Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.370 views

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:09
Douweegbertje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:26:
[...]

Dat jij het nog niet snapt, betekend niet dat ik in de jaren 90 leef.. :Y)

Alle links, die aanwezig zijn op websites met goed gerelateerde content, op een pagina die zelf ook nog enigszins een normale PR en PA heeft, levert heel veel op voor je startende website. Nu zit ik toevallig in een niche waarbij ik zelf geen contacten heb en heb ik het een beetje moeilijk om te ranken op dit moment.
Is Google Adwords dan niet een beter idee?

Edit: oow ranking, okee..

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soultaker schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:40:
Okee, misschien leven jouw klanten nog in de jaren 90. ;)

Je zegt zelf:

[...]

Dat heeft iedereen die een beetje wegwijs is op internet al lang door. Het moet dus wel een specifieke doelgroep zijn die je nog aan kunt spreken via Startpagina.
Echt.. stop gewoon met je opmerkingen want het gaat nergens over :+

Ik wil de link puur voor de ranking van mijn eigen website. Ik heb het niet over bezoekers. Volgens mij gaf ik dat toch nu al 2x aan.

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Iemand had hier een tijd terug een filmpje/presentatie geplaatst over (game) api design, maar die kan ik niet meer terug vinden. Ze vergeleken daar manieren om bv objecten in te laden (zelf alloceren vs laten alloceren) of bv direct naar filesystem gaan of abstraheren. Er wordt alleen zó snel gepost dat ik 'm niet meer kan vinden; iemand toevallig een linkje?

Edit: excuses, al gevonden - http://mollyrocket.com/casey/stream_0028.html Geen idee waar ik op zocht though... :/

[ Voor 15% gewijzigd door Feanathiel op 17-09-2014 22:14 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb in Eindhoven en in Utrecht HBO ICT gedaan en Utrecht leek me iets pittiger. Ook mede doordat zij op dat moment nog wiskunde deden (wat voor iemand die al jaren geen school van binnen had gezien niet meeviel)

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:00:
Ik heb in Eindhoven en in Utrecht HBO ICT gedaan en Utrecht leek me iets pittiger. Ook mede doordat zij op dat moment nog wiskunde deden (wat voor iemand die al jaren geen school van binnen had gezien niet meeviel)
ICT HBO zonder wiskunde? :? Sowieso erg apart.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:05:
[...]

ICT HBO zonder wiskunde? :? Sowieso erg apart.
Heb het nooit meer echt nodig gehad op dat niveau zoals ik het in Utrecht kreeg buiten Project Euler achtige challenges dus....maar ik wil er ooit nog wel eens wat mee gaan doen (Wiskunde).

iOS developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:04:
[...]

Zit in het buitenland dus die reclame ellende gaat gelukkig aan mij voorbij :Y d:)b
Dan help ik je wel even een handje:

;(

We are shaping the future

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:59

Pizzalucht

Snotneus.

Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:05:
Zijn er komend weekend nog meer devschuurders op de dutch open hackaton?
Hiero :w

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 12:08
"Hackaton"

Op een of andere manier associeer ik iets degelijks niet met KLM of Rabobank.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:46
Ja, hier nog een!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20
Douweegbertje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:17:
Ik wil de link puur voor de ranking van mijn eigen website. Ik heb het niet over bezoekers.
Oh, was dat je plan. Was het je al opgevallen dat links op Startpagina een rel="nofollow" attribuut hebben? Maar wellicht kun je dat ook wegkopen als je er genoeg geld tegenaan smijt.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soultaker schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:18:
[...]

Oh, was dat je plan. Was het je al opgevallen dat links op Startpagina een rel="nofollow" attribuut hebben? Maar wellicht kun je dat ook wegkopen als je er genoeg geld tegen aansmijt.
nofollow is alleen zodat de gelinkte sites niet gerelateerd worden aan Startpagina, maar ze tellen wel voor de score van de gelinkte site afaik

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:59

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:25:
[...]

nofollow is alleen zodat de gelinkte sites niet gerelateerd worden aan Startpagina, maar ze tellen wel voor de score van de gelinkte site afaik
"to instruct some search engines that a hyperlink should not influence the link target's ranking in the search engine's index"

Maar Wikipedia schijnt geen goede bron te zijn dus het kan ook andersom zijn :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:33:
[...]

