De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.369 views

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Devilly schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:18:
[...]

Het lijkt me erg vet, maar helaas. :P
Hetzelfde, zou een baan als die echt gaaf vinden, maar helaas de kennis er niet voor :(

• Ealanrian
  • Laatst online: 08:46
Denk dat er veel uitvallen op eis 1.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:15:
Zijn hier nog computer graphics programmers geïnteresseerd in een baan in de gamesindustrie? O-)
http://www.nixxes.com/nixxes/jobs/171
Van alle punten is dit de enige waar ik aan voldoe:
.
* (Native) Dutch speaker.
:D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 15:28

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:21:
[...]

Van alle punten is dit de enige waar ik 100% aan voldoe:
.

[...]

:D
Haha ja ik ook! :+ De rest zal niet of een klein beetje van toepassing zijn op mij :p

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik haak af bij "graphics".

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik vind het altijd moeilijk om van mezelf te zeggen dat ik eigenschappen bezit zoals een "strong mathematical background"... Ik denk dat mijn kennis wel goed is, maar zet het af tegen een natuurkundige/astronoom: dan voel ik me een redelijk amateur :P

Maw.... wat is 'strong' binnen de context van de vacature?

[ Voor 10% gewijzigd door Laurens-R op 17-09-2014 11:28 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zijn hier nog computer graphics programmers geïnteresseerd in een baan in de gamesindustrie? O-)
Ik ken DirectX7 nog wel? :+

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Als je het tof vindt dan is het zaak dat je er ervaring in krijgt; dan kan je de volgende keer wel solliciteren :)

Read the code, write the code, be the code!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:22

BoAC

Memento mori

Helaas, want dan vragen ze alweer DirectX12 ;)

Overigens alles wat met graphics te maken heeft gaat mij ook niet lukken.. de rest wel.

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Het is toch hard werken in de game industrie? De wiskundige achtergrond heb ik wel. Maar ik mis de technische graphics kennis en attitude.

• xehbit

xehbit

Zou ik ook met WebGL aan kunnen komen (Nouja, meer THREEjs)..

https://github.com/kevinvdburgt/LudumDare/tree/master/LD29

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

alienfruit

the alien you never expected

Moet je dan heel de dag spelletjes spelen?

• RayNbow
  • Laatst online: 06:47

RayNbow

Kirika <3

Loop je nu te werven? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40
OkkE schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:21:
Van alle punten is dit de enige waar ik aan voldoe:
Ik faal vooral op de eerste twee requirements en de eerste twee plusses. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Oi, ik kan gewoon PHPStorm 8 installeren naast storm 7, licentie wordt geaccepteerd, terwijl updates tot 5 mei 2014 was.

Weird. Ah well, verder dikke prima :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Lijkt me erg leuke baan, overigens.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Firesphere schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:22:
Oi, ik kan gewoon PHPStorm 8 installeren naast storm 7, licentie wordt geaccepteerd, terwijl updates tot 5 mei 2014 was.

Weird. Ah well, verder dikke prima :D
Same here, die van mij was geldig tot december 2013 8)7

[Signature]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

woest85 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:28:
[...]

Hmmmm, collega hetzelfde. Apart.

• alienfruit

alienfruit

Lijkt mij nou net één van de bugs die niet zo 1-2-3 zal worden gemeld ;)

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Lompe opmerking misschien, maar je weet zeker dat je niet de trial versie van 8.0 hebt?

* Swedish Clown hoeft zich geen zorgen te maken aangezien zijn licentie tot September 2015 loopt.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

woest85 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:28:
[...]

Ook nog de doomsday sale van toen zeker? Bij mij werkt versie 8 nu ook gewoon met de licentie van toen (geklikt op import settings).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:36:
Lompe opmerking misschien, maar je weet zeker dat je niet de trial versie van 8.0 hebt?

* Firesphere hoeft zich geen zorgen te maken aangezien zijn licentie tot September 2015 loopt.
Nope, is zeker geen trial.

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Klein vraagje...

Linq en C#

Behoort MBO in Nederland niet tot het hoger onderwijs? Het niveau van de OP is (met alle respect) namelijk niet zo hoog...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Bv202 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:32:
Klein vraagje...

Linq en C#

Behoort MBO in Nederland niet tot het hoger onderwijs? Het niveau van de OP is (met alle respect) namelijk niet zo hoog...
MBO staat voor Middelbaar BeroepsOnderwijs...

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cool :) Alleen nog roll-left en roll-right implementeren ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 20:53
.oisyn een hele vette vacature, maar dat is vast heel moeilijk te vullen of niet?

Ik ken wel een paar hele knappe koppen die het wel zouden kunnen maar vervolgens niks met games hebben.

Zelf heb ik te weinig math skills om 3d te kunnen devven :'(

• Bv202
dcm360 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:35:
[...]

MBO staat voor Middelbaar BeroepsOnderwijs...
Ik heb om eerlijk te zijn geen idee wat dat betekent. Voor mij lijkt dat overeen te komen met BSO (Beroeps Secundair Onderwijs), maar dat kan niet want dit soort dingen zijn zeker niet mogelijk in het BSO.

• xehbit

xehbit

Klein vraagje...

Linq en C#

Ik zit zelf in het laatste jaar MBO4 Applicatie Development... Maar het lijkt vaker een kleuter school dan dat we echt wat leren! Vreselijk! (Het schijnt zo op bijna elke MBO school te zijn trouwens).
Je gehele motivatie gaat daar door naar beneden, krijg je les van een leraar welke beweert goed te zijn in HTML, heeft hij een eigen website waar de code (html) echt NIET klopt...
spoiler:
(hier zijn website: http://goo.gl/SHk7wN)

[ Voor 3% gewijzigd door xehbit op 17-09-2014 13:39 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Nee, vreemd genoeg behoort MBO hier niet tot het hoger onderwijs, maar wordt het vaak gelijk bevonden aan Havo / VWO van het voortgezet onderwijs.

Daarnaast zie ik niet in waarom het niveau van een OP beoordeeld moet worden op het opleidingsniveau van de TS. Je bericht vind ik zelfs wat trollerig overkomen. Laat een ieder lekker in zijn waarde. En als je je echt stoort aan het niveau van de OP, zou je een topic-report kunnen proberen.

• Bv202
GateKeaper schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:40:
[...]

Nee, vreemd genoeg behoort MBO hier niet tot het hoger onderwijs, maar wordt het vaak gelijk bevonden aan Havo / VWO van het voortgezet onderwijs.

Daarnaast zie ik niet in waarom het niveau van een OP beoordeeld moet worden op het opleidingsniveau van de TS. Je bericht vind ik zelfs wat trollerig overkomen. Laat een ieder lekker in zijn waarde. En als je je echt stoort aan het niveau van de OP, zou je een topic-report kunnen proberen.
Mijn excuses, zo wou ik niet overkomen. Ik vroeg dit omdat ik eerder iemand heb gesproken die MBO volgde en die persoon stelde het voor als een enorm zware richting met een zwaar toelatingsexamen en dergelijke...

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Met alle respect (en het risico dat men mij arrogant vindt, soit), maar MBO programmeeropleidingen mogen ze wat mij betreft afschaffen. MBOers zijn uitvoerders. Mensen die de gebaande paden blijven herhalen. Kijk maar naar bijvoorbeeld de bouw. Een fundering is een fundering, de uitvoering blijft nagenoeg hetzelfde. Bij programmeren bestaat dat niet. Als je iets 3x hebt gedaan dan automatiseer je dat.

Er zijn wel individuele MBOers te vinden die het kunnen, maar die hadden m.i. ook gewoon een HBO kunnen halen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
phex schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:35:
.oisyn een hele vette vacature, maar dat is vast heel moeilijk te vullen of niet?

Ik ken wel een paar hele knappe koppen die het wel zouden kunnen maar vervolgens niks met games hebben.

Zelf heb ik te weinig math skills om 3d te kunnen devven :'(
Ik vind het persoonlijk wel een heleboel "jij moet dit" en heel weinig "wij bieden dit".

Al denk ik dat je als je op zo'n vacature reageert wel al bekend bent met Nixxes.

edit: Ik zou zelf veel sneller reageren op een vacature van Coolblue bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn19 op 17-09-2014 13:45 ]

• Ealanrian
Dragon707 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:38:
[...]

Ik zit zelf in het laatste jaar MBO4 Applicatie Development... Maar het lijkt vaker een kleuter school dan dat we echt wat leren! Vreselijk! (Het schijnt zo op bijna elke MBO school te zijn trouwens).
Je gehele motivatie gaat daar door naar beneden, krijg je les van een leraar welke beweert goed te zijn in HTML, heeft hij een eigen website waar de code (html) echt NIET klopt...
spoiler:
Volgens mij heb ik ooit ook les gehad van hem? Toevallig op die leerfabriek in Zwolle?

• xehbit

xehbit

Grijze Vos schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:43:
Er zijn wel individuele MBOers te vinden die het kunnen, maar die hadden m.i. ook gewoon een HBO kunnen halen.
En wat als je nou door allerlei factoren het HBO niet kon halen, wat in mijn geval zo is?
Achteraf heb ik er spijt van dat ik heb gekozen voor AO op het MBO, had beter een ander vak kunnen kiezen zoals electrotechniek. Het gehele devven heb ik mezelf aangeleerd door gewoon te blijven proberen en online lessen te zoeken.

Ik weet ook niet of het veel zin heeft om nog door te gaan met het HBO, ik heb namelijk geen zin om weer helemaal vanaf `echo "Hello World";` te gaan beginnen.
Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:45:
[...]

Volgens mij heb ik ooit ook les gehad van hem? Toevallig op die leerfabriek in Zwolle?
Dat is correct, dan weet jij ook wel wat ik bedoel :P

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 14:09
Vandaag is 1Password gratis voor iOS: https://itunes.apple.com/...sword-manager/id568903335

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Dragon707 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:49:
[...]

En wat als je nou door allerlei factoren het HBO niet kon halen, wat in mijn geval zo is?
Achteraf heb ik er spijt van dat ik heb gekozen voor AO op het MBO, had beter een ander vak kunnen kiezen zoals electrotechniek. Het gehele devven heb ik mezelf aangeleerd door gewoon te blijven proberen en online lessen te zoeken.

Ik weet ook niet of het veel zin heeft om nog door te gaan met het HBO, ik heb namelijk geen zin om weer helemaal vanaf `echo "Hello World";` te gaan beginnen.

[...]

Deltion neem ik aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Kayr op 17-09-2014 13:52 ]

• Bv202
Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:45:
[...]

Dit doet me denken aan de richting informaticabeheer die ik in de middelbare school volgde. We hadden een oude man als leerkracht die ons frames leerde gebruiken door middel van Frontpage. Dingen op een USB-stick zetten mocht niet, alles moest met diskettes.

Van een andere leerkracht kregen we het vak netwerken, maar de man wist nauwelijks wat een IP-adres is.

• Ealanrian
[...]

[...]

Ik ben zelf ook door gegaan naar het HBO en daar heb ik echt wel meer gehad als enkel devven. En ja je begint met echo "Hello world" maar dat is omdat er ook havisten en vwo-ers zijn zonder voor kennis. Als je echt al kennis van zaken hebt en het kan bewijzen kan je soms een vervangend project krijgen. Ik zou zelf wel door gaan.

Ondertussen ben ik bezig met de premasters voor Emsys maar goed dat is weer een volgende stap :p

• xehbit

xehbit

Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:55:
[...]

Ik ben zelf ook door gegaan naar het HBO en daar heb ik echt wel meer gehad als enkel devven. En ja je begint met echo "Hello world" maar dat is omdat er ook havisten en vwo-ers zijn zonder voor kennis. Als je echt al kennis van zaken hebt en het kan bewijzen kan je soms een vervangend project krijgen. Ik zou zelf wel door gaan.
Wat betreft "Hello world" ontkom je inderdaad ook niet aan, maar je begrijpt wat ik bedoel, ik heb nu voor mijn gevoel 4 jaar niets geleerd op die school en ben bang om in herhaling te vallen op het HBO.

Op dit moment werk ik als ZZP'er, waar ik goed van kan rondkomen en genoeg opdrachten binnen krijg!

Daarnaast heb ik het idee dat zelf leren beter is dan school, maar dat kan ook komen doordat ik gewoon niet beter weet haha..
Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:55:
Ondertussen ben ik bezig met de premasters voor Emsys maar goed dat is weer een volgende stap :p
Goed bezig _/-\o_

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op een goede HBO Informatica opleiding leer je absoluut véél meer dan devven :)
Dragon707 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:59:
[...]
Daarnaast heb ik het idee dat zelf leren beter is dan school, maar dat kan ook komen doordat ik gewoon niet beter weet haha..
[...]
Ook dat hangt af van de school natuurlijk, maar met zelf leren kun je absoluut erg ver komen. Moet je ook wel goed kijken naar open source projecten zodat je ook dingen als samenwerken op projecten e.d. leert (verschillende groepen, die verschillende delen van één uiteindelijk systeem moeten bouwen).

Sowieso (tenzij je altijd zelfstandige wil blijven), is er absoluut meer vraag naar HBO/WO dan naar MBO IT'ers. En dat zal denk ik ook wel zo blijven. Voor je carrière is het in elk geval beter om zo ver als mogelijk door te leren.

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 17-09-2014 14:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 12:08
Dragon707 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:59:
[...]
Wat betreft "Hello world" ontkom je inderdaad ook niet aan, maar je begrijpt wat ik bedoel, ik heb nu voor mijn gevoel 4 jaar niets geleerd op die school en ben bang om in herhaling te vallen op het HBO.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik zo ver doorleren als je kunt/wilt. Werken kan altijd nog.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Terug van vakantie -O-
Volgende week nog een weekje van thuis werken en dan naar Marseille. Ik heb de uitdaging (Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7") uiteindelijk aangenomen en heb er tot nogtoe geen spijt van. Het ziet er een ontzettend interessante rol uit waarbij ik hopelijk veel ga bijleren.

Ik kijk er naar uit ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 14:20 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Dragon707 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:38:
[...]

spoiler:
Haha, die gast loopt daar nog steeds rond? Hij denkt vooral dat hij veel weet inderdaad :+

[Signature]

• Ealanrian
Wat zijn er eigenlijk veel hier die van het deltion komen :P

• xehbit

xehbit

farlane schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:18:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zo ver doorleren als je kunt/wilt. Werken kan altijd nog.
Cloud schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:09:
Op een goede HBO Informatica opleiding leer je absoluut véél meer dan devven :)

[...]

Ook dat hangt af van de school natuurlijk, maar met zelf leren kun je absoluut erg ver komen. Moet je ook wel goed kijken naar open source projecten zodat je ook dingen als samenwerken op projecten e.d. leert (verschillende groepen, die verschillende delen van één uiteindelijk systeem moeten bouwen).

Sowieso (tenzij je altijd zelfstandige wil blijven), is er absoluut meer vraag naar HBO/WO dan naar MBO IT'ers. En dat zal denk ik ook wel zo blijven. Voor je carrière is het in elk geval beter om zo ver als mogelijk door te leren.
Lastig, misschien eens wat informatie gaan opzoeken binnenkort naar het vakkenpakket en eens kijken of het een beetje bij mij past (Linux user, heb niks met M$ MS of @pple Apple). Waar ik nu zit zijn ze allemaal pro windows en C# (.NET)
woest85 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:22:
[...]

Haha, die gast loopt daar nog steeds rond? Hij denkt vooral dat hij veel weet inderdaad :+
Yepz, en discussies moet je vermijden, verlies je toch altijd.
Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:25:
Wat zijn er eigenlijk veel hier die van het deltion komen :P
Ja, dat viel mij ook al op haha!

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 17-09-2014 14:55 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nu het toch over studies gaat:
Ik wil Informatica gaan studeren (uni), maar ik kan niet goed inschatten hoe moeilijk dat is. Ik heb natuurlijk al wel de basiskennis, dus programmeervakken moet makkelijk lukken, maar verder? Hoeveel leer je erbij?
Want ik twijfel of ik niet óók Natuurkunde moet gaan doen. Mijn vader (geeft een Informatica vak op de RuG (ethics)) zegt dat veel van de slimmere studenten daar een tweede studie er naast doen.

