I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Naarmate de applicaties meer responsieve en clientside worden gaat Js een steeds grotere rol spelen. Als ik kijk naar de complexiteit van de javascripts in een aantal projecten die ik doe, moet je toch van redelijke huize komen om daar in te werken.OkkE schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:45:
[...]
Ik vind JS toch meer iets voor front-enders. Verder is (bij ons iig) het PHP/database deel over het algemeen meer werk dan HTML/CSS, wat nog een reden is om JS bij front-end te houden. Maar het hangt allemaal natuurlijk ook van de opdrachten en het team af.
Een frontender is vaak niet al te technisch en heeft vaak niet echt affiniteit met techniek. Complexere Js frameworks opzetten en gebruiken vereist toch wel (zwaarder) technisch inzicht. Ik zou voor mijn webapplicaties ook al snel diepe(re) Js/jQuery kennis vragen, aangezien het werk niet stopt bij de backend. Maar goed, dat is mogelijk ook vanwege de kleine omvang van de teams.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Firesphere schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:32:
[...]
Het is niet echt een rant
Maar ik heb wel vaker een verhaal verteld over die module (of andere) die ik heb ontwikkeld. En vooral bij projecten die je blijft updaten, loop je verschrikkelijk vaak tegen dingen aan waarvan je zelf denkt *sigh, I'm an idiot*. Wat ik dan dus ook altijd zeg, en waar eigenlijk iedereen zich ook in kan vinden.
En dat komt dus gedurende mijn hele presentatie ook terug. Telkens dat "ow crap, duh, sukkel" idee als je weer eens een bugreport krijgt etc.
Kan ik me in vinden
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Lekker, tenminste als je echte koffie hebt. Thuis moet ik het doen met Senseo "koffie"... Binnenkort weer eens proberen bij vrouwlief hier een Saeco binnen te trekken
Ben er voor deze week wel weer een beetje klaar mee. Net terug van een weekje vakantie en na een week werken ben ik alweer helemaal overspannen... Het hebben van personeel en klanten is net het hebben van hele vervelende kleine kinderen
Dit weekend dus maar eens lekker uitblazen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Voor jou haal ik wel ergens een lekkere kop koffie in de buurt dan.Gertjan. schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:10:
[...]
Lekker, tenminste als je echte koffie hebt. Thuis moet ik het doen met Senseo "koffie"... Binnenkort weer eens proberen bij vrouwlief hier een Saeco binnen te trekkenOm vandaag op kantoor te zitten voor echte koffie gaat mij te ver
Ben er voor deze week wel weer een beetje klaar mee. Net terug van een weekje vakantie en na een week werken ben ik alweer helemaal overspannen... Het hebben van personeel en klanten is net het hebben van hele vervelende kleine kinderenDoodmoe word je ervan. Daarnaast zijn er weer een hoop dingen in de opstartfase waardoor er een hoop onzekerheden en onduidelijkheden zijn...
Dit weekend dus maar eens lekker uitblazenWeer een deel van mijn PS3 games wegspelen.
Geen kinderwens dus nog?.Gertjan. schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:10:
[...]
Het hebben van personeel en klanten is net het hebben van hele vervelende kleine kinderenDoodmoe word je ervan.
Krijg vaak te horen dat we thuis al een kind hebben (ik
Dat gaat dus nooit gebeuren.Gertjan. schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:22:
[...]
Krijg vaak te horen dat we thuis al een kind hebben (ik). We wachten eerst tot het moment dat ik volwassen ben geworden
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De verantwoordelijkheid op de "front-end" afschuiven is onrealistisch. De combinatie front-end en goede dev is gewoon zeldzaam. Meestal ligt je passie bij 1 van de twee gebieden.
Dat is bijna hetzelfde als webdeveloppers die HTML niet aanraken. Kennis van grenzende gebieden zorgt er voor dat jij beter kan leveren.
Als iedereen op zijn eigen eilandje blijft zitten kun je beter direct bij zo'n grote ICT partij aan de slag gaan. Maar dan hoor je hier ook niet in devschuur thuis imho
Testomgeving ontdekt door Google voordat ik er aan had gedacht BasicAuth op te zetten
Beetje jammer alleen dat die de Win-X keycombinatie lijkt te slopen in Win8
Firesphere schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:07:
ARGH!
Testomgeving ontdekt door Google voordat ik er aan had gedacht BasicAuth op te zetten
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 06-09-2014 13:20 ]
We are shaping the future
Jaja, heb nu een redirect naar live ingesteld voor bots. Lost zichzelf vanzelf weer op (na 3 weken
Op de zaak en Saeco met DE roodmerk bonen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Wij hebben onze testservers zo geconfigureerd dat robots.txt altijd dit returned:Firesphere schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:07:
ARGH!
1
2
| User-agent: * Disallow: / |
BasicAuth werkt beter, het blokkeerd ook de view.Pizzalucht schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:46:
[...]
Wij hebben onze testservers zo geconfigureerd dat robots.txt altijd dit returned:
code:
1 2 User-agent: * Disallow: /
Mag ik de url van je testserver dan? Ik gebruik dan wel een bot die de robot's.txt negeertPizzalucht schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:46:
[...]
Wij hebben onze testservers zo geconfigureerd dat robots.txt altijd dit returned:
code:
Niet erg handig voor een test server.Pizzalucht schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:46:
[...]
code:
Een test server wil je toch helemaal voor het publiek afgescheiden hebben? Robots.txt is meer een verzoek, niet een eis dat je pagina er niet in komt. Er zijn zat engines die een vinger opsteken naar je robots.txt. En google (en andere engines) geven je root pagina gewoon een index, alleen de informatie is niet zichtbaar.
Jij maalt je koffie? Dan zet je wel een heel straf bakkieBikkelZ schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:35:
Ik heb sinds een tijdje al weer deze jongen in huis:
[afbeelding]
Versgemalen koffie gaat echt nooit vervelen.
http://stackoverflow.com/a/19520911
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het is meer voor de zekerheid. We hebben er ook altijd een basic auth op zittenDouweegbertje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:44:
[...]
Niet erg handig voor een test server.
Een test server wil je toch helemaal voor het publiek afgescheiden hebben? Robots.txt is meer een verzoek, niet een eis dat je pagina er niet in komt. Er zijn zat engines die een vinger opsteken naar je robots.txt. En google (en andere engines) geven je root pagina gewoon een index, alleen de informatie is niet zichtbaar.
Wat is kernel modules van anderen debuggen toch een hell
Arg!
</rant>
Sorry, dat moest er even uit
Nope, ik zal de volgende conf opnemen voor het geval Tesla weer besluit te gaan schijten in de hal.wsitedesign schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:32:
En heb je daar toevallig een opname van? xD
Douwe Egberts verkoopt toch ook koffie en geen gemalen koffie?Matis schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:06:
[...]
Jij maalt je koffie? Dan zet je wel een heel straf bakkie
Maar die strakke bakkies daar ben ik steeds meer van af gestapt, lichter gebrande bonen is minder smaak maar meer cafeïne. Je hebt niet het idee dat het hele sterke koffie is als je het drinkt maar na twee bakkies worden mijn benen al onrustig
iOS developer
Dat je in Java geen primitive types kan gebruiken voor abstraction e.d. heeft bij mij al voor meerdere (domme) bugs gezorgd...
Zo heb ik een functie die een Long returned, en die soms null is (kan), en dan ergens anders ineens een NullPointerException veroorzaakt omdat 'ie het daar als long probeert te gebruiken....
"Elegant"
Hij zegt ook zelf dat je het niet in productie ofzo moet gebruiken en het ging om de theorie waarin hij liet zien dat het kon. Dus valt mee gelukkigF.West98 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:13:
Kan dit recht het slechte programmeervoorbeelden topic in? Echt, jemig
http://stackoverflow.com/a/19520911
Nothing to see here!
Je moet als Java-programmeur niet kijken naar wat ze hebben in C#. Daar wordt je niet gelukkiger van, in de wetenschap dat Java dat allemaal nooit zal krijgen.F.West98 schreef op zondag 07 september 2014 @ 03:03:
In C# toch iets eleganter opgelost door gewoon primitives toe te staan, en als dat nog niet genoeg is makkelijk nullables te maken met int?, long?, ....
"Elegant"
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Voor mij kan het niet sterk genoeg zijn...BikkelZ schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:37:
[...]
Douwe Egberts verkoopt toch ook koffie en geen gemalen koffie?![]()
Maar die strakke bakkies daar ben ik steeds meer van af gestapt, lichter gebrande bonen is minder smaak maar meer cafeïne. Je hebt niet het idee dat het hele sterke koffie is als je het drinkt maar na twee bakkies worden mijn benen al onrustig
Wel heb ik gemerkt dat het helpt om er ook genoeg water bij te drinken (bij espresso serveren ze vaak ook water), scheelt tegen de cafeïne hoofdpijn. Nadeel is wel dat je het idee hebt een vergiet te zijn, je loopt continue naar het toilet....
Awesome dat dat standaard in de Java utils zitbwerg schreef op zondag 07 september 2014 @ 02:56:
En daarom: gebruik Optional! Nog meer overhead, verbositeit en inconsistentie met alle code van vóór Java 8.
edit:
http://docs.oracle.com/ja...tion/package-summary.html
damn... wat happened!?
[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 07-09-2014 13:31 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ja? Java 8 heeft heel lichtjes FP in zich.Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:29:
[...]
http://docs.oracle.com/ja...tion/package-summary.html
damn... wat happened!?
Bevalt mij goed!
Helaas werk ik de komende tijd in Android, dus geen Java 8
Android
Retrolambda
Ik hou ook niet van hele lichte bakjes en espresso gaat er hier zeker in maar voor mij moet het gewoon niet meer van die heel erg gebrande koffie zijn. Het belangrijkste voor mij is dat de koffie zo "vet" mogelijk is, dus vers gemalen bonen en geen papieren filter..Gertjan. schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:51:
[...]
Voor mij kan het niet sterk genoeg zijn...Tegenwoordig gaat er zelfs met regelmaat een dubbele espresso in. Te lichte koffie vind ik vreemd smaken, drink liever minder bakjes dan lichtere bakjes
Aroma rood bonen waren voor mij dan ook eenmalig, die blonde versie wil ik niet eens proberen....
Wel heb ik gemerkt dat het helpt om er ook genoeg water bij te drinken (bij espresso serveren ze vaak ook water), scheelt tegen de cafeïne hoofdpijn. Nadeel is wel dat je het idee hebt een vergiet te zijn, je loopt continue naar het toilet....
Berlijn trekt me wel. Nog nooit geweest maar volgens mij is dat een van de beste Europese steden om zowel voor mij als persoon en als developer te wonen.Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:18:
Zit eraan te denken een klein huisje te huren in Duitsland. Niet inschrijven ofzo, gewoon even proberen om te wonen in Duitsland, kijken hoe het bevalt.
[ Voor 18% gewijzigd door BikkelZ op 07-09-2014 16:22 ]
iOS developer
Unrelated:

+ YouTube: Rammstein - Du Hast
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 07-09-2014 16:31 ]
warum?Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:18:
Zit eraan te denken een klein huisje te huren in Duitsland. Niet inschrijven ofzo, gewoon even proberen om te wonen in Duitsland, kijken hoe het bevalt.
Daar kijk ik ook wel eens naar, maar het lijkt me zo'n gedoeGamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:18:
Waarom niet? Ik werk fulltime thuis, locatie-onafhankelijk. Geef me een internet verbinding en ik kan gaan.
Waarom zal ik dan in Nederland voor 200K een kippenhok kopen terwijl je voor 60K mooiere woningen kan krijgen in andere landen.
Ik zit te denken aan deze voor huur: http://www.immonet.de/angebot/23871134?drop=lp
Voorbeeld koop-woning: http://www.immopool.de/AS...8243377&InetLfdNr=8105011
Eens, mijn grootste zorg ook. Ik kan het permitteren om tijdelijk een 2e woning te huren. Ik hou mijn oude woning en huur dan iets ernaast in Duitsland (of elders?). Ik blijf ingeschreven in mijn oude woning. Als het bevalt, kan ik eventueel verdere stappen ondernemen.Firesphere schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:50:
[...]
Daar kijk ik ook wel eens naar, maar het lijkt me zo'n gedoe
Ik kan ook de confrontatie van "gedoe" vermijden door in NL te blijven, maarja... Om de top te bereiken, moet je tegen de stroming in zwemmen.
[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 07-09-2014 17:01 ]
Als je in of in de buurt van een grotere stad gaat wonen gaan de huur en koop prijzen in Duitsland ook rap omhoog hoor. Ik ontken niet dat Duitsland goedkoper is, maar je vergelijkt hier niet helemaal fair. Ik huur in Nijmegen voor eur730 (particulier) en dan heb ik 138m2 woonoppervlak met een tuin en een mooie afdak voor mijn auto. Dat scheelt nog 200 euro met jouw voorbeeld, maar in het voorbeeld is de dichtsbijzijnde stad Aachen en het OV systeem in Duitsland is niet van hetzelfde niveau als Nederland (ICE daarbuiten gelaten).Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:53:
[...]
Waarom niet? Ik werk fulltime thuis, locatie-onafhankelijk. Geef me een internet verbinding en ik kan gaan.
Waarom zal ik dan in Nederland voor 200K een kippenhok kopen terwijl je voor 60K mooiere woningen kan krijgen in andere landen.
Ik zit te denken aan deze voor huur: http://www.immonet.de/angebot/23871134?drop=lp
Voorbeeld koop-woning: http://www.immopool.de/AS...8243377&InetLfdNr=8105011
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen mits je het gaat doen. Klinkt interessant
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Omdat je een sociaal leven hebt?Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:53:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik woon nu bijna 18 maanden in Zaandam en ik ken nieman persoonlijk binnen een straal van 15km.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Weet ik niet, daarom vraag ik het.Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:53:
[...]
Verder lijkt het me dat zo'n 'mooiere 60k woning' ook behoorlijk afgelegen ligt.. net zoals ik met mijn huidige huis een villa in Drenthe kan nemen.. Maar ik was gewoon meer op zoek naar je redenatie, aangezien ik af en toe ook twijfel om eens wat in het buitenland te gaan doen. Prefereer zelf Italië, maar eigenlijk wil ik dan smerig veel verdienen om vervolgens na 2-3 jaar weer terug te komen naar Nederland..
En daarbij dan nog het liefst bijvoorbeeld een product wat daar bestaat gaan uitrollen in Nederland.
iOS developer
Bed?Gamebuster schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:02:
Ik wil een leuk dagje "doen" met m'n vriendin op mijn verjaardag. Iemand leuke suggesties?
Dan houd je nog 23 uur en 58 minuten over. Als je het aan- en uitkleden meetelt.
Ehhhhhh, je hoeft toch te tellen, en al helemaal niet te stoppen na "1"?Matis schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:14:
[...]
Dan houd je nog 23 uur en 58 minuten over. Als je het aan- en uitkleden meetelt.
Waarom deF.West98 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:24:
Verschil tussen Ierland () en Cyprus is ook enorm zeg....
Nothing to see here!
Maar goed, het gaat me vooral daar om de cultuur en de manier hoe alles daar werkt.
Mijn gok is dat de ads dan elke keer meer hits krijgen.. maar man-man-man wat een gedrocht
-einde-
Omdat Ierland geweldig is
2x op vakantie geweest, heel mooie natuur en aardige mensen

Kom op Android, kan je nou niet standaard het juiste icoontje pakken (dit is dark theme icon met light theme app). Dan hoef ik tenminste niet een custom ContentProvider te maken die jullie SearchRecentSuggestionsProvider gebruikt voor de data, want dat zou nogal fugly zijn, niet?
[ Voor 43% gewijzigd door F.West98 op 07-09-2014 23:44 ]
Yep alles voor de impressionsDouweegbertje schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:22:
Heeft iemand een idee waarom allerlei 'USA websites' tegenwoordig alles in van die achterlijke slides gooien waarbij de 'volgende' slide er dus voor zorgt dat de gehele pagina wéér geladen gaat worden?Niet alleen plaatjes, maar dan zelfs verkapte 'powerpoint presentatie' info teksten..
Mijn gok is dat de ads dan elke keer meer hits krijgen.. maar man-man-man wat een gedrocht
-einde-
iOS developer
Nothing to see here!
Is het doel van erin duiken dan om het op te gaan pakken of om een onderbouwing te vinden om het juist niet te doen?Rutix schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:32:
Vandaag maar eens in AngularJS duiken. Onze klant heeft deze "hype", buzz word gehoord en wil dat wij het gaan gebruiken
Wij zelf hebben er nog nooit iets mee gedaan dus we gaan serieus kijken of het wat is en of het wel past in onze architectuur enzo. We kijken er niet naar met een blik van redenen zoeken om het niet te doenjbdeiman schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:46:
[...]
Is het doel van erin duiken dan om het op te gaan pakken of om een onderbouwing te vinden om het juist niet te doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Rutix op 08-09-2014 10:05 ]
Nothing to see here!
Ik zelf niet heel veel met JS
Nothing to see here!
Om maar niet te spreken van JS libraries.... dat lijkt per definitie nieuw voor ze.
Verwijderd
Uh wat? Jullie hebben niet genoeg plek om mensen te huizen?alienfruit schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:36:
Het is vandaag weer "geen bureau beschikbaar op kantoor" dag
Nothing to see here!
We are shaping the future
Verwijderd
Het was gewoon via de knop "Delete" in het productoverzicht, dat is misschien nog wel het ergste...Alex) schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:41:
En daarom hebben devs niks op productie te zoeken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Helaas ken ik het verschijnsel uit een periode dat ik bij een overheidsinstantie werkte. Hadden een gloedjenieuw pand neergezet met flexwerkplekken. Het idee was dat gezien het hoge aantal parttimers en buiten-de-deur-werkers er niet voor iedereen een eigen werkplek nodig was.Rutix schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:41:
[...]
Uh wat? Jullie hebben niet genoeg plek om mensen te huizen?
Resultaat: voor een afdeling van ± 10 personen waren 7 werkplekken. Aangrenzende gerelateerde afdeling een idem tekort.
Als je dus om wat voor reden dan ook niet ruim vóór achten op kantoor was, kon je eerst 10 minuten besteden aan het zoeken naar een parkeerplek, dan 5 minuten om terug te lopen naar het pand, en dan een kwartier -of langer- om ergens in het pand te zoeken naar een werkplek. Vaak ver van je directe collega's vandaan waardoor de productiviteit ook geweldig was...
Misschien moet je er ook bij vertellen wat voor soort werk dat het is en waar ergens.Gamebuster schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:15:
Je zou denken dat als je een vacature online zet met "thuiswerk of op kantoor, parttime of fulltime, loondienst of freelance allemaal mogelijk" dat de developers in de rij staanCollega's vinden is lastig, opdrachtgever loopt te pushen dat we maar moeten outsourcen naar buitenland anders...
[ Voor 21% gewijzigd door Tjolk op 08-09-2014 13:20 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Heb je wat aan iemand die alleen 's avonds kan werken, 12-16 uur per week?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Slinger dan gelijk een extra friend request mijn kant opWoy schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:08:
mijn Playstation 4 + Destiny is vandaag verstuurd, dat wordt morgen avond lekker gamen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Heb ik jou nog niet op mijn PS3 toegevoegd? Of is dat weer een nieuwe lijst die je aan moet leggen?Creepy schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:09:
[...]
Slinger dan gelijk een extra friend request mijn kant opMoet alleen nog ff kijken of ik destiny kan scoren morgen
Watchdogs komt als het goed is ook morgen binnen, maar dan ook voor de PS4, dus ik hoop dat die daar geen last van heeft. Success overigens met terugbrengen, ik denk dat de meeste winkels daar enorm moeilijk over kunnen doen als je een dergelijke reden hebt. Het koste mij al veel moeite met een spel die door DRM niet eens wilde installeren.Laurens-R schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:31:
ik heb gisteren watchdogs maar van m'n PC afgeknikkerd... wat een irritante framedrops zegen ook altijd als ik op een kruispunt oid afstuif en daardoor niet op tijd kan uitwijken... Anyway... deze game gaat retour naar de winkel. Het is gewoon TE irritant voor woorden
![]()
[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 08-09-2014 14:35 ]
Die is opzich wel hetzelfde qua friendlijst maar via je PS4 kan je wat meer info uitwisselen dan via de PS3 en daar zal opnieuw een request voor moeten worden gedaan.Woy schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:33:
[...]
Heb ik jou nog niet op mijn PS3 toegevoegd? Of is dat weer een nieuwe lijst die je aan moet leggen?
[...]
Het clowntje suggereerde hopelijk wel al dat ik niet serieus was?Rutix schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:04:
[...]
Wij zelf hebben er nog nooit iets mee gedaan dus we gaan serieus kijken of het wat is en of het wel past in onze architectuur enzo. We kijken er niet naar met een blik van redenen zoeken om het niet te doen. Van wat ik nu zie zijn er wel een paar puntjes die boven komen die ik even specifiek moet gaan googlen of dit makkelijk in AngularJS op te lossen is
Het had me ook niet echt verbaasd als er al (verregaande) toezeggingen waren gedaan, tenminste ik mer dat bij verschillende bedrijven in het bedrijfsleven. Klant wil wat, want dat voegt veel toe, dus doen we het.. Dat het vervolgens op 80 andere (betere) manieren kan maakt dan niet uit
Iig wel goed dat jullie eerst kijken of e.e.a. wel kan/ past binnen het framework, maar ook met de benodigde problemen die (mogelijk) opgelost moeten worden bij introductie van Angular.
Lekker!
Welk bedrijf moet ik dan zoeken?alienfruit schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:59:
Tijd voor taart op het werk omdat we de Sunday Times Tech track 100 2014 lijst hebben gehaald. http://www.fasttrack.co.u...ues/tech100programme.html
Lekker!
Hmm dat klinkt als mijn hobby project afgelopen weekendmbarie schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:21:
Zucht. Net ruim een uur lopen zoeken waarom een export scriptje mijn DB niet dumpte naar verwachting. Ik maar aanpassingen maken en doen. Blijkt ik in phpmyadmin en DB van een identieke (maar de verkeerde) site open te hebben staan met veel meer content dan diegene waarbij ik de dump doe. Script deed het dus gewoon goed, maar ik niet.
80 < 16 ? Ja, dat is true. Ok, dus naar die subroutine. Pomtiedomtiedom, huh? WTF doet die code daar nou weer, hup delete, tralalala. Build, run, FUBAR....
500 "The server made a boo boo"

gordijn dicht, slapen.
[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 08-09-2014 18:20 ]
Snel geinstalleerd, en op het eerste oog lijken de meest belangrijke features uit IDEA al redelijk tot goed te werken...

In drie minuten gerepareerd, waarna je je gefixte versie kan downloaden en mét garantie, i-de-aal gewoon! Enige minpuntje is dat het blijkbaar alleen voor Windows is.
Gewoon lekker in Mount Doom gooien...
Mijn oeps van de dag was het weggooien van het fix-version veld in YouTrack...Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:33:
Leuk begin van de week... Even een product verwijderen in het systeem, zie ik vervolgens staan: "Client successfully deleted." Even hoopte ik op een foutieve melding, maar al snel bleek deze wel correct te zijn. Het was ook nog eens een hard-delete... Oeps!
Gelukkig boeit de historie ons niet echt op het moment en stond wat we wilden doen nog op een andere manier herstelbaar gevlagd, maar had het wel even warm....
Gewoon met 2 man kijken naar dat veld (in YT zijn er 3 velden met versies) en samen concluderen dat we hem niet gebruikten... Pas toen we aan de klant ons sprint log presenteerde viel onze fout op...
Helaas zijn er nog steeds meer vacatures dan goede mensen... Er komt wel spul binnen via recruiters, maar dat lijkt vaak meer een afvoerputje te zijn dan een goudmijn...Gamebuster schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:15:
Je zou denken dat als je een vacature online zet met "thuiswerk of op kantoor, parttime of fulltime, loondienst of freelance allemaal mogelijk" dat de developers in de rij staanCollega's vinden is lastig, opdrachtgever loopt te pushen dat we maar moeten outsourcen naar buitenland anders...
Zit zelf ook weer eens met de gedachte te spelen iemand bij het team te voegen, maar het is verrekte lastig om mensen te vinden die in het team passen, een goed stel hersens hebben en niet onbeschoft duur zijn... Daarnaast vind ik het ook heel lastig om een goed moment te bepalen, pak je er iemand bij als het rustig is, met als resultaat dat hij gaat zitten duimendraaien of in drukke momenten, waarbij je weer het risico hebt dat je hem niet kunt begeleiden waar nodig...
Aan de andere kant een goed teken, dit betekent dat er ook in de consulting/freelance markt nog ruimte is
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.