Toon posts:

Dweilen met de kraan open en met een zakdoek :/

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:19

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Kunnen we nu eindelijk eens serieus beginnen met de kudde mismodders van hun moderatie mogelijkheden te ontdoen?

Aanschrijven en hopen op verbetering helpt domweg niet of niet genoeg. Er zijn ofwel veel te veel verschillende mismodders en/ofwel veel notoire mismodders.

Een te slappe aanpak zoals nu helpt niet en hopen op een technische verbetering van het moderatie systeem, ondanks de hoeveelheid ideeën en voorstellen in Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem wat inmiddels al ruim drie jaar loopt, kunnen we wel vergeten.

Of schaf T.net's modsysteem helemaal maar af en accepteer dat een deel van de gebruikers bepaald dat eens/oneens en populariteits modden belangrijker is dan modden op kwaliteit.

FXDLS 'brutal torque brute'

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
angelina in 'nieuws: LG geeft G Watch update om corrosie en huidirritatie te voorkomen'

26 sollicitaties om het zonder moderatie mogelijkheden te doen.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dorus806 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:03:
Ik snap de klacht niet echt.
...
Oke, die +3 moderaties zijn sterk overdreven,
Je geeft zelf het antwoord al Dorus.
De rest van je, volledig valide, opmerking is al uitgebreid doorgesproken in het mismod en evaluatie topic.

Mijn klacht is het repeterende effect van een grote groep mismodders. Als daar nu eens een paar weken straf tegen opgetreden zou worden dan is een groot deel van het mismod probleem opgelost.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Nee, ik stoor me aan het feit hoeveel werk er in gaat zitten om mismoderaties te corrigeren en dan specifiek door toedoen van de imho moedwillige mismodders (degenen die geen behoefte hebben aan een kwaliteits score en degenen die van mening zijn dat ze er zelf wel een 'like' systeem oid van kunnen maken).

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
armageddon_2k1 in 'nieuws: Afbeeldingen en video's tonen iPhone 6 met A8-soc en nfc'

182 overduidelijke mismodders, als er daar nu 'even' actie op ondernomen word dan gaan we weer een stukje de goede richting op.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Vayra in 'nieuws: Afbeeldingen en video's tonen iPhone 6 met A8-soc en nfc'
En wederom een berg mismodders.

Bedekken met de mantel der liefde?

[Voor 3% gewijzigd door botoo op 31-08-2014 02:09]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Xeonfan, ik weet niet of je domweg aan het trollen bent of dat het een oprechte reactie van je is maar ik zal uitgaan van het laatste en uitleggen waarom ik dit topic geopend heb.

In het Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII hebben we het over kleine mismoderaties, wat ik hier aan wil kaarten is de grote berg met mismods en de daarbij behorende grote hoeveelheid mismodders. Imho moet deze kudde moedwillige mismodders domweg van hun moderatiemogelijkheden ontdaan worden. Ja ik weet het, dat is een beslissing van de crew maar als je weet dat ikzelf ruim 8 jaar actief als crew bezig ben geweest met het moderatiesysteem dan kun misschien begrijpen dat ik wat meer van de materie afweet dan de gemiddelde user hier.

In de laatste 10 jaar is het resultaat van het moderatiesysteem (onderscheiding/waardering van reacties die iets toevoegen tov nonsense/ongewenste reacties) afgegleden naar een situatie die enorm veel input van een kleinere groep goedwillende modderen vergt om het eindresultaat aanvaardbaar te krijgen. Het Tweakers management team kan/wil er geen/weinig tijd aan besteden en wat we zien is dat er een steeds grotere hoeveelheid Fok/GS/Dumpert reacties op de FP staan die bovendien steeds meer onjuist gemodereerd worden.

Wat ik hier dus doe is een handreiking aan de huidige crew om met minimale inzet een maximaal effect te genereren (uitzetten die mismodders). Of dit werkt en of het huidige moderatiesysteem überhaupt nog te redden valt durf ik niet te zeggen, ik ben wat dat betreft tamelijk negatief gestemd, het heeft imho te lang geduurd om nog 'makkelijk' een structurele verandering aan te brengen.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
nieuws: Apple verkoopt tien miljoen exemplaren iPhone 6 en 6 Plus
Binnen een uur 50+ 'mee eens' modders. Daar kan wmb (moet imho) met de botte bijl een berg mismodders van hun moderatiemogelijkheden ontdaan worden.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Nee Rod, Tweakers heeft wel voldoende devcapaciteit maar het moderatiesysteem heeft domweg geen enkele prioriteit. Het enige wat wij, of beter gezegd jij/jullie als crew kunnen doen is rigoreus vinkjes uitzetten en een kudde mismodders op non-actief zetten. Nu heb ik dat al vaker betoogd en in het verleden zelfs al eens aangeboden om dat te willen doen, het resultaat ken je. Dweilen met de kraan open is het en blijft het ook zonder straffe aanpak.

Ik geef het op.
* botoo out

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
_David_ schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:29:
[...]

Ze hebben laatst 4 devvers ontslagen, dus ze hebben zeker geen voldoende devcapaciteit om dit soort dingen ook nog op te pakken,
Dat wist ik niet en dat betekent zeer waarschijnlijk wel dat er totaal geen enkele investering meer in het modsysteem gedaan zal worden.
en natuurlijk heeft het moderatie systeem geen hoge prioriteiten, het brengt op geen enkele manier bezoekers of inkomsten naar Tweakers.
Het moderatiesysteem heeft heel veel bijgedragen aan wat Tweakers ooit was, een site met veel know-how en met users die die know-how ook wilden delen, nu is het verworden tot meest loze reacties door users die weinig know-how hebben en degenen die dat wel hebben die hebben er steeds minder behoefte aan om dat te delen gezien het feit dat een zinvolle reactie ondergesneeuwd word door fipo's en voordringers met flauwekul en flames zoals op Fok/GS/Dumpert.

Ik vraag me af of er uberhaupt nog interesse is bij het management om hier iets aan te doen of dat er nog slechts uitsluitend gekeken wordt naar hersenloze bezoekersaantallen.

Degenen die er nu nog iets aan kan doen dat zijn jullie als crew, en dat kan zonder dev-tijd en zonder inmenging van het management en als jullie dat niet doen dan ben je toch alleen maar de afglijdende schaal aan het ondersteunen? Waarom zou je daar in hemelsmaal tijd aan willen spenderen?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Je hoeft geen groepje elite moderators te hebben, je hoeft alleen bij de rotte appels de mod-mogelijkheden uit te zetten. Ik denk dat als daar 2 weken extra aandacht door de /16 crew aan besteed word dat je klaar bent.

En nee, we lossen er niet mee op dat de notoire fanboy/Fok/GS/fipo/onzin reageerders hun onzin niet meer spuien, maar we verwijzen dat soort ongewenste reacties veel sneller en makkelijker naar de haringkelder en daarmee deels uit het zicht.

Makkelijke oplossing voor een deel van de problemen waarbij er een gerede mogelijkheid ontstaat dat het afglijden naar beneden een halt wordt toegeroepen.
Allemaal dev-tijd ideeën en daarmee veroordeeld om in de ideeën box te blijven.

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee