2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wat is de oplossing? Met matrix-operaties kan ik het zo oplossen:F.West98 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:07:
Maar dan is dit toch ineens moeilijk
u(n+1) = u(n)*2 + 3 bij u(0) = 2 (opvallend patroon trouwens)
| 2 3 | | u[n] 0 | | (2u[n] + 3) 0 | |u[n+1] 0 | | 0 1 | x | 1 0 | = | 1 0 | = | 1 0 |
En dat leidt tot de conclusie:
| u[0] 0 | | 2 3 | ^n | u[n] 0 | | 1 0 | x | 0 1 | = | 1 0 |
.... maar misschien is er een simpelere oplossing die geen matrix-machtverheffing gebruikt.
Echt heHMS schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:46:
Pff, ik ben ook maar weer eens begonnen met mijn wiskunde bijspijkeren. Altijd weer verbazend hoe snel het weg zakt als je het even niet gebruikt hebt
Nothing to see here!
Op desktop: Prima!
Mobiel: Past niet en scrollen werkt niet.
Back to the drawing board.
[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 20-08-2014 22:33 ]
Toen nog niet opgelost, maar inmiddels met substitutie en een boel algebra tot u(n) = 5(2n)-3.Soultaker schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:14:
[...]
Wat is de oplossing? Met matrix-operaties kan ik het zo oplossen:
| 2 3 | | u[n] 0 | | (2u[n] + 3) 0 | |u[n+1] 0 | | 0 1 | x | 1 0 | = | 1 0 | = | 1 0 |
En dat leidt tot de conclusie:
| u[0] 0 | | 2 3 | ^n | u[n] 0 | | 1 0 | x | 0 1 | = | 1 0 |
.... maar misschien is er een simpelere oplossing die geen matrix-machtverheffing gebruikt.
Bewijs
Kan vast korter, maar dit is de kennis die ik nu heb
Nu bezig een algemene formule u(n) = ... op te stellen voor alle gevallen u(n) = u(n-1) * a + b met u(0) = c. Ben er bijna
[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 20-08-2014 22:57 ]
http://www.wolframalpha.c...2+%2B+3%2C+u%280%29+%3D+2
edit: Voor .NET mensen die graag zooi schedulen en dat betrouwbaar(der) willen doen: http://hangfire.io/ ziet er goed uit.
[ Voor 33% gewijzigd door HMS op 20-08-2014 23:05 ]
edit:
u(n) = a*u(n-1) + b, u(c) = 0
u(n) = (b/(a-1) + c) * an - b/(a-1)
It works
[ Voor 75% gewijzigd door F.West98 op 20-08-2014 23:25 ]
Netjes! Hoe kwam je op het idee om u(n) = xn te proberen? (Dat soort inspiratie is altijd het lastigste aan dit soort wiskundige problemen.)F.West98 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:56:
Toen nog niet opgelost, maar inmiddels met substitutie en een boel algebra tot u(n) = 5(2n)-3.
Bewijs
En onze wiskunde docent heeft dat heel vaak, dat je moet vervangen door p², of 2x. Dus dat was een gok
En een bewijs
[ Voor 23% gewijzigd door F.West98 op 20-08-2014 23:40 ]

Ik... moet... koffie.
/me Strompelt naar espresso-machine
Net terug zijn van vakantie helpt echt niet bij de productiviteit, geloof ik...
[ Voor 25% gewijzigd door Cor453 op 21-08-2014 08:11 ]
Is natuurlijk redelijk eenvoudig zelf te doen; download en installeer de extension en maak 2 dezelfde projectjesBikkelZ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:00:
[...]
Phalcon schijnt dus ook alles in het geheugen te laden. Maar het blijven natuurlijk WC Eend stats, ik zou het wel eens onafhankelijk getoond willen hebben. Feit blijft wel dat page load natuurlijk psychologisch wel belangrijk is, daarom voelt een native app er ook vaak beter zonder dat je direct grote verschillen ziet met een web panel.
Read the code, write the code, be the code!
Die vlieger gaat niet helemaal op, je hebt ook te maken met de internals hoe een project werkt. Het is niet zo dat je twee qua code precies dezelfde apps kunt testen. Het blijft appels met peren vergelijken.wackmaniac schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:08:
[...]
