Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polder1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 06:01:

4K gaming met één kaart en ultra settings zal inderdaad nog wel even paar generaties duren.
Waarom maar 1 kaart gebruiken als je maximaal 4 in een systeem kan douwen?
De ROG SWIFT is immers ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Klopt maar ik vind je kijkt naar een scherm. Videokaarten niet. En trouwens ik vind 1500 voor 4 kaarten best prijzig. Om nog maar te zwijgen van de rest van je opstelling dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:53:
Klopt maar ik vind je kijkt naar een scherm. Videokaarten niet. En trouwens ik vind 1500 voor 4 kaarten best prijzig. Om nog maar te zwijgen van de rest van je opstelling dan.
2-way sli 970 kan 4K aan lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso waarom zou je 4K op ultra willen spelen. Paar rare settings als AA omlaag, waar je toch niks van ziet en hop, dikke fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
De prijs is nog inderdaad nog hetzelfde omdat er geen concurentie is. Mensen met problemen hoor je gewoon het meer op de forums, die gaan zoeken op internet voor oplossingen en reageren dan vaker.

Maar ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met dit scherm. Ik heb deze monitor nu ook al een aantal maanden i.c.m. een MSI GTX 980 en ben er zeer content mee. AC Unity en Far Cry 4 vanaf de launch gewoon goed kunnen spelen en nooit problemen gehad. Hiervoor had ik een Dell U2711 en merkte in games als BF4 echt duidelijk verschil en eindig daardoor nu vaak hoger.

Alleen zou ik wel meer glossy monitoren willen zien. Bij mijn Dell had ik de anti glare coating verwijderd, was echt een verademing. Durf dit bij de Rog Swift nog niet aan, ben benieuwd of er mensen zijn die de coating succesvol hebben verwijderd.

4K gaming met één kaart en ultra settings zal inderdaad nog wel even paar generaties duren.
Poging gedaan om coating eraf te halen, na een halve dag weeken liet er echt niets los. Lijkt wel alsof er ander soort lijm op zit dan de dell's.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Maar is het nu zo dat je met deze monitor bijvoorbeeld 40 fps aanvoelt als 60 ofzo?

en heb er eens op gelet bij mn huidige monitor maar dan zie je idd wel tearing! en nu ik het weet valt het nog meer op :(

Ik hoop dat met dit scherm het is opgelost :)

zag nu trouwens dat dit scherm bij veel webshops €698 kost i.p.v. de €730 die het was.
Scheelt toch weer €30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
beebie121 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:53:
Maar is het nu zo dat je met deze monitor bijvoorbeeld 40 fps aanvoelt als 60 ofzo?
Zo zou ik het niet omschrijven. Vooral met lage framerates is de ervaring beter vergeleken met monitoren zonder G-Sync.
en heb er eens op gelet bij mn huidige monitor maar dan zie je idd wel tearing! en nu ik het weet valt het nog meer op :(

Dit scherm lost dat helemaal op :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Nee, dat is een hele andere techniek, is niet geschikt voor games :) Er zijn een aantal video plugins die videos van 30fps naar 60fps om kan zetten.

Absoluut! Het is de een van de grootste redenen dat G-Sync is uitgevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
bedankt voor jullie antwoorden, maar ik zit nog met wat vragen (ben een dikke monitor noob heb altijd goedkope gehad).
Moet ik de refresh dan op 144 of 120 zetten of gewoon automatisch laten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
De prijs is nog inderdaad nog hetzelfde omdat er geen concurentie is. Mensen met problemen hoor je gewoon het meer op de forums, die gaan zoeken op internet voor oplossingen en reageren dan vaker.

Maar ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met dit scherm. Ik heb deze monitor nu ook al een aantal maanden i.c.m. een MSI GTX 980 en ben er zeer content mee. AC Unity en Far Cry 4 vanaf de launch gewoon goed kunnen spelen en nooit problemen gehad. Hiervoor had ik een Dell U2711 en merkte in games als BF4 echt duidelijk verschil en eindig daardoor nu vaak hoger.

Alleen zou ik wel meer glossy monitoren willen zien. Bij mijn Dell had ik de anti glare coating verwijderd, was echt een verademing. Durf dit bij de Rog Swift nog niet aan, ben benieuwd of er mensen zijn die de coating succesvol hebben verwijderd.

Inmiddels zitten we op 698 ipv 750. Toch weer €50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
beebie121 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:56:
bedankt voor jullie antwoorden, maar ik zit nog met wat vragen (ben een dikke monitor noob heb altijd goedkope gehad).
Waarom zou je het op 120 zetten als ik vragen mag? Je kan het gewoon op 144hz laten staan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Avioto schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:18:
[...]

Waarom zou je het op 120 zetten als ik vragen mag? Je kan het gewoon op 144hz laten staan hoor.
Ik dacht dat het met je fps te maken had. of zit ik nu toch echt (weer) gruwelijk fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
De maximale refresh rate (hz) van je monitor staat gelijk aan het aantal frames per seconde (fps) wat die monitor kan weergeven. Dus voor gamen is er geen enkele reden om het lager dan 144hz te zetten. Natuurlijk bereik je niet altijd 144fps in games, maar dat maakt verder niet uit. Hoe hoger de refresh rate, hoe beter...wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ahh ok dan! ik zat net andersom te denken :)
Tof man! bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH MY GOD!

http://techreport.com/new...ps-panel-variable-refresh

De nieuwe Asus' MG279Q ondersteund dus FREESYNC _/-\o_
En het is 120HZ IPS 1440P.

