2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Uh? Ik snap je vraag niet.
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 03-09-2014 22:13 ]
Nothing to see here!
http://www.macincloud.com
Frontpagemateriaal deze reply.
[ Voor 69% gewijzigd door BtM909 op 03-09-2014 22:13 ]
iOS developer
Een simpele webpage met wat eventhandlers om vast te leggen wanneer iemand naar een ander punt in de video seekt. Het werkt op m'n Windows 7 laptop in Chrome en in IE11 op m'n Surface Pro 2. Ik heb het zelf net getest op m'n Wii U en zelfs daar werkt 't zonder problemen.Douweegbertje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:52:
En wat voor app is het dan, dat het voor zo'n specifiek iets niet werkt?
Het lastige is dat het buggy gedrag aan het lichtkwam op iemands anders Macbook en ik kon niet 1-2-3 zo snel de developer's console van Safari vinden... dus het debuggen laat zich nog op zich wachten.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Om eerlijk te zijn testen we eigenlijk nooit op een Mac.. ben nu ook wel benieuwd of alles wel werkt (zal vast wel, maar toch
Geen inmail maar een friendrequest, en geen vacature meegestuurd... moet ik dit serieus nemen?Hi Werner,
Great career opp, from HCL. Mobile developer-Hague,Netherlands, could you pls let me know your mobile for a quick talk? thanks.
Regards,
Amenda
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
sowieso.. "pls" in een bericht..
Ik ben d'r een spelletje van aan het maken, en ik noem het "how high can you go"WernerL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:37:
En we hebben er weer 1. Dit keer niet eens van een recruitment agency maar van een account manager van het desbetreffende bedrijf, als ik haar Linkedin profiel mag geloven.
RayNbow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:33:
[...]
Een simpele webpage met wat eventhandlers om vast te leggen wanneer iemand naar een ander punt in de video seekt. Het werkt op m'n Windows 7 laptop in Chrome en in IE11 op m'n Surface Pro 2. Ik heb het zelf net getest op m'n Wii U en zelfs daar werkt 't zonder problemen.
Het lastige is dat het buggy gedrag aan het lichtkwam op iemands anders Macbook en ik kon niet 1-2-3 zo snel de developer's console van Safari vinden... dus het debuggen laat zich nog op zich wachten.
Zoals ik al op Twitter zei tegen RayNbow. Browserstack.Douweegbertje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:35:
Ok, dat zijn de leuke dingen
Om eerlijk te zijn testen we eigenlijk nooit op een Mac.. ben nu ook wel benieuwd of alles wel werkt (zal vast wel, maar toch).
Bovendien zo moeilijk is de Dev Console niet te vinden hoor.
Oh en "Develop" menu item aanzetten in Safari gaat via Safari --> Preferences. Advanced tab en dan onderaan het vinkje ervoor.
Ik bedoelde: is het wel mogelijk om op die oude Safari te debuggen? Ik dacht namelijk van niet.
Is facebook stuk?Douweegbertje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:41:
inb4 facebook werkt niet.
I DID NOT DO IT!
Denk ik.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Foei!Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:44:
[...]
Is facebook stuk?
I DID NOT DO IT!
Denk ik.

Snif
[ Voor 15% gewijzigd door azerty op 03-09-2014 21:49 ]
Hoezo. Had ik het wel moeten doen?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Er zit al een begeleidend schrijven bij. Dat is al heel watWernerL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:37:
En we hebben er weer 1. Dit keer niet eens van een recruitment agency maar van een account manager van het desbetreffende bedrijf, als ik haar Linkedin profiel mag geloven.
[...]
Geen inmail maar een friendrequest, en geen vacature meegestuurd... moet ik dit serieus nemen?
Serieus, volgens mij zijn wij het niveau van M$, Microschoft en iCrap alweer ontgroeid toch?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Blijkbaar maakt leeftijd dus niet uit om zulke comments te maken?
[ Voor 85% gewijzigd door Douweegbertje op 03-09-2014 22:54 ]
Niet als je 15 bent.BtM909 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:14:
[...]
Serieus, volgens mij zijn wij het niveau van M$, Microschoft en iCrap alweer ontgroeid toch?
Tuurlijk, dat is veel leuker. Kan ik zeggen dat ik iemand ken die FB kan platkrijgen
Ik had alleen dev-toegang he, geen live.wsitedesign schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:08:
[...]
Tuurlijk, dat is veel leuker. Kan ik zeggen dat ik iemand ken die FB kan platkrijgen
Alsnog kan ik denk ik wel nodes omleggen, maar heel de distributed SE? Dat gaat mij niet lukken, daarvoor heb je core devs nodig, die er een bug in deployen.
[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 03-09-2014 23:10 ]
Ik wil boeken nog we eens nalezen, dus dat probleem heb ik niet. Meeste boeken koop ik ook niet, maar als het ernstig wordt aangeraden ben ik uiteraard wel bereid om even te kijken of ik en kan vinden. In dit geval heeft de bibliotheek zeer begrijpelijk alles al uitgeleend ^^incaz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:01:
[...]
Weet inderdaad heel goed of je het boek nodig hebt... de meeste van mijn studieboeken zijn ondanks hun verplichte status gewoon grotendeels ongebruikt*, [...](En het is gebleken dat ik ook geen persoon ben die d'r studieboeken nog eens uit de kast trekt en opnieuw gaat lezen, [...]
Maar het is wel waardeloos als ze boeken voorschrijven die je niet nodig hebt inderdaad. Is mij meerdere keren overkomen op het hbo. Gelukkig op de universiteit nog geen een keer. Kan ook zijn omdat de meeste vakken liever refereren aan papers en eigen gemaakt materiaal dan boeken (zover die al bestaan over het onderwerp)
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 03-09-2014 23:19 ]
Heb hier een methode die een regel of 900 is, in een klasse van 5500 regels. Als ik de verschillende categories (dit is Objective-C) op die klasse meetel, kom ik op 7000 regelsF.West98 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:11:
[...]
Ik heb even gekeken, in mijn project zijn de meeste methods ongeveer 30-40 regels, (die van 2 regels met enkel een listener enzo niet meegerekend), en heb ik één monsterfunctie met bijna 200 regels. Die stond dan ook op de todo-lijst voor refactoren (threading toevoegen en opdelen).
[...]
Ik schrok me een hoedje toen ik twee maanden geleden begon. Clean Code klinkt leuk, en voor persoonlijke dingen streef ik het altijd na, maar denk dat het in een team met 5 anderen (aan het eind van het jaar hopen we met z'n 8en te zijn) die allemaal in dezelfde codebase werken te lastig is. Al helemaal in mijn team, waar het meer om snelheid dan om schoonheid gaat.
Een method van 20+ regels moet refactored worden.Scott schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:36:
[...]
Heb hier een methode die een regel of 900 is, in een klasse van 5500 regels. Als ik de verschillende categories (dit is Objective-C) op die klasse meetel, kom ik op 7000 regelsIedereen is het er mee eens dat dat gerefactord (?) moet worden, maar niemand die zich er aan wil wagen. Zeker niet omdat, je raadt het al, er geen tests zijn en niemand behalve de originele ontwikkelaar (gelukkig is die er nog...) een idee heeft hoe het boeltje in elkaar zit.
Ik schrok me een hoedje toen ik twee maanden geleden begon. Clean Code klinkt leuk, en voor persoonlijke dingen streef ik het altijd na, maar denk dat het in een team met 5 anderen (aan het eind van het jaar hopen we met z'n 8en te zijn) die allemaal in dezelfde codebase werken te lastig is. Al helemaal in mijn team, waar het meer om snelheid dan om schoonheid gaat.
Zulke lange methods of classes, gaan je achtervolgen. Erg lang.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar toen ik begon was die method, en eigenlijk die hele class al zo ontiegelijk lang dat ik daar al niks meer mee kon. Zeker niet omdat de hele codebase en het product nieuw was voor me.Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:38:
[...]
Een method van 20+ regels moet refactored worden.
Inmiddels zijn we de architectuur langzaam maar zeker aan het veranderen, en hoewel ik vind dat die architectuur niet echt geweldig is, is het wel een vooruitgang en kunnen we in de toekomst die God class ook refactoren. Babysteps, I guess...
BtM909 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:14:
[...]
Ik had eerst iXxxx maar dat vond ik zo onduidelijk. En ik kon zo gauw niets beters bedenken. Voortaan noem ik het wel iDinges
We are shaping the future
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het zal wel zo'n class zijn in een applicatie waarbij de afkorting MVC staat voor Massive View Controller?Scott schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:36:
[...]
Heb hier een methode die een regel of 900 is, in een klasse van 5500 regels. Als ik de verschillende categories (dit is Objective-C) op die klasse meetel, kom ik op 7000 regelsIedereen is het er mee eens dat dat gerefactord (?) moet worden, maar niemand die zich er aan wil wagen. Zeker niet omdat, je raadt het al, er geen tests zijn en niemand behalve de originele ontwikkelaar (gelukkig is die er nog...) een idee heeft hoe het boeltje in elkaar zit.
Clean Code is een soort gootsteenontstopper, als je het gebruikt dan lost langzaam de complexiteit op in kleinere delen die makkelijker te refactoren zijn naar een betere structuur. Clean Code is het begin, niet het einde van een refactor. Ik zou alleen denk ik voor zo'n refactor wel liever JetBrains AppCode gebruiken dan Xcode. Je selecteert gewoon een blokje losse code en je refactort en dat werkt gewoon meteen. Maar dan moet er inderdaad wel even iemand twee dagen met die code aan de gang terwijl de rest ergens anders mee bezig is.
Overigens, dit zijn goede redenen om categories te gebruiken:
iOS developer
In dit geval is het niet eens een view controller, maar een state machine. Voor anderhalf jaar is er alleen maar bijgebouwd, en niet onderhouden. Twee dagen is dan ook absoluut niet genoeg, omdat de hele architectuur om moet. Dat gaat wel een paar maanden duren.BikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:30:
[...]
Het zal wel zo'n class zijn in een applicatie waarbij de afkorting MVC staat voor Massive View Controller?![]()
Clean Code is een soort gootsteenontstopper, als je het gebruikt dan lost langzaam de complexiteit op in kleinere delen die makkelijker te refactoren zijn naar een betere structuur. Clean Code is het begin, niet het einde van een refactor. Ik zou alleen denk ik voor zo'n refactor wel liever JetBrains AppCode gebruiken dan Xcode. Je selecteert gewoon een blokje losse code en je refactort en dat werkt gewoon meteen. Maar dan moet er inderdaad wel even iemand twee dagen met die code aan de gang terwijl de rest ergens anders mee bezig is.
Ben ik het niet mee eens. Een simpele category op UIColor of UIImage of zoiets kan superhandig zijn om bijvoorbeeld een kleurenpalet te maken. [UIColor myCompanyGreen] is een heel stuk makkelijker dan die RGB code onthouden of wat dan ook.Overigens, dit zijn goede redenen om categories te gebruiken:
Maar je kunt het ook overdrijven, en dat is in dit geval zeker gebeurd.
Mis een beetje het nut van een 50,- fan voor een CPU die amper te overclocken is, vooral met zo'n mobo. Tbh vind ik het mobo een beetje matig (in deze setup zeg maar..)Alex) schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:14:
Ik heb wat nieuw speelgoed besteld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Maar in elk geval veel plezier met je nieuwe bak!
Wat is de LoC dan van de app zonder externe libs?Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:40:
[...]
In dit geval is het niet eens een view controller, maar een state machine. Voor anderhalf jaar is er alleen maar bijgebouwd, en niet onderhouden. Twee dagen is dan ook absoluut niet genoeg, omdat de hele architectuur om moet. Dat gaat wel een paar maanden duren.
Ik zou niet weten waarom je prefereert om UIColor ineens nieuwe properties te geven terwijl je ook gewoon het zelfde kunt doen met een eigen implementatie zoals MyColor : UIColor. Veel transparanter als je de boel moet onderhouden.Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:40:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Een simpele category op UIColor of UIImage of zoiets kan superhandig zijn om bijvoorbeeld een kleurenpalet te maken. [UIColor myCompanyGreen] is een heel stuk makkelijker dan die RGB code onthouden of wat dan ook.
Maar je kunt het ook overdrijven, en dat is in dit geval zeker gebeurd.
Maar inderdaad dat is gewoon een onschuldig voorbeeld, heb ook mensen meegemaakt die een category op UIViewController gooiden die gestures onderschepte en zelfs als er niets mee gedaan werd toch discardde. "Waarom swipe to delete niet meer werkt". Damn
iOS developer
62k met witregels, 53k zonder. Moet wel zeggen dat de app heel complex is, en dat héél veel dingen op de server gebeuren, dus ik kan van veel dingen ook niet zeggen hoe het beter moet. Er zijn veel code smells, alleen die allemaal oplossen wordt gewoon een meerjarenplanBikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:04:
[...]
Wat is de LoC dan van de app zonder externe libs?
Haha, ja, categories worden zeker misbruikt. Maar ja, het is aan de ontwikkelaar om dat niet te doen, als je dat soort fratsen uit gaat halen is het ook je eigen schuld als dingen brekenIk zou niet weten waarom je prefereert om UIColor ineens nieuwe properties te geven terwijl je ook gewoon het zelfde kunt doen met een eigen implementatie zoals MyColor : UIColor. Veel transparanter als je de boel moet onderhouden.
Maar inderdaad dat is gewoon een onschuldig voorbeeld, heb ook mensen meegemaakt die een category op UIViewController gooiden die gestures onderschepte en zelfs als er niets mee gedaan werd toch discardde. "Waarom swipe to delete niet meer werkt". Damn
[ Voor 10% gewijzigd door Scott op 04-09-2014 01:17 ]
Mijn stokpaardje weer eens bevestigdThat's because when computer science is viewed as a lucrative career—as it is now—more people, both men and women, choose to pursue it. In those years, though, the ratio of men to women increases.
Ach, baangarantie noemen ze datScott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:15:
[...]
62k met witregels, 53k zonder. Moet wel zeggen dat de app heel complex is, en dat héél veel dingen op de server gebeuren, dus ik kan van veel dingen ook niet zeggen hoe het beter moet. Er zijn veel code smells, alleen die allemaal oplossen wordt gewoon een meerjarenplan
Ik heb ooit wel eens in een project gewerkt waarbij alles bijna helemaal volgens het boekje ging. Weet je wat er dan gebeurt? Dan zijn engineers ineens perfect vervangbaar. Dus ik stel voor dat je morgen ergens een driedubbel geneste block plaats in een category bovenop die bestaande klasse, grote kans dat je onmisbaar wordt
iOS developer
Haha, ik woon in San Francisco en werk voor een bedrijf waar ze mensen aannemen in bosjes tegelijk. Ik denk dat het met die baangarantie wel goed zitBikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:47:
http://readwrite.com/2014...mputer-science-why-so-few
[...]
Mijn stokpaardje weer eens bevestigd![]()
[...]
Ach, baangarantie noemen ze dat![]()
Ik heb ooit wel eens in een project gewerkt waarbij alles bijna helemaal volgens het boekje ging. Weet je wat er dan gebeurt? Dan zijn engineers ineens perfect vervangbaar. Dus ik stel voor dat je morgen ergens een driedubbel geneste block plaats in een category bovenop die bestaande klasse, grote kans dat je onmisbaar wordt
Verwijderd
Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 03:18:
Haha, ik woon in San Francisco en werk voor een bedrijf waar ze mensen aannemen in bosjes tegelijk. Ik denk dat het met die baangarantie wel goed zit
iOS developer
Ha, nog een Franciscan. Ik neem aan dat je hier voor werk zit? Waar?
Verwijderd
Nou ja bijna, zit in Berkeley bij Lawrence Berkeley Lab.Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:50:
Ha, nog een Franciscan. Ik neem aan dat je hier voor werk zit? Waar?
Zit je al lang in bay area?
Klopt. Zelf gebruik ik het i.c.m. 'Na elke check-in moet de code netter/cleaner zijn dan voor de check-in'. Beetje bij beetje maak je zo je code beter.BikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:30:
[...]
Clean Code is een soort gootsteenontstopper, als je het gebruikt dan lost langzaam de complexiteit op in kleinere delen die makkelijker te refactoren zijn naar een betere structuur. Clean Code is het begin, niet het einde van een refactor.
[...]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik had er denk ik wat toelichting bij moeten zettenRobIII schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:53:
[...]
Ik zie 't probleem niet zo
Als je die drie brushes vaak nodig hebt scheelt 't toch elke keer een constructor uitvoeren (en god-knows wat dat ding intern doet) en is ook lief voor je GC. Ik had alleen even gekeken of ik 'm ook nog meteen static kon maken, maar dat is niet af te leiden uit je snippet (maar kan vast wel).
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De fan was iets waar ik over twijfelde, ik heb al heel lang geen systemen meer samengesteld dus ik ben er een beetje uit. Ik heb wat advies ingewonnen bij vrienden en die kwamen met die fan op de proppen.Douweegbertje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:49:
[...]
Mis een beetje het nut van een 50,- fan voor een CPU die amper te overclocken is, vooral met zo'n mobo. Tbh vind ik het mobo een beetje matig (in deze setup zeg maar..)Maar ok, waarom overigens geen SSD? Of ga je een oude gebruiken?
Maar in elk geval veel plezier met je nieuwe bak!
SSD neem ik mee, die is nog niet zo heel oud.
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 04-09-2014 09:45 ]
Persoonlijk zou ik altijd al een andere fan nemen puur vanwege het afschuwelijke geluid dat die stock koelers maken bij de hogere betere processorenAlex) schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:41:
[...]
De fan was iets waar ik over twijfelde, ik heb al heel lang geen systemen meer samengesteld dus ik ben er een beetje uit. Ik heb wat advies ingewonnen bij vrienden en die kwamen met die fan op de proppen.
SSD neem ik mee, die is nog niet zo heel oud.
Inderdaad, net even iets stiller zo'n aftermarket koeler. Noctua heeft erg goed spul ook trouwens!Robbiedobbie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:52:
[...]
Persoonlijk zou ik altijd al een andere fan nemen puur vanwege het afschuwelijke geluid dat die stock koelers maken bij de hogere betere processoren
Dan had ik vorige week nog ff langs kunnen komen, nu helaas weer gewoon in NederlandScott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 03:18:
[...]
Haha, ik woon in San Francisco en werk voor een bedrijf waar ze mensen aannemen in bosjes tegelijk. Ik denk dat het met die baangarantie wel goed zit
[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 04-09-2014 10:09 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wow hey, gefeliciteerd Woy! ^^
Da's ook wel weer heel subjectief natuurlijk. En heel erg afhankelijk van je formatting.Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:38:
[...]
Een method van 20+ regels moet refactored worden.
Simpel voorbeeld:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| public function some_thing() { // Show error when not authorised if (!$this->rbac->check('applicable_auth')) { show_error('Acces denied', 403); } ... } |
Dan ben je dus al bijna halverwege jouw limiet.Zelfde code, andere formatting:
1
2
3
4
| public function some_thing() { if (!$this->rbac->check('applicable_auth')) { show_error('Acces denied', 403); } ... } |
Hou je nog maar de helft over.
Persoonlijk hanteer ik voor mijn eigen leesbaarheid ongeveer de bovenste formatting met redelijk wat comments en ook steeds een witregel tussen verschillende stappen. Binnen 20 regels kan ik op die manier nauwelijks iets zinnigs schrijven. Ik kom dan dus ook al vaak aan zo'n 100 regels voor een method.
Naast simpelweg formatting, comments, etc. is het natuurlijk ook al heel erg afhankelijk van wat voor soort applicatie je aan het schrijven bent.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
...=?us-ascii?Q?Je bestelling is geannuleerd
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Heeft F.West98 een nieuwe baan?Kobus Post schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:32:
Krijg net een mailtje van vodafone met als onderwerp:
[...]
...
Ik wilde het niet zeggen, voordat ik een ban ofzo zou krijgen
Btw, ik heb .Gertjan al weer een tijdje niet gezien, hij is zeker druk?
Kan evengoed aan jouw mailclient liggen hoor...Kobus Post schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:32:
De afsluitende ?= ontbreekt, en dat is waarschijnlijk de reden dat je die encoding header ziet. Maar verder is dat (helaas) gewoon de manier waarop je de encoding in een e-mail subject aangeeft hoor.Kobus Post schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:32:
code:
1 =?us-ascii?Q?Je bestelling is geannuleerd
...
Al is het natuurlijk wel tamelijk overbodig om dat te doen voor US ASCII. Maar ok.
Verder heb ik jeuk gekregen van een change: moest een fix doorvoeren en bij gebrek aan informatie uit de beschikbare data, moet ik gewoon met een loop alle items langs om de juiste list row te vinden... Het performed op zich OK, maar toch... je hebt dan toch het gevoel dat het slimmer kan... maar dat zou nog meer changes opleveren die de applicatie ook zouden kunnen destabiliseren... *zucht*
[ Voor 9% gewijzigd door Laurens-R op 04-09-2014 11:19 ]
Ik wacht nog op de tijd waarbij je even een firmware upgrade kan doen zodat je i7 weer net zo snel is als de nieuwste generatie. Maar ik vrees dat ik dan heel lang moet wachten ;-)
Was bij Alternate (zou verwachten dat die wel weten waar ze het over hebben), de verkoper vertelde me dat de laatste generatie boxed CPU's van Intel geen fan in de verpakking hebben zitten. Toen ik thuis kwam met de spullen bleek er inderdaad geen fan te zijn meegeleverd.Gleighton schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:23:
Dan moeten ze in de winkel toch eens goed kijken wat ze verkopen...
Ik wacht nog op de tijd waarbij je even een firmware upgrade kan doen zodat je i7 weer net zo snel is als de nieuwste generatie. Maar ik vrees dat ik dan heel lang moet wachten ;-)
Dat is gewoon onjuiste info. Heb zelf nu ook een mooi doosje met ongebruikte stock fan in de hoek liggen.Laurens-R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:19:
@Alex: toen ik een paar maanden terug m'n nieuwe pc samenstelde kreeg ik in de winkel doodleuk te horen dat boxed CPU's niet meer geleverd worden met een stock fan. Dus sowieso had je er 1 nodig gehad.
Sneaky ik-heb-ook-sinds-een-week-de-4790k-post
Hmm, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een foto van jouw box. Niet stiekem een tray versie in simpel cpu doosje?Laurens-R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:27:
[...]
Was bij Alternate (zou verwachten dat die wel weten waar ze het over hebben), de verkoper vertelde me dat de laatste generatie boxed CPU's van Intel geen fan in de verpakking hebben zitten. Toen ik thuis kwam met de spullen bleek er inderdaad geen fan te zijn meegeleverd.
[ Voor 33% gewijzigd door Voutloos op 04-09-2014 11:29 ]
{signature}
http://www.theverge.com/2...the-iphone-6-already-WHAT
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dan zou ik even op zolder moeten zoeken, maar het was zo'n typische blauwe intel box, met branding en alles er op en er aan (ex. fan dus)Voutloos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:27:
[...]
Dat is gewoon onjuiste info. Heb zelf nu ook een mooi doosje met ongebruikte stock fan in de hoek liggen.
offtopic:
Sneaky ik-heb-ook-sinds-een-week-de-4790k-post. Met Mugen 4 btw.
[...]
Hmm, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een foto van jouw box. Niet stiekem een tray versie in simpel cpu doosje?
Maar goed blijkbaar heb jij dus wel een 4790k met fan gekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 04-09-2014 11:33 ]
Ah well, zeker bij een geil cpu'tje als deze wil je gewoon een propere aftermarket erop.
Of voor 40E stuur ik mijn stock koeler wel op hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 04-09-2014 11:59 ]
{signature}
Maar jongens toch, ik heb die cpu al sinds begin juni, toen ik mijn nieuwe pc heb besteld. (Ook met Mugen 4 PCGH edition).Voutloos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:27:
[...]
offtopic:
Sneaky ik-heb-ook-sinds-een-week-de-4790k-post. Met Mugen 4 btw.
[...]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Aangezien de prijzen afhankelijk zijn van de afspraken tussen verzekeraar en apotheek en producent (en dus kunnen verschillen en geen vaste prijs hebben) en niet openbaar op te vragen zijn, is dat duidelijk niet iets wat je 'even' maakt. En een crowdsourcing optie lijkt me ook niet echt want ik zou niet zomaar mijn verzekeraar/apotheek/medicijn-combi aan een dataset toevoegen...Gamebuster schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:23:
Een prijsvergelijker voor medicijnen. Wie maakt dat even? Geen enkele fatsoenlijke te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door incaz op 04-09-2014 12:32 ]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Hoeft niet, heb er toen gelijk maar even een bijgekocht.Voutloos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:58:
Jep. Een bijna kubusvormige blauwe doos met intel-seal op 't klepje en de cooler er in.
Ah well, zeker bij een geil cpu'tje als deze wil je gewoon een propere aftermarket erop.
Of voor 40E stuur ik mijn stock koeler wel op hoor.
Ik vond zojuist ook nog de stock cooler van m'n oude Q6600 op zolder
Prijzen verschillen enorm terwijl de middelen vaak hetzelfde zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 04-09-2014 12:49 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat is sinds 2010 het geval, daarvoor was het een privaat Brits bedrijf.alienfruit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:04:
Nooit geweten dat Arriva onderdeel was van Deutsche Bahn.
Ik zit lekker pas op pagina 25Struikrover schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:49:
Bijna op pagina 100 met default settings
PeopleSoft meuk net zo erg als SAP,
[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 04-09-2014 14:30 ]
Nou dan ga ik ook maar
Ik zit op pagina 76 te lezenCaelorum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:56:
[...]
Nou dan ga ik ook maar-> 124. Geen idee waarom overigens. Heb nooit wat aan de instellingen verandert dacht ik, maar ok
Ik snap niet waarom je dat doet terwijl je weet dat het pagina 25 is where the magic happens
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inderdaad, waarom maken ze niet een optie waardoor alle topics met > 25 reacties precies 25 pagina's hebben?.oisyn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:18:
[...]
Ik snap niet waarom je dat doet terwijl je weet dat het pagina 25 is where the magic happens
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Leef je altijd in het verleden? ^^.oisyn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:18:
[...]
Oh, en gefeliciteerd Woy!
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 04-09-2014 15:22 ]
Ik heb even gekeken, maar erg boeiend is't niet daar..oisyn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:18:
[...]
Follow-up:RayNbow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:33:
[...]
Een simpele webpage met wat eventhandlers om vast te leggen wanneer iemand naar een ander punt in de video seekt. Het werkt op m'n Windows 7 laptop in Chrome en in IE11 op m'n Surface Pro 2. Ik heb het zelf net getest op m'n Wii U en zelfs daar werkt 't zonder problemen.
Op een oude Macbook met Safari 5 werkte de zooi probleemloos. Toen op een recentere Mac met Safari 7 geprobeerd en meteen bingo. Toen merkte ik dat de Flash speler werd gebruikt in de YouTube iframe... Vervolgens de HTML5 speler geforceerd en het probleem verdween.
Zucht... YouTube en hun uit elkaar vallende API...
http://cryptopals.com/
Cryptografie challenges, iemand ervaring mee? Ik ga ze eens proberen in Scala
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
One time, this guy handed me a picture of him, he said,"Here's a picture of me when I was younger." Every picture is of you when you were younger. "Here's a picture of me when I'm older." "You son-of-a-bitch! How'd you pull that off? Lemme see that camera... what's it look like? "
(En zo ja: ik ook. En zo nee: ik wel!)
Saved by the buoyancy of citrus
I was walking by a dry cleaner at 3 a.m., and it said "Sorry, we're closed." You don't have to be sorry. It's 3 a.m., and you're a dry cleaner. It would be ridiculous for me to expect you to be open. I'm not gonna walk by at 10 a.m. and say, "Hey, I walked by at 3, you guys were closed. Someone owes me an apology. This jacket would be halfway done!"
[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 04-09-2014 16:27 ]
/offtopic-maar-Mitch-Hedberg-ftw
Ah jij hebt er nog eentje toegevoegd, dan ook nog eentje van mij om het af te leren.
I was at this casino minding my own business, and this guy came up to me and said, “You’re gonna have to move, you’re blocking a fire exit.” As though if there was a fire, I wasn’t gonna run. If you’re flammable and have legs, you are never blocking a fire exit.
[ Voor 80% gewijzigd door Cyphax op 04-09-2014 16:30 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Ja, ik heb die vorig jaar gedaan. Ik heb alleen de laatste challenge niet gedaan door tijd gebrek.WernerL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:58:
Ik kom op het internet weer een site tegen om te kunnen devven in mijn vrije tijd.
http://cryptopals.com/
Cryptografie challenges, iemand ervaring mee? Ik ga ze eens proberen in Scala
Daardoor helaas nooit de officiele "complete" status gekregen maar het was desondanks erg leerzaam en leuk om te doen.
Also,
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 04-09-2014 18:12 ]
Ze hanteren iig net als tweakers de 'beter laat dan nooit' stijl van nieuwsgeven.wsitedesign schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:03:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140904_01250881
Ze zijn ook op tijd met het nieuws
Nog niet heel lang nee, sinds twee maanden eigenlijk pas. Hoe lang zit jij al in Berkeley?Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:40:
[...]
Nou ja bijna, zit in Berkeley bij Lawrence Berkeley Lab.
Zit je al lang in bay area?
Bij deze ben je uitgenodigd de volgende keer dat je hier bentWoy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:08:
[...]
Dan had ik vorige week nog ff langs kunnen komen, nu helaas weer gewoon in Nederland, valt wel tegen om weer te beginnen met werken na 5 weken vakantie.
Dat klopt. Daarom heb ik al vrij vroeg een HttpRequestInterceptor geschreven die alle crossdomain-requests afvangt en ze proxiet door een lokale HttpHandler.alienfruit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:49:
Angular.js en IE9 is geen leuke combinatie wanneer cross domain requests wil doen naar een RESTful API
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.