoon wat op volgende moet rammen.

• Caelorum
Dan moet je gewoon goed opletten bij wat je doet... (zit je ook niet met die toolbars in windows :P)

Heeft iemand nog een mooi overzicht ergens met wat er is verandert in java de afgelopen twee jaar? Dus nieuwe language features e.d.?

[ Voor 72% gewijzigd door Caelorum op 07-10-2014 22:36 ]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met configureren of installeren (voor zover je daarvan kan spreken bij linux) van paketten of programma's. Repositories haal je gewoon binnen via je favo package manager, ik gebruik voornamelijk debian afgeleiden dus voor mij is dat aptitude, en veel andere programma's zijn gewoon download en extract. Hier en daar wat compileren (waar je af en toe een extra pakket voor nodig hebt) en gaan met die banaan.

Bij windows heb je wel eens waar installers, maar vaak zijn dat trage dingen (I'm looking at you MS with your visual studio 2010). Daarnaast blijft er veel troep achter in bijvoorbeeld het register of de appdata als je een programma deinstalleert, wat gewoon zonde is.

Verder kan het natuurlijk ook gewoon aan je tutorial liggen, dat die andere versie's oid gebruikt, want ik heb ook wel eens gehad dat die tutorial iets deed wat mijn versie helemaal niet ondersteunde of op een totaal andere plek stond.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zow, weer lekker onherkenbaar met een nieuw icoon. En ik dacht, laat ik eens gek doen met een animatie nu we 100KB kunnen gebruiken :+ 4.3KB woot

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat was je oude icoon? Voor de interne koppeling

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Een sackboy van littlebigplanet, no?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 19:52
Ook iets met een vos toch?

• Creepy
  • Laatst online: 02:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klopt: Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/usericons/26373/meryl_paint_square_small.jpg

Soultaker: jij bedoelt deze denk ik: Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/usericons/26373/fox2.GIF En dat is mijn icoon weer van daarvoor ja :P

[ Voor 45% gewijzigd door Creepy op 07-10-2014 22:57 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh die ja :)
*koppeling*
Ok :)
:P

• Caelorum
Mensen die visueel zijn ingesteld :N

• azerty
  • Laatst online: 08:11
Creepy schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:52:
Zow, weer lekker onherkenbaar met een nieuw icoon. En ik dacht, laat ik eens gek doen met een animatie nu we 100KB kunnen gebruiken :+ 4.3KB woot
Ben jij nieuw hier? :+

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Afbeeldingslocatie: http://jackhiddes.nl/wp-content/uploads/wpid-7btgjbqj1bsrzzgpvgrkby2gi.jpeg

:+ kon het niet laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cor453 op 08-10-2014 00:04 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm.
Moeilijk om boeken te vinden voor je boekenlijst :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 00:36:
Hmm.
De complete trilogie van The Hitchhikers Guide to the Galaxy deel 1 t/m 5

• Johnnei
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-08 18:54

Johnnei

Uuhmmm....

Caelorum schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:35:
Dan moet je gewoon goed opletten bij wat je doet... (zit je ook niet met die toolbars in windows :P)

Heeft iemand nog een mooi overzicht ergens met wat er is verandert in java de afgelopen twee jaar? Dus nieuwe language features e.d.?
Imo de beste nieuwe features: lambda, stream-api. (en als Java 7 binnen twee jaar was dan ook de Diamond head constructor en try-catch-with-resources). Deze features hebben toch het meeste invloed gehad op mijn Java code :)

They blur the lines and lead the way, their way!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hmm.
Ik heb pas Butcher's Crossing en Stoner gelezen van John Williams. Weet niet of het mag op je lijst, maar ik vond het mooie boeken en goed te lezen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:58
Vroeger keken we altijd eerst van welk boek veel verslagen op scholieren.com stonden :+

• Caelorum
Johnnei schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 06:51:
[...]

Imo de beste nieuwe features: lambda, stream-api. (en als Java 7 binnen twee jaar was dan ook de Diamond head constructor en try-catch-with-resources). Deze features hebben toch het meeste invloed gehad op mijn Java code :)
Dank je :) in c# termen is dat dus generics, linq, standaard generics spul en usjng-statement?

• Ryur
  • Laatst online: 15-11 18:59
Caelorum schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

Dank je :) in c# termen is dat dus generics, linq, standaard generics spul en usjng-statement?
Nope.

Lambda = Anonieme functies. Zorgen voor dat die anonieme innerclasses (waarvan je meestal maar 1 methode moet gebruiken) weggaan. Heel mooi met bijvoorbeeld met gebruikt van de Runnable interface!
Stream-api = vergelijkbaar met LINQ ja
Diamond Head Constructor = Vergelijkbaar met de var keyword, maar dan staat die aan het eind van de declaratie (List<Movie> movies = new ArrayList<>();)

En Try-catch-with-resources zegt mij niks.

Aanrader: Java SE 8 for the Really Impatient

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 08-10-2014 08:48 ]

• RobertMe
  • Nu online
Lambda's zullen lambda's blijven? En anders zijn het lambda expressions. Try/catch with resource zal idd een soort van using (+try/catch) zijn. Of try/catch/finally met een .Dispose call in de finally.

• Johnnei
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-08 18:54

Johnnei

Uuhmmm....

Ryur schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:47:
[...]

Nope.

Lambda = Anonieme functies. Zorgen voor dat die anonieme innerclasses (waarvan je meestal maar 1 methode moet gebruiken) weggaan. Heel mooi met bijvoorbeeld met gebruikt van de Runnable interface!
Stream-api = vergelijkbaar met LINQ ja
Diamond Head Constructor = Vergelijkbaar met de var keyword, maar dan staat die aan het eind van de declaratie (List<Movie> movies = new ArrayList<>();)

En Try-catch-with-resources zegt mij niks.

Aanrader: Java SE 8 for the Really Impatient
Try-catch-with-resources is vergelijkbaar met de Using van C#.

edit toevoegsel: het patroon verhelpt de
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
InputStream inStream = null;
try {
 inStream = new FileInputStream("example.txt");
 // do some reading
} catch (IOException e) {
 // do something with this exception
} finally {
 if (inStream != null) {
   inStream.close(); 
 }
}

dat is nu geworden:
Java:
1
2
3
4
5
try (InputStream inStream = new FileInputStream("example.txt") {
  // do some reading
} catch (IOException e) {
 // do something with this exception
}

[ Voor 25% gewijzigd door Johnnei op 08-10-2014 09:06 ]

They blur the lines and lead the way, their way!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

HuHu schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Ik heb pas Butcher's Crossing en Stoner gelezen van John Williams. Weet niet of het mag op je lijst, maar ik vond het mooie boeken en goed te lezen.
Stoner vond ik prachtig. Ik vraag me wel af of je op je zestiende zo'n boek kan waarderen. Binnenkort Butcher's Crossing lezen. Eerst The Grass is Singing nog uitlezen, als afsluiting van mijn project om alle boeken van mijn middelbareschoollijst alsnog te lezen :$ :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:15:
[...]

Pro top 2: Je kunt ook 'cmd' of 'powershell' in de adresbalk tikken van de Windows verkenner. Werkt ook top!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Jan_V schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

Pro top 2: Je kunt ook 'cmd' of 'powershell' in de adresbalk tikken van de Windows verkenner. Werkt ook top!
Waarom zou je eerst de verkenner starten om vervolgens CTRL+L te doen om (soms) naar de adres-balk te springen om vervolgens cmd in te tikken.

Dan heb ik een Pro-tip voor je: WIN + R ;) :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Chris7
  • Niet online
HuHu schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Volgens mij mag je alleen boeken van Nederlandse auteurs op je lijst. Waardoor de voorraad goede boeken ernstig slinkt.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BtM909 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:46:
[...]

Waarom zou je eerst de verkenner starten om vervolgens CTRL+L te doen om (soms) naar de adres-balk te springen om vervolgens cmd in te tikken.

Ja alleen als je het typt in de windows verkenner, neemt cmd/powershell de locatie voor je over. En dat is wel handig ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 08-10-2014 10:58 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Die heb ik ook vaak gebruikt maar ben wel eens een eigenaardigheid tegengekomen.
Het commando forfiles (en waarschijnlijk nog wel meer) werkt niet. Die kan ie niet vinden.
Als je gewoon cmd.exe start heb je dat probleem niet.
Heb toen nog wel gekeken of de PATH variabele verschilt, maar dat was niet het geval. Niet verder gekeken waar het probleem ligt.