"to instruct some search engines that a hyperlink should not influence the link target's ranking in the search engine's index"

Maar Wikipedia schijnt geen goede bron te zijn dus het kan ook andersom zijn :+
Ow, hmmm, ik dacht dat't dus was om de origin niet te beinvloeden.

My bad.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Soultaker schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:18:
[...]

Oh, was dat je plan. Was het je al opgevallen dat links op Startpagina een rel="nofollow" attribuut hebben? Maar wellicht kun je dat ook wegkopen als je er genoeg geld tegenaan smijt.
Ik weet niet wat jij bekijkt? Check anders zelf even http://programmeer.startpagina.nl/ of startpagina.nl zelf.
Los van dat hecht google er inderdaad minder waarde aan, maar dan alsnog zijn nofollow links nog steeds 'leuk'.
In elk geval zijn alle links die ik 'gewoon' heb zonder nofollow..
Firesphere schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:25:
[...]

In feite klopt het wel. Het is meer voor je eigen site iets van "no idea wtf this is but.. its here". En ja voor de andere partij heeft zo'n link weinig waarde dus :p

[ Voor 26% gewijzigd door Douweegbertje op 18-09-2014 00:34 ]

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Ja! Met een team van totaal 3 man :)

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11 15:18
* P-Storm heeft een zulke brakke opstart, weet er iemand andere ideeën dan cafaiene om de dag door te komen?

De oorzaak is niet meer dan slaaptekort door simpelweg niet in slaap te vallen. :'(

• xehbit

xehbit

P-Storm schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:26:
* P-Storm heeft een zulke brakke opstart, weet er iemand andere ideeën dan cafaiene om de dag door te komen?

De oorzaak is niet meer dan slaaptekort door simpelweg niet in slaap te vallen. :'(
Dagje vrij nemen en het lekker rustig aandoen vandaag ;) ?

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Pfff... one of those days...te veel info in m'n hoofd... en te weinig koffie om het te verwerken..

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Voor de mensen die nog geintresseerd zijn in Go en in de omgeving van Groningen wonen: https://plus.google.com/events/c1hcjtcgvct3kgblijhn8v840gk

Een workshop van ongeveer anderhalf uur op de 23ste in de mediacentrale. Het is bedoeld als intro in de taal. Lijkt mij intressant dus ik zal zeker kijken of ik kan komen

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Lijkt mij interessant maar woon niet in de buurt dus beetje onhandig voor mij :P

Nothing to see here!

• Soultaker
Go is een leuke taal. En de compiler is lekker snel. Maar het gebrek aan generics blijft een gemis.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Gropah schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:53:
Voor de mensen die nog geintresseerd zijn in Go en in de omgeving van Groningen wonen: https://plus.google.com/events/c1hcjtcgvct3kgblijhn8v840gk

Een workshop van ongeveer anderhalf uur op de 23ste in de mediacentrale. Het is bedoeld als intro in de taal. Lijkt mij intressant dus ik zal zeker kijken of ik kan komen
Eindelijk een keer iets bij mij in de buurt. Als nog 40 minuten met de auto, maar toch.
Helaas na een maand fulltime Go is een introductie niet echt meer nodig.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26

Interessant èn in Groningen; denk dat ik ga proberen even langs te gaan.

Read the code, write the code, be the code!

• xehbit

xehbit

Ben op de Dutch Open Hackaton die dag, dus ik kan helaas ook niet.

• Hipska
  • Laatst online: 10-11 14:09
Even een vraagje om hier intern een security probleem aan te halen.
Kunnen jullie uit volgende karakters een password halen?
code:
1
QoS23sS*dEstRGV2c2NodXVyR29U

Hint:
spoiler:
De resulterende waarde zou iets met Tweakers kunnen te maken hebben

Edit:
Het zit namelijk zo, tot op heden stonden API inlog gegevens plaintext in een file. Binnenkort wordt het wachtwoord ge-encrypt met de key die in bovenstaande string te vinden is. Deze string staat weliswaar ook in dezelfde file, en ik vermoed dat die key makkelijk te vinden is als men niet het 'algoritme' ervan weet.

[ Voor 44% gewijzigd door Hipska op 18-09-2014 10:14 ]

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
?? en Tweakers123

• Hipska
Juist ja, slecht voorbeeld misschien. Heb er een andere toegevoegd.

• xehbit

xehbit

Hipska schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:03:
Binnenkort wordt het wachtwoord ge-encrypt met de key die in bovenstaande string te vinden is.
Is het niet een beter idee om het wachtwoord te hashen ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Edit:
Het zit namelijk zo, tot op heden stonden API inlog gegevens plaintext in een file. Binnenkort wordt het wachtwoord ge-encrypt met de key die in bovenstaande string te vinden is. Deze string staat weliswaar ook in dezelfde file, en ik vermoed dat die key makkelijk te vinden is als men niet het 'algoritme' ervan weet.
Sowieso is dat Security through obscurity, en is het niet verstandig om daar op te vertrouwen. Je kan op Windows platformen bijvoorbeeld beter gebruik maken van de Data Protection API. Die maakt gebruik van User/Machine keys, waardoor het alleen in de context van die User of Machine te decrypten is ( Of je moet ook de keys van die machine/user buit maken )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dragon707 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:16:
[...]

Is het niet een beter idee om het wachtwoord te hashen ?
Een wachtwoord hashen is niet zo handig als je het wachtwoord later nog nodig hebt om in een systeem te komen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hipska
Het is een Linux pakket, en ik heb niets te beslissen over de technieken. Mij werd enkel gevraagd om het in mijn plugin te implementeren.

Het wachtwoord is nodig om te authenticeren met een API, dus hashen is ook niet handig denk ik.

• xehbit

xehbit

Woy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:17:
[...]

Een wachtwoord hashen is niet zo handig als je het wachtwoord later nog nodig hebt om in een systeem te komen ;)
Ah, op die manier, ik dacht voor een login gebeuren oid haha..
Maar waarom geen password manager gebruiken dan, deze encrypt ook van alles dacht ik.

• Hipska
Dragon707 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:20:
[...]

Ah, op die manier, ik dacht voor een login gebeuren oid haha..
Maar waarom geen password manager gebruiken dan, deze encrypt ook van alles dacht ik.
En waar zou mijn plugin dan de benodigde decrypt key kunnen van halen? (BTW, het is server software en niet een client app)

Iemand die die andere key kan ontrafelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Hipska op 18-09-2014 10:24 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25

TheNephilim

Wtfuzzle

Hipska schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:23:
[...]

En waar zou mijn plugin dan de benodigde decrypt key kunnen van halen?
Die sla je natuurlijk op in een bestandje op dezelfde server! :Y)

• xehbit

xehbit

Ik ben niet zo bekend met password managers, ik gebruik veelal PGP om bestanden (o.a. password files) te en/decrypten.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hipska schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:19:
Het is een Linux pakket, en ik heb niets te beslissen over de technieken. Mij werd enkel gevraagd om het in mijn plugin te implementeren.
Wat is het probleem dan, gewoon doen wat je gevraagd wordt ;)

Ik weet niet hoe het precies op Linux zit, maar is er niet een soort Certificate Store o.i.d. waar certificaten/keys enigsinds beveiligd opgeslagen kunnen worden? Het is natuurlijk een goed idee om credentials encrypted op te slaan, maar als je de key in dezelfde resource stopt heeft het weinig extra beveiliging, en kun je het net zo goed gewoon base-64 encoden ( Daardoor is het ook niet meteen human readable )

• xehbit

xehbit

Of een encrypted usbstick, en die bewaren in een grote kluis :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Stukje mooie vertaling op DPD Online Tracking :+
« Terug naar levensloop
Gewoon een javascript:history.back() trouwens :p

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dragon707 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:29:
Of een encrypted usbstick, en die bewaren in een grote kluis :)
En dan elke keer als er een request gedaan wordt de USB stick uit de kluis halen, en in de server stoppen :?

