De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.365 views

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:35

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Nog steeds niets geleerd dus :N

* MueR rent

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Staat daar nou dat je 1 uur hebt om je telefoon op te halen?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Jetzt vorbestellen und kostenlos liefern lassen.
Oder reservieren und in deinem Apple Store abholen.
Ab 19. September um 8:00 Uhr im Apple Store erhältlich. (maar dan in het Engels)
Dat zag ik dus na het pre-ordered hier in de UK. In plaats van ophalen wordt het nu afgeleverd en ik werk nagenoeg naast de Apple Store.

• alienfruit

alienfruit

Ik kreeg heel die ophaaloptie niet in de Apple Store ;(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Waarom de 128GB? Pleur je er ook al je muziek op? En had je mij niet kunnen pingelen; had je er twee kunnen halen :+

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 12-09-2014 11:56 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

BtM909 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:53:
[...]

Waarom de 128GB? Pleur je er ook al je muziek op?
Ik zou eerder gaan voor 16Gb en er dan een µSD kaart bij prikken, veel goedkoper.

Ah nee, wacht ...

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:59:
[...]

Ik zou eerder gaan voor 16Gb en er dan een µSD kaart bij prikken, veel goedkoper.

Ah nee, wacht ...
ach... weet je.... Het zure gevoel van een goedkope telefoon, blijft langer hangen dan het plezier van de lage prijs 8)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:14:
[...]

ach... weet je.... Het zure gevoel van een goedkope telefoon, blijft langer hangen dan het plezier van de lage prijs 8)
Ik zou eerlijk gezegd niet eens durven rondlopen met een gsm van 999 euries

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Nouja als mensen willen rond lopen met een telefoon uit 2012 van 800+ euro moeten ze dat helemaal zelf weten :P maar ik vind het nogal idioot :D

Nothing to see here!

• Styxxy
  • Laatst online: 11-11 16:20
The irony:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/5412cad70f06a/5412cad70ec90-Capture.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door Styxxy op 12-09-2014 12:29 ]

• alienfruit

alienfruit

Ik volg het niet... Verder als je gewoon de Nexus 6 koopt ben je helemaal weer bij :P
Ik zit nu te kijken naar de Lumia 530. Als devphone.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 20:02
Want een iPhone hebben en Windows gebruiken tegelijkertijd is uit den boze? :+

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:55
Heb zelfs een iMac met Windows :+

• space_octopus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 15:43
Johnnei schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:08:
[...]

The char cast gaat naar de ASCII-table value en niet de string representatie. dus (char) '0' is gelijk aan 48.
-Edit- Ter aanvulling: Ik denk dat hij daarmee de char wil omzetten naar de daadwerkelijk int representatie maar dan begrijp ik de -1 niet helemaal :p
Juist.
Die -1 is onnodig realiseer ik me nu. Uiteindelijk doe ik het +1 aan het einde van de code, maar dit is inderdaad onnodig. 8)7
wsitedesign schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:46:
[...]

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ;)

En mijn Argh is gelukkig opgelost... Bleek een kapotte kabel te zijn (gisteren werkte hij nog... Maar ja, digitaal signaal is ofwel alles, ofwel niks...) :X
Danku! :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Waaaaaaah! Waarom SharePoint?!!?!

Waarom werkt een indexed filter alleen goed in een view met AND operators... wat kan de nou in hemelsnaam de reden zijn dat OR filters de column indexes negeren :@

Jammer genoeg kan je ook geen conditional staments maken in CAML :( (CASE.. WHEN ... achtige zaken)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 12-09-2014 12:36 ]

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:16:
[...]

Tja... diezelfde redenatie kun je ook gebruiken voor een fiets, auto, skateboard of wat dan ook. Als je op die manier moet leven kun je beter maar onder je bed blijven liggen en hopen dat je snel uit je lijden des levens wordt verlost ;)

Het is een gebruiksvoorwerp, en voor mij persoonlijk niets anders dan een koffiezetter of pannenset.. Behalve dat ie wat duurder is.. Maar ongeveer net zo essentieel om te leven zoals ik dat op dit moment wil

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Acid_Burn

uhuh

Gah, wil ik een formule op wolframalpha laten oplossen..
Standard computation time exceeded...
Ik ga echt niet aan de pro omdat ik nu toevallig eenmalig een oplossing wil hebben :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Je lijkt mij wel, een paar jaar terug zat ik hier ook met enige regelmaat te ranten over SharePoint _O-

We are shaping the future

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Vandaag een kat rijker, maine coon erbij. Dat beest lijkt wel statisch, zo pluizig

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 12-09-2014 12:41 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
Gamebuster schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:41:
Vandaag een kat rijker, maine coon erbij. Dat beest lijkt wel statisch, zo pluizig
Pics or it didn't happen.