Ik heb nu een pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X en ik ga in 2015 ook waarschijnlijk een nieuwe build doen met 390x's tenzij Nvidia met iets beters komt (een 980TI ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:56:
Ik zet het scherm op 120hz als ik niet aan het gamen ben, dat klokt mijn video kaart automatisch lager terwijl die op 144hz desktop gewoon 30% van zijn stroom gebruikt, die 24fps kan ik wel missen op mijn dekstop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dat is een slimme zet ManIkWeet.
Ik denk dat ik hem vandaag ga bestellen en dan morgen in huis :D

heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Veel plezier emee! Laat even weten wat je er van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ga ik doen! Net besteld en betaald. Nu wachten tot morgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:54:
ga ik doen! Net besteld en betaald. Nu wachten tot morgen :D
Goodfight, wallet. :*)
Ik wacht liever op IPS versie, de PG278Q is bijna 1 jaar oud en heeft vaak problemen :O
Hopelijk gaat ASUS een 2de versie releasen (niet de 4k 60hz IPS Swift)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik heb hem! man man wat een cool scherm!!

nu nog echt ff testen met games etc.

Hoe of waar kan ik zien of g-sync aan staat?

[ Voor 22% gewijzigd door beebie121 op 10-01-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
Instellen in de nvidia control panel, gaat geloof ik een lampje branden op het scherm.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
in een woord: WAUW!

Echt wat een geweldig scherm!! ben super blij ermee.
bf4 loopt so mega uber soepel nu. Wat een gigantisch verschil is dat zeg. Geen tearing geen stutters helemaal niks.

Dit is een zeer goede aankoop geweest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:49:
in een woord: WAUW!

Echt wat een geweldig scherm!! ben super blij ermee.
bf4 loopt so mega uber soepel nu. Wat een gigantisch verschil is dat zeg. Geen tearing geen stutters helemaal niks.

Dit is een zeer goede aankoop geweest!!
Ik ben blij dat je blij bent :+
Als je geen dode pixels hebt, is de kans zeer klein dat je die ooit gaat krijgen! :)
Nu maar hopen dat het probleem met lijnen niet gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:00
ManIkWeet schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:21:
[...]

Ik ben blij dat je blij bent :+
Als je geen dode pixels hebt, is de kans zeer klein dat je die ooit gaat krijgen! :)
Nu maar hopen dat het probleem met lijnen niet gebeurd...
Dode pixels openbaren zich juist in de eerste 500 uren, maar dat heeft verder nix met dit specifiek scherm te maken. Dat kan bij elk willekeurig TFT scherm zijn welk merk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:39:
[...]

Dode pixels openbaren zich juist in de eerste 500 uren, maar dat heeft verder nix met dit specifiek scherm te maken. Dat kan bij elk willekeurig TFT scherm zijn welk merk dan ook.
Maar het is wel een stuk zuurder met zo'n duur scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwspost gevonden op ROG site: http://rog.asus.com/39363...7-inch-wqhd-ips-at-120hz/ over die nieuwe beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Deze valt dus in de MG en niet in de PG serie (zie onderaan de blogpost). Waarschijnlijk blijft de Swift dus het top beeldscherm.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:16:
[...]

Deze valt dus in de MG en niet in de PG serie (zie onderaan de blogpost). Waarschijnlijk blijft de Swift dus het top beeldscherm.
Grappig dat TN Premium is en IPS Mainstream volgens Asus. :+

Hij zal 599$ kosten en Freesync supporten :)
http://www.reddit.com/r/p..._display_at_120hz/cnjpixw

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Hey, ik heb even een vraagje: als ik bij het Nvidia panel kijk staat er iets van V-sync = G-sync (of in die trend).
Moet ik dan in games ook v-sync aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

beebie121 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:10:
Hey, ik heb even een vraagje: als ik bij het Nvidia panel kijk staat er iets van V-sync = G-sync (of in die trend).
Moet ik dan in games ook v-sync aan zetten?
Nee volgens mij niet. Persoonlijk zet ik v-sync in games altijd uit, eventuele FPS limiters zou ik ook uitschakelen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ja ik heb hem ook uit hoor. maar ik zat eens te denken van goh hij geeft aan v-sync is g-sync. en als ik die uitschakel in games zal die dan ook geen g-sync gebruiken.

MOet zeggen dat ik nooit weer anders wil dan 144hz en die g-sync (of free-sync als dat net zo werkt). man man wat een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Remi schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Nee volgens mij niet. Persoonlijk zet ik v-sync in games altijd uit, eventuele FPS limiters zou ik ook uitschakelen waar mogelijk.
Ze zeggen zelf dat je V-Sync aan moet zetten in spellen, zodat de nvidia driver weet dat ie G-Sync moet gebruiken. FPS limiters is afhankelijk per spel (ik geloof dat counter-strike of zo minder input lag heeft met een limiter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als het kan zou ik het per spel instellen in de control panel.

Ik denk bijvoorbeeld dat vsync=gsync bij een spel als titanfall mis zou gaan, aangezien die een fps limit nodig heeft om normaal te draaien. Als je in het spel vsync aan zet gaat de fps limiter uit, als de driver dan vsync negeert en je variabele fps krijgt heb je ook variabele muisgevoeligheid.

Als in titanfall vsync uit staat een je forceert gsync draait het met de ingame fps limiter en je hebt geen tearing of input lag dankzij gsync.

Alle spellen die zonder limiter draaien krijgen extra input lag als je op de max refresh van de monitor zit, aangezien de frames niet kunnen worden weergegeven zodra ze klaar zijn, maar er gewacht moet worden tot de huidige frame klaar is met refreshen. Daarom altijd een ingame fps limiter draaien als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
haarbal schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:41:
Alle spellen die zonder limiter draaien krijgen extra input lag als je op de max refresh van de monitor zit
Echt -alle- spellen?
Ik heb geen input-lag in Minecraft of Audiosurf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ja, alle spellen. Maar met 144hz zal je natuurlijk nooit heel veel input lag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Wat haarbal zegt klopt, het is een minimaal verschil, maar zodra je richting de 144 fps of daarboven gaat krijg je meer input lag met G-Sync actief. Blur Busters heeft dit ook getest en gaan daar dieper op in: http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/ Zelf merk ik ook een lichte microstutter als de fps boven 144 gaat.

Ik gebruik zelf in de meeste games een fps limit van 140. Helaas hebben niet alle games die mogelijkheid...