Is natuurlijk redelijk eenvoudig zelf te doen; download en installeer de extension en maak 2 dezelfde projectjes
Het zal op papier allemaal best vlot zijn, maar het is wel een stuk lastiger om uit te rollen in productie tenzij je volledig beheer hebt over je omgeving. En daar gaat het nogal eens mis. Ik heb bij sommige hosting partner erg grote moeite om iets triviaal als imagemagick aan te laten zetten op een dedicated VPS omdat dit niet in hun standaard configuratie zit en dus buiten de SLA valt en bla bla bla bla...
Driving a cadillac in a fool's parade.
Als ze al moeilijk doen over imagemagick wordt het tijd voor een nieuwe hostingpartner. Wij hebben gelukkig eigen hosting en eigen server-gangsters.
Read the code, write the code, be the code!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Maarja, misschien eerst eens een klein frameworkje proberen, om het MVC gebeuren eens onder de knie te krijgen. Controllers, services, etc... het is nog steeds een waar moet wat verhaal voor mij

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Symfony2 is zo geïnstalleerd op een linux-bak (en misschien ook wel op Windows...). Volgens de website van Symfony (http://symfony.com/download) is dit alles wat je hoeft te doen om Symfony werkend te krijgen in een mapje:TheNephilim schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:27:
Het überhaupt werken met een framework als Symfony2 staat sowieso op m'n verlanglijstje. Alleen bij het lezen van hoe installatie moet, gaat het vaak al mis. Er komt weer zoveel bij kijken, dat een praktische toepassing vinden al te moeilijk is.
Maarja, misschien eerst eens een klein frameworkje proberen, om het MVC gebeuren eens onder de knie te krijgen. Controllers, services, etc... het is nog steeds een waar moet wat verhaal voor mij.
1
| composer create-project symfony/framework-standard-edition path/ "2.5.*" |
En als je dan het kookboek (http://symfony.com/doc/current/cookbook/index.html) even snel doorleest (het lijkt veel, maar dit is een samenvatting van de handleiding van 258 pagina's
Met bovenstaande commando wordt er ook gelijk een "testbundle" geïnstalleerd waar je voorbeelden uit kunt halen.
PS: Je kunt ook een zipje downloaden waar alle bestanden in zitten. Deze hoef je alleen maar uit te pakken en alles werkt ook ;p.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Elke keer heb ik weer een "Het is te groot en past niet in m'n hoofd." gevoel als ik wat wil proberen. Maarja, ik zal zeker weer eens een poging doen en een topic openen als het wéér niet lukt
Symfony is niet zo ingewikkeld eigenlijk.TheNephilim schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:47:
De documentatie is inderdaad erg goed, dat is waar. Composer zal misschien ook nog wel meevallen, al blijft het een beetje behelpen op Windows. De laatste keer dat ik het probeerde in ieder geval. Nee het zijn vooral de commando's in de CLI die je links en rechts uit moet voeren om dingen gedaan te krijgen.
Elke keer heb ik weer een "Het is te groot en past niet in m'n hoofd." gevoel als ik wat wil proberen. Maarja, ik zal zeker weer eens een poging doen en een topic openen als het wéér niet lukt
Het wordt pas een hel als je dingen als Sonata en de achterliggende security nodig hebt.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Tuurlijk met de php standaard functies heb je precies hetzelfde probleem, maar die ken je onderhand wel en anders ben je goed gewend aan de php.net docs. De SPL code kun je gewoon inzien, bij symfony hetzelfde. Maar bij Phalcon kun je dat dus niet, want C en dat was voor mij toch wel een ding geworden. Ik vind het prettig om in mijn IDE gewoon snel te kunnen zien wat een method verwacht en wat het precies intern doet.
Toegegeven, snelheid is wel een groot verschil. Ik heb een REST dingetje gemaakt en dat was gevoelsmatig aanzienlijk sneller dan de Symfony variant, benchmarks heb ik niet gedaan omdat het gewoon zichtbaar was in de response dat phalcon sneller antwoorde.
Ik vond Laravel een stuk makkelijker te gebruiken, vooral ook omdat daar al iets meer standaard structuur in zit (als is het maar gewoon alleen PHP configuratie, in plaats van kiezen tussen YML/PHP/XML etc)TheNephilim schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:47:
De documentatie is inderdaad erg goed, dat is waar. Composer zal misschien ook nog wel meevallen, al blijft het een beetje behelpen op Windows. De laatste keer dat ik het probeerde in ieder geval. Nee het zijn vooral de commando's in de CLI die je links en rechts uit moet voeren om dingen gedaan te krijgen.
En aangezien het ook Symfony componenten gebruikt kan je die kennis later waarschijnlijk ook nog gebruiken voor Symfony. Silex is ook een optie natuurlijk.
Composer is wel echt iets dat je gewoon moet gaan doen, het is in het begin even wennen maar je wil echt niet meer terug naar zelf libraries downloaden, bepaalde bestanden requiren, updates controleren etc. Het maakt het zoveel makkelijker allemaal. En zoveel commando's hoef je niet te kennen, alleen 'composer update' en 'composer install'
En natuurlijk deze; 'composer create-project laravel/laravel my_laravel_app --prefer-dist'Barryvdh schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:29:
[...]
Ik vond Laravel een stuk makkelijker te gebruiken, vooral ook omdat daar al iets meer standaard structuur in zit (als is het maar gewoon alleen PHP configuratie, in plaats van kiezen tussen YML/PHP/XML etc)
En aangezien het ook Symfony componenten gebruikt kan je die kennis later waarschijnlijk ook nog gebruiken voor Symfony. Silex is ook een optie natuurlijk.
Composer is wel echt iets dat je gewoon moet gaan doen, het is in het begin even wennen maar je wil echt niet meer terug naar zelf libraries downloaden, bepaalde bestanden requiren, updates controleren etc. Het maakt het zoveel makkelijker allemaal. En zoveel commando's hoef je niet te kennen, alleen 'composer update' en 'composer install'
Hier op het werk gebruiken wij alleen maar Laravel, zowel voor grote als kleine applicaties.
[ Voor 5% gewijzigd door console op 21-08-2014 13:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 21-08-2014 13:40 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Helaas geen RedBooth koppeling nogHipska schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:47:
Hier gebruiken we het ook, leuk met al die integratie mogelijkheden
Wij zijn hier recent overgestapt op HipChat, is dat vergelijkbaar?OkkE schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:40:
Sinds vandaag op 't werk aan het testen met Slack; soort van IRC voor het hele bedrijf, bevalt tot nu toe goed. Stuk beter dan iMessage/Google chat/Adium wat we hier voor altijd gebruikte.
Volgens mij wel. Ik hoorde dat ze hier op kantoor aan het twijfelen waren tussen o.a. HipChat en Slack. Waarom er uiteindelijk voor Slack is gekozen en niet HipChat, weet ik niet.Bosmonster schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:23:
[...]
Wij zijn hier recent overgestapt op HipChat, is dat vergelijkbaar?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Laravel ziet er inderdaad iets eenvoudiger uit. Dat maar eens proberen!Barryvdh schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:29:
[...]
Ik vond Laravel een stuk makkelijker te gebruiken, vooral ook omdat daar al iets meer standaard structuur in zit (als is het maar gewoon alleen PHP configuratie, in plaats van kiezen tussen YML/PHP/XML etc)
Nothing to see here!
Ziet er interessant uit, ook maar eens proberen.OkkE schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:40:
Sinds vandaag op 't werk aan het testen met Slack; soort van IRC voor het hele bedrijf, bevalt tot nu toe goed. Stuk beter dan iMessage/Google chat/Adium wat we hier voor altijd gebruikte.
Sinds maak ik er ook gebruik van, werkt heerlijk.TheNephilim schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:14:
[...]
Laravel ziet er inderdaad iets eenvoudiger uit. Dat maar eens proberen!
RTFM!
Deze niet vergeten dan als je phpStorm/Netbeans/fatsoenlijk IDE gebruiktTheNephilim schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:14:
[...]
Laravel ziet er inderdaad iets eenvoudiger uit. Dat maar eens proberen!
https://github.com/barryvdh/laravel-ide-helper (zodat je autocomplete voor je Facades hebt)
We wilde eerst ook Campfire gaan gebruiken, maar aangezien 37signals zich puur op Basecamp gaat focussen, zijn we opzoek gegaan naar alternatieven en bij Slack uitgekomen. Zoals ik zei, waarom we precies voor deze gekozen hebben en niet voor HipChat of een van de andere; geen idee.Rutix schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:25:
Slack ziet er nice uit maar ik heb toen ookal geprobeerd om Campfire erdoor te krijgen maar er was weinig belangstelling bij de mensen die daarover beslissen >.>
.
Bevalt tot nu toe erg goed._Moe_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:30:
[...]
Ziet er interessant uit, ook maar eens proberen.
PhpStorm 7.1.3 hierBarryvdh schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:33:
[...]
Deze niet vergeten dan als je phpStorm/Netbeans/fatsoenlijk IDE gebruikt![]()
https://github.com/barryvdh/laravel-ide-helper (zodat je autocomplete voor je Facades hebt)
Heb Composer geïnstalleerd, Laravel geïnstalleerd met Composer en met laravel new heartbeat een nieuw project gestart. De Quick-start van Laravel even gevolgd en het gaat tot zover best goed eigenlijk!
Ik heb nog een kleine ontvangende kant nodig voor wat website heartbeats. Een WordPress plugin die de core versie en die van geïnstalleerde plugins verstuurt naar een server waarop dat netjes verzameld word. Het stelt niet heel veel voor, dus misschien een goed idee om dat (de ontvangende kant) in Laravel te maken.

Inklappen van de bovenste div sluit 't hele document, raar want de rest is gewoon keurig geregeld
[ Voor 66% gewijzigd door BeefHazard op 21-08-2014 16:31 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Maar sowieso, sublime text

Kom, laten we weer eens een “welke IDE/editor is het beste” discussie beginnen. Dat is al lang geleden.
[ Voor 65% gewijzigd door OkkE op 21-08-2014 16:39 ]
* WernerL is weer een jaar ouder
@ hierboven: vim
[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 21-08-2014 16:50 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik zie nergens taartWernerL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:49:
En taart voor iedereen![]()
* WernerL is weer een jaar ouder
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Ben ik onlangs ook tegengekomen op The Verge: Slack is killing emailOkkE schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:40:
Zag er inderdaad echt de moeite uit. Ik denk dat het helaas moeilijk is om email compleet te vervangen. Het lijkt mij best handig om emails die naar het hele bedrijf uitgestuurd te worden te centraliseren maar de meeste conversaties zijn gewoon tussen enkele personen (teams). Hoe wordt dat dan precies aangepakt?
Daarnaast wil ik ook niet dat alle "emails" centraal staan waar iedereen ze kan bekijken. Ik stuur soms wel eens wat zaken naar een collega waarvan het niet de bedoeling is dat het management ze leest, hoe gaat Slack daarmee om?

Verwijderd
Ik hou van SublimeText (zie ook Rubinski's blog: Mijn workflow - En dan is er nog iets). Ik heb echter ook nog steeds NPP geïnstalleerd voor de rechtermuisknop-edit (klik met je rechtermuisknop op het bestand, open with NPP).Douweegbertje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:35:
Er zijn meer 'lightweight' programma's die geen IDE zijn, en veel meer 'kunnen' dan notepad++Ik snap je punt wel, want ik heb altijd notepad++ redelijk okay gevonden. Totdat ik eens verder keek dan m'n neus lang was en toen vond ik aardig wat progs die 'beter' waren. Althans voor mij dan
Maar sowieso, sublime text(om er maar één te noemen).
Zijn allemaal afgesloten maar ingeklapt want anders wordt het een reusachtige screenshotGer schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:32:
Je sluit je #menu div niet af.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Hmm, ik zou nog een html-ripperdinges kunnen schrijven
SMS? ^^Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:03:
[...]
Daarnaast wil ik ook niet dat alle "emails" centraal staan waar iedereen ze kan bekijken. Ik stuur soms wel eens wat zaken naar een collega waarvan het niet de bedoeling is dat het management ze leest, hoe gaat Slack daarmee om?
Ik ben wel benieuwd waar dat soort mail dan over gaat; als je niet wilt dat het management het te zien krijgt moet je het misschien niet via de company mail doen dan.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:03:
[...]
Ik stuur soms wel eens wat zaken naar een collega waarvan het niet de bedoeling is dat het management ze leest, hoe gaat Slack daarmee om?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Oh, dat hoeven daarom niet altijd slechte dingen te zijn hoor.farlane schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:35:
[...]
Ik ben wel benieuwd waar dat soort mail dan over gaat; als je niet wilt dat het management het te zien krijgt moet je het misschien niet via de company mail doen dan.
Klein voorbeeldje: We zijn vorige week met wat collega's naar een shooting range geweest hier in de buurt. Een collega heeft dat voor ons voorgeschoten en wij zullen dat dan ook terugbetalen. Dit soort discussies horen mijn insziens niet thuis op een plek waar alle werknemers dit kunnen lezen. Er staat dus welliswaar geen gevoelige informatie in, maar het heeft ook geen toegevoegde waarde om het ergens te posten waar iedereen er aan kan.
thisOkkE schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:36:
Atom
Kom, laten we weer eens een “welke IDE/editor is het beste” discussie beginnen. Dat is al lang geleden.
Wat trouwens ook een andere vraag oproept: wat als je zit met dossiervorming? Oftewel - dat je moet bewijzen dat je iets hebt aangegeven? In hoeverre hou je zelf de beschikking over je informatie, of ben je dat direct kwijt als de sysadmin je eruit kickt? (Overigens ook een risico voor veel gewone mail hoor, zeker nu dat in toenemende mate in the cloud staat en je het bovendien vaak niet naar buiten mag meenemen... maar het maakt je soms wel kwetsbaar. En nee, niet iedereen werkt in een omgeving waar je erop kunt vertrouwen dat daar integer mee omgegaan wordt.)Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:38:
[...]Er staat dus welliswaar geen gevoelige informatie in, maar het heeft ook geen toegevoegde waarde om het ergens te posten waar iedereen er aan kan.
Atom voor Go (bij gebrek aan beter).OkkE schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:36:
Atom
WebStorm voor JavaScript en PhpStorm voor PHP. Ben fan van Jetbrains producten
Je kan primate messages sturen in slack, zover ik weet kan een admin/owner dat niet lezen.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:38:
[...]
Oh, dat hoeven daarom niet altijd slechte dingen te zijn hoor.
Klein voorbeeldje: We zijn vorige week met wat collega's naar een shooting range geweest hier in de buurt. Een collega heeft dat voor ons voorgeschoten en wij zullen dat dan ook terugbetalen. Dit soort discussies horen mijn insziens niet thuis op een plek waar alle werknemers dit kunnen lezen. Er staat dus welliswaar geen gevoelige informatie in, maar het heeft ook geen toegevoegde waarde om het ergens te posten waar iedereen er aan kan.
Nu wel

En een taart zonder chocolade speciaal voor jouw

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
WernerL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:40:
[...]
Nu wel![]()
En een taart zonder chocolade speciaal voor jouw![]()
[afbeelding]

Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is de aanwezigheid van jQuery, misschien dat die zich net iets anders gedraagt dan de standaard meegeleverde jQLite.

We are shaping the future
Verwijderd
Gelukkige verjaardag!WernerL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:40:
[...]
Nu wel![]()
En een taart zonder chocolade speciaal voor jouw![]()
[afbeelding]

Draadloze laders. Werkt goed!
Verwijderd
Ik heb ze pas vandaag binnen gekregen, ik heb nog niet de gelegenheid gehad om te kijken hoe lang het duurt om de telefoon op te laden. Wat ik her en der op internet lees is dat een deel van de energie verloren gaat, de efficiëntie is lager en dus duurt het opladen langer dan met een draadje.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:34:
Dat ziet er inderdaad best cool uit! Duurt het even lang om je telefoon op te laden op die manier?
's nachts lijkt me dat echter niet zo'n ramp. Of een telefoon nou anderhalf of 3 uur doet over het opladen, je slaapt dan toch.
ChinaWaar heb je ze gekocht?
Ik heb er meteen twee gekocht, eentje zet ik morgen op m'n bureau op kantoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 21-08-2014 20:41 ]
Verwijderd
Nee inderdaad, voor mij maakt het in principe ook niet echt uit hoe lang die dingen er over doen om mijn gsm op te laden, ik laad hem namelijk ook enkel 's nachts op.Alex) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:40:
[...]
Ik heb ze pas vandaag binnen gekregen, ik heb nog niet de gelegenheid gehad om te kijken hoe lang het duurt om de telefoon op te laden. Wat ik her en der op internet lees is dat een deel van de energie verloren gaat, de efficiëntie is lager en dus duurt het opladen langer dan met een draadje.
's nachts lijkt me dat echter niet zo'n ramp. Of een telefoon nou anderhalf of 3 uur doet over het opladen, je slaapt dan toch.
[...]
China
Ik heb er meteen twee gekocht, eentje zet ik morgen op m'n bureau op kantoor.
Ik denk dat ik er ook een stuk of 2 / 3 ga kopen. Heb meteen ook wat vrienden met een Nexus ingelicht. Hebben ze er niet al te moeilijk over gedaan bij de douane? Ik veronderstel dat ik er uiteindelijk een 10-tal zal kopen, dat zal het misschien wat moeilijker maken?
De douane heeft totaal niet moeilijk gedaan. Op de pakbon stond:Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:45:
Ik denk dat ik er ook een stuk of 2 / 3 ga kopen. Heb meteen ook wat vrienden met een Nexus ingelicht. Hebben ze er niet al te moeilijk over gedaan bij de douane?
Zolang de waarde onder € 22 blijft hoef je (in Nederland) geen invoerrechten en omzetbelasting te betalen.2x
Cell phone charger
Value $3
Dan splits je het toch gewoon op in een paar bestellingen? Verzenden is toch gratisIk veronderstel dat ik er uiteindelijk een 10-tal zal kopen, dat zal het misschien wat moeilijker maken?
edit: Na een kwartiertje is er ongeveer 6% acculading bijgekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 21-08-2014 21:11 ]
Oh, die zijn best mooi! Ben zelf van plan deze te kopen als mensen me niet voor zijn, maar anders ga ik voor die van jou ^^:Alex) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:29:
Na 2,5 week wat nieuw speelgoed mogen ontvangen voor de Nexus 5 die ik pasgeleden heb gekocht:
[afbeelding]
Draadloze laders. Werkt goed!

Opladen via Qi en dergelijke methoden gaat altijd wel langzamer dan een fatsoenlijke USB lader, maar dat mag de pret niet drukken tochAlex) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:54:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 21-08-2014 21:17 ]
Hmm, welk toestel? Ik kan zo wat het dubbele laden in de helft van de tijd met de draadloze Nokia lader in m'n auto.Alex) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:54:
Ik moet leren lezen... ik las "uurtje" i.p.v. "kwartiertje".

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 22-08-2014 10:57 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 170% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2014 21:21 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Die zijn ook mooi!Caelorum schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:16:
[...]
Oh, die zijn best mooi! Ben zelf van plan deze te kopen als mensen me niet voor zijn, maar anders ga ik voor die van jou ^^:
[afbeelding]
Precies!Opladen via Qi en dergelijke methoden gaat altijd wel langzamer dan een fatsoenlijke USB lader, maar dat mag de pret niet drukken toch
Nexus 5.RayNbow schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:16:
[...]
Hmm, welk toestel? Ik kan zo wat het dubbele laden in de helft van de tijd met de draadloze Nokia lader in m'n auto.
Is ook niet zo'n moeilijke vraag toch? Vraag me ook af hoe je er op bent gekomen ^^Gamebuster schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:18:
nvm, verplaatst naar HK topic
Ik wilde 2 mokken verplaatsen van m'n keuken naar mijn werkruimte, ik vroeg me af wat de snelste manier is en vond het leuk om er een topic over te maken, kijken wat voor discussies er loskomen.Caelorum schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:21:
[...]
Is ook niet zo'n moeilijke vraag toch? Vraag me ook af hoe je er op bent gekomen ^^
Ik en mijn vriendin drinken thee, 0.6liter per mok. Met een volle waterkoker krijg je max 3 mokken eruit. Moet je alsnog water halen dus.Douweegbertje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:25:
Maak je toch gewoon koffie op je desk. Wij (op het werk) hebben ook gewoon een old-school koffieapparaat op één bureau van iemand staan
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2014 21:27 ]
Verwijderd
Een vriend van mij stuurde deze ook door. Ze zouden net iets beter zijn dan diegene die Alex) heeft gekocht. Toch vind ik die van Alex) wat mooier en ga die dan ook bestellen.Caelorum schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:16:
[...]
Oh, die zijn best mooi! Ben zelf van plan deze te kopen als mensen me niet voor zijn, maar anders ga ik voor die van jou ^^:
[afbeelding]
[...]
Opladen via Qi en dergelijke methoden gaat altijd wel langzamer dan een fatsoenlijke USB lader, maar dat mag de pret niet drukken toch
Heb daarnet even geprobeerd en helaas accepteren ze geen American Express
Ze zijn erg licht, het meegeleverde USB-kabeltje is zowat zwaarder dan de lader zelf.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:40:
[...]
Een vriend van mij stuurde deze ook door. Ze zouden net iets beter zijn dan diegene die Alex) heeft gekocht. Toch vind ik die van Alex) wat mooier en ga die dan ook bestellen.
Probeer het eens via PayPal. Ik had ook wat problemen met de creditcardbetaling, maar toen ik - met dezelfde kaart - via PayPal betaalde lukte het wel.Heb daarnet even geprobeerd en helaas accepteren ze geen American Express
Verwijderd
Ja, die laatste optie heb ik dus net geprobeerd. Ik link liever geen credit cards aan een online account (het zou niet de eerste keer zijn dat credit cards worden buitgemaakt) maar ik vrees dat ik in dit geval geen andere optie heb.Alex) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:46:
[...]
Ze zijn erg licht, het meegeleverde USB-kabeltje is zowat zwaarder dan de lader zelf.
[...]
Probeer het eens via PayPal. Ik had ook wat problemen met de creditcardbetaling, maar toen ik - met dezelfde kaart - via PayPal betaalde lukte het wel.
Anyway, ik ben momenteel dus bezig mijn credit card te linken wat een aantal dagen gaat duren en daarna bestel ik er een paar
mja, wees nou maar blij dat je eens beweegt. Ik zou juist 2x lopen, is goed voor je.Gamebuster schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
Ik en mijn vriendin drinken thee, 0.6liter per mok. Met een volle waterkoker krijg je max 3 mokken eruit. Moet je alsnog water halen dus.
Ik heb zelf een lijstje gemaakt met daarop onder andere PdfSharp, Winnovative, Spire.PDF, Foxit PDF en EvoPDF. Het is alleen een beetje lastig kiezen omdat je van al die marketingwebsites niet veel wijs wordt
Visual Studio werkt IntelliSense niet meer bij. Als ik wat refactor of verander komt dat er niet bij te staan (dus dan is een @compile-geldige call ineens rood onderstreept)
Ik zal morgen eens kijken wat wij nu eigenlijk gebruiken lol. Volgens mij één of ander oud ding, wat overigens wel prima werkt. Kan het zo 123 niet vinden.
Mja mijn ervaring met dit soort libs; alleen de betaalde zijn -echt- fatsoenlijk. Zijn hier en daar wel wat libs die 'okay' zijn.. maar nog steeds niet helemaal chill.
Ze zijn eigenlijk allemaal (op één na) betaaldDouweegbertje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:32:
Mja mijn ervaring met dit soort libs; alleen de betaalde zijn -echt- fatsoenlijk. Zijn hier en daar wel wat libs die 'okay' zijn.. maar nog steeds niet helemaal chill.
Wat vind je trouwens van AngularJS? Ze willen hier binnenkort ook wat mee gaan doen maar ik heb het nog nooit gebruiktAlex) schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:57:
Heel fijn, een custom directive voor AngularJS doet het prima in een standalone project, maar zodra ik hem in het echte project hang rendert hij niets meer.
Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is de aanwezigheid van jQuery, misschien dat die zich net iets anders gedraagt dan de standaard meegeleverde jQLite.
Nothing to see here!
Erg prettig om te gebruiken, maar je moet jezelf wel echt een Angular-mindset aanleren. Het ontwikkelt heel anders dan wanneer je een site in elkaar knutselt met bijvoorbeeld jQuery.Rutix schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:14:
[...]
Wat vind je trouwens van AngularJS? Ze willen hier binnenkort ook wat mee gaan doen maar ik heb het nog nooit gebruikt
Zodra je het eenmaal werkend hebt kun je wel snel nieuwe dingen bouwen en uitproberen. Zo vind ik het kunnen watchen van een object in je scope (observer) heel krachtig.
Ik ga denk ik morgen jQuery uit het project halen. Ik heb het niet nodig, het hangt er alleen maar in omdat het in de project template zat en ik het er nog niet uit heb gehaald.
[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 21-08-2014 23:51 ]
PhantomJS + Rasterize.js. Een beetje html + print css klussen, tegen rasterize vertellen waar 't staat en presto, pdf'je als output. Zeker als je toch al een webapp aan het maken bent waar je print css voor hebt is dit echt ideaal. (Gebruik het zelf onder Linux, maar ik zie ook een download voor Windows)Avalaxy schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:18:
Vraagje: wat gebruiken mijn mededevschuur.NETters om PDF's te genereren? Op google vind je het meest over iTextSharp maar die heeft een hele gore AGPL licentie. Ik mag van de baas een library uitzoeken die we de komende paar jaar gaan gebruiken.
Ik heb zelf een lijstje gemaakt met daarop onder andere PdfSharp, Winnovative, Spire.PDF, Foxit PDF en EvoPDF. Het is alleen een beetje lastig kiezen omdat je van al die marketingwebsites niet veel wijs wordt
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Ja, de bug zit nog steeds in mijn programma en ik moet nu de tabel legen om de nieuwe versie te deployen.
10min and counting

edit:
(1916720 row(s) affected)
00:13:02!!!
Wauw
[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 22-08-2014 00:47 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 22-08-2014 01:01 ]
Iemand een bakkie?
* Solopher slingert een Jura machine in de cloud.
* OkkE heeft wel behoefte aan koffie. Beetje opstart problemen dankzij ‘t bier gister.
Het is vies omdat er betere opensource licenties bestaan.Douweegbertje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:32:
Zo vies is het niet?.. Je betaald of je maakt je applicatie opensource
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat is de input? Als het html is, http://wkhtmltopdf.org/ (icm http://www.megustaulises....-to-pdf-with-pechkin.html)Avalaxy schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:18:
Vraagje: wat gebruiken mijn mededevschuur.NETters om PDF's te genereren? Op google vind je het meest over iTextSharp maar die heeft een hele gore AGPL licentie. Ik mag van de baas een library uitzoeken die we de komende paar jaar gaan gebruiken.

Vind je werk het ook fijn dat je mail nu door Google *en* Dropbox wordt gelezen gescanned?OkkE schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:20:
Geen idee... Omdat het een fijne app is met (imho) handige features als “Later” en o.a. “To Read” lijst?Ik heb Mail.app nooit serieus gebruikt, ben van web based Gmail direct overgestapt naar Mailbox. Maar de optie om mails later (na paar uur, paar dagen of paar weken, bijv.) terug te laten komen in je inbox vind ik vooral erg fijn voor m'n werk mail.
boeit mij vrij weinig... mijn mail staat toch al bij google.. en ik denk dat het prima gaat werken met mailbox op mijn iDevices.. Dus mocht je nog een invite over hebben kom maar door Okkewouterwouter2 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:28:
[...]
Vind je werk het ook fijn dat je mail nu door Google *en* Dropbox wordt gelezen gescanned?
Driving a cadillac in a fool's parade.
We gebruiken al lange tijd Gmail op werk en m‘n baas kwam met Mailbox, dus lijkt me geen issue nee.wouterwouter2 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:28:
[...]
Vind je werk het ook fijn dat je mail nu door Google *en* Dropbox wordt gelezen gescanned?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.