Lekker op de bank

Verwijderd

[...]

Die kende ik nog niet. Inderdaad ook best handig, thanks!

• .oisyn
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:46:
Je bedoelt Win + R. Maar leuk geprobeerd :+

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 08-10-2014 10:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Win toets en dan gewoon cmd typen en ENTER! 8)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb gewoon PowerShell gepind aan mijn taskbar en dan kun je WinKey + <PositieOpTaskBar> doen. Bij mij is het het tweede icoon, dus dan is het winkey + 2 en hij start/activeert PowerShell.

Dat is de snelste manier die ik heb kunnen vinden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cloud schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:21:
Ik heb gewoon PowerShell gepind aan mijn taskbar en dan kun je WinKey + <PositieOpTaskBar> doen. Bij mij is het het tweede icoon, dus dan is het winkey + 2 en hij start/activeert PowerShell.

Oeh dat is ook handig! :o

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Ik draai gewoon Linux; zit de hele dag in de shell :D

Read the code, write the code, be the code!

• Chris7
  • Niet online

Klopt, zelfde hier. En het werkt natuurlijk ook voor andere programma's :).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Chris7 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Klopt, zelfde hier. En het werkt natuurlijk ook voor andere programma's :).
Dat leek me overbodig om te vermelden maar het werkt uiteraard voor alles wat je daar kunt pinnen :) Ik heb drie programma's die ik vaak op die manier open:
  1. Snipping tool
  2. PowerShell
  3. Snoop
Ik vind het echt ideaal :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Chris7 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:47:
[...]

Volgens mij mag je alleen boeken van Nederlandse auteurs op je lijst. Waardoor de voorraad goede boeken ernstig slinkt.
Oh, het gaat om Nederlandse boeken. Natuurlijk per definitie minder goede boeken maar alsnog genoeg keuze :) Joe Speedboot, Karakter, Nooit meer slapen, De donkere kamer van Damokles waren in bijvoorbeeld mijn favorieten die ik de afgelopen anderhalf jaar heb gelezen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Newsflash: je kunt snelkoppelingen al jaren shortcut keys geven ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JvJJtad.png

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2014 10:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Inderdaad, toch merk ik dat het een relatief onbekende manier is om shortcuts op de starten :)

edit:
@hierboven: ah dat bedoel je. Dat is net wat meer werk maar kan inderdaad ook ja :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 08-10-2014 10:51 ]

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je vaak Snipping tool gebruikt, kijk dan ook eens even naar Greenshot, scheelt net weer een paar keypresses als je veel screenshots moet maken ;)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gleighton schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Als je vaak Snipping tool gebruikt, kijk dan ook eens even naar Greenshot, scheelt net weer een paar keypresses als je veel screenshots moet maken ;)
Ziet er wel goed uit :) Zal ik eens checken! Snipping tool bevalt prima maar wat meer editing tools voor het gemaakte screenshot zou wel tof zijn.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Daar gebruik is tegenwoordig http://puush.me/ voor! ^^

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

alienfruit

the alien you never expected

Het bittere kruid ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

Je bedoelt Win + R. Maar leuk geprobeerd :+
Hoe bedoel je O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 18:12

Dido

heforshe

Hmm.
Wegens sterfgeval gesloten van Wolkers is altijd een leuke lijstvuller :P

Wat betekent mijn avatar?

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Ben zelf al jaren Lightshot gebruiker. Vorig jaar een tijdje Greenshot gebruikt, maar toch weer terug gegaan naar Lightshot. Vind die toch net wat fijner werken.

Verwijderd

[...]

Ik heb een tijdje lang ScreenPresso gebruikt, ook wel een leuk tooltje. Privé gebruik ik TinyGrab.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 11:11 ]

• Chris7
  • Niet online
GateKeaper schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:07:
[...]