Dus, wat leer je naast programmeren?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

F.West98 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:32:
Ik wil Informatica gaan studeren (uni), maar ik kan niet goed inschatten hoe moeilijk dat is. Ik heb natuurlijk al wel de basiskennis, dus programmeervakken moet makkelijk lukken, maar verder? Hoeveel leer je erbij?
Want ik twijfel of ik niet óók Natuurkunde moet gaan doen. Mijn vader (geeft een Informatica vak op de RuG (ethics)) zegt dat veel van de slimmere studenten daar een tweede studie er naast doen.

Bier drinken. Daarnaast, bij een universitaire studie informatica leer je niet 'programmeren', maar de werking en het ontwikkelen van informatiesystemen. Ja, programmeren is daar een onderdeel van, maar het omvat meer. Als je wilt weten wat... vraag het de universiteit? :Y)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• wackmaniac
Vooral de "diepere gedachte" achter programmeren; RuG heeft aantal leuke vakken, zoals APPHPS (paralel programmeren) en logisch programmeren (prolog)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je Inf wil gaan doen, is Natuurkunde er naast domweg stupide. Zelfs al ben je super-technisch aangelegd, Natuurkunde en Inf zijn samen zo'n beetje de zwaarst mogelijke combinatie die er is.

Ik ken iemand die het heeft geprobeerd.

• Ealanrian
En daar komt bij hoeveel bedrijven hebben interesse in een natuurkundige informaticus?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Veel dingen moet je buiten je studie leren. Neem filosofievakken, word actief bij je studentenvereniging, ga op uitwisseling en studiereis, veel belangrijker dan een tweede studie. Zou in plaats van natuurkunde ook eerder kiezen voor iets met net wat meer verwantschap. Natuurkunde op zich helpt je niet heel veel in je programmeren vind ik persoonlijk. (Natuurkundig practicum van mijn technische natuurkunde was overigens wel zinvol :) Maar dan wegens systematisch verslagleggen en systematisch debuggen.) Ik zou de uitbreiding eerder zoeken in de hoek van machine learning.

Wat betreft MBO: daar kan ik werkelijk zelden wat goeds over zeggen. Ligt niet eens aan de studenten, maar ik heb vaak het idee dat men maar wat doet, zonder idee over doel of kwaliteit of controle, en dat komt weer omdat de organisaties echt totaal en volkomen desinteresse uitstralen richting het verzorgen van een behoorlijke opleiding. Heb je mazzel dat je wat goede mensen treft, dan wordt het misschien nog wat, maar over het algemeen hangt het aan elkaar van geen structuur, geen visie, geen behoorlijke organisatie, de randvoorwaarden niet in orde (roosters, lesmateriaal). Goedbeschouwd vind ik het een wonder dat de meeste mensen er nog redelijk normaal uitkomen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De persoon boven je is er één, Ealanrian ;)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Je leert een database normaliseren. Alleen dat al is genoeg om het de moeite waard te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 17-09-2014 16:10 ]

iOS developer

• Ealanrian
True, maar volgens mij is een natuurkundige die naar de software engineering is overgestapt iets anders als iemand die WO natuurkunde en inf heeft gestudeerd maar dat kan ik verkeerd zien

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:46
F.West98 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:44:
De persoon boven je is er één, Ealanrian ;)
Ikzelf ben Knowledge Engineering gaan studeren in Maastricht (ik heb ook over informatica zitten denken). Persoonlijk merk ik dat er niet veel aandacht aan programmeren besteed wordt (wat bij projecten wel jammer is). Echter is een erg belangrijk en goed detail voor later, is dat je een erg goede basis krijgt in de AI. Dit is zowel handig voor de game industrie, als wanneer je in de tal van andere dingen terecht komt. Je kan dan bijna alle kanten op.

Je moet wel goed thuis zijn in wiskunde D, anders krijg je het toch wel moeilijk met machine learning en dergelijken. (Ikzelf ben niet zo super sterk in wiskunde, en wil dan nog wel eens een beetje strugglen met zo'n vak).

• Grijze Vos
Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:43:
En daar komt bij hoeveel bedrijven hebben interesse in een natuurkundige informaticus?
Euhm, je weet dat Londense banken goud geld betalen voor natuurkundigen om financiele modellen te ontwikkelen? Programmeerkennis komt daar echt van pas. ;)

[..]

Het gehele devven heb ik mezelf aangeleerd door gewoon te blijven proberen en online lessen te zoeken.
Uiteindelijk gaat het toch om de persoon zelf en zijn interesses, kunde en motivatie. Het gros van de mensen die ik ken die goed zijn in hun vak omdat ze de interesse hebben, niet om wat de opleiding (of dat nu MBO, HBO of WO is) hen heeft geleerd. Die paar goeie die van zo'n MBO opleiding afkomen waren even goed geweest zonder een MBO opleiding, is mijn inschatting.

Ik ken jouw specifieke situatie niet, kun/wil je daar wat meer over vertellen? Ben ik wel in geinteresseerd.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05

Rannasha

Does not compute.

Bedrijven misschien wat minder, maar binnen de academische wereld heb je veel mogelijkheden. Steeds meer wetenschap wordt via computers bedreven en de systemen worden steeds complexer. Op zich zijn de meeste natuurkundigen prima in staat om zelf de benodigde code te schrijven, die vaak ook nog best goed werkt (natuurkunde-studenten scoren ook vaak hoog bij programmeer-kampioenschappen), maar het begrip "scientist code" bestaat niet voor niets, code is vaak slecht gedocumenteerd en er is vooraf niet lang over de structuur nagedacht, wat vaak een rommeltje tot gevolg heeft.

Toch zijn veel onderzoeksinstituten huiverig met het aannemen van informatici, want die hebben niet echt een directe band met het onderwerp, waardoor je het risico loopt dat de software engineers en de onderzoekers nauwelijks met elkaar kunnen praten. Mensen die aan beide kanten mee kunnen praten, dus wetenschappelijk ingesteld maar met een goede software engineering achtergrond, zijn zeer gewenst.

De combinatie-studie natuurkunde/informatica is niet erg praktisch. Beide studies hebben practica / projecten die je vaak in groepsverband doet, waardoor het lastig is om je tijd zelf in te delen, wat vrij essentieel is bij twee studies met relatief weinig overlap. Iets als natuurkunde/wiskunde of wiskunde/informatica is dan weer vrij eenvoudig. Wat je wel veel ziet is natuurkunde-studenten die hun vrije keuze ruimte vooral met informatica vakken opvullen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:34:
[...]
Natuurkunde en Inf zijn samen zo'n beetje de zwaarst mogelijke combinatie die er is.
Dit klinkt inderdaad bekend. Maar volgens mij komt dit met name omdat informatica studenten typisch gezien erg slecht zijn in natuurkunde (en in mindere mate andersom). In de tijd dat ik in Delft studeerde, werd het natuurkunde pakket voor informatici versimpeld omdat ze extreem veel moeite hadden om deze vakken te halen (terwijl de rest van de TU Delft deze vakken wel zonder problemen haalde).

Mijn conclusie: Als je zowel talent hebt met natuurkunde als informatie, laat je dan niet ontmoedigen; besef wel dat je één van de weinigen bent. Degenen die ik ken met beide talenten werk(t)en overigens zonder uitzondering bij nikhef of cern, toch niet de minste instituten.

When life gives you lemons, start a battery factory

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 12:38

Als ik je post hierzo bekijk, kan jij misschien iets als 'computer technicus' bij studeren, kan je al je gesloopt materiaal misschien terug aan de praat krijgen.

Verder lijkt Natuurkunde echt nog wel de moeite, zeker als je bij die 2% zit.
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:19:
Terug van vakantie -O-
Volgende week nog een weekje van thuis werken en dan naar Marseille. Ik heb de uitdaging (Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7") uiteindelijk aangenomen en heb er tot nogtoe geen spijt van. Het ziet er een ontzettend interessante rol uit waarbij ik hopelijk veel ga bijleren.

Ik kijk er naar uit ...
Zat jij niet in Amerika voor werk?

RTFM!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:00

ErikKo

Rippie

De denkwijze, de theorie erachter (hoe het werkt), en hoe je problemen het beste kunt benaderen. Iets wat ze op de HBO niet doen. Althans niet in mijn tijd.

Ik vergelijk de HBO en de uni altijd op deze manier:
Op de HBO krijg je les om de praktische projecten uit te kunnen voeren.
Op de uni krijg je de theorie. Vaak wordt dit dan ook in de praktijk uitgevoerd om het aan te tonen, maar niet altijd.

Ik heb altijd het idee gehad dat ik op HBO werd klaargestoomd als software engineer voor ieder willekeurig software bedrijf. We kregen verschillende projectmanagement methoden en leerden UML om te kunnen communiceren met niet-devvers.

Op de uni ligt de focus veel meer op de theorie. In de bachelor leer je hetzelfde als met HBO, maar dan met meer focus op hoe en waarom de software werkt (e.g. hoe bewijs ik dat een algoritme sound en complete is).

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:09:
[...]

Als ik je post hierzo bekijk, kan jij misschien iets als 'computer technicus' bij studeren, kan je al je gesloopt materiaal misschien terug aan de praat krijgen.
Maar alleen wanneer hij de master in Encoding erbij neemt? O-) :+
Grijze Vos schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:43:
Met alle respect (en het risico dat men mij arrogant vindt, soit), maar MBO programmeeropleidingen mogen ze wat mij betreft afschaffen. MBOers zijn uitvoerders. Mensen die de gebaande paden blijven herhalen. Kijk maar naar bijvoorbeeld de bouw. Een fundering is een fundering, de uitvoering blijft nagenoeg hetzelfde. Bij programmeren bestaat dat niet. Als je iets 3x hebt gedaan dan automatiseer je dat.

Mwah, het niveau wordt niet alleen bepaald door het voorvoegsel "MBO" of "HBO". Ik heb MBO bouwkunde gedaan, en dat was echt pittig. De opleiding was opgesplitst in praktijk en theorie. Praktijk voor de mannen op de bouwplaats, en theorie voor de mensen op kantoor, cad-operators, projectleiders op een architectenbureau, etc. Je hebt hier o.a. vakken zoals mechanica / sterkte berekeningen, daglichtcalculaties, natuurkunde. En die waren best lastig. Gedurende deze opleiding heb ik ook mijn vriendin door haar opleiding heen geholpen, iets met MBO paardengedoe was dat. De vakken die zij had, had ik zo kunnen meenemen.

Een paar jaar daarna heb ik een HBO opleiding gevolgt in de avonduren (ander vakgebied) naast een fulltime job. Het was anders, maar ik kan niet zeggen dat dat enorm veel moeilijker was.

Ik durf te zeggen dat technische MBO opleidingen moeilijker kunnen zijn dan niet-technische HBO opleidingen.

