Dirk schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:35:
Als modereren (weer) een privilege wordt in plaats van een recht dan maak je weer mensen boos omdat ze niet aan de voorwaarden van dat privilege voldoen en omdat de moderators een elitair clubje zouden zijn.
En het tegenovergestelde dat nu gebeurd is niet net zo erg, of zelfs erger! ????
Ik ben het spuug zat dat 100% ontopic goede posten van mij onderuit gehaald worden met 0 en -1 moderaties, die het liefst ook nog eens een boost krijgen!, puur omdat wat ik zeg niet populair is bv.
player-x in 'nieuws: Britse muziekindustrie stuurt 100 miljoen takedownverzoeken naar Google'
En als dat de eerste keer was geweest, zou ik er niet eens zo een probleem mee hebben, maar vooral gebruikers als ik die geen kudde dier zijn, en nog wel eens een keer tegen de stroming in zwemen, word tegenwoordig heel vaak voor eigen aparte mening flink afgestraft.
Kom verdomme eens als mods van jullie bureaucratische lui stool af, steek jullie koppen eens bij elkaar en schrijf eens een FP review over hoe het moderatie systeem moet werken, inclusief voorbeelden van ''Do's and Don'ts'' en eventueel een video, en geschiedenis, vraag bv Femme wat hij dacht toen hij het mod systeem in elkaar stak.
Maak er een leuk artikel, en je zult zien dat de moderaties op eens een stuk beter worden.
Want een beetje goede opvoeding doet vaak wonderen, en het artikel kan meteen worden geΓ―ntegreerd in de FAQ, en als reverentie/les materiaal gebruikt worden voor nieuwe modders.
Ook zou een optie kunnen zijn om de mod rechten te beperken aan de hand van de artikel Tags, iemand die zich als een idiote Apple, MS, nVidia of welk ander hot topic dan ook, als vervelende fanboy gedraagt, kan tijdelijk of permanent niet meer in die topics modereren.
En mod rechten moeten helemaal geen automatisch recht zijn, en er mogen imho best wel een aantal voorwaarden aan gesteld worden.
- Minimaal aantal FP bezoekingen of post, welke het eerste komt.
- Minimaal niveau van de Reactiescore.
- Minimaal Karma score.
- Minimaal het lezen van de mod-FAQ. met vinkje dat ze het hebben gelezen en begrepen.
- Andere voorwaarden
Dat heeft niets met een elitair clubje te maken, maar met gewoon kwaliteitsverhoging, die echt heel hard nodig is, want het huidige systeem is niet of nouwelijks beter dan het Reddit of Disqus systeem.
En die hebben systemen hebben iig niet de pretentie die de P-mods van tweakers uitstralen.
Ja gooi er maar een slotje op, geeft me nog meer het gevoel dat ik nog eens wat voor Tweakers wil doen.
Of zit het slot er op omdat ik een botte reactie heb geschreven over je/het reactie systeem? 
Eens met de bovenstaande gebruikers, dit gaat gewoon niet werken, dit lijkt te veel op een modbot.
Hoe lijkt dat ook maar in de verste verte op de modbot ?
Als het automatisch niet werkt, zou het iig een gemiddelde waarde kunnen geven die als hulp gebruikt kan worden om te bepalen hoe iemand zijn mod rechten gebruikt, en of het om een enkel mis moderatie geval gaat, of dat het persoon het structureel doet..
Daarnaast zou na 48u die informatie ook aan de lezer kunnen laten zien, zodat die daar wat van kunnen leren
Verder is gerant zoals hierboven niet echt nuttig, als je je reactie op een constructieve wijze verpakt kom je veel verder.
Nou blijkbaar een een keer behoorlijk bot reageren heeft iig de discussie wel behoorlijk op gang gebracht.