Een flickering in het scherm tijdens het laden van een game is een 'fout' van G-Sync. De meeste games genereren namelijk geen of zeer weinig frames tijdens laadschermen. G-Sync werkt pas vanaf 30fps, dus elke keer als de fps boven of onder de 30 komt gaat het scherm flickeren.

De snelste manier om te kijken of G-Sync actief, is door het OSD menu te openen van de ROG Swift. Rechtsbovenin staat er dan iets van: "G-SYNC mode @ 2560x1440 144hz". In het geval dan G-Sync niet actief is staat er: "Normal mode @ 2560x1440 144hz". Meest voorkomende redenen dat G-Sync niet werkt zijn het niet spelen in Fullscreen, 120hz modus (het scherm gaat dan uit zichzelf in ULMB mode) of V-Sync aan in-game (nVidia kan dat niet altijd overriden naar G-Sync).

Zelf verwacht ik niet te veel van die Acer 144hz IPS met G-Sync. Kijk bijvoorbeeld naar deze responstijd vergelijking van TFTCentral.co.uk:

Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2715h/response_7.jpg

In het geval 144hz duurt elke frame 1000/144=6,94 ms. De meeste schermen op bovenstaand overzicht halen dat gemiddeld niet. Dit zou dus betekenen dat zodra een nieuwe frame op het beeldscherm getoond wordt, de vorige nogsteeds zichtbaar is, wat als effect heeft dat bewegende beelden altijd onscherp zijn (ook wel Motion Blur genoemd).

Tenzij Acer een nieuw soort IPS paneel gebruikt wat een afdoende responstijd heeft wat we nog niet eerder gezien hebben zou ik hem niet snel boven de ROG Swift plaatsen. Zoals het er nu naar uitziet wordt het of heel veel motion blur, of heel veel RTC overshoot vanwege de enorme overdrive die het scherm nodig heeft om de responstijd laag te kunnen houden.

Nu is bewegingsonscherpte iets wat bij elke responstijd voorkomt, ook bij de ROG Swift. Om het tegen te gaan heeft de Swift ULMB (Ultra Low Motion Blur, a.k.a. LightBoost, Turbo 240 etc.). De Acer heeft zover ik heb kunnen vinden geen dergelijke mogelijkheid, omdat het in geval van reguliere IPS het niet veel effect zou hebben door de trage responstijd. Nu is ULMB ook niet compatibel met G-Sync, en zorgt het voor een opzettelijk flickering in het scherm. Ik heb het zelf uitgeprobeerd en zag inderdaad haarscherpe bewegende beelden, echter is de flicker voor mij te opvallend om het continue te gebruiken. Bovendien verkies ik geen tearing en stutter boven motion blur, dus voor mij gewoon standaard 144hz met G-Sync.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Tus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:31:
Wat haarbal zegt klopt, het is een minimaal verschil, maar zodra je richting de 144 fps of daarboven gaat krijg je meer input lag met G-Sync actief. Blur Busters heeft dit ook getest en gaan daar dieper op in: http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/ Zelf merk ik ook een lichte microstutter als de fps boven 144 gaat.

Ik gebruik zelf in de meeste games een fps limit van 140. Helaas hebben niet alle games die mogelijkheid...

Een flickering in het scherm tijdens het laden van een game is een 'fout' van G-Sync. De meeste games genereren namelijk geen of zeer weinig frames tijdens laadschermen. G-Sync werkt pas vanaf 30fps, dus elke keer als de fps boven of onder de 30 komt gaat het scherm flickeren.

De snelste manier om te kijken of G-Sync actief, is door het OSD menu te openen van de ROG Swift. Rechtsbovenin staat er dan iets van: "G-SYNC mode @ 2560x1440 144hz". In het geval dan G-Sync niet actief is staat er: "Normal mode @ 2560x1440 144hz". Meest voorkomende redenen dat G-Sync niet werkt zijn het niet spelen in Fullscreen, 120hz modus (het scherm gaat dan uit zichzelf in ULMB mode) of V-Sync aan in-game (nVidia kan dat niet altijd overriden naar G-Sync).

Zelf verwacht ik niet te veel van die Acer 144hz IPS met G-Sync. Kijk bijvoorbeeld naar deze responstijd vergelijking van TFTCentral.co.uk:

[afbeelding]

In het geval 144hz duurt elke frame 1000/144=6,94 ms. De meeste schermen op bovenstaand overzicht halen dat gemiddeld niet. Dit zou dus betekenen dat zodra een nieuwe frame op het beeldscherm getoond wordt, de vorige nogsteeds zichtbaar is, wat als effect heeft dat bewegende beelden altijd onscherp zijn (ook wel Motion Blur genoemd).

Tenzij Acer een nieuw soort IPS paneel gebruikt wat een afdoende responstijd heeft wat we nog niet eerder gezien hebben zou ik hem niet snel boven de ROG Swift plaatsen. Zoals het er nu naar uitziet wordt het of heel veel motion blur, of heel veel RTC overshoot vanwege de enorme overdrive die het scherm nodig heeft om de responstijd laag te kunnen houden.

Nu is bewegingsonscherpte iets wat bij elke responstijd voorkomt, ook bij de ROG Swift. Om het tegen te gaan heeft de Swift ULMB (Ultra Low Motion Blur, a.k.a. LightBoost, Turbo 240 etc.). De Acer heeft zover ik heb kunnen vinden geen dergelijke mogelijkheid, omdat het in geval van reguliere IPS het niet veel effect zou hebben door de trage responstijd. Nu is ULMB ook niet compatibel met G-Sync, en zorgt het voor een opzettelijk flickering in het scherm. Ik heb het zelf uitgeprobeerd en zag inderdaad haarscherpe bewegende beelden, echter is de flicker voor mij te opvallend om het continue te gebruiken. Bovendien verkies ik geen tearing en stutter boven motion blur, dus voor mij gewoon standaard 144hz met G-Sync.
En als het nou 5ms is (zoals bij meeste IPS panelen)
Ik denk dat de pricewatch: BenQ XL2730Z ook dichtbij een Swift komt voor minder geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat de pricewatch: BenQ XL2730Z ook dichtbij een Swift komt voor minder geld :+
Dacht het toch niet, de kleuren zijn niet om aan te zien bij dit scherm. Ik heb deze monitor gezien bij een kennis en kan niet eens in de schaduw staan van de ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
geen enkel ips panel haalt gemiddeld 5ms.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fd4edQGuuccdnQLaeCpiikHy/medium.png
Maar goed, veel mensen gamen nu al op een 60hz ips, en met een 144hz scherm scheelt het toch weer een aantal milliseconden muis->scherm latency.

[ Voor 14% gewijzigd door haarbal op 20-01-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Dacht het toch niet, de kleuren zijn niet om aan te zien bij dit scherm. Ik heb deze monitor gezien bij een kennis en kan niet eens in de schaduw staan van de ASUS.
Heeft je kennis beeldschermen die nog niet eens uit zijn? :P
WOW SHARE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

[...]

Zoals haarbal zegt is de opgegeven G2G responstijd meestal meer marketing dan waarheid. De ROG Swift heeft een opgegeven G2G van 1ms, terwijl ie gemiddeld 2,9 ms haalt en maximaal 4,4 ms. IPS panelen die opgegeven worden met 5ms G2G halen dat waarschijnlijk wel op sommige kleine pixel transities, maar grote transities hebben ze gewoon meer tijd nodig. Bovendien is er maar 1 panel bekend die equivalent is aan IPS met 144hz, 2560x1440 en 27 inch en dat is AU Optronics M270DAN02.3, en die heeft volgens fabrieksspecificatie een G2G van 12ms.

EDIT: Volgens Acer is de G2G 4ms, dus het kan zijn er een onbekend paneel wordt gebruikt. Ik verwacht eerder dat Acer een hoop overdrive gebruikt op bovengenoemd paneel.
[...]

Die BenQ heeft hetzelfde paneel als de ROG Swift, dus beeldkwaliteit zou hetzelfde moeten zijn. Echter ben je gebonden aan AMD videokaarten voor de Adaptive Sync, net zoals G-Sync Nvidia videokaarten nodig heeft. AMD Freesync heeft als bijkomend nadeel dat het maar met een zeer beperkt aantal videokaarten werkt. G-Sync werkt met alle nVidia videokaarten vanaf 650Ti. Daarnaast weten we nog niet hoe Freesync presteert in vergelijking met G-Sync. Persoonlijk ben ik altijd een nVidia fanboy geweest, dus voor mij was de keus makkelijk.

Er zijn nog geen prijzen van deze specifieke monitor bekend, dus we weten niet zeker of ie ook echt goedkoper gaat worden. We weten alleen dat een bepaalde 4k Freesync monitor $170,- goedkoper is dan een 4k G-Sync equivalent.
RoaDHouse schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Monitor is nog niet uitgebracht, alleen aangekondigd (BenQ productnamen verschillen niet zoveel, er is ook een XL2730T aangekondigd en er bestaat een XL2720Z). Het is vrijwel zeker dat er gebruik gemaakt wordt van hetzelfde paneel als in de ROG Swift, dus beeldkwaliteit zou hetzelfde moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door G-Tus op 20-01-2015 13:21 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Tus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Zoals haarbal zegt is de opgegeven G2G responstijd meestal meer marketing dan waarheid. De ROG Swift heeft een opgegeven G2G van 1ms, terwijl ie gemiddeld 2,9 ms haalt en maximaal 4,4 ms. IPS panelen die opgegeven worden met 5ms G2G halen dat waarschijnlijk wel op sommige kleine pixel transities, maar grote transities hebben ze gewoon meer tijd nodig. Bovendien is er maar 1 panel bekend die equivalent is aan IPS met 144hz, 2560x1440 en 27 inch en dat is AU Optronics M270DAN02.3, en die heeft volgens fabrieksspecificatie een G2G van 12ms.

[...]

Die BenQ heeft hetzelfde paneel als de ROG Swift, dus beeldkwaliteit zou hetzelfde moeten zijn. Echter ben je gebonden aan AMD videokaarten voor de Adaptive Sync, net zoals G-Sync Nvidia videokaarten nodig heeft. AMD Freesync heeft als bijkomend nadeel dat het maar met een zeer beperkt aantal videokaarten werkt. G-Sync werkt met alle nVidia videokaarten vanaf 650Ti. Daarnaast weten we nog niet hoe Freesync presteert in vergelijking met G-Sync. Persoonlijk ben ik altijd een nVidia fanboy geweest, dus voor mij was de keus makkelijk.

Er zijn nog geen prijzen van deze specifieke monitor bekend, dus we weten niet zeker of ie ook echt goedkoper gaat worden. We weten alleen dat een bepaalde 4k Freesync monitor $170,- goedkoper is dan een 4k G-Sync equivalent.

[...]

Monitor is nog niet uitgebracht, alleen aangekondigd (BenQ productnamen verschillen niet zoveel, er is ook een XL2730T aangekondigd en er bestaat een XL2720Z). Het is vrijwel zeker dat er gebruik gemaakt wordt van hetzelfde paneel als in de ROG Swift, dus beeldkwaliteit zou hetzelfde moeten zijn.
Ik ben ook altijd een Nvidia-fanboy geweest, maar ik heb nu een pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X (werkt met Free-sync).

Ook zal de 390X (volgens geruchten) véél beter presteren op hogere resoluties. 144hz x 1440P is zelfs zwaarder dan 4K 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijshors
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 22:30
Ik twijfel heel erg om de PG278Q te kopen of om te wachten op de nieuwe Swift die een IPS paneel heeft. Hoe zijn de kleuren van de PG278Q t.o.v. andere TN-panelen en tegenover IPS schermen? Voor shooters vind ik het wel belangrijk om snelle response te hebben, maar ik doe ook wel eens grafisch werk.

