Ger schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:23:
Die informatie verouderd wel in de tijdsbestek wat ik noemde; 7 jaar geleden was Windows XP de standaard, had je als consultant misschien een blackberry en bestond de "cloud" zoals we die nu kennen nog niet. De smartphone die men kende was de Blackberry, verders niet.
Ook dat is niet helemaal waar hoor, je leert hoe je een bedrijf helpt bij het vinden van een ICT oplossing. Dat de technieken veranderen klopt, echter blijft de rol die je speelt gelijk. Als je tijdens de opleiding geen interesse toont in nieuwe technieken krijg je een achterstand, maar die krijg je ook in je loopbaan als je niet blijft groeien/ontwikkelen.
Ik had pas een boek over ICT processen binnen bedrijven (van mijn studie) weer eens in mijn handen (omdat ik nu ergens bezig ben de ICT afdeling formeel in te richten) en dat boek is uit 2000. Let wel, uit de tijd dat laptops nog bijzondere verschijning waren en internet nog geen gemeengoed. Hoewel je soms wat moet lachen om wat er staat is 90% van de theorie nog steeds van toepassing.
De Y2K bug is nu niet relevant, maar wijzigingen die moeten worden gedaan vanwege foute aannames komen nog regelmatig voor, zoals de Gulden -> Euro wijziging en de 19 -> 21% btw
Het feit dat gebruikers moeten wennen aan verandering of dat bepaalde technieken op veel weerstand stuiten, is nog steeds van toepassing, en zal dat over 20 jaar nog steeds zijn.