Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
Ik heb mijn shield terug gestuurd. Constante problemen met wifi die elke keer weg viel en slechte batterij. 10% na 20 browser :(

Controller was wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Terug gestuurd of RMA?

Wat ik hierboven lees is eigenlijk "mijn shield kwam met een defecte batterij en ik heb een router die niet goed samenwerkt met de shield".

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Leo1010 schreef op zondag 21 december 2014 @ 01:41:
Terug gestuurd of RMA?

Wat ik hierboven lees is eigenlijk "mijn shield kwam met een defecte batterij en ik heb een router die niet goed samenwerkt met de shield".
Moet je router nog aan bepaalde eisen voldoen dan voor deze tablet?
Weet niet of het gewaardeerd wordt als ik, naast een nieuwe tablet ook een nieuwe router moet halen...

Heb er eentje van 3 jaar terug, dus misschien is het sowieso een goed idee, maar toch...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Iemand ervaring met Fifa 15 op de Shield? Is zowat de enige game die ik ooit gespeeld heb op een console en zou wel eens willen weten wat de ervaringen hiermee zijn.

Ik ben aan het uitkijken om eventueel een Xbox One te gaan halen, en een tablet staat al zolang op mijn verlanglijstje, maar als je met deze tablet beide kan combineren dan zou dat perfect uitkomen natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Ik zit er sterk over na te denken om de shield aan te schaffen voor allround gebruik. Nou was mij vraag is de tablet geschikt voor een beetje internetten filmpjes kijken en muziek luisteren of kan ik dan beter voor een andere tablet kijken. Het 8 inch scherm in combinatie met stock Android spreekt me eigenlijk het meeste aan en de 16:9 verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morren schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:24:
Ik zit er sterk over na te denken om de shield aan te schaffen voor allround gebruik. Nou was mij vraag is de tablet geschikt voor een beetje internetten filmpjes kijken en muziek luisteren of kan ik dan beter voor een andere tablet kijken. Het 8 inch scherm in combinatie met stock Android spreekt me eigenlijk het meeste aan en de 16:9 verhouding.
Je zou naar MM moeten gaan en een 8 inch van samsung in handen moeten houden.
Zelf vind ik het net iets te klein. Maar voor mij op papier het beste.
Heeft front speakers snelle processor/bijna stock android/micro sd en micro hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mini-HDMI*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hmz... N.a.v. wat er op de Nvidia site staat (32gb + 3 games + controller voor 399) maar gaan bellen Paradigit (deze hebben de tablet nog op voorraad).

Helaas doen zij niet met deze actie mee. Ze hebben wel meegedaan, maar dit is plotseling opgehouden en nu dus niet meer van toepassing.

Beetje jammer, vooral gezien op de Nvidia site de actie van 20 - 24 december geld.
Die 60 euro is toch best wel een aardige smak geld die je dan bespaart...
Hoop dat er andere winkels zijn die er wel aan mee doen, maar dat wordt nog interessant ben ik bang :(

Edit: Uiteindelijk de tablet bij Alternate besteld. Als je daar de tablet + cover of controller (of beide) besteld, krijg je korting. 10 euro op de controller en 5 op de cover.
Niet helemaal de aanbieding van Nvidia, maar ach, beter dan niets.

Nu maar hopen dat PostNL lief voor me is en ik hem morgen vast mag houden en met kerst kan uitproberen :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Renquin op 23-12-2014 18:39 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 16 GB versie besteld
ben benieuwd of ik het morgen al binnen heb

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
snah001 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:20:
En de LTe versie van de Shield incl. controller en met game pack gaat in de kerstaanbieding in de VS voor $399,-.
Benieuwd of die ook hier wordt aangeboden.
Dan zal het hier ook wel weer gelden net als met Black Friday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Renquin schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:38:
Hmz... N.a.v. wat er op de Nvidia site staat (32gb + 3 games + controller voor 399) maar gaan bellen Paradigit (deze hebben de tablet nog op voorraad).

Helaas doen zij niet met deze actie mee. Ze hebben wel meegedaan, maar dit is plotseling opgehouden en nu dus niet meer van toepassing.

Beetje jammer, vooral gezien op de Nvidia site de actie van 20 - 24 december geld.
Die 60 euro is toch best wel een aardige smak geld die je dan bespaart...
Hoop dat er andere winkels zijn die er wel aan mee doen, maar dat wordt nog interessant ben ik bang :(

Edit: Uiteindelijk de tablet bij Alternate besteld. Als je daar de tablet + cover of controller (of beide) besteld, krijg je korting. 10 euro op de controller en 5 op de cover.
Niet helemaal de aanbieding van Nvidia, maar ach, beter dan niets.

Nu maar hopen dat PostNL lief voor me is en ik hem morgen vast mag houden en met kerst kan uitproberen :*)
Wat is hoorde is dat die actie tijdens de kerstdagen is en niet daarvoor. Afgelopen zaterdag had PAradigit die actie ook iig tijdens de opening van hun game corner in Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net upgedate naar 5.0.1. Loopt nog altijd stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Yep, hier wordt de update ook gemeld.
Straks maar even uitvoeren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Cinemaskoop schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:07:
[...]

