Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.374 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:26:
Domme Word ... waarom is het niet mogelijk om een Word document in een Powerpoint te steken zonder dat ik daarbij direct de content van het Word document te zien krijg? Ik zou eigenlijk een soort van link willen maken naar een document dat ik in de PowerPoint steek.

Voor zover ik kan zien is het enkel mogelijk om ofwel de file te embedden (zodat de content meteen zichtbaar is) ofwel een link te plaatsen naar een local file (wat totaal nutteloos is wanneer de PowerPoint op een ander device wordt gebruikt).
Dat kan wel hoor :)

Insert > Object
Create from file > kies bestand

We are shaping the future

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jagerbomb-tijd *O*

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:14:
Of gooi jij bij iedere potentiele werkgever graag je volledie financiele situatie op tafel?
Ah, jouw werkgever regelt jouw hyptheekrenteaftrek?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Firesphere schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Zitten daar niet mogelijk gemeentelijke belastingen bij etc., of regionale verschillen?

En sowieso, 3300 bruto is in Twente veel meer waard dan in de Randstad.
Die gemeentelijke belastingen betaal je zelf. Als je in Groningen 2000 euro netto krijgt heb je er uiteraard meer aan dan dat je in Amsterdan 2000 euro netto krijgt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan hou je geen rekening met de locatiegebonden ongelukkigheidsfactor :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.

[ Voor 100% gewijzigd door .oisyn op 01-10-2014 16:37 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
.oisyn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:36:
Maar dan hou je geen rekening met de locatiegebonden ongelukkigheidsfactor :+
En die is in Amsterdam ook nog eens hoger?

• Alex)
Wie wil er nou in Amsterdam wonen? :/

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16

StM

Amsterdam kost je klauwen met geld en je wordt er ook nog eens ongelukkig :X Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen willen wonen.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50
Gamebuster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:09:
bruto <> netto is toch hetzelfde bij ieder bedrijf? Als je 3300 bruto bij bedrijf A zou verdienen krijg je netto even veel als 3300 bruto bij bedrijf B. Of ben ik nou onwetend?
Niet helemaal.
Zo verschilt het wel eens wat de werkgever bijdraagt aan het pensioen. Dat kan behoorlijke verschillen opleveren.
Bij een vorige werkgever werd er ineens overgestapt naar een andere pensioen aanbieder. Uiteraard had deze betere voorwaarden en dergelijke, maar de premie (of zo) ging ook omhoog. Ook mocht de werkgever minder bijdragen (blijkbaar waren regels veranderd), waardoor we als werknemer flink achteruit gingen met het netto salaris.
Als een werkgever dus 100% of 50% betaald scheelt nogal op je netto salaris.

Waarschijnlijk zijn er nog wel andere dingen die je netto salaris kunnen verhogen/verlagen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 21:53
Groningen, daar wil je wonen :)

• Alex)
phex schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:40:
Groningen Brabant, daar wil je wonen :)
Fixed it :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mijn provincie is beter dan jouw provincie?

Kunnen we niet gewoon op iOS en Android gaan zeiken? :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In Brabant wil ik nog niet dood gevonden worden...

En als ik er kom zal ik't waarschijnlijk niet overleven, dus dat gaan we maar niet doen :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:27:
Je werkgever heeft natuurlijk niks met je volledige financiële situatie te maken. Zoals al gezegd, 'netto' gaat over wat jouw werkgever naar jou moet overmaken, niet wat jij daar verder nog mee doet qua belastingteruggave e.d.
Nee dus.

Bruto = voor belasting, netto = na belasting.

Je baas heeft geen flauw benul wat ie naar jou moet overmaken, die gebruikt een aantal tabelletjes waarmee hij een redelijke schatting kan maken.

Maar als jij je baas niet vertelt dat je ook ergens anders werkt, waar de algemene heffingskorting al wordt berekend, dan gaat hij vrolijk zo'n 2 mille te weinig inhouden.

Dus als Klaas en Piet wel vertellen of ze ergens anders werken, dan krijgt Piet misschien wel bijna 200 euro in de maand meer overgemaakt dan Klaas. Onafhankelijk van wat ze bruto verdienen.

Jij kunt het misschien "handig" vinden om de schatting van je baas van tevoren te weten, maar die schatting kun je prima zelf doen. Veel mensen hebben echter ook zaken als een leasebak, koophuis, ex-partner of kinderen, allemaal zaken die invloed kunnen hebben op hoeveel je netto overhoudt van datzelfde bruto salaris.

Sterker nog, als jij geen enkele aftrekpost hebt, geen enkele toeslag, etc, dan nog zul jij moeten bijbetalen aan het einde van het jaar als jij bij twee werkgevers ieder 50 mille binnenharkt. Zij houden namelijk max 42% in, terwijl de fiscus uiteindelijk over het grootste deel van een van die salarissen graag 52% wil vangen.

Nu ga jij bij werkgever A langs en die biedt 50 mille op jaarbasis (bruto). Jij zeurt dat je het netto wilt weten. Hij doet een gokje en roept 35.000.

Goed, jij houdt tijd over en gaat bij werkgever B langs. Die wil ook wel 50 mille voor je betalen.
Jij denkt in netto.

Moet hij nu zeggen dat jij bij hem ook 35K netto krijgt? De fiscus komt toch echt langs omdat er te weinig is ingehouden en je mag nog zo'n 10 mille lappen.

Moet hij rekening houden met jouw andere baan en zeggen dat ie 25k netto biedt? Voelt ook gek, nietwaar, want hij biedt exact evenveel als werkgever A.

Wat betekent mijn avatar?

• Alex)
kenneth schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:43:
Mijn provincie is beter dan jouw provincie?

Kunnen we niet gewoon op iOS en Android gaan zeiken? :P
Hebben we het eigenlijk al over PHP gehad?

• xehbit
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

:'( Krijg net mailtje dat ze de nVidia Shield Tablet weer niet kunnen leveren, had het achteraf misschien toch beter via Amazon kunnen doen. Moet nu weer wachten tot 20 oktober.

• StM

StM

Ideale plek voor mij is in een dorp in de randstad op max 5 km van een oprit van de snelweg. Ik ben echt overal waar ik moet zijn binnen het uur en zelfs Groningen en Maastricht haal ik in 2 uur. Ik zou alleen liever wat dichter bij de kust wonen qua sporten :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Alex) schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:43:
[...]

Hebben we het eigenlijk al over PHP gehad?
*cartman voice: Booooooo ... PHP... Booo

Ik ben ook evt. bereid om te ranten over SharePoint

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Laurens-R schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:53:
Gat in de markt! Vraaggestuurd ranten! :*)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Alex)
Laurens-R schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:53:
[...]

*cartman voice: Booooooo ... PHP... Booo
:D
Vertel.

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Ok, als je een xbap (WPF applicatie) deployed, draait dat ding client side, dus is de kans aanwezig dat je een fout krijgt als je in je connectionstring nog naar localhost verwijst (behalve als je gebruiker toevallig SQL Server heeft draaien met de gezochte database.

Dus geef je als applicatie een foutmelding voordat je klapt.

So far, so good.

Wat is een voor de hand liggende foutmelding voor zo'n situatie?

• Alex)
"Er is iets fout gegaan. Neem contact op met de helpdesk.

Technische details:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database.
Server: localhost
Databasenaam: pietjeprecies"

[ Voor 68% gewijzigd door Alex) op 01-10-2014 16:58 ]

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
StM schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:44:
Ideale plek voor mij is in een dorp in de randstad op max 5 km van een oprit van de snelweg. Ik ben echt overal waar ik moet zijn binnen het uur en zelfs Groningen en Maastricht haal ik in 2 uur. Ik zou alleen liever wat dichter bij de kust wonen qua sporten :)
SELECT towns FROM Netherlands WHERE highway_exit < 5km from city center

Helaas werkt t niet op de maps..

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wassenaar? Op de reistijd naar Groningen en Maastricht na dekt dat alle wensen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:43:
Dat laatste snap ik niet helemaal. Uiteindelijk onderhandel je het bedrag dat de werkgever uiteindelijk naar je overmaakt, niet hoeveel je aan het eind van de maand overhoudt. Je werkgever gaat de hypotheekrenteaftrek niet voor je regelen, dat doe je zelf. Dat neemt verder niet weg dat het dus ook voor jezelf onhandig is om in netto te onderhandelen, maar de posten waar een werkgever rekening mee hoeft te houden zijn vrij gelimiteerd.
Als je je netto inkomen vanuit je salaris wil weten, moet je wel rekeninghouden met HRA. Dit is een post die op het einde van het jaar wordt verrekend met je loonheffing. Als je als werknemer dus fair bent moet je de HRA meenemen in je berekening, want tenslotte krijg je dat deel terug van de door je betaalde loonheffing.

