De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.362 views

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 09:13

vpm

Think, tinker, tank

PdeBie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:01:

Nieuw:
[afbeelding]

Pluspunten:
[blaat]

Minpunten:
[blaat]
Gast, wij hebben exact dezelfde... verschrikkelijk poepapparaat. De koffie is echt bagger, maar dat zal dan wel aan onze bonen liggen. Wat moeten jullie drinken? Koffie is alleen op zn sterkst enigszins te drinken :(

[ Voor 35% gewijzigd door vpm op 11-09-2014 14:39 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Koffie is nooit te drinken. Grapjas ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Alleen de koffie! Hier staat ook een Douwe Egberts en als je daar een beetje koffie uit wil hebben moet je espresso pakken en de sterkte op max zetten. :P
Op m'n andere werkplek (da's dan weer overheid) staan machines van AutoBar. 's Beter qua koffie dan de machine van DE hier maar het kan toch niet tippen aan m'n vorige werk waar de koffie uit een Jura kwam.

Saved by the buoyancy of citrus

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03
alienfruit schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:41:
Koffie is nooit te drinken. Grapjas ;)
Inderdaad, echt developers eten de bonen gewoon zo op en drinken hoogstens (kokend) water erbij om het weg te spoelen.

Ik lust ook geen koffie

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Lekker op de bank

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 15:42

ErikKo

Rippie

Pff, jullie hebben het maar goed met zo'n luxe koffiemachine. Wij hebben zo'n alleskunner staan. Ik neem voortaan mijn eigen oploskoffie van de supermarkt mee omdat dat beter smaakt dan die meuk die uit dat apparaat komt sijpelen.

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Cyphax schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:43:
[...]

Alleen de koffie! Hier staat ook een Douwe Egberts en als je daar een beetje koffie uit wil hebben moet je espresso pakken en de sterkte op max zetten. :P
Op m'n andere werkplek (da's dan weer overheid) staan machines van AutoBar. 's Beter qua koffie dan de machine van DE hier maar het kan toch niet tippen aan m'n vorige werk waar de koffie uit een Jura kwam.
Ik kan bevestigen dat de Espresso stand op max van de Douwe Egberts machines de enige stand is waarop je ietwat deftige koffie krijgt (zeker als ie er in slaagt om een er schuimlaagje op te krijgen, anders is het gewoon weer brakke koffie).
Dido schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:28:
[...]

Alsof de meesten in andere talen minder fouten gaan maken? Make that the cat wise and thank you the cowcake!
Nee, maar je zet ze wel aan tot actief gebruik van een vreemde taal, ze komen meer in aanraking met een vreemde taal en dat is boverderlijk voor de kennis van hun vreemde taal. Na 4 jaar in Brussel kan ondertussen ook al een serieus mondje frans spreken (wat voordien zeker niet het geval was).

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik heb liever Senseo dan onze ambilight :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 11-09-2014 14:54 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38

Dido

heforshe

Hardfreak schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:48:
Nee, maar je zet ze wel aan tot actief gebruik van een vreemde taal.
Mijn oorspronkelijke punt was echter vooral gericht op het gebruik van iemands moerstaal... Ik denk dat het geen kwaad kan om daar de fouten uit te halen voordat we aan andere talen beginnen. Mogelijkerwijs heb je mijn (subtiele?) nadruk gemist die ik had toegevoegd in de opmerking die ik aanhaalde. ;)

Wat betekent mijn avatar?

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Zou je ooit nog wat leren als je eerst alles foutloos moet doen in het een, alvorens te beginnen aan het ander?

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Dido schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:00:
[...]

Mijn oorspronkelijke punt was echter vooral gericht op het gebruik van iemands moerstaal... Ik denk dat het geen kwaad kan om daar de fouten uit te halen voordat we aan andere talen beginnen. Mogelijkerwijs heb je mijn (subtiele?) nadruk gemist die ik had toegevoegd in de opmerking die ik aanhaalde. ;)
Subtiliteit werkt niet zo goed bij mij, 't schijnt meer iets te zijn voor vrouwen :9

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
Dido schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:00:
[...]
Mijn oorspronkelijke punt was echter vooral gericht op het gebruik van iemands moerstaal... Ik denk dat het geen kwaad kan om daar de fouten uit te halen voordat we aan andere talen beginnen. [...]
Eigenlijk is de oplossing ook gewoon simpel. Stuur alle proefwerken en verslagen ook door naar de Nederlands leraar en geef tot 2 punten aftrek van het cijfer voor X aantal fouten in de spelling ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
.oisyn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:35:
Is firefox nou eigenlijk ook al van de -moz- prefixes af als het gaat om CSS transitions?
.edit: ja dus
Waardeloos al die vendor-prefixes. Ik snap dat het experimenteel is en dat gedrag kan verschillen en weet ik veel, maar ik voelde me meteen weer recalcitrant worden en in IE-modus schieten :X.

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Caelorum schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:19:
[...]

Eigenlijk is de oplossing ook gewoon simpel. Stuur alle proefwerken en verslagen ook door naar de Nederlands leraar en geef tot 2 punten aftrek van het cijfer voor X aantal fouten in de spelling ;)
Momenteel is dat tegen de regels omdat je op een test bio enkel maar punten mag krijgen voor de inhoudelijke correctheid van je antwoorden. Beter zou het zijn moest je bij het vak Nederlands extra punten kunnen verdienen als je géén fouten maakt op proefwerken van een ander vak.

• Dido

Dido

heforshe

Caelorum schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:19:
Ik zou er helemaal voor zijn!
Maar ik heb de rellen meegemaakt toen een natuurkundedocent punten wou aftrekken wegens (grove!) taalfouten.

Hij had misschien beter kunnen verklaren dat ie een kind in zijn kelder had opgesloten, afgaande op de aanvallen die hij kreeg.
vpm schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:03:
Zou je ooit nog wat leren als je eerst alles foutloos moet doen in het een, alvorens te beginnen aan het ander?
Dat zeg ik niet, ik maakte een enigszins bedekte opmekring naar aanleiding van een flagrante d/t-fout in een opmerking over betere onderwijskwaliteit.

Dat daar dan een discussie over moet ontstaan die verder kan noch wal raakt lijkt te wijzen op een tekort aan werkdruk bij de meesten hier. 8)7

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Dido schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:25:
[...]

Dat daar dan een discussie over moet ontstaan die verder kant noch wal raakt lijkt te wijzen op een tekort aan werkdruk bij de meesten hier. 8)7
Als ik geen werk krijg, moet ik mijn tijd toch vullen :9

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 15:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, wil hier niet echt opschieten. Motivatie zoek :/

• alienfruit

alienfruit

• Dido

Dido

heforshe

Een populaire keuze uit het lijstje famous last words :+

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03
Wie zijn er nu allemaal de rapporteer knop aan het spammen? >:)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 10:29
vpm schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:38:
[...]

Gast, wij hebben exact dezelfde... verschrikkelijk poepapparaat. De koffie is echt bagger, maar dat zal dan wel aan onze bonen liggen. Wat moeten jullie drinken? Koffie is alleen op zn sterkst enigszins te drinken :(
Een van deze:
http://www.fortune.nl/pro...ing&utm_campaign=versie-a

Weet niet precies welke wij hebben.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

:r Koffie :r

Modbreak:Ook jij krijgt een afkoelban :+

[ Voor 67% gewijzigd door MueR op 11-09-2014 16:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 17:28
* Biersteker voelt zich ongemakkelijk bij dat koffie bashen. Liever op PHP of android fragmentatie, of form input datetime die uit de html5.1 draft verdwijnt

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 11-09-2014 17:00 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ban

:(

• MueR
  • Laatst online: 22:51

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

:P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• alienfruit

alienfruit

Huh, "form input datetime die uit de html5.1 draft verdwijnt". Zo nuttig was dat nou ook weer niet...

• Biersteker
  • Laatst online: 11-11 17:28
alienfruit schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:09:
Huh, "form input datetime die uit de html5.1 draft verdwijnt". Zo nuttig was dat nou ook weer niet...
Vond hem wel handig op mobile devices. automagisch een fatsoenlijke datepicker.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Apart date en time kan zo te zien nog wel. Maar verder snap ik de rationale erachter niet helemaal.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Caelorum
Ach je kan tenminste nog posten ^^

• MueR
  • Laatst online: 22:51

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Caelorum schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:41:
[...]

Ach je kan tenminste nog posten ^^
Nee. Hij kan zichzelf gewoon unbannen, de valsspelert.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 10:02

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MueR schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:43:
[...]

Ik vind dat die feature er uit moet worden gehaalt, het corrumpeert, overduidelijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
MueR schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:43:
[...]
Jammer, hoopte eigenlijk stiekem dat die wel dat scherm kreeg, maar toch kon posten ^^

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 14:37
Moet een Mod bij een ban niet direct zijn modpowers inleveren? Als mod hoor je je natuurlijk wel te gedragen en een voorbeeld te zijn voor de community.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Install-Package : Input string was not in a correct format.

Fijn NuGet, dankjewel T_T

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 11-09-2014 17:53 ]

We are shaping the future

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ealanrian schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:49:
Moet een Mod bij een ban niet direct zijn modpowers inleveren? Als mod hoor je je natuurlijk wel te gedragen en een voorbeeld te zijn voor de community.
Een mod wel. Wij admins mogen zo corrupt zijn als we maar willen. O-)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:08

Sebazzz

3dp

alex3305 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:21:
[...]

Waardeloos al die vendor-prefixes. Ik snap dat het experimenteel is en dat gedrag kan verschillen en weet ik veel, maar ik voelde me meteen weer recalcitrant worden en in IE-modus schieten :X.
Het is zelfs zo erg dat Microsoft in IE11 op Windows Phone webkit API's heeft geimplementeerd 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die vendor prefixes hebben we aan het W3c te danken. Als die eens niet als eis zouden stellen dat voorgestelde specs alleen definitief worden als ze éérst geïmplementeerd worden en vervolgens 5 jaar op RFC's zitten dan was er ineens veel meer mogelijk.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Maar ze zijn toch langzaamaan van die prefixes af aan het stappen? Of alleen Firefox?

iOS developer

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BikkelZ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:12:
Maar ze zijn toch langzaamaan van die prefixes af aan het stappen? Of alleen Firefox?
Nee, de andere browsers ook wel. Die krijgen ook allemaal een beetje de schijt van die traagheid. :P

• F.West98
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bee.nl schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:46:
[...]

Valt wel mee toch :) Je kunt de eerste term in de ln schrappen:
spoiler:
lim (n -> inf) (ln(3 + 3^n)) / n = ln(3^n) / n = n * ln(3) / n = ln(3)
Maar al die regels voor ln's was ik weer kwijt (al half jaar geleden, heel ander onderwerp).
Caelorum schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:23:
[...]

Na jaren gezeur dat het niveau van de betavakken te laag was door allerlei partijen zijn ze dan ook eindelijk het licht gaan zien en hebben ze er daarom de afgelopen jaren dan ook een punt van gemaakt om het een en ander weer terug te halen binnen het vak (voor sommige leerlingen iig). Zelfde met natuurkunde, daar wordt nu ook quantumfysica 'behandelt' in VWO. De veranderingen van de betavakken kan je overigens lezen op pagina 3 van deze pdf: http://www.betanova.nl/do...reBetavakken.pdf/download
We 'behandelen' idd quantumfysica, maar dat is in de zin van: golf/deeltje dualiteit van licht.
Ik zit in de bètatopklas en dan hebben we iets meer: beetje relativiteitstheorie, en er komen nog elementaire deeltjes aan + wat diepgang omdat klasgenoten graag de discussie aangaan. Zoals ook gisteren bij de vraag: "Hebben fotonen massa?", gingen ze argumenteren dat licht wél massa heeft in water maar niet in vacuüm (en de rest van de klas 'maar de leraar geloof ik eerder', blabla).
Ook bij Scheikunde merk ik meer diepgang, beetje quantumchemie en meer diepgang in elektronenschillen e.d. en hoe moleculen zich vormen (ruimtelijk gezien).

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• alex3305
  • Laatst online: 21:45
BikkelZ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:12:
Chrome ook, laatst las ik ergens dat zowat alle webkit-prefixen eruit zijn gehaald. Er is zo'n website voor waar dat allemaal van Chrome staat verzameld, maar geen idee meer waar ik die kan vinden... Lijkt een beetje op caniuse, maar dan anders in ieder geval.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:16:
[...]

Maar al die regels voor ln's was ik weer kwijt (al half jaar geleden, heel ander onderwerp).
Dat is niet het schuld van het boek ;)

Nothing to see here!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee, maar dat ze heel veel edge cases niet behandelen wel. ;)
Ze geven alleen maar hele makkelijke voorbeelden die uitkomen op 1/n, in de opdrachten zit je dan met veel moeilijkere gevallen.

Ohja, Apple, thanks. http://www.google.nl/url?...bv.75097201,d.bGQ&cad=rja

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:16:
[...]

Die regels kun je ook wel achterhalen als je gewoon een beetje snapt wat die functies doen.

x^y betekent natuurlijk y keer x met zichzelf vermenigvuldigen. Pretty obvious.
Daaruit volgt: (x^y)^z = x^(y*z). Immers, je doet z keer [y keer x met zichzelf vermenigvuldigen]. Oftewel je hebt uiteindelijk daar y*z keer x met zichzelf vermenigvuldigt.

Verder is y = logx p natuurlijk de oplossing voor x^y = p, oftewel, "hoeveel keer moet ik x met zichzelf vermenigvuldigen om p te krijgen"

Combineer je die laatste twee dingen, dan kun je dus exponenten met een ander grondtal schrijven. 5^y in machten van 2 wordt natuurlijk (2^x)^y waarbij 2^x gelijk is aan 5. Oftewel, x = log2 5, en dat invullen levert (2^(log2 5))^y = 2^((log2 5) * y).

Het ligt verder voor de hand dat logx (x^y) gelijk is aan y. Immers, de vraag die je daar stelt is: "hoeveel keer moet ik x met elkaar vermenigvuldigen om x^y te krijgen". y keer dus. Verder is ln y natuurlijk niets anders dan een andere schrijfwijze voor loge y.

Combineer je de laatste twee weer, dan zie je dat je ln(x^y) op dezelfde manier op kunt lossen, door x^y om te zetten naar e^y: ln(x^y) = ln((e^ln(x))^y) = ln(e^(ln(x)*y)) = ln(x) * y;

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja dat probeer ik ook altijd voor die regeltjes, maar ik dacht daar helemaal niet aan.
Ik was lekker bezig met recursieve formules enzo, krijg je ineens een ln tussendoor. En dat kan ik wel oplossen, prima, maar ging me meer om de randgevallen die ze niet altijd uitleggen in het boek. Hele makkelijke voorbeelden (straightforward) en dan moeilijke opdrachten.

Maar after all, de toets was prima te doen (alleen 2 strikvragen)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Iets soortgelijks had ik pasgeleden met een Windows 7 RDP-host. Uiteindelijk bleek dat bij de instellingen van het het draadloos netwerk stond opgegeven dat dit alleen beschikbaar was voor de op de console ingelogde gebruiker.

Wanneer je via RDP inlogde werd de console-sessie (sessie 1) teruggegeven aan LogonUI.exe en werd de netwerkverbinding dus verbroken. Het WLAN-profiel weggooien en opnieuw aanmaken verhielp dit. Erg wazig.

We are shaping the future

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maar de VNC host in OSX schijnt nogal kieskeurig en buggy te zijn.
Maar TeamViewer werkt ook :)

• RayNbow
  • Laatst online: 20:54

RayNbow

Kirika <3

Nieuw Channel9 filmpje over Rx in de cloud:
(Going Deep) Bart De Smet: Rx and Cortana
Hmm?
[cmd]
ghci> quickCheck (\(Positive x) (Positive y) (Positive z) -> (x^y)^z == x^(y^z))

*** Failed! Falsifiable (after 4 tests and 2 shrinks):
Positive {getPositive = 2}
Positive {getPositive = 1}
Positive {getPositive = 2}
[/cmd]

Edit: verkeerd gelezen. :p

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 11-09-2014 22:01 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Klopt wel hoor.
(2^3)^2 = 8^2 = 64
2^6 = 64

• RayNbow
  • Laatst online: 20:54

RayNbow

Kirika <3

Als je Haskell niet gelooft, voer jouw voorbeeld eens in een andere taal naar keuze.

Hier's Python:
[cmd]
>>> (2**3)**2
64
>>> 2**(3**2)
512
[/]

Edit: Ik moet denk ik het font wat groter instellen... Ik las * als ^. :p

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 11-09-2014 22:00 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

.oisyn zegt ook iets anders, ^ vs *

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 15:40

Acid_Burn

uhuh

RayNbow, je stelt de vraag verkeerd ;)
het is niet x^(y^z) maar x^(y*z)

edit: aj nog een pagina :)

[ Voor 18% gewijzigd door Acid_Burn op 11-09-2014 22:02 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is ook wel dead obvious als je gewoon de bijbehorende tekst leest:
Immers, je doet z keer [y keer x met zichzelf vermenigvuldigen]. Oftewel je hebt uiteindelijk daar y*z keer x met zichzelf vermenigvuldigt.
:z ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soultaker
  • Laatst online: 21:42
(x^y)^z == x^(y^z) is óók waar, mits je ^ als xor-operator interpreteert, zoals het een programmeur betaamt.

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 11-09-2014 22:04 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan had ik ook wel == gebruikt ipv =

(x^y)^z = x^(y^z) kan niet, (x^y)^z is geen l-value :Y)

http://jsfiddle.net/maj7ameb/
Mooi hoe Chrome je scrollbar vernaggelt bij getransformeerde elementen. Tijdens de transitie gaat het nog goed, maar als hij eenmaal op de juiste plek zit verkloot ie het compleet.

.edit: http://jsfiddle.net/nfaj8j4a/
Als je een perspective transform ervan maakt dan doet ie het niet. Maar dan lijkt het er ook op dat hij niet probeert de boel geroteerd te tekenen maar gewoon de hele gerenderde bitmap transformeert (het font blijft ook iets waziger, in de laatste frame van het vorige voorbeeld wordt het font ineens crisp)

[ Voor 127% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2014 22:19 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
"Bassie & Adriaan is wereldwijde karaokehit"
http://www.volkskrant.nl/...eldwijde-karaokehit.dhtml

M.a.w., zie buitenlanders "Bassie & Adriaan" meezingen zonder de uitspraak te kennen.
Met voorbeelden, heb wel plat gelegen om sommige videos.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 11-09-2014 23:21 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.oisyn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:05:
Maar dan had ik ook wel == gebruikt ipv =

(x^y)^z = x^(y^z) kan niet, (x^y)^z is geen l-value :Y)

http://jsfiddle.net/maj7ameb/
Mooi hoe Chrome je scrollbar vernaggelt bij getransformeerde elementen. Tijdens de transitie gaat het nog goed, maar als hij eenmaal op de juiste plek zit verkloot ie het compleet.

.edit: http://jsfiddle.net/nfaj8j4a/
Als je een perspective transform ervan maakt dan doet ie het niet. Maar dan lijkt het er ook op dat hij niet probeert de boel geroteerd te tekenen maar gewoon de hele gerenderde bitmap transformeert (het font blijft ook iets waziger, in de laatste frame van het vorige voorbeeld wordt het font ineens crisp)
wel een verbetering, eerst werd het onzichtbaar :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Feli Gamebuster.
Zo, nog net op tijd :P

Is je mario al af? O-)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2014 23:50 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

feli!
En is transip down? :O

nvm werkt soort van weer.. Net alsof ze heel het zootje hebben lopen rebooten...
.oisyn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:57:
WTF moet je serieus een Oracle account hebben om te kunnen zoeken in de MySQL manual? |:(
nee?

[ Voor 108% gewijzigd door Douweegbertje op 12-09-2014 00:00 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF moet je serieus een Oracle account hebben om te kunnen zoeken in de MySQL manual? |:(

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:50:
Feli Gamebuster.
Zo, nog net op tijd :P [...]
Crap! Te laat.. Maar nog steeds gefeliciteerd!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 deelt koffie warme chocolademelk uit :)

En voor de echte liefhebbers ook wel koffie

• Caelorum
Dank je :( nu heb ik zin in warme chocolademelk en uiteraard heb ik niet de ingrediënten daarvoor hier liggen :|
Bezorg je ook aan huis?

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 12-09-2014 06:51 ]

Verwijderd

De Appie wel toch? ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Als je in Eindhoven woont kan ik even langskomen :)

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Deze site doet het toch prima zonder account? http://dev.mysql.com/doc/

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
Er is ergens een 'skip' knopje verstopt. Geldt ook voor als je MySQL Workbench wilt downloaden. Geen account voor nodig. Gewoon goed zoeken.

• Voutloos
  • Niet online
Ja, de search is al jaren geleden verneukt. :X

Protip :http://dev.mysql.com/doc/refman/5.7/en/index.html, plusje rammen in de root van de ToC en vervolgens tabje dagenlang open houden. :/

{signature}

• Voutloos
  • Niet online
Over slechte searches gesproken: php.net . Die zoekt enkel op functions. :r Moet je eens op __set() of zo willen zoeken... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 12-09-2014 09:22 ]

{signature}

• wackmaniac
  • Laatst online: 10-11 08:26
Protip Voutloos: http://php.net/[functienaam]

http://php.net/__set :)

Read the code, write the code, be the code!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 11:00
Leuk, de secretaresse bestelt een auto bij een verhuurbedrijf via de telefoon. Daarbij heeft ze ook het kredietkaart nummer, vervaldatum en security code door.
Vlug even genoteerd, kan nog van pas komen >:) O-)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Voutloos schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:22:
Over slechte searches gesproken: php.net . Die zoekt enkel op functions. :r Moet je eens op __set() of zo willen zoeken... :X
Of niet te snel zijn en even lezen. Je kan namelijk wel overal op zoeken :)
http://php.net/results.php?q=hoi+tweakers&l=en&p=all

• Dido

Dido

heforshe

Douweegbertje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:44:
Of niet te snel zijn en even lezen. Je kan namelijk wel overal op zoeken :)
http://php.net/results.php?q=hoi+tweakers&l=en&p=all
Maar dat doet niks :(
No Results

• PdeBie
Otherside1982 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:42:
Leuk, de secretaresse bestelt een auto bij een verhuurbedrijf via de telefoon. Daarbij heeft ze ook het kredietkaart nummer, vervaldatum en security code door.
Vlug even genoteerd, kan nog van pas komen >:) O-)
Uiteraard haar en d'r leidinggevende ook even geïnformeerd hierover dat dit niet heel handig is??

On the other side:
Laatste dagje vandaag en dan eindelijk VAKANTIE!!! :)
Twee weekjes. Eerste weekje thuis, tweede week gaan we naar een huisje op het strand van Vlissingen.

En ook:
Mijn vriendin trekt bij me in. *O*
We zijn nu 2 jaartjes bij elkaar en hebben besloten de volgende stap te nemen. Eind september/begin oktober gaan we al haar spulletjes verhuizen en dan wonen we lekker samen *;

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

PdeBie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:51:

We zijn nu 2 jaartjes bij elkaar en hebben besloten de volgende stap te nemen. Eind september/begin oktober gaan we al haar spulletjes verhuizen en dan wonen we lekker samen *;
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/15/15abdb2bae3ef9602995a1e3619f93350cdebfce133b501a4d714b97746e11a4.jpg

• Caelorum
F.West98 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:30:
Als je in Eindhoven woont kan ik even langskomen :)
Vliegveld ook goed?
PdeBie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:51:
[...]En ook:
Nu ben je nog wel enthousiast ja, maar wacht maar totdat ze de deur naar de wc Open laat staan terwijl ze er op zit en dat soort vage vrouwelijke zooi ^^

*edit* met EddoH dus :D

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[b]Caelorum schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:59:

Nu ben je nog wel enthousiast ja, maar wacht maar totdat ze de deur naar de wc Open laat staan terwijl ze er op zit en dat soort vage vrouwelijke zooi ^^
Niets slechter voor je libido als de badkamer binnenlopen terwijl je vriendin zit te schijten.

• space_octopus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 15:43
Ik ben trots op mijn nieuwe stukje software, een simpele C# class wat alle decimale nummers kan veranderen in elk gestalstelsel wat je maar kan bedenken(nog met base 36 is of lager, dat heb ik gefixed in een andere versie).
Oja niet unair naar decimaal omrekenen. Het zal in een eeuwige loop vasthangen dan. Dat heb ik ook gefixed in een andere versie. :D
(waarom upload ik gewoon die nieuwe versie niet?)
http://joppiesaus.function1.nl/dl/BaseCalc.cs

• azerty
  • Laatst online: 20:48
En wat doet dat in dit topic? ;)

Er is daar een beter topic voor :p

En AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!

Men GPU doet vervelend... registreert maar 1/3 schermen -_-

• PdeBie
EddoH schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:08:
[...]

Niets slechter voor je libido als de badkamer binnenlopen terwijl je vriendin zit te schijten.
Gelukkig heb ik een gescheiden badkamer/toilet ;) :P

Maar ja, ik geef toe. Het zal vast wennen voor beiden worden. Maar komt vast goed.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

PdeBie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:18:
[...]

Gelukkig heb ik een gescheiden badkamer/toilet ;) :P
Heb toch niet gezegd dat ze dan op de wc zit?

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

EddoH schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:20:
[...]

Heb toch niet gezegd dat ze dan op de wc zit?
Heb jij toch maar een rare vriendin als ze dat niet op de wc doet 8)7

• space_octopus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 15:43
wsitedesign schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:15:
En wat doet dat in dit topic? ;)

Er is daar een beter topic voor :p

En AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!

Men GPU doet vervelend... registreert maar 1/3 schermen -_-
Hoezo niet? :P
"Ben je trots op je nieuwe stukje software, blij met het halen van je deadline of geërgerd omdat je software af is maar niet gebruikt wordt? Heb je een nieuwe techniek ontdekt en wil je die ter sprake brengen? Dan zit je hier goed. :)"

• alienfruit

alienfruit

iPhone 6 ordered. Nu wachten tot het afgeleverd wordt komende vrijdag. Zie ik dus net dit:
“Jetzt vorbestellen und kostenlos liefern lassen.
Oder reservieren und in deinem Apple Store abholen.
Ab 19. September um 8:00 Uhr im Apple Store erhältlich.”

[ Voor 49% gewijzigd door alienfruit op 12-09-2014 11:46 ]

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

alienfruit schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:24:
iPhone 6 ordered. Nu wachten tot het afgeleverd wordt komende vrijdag. Zie ik dus net dit:
niks ?

• PdeBie
ik zie niks... :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/9f/9fb0af080d6fd31a10ff8c1169cf2f27c95a385fc8b6a1c216f266d92045ea45.jpg

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

• azerty
  • Laatst online: 20:48
space_octopus schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:24:
[...]

Hoezo niet? :P
"Ben je trots op je nieuwe stukje software, blij met het halen van je deadline of geërgerd omdat je software af is maar niet gebruikt wordt? Heb je een nieuwe techniek ontdekt en wil je die ter sprake brengen? Dan zit je hier goed. :)"
[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ;)

En mijn Argh is gelukkig opgelost... Bleek een kapotte kabel te zijn (gisteren werkte hij nog... Maar ja, digitaal signaal is ofwel alles, ofwel niks...) :X

[ Voor 14% gewijzigd door azerty op 12-09-2014 10:48 ]

• Dido

Dido

heforshe

Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:20:
Kan toch gewoon onder de douche? 8)7

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Dido schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:55:
[...]

Kan toch gewoon onder de douche? 8)7
Alles kan onder de douche :9

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Klein vraagje (lang geleden dat 'k iets anders dan Java gedaan heb)

code:
1
realInput[i] = (input[i] - ((int)'0' - 1))

waarom cast je een voorbepaalde char naar een int om er dan -1 van af te trekken ? Kan je niet gewoon input + 1 doen ?

• Johnnei
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-08 18:54

Johnnei

Uuhmmm....

Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:04:
[...]

Klein vraagje (lang geleden dat 'k iets anders dan Java gedaan heb)

code:
1
realInput[i] = (input[i] - ((int)'0' - 1))

waarom cast je een voorbepaalde char naar een int om er dan -1 van af te trekken ? Kan je niet gewoon input + 1 doen ?
The char cast gaat naar de ASCII-table value en niet de string representatie. dus (char) '0' is gelijk aan 48.
-Edit- Ter aanvulling: Ik denk dat hij daarmee de char wil omzetten naar de daadwerkelijk int representatie maar dan begrijp ik de -1 niet helemaal :p

[ Voor 13% gewijzigd door Johnnei op 12-09-2014 11:09 ]

They blur the lines and lead the way, their way!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Johnnei schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:08:
[...]

The char cast gaat naar de ASCII-table value en niet de string representatie. dus (char) '0' is gelijk aan 48.
Just, maar dan had hij ook nog altijd -47 kunnen schrijven, niet ? Of mis ik nog iets anders belangrijks ?

• Johnnei
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-08 18:54

Johnnei

Uuhmmm....

Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:08:
[...]

Just, maar dan had hij ook nog altijd -47 kunnen schrijven, niet ? Of mis ik nog iets anders belangrijks ?
Als ik nog eens naar die regel kijk is het uberhaupt een beetje vreemd voor mijn idee, als de string '0' zou zijn zou de int value -1 1 worden (misschien is dat juist gewenst?). Denk dat space_octopus een betere uitleg kan geven voor zijn code want het lijkt mij dat alle getallen nu 1 te hoog uitkomen.

edit: volgens mij moet ik basis wiskunde herhalen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Johnnei op 12-09-2014 11:20 . Reden: Ik kan niet rekenen ]

They blur the lines and lead the way, their way!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hardfreak schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:08:
[...]

Klopt, het is gewoon een compile time constant. Maar bij deze notatie is de betekenis wel veel duidelijker dan dat je een magische -47 neerzet. Nu kun je gewoon aflezen dat de ofset de waarde van het '0' character is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GTZJRc4MI3RmCTnShPkDQ8Pp/full.png

*O*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Ben jij dan nu eigenlijk Rob Boss? :+

Lekker op de bank

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Grats. :)

In .de bestelt omdat je niet kon wachten tot de 26ste, of een andere reden?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.