Wat is hoorde is dat die actie tijdens de kerstdagen is en niet daarvoor. Afgelopen zaterdag had PAradigit die actie ook iig tijdens de opening van hun game corner in Eindhoven
Op de nvidia site is de actie van 20-24 december.
Naja, maakt niet meer uit voor mij, hij is besteld :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
je kan nog cancelen toch? :)

Scheelt wel een stuk als je de controller twv 59,99 er gratis bij krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Cinemaskoop schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:27:
je kan nog cancelen toch? :)

Scheelt wel een stuk als je de controller twv 59,99 er gratis bij krijgt
Nope, is al onderweg namelijk ;) Hoop hem binnen een paar uur in m'n handen te hebben.
Ach ja, nu 15 euro korting gekregen en voor de kerst binnen :) (kan ik het bij m'n schoonouders ook weer overleven vrijdag :') )

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor iedereen die zijn Shield geroot heeft hier de volledige Rom 5.0.1. Update Zip voor de LTE versie!!!
Flashen via CWM en na het flashen wederom CWM opnieuw flashen via ADB.
Daarna via CWM laatste SuperSu flashen en alles werkt weer geroot en alles naar behoren.

http://ota.nvidia.com/ota...ll_ota-29082_493.9700.zip

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 24-12-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Zo, tablet is binnen. Nu maar eens gaan instellen/games installeren en e.e.a. uitproberen.
Gaat een leuke kerst worden :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Ik krijg net de actie in de mail.

https://e.paradigit.nl/2/...CkVAMMZpP4DKMjlCIY8XPaW4i

Tijdens de kerst dus weer een gratis controller bij de 32gb shield versie (en de games bundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
Paradigit heeft zolang de voorraad strekt weer de actie met LTE 32gb variant met gratis green bundle game pack en controller voor 399,-

@Leo1010: Mijn shield is echt terug, dus geen RMA. Ik lees redelijk veel problemen met Wifi op het net en mijn router doet het prima met alle andere 30 devices van mij en mijn vrienden die hier regelmatig gebruik maken van wifi. Geen reden dus om mijn router te verdenken. Denk eerder dat de shield of erg picky is qua wifi routers of deze had een fabricagefout. Ik heb geen zin om een andere router te moeten kopen of om te hopen dat het na een RMA is opgelost.
Ik ben één van die vervelende consumenten die voor 400 euro gewoon een goed werkend apparaat wil en niet problemen vanaf dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik weet niet precies wat nou "het" wifi probleem is waar iedereen het over heeft, maar als je moeite hebt met het connecten met je router, probeer de WPS knop eens. Heeft me met een KPN-box al meerdere malen kunnen redden, onder andere voor de 3DS, 2 goedkope tablets EN de Shield. (kun je eventueel na het connecten weer uit zetten als je dat wilt)

Zelf net de Shield Tablet een goede week in bezit, en moet zeggen dat hij echt uitermate goed bevalt! Was een beetje sceptisch met alle reacties over de Lollipop update, maar heb tot nu toe nog geen seconde spijt gehad. Voor wat ik er mee gespeeld heb werken de Hub-games verrassend vloeiend met maar een 10Mbit lijntje. Het game-streamen via de pc werkt uitmuntend, gamen vanuit je luie bed is nog nooit zo makkelijk geweest. Geen snoeren, zo'n beetje alle games werken wel en de controller is heerlijk voor iemand met van die berenklauwen zoals ik.

Enige vinger-bijt moment was vanmiddag met de 5.0.1 update omdat ik ge-root ben. Ben nog niet zo lang thuis in flashen, ROM'en en rooten. Dus dat was wel even spannend toen het boot logo een minuut of 2 bleef zweven. O-)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Cinemaskoop schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:23:
Ik krijg net de actie in de mail.

https://e.paradigit.nl/2/...CkVAMMZpP4DKMjlCIY8XPaW4i

Tijdens de kerst dus weer een gratis controller bij de 32gb shield versie (en de games bundel)
Ach ja, zal je altijd zien...
Naja, heb hem iig nu ipv pas zaterdag. Da's ook wel 45 euro waard :')

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Je kan em alsnog terugsturen haha :)

• Xcalibur_d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-01-2024
Inmiddels ook de 32gb versie in huis en bevalt prima.
Echter zie ik onder storage dat ik naar 11.61GB totaal storage heb. Dat valt dan weer vies tegen. En yep volgens de doos is dit echt de 32gb versie... Nu na het downloaden van de gratis games nog maar iets meer dan 4gb beschikbaar....

Hebben jullie dat ook?

[ Voor 15% gewijzigd door Xcalibur_d op 25-12-2014 16:07 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je de 16GB versie. Verkeerde doos.. Retour vragen.

• Renquin
Xcalibur_d schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:05:
Echter zie ik onder storage dat ik naar 11.61GB totaal storage heb. Dat valt dan weer vies tegen. En yep volgens de doos is dit echt de 32gb versie... Nu na het downloaden van de gratis games nog maar iets meer dan 4gb beschikbaar....

Hebben jullie dat ook?
Mijn total storage (intern) is 25.63 GB.
Inmiddels nog maar 15.03GB van over (Half Life etc zijn groooot).

Denk idd ook dat je de 16GB versie hebt ontvangen -.-
Terugsturen en de goede vragen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen maar stuur het toch terug.
Het heeft voor mij teveel scherpe randen en daar ga ik mij aan irriteren.
Jammer want het scherm, de grote en de speakers bevallen wel

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur_d
  • Laatst online: 01-01-2024
Xcalibur_d schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:05:

Hebben jullie dat ook?
Strange... Ik wilde gisteren het apparaat terugbrengen, dus eerst een factory reset gedaan, om al mijn gegevens te wissen. Tadaa nu 26,17gb totale ruimte.

Geen idee wat er mis was gegaan. Volgens mij had ik na het ontvangen van het apparaat gelijk 2 udates geïnstalleerd. Mocht iemand het zelfde issue ervaren... Dit was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Xcalibur_d schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:06:
[...]

Strange... Ik wilde gisteren het apparaat terugbrengen, dus eerst een factory reset gedaan, om al mijn gegevens te wissen. Tadaa nu 26,17gb totale ruimte.

Geen idee wat er mis was gegaan. Volgens mij had ik na het ontvangen van het apparaat gelijk 2 udates geïnstalleerd. Mocht iemand het zelfde issue ervaren... Dit was de oplossing.
Misschien een refurbished gehad ofzo?
Is wel heel gek iig...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hij heeft na ontvangst waarschijnlijk eerst de update naar 5.0.0 uitgevoerd en daarna naar 5.0.1.
Zou eigenlijk geen invloed moeten hebben op de beschikbare vrije ruimte maar kan dat toch niet uitsluiten.
Destijds met overgang van Jellybean naar Kitkat waren er ook vergelijkbare problemen.
Zo zou ik sowieso na ontvangst van de tablet en het uitvoeren van alle OTA updates een factory reset uitvoeren. Dan ben je zeker dat alle rommel verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
snah001 schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:52:
Hij heeft na ontvangst waarschijnlijk eerst de update naar 5.0.0 uitgevoerd en daarna naar 5.0.1.
Zou eigenlijk geen invloed moeten hebben op de beschikbare vrije ruimte maar kan dat toch niet uitsluiten.
Destijds met overgang van Jellybean naar Kitkat waren er ook vergelijkbare problemen.
Zo zou ik sowieso na ontvangst van de tablet en het uitvoeren van alle OTA updates een factory reset uitvoeren. Dan ben je zeker dat alle rommel verdwenen is.
Die van mij heeft zichzelf ook naar 5.0.0 en 5.0.1 geupdate, dit heeft echter niet in hetzelfde issue geresulteerd.
Maar maakt niet echt uit natuurlijk, balen genoeg dat het bij jou wel gebeurde...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
Xcalibur_d schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:06:
[...]

Hier dus hetzelfde probleem, had hem met de originelesoftware versie af fabriel al een keer gereset en dat werkte dus niet, daarna dus de ota's gedaan en nog steeds zag de mijne maar 16gb, na de ota's weer gereset en nog steeds maar16gb, ik dus vandaag effe naar de winkel, was gelukkig open en probleem gemeld, zouden een ander bestellen, kom thuis en ga hem resetten en weer in de doos doen en laten liggen tot omruilen, dacht echter na het bovenstaande bericht van Xcaliber, ik probeer het nog een keer, dus weer de setup door lopen en wis en waarachtig het wonder was geschied, hij ziet nu wel 32 gb.

Het blijft vaag, maar ben blij dat het werkt.
morgen dus maar effe naar de winkel en door geven dat het is opgelost, hoe vaag het ook blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 17:08
Zou er over 3 maanden een shield 2 worden aangekondigd of wordt het zoals de shield 1 pas na 6 maanden gedaan? Ben in iedergeval benieuwd naar de verbeteringen.

nieuws: Nvidia presenteert mobiele chip met acht cores en Maxwell-gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als die chipset daadwerkelijk in mobiele apparatuur gebruikt gaat worden, dat is nog afwachten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van ruis op het moment dat de tablet? Als de tablet een geluidje afspeelt hoor ik voor een paar seconden ruis en bij muziek is er een constante ruis.
de tablet gaf ruis bij de shure se215 en audio technica ath-m50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Nu heb ik de Shield ook al een maandje en hij werkt verder prima als tablet en is lekker snel. Nu ben ik het game stream gedeelte aan het testen en vind het een beetje tegen vallen.

Wired aangelsoten op mijn netwerk met een USB nic adapter, verbinding maakt hij ook netjes met mijn PC maar bij verschillende games opstarten via de tablet zorgt ervoor dat mijn hele PC vast loopt. Mijn PC werkt verder prima normaal gesproken.

Was benieuwd of mensen dit ook ervaren.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb het een paar keer getest en werkt wel goed hier.
Echter je moet er wel een Nvidia kaart in hebben en wel een Geforce GTX 650 of hoger.
Lees anders ook even hier (Engels) wat de systeem vereisten zijn:

http://shield.nvidia.com/tablet-faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ben wel benieuwd, iemand al zo overtuigd van GRID dat een abbo er gaat komen? Ik las ergens iets van 7,- voor 250 spellen, 6,- voor de nieuwste en het recht om MMO's te spelen of 10,- voor alles.
Afhankelijk van het aanbod is 10,- nog steeds niet echt slecht.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Het streamen werkt bij mij ook niet vlekkeloos, de videokaart voldoet ruimschoots. Hopelijk komen er nog bugfixes, met de tablet zelf ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Weet niet wat voor router je hebt (bij voorkeur minimaal een N-type) maar stel deze eens in op een ander kanaal.
Gebruik ook de app Wifi-Analyzer waarmee je kunt zien hoe sterk het ontvangstsignaal is op het kanaal waar je nu zit en of de kanalen in de buurt al vrij vol zitten.
Als het kan kiezen voor het kanaal met de hoogste signaal sterkte en minst bezet of gestoord door buurtkanalen.