Ben zelf al jaren Lightshot gebruiker. Vorig jaar een tijdje Greenshot gebruikt, maar toch weer terug gegaan naar Lightshot. Vind die toch net wat fijner werken.
Die filmpjes :D
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

Ik heb een tijdje lang ScreenPresso gebruikt, ook wel een leuk tooltje. Privé gebruik ik TinyGrab.
Hé, waar is jouw icon eigenlijk gebleven? Moet nu telkens naar de naam kijken om te zien wie je bent :-(

Verwijderd

Chris7 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:18:
[...]

Die filmpjes :D

[...]

Hé, waar is jouw icon eigenlijk gebleven? Moet nu telkens naar de naam kijken om te zien wie je bent :-(
Ziezo, ik heb even 5 minuutjes de tijd genomen om het te uploaden :)

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:30:
[...]

Ziezo, ik heb even 5 minuutjes de tijd genomen om het te uploaden :)
d:)b

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snipping tool + imgur for the win.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6BgG7Uc.png

Blijven oefenen, ooit ga ik het DCVS-concept helemaal snappen :P

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:37:
TWEE acties? :N
Startup idea: Snipping tool die meteen naar Imgur upload en de url op je clipboard zet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 11:46 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, want het werkt overal. Je hoeft er niets voor te installen.

Wie kan er trouwens YouTube: Kenyatta arrives in Hague for landmark ICC hearing even dubben met YouTube: Only In Kenya! :P

[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2014 11:49 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:37:
[afbeelding]

Blijven oefenen, ooit ga ik het DCVS-concept helemaal snappen :P
Welke tool gebruik jij??

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

hg serve

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gezondheid.

• Caelorum
Ryur schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:47:
[...]
Nope.

Lambda = Anonieme functies. [,..]
Lambdas blijven lambdas dat is duidelijk, maar ik dacht dat ze dat hele generics spul daarvoor ook overhoop hadden gehaald vandaar dat ik het gelijkstelde met hoe generics en lambdas zijn geïmplementeerd in c#. (alle aannames waren gebaseerd op 1 artikel overigens ^^)

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:37:
Tools gebruiken om een screenshot te maken... En dan vinden mensen de shotcuts voor screenshots (die dit allemaal automatisch doen) op OSX raar :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het gaat meer om wat je met het screenshot doet, niet om het maken van het screenshot zelf natuurlijk. Dat kan ook prima met PrintScreen :p

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:49

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

[afbeelding]
Maar dat is wel iets anders? :) De Win+num shortcut is er ook om te task switchen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Alex)
Ik heb een tijd terug een plugin voor Greenshot in elkaar geknutseld die het gemaakte screenshot uploadt naar mijn favoriete imagehostingsite, xkcd.nl van een mede-GoTter. Ook al is er geen officiële documentatie, het is allemaal .NET (en op GitHub te vinden) dus het is zo gedaan. ;)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik gebruik Snagit hier wat een geniale tool is en super handig. De nieuwe versie hebben ook een upload functie naar imgur.

Nothing to see here!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:58
Gyazo voor snippingtool + instant upload. Ook een mogelijkheid om gifjes op te nemen. Voor werkdoeleinden niet zo geschikt omdat het meteen naar het internet gaat.
Nu op het werk lightshot maar eens proberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door jip_86 op 08-10-2014 13:45 ]

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:27:
Ik heb een tijd terug een plugin voor Greenshot in elkaar geknutseld die het gemaakte screenshot uploadt naar mijn favoriete imagehostingsite, xkcd.nl van een mede-GoTter. Ook al is er geen officiële documentatie, het is allemaal .NET (en op GitHub te vinden) dus het is zo gedaan. ;)
Wat is er zo leuk of speciaal aan http://xkcd.nl?

• Alex)
Niet zo heel veel eigenlijk, maar die site laadt lekker snel :P

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Tools gebruiken om een screenshot te maken... En dan vinden mensen de shotcuts voor screenshots (die dit allemaal automatisch doen) op OSX raar :P
Een full screenshot maken is natuurlijk eitje met print screen. Voor delen of alleen bepaalde schermen is snippingtool wel makkelijk. Net als Grab op OSX

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Dat zit standaard in OSX, een selectie van je scherm maken
1. If you want a file saved to the desktop for later editing use Shift+Command(Apple)+3 for the whole screen and Shift+Command(Apple)+4 for a selection.

