De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.348 views

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kan je daarmee wel debuggen op een really :? ?

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 03-09-2014 22:12 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:13:
Kan je daarmee wel debuggen op een snip?
Uh? Ik snap je vraag niet.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 03-09-2014 22:13 ]

Nothing to see here!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wellicht zoiets?:

http://www.macincloud.com
Kan je daarmee wel debuggen op een snip?
Frontpagemateriaal deze reply.

[ Voor 69% gewijzigd door BtM909 op 03-09-2014 22:13 ]

iOS developer

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:33

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:52:
En wat voor app is het dan, dat het voor zo'n specifiek iets niet werkt? :+
Een simpele webpage met wat eventhandlers om vast te leggen wanneer iemand naar een ander punt in de video seekt. Het werkt op m'n Windows 7 laptop in Chrome en in IE11 op m'n Surface Pro 2. Ik heb het zelf net getest op m'n Wii U en zelfs daar werkt 't zonder problemen.

Het lastige is dat het buggy gedrag aan het lichtkwam op iemands anders Macbook en ik kon niet 1-2-3 zo snel de developer's console van Safari vinden... dus het debuggen laat zich nog op zich wachten. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ok, dat zijn de leuke dingen :+
Om eerlijk te zijn testen we eigenlijk nooit op een Mac.. ben nu ook wel benieuwd of alles wel werkt (zal vast wel, maar toch :p).

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
@RayNbow ik heb je een DM gestuurd, ik verstuur dit bericht namelijk vanaf een mac :).

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:58
En we hebben er weer 1. Dit keer niet eens van een recruitment agency maar van een account manager van het desbetreffende bedrijf, als ik haar Linkedin profiel mag geloven.
Hi Werner,

Great career opp, from HCL. Mobile developer-Hague,Netherlands, could you pls let me know your mobile for a quick talk? thanks.

Regards,
Amenda
Geen inmail maar een friendrequest, en geen vacature meegestuurd... moet ik dit serieus nemen? :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Misschien wilt ze wel krikken? :+

sowieso.. "pls" in een bericht..

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
WernerL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:37:
En we hebben er weer 1. Dit keer niet eens van een recruitment agency maar van een account manager van het desbetreffende bedrijf, als ik haar Linkedin profiel mag geloven.
Ik ben d'r een spelletje van aan het maken, en ik noem het "how high can you go" :D

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:33:
[...]

Een simpele webpage met wat eventhandlers om vast te leggen wanneer iemand naar een ander punt in de video seekt. Het werkt op m'n Windows 7 laptop in Chrome en in IE11 op m'n Surface Pro 2. Ik heb het zelf net getest op m'n Wii U en zelfs daar werkt 't zonder problemen.

Het lastige is dat het buggy gedrag aan het lichtkwam op iemands anders Macbook en ik kon niet 1-2-3 zo snel de developer's console van Safari vinden... dus het debuggen laat zich nog op zich wachten. :p
Douweegbertje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:35:
Ok, dat zijn de leuke dingen :+
Om eerlijk te zijn testen we eigenlijk nooit op een Mac.. ben nu ook wel benieuwd of alles wel werkt (zal vast wel, maar toch :p).
Zoals ik al op Twitter zei tegen RayNbow. Browserstack. :)
Bovendien zo moeilijk is de Dev Console niet te vinden hoor. :P Hij is alleen helaas wel minder fijn dan die van Chrome.

Oh en "Develop" menu item aanzetten in Safari gaat via Safari --> Preferences. Advanced tab en dan onderaan het vinkje ervoor. :)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dan is F12 toch makkelijker. :+

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:23:
[...]

Uh? Ik snap je vraag niet.
O-)

Ik bedoelde: is het wel mogelijk om op die oude Safari te debuggen? Ik dacht namelijk van niet.

• Douweegbertje

Douweegbertje

inb4 facebook werkt niet.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is facebook stuk?

I DID NOT DO IT!
Denk ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:37
Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:44:
[...]

Is facebook stuk?

I DID NOT DO IT!
Denk ik.
Foei! :>

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bk2dz/bb3b895606.png

Snif :'(

[ Voor 15% gewijzigd door azerty op 03-09-2014 21:49 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoezo. Had ik het wel moeten doen?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:07
WernerL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:37:

[...]

Geen inmail maar een friendrequest, en geen vacature meegestuurd... moet ik dit serieus nemen? :P
Er zit al een begeleidend schrijven bij. Dat is al heel wat :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Kan je daarmee wel debuggen op een really :? ?
Serieus, volgens mij zijn wij het niveau van M$, Microschoft en iCrap alweer ontgroeid toch? :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Windhoos wat?
oOo
Blijkbaar maakt leeftijd dus niet uit om zulke comments te maken? ;) :Y)

[ Voor 85% gewijzigd door Douweegbertje op 03-09-2014 22:54 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
BtM909 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:14:
[...]

Serieus, volgens mij zijn wij het niveau van M$, Microschoft en iCrap alweer ontgroeid toch? :/
Niet als je 15 bent.

• azerty
Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:49:
[...]

Hoezo. Had ik het wel moeten doen?
Tuurlijk, dat is veel leuker. Kan ik zeggen dat ik iemand ken die FB kan platkrijgen :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:08:
[...]

Tuurlijk, dat is veel leuker. Kan ik zeggen dat ik iemand ken die FB kan platkrijgen :+
Ik had alleen dev-toegang he, geen live.

Alsnog kan ik denk ik wel nodes omleggen, maar heel de distributed SE? Dat gaat mij niet lukken, daarvoor heb je core devs nodig, die er een bug in deployen.

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 03-09-2014 23:10 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
incaz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:01:
[...]
Weet inderdaad heel goed of je het boek nodig hebt... de meeste van mijn studieboeken zijn ondanks hun verplichte status gewoon grotendeels ongebruikt*, [...](En het is gebleken dat ik ook geen persoon ben die d'r studieboeken nog eens uit de kast trekt en opnieuw gaat lezen, [...]
Ik wil boeken nog we eens nalezen, dus dat probleem heb ik niet. Meeste boeken koop ik ook niet, maar als het ernstig wordt aangeraden ben ik uiteraard wel bereid om even te kijken of ik en kan vinden. In dit geval heeft de bibliotheek zeer begrijpelijk alles al uitgeleend ^^
Maar het is wel waardeloos als ze boeken voorschrijven die je niet nodig hebt inderdaad. Is mij meerdere keren overkomen op het hbo. Gelukkig op de universiteit nog geen een keer. Kan ook zijn omdat de meeste vakken liever refereren aan papers en eigen gemaakt materiaal dan boeken (zover die al bestaan over het onderwerp)

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 03-09-2014 23:19 ]

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:16

Scott

Ik ben, dus ik tweak

F.West98 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:11:
[...]
Ik heb even gekeken, in mijn project zijn de meeste methods ongeveer 30-40 regels, (die van 2 regels met enkel een listener enzo niet meegerekend), en heb ik één monsterfunctie met bijna 200 regels. Die stond dan ook op de todo-lijst voor refactoren (threading toevoegen en opdelen).
[...]
Heb hier een methode die een regel of 900 is, in een klasse van 5500 regels. Als ik de verschillende categories (dit is Objective-C) op die klasse meetel, kom ik op 7000 regels :') Iedereen is het er mee eens dat dat gerefactord (?) moet worden, maar niemand die zich er aan wil wagen. Zeker niet omdat, je raadt het al, er geen tests zijn en niemand behalve de originele ontwikkelaar (gelukkig is die er nog...) een idee heeft hoe het boeltje in elkaar zit.

Ik schrok me een hoedje toen ik twee maanden geleden begon. Clean Code klinkt leuk, en voor persoonlijke dingen streef ik het altijd na, maar denk dat het in een team met 5 anderen (aan het eind van het jaar hopen we met z'n 8en te zijn) die allemaal in dezelfde codebase werken te lastig is. Al helemaal in mijn team, waar het meer om snelheid dan om schoonheid gaat.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Scott schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:36:
[...]

Heb hier een methode die een regel of 900 is, in een klasse van 5500 regels. Als ik de verschillende categories (dit is Objective-C) op die klasse meetel, kom ik op 7000 regels :') Iedereen is het er mee eens dat dat gerefactord (?) moet worden, maar niemand die zich er aan wil wagen. Zeker niet omdat, je raadt het al, er geen tests zijn en niemand behalve de originele ontwikkelaar (gelukkig is die er nog...) een idee heeft hoe het boeltje in elkaar zit.

Ik schrok me een hoedje toen ik twee maanden geleden begon. Clean Code klinkt leuk, en voor persoonlijke dingen streef ik het altijd na, maar denk dat het in een team met 5 anderen (aan het eind van het jaar hopen we met z'n 8en te zijn) die allemaal in dezelfde codebase werken te lastig is. Al helemaal in mijn team, waar het meer om snelheid dan om schoonheid gaat.
Een method van 20+ regels moet refactored worden.

Zulke lange methods of classes, gaan je achtervolgen. Erg lang.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:38:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Maar toen ik begon was die method, en eigenlijk die hele class al zo ontiegelijk lang dat ik daar al niks meer mee kon. Zeker niet omdat de hele codebase en het product nieuw was voor me.

Inmiddels zijn we de architectuur langzaam maar zeker aan het veranderen, en hoewel ik vind dat die architectuur niet echt geweldig is, is het wel een vooruitgang en kunnen we in de toekomst die God class ook refactoren. Babysteps, I guess...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BtM909 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:14:
[...]

:$
Ik had eerst iXxxx maar dat vond ik zo onduidelijk. En ik kon zo gauw niets beters bedenken. Voortaan noem ik het wel iDinges :+

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Ik heb wat nieuw speelgoed besteld. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We are shaping the future

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 16:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

meh

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Scott schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:36:
[...]

Het zal wel zo'n class zijn in een applicatie waarbij de afkorting MVC staat voor Massive View Controller? :+

Clean Code is een soort gootsteenontstopper, als je het gebruikt dan lost langzaam de complexiteit op in kleinere delen die makkelijker te refactoren zijn naar een betere structuur. Clean Code is het begin, niet het einde van een refactor. Ik zou alleen denk ik voor zo'n refactor wel liever JetBrains AppCode gebruiken dan Xcode. Je selecteert gewoon een blokje losse code en je refactort en dat werkt gewoon meteen. Maar dan moet er inderdaad wel even iemand twee dagen met die code aan de gang terwijl de rest ergens anders mee bezig is.

Overigens, dit zijn goede redenen om categories te gebruiken:

iOS developer

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:30:
[...]

Het zal wel zo'n class zijn in een applicatie waarbij de afkorting MVC staat voor Massive View Controller? :+

Clean Code is een soort gootsteenontstopper, als je het gebruikt dan lost langzaam de complexiteit op in kleinere delen die makkelijker te refactoren zijn naar een betere structuur. Clean Code is het begin, niet het einde van een refactor. Ik zou alleen denk ik voor zo'n refactor wel liever JetBrains AppCode gebruiken dan Xcode. Je selecteert gewoon een blokje losse code en je refactort en dat werkt gewoon meteen. Maar dan moet er inderdaad wel even iemand twee dagen met die code aan de gang terwijl de rest ergens anders mee bezig is.
In dit geval is het niet eens een view controller, maar een state machine. Voor anderhalf jaar is er alleen maar bijgebouwd, en niet onderhouden. Twee dagen is dan ook absoluut niet genoeg, omdat de hele architectuur om moet. Dat gaat wel een paar maanden duren.
Overigens, dit zijn goede redenen om categories te gebruiken:
Ben ik het niet mee eens. Een simpele category op UIColor of UIImage of zoiets kan superhandig zijn om bijvoorbeeld een kleurenpalet te maken. [UIColor myCompanyGreen] is een heel stuk makkelijker dan die RGB code onthouden of wat dan ook.

Maar je kunt het ook overdrijven, en dat is in dit geval zeker gebeurd.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bah wat een bende is Rackspace geworden zeg. Wil mijn VM resizen, kan niet eens, moet je een image maken en deze op een nieuwe instance restoren. Prima alleen kan je de public IP's niet meerverhuizen, kan ik weer met een loadbalancer gaan kutten. :r

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:14:
Ik heb wat nieuw speelgoed besteld. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Mis een beetje het nut van een 50,- fan voor een CPU die amper te overclocken is, vooral met zo'n mobo. Tbh vind ik het mobo een beetje matig (in deze setup zeg maar..) :) Maar ok, waarom overigens geen SSD? Of ga je een oude gebruiken?

Maar in elk geval veel plezier met je nieuwe bak! :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:40:
[...]

In dit geval is het niet eens een view controller, maar een state machine. Voor anderhalf jaar is er alleen maar bijgebouwd, en niet onderhouden. Twee dagen is dan ook absoluut niet genoeg, omdat de hele architectuur om moet. Dat gaat wel een paar maanden duren.
Wat is de LoC dan van de app zonder externe libs?
Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:40:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Een simpele category op UIColor of UIImage of zoiets kan superhandig zijn om bijvoorbeeld een kleurenpalet te maken. [UIColor myCompanyGreen] is een heel stuk makkelijker dan die RGB code onthouden of wat dan ook.

Maar je kunt het ook overdrijven, en dat is in dit geval zeker gebeurd.
Ik zou niet weten waarom je prefereert om UIColor ineens nieuwe properties te geven terwijl je ook gewoon het zelfde kunt doen met een eigen implementatie zoals MyColor : UIColor. Veel transparanter als je de boel moet onderhouden.

Maar inderdaad dat is gewoon een onschuldig voorbeeld, heb ook mensen meegemaakt die een category op UIViewController gooiden die gestures onderschepte en zelfs als er niets mee gedaan werd toch discardde. "Waarom swipe to delete niet meer werkt". Damn 8)7

iOS developer

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:04:
[...]

Wat is de LoC dan van de app zonder externe libs?
62k met witregels, 53k zonder. Moet wel zeggen dat de app heel complex is, en dat héél veel dingen op de server gebeuren, dus ik kan van veel dingen ook niet zeggen hoe het beter moet. Er zijn veel code smells, alleen die allemaal oplossen wordt gewoon een meerjarenplan :P
Ik zou niet weten waarom je prefereert om UIColor ineens nieuwe properties te geven terwijl je ook gewoon het zelfde kunt doen met een eigen implementatie zoals MyColor : UIColor. Veel transparanter als je de boel moet onderhouden.

Maar inderdaad dat is gewoon een onschuldig voorbeeld, heb ook mensen meegemaakt die een category op UIViewController gooiden die gestures onderschepte en zelfs als er niets mee gedaan werd toch discardde. "Waarom swipe to delete niet meer werkt". Damn 8)7
Haha, ja, categories worden zeker misbruikt. Maar ja, het is aan de ontwikkelaar om dat niet te doen, als je dat soort fratsen uit gaat halen is het ook je eigen schuld als dingen breken 8)7 Als je er verantwoordelijk mee omgaat kunnen ze heel handig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Scott op 04-09-2014 01:17 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

http://readwrite.com/2014...mputer-science-why-so-few
That's because when computer science is viewed as a lucrative career—as it is now—more people, both men and women, choose to pursue it. In those years, though, the ratio of men to women increases.
Mijn stokpaardje weer eens bevestigd /3
Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:15:
[...]

62k met witregels, 53k zonder. Moet wel zeggen dat de app heel complex is, en dat héél veel dingen op de server gebeuren, dus ik kan van veel dingen ook niet zeggen hoe het beter moet. Er zijn veel code smells, alleen die allemaal oplossen wordt gewoon een meerjarenplan :P
Ach, baangarantie noemen ze dat :Y

Ik heb ooit wel eens in een project gewerkt waarbij alles bijna helemaal volgens het boekje ging. Weet je wat er dan gebeurt? Dan zijn engineers ineens perfect vervangbaar. Dus ik stel voor dat je morgen ergens een driedubbel geneste block plaats in een category bovenop die bestaande klasse, grote kans dat je onmisbaar wordt d:)b

iOS developer

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:47:
http://readwrite.com/2014...mputer-science-why-so-few

[...]

Mijn stokpaardje weer eens bevestigd /3

[...]

Ach, baangarantie noemen ze dat :Y

Ik heb ooit wel eens in een project gewerkt waarbij alles bijna helemaal volgens het boekje ging. Weet je wat er dan gebeurt? Dan zijn engineers ineens perfect vervangbaar. Dus ik stel voor dat je morgen ergens een driedubbel geneste block plaats in een category bovenop die bestaande klasse, grote kans dat je onmisbaar wordt d:)b
Haha, ik woon in San Francisco en werk voor een bedrijf waar ze mensen aannemen in bosjes tegelijk. Ik denk dat het met die baangarantie wel goed zit :+

Verwijderd

Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 03:18:
Haha, ik woon in San Francisco en werk voor een bedrijf waar ze mensen aannemen in bosjes tegelijk. Ik denk dat het met die baangarantie wel goed zit :+
:w hallo buurman

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ah cool wat meer mensen rondom mijn tijdszone!

iOS developer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En toch zit hier nooit iemand rond dit tijdstip :P

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ha, nog een Franciscan. Ik neem aan dat je hier voor werk zit? Waar?

Verwijderd

Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:50:
Ha, nog een Franciscan. Ik neem aan dat je hier voor werk zit? Waar?
Nou ja bijna, zit in Berkeley bij Lawrence Berkeley Lab.
Zit je al lang in bay area?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BikkelZ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:30:
[...]

Clean Code is een soort gootsteenontstopper, als je het gebruikt dan lost langzaam de complexiteit op in kleinere delen die makkelijker te refactoren zijn naar een betere structuur. Clean Code is het begin, niet het einde van een refactor.
[...]
Klopt. Zelf gebruik ik het i.c.m. 'Na elke check-in moet de code netter/cleaner zijn dan voor de check-in'. Beetje bij beetje maak je zo je code beter.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Caelorum
Echt... Wat een mood killer ben je ook he? ^^

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
RobIII schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:53:
[...]

Ik zie 't probleem niet zo :?
Als je die drie brushes vaak nodig hebt scheelt 't toch elke keer een constructor uitvoeren (en god-knows wat dat ding intern doet) en is ook lief voor je GC. Ik had alleen even gekeken of ik 'm ook nog meteen static kon maken, maar dat is niet af te leiden uit je snippet (maar kan vast wel :P ).
Ik had er denk ik wat toelichting bij moeten zetten :) Dit is een snippet uit een ViewModel van onze applicatie. Voor de rest zit daar (praktisch) geen view relateerde code in, alleen dit nog op een aantal plekken. Vind het niet echt netjes om als aan een bepaalde conditie voldaan word vanuit het viewmodel te bepalen dat een label dan rood moet worden, dat regel ik liever via converters. Maar dit is iets om in de toekomst nog eens te refactoren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Alex)
Douweegbertje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:49:
[...]

Mis een beetje het nut van een 50,- fan voor een CPU die amper te overclocken is, vooral met zo'n mobo. Tbh vind ik het mobo een beetje matig (in deze setup zeg maar..) :) Maar ok, waarom overigens geen SSD? Of ga je een oude gebruiken?

Maar in elk geval veel plezier met je nieuwe bak! :)
De fan was iets waar ik over twijfelde, ik heb al heel lang geen systemen meer samengesteld dus ik ben er een beetje uit. Ik heb wat advies ingewonnen bij vrienden en die kwamen met die fan op de proppen. :P

SSD neem ik mee, die is nog niet zo heel oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 04-09-2014 09:45 ]

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 07-11 17:02
Alex) schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:41:
[...]

De fan was iets waar ik over twijfelde, ik heb al heel lang geen systemen meer samengesteld dus ik ben er een beetje uit. Ik heb wat advies ingewonnen bij vrienden en die kwamen met die fan op de proppen. :P

SSD neem ik mee, die is nog niet zo heel oud.
Persoonlijk zou ik altijd al een andere fan nemen puur vanwege het afschuwelijke geluid dat die stock koelers maken bij de hogere betere processoren ;)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 12:30

TheNephilim

Wtfuzzle

Robbiedobbie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:52:
[...]

Persoonlijk zou ik altijd al een andere fan nemen puur vanwege het afschuwelijke geluid dat die stock koelers maken bij de hogere betere processoren ;)
Inderdaad, net even iets stiller zo'n aftermarket koeler. Noctua heeft erg goed spul ook trouwens! 8)

• Robbiedobbie
Ik ben erg weg van mijn scythe mugen 4 die en goed koelt, en lekker stil is :D

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Scott schreef op donderdag 04 september 2014 @ 03:18:
[...]

Dan had ik vorige week nog ff langs kunnen komen, nu helaas weer gewoon in Nederland :(, valt wel tegen om weer te beginnen met werken na 5 weken vakantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 04-09-2014 10:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56
Firesphere schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:38:
[...]

Da's ook wel weer heel subjectief natuurlijk. En heel erg afhankelijk van je formatting.
Simpel voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public function some_thing()
{
    // Show error when not authorised
    if (!$this->rbac->check('applicable_auth'))
    {
        show_error('Acces denied', 403);
    }
...
}

Dan ben je dus al bijna halverwege jouw limiet.Zelfde code, andere formatting:
PHP:
1
2
3
4
public function some_thing() {
    if (!$this->rbac->check('applicable_auth')) { show_error('Acces denied', 403); }
...
}

Hou je nog maar de helft over.

Persoonlijk hanteer ik voor mijn eigen leesbaarheid ongeveer de bovenste formatting met redelijk wat comments en ook steeds een witregel tussen verschillende stappen. Binnen 20 regels kan ik op die manier nauwelijks iets zinnigs schrijven. Ik kom dan dus ook al vaak aan zo'n 100 regels voor een method.

Naast simpelweg formatting, comments, etc. is het natuurlijk ook al heel erg afhankelijk van wat voor soort applicatie je aan het schrijven bent.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Kobus Post
  • Laatst online: 21-10 15:46
Krijg net een mailtje van vodafone met als onderwerp:
=?us-ascii?Q?Je bestelling is geannuleerd
...

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11 21:08
Kobus Post schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:32:

[...]
...
Heeft F.West98 een nieuwe baan? :+

Eury#2434

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:07
GeertJam schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:37:
[...]

Heeft F.West98 een nieuwe baan? :+
Ik wilde het niet zeggen, voordat ik een ban ofzo zou krijgen O-)

Btw, ik heb .Gertjan al weer een tijdje niet gezien, hij is zeker druk?

• Styxxy
  • Laatst online: 07-11 16:22
Kan evengoed aan jouw mailclient liggen hoor...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 21:58

deadinspace

The what goes where now?

code:
1
=?us-ascii?Q?Je bestelling is geannuleerd

...
De afsluitende ?= ontbreekt, en dat is waarschijnlijk de reden dat je die encoding header ziet. Maar verder is dat (helaas) gewoon de manier waarop je de encoding in een e-mail subject aangeeft hoor.

Al is het natuurlijk wel tamelijk overbodig om dat te doen voor US ASCII. Maar ok.

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
@Alex: toen ik een paar maanden terug m'n nieuwe pc samenstelde kreeg ik in de winkel doodleuk te horen dat boxed CPU's niet meer geleverd worden met een stock fan. Dus sowieso had je er 1 nodig gehad.

Verder heb ik jeuk gekregen van een change: moest een fix doorvoeren en bij gebrek aan informatie uit de beschikbare data, moet ik gewoon met een loop alle items langs om de juiste list row te vinden... Het performed op zich OK, maar toch... je hebt dan toch het gevoel dat het slimmer kan... maar dat zou nog meer changes opleveren die de applicatie ook zouden kunnen destabiliseren... *zucht*

[ Voor 9% gewijzigd door Laurens-R op 04-09-2014 11:19 ]

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dan moeten ze in de winkel toch eens goed kijken wat ze verkopen...

Ik wacht nog op de tijd waarbij je even een firmware upgrade kan doen zodat je i7 weer net zo snel is als de nieuwste generatie. Maar ik vrees dat ik dan heel lang moet wachten ;-)

• Laurens-R
Gleighton schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:23:
Dan moeten ze in de winkel toch eens goed kijken wat ze verkopen...

Ik wacht nog op de tijd waarbij je even een firmware upgrade kan doen zodat je i7 weer net zo snel is als de nieuwste generatie. Maar ik vrees dat ik dan heel lang moet wachten ;-)
Was bij Alternate (zou verwachten dat die wel weten waar ze het over hebben), de verkoper vertelde me dat de laatste generatie boxed CPU's van Intel geen fan in de verpakking hebben zitten. Toen ik thuis kwam met de spullen bleek er inderdaad geen fan te zijn meegeleverd.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laurens-R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:19:
@Alex: toen ik een paar maanden terug m'n nieuwe pc samenstelde kreeg ik in de winkel doodleuk te horen dat boxed CPU's niet meer geleverd worden met een stock fan. Dus sowieso had je er 1 nodig gehad.
Dat is gewoon onjuiste info. Heb zelf nu ook een mooi doosje met ongebruikte stock fan in de hoek liggen.

offtopic:
Sneaky ik-heb-ook-sinds-een-week-de-4790k-post O-). Met Mugen 4 btw.
Laurens-R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:27:
[...]
Was bij Alternate (zou verwachten dat die wel weten waar ze het over hebben), de verkoper vertelde me dat de laatste generatie boxed CPU's van Intel geen fan in de verpakking hebben zitten. Toen ik thuis kwam met de spullen bleek er inderdaad geen fan te zijn meegeleverd.
Hmm, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een foto van jouw box. Niet stiekem een tray versie in simpel cpu doosje?

[ Voor 33% gewijzigd door Voutloos op 04-09-2014 11:29 ]

{signature}

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mensen zitten nu al in de rij te wachten op de iPhone 6, die nog niet eens is aangekondigd?! 8)7

http://www.theverge.com/2...the-iphone-6-already-WHAT

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Laurens-R
Voutloos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:27:
[...]
Dat is gewoon onjuiste info. Heb zelf nu ook een mooi doosje met ongebruikte stock fan in de hoek liggen.

offtopic:

[...]
Hmm, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een foto van jouw box. Niet stiekem een tray versie in simpel cpu doosje?
Dan zou ik even op zolder moeten zoeken, maar het was zo'n typische blauwe intel box, met branding en alles er op en er aan (ex. fan dus)

Maar goed blijkbaar heb jij dus wel een 4790k met fan gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 04-09-2014 11:33 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jep. Een bijna kubusvormige blauwe doos met intel-seal op 't klepje en de cooler er in.

Ah well, zeker bij een geil cpu'tje als deze wil je gewoon een propere aftermarket erop. :)

Of voor 40E stuur ik mijn stock koeler wel op hoor. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 04-09-2014 11:59 ]

{signature}

• Alex)
Eerlijk is eerlijk, ik heb ook gekeken naar een iMac. Ik ben tevreden met mijn Macbook Air en ik vind OS X op zich ook wel fijn werken, maar uiteindelijk heb ik er toch niet voor gekozen omdat ik voor minder geld een veel betere machine kan samenstellen qua specs. En Windows 8.1 doet het ook prima :)

• Robbiedobbie
Voutloos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:27:
[...]
offtopic:

[...]
Maar jongens toch, ik heb die cpu al sinds begin juni, toen ik mijn nieuwe pc heb besteld. (Ook met Mugen 4 PCGH edition). >:)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Een prijsvergelijker voor medicijnen. Wie maakt dat even? Geen enkele fatsoenlijke te vinden.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

En nu eerst maar eens even een paar boterhammen in m'n snuffert drukken. Al kan ik zo m'n broodtrommel niet vinden :/

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Gamebuster schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:23:
Een prijsvergelijker voor medicijnen. Wie maakt dat even? Geen enkele fatsoenlijke te vinden.
Aangezien de prijzen afhankelijk zijn van de afspraken tussen verzekeraar en apotheek en producent (en dus kunnen verschillen en geen vaste prijs hebben) en niet openbaar op te vragen zijn, is dat duidelijk niet iets wat je 'even' maakt. En een crowdsourcing optie lijkt me ook niet echt want ik zou niet zomaar mijn verzekeraar/apotheek/medicijn-combi aan een dataset toevoegen...

[ Voor 3% gewijzigd door incaz op 04-09-2014 12:32 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Laurens-R
Voutloos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:58:
Jep. Een bijna kubusvormige blauwe doos met intel-seal op 't klepje en de cooler er in.

Ah well, zeker bij een geil cpu'tje als deze wil je gewoon een propere aftermarket erop. :)

Of voor 40E stuur ik mijn stock koeler wel op hoor. :+
Hoeft niet, heb er toen gelijk maar even een bijgekocht.

Ik vond zojuist ook nog de stock cooler van m'n oude Q6600 op zolder :+

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik doel dan meer op de "medicijnen" die je in de winkels kan kopen. Paracetemol, anti-hooikoorts middelen, enz.

Prijzen verschillen enorm terwijl de middelen vaak hetzelfde zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 04-09-2014 12:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Bijna op pagina 100 met default settings :D

• alienfruit
  • Laatst online: 19:25

alienfruit

the alien you never expected

Nooit geweten dat Arriva onderdeel was van Deutsche Bahn.

• Alex)
alienfruit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:04:
Nooit geweten dat Arriva onderdeel was van Deutsche Bahn.
Dat is sinds 2010 het geval, daarvoor was het een privaat Brits bedrijf.

• Robbiedobbie
Struikrover schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:49:
Bijna op pagina 100 met default settings :D
Ik zit lekker pas op pagina 25

• alienfruit

alienfruit

Ja, moet de twee ERP systemen aan elkaar knopen :(
PeopleSoft meuk net zo erg als SAP, 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 04-09-2014 14:30 ]

• Caelorum
Nou dan ga ik ook maar :) -> 124. Geen idee waarom overigens. Heb nooit wat aan de instellingen verandert dacht ik, maar ok :)

• alienfruit

alienfruit

Ja, precies ik ook, Caelorum :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:56:
[...]

Nou dan ga ik ook maar :) -> 124. Geen idee waarom overigens. Heb nooit wat aan de instellingen verandert dacht ik, maar ok :)
Ik zit op pagina 76 te lezen :Y

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap niet waarom je dat doet terwijl je weet dat het pagina 25 is where the magic happens :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:18:
[...]

Ik snap niet waarom je dat doet terwijl je weet dat het pagina 25 is where the magic happens :+
Inderdaad, waarom maken ze niet een optie waardoor alle topics met > 25 reacties precies 25 pagina's hebben? :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Caelorum
[...]
Leef je altijd in het verleden? ^^

Oh, en gefeliciteerd Woy! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 04-09-2014 15:22 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Ik heb even gekeken, maar erg boeiend is't niet daar.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:33:
[...]

Follow-up:

Op een oude Macbook met Safari 5 werkte de zooi probleemloos. Toen op een recentere Mac met Safari 7 geprobeerd en meteen bingo. Toen merkte ik dat de Flash speler werd gebruikt in de YouTube iframe... Vervolgens de HTML5 speler geforceerd en het probleem verdween.

Zucht... YouTube en hun uit elkaar vallende API... -O-

• alienfruit

alienfruit

Ik heb ook vreemde problemen met Safari door het gebruik van 'use strict'. Zonder die regel werkt het allemaal zonder problem. Erg vervelend. Gebruik jullie 'use strict' in productie?

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:58
Ik kom op het internet weer een site tegen om te kunnen devven in mijn vrije tijd.
http://cryptopals.com/

Cryptografie challenges, iemand ervaring mee? Ik ga ze eens proberen in Scala :D

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:22:
[...]

Leef je altijd in het verleden? ^^
One time, this guy handed me a picture of him, he said,"Here's a picture of me when I was younger." Every picture is of you when you were younger. "Here's a picture of me when I'm older." "You son-of-a-bitch! How'd you pull that off? Lemme see that camera... what's it look like? "

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij ben jij fan van Mitch Hedberg. ;)
(En zo ja: ik ook. En zo nee: ik wel!)

Saved by the buoyancy of citrus

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb niet voor niets zo'n sig :P
I was walking by a dry cleaner at 3 a.m., and it said "Sorry, we're closed." You don't have to be sorry. It's 3 a.m., and you're a dry cleaner. It would be ridiculous for me to expect you to be open. I'm not gonna walk by at 10 a.m. and say, "Hey, I walked by at 3, you guys were closed. Someone owes me an apology. This jacket would be halfway done!"

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 04-09-2014 16:27 ]

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Same here. :+
/offtopic-maar-Mitch-Hedberg-ftw :P

Ah jij hebt er nog eentje toegevoegd, dan ook nog eentje van mij om het af te leren. :P
I was at this casino minding my own business, and this guy came up to me and said, “You’re gonna have to move, you’re blocking a fire exit.” As though if there was a fire, I wasn’t gonna run. If you’re flammable and have legs, you are never blocking a fire exit.

[ Voor 80% gewijzigd door Cyphax op 04-09-2014 16:30 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I went to a pizzeria, I ordered a slice of pizza, the fucker gave me the smallest slice possible. If the pizza was a pie chart for what people would do if they found a million dollars, the fucker gave me the "donate it to charity" slice. I would like to exchange this for the "keep it!"

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
_O-

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Probeer middels een eigen script een xml-export te maken van een legacy applicatie. Op een of andere manier geeft een SELECT * FROM table query maar 432 rows terug van de 6300. Heb de magie onder de motorkap nog niet kunnen vinden. Zucht.

Storyteller @ soundcloud

Verwijderd

WernerL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:58:
Ik kom op het internet weer een site tegen om te kunnen devven in mijn vrije tijd.
http://cryptopals.com/

Cryptografie challenges, iemand ervaring mee? Ik ga ze eens proberen in Scala :D
Ja, ik heb die vorig jaar gedaan. Ik heb alleen de laatste challenge niet gedaan door tijd gebrek.
Daardoor helaas nooit de officiele "complete" status gekregen maar het was desondanks erg leerzaam en leuk om te doen.

• azerty
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140904_01250881

Ze zijn ook op tijd met het nieuws :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mooi, het Belgische nieuws is gehaald, kan dat idiote vlaggetje ook weer weg }:|

Also, }:| <-- mijn nieuwe favoriete smiley oOo

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 04-09-2014 18:12 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ze hanteren iig net als tweakers de 'beter laat dan nooit' stijl van nieuwsgeven.

• alienfruit

alienfruit

Angular.js en IE9 is geen leuke combinatie wanneer cross domain requests wil doen naar een RESTful API :(

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:40:
[...]

Nou ja bijna, zit in Berkeley bij Lawrence Berkeley Lab.
Zit je al lang in bay area?
Nog niet heel lang nee, sinds twee maanden eigenlijk pas. Hoe lang zit jij al in Berkeley?
Woy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:08:
[...]

Dan had ik vorige week nog ff langs kunnen komen, nu helaas weer gewoon in Nederland :(, valt wel tegen om weer te beginnen met werken na 5 weken vakantie.
Bij deze ben je uitgenodigd de volgende keer dat je hier bent :) 5 weken is dan ook wel lang, de hele tijd in Amerika vertoefd?

• Alex)
alienfruit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:49:
Angular.js en IE9 is geen leuke combinatie wanneer cross domain requests wil doen naar een RESTful API :(
Dat klopt. Daarom heb ik al vrij vroeg een HttpRequestInterceptor geschreven die alle crossdomain-requests afvangt en ze proxiet door een lokale HttpHandler.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.