Wat je gewoon wil is dat als iemand op de een of andere manier die config file te pakken krijgt, dat de kans groot is dat hij de encryptie sleutel nog niet heeft om het password te achterhalen. Maar de software zelf moet er natuurlijk wel bij kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 18-09-2014 10:30 ]

• wackmaniac
Pfff, die klanten hebben we wel gehad; elke keer als je op de server moest moest je bellen en dan liep er iemand naar de serverruimte om een token af te lezen van de hardwarematige tokenizer. Is misschien heel veilig, maar wel erg omslachtig.

• xehbit

xehbit

Woy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:29:
[...]

En dan elke keer als er een request gedaan wordt de USB stick uit de kluis halen, en in de server stoppen :?
Ja :*), als je de API zelf draait via de server kan dat.

Maar ik neem aan dat die API meerdere requests per dag gaat doen, dan is het inderdaad niet zo'n handige oplossing...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, ik wil ook een YubiKey! :o Heb nu enkele verschillende, maar soms te makkelijke wachtwoorden. Die YubiKey bied volgens mij wel oplossingen waarmee ik dat wat beter voor elkaar zou krijgen.

Ben alleen bang dat ik dan weer aan allerlei password managers vast zit en wat als je de YubiKey kwijtraakt? :o

Dat word weer vanalles uitzoeken, om hem zeer waarschijnlijk toch aan te schaffen :+ Al was het om te proberen :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:36:
Bah, ik wil ook een YubiKey! :o Heb nu enkele verschillende, maar soms te makkelijke wachtwoorden. Die YubiKey bied volgens mij wel oplossingen waarmee ik dat wat beter voor elkaar zou krijgen.

Ben alleen bang dat ik dan weer aan allerlei password managers vast zit en wat als je de YubiKey kwijtraakt? :o

Dat word weer vanalles uitzoeken, om hem zeer waarschijnlijk toch aan te schaffen :+ Al was het om te proberen :p
Je kan ook LastPass gebruiken?

• Soultaker
TheNephilim schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:36:
Je kunt meerdere keys aanschaffen en associëren met je password manager. Als je er eentje kwijtraakt dan kun je de andere gebruiken om een nieuwe key toe te voegen.

• Hipska
Even een vraagje om hier intern een security probleem aan te halen.
Kunnen jullie uit volgende karakters een password halen?
code:
1
QoS23sS*dEstRGV2c2NodXVyR29U

Hint:
spoiler:
De resulterende waarde zou iets met Tweakers kunnen te maken hebben

Edit:
Iemand?

• Ealanrian
  • Laatst online: 15:02
Dragon707 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:03:
[...]

Ben op de Dutch Open Hackaton die dag, dus ik kan helaas ook niet.
De Dutch open Hackaton is zondag avond toch al afgelopen? en het event is dinsdag?

Ik doe met de DOH mee met een team van 4 (en we gaan met nog een team van 4). Ik loop als het goed is met een GSOC 2013 shirt rond. Misschien kunnen we ergens in het weekend ff een biertje drinken tussen door :p

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

BtK-DevschuurGoT

Base64 met een * = +.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• wackmaniac
Zo, na 2.5 uur is iOS 8 gedownload en geïnstalleerd. Waarom moet dat in godsnaam zo lang duren?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:37:
[...]

Je kan ook LastPass gebruiken?
Zonder Yubikey bedoel je, of juist met? LastPass is wel makkelijker misschien dan KeePass. Die laatste heb ik al enkele keren geprobeerd te gebruiken, maar je moet dan wel alle wachtwoorden erin zetten. Thuis en op kantoor, op telefoon... schiet allemaal niet op.
Soultaker schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:48:
[...]

Je kunt meerdere keys aanschaffen en associëren met je password manager. Als je er eentje kwijtraakt dan kun je de andere gebruiken om een nieuwe key toe te voegen.
Ah oké, een reservesleutel dus. Nice!

Verwijderd

_Moe_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:09:
[...]

Zat jij niet in Amerika voor werk?
Dat klopt, ik heb een aantal weken in de US gezeten voor de Go-Live van mijn vorig project. Dat was eind Augustus gedaan en dan ben ik op 1 september voor 2 weken op vakantie vertrokken naar IJsland.

Op zich wel raar, zo een laatste dag bij de klant. Ik heb een jaar lang bij eenzelfde klant gewerkt en ik moet toch toegeven dat het de laatste dagen wat vreemd was om van iedereen afscheid te moeten nemen. Naast het vele werken was er namelijk ook altijd tijd voor wat ontspanning met de collega's en de baas waardoor je toch een bepaalde band schept met die mensen.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11 10:26

HMS

wackmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:04:
Zo, na 2.5 uur is iOS 8 gedownload en geïnstalleerd. Waarom moet dat in godsnaam zo lang duren?
Duurde bij mij gisteren maar een kwartiertje ofzo, 5 minuten downloaden en 10 minuten installeren. Wel via iTunes op een 5s

• wackmaniac
Hier OTA op iPhone 4s

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
HMS schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:23:
[...]

Duurde bij mij gisteren maar een kwartiertje ofzo, 5 minuten downloaden en 10 minuten installeren. Wel via iTunes op een 5s
Hier ging 't ook vrij rap en dat was over WiFi :)

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 20:53
Ik heb ook net geupdate maar ik zie niet waarom het niet gewoon 7.2 kan zijn.

Welke wijzigingen zijn gedaan in het OS behalve wat api en notifcation enhancements om het versie 8 te laten heten? Of is dat niet sexy genoeg.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Wat probeer je exact te bereiken? Je wil API key niet in plain text in je source hebben? Je moet 'm alsnog kunnen decoden in dezelfde source, neem ik aan. Als decoding in andere file kan plaats vinden (die de lezer niet kan lezen) kan je gewoon encryptie toepassen toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 18-09-2014 11:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
phex schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:45:

Welke wijzigingen zijn gedaan in het OS behalve wat api en notifcation enhancements om het versie 8 te laten heten? Of is dat niet sexy genoeg.
Genoeg wijzigingen en nieuwe functies om het 8 te noemen. Hier nog wat wijzigingen die niet in de keynote naar voren zijn gekomen.
http://www.macrumors.com/roundup/ios-8-features/

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Hipska schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:23:
[...]
En waar zou mijn plugin dan de benodigde decrypt key kunnen van halen? (BTW, het is server software en niet een client app)
Iemand die die andere key kan ontrafelen?
Zoals dus al gemeld, is dit een zelfverzonnen base64 variant. Dat zou ik sowieso niet gebruiken.
Asymmetrisch:
Gebruik iets met gruwelijke RSA sleutels. Dan kan iedereen zijn wachtwoord met de public key versleutelen en in de file zetten (met standaard base64 versleuteling)
En alleen met de superrrrrgeheime Encrypted Private Key (waarvan je het wachtwoord dan wel weer ergens moet verstoppen) kun je die weer ontsleutelen..

Symmetrisch
Doe bijvoorbeeld iets met een HMAC van de gebruikersnaam of zo met een geheime key. En gebruik die waarde als key om het wachtwoord met AES-128/256/512/whatever welke block cipher te ont/versleutelen. desnoods CBC met weer een vage IV

Maar goed, dan heb je nog altijd ergens een sleutel in je code begraven. Hoe je die ook obfuscate, iemand met toegang, genoeg geduld en kennis, zal die op den duur gaan vinden.

Die eerste sleutel kan je ook laten afleiden uit een of andere Machine key (hashed/HMACed) waar alleen de software rechten voor heeft om op te vragen. Dan kun je als hacker met geripte software en passfile nog steeds niet achterhalen wat de wachtwoorden zijn, omdat die sleutel eenvoudig weg niet in je software aanwezig is.

500 "The server made a boo boo"

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, mijn pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse is zojuist afgeleverd! :o

Mijn oude muis op kantoor begon te slijten, vooral de middelste muis links/rechts klik ging nog wel eens mis. Heel vervelend nieuwe tabs openen in Chrome :/

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wouterwouter2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:49:
[...]

Genoeg wijzigingen en nieuwe functies om het 8 te noemen. Hier nog wat wijzigingen die niet in de keynote naar voren zijn gekomen.
Check, is imo best een indrukwekkende lijst. 8 bevat echt heel veel, wellicht meer dan in eerste instantie direct opvalt. Als je meer waarde aan functies vs design hangt kan je best 8 een grotere wijziging dan 7 noemen.

Versionnumber discussies zijn sowieso zo saai. Elke nazomer een major kan ook gewoon lekker duidelijk zijn, uberhaupt los van hoe een handjevol devvers over semantic numbering denkt. Bovendien is ook nog de set van supported devices veranderd. B)

{signature}

• PrisonerOfPain
phex schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:45:

Metal + WebGL :9

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:49
Deze al gespot? https://github.com/stefanbuck/github-linker
Handige extension om npm/bower dependencies direct door te linken op Github. (Nu alleen nog Composer support)

• Otherside1982
  • Laatst online: 18:00
Een collega en ik hebben net enkele uren bezig geweest om een databank toepassing van ons werkend te krijgen op een computer van een klant. De toepassing wilde opeens niet meer verbinden met de databank en gaf een foutmelding na een timeout van 60 seconden. Uiteindelijk blijkt het AVG te zijn, die de toepassing waarschijnlijk niet vertrouwde en de netwerkverbinding tegenhield. De licentie van AVG was verlopen en de GUI wilde daardoor niet openen. We hebben dus niet kunnen kijken welke instelling de blokkering veroorzaakte, maar na het uninstallen van AVG kan de toepassing terug verbinden met de databank. |:( 8)7 :'( :F

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55
Otherside1982 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:04:
Een collega en ik hebben net enkele uren bezig geweest om een databank toepassing van ons werkend te krijgen op een computer van een klant. De toepassing wilde opeens niet meer verbinden met de databank en gaf een foutmelding na een timeout van 60 seconden. Uiteindelijk blijkt het AVG te zijn, die de toepassing waarschijnlijk niet vertrouwde en de netwerkverbinding tegenhield. De licentie van AVG was verlopen en de GUI wilde daardoor niet openen. We hebben dus niet kunnen kijken welke instelling de blokkering veroorzaakte, maar na het uninstallen van AVG kan de toepassing terug verbinden met de databank. |:( 8)7 :'( :F
Ook best een rare manier om af te dwingen dat mensen een licentie van je afnemen.
Lijkt wel een beetje op ransom-ware, maar dan eenvoudiger te deinstalleren natuurlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sowieso heb ik een hekel aan AVG gekregen vanwege hun toolbar die er op de vreemdste manieren op je PC erbij komt. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel toolbars, ongeacht het nut.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Douweegbertje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:26:
Sowieso heb ik een hekel aan AVG gekregen vanwege hun toolbar die er op de vreemdste manieren op je PC erbij komt. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel toolbars, ongeacht het nut.
Klopt... al die extra rommel! :/ Dan is het bij mij snel gedaan met programma's. Naast MSE af en toe eens pricewatch: Malwarebytes' Anti-Malware draaien, dan vind ik het wel best.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Erg benieuwd wat met Metal de komende tijd gemaakt zal worden, de demo op de keynote zag er indrukwekkend uit.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

wouterwouter2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:49:
[...]