Je netto salaris is niets meer dan bruto salaris - inhoudingen werkgever - belasting. Als je minder belasting betaalt (ongeacht het moment van berekening) stijgt je netto salaris.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Dat kan wel hoor :)

Insert > Object
Create from file > kies bestand
Was er ondertussen ook zelf achtergekomen. Hetgeen belangrijk is en ik niet gedaan had, was het "Display as Icon" vinkje te zetten.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:13

orf

Wat een gedoe over bruto-netto. Het is helemaal niet ongebruikelijk om een pro-forma loonspecificatie te vragen bij een nieuwe werkgever. Dan weet je direct wat netto over houdt. Natuurlijk wordt daar bijvoorbeeld je hypotheekrenteaftrek niet in meegenomen. Die mag je zelf invullen bij je belastingaangifte. Hetzelfde geldt voor je alleenstaande-ouderkorting of welke regeling nog meer op jou van toepassing is.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ideale plek voor mij is in een dorp in de randstad op max 5 km van een oprit van de snelweg.
Een dorp, daar word ik dan weer compleet depresief van.

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Alex) schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:58:
"Er is iets fout gegaan. Neem contact op met de helpdesk.

Technische details:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database.
Server: localhost
Databasenaam: pietjeprecies"
Dat zou fantastisch geweest zijn.

Microsoft vond het logischer om te melden dat de dll Entityframwork.dll version 6.0.0.0 niet geladen kon worden. Gevolgd door een heuse dump, waarin de betreffende dll netjes genoemd staat.

Nu is het inderdaad niet heel handig om naar een localhost te verwijzen in een client applicatie, maar dat was dankzij deze foutmelding ook niet echt het eerste waar ik aan dacht 8)7

Zeker omdat de clients geen internet-toegang hebben, dus het op zich al niet zo gek is om te verwachten dat er iets niet goed meegedeployed wordt in de xbap - normaliter probeert dat package dan meuk mee te installen vanaf het net, maar dat moet er dan wel zijn.

Ik ben de tel kwijtgeraakt hoevaak ik EF (opnieuw) geinstalleerd heb, hoevaak ik alle references in alle projecten gecontroleerd heb, hoeveel extra references ik heb opgenomen om EF6 dependencies te deployen. Zeg dan %@*($(@* gewoon wat er aan de hand is! |:(

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:16:
[...]

Een dorp, daar word ik dan weer compleet depresief van.
Dat heb ik nou met de grote stad :/. Niet fatsoenlijk je auto voor de deur kunnen zetten, file... wachten... wachten en die drukte.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

orf schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:06:
Wat een gedoe over bruto-netto. Het is helemaal niet ongebruikelijk om een pro-forma loonspecificatie te vragen bij een nieuwe werkgever. Dan weet je direct wat netto over houdt. Natuurlijk wordt daar bijvoorbeeld je hypotheekrenteaftrek niet in meegenomen. Die mag je zelf invullen bij je belastingaangifte. Hetzelfde geldt voor je alleenstaande-ouderkorting of welke regeling nog meer op jou van toepassing is.
Het is inderdaad niet ongebruikelijk, maar er wordt zelfs daar een grote slag om de arm gehouden. Stel dat je bijvoorbeeld meerdere contracten hebt, dan kun je de heffingskorting niet bij beide toepassen (houden ze vaak geen rekening mee). Maar in de meeste gevallen kun je inderdaad een redelijke berekening maken, maar dat netto bedrag is niet het "echte" netto bedrag :)

Daarom kan ik mij ook zo storen aan media die netto bedragen weet te genereren voor bv bijstandsmoeders.

Overigens zorgt meerdere dienstbetrekkingen sowieso voor een spannende belastingsituatie, zeker nu de arbeidskorting wordt verminderd boven een bepaalde grens. Als je slechts een werkgever hebt gaat dat wel lukken, maar als je er meerdere hebt trekt dat scheef (zelfs als je netjes maar bij 1 werkgever de heffingskorting laat toepassen), aangezien ze geen inzicht hebben in je totale inkomen...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 21:53
Ik bedoelde ook de stad Groningen, net klein genoeg om gezellig te zijn, groot genoeg om alle voorzieningen te hebben.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat deze hier nog niet is gedumpt!
http://preview.windows.com/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik zit daar al de hele dag op te f5-en (zie eerdere post)...

Wordt tijd dat ze de poort eens opengooien, ik wil namelijk wel aan de slag met die versie :)

• Jan_V
De afgelopen dagen bezig geweest voor een noSQL proof of concept.

Het product waar ik momenteel aan werk heeft behoorlijk veel analyse data. Binnen MS SQL wordt dit in verschillende tabellen gestopt en later een keer samengevoegd met enkele joins en (redelijk) complexe berekeningen, allemaal met LINQ2SQL.
Mijn verwachting was dat dit stukken sneller zou kunnen met een platgeslagen model en dat op te slaan in een noSQL database. Nu heb ik MongoDB en RavenDB geprobeerd, maar beide zijn (vele malen) langzamer. Het verschilt van 4 tot wel 40x zo langzaam met een noSQL database.

Dit had ik niet verwacht. Moet maar eens kijken of het model misschien moet worden aangepast, of dat ik in m'n code nog iets fout doe. Of natuurlijk dat MS SQL gewoon de beste oplossing is voor dit product, dat kan natuurlijk ook.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:22:
[...]

Ik zit daar al de hele dag op te f5-en (zie eerdere post)...

Wordt tijd dat ze de poort eens opengooien, ik wil namelijk wel aan de slag met die versie :)
Nog een half uurtje gok ik.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11 10:26

HMS

Lijkt nu te werken, alleen word je doorgestuurd naar http://windows.microsoft....ndows/preview-coming-soon

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

TheNephilim schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Dat heb ik nou met de grote stad :/. Niet fatsoenlijk je auto voor de deur kunnen zetten, file... wachten... wachten en die drukte.
Ik woon in Dordrecht, imo ook wel een stad. Ik heb hier zat ruimte, kan makkelijk parkeren. Binnen < 5 min in de 'stad' en binnen ~20 minuten in Breda. ~15 minuten in Rotterdam (allemaal met de trein dan berekend). Uiteindelijk geen dorpsgevoel, maar wel enorme bereikbaarheid voor -alles-.
Precies het zelfde als je Rotterdam pakt. Er is nog een verschil of je midden in het centrum zit of net er buiten. Dat is gewoon prima te doen, amper tot geen file, niet wachten en normale parkeerplaatsen ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Juist ja
2897974905 bytes sent in 2.6e+02 seconds (1.1e+04 Kbytes/s)
:P

• StM

StM

Douweegbertje schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:35:
[...]

Ik woon in Dordrecht, imo ook wel een stad. Ik heb hier zat ruimte, kan makkelijk parkeren. Binnen < 5 min in de 'stad' en binnen ~20 minuten in Breda. ~15 minuten in Rotterdam (allemaal met de trein dan berekend). Uiteindelijk geen dorpsgevoel, maar wel enorme bereikbaarheid voor -alles-.
Precies het zelfde als je Rotterdam pakt. Er is nog een verschil of je midden in het centrum zit of net er buiten. Dat is gewoon prima te doen, amper tot geen file, niet wachten en normale parkeerplaatsen ;)
Dan vergeet je even die leuke brug in de N3 en de oprit naar de A15 en A16. Wat zijn dat opstoppingen in de spits.

• HMS
  • Laatst online: 10-11 10:26

HMS

Ah. Hij is nu online :). Downloading 3.82GB ISO

• Gamebuster
18 database tabellen verwijderd en 335 bestanden verwijderd uit de applicatie. Allemaal deprecated bende. Today was a good day.

(En morgen crasht de zooi omdat er een bestand nog in gebruik was)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
:D downloading

Nothing to see here!

Verwijderd

Hebben ze tijdens de keynote eigenlijk iets gezegd over de RT versie? Komt Windows 10 ook naar de Surface RT (1st gen)?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sorry…

Your Microsoft account says you’re under 18 years old. You have to be an adult to join the Windows Insider Program.
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
ARGH

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ealanrian
  • Nu online
F.West98 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:18:
[...]

ARGH
_O-

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 14-11 11:13
Muhahahahahaha, nog een reden waarom ik vroeger op msn een verkeerde leeftijd had ingesteld :P

Anyway, nu ben ik hoe dan ook geschikt omdat ik oud genoeg ben :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

ARGH
_O-

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
We ran into an installation error (0x80240016)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:25:
Muhahahahahaha, nog een reden waarom ik vroeger op msn een verkeerde leeftijd had ingesteld :P
Ik vul nergens mijn echte leeftijd in, op internet ben ik altijd ~100 jaar oud en geboren op 1 januari.

Overigens Windows 10 ook maar eens aan het downloaden, kijken of het al wat is. Het lijkt er op dat het Windows 7 is maar dan beter (Ctrl+V in commandline, meerdere bureubladen, geavanceerde snapping).

Verwijderd

[...]

ARGH
Hahahahahahahahahahahahaha. _O- _O- _O-
Sorry F.West, maar dit is echt te grappig!

• Rutix
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:38:
[...]

Hahahahahahahahahahahahaha. _O- _O- _O-
Sorry F.West, maar dit is echt te grappig!
Grappig en terecht! Ze zijn bang dat hij Windows 10 ook gaat breken zoals die Mac of encoding issues gaat introduceren _O-

Nothing to see here!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:07
Alex) schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:19:
Die eerder genoemde 1800 euro was toch wel netto hè?
Die was bruto, jammer genoeg ^^
[...]Maar die €15 was bruto. En eerlijk gezegd is dat best veel. €1800 netto komt ongeveer neer op €2600 bruto. Dat is allesbehalve slecht voor een startsalaris in NL - het is zelfs redelijk hoog. Maar wellicht zit er een addertje onder het gras en verbloemen ze dat door met een netto bedrag te komen.
[...]
Zie boven ^^ En dat was waarschijnlijk wel bruto ja, maar dan nog is het hoger. Dat was overigens ook niet het plafond voor het personeel daar. Hoe meer je produceert per uur hoe meer je verdient. 18E bruto was ook nog wel mogelijk in die fabriek.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Windows Technical Preview isn't available
Thank you for your interest in updating to Windows Technical Preview. Unfortunately, you can't install the preview on your operating system.

Get info about installing the preview on another device.
Je zou ook eens per ongeluk mensen die vertrokken zijn van je platform terug lokken.

En sinds wanneer installeer ik een OS op een OS? Ik installeer een OS toch op hardware?

iOS developer

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

vmware/virtualbox? :?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Rutix
BikkelZ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

Je zou ook eens per ongeluk mensen die vertrokken zijn van je platform terug lokken.

En sinds wanneer installeer ik een OS op een OS? Ik installeer een OS toch op hardware?
Het is een update kind of voor windows 8. Dus vanaf windows 8 kun je direct updaten.

Nothing to see here!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gamebuster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:00:
18 database tabellen verwijderd en 335 bestanden verwijderd uit de applicatie. Allemaal deprecated bende. Today was a good day.

(En morgen crasht de zooi omdat er een bestand nog in gebruik was)
Je kunt altijd nog een placeholder bestand neerzetten, wellicht zien mensen dan een gek plaatje of hebben ze een layout die niet meer opgebouwd wordt of zo maar dat is niet zo erg.
Geen tijd voor / geen zin in. Ik loop wel even naar de slaapkamer waar ik Windows heb ;)

Maar even los daar van wil je toch juíst mensen die geen Windows gebruiken overtuigen van je nieuwe platform?
Rutix schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:13:
[...]

Het is een update kind of voor windows 8. Dus vanaf windows 8 kun je direct updaten.
Dannnn......wacht ik wel eerst even af hoe het bij jullie draait >:)

[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 01-10-2014 19:18 ]

iOS developer

• Chris7
  • Niet online
BikkelZ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:16:
[...]

Geen tijd voor / geen zin in. Ik loop wel even naar de slaapkamer waar ik Windows heb ;)
:? Het kost toch juist minder moeite om het in een vm te installeren? Virtualbox of VMware zijn zo geïnstalleerd, en je hoeft niet een hele computer opnieuw te installeren (want het is een preview, dus het hoeft nog niet goed te werken allemaal).
Maar even los daar van wil je toch juíst mensen die geen Windows gebruiken overtuigen van je nieuwe platform?
Misschien wel, maar ik denk niet dat dat er veel zullen zijn. En zeker in de Preview-fase (die nog een tijd duurt) lijkt het me dat ze minder tijd besteden aan dat soort zaken dan aan het maken van features zodat de enthousiaste testers die kunnen uitproberen.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eerste zeurpunt al gevonden, je kan de search knop in de taakbalk niet uitzetten :(

Daarnaast kan je de search engine niet veranderen (altijd Bing) :(

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:13:
[...]

Vanaf 7 toch ook :?

• Rutix
Oh dat kan :) ik gebruik 8 en had gelezen dat windows 8 gebruikers het gratis kregen dus I assumed only windows 8 :P

Nothing to see here!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:13

orf

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5HuUaV2XlHsthovreZKUFSBn/full.jpg

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Daar zijn wijze lessen uit te leren over version sniffing enzo. Maar het klinkt wel redelijk aannemelijk moet ik zeggen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Chris7
  • Niet online
incaz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:29:
Daar zijn wijze lessen uit te leren over version sniffing enzo. Maar het klinkt wel redelijk aannemelijk moet ik zeggen.
Aannemelijk? Ik vraag me af hoeveel mensen een Windows 95/98 applicaties op Windows 10 willen installeren.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Chris7 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:33:
[...]

Aannemelijk? Ik vraag me af hoeveel mensen een Windows 95/98 applicaties op Windows 10 willen installeren.
Het kan ook dat applicaties checken of je Windows 95/98 draait en dan een fatal error geven dat ze die versie niet meer ondersteunen ;)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Precies. Zo vreemd is het niet voor een XP-era applicatie om dat soort dingen op die manier te checken. Maar ik was er zelf nooit op gekomen.

Het is niet dat ik extreem lui ben of zo maar ik ben nog gewoon aan het werk en om dan allerlei dingen op te gaan lopen zetten terwijl ik dingen aan het bouwen ben....gewoon even aanklikken en downloaden in de achtergrond is wat makkelijker natuurlijk.

Hier staat de losse ISO:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-iso

Ben hem toch aan het downloaden.

iOS developer

• Gamebuster
incaz schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:29:
Ik denk niet dat dit een rede is. Je kan toch zelfs Windows 8.2 teruggeven als versienummer.
Of had het dan Windows One genoemd, dat was ook een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 01-10-2014 19:53 ]

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:53:
[...]

Ik denk niet dat dit een rede is. Je kan toch zelfs Windows 8.2 teruggeven als versienummer.
Of had het dan Windows One genoemd, dat was ook een oplossing.
Gewoon opnieuw gaan nummeren dus? Volgend jaar Windows One, daarna Windows Two. Over 10 jaar Windows Seven en in het jaar 2142 Windows NinetyFive :o

• Gamebuster
Ja, waarom niet?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Windows NinetyFive. Pre-order nu en ontvang gratis de day-one DLC '20th century classic windows themes' _O-

Wel eerst een FaceGoogle account aanmaken voordat je hem kunt installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Skyaero op 01-10-2014 20:07 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Toch wel aardig dat ze het allemaal bovenop die Vista-kernel hebben kunnen bouwen. De 5-versies gingen minder lang mee.

iOS developer

• Alex)
Prima kernel dus :)

• alex3305
  • Laatst online: 14-11 21:13
Maareh. Nog mensen ervaring met het streaming data ontvangen in de browser (regel voor regel), toevallig? O-)

• Rutix
Oh the preview staat ook op msdn >.< ik had me helemaal niet hoeven in te schrijven

Nothing to see here!

• Alex)
alex3305 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:24:
Maareh. Nog mensen ervaring met het streaming data ontvangen in de browser (regel voor regel), toevallig? O-)
Nee.

Of eigenlijk wel, één of andere ranzige hack met long polling, regelmatige flush()'es en om minimale hoeveelheid tekens hacken. Wat was dat ranzig :X

• alex3305
Hmm, mja misschien moet ik daar toch maar eens naar kijken dan. Ik had allemaal standaard protocollen gevonden, maar ja, als de server daar niet aan voldoet en je die niet kunt aanpassen, zit er helaas weinig anders op...

Ach de response is in ieder geval valid JSON :).

Edit: Ik heb een of ander niet gedocumenteerd, vaag script gevonden op Stackoverflow wat verbazingwekkend ook nog werkt: http://stackoverflow.com/a/3957470 8)7, ge-wel-dig!

[ Voor 24% gewijzigd door alex3305 op 01-10-2014 20:57 ]

• Chris7
  • Niet online
BikkelZ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:08:
Toch wel aardig dat ze het allemaal bovenop die Vista-kernel hebben kunnen bouwen. De 5-versies gingen minder lang mee.
Kun je wel over de 'Vista-kernel' spreken? Vista was toch ook gewoon gebaseerd op de Windows NT-kernel van XP, en 7 op een weer verder ontwikkelde versie. Dat 6.x versienummer zegt niet zo heel veel.

