Iemand al een idee wanneer de verwisselbare covers zoals de houtachtige beschikbaar worden?
Zelf heb ik verschillende keren de schermen van mijn Mi2's onderling uitgewisseld en 1 kapot scherm vervangen. Allemaal zonder problemen. Er moet toch iets fout zijn gegaan.Farmie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:12:
[...]
Tegen dat hij te verkrijgen is, is de qualcomm 805 gemeengoed bij high end phones.
+ het scherm van mijn Mi2 is defect nadat ik het wou vervangen omdat er een barst in het glas zat. Na dit nog werkend LCD te willen vervangen met een nieuw, geeft hij niets meer bij beide schermen...(Mi2 start wel nog op).
Heb mij een Galaxy S5 besteld. Deze komt woensdag binnen. Had geen zin meer te wachten op de 4G versie.
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de Xperia Z3 compact en de Mi4. Ik lees over het algemeen goede ervaringen van MI4 gebruikers. Waar hebben de meesten hun toestel besteld?
Ik zie bv op Xiaomishop dat de 64GB 538$ kost met verzending wat toch hoog is voor een toestel wat eigenlijk 299$ kost. En moet je dan nog betalen als ze het pakketje tegenhouden bij de douane?
Ik zie bv op Xiaomishop dat de 64GB 538$ kost met verzending wat toch hoog is voor een toestel wat eigenlijk 299$ kost. En moet je dan nog betalen als ze het pakketje tegenhouden bij de douane?
Verwijderd
Ik heb het gekocht bij ibuygou.com. Ging helemaal prima, en ze pakken het zo in dat het niet wordt aangehouden door de douane.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:56:
Ging helemaal prima, en ze pakken het zo in dat het waarschijnlijk niet wordt aangehouden door de douane.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Al meer bekend of en wanneer er n 4g versie voor de EU uitkomt?
http://www.gizchina.com/2...launch-date-october-28th/mcauseway schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:34:
Al meer bekend of en wanneer er n 4g versie voor de EU uitkomt?
Ik zag gisteren op deze site dat de xiaomi mi 4 black gereleased gaat worden op 28 oktober.
Echter nog geen 4g voor de EU.
Duurt allemaal erg lang
helaas... blijkbaar is China zelf nog de grootste en belangrijkste afzetmarkt
Wat versta je onder een 'zacht' scherm? Staan er haartjes op?n4m3l355 schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:22:
Sinds eergisteren heb ik een Xiaomi 4 gekregen. Ik heb zelf al een Mi3 naast m'n S4. De Mi3 vond ik altijd toch wel iets minder, gelet op hoe weinig deze kost is het een geweldig mobieltje maar vergeleken met de S4 vond ik het net ff minder. Denk aan een behuizing die zich laat torderen en binnen in aan het boveneind klok het alsof de PCB los zat. Ook viel bij mij na een half jaar de I uit de behuizing. Daarnaast is het scherm aan de zachte kant.
De 4 lijkt is net iets kleiner qua behuizing, het scherm is precies hetzelfde (voelt overigens ook weer zacht aan). De behuizing is wel een stuk steviger en is de alu rand ook wel netjes. Wederom gelet op hoe weinig deze kost is het een geweldig ding. Ook qua software, ik heb sindskort de beta lopen op de Mi3 ben ik hier ook wel tevreden mee (behalve dat ik de Google store niet aan de gang krijg).
Hoe dan ook, leuk mobieltje en zeker een aanrader al koop je er wel een screen protector bij.
Je kan het voelen bij het swipen, dat voelt wat 'zachter', wat stroever. Alsof je iets meer weerstand hebt of een beetje 'weg zakt'. Een screenprotector heeft vaak datzelfde effect extreem.
Google play store moet je via de Market app installeren
Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D
Het wordt waarschijnlijk bye bye Xiaomi, Hi Honor:
www.hihonor.com
Huawei Honor 6 die naar Europa komt EN met de juiste 4G FDD-LTE frequenties!
www.hihonor.com
Als ik de Xiaomi MI4 online haal bij bijvoorbeeld www.xiaomishop.com, hoe weet ik dan dat hij de netwerken in Nederland ondersteunt? Of doen ze dat allemaal sowieso?
Het gaat hier om kunnen bellen en het gebruik maken van 3G
Alvast bedankt
Het gaat hier om kunnen bellen en het gebruik maken van 3G
Alvast bedankt
Denk er even goed over na, schijnt nogal plastic aan te voelen wat ik zo lees en hoor. Daarnaast is 4g en een mirco-sd card mogelijkheid wel weer fijnFarmie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:49:
www.hihonor.com
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Okey, dat bedoel je, dat had mijn Pipo M8pro ook inderdaad. Dan voelt het net of je scherm van plastic is ipv glas.Kwabbernoot schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:37:
Je kan het voelen bij het swipen, dat voelt wat 'zachter', wat stroever. Alsof je iets meer weerstand hebt of een beetje 'weg zakt'. Een screenprotector heeft vaak datzelfde effect extreem.
Overigens heeft die Pipo wel behoorlijk krasvrij glas. Dus volgens mij zegt het niet perse iets over de kwaliteit, maar het is wel lekker als swipen gewoon goed voelt.
Verwijderd
Ik heb er nog over zitten denken om een witte te halen en dan zo'n carbon sticker er overheen te doen, maar dan heb je alsnog een witte voorkant en dat bevalt me eigenlijk niet. Een telefoon van 400 euro moet gewoon goed zijn. Oh well, luxeproblemen. Het enige wat me wel irriteert is het gebrek aan communicatie.
Ietwat offoptic, maar heeft iemand al ervaring met dit? Xiaomi lijkt echt in alle markten tegelijk te willen springen.
Ietwat offoptic, maar heeft iemand al ervaring met dit? Xiaomi lijkt echt in alle markten tegelijk te willen springen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 13:54 ]
Het lange wachten is wel een afknapper idd.
Volgens mij is de verkrijgbaarheid van een OPO ook nog ruk. Kans dat we dit jaar nog een 4G versie in onze handen hebben is wel erg klein nu.
Volgens mij is de verkrijgbaarheid van een OPO ook nog ruk. Kans dat we dit jaar nog een 4G versie in onze handen hebben is wel erg klein nu.
Zeer interessant toestel, waar eigenlijk alleen de Oneplus One concurrentie voor kan zijn. Vraag me alleen af als deze MI 4 niet uitkomt met LTE voor Europa, welk toestel is dan het meest concurrerend als het niet groter als 5" mag zijn?
edit:
edit:
Vergeet ook niet dat dit toestel 0,6mm langer is als de Mi4, maar wel onscreen buttons heeft. Werkt misschien wel fijn, maar gaat denk ook ten koste van je 5" scherm.Farmie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:49:
www.hihonor.com
[ Voor 48% gewijzigd door user_tweakers op 04-11-2014 22:55 ]
Verwijderd
Ook een mooi ding, maar ik ben gewoon een beetje verliefd op MIUIuser_tweakers schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:48:
Zeer interessant toestel, waar eigenlijk alleen de Oneplus One concurrentie voor kan zijn. Vraag me alleen af als deze MI 4 niet uitkomt met LTE voor Europa, welk toestel is dan het meest concurrerend als het niet groter als 5" mag zijn?
edit:
[...]
Vergeet ook niet dat dit toestel 0,6mm langer is als de Mi4, maar wel onscreen buttons heeft. Werkt misschien wel fijn, maar gaat denk ook ten koste van je 5" scherm.
Na wat reviews lezen denk ik toch dat de Mi 4 niet helemaal mijn ding is. Het scherm in fel zonlicht is moeilijk te lezen met de maximale aantal nits dat het scherm uitstoot. Dit inclusief de niet juiste LTE frequenties doet mij ook overstappen naar het Honor 6 topic. Ook kan daar een SD kaart in tot 64GB en in toekomst met een update is 128GB mogelijk.
Jacketti op tweakers wees mij op het volgende nieuwsbericht:
http://www.gizchina.com/2...xiaomi-mi4-breezes-tenaa/
LTE versie komt er dus aan, nu alleen nog afwachten welke banden?
http://www.gizchina.com/2...xiaomi-mi4-breezes-tenaa/
LTE versie komt er dus aan, nu alleen nog afwachten welke banden?
Ik kon nog niet echt wat opmaken uit dat bericht, de link leidde ook weer naar de standaard m4.
Het schiet niet echt op vind ik, ben nu aan het kijken naar de komst van de Elephone p3000s,
een stuk goedkoper maar eveneens met miui en leuke specs.
Het schiet niet echt op vind ik, ben nu aan het kijken naar de komst van de Elephone p3000s,
een stuk goedkoper maar eveneens met miui en leuke specs.
Heb zojuist de Mi4 weer teruggekregen, nadat hij anderhalve maand weg was voor reparatie (helderheid scherm ging maar tot pakweg 25%). In de tussentijd een OnePlus One gekocht en daar heel erg tevreden over geraakt. Echter, nu ik de Mi4 weer in m'n handen heb, moet ik toch concluderen dat deze een stuk fijner in de handen ligt dan de OnePlus One. De Mi4 is prima de bedienen met één hand, zeker wanneer je van de OnePlus One komt. Handen zijn wellicht getraind? 
Nu moet ik dus de keuze maken welk toestel ik ga houden. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd, maar hebben beide één groot voordeel ten opzichte van elkaar:
-OnePlus One heeft zeer actieve dev community en heel veel keuze aan uitstekende roms. De kernel source van de Mi4 is nog niet vrijgegeven, en het is de vraag of dat uberhaupt nog gaat gebeuren.
-De Mi4 voelt degelijker aan en ligt veel lekkerder in de hand. Ik ben bang dat ik de OnePlus One nog eens uit m'mn handen laat kletteren.
Nu moet ik dus de keuze maken welk toestel ik ga houden. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd, maar hebben beide één groot voordeel ten opzichte van elkaar:
-OnePlus One heeft zeer actieve dev community en heel veel keuze aan uitstekende roms. De kernel source van de Mi4 is nog niet vrijgegeven, en het is de vraag of dat uberhaupt nog gaat gebeuren.
-De Mi4 voelt degelijker aan en ligt veel lekkerder in de hand. Ik ben bang dat ik de OnePlus One nog eens uit m'mn handen laat kletteren.
Is dit een gevalletje: if it's too good to be true, it is? http://www.aliexpress.com...ad-Core-2/2044845542.html
Iemand ervaring met bestellen hier?
Ze maken het wel weer goed met verzendkostenHatseflatse schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:18:
Is dit een gevalletje: if it's too good to be true, it is? http://www.aliexpress.com...ad-Core-2/2044845542.html
Als ik er eentje aanklik kan ik alleen de 16GB nog kiezen
[ Voor 19% gewijzigd door lekzzz op 10-11-2014 20:27 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Er is een opvolger van Wiui gekomen, sMiui Ik ga eens kijken. Heb in het verleden Wiui op m'n 2s gedraaid.
Is er nu eigenlijk al nieuws over 4g in europa? Ik wil tegen het einde van het jaar een nieuwe gsm en deze staat al zeker 2 maanden vanboven.. Of is 4g nog niet echt de moeite?(Woon in België).
Wat denken jullie, zouden jullie wachten of voor een alternatief gaan?
(Wat zou die alternatief dan zijn?)
werd hij maar eerst eens ergens verkocht :-)Basserd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:57:
Is er nu eigenlijk al nieuws over 4g in europa? Ik wil tegen het einde van het jaar een nieuwe gsm en deze staat al zeker 2 maanden vanboven.. Of is 4g nog niet echt de moeite?(Woon in België).
Het wachten op de zwarte uitvoering duurt nu wel erg lang, bijna terug van een maandje vakantie dus maar eens op zoek naar een alternatief. Een witte vind ik niks.
Als laatste een mailtje gestuurd naar de verkoper, dat wacht ik nog even af.
Als laatste een mailtje gestuurd naar de verkoper, dat wacht ik nog even af.
Ze verwachten nog dit jaar, dus toch nog maar even wachten.
Verwijderd
Wordt tijd wacht echt al vier maandenAchiel007 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 02:17:
Ze verwachten nog dit jaar, dus toch nog maar even wachten.
Maar echt veel meer opties met 5" zijn er niet.
Finally! Black Mi4 WCMDA version will be released on Dec. 9th.
Pre-order yours now >> http://goo.gl/kOFmQg
Inmiddels voor mij te laat ik heb gewoon een Iphone 5S gekocht (ter vervanging van mijn S2 en ook toevallig omdat ik er "goedkoop" aan kon komen, ruim lager dan de nieuwprijs van de Mi4 in ieder geval ). Ik zie het wel weer over een jaar of 4 als ik weer een nieuw toestel koop.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:23:
[...]
Wordt tijd wacht echt al vier maanden
Maar echt veel meer opties met 5" zijn er niet.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Het gaat nog steeds enkel om de TD-LTE versie.Achiel007 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:21:
Jammer dat het nog steeds 3g is en geen 64gbAchiel007 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:21:
Naar ik begreep ook gewoon de 64gb versie in het zwart.
De FDD-LTE versie gaat binnenkort ook komen vanaf 16 december.
Samen met de nieuwe feature om het beeld volledig te verkleinen, is dit wellicht wel een goede upgrade voor de kleine Mi2(s) bezitters. Je kunt deze nu namelijk ook volledig met 1 hand bedienen.
(Ik heb momenteel een Mi2 en daarop werkt de "one handed operation" ook vanaf versie Miui V6 4.12.05)
Samen met de nieuwe feature om het beeld volledig te verkleinen, is dit wellicht wel een goede upgrade voor de kleine Mi2(s) bezitters. Je kunt deze nu namelijk ook volledig met 1 hand bedienen.
(Ik heb momenteel een Mi2 en daarop werkt de "one handed operation" ook vanaf versie Miui V6 4.12.05)
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heel erg goede vraag en we zullen het vermoedelijk pas rond de 16e gaan weten.
Lijkt erop.. Maar ik heb geen idee of ibuygou officiële info vanuit xiaomi heeft gekregen mbt de frequenties
Maar wacht eens... stel je hoeft niet per se 4G te hebben. Kan je dan wel de WCDMA versie in NL gebruiken (wel gewoon met 3G dus)?
edit: gezien de beschikbare frequentiebanden van T-Mobile in Nederland lijkt het erop van wel. Maar ik ben nooit zo goed met dat frequentiegedoe, dus als iemand dit kan bevestigen?
edit: gezien de beschikbare frequentiebanden van T-Mobile in Nederland lijkt het erop van wel. Maar ik ben nooit zo goed met dat frequentiegedoe, dus als iemand dit kan bevestigen?
[ Voor 41% gewijzigd door Malfoi op 14-12-2014 13:01 ]
3G is geen probleem met WCDMA telefoons uit China. Vooral niet met de Xiaomi's
T-mobile ondersteund volgens mij wel weer de juiste frequenties voor 4G, maar dat weet ik niet 100% zeker. Vanaf 2 januari kan ik daar gebruik van maken icm mijn nieuwe abonnement.
T-mobile ondersteund volgens mij wel weer de juiste frequenties voor 4G, maar dat weet ik niet 100% zeker. Vanaf 2 januari kan ik daar gebruik van maken icm mijn nieuwe abonnement.
ibuygou heeft de banden gewijzigd
4G FDD-LTE:1800/2100/2600MHz
3G WCDMA : 850 /900 /1900 / 2100MHz
2G GSM : 850 /900 /1800 / 1900MHz
http://www.ibuygou.com/p-...fdd-lte-version-6415.html
4G FDD-LTE:1800/2100/2600MHz
3G WCDMA : 850 /900 /1900 / 2100MHz
2G GSM : 850 /900 /1800 / 1900MHz
http://www.ibuygou.com/p-...fdd-lte-version-6415.html
Dus hij werkt blijkbaar niet op het netwerk van kpn / hi?
Dan heb ik dus lang voor niks gewacht..
Dan heb ik dus lang voor niks gewacht..
Volgens onderstaande tabel (bron 4g.nl) wel (op de 1800mhz en 2600mhz band).
800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM
800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM
Verwijderd
Als ze nou eens eindelijk de zwarte 64GB versie releasenKiswum schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:11:
De FDD-LTE versie gaat binnenkort ook komen vanaf 16 december.

De kleur interesseert me niet eens zo, wel de opslagcapaciteit. De FDD-LTE versie met 64 GB is nog in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb verschillende aanbieders van de 16 GB FDD-LTE uitvoering gevraagd of ze hierover informatie hadden, maar nee, niemand weet iets. En om nu van m'n M2S met 32 Gb terug te gaan naar een telefoon met 16 GB, zonder uitbreidingsmogelijkheid middels micro SD-kaart...Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:44:
[...]
Als ze nou eens eindelijk de zwarte 64GB versie releasen
Ik neig er steeds meer naar om de ZTE Nubia Z7 mini te bestellen. Die slikt gewoon een 64 GB micro SD-kaart (én accepteert dual sims in dual-standby modus én ik hou nog zo'n 100 euro in de pocket). Dat Nubia UI 2.0 dan wat minder geavanceerd is als MIUI V6, neem ik dan maar op de koop toe.
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Mmhhhh ik lees nu dat Xiaomi op de 15e een nieuwe flagship gaat introduceren. De huidige is op dit moment niet echt bruikbaar. 16GB...
Is Europa echt zo'n kleine markt voor Xiaomi?
Misschien toch maar even inlezen of de ZTE Nubia Z7 mini een alternatief kan zijn.
Misschien toch maar even inlezen of de ZTE Nubia Z7 mini een alternatief kan zijn.
Verwijderd
Idem mijn 2de Oneplus one heeft het begeven. Ik krijg een nieuwe toegestuurd maar ik heb er genoeg van dus ik verkoop mijn oneplus voor 321€ (kostprijs + zending) en wil een nieuwe kopen in die prijsklasse.RRRobert schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:43:
[...]
De kleur interesseert me niet eens zo, wel de opslagcapaciteit. De FDD-LTE versie met 64 GB is nog in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb verschillende aanbieders van de 16 GB FDD-LTE uitvoering gevraagd of ze hierover informatie hadden, maar nee, niemand weet iets. En om nu van m'n M2S met 32 Gb terug te gaan naar een telefoon met 16 GB, zonder uitbreidingsmogelijkheid middels micro SD-kaart...
Ik neig er steeds meer naar om de ZTE Nubia Z7 mini te bestellen. Die slikt gewoon een 64 GB micro SD-kaart (én accepteert dual sims in dual-standby modus én ik hou nog zo'n 100 euro in de pocket). Dat Nubia UI 2.0 dan wat minder geavanceerd is als MIUI V6, neem ik dan maar op de koop toe.
Maar om van 64Gb terug te gaan naar 16GB zie ik niet zitten... Ik had ook naar de ZTE nubia gekeken maar die camera is minderd goed dan die van de Onepus en Mi4 heb ik gelezen.
Europa is "geen" markt voor Xiaomi. Dat gezegd hebbend, het zal vast wel eens een officiële introductie gaan maken, maar na China, India, Noord/Latijns Amerika en Rusland wordt Europa pas prioriteit nr. 4 of 5. Xiaomi heeft er voor gekozen eerst de markten te bedienen die de grootste groeipotentie (op basis van inwonertal en open markt) hebben en daar kan je ze geen ongelijk in geven. Het is alleen jammer voor "ons Europeanen".Russel88 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:52:
Mmhhhh ik lees nu dat Xiaomi op de 15e een nieuwe flagship gaat introduceren. De huidige is op dit moment niet echt bruikbaar. 16GB...
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Ik gebruik nu al een half jaar de 64gb WCDMA versie en die bevalt me echt goed. Ja 4g is sneller en beter maar ik mis het niet echt moet ik zeggen. Ik ben veel onderweg voor m'n werk en de mi4 is daarvoor een erg fijn telefoontje.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:12:
[...]
Idem mijn 2de Oneplus one heeft het begeven. Ik krijg een nieuwe toegestuurd maar ik heb er genoeg van dus ik verkoop mijn oneplus voor 321€ (kostprijs + zending) en wil een nieuwe kopen in die prijsklasse.
Maar om van 64Gb terug te gaan naar 16GB zie ik niet zitten... Ik had ook naar de ZTE nubia gekeken maar die camera is minderd goed dan die van de Onepus en Mi4 heb ik gelezen.
Draait iedereen al MIUI v6?
Ik heb laatst geupdate, maar was niet erg overtuigd nog. Gebrekkige engelse vertalingen bij enkele onderdelen en apps, toch nog jammer. Misschien maar wachten op een echt goede internationale versie ofzo.. Ik kon ook niet echt lekker overweg met de interface, maar dat is vast een periode van wennen.
Ben dan ook teurg gegaan naar MIUI v5 (Multi-lang). Compleet nederlands en werkt zeer goed
Ik heb laatst geupdate, maar was niet erg overtuigd nog. Gebrekkige engelse vertalingen bij enkele onderdelen en apps, toch nog jammer. Misschien maar wachten op een echt goede internationale versie ofzo.. Ik kon ook niet echt lekker overweg met de interface, maar dat is vast een periode van wennen.
Ben dan ook teurg gegaan naar MIUI v5 (Multi-lang). Compleet nederlands en werkt zeer goed
"Gebrekkige engelse vertalingen"
Je draait dus de Xiaomi versie, en niet de multilang versie?
in de multilang versie zitten volgens mij geen vertaalfouten meer..
Je draait dus de Xiaomi versie, en niet de multilang versie?
in de multilang versie zitten volgens mij geen vertaalfouten meer..
[ Voor 26% gewijzigd door LoeWn op 13-01-2015 11:21 ]
Geen multilang dus 
Hier moet je kijken voor multilang.
Dan zul je zien dat de vertalingen (uiteraard ook Nederlands) wel goed zijn
Hier moet je kijken voor multilang.
Dan zul je zien dat de vertalingen (uiteraard ook Nederlands) wel goed zijn
Kijk, daar kunnen we wat mee.
Gaan we proberen, thnx
#edit:
Ok dat ging soepel. Damn wat een verschil met die stock rom
Heel erg bedankt voor de linkjes
Gaan we proberen, thnx
#edit:
Ok dat ging soepel. Damn wat een verschil met die stock rom
[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-01-2015 12:14 ]
Als mensen niet voor de Xiaomi Mi4 gaan, waarom checken ze dan niet gewoon de Huawei Honor 6 via Hi Honor.
Vandaag na heel erg lang twijfelen toch maar de Mi4 gekocht. De stevige bouwkwaliteit met RVS rand en maximaal 5" voor een flagship model was hetgeen wat mij over de streep trok. Daar ik lang met een telefoon doe(heb nog steeds een iphone 2g in gebruik) waren dit belangrijke punten.
Ik ben ontzettend benieuwd!
Ik ben ontzettend benieuwd!
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Als ik google op dit toestel kom ik toch wel op forse prijzen uit boven de 400 incl shipping bijvoorbeeld.
Is dat u de prijzen die er gewoon voor dit toestel gevraagd worden?
Ben op zoek naar de 4G variant, helaas ook nog geen 64gb variant gevonden.
ibuygou staat hij voor 370 USD + Shipping.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
maar daarbij kan je toch een flink stuk import btw verwachten?
Dat hoeft niet per se. Je kunt er wel rekening mee houden dat ze er eventueel bij komen.Sn0wblind schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:58:
maar daarbij kan je toch een flink stuk import btw verwachten?
ibuygou heeft inmiddels ook een europees magazijn.
Waarom wil je de 4g variant?Sn0wblind schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:53:
Als ik google op dit toestel kom ik toch wel op forse prijzen uit boven de 400 incl shipping bijvoorbeeld.
Ibuygou heeft ook telefoons die ze vanuit Europa versturen.
Volgens mij heeft Xiaomi 4G op 1800 en 2100 MHz. Het zou dus voor Nl providers kunnen werken, mits dat signaal op dat moment actief is op je locatie.
Volgens mij heeft Xiaomi 4G op 1800 en 2100 MHz. Het zou dus voor Nl providers kunnen werken, mits dat signaal op dat moment actief is op je locatie.
NL staat alleen niet in de lijst van de ondersteunde landen van de EU warehouse.
Ik ga de mi4 4G waarschijnlijk ook bestellen, ik vind de OPO toch te groot.
Ik ga de mi4 4G waarschijnlijk ook bestellen, ik vind de OPO toch te groot.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Je kan via ibuygou een "insurance" kopen van 20$ zodat je zelf geen extra import kosten hebt. Geen idee hoe ze dit doen. Volgens mij betalen zij jouw importkosten als je deze moet betalen en je hebt insurance.
Die is ongeveer €9,- of ligt dat aan het toestel die je besteld?LED-Maniak schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:39:
Je kan via ibuygou een "insurance" kopen van 20$ zodat je zelf geen extra import kosten hebt. Geen idee hoe ze dit doen. Volgens mij betalen zij jouw importkosten als je deze moet betalen en je hebt insurance.
@Deacon, klopt je hebt gelijk. Ik was vergeten dat het alleen voor een aantal specifieke landen in de EU was.
Omdat ik gebruik maak van een Tmobile 4G abbo. Wil die snelheid toch niet missen.
Geen idee of het aan het toestel ligt. Ik moest 20$ betalen voor een Mi4.Kiswum schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:18:
[...]
Die is ongeveer €9,- of ligt dat aan het toestel die je besteld?
@Deacon, klopt je hebt gelijk. Ik was vergeten dat het alleen voor een aantal specifieke landen in de EU was.
de vraag is of de huidige 4g van de Mi4 wel in Nederland werkt?Sn0wblind schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:25:
[...]
Omdat ik gebruik maak van een Tmobile 4G abbo. Wil die snelheid toch niet missen.
T-mobile opereerd op 1800mhzlekzzz schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:08:
[...]
de vraag is of de huidige 4g van de Mi4 wel in Nederland werkt?
De mi4 2100 en 1800. Dus ik ga ervanuit dat het wel moet werken?
Misschien interessant om te melden dat in de multilanguage ROM van de Mi4 de Twitter app een trojan bevat. Getroffen shops zijn o.a. CooliCool en Geekvida (Pandawill) mogelijk zijn er meer shops die van dezelfde leverancier een Xiaomi toestel met multilanguage ROM hebben afgenomen. Of andere Xiaomi modellen met een multilanguage ROM getroffen zijn is nog niet bekend.
Meer info hier (Let op Duits).
Meer info hier (Let op Duits).
Goed om te weten Chocoball! Thanks.
De Mi4 wordt overal geprezen om zijn goede bouwkwaliteit maar zodra je bij de camera terecht komt beginnen de reviews te klagen. Zijn er al significante updates geweest omtrent camerakwaliteit?
De Mi4 wordt overal geprezen om zijn goede bouwkwaliteit maar zodra je bij de camera terecht komt beginnen de reviews te klagen. Zijn er al significante updates geweest omtrent camerakwaliteit?
Het in Duitsland veel gebruikte Decuro ROM heeft op haar pagina nog 2 shops genoemd: Efox-shop en Comebuy. Alle 4 de shops richten zich met name op Duitsland.
Het zou gaan om de trojan Trojan.AndroidOS.Fadeb.A.
Het zou gaan om de trojan Trojan.AndroidOS.Fadeb.A.
Om welke kwaliteit zou het gaan? Hardware of software? Kwaliteit van de foto's?LED-Maniak schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:30:
Goed om te weten Chocoball! Thanks.
Goede tip Chocoball.
Ik raad het zelf erg af om een ML ROM van Xiaomi door de winkelier erop te laten zetten.
Er worden daarmee teveel probleem telefoons afgeleverd die lastig te herstellen zijn op afstand. Dit heb ik zowel bij de Redmi als Redmi 1s gelezen.
Ik heb zojuist de Redmi 2 binnen gekregen en ik heb er direct de ML ROM van xiaomi.eu erop gezet.
Ik raad het zelf erg af om een ML ROM van Xiaomi door de winkelier erop te laten zetten.
Er worden daarmee teveel probleem telefoons afgeleverd die lastig te herstellen zijn op afstand. Dit heb ik zowel bij de Redmi als Redmi 1s gelezen.
Ik heb zojuist de Redmi 2 binnen gekregen en ik heb er direct de ML ROM van xiaomi.eu erop gezet.
Sorry, ik bedoel inderdaad de fotokwaliteit. Het komt keer op keer terug dat foto's 'dof' zijn terwijl er dezelfde sensor in zit als in menig andere telefoon.lekzzz schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:33:
[...]
Om welke kwaliteit zou het gaan? Hardware of software? Kwaliteit van de foto's?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet echt een probleem mee ervaar. Ik krijg vaak genoeg van mensen te horen dat het super mooie foto's zijn. De avond/ schemering is soms iets korreliger maar dat valt over het algemeen wel mee.LED-Maniak schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:51:
[...]
Sorry, ik bedoel inderdaad de fotokwaliteit. Het komt keer op keer terug dat foto's 'dof' zijn terwijl er dezelfde sensor in zit als in menig andere telefoon.
Vandaag een mat-zwarte achterkant binnengekregen voor mijn Mi4. Stuk mooier en strakker qua looks dan de glanzende die er standaard op zat.

Ziet er straks uit. Waar heb je deze besteld?Hoogie2004 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:11:
Vandaag een mat-zwarte achterkant binnengekregen voor mijn Mi4. Stuk mooier en strakker qua looks dan de glanzende die er standaard op zat.
[afbeelding]
Hier: http://www.aliexpress.com...ogo-with/32232988081.html
Kosten vielen ook wel mee, rond de 5$. Snel bezorgd (anderhalve week...)
oke super, heb ook meteen een mat witte besteld voor die prijsHoogie2004 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:45:
Hier: http://www.aliexpress.com...ogo-with/32232988081.html
Kan iemand bevestigen of de mi4 op 4g van T-mobile werkt? Ik heb zelf nu de mi2s en sta op het punt om een nieuw toestel te kopen, maar twijfel nog over de mi4. Ik wil eerst duidelijkheid of de 4g mogelijkheid goed werkt met mijn huidig t-mobile abonnement.Sn0wblind schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:09:
[...]
T-mobile opereerd op 1800mhz
De mi4 2100 en 1800. Dus ik ga ervanuit dat het wel moet werken?
Ik denk dat je vooral moet weten op welke frequenties T-Mobile in jouw gebied werkt.jagger032 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:10:
[...]
Kan iemand bevestigen of de mi4 op 4g van T-mobile werkt? Ik heb zelf nu de mi2s en sta op het punt om een nieuw toestel te kopen, maar twijfel nog over de mi4. Ik wil eerst duidelijkheid of de 4g mogelijkheid goed werkt met mijn huidig t-mobile abonnement.
Daarna kun je kijken of de Mi4 het ondersteund.
Meer info is o.a. hier te vinden:
https://forum.t-mobile.nl...langer-voor-4g-heb-246100
https://www.4gmasten.nl/a...lte-banden-en-frequenties
Ik kan de offciele specificaties even niet vinden, maar in de topicstart wordt aangegeven dat het wel zou kunnen werken. Ik kan voorlopig alleen aangeven dat de budget telefoon: Xiaomi Redmi Note wel op frequenties werkt die in NL actief zijn. Echter is het de vraag of dat werkt op de locaties waar dat moet zijn.