• snah001
Inmiddels is OTA 2.2.1. uit.
Via XDA ook te downloaden als volle Rom Zip om te flashen via TWRP of CWM.

• Renquin
snah001 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:46:
Inmiddels is OTA 2.2.1. uit.
Via XDA ook te downloaden als volle Rom Zip om te flashen via TWRP of CWM.
Ah, vroeg me al af wat die update vanmiddag was.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels al een tijdje verder na laaste posting.
Geen nieuws onder de zon betreffende updates e.d.
Lees hier verder niks meer over problemen dus denk dat iedereen er nog steeds erg over tevreden is zoals ik dat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
Ik zit te twijfelen tussen de tab s 8.4 en de nvidia shield tablet. Beide hebben vele positieve ervaringen en enkele negatieve. Wat raden jullie aan? Hebben jullie ook getwijfeld over de tablet en waardoor is de keuze gevallen voor de nvidia shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Stylus, stock Android, extra mogelijkheden wat betreft controller enzo :) Done deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
jringel77 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:20:
Ik zit te twijfelen tussen de tab s 8.4 en de nvidia shield tablet. Beide hebben vele positieve ervaringen en enkele negatieve. Wat raden jullie aan? Hebben jullie ook getwijfeld over de tablet en waardoor is de keuze gevallen voor de nvidia shield?
Heb over een aantal tablets nagedacht, maar toch uiteindelijk voor de Shield gegaan afgelopen december.

Ben ik er nog steeds blij mee? Ja en nee.
Zoals hierboven aangegeven: Het is een super snelle tablet met stock android, een stylus en een controller (als je die erbij koopt). De controller heb ik eigenlijk niet meer gebruikt na een paar keer Half Life 2 op de bank.

Het grote probleem wat ik met de tablet heb, is dat WiFi idd wat onstabiel is zo nu en dan.
Dit is vooral irritant als je een filmpje ligt te kijken of een spel aan het spelen bent waarbij je ineens gedisconnect bent...

Al met al zou ik deze nog steeds aanraden, maar ik hoop dat er inmiddels een nieuwe revisie is met minder WiFi-problemen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
Dat wifi is inderdaad wat ik vaker tegenkom en dat is toch wel een groot probleem. Aangezien ik hem voornamelijk zal gebruiken voor netflix webbrowsen mailen en dergelijke, kortom altijd wifi nodig.

Iemand die hem onlangs heeft gekocht en minder last heeft van de wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hier nog nooit WiFi-problemen gehad eerlijk gezegd en heb het ding al een half jaar ofzo...
Wordt regelmatig meegesleept naar andere locaties, dus andere WiFi-netwerken en dergelijke.

Mensen die problemen hebben vind je vaker op het internet heh, met hun klachten, denk daar ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Ik heb zelf nu ook een half jaar mijn Shield en ik heb zelf de WiFi problemen gelukkig niet. Wat mijn apparaat wel heeft is de ruis uit de speakers als het verder helemaal stil is. Soms heb ik weleens op een kussen of een deken liggen en dan hoor ik de ruis best duidelijk, maar als ik dan de tablet in de handen pak wordt het volume van de ruis opeens hoorbaar minder? De tablet doet het verder prima, maar die ruis is soms wel irritant.

Verder nog wel hartstikke tevreden ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
Dankjullie. Ik denk dat het toch de nvidia shield wordt ja. Ook met oog op de toekomst gaat deze tablet waarschijnlijk nog lang mee, ivm specs en stock android updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Laatst online: 31-08 09:26
Ook aan het kijken naar de shield tablet (of evt iPad mini), maar ik lees erg veel geruchten over een nieuwe versie met Tegra X1 cpu. Of die er komt geen idee, maar het lijkt me wel waarschijnlijk dat er in de komende maand meer nieuws over zal bekend raken.

De originele shield (met K1) is ook al bijna 1j oud dus een update lijkt me niet totaal onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tuurlijk komt die :)
Heb hier beide NVIDIA Tablets, de Tegra Note en Shield Tablet, beide presteren nog goed zoals altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb de LTE versie en heb -0- problemen met zowel Wifi als LTE.
Reis letterlijk regelmatig over groot deel van deze aardkloot en de shield heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Laatste keer dat ik een harde reboot heb uitgevoerd is destijds met de laatste Ota.
Draai stock geroot daar ik graag met Titaniumbackup betrouwbare backup's maak en ook met TWRP de hele Rom backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 22:24

zekerpixels

Victory Loves Preparation

UTwizard schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:39:
Ik heb zelf nu ook een half jaar mijn Shield en ik heb zelf de WiFi problemen gelukkig niet. Wat mijn apparaat wel heeft is de ruis uit de speakers als het verder helemaal stil is. Soms heb ik weleens op een kussen of een deken liggen en dan hoor ik de ruis best duidelijk, maar als ik dan de tablet in de handen pak wordt het volume van de ruis opeens hoorbaar minder? De tablet doet het verder prima, maar die ruis is soms wel irritant.
Verder nog wel hartstikke tevreden ermee :)
Heb je letterlijk ruis,
Ik had dit met meer piepende geluiden, echter heb ik dit sinds de laatste update niet meer gehoord. (ik heb wel het idee dat dit vaker te horen was als het mediavolume op minimaal staat)

Ik heb de 32GB LTE versie van ongeveer een maand na release in Nederland. WIFI werkt prima zowel op 2,4 en 5g nooit problemen mee, ook zeker noemenswaardig dat grid toch echt wel lekker speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb de 32Gb LTE versie destijds gereserveerd en dus geleverd dag na starten leveringen in NL.
Heb geen enkel probleem met ruis o.i.d. en geen problemen zowel met Wifi als Lte.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 10-05-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Miet er wel bij zeggen dat de spiepende/ruis geleuiden erg zelden voorkwamen, Ik weet verder niet hoeveel dit bij de anderen voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
zekerpixels schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:25:
[...]

Heb je letterlijk ruis,
Ik had dit met meer piepende geluiden, echter heb ik dit sinds de laatste update niet meer gehoord. (ik heb wel het idee dat dit vaker te horen was als het mediavolume op minimaal staat)
Echt ruis inderdaad. Ik heb ook eenmalig echt een piepend geluid gehad, maar de ruis uit de speakers heb ik continue. Als er verder geluid uit de speakers komt (games, YouTube, bijv) dan is de ruis niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de shield controller in combinatie met de PC?
op de site van Nvidia staat dat het kan, (en op Youtube zijn ook wat voorbeelden te zien) maar ik zie geen linkjes met hoe dat dan zou moeten.
als ik de controller via USB aan mijn PC koppel dan ziet hij de controller wel, maar alleen het touchpad gedeelte van de controller is actief.
Am I missing something?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Op de computer heb je toch een muis?
De drivers zullen wellicht niet geoptimaliseerd zijn daarvoor.
Staan er geen drivers op de nvidia site?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
op de nvidia site vind ik dit:
http://shield.nvidia.com/support/shield-controller/faq/1
als de dan klikt op: can I use the Shield controller with a PC?
wordt het volgende aangegeven:

Yes. The SHIELD controller is compatible as a wired controller with a Windows 7 or Windows 8 PC running GeForce Experience. Learn more here including the full system requirements and list of supported features.

alleen staat er in de tekst geen enkele link aangegeven, dus waar die learn more here nu naartoe wijst... geen flauw idee.
het zou met drivers kunnen werken, maar misschien werkt het wel alleen maar met games die de Geforce Experience herkent?

Het leek me wel handig. Ik vind de Shield controller een fijne controller om mee te gamen, dus waarom ook niet op mijn PC aansluiten... als ik nu maar eens uit kon vinden hoe.

overigens, op youtube dus bijvoorbeeld het volgende filmpje om te laten zien dat het werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=_rgFJ5_RZ9g

maar ook daar alleen maar wazige informatie in de comments over hoe je dit aan het werk krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ben nu een tijdje in het bezit van een shield tablet, maar met 19 mei in het verschiet eindelijk een goede rede om de game stream functie te gebruiken. Ik heb het al getest met GTA5 en met TW2 en het werkt allemaal erg soepel en volgens de network tests heb 2ms input lag via de controller wat te verwaarlozen is.

Ik heb even de search optie gebruikt voor dit topic, maar kon er niets over vinden. Ik heb het niet nodig met de game van 19 mei, maar het zou best handig zijn met een game als GTA5. Teamspeak. Weet iemand of het mogelijk is om teamspeak te installeren en te runnen tijdens het runnen van game-stream? Op die manier kan ik gezellig chatten zoals altijd, maar dan wel gamen op 42".

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:04
Freeze-Oh schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:21:
....

maar ook daar alleen maar wazige informatie in de comments over hoe je dit aan het werk krijgt...
Gewoon via USB aansluiten en het werkt, hij gaat geen drivers installeren of zo.
Maar heb wel een gforce kaart. Misschien zit het daar in de drivers verwerkt.

Net even getest met Skyrim, Farcry 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
Ik heb hem inmiddels binnen, prima tablet, geen last van wifi problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
Overgeef Dave schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:56:
[...]

Gewoon via USB aansluiten en het werkt, hij gaat geen drivers installeren of zo.
Maar heb wel een gforce kaart. Misschien zit het daar in de drivers verwerkt.

Net even getest met Skyrim, Farcry 3 en 4.
Ah, ja.... Far Cry en Tomb Raider werken bij mij ook.
Maar het werkt dus alleen bij maar bij bepaalde games.
Ik had er al een paar getest en waarschijnlijk net geen geluk gehad (onder andere Darksiders 2 doet het dus bijvoorbeeld niet)

De controller werkt dus niet voor elk spel.... wel een beetje jammer.

Ik denk dan dat het met de Geforce experience software te maken heeft.
dat die als laag tussen je controller en de game zit.
Nog even gezocht naar lijst met games die dan op deze manier gesupport worden, maar ook daar kom ik niet zo ver.

Het is nu in ieder geval een stukje duidelijker.
Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag de OTA naar Android 5.1 binnen gekregen.
Echter toch deze separaat als hele Rom gedownload en via TWRP dirty geflashed, gereroot en hupsaké, update naar 5.1 klaar.
Alles loopt lekker snel (was voorheen ook zo) zonder haperingen en zien of accugebruik verbeterd is over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
snah001 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:53:
Vandaag de OTA naar Android 5.1 binnen gekregen.
Echter toch deze separaat als hele Rom gedownload en via TWRP dirty geflashed, gereroot en hupsaké, update naar 5.1 klaar.
Alles loopt lekker snel (was voorheen ook zo) zonder haperingen en zien of accugebruik verbeterd is over een paar dagen.
Hier gewoon netjes de update vanuit Nvidia laten installeren.
Het lijkt erop dat enkele grafische glitches verholpen zijn, maar moet nog wat spellen uitproberen om het van alles zeker te weten.
Verder is de tablet inderdaad nog steeds reete snel en moet ik de eerste app/game nog vinden die er niet vloeiend op loopt ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteren mijn Shield binnen gekregen. Merk dat hij inderdaad flink vertraagt hier en daar, zeker in Chrome. Hoop dat de nieuwe update straks veel van de problemen fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb vandaag ook een Shield gekocht en zat maar te prutsen om de 5.1 erop te krijgen maar die is schijnbaar door Nvidia terug getrokken omdat bij sommige users de speakers doorfikten na de update: https://forums.geforce.co...thread-released-5-22-15-/
https://forums.geforce.co...damaged-after-3-0-update/

Ik ga hem dus maar ff inrichten en zie wel wanneer de verbeterde 5.1 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Bierkameel schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:35:
Ik heb vandaag ook een Shield gekocht en zat maar te prutsen om de 5.1 erop te krijgen maar die is schijnbaar door Nvidia terug getrokken omdat bij sommige users de speakers doorfikten na de update: https://forums.geforce.co...thread-released-5-22-15-/
https://forums.geforce.co...damaged-after-3-0-update/

Ik ga hem dus maar ff inrichten en zie wel wanneer de verbeterde 5.1 uitkomt :)
Wow, lekker dan.
Gelukkig gebruik ik de speakers meestal niet, dus dat scheelt :')

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Ik ben mezelf aan het orienteren voor een nieuwe phablet (ja wil hem ook als telefoon kunnen gebruiken) en zie de Nvidia Shield Tablet (LTE) en de Galaxy Tab S 8.4 (LTE) eigenlijk boven op mijn lijstje uitkomen.Nu is mijn vraag (gezien ik geen duidelijk antwoord op internet kan vinden) kan je ook bellen met de Shield? En dan bedoel ik niet via 14 verschillende apps te installeren. Maar gewoon via de standaard call manager van Android.

De rede dat ik een tablet wil als telefoon is vanwegen mijn ogen. Die gaan de laatste tijd wat hard achteruit. En dan wil ik wel een degelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Eergisteren de punt van de Stylus afgescheurd. Helaas ook echt een vervelende scheur. Nu maar een Stylus bij Alza besteld. Scheelt zelfs inclusief verzendkosten nog bijna 7 EURO. NU maar hopen dat het een fluke foutje was en dat de volgende niet weer net zo snel scheurt (precies bij de rand waar het over gaat in aluminium).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Helaas, stylus van de Shield vind ik ten opzichte van de Tegra Note een heel stuk minder, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
ShockWave_Omega schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:06:
Ik ben mezelf aan het orienteren voor een nieuwe phablet (ja wil hem ook als telefoon kunnen gebruiken) en zie de Nvidia Shield Tablet (LTE) en de Galaxy Tab S 8.4 (LTE) eigenlijk boven op mijn lijstje uitkomen.Nu is mijn vraag (gezien ik geen duidelijk antwoord op internet kan vinden) kan je ook bellen met de Shield? En dan bedoel ik niet via 14 verschillende apps te installeren. Maar gewoon via de standaard call manager van Android.

De rede dat ik een tablet wil als telefoon is vanwegen mijn ogen. Die gaan de laatste tijd wat hard achteruit. En dan wil ik wel een degelijk apparaat.
Nee volgens mij niet, de sim is alleen voor data.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Ok dank je voor de snelle reactie. Weet ik wat ik moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
CLB schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:56:
Helaas, stylus van de Shield vind ik ten opzichte van de Tegra Note een heel stuk minder, jammer.
Kan je hier iets specifieker in zijn, ben heel benieuwd naar je redenatie namelijk gezien dit voor mij persoonlijk een van de fijnste stylus' is waar ik tot nu toe mee gewerkt heb.
Ligt goed in de hand, is precies groot genoeg en glijd niet zo veel.
Verder vind ik de software heel goed reageren op welk gedeelte van de punt je tegen het scherm aandrukt.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zie het stukje specifiek over de stylus in m'n review op Androidworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
grappig hoor, dat je GTA V kan spelen op je Shield tablet
maar ja, een dergelijk game is toch het best te spelen met een muis
zelfde geldt voor games als Tomb Raider, Portal 2, CounterStrike, etc

verder wel heel tevreden met mijn Shield, had in een opwelling de TabPro 12.2 gekocht, dat ding is dus echt VEEL te groot, gebruik nu alleen nog in bed, om films/youtube te kijken (zou leuk zijn als er een Asus Transformer achtige keyboard dock voor was om er een soort laptop van te maken)

was dus aan het kijken voor iets anders, samsung tablets met hun vaste navi knoppen vielen allemaal af
Shield tablet leek me te klein, eigenlijk wilde ik een 10" tablet (mis m'n Note 10.1 nog steeds), maar bij nader inzien is 8" eigenlijk een heel handzaam formaat

ding was in diverse games behoorlijk laggy, draaide op 5.0 een custom kernel, die vind ik op 5.1 voorlopig niet nodig, ik wacht sowieso even tot er een fix uit is voor 5.1

echt jammer is de SD card support, maar ik ga vanavond even een tip van XDA proberen, sd kaart via de pc formateren en een label geven, zou eea moeten oplossen

overall toch behoorlijk tevreden :)

[ Voor 12% gewijzigd door JarlSX op 03-06-2015 10:10 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

JarlSX schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:09:
echt jammer is de SD card support, maar ik ga vanavond even een tip van XDA proberen, sd kaart via de pc formateren en een label geven, zou eea moeten oplossen
Heb gisteren een 64Gb kaartje als NTFS geformatteerd en een label gegeven, die werkt in ieder geval gewoon in m'n tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
kun je, met een filemanager, zonder root, bestanden verplaatsen van intern naar extern?
zoals opgenomen gameplay ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

JarlSX schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:09:
grappig hoor, dat je GTA V kan spelen op je Shield tablet
maar ja, een dergelijk game is toch het best te spelen met een muis
zelfde geldt voor games als Tomb Raider, Portal 2, CounterStrike, etc
Dat mag je inderdaad vinden. Voor een "shooter" als portal 2 en een echte shooter als CounterStrike ben ik het met je eens.

Echter ik heb GTAV in het begin gespeeld door af te wisselen tussen keyboard+muis en controller. De controller is voor alle situaties muv van schieten de superieure control optie imho. Vooral omdat het analoge input is. Met andere woorden W in drukken als je auto rijdt geeft meteen vol gas er is geen tussenmaat. Met de controller kan je de trigger een "beetje" indrukken om zo meer controlle te hebben. Dit is een klein voorbeeldje maar het zijn de kleine dingen die bij elkaar opgeteld zorgen voor in mijn ogen betere controlle met een controller. Vandaar ook veel via mijn tablet op me tv gespeeld.

Ik speel nu witcher 3 op m'n tv via de shield. Sinds de meest recente GeForce experience is dit mogelijk. Ik zou echt niet meer op me pc willen spelen :D

Dat kwam ik eigenlijk even vertellen, er was namelijk een bug met Witcher 3 dat er voor zorgde dat je geen geluid had op de shield, dat was te fixen door je headphones uit je computer te halen nadat je witcher had opgestart. Maar nu dus met de nieuwste GeForce Experience gefixed.

Vraagje though, ik vind die shield controller beter vast houden en spelen dan de xbox360 controller. Maar de controller input word op m'n pc niet herkend als "active" input, dus niet bij spelen op m'n tablet, maar met usb kabel verbonden op pc. Wat er dan gebeurt is: power saving gaat aan en me scherm word zwart. Heeft iemand hier een oplossing/workaround voor?

Also, Tomb Raider(2013) speelde zo veel beter met een controller, tis gewoon niet grappig meer. En batman arkham. En Dark Souls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik ben geen controller gewend, eerlijk gezegd, ik speel alleen Gran Turismo met controller

dat van het beeld uitvallen, ik speel met een PS3 controller Assetto Corsa op de PC
(want geen stuur en keyboard is geen doen, ik snap dus ook je punt over het spelen van GTA V op de shield, met analoge sticks rijden is wel een stuk beter dan keyboard, helaas heb ik geen shield controller maar een goedkoop bluetooth ding, ik kan wel instappen maar niet rijden)

anyway, mijn beeld gaat niet op zwart, input wordt dus wel herkend
ik gebruik wel de MotioninJoy Drivers en Better DS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

JarlSX schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:04:
kun je, met een filemanager, zonder root, bestanden verplaatsen van intern naar extern?
zoals opgenomen gameplay ed
Ik kom er net achter dat ik inderdaad niet kan schrijven naar mijn sd kaart. Fijn... :/

Update:
Ah, na dat ik deed wat ES Fileexplorer me vroeg, lukte het gewoon. Lezen is een kunst...

[ Voor 13% gewijzigd door DizzyWeb op 03-06-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
komen er dan bij jou twee opties tevoorschijn?
bij mij was het onder 5.0 alleen t interne geheugen wat tevoorschijn kwam

edit: absurd, formateren als NTFS en hij komt ineens wel tevoorschijn
had overigens wel al een label "android", maar t'is puur het exFat waar ie niet mee om kan gaan
waar ie m notabene zelf mee formateert.....

[ Voor 46% gewijzigd door JarlSX op 03-06-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik weet niet waar je het nu precies over hebt... Ik kan met een file explorer op de sd kaart schrijven en ik kan apps naar de sd kaart verplaatsen in ieder geval.

Edit, lijkt me sterk dat Android dat doet, die heeft namelijk helemaal geen exFAT ondersteuning. Daarom zie je juist overal terug dat je kaarten >32Gb als NTFS moet formatteren op een PC.

[ Voor 37% gewijzigd door DizzyWeb op 03-06-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik kon in de popup waar ES File Explorer naar verwijst alleen het interne geheugen kiezen, nu dus allebei...

edit: zeker weten dat Android dat doet, net geprobeerd

-kaart was geformateerd op de PC, met NTFS
-in Shield tablet gestoken, schrijf permissies waren ok
-unmount en format in de tablet
-terug lezen op de PC: exFat geformateerd......

edit2: is ook niet raar, Android draait op linux, die zal geen NTFS kiezen als standaard filesystem

[ Voor 64% gewijzigd door JarlSX op 03-06-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Na 1 1/2 week op Android 5.1 is gebleken dat het accugebruik 20% verbeterd is bij gelijk gebleven gebruiksprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

snah001 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:15:
Na 1 1/2 week op Android 5.1 is gebleken dat het accugebruik 20% verbeterd is bij gelijk gebleven gebruiksprofiel.
De accuduur is inderdaad merkbaar verbeterd, ook voelt het wat sneller aan (maakt oa sneller verbinding met wifi (nee, er is niks aan mijn router veranderd)).

Overigens vind ik het nog steeds wel een misser voor een tablet dat het pull-down menu niet zoals in 4.4 is.
(Vanaf links of rechts boven een ander menu ipv twee keer)

[ Voor 9% gewijzigd door zekerpixels op 04-06-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ik heb sinds de 5.1 update het probleem dat mijn Shield bij iedere keer opstarten het proces doorloopt van "Optimizing apps x out of x"

Daarna werkt het gewoon, maar het is wel iedere keer 10-15 minuten wachten tot de tablet is opgestart, dat is wel irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

UTwizard schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:57:
Ik heb sinds de 5.1 update het probleem dat mijn Shield bij iedere keer opstarten het proces doorloopt van "Optimizing apps x out of x"

Daarna werkt het gewoon, maar het is wel iedere keer 10-15 minuten wachten tot de tablet is opgestart, dat is wel irritant :/
Dat heb ik alleen de eerste keer na een update, verder zie ik dat nooit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
is door diverse mensen gemeld op XDA, je bent dus zeker niet de enige

ik verwacht dat dit met een hotfix, zodra de OTA uitrol van 5.1 wordt herstart, wordt opgelost

@zekerpixels helemaal met je eens, die pulldown van 4.4 was veel handiger

zou fijn zijn als google eens ophield te doen alsof een tablet hetzelfde is als een telefoon
stomme navi knoppen in het midden, hoe onhandig is dat, was in 4.0-4.2 ook veel handiger (links)

[ Voor 44% gewijzigd door JarlSX op 04-06-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

UTwizard schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:57:

Heb je toevallig apps op je sd kaart staan? Zo ja, terug zetten naar je tablet, dan schijnt het opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik wil deze tablet graag kopen voor mijn phantom3 omdat deze 4k aankan. Nu zie ik dat de batterij niet zo heel lang mee gaat. Ik zit dus te twijfelen tussen een ipad minin 2 of de shield. Alleen de ipad mini 2 kan geen 4k afspelen maar heeft volgens mij een veel langer batterijduur. Wie kan mij vertellen hoelang de batterij meegaat bij gewoon gebruik. Ik heb hem nodig om de phantom te besturen in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
CLB schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:16:
Zie het stukje specifiek over de stylus in m'n review op Androidworld.
Ah, dat verklaard een hoop.
Mijn laatste stylus is alweer even geleden, vandaar dat ik er geen problemen mee heb.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

snah001 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:15:
Die 5.1 update, is dat een automatische update of moet ik die handmatig initaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

ye-roon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Die 5.1 update, is dat een automatische update of moet ik die handmatig initaliseren?
Is hier denk ik al meerdere keren gezegd, die update is door nVidia stopgezet vanwege wat nasty bugs. Sommigen zaten met kapotte speakers na de update, schijnbaar.

nVidia heeft nog niet aangegeven wanneer de gefixte update weer online komt. Gaat dus om een OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

....dubbelpost door spontane traagheid, excuus...

[ Voor 89% gewijzigd door DizzyWeb op 05-06-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
DizzyWeb schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:46:
[...]

Heb je toevallig apps op je sd kaart staan? Zo ja, terug zetten naar je tablet, dan schijnt het opgelost te zijn.
Ik heb inderdaad wel een aantal apps op mijn SD kaart staan. Daar ga ik dan weleens naar kijken. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

DizzyWeb schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Is hier denk ik al meerdere keren gezegd, die update is door nVidia stopgezet vanwege wat nasty bugs. Sommigen zaten met kapotte speakers na de update, schijnbaar.

nVidia heeft nog niet aangegeven wanneer de gefixte update weer online komt. Gaat dus om een OTA update.
In heb na Die update, geen anderen meer gezien.
Is het na het bekend worden dat de update in sommige gevallen oorzaak ik van schade, geen goed idee om naast de update terug te trekken ook een extra update/downgrade uit te sturen om de wijzigingen terug te draaien. (voor zover dat kan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik denk dat downgraden van 5.1 naar 5.0 niet kan via update, alleen via herinstall van 5.0 plus factory reset

ze moeten gewoon tempo maken met die fix-update

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.