• Laurens-R
Alex) schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:37:
[...]

Je lijkt mij wel, een paar jaar terug zat ik hier ook met enige regelmaat te ranten over SharePoint _O-
Soms verbaas ik me onder het mom van 'hoe moeilijk kan het technisch zijn'... In dit geval kan het ook deels aan de omgeving in kwestie liggen die op sommige vlakken behoorlijk dichtgetimmerd is. Dan heb je ook weinig bewegingsruimte voor alternatieven... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 12-09-2014 12:44 ]

• Alex)
Je hebt te maken met een Office 365 / SharePoint Online-omgeving? Dan ben je sowieso al veel beperkter in wat je kunt doen, helaas.

Bij SharePoint on premises kun je tenminste nog gewoon vrolijk dingen doen met full trust, dat kun je online ook wel vergeten geloof ik...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acid_Burn schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:36:
Gah, wil ik een formule op wolframalpha laten oplossen..
42

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Laurens-R
Alex) schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:54:
Je hebt te maken met een Office 365 / SharePoint Online-omgeving? Dan ben je sowieso al veel beperkter in wat je kunt doen, helaas.

Bij SharePoint on premises kun je tenminste nog gewoon vrolijk dingen doen met full trust, dat kun je online ook wel vergeten geloof ik...
Tegenwoordig hebben we apps he... die kunnen alles :+

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:36:
[...]

Tja... diezelfde redenatie kun je ook gebruiken voor een fiets, auto, skateboard of wat dan ook. Als je op die manier moet leven kun je beter maar onder je bed blijven liggen en hopen dat je snel uit je lijden des levens wordt verlost ;)

Het is een gebruiksvoorwerp, en voor mij persoonlijk niets anders dan een koffiezetter of pannenset.. Behalve dat ie wat duurder is.. Maar ongeveer net zo essentieel om te leven zoals ik dat op dit moment wil
Een fiets en een auto zijn niet outdated na een paar jaar, normaal doe je daar toch 10 jaar mee ;)
Bovendien, als 'k mijn fiets laat vallen dan breekt ie tenminste niet :P

• Alex)
Laurens-R schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:58:
[...]

Tegenwoordig hebben we apps he... die kunnen alles :+
Ohja. We hebben Javascript-apps.

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Hkn7nel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oWV32YCl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 12-09-2014 13:05 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die setting van IE dat ie standaard alle intranet-sites opent in compatibility view... |:(

Ik snap dat die optie er is, maar dat geldt voornamelijk voor bedrijven en niet voor consumenten. En bedrijven kunnen de boel wel zo uitrollen dat die optie standaard aan staat.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2014 13:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:36:
[...]
Tja... diezelfde redenatie kun je ook gebruiken voor een fiets, auto, skateboard of wat dan ook.
Hmm, diezelfde redenatie is ook wel de reden dat ik het ook fijn vind om een goedkope fiets en redelijk oude auto te hebben. 't Is wel fijn als ze hun functie goed vervullen, maar als je echt de hele tijd bang bent dat er iets met die dingen gebeurt omdat ie zo duur is, dan vind ik dat niet ontspannen.

(Om over gejatte fietsen maar te zwijgen.)

En ik ben al een jaar gelukkig met een ubercheape Lumia 520 :)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, als je de hele tijd bang bent dat er iets met die dingen gebeurt (als in: spontaan uit elkaar vallen) omdat ze nou eenmaal zo oud zijn dan heb je hetzelfde probleem :P.

Maar goed, het is ook maar net hoe je erin staat. Ik heb nu een 16 jaar oude Mitsubishi Carisma en daar zorg ik verder niet heel erg goed voor ofzo. Ik was 'm zo goed als nooit, m'n bumper ligt er half af (nou ja dat is overdreven maar hij zit niet zoals ie hoort te zitten) en ik ben een roostertje kwijt aan de voorkant, maar #care. Komt uit een tijd dat we nog wat minder te besteden hadden maar voor nu voldoet ie nog prima.

Maar mijn vrouw is nu (eindelijk) bezig met haar rijbewijs en als ze die gehaald heeft willen we wel gaan kijken naar een moderne auto (niet nieuw maar als het aan mij ligt niet meer dan een paar jaar oud). En ja, dan ga ik er ook wel zuiniger op zijn. Niet in de zin dat ik bang ben dat er iets mee gebeurt, maar puur omdat ie liefst nog even lang meegaat.