Volgens mij was de reden om Windows 7 als versienunmer 6.1 mee te geven dat de wijzigingen ten opzichte van Vista niet zo heel groot waren en dat dus een nieuwe major versie niet gerechtvaardigd was (overigens rare keuze, noemen ze het weer naar een versie, passen ze het versienummer aan van 6.0 naar 6.1 ipv 7.0).
Bij Windows 10 hebben ze het er dan wel weer over dat het zo nieuw en revolutionair is (bij Windows 8 ook wel), maar is het alsnog versie 6.4. Nou zegt een versienummer niet zo veel, maar waarom het dan nog steeds een kleine incrementatie is qua versienummer is mij niet helemaal duidelijk. De wijzigingen ten opzichte van Vista zijn ondertussen al erg groot.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

alex3305 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:41:
Hmm, mja misschien moet ik daar toch maar eens naar kijken dan. Ik had allemaal standaard protocollen gevonden, maar ja, als de server daar niet aan voldoet en je die niet kunt aanpassen, zit er helaas weinig anders op...

Ach de response is in ieder geval valid JSON :).

Edit: Ik heb een of ander niet gedocumenteerd, vaag script gevonden op Stackoverflow wat verbazingwekkend ook nog werkt: http://stackoverflow.com/a/3957470 8)7, ge-wel-dig!
Waarom vaag doen, en niet gewoon websockets gebruiken? Zoek je afhankelijk van je technologie stack een bijpassende lib, en je bent zo klaar. Socket.IO, SignalR, XSockets, en weet ik 't wat niet allemaal meer.

• alex3305
Zoals ik al zei, de server ondersteund geen websockets, maar zijn het gewoon JSONs die gedelimit zijn bij een newline. Nu kan ik wel een wrapper oid gaan schrijven, maar daar heb ik gewoon geen zin in, ook bouw ik dan weer een extra afhankelijkheid in.

Anyway, van bovenstaand gelinkte code een jQuery plugin gemaakt die met $.Stream(url, callback); aangeroepen kan worden: Github Gist.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Chris7 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Kun je wel over de 'Vista-kernel' spreken? Vista was toch ook gewoon gebaseerd op de Windows NT-kernel van XP, en 7 op een weer verder ontwikkelde versie. Dat 6.x versienummer zegt niet zo heel veel.

Volgens mij was de reden om Windows 7 als versienunmer 6.1 mee te geven dat de wijzigingen ten opzichte van Vista niet zo heel groot waren en dat dus een nieuwe major versie niet gerechtvaardigd was (overigens rare keuze, noemen ze het weer naar een versie, passen ze het versienummer aan van 6.0 naar 6.1 ipv 7.0).
Bij Windows 10 hebben ze het er dan wel weer over dat het zo nieuw en revolutionair is (bij Windows 8 ook wel), maar is het alsnog versie 6.4. Nou zegt een versienummer niet zo veel, maar waarom het dan nog steeds een kleine incrementatie is qua versienummer is mij niet helemaal duidelijk. De wijzigingen ten opzichte van Vista zijn ondertussen al erg groot.
Vista was een enorm verschil met XP en 2003, security was veel beter geregeld, GUI rendering was compleet vernieuwd, Instant Search e.d. in het file systeem. Allemaal zaken die heel diep in het systeem zitten. Windows 7 is gewoon een licht verbeterde versie, Windows 8 heeft binnen in het systeem helemaal niet zo veel toegevoegd, er zit gewoon een laag bovenop. Windows 10 is weer een voortzetting van Windows 8. Er zijn weinig fundamentele wijzigingen.

Je ziet iedere keer het versie nummer omhoog gaan alleen als er echt grote delen vernieuwd worden. Windows 5 kreeg ook een enorm uitgebreide multimedia ondersteuning en een compleet nieuw driver model.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ah. Toen was ik ineens ingelogd op mijn oma's account :+

En...
VT-x is not available, aldus VirtualBox. Ohja, dat kan mijn mobo of mijn processor niet :'(
En toen: 0x00000005D

• Gamebuster
alex3305 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:24:
Ja, uitvoerig. Helse taak gezien "reguliere" streaming in sommige clients niet goed werken. Virusscanners en firewalls kunnen bijv. alle HTTP requests gaan onderscheppen, waarbij ze eerst hele resource willen inladen en daarna pas doorsturen. Bij streaming gaat dit uiteraard keihard fout. Dit kan je omzeilen door HTTPS te gebruiken: Gek genoeg worden die niet onderschept, maar zelfs dan is het niet foutloos.

Na vele manieren geprobeerd te hebben, waaronder EventSource SSE, zou ik simpelweg adviseren: Gebruik lekker Socket.IO. SocketIO is een 2-way realtime communicatie laag tussen browser en server en misschien wat overkill voor streamen van data, maar Socket.IO is bij mij de enige manier die vrijwel op iedere client werkt.

