De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.365 views

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
F.West98 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 01:57:
* F.West98 probeert uren een mailserver op z'n VPS werkend te krijgen, maar de applicaties willen niet verbinden.

Blijkt hij met IPv6 te verbinden, en ik had niet [::1] in de uitzonderingen staan.... }:|

edit:
Laat ook maar, SMTP op IIS is dus in IIS6 en die ondersteunt voor SMTP géén IPv6. En er is geen betere versie, en mijn server blijft stug IPv6 proberen (wel zo goed).
Nu kan ik dus niet mailen...
Al eens de smtp server van hMailServer geprobeerd? Is gratis :)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BikkelZ schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:52:
[...]

Het ligt met name aan het feit dat niemand de gemiddelde Android gebruiker naakt wil zien :+

De lange lijst met permissies die je goed moet keuren voordat je een app ooit gezien hebt en je op net je geilst bent van ja ik wil het "yes" "yes" "continue" "install the goddamn app please" op Android versus het expliciet vragen op het moment dat je het nodig hebt op iOS:

"Wilt u deze zeer crappy ogende Flappy Bird kloon toegang geven tot al uw naaktfoto's ondanks dat daar geen enkele aanleiding toe is?"
:) dat doet iOS inderdaad beter ;) maar of dat het waard is om meteen 899 euro voor neer te tikken is een andere verhaal toch? Daar ging het mij meer om. Apple is best overpriced.....

Nothing to see here!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

jbdeiman schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:10:
[...]

Dat ligt er wel aan wat je allemaal onder de specs rekent uiteraard, als je onderstaande allemaal meeneemt kom je (naast de hardware waarop de computer draait) redelijk snel in de buurt van "Apple prijzen":
- Unibody
- Gewicht
- Formaa
- Accuduur

Kijk je puur naar videokaart, schermformaat/ resolutie, processor, hdd (formaat en type) en geheugen dan zijn er echt goedkopere alternatieven te vinden. Die laatste rij is toch voor de gemiddelde consument waar hij/ zij naar kijkt.
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik indertijd ook heb zitten zoeken naar een waardig alternatief voor een Macbook Pro en dan met name vanwege de kwaliteit van de kleurweergave en in the end kwam ik altijd uit op een laptop die quasi hetzelfde (of meer) kostte dan een Macbook Pro (en dan nog de kans lopen dat het scherm anders is).
Dus als je het beeldscherm als spec gebruikt, dan ben je beter af met een Macbook Pro (en als ik tweakers mag geloven dus zeker niet met de laatste Air).

Aan de andere kant, het gros van de mensen is content met een Packard Bell laptop van 350 euries uit de Media Markt (lees: mijn mama iig wel). De gemiddelde developer is dan weer content met de gemiddelde laptop van 900 euries met een i7, SSD en 8Gb RAM (zolang ie z'n ding maar doet).
En dan heb je nog mensen die naar meer kijken die komen dan uit bij een Macbook :P

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Jan_V schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 01:46:
[...]

Ik ben nu ergens bij aflevering 7 van seizoen 1 (net 2 weken Netflix).
Gezien de positieve reacties op de serie ben ik gelijk begonnen met kijken, maar tot nu toe vind ik het wel langzaam en zeker minder leuk als bijvoorbeeld Prison Break of Lost. Waarschijnlijk komt het 'goede' nog wel.
Het is een erg langzame serie, maar vol detail.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
F.West98 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:08:
Android is inmiddels ook: inloggen en z'n werk laten doen :)
Ja, maar niet als je van iOS komt :) Ik had mss moeten zeggen dat dat de reden was om bij iOS te blijven :)

Read the code, write the code, be the code!

• Rutix
wackmaniac schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:37:
[...]

Ja, maar niet als je van iOS komt :) Ik had mss moeten zeggen dat dat de reden was om bij iOS te blijven :)
Ja maar dat is andersom ook (misschien nog wel erger). Ik kom van android af en heb iOS serieus een kans gegeven omdat ik een iphone van werk kreeg. Ik werd helemaal gek omdat sommige dingen totaal niet logisch was en ze een paar jaar achter lopen met features.

Nothing to see here!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
[...]

Ik ben een week geleden overgestapt iOS naar Android. Wat zou er anders moeten zijn? Ik heb al mijn contacten nog hoor. Die staan gewoon in m'n gmail account.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
[...]

Mooi spul he, vendor lock-ins ;)

We are shaping the future

• Gamebuster
Kutzooi, de displayport aansluiting van mijn 290X is defect... Dat wordt terugsturen, tijdje zonder videokaart :(

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 13-09-2014 16:12 ]

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 11:18
Blaudzun :D
PDebie, waar ben je :P?

• Gamebuster
Rutix schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:39:
[...]

Ja maar dat is andersom ook (misschien nog wel erger). Ik kom van android af en heb iOS serieus een kans gegeven omdat ik een iphone van werk kreeg. Ik werd helemaal gek omdat sommige dingen totaal niet logisch was en ze een paar jaar achter lopen met features.
Welke features dan? #iphonegebruiker

• Rutix
Gamebuster schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:58:
[...]