Dank je voor je uitgebreid antwoord KiswumKiswum schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:38:
[...]
Ik denk dat je vooral moet weten op welke frequenties T-Mobile in jouw gebied werkt.
Daarna kun je kijken of de Mi4 het ondersteund.
Meer info is o.a. hier te vinden:
https://forum.t-mobile.nl...langer-voor-4g-heb-246100
https://www.4gmasten.nl/a...lte-banden-en-frequenties
Ik kan de offciele specificaties even niet vinden, maar in de topicstart wordt aangegeven dat het wel zou kunnen werken. Ik kan voorlopig alleen aangeven dat de budget telefoon: Xiaomi Redmi Note wel op frequenties werkt die in NL actief zijn. Echter is het de vraag of dat werkt op de locaties waar dat moet zijn.
Ik zie nu, ondanks dat ik in de regio van Arnhem woon, toch een heleboel 1800mhz masten in de buurt zie staan waarop T-mobile 4g aanbiedt. In theorie zou dat dus prima moeten werken met de mi4 die de mogelijkheid van 4g op 1800mhz aangeeft.
Alleen hoop ik nu nog dat er reacties komen van mensen die een mi4 hebben en goed gebruik kunnen maken van 4g op 1800mhz en dan bij voorkeur via t-mobile.
Om een idee te krijgen of de theorie in praktijk ook overeenkomt ;-)
Mocht er iemand uit de buurt van Eindhoven komen, dan wil ik het wel met mijn mijn T-Mobile simkaart testen 
Ik test vanavond of morgen of 4G op de Xiaomi Redmi 2 werkt. Ik heb momenteel niet de converter bij me om de sim om te zetten van nano naar micro sim (vaak worden die converters afgeraden, maar als telefoontester heb ik daar sch$*t aan
)
Ik test vanavond of morgen of 4G op de Xiaomi Redmi 2 werkt. Ik heb momenteel niet de converter bij me om de sim om te zetten van nano naar micro sim (vaak worden die converters afgeraden, maar als telefoontester heb ik daar sch$*t aan
Ik zie dat de mi4 houten back covers al uit zijn: http://www.ibuygou.com/p-...ood--back-cover-6517.html
Pfff ben benieuwd wanneer ze de 64GB FDD-LTE versie uitbrengen. Ik ben m'n Lumia 920 al een beetje zat en wil graag de Xiaomi vlaggeschip uittesten. Zo'n chique houtencover maakt het helemaal af.
Pfff ben benieuwd wanneer ze de 64GB FDD-LTE versie uitbrengen. Ik ben m'n Lumia 920 al een beetje zat en wil graag de Xiaomi vlaggeschip uittesten. Zo'n chique houtencover maakt het helemaal af.
Ik ben op zoek naar een zwarte versie van mi4 FDD-LTE, maar zie op dit moment alleen een witte versie. Is het al bekend wanneer een zwarte versie zal uitkomen? Of is die er al?
Bij deze even mijn resultaten.
De bovenste is behaald door de speedtest via Utrecht/Vodafone te laten testen.
Provider: T-Mobile
Telefoon: Xiaomi Redmi 2
Ondersteuning voor 4G: 1800 en 2100 MHz.
Conclusie bij mij werkt 4G met de geadverteerde frequenties. Het kan zijn dat de Mi4 op dezelfde frequenties werkt.
De bovenste is behaald door de speedtest via Utrecht/Vodafone te laten testen.
Provider: T-Mobile
Telefoon: Xiaomi Redmi 2
Ondersteuning voor 4G: 1800 en 2100 MHz.
Conclusie bij mij werkt 4G met de geadverteerde frequenties. Het kan zijn dat de Mi4 op dezelfde frequenties werkt.

Dank je Kiswum voor de info.
Ziet er toch naar uit dat het een en ander goed werkt;-)
Ik wacht nu nog even op een zwarte mi4 FDD-LTE.
Ziet er toch naar uit dat het een en ander goed werkt;-)
Ik wacht nu nog even op een zwarte mi4 FDD-LTE.
Gekke vraag misschien maar waar kan ik in de software een lijst vinden van alle wifi netwerken waarmee ik verbonden was zodat ik een wachtwoord kan wijzigen?
Even voor de zekerheid. Wil niet een niet werkend toestel op het KPN netwerk helemaal terugsturen naar China. De FDD-LTE/TD-LTE/WCDMA/GSM versie is de juiste versie toch? Bedankt.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Ja, alleen je mist band 20 (800) voor landelijk 4G. De Mi4 kan alleen verbinding maken met de 1800Mhz masten - die staan alleen in een paar steden in het westen en zuiden.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken