De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.366 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 15:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand nog goeie ideeën over waar je koffieprut moet laten? :+ Het schimmelt zo snel in de prullenbak... :/

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

TheNephilim schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:58:
Iemand nog goeie ideeën over waar je koffieprut moet laten? :+ Het schimmelt zo snel in de prullenbak... :/
Proberen door de gootsteen te persen >:) ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soultaker schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:17:
[...]

Lijkt me een kul-argument aangezien het embedden van externe links net zo goed als inbreuk op het auteursrecht aangemerkt kan worden (zie bijvoorbeeld Inlinen: linken naar afbeeldingen).
De link uit mijn eerdere post geeft al aan dat het helemaal niet zo duidelij is of het wel/niet zou mogen. Nou ben ik geen jurist, en is het puur een van de bezwaren die in mij opkomen. Ik kan mij in ieder geval best voorstellen dat dat één van de redenen is om een dergelijke feature niet te maken.
Als je Tweakers.net vergelijkt met sites als 4chan (hosting van thumbnails én plaatjes) of Reddit (hosting van thumbnails) dan lijkt me duidelijk dat het juridisch gewoon door de beugel kan. Zeker als je bedenkt dat op die sites het percentage dubieuze content (zie bijvoorbeeld de recente Fappening posts) veel hoger ligt dan op Tweakers.
4chan en Reddit trekken zich dan doorgaans ook weinig aan van regels, Tweakers gaat doorgaans niet zo vrij om met grijze gebieden, net zoals dat reverse engineeren hier op het forum in principe niet wordt toegestaan, terwijl het niet 100% illegaal is.
Dat jullie geen zin hebben om zo'n feature te implementeren is tot daar aan toe, maar dat het juridisch niet mogelijk is, is flauwekul. Als je daar mee aan komt zetten ben je gewoon op zoek naar een excuus, niet naar een reden.
Je hebt het hier over jullie, maar ik heb natuurlijk helemaal niks met de besluitvorming van Tweakers te maken voor wat betreft development ;). Maar ik denk dat de beslissing niet puur genomen is op het feit dat ze "geen zin hebben" om het te doen. Er zitten zowel technisch als juridisch haken en ogen aan. Die zijn misschien wel te overkomen, maar dan is weer de vraag of het die moeite waard is.

Ik zou persoonlijk liever zien dat ze een makkelijkere upload functionaliteit voor de gallery maken, dan ben je ook van het gezeur m.b.t. thumbnails af.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-11 21:42
TheNephilim schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:58:
De prullenbak wat vaker legen?

[ Voor 79% gewijzigd door dev10 op 15-09-2014 14:59 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 15:28

TheNephilim

Wtfuzzle

dev10 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:59:
[...]

De prullenbak wat vaker legen?
Haha, ik verwachtte wat /dev/null reacties :+ Nee de prullenbak legen we vaak genoeg, maar die ietwat warme en vochtige koffiekoekjes zijn snel beschimmelt hoor :o.

• xehbit

xehbit

Waarom is er geen feature om de afbeelding te schalen: [img src="sourcefile" width="100px"] ?

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:30
TheNephilim schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:05:
[...]

Haha, ik verwachtte wat /dev/null reacties :+ Nee de prullenbak legen we vaak genoeg, maar die ietwat warme en vochtige koffiekoekjes zijn snel beschimmelt hoor :o.
Wat maakt het uit dat het wat schimmelt? Het geeft niet echt een geur af toch? Volgens mij zeker niet erger dan veel andere dingen die je in de vuilnisbak vind...

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38
Dragon707 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:05:
Waarom is er geen feature om de afbeelding te schalen: [img src="sourcefile" width="100px"] ?
En dat zou er dan wel voor zorgen dat je de gehele afbeelding niet moet binnenhalen?

RTFM!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Dragon707 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:05:
:z

• xehbit

xehbit

_Moe_ schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:08:
[...]

En dat zou er dan wel voor zorgen dat je de gehele afbeelding niet moet binnenhalen?
Nevermind... ik heb last van de maandag |:(

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:08:
[...]

Denk niet zozeer dat dat extra dataverkeer het probleem is. Het gaat erom dat je je halve scherm kwijt bent door zo'n telefoon-screenshot.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 20:02
Dragon707 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:10:
[...]

[...]

Nevermind... ik heb last van de maandag |:(
Afbeeldingslocatie: https://31.media.tumblr.com/96a069f1239767f2260b69ba14634529/tumblr_n8bqdmTNKt1r54qfqo2_500.gif

• xehbit

xehbit

GateKeaper schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:11:
[...]

