iOS developer
Ah, gevonden hoe uit te zetten. Misschien toch maar 4k monitor kopen
[ Voor 62% gewijzigd door alwinuzz op 08-09-2014 20:23 ]
Word er in Nederland eigenlijk iets anders als .net voor een webstack? Van de 17 mensen in mijn klas lopen er 15 stage als C# .net backend, een als VB.net backend en een PHP. Is dit een normalen verhouding of C# in mijn buurt gewoon extreem overheersend?
Wss is .NET-omgeving gewoon overheersend bij jou.2Keys schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:48:
Klein vraagje:
Word er in Nederland eigenlijk iets anders als .net voor een webstack? Van de 17 mensen in mijn klas lopen er 15 stage als C# .net backend, een als VB.net backend en een PHP. Is dit een normalen verhouding of C# in mijn buurt gewoon extreem overheersend?
Ik had eerder PHP hoger verwacht dan C#.
Want RoR, Node.JS, Java, Python en nog vele andere worden ook heel erg veel gebruikt hier.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 08-09-2014 22:13 . Reden: Nidderlandzjjj ]
iOS developer
Tis maar net waar je kijkt, wat voor niveau het is en wat je achtergrond is imo.. PHP backend is meestal totaal andere applicaties dan .net bijv..2Keys schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:48:
Klein vraagje:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat een drama zeg
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je hebt voor de meeste dingen uit nieuwere Android-versies een supportlibrary. Zo ook voor Fragments, zodat je Responsive UI kan bouwen die afh. van viewport two-pane of single-pane is. Ook heb je de ActionBar teruggeport, geweldig.alienfruit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 00:23:
Wat is daar mee dan?
Alleen niet bij Preferences.
Die zijn allemaal NIET geport, je moet dus een PreferenceActivity maken voor al je Android 2.x dingen, en een Activity met Fragments voor 3.x+. Dus 2x dezelfde code (want alle functies (getPreference, ...) zijn wel hetzelfde, maar de abstract class waarin ze gedefinieerd zijn niet) op 2 plekken met honderden callbacks en versie-checks all over the place. En zelfs Google-apps maken er geen/nauwelijks gebruik van. Je ziet de tablet-settings gewoon lelijk zijn (single-pane) omdat ze ZELF hun guidelines niet implementeren.....
Als de functies allemaal hetzelfde zijn, kun je misschien veel sneller een vieze wrapper schrijven die dmv reflection alles calledF.West98 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 01:08:
[...]
Je hebt voor de meeste dingen uit nieuwere Android-versies een supportlibrary. Zo ook voor Fragments, zodat je Responsive UI kan bouwen die afh. van viewport two-pane of single-pane is. Ook heb je de ActionBar teruggeport, geweldig.
Alleen niet bij Preferences.
Die zijn allemaal NIET geport, je moet dus een PreferenceActivity maken voor al je Android 2.x dingen, en een Activity met Fragments voor 3.x+. Dus 2x dezelfde code (want alle functies (getPreference, ...) zijn wel hetzelfde, maar de abstract class waarin ze gedefinieerd zijn niet) op 2 plekken met honderden callbacks en versie-checks all over the place. En zelfs Google-apps maken er geen/nauwelijks gebruik van. Je ziet de tablet-settings gewoon lelijk zijn (single-pane) omdat ze ZELF hun guidelines niet implementeren.....
</rant>
Goedemorgen!
They blur the lines and lead the way, their way!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
They blur the lines and lead the way, their way!
Heb je ook 'conditional compilation' of moet je voor elke API level een apart project bijhouden? In Windows Phone 7.x/8.x is het makkelijk, gewoon preprocessor gebruiken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Je kan natuurlijk een algemene.oisyn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 00:38:
Je kan in javascript niet een algemene getter en setter definieren he? Het moet echt per property. Als in, je kunt wel een getter/setter definieren voor "aap" en "noot", maar niet eentje voor alle mogelijke ints oid.
1
| get(prop, default) |
Dit dus. Gewoon Android 4+. Ook minder gezeik met dingen zoals Bitmap's die buiten de heap vallen en ander geneuzel wat gewoon niet lekker werkt...IceM schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:12:
Support voor android 2.X .... waarom zou je dat uberhaubt nog supporten.
Nu weer bezig met XSD's.. Geweldig die schema's...
Laurens-R schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:00:
voor diegenen die ook in C++ werken: http://www.jetbrains.com/resharper/features/cpp.html
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
PHP bevindt zich volgens mij wat meer op het website gedeelte en minder op webapp gedeelte. Natuurlijk is die scheiding erg vaag, maar over het algemeen worden de wat grotere projecten in elkaar gezet met .NET en zie je PHP vooral in de wat kleinere projecten (uitzonderingen daar gelaten). Java zie je ook nog wel met enige regelmaat langskomen in Enterprise omgevingen.BikkelZ schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:11:
De typische bedrijven die stageplekken op HBO-niveau aanbieden doen nou eenmaal veel Enterprise dingen en Microsoft wordt nou eenmaal veel gebruikt in Nederland bij Enterprise toepassingen. Heb zelf ook het idee dat het groter is dan Java in Nederland maar dat zou ook kunnen komen doordat ik als .Net-developer een beetje een vertekend probleem heb.
90% van de aanvragen die ik binnenkrijg voor freelance opdrachten betreffen over het algemeen ook .NET. Ik denk dat als je wat meer richting de design/interactive kant gaat (en dus te maken krijgt met showcases en presentatie sites) dat je het omgekeerde ziet, daar zijn de andere talen volgens mij veel vaker vertegenwoordigd.
Ik zie het overigens ook in een van de projecten die ik doe: de software die wij maken is .NET en draait over het algemeen prima tussen bestaande tools van de klanten, maar op het moment dat we iets richting gebruikers/eindklanten gaan doen moeten we over het algemeen samenwerken met PHP.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 19% gewijzigd door Laurens-R op 09-09-2014 10:48 ]
WELKE DAN!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Een paar views maken om de sets kleiner te maken dan de standaardlimiet?Laurens-R schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:47:
Nou dat word weer een dag met SharePoint stoeien; moet een list zien te managen met 10000+ items (voor mensen met SP kennis; ja meer dan de formele list view threshold dus) Gaat weer interessant worden. Mijn eerste aanpak, indexes, view filters en list folders... eens kijken hoe ver ik daar mee kom.
Het is sowieso een achterlijke limiet
We are shaping the future
Nou ik vind vooral de manier waarop het geïmplementeerd is achterlijk. De regel is; je query mag niet meer dan n items in 1x ophalen. Dan denk je... nou dan pas ik paging toe... Ja dat maakt dan dus niet uit, want intern queried SP gewoon al je items binnen je view en haalt daar de items uit voor je current pageAlex) schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:02:
[...]
Een paar views maken om de sets kleiner te maken dan de standaardlimiet?
Het is sowieso een achterlijke limiet
Die ene, je weet wel die niet wijst naar een instance. Duh!Firesphere schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:49:
Object reference not set to an instance of an object
WELKE DAN!
Leuk applicaties die in een hybride status zitten. De helft gaat lekker naar Entity Framework, de andere helft werkt nog lekker op de oude generated DAL classes...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Uiteraard kun je altijd functies maken die doen wat je wilt. Maar ik wil dat ik voor de syntax a[b] een callback krijg, ongeacht de waarde van 'b'. Of althans, ik vroeg me af of dat kon, net zoals in PHP en C#.tommieonos schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:13:
[...]
Je kan natuurlijk een algemenecode:functie maken
1 get(prop, default)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Echte grote projecten maak je met SAP Portal
[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 09-09-2014 11:17 ]
Eens, dat is heel stom. Het heeft mij ook al eens gebetenLaurens-R schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:12:
[...]
Nou ik vind vooral de manier waarop het geïmplementeerd is achterlijk. De regel is; je query mag niet meer dan n items in 1x ophalen. Dan denk je... nou dan pas ik paging toe... Ja dat maakt dan dus niet uit, want intern queried SP gewoon al je items binnen je view en haalt daar de items uit voor je current pageWaarom kan dat niet in 1x?