Nou moet ik haar nog zo ver krijgen dat ze in een Audi A5 wil rijden...
Liefst ga ik voor een Tesla Model S maar dat is wat minder praktisch op vakantie :+

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2014 13:24 ]

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Achja, je kan het ook zo zien; als je het geld er voor hebt waarom niet. Toch !?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Omdat 't kan :+ De 64Gb was "nicht verfugbar" (niet verkrijgbaar) en 16 is me te min :P Die €100 maakt me dan ook niets meer uit.

Ik gebruik nu 15GB van de 32 (iPhone 5) :P :X (Heb ik wel een maand geleden ofzo een crapton aan foto's naar m'n NAS verhuisd; ik ga iig dus over die 16GB heen, maar 32 is, atm, nog genoeg).
Pleur je er ook al je muziek op?
Nope. Maar 't kan wel :+
En had je mij niet kunnen pingelen; had je er twee kunnen halen :+
Max 1 bestelling per Apple-account; m'n collega wou een grijze, ik een 'zwarte' en dat moesten dus 2 bestellingen worden (dus ieder op z'n eigen Apple-account). Geen idee hoeveel 'dezelfde' foons je op een order kon doen; er stond wel een dropdown met "menge" (aantal) maar geen idee hoe ver die ging (en of 'ie dus wel verder ging dan 1 :P ). Ik krijg nu iig:
Du hast das Limit von einer Reservierung pro Tag erreicht.
Schau morgen noch einmal vorbei, um dein Produkt zu reservieren.
:P
Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:16:
[...]

899 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 12-09-2014 13:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Erwin537
  • Laatst online: 09:06
Gamebuster schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:41:
En die worden groot :D:D Ik hou van grote katten. Helaas is onze halve maine coon een paar weken geleden dood gereden. (En ik zie het al gebeuren: het was een combinatie van het ras maine coon en nog iets, het is niet dat we een fysiek halve kat hadden.)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat sucks :/. Katten zijn soms best dom in het verkeer.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:33:
Dat sucks :/. Katten zijn soms best dom in het verkeer.
Inderdaad. Zelfs een kind op de basisschool weet wel beter.

Krijgen katten wel verkeersles in hun kittentijd?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laatst kwam ik een kat tegen, die probeerde een hijskraan achteruit in te parkeren op een invalideplek. Stom beest.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Mijn tante had een kat en die was 8 keer op een rij gezakt voor zijn theorie.
Toen maar weggedaan, waardeloos beest.

Lekker op de bank

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:15:
Liefst ga ik voor een Tesla Model S maar dat is wat minder praktisch op vakantie :+
Is als je voor praktisch gaat een Audi A2 niet wat? >:)

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
En met die oplaadstations van Tesla moet je toch een eind kunnen komen met een model S

Read the code, write the code, be the code!

• Erwin537
  • Laatst online: 09:06
.oisyn schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:15:
Tja, als je de hele tijd bang bent dat er iets met die dingen gebeurt (als in: spontaan uit elkaar vallen) omdat ze nou eenmaal zo oud zijn dan heb je hetzelfde probleem :P.

Maar goed, het is ook maar net hoe je erin staat. Ik heb nu een 16 jaar oude Mitsubishi Carisma en daar zorg ik verder niet heel erg goed voor ofzo. Ik was 'm zo goed als nooit, m'n bumper ligt er half af (nou ja dat is overdreven maar hij zit niet zoals ie hoort te zitten) en ik ben een roostertje kwijt aan de voorkant, maar #care. Komt uit een tijd dat we nog wat minder te besteden hadden maar voor nu voldoet ie nog prima.

Maar mijn vrouw is nu (eindelijk) bezig met haar rijbewijs en als ze die gehaald heeft willen we wel gaan kijken naar een moderne auto (niet nieuw maar als het aan mij ligt niet meer dan een paar jaar oud). En ja, dan ga ik er ook wel zuiniger op zijn. Niet in de zin dat ik bang ben dat er iets mee gebeurt, maar puur omdat ie liefst nog even lang meegaat.

Ben ook wel fan van Tesla, maar je kan die ivm de accus schijnbaar beter niet tweedehands kopen. Sowieso moet je met tweedehands auto's geluk hebben. Mijn ouders deden het altijd en hebben het nadat zij een keer een nieuwe auto hadden gekocht mij afgeraden om voor tweedehands te gaan..

Een vriend van mij heeft tweedehands een auto gekocht en die heeft gewoon een goede auto op de kop getikt die het nog steeds na weet ik veel hoeveel jaar (zonder al te veel kosten) gewoon goed doet.

EDIT: artikel compleet verkeerd onthouden: http://www.forbes.com/sit...worth-more-used-than-new/
Er word wel iets gezegd over de accus en dat dat een reden zou kunnen zijn dat used duurder is. Maar dat is VS en dus misschien (hier) niet eens relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin537 op 12-09-2014 13:58 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:44:
[...]

Is als je voor praktisch gaat een Audi A2 niet wat? >:)
Een soccer mom car. Ja daar ziet ze zich zelf wel in rijden. Doet haar moeder ook. Moet ze doen, heb ik een excuus om gewoon een auto voor mezelf te kopen :P. Maar we zullen wel ergens bij een Volvo V60 uitkomen oid.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2014 13:59 ]

• alienfruit

alienfruit

Zag zowaar eenoplaadpunt bij in de straat: http://www.pivcharge.co.u...ndon#sthash.6ADPiOo3.dpbs

Alleen niet gratis :(

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-11 21:42
Erwin537 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:50:
[...]

Een vriend van mij heeft tweedehands een auto gekocht en die heeft gewoon een goede auto op de kop getikt die het nog steeds na weet ik veel hoeveel jaar (zonder al te veel kosten) gewoon goed doet.
Mijn eerste auto (Hyundai Accent 1.3) heb ik tweedehands gekocht en echt nooit problemen mee gehad. In totaal 3000 euro voor betaald en afgezien van normaal onderhoud, geen gekke kosten gemaakt. In totaal heb ik er 70.000 kilometer mee gereden, voordat ik hem achterop een trekhaak parkeerde. Als ik dat geintje niet had gehad, had ik hem helemaal opgereden.

In juni heb ik m'n tweede auto (Ford Foces 1.6) gekocht en nadat ik hem gekocht heb, heb ik hem door een andere garage na laten kijken en een grote beurt laten geven. (Was nog niet gedaan, omdat ik de auto gekocht had en gelijk mee wilde nemen.) Volgens de andere garage was de auto prima in orde voor zover ze konden zien.

Je moet inderdaad een beetje geluk hebben en in ieder geval Bovag garantie of iets dergelijks afsluiten. Ik heb nu problemen met de ontsteking van de motor (lekke vriesplug, schijnt vaker te gebeuren), maar door de garantie wordt het nu nog gratis voor me gemaakt.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:55

JJ93

Error 418

RobIII schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:27:
[...]

Omdat 't kan :+ De 64Gb was "nicht verfugbar" (niet verkrijgbaar) en 16 is me te min :P Die €100 maakt me dan ook niets meer uit.

Ik gebruik nu 15GB van de 32 (iPhone 5) :P :X (Heb ik wel een maand geleden ofzo een crapton aan foto's naar m'n NAS verhuisd; ik ga iig dus over die 16GB heen, maar 32 is, atm, nog genoeg).
Tja je betaald nu 100€ meer, maar als je hem verkoopt zie je dat bedrag wel bijna terug. Zeker nu de stap 16->64 GB is voor hetzelfde geld zou ik sowieso voor minimaal 64GB gaan. 128GB is wel leuk voor de kick :D

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Oftewel: je betaalt de prijs van een midrange foon voor een beetje flash geheugen. Ik heb die appels nooit begrepen.
Maar ja, ik heb dan ook nog steeds een SGS+ van 3 jaar oud dus ik heb geen recht van spreken. :P

In ander nieuws: na twee weken refactoren nog maar 47% van het aantal regels code over. * Tjolk is best blij met dat resultaat. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• wackmaniac
Maar heb je nu ook nog maar 47% van de functionaliteit over, dat is de grote vraag ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wait... Je verwijst naar een oplaadpaal in je straat met een link en die link laat mij alleen wat tekst zien en een map :? -O-

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ger schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:24:
Oftewel: je betaalt de prijs van een midrange foon voor een beetje flash geheugen. Ik heb die appels nooit begrepen.
Met welk toestel vergelijk je de iPhone (want anders kan je niet zeggen dat het een midrange toestel is :))?

• wackmaniac
De oplaadpunten die Tesla neerplempt zijn voor zover ik weet gratis, iig voor Teslarijders.

• Merethil
  • Laatst online: 11-11 20:02
BtM909 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:37:
[...]

Met welk toestel vergelijk je de iPhone (want anders kan je niet zeggen dat het een midrange toestel is :))?
Nee, geheugenupgrades kosten hetzelfde als een midrange phone, da's wat 'ie bedoelt ;)

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:29

ErikKo

Rippie

Apple met Android vergelijken blijft een beetje appels met peren vergelijken (pun intended).

Los daarvan, als ik mijn huidige telefoon, OnePlus One, met een iPhone 6 vergelijk schrik ik toch wel van de prijs.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Android vs iOS is als Windows vs Mac OS X

Je betaalt de hoofdprijs voor iets en je krijgt er iets wat marginaal beter is voor terug. Als je een telefoon ziet als met name een verzameling specs waar je bepaalde apps op kunt draaien dan koop je waarschijnlijk een Android telefoon en gebruik je een Windows bak die de zelfde specs heeft als een MacBook voor de helft van het geld.

iOS developer

• wackmaniac
Dat valt nog wel mee; ik heb dat laatst bekeken en de enige laptop die ik kon vinden die qua specs in de buurt van een Macbook Pro kwam was een Lenovo Yoga Pro 2 en dis was niet zo gek veel goedkoper :)

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Apple / Windows discussies d:)b

Ik doe het net even anders. Van Windows naar Mac Os X en van iOS naar Android :+

• alienfruit

alienfruit

Ik heb gewoon beide telefoons. Ik wil eigenlijk die Xiaomi Mi 4 maar die kan je hier niet krijgen en mijn Chinese collega komt voorlopig niet naar Londen.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:07
wackmaniac schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:01:
Dat valt nog wel mee; ik heb dat laatst bekeken en de enige laptop die ik kon vinden die qua specs in de buurt van een Macbook Pro kwam was een Lenovo Yoga Pro 2 en dis was niet zo gek veel goedkoper :)
Dat ligt er wel aan wat je allemaal onder de specs rekent uiteraard, als je onderstaande allemaal meeneemt kom je (naast de hardware waarop de computer draait) redelijk snel in de buurt van "Apple prijzen":
- Unibody
- Gewicht
- Formaa
- Accuduur

Kijk je puur naar videokaart, schermformaat/ resolutie, processor, hdd (formaat en type) en geheugen dan zijn er echt goedkopere alternatieven te vinden. Die laatste rij is toch voor de gemiddelde consument waar hij/ zij naar kijkt.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
alienfruit schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:05:
Ik heb gewoon beide telefoons. Ik wil eigenlijk die Xiaomi Mi 4 maar die kan je hier niet krijgen en mijn Chinese collega komt voorlopig niet naar Londen.
De wat? Zelf Google kent die telefoon niet...

• wackmaniac
Scherm met zelfde DPI was de grote spelbreker in mijn geval, daar waren iets minder dan jaar geleden weinig alternatieven voor te vinden hier op de pricewatch. Zelfde accuduur heb ik ook niet kunnen vinden. Misschien kan je een paar alternatieven geven die vergelijkbare specs hebben als pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,8GHz 512GB met daarbij de kanttekening dat ik scherm, accuduur, SSD en CPU-snelheid erg belangrijk vind :)

[ Voor 58% gewijzigd door wackmaniac op 12-09-2014 16:16 ]

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:29

ErikKo

Rippie

wouterwouter2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:11:
[...]

De wat? Zelf Google kent die telefoon niet...
Hij heeft zijn post geedit. Try again. :)

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
ErikKo schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:13:
[...]

Hij heeft zijn post geedit. Try again. :)
En zelfs mijn quote is geupdate :o

• Laurens-R
Oculus Rift based Internet Rollercoaster Simulator

YouTube

Het idee is dat er een zoekopdracht gegeven word binnen Yahoo Japan. Op basis van hoeveelheid hits, positieve en negatieve reacties en relevantie van zoekresultaten word vervolgens een achtbaan gegenereerd...

vanaf 2.40 start de echte ride.

ps. Zwaar japans event gehalte, inclusief schreeuwende japanner. :P

ps2. Dit wil ik voor een toekomstige Rollercoaster Tycoon VR edition _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Laurens-R op 12-09-2014 16:29 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF, ik moest net mijn 2,5-jarige dochter overtuigen van het feit dat meisjes óók best kunnen voetballen, en niet "dat dat alleen is voor jongens en dat meisjes maar moeten kijken". Ik kon haar pas overtuigen na haar een wedstrijd vrouwenvoetbal op Youtube te hebben laten kijken 8)7

Kijk, ze heeft natuurlijk wel gelijk :+ (gegeven het feit dat ik het er maar wat moeilijk mee had om gewoon een stukje voetbal te laten zien ipv dode spelmomenten :X) maar waar ze die wijsheid vandaan heeft...

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2014 17:07 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Als je d'r maar niet vertelt dat mannen ook best kunnen strijken :9

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Voetbal is toch uitsluitend voor meisjes en mietjes? http://www.salon.com/2014..._here_is_watching_soccer/

(En wat betreft het algemene beeld - het 'wk lingerie' en de spotjes ervoor zullen vast niet helpen :X En wie weet wat Derksen in een onbewaakt moment allemaal uitgekraamd heeft wat je dochter ineens oppikt.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ze is 2,5, en we kijken dat soort onzin niet. Ik gok eerder dat ze het heeft opgepakt van een ouder jongetje op de kinderdagopvang.

• Tjolk
  • Nu online
wackmaniac schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:35:
Maar heb je nu ook nog maar 47% van de functionaliteit over, dat is de grote vraag ;)
Ongeveer 80%. ;)
Maar aangezien de overige 20% oude functies betrof die niet meer gebruikt worden missen we er niets aan.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik heb na een maandje Go mijn oude Node.js project weer opgepakt.

Ik vind Go een zeer fijne programmeertaal hoor. Met name de multiple return functions, snelle compiling en de uitgebreide standaard library. Oh ja, eens geen callbacks is ook wel fijn.

Helaas mis ik gewoon een heleboel tools en frameworks die ik met Node.js wel heb. Ik heb geen zin om met low level websockets te werken wanneer ik ook met socket.io kan werken. Ik heb geen zin om zelf queries te schrijven wanneer Sails.js een prima ORM hebt. Ik heb geen zin om zelf een validatie library te schrijven wanneer Node.js er tientallen heeft. Ook heeft Go geen IDE met een debugger. JetBrains pls.

Dan heb ik het uiteraard wel over situaties waar het verantwoord en mogelijk is om bepaalde tools te gebruiken. Ik zal heus wel eens zelf queries schrijven wanneer de performance in het geding komt.

Ik wil een webapp bouwen, niet zelf alle tools en frameworks om dat te doen.

• F.West98
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

|:(

Elke keer trap ik er weer in. Android Studio updates.
Error:org.gradle.tooling.model.GradleProject.getBuildDirectory()Ljava/io/File;
FFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU Gradle wil niet meer.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Misschien een encoding issue? Het gaat tenslotte om /io/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is een fout die Google niet eens kent. Jawel, mensen vragen wat het is. Niemand weet wat het is.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok, serieus?

Ik denk dat er een library niet goed geimporteerd is.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien moet je je Android Studio gewoon niet op het Canary Channel zetten...?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het gaat ook gewoon om 0.8.9, Beta release. Ik zat op 0.8.4, Canary ;)
Maar nu ik Android Studio helemaal opnieuw heb geïnstalleerd lijkt het weer te werken.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
F.West98 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:52:
Het gaat ook gewoon om 0.8.9, Beta release. Ik zat op 0.8.4, Canary ;)
Maar nu ik Android Studio helemaal opnieuw heb geïnstalleerd lijkt het weer te werken.
Ik zit ook op 0.8.9 Beta.
Hij bevalt mij goed eigenlijk!

Moet voor dit project (halfjaartje) programmeren in Android. Ik ben blij dat ik niet in Eclipse hoef, als ik soms mijn collega's zie werken, nee dankje!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hmm, vandaag 46 git repo's gepulled. Hoezo ik heb te veel lopende projecten...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Android Studio is niet zo heel fijn met Git.
Ik commit alles in de IDE, maar ik heb in SourceTree wel talloze Staged en Unstages changes.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

10 euro aan Advert Value.

Na alles dat ik heb gesloopt, 10 euro.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

jbdeiman schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:10:
[...]

Dat ligt er wel aan wat je allemaal onder de specs rekent uiteraard, als je onderstaande allemaal meeneemt kom je (naast de hardware waarop de computer draait) redelijk snel in de buurt van "Apple prijzen":
- Unibody
- Gewicht
- Formaa
- Accuduur

Kijk je puur naar videokaart, schermformaat/ resolutie, processor, hdd (formaat en type) en geheugen dan zijn er echt goedkopere alternatieven te vinden. Die laatste rij is toch voor de gemiddelde consument waar hij/ zij naar kijkt.
Klopt maar dat is ook het verhaal een beetje. Het is wel lastig om een PC te vinden die met Apple specs stukken goedkoper is maar het is helemaal onmogelijk om te zeggen bij sommige specs "dat heb ik niet nodig". Ik heb 8GB RAM en een SSD nodig en de rest....*shrugs*

Mijn baas vroeg me vanochtend of het een goed idee was naar een iPhone 6 te upgraden. Ik vraag wat heb je nou. Een Nexus 5 zeg 'ie.

Nou wacht misschien maar gewoon op de iPhone 7 :$ _O-

iOS developer

• Rutix
BikkelZ schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 20:36:
[...]

Klopt maar dat is ook het verhaal een beetje. Het is wel lastig om een PC te vinden die met Apple specs stukken goedkoper is maar het is helemaal onmogelijk om te zeggen bij sommige specs "dat heb ik niet nodig". Ik heb 8GB RAM en een SSD nodig en de rest....*shrugs*

Mijn baas vroeg me vanochtend of het een goed idee was naar een iPhone 6 te upgraden. Ik vraag wat heb je nou. Een Nexus 5 zeg 'ie.

Nou wacht misschien maar gewoon op de iPhone 7 :$ _O-
Precies. De iPhone 6 is zowat gelijk aan een Nexus 4 (je kunt zelfs beargumenteren dat de Galaxy Nexus bijna alles al had wat de iPhone 6 nu krijgt.) Mensen die een iPhone 6 kopen betalen dus alleen voor een merk :+

Nothing to see here!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rutix schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 20:45:
[...]

Precies. De iPhone 6 is zowat gelijk aan een Nexus 4 (je kunt zelfs beargumenteren dat de Galaxy Nexus bijna alles al had wat de iPhone 6 nu krijgt.) Mensen die een iPhone 6 kopen betalen dus alleen voor een merk :+
Couldn't care less :)
De iPhone 3 beviel me, de 4 beviel me (en is nog steeds in gebruik bij IlseIII), de 5 bevalt me en de 6 zal me ook bevallen. De overgang is vlekkeloos (effe inloggen en *whoep* alles is waar je 't op je ouwe foon had achtergelaten), iOS bevalt me (ik hoef niet zo nodig te jailbreaken of "poweruser zaken" te doen op m'n foon; als ik kan bellen / whatsappen en mail checken / surfen ben ik heel blij) en ik zie werkelijk geen reden om géén iPhone te kopen. Ieder z'n meug. Laat iedereen lekker.

Ja maar! Ja maar! Duuuuuuuuuuuuuuuuuuur! -> :O

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• wackmaniac
RobIII schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:23:
[...]

... De overgang is vlekkeloos (effe inloggen en *whoep* alles is waar je 't op je ouwe foon had achtergelaten), ...
Exact dat was een van de redenen om 3 jaar terug toch niet de overstap naar Android of Windows te maken, maar om op iOS te blijven. Ben er alleen nog steeds niet over uit of ik over wil naar de 6; mijn 4s voldoet in principe nog prima en ik moet zeggen dat ik op dit moment de extra schermgrootte niet echt mis.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Android is inmiddels ook: inloggen en z'n werk laten doen :)

• Tjolk
  • Nu online
F.West98 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:08:
Android is inmiddels ook: inloggen en z'n werk laten doen :)
Dat. Heb mijn foon al een paar keer van een nieuwe ROM voorzien en binnen de tijd die wifi nodig had om alles te downloaden had ik alles weer op orde.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Rutix schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 20:45:
[...]

Je betaalt voor het OS, de updates daar op en je privacy.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dus het (tegenwoordig iets minder) sterk verouderde iOS, de pogingen het modern te maken door features van anderen te kopiëren en de kans dat je naaktfoto's gelekt worden :+

• Rutix
BikkelZ schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:26:
[...]

Je betaalt voor het OS, de updates daar op en je privacy.
Yea :p privacy we saw that with the nude photos ;). Echt als je denkt dat Apple een rat ass geeft om je privacy dan ben je best naïef :P.

Nothing to see here!

• Gamebuster
Zojuist laatste aflevering breaking bad gezien. Na het zien van de gehele serie kan ik maar 1 ding zeggen: De hoge ratings voor de show zijn niet overrated. Het is echt 1 van de beste series die ik ooit heb gezien.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Gamebuster schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:33:
Zojuist laatste aflevering breaking bad gezien. Na het zien van de gehele serie kan ik maar 1 ding zeggen: De hoge ratings voor de show zijn niet overrated. Het is echt 1 van de beste series die ik ooit heb gezien.
Tricky hoor om nu pas de finale te kijken, het internet zit vol met spoilers van BB :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Alex)
_David_ schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:01:
[...]

Tricky hoor om nu pas de finale te kijken,
Ik heb 'm vorige week pas gezien. :)
het internet zit vol met spoilers van BB :P
Ja, klopt. En het is verrekte moeilijk om die te ontlopen...

Ik heb een paar keer iets opgezocht naar aanleiding van iets wat in de show gebeurde, ik kwam dan al vrij snel uit op de Breaking Bad-wiki waar het hele verhaal natuurlijk op staat. Verdomde moeilijk om dan niet te spoileren :X

Afgezien daarvan vind ik het ook een hele goede serie. Het enige waar ik me zo nu en dan aan stoorde was het tempo van het verhaal. Ik denk dat je de helft van de afleveringen in S2 en de eerste helft van S3 eruit zou kunnen knippen zonder dat je iets gemist zou hebben.

De rest is wel meesterlijk bedacht. :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Is dit een goed moment om mijn waardering voor de serie Fargo hier weer te spammen?

iOS developer

• Alex)
Misschien; want ik moet nu iets zoeken om de leegte, die het einde van Breaking Bad in mijn weekindeling heeft geslagen, in te vullen. :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:53:
Dus het (tegenwoordig iets minder) sterk verouderde iOS, de pogingen het modern te maken door features van anderen te kopiëren en de kans dat je naaktfoto's gelekt worden :+
Het ligt met name aan het feit dat niemand de gemiddelde Android gebruiker naakt wil zien :+

De lange lijst met permissies die je goed moet keuren voordat je een app ooit gezien hebt en je op net je geilst bent van ja ik wil het "yes" "yes" "continue" "install the goddamn app please" op Android versus het expliciet vragen op het moment dat je het nodig hebt op iOS:

"Wilt u deze zeer crappy ogende Flappy Bird kloon toegang geven tot al uw naaktfoto's ondanks dat daar geen enkele aanleiding toe is?"

[ Voor 35% gewijzigd door BikkelZ op 13-09-2014 00:55 ]

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:47:
Is dit een goed moment om mijn waardering voor de serie Fargo hier weer te spammen?
Staat al een tijdje op het programma om te gaan kijken, maar voel enige terughouding. Waarschijnlijk omdat ik de film zo goed vind en dus bang ben dat de serie tegen valt. Wat vond jij van de film?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:54:
[...]

Staat al een tijdje op het programma om te gaan kijken, maar voel enige terughouding. Waarschijnlijk omdat ik de film zo goed vind en dus bang ben dat de serie tegen valt. Wat vond jij van de film?
Vergeet de film, dit is een klasse apart. De film is heel goed en de serie ook maar je krijgt niet echt het zelfde soort film maar dan uitgesmeerd over tien delen.

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:56:
[...]

Vergeet de film, dit is een klasse apart. De film is heel goed en de serie ook maar je krijgt niet echt het zelfde soort film maar dan uitgesmeerd over tien delen.
Ah mooi, dat is precies wat ik niet wilde zien. Het eerste seizoen is al (bijna) afgelopen right? Denk dat er dan weer eens serie binge aan zit te komen :*)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Gamebuster schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:33:
Ik ben nu ergens bij aflevering 7 van seizoen 1 (net 2 weken Netflix).
Gezien de positieve reacties op de serie ben ik gelijk begonnen met kijken, maar tot nu toe vind ik het wel langzaam en zeker minder leuk als bijvoorbeeld Prison Break of Lost. Waarschijnlijk komt het 'goede' nog wel.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 probeert uren een mailserver op z'n VPS werkend te krijgen, maar de applicaties willen niet verbinden.

Blijkt hij met IPv6 te verbinden, en ik had niet [::1] in de uitzonderingen staan.... }:|

edit:
Laat ook maar, SMTP op IIS is dus in IIS6 en die ondersteunt voor SMTP géén IPv6. En er is geen betere versie, en mijn server blijft stug IPv6 proberen (wel zo goed).
Nu kan ik dus niet mailen...

[ Voor 32% gewijzigd door F.West98 op 13-09-2014 02:05 ]

Verwijderd

Jan_V schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 01:46:
[...]

Ik ben nu ergens bij aflevering 7 van seizoen 1 (net 2 weken Netflix).
Gezien de positieve reacties op de serie ben ik gelijk begonnen met kijken, maar tot nu toe vind ik het wel langzaam en zeker minder leuk als bijvoorbeeld Prison Break of Lost. Waarschijnlijk komt het 'goede' nog wel.
Als je alle seizoenen van Prison Break en Lost leuk vindt is er een goede kans dat je Breaking Bad altijd langzaam zal blijven vinden. Ik vind eerstegenoemde series namelijk helemaal niet goed (eerste seizoen van Lost en PB misschien uitgezonderd) en Breaking Bad juist geweldig. Natuurlijk geen reden om niet verder te kijken, maar gewoon een "heads up" :)
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.