Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Het punt is (pun intended) dat hij zijn rode kleur alleen laat zien op zwarte/grijze achtergronden, want de andere 2 subpixels werken wel zoals het moet.
Dat noem je een vaste pixel. Een eigenschap waardoor je bij bepaalde gekleurde achtergronden het defect te zien krijgt. En ook dat zou ik omruilen. Dit wilt echter niet zeggen dat jij hetzelfde moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Dat noem je een vaste pixel. Een eigenschap waardoor je bij bepaalde gekleurde achtergronden het defect te zien krijgt. En ook dat zou ik omruilen. Dit wilt echter niet zeggen dat jij hetzelfde moet doen.
Yep, ik weet de benaming, ik wil gewoon geen 2+ weken zonder dit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:48
Als ik game dan zie ik niet het lampje rood oplichten. In Nvidia panel zie ik wel dat G-Sync enabled is.
Is dat normaal? Werkt het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:10:
Als ik game dan zie ik niet het lampje rood oplichten. In Nvidia panel zie ik wel dat G-Sync enabled is.
Is dat normaal? Werkt het dan niet?
Je game moet exlusive fullscreen zijn, en vsync aan hebben...
Sommige spellen doen borderless windowed (je kan dan bijvoorbeeld outlook of skype ervoor zien komen), dit wil je niet want dan werkt GSYNC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
V-Sync hoeft niet aan hoor!

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Hmm? Ik dacht dat dat nodig was :O
Naja, geen negatief effect dus 't zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
maar volgens mij speel ik altijd full screen. En toch zie ik niet een rood lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:50:
maar volgens mij speel ik altijd full screen. En toch zie ik niet een rood lampje.
Alle spellen of slechts één spel?
Welke?
Heb je ULMB aan (120fps/hz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik zie het bij geen enkel spel. en eerder wel. Heb er verder niet iets in gewijzigd

Heb hem op 144hz geen ULMB en mode is normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:58:
ik zie het bij geen enkel spel. en eerder wel. Heb er verder niet iets in gewijzigd

Heb hem op 144hz geen ULMB en mode is normal.
Andere kabel geprobeerd? Andere pc misschien? Anders is ie kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
heb totaal niks gewijzigd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Probeer dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
lol ik dacht dat je bedoelde heb je een kabel verwisseld o.i.d.

maar heb nu pc opnieuw opgestart en nu doet die het wel weer goed..
ff in de gaten houden.. eerste keer opnieuw opstarten hielp niet.

bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg problemen met mijn Swift als ik mijn gpu's overklok. Alles werkt prima totdat ik de turbo button op het scherm gebruik. Het beeld wordt zwart met de melding 'out of range' en na een paar seconden kom ik weer op mijn bureaublad maar kan vervolgens niet meer het aantal hz in nvidia config instellen, alleen van die standaard resoluties van 60, 85 en 100hz. Monitor wordt ook niet meer herkend. Ik dacht eerst aan een driverprobleem maar een clean install van nvidia drivers haalt niets uit. Turbobutton doet dan ook niets meer.

Als mijn gpu's op stock draaien heb ik geen problemen, dan werkt alles naar behoren. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:02:
Ik krijg problemen met mijn Swift als ik mijn gpu's overklok. Alles werkt prima totdat ik de turbo button op het scherm gebruik. Het beeld wordt zwart met de melding 'out of range' en na een paar seconden kom ik weer op mijn bureaublad maar kan vervolgens niet meer het aantal hz in nvidia config instellen, alleen van die standaard resoluties van 60, 85 en 100hz. Monitor wordt ook niet meer herkend. Ik dacht eerst aan een driverprobleem maar een clean install van nvidia drivers haalt niets uit. Turbobutton doet dan ook niets meer.

Als mijn gpu's op stock draaien heb ik geen problemen, dan werkt alles naar behoren. Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Probeer na je overklok het scherm vanuit de drivers op 144hz te zetten in plaats van de turbo button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:11:
[...]

Probeer na je overklok het scherm vanuit de drivers op 144hz te zetten in plaats van de turbo button?
Ik krijg het alleen als ik de turboknop op het scherm gebruik. Ik heb inmiddels wel weer goed beeld, maar dan moet het aantal hz van de turboknop precies hetzelfde zijn als het aantal hz in het config menu.

Als het aantal hz in het config menu op bv 120 staat en dan de turboknop gebruik krijg ik out of range. Bij stock gaat dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:33:
[...]

Ik krijg het alleen als ik de turboknop op het scherm gebruik. Ik heb inmiddels wel weer goed beeld, maar dan moet het aantal hz van de turboknop precies hetzelfde zijn als het aantal hz in het config menu.

Als het aantal hz in het config menu op bv 120 staat en dan de turboknop gebruik krijg ik out of range. Bij stock gaat dit zonder problemen.
Als ik de turbo knop op 120 zet nadat ik via de driver op 60 heb gezet dan krijg ik ook problemen, vreselijke haperingen in dit geval.

Volgens mij past het scherm zich automatisch aan naar de driver/config, maar de config niet automatisch naar het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:50:
[...]