Het zijn een boel dingen inderdaad, maar bij veel dingen heb ik toch "dat heeft Android al jaren".
En ondertussen is 'ie nog steeds aan het installeren. Duurt al 2 uur hier.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Sommige van die associatieve comments zijn echt leuk, ik kan ze me helemaal voorstellen :)
doRun.run(); // .. a doo run run :*)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:42:
[...]

Erg benieuwd wat met Metal de komende tijd gemaakt zal worden, de demo op de keynote zag er indrukwekkend uit.
Die demo staat ook al in de app store overigens, als je zelf wilt kijken.

Hier op de 5s is die erg indrukwekkend!
F.West98 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:47:
[...]

Het zijn een boel dingen inderdaad, maar bij veel dingen heb ik toch "dat heeft Android al jaren".
En ondertussen is 'ie nog steeds aan het installeren. Duurt al 2 uur hier.
Dat heb ik met elke Android update ook, dus wat dat betreft gaan ze redelijk gelijk op ;)
En ondertussen kun je die dan voorlopig nog niet installeren voor je device. Duurt nog paar maanden, als die ooit komt.

[ Voor 45% gewijzigd door Bosmonster op 18-09-2014 14:02 ]

• OkkE

OkkE

Bosmonster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:56:
[...]

Die demo staat ook al in de app store overigens, als je zelf wilt kijken.

Hier op de 5s is die erg indrukwekkend!
Ik heb nog een iPhone 4... ;(

Wel zodra het kan de iPhone 6 bestellen, dan ga ik die demo zeker bekijken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:01:
[...]

Ik heb nog een iPhone 4... ;(

Wel zodra het kan de iPhone 6 bestellen, dan ga ik die demo zeker bekijken.
Ik heb een 4S, en het zal me echt aan m'n reet roesten. Ik haal wel een nieuwe telefoon als dit ding van ellende uit elkaar flikkert.

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:17:
[...]

Ik heb een 4S, en het zal me echt aan m'n reet roesten. Ik haal wel een nieuwe telefoon als dit ding van ellende uit elkaar flikkert.
iPhone 5 hier en ik haat het ding als de pest. Om de een of andere reden kan ik bij de helft van de netwerken gewoon niet connecteren. "Unable to connect". Met mijn LG Nexus 5 heb ik bij diezelfde netwerken geen enkele problemen.

Overigens gebruik ik mijn iPhone (van het werk) enkel voor mail, calendar, bellen en sms.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Pannekoeken gemaakt. Blijkbaar vind de kat pannekoeken lekker, want ze plukte gewoon een stuk van m'n bord af en gromt als ik het wil afpakken :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:28:
Pannekoeken gemaakt. Blijkbaar vind de kat pannekoeken lekker, want ze plukte gewoon een stuk van m'n bord af en gromt als ik het wil afpakken :P
Ja, dat lusten katten wel ja :P

• PrisonerOfPain
OkkE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:42:
[...]

Onze PvZ demo? :D Of die stomme Epic demo :(

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 18-09-2014 14:33 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mijn kat lust vrijwel niets. Alleen stukjes kaas en wat koek.
Verse vis wilt ie niet, en dat soort dingen.. 8)7

• OkkE

OkkE

PrisonerOfPain schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:29:
[...]

Onze PvZ demo? :D Of die stomme Epic demo :(
Ik bedoelde eigenlijk de Vainglory demo. Die Epic demo was inderdaad niet zo bijzonder. Volgens mij heb ik jullie PvZ demo nog niet gezien op iOS...

• PrisonerOfPain
OkkE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:56:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de Vainglory demo. Die Epic demo was inderdaad niet zo bijzonder. Volgens mij heb ik jullie PvZ demo nog niet gezien op iOS...
De Platform State of the Union (WWDC 2014), 45 minutes in.

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Fluent API... wat een gedoe :X

• PrisonerOfPain
Volgens mij bedoel je Fluent.api().wat().een().gedoe(:X)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:02:
[...]