2. If you want a screenshot that can be pasted directly into Photoshop/Illustrator/Etc. use Shift+Control+Command(Apple)+3 for the whole screen and Shift+Control+Command(Apple)+4 for a selection. Then go back to your application and paste it right in!

3. If your want just a window and need to be precise press Shift+Command+4 just like you would for a selection, then hit the space bar. Your cursor will turn into a camera. From there just click on the window you want. It can even be covered by another window and it will only include the window you picked. This also works with the control key added if you want to past it directly into an application.
bron: http://fortysevenmedia.co...key_commands_in_mac_os_x/

[ Voor 89% gewijzigd door DeluxZ op 08-10-2014 13:59 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb print screen gemapt naar de screenshotfunctie van greenshot. (Snagit is da bomb maar ik kan geen rechtvaardiging voor de kosten vinden.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DeluxZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:55:
Dat zit standaard in OSX, een selectie van je scherm maken
Dat zit inderdaad ook in Windows ingebouwd, namelijk middels Snipping Tool :) PrintScreen is gewoon alles, of alleen huidige venster (Alt+PrintScreen dacht ik).

Het grote voordeel is natuurlijk dat na je screenshot je meteen in een editing-tool zit, van waaruit je kunt opslaan of eventueel nog wat dingen kunt markeren.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 13:06
Cloud schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Dat zit inderdaad ook in Windows ingebouwd, namelijk middels Snipping Tool :) PrintScreen is gewoon alles, of alleen huidige venster (Alt+PrintScreen dacht ik).

Het grote voordeel is natuurlijk dat na je screenshot je meteen in een editing-tool zit, van waaruit je kunt opslaan of eventueel nog wat dingen kunt markeren.
Op windows maakte ik eigenlijk enkel gebruik van Alt+PrintScreen.

RTFM!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zonder alt levert ook van die grote plaatjes op als je meerdere schermen aangesloten hebt. En het is ook meestal niet de volledige 6400 bij 1200 waar wat nuttigs staat.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Cloud schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Dat zit inderdaad ook in Windows ingebouwd, namelijk middels Snipping Tool :)
Waarom wist ik dit niet? Cool!

• Kobus Post
  • Laatst online: 21-10 15:46
Door fail2ban gebanned van m'n eigen server :(

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Snelkookpan gekocht. Beste aankoop sinds tijden. Kost wat, maar damn wat wordt je eten daar lekker van. 10x beter dan in pan met water of magnetron koken.

Voortaan lekker geld besparen door gewoon zak vastkokende aardappelen te kopen ipv voorgeprepareerde zooi en/of sausjes/jus, en nog gezonder ook.

Ik weet ook steeds beter hoe je vlees "lekker" kan bereiden, dus we nemen ook steeds minder met sausjes, paneermeel, kaas, enz; ook weer goedkoper en gezonder.

Nou groentes nog "lekkerder" maken. Vaak al honing en nootmuskaat ipv kaassausjes, maar groentjes zijn nog vaak vrij smaakloos.

[ Voor 58% gewijzigd door Gamebuster op 08-10-2014 14:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:34:
Snelkookpan gekocht. Beste aankoop sinds tijden. Kost wat, maar damn wat wordt je eten daar lekker van. 10x beter dan in pan met water of magnetron koken.

Voortaan lekker geld besparen door gewoon zak vastkokende aardappelen te kopen ipv voorgeprepareerde zooi en/of sausjes/jus, en nog gezonder ook.

Ik weet ook steeds beter hoe je vlees "lekker" kan bereiden, dus we nemen ook steeds minder met sausjes, paneermeel, kaas, enz; ook weer goedkoper en gezonder.

Nou groentes nog "lekkerder" maken. Vaak al honing en nootmuskaat ipv kaassausjes, maar groentjes zijn nog vaak vrij smaakloos.
Dat lijkt mij ook wel wat! Eerst maar eens een eigen huis overigens... :+

Lekkere aardappelen en wat zout bij de groente en een sausje is dan echt niet meer nodig :o Al ligt het er wel aan welke groente je eet xd
Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.