Daarnaast, je statement dat de uitvoering van programmeren niet veranderd, maar uitvoering op de bouwplaats wel, is nogal euhm... ongefundeerd. Kijk eens goed naar de bouw, en zie hoe materialen maar ook werkmethoden in de jaren veranderen. Toegegeven, de IT ontwikkeld op het moment sneller, maar ook de bouw is aan verandering onderhevig. En echte code-kloppers, zijn aan net zo weinig verandering onderhevig. Ook daar blijft de basis gewoon gelijk.

[ Voor 73% gewijzigd door GateKeaper op 17-09-2014 15:38 ]

• alienfruit

alienfruit

Grrr, als ik een response 304 stuur omdat je al vriendjes bent dan stuurt iets niet de CORS headers meer of het Sails.js of Nginx is. Geen idee. Nu maar tijdelijk een 202 aan het sturen

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 12:08
Ik denk heel veel. Denk alleen maar eens aan analyse en simulaties van complexe dynamische processen ( chemisch, mechanisch, elektrisch ) , finite element technieken, akoestiek en zo'n beetje alles waar je Matlab op zou kunnen loslaten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• RayNbow
  • Laatst online: 06:47

RayNbow

Kirika <3

Ik wil Informatica gaan studeren (uni), maar ik kan niet goed inschatten hoe moeilijk dat is. Ik heb natuurlijk al wel de basiskennis, dus programmeervakken moet makkelijk lukken, maar verder?
Basiskennis van wat? Niet alle programmeervakken gaan over procedureel of object georienteerd programmeren. Als je opeens een compleet andere taal voorgeschoteld krijg (bijv. Prolog of Haskell) is het maar de vraag of je wat aan je basiskennis hebt.
Hoeveel leer je erbij?
O.a. een boel wiskundevakken. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 09:42

StM

Hier nog een MBO'er die het niet heel slecht gedaan heeft :P

MBO3 -> MBO 4 (binnen een jaar overgetrapt) -> HBO (deeltijd) -> WO Master waar ik nu in de derde week van zit. Helaas wel voltijd.... Deeltijd onderwijs en Nederlandse Universiteiten lijkt nog niet echt samen te gaan.

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Ik zou zeggen, kijk eens op (bijvoorbeeld) de informatica-site van Universiteit Utrecht. Klik een beetje rond bij vakken en bekijk wat readers. Zo leer je al een hele hoop over dingen die je zou kunnen doen (zou kunnen, want je hebt vaak ook veel keuzevrijheid).

• Ealanrian
Blijkbaar heb ik me iets verkeken in hoeveel raakvlakken er zijn :P.

Op het gebied van wiskunde weet ik niet precies hoeveel je er bij leert maar in de premaster zijn we nu bij hoofdstuk 8 in het calculus boek (pak weg 450 pagina's gehad) en linear systems loopt er parallel aan waar verwacht word dat we calculus a en b al hebben gehad. Bij Linear systems zijn we nu aangekomen bij de fourier Series. Dit is volgens mij week 3 dat we bezig zijn dus het tempo ligt hoog en gelukkig is het interessant anders is het denk ik niet te doen. Het grootste punt waar ik tegen aanloop is gewoon missende wiskunde kennis. na 3 havo naar mbo gegaan en toen door naar HBO.

Wat ik van studiegenoten heb begrepen is dit echt niet te vergelijken met wiskunde op VWO en bij Electro schijnt 80% van de bachelor instroom te falen op de wiskunde instap toets waardoor ze alsnog wiskunde er bij moeten doen terwijl dat kennis is die je al zou moeten hebben

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:17

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Vandaag een mooi mailtje van een recruiter:
Hoi Nick ,

Hoe gaat het met je? Vakantie al achter de rug?

Zojuist ben ik gebeld door een klant van mij die op zoek is naar goede developers zoals jij. Hij liet jouw profiel dan ook als voorbeeld zien. Zou ik je kunnen bellen om deze mogelijkheid met je door te nemen?

Graag hoor ik van je!

Goede werkweek nog en vriendelijke groet,
Voor de gein eens doorgestuurd aan m'n werkgever, misschien dat hij kon achterhalen wie deze klant dan was.

Antwoord van m'n werkgever:
Kreeg net te horen dat ze deze mail naar een hele lijst met Java Developers hebben gestuurd in de hoop dat er mensen op reageren. Er is dus helemaal geen klant die specifiek naar jou of één van de andere 100+ ontvangers van deze mail op zoek is. En dan verbaast zijn dat recruiters zo een slechte reputatie hebben :)
Ze worden steeds gezelliger, die recruiters...

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Nick_S schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:52:

[...]

Voor de gein eens doorgestuurd aan m'n werkgever, misschien dat hij kon achterhalen wie deze klant dan was.

[...]

Ha, die heb ik ook gehad >:)

• Grijze Vos
GateKeaper schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:18:
[...]

Maar alleen wanneer hij de master in Encoding erbij neemt? O-) :+

[...]

Mwah, het niveau wordt niet alleen bepaald door het voorvoegsel "MBO" of "HBO". Ik heb MBO bouwkunde gedaan,
Ho ho, ik had het specifiek over informatica, niet over MBO in het algemeen.
Daarnaast, je statement dat de uitvoering van programmeren niet veranderd, maar uitvoering op de bouwplaats wel, is nogal euhm... ongefundeerd. Kijk eens goed naar de bouw, en zie hoe materialen maar ook werkmethoden in de jaren veranderen. Toegegeven, de IT ontwikkeld op het moment sneller, maar ook de bouw is aan verandering onderhevig. En echte code-kloppers, zijn aan net zo weinig verandering onderhevig. Ook daar blijft de basis gewoon gelijk.
Sneller is een understatement. Als je iemand leert om een fundering te storten dan kan hij dat gewoon 10 jaar doen. Ja, er veranderd wat, je geeft iemand een cursus, en hij kan weer 10 jaar vooruit. Het is wat gechargeerd misschien, maar in essentie is dat wat er gebeurd.

Mijn punt is dat echte code-kloppers zinloos zijn. Je moet mensen hebben die kunnen abstraheren. In de IT is er geen plek voor iemand die gewoon code loopt te copy-pasten de godganse dag. Ja, in India misschien. En de veranderingen in de IT gaan echt wel een flinke factor sneller dan in andere sectoren.
Ealanrian schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:51:
Wat ik van studiegenoten heb begrepen is dit echt niet te vergelijken met wiskunde op VWO en bij Electro schijnt 80% van de bachelor instroom te falen op de wiskunde instap toets waardoor ze alsnog wiskunde er bij moeten doen terwijl dat kennis is die je al zou moeten hebben
Wiskunde is in niveau flink uitgehold in de tweede fase helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Grijze Vos op 17-09-2014 15:56 ]

• Korben

Korben

() => {};

Soulfix schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:50:
[...]

Ik zou zeggen, kijk eens op (bijvoorbeeld) de informatica-site van Universiteit Utrecht. Klik een beetje rond bij vakken en bekijk wat readers. Zo leer je al een hele hoop over dingen die je zou kunnen doen (zou kunnen, want je hebt vaak ook veel keuzevrijheid).
Voor een site van een informatica-afdeling van een universiteit is die site echt beschamend. Frames en tabellen :r

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Nick_S schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:52:

[...]

[...]

Daar moet een mooi gevat antwoord op te formuleren zijn. Firesphere, kom er maar in :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BM schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:57:
[...]

Daar moet een mooi gevat antwoord op te formuleren zijn. Firesphere, kom er maar in :p
* Firesphere wijst naar 1 van z'n sites.
Encoding

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Korben schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:55:
[...]

Voor een site van een informatica-afdeling van een universiteit is die site echt beschamend. Frames en tabellen :r
Zeker waar, misschien onderstreept dat ook nog weer eens goed het verschil tussen HBO (doeners) en WO (denkers). :P Aan de andere kant vind ik de site, wat betreft vakken uitzoeken, redelijk bruikbaar. Een stuk bruikbaarder dan Osiris (het vakkenregistratiesysteem) in ieder geval (ga trouwens voor de grap eens naar https://www.osiris.universiteitutrecht.nl).

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Korben schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:55:
[...]

Het is al wat jaren geleden, maar toen ik op school zat liepen de vakken ook ver achter op het bedrijfsleven. Wat helaas volgens de stagiairs die wij afgelopen tijd hebben gehad, nog niet veel verbeterd is. :'(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Korben

Korben

() => {};

OkkE schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:16:
[...]

Het is al wat jaren geleden, maar toen ik op school zat liepen de vakken ook ver achter op het bedrijfsleven. Wat helaas volgens de stagiairs die wij afgelopen tijd hebben gehad, nog niet veel verbeterd is. :'(
Wat ik me afvraag is wat er in een vak als 'databases' zit; is dat enkel RDBMS-theorie of gaat het ook over dingen als BASE, eventual consistency, graph databases enzovoorts?

• wackmaniac
10 jaar geleden ging het voornamelijk over het ontwerpen van database-schema's en lag de nadruk niet zozeer op de verschillende DBMS-en, maar met de huidige ontwikkelingen weet ik niet hoe en wat.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik studeer momenteel Informatica op het HBO en tegenwoordig lopen ze nog altijd achter op het bedrijfsleven. Vorig jaar heb ik een vak gehad m.b.t. databases maar het was vooral ook statistiek en dergelijke, niet allemaal heel erg diepgaand. Normalisatie is bij een hoorcollege ook aan bod gekomen maar vrij oppervlakkig.

• incaz
Osirir trouwens |:( Nooit begrepen waarom ze dat niet gewoon binnen de uni hebben doorontwikkeld maar aan een extern bedrijf hebben overgedaan. En dan elke maandagavond uit de lucht. Kom op zeg.

Maar goed, ik verbaas me nergens over, in Enschede draaiden een paar studenten wel-werkende tentamenroostersbackups, omdat die van de uni steevast plat ging. (Je verwacht namelijk helemaal niet dat er in tentamenperiodes meer mensen het rooster opzoeken. En ook na 5 keer leerde men geen enkele wijze les daaruit.)

• Ealanrian
incaz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:53:

in Enschede draaiden een paar studenten wel-werkende tentamenroostersbackups,
Goed om te weten. Die moet ik maar ff opzoeken en bookmarken :P

• incaz
Disclaimer, dat was wel een jaar of 15 terug. Misschien is er toch iemand wakker geworden in de tussentijd :P

• Ealanrian
Dan is dat vast aangepast aangezien osiris ook niet meer down is elke maandag en er een stuk beter uitziet als die uu

• incaz
Hmmm, het kost je een jaar of wat, maar toch progressie! Wauw :)

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Oh wat is het toch lekker om vakantie te hebben :P

We are shaping the future

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Maandag box-gym gedaan....alles doet pijn, kraakt en knakt en vanavond mag ik al weer.... :/

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Naast encoding, wat je ongetwijfeld leert op de uni, ben ik toch wel wat wijzer geworden.
Ik zal me nog eens goed verdiepen in de inhoud van beide studies, aangezien de combinatie misschien toch niet gaat lukken (ik kan natuurlijk ook altijd proberen en later alsnog 1 vd 2 droppen (zeggen mijn ouders dan)).

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je kunt sowieso om je te orienteren voor beide studies een meeloopdag doen.

Wat ze in Groningen doen weet ik niet, maar in Eindhoven had je in ieder geval een wat gestandaardiseerde compinatie voor technische informatica en technische wiskunde. Dan werd het rooster en de overlap wat beter geregeld dan als je je inschreef voor twee losse studies.

Misschien kun je dan even met een opleidingscoördinator oid. overleggen over hoe dat gerealiseerd kan worden. Meen ook dat als je ingeschreven voor twee studies staat dat je dan maar voor één het collegegeld hoeft te betalen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-11 16:53
Alex) schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:09:
Oh wat is het toch lekker om vakantie te hebben :P
2nd that. :Y

Zit nu lekker op Gran Canaria. 8) :P *O*
Ik ben alleen nog te vaak met werk aan de telefoon (huidige klus loopt nog 1week na mijn vakantie en de volgende moet nog geregeld worden)

let the past be the past.

• .oisyn
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn vliegt morgen naar Barcelona :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
SPee schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:00:
[...]

2nd that. :Y

Zit nu lekker op Gran Canaria. 8) :P *O*
Ik ben alleen nog te vaak met werk aan de telefoon (huidige klus loopt nog 1week na mijn vakantie en de volgende moet nog geregeld worden)
Ik ben deze week thuis, volgende week naar Berlijn voor InnoTrans *O*

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

F.West98 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:49:
Naast encoding, wat je ongetwijfeld leert op de uni
Eigenlijk helemaal niet aan bod gekomen in mijn bachelor. :P

Maar voor zover ik het gehoord heb verschilt de focus ook behoorlijk over verschillende universiteiten. Theoretische informatica of gewoon heel veel praktische programmeervakken maakt nog al een verschil. Voor zover ik weet (maar dat is vooral 'van horen zeggen') doen ze in Utrecht héél veel aan programmeren. Ik zie in de studiegids netwerkstuff programmeren, games programmeren, graphics programmeren. Wij (Nijmegen) hebben niets over graphics of games gehad, dat doe je maar in je eigen tijd als je dat leuk vindt. :P Maar dan weer een specialisatie in bijvoorbeeld AI of security of de wiskundige grondslagen van informatica.

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 17-09-2014 19:57 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Douweegbertje
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik wil graag op wat startpagina's (en wat broertjes ervan) komen, gerelateerd aan mijn onderwerp. Het is ook een nette website wat zeer zeker erop past. Nu moet ik serieus overal geld gaan betalen. Variërend van 5 euro tot zelfs 250 euro p/j. Nu snap ik heel het verdienmodel wel, maar mijn god.. is er geen één fatsoenlijke startpagina die kijkt naar kwaliteit? Niets tegen de gene die weer geld willen verdienen, dat zou ik ook doen. Beetje jammer dat er wel zulke websites net alsof doen als ze kwaliteit leveren, maar puur gebaseerd zijn op $$.

• Soultaker
Startpagina? Leef jij nog in de jaren 90?

• Douweegbertje
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soultaker schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:23:
Startpagina? Leef jij nog in de jaren 90?
Dat jij het nog niet snapt, betekend niet dat ik in de jaren 90 leef.. :Y)

Alle links, die aanwezig zijn op websites met goed gerelateerde content, op een pagina die zelf ook nog enigszins een normale PR en PA heeft, levert heel veel op voor je startende website. Nu zit ik toevallig in een niche waarbij ik zelf geen contacten heb en heb ik het een beetje moeilijk om te ranken op dit moment.

• Soultaker
Okee, misschien leven jouw klanten nog in de jaren 90. ;)

Je zegt zelf:
Beetje jammer dat er wel zulke websites net alsof doen als ze kwaliteit leveren, maar puur gebaseerd zijn op $$.
Dat heeft iedereen die een beetje wegwijs is op internet al lang door. Het moet dus wel een specifieke doelgroep zijn die je nog aan kunt spreken via Startpagina.

Verwijderd

Soultaker schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:40:
Okee, misschien leven jouw klanten nog in de jaren 90. ;)
Heb hierdoor net voor het eerst, sinds 1998 denk ik, startpagina.nl in mijn browser getypt.
Lo and behold, het ding ziet er nog precies zou uit als ik me herinner 8)7
Ben nu heel benieuwd hoeveel hits die site nog trekt, kan me niet voorstellen dat dat significant is.

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:52:
[...]

Heb hierdoor net voor het eerst, sinds 1998 denk ik, startpagina.nl in mijn browser getypt.
Lo and behold, het ding ziet er nog precies zou uit als ik me herinner 8)7
Ben nu heel benieuwd hoeveel hits die site nog trekt, kan me niet voorstellen dat dat significant is.
Dat ze op TV adverteren zegt toch wel genoeg? :P

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:00:
[...]

Dat ze op TV adverteren zegt toch wel genoeg? :P
Zit in het buitenland dus die reclame ellende gaat gelukkig aan mij voorbij :Y d:)b

• Ealanrian
Zijn er komend weekend nog meer devschuurders op de dutch open hackaton?
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.