Welke features dan? #iphonegebruiker
De ergste vond ik dat er geen third party keyboards was. Ik vind de keyboard van iOS super kut als je gewent bent aan superieure keyboards zoals swiftkey of swype. Ik vond zelf de cross app communication een erg gemis maar dat komt meer omdat ik gewend was dat je iets van de ene app naar de andere kon sturen in Android zonder dat er kopieën gemaakt hoefde te worden. Sommige menu opties zitten verstopt en ik heb iemand die iOS al een poos gebruikt moeten vragen waar de fuck het zat.

Nothing to see here!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Laurens-R schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:02:
[...]

Al eens de smtp server van hMailServer geprobeerd? Is gratis :)
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:33

RayNbow

Kirika <3

Yay, pakketje van Amazon binnen... nu kan ik wat bestaande hardware aansluiten op m'n Surface... :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7RirIXkxFNj0XpzgRxdTzlsu/full.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*O*
Tablet is weer binnen en WERKT WEER

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Rutix schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:22:
[...]

De ergste vond ik dat er geen third party keyboards was. Ik vind de keyboard van iOS super kut als je gewent bent aan superieure keyboards zoals swiftkey of swype. Ik vond zelf de cross app communication een erg gemis maar dat komt meer omdat ik gewend was dat je iets van de ene app naar de andere kon sturen in Android zonder dat er kopieën gemaakt hoefde te worden. Sommige menu opties zitten verstopt en ik heb iemand die iOS al een poos gebruikt moeten vragen waar de fuck het zat.
Zit er inmiddels wel allemaal in.

Het enige wat ik écht mis wat Android en (gek genoeg) MacOS wel heeft is dat ik meerdere talen tegelijk in autocorrect heb. In MacOS lijkt Safari altijd gewoon te begrijpen in welke taal ik begin te schrijven.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Swype heeft het bijvoorbeeld wel. Geweldig toetsenbord ook direct :)

• Rutix
BikkelZ schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:12:
[...]

Zit er inmiddels wel allemaal in.

Het enige wat ik écht mis wat Android en (gek genoeg) MacOS wel heeft is dat ik meerdere talen tegelijk in autocorrect heb. In MacOS lijkt Safari altijd gewoon te begrijpen in welke taal ik begin te schrijven.
Zit er nu pas in ja :P maar ik heb nog geen iOS 8 dus voor mij is het nog steeds ruk.

Nothing to see here!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Je mag mijn tester worden dan kan ik het je zo geven :P

iOS developer

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds ik een iPad heb weet ik zeker dat ik geen iPhone wil... ik kan niet wennen aan iOS omdat ik Android gewend ben. Ik kwam er in iOS6 na een jaar iPad gebruik ineens achter dat je na de combo "2 x home" (overzicht apps) naar links kon swipen om dan bij je volume/brightness/audioplayer te kunnen komen... intuitief 8)7

Waar ik me overigens enorm aan stoor en verwacht dat dit in iOS8 ook nog zit: je hebt n videoplayer en de seek zit onderin zoals de hele wereld t doet. Als je dan full screen gaat verhuist ie naar boven en zit je volume op de plek van de seek... w...t...f.... :|

En nee, Android is ook nog niet perfect ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 13-09-2014 20:11 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso, dingen tevoorschijn swipen die niet op het scherm zijn, wat is daar het idee van? Gewoon maar aan willekeurige hoeken van het scherm trekken en hopen dat er dingen tevoorschijn komen? Met heel veel geluk ook nog datgene wat je nodig hebt? :P

Ja, ik kijk naar jou, windows 8! :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

Acid_Burn

uhuh

Haha, oops... voor de fun een bod uitgebracht op een klokkie op ebay, dacht dat de prijs veel hoger zou oplopen... niet dus :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Cartman! schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:10:
Sinds ik een iPad heb weet ik zeker dat ik geen iPhone wil... ik kan niet wennen aan iOS omdat ik Android gewend ben. Ik kwam er in iOS6 na een jaar iPad gebruik ineens achter dat je na de combo "2 x home" (overzicht apps) naar links kon swipen om dan bij je volume/brightness/audioplayer te kunnen komen... intuitief 8)7
Hehehe nou die kwam ik pas een paar dagen geleden ook ineens tegen tijdens het testen van app, WTF 8)7

Maar dat lijkt me wel echt een hele rare reden om geen iPhone te willen? Probleem is al gefixt in iOS 7 en we zitten al bij 8.

iOS developer

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

BikkelZ schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:26:
[...]
Maar dat lijkt me wel echt een hele rare reden om geen iPhone te willen? Probleem is al gefixt in iOS 7 en we zitten al bij 8.
Het niet intuïtief vinden werken van een interface lijkt mij dan juist een dealbreaker.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Tja ik bleek een hoop apps nog gewoon geïnstalleerd te hebben die ik had verwijderd van het hoofdscherm in Android, met name extra kut omdat ik sommige apps er van verdacht wellicht spyware te bevatten. Ik weet niet wat erger is? Hoeveel mensen weten überhaupt dat dan een app niet gedeïnstalleerd is als hij van het hoofdscherm af is?

[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 14-09-2014 01:05 ]

iOS developer

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BikkelZ schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:59:
Tja ik bleek een hoop apps nog gewoon geïnstalleerd te hebben die ik had verwijderd van het hoofdscherm in Android, met name extra kut omdat ik sommige apps er van verdacht wellicht spyware te bevatten. Ik weet niet wat erger is? Hoeveel mensen weten überhaupt dat dan een app niet gedeïnstalleerd is als hij van het hoofdscherm af is?
Zoveel mensen.. Zowel bij windows als android weet je dat dat snelkoppelingen zijn. Dat zit er al sinds windows 95 in voor de PC gebruikers, of hoeveel mensen snappen niet dat een programma er niet van je PC af is als je alleen de koppeling verwijderd?
Op het moment dat je weet hoe je hem op je 'home' zet, weet je vast wel wat het is.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sowieso is dat een heerlijk systeem. Op iOS zit ik altijd met het iconen-overschot te kloten. Plus, er is op iOS een theoretisch maximum aan apps (past dan simpelweg niet meer), op Android niet :+

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:43

Scott

Ik ben, dus ik tweak

F.West98 schreef op zondag 14 september 2014 @ 03:35:
Sowieso is dat een heerlijk systeem. Op iOS zit ik altijd met het iconen-overschot te kloten. Plus, er is op iOS een theoretisch maximum aan apps (past dan simpelweg niet meer), op Android niet :+
Zolang opslagruimte niet oneindig is, is er, ook op Android, een theoretisch maximum aan apps.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op zondag 14 september 2014 @ 03:20:
[...]

Zoveel mensen.. Zowel bij windows als android weet je dat dat snelkoppelingen zijn. Dat zit er al sinds windows 95 in voor de PC gebruikers, of hoeveel mensen snappen niet dat een programma er niet van je PC af is als je alleen de koppeling verwijderd?
Op het moment dat je weet hoe je hem op je 'home' zet, weet je vast wel wat het is.
Ik heb een tijdje op een helpdesk gewerkt en als er iets wel niet duidelijk is voor gebruikers dan is het wel hoe je iets deinstalleert onder Windows, met name de oudere versies. Het volgende wat je probeert nadat je ontdekt hebt dat het icoon op je bureaublad slechts een snelkoppeling was is namelijk de hele map deleten. En dat gaat de eerste paar keer ook best goed.

Windows Phone is ook van de zelfde "logica" af gestapt omdat het gewoon niét logisch is. Ik kijk net op de Android telefoon op mijn nachtkastje: eerst hebben we snelkoppelingen, waarvan ik in ieder geval de meukware heb mogen verwijderen zodat het in ieder geval net lijkt alsof mijn McAfee trial niet meer op mijn telefoon staat. Yay.

Dan is er nog de App List. Hier kan ik ook niet verwijderen maar er staan altijd wel een berg programma's tussen dat ik denk van tja wat moet ik er mee. Keertje gedownload, nooit meer aan gedacht, uit het oog uit het hart. Mag ik ze hier dan deleten? Nee, dat mag niet. Oh ja ik moet naar instellingen gaan. iBeer free gedelete. Yay!

Waarheid is dat als ik een app niet op mijn home scherm zet dat de kans dat ik hem toch ooit wil gebruiken ook echt heel klein is. Ik heb een mapje met utilities en een mapje met spelletjes die ik wel heb betaald maar eigenlijk niet meer speel. Dan nog drie of vier schermen met icoontjes en dat was het wel.
F.West98 schreef op zondag 14 september 2014 @ 03:35:
Een limiet van 40.000?

iOS developer

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Ik heb op mijn homescreen alleen snelkoppelingen om direct te bellen naar een contact met 1 druk op de knop. In mijn dock nog de algemene telefoon app, whatsapp en de browser. Slide naar rechts mijn bookmarks en verder heb ik alles alleen in de app list staan.

Dat is wat ik overzichtelijk en prettig werken vind. Dat het voor anderen prettiger is om alles bij elkaar op het homescreen te pleuren is hun keuze. Ik zou er gek van worden. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 16:14

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik ben voor Android op zoek naar een eenvoudig (qua gameplay) puzzelspel.
Iets in de trant van 2048. Waarvan je gewoon een spelletje kan doen. Als het een beetje nerdy is, dan is het helemaal mooi.

Tips?

Bridge builder vind ik ook geweldig. Daarvan heb ik volgens mij de meeste versies wel gespeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 14-09-2014 11:10 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Rutix
Matis schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:07:
Iets in de trant van 2048. Waarvan je gewoon een spelletje kan doen. Als het een beetje nerdy is, dan is het helemaal mooi.

Tips?

Bridge builder vind ik ook geweldig. Daarvan heb ik volgens mij de meeste versies wel gespeeld.
World of Goo?

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:18:
[...]

Mooi spul he, vendor lock-ins ;)
Vind het altijd jammer dat je apps die je op platform A koopt niet kunt gebruiken op platform B. Ik heb een hele tijd een android tablet gehad en redelijk wat spul voor aangeschaft, sinds kort voor iOS development een iPad Air tot mijn beschikking, maar dan moet ik dus al mijn apps opnieuw kopen :(

Vind die iPad een stuk lekkerder werken (de android is een Galaxy Tab 1), maar vertik het om al mijn apps en games opnieuw te moeten kopen... :'(

Zag het pas zelfs voor computer software, een losse licentie voor MacOS en Windows... Ging over een mirror tooltje voor AirPlay. Vond het niet echt logisch om losse licenties voor ieder platform te moeten kopen... :/