Denk niet zozeer dat dat extra dataverkeer het probleem is. Het gaat erom dat je je halve scherm kwijt bent door zo'n telefoon-screenshot.
Ik bedoelde inderdaad het extra dataverkeerd, maar twerkers tweakers resized automatisch afbeeldingen natuurlijk!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oftewel:
[img=300,,1]klikbaar ploatje.jpg[/]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja, en de t.net fotouploader maakt er iets beschaafds van (600 breedte?), maar de automagische image checker (die ik nu gebruikte) houdt het op 800 dacht ik. En dat is idd wat aan de brede kant.

Oja, ik heb die quotefunctie per direct 100% uitgezet. Gezeik :P

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 15-09-2014 15:25 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• xehbit

xehbit

.oisyn schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:22:
Oftewel:
[img=300,,1]klikbaar ploatje.jpg[/]
[ img onload="/* uw javascript hier */"]thumbnail.png[/img] :*)

• Hipska
  • Laatst online: 10-11 14:09
GateKeaper schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:11:
[...]

Dat is inderdaad ook hetgeen mij het meeste stoort.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

FTFY dan :>

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Hipska schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:36:
[...]

Dat is inderdaad ook hetgeen mij het meeste stoort.
Ik scroll de hele dag dus mij maakt die 2 seconden meer niet uit :Y)

• Soultaker
  • Laatst online: 20:45
Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:59:
De link uit mijn eerdere post geeft al aan dat het helemaal niet zo duidelijk is of het wel/niet zou mogen.
Ik zeg niet dat het glashelder is; dat zijn juridische zaken nooit. Maar juist daarom is het een makkelijk excuus om niets te doen. In dit geval geloof ik er niets van dat wel/geen thumbnails een significant verschil maakt voor de juridische situatie van Tweakers, zeker aangezien Tweakers het braafste jongetje in de klas is als je vergelijkt met wat users op andere sites mogen posten.
Maar ik denk dat de beslissing niet puur genomen is op het feit dat ze "geen zin hebben" om het te doen. Er zitten zowel technisch als juridisch haken en ogen aan. Die zijn misschien wel te overkomen, maar dan is weer de vraag of het die moeite waard is.
Ik ben zelf ontwikkelaar en begrijp heel goed dat je niet alles kunt implementeren waar users om vragen. Maar dan hoef je ze nog niet met een excuus af te schepen.

Als de functionaliteit al geïmplementeerd was, zou 'ie om juridische redenen niet uitgeschakeld worden. Dat suggereert dat juridische belemmeringen niet de reden zijn om het niet te implementeren. Gebrek aan prioriteit/ontwikkelaars/schijfruimte misschien wel.
Ik zou persoonlijk liever zien dat ze een makkelijkere upload functionaliteit voor de gallery maken, dan ben je ook van het gezeur m.b.t. thumbnails af.
Dat is precies wat ik nu meestal (handmatig) doe. (Ook voor weblogposts, bijvoorbeeld.) Dat werkt best goed, maar dan staan die plaatjes juist op de servers van Tweakers. Blijkbaar is het dan opeens geen probleem meer. ;)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soultaker schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:43:
[...]
Dat is precies wat ik nu meestal (handmatig) doe. (Ook voor weblogposts, bijvoorbeeld.) Dat werkt best goed, maar dan staan die plaatjes juist op de servers van Tweakers. Blijkbaar is het dan opeens geen probleem meer. ;)
Maar dan zijn de plaatjes door de gebruiker actief geupload, dus ligt het waarschijnlijk weer anders met de verantwoordelijkheid.

Nogmaals ik weet ook niet precies hoe het juridisch zit, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat dat één van de redenen is waarom die feature er niet is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:47:
[...]

Maar dan zijn de plaatjes door de gebruiker actief geupload, dus ligt het waarschijnlijk weer anders met de verantwoordelijkheid.
Verantwoordelijkheid ligt dan net zo goed bij Tweakers:
http://www.iusmentis.com/...aansprakelijkvoorreacties

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is wel erg kort door de bocht, juist in die link staat dat dat dus niet altijd het geval is ;)

• Tjolk
Waar staat dan dat het wel zou mogen? Als ik het zo lees haalt Arnoud aan:
- fotomateriaal linken -> mag niet
- negatieve reacties -> mag wel (onder voorwaarden)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ger schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:56:
Waar staat dan dat het wel zou mogen? Als ik het zo lees haalt Arnoud aan:
- fotomateriaal linken -> mag niet
- negatieve reacties -> mag wel (onder voorwaarden)
Zoals ik de pagina leest valt het fotomateriaal ook gewoon onder reacties, en is het dus afhankelijk van de manier waarop de site daarmee omgaat of de site aansprakelijk is of niet.

Bij het stuk over de site die veroordeeld is staat ook
Verder oordeelde de rechter dat de site-beheerder aansprakelijk was, omdat hij de inbreuk faciliteerde en gedoogde.
Het is de vraag wanneer je iets gedoogd, want bij Tweakers ga ik ervan uit dat materiaal waarvan bekend is dat het copyright schendend is gewoon verwijderd word, en dus niet gedoogd.

• Tjolk
Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:12:
[...]

Zoals ik de pagina leest valt het fotomateriaal ook gewoon onder reacties, en is het dus afhankelijk van de manier waarop de site daarmee omgaat of de site aansprakelijk is of niet.
(...)
Het is de vraag wanneer je iets gedoogd, want bij Tweakers ga ik ervan uit dat materiaal waarvan bekend is dat het copyright schendend is gewoon verwijderd word, en dus niet gedoogd.
Het is misschien een definitiekwestie, maar hoe kan je verantwoordelijkheid afhangen van hoe je ermee omgaat?
Het gaat er dan toch simpelweg om dat Tweakers de verantwoordelijkheid heeft om de [inhoud van] reacties te beoordelen en zonodig aan te passen/verwijderen naar gelang de wetgeving?

Ik wil niet teveel in definitiekwesties en geneuzel vervallen, maar volgens mij komt het dan toch echt gewoon neer dat de sitebeheerder verantwoordelijk is voor de user generated content.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjolk op 15-09-2014 16:18 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ger schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:17:
[...]

Het is misschien een definitiekwestie, maar hoe kan je verantwoordelijkheid afhangen van hoe je ermee omgaat?
Het gaat er dan toch simpelweg om dat Tweakers de verantwoordelijkheid heeft om de [inhoud van] reacties te beoordelen en zonodig aan te passen/verwijderen naar gelang de wetgeving?

Ik wil niet teveel in definitiekwesties en geneuzel vervallen, maar volgens mij komt het dan toch echt gewoon neer dat de sitebeheerder verantwoordelijk is voor de user generated content.
Dat staat toch ook gewoon in de link die je aanhaalt
Controleren en weghalen van problematische reacties blijkt bij de rechter een goede manier om aansprakelijkheid voor reacties te ontlopen. Zo werd in de Garagetest.nl zaak de forumbeheerder mede vrijgesproken omdat hij een duidelijke screening deed op geplaatste berichten. Ook in een oudere zaak, waarbij doodsbedreigingen in een gastenboek werden gezet, werd de beheerder vrijgesproken omdat ze die meteen verwijderden na er op gewezen te zijn.

• Tjolk
Laat maar. Ik praat chinees, jij praat japans.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar worden we het niet eens over de uitspraak.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ger schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:33:
Laat maar. Ik praat chinees, jij praat japans.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar worden we het niet eens over de uitspraak.
Volgens mij praat ik gewoon nederlands ;)

Jij zegt dat Tweakers altijd aansprakelijk is, en komt aanzetten met een link, in die link staat letterlijk
blijkt bij de rechter een goede manier om aansprakelijkheid voor reacties te ontlopen
Ik wil verder geen uitspraak doen of Tweakers wel/niet aansprakelijk is, maar zeg alleen dat het niet zo zwart/wit is ;)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Wat is dat toch met Chrome en fonts. Even updaten, en alles is weer in formaatje extra-bold. |:(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54

deadinspace

The what goes where now?

Herko_ter_Horst schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:20:
De Nederlandse wet kent wel een aantal zaken die vergelijkbaar zijn met "fair use", zoals het overnemen van nieuwsberichten, citeren, bepaald gebruik in het onderwijs, parodie, etc. (met name artikel 15 en 18 van de Auteurswet).
Dat is waar, maar dat zijn specifiek vastgelegde wetsartikelen met specifieke voorwaarden. Het Amerikaanse "fair use" is een bredere catch-all die we niet kennen in het Nederlands recht :)
Je zou m.i. kunnen beargumenteren dat een thumbnail een visuele vorm van citeren is, wat wel is toegestaan.
Eens, maar citeren en fair use zijn niet hetzelfde (zeker niet in juridische context) ;)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Adobe CC 2014 bij mijn vrouw geïnstalleerd, die heeft een Full HD 13" scherm. Ze hebben het font kleiner gemaakt dan in de vorige versie en die setting waarmee je het font kunt aanpassen werkt gewoon doodleuk niet, hoe hebben ze dat toch door de QA gekregen |:(

Ik krijg echt hoofdpijn terwijl mijn zicht gewoon perfect is (twee maanden geleden gemeten)

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:16:
Adobe CC 2014 bij mijn vrouw geïnstalleerd, die heeft een Full HD 13" scherm. Ze hebben het font kleiner gemaakt dan in de vorige versie en die setting waarmee je het font kunt aanpassen werkt gewoon doodleuk niet, hoe hebben ze dat toch door de QA gekregen |:(

Ik krijg echt hoofdpijn terwijl mijn zicht gewoon perfect is (twee maanden geleden gemeten)
full hd op 13 inch blijft nog steeds een verdomd klein scherm... en heb je Cc wel geupdate? Zover ik weet is dat er 'pas' ingekomen.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:20:
[...]

full hd op 13 inch blijft nog steeds een verdomd klein scherm... en heb je Cc wel geupdate? Zover ik weet is dat er 'pas' ingekomen.
Volgens mij wel de laatste versie ja. Gewoon van Adobe. Maar het hele idee van een HDPI scherm is toch gewoon dat dingen er scherper uit zien niet groter of kleiner?

[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 15-09-2014 17:54 ]

iOS developer

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:10

RayNbow

Kirika <3

BikkelZ schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:53:
[...]

Volgens mij wel de laatste versie ja. Gewoon van Adobe. Maar het hele idee van een HDPI scherm is toch gewoon dat dingen er scherper uit zien niet groter of kleiner?
Dan moet het programma wel goed geschreven zijn en bijv. twips i.p.v. pixels gebruiken om de GUI op te zetten. (Maar goed, het probleem van slecht geschreven programma's die niet om kunnen gaan met een non-default DPI bestaat al minstens 15 jaar, als het niet meer is.)

De laatste versie van Adobe zou echter wel ondersteuning moeten hebben voor High DPI schermen, toch? Tenminste, er werd tijdens de Surface Pro 3 presentatie een bepaalde versie van Adobe Photoshop gedemonstreerd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:55

JJ93

Error 418

[...]

Gebruikt gewoon de 1920x1080 oppervlakte net als een 24" scherm. Behalve dat je dus een 13" scherm hebt waardoor alles kleiner wordt. Je kan wel Windows gaan schalen naar 125% oid. Ondersteuning van Adobe zelf is niet al te goed voor zo ver ik weet. Dus dan zit je telkens te switchen tussen die schalingspercentages.

• Tjolk
Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:37:
[...]

Volgens mij praat ik gewoon nederlands ;)

Jij zegt dat Tweakers altijd aansprakelijk is,
Dat zeg ik dus niet. Je bent verantwoordelijk, niet aansprakelijk. Echter: als je niet je verantwoordelijkheid nakomt, kun je aansprakelijk gesteld worden.

Dat is wat ik zeg.

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Ik dacht afhankelijk van je resolutie dat je het 1.5 of 2.0x groter kon maken (de UI). Google is in dit geval je vriend :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

RayNbow schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:03:
[...]

Dan moet het programma wel goed geschreven zijn en bijv. twips i.p.v. pixels gebruiken om de GUI op te zetten. (Maar goed, het probleem van slecht geschreven programma's die niet om kunnen gaan met een non-default DPI bestaat al minstens 15 jaar, als het niet meer is.)

De laatste versie van Adobe zou echter wel ondersteuning moeten hebben voor High DPI schermen, toch? Tenminste, er werd tijdens de Surface Pro 3 presentatie een bepaalde versie van Adobe Photoshop gedemonstreerd.
Ja die demo's hebben me wel aardig opgegeild aangezien mijn vrouw een VAIO Multi-Flip heeft met een hele goede stylus. Maar dat is nog niet uit. Ben ook aan het pushen thuis om gewoon een abo te nemen aangezien Adobe CC maar 15 euro per maand is hier en we het op twee computers mogen gebruiken.
Douweegbertje schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:29:
[...]

Ik dacht afhankelijk van je resolutie dat je het 1.5 of 2.0x groter kon maken (de UI). Google is in dit geval je vriend :)
Klopt 200% is mogelijk en dat is ook weer onbruikbaar. 125% of 150% zou ideaal zijn aangezien Windows ook zo ingesteld is. Maar het was dan ook een rant op Adobe en andere fabrikanten zoals Google. Windows 8 is al weer zo lang uit! :(

Er zitten vier opties voor fontgrootte in de applicatie en er is geen enkel verschil te zien: dat lijkt me toch gewoon een bug?

[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 15-09-2014 20:12 ]

iOS developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
alienfruit schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:01:
Ik ben al blij als ik 2mb/s kan halen op het werk of thuis in Centraal Londen...
Tijd voor 4G dan maar? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/958223616.png

We are shaping the future

• xehbit

xehbit

:( ik haal de helft..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/966417003.png

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Valt me enorm mee, 30/3 over 4G in dit gat.
En 90/9 over kabel :+

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:23

orf

Daar kan ik ook aan meedoen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3762454132.png

Ik vind het echt mooie snelheden voor mobiel. Ik zit dagelijks in de trein en dan werkt het prima.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Ik had toch over gemoeten op Vodafone zeker...

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, is't weer zo laat?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3718723751.png

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Met je mobiel ;)? Want daar ging het om

Nothing to see here!

• alienfruit
  • Laatst online: 21:00

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb weer eens geen 4G ontvangst thuis en op de zaak ga ik het niet proberen :P Veelste veel mensen op het netwerk.

Zat eerder dus Relish (https://www1.relish.net/athome) te overwegen. Maar ja, dat kan je dus niet eerst uitproberen...

[ Voor 52% gewijzigd door alienfruit op 15-09-2014 23:18 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:03:
[...]

Met je mobiel ;)? Want daar ging het om
Kan ook wel, even m'n ethernet usb dinges opzoeken :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Huidig project af, op wat testen na (trek ik een week praktijkgebruik voor uit :+ ).
Voor volgend project eens verdiepen in TypeScript en Angular, ik dacht dat men hier er wel enthousiast over was. Ziet er iig al veelbelovend uit, wat ik tot nu toe zag. Heel makkelijk te gebruiken voor mijn doel :)
Of is dit een vreselijke combinatie?

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 15-09-2014 23:41 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:34:
Dat is webkit in basic, niet safari.
Hoe fix je dat dan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• alienfruit

alienfruit

Blijkbaar is het buyback scheme van Apple alleen geldig als je telefoon inlevert en in de winkel een nieuwe telefoon of iPad koopt. Jammer.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De parent-container 100% geven gok ik.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:o
Ik ben dus ineens geverifieerd bij DreamSpark :D
* F.West98 gaat snel wat dingen downloaden

• Douweegbertje

Douweegbertje

max-height zegt alleen dat hij maximaal zo hoog wordt. Dus tenzij je hem nog een height mee geeft 'werkt' het niet normaal.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar height is auto, waarom sized ie dan niet mee met de content van de children?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

CSS en heights is een slechte combinatie.
Maar je content is dus meer dan die max-height van 90%? Anders is het niet zo gek dat 'ie niet mee schaalt.
Height auto is dus meeschalen met de content. (tot 90%).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:42:
Maar je content is dus meer dan die max-height van 90%?
Dat heb ik nergens beweerd. Ik wil dat ie scrollt als ie meer wordt dan 90%, maar hij moet wel groeien tot aan die 90%. En dat doet ie dus niet onder Safari ("basic webkit" blijkbaar), hij groeit dan helemaal niet, de hele div is dan maar een regel hoog.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38
.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:46:
[...]

Dat heb ik nergens beweerd. Ik wil dat ie scrollt als ie meer wordt dan 90%, maar hij moet wel groeien tot aan die 90%. En dat doet ie dus niet onder Safari ("basic webkit" blijkbaar), hij groeit dan helemaal niet, de hele div is dan maar een regel hoog.
Toevallig de content gefloat?

RTFM!

• Rutix
Mogguh! Koffie anyone?

Nothing to see here!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:45
Schenk maar in!

• Rutix
Moet je zelf even halen dan :+

Nothing to see here!

• Otherside1982
  • Laatst online: 18:51
Pfoe, de gastvrijheid van d'Ollanders hé :p

• Rutix
Otherside1982 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:06:
Pfoe, de gastvrijheid van d'Ollanders hé :p
Je bedoelt de humor!

Nothing to see here!

• Otherside1982
  • Laatst online: 18:51
Dat is pas een Hollander-mop: Hollanders die humor hebben :+

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:42:
CSS en heights is een slechte combinatie.
Of CSS en F.West? Soms zijn dingen wel even puzzelen, maar met height eigenlijk wel de minste moeite gehad. Werkt redelijk voorspelbaar. Al heb ik geen ervaring met Safari specifieke problemen.

@.oisyn, kan je niet een jsfiddle in elkaar zetten?

Ik zal je probleem verkeerd begrijpen, maar deze fiddle werkt in Safari voor Windows. http://jsfiddle.net/7w3p4uq4/

[ Voor 12% gewijzigd door GateKeaper op 16-09-2014 10:13 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://jsfiddle.net/yoeybfgL/ werkt niet op m'n iPad.
.edit: misschien moet ik die table-cell ook wel gewoon een width en height van 100% meegeven. Ik heb alleen geen Safari hier om dat te testen.

.edit2: nee dat werkt niet.

.edit3: jouw fiddle breekt zodra ik van #container een table-cell maak.

.edit4: oh nee wacht ik had een typfout gemaakt.

[ Voor 113% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2014 10:40 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:49
Tijd om vandaag de volgende transformatie te doen
Afbeeldingslocatie: http://cdn.myfamilyclub.net/wp-content/uploads/2013/09/spag-bol-and-lasagne.jpg

Uiteraard zonder testen die de functionaliteit afdekken. Nu zou ik eerst testen kunnen maken dat de functionaliteit dekt, maar gezien de enorme tight coupling in de code ben ik dan wel heeeel lang bezig. Hopelijk volstaat het door voorzichtig te werk te gaan. Famous last words....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
wtf... Web Application Service Account in Local Administrator group |:(

Niet nader te noemen security specialist: "But it has no local logon rights... so we're good..."

Ik: "But what if the code to be executed within the application cannot be fully trusted? Or if a hacker finds some security leak in one of the used frameworks and would be able to execute mallicious code?"

"Specialist": "Yes but how would he execute custom program code if he is not able to log on ???...."

Ik: :F

[ Voor 83% gewijzigd door Laurens-R op 16-09-2014 10:50 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:18:
http://jsfiddle.net/yoeybfgL/ werkt niet op m'n iPad.
.edit: misschien moet ik die table-cell ook wel gewoon een width en height van 100% meegeven. Ik heb alleen geen Safari hier om dat te testen.

.edit2: nee dat werkt niet.

.edit3: jouw fiddle breekt zodra ik van #container een table-cell maak.

.edit4: oh nee wacht ik had een typfout gemaakt.
De hoogte die jij overhoudt wanneer de binnenste div leeg is, betreft je padding en border. Niet zozeer de "innerheight". Dit is voor zover mij bekend by-design. Eigenlijk is dat het verhaal over het border-box model.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
We moeten gewoon vw en vh gebruiken in plaats van die procenten die 'overal' anders geïmplementeerd zijn!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Dagje hoor, gisteren terug gekomen van vakantie op Curacao en nu weer aan het werk.... ;w

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

alex3305 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:47:
We moeten gewoon vw en vh gebruiken in plaats van die procenten die 'overal' anders geïmplementeerd zijn!
Ja, want bijvoorbeeld font-size meeschalen met je browser-window, is echt ideaal! Ik begin een steeds grotere afkeur te krijgen richting het overdreven doorgevoerde "responsive" design. Snap je even een pagina aan de zijkant van je scherm, om hem open te hebben naast programma X, krijgt de site en compleet andere layout, waardoor het weer net niet past. |:(

• Cartman!
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:13:
Blijkbaar is het buyback scheme van Apple alleen geldig als je telefoon inlevert en in de winkel een nieuwe telefoon of iPad koopt. Jammer.
Nu heb ik Apple niet hoog zitten maar dat lijkt me niet heel gek toch?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:45:
[...]

De hoogte die jij overhoudt wanneer de binnenste div leeg is, betreft je padding en border
Nogal wiedes. Maar de binnenste div is niet leeg, er staat een hele lap tekst in.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2014 10:54 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
Jan_V schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:42:
Tijd om vandaag de volgende transformatie te doen
[afbeelding]

Uiteraard zonder testen die de functionaliteit afdekken. Nu zou ik eerst testen kunnen maken dat de functionaliteit dekt, maar gezien de enorme tight coupling in de code ben ik dan wel heeeel lang bezig. Hopelijk volstaat het door voorzichtig te werk te gaan. Famous last words....
Ik krijg honger!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:53:
[...]

Nogal wiedes. Maar de binnenste div is niet leeg, er staat een hele lap tekst in.
Hmm.. de inline-block lijkt in safari geen hoogte te kunnen bepalen ten opzichte van de bovenliggende table-cell. Door er een "block" div tussen te gooien, doet hij in safari wat jij wilt, maar in chrome werkt het dan weer niet.

Leuk probleem heb je hier gevonden. Werkt in safari, maar niet in chrome -> http://jsfiddle.net/yoeybfgL/6/

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

GateKeaper schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:55:
[...]

Of CSS en F.West? Soms zijn dingen wel even puzzelen, maar met height eigenlijk wel de minste moeite gehad. Werkt redelijk voorspelbaar. Al heb ik geen ervaring met Safari specifieke problemen.

@.oisyn, kan je niet een jsfiddle in elkaar zetten?

Ik zal je probleem verkeerd begrijpen, maar deze fiddle werkt in Safari voor Windows. http://jsfiddle.net/7w3p4uq4/
Ik heb slechte ervaringen met kolommen van gelijke hoogte en verticaal gecentreerde dingen ;)

Overigens gaan beide dingen fout in Chrome mobile....

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 16-09-2014 11:17 ]

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Laurens-R schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:44:
wtf... Web Application Service Account in Local Administrator group |:(

Niet nader te noemen security specialist: "But it has no local logon rights... so we're good..."

Ik: "But what if the code to be executed within the application cannot be fully trusted? Or if a hacker finds some security leak in one of the used frameworks and would be able to execute mallicious code?"

"Specialist": "Yes but how would he execute custom program code if he is not able to log on ???...."

Ik: :F
:r Afbeeldingslocatie: https://i.xesxen.nl/z6xw-shoot.gif

Rare vogel in spe

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:09:
Leuk probleem heb je hier gevonden. Werkt in safari, maar niet in chrome -> http://jsfiddle.net/yoeybfgL/6/
Die werkt niet in Safari, hij scrollt niet.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:45
Wat een geluk dat ik er zelf al was gaan halen :p

• Hipska
  • Laatst online: 10-11 14:09
.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:26:
[...]

Die werkt niet in Safari, hij scrollt niet.
Kan ik bevestigen, bij langere tekst vult het scherm en dan kan je zelfs niet scrollen inderdaad..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Center vertically, they said. It'll be easy, they said. 8)7

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:49:
Nope, nog steeds niet echt easy... hoewel deze pagina erg handig is:
Centering in CSS: A Complete Guide

[ Voor 16% gewijzigd door OkkE op 16-09-2014 11:51 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 20:53
Blijkbaar wil vodafone geen sale maken:
Welkom bij Vodafone Chat. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
Je bent nu verbonden met Christian
Christian: Welkom bij de Vodafone chat, je chat met Christian van de verkoopafdeling. Ik help je graag met de online aanbiedingen. Gaat het om een verlenging van je huidige abonnement of om een nieuwe aansluiting?
Martijn: verlenging
Christian: Voor het verlengen van je abonnement wil ik je graag verwijzen naar onze verleng pagina. Hier kun je alle aanbiedingen bekijken en je abonnement simpel verlengen door in te loggen met je My Vodafone account. Je mag dit venster uiteraard open laten, zodat ik je kan adviseren en eventuele vragen direct voor je kan beantwoorden!
Christian: Array
Christian: Hoe kan ik helpen?
Martijn: ik vroeg me af waarom een abonnement bij coolblue goedkoper is dan bij jullie
Martijn: een red abbo is daar 32 euro in de maand
Martijn: bij jullie is dat de prijs van een sim only
Christian: Ik ben niet bekend met hun helaas.
Martijn: maar bij coolblue krijg ik ook nog 350 euro toestel korting
Martijn: en dat krijg je niet bij een simonly
Martijn: ah je hebt nog nooit van coolblue gehoord?
Christian: Jawel maar ik ben niet bekend met hun aanbiedingen, dit is een derde partij.
Martijn: Toestel HTC One M8 Grijs Abonnement RED 2 jaar verlenging Onbeperkt min Onbeperkt SMS 2000 MB 75 Mbps Kosten Maand 1-24 Toestel 32,- per maand 299,-
Martijn: bij jullie:
Martijn: Sim Only Red 2 jaar 2000MB Data en onbeperkt belminuten Onbeperkt bellen & sms’en Maximale downloadsnelheid (75 Mbps) Alles-in-1 op reis standaard aan Gratis klantenservice € 39,00 € 32,00
Martijn: het staat er raar maar bij coolblue is her 32 per maand
Martijn: en 300 voor het toestel
Christian: Ik kan de prijzen niet verandere helaas.
Martijn: ik vraag enkel waarom een derde partij jullie dienst goedkoper kan aanbieden dan jullie zelf
Martijn: van mij hoef je de prijs niet te wijzigen hoor
Christian: Omdat hun niet de Vodafone service bieden, alleen de dekking.
Martijn: dus ik kan niet de vodafone helpdesk bellen?
Martijn: dan zeggen ze sorry meneer je bent geen klant van ons?
Christian: Als je toestel bijvoorbeeld stuk is kun je niet naar Vodafone.
Christian: Voor service vragen kun je beter contact opnemen met de klantenservice Martijn, deze chat is enkel ter begeleiding tijdens het betelproces.
Martijn: ok sorry dat ik te moeilijke vragen stel
Martijn: blijkbaar is de service van coolblue dus beter
Martijn: :D
Christian: Dat is vrij bijdehand vind je niet,.
Martijn: ik concludeer enkel
Christian: Je bent daarvoor simpelweg op de verkeerde afdeling.
Martijn: vind je het erg als ik deze conversatie online post?
Christian: Zou mijn antwoord uitmaken Martijn?
Martijn: natuurlijk
Christian: Sta jij graag online?
Martijn: ik wil je ochtend niet verpesten
Martijn: ach christian is redelijk anoniem, maar ja ik sta graag online
Christian: Ik ga deze chat stoppen Martijn, ik stel voor dat je je vrije tijd beter gaat benutten. Ik heb je nu antwoord gegeven op al je vragen.
Christian: Een fijne dag gewenst nog.
Deze chatsessie is verbroken door de chat adviseur.
Geen speld tussen te krijgen...

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:49:
Wie zei dat? Nooit iemand horen zeggen.
Maar wellicht kan http://css-tricks.com/centering-css-complete-guide/ helpen - en keep it simple.
Een display-block in een table in een fixed is wellicht niet de simpelste weg om te bereiken wat je wilt. (Wellicht dat flex ergens uitkomst kan bieden?)

[ Voor 6% gewijzigd door incaz op 16-09-2014 11:56 . Reden: Vage bug? En zo te zien liep Okke er ook tegenaan ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Foutloos Nederlands typen is er bij de bestelhulp van Vodafone ook niet meer bij zo te zien :)

Read the code, write the code, be the code!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:55:
[...]

Wie zei dat? Nooit iemand horen zeggen.
Alle HTML/CSS evangelisten aan wie ik vroeg: "kun je al verticaal centreren?"

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:57:
[...]

Alle HTML/CSS evangelisten aan wie ik vroeg: "kun je al verticaal centreren?"
Pfff... ben nu inderdaad al even aan het prutsen in Safari voor Windows. Ik geloof dat ik wat websites moet gaan nalopen. :X Chrome, Firefox, en zelfs Internet Explorer geen probleem. Maar Safari....

Ik krijg de overflow op een gegeven moment wel werkend, maar dan is er weer een vervangend probleem met de exacte positie.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben nu aan het prutsen met flex, maar krijg het niet aan de praat met Safari

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

phex schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:53:
Blijkbaar wil vodafone geen sale maken:

[...]

Geen speld tussen te krijgen...
Dan ga je naar Coolblue.

• phex
Ofcourse :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ahh yeah :7

http://jsfiddle.net/dmza7wnp/6/

Safari 5.1 gebruikte nog de oude syntax van flex. Da's de laatste versie die ze hebben op Spoon.net.

.edit: wtf waar is de sigaar smiley :?

.edit2: wtf waar zijn überhaupt alle smileys 8)7

.edit3: oh het is natuurlijk weer lanceer-bugs-dag.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2014 12:18 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Prefixes.. ofcourse. |:(

Wat ben ik toch blij met mijn autoprefixer. :*)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb er een paar geprobeerd, maar die ondersteunen niet al die flexbox meuk ;)

• phex
Tis ook meuk, good old tables FTW ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Cl6eAo.jpg

Maar goed, van Safari mag content dus niet scrollen in een table-cell, so that's no good.

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2014 13:11 ]

• alienfruit

alienfruit

Dit was natuurlijk te verwachten (zucht): nieuws: Ontwikkelaars kunnen nfc in iPhone 6 niet gebruiken

UE Boom heeft NFC nodig ;)

• xehbit

xehbit

Maar eens opzoek naar een mooi project management systeem met CVS (git) support. Iemand nog aanraders om naar te kijken.

Net even naar RedMine gekeken, ziet er best netjes voor zover ik heb gezien!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dragon707 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:02:
Maar eens opzoek naar een mooi project management systeem met CVS (git) support. Iemand nog aanraders om naar te kijken.

Net even naar RedMine gekeken, ziet er best netjes voor zover ik heb gezien!
Ik zou ook zeker kijken naar gitlab, ook een erg mooi pakket
Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.