Als ik de turbo knop op 120 zet nadat ik via de driver op 60 heb gezet dan krijg ik ook problemen, vreselijke haperingen in dit geval.

Volgens mij past het scherm zich automatisch aan naar de driver/config, maar de config niet automatisch naar het scherm...
Dat idee krijg ik ook inderdaad, vanavond maar eens verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
De wijziging van het aantal hz wordt niet doorgevoerd naar je videokaart die blijft dan bv het signaal dan nog steeds naar een 144hz monitor uitzenden en omdat je monitor dan wel is omgezet qua hz klopt het signaal niet meer, dat is dan "out of range"

Deze problemen waren een tijd geleden opgelost met een driver update, als je de nieuwste drivers al hebt en het alleen voorkomt wanneer je de gpu overclocked dan ben ik bang dat het valt onder een onstabiele overclock van de gpu qua driver.

Wat gebeurt er als je een iets lagere overclock doet?

Iets anders
Ik heb mijn Swift trouwens retour gedaan voor een refund, er was niks mis mee 0 issues maar ik wacht toch op de Acer

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezzer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:00:
Wat gebeurt er als je een iets lagere overclock doet?
Dan gebeurt het ook, heb het met een 25Mhz overclock geprobeerd maar dat helpt helaas ook niet. Daarna op default gezet en het werkte weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week nu ook dit mooie scherm op mijn bureau staan, alleen switched hij telkens terug naar 60hz als ik uit standby kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:40:
Ik heb sinds deze week nu ook dit mooie scherm op mijn bureau staan, alleen switched hij telkens terug naar 60hz als ik uit standby kom..
Moet je vanuit je driver de goede frequentie instellen: Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/fARGz/5c78a48e83.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:50:
[...]

Moet je vanuit je driver de goede frequentie instellen:
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Ball
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik ben dit scherm serieus aan het overwegen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe gaming monitor waarmee ik het meeste uit mijn huidige setup kan halen.

Mijn specs:
i5-4670K 4.4ghz
Palit Jetstream GTX 770 4 GB GDDR
Corsair Vengeance DDR3 8GB 1600MHZ
Samsung 840 SSD 128GB
MSI Z87-G45 Gaming
Corsair CX Series Modular CX750M

Momenteel maak ik gebruik van een Philips 231T1SB 1080p Full HD tv-monitor en soms mijn TV Philips 40 PFL 5507. De ASUS PG278Q zou een mooie upgrade zijn.

Mijn eerste vraag is in hoeverre gaat dit scherm goed samen met mijn huidige setup? En zal het mijn grafische prestaties positief of negatief beïnvloeden? Ik merk dat ik bij nieuwe release zoals Dragon Age Inquisition en Far Cry 4 op de hoogste settings de 60 FPS al ruim niet meer haal. Ik zou graag willen weten in hoeverre een scherm zoals de ASUS een positieve impuls aan de grafische prestaties zal geven, of dat juist de prestaties minder worden gezien ik een hogere resolutie ga draaien.

Misschien wil ik de aanschaf van een gaming monitor samen laten gaan met een upgrade van mijn grafische kaart. De keuze ligt bij de aanschaf van een nieuwe GTX970/980 of mijn huidige kaart in een SLI opstelling te gaan gebruiken, dus 2x GTX770 4GB. Beide hebben z’n voors en tegens. Hebben jullie tips of advies over de aanschaf van het scherm van ASUS en of een grafische upgrade daarbij noodzakelijk is. En zo ja, welke upgrade zou dan de voorkeur hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R Ball schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:08:
Ik ben dit scherm serieus aan het overwegen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe gaming monitor waarmee ik het meeste uit mijn huidige setup kan halen.

Mijn specs:
i5-4670K 4.4ghz
Palit Jetstream GTX 770 4 GB GDDR
Corsair Vengeance DDR3 8GB 1600MHZ
Samsung 840 SSD 128GB
MSI Z87-G45 Gaming
Corsair CX Series Modular CX750M

Momenteel maak ik gebruik van een Philips 231T1SB 1080p Full HD tv-monitor en soms mijn TV Philips 40 PFL 5507. De ASUS PG278Q zou een mooie upgrade zijn.

Mijn eerste vraag is in hoeverre gaat dit scherm goed samen met mijn huidige setup? En zal het mijn grafische prestaties positief of negatief beïnvloeden? Ik merk dat ik bij nieuwe release zoals Dragon Age Inquisition en Far Cry 4 op de hoogste settings de 60 FPS al ruim niet meer haal. Ik zou graag willen weten in hoeverre een scherm zoals de ASUS een positieve impuls aan de grafische prestaties zal geven, of dat juist de prestaties minder worden gezien ik een hogere resolutie ga draaien.

