Soundless schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:23:
Ik word net gebeld door bedrijvenpagina.nl met het verhaal dat ik op hun pagina vermeld sta en dat ik voor €180 per jaar een hogere vermelding kan krijgen en gegarandeerd 15 winstgevende klanten krijg via hun.
Op mijn vraag hoe ze controleren of een klant winstgevend is of niet zei ze 'Na 1 jaar nemen we contact met u op en vragen we u of u 15 winstgevende klanten heb gehad in het afgelopen jaar'. Wtf....
Op mijn vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer komen zei de telefoniste dat ze 'onderdeel' zijn van de KvK en hierdoor mijn gegevens hebben.
Ik vroeg haar mij later vandaag hierover terug te bellen (zodat ik even kan opzoeken wtf dit nou is).
Na 2 minuten googlen blijkt dat ze gewoon uit haar nek zat te l*llen. Ze zijn geen onderdeel van de KvK en er blijken meer van dit soort sites te zijn die mensen proberen te belazeren. Ik moet zeggen dat ik het al raar vond dat de KvK opeens een bedrijvengids zou hebben gestart. Vooral omdat je op hun site eigenlijk alle bedrijven al kan opzoeken...
Wordt een kort gesprek vanavond
Haha, die belden mij gisteren ook, met de mededeling dat "ze merkten dat er de laatste paar dagen veel werd gezocht op bedrijven in [Woonplaats]."

Wat is dat nou voor opmerking, ik woon in een vrij grote stad in de Randstad, natuurlijk wordt er veel gezocht op bedrijven in deze stad.
En waarom zou het feit dat ze extra zoeken in deze stad iets voor mij betekenen? Ik geloof niet dat zoeken op "webdesign" of "webdevelopment" en mij dan inhuren, dat gaat altijd via-via, want ik ben gewoon student met een eigen bedrijf.
Maar goed, wegens wet op de privacy moest ik even toestemming geven om adres, telefoonnummer en e-mailadres bij hun op de website te zetten. Hij had er al wat verzameld, zullen we die even doornemen of te kijken of ze goed zijn (helemaal niet eerst vragen of ik dat überhaupt wel wilde).
Nou ja, toen was het snel klaar, want dat wil ik helemaal niet, dan wordt ik straks door nog meer van zulke figuren gebeld. En met die eerste zin had hij zijn geloofwaardigheid sowieso al verspeeld.
Viel me mee dat 'ie niet opdringerig was, legde daarna snel neer. Al klinken de suggesties van
wsitedesign in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7" en
Bosmonster in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7" wel goed om de volgende keer te proberen

.
Ah, ben benieuwd

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Chris7 op 02-10-2014 20:34
]