Ik heb een idee voor het beter en eenvoudig bij houden van slechte user moderaties.
Waar ik aan denk is ongeveer zoiets:

In mijn voorbeeld zijn er 4 niveaus, maa dat zouden er ook meer of minder kunnen zijn.
Op deze manier kan men automatisch users beoordelen.
Het doel is om de gene die aan menings modden doet, makkelijker af te straffen voor zijn/haar gedrag.
Door zijn mod rechten niet weg te halen, kan zijn/haar stem als hij/zij weer op bv 100 punten staat mee geteld worden.
Een andere optie is, de stem van goede moderators zwaarder mee te laten tellen dan de slechte.
En misschien als het beoordelingsgedrag te vergelijken is met dat van de Pro en Power mods, dan kan men misschien die gegevens gebruiken om te beoordelen of iemand geschikt is om ook een Pro mod te worden.
Waar ik aan denk is ongeveer zoiets:

In mijn voorbeeld zijn er 4 niveaus, maa dat zouden er ook meer of minder kunnen zijn.
Op deze manier kan men automatisch users beoordelen.
- Geef nieuwe user met mod rechten 1000 begin punten, met bv een max van plus of min 5000.
# | mod-x | RoD | wildhagen | Totaal |
+3 | -50 | -50 | +5 | -32 |
+2 | +5 | +5 | +10 | +7 |
+1 | +10 | +10 | +5 | +8 |
0 | -5 | +5 | -5 | -2 |
-1 | -50 | -50 | -50 | -50 |
- Iedereen die in dit voorbeeld een +3 heeft gegeven krijgt 32 punten aftrek.
- voor een +2 is dat plus 7 punten bij telling
- een +1 is plus 8
- een 0 is min 2
- en iedereen die een -1 heeft geoordeeld krijg de volle 50 punten aftrek.
Het doel is om de gene die aan menings modden doet, makkelijker af te straffen voor zijn/haar gedrag.
Door zijn mod rechten niet weg te halen, kan zijn/haar stem als hij/zij weer op bv 100 punten staat mee geteld worden.
Een andere optie is, de stem van goede moderators zwaarder mee te laten tellen dan de slechte.
En misschien als het beoordelingsgedrag te vergelijken is met dat van de Pro en Power mods, dan kan men misschien die gegevens gebruiken om te beoordelen of iemand geschikt is om ook een Pro mod te worden.
[ Voor 11% gewijzigd door player-x op 21-08-2014 19:50 ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?