Long story short, is de Swift goed genoeg voor grafisch werk? (Geen doffe kleuren door de matte coating en het TN-paneel bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijshors schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:16:
Ik twijfel heel erg om de PG278Q te kopen of om te wachten op de nieuwe Swift die een IPS paneel heeft. Hoe zijn de kleuren van de PG278Q t.o.v. andere TN-panelen en tegenover IPS schermen? Voor shooters vind ik het wel belangrijk om snelle response te hebben, maar ik doe ook wel eens grafisch werk.

Long story short, is de Swift goed genoeg voor grafisch werk? (Geen doffe kleuren door de matte coating en het TN-paneel bijv.)
Ik zou wachten, als je al een IPS 1080P 60hz hebt (zoals ik) al helemaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijshors
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:22:
[...]

Ik zou wachten, als je al een IPS 1080P 60hz hebt (zoals ik) al helemaal :9
Ja, in ieder geval de reviews afwachten. Het jammere is dat die nieuwe swift 4K is en hierdoor slechts 60hz. Het leek mij een mooie upgrade om naar 144hz over te stappen. Vraag me sowieso af in hoeverre een IPS die snelle refreshrates aan kan.

Verder nog de Acer op het oog, die gaat wel voor de IPS + 144hz en Gsync op 2K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

thijshors schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:16:

De kleuren van de Swift vallen precies tussen andere TN-panelen en IPS. Veel beter dan standaard TN panelen, voornamelijk doordat het een echt 8-bit paneel is in plaats van 6 bit +FRC. Slechter dan IPS omdat het een TN paneel blijft en last heeft van afwijkend gamma (zoals hier uitgelegd: http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php ), zelfs als je er recht voor zit. Daardoor is ie niet goed te kalibreren en dus zeker niet aan te raden voor grafisch werk. De kleuren zijn niet dof, sterker nog ze zijn vrij goed en fijn voor games, maar dus absoluut niet accuraat, wat je wel nodig hebt bij grafisch werk.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Tus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:52:
[...]

De kleuren van de Swift vallen precies tussen andere TN-panelen en IPS. Veel beter dan standaard TN panelen, voornamelijk doordat het een echt 8-bit paneel is in plaats van 6 bit +FRC. Slechter dan IPS omdat het een TN paneel blijft en last heeft van afwijkend gamma (zoals hier uitgelegd: http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php ), zelfs als je er recht voor zit. Daardoor is ie niet goed te kalibreren en dus zeker niet aan te raden voor grafisch werk. De kleuren zijn niet dof, sterker nog ze zijn vrij goed en fijn voor games, maar dus absoluut niet accuraat, wat je wel nodig hebt bij grafisch werk.
`
Zijn ze beter of slechter dan mijn huidige monitor: pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Is IPS op vooruit gegaan sinds 2012? Bijvoorbeeld de pricewatch: LG 31MU97 Zwart is de beste IPS beeldscherm op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Heeft je kennis beeldschermen die nog niet eens uit zijn? :P
WOW SHARE!
Herstel, ik dacht deze bedoeld werd >>> "BenQ XL2720T" excuus voor het niet zorgvuldig lezen
van het type-nummer :X .

Maar ja, het is ook blue dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10-2024
Heren wat dachten jullie van de nieuwe BenQ XL2730Z? Ik wil een scherm kopen mijn budget is 700~ euro en zit te twijfelen om te wachten op de BenQ XL2730Z (Als de release niet langer duurt dan 1 maand) of om voor de ASUS PG278Q ROG SWIFT te gaan? Ik zie dat er veel problemen zijn met Asus en ik vind dit één grote minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sSoundblaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:25:
Heren wat dachten jullie van de nieuwe BenQ XL2730Z? Ik wil een scherm kopen mijn budget is 700~ euro en zit te twijfelen om te wachten op de BenQ XL2730Z (Als de release niet langer duurt dan 1 maand) of om voor de ASUS PG278Q ROG SWIFT te gaan? Ik zie dat er veel problemen zijn met Asus en ik vind dit één grote minpunt.
Onthoud, als het wel goed bevalt hoor je er niemand over, dus je ziet alleen de slechte kant, terwijl er enorm veel mensen harstikke tevreden mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@sSoundblaster: ik heb deze monitor nu ongeveer 2 weken. En ik ben dus een super tevreden gebruiker. Ik heb ook totaal geen problemen.
Mijn gehele game-ervarin gis zoveel verbeterd! echt niet normaal. Ook voor het werk van mn vrouw is deze monitor zeer geschikt (2 schermen naast elkaar op 1 beeldscherm)

ik weet niet of je gamed of iets anders erop wil gaan doen maar nogmaals voor gaming (het is ook een gaming monitor natuurlijk) is dit een zeer goede keuze.

En ik vind de kleuren ook veel en veel mooier dan mn vorige monitor met TN paneel. dieper is denk ik het goede woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
G-Tus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:31:
Is er eigenlijk een makkelijke manier om al je games te cappen naar 143 fps? Nvidia Inspector gaat 'maar' tot 120fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als je de laagst mogelijke input lag wilt moet de game zelf de framerate cappen, en zal je met user.cfg files aan de slag moeten, soms zit er ook een limiter bij de opties.

Als er geen mogelijkheid is om de game zelf te laten cappen zou ik afterburner installeren, in dat rtss ding dat ernaast draait zit ook een fps limiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
haarbal schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:28:
Als je de laagst mogelijke input lag wilt moet de game zelf de framerate cappen, en zal je met user.cfg files aan de slag moeten, soms zit er ook een limiter bij de opties.

Als er geen mogelijkheid is om de game zelf te laten cappen zou ik afterburner installeren, in dat rtss ding dat ernaast draait zit ook een fps limiter.
Is het noodzakelijk om het te cappen? Stel ik zit een game te spelen op 200fps kan is het dan niet beter om het op 200fps te draaien i.p.v. 144fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

sSoundblaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:25:
Het heeft geen nut om 1 van beide te kopen als je niet de juiste videokaart hebt. Een nVidia videokaart hoger dan 650 Ti voor de ROG Swift. Als je een van deze AMD videokaarten hebt:
The AMD Radeon™ R9 295X2, 290X, R9 290, R9 285, R7 260X and R7 260 GPUs additionally feature updated display controllers that will support dynamic refresh rates during gaming.
kan je gebruik maken van Adaptive-sync van de BenQ.

