De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Prachtig hoe mensen over een 2e hands product van 300 euro altijd nog 10 of 20 euro eraf willen sjoemelen.

Hoe gaat dat in z'n werk? Is er een standaard die zegt dat je altijd onder de vraagprijs moet bieden? Hebben mensen echt maar 280 of 290 euro als budget? Verdienen mensen maar 1 euro per uur dat het efficienter is om de goedkoopste te zoeken dan gewoon akkoord te gaan met de 1e die binnen je budget valt? Reist men gratis waardoor men liever 280 euro betaalt voor diegene die 20km verder weg is?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Het is weer het tijd van het jaar:
http://metro.co.uk/2014/0...season-in-london-4822661/

Ik heb alleen nog maar de gouden jeep in de straat gezien. De zeswieler schijnt verkocht zijn door garage in het dorp waar mijn ouders wonen. ASV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:30
Gamebuster schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:01:
Prachtig hoe mensen over een 2e hands product van 300 euro altijd nog 10 of 20 euro eraf willen sjoemelen.

Hoe gaat dat in z'n werk? Is er een standaard die zegt dat je altijd onder de vraagprijs moet bieden? [...]
Je kan het altijd proberen toch? Ik weet dat afdingen niet meer zo gewoon is in Nederland, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Is er een standaard die zegt dat je altijd onder de vraagprijs moet bieden?
Uh ja. Daarom geef je een vraagprijs op, om een onderhandeling te beginnen. Als je dat niet wilt zet je het te koop voor een vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:05:
[...]

Je kan het altijd proberen toch? Ik weet dat afdingen niet meer zo gewoon is in Nederland, maar...
Nou, dat valt volgens mij wel mee. Afdingen is geloof ik vrij standaard. Ik weet in ieder geval van mensen die vaak iets via Marktplaats oid verkopen dat de meesten wat bovenop de vraagprijs doen, wat er dan weer af gaat met afdingen. Ik vind het altijd wat raar dat het zo werkt, als iedereen gewoon een redelijke prijs voor een product vraagt, hoef je ook niet af te dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
EddoH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Uh ja. Daarom geef je een vraagprijs op, om een onderhandeling te beginnen. Als je dat niet wilt zet je het te koop voor een vaste prijs.
Ik heb 'm te koop voor "vaste prijs", biedingen staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je het niet over Accenture CAS hebt?

Hoe gaat dat in z'n werk? Is er een standaard die zegt dat je altijd onder de vraagprijs moet bieden? Hebben mensen echt maar 280 of 290 euro als budget? Verdienen mensen maar 1 euro per uur dat het efficienter is om de goedkoopste te zoeken dan gewoon akkoord te gaan met de 1e die binnen je budget valt? Reist men gratis waardoor men liever 280 euro betaalt voor diegene die 20km verder weg is?
Ik geef toe dat ik het ook wel altijd even probeer. Als de verkoper dan zijn 300 euro echt wil, is de kans groot dat ik het nog steeds koop maar door 1 emailtje te tikken 20 euro besparen, vind ik het nog wel de moeite het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:12:
[...]

Ik heb 'm te koop voor "vaste prijs", biedingen staan uit.
Ah. Maar je hebt het in je post over vraagprijs... nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja omlaag bieden, oke, maar om die 20 of zelfs 10 euro te zeggen "dan zoek ik wel verder" vind ik wel vrij apart :P
Zo groot is het aanbod niet van de 2e hands Dell U2711 monitoren

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 06-08-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Meeste mensen hebben afdingen als uitgangspunt dus zetten de vraagprijs hoger uit... Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:14:
Meeste mensen hebben afdingen als uitgangspunt dus zetten de vraagprijs hoger uit... Simpel toch?
Supersimpel, ik heb er gewoon een hekel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Dan verkoop je je product niet, wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:15:
Dan verkoop je je product niet, wat jij wil.
:? Je mag alleen producten verkopen als je gewoon gelijk de prijs verteld die je er voor wil hebben? Ik vind afdingen vaak nergens voor nodig, en 300 euro lijkt me dan een duidelijke prijs. Die twee tientjes zijn vrij onzinnig om er dan nog af te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Om eerlijk te zijn skip ik mensen die niets van de prijs af willen doen altijd standaard, uit principe :+
Het hoort er gewoon een beetje bij. In de zakelijke wereld werkt het toch ook zo. Ga maar eens elektronica componenten inkopen; als je niet vraagt of de prijs lager kan weet je zeker dat je teveel betaalt.

edit: het ligt er natuurlijk wel aan of de verkoper bijvoorbeeld op marktplaats expliciet 'vaste' prijs meldt. Als de prijs dan gewoon redelijk is dan is afdingen beetje onzinnig inderdaad.

[ Voor 23% gewijzigd door EddoH op 06-08-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Chris7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:16:
[...]

:? Je mag alleen producten verkopen als je gewoon gelijk de prijs verteld die je er voor wil hebben? Ik vind afdingen vaak nergens voor nodig, en 300 euro lijkt me dan een duidelijke prijs. Die twee tientjes zijn vrij onzinnig om er dan nog af te hebben.
Je verdraait mn woorden.

20 euro vind ik ook raar, zou dan meteen voor 50 gaan. en dan nog, het scheelt in de verzendkosten. Als iemand dan blijft vasthouden aan zijn vraagprijs, dan kijk ik wel ff ergens anders. (muv expliciete vaste prijs, zoals hierboven aangegeven)

In een 'echte' winkel ken ik afdingen niet (buiten meubels etc).

[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Nog een irritantie: M'n vriendin heeft SKITTLES door m'n zak blauwe M&M's gedaan :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:17:
Om eerlijk te zijn skip ik mensen die niets van de prijs af willen doen altijd standaard, uit principe :+
Het hoort er gewoon een beetje bij. In de zakelijke wereld werkt het toch ook zo. Ga maar eens elektronica componenten inkopen; als je niet vraagt of de prijs lager kan weet je zeker dat je teveel betaalt.
Ja, maar dat komt dus ook vanuit de gedachte dat de verkoper sowieso al meer vraagt dan hij er eigenlijk voor zou willen hebben, omdat er toch wel wordt afgedongen. Dat vind ik dus raar, want als je gewoon gelijk die prijs vraagt, dan heb je ook geen gezeur. Ligt er natuurlijk wel aan of het een redelijke prijs is, maar daar kun je vaak wel een inschatting van maken.

Ik ben het verder wel met je eens, want ik vraag ook altijd of er wat van de prijs af kan (zelfs als je alleen die zin noemt, zonder specifiek een bedrag, gaan veel mensen/bedrijven al lager), maar in de basis vind ik het hele afdingen een onzinnig idee, omdat je uiteindelijk toch betaald wat de verkoper er voor wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Gamebuster schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:21:
Nog een irritantie: M'n vriendin heeft SKITTLES door m'n zak blauwe M&M's gedaan :@
Onvergeeflijk. Ik zou het uit maken.... :+

Uitmaken / uit maken? Hmmmm :/

[ Voor 6% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32
Gamebuster schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:21:
Hahaha Master of Chaos! :9~

Skittles en M&Ms mixen is zo gemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb er een sport van gemaakt om af te dingen. Vroeger voelde ik mij bezwaard maar als iets een vraagprijs is ga ik tegenwoordig kijken wat er mogelijk is.
Zo heb ik 2 jaar geleden door het een beetje handig aan te pakken bijna een ton van mijn huis af weten te krijgen.

Afdingen kan trouwens op meer plekken dan je denkt. Ook in gewone winkels lukt het regelmatig of zelfs webshops.
Zo had ik een tijdje geleden een gitaar op het oog en toen een mailtje de deur uit gedaan met de vraag of er 200 vanaf kon want ik bestel daar vaker spullen.
Met de boodschap dat ik een tijdje later nog een versterker van plan was te gaan kopen en dat dat ook heel goed daar kon gaan gebeuren.

Waarempel: Mail terug met de boodschap "is ok, moet je effe een mail sturen naar blabla@bla.bla en dit zinnetje "blablabla" erin zetten.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:20:
[...]

Je verdraait mn woorden.

20 euro vind ik ook raar, zou dan meteen voor 50 gaan. en dan nog, het scheelt in de verzendkosten. Als iemand dan blijft vasthouden aan zijn vraagprijs, dan kijk ik wel ff ergens anders. (muv expliciete vaste prijs, zoals hierboven aangegeven)
Aha, het klonk alsof je zei "als je afdingen niet accepteert, dan verkoop je maar niet" :).
In een 'echte' winkel ken ik afdingen niet (buiten meubels etc).
Ook daar kom je het tegen. Zo kun je ook bij winkels wat van de prijs af krijgen als je laat zien dat het bv. op internet goedkoper is (zelfs bij winkels die dat niet als "actie" hebben), of dat je het wel wil kopen maar te duur vind. Kan niet bij elk product of elke winkel, maar het is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb wel eens een extra koekje bij m'n thee weten af te dingen bij een restaurant. :$
Sindsdien krijg ik bij ieder kopje thee direct al 2 koekjes

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 06-08-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:22:
[...]

Onvergeeflijk. Ik zou het uit maken.... :+

Uitmaken / uit maken? Hmmmm :/
Stofzuigen / stof zuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Stof/koek happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Mompelt iets van Nee heb je, ja kan je krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Onlangs nog op televisie: De kunst van afdingen

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:32

StM

Ik vind het vooral iri als je iets al scherp in de markt hebt gezet omdat je er snel vanaf wilt zijn dat mensen dan nog eindeloos gaan zitten miepen over de prijs. Dan heb ik al snel ik hou het zelf wel.

Ow en een prijs afspreken en bij het ophalen opnieuw gaan afdingen is voor mij een doodzonde, dan wil ik je het niet eens meer voor de originele prijs verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47

Haha dat doet mij denken aan tanken in Duitsland. Kennissen van ons hebben het er altijd over hoe goedkoop het in Duitsland wel niet tanken is. Ik woon vrij dicht naast de grens, maar ik ga geen 2x 15 minuten rijden om uiteindelijk 1 euro te besparen. Die half uur is mij wel iets meer waard. Zelfs i.c.m. drank/eten halen begin ik er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:12:
[...]

Ik neem aan dat je het niet over Accenture CAS hebt?
Nope. OVer het Central Authentication Service project. Maar goed het systeem werkt wel en zo, alleen is het gebruik ervan in combinatie met Java/Spring nog even ingewikkeld als je nog nooit iets met een CAS of überhaupt Spring hebt gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zucht. Webbrowsers :(
In de console: "TypeError: search is not a function".
Ehm, ik dacht van wel :? Dus dan maar even 'search' intikken, en dan is het resultaat 'function search()'. Ehm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voel me een vercrackte sysadmin :+

Hebben hier 5-6 servers liggen die verkocht mogen worden, even de HD's 'shredden'.. Er zit een user/pass op (windows) maar niemand weet de inlog gegevens. Vervolgens wel password gereset met bootable usbtje, maar je mag blijkbaar niet buiten het domain om inloggen \0/.
Natuurlijk zit er ook een leuke raid in, en kreeg ik geen win7 erop geïnstalleerd. (hebben ff geen andere cdtjes hier).. Raids verwijderd, alle schijven los van elkaar in raid 0 gezet en voila, kon het installeren..

Nu maar hopen dat als ik deze schijven heb leeg gemaakt, dat ik de andere kan omswappen.. anders ben ik nog lang bezig -,-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZaZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:24:
Zo heb ik 2 jaar geleden door het een beetje handig aan te pakken bijna een ton van mijn huis af weten te krijgen.
Enorm slecht voorbeeld, daar het in de huizenmarkt vrij normaal is om af te dingen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

StM schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:40:
Ik vind het vooral iri als je iets al scherp in de markt hebt gezet omdat je er snel vanaf wilt zijn dat mensen dan nog eindeloos gaan zitten miepen over de prijs. Dan heb ik al snel ik hou het zelf wel.

Ow en een prijs afspreken en bij het ophalen opnieuw gaan afdingen is voor mij een doodzonde, dan wil ik je het niet eens meer voor de originele prijs verkopen.
Als er niet over te onderhandelen valt is het een vaste prijs. Dat kan je meteen duidelijk maken en hoeft dus niet eindeloos te duren. Handjeklap kan best met stijl gebeuren.

En een prijs afspreken en dan opnieuw afdingen is idd not done. Heb het gelukkig wel eens weten te keren.
Ik verkocht een motor (woon in Noord Holland Noord) en een gast kwam uit Limburg om 'm te kopen. Wilde toen ineens 250 minder geven want meer had ie niet bij zich.
Nou dan ga je pinnen, ik wacht wel. Dat ging lastig bla bla.
Nou dan rij je maar weer lekker terug naar Limburg. Zonde van je tijd man!
Toen had ie het wel ineens. Veel plezier ermee.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

.oisyn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:50:
[...]

