Stop maar gewoon

Ik snap je redenatie, maar het klopt niet. Ben je wel eens "langs" geweest of er in verdiept?
ESA heeft heel veel dingen gedaan waar 'we' worlds first mee waren. En dat voor een partij als ESA..
Rosetta, Artemis, Envisat, meegedaan aan Hubble, Venus express.. en zo zijn er nog wel wat meer projecten.
Als we even gaan vergelijken, kun je haast stellen dat ESA een hele nette 'organisatie' is die heeeeel veel heeft bereikt zonder al die miljarden waarbij juist de NASA ontzettend veel verpest heeft. Wij deden niet mee aan die runs om iets voor elkaar te krijgen sinds de koude oorlog (space run), toch zitten we qua technologie niet ver van al dan niet gelijk aan de NASA. Sure, we zijn misschien wel de 2e qua budget naast NASA maar ons budget is nog steeds iets van 1/10de van NASA...
Daar komen fouten nou eenmaal heel veel voor met dit soort projecten, maar dan moet je het weer even vergelijken. NASA heeft ook rete veel fouten gemaakt, niet te spreken over de russen of andere partijen..
MCO, SBIRS, DART, OCO, Helios, NOAA-19 waren allemaal gefaald. (NASA dus.. ) Orbiter was verloren omdat het metric systeem anders was. Feet ipv meter of w/e

En ik ben niet meer helemaal into dit soort dingen, maar zover ik weet zijn er zeer zeker wel 20 projecten+ fout gegaan daar.
[
Voor 8% gewijzigd door
Douweegbertje op 23-08-2014 17:31
]