Als je zeker wilt weten dat niemand het wilt gebruiken, bedoel je?alienfruit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:16:
Echte grote projecten maak je met SAP Portal
Vooral een erg leuke melding wanneer deze uit een framework oid komt... soms zit het dan 3 innerException lagen diep... of in het ergste geval word er geen InnerException meegegeven... Deze exception staat op nummer 2 van mijn meest irritante Exceptions. Op nummer 1 staan de unmanaged code exceptions die een HRESULT code opgooien (waar je in C# echt niet op zit te wachten, want dan moet je achterhalen uit welke API deze code dan komt etc - als je daar al achter kan komen).Firesphere schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:49:
Object reference not set to an instance of an object
WELKE DAN!
Iets als defineProperty?.oisyn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:15:
[...]
Uiteraard kun je altijd functies maken die doen wat je wilt. Maar ik wil dat ik voor de syntax a[b] een callback krijg, ongeacht de waarde van 'b'. Of althans, ik vroeg me af of dat kon, net zoals in PHP en C#.
Ah, wacht... ik zie wat je bedoelt. Het is (nog) niet mogelijk in vanilla JS.
[ Voor 18% gewijzigd door RayNbow op 09-09-2014 11:40 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 10% gewijzigd door Devilly op 09-09-2014 11:32 ]
Opent Googel Analytics. Momenteel wordt de portal gebruikt door 1.400 mensen in Europa. Maar ja, dat bedrijf maakt dan ook prut auto's dus snap wel dat iedereen claims moet invoerenAlex) schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:18:
Als je zeker wilt weten dat niemand het wilt gebruiken, bedoel je?
Ik voel weer wat random problemen van een ander aankomen die ik weer mag gaan oplossen
Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management
Op die pagina staat ook
Dus het zit nog niet standaard in javascript in ieder geval.In order to improve the performance of web applications, a new method called Object.observe() has been proposed to TC39 – the standards body overseeing development of ECMAScript (JavaScript).
http://www.wua.nl/nieuws/...te-website-van-nederland/
Alleen jammer dat ze er niet in slagen om naar jullie website te linkenPdeBie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:05:
Aangezien wij de prijs voor beste website van het jaar hebben gewonnen. TAART!
--> http://http//www.fleurop.nl/
Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management
Als je afvraagt waarom je geen extra bezoekers krijgt:PdeBie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:05:
[afbeelding]
1
| <p>Na een zevende plaats in 2013 mag <a href="http://http://www.fleurop.nl/" target="_blank">Fleurop.nl</a> zich dit jaar de beste website van Nederland noemen. De website werd veruit het vaakst als favoriet aangewezen in het onderzoek naar aanbieders van verse bloemen. Fleurop.nl kent een grote naamsbekendheid, geeft op 99% van de bezoekers een goede eerste indruk en kreeg in het onderzoek maar liefst 41% van de totale voorkeur. Nederlanders kopen dus het liefst online hun bloemen bij Fleurop.nl.</p> |
Iemand is aan het falen met de link functie van Wordpress..
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Dat soort dingen idd, thanks. Maar dan iets wat wél al in alle gangbare browsers is geïmplementeerdRayNbow schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:24:
[...]
Iets als defineProperty?
Ah, wacht... ik zie wat je bedoelt. Het is (nog) niet mogelijk in vanilla JS.
Ik heb namelijk een observable collection geimplementeerd in JS, maar de collection mimict gewoon een array. Dit heeft als voordeel dat je makkelijk bij de data kan, maar als nadeel dat je die data ook gewoon kan aanpassen zonder dat daarvoor de nodige events worden getriggered.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2014 12:22 ]
Het feit dat daar geen woordje "de" tussen staat doet trouwens mijn nekharen overeind zetten.
[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2014 12:19 ]
Er is een merge conflict? Gebruik alleen mijn code en push het zonder te testen
Dat soort lui moeten echt een lesje "TIEF OP" hebben.Jegorex schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:21:
Mensen die GIT breken...
Er is een merge conflict? Gebruik alleen mijn code en push het zonder te testen
* Firesphere heeft eindelijk de boel werkend.
Krijg ik dit terug
Object
(
[OrderResult] => Object
(
[ErrorMessage] => General Error: Rollback has been preformed.
)
)
Wat moet ik daar nou mee?!
Dammit, anderekant...
[ Voor 32% gewijzigd door deadinspace op 09-09-2014 12:47 ]
Haha nice, gefeliciteerd!PdeBie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:05:
[afbeelding]
iOS developer
@BikkelZ:
Nee hoor, daarna krijg je elke dag berichten over de analyse van de keynote
[ Voor 18% gewijzigd door PdeBie op 09-09-2014 13:20 ]
Weet ik eindelijk wanneer ik m'n nieuwe iPhone kan bestellen.BikkelZ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:15:
Vandaag dan eindelijk het grote Apple event. Kunnen we daarna weer even een paar maanden zonder iedere dag geruchten op de Frontpage leven!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
kwam het toevallig tegen, kon het gewoon niet latenOkkE schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:23:
[...]
Weet ik eindelijk wanneer ik m'n nieuwe iPhone kan bestellen.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
http://www.businessinside...e-for-the-iphone-6-2014-9Hardfreak schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:03:
[...]
kwam het toevallig tegen, kon het gewoon niet laten![]()
[afbeelding]
Hardfreak schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:03:
[...]
kwam het toevallig tegen, kon het gewoon niet laten![]()
[afbeelding]
.
Al eens naar Atom gekeken? Bevalt mij tot nu toe erg goed.incaz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:10:
Ik zou echt eens een goede simpele html+css-editor moeten zoeken die gewoon zonder server functioneert, en zonder projects enzo. Netbeans is leuk, maar het is toch wat overkill als je even wat wilt uitproberen. (Ik heb zo'n heimwee naar Homesite...)
--- edit ---
Brackets een tijdje gebruikt voor ik naar Atom overstapte, op zich prima editor, maar ik vind Atom fijner.Hardfreak schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:17:
[...]
'k Heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar al veel goeds van gehoord: http://brackets.io/
[ Voor 19% gewijzigd door OkkE op 09-09-2014 14:19 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
'k Heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar al veel goeds van gehoord: http://brackets.io/OkkE schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:15:
[...]
![]()
.
[...]
Al eens naar Atom gekeken? Bevalt mij tot nu toe erg goed.
Sublime? Beetje leesvoer iig: http://www.sitepoint.com/...ht-table-vs-sublime-text/incaz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:10:
Ik zou echt eens een goede simpele html+css-editor moeten zoeken die gewoon zonder server functioneert, en zonder projects enzo. Netbeans is leuk, maar het is toch wat overkill als je even wat wilt uitproberen. (Ik heb zo'n heimwee naar Homesite...)
Read the code, write the code, be the code!
Nee. Je moet IN de code checken op SDKversion en je moet de IDE-meldingen uitschakelen met een @TargetApi-attribute.Sebazzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:10:
[...]
Heb je ook 'conditional compilation' of moet je voor elke API level een apart project bijhouden? In Windows Phone 7.x/8.x is het makkelijk, gewoon preprocessor gebruiken
Dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| class Foo { @TargetApi(Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB) public void action() { if(Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB) { // nieuw } else { // oud } } } |
En waarom ik 2.x ondersteun: de doelgroep (leerlingen van een school) heeft over het algemeen weinig geld. 20% van de gebruikers heeft nog 2.x en over het algemeen is supporten geen probleem.
Ze moeten gewoon PreferenceFragment in de Support Library toevoegen en dan zijn ze klaar, maar dat schijnt heeeel erg moeilijk te zijn.
Ik stop pas bij < 3-5% van de gebruikers. Het is een afweging maar in feite kan het een makkelijke rekensom zijn wat het je uiteindelijk oplevertAlex) schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:25:
Lijkt me een gevalletje 80/20-regel: 80% van het werk gaat naar het ondersteunen van 20% van je gebruikers. Zeg ze maar dat ze een nieuwe telefoon moeten regelen
In sommige gevallen snap ik dat je een doelgroep van 5% niet support, maar 20% is wel vrij veel!
Lijkt een goede kanshebber, thanks. (Ook aan de rest en voor het artikel trouwens.)Hardfreak schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:17:'k Heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar al veel goeds van gehoord: http://brackets.io/
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Maar toestellen met Android 2.x zijn wel stokoud. Zelfs Chinaphones komen tegenwoordig minstens met Android 4.1.Douweegbertje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:45:
[...]
Ik stop pas bij < 3-5% van de gebruikers. Het is een afweging maar in feite kan het een makkelijke rekensom zijn wat het je uiteindelijk oplevertZo werkt alles prima in IE7 > en alle overige browsers.
In sommige gevallen snap ik dat je een doelgroep van 5% niet support, maar 20% is wel vrij veel!
Lekker op de bank

Ik maakte een moeilijke vraag voor mijn broertje om te oefenen voor zijn Natuurkundetoets, maar ik kan 'm zelf niet eens oplossen.
Ik dacht eerst 285N (kracht*arm etc) maar ik deed niets met de 45 graden. Als ik iets met de 45 graden doe doe ik weer niets met de afstand.... Ik weet niet precies hoe ik die zwaartekracht nou verwerk in het geheel.
Iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 09-09-2014 18:17 ]
2011 - 2012 release date, dus sommige misschien pas in 2013 gekocht in het uiterste geval. En heel het device maakt in zekere zin niet uit. Vraag je zelf al welke features je nu perse moet doen om een doelgroep van 20% te 'vergeten'.. Af en toe moet je ook een dikke vinger opsteken en een streep zetten van : "en we supporten alleen maar 4.0".Alex) schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:50:
[...]
Maar toestellen met Android 2.x zijn wel stokoud. Zelfs Chinaphones komen tegenwoordig minstens met Android 4.1.
Los daarvan kun je redelijk simpel backwards compatible zijn, zeker met android.. Dus tenzij je een super deluxe spel aan het maken ben, vraag ik mij anders af waarom je niet 2.x oid zou kunnen supporten
Je motto kan ook zijn: het werkt op 4.0, máár het zou ook werken met 2.x. Dat het misschien op 2.x wat lelijker is of dat je wat dingen mist.. prima.
En nog verder, als je van te voren al weet dat je 2.x wilt supporten, dan ga je niet 4.0 only dingen erin zetten om het je zelf moeilijk te maken. Naar mijn weten kun nog steeds redelijk veel met 2.0
Maar goed, ik sta ook maar aan de zij-lijn en heb nog niet superrr veel kennis van android. Echter alles wat ik tot nu toe heb gemaakt, werkt prima op 2.x en hoger
Zeg ik ook. Het is allemaal makkelijk, behalve de Preferences. Op Android 2.x missen die de actionbar (en consistentie) en fragmentsupport (dus dubbele code)Douweegbertje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:17:
[...]
2011 - 2012 release date, dus sommige misschien pas in 2013 gekocht in het uiterste geval. En heel het device maakt in zekere zin niet uit. Vraag je zelf al welke features je nu perse moet doen om een doelgroep van 20% te 'vergeten'.. Af en toe moet je ook een dikke vinger opsteken en een streep zetten van : "en we supporten alleen maar 4.0".
Los daarvan kun je redelijk simpel backwards compatible zijn, zeker met android.. Dus tenzij je een super deluxe spel aan het maken ben, vraag ik mij anders af waarom je niet 2.x oid zou kunnen supporten
Je motto kan ook zijn: het werkt op 4.0, máár het zou ook werken met 2.x. Dat het misschien op 2.x wat lelijker is of dat je wat dingen mist.. prima.
En nog verder, als je van te voren al weet dat je 2.x wilt supporten, dan ga je niet 4.0 only dingen erin zetten om het je zelf moeilijk te maken. Naar mijn weten kun nog steeds redelijk veel met 2.0
Maar goed, ik sta ook maar aan de zij-lijn en heb nog niet superrr veel kennis van android. Echter alles wat ik tot nu toe heb gemaakt, werkt prima op 2.x en hoger
Ontbinden in factoren.F.West98 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:16:
Dinsdagmiddag quizvraag:
[afbeelding]
Ik maakte een moeilijke vraag voor mijn broertje om te oefenen voor zijn Natuurkundetoets, maar ik kan 'm zelf niet eens oplossen.
Ik dacht eerst 285N (kracht*arm etc) maar ik deed niets met de 45 graden. Als ik iets met de 45 graden doe doe ik weer niets met de afstand.... Ik weet niet precies hoe ik die zwaartekracht nou verwerk in het geheel.
Iemand een idee?
En, wat wil je eigenlijk weten.
Zelfde probleem hier, Microsoft is nogal hufterig met betrekking tot Mandrill. Hebben hier al SPF en DKIM ingesteld, aparte tracking domains, etc. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is een dedicated IP-adres nemen.alienfruit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:16:
Gebruikt er hier iemand Mandrill om mails te versturen? Ik heb een gek probleem dat de mails naar Hotmail niet aankomen.
parallellogramconstructieF.West98 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:37:
De spankracht in het horizontale touw zoals er staat
De x van de afstanden op de balk gedaan (pythagoras, kwadrateren, halveren, enz.), krachten uitgerekend.
En dan kan je delen door de x van het touw, en dan had ik 326N. Maar dat is volgens mij niet goed.
De verkoper van mijn Mac heeft me opgelicht
Som van de momenten in je contact punt is nul, dan heb je geen kwadraten nodig en gebruik je de hoek en de afstanden.F.West98 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:54:
Wat ik nu heb gedaan is gewoon als volgt:
De x van de afstanden op de balk gedaan (pythagoras, kwadrateren, halveren, enz.), krachten uitgerekend.
En dan kan je delen door de x van het touw, en dan had ik 326N. Maar dat is volgens mij niet goed.
/me Meld zich als devver/prutser
Je bent echt nu appels en peren aan het vergelijken. JSON is geen validate schema en dus ook niet je contract. En er is echt niks met XSD's ze werken best goed imo en zijn ook best makkelijk te maken.[b]alex3305 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:58:
Nu weer bezig met XSD's.. Geweldig die schema's...Waar is JSON!?
Nothing to see here!
[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 09-09-2014 21:13 ]
iOS developer
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mwah niet geheel mee eens. Je hebt tegenwoordig ook JSON-Schema (ja... het bestaat), maar gewoon het strakke van het XML tegenover het losse van JSON wat beiden inderdaad wel voordelen kan hebben. Echter ben ik toch meer fan van JSON met afspraken - via documentatie - dan van strakke schema's.Rutix schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:01:
[...]
Je bent echt nu appels en peren aan het vergelijken. JSON is geen validate schema en dus ook niet je contract. En er is echt niks met XSD's ze werken best goed imo en zijn ook best makkelijk te maken.
Anyway, waar ik problemen mee had was een extra element toevoegen aan het XSD, wat als alternatief voor een andere tag moet zijn, zonder het originele XSD aan te passen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Deed je dit niet met een momentenstelling? Heb je geen hoek nodig, enkel afstand tot het aangrijppunt.F.West98 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:16:
Dinsdagmiddag quizvraag:
[afbeelding]
Iemand een idee?
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Logisch, er staat geen vraag bijF.West98 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:16:
Dinsdagmiddag quizvraag:
[afbeelding]
Eerst de krachten op de balk. Het gewicht wordt verdeeld over een kracht in de lengte van de balk en een laterale kracht die de balk wilt draaien. Omdat de hoek 45 graden is geeft dat een 1/2√2∙15kg voor beide kanten (parallellogramconstructie).Ik dacht eerst 285N (kracht*arm etc) maar ik deed niets met de 45 graden. Als ik iets met de 45 graden doe doe ik weer niets met de afstand.... Ik weet niet precies hoe ik die zwaartekracht nou verwerk in het geheel.
Iemand een idee?
Als dat touw loodrecht op de balk gespannen was en aan hetzelfde punt bevestigt was als het gewicht dan was de spankracht natuurlijk 1/2√2∙15kg geweest, maar hij zit op 3/5e van de balk (ofwel de arm van het gewicht is 5/3e) dus dat wordt 1/2√2∙15kg∙5/3 = 1/2√2∙25kg. Maar nou zit het touw niet loodrecht maar onder een hoek van 45 graden. Door die hoek wordt de kracht vermenigvuldigd met √2 (dat is immers de lengte van de schuine zijde van een rechthoekige gelijkbenige driehoek met zijde 1). Ergo, je krijgt 1/2√2∙25kg∙√2 = 25kg. Vermenigvuldigen met valversnelling geeft een spankracht van ongeveer 245N.
Geen idee of dit ook juist is maar het klinkt redelijk
Jawel, je hebt de laterale kracht op de balk nodig, want de balk zelf absorbeerd ook kracht. Ga maar na, als de balk een hoek van 1 graden met de muur maakt dan is de spankracht op het touw heel klein. Maakt de balk een hoek van 90 graden met de muur dan hangt het volledige gewicht op het touw. En ook de hoek van het touw met de balk maakt uit - een touw loodrecht op de balk hoeft het minst te dragen, maar een touw vrijwel in de lengte van de balk trek je zo kapot.Kobus Post schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:45:
[...]
Deed je dit niet met een momentenstelling? Heb je geen hoek nodig, enkel afstand tot het aangrijppunt.
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2014 22:51 ]
Met 185 zit je, zo uit m'n hoofd gerekend, best goed in de buurt, ik kom (nogmaals, even snel gezien en uit m'n hoofd) op ongeveer 180 (3m vs 5m), dankzij het gewicht van de beam..oisyn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:46:
[...]
Logisch, er staat geen vraag bij
[...]
Eerst de krachten op de balk. Het gewicht wordt verdeeld over een kracht in de lengte van de balk en een laterale kracht die de balk wilt draaien. Omdat de hoek 45 graden is geeft dat een 1/2√2∙15kg voor beide kanten (parallellogramconstructie).
Als dat touw loodrecht op de balk gespannen was en aan hetzelfde punt bevestigt was als het gewicht dan was de spankracht natuurlijk 1/2√2∙15kg geweest, maar hij zit op 3/5e van de balk (ofwel de arm van het gewicht is 5/3e) dus dat wordt 1/2√2∙15kg∙5/3 = 1/2√2∙25kg. Maar nou zit het touw niet loodrecht maar onder een hoek van 45 graden. Door die hoek wordt de kracht vermenigvuldigd met √2 (dat is immers de lengte van de schuine zijde van een rechthoekige gelijkbenige driehoek met zijde 1). Ergo, je krijgt 1/2√2∙25kg∙√2 = 25kg. Vermenigvuldigen met valversnelling geeft een spankracht van ongeveer 245N.
Geen idee of dit ook juist is maar het klinkt redelijk
[...]
Jawel, je hebt de laterale kracht op de balk nodig, want de balk zelf absorbeerd ook kracht. Ga maar na, als de balk een hoek van 1 graden met de muur maakt dan is de spankracht op het touw heel klein. Maakt de balk een hoek van 90 graden met de muur dan hangt het volledige gewicht op het touw. En ook de hoek van het touw met de balk maakt uit - een touw loodrecht op de balk hoeft het minst te dragen, maar een touw vrijwel in de lengte van de balk trek je zo kapot.
Hier kan nog iets van af vanwege de kracht op het scharnierpunt denk ik, maar het zal inderdaad in die regio liggen.
Laterale kracht => 1/2√2∙15kg + 1/2√2∙10kg = 1/2√2∙25kg
Arm touw => 1/2√2∙25kg∙5/3 = 1/2√2∙125/3kg
Hoek touw => 1/2√2∙125/3kg∙√2 = 125/3kg
Valversnelling => ~408N
.edit: nee natuurlijk niet, het zwaartepunt van de balk ligt niet op het bevestigingspunt van het gewicht.
[ Voor 190% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2014 23:17 ]
Nu had ik dit gevonden: http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=942765 (zie b)
Maar daar hebben ze ineens een gekke afstand voor rspan in de uitwerkingen.....
Verkeerd gequote, en in m'n hoofd zat ik er nog inderdaad zo'n 100N naast geloof ik, maar te lui om na te rekenen..oisyn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:04:
185? Ik zei 245.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.