Enorm slecht voorbeeld, daar het in de huizenmarkt vrij normaal is om af te dingen :)
Ok :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

dcm360 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:47:
* dcm360 zucht. Webbrowsers :(
In de console: "TypeError: search is not a function".
Ehm, ik dacht van wel :? Dus dan maar even 'search' intikken, en dan is het resultaat 'function search()'. Ehm :?
Mja, de error is gewoon lame. Wat die error volgens mij meer bedoelt is dat het element waar je mee bezig bent 'verkeerd' is. Bijv. blaat.search terwijl het blaat[0].search moet zijn bijv... En dan zit er per browser idd verschil in of het werk en/of een fout geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of er heet gewoon iets anders in de scope search. Functie van naam veranderd, breakpoint gezet en de console gaf bij het intikken van 'search' nu '<div id="search">' terug. Nouja, heb ik ook weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:30
Chris7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:11:
[...]
Ik vind het altijd wat raar dat het zo werkt, als iedereen gewoon een redelijke prijs voor een product vraagt, hoef je ook niet af te dingen.
Punt is dat mensen een ander idee hebben bij wat redelijk is. Onderhandelen over de prijs is dan een mooie manier om een tussenweg te vinden. Als Nederlander zou dat niet heel vreemd moeten klinken, maar toch doen de meeste mensen het niet :/ (natuurlijk moet je wel blij zijn dat we hier niet helemaal over de top gaan en het poldermodel toepassen op prijzen vast stellen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Uuuh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:32

StM

ZaZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:50:
[...]

Als er niet over te onderhandelen valt is het een vaste prijs. Dat kan je meteen duidelijk maken en hoeft dus niet eindeloos te duren. Handjeklap kan best met stijl gebeuren.
Is idd met vaste prijs, maar dat wil er gewoon niet in bij sommigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:01
Douweegbertje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:49:
Voel me een vercrackte sysadmin :+

Hebben hier 5-6 servers liggen die verkocht mogen worden, even de HD's 'shredden'.. Er zit een user/pass op (windows) maar niemand weet de inlog gegevens. Vervolgens wel password gereset met bootable usbtje, maar je mag blijkbaar niet buiten het domain om inloggen \0/.
Natuurlijk zit er ook een leuke raid in, en kreeg ik geen win7 erop geïnstalleerd. (hebben ff geen andere cdtjes hier).. Raids verwijderd, alle schijven los van elkaar in raid 0 gezet en voila, kon het installeren..

Nu maar hopen dat als ik deze schijven heb leeg gemaakt, dat ik de andere kan omswappen.. anders ben ik nog lang bezig -,-'
Waarom wil je inloggen op de windows installatie als je de HDDs waarop die installatie staat wil shredden? Een of andere live linux booten en zo shredden is toch veel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Ok. ff kromme logica, ik heb een custom index_in functie die *** niet relevant

Mockup:
code:
1
2
3
int(len, idx)
   while (idx >= len)
       idx -= len

Hierbij geldt dus dat (9,2) = 2, (2,9) = 1 want 9-2-2-2-2 & (2,16) = 0.
Waarom is (3,6) dan opeens 1? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan is de code die je gebruikt niet hetzelfde als je hier post? Sowieso is er niks recursiefs aan deze code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Nee, hij recurst een string... abcd icm custom charat
i.e. charat(abcd, 9) -> abcdabcdabcd (visualisering, hij gebruikt dus eigenlijk zn indexloopje)

[ Voor 22% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Otherside1982 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:07:
[...]

Waarom wil je inloggen op de windows installatie als je de HDDs waarop die installatie staat wil shredden? Een of andere live linux booten en zo shredden is toch veel makkelijker?
Omdat ik ten eerste niet zo thuis ben in *nix, en ik met de gevonden tooltjes niet veel kon beginnen met de disks in een raid.. Dat "zien" ze niet. Verder was de bedoeling om 'even' een OS te installeren en 6 disks te shredden, de disks weer wisselen en opnieuw beginnen.
Zo draait het nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:17:
Nee, hij recurst een string... abcd icm custom charat
i.e. charat(abcd, 9) -> abcdabcdabcd (visualisering, hij gebruikt dus eigenlijk zn indexloopje)
Uh, een string 'recursen'? Anyway, je wilt iets van een wrap functie.
Uit onze codebase(overigens volgens mij eens van stackoverflow gehaald), eentje die ook negatief goed werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
int FooBar::wrap(int kX, const int kLowerBound, const int kUpperBound)
{
  int range_size = kUpperBound - kLowerBound + 1;
  if (range_size == 0)
    return 0;

if (kX < kLowerBound)
      kX += range_size * ((kLowerBound - kX) / range_size + 1);

int res = kLowerBound + (kX - kLowerBound) % range_size;

return res;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 03:31:
[...]

Foldernaam begint met een punt?
De zip niet ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

EddoH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

Uit onze codebase(overigens volgens mij eens van stackoverflow gehaald), eentje die ook negatief goed werkt:

[...code...]
Nog ff nagezocht. Kan 'wrap' in dezen niet plaatsen en twijfel ook over de toepassing. Niks anders dan vanavond ff debuggen.

Thx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

HIj bedoeld ook de map in de zip die je wilt uitpakken. Als die met een punt ( . ) begint is deze standaard verborgen in Mac OSX

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Nog ff nagezocht. Kan 'wrap' in dezen niet plaatsen en twijfel ook over de toepassing. Niks anders dan vanavond ff debuggen.

Thx anyway.
code:
1
2
3
4
5
6
7
pseudo: 

char charAt(string str, int index)
{
  index = wrap(0, strlen(str) -1, index);
  return str[index]; 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

*n/m, echte mensen tweakers weten dat gewoon*

@EddoH: En wat is die kX (0) dan?

[ Voor 113% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zullen we deze discussie afronden of een nieuwe topic aanmaken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:37:
*n/m, echte mensen tweakers weten dat gewoon*

@EddoH: En wat is die kX (0) dan?
Excuus, moet natuurlijk zijn:

code:
1
index = wrap(index,0, strlen(str) -1);

index, lowerbound, upperbound dus. Dus in jouw eerste post voorbeeld:

code:
1
2
3
(9,2) = 2 -> wrap(2,0,9);
(2,9) = 1 -> wrap(9,0,2);
(3,6) = 0 -> wrap(6,0,3);
BtM909 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:50:
[mbr]Zullen we deze discussie afronden of een nieuwe topic aanmaken?[/]
Ik ben klaar :+

[ Voor 18% gewijzigd door EddoH op 06-08-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/db0RipL.png

Ik vraag me af wat hun "tovermiddel" inhoudt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

markvt

Peppi Cola

Je staat bij de 'aan' ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Nee, het was een e-mail naar iemand anders. Het was zelfs niet naar een Gmail-adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

DeluxZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:35:
[...]

HIj bedoeld ook de map in de zip die je wilt uitpakken. Als die met een punt ( . ) begint is deze standaard verborgen in Mac OSX
Ik heb nu verborgen bestanden weergeven aangezet, en nu kan ik hem wél zien, maar hij is NIET met een punt...
Maar het werkt, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
Het gevoel dat je EINDELIJK een oplossing voor probleem hebt waar je al de hele dag tegen aanloopt.

Zo lekker! :D
Soms wordt ik echt gek van de baan, maar momenten als dit kan ik zo van genieten.

Trouwens, de laatste tijd heb ik heel erg dat ik met mijn werk bezig ben (buiten werktijd).
Normaal vind ik dit niet zo erg, maar nu begint het wel extreme vormen aan te nemen.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Niet dat ik echt wil dat ik om 5 uur de deur achter mij dichttrek en mijn werk achterlaat; maar meer dat ik niet 24/7 bezig ben met mijn werk.

DAMN Net te laat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

F.West98 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:55:
[...]
... kan ik hem wél zien, maar ...
:F

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Ik heb nu verborgen bestanden weergeven aangezet, en nu kan ik hem wél zien....
:/

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

[...]

Ik heb nu verborgen bestanden weergeven aangezet, en nu kan ik hem wél zien, maar hij is NIET met een punt...
_/-\o_

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

:D :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ryur schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:56:
Het gevoel dat je EINDELIJK een oplossing voor probleem hebt waar je al de hele dag tegen aanloopt.

Zo lekker! :D
Soms wordt ik echt gek van de baan, maar momenten als dit kan ik zo van genieten.

Trouwens, de laatste tijd heb ik heel erg dat ik met mijn werk bezig ben (buiten werktijd).
Normaal vind ik dit niet zo erg, maar nu begint het wel extreme vormen aan te nemen.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Niet dat ik echt wil dat ik om 5 uur de deur achter mij dichttrek en mijn werk achterlaat; maar meer dat ik niet 24/7 bezig ben met mijn werk.
Hobby zoeken die niet achter een beeldscherm is... Of kinderen... Sinds mini-me beetje kan lopen en brabbelen wordt je vanzelf in een ander ritme gedwongen ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ah, we zijn weer bij dít onderwerp aanbeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:03:
[...]

Hobby zoeken die niet achter een beeldscherm is... Of kinderen... Sinds mini-me beetje kan lopen en brabbelen wordt je vanzelf in een ander ritme gedwongen ;)
Kinderen? Ik ben pas net 23; moet niet denken aan kinderen! Eerst mijn studie afmaken (nog een jaartje) en dan kijk ik wel.
En daarnaast, zou ik eerst ook een vriendin(g) moeten hebben ;).
dcm360 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:03:
Ah, we zijn weer bij dít onderwerp aanbeland :)
Nou, ik wilde daarmee niet de discussie in de vorige Iteratie mee aanwakkeren, maar meer tips voor mijzelf ;).
Merk dat mijn verhouding werk/vrije tijd/school (ja tijdens de vakantie) beetje scheef begint te lopen, en het zowel geestelijk als lichamelijke problemen begint op te leveren.
Dus tips van de professionals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Je moet een beetje jong beginnen met kids dan went het het makkelijkst :P
Ik heb bijna mijn 4e nu

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

*onsympathiek gezever over overbevolking*

[ Voor 138% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Mag hopen van niet

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
int FooBar::wrap(int kX, const int kLowerBound, const int kUpperBound)
{
  if (range_size == 0)
    return 0;

if (kX < kLowerBound)
      kX += range_size * ((kLowerBound - kX) / range_size + 1);

int res = kLowerBound + (kX - kLowerBound) % range_size;

return res;
}
Jammer van die extra multiply en divide
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
int wrap(int kX, const int kLowerBound, const int kUpperBound)
{
  if (range_size == 0)
    return 0;

int res = (kX - kLowerBound) % range_size;
  if (res < 0)
    res += range_size;

return res + kLowerBound;
}

.edit: jezus de syntax coloring is echt bagger sinds de update :/

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 06-08-2014 15:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

We gaan em toch omzetten naar JS tot ik een efficientere oplossing heb gevonden.
JS heeft de vervelende eigenschap dat variablen globaal aanpasbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo, /me heeft dan toch op tijd zijn visum kunnen krijgen en pakt deze nacht het vliegtuig naar de US.

Feest! oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ryur schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:05:
Nou, ik wilde daarmee niet de discussie in de vorige Iteratie mee aanwakkeren, maar meer tips voor mijzelf ;).
Merk dat mijn verhouding werk/vrije tijd/school (ja tijdens de vakantie) beetje scheef begint te lopen, en het zowel geestelijk als lichamelijke problemen begint op te leveren.
Dus tips van de professionals :)
Daar reageerde ik dan weet net niet op ;) (er kwam net iets eerder een post tussen)

[ Voor 4% gewijzigd door dcm360 op 06-08-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:16:
Woohoo, /me heeft dan toch op tijd zijn visum kunnen krijgen en pakt deze nacht het vliegtuig naar de US.

Feest! oOo *O*
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:14:
[...]

Jammer van die extra multiply en divide
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
int wrap(int kX, const int kLowerBound, const int kUpperBound)
{
  if (range_size == 0)
    return 0;

int res = (kX - kLowerBound) % range_size;
  if (res < 0)
    res += range_size;

return res + kLowerBound;
}

Bwah inderdaad, thx:) Zoals gezegd: ooit eens van stackoverflow gecopy-paste.
vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:16:
We gaan em toch omzetten naar JS tot ik een efficientere oplossing heb gevonden.
Que? Dat ligt eraan hoe je ze declareert..

[ Voor 20% gewijzigd door EddoH op 06-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Heb je dat al in SB gemeld?

[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 06-08-2014 15:30 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

..........
Mac wil StartSSL certificaten niet accepteren, ik kan dus niet mijn repository klonen in SourceTree. Nu kan je wel het certificaat als "altijd vertrouwen" markeren, maar dan moet je de site in Safari laden, en dat wil dus niet. Ik typ het in, het blijft leeg. -_-

En have fun, Rubinski!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 12:26

RayNbow

Kirika <3

Nieuwe syntaxcoloring? Hmm...

Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
module Primes where
import Data.List (group)
import Control.Arrow ((&&&))

primes = 2 : oddprimes
oddprimes = filter isPrime [3,5..]

isPrime n = case (primeFactors n) of
              [p] -> True
              _   -> False

primeFactors n = factor n primes
  where factor m (p:ps)
          | p*p > m         =  [m]
          | m `mod` p == 0  =  p : factor (m `div` p) (p:ps)
          | otherwise       =  factor m ps

primePowerFactors = map (head &&& length) . group . primeFactors

Yay! Colorful Haskell! *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

En toch blijf ik de syntax van Haskell lelijk vinden. Doe mij maar de syntax van F# O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
(jarig!)
Even kijken of er syntax coloring is voor deze belangrijke programmeertaal:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
HAI 1.3

BTW O HAI, IM IN UR NUMBRS SIEVING UR PRIMEZ LIEK ERATOSTHENES

HOW IZ I SIEVING4PRIMEZ YR MAXIMUM

I HAS A BUKKITOFNUMBRS ITZ A BUKKIT
    I HAS A GOAWAEY ITZ 0
    I HAS A POINTR ITZ 0

BTW INITUALIZING UR BUKKIT
    IM IN YR NUMBRS UPPIN YR COUNTR WILE BOTH SAEM COUNTR AN SMALLR OF COUNTR AN DIFF OF MAXIMUM AN 1
      POINTR R SUM OF COUNTR AN 1
      BUKKITOFNUMBRS HAS A SRS POINTR ITZ WIN
    IM OUTTA YR NUMBRS
    BUKKITOFNUMBRS'Z SRS 1 R FAIL

BTW LOOKIN FO PRIMEZ
    IM IN YR NUMBRS UPPIN YR COUNTR WILE BOTH SAEM COUNTR AN SMALLR OF COUNTR AN DIFF OF MAXIMUM AN 1
      BTW IS DIS NUMBR MEBBE PRIME?
      BUKKITOFNUMBRS'Z SRS POINTR, O RLY?
        YA RLY
          BTW ALL MULTIPLES OF DIS NUMBR CAN NOT IS PRIME
          IM IN YR NUMBRSAGAIN UPPIN YR MULTIPLIR WILE BOTH SAEM GOAWAEY AN SMALLR OF GOAWAEY AN DIFF OF MAXIMUM AN 1
            GOAWAEY R SUM OF POINTR AN PRODUKT OF SUM OF MULTIPLIR AN 1 AN POINTR
            BOTH SAEM GOAWAEY AN SMALLR OF GOAWAEY AN MAXIMUM, O RLY?
              YA RLY
                BUKKITOFNUMBRS'Z SRS GOAWAEY R FAIL
            OIC
          IM OUTTA YR NUMBRSAGAIN
          GOAWAEY R 0
      OIC
    IM OUTTA YR NUMBRS

FOUND YR BUKKITOFNUMBRS

IF U SAY SO

BTW IMA SHOW U TEH PRIMEZ

I HAS A POINTR ITZ 0
  I HAS A MAXIMUM ITZ 100
  I HAS A BUKKITOFPRIMEZ ITZ I IZ SIEVING4PRIMEZ YR MAXIMUM MKAY

IM IN YR PRIMEZ UPPIN YR COUNTR WILE BOTH SAEM COUNTR SMALLR OF COUNTR AN DIFF OF MAXIMUM AN 1
    BUKKITOFPRIMEZ'Z SRS POINTR, O RLY?
      YA RLY
        VISIBLE SMOOSH POINTR AN " IZ PRIME!" MKAY
    OIC
  IM OUTTA YR PRIMEZ

KTHXBYE

Lichte telerstelling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:16:

Feest! oOo *O*
Have Fun!

Hoe lang ging je nu weer?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:16:

Dan doe je iets verkeerd met de scope ervan. Als je de boel wrapt in een Immediately Invoked Function Expression (IIFE) komt er niks terecht in global scope, zo bijvoorbeeld:

JavaScript:
1
2
3
(function(){
    var henk = "kaas";
})();

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Alex) schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:47:
[...]

Dan doe je iets verkeerd met de scope ervan. Als je de boel wrapt in een Immediately Invoked Function Expression (IIFE) komt er niks terecht in global scope, zo bijvoorbeeld:

JavaScript:
1
2
3
(function(){
    var henk = "kaas";
})();
'henk' komt toch zo ook niet in global scope? Of doelde je ook op de functie?
JavaScript:
1
2
3
function foo(){
    var henk = "kaas";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Verkeerd is weer zo'n kutwoord... Ik doe het niet verkeerd. Het kan anders.

Maar doe ik
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function foo()
{
  result = 'bar';
  return result;
}

result = '';
bar = foo();

result += 'hello  '+bar;

// result = 'barhello bar';

[ Voor 55% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
EddoH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:50:
[...]

'henk' komt toch zo ook niet in global scope? Of doelde je ook op de functie?
JavaScript:
1
2
3
function foo(){
    var henk = "kaas";
}
Nu is het een functie die je expliciet moet aanroepen, hetgeen ik plaatste wordt meteen uitgevoerd (immediately invoked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:51:
Verkeerd is weer zo'n kutwoord... Ik doe het niet verkeerd. Het kan anders.
Als je alles in global scope laat komen die je weldegelijk iets verkeerd hoor:P
Alex) schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

Nu is het een functie die je expliciet moet aanroepen, hetgeen ik plaatste wordt meteen uitgevoerd (immediately invoked)
Dat uiteraard wel :), alleen qua scope geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Zie rev. @ vpm in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7"
Toevoeging: in php kan dat gewoon. Daar moet je expliciet global $var aanroepen.
@feedback: ik weet dat het in dezen fout is en dat het gemakkelijk te verhelpen is, maar toch... principe dat js dit zo doet is.... in dit specifieke geval onhandig (kan me genoeg situaties indenken waarbij het handig is)

Omdat ik de source niet openbaar wil hebben, ga ik sowieso van js af voor dit script, maar ik wil het ook niet over http draaien... Miss in een ander taaltje uitproberen. Exe zou grandioos zijn, maar geen kennis van 'echte' programmatuur :(

[ Voor 92% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:46:
[...]

Have Fun!

Hoe lang ging je nu weer?
Het zal voor 2 weken worden. Ik ga voor de go-live van de Amerikaanse Milestone binnen het project. Daarna is mijn project gedaan en moet ik uitkijken naar iets nieuws. Ik ben ook best benieuwd wat daar uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:56:
Toevoeging: in php kan dat gewoon. Daar moet je expliciet global $var aanroepen.
Javascript kijkt eerst of iets in local scope bestaat, als dat niet het geval is gaat hij hogerop kijken tot hij iets tegenkomt dat matcht. Als je er expliciet "this." bijzet zal het wel goed gaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

vpm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:56:
Je moet ook 'var' gebruiken om lokale variabelen te declareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C++:
1
2
#include <aap>
while const int "string" 12345 ident method() /* comment */ ==

}:|

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 06-08-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:26:
C++:
1
while const int "string" 12345 bla

Is dat niet onderdeel van Microsoft z'n implementatie van C++? O-)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mac vindt mijn certificaten dus malformed. Firefox, Windows en Android niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

HMS schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:44:
En toch blijf ik de syntax van Haskell lelijk vinden. Doe mij maar de syntax van F# O+
Wat is dan in F# mooier dan in Haskell? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

.oisyn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:26:
C++:
1
2
#include <aap>
while const int "string" 12345 ident method() /* comment */ ==
Gesundheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Bah bah, zojuist tegen een hardnekkige bug aangelopen welke al minstens 10 jaar in de software zit, maar nog nooit eerder door iemand (h)erkend is :/
* Matis trekt een beerput open

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

alt-f4 en rennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Scala:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
object Pruts {

def sum(number: Num): Int = number match{
    case One(next) => 1 + sum(next)
    case Zero() => 0
  }

sum(One(One(One(Zero()))))
}

abstract class Num
case class Zero extends Num
case class One(next:Num) extends Num

Hm, niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

dcm360 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:56:
Scala:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
object Pruts {

def sum(number: Num): Int = number match{
    case One(next) => 1 + sum(next)
    case Zero() => 0
  }

sum(One(One(One(Zero()))))
}

abstract class Num
case class Zero extends Num
case class One(next:Num) extends Num

Hm, niet verkeerd.
Het blijft mooier in Haskell...
Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
8
data Nat = Zero | Succ Nat
           deriving (Show, Eq)

asNum Zero = 0
asNum (Succ n) = succ (asNum n)

example = asNum (Succ . Succ . Succ $ Zero)

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
    <head>
        <meta charset="utf-8" />
        <title>De titel</titel>
    </head>
    <body>
        <h1>De titel</h1>
        <p>En de tekst<br />En de enter</p>
    </body>
</html>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
h1 {
    font-family: 'Open Sans';
    font-size: 24px;
}
p {
    font-family: 'Comic Sans';
    font-size: 12px;
    color: yellow;
    background-color: blue;
}

Hmm... fugly. Blauw-rood is iets mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    def elem signature = nil, content = nil, attributes = nil, &block
      attributes, content = content, nil if content.is_a?(Hash) && !attributes
      unless signature
        tag "div", content, attributes, &block
      else
        signature_reader = ElementSignatureReader.new signature
        signature_reader.read
        attributes ||= {}

tagname = signature_reader.tagname || "div"

id = signature_reader.id
        attributes["id"] = id if id

classnames = signature_reader.classnames
        attributes["class"] = classnames.join " " if classnames.any?

attributes.merge! signature_reader.literal_attributes

if signature[-1] == "/"
          void_tag tagname, attributes
        else
          tag tagname, content, attributes, &block
        end
      end
    end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Go:
1
2
3
4
5
6
7
package main

import "fmt"

func main() {
    fmt.Println("Go")
}

Go werkt ook :-)
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.