Iets meer dan een jaar en zit hier voorlopig nog wel een tijdje. Niet dat dat een straf isScott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:51:
Nog niet heel lang nee, sinds twee maanden eigenlijk pas. Hoe lang zit jij al in Berkeley?
Lokale HttpHandler? Als een HttpHandler van .NET aan de server-kant? Ik ga denk ik maar proberen om een /api directory te laten proxying die transparent naar de api.domein.nl gaat. Eens kijken of dat kan met nginxAlex) schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:21:
Dat klopt. Daarom heb ik al vrij vroeg een HttpRequestInterceptor geschreven die alle crossdomain-requests afvangt en ze proxiet door een lokale HttpHandler.
Inderdaad. Het XDomain-object van IE 9 kan niet bepaald veel dus het moest wel. Bijkomende reden om die proxy erin te stoppen is een firewall tussen client en de plek waar de API draait.alienfruit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:52:
[...]
Lokale HttpHandler? Als een HttpHandler van .NET aan de server-kant?
Dat zou denk ik wel moeten kunnen.Ik ga denk ik maar proberen om een /api directory te laten proxying die transparent naar de api.domein.nl gaat. Eens kijken of dat kan met nginx
Met IIS zou je het kunnen doen met Application Request Routing (ARR), maar dat heb ik niet op het platform van de klant. Daarom een serverside HttpHandler, scheelt ook weer een dependency en configuratie.
We are shaping the future
Hmm. Interessant.
Een vriend van mij (goh, verrassend
) vindt het gebruik van Lombok slecht.
Hij vindt het slecht dat je verborgen functionaliteit introduceert, wat het verwarrender voor andere mensen zal maken die bijvoorbeeld met je source willen verder gaan. Ook ben je afhankelijk van een plugin (in de IDE) om de code op z'n best te gebruiken. Verder maken de @Getter/@Setter je code onoverzichtelijker, een field gebruiken is veel makkelijker. Je hebt toch refactoring tot je beschikking om er alsnog getters en setters van te maken als je wil.
Ik vind het juist heel handig dat je saaie boilerplate code niet steeds meer hoeft te maken. Niet overal nullchecks, niet steeds getters en setters maken, niet steeds een ToString uitschrijven. Dat wordt allemaal voor je gedaan tijdens het compileren! En je kan voor de source online zetten toch delombok gebruiken om het alsnog 'normaal' op internet te zetten.
Ik vind het vergelijkbaar (maar in minder mate) met de Validation in .NET Framework. Daar heb je ook een heleboel attributes voor data validation in MVC. Die voegen ook functionaliteit toe. Zelfde idee. Hij vindt dat dan weer niet tellen, want met C# weet je bijna zeker dat het afhankelijk is van het .NET framework...
Wat vinden jullie? Is het gebruik van zulke plugins een goed of een slecht idee?
Dit is vooral om een discussie te starten, mag wel in een nieuw topic als men wil (maar velen kijken enkel in de coffee corner
)
Een vriend van mij (goh, verrassend
Hij vindt het slecht dat je verborgen functionaliteit introduceert, wat het verwarrender voor andere mensen zal maken die bijvoorbeeld met je source willen verder gaan. Ook ben je afhankelijk van een plugin (in de IDE) om de code op z'n best te gebruiken. Verder maken de @Getter/@Setter je code onoverzichtelijker, een field gebruiken is veel makkelijker. Je hebt toch refactoring tot je beschikking om er alsnog getters en setters van te maken als je wil.
Ik vind het juist heel handig dat je saaie boilerplate code niet steeds meer hoeft te maken. Niet overal nullchecks, niet steeds getters en setters maken, niet steeds een ToString uitschrijven. Dat wordt allemaal voor je gedaan tijdens het compileren! En je kan voor de source online zetten toch delombok gebruiken om het alsnog 'normaal' op internet te zetten.
Ik vind het vergelijkbaar (maar in minder mate) met de Validation in .NET Framework. Daar heb je ook een heleboel attributes voor data validation in MVC. Die voegen ook functionaliteit toe. Zelfde idee. Hij vindt dat dan weer niet tellen, want met C# weet je bijna zeker dat het afhankelijk is van het .NET framework...
Wat vinden jullie? Is het gebruik van zulke plugins een goed of een slecht idee?
Dit is vooral om een discussie te starten, mag wel in een nieuw topic als men wil (maar velen kijken enkel in de coffee corner
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Tussen het automatisch genereren van get & set methodes en .NET validation bv vind ik toch wel een aardig verschil zitten. .NET validation bepaald gedrag (zoals de meeste annotations in .NET). Waar Lombok, als ik het goed begrijp, op basis van annotations volledig nieuwe functies toevoegt, en dus code genereert. Waarbij je dus verplicht bent om de code te compileren met/via Lombok omdat de code anders niet eens compileert.
Hmm je hebt een punt. Zo had ik het nou weer niet helemaal bekeken. Maar beide nemen werk uit handen, en dat vind ik juist één van de grootste punten vóór Lombok. Het bespaart veel boilerplate code en je kan met minimaal werk veel dingen maken.
Ik ben er wel fan van, vooral omdat je toch uiteindelijk lombok voor meer dan alleen de @Getter / @Setter gebruikt (ik gebruik trouwens @Data omdat die makkelijker is met ORMLite).F.West98 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:56:
Hmm. Interessant.
Een vriend van mij (goh, verrassend) vindt het gebruik van Lombok slecht.
Dit is vooral om een discussie te starten, mag wel in een nieuw topic als men wil (maar velen kijken enkel in de coffee corner)
Maar het is zo ongeveer hetzelfde als het gebruik van utility-classes van Apache naar mijn mening, het is hidden code maar hij haalt heel veel saaiheid en onoverzichtelijkheid voor je weg.
Ik ben er wel fan van, ook omdat het heel erg voelt als de .NET manier van getters en setters maken.
Hoezo dat? Je kunt ook gewoon Project Lombok handmatig meegeven aan javac?F.West98 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:56:
Ook ben je afhankelijk van een plugin (in de IDE) om de code op z'n best te gebruiken.
En hoe verschilt dit met code die afhankelijk is van een normale 3rd party library in de vorm van een .jar? Die compileert ook niet als je die library niet meegeeft.RobertMe schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:04:
Waarbij je dus verplicht bent om de code te compileren met/via Lombok omdat de code anders niet eens compileert.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Kan dat?RayNbow schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:15:
[...]
Hoezo dat? Je kunt ook gewoon Project Lombok handmatig meegeven aan javac?
Ik heb daar niet echt verstand van, ik heb gewoon de IntelliJ-plugin geïnstalleerd die dan in de IntelliSense de getters en setters beschikbaar maakt, Lombok-refactoringopties toevoegt en de getters en setters niet als niet-bestaand beschouwt. Afaik is dat IDE-specifiek.
Dat kan in .NET ook hoor, met iets als PostSharp.RobertMe schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:04:
Tussen het automatisch genereren van get & set methodes en .NET validation bv vind ik toch wel een aardig verschil zitten. .NET validation bepaald gedrag (zoals de meeste annotations in .NET). Waar Lombok, als ik het goed begrijp, op basis van annotations volledig nieuwe functies toevoegt, en dus code genereert. Waarbij je dus verplicht bent om de code te compileren met/via Lombok omdat de code anders niet eens compileert.
Ah. Hij vindt dus "extra code genereren die niet nodig is voor de programmafunctionaliteit is gestoord".
En gewone libraries werken wel in elke IDE zonder fouten, en Lombok niet. Die geeft fouten in je IDE zonder plugin.
Maar dat is dan gewoon weer een kwestie van hoever de IDE dingen integreert.
En gewone libraries werken wel in elke IDE zonder fouten, en Lombok niet. Die geeft fouten in je IDE zonder plugin.
Maar dat is dan gewoon weer een kwestie van hoever de IDE dingen integreert.
Digital Ocean plus ServerPilot
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Welke IDE heeft ie het dan over? De 3 grootste java IDE's (netbeans, eclipse, intellij idea) ondersteunen vziw allemaal gewoon lombok met plugin...
[ Voor 3% gewijzigd door Gleighton op 04-09-2014 22:41 ]
Ja, maar "je hebt wel de plugin nodig".
"Als de code automatisch gegenereerd kan worden, dan betekent het dat het of overbodig is, en als het niet overbodig is, dan kan het om de functionaliteit duidelijk te maken aan anderen beter zelf worden geschreven"
Daar ben ik het dan ook weer totaal mee oneens
@RayNBow: Ja ok, maar dan heeft de IDE dat nog niet door
"Als de code automatisch gegenereerd kan worden, dan betekent het dat het of overbodig is, en als het niet overbodig is, dan kan het om de functionaliteit duidelijk te maken aan anderen beter zelf worden geschreven"
@RayNBow: Ja ok, maar dan heeft de IDE dat nog niet door
[ Voor 9% gewijzigd door F.West98 op 04-09-2014 22:44 ]
Zonder de werking van Lombok te kennen. Die 3th party library is sowieso al een runtime dependency. Lombok gok ik, is dan puur een compilation dependency.RayNbow schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:15:
[...]
En hoe verschilt dit met code die afhankelijk is van een normale 3rd party library in de vorm van een .jar? Die compileert ook niet als je die library niet meegeeft.
Daarnaast bedoelde ik ook niet dat code generation (of Lombok specifiek) niet zou mogen. Maar er zit IMO dus nog wel een scheiding tussen iets als .NET validation annotations en code generation zoals Lombok doet. Daarbij moet het, vind ik, wel zo zijn dat het "automatisch gebeuren" niet als effect mag hebben dat de development ervaring (flink) achteruit gaat. Want als je niet tegen de getters & setters aan kunt programmeren is dat zwaar ruk (/me denkt terug aan de tijd dat hij veel in Magento werkte, en alle getters/setters uit de models/entities magic waren). Maar daar zijn dan in ieder geval plugins voor zodat de IDE het wel herkent, dus de programmeer ervaring is (met plugin) gelijk aan als je zelf de methods zou schrijven.
Jup. Met plugin maakt het niet uit, behalve dat je dus code veel korter kan maken: http://projectlombok.org/features/Data.html
En het ging hem dus vooral om publieke code waar anderen aan werken. Voor eigen projectjes, of binnen een bedrijf, is voor hem tot daar aan toe.
En het ging hem dus vooral om publieke code waar anderen aan werken. Voor eigen projectjes, of binnen een bedrijf, is voor hem tot daar aan toe.
Again, hoe verschilt dit met een normale library? Als een IDE een bepaalde package niet kan vinden dan gaat ie ook zeuren.F.West98 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:42:
Ja, maar "je hebt wel de plugin nodig".
Als de code niet overbodig is, dan kunnen we dus net zo goed meteen handmatig de Java bytecodes of de x86 instructies neerpennen?"Als de code automatisch gegenereerd kan worden, dan betekent het dat het of overbodig is, en als het niet overbodig is, dan kan het om de functionaliteit duidelijk te maken aan anderen beter zelf worden geschreven"
Sowieso, die vriend van je moet eens leren wat logica is. Nu weet ik niet hoe ik precies z'n uitspraak moet parsen, maar als ik het op de onderstaande manier lees, dan ontstaat er volgens mij een tegenspraak.
Notatie:
A: Code kan automatisch worden gegenereerd
O: Code is overbodig
Z: Code kan beter zelf worden geschreven
Interpretatie: (A -> O) en (!O -> Z)
Als we deze interpretatie aanhouden en een stukje code is niet overbodig, dan kunnen we in ieder geval concluderen dat de code niet automatisch gegenereerd kan worden (anders ontstaat er een tegenspraak).
(Mocht dit niet overeenkomen met wat je vriend bedoelde, laat hem dan aub z'n argumenten in een logisch schema zetten.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik ben Robbiedobbie, en ik ben een Lombok gebruiker. Ja, ik ben een anonieme (eig juist niet) Lombok gebruiker 
Lombok werkt super chill, behalve dan dat sommige functies niet helemaal 100% ondersteund worden in intellij (en in netbeans??). Zelf gebruik ik nu om die reden nog steeds exlipse, aangezien ik de overstap gewoon nooit heb kunnen maken. Iedere keer erger ik me weer aan de gebreken in de Lombok plugin
Lombok werkt super chill, behalve dan dat sommige functies niet helemaal 100% ondersteund worden in intellij (en in netbeans??). Zelf gebruik ik nu om die reden nog steeds exlipse, aangezien ik de overstap gewoon nooit heb kunnen maken. Iedere keer erger ik me weer aan de gebreken in de Lombok plugin
@RayNbow
Precies dat zegt hij
Hoe het verschilt:
De IDE herkent de classes wel, maar niet de getters en setters die hij definieert (en die leveren een fout op dat de method niet bestaat). Dat bedoelt hij dus ook met dat je een plugin nodig hebt, wat onwenselijk zou zijn.
Maar ja, die gedacht had ik ook, kunnen we net zo goed nullen en éénen gaan invoeren...
Precies dat zegt hij
Hoe het verschilt:
De IDE herkent de classes wel, maar niet de getters en setters die hij definieert (en die leveren een fout op dat de method niet bestaat). Dat bedoelt hij dus ook met dat je een plugin nodig hebt, wat onwenselijk zou zijn.
Maar ja, die gedacht had ik ook, kunnen we net zo goed nullen en éénen gaan invoeren...
Ik ben bezig met het voorbereiden van een praatje over mijn ontwikkeltraject van 1 van m'n modules voor Silverstripe.
So far, heb ik dit:
En nu moet ik dus nog een uur volpraten
So far, heb ik dit:
Ik weet eigenlijk verder niets. Want het vat mijn ervaringen als "bekende" mod-writer wel redelijk samen.Developers, are idiots.
Yes, they are. I'm not insulting you, it's the truth.
We all want to be "that senior developer", but the truth is, we're all idiots.
Why? Well, here's the thing. You got those "somewhat stupid, ignorant and idiot" developer. We call them "junior". That's me.
Also, there are those guys, that know what they're doing. Usually called "medior", but guess what? They're idiots.
Yeah. They're not stupid, they're just ignorant idiots.
And yes, I also fit that category.
And finally, there are the seniors. Or should we call them plain idiots? They have it all worked out. They know everything there is to know (or so they think).
Yes. I'm an idiot.
Hi, I'm Firesphere, and I'm gonna talk you through the process of kicking off a 3 year project, writing a module, and how you will end up going completely insane.
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 04-09-2014 23:35 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Praat over je mod
Is inderdaad wel mijn inspiratie voor een deelwsitedesign schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:10:
Hier heb je nog wat Dilbert strips, amuseer je ermee?
!@#%
Chrome 37 crasht op de Check_MK-monitorpagina.
en heeft weer eens een tekstselectiebug (verticale strepen aan het eind van de regels).
En SoapUI haalt alle haat voor Java-GUI-frameworks weer naar boven. Níks is consistent met het platform waarop het draait. Het indrukken van Ctrl+S bijvoorbeeld, de universele Save-shortcut, toont een popup met een "Save File"-dialog, met als pad de huidige project-XML-file, maar slaat de response van het huidige geopende venster op (bijvoorbeeld de XML van een SOAP-response). Als je SoapUI daarna afsluit, ben je dus je project kwijt. En dat terwijl Ctrl+S nergens in de menu's of toolbars wordt genoemd.
En de Jira-site reageert op de escape-key-UP-event zonder naar de down te luisteren. Als je dus een scherm van een ander programma sluit met escape, en daarachter was je toevallig een Jira-issue aan het bewerken, dan ben je je invoer kwijt.
Tot zover deze brakkesoftwarerant. Goedemorgen! Koffie?
Chrome 37 crasht op de Check_MK-monitorpagina.
En SoapUI haalt alle haat voor Java-GUI-frameworks weer naar boven. Níks is consistent met het platform waarop het draait. Het indrukken van Ctrl+S bijvoorbeeld, de universele Save-shortcut, toont een popup met een "Save File"-dialog, met als pad de huidige project-XML-file, maar slaat de response van het huidige geopende venster op (bijvoorbeeld de XML van een SOAP-response). Als je SoapUI daarna afsluit, ben je dus je project kwijt. En dat terwijl Ctrl+S nergens in de menu's of toolbars wordt genoemd.
En de Jira-site reageert op de escape-key-UP-event zonder naar de down te luisteren. Als je dus een scherm van een ander programma sluit met escape, en daarachter was je toevallig een Jira-issue aan het bewerken, dan ben je je invoer kwijt.
Tot zover deze brakkesoftwarerant. Goedemorgen! Koffie?
[ Voor 94% gewijzigd door CodeCaster op 05-09-2014 17:58 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Bugje inschieten bij Chromium. Heb ik enige tijd terug ook gedaan voor een issue dat ik tegenkwam en die is keurig opgelost, doen ze erg netjes bij Chromium vind ik.
Read the code, write the code, be the code!
Ik heb die mailconversatie doorgeklikt, het is al meermalen gemeld, maar de issues worden op 'private' gezet en zijn dus niet zichtbaar.
Ik geloof wel dat ze eraan aan het werk zijn.
dag begint goed... smart card reader stuk!
[ Voor 34% gewijzigd door Laurens-R op 05-09-2014 09:21 ]
Kan je mooi even koffie halen voor iedereen
Ik kreeg een keer een leenlaptop uitgeleverd met een defecte smartcardreader. Toen kon ik weer terug voor een vervangende leenlaptopLaurens-R schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:20:
dag begint goed... smart card reader stuk!
Dag begon hier ook slecht, glasvezel lag eruit.
Gelukkig deed de koffiemachine het nog
.
Gelukkig deed de koffiemachine het nog
ik heb geen koffie meer in huis
[ Voor 10% gewijzigd door Laurens-R op 05-09-2014 10:44 ]
* Solopher slingert een bakkie over de glaslijn die weer werkt.
koppijn en ik moet nog tot 8 uur
Lekker op de bank
Of neem een paracetamol
? Ik vind koppijn voor mijzelf meestal geen reden om naar huis te gaan
Nothing to see here!
Het ligt eraan hoe erg de koppijn isRutix schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:00:
Of neem een paracetamol? Ik vind koppijn voor mijzelf meestal geen reden om naar huis te gaan
Als je zoveel koppijn hebt dat bij elke beweging je misselijk wordt, dan vind ik wel naar huis! (had ik woensdag).
Zojuist 2 paracetamol + 1 ibuprofen naarbinnen gemikt.
We gaan zien wat dat doet...
Lekker op de bank
Drink ook even iets meer (hoofdpijn kan ook komen door vochttekort), en pak even wat rust om daarna weer verder te gaan.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Dat is echt overdreven om in één keer naar binnen te mikkenZaZ schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:01:
Zojuist 2 paracetamol + 1 ibuprofen naarbinnen gemikt.
De 'gewone' 200 mg ibuprofen en 2x 500 mg paracetamol.Erwin537 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:04:
[...]
Dat is echt overdreven om in één keer naar binnen te mikkenÉén paracetamol zou voor een gewone hoofdpijn al genoeg moeten zijn. Ik hoop dat je ook niet het type ibuprofen hebt gebruikt die je op recept kan krijgen..
Als ik wat neem, dan neem ik eigenlijk altijd dat.
1 paracetamol heeft bij mij nog nooit iets uitgehaald
Lekker op de bank
Uch dat ligt er maar aan. Voor sommigen is 1 inderdaad genoeg. Bij mij man ik wel 10 paracetemol pakken en dan nog heeft het geen effect. (behalve een maag die niet happy is) Ibuprofen 400mg heeft enigszins effect.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 05-09-2014 11:09 ]
Ik heb na een flinke val bij het snowboarden eens een week lang ibuprofen geslikt... het werkt wel maar verder doet dat spul doet rare dingen met je!
On a different note:
On a different note:
Hier nog PHP programmeurs die vloeiend in jQuery zijn?Easystaff is op zoek naar een PHP programmeur met minimaal 3 jaar ervaring met PHP en goede kennis van jQuery
Bedoelen ze pQuery?EddoH schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:08:
Ik heb na een flinke val bij het snowboarden eens een week lang ibuprofen geslikt... het werkt wel maar verder doet dat spul doet rare dingen met je!
On a different note:
[...]
Hier nog PHP programmeurs die vloeiend in jQuery zijn?
Toch niet zo raar om te vragen of ze verstand hebben van zowel PHP als jQuery?EddoH schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:08:
On a different note:
[...]
Hier nog PHP programmeurs die vloeiend in jQuery zijn?
Ik neem altijd standaard 2 paracetamol hoor. 1 doet echt niks bij mij :xErwin537 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:04:
[...]
Dat is echt overdreven om in één keer naar binnen te mikkenÉén paracetamol zou voor een gewone hoofdpijn al genoeg moeten zijn. Ik hoop dat je ook niet het type ibuprofen hebt gebruikt die je op recept kan krijgen..
Nothing to see here!
Wel als je specifiek vraagt om een PHP developer om vervolgens ook te vragen of ze verstand hebben van een framework in een compleet andere taal (en dan ook zonder deze taal, Javascript, te benoemen). Als ze nou vroegen naar een webdeveloper met kennis van PHP en Javascript dan klinkt het al heel anders. Nu is het typisch weer een gevalletje klok en klepel.Barryvdh schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:18:
[...]
Toch niet zo raar om te vragen of ze verstand hebben van zowel PHP als jQuery?
[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 05-09-2014 11:25 ]
Mwah. Ik zie ook weleens vacatures voorbij komen waar er om een .NET developer word gevraagt met ook kennis van jQuery enzo. Komt vooral denk ik omdat de mensen die de vacature opstellen het verschil niet echt wetenEddoH schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:24:
[...]
Wel als je specifiek vraagt om een PHP developer om vervolgens ook te vragen of ze verstand hebben van een framework in een compleet andere taal (en dan ook zonder deze taal, Javascript, te benoemen). Als ze nou vroegen naar een webdeveloper met kennis van PHP en Javascript dan klinkt het al heel anders. Nu is het typisch weer een gevalletje klok en klepel.
Nothing to see here!
En over 2 jaar moet je er 3 nemen als je zo doorgaat.Rutix schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:19:
[...]
Ik neem altijd standaard 2 paracetamol hoor. 1 doet echt niks bij mij :x
Het beste is eigenlijk om er gewoon 1 te nemen en op andere manieren ervoor te zorgen dat het minder gaat worden zoals water drinken en even liggen. Voor je het weet raakt je lichaam gewent aan je paracetamol.
Als je dat een paar keer doet, merk je dat zo'n ding opeens veel beter gaat werken.
1 ibru + 2 paracetamol kan wel.. als je echt kapot gaat van de pijn. En dan nog zoals met alles: niet te vaak. Als je dat 2-3x op een dag gaat doen voor hoofdpijn.. niet zo slim :d
Sowieso is ibru eigenlijk beste bocht.
Exactly my point.Rutix schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:26:
[...]
Komt vooral denk ik omdat de mensen die de vacature opstellen het verschil niet echt weten
Extra noot: het gaat hier dus om een recruitmentbureau.
Plus, de meesten die dergelijke teksten schrijven denken dat elke "technische" term een programmeertaal is, in plaats van een framework etc.
Ervaring leert dat de php-ontwikkelaars vaak ook groot deel van de frontend-scripting voor hun rekening nemen. Vind het dus een betere kwalificatie van vragen om ervaring met javascript; als ze jQuery gebruiken dan kan je maar beter iemand zoeken die daar ervaring in heeft
wackmaniac schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:43:
Ervaring leert dat de php-ontwikkelaars vaak ook groot deel van de frontend-scripting voor hun rekening nemen.
.
Ik zou ook eerder vragen om algemene JS kennis dan specifiek jQuery.Vind het dus een betere kwalificatie van vragen om ervaring met javascript; als ze jQuery gebruiken dan kan je maar beter iemand zoeken die daar ervaring in heeft
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Soms werkt water drinken en 'even' liggen niet en doet de normale dosis pijnstillers het ook niet. Dan kan je niet anders dan omhoog gaan. Paracetamol zou ik net als aspirine niet teveel innemen nee. Dat vind je maag echt niet leuk. Ibuprofen heeft wat andere nare bijwerkingen, zoals hoofdpijn, misselijkheid en het kan je slaperig maken, maar dan moet je al behoorlijk wat op hebben. Die symptonen krijg je meestal pas als je in 1 uur 1800mg ofzo inneemt. Die zooi stapelt ook lekker. Sommige huisartsen schrijven voor bepaalde problemen met gewrichten een overdosis ibuprofen door door je elke 2-3 uur 600mg in te laten nemen. Doe dat een dag of twee en je begint echt enorme koppijn te krijgen.Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:27:
[...]
En over 2 jaar moet je er 3 nemen als je zo doorgaat.
Het beste is eigenlijk om er gewoon 1 te nemen en op andere manieren ervoor te zorgen dat het minder gaat worden zoals water drinken en even liggen. Voor je het weet raakt je lichaam gewent aan je paracetamol. [...]
TLDR: soms is het gewoon nodig om meer in te nemen. Zolang je maar niet elke week die zooi inneemt is het allemaal wel ok, IMO.
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 05-09-2014 11:52 ]
Ibru is vooral een killer voor je maag. Dat is haast het grootste probleem. Heb ooit 1000mg moeten nemen, maar dan met maagbeschermers
ibuprofen valt dacht ik nog wel mee in vergelijking tot aspirine of paracetamol. Maagbeschermers geven zo dacht ik zowat overal wel voor tegenwoordig
[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 05-09-2014 12:02 ]
HTML en CSS in dit gevalOkkE schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:46:
[...]
Wat doet front-end dan, als die geen scripting doen?
Voorzover ik weet is ibuprofen juist beduidend slechter voor je maag dan paracetamol (geen idee over waar aspirine staat). Je mag ibuprofen dan ook niet op een lege maag nemen vziw.Caelorum schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:02:
ibuprofen valt dacht ik nog wel mee in vergelijking tot aspirine of paracetamol.
Klopt, bij paracetamol heb je geen maagbeschermers nodig. Bij ibuprofen/diclofenac/etc. heb je die soms wel nodig.deadinspace schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:11:
[...]
Voorzover ik weet is ibuprofen juist beduidend slechter voor je maag dan paracetamol (geen idee over waar aspirine staat). Je mag ibuprofen dan ook niet op een lege maag nemen vziw.
Lekkere kort-door-de-bocht-reactie weer. Niet iedereen is gelijk. 1 tablet heeft niet bij iedereen dezelfde uitwerking. Dat hangt onder andere af van je lichaamsgewicht en metabolisme. Verder heeft gewenning heeft niets te maken met hoeveel je neemt, maar met de frequentie waarop je het neemt. Neem je het vaak, dan raakt je lichaam gewend. Neem je het heel af en toe, dan verandert er weinig. Volgens jou redenatie zou je er eigenlijk ook niet 1 moeten nemen, want dan moet je er 2 nemen "als je zo doorgaat".Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:27:
[...]
En over 2 jaar moet je er 3 nemen als je zo doorgaat.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
UWV doet weer eens alsof het ICT begrijpt:
Maak die titel dan gewoon "We zoeken mensen die iets met computers doen".Het aantal vacatures in de sector loopt naar verwachting op naar 34 duizend in 2014, een stijging van 20 procent ten opzichte van vorig jaar. Het gaat om functies als systeemanalist en informaticaspecialist.
Ik vind JS toch meer iets voor front-enders. Verder is (bij ons iig) het PHP/database deel over het algemeen meer werk dan HTML/CSS, wat nog een reden is om JS bij front-end te houden. Maar het hangt allemaal natuurlijk ook van de opdrachten en het team af.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ja prima, maar het is "normaal" om er "gewoon" één te nemen. Het is niets voor niets zoveel mg, wat ongeveer berekend is voor de gemiddelde persoon. Dus sure, de één heeft er vast net wat meer nodig of minder. Het punt is alleen dat iedereen er vrij simpel over doet om er maar gelijk 2 te slikken; want dat werkt beter. Dat is juist een te simpele redenatie. Hoe regelmatig je ook iets neemt (wat ook niet bepaald goed is) maakt de hoeveelheid zeer zeker wel uit, ook voor die enkele keren..oisyn schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:18:
[...]
Lekkere kort-door-de-bocht-reactie weer. Niet iedereen is gelijk. 1 tablet heeft niet bij iedereen dezelfde uitwerking. Dat hangt onder andere af van je lichaamsgewicht en metabolisme. Verder heeft gewenning heeft niets te maken met hoeveel je neemt, maar met de frequentie waarop je het neemt. Neem je het vaak, dan raakt je lichaam gewend. Neem je het heel af en toe, dan verandert er weinig. Volgens jou redenatie zou je er eigenlijk ook niet 1 moeten nemen, want dan moet je er 2 nemen "als je zo doorgaat".
En verder ja, soms moet je ook eens geen één nemen, en wat meer vertrouwen hebben in je eigen systeem. Af en toe slikken we die dingen als snoepjes, en in feite zijn ze dat ook haast wel want het kan eigenlijk geen kwaad.
Er zijn zat manieren om wel van iets af te komen. Als je weet ik veel wat moet slikken om van je hoofdpijn af te komen, moet je misschien eens panadol proberen ipv zoveel paracetamol..
Ik ben absoluut geen guru op dit gebied, maar na jaren ziek te zijn geweest weet ik ondertussen redelijk veel van allerlei medicaties en hoe je lichaam nu ongeveer werkt en ermee omgaat.
Dat idee heb ik soms ook ja.Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
Af en toe slikken we die dingen als snoepjes, [...]
Ik had vroeger een vriend die na het stappen altijd 2 paracetamol + een glas water dronk “zodat hij de volgende dag geen hoofdpijn zou hebben”... Mijn voorstel om eens alleen water te proberen werd afgedaan als “dat werkt toch niet”.
De bijsluiter zegt dat een normale dosering 500-1000mg per keer is dus 2 tabletten mag "gewoon". Wie ben jij dan om maar te zeggen dat een normale dosering niet meer dan 500mg is?Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
[...]
Ja prima, maar het is "normaal" om er "gewoon" één te nemen. Het is niets voor niets zoveel mg, wat ongeveer berekend is voor de gemiddelde persoon. Dus sure, de één heeft er vast net wat meer nodig of minder. Het punt is alleen dat iedereen er vrij simpel over doet om er maar gelijk 2 te slikken; want dat werkt beter. Dat is juist een te simpele redenatie. Hoe regelmatig je ook iets neemt (wat ook niet bepaald goed is) maakt de hoeveelheid zeer zeker wel uit, ook voor die enkele keren.
En verder ja, soms moet je ook eens geen één nemen, en wat meer vertrouwen hebben in je eigen systeem. Af en toe slikken we die dingen als snoepjes, en in feite zijn ze dat ook haast wel want het kan eigenlijk geen kwaad.
Er zijn zat manieren om wel van iets af te komen. Als je weet ik veel wat moet slikken om van je hoofdpijn af te komen, moet je misschien eens panadol proberen ipv zoveel paracetamol..
Ik ben absoluut geen guru op dit gebied, maar na jaren ziek te zijn geweest weet ik ondertussen redelijk veel van allerlei medicaties en hoe je lichaam nu ongeveer werkt en ermee omgaat.
Nothing to see here!
Als PHPer develop je 99% van de keren web apps. Dan mag je er wel vanuit gaan dat ze ook HTML, Javascript, enz moeten schrijven.EddoH schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:24:
[...]
Wel als je specifiek vraagt om een PHP developer om vervolgens ook te vragen of ze verstand hebben van een framework in een compleet andere taal (en dan ook zonder deze taal, Javascript, te benoemen). Als ze nou vroegen naar een webdeveloper met kennis van PHP en Javascript dan klinkt het al heel anders. Nu is het typisch weer een gevalletje klok en klepel.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Alleen zeggen dat het "uit maakt, ook voor die enkele keren", maakt het nog geen goede redenatie.Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
[...]
Ja prima, maar het is "normaal" om er "gewoon" één te nemen. Het is niets voor niets zoveel mg, wat ongeveer berekend is voor de gemiddelde persoon. Dus sure, de één heeft er vast net wat meer nodig of minder. Het punt is alleen dat iedereen er vrij simpel over doet om er maar gelijk 2 te slikken; want dat werkt beter. Dat is juist een te simpele redenatie. Hoe regelmatig je ook iets neemt (wat ook niet bepaald goed is) maakt de hoeveelheid zeer zeker wel uit, ook voor die enkele keren.
Je lichaam raakt gewend aan de stoffen door veelvuldig gebruik, wat ervoor zorgt dat je minder opneemt.
Het is best een ingewikkeld proces en niet iets wat je kan vereenvoudigen naar "Ja, maar twee stuks nemen in plaats van één zorgt ervoor dat je lichaam eraan verslaafd/gewend kan raken".
Een normale dosis voor iemand van mijn bouw, met 120 kilo en 2 meter is bijvoorbeeld 1500 mg. Dit is me opgegeven door een internist toen ik veel last had van migraines: Deze hielden vanzelf op maar de paracetamol zorgden ervoor dat het scherpe randje er in ieder geval vanaf ging.
Het verschilt per persoon, per bouw en zelfs per omgeving, dus zeggen dat twee slechter is dan één zonder dat je ook maar enige randvoorwaarden kent is naar mijn mening gewoon je mening uiten in plaats van met feiten aankomen. En je mening is hierin zeker geen feit
Mijn vriendin is verpleegkundige en die geven patiënten paracetamol per twee stuks. Zelf neemt ze die ook per twee als ze ze gebruikt. Ik ga er maar vanuit dat zij weet wat ze doet.
Zelf neem ik er maar 1 tegelijk (als ik ze überhaupt al neem), want voor mij is het placebo-effect al goed genoeg.
Zelf neem ik er maar 1 tegelijk (als ik ze überhaupt al neem), want voor mij is het placebo-effect al goed genoeg.
Mij zal je niet snel op het gebruik van pillen betrappen.
Als ik me wat minder voel zorg ik ervoor dat ik vroeg in bed lig en dat ik liters water naar binnen giet. Ik heb dan ook niet snel enorm veel hoofdpijn.
Als ik me wat minder voel zorg ik ervoor dat ik vroeg in bed lig en dat ik liters water naar binnen giet. Ik heb dan ook niet snel enorm veel hoofdpijn.
RTFM!
Tuurlijk is niks nemen vaak voor je lichaam beter maar soms is de pijn zo erg dat je nieteens kunt slapen en helpt drinken ook niet. Dan moet je toch wat_Moe_ schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:12:
Mij zal je niet snel op het gebruik van pillen betrappen.
Nothing to see here!
Correctie, het is hoe JOUW lichaam nu ongeveer werkt en er mee omgaat. Voor zover ik weet ben jij niet het prototype waar ieder ander lichaam een clone van is. Ieder lichaam werkt anders. Daarom moet met bepaalde soorten medicatie eerst gekeken worden welke dosis voor iemand werkt. Vooral met medicatie die iets moet reguleren is dat zo, de ene persoon sterft bijna als daar ik noem maar wat, 160Mg ritalin in gaat, en de andere persoon heeft 320Mg nodig, en weer iemand anders kan met 36Mg al uit de voeten.Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
[...]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Zoals (zo te zien) iedereen hier zegt verschilt het per lichaam hoeveel van wat het nodig heeft om merkbaar te werken. Maar het is wel het beste om er ook een beetje bewust mee om te gaan. Paracetamol is vrij ligt en ik geloof dat met meer dan één pakje je pas echt een (schadelijke) overdosis te pakken hebt. Er zijn echter mensen die slikken het zoals eerder gezegd echt als snoepjes en verslinden de pakjes paracetamol/ibuprofen gewoon.
Even terzijde... paracetamol is niet echt schadelijk voor je maag maar vooral voor je lever. (En de schadelijke dosis is relatief laag, en ja, met een pakje kun je wel degelijk een overdosis krijgen. Accuut leverfalen. Een zeer nare en langzame manier om dood te gaan.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Argh, Excel heeft me weer eens te pakken. Ik druk in sheet 1 op Ctrl-Z en hij undo't mijn bewerkingen in een compleet ander document.
En ook ik heb opeens onverklaarbaar veel nek en hoofdpijn
Had net zelfs lichte migraine...
Anyway, mijn broer is arts, en die zegt het volgende over paracetamol: Voor de gemiddelde volwassene is 1 net genoeg om een tiental minuten over de werkzame dosering te zitten. Met andere woorden, na 10 minuten is het alweer op een dosis in je bloed dat het eig niet meer echt iets zou mogen uitmaken. Daarom raadt hij altijd aan direct 2 te pakken.
Verder heb ik begrepen dat 1 heel pakje idd grote schade oplevert, maar dat voor een succesvolle zelfmoordpoging = accute leverfalen bijna 2 hele pakjes nodig zijn.
Anyway, mijn broer is arts, en die zegt het volgende over paracetamol: Voor de gemiddelde volwassene is 1 net genoeg om een tiental minuten over de werkzame dosering te zitten. Met andere woorden, na 10 minuten is het alweer op een dosis in je bloed dat het eig niet meer echt iets zou mogen uitmaken. Daarom raadt hij altijd aan direct 2 te pakken.
Verder heb ik begrepen dat 1 heel pakje idd grote schade oplevert, maar dat voor een succesvolle zelfmoordpoging = accute leverfalen bijna 2 hele pakjes nodig zijn.
Heeft er iemand al een 4K monitor om op te devven, of houden jullie het bij dual monitor?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Panadol == ParacetamolDouweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
[...]
Als je weet ik veel wat moet slikken om van je hoofdpijn af te komen, moet je misschien eens panadol proberen ipv zoveel paracetamol..
[...]
Wellicht niet te veel overschatten wat je van medicatie weet. Juist bij pijnmedicatie is onderdosering erg jammer ... Problemen/bijwerkingen met deze medicatie komen door langdurig gebruik, meestal niet door dosering (even afgezien van mensen die om andere redenen een paar pakjes paracetamol wegwerken)Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:51:
[...]
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
voorlopig dual monitor... hoewel ik overweeg om zodra die schermen een beetje betaalbaar worden een 4k mainscreen + 2 hd side schermen te gebruikenmarkvt schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:34:
Heeft er iemand al een 4K monitor om op te devven, of houden jullie het bij dual monitor?
.... daarnaast..... HEB IK WEER KOFFIE IN HUIS
Dual of triple. Ik vind zelf een 30 inch al niet zo lekker werken omdat ik niet goed de windows kan managen zoals maximizen, in goede size krijgen enzo.markvt schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:34:
Nothing to see here!
Ga je nog terugkomen op je eerste stukje en waarom developers idiots zijn? Zo nee, dan is het niet grappigFiresphere schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:33:
Ik ben bezig met het voorbereiden van een praatje over mijn ontwikkeltraject van 1 van m'n modules voor Silverstripe.
So far, heb ik dit:
[...]
Ik weet eigenlijk verder niets. Want het vat mijn ervaringen als "bekende" mod-writer wel redelijk samen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat probleem heb ik ook. Ik ben gewend alles te maximizen, alleen toen de resoluties omhoog gingen moest ik dat een beetje afleveren. Nu heb ik 2 x een Dell Ultrasharp met 2560*1440 per monitor dus dan heb je meteen wat meer bruikbare ruimte, maar het 'los' uit de hand resizen en plaatsen gaat me nooit goed af.Rutix schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:37:
[...]
Dual of triple. Ik vind zelf een 30 inch al niet zo lekker werken omdat ik niet goed de windows kan managen zoals maximizen, in goede size krijgen enzo.
Ik werk dus eigenlijk nu altijd met windowstoets + pijltjestoetsen.
Op een gewoon 1080p scherm heb je daar net niets aan, maar met hogere resoluties wordt het bruikbaar.
Zo kan ik bijv een browser links 'docken' en visual studio rechts docken en dat beide ook nog iets voorstellen en dat dan op 1 monitor.
En dan heb ik op de 2e monitor nog genoeg ruimte voor alle docks van visual studio (output, stack etc)
Lekker op de bank
Agree. Zo'n tekst is misschien vlot (ofzo) bedoeld, maar onder de streep beledig je gewoonweg je publiek, En ook al noem je jezelf developer en daarmee (direct of indirect) ook een idiot, dan wil dat niet zeggen dat je publiek het gaat waarderen. Ik zou dat zelf nooit zo doen, al snap ik denk ik wel het idee erachter. De uitvoering is wel heel belangrijk!BtM909 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:20:
[...]
Ga je nog terugkomen op je eerste stukje en waarom developers idiots zijn? Zo nee, dan is het niet grappig
Ja, ik ook! Browser, IDE, dat heb ik standaard maximized. Op de een of andere manier kan ik slecht overweg met niet-gemaximaliseerde vensters, behalve als ik ze echt naast elkaar moet zetten (in Windows bijvoorbeeld met de file manager die geen tabs of *Commander-style panes heeft). Daarbij zit je al gauw met een full-HD panel waarvan de resolutie toch te laag is om een browser/applicatie en IDE (of developer tools) naast elkaar te zetten op een manier dat ze beide genoeg ruimte hebben.ZaZ schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:21:
[...]
Dat probleem heb ik ook. Ik ben gewend alles te maximizen
Ik moet ze gewoon gescheiden hebben van elkaar en dat is mijn eigen nare beperking, maar ik moet het er wel mee doen.
Saved by the buoyancy of citrus
Wat heb je voor module gebouwd? Als ik het verhaaltje zo lees heb je daar 3 jaar over gedaan, zal wel een beste module zijn.BtM909 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:20:
[...]
Ga je nog terugkomen op je eerste stukje en waarom developers idiots zijn? Zo nee, dan is het niet grappig
Ja, uiteraard.BtM909 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:20:
[...]
Ik heb er geen drie jaar over gedaan, ik heb er ondertussen al drie jaar aan gewerkt.wackmaniac schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:34:
[...]
Wat heb je voor module gebouwd? Als ik het verhaaltje zo lees heb je daar 3 jaar over gedaan, zal wel een beste module zijn.
Op z'n minst een grappig stukje waarom developers idiots zijn. Dit doet me een beetje denken aan Zach Holman (die ik ook niet grappig vind).Cyphax schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:33:
[...]
Agree. Zo'n tekst is misschien vlot (ofzo) bedoeld, maar onder de streep beledig je gewoonweg je publiek, En ook al noem je jezelf developer en daarmee (direct of indirect) ook een idiot, dan wil dat niet zeggen dat je publiek het gaat waarderen. Ik zou dat zelf nooit zo doen, al snap ik denk ik wel het idee erachter. De uitvoering is wel heel belangrijk!
Eigenlijk moet je iets verzinnen waardoor je "virtuele schermen" maakt en dat de applicatie daar netjes in gemaximaliseerd kan worden[...]
Ja, ik ook! Browser, IDE, dat heb ik standaard maximized. Op de een of andere manier kan ik slecht overweg met niet-gemaximaliseerde vensters, behalve als ik ze echt naast elkaar moet zetten (in Windows bijvoorbeeld met de file manager die geen tabs of *Commander-style panes heeft). Daarbij zit je al gauw met een full-HD panel waarvan de resolutie toch te laag is om een browser/applicatie en IDE (of developer tools) naast elkaar te zetten op een manier dat ze beide genoeg ruimte hebben.
(shit ik heb in 2001 ook al two-step authentication bedacht [toen voor creditcardtransacties]; had ik het maar gepatenteerd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Als duidelijk is dat je ook jezelf er mee bedoelt dan is het gewoon cool.
iOS developer
Ik ben hier ook niet om te zeggen dat iemand anders moet doseren of dat ik nou echt advies ga geven. Het enige wat ik wil zeggen; ga nou niet zelf bedenken wat voor dosis je allemaal moet nemen (ls dit buiten de normale dosering valt..). En natuurlijk, als jij 1x in het jaar eens wat slikt dan so what. Als je echter vaker hoofdpijn hebt, en elke keer ga je een 'dikke' dosis nemen als 2 paracetamol en 1 ibru.. meh dan zou ik dat eens na vragen of dat zo slim is.CrisT schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:36:
[...]
Panadol == Paracetamol
[...]
Wellicht niet te veel overschatten wat je van medicatie weet. Juist bij pijnmedicatie is onderdosering erg jammer ... Problemen/bijwerkingen met deze medicatie komen door langdurig gebruik, meestal niet door dosering (even afgezien van mensen die om andere redenen een paar pakjes paracetamol wegwerken)
Voor het zelfde geld zegt de dokter; dat is helemaal prima, maar net zo goed; dat moet je niet doen..
Mijn ex had ook redelijk vaak hoofdpijn, die ging ook lekker aan de paracetamol. Uiteindelijk heeft ze een andere combinatie gekregen en dat werkte 100x beter met een veel lichtere dosering.
Is niet echt antwoord op mijn vraag, maar dat maakt niet uit 
Ja, je hebt nog een pointe nodig voor je rant, anders is slaat het redelijk als een tang op een varken. Je zult iig een reden moeten opgeven WAAROM developers idioten zijn.
Ja, je hebt nog een pointe nodig voor je rant, anders is slaat het redelijk als een tang op een varken. Je zult iig een reden moeten opgeven WAAROM developers idioten zijn.
tbh.. Ik vind het wel een grappig stukje. Misschien omdat ik mijzelf er direct in zie omdat ik gewoon een tard kan zijn
Wij noemen onszelf ook de autisten afdeling van het werk. Tja is misschien niet zo (of voor buitenstaanders wel) maar goed dat is een deeltje humor..
Ik zou het niet doen, zou onder harrasment kunnen vallen:
Harassment includes offensive verbal comments related to gender, age, sexual orientation, disability, physical appearance, body size, race, religion, sexual images in public spaces, deliberate intimidation, stalking, following, harassing photography or recording, sustained disruption of talks or other events, inappropriate physical contact, and unwelcome sexual attention.
Participants asked to stop any harassing behavior are expected to comply immediately.
Sponsors are also subject to the anti-harassment policy. In particular, sponsors should not use sexualised images, activities, or other material. Booth staff (including volunteers) should not use sexualised clothing/uniforms/costumes, or otherwise create a sexualised environment.
If a participant engages in harassing behavior, the conference organisers may take any action they deem appropriate, including warning the offender or expulsion from the conference with no refund.
If you are being harassed, notice that someone else is being harassed, or have any other concerns, please contact a member of conference staff immediately. Conference staff can be identified as they'll be wearing branded t-shirts.
Conference staff will be happy to help participants contact hotel/venue security or local law enforcement, provide escorts, or otherwise assist those experiencing harassment to feel safe for the duration of the conference. We value your attendance.
We expect participants to follow these rules at conference and workshop venues and conference-related social events.
[ Voor 91% gewijzigd door alienfruit op 05-09-2014 16:59 ]
Weet niet of mensen dit hier interessant vinden.
• GitHub's CSS
• CSS at Groupon
• CSS at Lonely Planet
• CodePen's CSS
• GitHub's CSS
• CSS at Groupon
• CSS at Lonely Planet
• CodePen's CSS
Ik denk dat z'n doelgroep te idiot is om dat door te hebbenalienfruit schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:58:
Ik zou het niet doen, zou onder harrasment kunnen vallen:
[...]
Even terug komen op dat resizen van windows een collega wees me net op Divvy en dat ziet er best goed uit! Misschien daar maar eens naar kijken
Nothing to see here!
Nou ja... ik citeer: "En over 2 jaar moet je er 3 nemen als je zo doorgaat. Het beste is eigenlijk om er gewoon 1 te nemen en op andere manieren ervoor te zorgen dat het minder gaat worden zoals water drinken en even liggen."Douweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:46:
[...]
Ik ben hier ook niet om te zeggen dat iemand anders moet doseren of dat ik nou echt advies ga geven.
Ik denk dat men best prima voor zichzelf kan bepalen dat 1 paracetamol gewoon niet werkt. Sterker nog (en dat wist ik ook niet), als ik de reacties zo lees lijkt het zelfs vrij gebruikelijk dat 1 paracetamol niet werkt, zeker als artsen zelf aanraden om er meteen 2 te pakken. En ik denk dat een herinnering op te passen voor overdosering enigszins overbodig is hier op een plek waar men zeker niet ondergemiddeld intelligent is.Het enige wat ik wil zeggen; ga nou niet zelf bedenken wat voor dosis je allemaal moet nemen
Inderdaad ja. Ik moest ook meteen aan jou denkenDouweegbertje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:48:
tbh.. Ik vind het wel een grappig stukje. Misschien omdat ik mijzelf er direct in zie omdat ik gewoon een tard kan zijn
disclaimer: dom inkoppertje, unrelated aan bovestaande discussie
[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 05-09-2014 17:35 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Chrome style tabs in ExplorerCyphax schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:33:
Op de een of andere manier kan ik slecht overweg met niet-gemaximaliseerde vensters, behalve als ik ze echt naast elkaar moet zetten (in Windows bijvoorbeeld met de file manager die geen tabs of *Commander-style panes heeft).
.oisyn schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:29:
[...]
Inderdaad ja. Ik moest ook meteen aan jou denken
disclaimer: dom inkoppertje, unrelated aan bovestaande discussie
Hey!BtM909 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:13:
[...]
Ik denk dat z'n doelgroep te idiot is om dat door te hebben
Gebruik dan liever
In principe is het helemaal niet erg om je zelf en het publiek 'idiot' te noemen. Je hebt namelijk direct de aandacht van je luisteraars. Je moet wel direct duidelijk maken dat je sarcastisch bent, zodanig duidelijk dat mensen die sarcasme niet vatten het ook begrijpen. Dat betekent dat je na de tweede regel moet kappen en je punt moet maken.Cyphax schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:33:
[...]
Agree. Zo'n tekst is misschien vlot (ofzo) bedoeld, maar onder de streep beledig je gewoonweg je publiek, En ook al noem je jezelf developer en daarmee (direct of indirect) ook een idiot, dan wil dat niet zeggen dat je publiek het gaat waarderen. Ik zou dat zelf nooit zo doen, al snap ik denk ik wel het idee erachter. De uitvoering is wel heel belangrijk!
Gezien je het in het Engels hebt opgeschreven vermoed ik dat er niet alleen Nederlanders in de zaal zitten. Elk land heeft zijn eigen vorm van humor en niet elk land/cultuur begrijpt sarcasme. Je loopt dus mogelijk een valkuil in.
De eerste twee regels kunnen dus goed werken, mits je een duidelijk vervolg hebt. Het verhaal over 'junior' en 'senior' is zeurend. Ik herken een junior niet in 'stupid, ignorant and idiot'. Tegen de tijd dat jij bij 'I'm Firesphere' bent, kijk ik al uit naar de volgende spreker.
edit: en deze feedback is natuurlijk of Firesphere gericht, niet op Cyphax
[ Voor 5% gewijzigd door Skyaero op 05-09-2014 18:15 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.