Als je dus niet de juiste videokaart hebt betaal je onnodig veel voor beide schermen, omdat ze features hebben die je niet kunt gebruiken. Dus in dat geval moet je een groter budget hebben om een videokaart erbij aan te schaffen.
sSoundblaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Is het noodzakelijk om het te cappen? Stel ik zit een game te spelen op 200fps kan is het dan niet beter om het op 200fps te draaien i.p.v. 144fps?
Het is beter om te cappen op 144fps, of waarschijnlijk zelfs lager. Persoonlijk limit ik op 140 fps. Kijk maar naar deze test: http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/

Er worden frames vastgehouden door de videokaart als je richting of boven de 144 fps gaat, net zoals bij V-Sync (G-Sync heeft wel minder input lag in dat geval). Het is een bekend probleem bij nVidia en ze zeggen dat ze eraan werken om het tegen te gaan. Dus mogelijk in de toekomst geen frame limiter nodig, maar momenteel wel.

[ Voor 25% gewijzigd door G-Tus op 21-01-2015 13:37 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
sSoundblaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Dan heb je geen gsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
Misschien domme vraag maar dan zou je toch geen G-Sync nodig hebben als je 200fps draait op 144hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Je hebt nog wel G-Sync, maar met iets meer inputlag en in mijn ervaring een microstutter.
sSoundblaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:38:
[...]

Misschien domme vraag maar dan zou je toch geen G-Sync nodig hebben als je 200fps draait op 144hz?
G-Sync zorgt er nog wel voor dat er geen tearing ontstaat met 200fps op 144hz. Als je op 200fps op 144hz draait heb je nog steeds tearing zonder G-Sync, hoewel het minder opvalt dan op een 60hz scherm.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
Is het een must om de Nvidia 3D Vision 2 te kopen voor 3d functie of krijg je een 3d bril bijgeleverd voor dit functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
die krijg je niet bijgeleverd (helaas :))

Wil je 3d gebruiken heb je hem wel nodig. een must zou ik het noemen. heb het nog nooit gezien hoe dat is btw.

Welke gpu heb je nu sSoundblaster?

[ Voor 42% gewijzigd door beebie121 op 21-01-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
beebie121 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:18:
die krijg je niet bijgeleverd (helaas :))
Welke gpu heb je nu sSoundblaster?
Ik zelf heb de EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked ACX Cooler. Ik ga ervan uit dat dit alles prima ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
KLopt! vanaf de 650ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
Zou het verstandig zijn om te wachten op het release van de nieuwe 1440p IPS monitors of zou ik voor de ROG Swift gaan? Ze zeggen dat het nieuwe monitors die uitgebracht worden rond de 1000 euro gaan kosten. Ik heb mijn scherm verkocht en een Tweaker komt hem vrijdag halen. Wat zou verstandig zijn om vrijdag te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Verstandig is als je een monitor nog hebt waarop je wel voor een tijdje kan gamen en dan wachten en vergelijken.
Heb je dat niet en moet je nu een goedkoop scherm aanschaffen wat je over 2-3 maanden gaat vervangen dan zou ik erover denken om nu voor de ROG te gaan.

ik zat eerst ook te wachten op de IPS. Maar kon toch niet wachten en besloot voor de ROG te gaan en moet zeggen dat dit voor mij de verstandigste keuze is geweest :) Aangezien ik bij een grote aankoop (ik zie een nieuw scherm van €700 wel als grote aankoop) blijf ik er maar over na denken, malen etc en zelfs in mn slaap denk ik eraan en ja dan kan je beter een ROG halen :D

tbh: als je een gamer bent (lijkt me wel met een 780ti) dan zal de ROG je zeker niet teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Kwam onderstaande tabel tegen in de handleiding van ROG Swift over het Power lampje aan de voorkant:

StatusBeschrijving
WitAAN
OranjeStand-bymods/Geen signaal
UITUIT
RoodG-SYNC
Groen3D
GeelULMB

Daar kan je dus makkelijk aan zien of G-SYNC werkt of niet.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
G-Tus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:39:
Kwam onderstaande tabel tegen in de handleiding van ROG Swift over het Power lampje aan de voorkant:

StatusBeschrijving
WitAAN
OranjeStand-bymods/Geen signaal
UITUIT
RoodG-SYNC
Groen3D
GeelULMB

Daar kan je dus makkelijk aan zien of G-SYNC werkt of niet.
Wist je dat niet? :O
Toegegeven, het lampje is niet echt opvallend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste tech-reviewer ter wereld praat over de nieuwe Asus ROG Swift PG27AQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:19:
De beste tech-reviewer ter wereld praat over de nieuwe Asus ROG Swift PG27AQ ;)

[video]
Hij heeft helemaal gelijk :) niks meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:15:
[...]

Hij heeft helemaal gelijk :) niks meer aan doen.
Ja hij wordt de volgende Linez Teg Dibs. Alleen is de PG278Q 144hz en niet 120hz.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023
sSoundblaster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:50:
Zou het verstandig zijn om te wachten op het release van de nieuwe 1440p IPS monitors of zou ik voor de ROG Swift gaan? Ze zeggen dat het nieuwe monitors die uitgebracht worden rond de 1000 euro gaan kosten. Ik heb mijn scherm verkocht en een Tweaker komt hem vrijdag halen. Wat zou verstandig zijn om vrijdag te doen?
De Acer XB270HU zal denk ik rond de 750 (699/799) euro gaan kosten. Het voordeel is het VA paneel (geen ips) en de nieuwe revisie van de gsync module. De module in de Swift is niet geschikt voor 1440p en is daarom door ASUS overgeclocked. (Daarom wordt het scherm ook vrij warm) De module in de Acer is nieuw en wel geschikt en opereert dus binnen systeem specs.

Nadeel van de Acer is dat deze trager is dan de Asus en geen 3D vision zou ondersteunen.
Wil je dus het snelste 1440p scherm icm gsync en 3d dan is de Swift nog steeds de enige keuze en zal voorlopig nog altijd koning zijn als je idd alle opties wilt. Ik verwacht dus ook niet dat de Swift heel veel in prijs gaat zakken komende 6 maanden.

Ik had ook graag een ips willen hebben maar ga binnen kort denk ik toch aan de swift omdat ik 3D leuk vind.

Als je niet gewend bent aan snelle responstijden en geen waarde hecht aan 3d gamen dan zou ik zeker even wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door jezzer op 26-01-2015 03:39 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
Bedankt allemaal voor de informatie ik heb besloten om toch de Asus te kopen! Ik heb hem ook versierd met wat ambilights.
https://www.dropbox.com/s...01-24%2018.17.28.jpg?dl=0

En tot nu toe geen dode pixels of andere problemen waar ik veel over had gelezen. Ik ben nog erg bang dat dit gaat gebeuren (ik heb er veel over gelezen maar dit kan bij elk scherm voorkomen). Maar jongens wat een scherm duidelijk verschil met de 1440p resolutie echt mijn 700 eu waard!

[ Voor 42% gewijzigd door sSoundblaster op 26-01-2015 11:39 . Reden: Reviewtje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023
sSoundblaster schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:42:
Bedankt allemaal voor de informatie ik heb besloten om toch de Asus te kopen! Ik heb hem ook versierd met wat ambilights.

En tot nu toe geen dode pixels of andere problemen waar ik veel over had gelezen. Ik ben nog erg bang dat dit gaat gebeuren (ik heb er veel over gelezen maar dit kan bij elk scherm voorkomen). Maar jongens wat een scherm duidelijk verschil met de 1440p resolutie echt mijn 700 eu waard!
Nice, ziet er gaaf uit!
Waar heb je de Swift gekocht?

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
jezzer schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Nice, ziet er gaaf uit!
Waar heb je de Swift gekocht?
Besteld via Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monitor was in de aanbieding bij de MM wilde ik hem net aanschaffen is die weg. Heeft iemand enig idee of ze de monitor ergens nog in een filiaal hebben staan van de MM (misschien is iemand hem tegengekomen). voor 610 euro wil ik hem graag aanschaffen!

Ik hoop van jullie te horen!

http://www.mediamarkt.nl/...0,1688815.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:02:
De monitor was in de aanbieding bij de MM wilde ik hem net aanschaffen is die weg. Heeft iemand enig idee of ze de monitor ergens nog in een filiaal hebben staan van de MM (misschien is iemand hem tegengekomen). voor 610 euro wil ik hem graag aanschaffen!

Ik hoop van jullie te horen!

Lmao, sinds wanneer verkoopt MM zulke high-end spul? In meeste MM's hebben ze niet eens beeldschermen en als ze die wel hebben zijn ze niet aangesloten dus alleen voor de looks.

Zelfs een 4k monitor: pricewatch: Samsung U28D590D Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
De Dell U3011 heb ik ook bij de MM gezien. Dus het kan wel.

@JanDulles: kan je hem niet voor dat bedrag online bestellen ofzo?
Ik zag wel een keer dat CoolBlue hem in de aanbieding had (met een pixeldefect:) ) voor €580

ik zou dat niet doen maar goed ik weet niet hoe erg de defecten zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Wow wtf... Hij is er weer bij de MM

Nou denk ik dat ik 'm zeker ga halen morgen!

_____
Edit:

Was het scherm aan het bestellen, vul alles in, bestel! "Dit artikel is niet meer beschikbaar".

awwwwwwww

;w

[ Voor 25% gewijzigd door Matthias87 op 29-01-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthias87 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:06:
Wow wtf... Hij is er weer bij de MM

Nou denk ik dat ik 'm zeker ga halen morgen!

_____
Edit:

Was het scherm aan het bestellen, vul alles in, bestel! "Dit artikel is niet meer beschikbaar".

awwwwwwww

;w
GOGOGO! Hij is er weer.

Als het zomer 2014 was zou ik hem meteen bestellen, maar 610€ voor een overpriced monitor? Nee dankje. Heb 630€ betaald voor een 49 inch 4K TV ter vergelijking.

Ik wacht wel op FreeSync/G-sync beeldschermen van 300-500 euro. Wel moet ik zeggen dat het uiterlijk 10/10 verdient.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:16:
[...]

GOGOGO! Hij is er weer.

Als het zomer 2014 was zou ik hem meteen bestellen, maar 610€ voor een overpriced monitor? Nee dankje. Heb 630€ betaald voor een 49 inch 4K TV ter vergelijking.

Ik wacht wel op FreeSync/G-sync beeldschermen van 300-500 euro. Wel moet ik zeggen dat het uiterlijk 10/10 verdient.
Nou, dat wordt nog een paar jaar wachten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:56:
[...]

Nou, dat wordt nog een paar jaar wachten dan :P
Nou oké, die nieuwe IPS 1440P 144hz verdient wel mijn 500-600€.

Maar de pricewatch: BenQ XL2730Z die mag max 450€ kosten anders is het een scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:16:
[...]

GOGOGO! Hij is er weer.

Dan is ie toch echt vandaag weer weg.. Ben er van overtuigd dat MM hem gewoon tijdelijk uitverkocht laat zijn.. Verwacht dat ze die -21% btw anders niet trekken.

Zit te twijfelen over deze monitor maar no way voor de 730 waar ie nu voor gaat. Niet voor een scherm dat al meer dan een jaar oud is en zoveel problemen (kan) geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Dan is ie toch echt vandaag weer weg.. Ben er van overtuigd dat MM hem gewoon tijdelijk uitverkocht laat zijn.. Verwacht dat ze die -21% btw anders niet trekken.

Zit te twijfelen over deze monitor maar no way voor de 730 waar ie nu voor gaat. Niet voor een scherm dat al meer dan een jaar oud is en zoveel problemen (kan) geven.
Meh. Ik zie tearing bijna nooit tbh, maar nu heb ik mijn pc op mijn nieuwe tv(30hz 4K) aangesloten en nu pas zie je al die lijntjes duidelijk.

Als je frameratelimit van 29/59 insteld wordt het al beter.

Als budget een probleem voor je is, kan je de pricewatch: AOC g2770Pqu Zwart nemen, is wel netjes 27 inch. Alleen geen 1440P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:44:
[...]

Meh. Ik zie tearing bijna nooit tbh, maar nu heb ik mijn pc op mijn nieuwe tv(30hz 4K) aangesloten en nu pas zie je al die lijntjes duidelijk.

Als je frameratelimit van 29/59 insteld wordt het al beter.

Als budget een probleem voor je is, kan je de pricewatch: AOC g2770Pqu Zwart nemen, is wel netjes 27 inch. Alleen geen 1440P
Sorry maar jij kan jezelf geen volwaardige gamer noemen op een TV van 30Hertz. Dat is gewoon verschrikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:26:
[...]

Sorry maar jij kan jezelf geen volwaardige gamer noemen op een TV van 30Hertz. Dat is gewoon verschrikkelijk!
Jezus man, was alleen om tv te testen, denk je serieus dat ik potje bf4 erop ga doen? :+

30hz komt door mijn R9 290.
HDMI 1.4 kan overigens 3200x1800 60hz en hier is het verschil klein tussen mijn tv en ips 5ms beeldscherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:45:
[...]

Jezus man, was alleen om tv te testen, denk je serieus dat ik potje bf4 erop ga doen? :+

30hz komt door mijn R9 290.
HDMI 1.4 kan overigens 3200x1800 60hz en hier is het verschil klein tussen mijn tv en ips 5ms beeldscherm.
Gelukkig maar, ik vergeef het je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Gelukkig maar, ik vergeef het je O-)
Je bedoelt Gaben vergeeft me :*)

Oh wacht...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pm9kTny.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Je bedoelt Gaben vergeeft me :*)

Oh wacht...
[afbeelding]
Kudos voor Gaben, hij gaat gamen voor zijn huis ingericht is :)
Maarja, onder de volgende lijn weer ontopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sSoundblaster schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:42:

Waar heb je die ambilights gefixt? Ziet er wel vet uit, wil ook zoiets met rode leds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sSoundblaster
rolandos582 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:11:
[...]

Waar heb je die ambilights gefixt? Ziet er wel vet uit, wil ook zoiets met rode leds. :)
Ik heb hem nieuw van een mede Tweaker gekocht. Maar je kan hem hier bestellen: ambiledhd.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sSoundblaster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Ik heb hem nieuw van een mede Tweaker gekocht. Maar je kan hem hier bestellen: ambiledhd.com
Okay nice. Duur grapje inderdaad, zie die veel voorbij kopen. Maar €113 voor een ledstrip word me toch tegek.

Overigens bevalt mijn Swift me nog steeds erg goed, zit er over te denken een 2e/3e te nemen. Maarja 3x Swift 144Hz gaat hem met gamen niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Okay nice. Duur grapje inderdaad, zie die veel voorbij kopen. Maar €113 voor een ledstrip word me toch tegek.
Werkt hij ook voor TV via HTPC/Raspberry Pi? Ze moeten gewoon een app maken voor Smart TV's.
Zou prachtig staan op mijn: pricewatch: LG 55UB850V Zwart

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Overigens bevalt mijn Swift me nog steeds erg goed, zit er over te denken een 2e/3e te nemen. Maarja 3x Swift 144Hz gaat hem met gamen niet worden...
Als je, in de toekomst, 2x een GTX 1080 koopt en in SLI zet, zal het wel lukken denk ik :)
Aan de andere kant, misschien zijn er dan weer betere schermkeuzes.

PS: Ik heb nog steeds mijn scherm niet terug gestuurd voor die ene rode pixel... De €15 verzendkosten houden mij tegen, is dat slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:51:
[...]

PS: Ik heb nog steeds mijn scherm niet terug gestuurd voor die ene rode pixel... De €15 verzendkosten houden mij tegen, is dat slecht?
15 euro? Ik betaal hier zelfde bedrag voor retour sturen van 49 inch tv :+

#Logic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:27:
[...]

15 euro? Ik betaal hier zelfde bedrag voor retour sturen van 49 inch tv :+

#Logic
Ik kan er ook niks aan doen dat het volledige scherm 10.5KG weegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:48:
[...]

Ik kan er ook niks aan doen dat het volledige scherm 10.5KG weegt :+
Hmm vraag me af of je bij je beeldscherm in dezelfde bullshit terug komt als bij mijn tv (zie hier: TV terugsturen binnen 14 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:50:
[...]

Hmm vraag me af of je bij je beeldscherm in dezelfde bullshit terug komt als bij mijn tv (zie hier: TV terugsturen binnen 14 dagen)
Nee, die bullshit had ik geen last van de eerste keer dat ik hem terug stuurde. Toch wacht ik voor de tweede keer wel even op een groter defect Dan één pixel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet van mezelf dat ik nooit maar dan ook nooit een scherm met een dode of vaste pixel zou houden. Daar kan ik mij echt aan storen. Zo heb ik mijn Sony W7 5 keer omgeruild voor een dode pixel op het scherm. En mijn Dell monitor 2 keer. No way dat ik dat accepteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:10:
Ik weet van mezelf dat ik nooit maar dan ook nooit een scherm met een dode of vaste pixel zou houden. Daar kan ik mij echt aan storen. Zo heb ik mijn Sony W7 5 keer omgeruild voor een dode pixel op het scherm. En mijn Dell monitor 2 keer. No way dat ik dat accepteer.
Dat wordt voor mij geen Sony W7 dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:10:
Het punt is (pun intended) dat hij zijn rode kleur alleen laat zien op zwarte/grijze achtergronden, want de andere 2 subpixels werken wel zoals het moet.
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste