De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
alienfruit schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:45:
Jups, in het centrum. De startup-baan schijnt om de hoek te zijn van mijn huidige baan. De andere baan is in Shoreditch en die dus gewoon meer dan de helft van de wat de andere bied.
no shit 105K! Toch nog eens langs mijn baas gaan denk ik.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:56

vpm

Think, tinker, tank

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:40:
en om maar gewoon een totaal niet relevant onderwerp er tegen aan te smijten..

https://github.com/davidh...blob/master/dogfooding.md en http://friendlymachine.ne...might-be-bigger-deal-twig

Daar geloof ik dus best in, niet alleen voor Drupal maar voor webdevelopment in het algemeen. CMS die via REST het leeuwendeel van de content uitbraakt en een frontend die totaal geen notie heeft van welk CMS systeem er achter hangt.
Wat je dus eigenlijk wil is een rest output convention. Het idee dat je een api moet aanroepen binnen je bestaande source, lijkt me niet erg handig.
Tenzij je alles via ajax calls wil doen...? :')

--- Heb wel een datamodel in mn hoofd waarmee het eigenlijk makkelijk zou kunnen }:O

[ Voor 8% gewijzigd door vpm op 05-08-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Nog meer mensen er last van dat bij Chrome 37 de anti-aliasing na opnieuw opstarten slecht werkt? Alsof er in plaats van DirectWrite weer gebruik gemaakt wordt van GDI. :r

Bol.com in Chrome 37, slechte AA

Zo hoort het:

Bol.com in Chrome 37, DirectWrite

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

_Moe_ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:49:
no shit 105K! Toch nog eens langs mijn baas gaan denk ik.
Ja, het is schofterig veel maar ja dat is de bank- en startupwereld. Maar ja, je hebt wel verantwoordelijkheden en je krijgt geen 13e/14e maand of overuren uitbetaald. Ik zou dan verantwoordelijk zijn voor de innovatie binnen het bedrijf.

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 05-08-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Mag ik vragen wat voor functie (invulling, taal etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

alienfruit schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:05:
[...]

Ja, het is schofterig veel maar ja dat is de bank- en startupwereld. Maar ja, je hebt wel verantwoordelijkheden en je krijgt geen 13e/14e maand of overuren uitbetaald. Ik zou dan verantwoordelijk zijn voor de innovatie binnen het bedrijf.
Ik heb ook geen 13/14e maand noch overuren, ben ook verantwoordelijk en voila nog steeds een stuk minder geld :+
ok ok, mijn skills zullen wat minder zijn, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Engels, titel Head of Innovation, ontwikkeling en uitwerking van innovatieve ideeën. Bijvoorbeeld het bouwen van je eigen VR bril middels Galaxy Note 3 telefoon en 3d printing etc. Demo's voor klanten. Uit een zetten van de weg het bedrijf neemt etc.

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 05-08-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 11:08
alienfruit schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:19:
Engels, titel Head of Innovation, ontwikkeling en uitwerking van innovatieve ideeën. Bijvoorbeeld het bouwen van je eigen VR bril middels Galaxy Note 3 telefoon en 3d printing etc. Demo's voor klanten e.d.
Ik gok dat 'ie met taal je programmeertaal bedoelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:17:
Ik heb amper aangepaste CSS eigenlijk. Ik vind het meeste default eigenlijk wel best, ik maak me er niet zo druk om.
Tja, ik had wat tijd over en ergerde me aan de hoeveelheid ruimte tussen elementen, zelfs nadat ze die slider hadden toegevoegd, dus dan krijg je met een uurtje werk een regel of 100 aan gecompacte css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Whatever nodig is, Merethil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Was weer eens bezig met FubuMvc vandaag. Dit keer een poging om de HtmlTags in een normale MVC project te gebruiken.
Maar het gebrek aan documentatie is zo frustrerend. Zo jammer, want de HtmlTags library icm de inputconventions en elementmodifiiers lijkt me precies wat ik in mn Mvc projecten zou willen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:18:
[...]
Ik heb ook geen 13/14e maand noch overuren, ben ook verantwoordelijk en voila nog steeds een stuk minder geld :+
ok ok, mijn skills zullen wat minder zijn, maar toch
Overuren heb ik genoeg ;) Waarschijnlijk iedereen hier :+ Het is alleen de vraag of je ze betaald krijgt.

Ik vind het daarnaast wel prima om geen 13de en 14de maand te hebben, 12 maanden is al lang genoeg :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Je kunt nog net zoveel extra maanden krijgen, maar als het bedrijf je niet aanstaat....

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 86% gewijzigd door vpm op 05-08-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

nvm, iets teveel aanpassingen ;)

Maar je hebt gelijk dat geld niet het primaire doel moet zijn :)

[ Voor 78% gewijzigd door .Gertjan. op 05-08-2014 16:32 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Jups, dat is het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Tis eigenlijk maar stil in de schuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:25:
Je kunt nog net zoveel extra maanden krijgen, maar als het bedrijf je niet aanstaat....

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De members only feature is denk ik meer bedoeld om dingen te posten welke niet ingelogd gebruikers niet kunnen zien, bots zoals google enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:37:
Tis eigenlijk maar stil in de schuur...
Het is veel te warm om na te denken vandaag :'(
Daarnaast heb ik mijn totale attentionspan er al doorheen getrokken met het oplossen van dubieuze bugs van andere developers. Altijd fijn als je de requirement hebt om dingen uit een bestaand pakket te moeten gebruiken en de developers van het andere pakket duidelijk niet hebben ontworpen/gebouwd met herbruik in mind... Je mag dus eerst allerlei dingen wegsnijden voordat je het kunt gebruiken om te concluderen dat je toch weer bepaalde extra zaken moet overnemen :/

Blegh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:38:
[...]

De members only feature is denk ik meer bedoeld om dingen te posten welke niet ingelogd gebruikers niet kunnen zien, bots zoals google enzo :P
Een handige toevoeging zou nog kunnen zijn om te kunnen limiten op postcount of hoe lang degene die de post bekijkt geregistreerd is. Daarmee kun je voorkomen dat iemand zich speciaal aanmeldt om members only-posts te kunnen lezen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:13
Daar hebben we Area 61 toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ook prima, regel jij toegang voor ons ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wie is "ons"?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Overuren heb ik genoeg ;) Waarschijnlijk iedereen hier :+ Het is alleen de vraag of je ze betaald krijgt.

Ik vind het daarnaast wel prima om geen 13de en 14de maand te hebben, 12 maanden is al lang genoeg :+
Als zelf-employed/werkgever, bepaal jij toch hoeveel maanden er in een jaar zitten?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik praat altijd over mezelf in meervoudige vorm :P
Nee ik bedoelde iedereen in de devschuur :P Maar alleen mij toegang geven mag ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:22:
Was weer eens bezig met FubuMvc vandaag. Dit keer een poging om de HtmlTags in een normale MVC project te gebruiken.
Maar het gebrek aan documentatie is zo frustrerend. Zo jammer, want de HtmlTags library icm de inputconventions en elementmodifiiers lijkt me precies wat ik in mn Mvc projecten zou willen gebruiken..
Let er wel op dat FubuMVC niet meer onderhouden wordt. Leuk project, Front Controller pattern spreekt mij ook meer aan dan MVC voor webapplicaties, maar FubuMVC was echt een draak om mee te werken als beginner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:38:
[...]

Wordt hier de laatste paar dagen nogal vaak gebruikt zo te zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:52:
Nee ik bedoelde iedereen in de devschuur :P
Dat sowieso niet ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:55:
[...]

Let er wel op dat FubuMVC niet meer onderhouden wordt. Leuk project, Front Controller pattern spreekt mij ook meer aan dan MVC voor webapplicaties, maar FubuMVC was echt een draak om mee te werken als beginner :P
Voor een project wat niet onderhouden wordt....
https://github.com/DarthFubuMVC/fubumvc
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:59:
[...]

Wordt hier de laatste paar dagen nogal vaak gebruikt zo te zien :p
Tijd voor een Devschuur-Only tag? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2014 17:02 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:52:
[...]

Ik praat altijd over mezelf in meervoudige vorm :P
Nee ik bedoelde iedereen in de devschuur :P Maar alleen mij toegang geven mag ook :+
Er zijn toch bepaalde eisen (post count, reg.datum, ..) waar je aan moet voldoen om A61 in te mogen?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
HMS schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:55:
[...]

Yup, ik weet het. Een van de core devvers (jeremy miller) is er mee gestopt en heeft het project als dood verklaart. Met een hele rant over de status van OSS omgeving van .NET. Waarbij hij volledig voorbij gaat aan het feit dat (imho) het ontbreken van fatsoenlijke documentatie uiteindelijk de reden is dat het project dood is.

Maargoed, dat houd mij niet tegen om af en toe nog eens te kijken of ik er wat bruikbaars uit kan trekken. Die codebase bevat echt pareltjes kwa concepten.
Awww :'(
Dat is voornamelijk Jeremy Miller zelf. Als je bij de contributions kijkt dan is hij bijna de enige die in het afgelopen jaar (of 2) iets gecommit heeft. Hij is puur bezig om nog wat issues op te pakken, maar structurele dingen gaan er echt niet meer gebeuren. Wat volgens mij dus inhoud dat de documentatie nooit op peil zal komen.

[ Voor 22% gewijzigd door D-Raven op 05-08-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

https://groups.google.com...fubumvc-devel/WAnK3H4YTPU
D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:06:
[...]

Yup, ik weet het. Een van de core devvers (jeremy miller) is er mee gestopt en heeft het project als dood verklaart. Met een hele rant over de status van OSS omgeving van .NET. Waarbij hij volledig voorbij gaat aan het feit dat (imho) het ontbreken van fatsoenlijke documentatie uiteindelijk de reden is dat het project dood is.

Maargoed, dat houd mij niet tegen om af en toe nog eens te kijken of ik er wat bruikbaars uit kan trekken. Die codebase bevat echt pareltjes kwa concepten.
Klopt, zitten echt hele vette dingen in die code base. Maar hij heeft wel een punt op het gebied van OSS in .NET. Microsoft is daar ook mede verantwoordelijk voor door het hele ecosysteem rondom .NET ook zelf te willen leveren, waardoor OSS initiatieven de markt uit gedrukt worden. Dat .NET in veel enterprise omgevingen gebruikt wordt waar de voorkeur sterk uit gaat naar een supported pakket met een grote vendor er achter helpt ook niet mee.

Bijvoorbeeld:
NUnit -> MSTest
NHibernate -> Entity Framework
StructureMap -> Unity

Hiermee snijd Microsoft zichzelf ook in de vingers omdat je dan krijgt dat OSS ontwikkelaars het de moeite niet waard vinden om een goed OSS pakket neer te zetten, omdat als het een populair product wordt MS binnen no time met eigen variant komt. En als OSS pakket concurreren met een MS alternatief is bijna niet te doen.

Hmm, ik bestel(de) ook regelmatig bij Azerty :/

nieuws: Website Azerty gaf toegang tot adresgegevens klanten

[ Voor 78% gewijzigd door HMS op 05-08-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Even een schaamteloze terugvindpost :). Net terug van een weekje vlieland, dus totaal niet in de werkstemming. Gelukkig nog de hele maand vrij :D. de 18e 8 daagjes Griekenland, kom er maar in met die zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:49:
[...]

Als zelf-employed/werkgever, bepaal jij toch hoeveel maanden er in een jaar zitten?
:) Qua werken het liefst een maandje of zes, qua omzet ongeveer 24. Helaas zijn die 2 niet te verenigen met elkaar :P

Even bezig een umbraco site te voorzien van meertaligheid, damn wat een gedoe. Om de een of andere reden gaan de url rewrites helemaal de mist in als ik hostnames toevoeg. Net op een u7 omgeving getest en dat gaat goed, maar deze middeleeuwse versie (4) vertikt het gewoon :'( De url's die hij zelf aanbiedt/bepaald geven lekker 404 errors...

Maar eens voorzichtig proberen te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.Gertjan. schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:09:
[...]

:) Qua werken het liefst een maandje of zes, qua omzet ongeveer 24. Helaas zijn die 2 niet te verenigen met elkaar :P
Of zoals een huisgenoot van mij het eens zei: "Een 13e maand? Doe maar een 5e kwartaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:09:
[...]

Even bezig een umbraco site te voorzien van meertaligheid, damn wat een gedoe. Om de een of andere reden gaan de url rewrites helemaal de mist in als ik hostnames toevoeg. Net op een u7 omgeving getest en dat gaat goed, maar deze middeleeuwse versie (4) vertikt het gewoon :'( De url's die hij zelf aanbiedt/bepaald geven lekker 404 errors...

Maar eens voorzichtig proberen te upgraden...
Gewoon prijzen verhogen :+ Als je af en toe ziet wat wij uitgeven aan 3e partijen.. heb wel eens gezegd tegen mn baas: Ik neem wel een weekje vrij, en doe het voor 50% minder.. Zelfs dan zou ik een godsvermogen verdienen (en ja dat is dan op factuur en ja, zelfs na belasting onzin e.d. is het nog een fortuin).

edit;
Al iemand opgevallen dat die rapporteer link enorm irritant is, omdat dat mijn edit knop hoort te zijn? En als je een bericht edit, dat je dat niet meer ziet? oh blijkbaar pas als je veel edit..

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 05-08-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:27:
[...]
Al iemand opgevallen dat die rapporteer link enorm irritant is, omdat dat mijn edit knop hoort te zijn? En als je een bericht edit, dat je dat niet meer ziet? oh blijkbaar pas als je veel edit..
Sowieso wel spannend dat ik mijn eigen bericht kan rapporteren.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:27:
[...]
edit;
Dat is altijd al zo geweest zolang niemand anders heeft gepost of er niet teveel tijd is gepasseerd. Precieze voorwaarden heb ik nog niet kunnen bepalen (ook geen zin in gehad), maar is iig al heel lang zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:38:
[...]
Sowieso wel spannend dat ik mijn eigen bericht kan rapporteren.... :?
Oh dat is een goede! Heb maar meteen
Cascading Stylesheet:
1
div.ownpost li a[href*="insert_messagereport"] { display:none; } 

toegevoegd aan custom css ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mja, als programmeur kan ik altijd heel goed 'foute' puntjes vinden in andermans werk. Maakt niet uit welke website het is. Niet omdat ik iets van OCD heb of niet tegen verandering kan.. maar voor een site als tweakers vind ik deze update vrij matig.. Eigenlijk alle updates van tweakers qua visueel e.d. vond ik maar matig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pfff, net als je denkt dat je dag niet nog meer verkloot kan worden, besluit Umbraco harakiri te plegen. Eerst duurt de upload naar de FTP al tergend lang, maar nu besluit hij gewoon in de core van Umbraco dood te gaan.... Jeej! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
code:
1
Mozilla/5.0 (Mobile; Windows Phone 8.1; Android 4.0; ARM; Trident/7.0; Touch; rv:11.0; IEMobile/11.0; NOKIA; Lumia 930) like iPhone OS 7_0_3 Mac OS X AppleWebKit/537 (KHTML, like Gecko) Mobile Safari/537

Wat treurig dat zulke hacks nodig zijn om websites er goed uit te laten zien op mobiele browsers ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:45:
[...]

Dat is altijd al zo geweest zolang niemand anders heeft gepost of er niet teveel tijd is gepasseerd. Precieze voorwaarden heb ik nog niet kunnen bepalen (ook geen zin in gehad), maar is iig al heel lang zo ;)
Als je minder dan 2% edit. Maar dat rapporteer ook bij je eigen post staat is idd waardeloos |:(

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Nouja, bij sommige van mijn eigen post denk ik wel eens dat ze rapporteren waardig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:07:
code:
1
Mozilla/5.0 (Mobile; Windows Phone 8.1; Android 4.0; ARM; Trident/7.0; Touch; rv:11.0; IEMobile/11.0; NOKIA; Lumia 930) like iPhone OS 7_0_3 Mac OS X AppleWebKit/537 (KHTML, like Gecko) Mobile Safari/537

Wat treurig dat zulke hacks nodig zijn om websites er goed uit te laten zien op mobiele browsers ;(
Microsoft had op het eind eig. nog ..!., aan de useragent moeten toevoegen...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen staat de rapporteer knop links in plaats van rechts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik kijk zojuist even in de broncode van een project die al live staat. zie ik dit bovenaan staan:
<!--
To change this license header, choose License Headers in Project Properties.
To change this template file, choose Tools | Templates
and open the template in the editor.
-->
Toch eens een keer mijn editor instellen dat die die onzin er niet meer inzet, en morgen even weghalen. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:55
@WernerL Mooi je eigen naam bovenin, pronken met die handel.

Wij devvers zijn trots op onze code. :)

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:47:
[...]

Oh dat is een goede! Heb maar meteen
Cascading Stylesheet:
1
div.ownpost li a[href*="insert_messagereport"] { display:none; } 

toegevoegd aan custom css ^^
Alleen blijft dan het eerste bolletje ook nog staan en dat is lelijk :-(
Cascading Stylesheet:
1
div.ownpost .action_list li:nth-child(2):before { content: ""; }

Nou's die ook weg :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:07:
code:
1

Sowieso zijn user agents hacks: History of the browser user-agent string. Maar deze is wel het toppunt :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH!

Local en Dev servers werken, live-server bugged.

Debuggen op live, my favorite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Toch weer knap dat zo'n webwinkel (nieuws: Website Azerty gaf toegang tot adresgegevens klanten ) zo'n ontiegelijk domme fout erin heeft zitten. Niet om mij zelf te promoten maar één audit van mij en je weet zelf het probleem. Kansloos dat zo'n webshop meerdere keurmerken heeft gekregen want inhoudelijk zeggen die dingen dus helemaal niets. Ja, dat je klantgegevens via een veilige lijn moet laten invoeren. Grote grap natuurlijk als je vervolgens een pagina hebt waar iedereen die gegevens kan uitlezen.

Misschien moet ik zelf maar eens een keurmerk beginnen, waar tenminste wat diepgang in zit. Audit erover, code check en bij elke patch een nieuwe check voordat je m'n keurmerk mag dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:11

StM

Het zal nog vies tegenvallen hoe lastig zoiets is te verkopen. Security boeit veel bedrijven amper, vooral als ze zo'n grote boze hacker de schuld kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mijn ervaring is, dat vele het wel boeien, maar meestal nergens direct terecht kunnen. Misschien dikke bedrijven die vervolgens 50k voor je audit vragen, iets wat natuurlijk niet reëel is voor een basale webshop. Als ik nu die knakker van Azerty vraag, wil je geen audit voor 1k p/j? Dan zegt hij nu wel ja. Zo'n leuk nieuwsbericht kost namelijk wat meer dan 1k :)

Maar uiteindelijk is mijn punt meer, die keurmerken slaan nergens op. Zogenaamde "IT" keurmerken, maar wat ze eigenlijk bekijken is een hoop gelul en biedt totaal geen garantie voor een plezierige winkel ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Voor 1k ga je dan ook geen goede audit uit kunnen voeren. Ik zou nooit mijn naam er aan durven verbinden zonder een zeer grondige audit en dan zijn de gehanteerde prijzen echt opeens zo gek niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:35:
Toch weer knap dat zo'n webwinkel (nieuws: Website Azerty gaf toegang tot adresgegevens klanten ) zo'n ontiegelijk domme fout erin heeft zitten. Niet om mij zelf te promoten maar één audit van mij en je weet zelf het probleem. Kansloos dat zo'n webshop meerdere keurmerken heeft gekregen want inhoudelijk zeggen die dingen dus helemaal niets. Ja, dat je klantgegevens via een veilige lijn moet laten invoeren. Grote grap natuurlijk als je vervolgens een pagina hebt waar iedereen die gegevens kan uitlezen.

Misschien moet ik zelf maar eens een keurmerk beginnen, waar tenminste wat diepgang in zit. Audit erover, code check en bij elke patch een nieuwe check voordat je m'n keurmerk mag dragen.
Het probleem is dan, hoe weet men dat jij betrouwbaar en grondig genoeg bent? Voor 't zelfde kun je een audit uitvoeren en met opzet een lek laten zitten, om later te kunnen uitbuiten of te verkopen op de zwarte markt. Je moet al naam gevestigd hebben wil je bij grotere bedrijven binnen komen voor audits, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Jup en als freelancer is het al helemaal geen beginnen aan. Trouwens, waarschijnlijk wil je het contract niet eens tekenen qua aansprakelijkheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

StM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:47:
Voor 1k ga je dan ook geen goede audit uit kunnen voeren. Ik zou nooit mijn naam er aan durven verbinden zonder een zeer grondige audit en dan zijn de gehanteerde prijzen echt opeens zo gek niet meer :)
Ok, dan doe je het maar niet. Voila geen audit, en precies het probleem van vele. Veel plezier met je website die dus -helemaal niets- aan een audit heeft gehad. :Y)

Om maar een voorbeeld te geven, heb ik hier voor een tweaker een 'audit' gedaan voor toch een redelijk grote website. Als hij wilt, mag hij zelf hier antwoorden om misschien wat meer info te geven, of het idee er achter te vertellen..
In kort: ik verklaar geen 1000% goede website, maar wel één die gechecked is waarbij er -altijd- kans bestaat dat er nog iets open ligt. Zelfs met je 50k audit heb je domweg evenveel kans op een bug/exploit/lek dan met die van mij. Sterker nog, websites blijven altijd kwetsbaar, elke applicatie.
Deze tweaker weet dat, maar weet ook nu mijn 'report'. Een paar niet direct kritieke dingen, maar hij gaf aan dat hij het wel op de planning zet om te fixen.

Zo'n website geef ik dus ook 100x meer vertrouwen, dan ééntje met zo'n "ictwaarborg" certificaat.
StM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:50:
Jup en als freelancer is het al helemaal geen beginnen aan. Trouwens, waarschijnlijk wil je het contract niet eens tekenen qua aansprakelijkheid etc.
Ach, je maakt het jezelf vrij moeilijk.
Dev omgeving, en ik ben niet aansprakelijk voor wat dan ook.

Klaar.
Struikrover schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:48:
[...]

Het probleem is dan, hoe weet men dat jij betrouwbaar en grondig genoeg bent? Voor 't zelfde kun je een audit uitvoeren en met opzet een lek laten zitten, om later te kunnen uitbuiten of te verkopen op de zwarte markt. Je moet al naam gevestigd hebben wil je bij grotere bedrijven binnen komen voor audits, denk ik...
Niet, en daarom betaal je ook niet te veel. Ik geef je een check, een "audit". Ik geef je geen garanties. Daar is helemaal niets slechts aan, en ik communiceer dat openlijk. Waarom moet iets 100% afgedekt zijn, als je applicatie nu, op dit moment misschien wel lek is?
Heel die insteek is juist een beetje killing, want je moet namelijk ontzettend blind, en onbekwaam zijn om zo'n lek bij azerty niet te zien. Ik hoop echt dat je mijn punt snapt, dat 4 uurtjes werk bij azerty dit lek naar boven was gekomen en misschien wel meer?

[ Voor 34% gewijzigd door Douweegbertje op 05-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, live werkt alles... tijd om de zooi van't weekend maar even om te zetten, zodat't op elke server werkt.

Wat is een afwijkende live-omgeving ongelofelijk RUK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

Ach, je maakt het jezelf vrij moeilijk.
Dev omgeving, en ik ben niet aansprakelijk voor wat dan ook.

Klaar.
Veel succes om daar mee weg te komen bij een wat groter bedrijf :) Ik zou het niet graag in de rechtbank verdedigen als het misgaat of je een groot gat over het hoofd hebt gezien en ze bij je terugkomen om verhaal te halen. Daarnaast wordt er vaak genoeg op productieomgevingen getest. Al was het maar omdat er geen beschikbare dev/staging/testomgeving is...

Maar durf jij je naam openbaar aan die audit te verbinden als je klant het je zou vragen? Imo heb je lef want veel verder dan een oppervlakkige check kan het niet geweest zijn als het minder dan 1k was of je moet belachelijk weinig per uur er voor gekregen hebben. Mag uiteraard, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

Niet, en daarom betaal je ook niet te veel. Ik geef je een check, een "audit". Ik geef je geen garanties. Daar is helemaal niets slechts aan, en ik communiceer dat openlijk. Waarom moet iets 100% afgedekt zijn, als je applicatie nu, op dit moment misschien wel lek is?
Heel die insteek is juist een beetje killing, want je moet namelijk ontzettend blind, en onbekwaam zijn om zo'n lek bij azerty niet te zien. Ik hoop echt dat je mijn punt snapt, dat 4 uurtjes werk bij azerty dit lek naar boven was gekomen en misschien wel meer?
Dat is maar de vraag of dit wel naar boven was gekomen. Je moet immers wel van het bestaan van de betreffende applicatie afweten en als je die informatie al krijgt is hij vaker niet dan wel compleet.

Tuurlijk zijn quickchecks waardevol en zouden ze veel vaker moeten gebeuren. Maar mijn naam (al dan niet via een keurmerk) er aan verbinden? Nooit van mijn leven. Dat moet vele malen grondiger gecheckt worden dan :)

En 4 uurtjes werk is imo net genoeg om in kaart te brengen wat voor soort omgeving het is, waarschijnlijk nog niet eens om te kijken welke applicaties er op draaien. Misschien kan je net het primaire cms checken op bekende CVE's.

[ Voor 41% gewijzigd door StM op 05-08-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:26
Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:56:
Wat is een afwijkende live-omgeving ongelofelijk RUK
Zo heb ik een website waar staging en live op dezelfde server staan. Niet ideaal vanaf een technisch oogpunt, maar de serverconfig is dan wel identiek.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

StM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Veel succes om daar mee weg te komen bij een wat groter bedrijf :) Ik zou het niet graag in de rechtbank verdedigen als het misgaat of je een groot gat over het hoofd hebt gezien en ze bij je terugkomen om verhaal te halen. Daarnaast wordt er vaak genoeg op productieomgevingen getest. Al was het maar omdat er geen beschikbare dev/staging/testomgeving is...

Maar durf jij je naam openbaar aan die audit te verbinden als je klant het je zou vragen? Imo heb je lef want veel verder dan een oppervlakkige check kan het niet geweest zijn als het minder dan 1k was of je moet belachelijk weinig per uur er voor gekregen hebben. Mag uiteraard, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
Sorry, maar hoe kom je aan deze wilde verhalen allemaal? Wat wilt een bedrijf doen, als in mijn 'voorwaarden' c.q. contract staat wat ik doe, en wat ik garandeer? Ik heb daar weinig 'succes' voor nodig om zelfs bij een groot bedrijf mee weg te komen. Overigen dit soort verhaaltjes hoor ik steeds, en dan ga ik het weer vertellen: dat advocaatje dit, en rechtertje dat, gaat vrijwel nooit op.

Volgens mij moet ik het nog één keer vertellen: ik garandeer geen 100% veilige applicatie. Dat zal ik ten alle tijden vermelden naar alles en iedereen. Dus ja, ik zet mijn naam er graag onder. Ik heb het overigens nu een paar keer als 'particulier' gedaan voor "bekenden" oftewel redelijk veilig.

Binnenkort ga ik het ook via mijn bedrijf doen. Al het zooi gaat toch langs mijn advocaat en accountant, en dan hoor ik het vanzelf wel of je gelijk heb. Uit de eerste verhalen van hun (want heb het er natuurlijk al over gehad) hoor ik geen aparte dingen.

Wat jij nu ongeveer beweert is het zelfde dat je een webshop oplevert, en 2 jaar later "voor de rechter" wordt gezet omdat hij niet goed loopt. Misschien snappen we elkaar niet helemaal, maar jij denkt naar mijn mening zo'n 10 stappen te ver wat dus helemaal niet nodig is.

Overigens heb jij het over de server, en ik de website als applicatie. Ik geef servers vrijwel nooit een audit. Behalve als ik via de website bijvoorbeeld erop kan komen of een dos kan uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Douweegbertje op 05-08-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Waar ik die verhalen vandaan heb? Uhm ik ben afgestudeerd op dit soort audits en heb uitgebreid met de legal afdeling van een bedrijf gesproken waarbij dit soort werk voor banken gedaan wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Financieel != webshopje
Ik heb nu bij mijn werkgever ook een shitload aan verklaring moeten tekenen, geheimhoudingen en VOG's. IMO wereld van verschil en ik zou dus ook geen audit doen bij een bank, noch hun bij mij aankomen.
Again, weer die 10 stappen te ver denken imo :p

Daarbij garanderen hun weer meer/anders dan dat ik zou doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 05-08-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Xesxen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Zo heb ik een website waar staging en live op dezelfde server staan. Niet ideaal vanaf een technisch oogpunt, maar de serverconfig is dan wel identiek.
Staging en Live is tot daar aan toe.
Development en Live mogen sowieso nooit op dezelfde server staan, zodat er een fallback is, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:05

Pizzalucht

Snotneus.

Probleem bij Azerty is dat je de URL moet weten van die tool om erbij te kunnen. Al die keurmerken die gaan heus niet URL's bruteforcen. Die kijken naar wat er van buiten "zichtbaar" is.

Azerty had dit heel makkelijk kunnen voorkomen door af en toe iemand te laten checken (met toegang tot de source), en het lijkt me dat iedereen die weet hoe je zo'n tool moet maken/deployen, ook weet hoe hij die moet beveiligen. Van die persoon is het gewoon zwaar nalatig.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizzalucht op 05-08-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:27:
Probleem bij Azerty is dat je de URL moet weten van die tool om erbij te kunnen. Al die keurmerken die gaan heus niet URL's bruteforcen. Die kijken naar wat er van buiten "zichtbaar" is.

Azerty had dit heel makkelijk kunnen voorkomen door af en toe iemand te laten checken (met toegang tot de source), en het lijkt me dat iedereen die weet hoe je zo'n tool moet maken/deployen, ook weet hoe hij die moet beveiligen. Van die persoon is het gewoon zwaar nalatig.
Neuh, de toegang tot die tool hadden ze heel simpel kunnen afschermen via een basic auth. Als je weet dat die tool bestaat, zet je er een basic auth op.

Stuur je perongeluk die tool ipv een persoonlijk account naar een gebruiker? Dan komt'ie wel klagen dat'ie er niet in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Neuh, de toegang tot die tool hadden ze heel simpel kunnen afschermen via een basic auth. Als je weet dat die tool bestaat, zet je er een basic auth op.

Stuur je perongeluk die tool ipv een persoonlijk account naar een gebruiker? Dan komt'ie wel klagen dat'ie er niet in komt.
Dat bedoelde ik ook met "en het lijkt me dat iedereen die weet hoe je zo'n tool moet maken/deployen, ook weet hoe hij die moet beveiligen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:30:
[...]

Dat bedoelde ik ook met "en het lijkt me dat iedereen die weet hoe je zo'n tool moet maken/deployen, ook weet hoe hij die moet beveiligen".
Stel nou dat de maker een mailtje stuurt naar de systeembeheerder met "oi, als je nu ff rap http://domain.com/mijntool/* even afschermt?", maar dat de systeembeheerder in de drukte dat niet heeft gezien.

De faal is groot, maar de reden is een beetje wazig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Pizzalucht schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:27:

Die keurmerken checken niets qua veiligheid, behalve de plain obvious dingen zoals een ssl certificaat.

https://www.ictwaarborg.nl/keurmerk/certificeringsscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Dit.

Die tool had gewoon nooit van buitenaf toegankelijk mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:32:
[...]

Stel nou dat de maker een mailtje stuurt naar de systeembeheerder met "oi, als je nu ff rap http://domain.com/mijntool/* even afschermt?", maar dat de systeembeheerder in de drukte dat niet heeft gezien.

De faal is groot, maar de reden is een beetje wazig imo.
Ja dat kan :P Maar die tool had natuurlijk nooit live mogen gaan zonder beveiliging.

En eigenlijk moest die tool natuurlijk alleen intern bereikbaar zijn (of via VPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:23:
Financieel != webshopje
Ik heb nu bij mijn werkgever ook een shitload aan verklaring moeten tekenen, geheimhoudingen en VOG's. IMO wereld van verschil en ik zou dus ook geen audit doen bij een bank, noch hun bij mij aankomen.
Again, weer die 10 stappen te ver denken imo :p
Tja, ik vrees dat je een iets te optimistische visie er op hebt. Maar veel succes om klanten te vinden die een contract willen tekenen waarbij je echt alles qua aansprakelijkheid uitsluit. Tuurlijk kan je het juridisch dichttimmeren (al zal je dat waarschijnlijk zelf niet lukken of je moet rechtenvakken hebben gevolgd), maar ik denk dat ze het niet accepteren op een klein kringetje bekenden om je heen die je vertrouwen na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik stel voor, dat als ik alles klaar heb, dat je het zelf even checked :) En gaf het eerder al aan, dit gaat langs mn advocaat & accountant. Het is geen half werk oid.

Overigens is dit puur audit / check werk, niet 'certificering' oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 05-08-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ik wil best kijken, maar ik ga er geen uitspraak over willen doen omdat ik ook niet afdoende kennis er van heb, behalve voor een heel specifiek scenario waar ik verder niet veel over kwijt mag :)

Bij ICTRecht kan je trouwens voor 100 euro een waiver genereren op basis van een stuk of 10-15 vragen waarbij oa aansprakelijkheid etc aan bod komen. Ik heb nooit het eindresultaat gezien, maar zo ver ik weet is dat toch wel DE partij in Nederland voor dit soort zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

[...]
Om maar een voorbeeld te geven, heb ik hier voor een tweaker een 'audit' gedaan voor toch een redelijk grote website. Als hij wilt, mag hij zelf hier antwoorden om misschien wat meer info te geven, of het idee er achter te vertellen..
In kort: ik verklaar geen 1000% goede website, maar wel één die gechecked is waarbij er -altijd- kans bestaat dat er nog iets open ligt. Zelfs met je 50k audit heb je domweg evenveel kans op een bug/exploit/lek dan met die van mij. Sterker nog, websites blijven altijd kwetsbaar, elke applicatie.
Deze tweaker weet dat, maar weet ook nu mijn 'report'. Een paar niet direct kritieke dingen, maar hij gaf aan dat hij het wel op de planning zet om te fixen.

Zo'n website geef ik dus ook 100x meer vertrouwen, dan ééntje met zo'n "ictwaarborg" certificaat.
Ik ben die tweaker. :)

Douweegbertje heeft een vrij grote webshop voor mij getest. Onder portfolio op mijn website is de geteste site wel terug te vinden. Gelukkig kwamen er geen grote kwetsbaarheden naar voren. Maar wel wat dingen om te fixen. :)
StM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Tja, ik vrees dat je een iets te optimistische visie er op hebt. Maar veel succes om klanten te vinden die een contract willen tekenen waarbij je echt alles qua aansprakelijkheid uitsluit. Tuurlijk kan je het juridisch dichttimmeren (al zal je dat waarschijnlijk zelf niet lukken of je moet rechtenvakken hebben gevolgd), maar ik denk dat ze het niet accepteren op een klein kringetje bekenden om je heen die je vertrouwen na :)
Ik heb Douweegbertje al gevraagd of hij ook betaalde audits doet. En ik ken hem niet. Maar ik vind het goed om af en toe een site te laten testen. Daar houd ik mijn developers ook scherp mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Zeker en het zou ook veel vaker moeten gebeuren. Maar dan aub wat grondiger dan een quickscan van een paar uur, zeker bij grote shops waar serieus geld doorheen gaat. Ik geloof niet dat dit Azerty probleem in 4 uur boven water was gekomen of het moet echt een toevalstreffer geweest zijn. En ik wil niet de vraag moeten beantwoorden waarom ik het niet had gevonden terwijl het zo logisch was, wetende dat ik in het tijdsbestek nooit zelfs maar oppervlakkig naar alle componenten kan kijken en dus vrijwel gegarandeerd dingen mis.
Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:19:
Overigens heb jij het over de server, en ik de website als applicatie. Ik geef servers vrijwel nooit een audit. Behalve als ik via de website bijvoorbeeld erop kan komen of een dos kan uitvoeren.
Een applicatie staat nooit los van zijn omgeving, al was het maar om bugs in de omgeving te gebruiken om logica flaws in de applicatie te misbruiken :) Ik vind het bv leuk om cryptoimplementaties te testen (dus geen cryptosystemen zelf, laat dat maar aan de cryptologen over) waarbij ik recent bijvoorbeeld een probleem heb bloot gelegd waarbij door het verkeerd gebruik van een PRNG in een specifieke situatie alle wachtwoorden, tokens etc in max een halfuurtje zijn te brute forcen over het web. Inclusief het encryptiesleutelpaar dat bij de installatie wordt gegenereerd en waarmee nogal gevoelige informatie wordt geëncrypt en men nogal sterk op die encryptie vertrouwde :) Afhankelijk van in welke omgeving de applicatie draaide was die er wel of niet vatbaar voor.

En ja, dat is allemaal netjes legaal en op de juiste manier gegaan en inmiddels ook gefixed :)

[ Voor 7% gewijzigd door StM op 05-08-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik probeer Android Studio werkend te krijgen op mijn Mac. Ik zet dus de profielfolder over: zippen, wetransfer, unzippen.....
:?

Nergens verschijnt enig resultaat van het unzippen, het verdwijnt gewoon........

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

StM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:25:
Zeker en het zou ook veel vaker moeten gebeuren. Maar dan aub wat grondiger dan een quickscan van een paar uur, zeker bij grote shops waar serieus geld doorheen gaat. Ik geloof niet dat dit Azerty probleem in 4 uur boven water was gekomen of het moet echt een toevalstreffer geweest zijn. En ik wil niet de vraag moeten beantwoorden waarom ik het niet had gevonden terwijl het zo logisch was, wetende dat ik in het tijdsbestek nooit zelfs maar oppervlakkig naar alle componenten kan kijken en dus vrijwel gegarandeerd dingen mis.

[...]

Een applicatie staat nooit los van zijn omgeving, al was het maar om bugs in de omgeving te gebruiken om logica flaws in de applicatie te misbruiken :) Ik vind het bv leuk om cryptoimplementaties te testen (dus geen cryptosystemen zelf, laat dat maar aan de cryptologen over) waarbij ik recent bijvoorbeeld een probleem heb bloot gelegd waarbij door het verkeerd gebruik van een PRNG in een specifieke situatie alle wachtwoorden, tokens etc in max een halfuurtje zijn te brute forcen over het web. Inclusief het encryptiesleutelpaar dat bij de installatie wordt gegenereerd en waarmee nogal gevoelige informatie wordt geëncrypt en men nogal sterk op die encryptie vertrouwde :) Afhankelijk van in welke omgeving de applicatie draaide was die er wel of niet vatbaar voor.

En ja, dat is allemaal netjes legaal en op de juiste manier gegaan en inmiddels ook gefixed :)
Ik snap je punt, zelf voel ik er ook niet veel bij, hence de "audit", al hoewel ik het ook weer geen scan vind, omdat ik weer veel meer doe dan dat.
Ik volg mijn eigen procedures, waarbij ik bijvoorbeeld bijna 2 uur alleen al bezig ben geweest met de winkelwagen van de webshop... Alles wat ik dan weer doe is vanuit mijn eigen ervaringen als programmeur en op de één of andere manier heb ik blijkbaar een soort gave om op een bepaalde manier te denken om shit te vinden.

Ik heb geen "zin" in peperdure contracten, en dat soort meuk. Ik wil deze 'kwaliteit' gebruiken op een manier dat ik het web veiliger maak. Ik ben al 2 jaar bezig met het 'penetreren' van systemen waarbij ik nooit toestemming voor had. Very bad ye, daarom wil ik het op deze manier doen, waarbij eigenlijk iemand toestemming geeft zonder 'maren'. Geen verantwoordelijkheid, wel een report. Goed, nu pak ik het nu op dit moment wel wat beter aan dan dat simpele zinnetje, en heb ik ook papieren laten opmaken en heb ik juridische ondersteuning..

Ik denk echter nog steeds dat ik bijvoorbeeld webshops veilig kan maken, als in de applicatie zelf middels "minimaal" werk (lees: nog steeds niet weinig werk..).. Jouw beschrijving is okay voor een echte audit waar dik betaald voor is voor een belangrijk systeem. Naar mijn mening hoef je niet zo diep te gaan voor een webshop, dan verlies je het punt waar het uiteindelijk om gaat. Middels jouw redenatie is letterlijk elke website onveilig. Grote kans namelijk, dat als ik ongeveer 1000 uur in Tweakers ga zitten, dat ik hoe dan ook op welke manier iets van een bug/exploit ga vinden. Echter is dat helemaal niet de essentie.

Verder het systeem. Ik check wat basic dingen maar ik ga niet uren spenderen aan de server zelf. Met een basic check heb je de grootste punten bekeken, maar mijn opdracht ligt bij de website zelf. In jouw geval zou je zelfs een audit moeten doen op het personeel. Dat is immers ook een schakel in het systeem. Blijkbaar valt voor jouw de applicatie en server er wel onder, maar het volgende niet. Dat is dus een keuze, net zoals ik alleen de applicatie aanpak. Geef maar een oude opdrachtgever van je, loop ik even zijn datacenter binnen en zet m'n usb sticky er in, of heb je dat ook al getest qua veiligheid? Social hacking is namelijk niet zo apart. :) Echter dus nogmaals, je loopt dan weer je doel voorbij.

edit;

Audit bied geen zekerheden, maar een gedocumenteerde manier om duidelijkheid te scheppen. Juist de audit 'result', dus ook de documentatie over -wat- is gedaan, geeft jou dan pas een indicatie over de zekerheden. Zekerheid dat punt x is gechecked op manieren Y &/of Z en dat punt x dus een bepaalde status heeft. Het zegt niet: punt x is veilig of onveilig punt. Het zegt ook niet dat je applicatie veilig/onveilig is.

Dat iemand vervolgens maar een conclusie er aan wijdt van "yo, alles safe" is niet mijn probleem. Noch zal ik aangeven of iets goed/fout is. Hier is je audit, en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 06-08-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Social engineering wordt idd soms getest, maar de kop in het zand steken is makkelijker. En naar mijn mening is het web een mijnenveld en is idd geen enkele website veilig. Wel zou ik het al een hele verbetering vinden als we het web iig SQLi vrij konden maken. Of als zelfs dat al te veel gevraagd is dan tenminste alle applicaties met bekende vulns die nog actief gebruikt worden uitfaseren.

De betreffende applicatie waar ik dat probleem, maar ook nog een aantal leuke andere in heb gevonden heb ik trouwens maar een uurtje of 20-30 naar gekeken :) Zo diep hoef je niet te zoeken naar dit soort wat complexere maar zeer gevaarlijke problemen ;) Maar daar is idd niet aangetoond wat alle problemen waren, maar alleen dat het een gatenkaas was.

Als je trouwens zonder verplichtingen en verantwoordelijkheid je skills wilt gebruiken moet je naar bounty programma's kijken. Kunnen erg lucratief zijn kan ik je zeggen ;) Voor de rest ga je er niet echt aan ontkomen vrees ik, op een uitzondering als voor orf na :) Maar wie weet heb je wel een gat in de markt gevonden.

En is een webshop trouwens geen belangrijk systeem? Ik denk dat de webshops zo'n beetje de enige systemen zijn die altijd direct vanaf het web toegankelijk zijn en zulke grote hoeveelheden persoonsgegevens bevatten. Je moet dan alleen nadat het systeem zelf grondig gecontroleerd is op leveranciersniveau juist gaan kijken naar implementatie en configuratiefouten. Als over die winkelwagen alleen een andere skin is gezet zal het daar wel meevallen qua problemen, maar staan bv de configuratie files wel toegankelijk in de webroot.

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 06-08-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Veel te warm hier in mijn kantoor! Tijd voor een koude pils.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:36:
Ik probeer Android Studio werkend te krijgen op mijn Mac. Ik zet dus de profielfolder over: zippen, wetransfer, unzippen.....
:?

Nergens verschijnt enig resultaat van het unzippen, het verdwijnt gewoon........
Foldernaam begint met een punt?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:55:
Mja, als programmeur kan ik altijd heel goed 'foute' puntjes vinden in andermans werk. Maakt niet uit welke website het is. Niet omdat ik iets van OCD heb of niet tegen verandering kan.. maar voor een site als tweakers vind ik deze update vrij matig.. Eigenlijk alle updates van tweakers qua visueel e.d. vond ik maar matig..
Tweakers moet twee dingen fixen:
- Hoger nerd gehalte frontpage
- Mogelijke upgrades meenemen in de pricewatch

Want vaak is een cheap ass laptopje wel te upgraden naar een 128GB SSD'tje en 8GB intern maar dat kun je weer niet terug vinden in de pricewatch als je op die specs zoekt. Toch weer een hoop handwerk met uitzoeken.

Wat ze de afgelopen jaren hebben uitgerold behalve die nieuwe pricewatch heeft me nooit geboeid. De 1999 tweakers.net was mij ook prima. En meer nerdy.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ZaZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:44:
Veel te warm hier in mijn kantoor! Tijd voor een koude pils.
Op je verjaardag mag dat wel ja ^^ gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tijd om de certificaten eens te renewen, maar ik wil eigenlijk weg bij startssl en heb mijn oog laten vallen op een wildcard certificaat. Iemand enig idee waarom resellers zoals Xolphin de certificaten zoveel goedkoper kunnen aanbieden dan bijvoorbeeld Comodo zelf? Xolphin bied een wildcard aan voor 79 euro terwijl Comodo hetzelfde certificaat aanbiedt voor 149 euro...

Wildcard is wel handig, dan hoef ik maar 1 certificaat te hebben, nu heb ik tig certificaten nodig om iedere site van een eigen certificaat te voorzien (draaien nogal wat sites op subdomains).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
1) Waarom wil je weg bij StartSSL?
2) Waarschijnlijk is dat net zoiets als A-merk vs huismerk in een supermarkt. Je krijgt hetzelfde product, maar op de ene zit een mooi fancy labeltje terwijl de andere in een simpele doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Bekendheid en support.
Tenzij ze niet door "iedereen" als CA worden gezien, zit er helemaal geen verschil in de certificaten.

Verder heb je nog verschil in wat voor 'autoriteit' dat ding heeft. Op basis gewoon van de website, of bedrijf, of beide etc. EV, OV, DV certificaten :) Hier zit meestal het grootste verschil in qua prijs, weet je ook zeker dat beide partijen het zelfde type afgeven?
En ja, er zit soms gewoon 150,- verschil tussen aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:24:
Bekendheid en support.
Tenzij ze niet door "iedereen" als CA worden gezien, zit er helemaal geen verschil in de certificaten.

Verder heb je nog verschil in wat voor 'autoriteit' dat ding heeft. Op basis gewoon van de website, of bedrijf, of beide etc. EV, OV, DV certificaten :) Hier zit meestal het grootste verschil in qua prijs, weet je ook zeker dat beide partijen het zelfde type afgeven?
Het betreft beide een positive wildcard van Comodo met dezelfde eigenschappen. En aangezien ze beiden worden uitgegeven onder de naam van Comodo zal het wel goed komen met de CA. Het betreft dus een reselling van hetzelfde product volgens mij :)
Alex) schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:20:
1) Waarom wil je weg bij StartSSL?
Omdat hun site niet altijd lekker werkt. Het is gratis, dus ik klaag niet al te hard, maar ik heb regelmatig issues als ik certificaten moet vernieuwen. Daarnaast heb ik nogal wat certificaten voor verschillende tools, dus dan ben ik toch wel even bezig om ze allemaal te vernieuwen. Daarnaast verlopen mijn certificaten op verschillende momenten, met een wildcard cert hoef ik maar eenmalig een certificaat te renewen :)

Ook heb ik gemerkt dat startssl certificaten niet door ieder apparaat worden geslikt. Daarnaast wil ik gewoon eens kijken naar commerciele oplossingen, ook omdat ik regelmatig het verzoek krijg van klanten om eens te duiken in die materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Interessant praatje over certificaten, waarom het hele principe eigenlijk niet meer deugt, en wat je er in theorie tegen kunt doen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Caelorum schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:13:
[...]

Op je verjaardag mag dat wel ja ^^ gefeliciteerd!
Merci!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd ZaZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Van harte, ZaZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
op zen facebooks:

"hb" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gratz! ZaZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Thanks allemaal. Nu maar even mijn hoofd vouwen om een MVP applicatie waar ik zie dat er dingen gebeuren die niet moeten gebeuren.
De view zit allemaal dingen uit de presenter te trekken die voor het gemak daar maar public zijn gemaakt.
Het lijkt vrij diep door te werken met allemaal subviews en subpresenters dus ik kom de dag wel door ben ik bang.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
CongratZaZ!

Heb je taart?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Afbeeldingslocatie: http://backoffice.taartenwinkel.s01.vesper.site4u.nl/media/userdata/bc095161401ddebba5f9d8dc7dcaf5ad.png
Smakelijk!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Wat heeft dat met Zen te maken?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Crisis... 1 a 2 dagen verder in iteratie 7 en alweer 12 pagina's .... gaat lekker :D

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 06-08-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik moet zeggen dat het bugfixen van een packer script best lastig is.
code:
1
p(a){L=0;1a(L<2)L=B(1d(\'D\');Z=19(L,1e,J); [...]

Waar J mijn toevoeging is :P En dan de juiste functie / en switch ook nog aanpassen. d:)b
J: false, flink graven, dan vind je dat wel.

Zoo, alles op zn plek, werkend 8)

[ Voor 18% gewijzigd door vpm op 06-08-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Waarom CAS, waarom?! :'(
Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.