Zou toch mooi zijn als je voor alle platformen met 1 aanschaf kunt werken, zeker met de opkomst van tools als Xamarin waarmee je "makkelijk" voor meerdere platforms kan ontwikkelen. Zelf zou ik dan graag mijn software als eenmalige aanschaf willen aanbieden, maar volgens mij kan dat niet zo heel makkelijk in de stores...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat ligt ook lastig gezien het aandeel van het aankoopbedrag dat naar de eigenaar van de store gaat.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
.Gertjan. schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:53:
[...]
Zelf zou ik dan graag mijn software als eenmalige aanschaf willen aanbieden, maar volgens mij kan dat niet zo heel makkelijk in de stores...
Enige manier waarop dat kan (hacky):
  1. Bij een van de 2 platformen laten kopen
  2. In de app een code laten genereren;
  3. Deze laten invullen in een eigen site;
  4. Een "voucher" code voor de andere platform aanleveren.
Dit zijn sommige app op het iOS platform die zo werken. Maar dan met updates, voor de huidige gebruikers is het een free update, voor de nieuwe is het een paid iets (bijvoorbeeld in de tijd van iOS7 OmniFocus 2 voor iPhone. OF1 gekocht na 1 mei, kreeg je OF2 gratis via deze hack).

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ben ik dat nu of zijn de zip's en tar-bals van drupal offline :/

Wilt nen mens iets testen gaat het niet want de verbinding word geherinitialiseerd 8)7 |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Damic op 14-09-2014 13:11 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:10:
Ben ik dat nu of zijn de zip's en tar-bals van drupal offline :/

Wilt nen mens iets testen gaat het niet want de verbinding word geherinitialiseerd 8)7 |:(
Je wordt tegen jezelf in bescherming genomen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
Firesphere schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:14:
[...]

Je wordt tegen jezelf in bescherming genomen.
Zegzeg, Drupal begint wel beter te worden!

Ik heb met Drupal 6 gewerkt, en met 8 wordt het echt mooi!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik vermoed dat Drupal trouwens oer traag is ook :| toch de installer meh dan maar opencart eens proberen :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Biersteker
  • Laatst online: 15:53
[rant]
klote android fragmentatie. 4.4.x en 4.3.x besluiten om bij a-gps data geen speed mee te geven, maar gps only werkt perfect :@ :@
[/rant]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 19:21
Tsja, uiteindelijk blijft iOS/Android/Windows gewoon een persoonlijke voorkeur.
Zelf ben ik mijn smartphone tijdperk begonnen met een MDA, toen nog Windows Mobile, daarna via T-Mobile aan android begonnen, en in 2012, eigenlijk door een klant een iPhone aangeschaft.
Eerlijk gezegt was ik meteen verliefd op iOS, toen kwam er uiteraard ook een iPad, en in,iddels is alles in het huis Apple.
Tegenwoordig ben ik Apple Certified Professional, en eind van 2015 hoop ik eigenlijk alle belangrijke certificeringen wel op zak te hebben.
Wel heb ik een afschuwelijke hekel aan die eeuwige drang om bestoring X te moeten verdedigen, de een houd van Android, de ander van Windows, en ik van iOS :) ik doe er dan zelf ook zelden aan mee :)
Wel snap ik waarom Android gebruikers iOS als "strict" ervaren, maar zelf zie ik dat meer als een voordeel dan een nadeel.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op zondag 14 september 2014 @ 05:46:
[...]

Ik heb een tijdje op een helpdesk gewerkt en als er iets wel niet duidelijk is voor gebruikers dan is het wel hoe je iets deinstalleert onder Windows, met name de oudere versies. Het volgende wat je probeert nadat je ontdekt hebt dat het icoon op je bureaublad slechts een snelkoppeling was is namelijk de hele map deleten. En dat gaat de eerste paar keer ook best goed.

Windows Phone is ook van de zelfde "logica" af gestapt omdat het gewoon niét logisch is. Ik kijk net op de Android telefoon op mijn nachtkastje: eerst hebben we snelkoppelingen, waarvan ik in ieder geval de meukware heb mogen verwijderen zodat het in ieder geval net lijkt alsof mijn McAfee trial niet meer op mijn telefoon staat. Yay.
Lijkt mij wel dat je vaak genoeg in de app lijst komt, staat namelijk prominent in de launcher. En dat je dan ziet dat het er nog wel is.
Dan is er nog de App List. Hier kan ik ook niet verwijderen maar er staan altijd wel een berg programma's tussen dat ik denk van tja wat moet ik er mee. Keertje gedownload, nooit meer aan gedacht, uit het oog uit het hart. Mag ik ze hier dan deleten? Nee, dat mag niet. Oh ja ik moet naar instellingen gaan. iBeer free gedelete. Yay!
Sinds versie 4.x ben ik dat niet meer tegengekomen. Longpress app in de lijst en dan slepen naar verwijder is voldoende. Zelfs mijn S1 op Android 2.3 had die feature al.
Waarheid is dat als ik een app niet op mijn home scherm zet dat de kans dat ik hem toch ooit wil gebruiken ook echt heel klein is. Ik heb een mapje met utilities en een mapje met spelletjes die ik wel heb betaald maar eigenlijk niet meer speel. Dan nog drie of vier schermen met icoontjes en dat was het wel.

[...]

Een limiet van 40.000?
Heel vervelend juist, maar dat is persoonlijk. Ik houd van lekker clean homescreen met een paar apps die ik vaak gebruik.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Matis schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:07:

Tips?

