De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Nee hoor, vind het gewoon interessant om de kennis op dat vlak bij mensen te challengen. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van autisme of andere stoornissen. Als je dan een stoornis erbij pakt, kies dan een met de goede eigenschappen ;)
Strekking was dat ik het wel een beetje koekoek vind als je gewoon hardop een verhaal gaat zitten ophangen tegen een badeend.
Weinig verschil tussen een inner/outer dialog hoor. Veel mensen mompelen in zichzelf. Het eendje is juist om je gemompeld een beetje vorm te geven. Het is echt niet zo dat je zegt "zo eendje, ik denk blablabla".
Dat er vervolgens meteen diep wordt ingegaan op de definitie van autisme had ik wel kunnen verwachten eigenlijk van een stelletje autisten :P
Hier ligt voor mij eigenlijk de grens, er wordt serieus op ingegaan maar het wordt alsnog "weggelachen". Je hebt vast geen kwade opzet, maar het komt een beetje vervelend over. Sorry :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:56

vpm

Think, tinker, tank

Gewoon gemiddeld...? Ok, onder het midden.

[ Voor 5% gewijzigd door vpm op 05-08-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Jaja, read-only :p

Maar geen .plan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
https://twitter.com/tweakers

Het is aangekondigd, maar alleen via dat kut vogeltje

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:50:
Altijd als ik praat op stage hoor ik allemaal boze geluiden en zuchten :'C
Zucht... dat is niet alleen op je stage hoor.

:+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:18:
[...]

Of onze gemiddelde lonen (minimum loon) zijn hoger waardoor de hogere salarissen developers niet opvallen.
Of Nederland zit vol met onderbetaalde ontwikkelaars
Of Nederland zit vol met waardeloze ontwikkelaars die ook niet veel verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Gamebuster schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:54:
https://twitter.com/tweakers

Het is aangekondigd, maar alleen via dat kut vogeltje
Eventjes de synology vervangen door een qnap? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:18:
[...]

Ehm, boven modaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:57:
[...]

Mmmmm, is 8 uur met een headset opzitten dan erg contact-gestoord ;)
Tja.... je zou niet de eerste developer zijn die ik tegenkom die dat zou doen.. Binnen komen, niet eens goede morgen zeggen, issue queue openen, obscure efteling-metal opzetten en 8 uur later weer naar huis gaat met 20 tickets gesloten..

Zolang je je erop in stelt dat die gasten alleen maar via jira ofzo met je communiceren is er niets aan het handje ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:01:
Heb zelf ook (te veel) contact met autisten (gehad). Ik kan er echter niet lang mee omgaan... :'(
Mooiste voorbeeld van een hoogfunctionele autist is Matthijs (met zn regels): http://www.npo.nl/ncrv-dokument/08-10-2012/NCRV_1503579 [...]
Vind het ergens ook altijd wel mooi om dat soort mensen te zien. Gewoon van die acties die voor hun heel normaal zijn waar wij echt ongelooflijke grote vraagtekens bij zetten zoals "ze heeft het me tot nu toe nog niet verboden" als 'rechtvaardiging' voor het ongevraagd douchen bij de buurvrouw als ze van huis is.
Vind zelf omgang met mensen met zwaar autisme overigens bijzonder lastig, frustrerend en mentaal en emotioneel vermoeiend, maar ja dat heb ik bij blinde mensen ook dus denk dat ik maar gewoon geen verzorger of iets dergelijks moet worden... Daarnaast zal het omgekeerd ook wel zo zijn dat zij moeite hebben met omgang met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:50:
Altijd als ik praat op stage hoor ik allemaal boze geluiden en zuchten :'C
Vind je het gek, als je in een ruimte met meerdere mensen hardop tegen jezelf (of je badeend) gaat zitten praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is obscure efteling metal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Zulke stats zeggen niets zonder context. Belangrijkste context in deze: wat voor werk met wat voor inkomen doet de rest van het land?

Het opleidingsniveau in NL en daarmee het werkniveau en inkomen niveau is een stuk hoger dan in bijvoorbeeld Pakistan. India, China, en al die andere 'blauwe' landen. Dus is het niet zo gek dat het inkomen van een developer in NL niet zoveel afwijkt van de rest van NL. Terwijl in Pakistan je soms blij mag zijn met een paar dollar per dag (of minder). Een developer die dan 50 dollar per dag verdient (ik roep maar een getal) zit er dan natuurlijk dik boven.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:18:
[...]

Wat is obscure efteling metal?
Dat zit ik me eigenlijk ook af te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Willen we dit wel weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
:Y

Het is net zoiets als een auto-ongeluk: je weet dat je het eigenlijk niet wilt weten, maar je kijkt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Nu wil ik ook wel een voorbeeld. Ik wil het gewoon weten nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

wtf

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 05-08-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Robbiedobbie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:40:
Nu wil ik ook wel een voorbeeld. Ik wil het gewoon weten nu :P
Omnia en consorten schiet mij nog te binnen.

[ Voor 67% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 05-08-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:09:
[...]

Tja.... je zou niet de eerste developer zijn die ik tegenkom die dat zou doen.. Binnen komen, niet eens goede morgen zeggen, issue queue openen, obscure efteling-metal opzetten en 8 uur later weer naar huis gaat met 20 tickets gesloten..

Zolang je je erop in stelt dat die gasten alleen maar via jira ofzo met je communiceren is er niets aan het handje ;)
Me in a nutshell.

Dit is bijvoorbeeld Efteling Metal
YouTube: The Opened Way from Shadow of the Colossus Meets Metal

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2014 13:47 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
In Zweden zit je dan weer onder bijstandsniveau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:37
Ger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:18:
[...]

Zulke stats zeggen niets zonder context. Belangrijkste context in deze: wat voor werk met wat voor inkomen doet de rest van het land?

Het opleidingsniveau in NL en daarmee het werkniveau en inkomen niveau is een stuk hoger dan in bijvoorbeeld Pakistan. India, China, en al die andere 'blauwe' landen. Dus is het niet zo gek dat het inkomen van een developer in NL niet zoveel afwijkt van de rest van NL. Terwijl in Pakistan je soms blij mag zijn met een paar dollar per dag (of minder). Een developer die dan 50 dollar per dag verdient (ik roep maar een getal) zit er dan natuurlijk dik boven.
Daar komt nog eens bij dat in veel van die landen de ICT is uitbesteed omdat het daar goedkopere medewerkers zijn. In Nederland zitten dan de "denkers" die de ontwikkelaars in India voorkouwen wat ze moeten maken, wat het moet doen, etc. De ontwikkelaars in India hoeven alleen maar te bouwen wat ze gezegd wordt.
50 euro per uur (dat krijgen ze echt niet in India) is voor het inhuren van ontwikkelaars erg laag, als je afgaat op Europese tarieven. Dan is het ook echt niet raar dat ICT'ers in India bovengemiddeld verdienen.

Daarnaast is het in een aantal gevallen ook zo dat een "westerling" naar India gaat om daar ter plekke een ontwikkelteam aan te sturen. Die krijgt wel naar Westerse maatstaven betaald, wat mogelijk het gemiddelde daar nog verder omhoog haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Nah Slecht voorbeeld, daar hebben we LastFM voor :P
Persoon in kwestie zal wel iets in de trant van Korpiklaani op hebben gezet. Leuk spul hoor, voor ff :P

Laatst wel een aardig indie label gevonden (op peupelniveau).

Liever dat dan hier reggae of rap of.... ander gezwam onder de noemers "muziek" en "overleg".
Of beter, koptelefoon, klaar!
Acid_Burn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:11:
Ik zou wel muziek willen opzetten, maar het internet is vandaag uitermate triest. Streamen gaat gewoon niet lekker... horten en stoten.. dan maar niets :(
Heb hier gewoon externe hdd. Niks beveiligingsbeleid :9

[ Voor 41% gewijzigd door vpm op 05-08-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Acid_Burn

uhuh

Ik zou wel muziek willen opzetten, maar het internet is vandaag uitermate triest. Streamen gaat gewoon niet lekker... horten en stoten.. dan maar niets :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Acid_Burn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:11:
En mobiel internet wil ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

jbdeiman schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:57:
50 euro per uur (dat krijgen ze echt niet in India) is voor het inhuren van ontwikkelaars erg laag, als je afgaat op Europese tarieven. Dan is het ook echt niet raar dat ICT'ers in India bovengemiddeld verdienen.
De post die je quote had het over 50 dollar per dag ;)
Die klopt aardig. Netto zelfs. Althans, die zijn er.
Daarnaast is het in een aantal gevallen ook zo dat een "westerling" naar India gaat om daar ter plekke een ontwikkelteam aan te sturen. Die krijgt wel naar Westerse maatstaven betaald, wat mogelijk het gemiddelde daar nog verder omhoog haalt.
Die Westerling zal over het algemeen gewoon op de payroll van de klant staan. Maar er is in die landen gewoon een enorm verschil tussen wat mensen verdienen. Ik heb een advertentie gezien voor een kelner (in het restaurant van een grote hotelketen) voor zo'n 50 euro per maand, terwijl een vriendin van me meer dan 1500 binnenhharkte als developer met 3 jaar ervaring. Dat is 30 keer zo veel. Ik ken niet veel Nederlanders, in de IT of daarbuiten, die 30 keer minimumloon vangen (i.e. 45k).

Wil je dus als Nederland goed scoren in dat soort relatieve vergelijkingen, dan moet je je developers ongeveer een jaarsalaris per maand gaan bieden. Voor een half miljoen per jaar zijn er echter al mensen bereid om bedrijven te runnen voor je... dus waarom zou je? :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, zit iets in. Tegenwoordig praten we niet meer met elkaar en staren we constant op een schermpje. Mensen die op optredens het hele concert filmen in de plaats er van te genieten (leuk artikel op The Verge). Vrienden die hun hele leven op Facebook delen, gewoon voor de fun.

Ik hoop dat we snel gaan inzien dat dit niet de juiste manier is en terug bij een normaal sociaal leven terechtkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Acid_Burn

uhuh

Robbiedobbie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:12:
[...]

En mobiel internet wil ook niet?
Ik heb geen mobiel internet. Alleen prepay (ik verbruik ongeveer 10 euro/jaar).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Argh.... Ben weer eens wat pareltjes van andere developers aan het opruimen. :(
Nu heb ik ASP.NET volledig op z'n knieeen volgens mij. Voor een of ander dubieus control moet ik een head markeren als runat server, prima, doe ik, krijg ik meteen de melding dat er maar 1 runat server mag zijn.... :/

Als ik dan die nieuwe weghaal krijg ik weer de melding dat er minimaal 1 runat=server head moet zijn... Echt WTF! :X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Tja, zit iets in. Tegenwoordig praten we niet meer met elkaar en staren we constant op een schermpje. Mensen die op optredens het hele concert filmen in de plaats er van te genieten (leuk artikel op The Verge). Vrienden die hun hele leven op Facebook delen, gewoon voor de fun.

Ik hoop dat we snel gaan inzien dat dit niet de juiste manier is en terug bij een normaal sociaal leven terechtkomen.
Weet niet hoe het met jou zit (ik wijk sowieso af van de norm), maar ik vind het alles behalve 'gezellig' bij een concert. Waar komen we voor? De muziek. Wat doet men? Herrie schoppen en mekaar kapot drukken / zich klemzuipen en nog meer overlast veroorzaken. Wat een feest!

Doe mij maar een plaatje, waarmee ik de artiest werkelijk kan bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:17:
[...]

Weet niet hoe het met jou zit (ik wijk sowieso af van de norm), maar ik vind het alles behalve 'gezellig' bij een concert. Waar komen we voor? De muziek. Wat doet men? Herrie schoppen en mekaar kapot drukken / zich klemzuipen en nog meer overlast veroorzaken. Wat een feest!
Dat is de reden waarom je me dan ook altijd ergens rustig achterin zult vinden. Dan zie je tenminste iets en hebt geen last van de medemens :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daarom gaan de mensen die ik ken naar concerten voor de beleving en het spektakel, niet de muziek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat dit afhangt naar wat soort muziek je gaat kijken. Om eerlijk te zijn ga ik toch regelmatig naar een concert / festivals en ik vind het altijd erg meevallen. Bij hardrock / metal bands zal je inderdaad vooraan wel wat moshpits hebben maar als je daar uit weg blijft, valt die "herrie" best mee.
Daarnaast zijn er ook niet echt veel zatte mensen op de concerten waar ik gewoonlijk te vinden ben.

Ik vind de sfeer echt een van de fijnste zaken bij zo'n festivals / concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:25:
[...]hardrock / metal bands valt die "herrie" best mee.
KUCH. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Ach, ik blijf zelf stoïcijns zonder facebook en daardoor dwing ik mensen om normaal met me te communiceren. Soms mis ik dan wel eens wat, maar dat zijn nooit dingen waarvan ik wakker lig dat ik ze mis. :)
(gelukkig heb ik een redelijk aantal vrienden wat er net zo over denkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:29:
[...]

Ach, ik blijf zelf stoïcijns zonder facebook en daardoor dwing ik mensen om normaal met me te communiceren. Soms mis ik dan wel eens wat, maar dat zijn nooit dingen waarvan ik wakker lig dat ik ze mis. :)
(gelukkig heb ik een redelijk aantal vrienden wat er net zo over denkt)
Wel, ik heb al vaak gedacht om mijn Facebook account te verwijderen maar er gebeurd helaas te veel op Facebook. Afspraken tussen vrienden worden gemaakt en via Facebook worden uitnodigingen gestuurd voor een BBQ bij een vriend.

De stories in de News Feed zou ik uiteraard niet zo missen maar het gaat hier dus voornamelijk over praktische informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik doe ook mee aan het 90 dagen zonder facebook experiment... ongeregistreerd, al 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ach, tegenwoordig wordt Facebook toch overspoelt met babyfoto's. Daar mis je niks aan. Eerder was Facebook nog wel relaxt en gebruikte ik het regelmatig, tegenwoordig voelt het alsof je hersencellen massaal zelfmoord plegen zodra je begint te scrollen in je timeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Naar wat voor concerten ga jij in hemelsnaam 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
.oisyn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:34:
[...]

Naar wat voor concerten ga jij in hemelsnaam 8)7
Tros muziekfeest op het plein gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:31:
[...]

Wel, ik heb al vaak gedacht om mijn Facebook account te verwijderen maar er gebeurd helaas te veel op Facebook. Afspraken tussen vrienden worden gemaakt en via Facebook worden uitnodigingen gestuurd voor een BBQ bij een vriend.

De stories in de News Feed zou ik uiteraard niet zo missen maar het gaat hier dus voornamelijk over praktische informatie.
's ook waarom ik redelijk baal dat je nu die brakke messenger moet gaan gebruiken, ik gebruik facebook ook als communicatie tussen vrienden (en vooral vrienden van vrienden etc etc) en dat werkt prima, maar nu moet die internet en batterij vretende app op mn telefoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waar komt die fixed header ineens vandaan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:35:
's wel mooier maar niet fixed hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:31:
[...]

Daarvoor hebben we WhatsApp. En ik heb dus het geluk dat ik niet de enige zonder FB ben, dus men is toch wel gedwongen dat soort praktische zaken via WhatsApp te regelen.

Ons buurtclubje doet wel alles via FB, maar gelukkig spreken we elkaar vaak genoeg zodat ik ook niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Geen idee? Bij mij is die niet fixed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is 'ie niet fixed hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bij mij inmiddels ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
plan: Development-round-up - Iteratie #55
Je moet hem zelf aanzetten schijnbaar. Moest ik wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Kreeg zojuist melding van tweakers over adblocker. Daarna verhaaltje over t.net "hoe komen we aan geld" gelezen. Daarna maar een abonnement afgesloten.

Update ziet er netjes uit, alleen logo wordt bij mij afgesneden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wEB99X1.png

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 05-08-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Gamebuster schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:39:
Kreeg zojuist melding van tweakers over adblocker. Daarna verhaaltje over t.net "hoe komen we aan geld" gelezen. Daarna maar een abonnement afgesloten.
Same here, maar ik heb geen ad blocker op deze PC. Alleen Ghostery die wat Analytics blokkeert.

edit: Schijnbaar zat DoubleClick ook in de blocklijst van Ghostery :P

[ Voor 9% gewijzigd door HMS op 05-08-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 11:08

[afbeelding]
Heb ook een abbo genomen door die mededeling. Wow, dat gaat opeens rap met de extra abbo's dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
AdBlocker staat voor mij uit bij Tweakers. Heb sinds een jaartje een abbo (dat binnenkort helaas gaat vervallen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Irritant, ik heb in m'n preferences die sosjul miedieja uitgevinkt, maar die grijze balk met logootjes blijft in beeld :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Wiewiewiewie, Grammar Police reporting:
spoiler:
Abbo?

Heb die melding al zovaak gezien. Ik gebruik ghostery. Moeten ze maar geen adwords gebruiken.
Zie de alternate achtergrond wel enzo, maar geen extra ads / links.

En... omg wat is die header lelijk! :r mening (vrij land etc)

--- Kunnen jullie jezelf ook rapporteren? :P

[ Voor 43% gewijzigd door vpm op 05-08-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Net even Adblocker uitgedaan, na 30 seconden hield ik het niet langer vol.

Het lijkt mij dat je met zo'n geweldige tool als de Pricewatch (mensen bezoeken het notabene met de intentie om dingen te kopen) best meer inkomsten kan genereren zonder de consument te benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Vind de nieuwe header wel mooi, alleen het font werkt to-taal niet in die dropdown onder je nickname, Past imho totaal niet bij de rest van de site :)
Martijn19 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:52:

Het lijkt mij dat je met zo'n geweldige tool als de Pricewatch (mensen bezoeken het notabene met de intentie om dingen te kopen) best meer inkomsten kan genereren zonder de consument te benadelen.
Niet dat het mij wat uitmaakt, maar je weet dat dit voor t.net reden kan zijn om je de toegang tot de site te ontzeggen? Gebeurd volgens mij zelden tot nooit, maar toch :)
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:42:
[...]
Omnia en consorten schiet mij nog te binnen.
Omnia metal? Dan heb je toch een andere Omnia voor dan ik :p

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 05-08-2014 14:58 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:55:
Vind de nieuwe header wel mooi, alleen het font werkt to-taal niet in die dropdown onder je nickname, Past imho totaal niet bij de rest van de site :)
Ik had m al even omgezet naar arial/helvetica, stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

En waar is mn avatar gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 18:54
Martijn19 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:52:

Het moment dat je zo'n pricewatch gaat gebruiken om echt inkomsten te halen raak je het nut van de pricewatch kwijt. Je wilt daar objectieve informatie vinden. Niet de meest betalende partij.

@vpm: ik zie Brook nog gewoon staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin537 op 05-08-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik kwam er gisteren ook achter dat Atom nu een (officiële) build voor Windows heeft O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mooi om te zien hoe de hele Devschuur weer redenen loopt te verzinnen waarom developers in Nederland toch echt niet relatief onderbetaald worden, terwijl allerlei managementlagen zich gewoon wel zonder blikken of blozen beloont volgens internationaal concurrerende tarieven.

Dat verschil tussen jouw salaris en die Duitser? Gaat naar die sales-knakker die zijn targets weer gehaald heeft.
Ger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:18:
[...]

Als je met je muis over vergelijkbare landen als Duitsland en Frankrijk gaat dan zie je dat die landen dik beter betalen. De VS is nog veel rijker dan Nederland maar daar is het verschil ook groter.
jbdeiman schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Die wordt door het bedrijf in Nederland betaald. Daar komt nog bij de mensen in India vaker voor een technische studie kiezen omdat het nou eenmaal twee keer zo goed betaalt als dokter, HR medewerker, marketeer of advocaat. Daardoor gaan er automatisch ook weer meer mensen kiezen voor zo'n studie en is het enorm aantrekkelijk om een uitblinker te worden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
BM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:55:

[...]

Niet dat het mij wat uitmaakt, maar je weet dat dit voor t.net reden kan zijn om je de toegang tot de site te ontzeggen? Gebeurd volgens mij zelden tot nooit, maar toch :)
Stond inderdaad in de FAQ op de "Hoe komen wij aan geld" pagina.

Maar goed, hoop dat ze een uitzondering maken aangezien al mijn elektronica aankopen (en die van mijn naaste familie) via de Pricewatch verlopen :-)
Erwin537 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:57:
[...]

Het moment dat je zo'n pricewatch gaat gebruiken om echt inkomsten te halen raak je het nut van de pricewatch kwijt. Je wilt daar objectieve informatie vinden. Niet de meest betalende partij.
Dat natuurlijk wel de kunst, om daaruit inkomsten te generen en de gebruiker objectieve informatie voorschotelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn19 op 05-08-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 17-09 11:08
vpm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:51:
Wiewiewiewie, Grammar Police reporting:
spoiler:
Abbo?

Heb die melding al zovaak gezien. Ik gebruik ghostery. Moeten ze maar geen adwords gebruiken.
Zie de alternate achtergrond wel enzo, maar geen extra ads / links.

En... omg wat is die header lelijk! :r mening (vrij land etc)

--- Kunnen jullie jezelf ook rapporteren? :P
Als je "abo" schrijft ziet 't er zo derpy uit. Abonnement is 't, dat weet ik, maar als je het kortuit roept klinkt het als "Abbo" :P

Maar om even te pareren: zovaak? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Zelfs met abo gebruik ik de adblockers nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Bah wat is dat Roboto Condensed een onleesbaar geval. Doe mij maar gewoon Arial.

Hoewel, onleesbaar... Meer dat het niet makkelijk leest

[ Voor 30% gewijzigd door dcm360 op 05-08-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

dcm360 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:01:
Bah wat is dat Roboto Condensed een onleesbaar geval. Doe mij maar gewoon Arial.

Deed me idd meteen aan Android denken

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:00:
Zelfs met abo gebruik ik de adblockers nog :p
Tuurlijk, maar dan zet je t.net gewoon even op je whitelist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens nog mensen met dit probleem in de footer?
Afbeeldingslocatie: http://new.tinygrab.com/2ddab4804e4cc49c0c01e94ff1466a0479df683b2e.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, ik geloof dat die op dit moment wordt gefixt :P Ik zie'm steeds verspringen/verbeteren :P

En ARGH! 3x op "rapporteer" ipv "wijzig" klikken... Wie heeft dat gedaan?

[ Voor 53% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Zo dan... welke blinde heeft dat font uitgekozen voor in de header?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7aLaUNk.png

[ Voor 6% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 05-08-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven

Het viel me net dus ook op. Je bent me voor :P
Ik dacht serieus eerst dat er iets mis was met mn monitor of dat ik scheel aan het kijken was ofzo. Prettig lezen is anders.

Why the fuck is de header in Roboto Condensed, het logo in weer een ander font, en de rest van de site in Arial.

Edit: tijd om mn custom stylesheet weer uit de mottenballen te halen. Want dat Roboto is niks.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 05-08-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
BikkelZ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:57:
Mooi om te zien hoe de hele Devschuur weer redenen loopt te verzinnen waarom developers in Nederland toch echt niet relatief onderbetaald worden, terwijl allerlei managementlagen zich gewoon wel zonder blikken of blozen beloont volgens internationaal concurrerende tarieven.
Hoezo redenen verzinnen? Ik heb alleen kritiek op statistieken zonder context.
[b]BikkelZ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:57:
Als je met je muis over vergelijkbare landen als Duitsland en Frankrijk gaat dan zie je dat die landen dik beter betalen. De VS is nog veel rijker dan Nederland maar daar is het verschil ook groter.
Inkomensverschillen in VS zijn ook groter:
Wikipedia: Lijst van landen naar inkomensverschillen

En daar zit 'm de crux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Ik ben het met je eens dat Roboto geen super lettertype is voor dit doeleinde, maar Arial? Kom op zeg, er zijn veel mooiere, leesbaardere en minder afgezaagde lettertypes dan Arial.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Custom CSS halen uit de karma store en hoppa, eigen fontje gebruiken jongons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Korben schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:07:
[...]

Ik ben het met je eens dat Roboto geen super lettertype is voor dit doeleinde, maar Arial? Kom op zeg, er zijn veel mooiere, leesbaardere en minder afgezaagde lettertypes dan Arial.
Je hebt gelijk. Ze moeten gewoon Comic Sans gebruiken. :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:11

StM

Dat is idd een goede oplossing, want voor het eerst vind ik een wijziging echt vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:50:
Irritant, ik heb in m'n preferences die sosjul miedieja uitgevinkt, maar die grijze balk met logootjes blijft in beeld :(
Custom css en dan volgende toevoegen? Ben je meteen ook van die vage slogan af :P
Cascading Stylesheet:
1
#menubottombar { display: none; }

Moet wel zeggen dat mijn custom css best wel lang aan het worden is. Meeste is om de informatiedichtheid weer wat fatsoenlijker te krijgen en sommige dingen om wat informatie weg te laten snip

[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 06-08-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:08:
Custom CSS halen uit de karma store en hoppa, eigen fontje gebruiken jongons.
Waarom??? Beter dat 'ze' een fatsoenlijk font gaan gebruiken dan dat ik zelf een pleistertje moet plakken om het probleem op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Iemand al een dark t.net gemaakt? Mn ide is ook dark waarom moet dat gekke internet dan weer wit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:10:
[...]

Waarom??? Beter dat 'ze' een fatsoenlijk font gaan gebruiken dan dat ik zelf een pleistertje moet plakken om het probleem op te lossen ;)
Omdat het tweakers is! Waarom zou je het laten doen als je ook zelf kan prutseren! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Omdat het tweakers is! Waarom zou je het laten doen als je ook zelf kan prutseren! _/-\o_
Als dat het uitgangspunt was, hadden ze net zo goed geen stylesheets kunnen gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Korben schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:07:
[...]

Arial is leesbaar, functioneel, iedereen heeft het. Niet dat ik een bezwaar heb tegen een andere font, als het nog maar wel prettig leest. Roboto Condensed voldoet daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat was het vorige lettertype eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb amper aangepaste CSS eigenlijk. Ik vind het meeste default eigenlijk wel best, ik maak me er niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

dcm360 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

Arial is leesbaar, functioneel, iedereen heeft het. Niet dat ik een bezwaar heb tegen een andere font, als het nog maar wel prettig leest. Roboto Condensed voldoet daar niet aan.
Op een website is het feit dat iedereen het heeft tegenwoordig geen argument meer, want daar heb je webfonts voor. Bijvoorbeeld Open Sans zou een mooi lettertype zijn voor op Tweakers.net.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Overigens, het 'iedereen heeft het' is tegenwoordig natuurlijk niet heel erg een sterk argument meer om een standaard font te gebruiken, maar webfonts hebben als nadeel dat er ook makkelijk gedrochten van fonts gebruikt kunnen worden...

edit: Juist, dat bedacht ik me dus ook net.

[ Voor 9% gewijzigd door dcm360 op 05-08-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

dcm360 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:19:
Overigens, het 'iedereen heeft het' is tegenwoordig natuurlijk niet heel erg een sterk argument meer om een standaard font te gebruiken, maar webfonts hebben als nadeel dat er ook makkelijk gedrochten van fonts gebruikt kunnen worden...
Impact is een lettertype dat bijna letterlijk iedere Windowsgebruiker heeft. Dat wil niet zeggen dat het een fijn lettertype is op 9px voor een grote lap tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, dat was ook niet mijn enige eis hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mag ik even ranten?

CRM2011, probeer een request naar de bijbehorende webservice te doen. Wat denk je dat je als antwoord krijgt als er 'iets' fout gaat?
Generic SQL Error
That's it, niks zinnigs in een inner exception ofzo, this is it. Lekker debuggen dan :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:34:
Mag ik even ranten?

CRM2011, probeer een request naar de bijbehorende webservice te doen. Wat denk je dat je als antwoord krijgt als er 'iets' fout gaat?

[...]

That's it, niks zinnigs in een inner exception ofzo, this is it. Lekker debuggen dan :/
Wel, je weet tenminste dat het aan de SQL ligt die je stuurt. Het was nog net wat erger geweest wanneer ze gewoon "Generic Error" hadden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:06:
[...]
Hoezo redenen verzinnen? Ik heb alleen kritiek op statistieken zonder context.
"Ratio of Median Pay to GDP per Capita"

De context is hoe een salaris zich verhoudt naar de gemiddelde waarde van de productie per werknemer in een land. Heeft een land dus een hoge gemiddelde arbeidsproductiviteit (Duitsland) dan moet een werknemer meer verdienen om aan de zelfde verhouding te komen als iemand uit een land met een lagere gemiddelde productiewaarde per persoon (India). Het verklaart daarom de verschillen tussen bijvoorbeeld India en Duitsland.

Maar Duitsers zijn licht productiever dan Nederlanders en verdienen alsnog meer dan Nederlanders volgens deze statistiek. Dus bovenop het feit dat ze al meer moeten verdienen om het zelfde te scoren als een Nederlander vanwege het simpele feit dat Duitsers productiever zijn verdienen ze alsnog ook nog relatief meer.
Ger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:06:
[...]
Inkomensverschillen in VS zijn ook groter:
Wikipedia: Lijst van landen naar inkomensverschillen

En daar zit 'm de crux.
De lijst Nederland gelijk staat met Frankrijk en Duitsland het veel beter doet? Samen met bekende arbeidersparadijzen als Ethiopië en Bangladesh?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

Wel, je weet tenminste dat het aan de SQL ligt die je stuurt. Het was nog net wat erger geweest wanneer ze gewoon "Generic Error" hadden getoond.
Dat is de grap, ik stuur absoluut geen SQL, was het maar zo'n feest :p CRM gebruikt voor zijn service QueryExpressions. Hoe die service dat intern naar SQL om zet, geen idee. Don't know don't care :) Maar echt alles wat een beetje stuk gaat levert deze error op, vreselijk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
en om maar gewoon een totaal niet relevant onderwerp er tegen aan te smijten..

https://github.com/davidh...blob/master/dogfooding.md en http://friendlymachine.ne...might-be-bigger-deal-twig

Daar geloof ik dus best in, niet alleen voor Drupal maar voor webdevelopment in het algemeen. CMS die via REST het leeuwendeel van de content uitbraakt en een frontend die totaal geen notie heeft van welk CMS systeem er achter hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 05-08-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

D-Raven schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:08:
[...]

Je hebt gelijk. Ze moeten gewoon Comic Sans gebruiken. :Y) :P
Prima idee!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KZ99eQq9zHek7HAhfVGSAnSK/full.png

Done. :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[afbeelding]
Wat is je beweegreden geworden dan?

Ikzelf heb meer zoiets van, betaal mij lekker die 15 euro p/j zodat ik nog eens een review maak of iemand help op het forum :+ . Soms hoor ik dan weer op de radio iets van "Tweakers kiezen x voor beste provider" oid. Wij genereren het meeste aan content, en voor dat halfbakken nieuws hoef je hier ook niet te komen. De beste reviews zijn van de gebruikers zelf en het forum is het gezelligste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Twee nieuwe baan aangeboden gekregen in Londen eentje met een hongerloon als bod en bij de ander 6% meer dan wat ik nu krijg maar dan moet ik voor een start-up (bankachtig) gaan werken. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:42:
Twee nieuwe baan aangeboden gekregen in Londen eentje met een hongerloon als bod en bij de ander 6% meer dan wat ik nu krijg maar dan moet ik voor een start-up (bankachtig) gaan werken. Hmm.
Werkte je nu ook al niet in Londen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Jups, in het centrum. De startup-baan schijnt om de hoek te zijn van mijn huidige baan. De andere baan is in Shoreditch en die dus gewoon meer dan de helft van de wat de andere bied.

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 05-08-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
_/-\o_ wat een verbetering! Leest een stuk prettiger :P
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.