De Platform State of the Union (WWDC 2014), 45 minutes in.
WTF.
System Requirements
To watch the streaming version of this video, use the latest version of Safari on a Mac running OS X Lion or later. Alternatively, you can watch this video in the WWDC app or download the video when available.
Lekker compatible, Apple.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Korben schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:04:
[...]

WTF.

[...]
Ik krijg de mededeling 'Get QuickTime', en als ik de link volg staat daar 'QuickTime is built into Mac OS X'. Ook zeer nuttig.

• PrisonerOfPain
Korben schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:04:
[...]

WTF.

[...]
Ik heb 'm op youtube gevonden YouTube: Platforms State of the Union

• OkkE

OkkE

Je kan 'm ook downloaden. Maar inderdaad irritant dat je 'm niet gewoon in elke browser kunt bekijken.
.
Nice, dat is makkelijker te bekijken. :)

Die demo ziet er ook goed uit. Ben benieuwd, PvZ is een leuke game. :D

• PrisonerOfPain
OkkE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:17:
Die demo ziet er ook goed uit. Ben benieuwd, PvZ is een leuke game. :D
De presentatie zelf was een beetje awkward, maar goed. De demo was tof :)

• Alex)
Zo, ik heb weer een nieuwe pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart voor m'n neus staan. De vorige had last van backlight bleeding, die heb ik teruggebracht naar de (fysieke) winkel, waar ze 'm na onderzoek hebben omgewisseld. Deze is gelukkig piekfijn in orde. :)

• xehbit

xehbit

Alex) schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:35:
Zo, ik heb weer een nieuwe pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart voor m'n neus staan. De vorige had last van backlight bleeding, die heb ik teruggebracht naar de (fysieke) winkel, waar ze 'm na onderzoek hebben omgewisseld. Deze is gelukkig piekfijn in orde. :)
Hey, dat scherm heb ik ook :D kleuren zijn geweldig!
[img]file:///home/kevin/Downloads/2014-07-21.jpg[/img]
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-N0MDbGYcCJY/U8zLAwlQ7kI/AAAAAAAACDc/x14AvyQrFHc/w672-h380-no/2014-07-21

[ Voor 9% gewijzigd door xehbit op 18-09-2014 15:38 ]

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Euh je /home is niet direct benaderbaar vanaf het internet :+ Dan daarna ook nog stiekem editten..

[ Voor 23% gewijzigd door Gleighton op 18-09-2014 15:39 ]

• xehbit

xehbit

Gleighton schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:39:
Euh je /home is niet direct benaderbaar vanaf het internet :+ Dan daarna ook nog stiekem editten..
|:( yup 8)7

• Alex)
Ik heb er 'slechts' twee, aangesloten via DisplayPort. Daisy chaining O+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb het nog niet geïnstalleerd....eerst maar eens veilig mijn applicaties testen onder Xcode 6 en de iOS 8 simulator.

iOS developer

• xehbit

xehbit

Alex) schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:56:
Ik heb er 'slechts' twee, aangesloten via DisplayPort. Daisy chaining O+
Dat ging bij mij echt niet goed, had alleen maar issues met Daisy chaining, dus nu maar 1x HDMI-HDMI en 2x HDMI-DVI :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:33

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• F.West98
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:X :X :X
Merge conflicts bij het afmaken van een release. Met master.
Ergens is er dus een wijziging op master die niet is doorgevoerd naar develop...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Soultaker
Is er een vervoersmiddel dat heel veilig is maar uitsluitend op universiteitsterrein rondrijdt, omdat gewone burgers het stuur noch het gaspedaal kunnen vinden?

• Biersteker
  • Laatst online: 12-11 16:46
Soultaker schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:29:
[...]

Is er een vervoersmiddel dat heel veilig is maar uitsluitend op universiteitsterrein rondrijdt, omdat gewone burgers het stuur noch het gaspedaal kunnen vinden?
jup, google driverless car :)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Jurvetson_Google_driverless_car_trimmed.jpg/1024px-Jurvetson_Google_driverless_car_trimmed.jpg

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Die rijd volgens mij niet uitsluitend op universiteit terrein ;)

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.