Pop! Ilumbo
Orii schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:09:
Tsja, uiteindelijk blijft iOS/Android/Windows gewoon een persoonlijke voorkeur.
Zelf ben ik mijn smartphone tijdperk begonnen met een MDA, toen nog Windows Mobile, daarna via T-Mobile aan android begonnen, en in 2012, eigenlijk door een klant een iPhone aangeschaft.
Eerlijk gezegt was ik meteen verliefd op iOS, toen kwam er uiteraard ook een iPad, en in,iddels is alles in het huis Apple.
Tegenwoordig ben ik Apple Certified Professional, en eind van 2015 hoop ik eigenlijk alle belangrijke certificeringen wel op zak te hebben.
Wel heb ik een afschuwelijke hekel aan die eeuwige drang om bestoring X te moeten verdedigen, de een houd van Android, de ander van Windows, en ik van iOS :) ik doe er dan zelf ook zelden aan mee :)
Wel snap ik waarom Android gebruikers iOS als "strict" ervaren, maar zelf zie ik dat meer als een voordeel dan een nadeel.
Ja ik vroeg me eigenlijk diep van binnen ook al af waarom ik toch ineens weer deze discussie aan ging :$

[ Voor 55% gewijzigd door BikkelZ op 14-09-2014 14:31 ]

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening, prima.
Maar je mening moet wel gebaseerd zijn op waarheid, en dus niet (bijvoorbeeld) dat apps verwijderen moeilijk is :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

OK Fred.

iOS developer

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 20:02
F.West98 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:56:
Maar je mening moet wel gebaseerd zijn op waarheid, en dus niet (bijvoorbeeld) dat apps verwijderen moeilijk is :+
Zeuren over een theoretische maximum hoeveelheid apps is naar mijn mening echter nog wel wat erger dan een, naar mijn mening terechte, klacht over deinstalleren van apps ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik was toch ook niet serieus...
En de klacht is dus niet terecht, sinds op z'n minst Android 4.x (of je hebt een crappy launcher).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand had het eerver over swype/swiftkey op iOS. Hoe? Kan die instelling nergens vinden op m'n iPad.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:41:
Iemand had het eerver over swype/swiftkey op iOS. Hoe? Kan die instelling nergens vinden op m'n iPad.
3rd party keyboard via de AppStore onder iOS 8. Voor het het grote publiek vanaf 17 september, GM build is al beschikbaar voor developers en testers.

iOS developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok dus die opmerking "zit er inmiddels allemaal wel in" van jou moest eigenlijk een beetje met een korrel zout genomen worden? ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 16:14

Matis

Rubber Rocket

Thnx, lijkt een beetje op flow free.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Cartman!
  • Niet online
Of moeten jailbreaken omdat je liever Chrome gebruikt en niet iedere link van andere apps in Safari wil laten openen... is dat eindelijk gefixt in iOS8?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nope

• Ryur
Cartman! schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:07:
Of moeten jailbreaken omdat je liever Chrome gebruikt en niet iedere link van andere apps in Safari wil laten openen... is dat eindelijk gefixt in iOS8?
Zou me niks verbazen als het door de extensions wel gefixt kan worden.
Alleen dan zou Chrome iOS8 moeten ondersteunen, ben benieuwd hoe snel die zijn!

Ik zag wel ergens (heb geen bron), dat je Mailbox standaard kan instellen als Mail programma :D

Note: heb helaas nog geen iOS8, de beheerder van de Developer Program is afwezig, en hij moet de nieuwe licentie eisen accepteren :(

[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 14-09-2014 20:42 ]

• Styxxy
  • Laatst online: 15:01
F.West98 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:56:
Wat moeilijk is en wat niet, is subjectief. Daarin is geen absolute waarheid. Jij wilt nu jouw mening opdringen bij andere mensen... |:(

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Styxxy schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:55:
[...]

Wat moeilijk is en wat niet, is subjectief. Daarin is geen absolute waarheid. Jij wilt nu jouw mening opdringen bij andere mensen... |:(
Moeilijk was een ongelukkige woordkeus (en daarop word je snel afgerekend hier), maar BikkelZ beweerde dat je via instellingen e.d. een app moest verwijderen (inderdaad moeilijk), maar dat was dus niet waar.
Dat is niet mijn mening opdringen.

• Rutix
F.West98 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:09:
[...]

Moeilijk was een ongelukkige woordkeus (en daarop word je snel afgerekend hier), maar BikkelZ beweerde dat je via instellingen e.d. een app moest verwijderen (inderdaad moeilijk), maar dat was dus niet waar.
Dat is niet mijn mening opdringen.
Nee zijn opmerking was dat als je het van je home screen verwijderd dat het dan nog niet verwijderd is omdat dat een shortcut is. Daar had hij helemaal gelijk in maar wat hij wil is voor android geen gewenste functionaliteit want android werkt met shortcuts ;)

Nothing to see here!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op zondag 14 september 2014 @ 05:46:
[...]

[...]
Hier had hij ongelijk in ;)

In other news: bèta van hopelijk de laatste release van mijn app gepubliceerd! *O*

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Vreemd, typ het hele verhaal terwijl ik exact alle stappen volg op mijn Panasonic Eluga.
.oisyn schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:46:
Ok dus die opmerking "zit er inmiddels allemaal wel in" van jou moest eigenlijk een beetje met een korrel zout genomen worden? ;)
Ik gebruik het al een paar maanden, ik weet niet waar je het over hebt O-)

[ Voor 40% gewijzigd door BikkelZ op 14-09-2014 22:20 ]

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alle apps -> longpress app -> dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/pushbullet-uploads/ujzFAHFBYD6-fSqO69NULtHcbmF1RxYSNrAB2QWppawg/Screenshot_2014-09-14-22-21-32.png
en dit (er staat: Installatie ongedaan....)
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/pushbullet-uploads/ujzFAHFBYD6-7rilt3ZLNIGF7BUQ5FFeb0eZZAzvdV5U/Screenshot_2014-09-14-22-26-29.png

De eerste is TouchWiz en de tweede is stock Android (ParanoidAndroid)

[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 15-09-2014 15:38 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:19:
[...]

Nee zijn opmerking was dat als je het van je home screen verwijderd dat het dan nog niet verwijderd is omdat dat een shortcut is. Daar had hij helemaal gelijk in maar wat hij wil is voor android geen gewenste functionaliteit want android werkt met shortcuts ;)
Splitting hairs. Het feit dat het met shortcuts werkt is geen reden om niet vanaf de plek van de shortcut naar het uninstall scherm van die app te kunnen navigeren.

Bah, kut Safari maakt een <div style="overflow-y:scroll; max-height: 90%"> 1 regel hoog ipv dat ie eerst gewoon netjes tot die max-height groeit.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2014 23:05 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is webkit in basic, niet safari.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38
Weer opstarten na een heerlijke vakantie, had ik toch maar een weekje extra genomen :(

RTFM!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-11 21:42
Dan had je volgende week hetzelfde probleem gehad toch?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Fijn dit.
Vodafone kampt met Gateway Timeouts. Google en Tweakers zijn bijvoorbeeld niet te bereiken, maar een zoekopdracht in de zoekbalk van FF invullen werkt weer wel. En RDP gelukkig ook.

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

En ik wilde net even pimpen met een upgrade kwa internet hier op kantoor. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3760955634.png

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:50:
Fijn dit.
Vodafone kampt met Gateway Timeouts. Google en Tweakers zijn bijvoorbeeld niet te bereiken, maar een zoekopdracht in de zoekbalk van FF invullen werkt weer wel. En RDP gelukkig ook.
Weet je wat ook fijn is, 2 images van 1080 × 1920 die samen meer als 2mb zijn en meer als 1.2 sec. duren om te laden. Ooit van resize gehoord?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Brakkie41 schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:00:
En ik wilde net even pimpen met een upgrade kwa internet hier op kantoor. :D

[afbeelding]
Hah ik kan sneller downloaden op kantoor >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3760971256.png

Last.fm
Films!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
F.West98 schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:27:
'Installatie ongedaan maken' ?

Illustreert wat mij betreft precies het probleem: het is technobabble. Normale mensen willen gewoon een app verwijderen. Leuk dat 'een installatie ongedaan maken' technisch misschien correcter is, maar voor 98% vd wereldbevolking is het de verkeerde uitleg. :z

{signature}

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben al blij als ik 2mb/s kan halen op het werk of thuis in Centraal Londen...

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38
dev10 schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:10:
Dan had je volgende week hetzelfde probleem gehad toch?
Niet helemaal, nu ben ik een week op vakantie geweest. Ik had nog wel graag enkele dagen echt thuis gezeten :).

RTFM!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

Acid_Burn

uhuh

alienfruit schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:01:
Ik ben al blij als ik 2mb/s kan halen op het werk of thuis in Centraal Londen...
Zelfde hier.... Alleen crappy ADSL. We hebben wel een glasvezeltje binnen voor site-site telefonie, maar offertes om daar over te internetten komen op >€350 p/m voor 10Mbit 8)7

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Lees net op LinkedIn dat mijn directe collega in de VS naar YouTube is gegaan. Ben nu de enige iOS developer en ik zit hier. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren allemaal.

iOS developer

• Ryur
BikkelZ schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:41:
Lees net op LinkedIn dat mijn directe collega in de VS naar YouTube is gegaan. Ben nu de enige iOS developer en ik zit hier. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren allemaal.
Heeft hij niks gezegd dan? :O

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 21:45
[afbeelding]
[afbeelding]

Let wel dat PA totaal geen stock Android is. Sterker nog, van de vertalingen klopt geen hout. Dit in tegenstelling tot AOSP, CM en Omni die tenminste de Google vertalingen gebruiken...

Momenteel bezig met Docker, afgelopen vrijdag mee begonnen en eigenlijk wel tevreden over. Het enige wat we nog een beetje missen is een fatsoenlijke webinterface. Nu werkt dockerui wel leuk, maar is erg beperkt, dus Shipyard geïnstalleerd. Is ook een leuk pakket, maar daar werkt het starten van containers in combinatie met custom ports weer niet goed 8)7.. Iemand nog andere suggesties toevallig?

• Gamebuster
Ik heb net mijn scherm schoongemaakt met een AH Glas Doekje en zo'n zeemdoekje. Ik heb nog nooit, maar dan echt nooit, mijn scherm zo schoon gekregen. Ik zit in de zon en ik zie vrijwel geen stof of strepen.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

100% stock Android:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mdzxQ8acNXD2F8vwwkC9HifX/thumb.png

[ Voor 17% gewijzigd door _David_ op 15-09-2014 12:07 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Hipska
  • Laatst online: 10-11 14:09
Serieus nog nooit gehoord van resizen of thumbnails?

---
Beter ja O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Hipska op 15-09-2014 16:09 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Niet vanaf een telefoon nee.
--
Zo beter? :>

[ Voor 25% gewijzigd door _David_ op 15-09-2014 12:08 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Eerste beste hit in de store:
Google Play: Image Shrink Lite (Resizer)

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
En de gebruikers hier verwachten een upload functie die automatisch thumbnails maakt...

• Gamebuster
wouterwouter2 schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:03:
[...]

En de gebruikers hier verwachten een upload functie die automatisch thumbnails maakt...
Haha true that. Welk jaar leven we? 2004?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

[...]

https://secure.tweakers.net/my.tnet/fotoalbum - Maakt prima thumbnails van alle afbeeldingen die ik upload.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Gamebuster
OkkE schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:04:
[...]

https://secure.tweakers.net/my.tnet/fotoalbum - Maakt prima thumbnails van alle afbeeldingen die ik upload.
Nee. Als je een afbeelding in je post zet, is het een kleine moeite om deze te resizen. Voor de kosten van bandbreedte hoef je het niet meer te doen; afbeeldingen hosten van thumbnail formaat kost een prikkie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 15-09-2014 12:06 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
En de vakantie is weer voorbij.
Dingen zijn voor de verandering verrassend goed gegaan tijdens mijn afwezigheid. Nu mn mailbox nog bijwerken.

Ik zou bijna ctrl-a -> delete willen doen. Maargoed.. lets not :+

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:06:
[...]

Nee. Als je een afbeelding in je post zet, is het een kleine moeite om deze te resizen. Voor de kosten van bandbreedte hoef je het niet meer te doen; afbeeldingen hosten van thumbnail formaat kost een prikkie.
Maar je zit wel meteen weer met copyright issues, en tevens kan de afbeelding op de externe host bijvoorbeeld dynamisch zijn, dus dan moet je die op de een of andere manier elke keer refreshen. Het klinkt heel simpel, maar er zitten wel meer problemen aan om dat te doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Je upload hier niets..

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

alex3305 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:51:
[...]

Let wel dat PA totaal geen stock Android is. Sterker nog, van de vertalingen klopt geen hout. Dit in tegenstelling tot AOSP, CM en Omni die tenminste de Google vertalingen gebruiken...
PA is Stock met toevoegingen. Echter zijn dit wel normale vertalingen, zo had ze in CM ook. Kan zijn dat het in KitKat inmiddels verbeterd is...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 21:45
F.West98 schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:36:
[...]

PA is Stock met toevoegingen. Echter zijn dit wel normale vertalingen, zo had ze in CM ook. Kan zijn dat het in KitKat inmiddels verbeterd is...
Als PA Stock zou zijn, dan zouden o.a. de vertalingen en system ui overeenkomen met zowel AOSP als CM, maar als je ze naast elkaar draait dan zie je echt wel grote verschillen. Zo is de stock vertaling uit de GEL ook gewoon verwijderen als je een app wilt verwijderen en niet installatie ongedaan maken.

• Gamebuster
Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:17:
[...]

Maar je zit wel meteen weer met copyright issues, en tevens kan de afbeelding op de externe host bijvoorbeeld dynamisch zijn, dus dan moet je die op de een of andere manier elke keer refreshen. Het klinkt heel simpel, maar er zitten wel meer problemen aan om dat te doen.
Dynamische afbeeldingen? Dan thumbnail je alleen te grote afbeeldingen. Als je dan een dynamische afbeelding wil, zorg je ervoor dat-ie kleiner is dan xxx.

Copyright... voor het thumbnailen van een afbeelding? Kan me niet voorstellen dat je een waardige copyright claim kan krijgen voor het hosten van een thumbnail van een afbeelding terwijl je diezelfde copyright claim niet zou krijgen bij het enkel embedden van die afbeelding.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:54:
[...]
Dynamische afbeeldingen? Dan thumbnail je alleen te grote afbeeldingen. Als je dan een dynamische afbeelding wil, zorg je ervoor dat-ie kleiner is dan xxx.
Want grotere afbeeldingen kunnen niet dynamisch zijn? En wat als content offline word gehaald, of gewijzigd door de gebruiker?
Copyright... voor het thumbnailen van een afbeelding? Kan me niet voorstellen dat je een waardige copyright claim kan krijgen voor het hosten van een thumbnail van een afbeelding terwijl je diezelfde copyright claim niet zou krijgen bij het enkel embedden van die afbeelding.
Dat kan jij wel vinden, maar zo eenvoudig is dat niet. Bi het embedden wordt de content nog daadwerkelijk door iemand anders aangeboden, waar je dat zelf doet als je een thumbnail op je eigen servers host. Je kan dan nog beargumenteren dat het fair-use is, maar dat is ook alles behalve zeker, zie bijvoorbeeld: http://arstechnica.com/te...ls-infringe-on-copyright/

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 15-09-2014 13:01 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ryur
KOFFIE :D

Heb een nieuwe nespresso-machine hier nu. Heerlijk!

[ Voor 75% gewijzigd door Ryur op 15-09-2014 13:17 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

deadinspace

The what goes where now?

Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:00:
Je kan dan nog beargumenteren dat het fair-use is, maar dat is ook alles behalve zeker
De Nederlandse wet kent geen "fair use" (dat is een Amerikaanse constructie), dus dat beargumenteren zou weinig zin hebben in dit geval ;) (en dat maakt het hosten van thumbnails volgensmij inderdaad lastiger)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gamebuster schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:54:
[...]

Het boeit echt geen moer wat het doel is. Het gaat erom dat jij uiteindelijk zo'n image op jouw server hebt staat. Nu is dat nog enigszins te beheren als je bijvoorbeeld per user een galery hebt, maar als opeens elke img url op jouw server komt te staan..?
De vraag is eerder waarom mensen niet een normale uploader gebruiken van images, maar dan bijv. een high-res uit hun dropbox gaan linken.
Imgur maakt standaard al thumbnails aan, mocht je die willen gebruiken.

• Soultaker
  • Laatst online: 15:40
Woy schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:00:
Bi het embedden wordt de content nog daadwerkelijk door iemand anders aangeboden, waar je dat zelf doet als je een thumbnail op je eigen servers host.
Lijkt me een kul-argument aangezien het embedden van externe links net zo goed als inbreuk op het auteursrecht aangemerkt kan worden (zie bijvoorbeeld Inlinen: linken naar afbeeldingen).

Neem ook even mee dat 90% van de forum software op het internet wél thumbnails maakt wat zelden tot problemen leidt (dus het is bepaald geen onverkend terrein) en dat Tweakers vrij strak gemoderreerd wordt vergeleken met de meeste andere fora, waardoor de kans dat gebruikers illegale content posten waar Tweakers dan voor aansprakelijk wordt gesteld minimaal is.

Als je Tweakers.net vergelijkt met sites als 4chan (hosting van thumbnails én plaatjes) of Reddit (hosting van thumbnails) dan lijkt me duidelijk dat het juridisch gewoon door de beugel kan. Zeker als je bedenkt dat op die sites het percentage dubieuze content (zie bijvoorbeeld de recente Fappening posts) veel hoger ligt dan op Tweakers.

Dat jullie geen zin hebben om zo'n feature te implementeren is tot daar aan toe, maar dat het juridisch niet mogelijk is, is flauwekul. Als je daar mee aan komt zetten ben je gewoon op zoek naar een excuus, niet naar een reden.

[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 15-09-2014 14:19 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
deadinspace schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:49:
[...]

De Nederlandse wet kent geen "fair use" (dat is een Amerikaanse constructie), dus dat beargumenteren zou weinig zin hebben in dit geval ;) (en dat maakt het hosten van thumbnails volgensmij inderdaad lastiger)
De Nederlandse wet kent wel een aantal zaken die vergelijkbaar zijn met "fair use", zoals het overnemen van nieuwsberichten, citeren, bepaald gebruik in het onderwijs, parodie, etc. (met name artikel 15 en 18 van de Auteurswet).

Het lijkt mij dat een thumbnail een afgeleid werk is van het origineel en daarom strikt genomen niet zonder toestemming van de auteursrechthebbende openbaar gemaakt mag worden. Je zou m.i. kunnen beargumenteren dat een thumbnail een visuele vorm van citeren is, wat wel is toegestaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Herko_ter_Horst schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:20:
[...]
Je zou m.i. kunnen beargumenteren dat een thumbnail een visuele vorm van citeren is, wat wel is toegestaan.
En hoeveel % van het originele formaat zou dan een thumbnail maximaal mogen zijn, om volgens jou nog onder het “visueel citeren” te vallen? Ik denk iig niet dat jouw redenatie helemaal klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 15-09-2014 14:26 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:54:
[...]

Het boeit echt geen moer wat het doel is. Het gaat erom dat jij uiteindelijk zo'n image op jouw server hebt staat. Nu is dat nog enigszins te beheren als je bijvoorbeeld per user een galery hebt, maar als opeens elke img url op jouw server komt te staan..?
De vraag is eerder waarom mensen niet een normale uploader gebruiken van images, maar dan bijv. een high-res uit hun dropbox gaan linken.
Imgur maakt standaard al thumbnails aan, mocht je die willen gebruiken.
In dit geval had ik gewoon een screenshot gemaakt en die gedeeld met Pushbullet, die het toevallig uploadt en een linkje geeft.
Ik zat nog te twijfelen, maar in dit geval was het gewoon sneller dat linkje te gebruiken dan op te slaan, naam te kiezen, te openen, te resizen, op te slaan, via de crappy tnet uploadtool de foto te uploaden en dan de ubb te kopïeren. Dat is veel langer dan die halve (of ene) seconde die men nu langer moest wachten op het laden van de pagina.

Dat even los van de auteursrechtdiscussie :)

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is het weer zo laat :P ?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ryur schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:49:
[...]

Heeft hij niks gezegd dan? :O
Nou...ik had wel zo links en rechts wat hints voorbij zien komen. Had hier een week of wat geleden al dat verhaal gepost wat de reactie was van mijn manager in de VS op een aanvraag voor een dagje vrij van hem? :P

iOS developer

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.