Mocht je daar maling aan hebben, EventSource Server-Sent Events i.c.m. HTTPS werkt ook goed, is lichtgewicht en makkelijker te integreren met bestaande oplossingen.

Demo SSE i.c.m. HTTPS: www.betch.nl (vergelijker voor auto-verzekeringen)

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 01-10-2014 22:05 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

F.West98 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:01:
Ah. Toen was ik ineens ingelogd op mijn oma's account :+

En...
VT-x is not available, aldus VirtualBox. Ohja, dat kan mijn mobo of mijn processor niet :'(
En toen: 0x00000005D
Had je de 2600 maar moeten kopen in plaats van de 2600K :+

• Jan_V
dcm360 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:28:
[...]

Had je de 2600 maar moeten kopen in plaats van de 2600K :+
Hoofdreden waarom ik inderdaad de 2600 heb plus het feit dat het toentertijd een paar tientjes scheelde in aanschafprijs.

Waarom probeert iedereen trouwens Windows 10 in VirtualBox of VMWare te draaien. Hyper-V werkt toch prima en iedereen met Windows 8 kan het gebruiken. Je hebt het ook nodig voor WP8 development.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Waarom denk je dat iedereen win 8 heeft? :p

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hyper-V draait inderdaad nogal slecht op een Linux-kernel.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jan_V schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

Hoofdreden waarom ik inderdaad de 2600 heb plus het feit dat het toentertijd een paar tientjes scheelde in aanschafprijs.

Waarom probeert iedereen trouwens Windows 10 in VirtualBox of VMWare te draaien. Hyper-V werkt toch prima en iedereen met Windows 8 kan het gebruiken. Je hebt het ook nodig voor WP8 development.
Werkt Hyper-V ook op een 2600K? O-)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:07
dcm360 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:38:
Hyper-V draait inderdaad nogal slecht op een Linux-kernel.
Dat dus :)
F.West98 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:42:
[...]
Waarom zou het niet werken? Doet het goed op een 2500K.

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Ja

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Werkt goed hoor in VMWare :p

• Alex)
Op een i4790K doet Hyper-V het in ieder geval prima :+

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, de K-versies hebben toch geen VT-x en Hyper-V vereist dat toch? Althans, dat is wat Wikipedia mij wijs weet te maken. Voor de rest heb ik met beiden niets te doen.

• Alex)
De recentste K-versies hebben dat wel, zie Intel's ARK.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 22:11
Nee, in de 2e generatie i-cores van intel missen de K-versies VT-d, en niet VT-x. VT-d is juist om PCI(-e) kaarten te kunnen forwarden, wat niet veel mensen thuis zullen gebruiken. VT-x is dus gewoon beschikbaar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xesxen op 01-10-2014 23:10 ]

Rare vogel in spe

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dan blame mijn mobo. :(

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 22:11
In je BIOS: Overclocking -> CPU Advanced Configure
Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/images/forum/p67/cpu.jpg
Dan zou je dit moeten zien er daar ook Intel Virtualisation Tech moeten zien. Zie je die daar echt niet?

EDIT: Oh wacht, we deden hier eigenlijk niet helpdesken :+

[ Voor 12% gewijzigd door Xesxen op 01-10-2014 23:22 ]

Rare vogel in spe

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb al 100x gezocht, niet te zien.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ah, het andere VT-geval dus. Maargoed, wat Intel en virtualisatie betreft weet ik dat op mijn laptop de optie 'Virtualization' aan staat, en dat een Pentium 4 die opties niet heeft. En dat waren dan de Intel-CPU's hier.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm.. Mijn Mac loopt 2 minuten voor op mijn Windows computer.
Of andersom.....

edit:
Tweakers geeft Windows gelijk *O*

[ Voor 21% gewijzigd door F.West98 op 01-10-2014 23:41 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Als je je netto inkomen vanuit je salaris wil weten, moet je wel rekeninghouden met HRA. Dit is een post die op het einde van het jaar wordt verrekend met je loonheffing.
Dat is hoe het heel strict gezien werkt, maar niet hoe de gemiddelde persoon ermee omgaat. Want die krijgt gewoon zijn netto loon, en daarnaast per maand geld terug van de belastingdienst. Dat laatste varieert niet heel erg met z'n bruto loon, alleen met de schaal waarin hij valt, dus dat zal niet zoveel verschillen per werkgever. De werknemer weet dus al wat hij ongeveer terug gaat krijgen, en daarnaast wil hij weten wat hij netto uitgekeerd krijgt.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.