Misschien wil ik de aanschaf van een gaming monitor samen laten gaan met een upgrade van mijn grafische kaart. De keuze ligt bij de aanschaf van een nieuwe GTX970/980 of mijn huidige kaart in een SLI opstelling te gaan gebruiken, dus 2x GTX770 4GB. Beide hebben z’n voors en tegens. Hebben jullie tips of advies over de aanschaf van het scherm van ASUS en of een grafische upgrade daarbij noodzakelijk is. En zo ja, welke upgrade zou dan de voorkeur hebben?
Tja als je 60FPS op 1080P niet kan halen wat heeft dan een 1440P 144hz monitor nut voor?
Is wel minimaal een 970 in SLI voor nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

G-Tus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:31:
-heel verhaal-

stukje wat er even toe doet ;)

Ik gebruik zelf in de meeste games een fps limit van 140. Helaas hebben niet alle games die mogelijkheid...
Met MSI Afterburner kan je een limit instellen :)
Zie hier: http://i.imgur.com/keuLLZi.png

Handig voor games waar je dat niet zelf in kan stellen :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Ball
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Tja als je 60FPS op 1080P niet kan halen wat heeft dan een 1440P 144hz monitor nut voor?
Is wel minimaal een 970 in SLI voor nodig. :P
60 fps en hoger haal ik zeker wel. Battlefield 4, Guild Wars 2 en andere games draaien prima op 60 fps. Alleen met meer recente games op ultra settings lukt dat niet altijd.

Maar als ik jou goed begrijp is deze monitor alleen nuttig als ik hogere fps waardes wil halen? Zijn IPS beeldschermen zoals de DELL UltraSharp U2715H wellicht interessanter als gamen op 60 fps voor mij voldoende is?

[ Voor 25% gewijzigd door R Ball op 08-02-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R Ball schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:26:
[...]

60 fps en hoger haal ik zeker wel. Battlefield 4, Guild Wars 2 en andere games draaien prima op 60 fps. Alleen met meer recente games op ultra settings lukt dat niet altijd.

Maar als ik jou goed begrijp is deze monitor alleen nuttig als ik hogere fps waardes wil halen? Zijn IPS beeldschermen zoals de DELL UltraSharp U2715H wellicht interessanter als gamen op 60 fps voor mij voldoende is?
Die is duurder dan een 4K monitor :P
Heb je deze al gezien: pricewatch: Dell U2515H Zwart ?

Ik ga echt niet upgraden van 1080P 60hz naar 1440P 60hz dat heeft geen enkele nut.

Het is of 1440P 120/144hz of 4K 60hz (4K 120hz is beste optie maar die is er nog niet)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@R-Ball: ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n groot verschil zou merken m.b.t. vloeiend gamen als dat ik merkte toen ik overstapte op de ROG Swift.
Eerlijkheids halve kan ik je niet echt uitleggen maar moet je het ervaren.
Ik denk namelijk dat je met je 770 een meer vloeiendere gameplay ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tomshardware.c...t-freesync-amd,28524.html
Although the signal chain does not yet exist, eDP 1.4a can support 8K (7680 x 4320) resolution at 60 Hz, and Ultra HD is supported at 120 Hz with 10-bit color.
Zou leuk zijn als ASUS de nieuwe Swift 4k 120hz 10 bit kan maken maar het is te laat denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
De Swift is bij coolblue gezakt tot 699, nu twijfel ik toch echt om deze te kopen of te wachten tot de acer IPS 120hz. Is die Acer trouwens met G-sync?

Want als je dan kijkt naar de nieuwe Dell: pricewatch: Dell U2515H Zwart

Die maar 300 EUR is en IPS, wel me 6ms en geen G-sync

[ Voor 40% gewijzigd door Thaikop op 10-02-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Thaikop schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:
De Swift is bij coolblue gezakt tot 699, nu twijfel ik toch echt om deze te kopen of te wachten tot de acer IPS 120hz. Is die Acer trouwens met G-sync?

Als je een beetje lekker wil gamen zou ik de Dell maar overslaan. De inputlag is niet te harden van deze monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je daar een bron van of is dat uit persoonlijke ervaring?
Gebruikers melden toch andere dingen:
blupmans in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20"

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Nu online
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:13:
Heb je daar een bron van of is dat uit persoonlijke ervaring?
Gebruikers melden toch andere dingen:
blupmans in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 20"
Uit persoonlijke ervaring, en ik heb vershillende Dell monitoren gehad '27 inch' allemaal 6 en 8 ms en ik ervaar alleen maar inputlag van de muis op deze schermen.

Het loopt totaal niet vloeiend en dat ligt echt aan de monitor, maar ja deze schermen ook niet gemaakt om te gamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@Thaikop een paar weken geleden heb ik hem ook voor €699 aangeschaft. Toen was die ook in de "aanbieding" zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:

Die acer wordt 499$. Ja geen G-Sync maar wel Freesync (komt goed uit want ik ga 2 stuks 390X kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:31:
[...]

Die acer wordt 499$. Ja geen G-Sync maar wel Freesync (komt goed uit want ik ga 2 stuks 390X kopen)
Dus +- 550-600 EUR hier bij ons in Europa :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:45:
[...]

Dus +- 550-600 EUR hier bij ons in Europa :p
Altijd als ik die prijzen zie van V.S. :'(

knip

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 13-02-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Altijd als ik die prijzen zie van V.S. :'(

[afbeelding]
Belastingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Ik denk dat ik hem vandaag ga bestellen, heb verschillende reviews gelezen en het zou toch een pak beter moeten zijn dan mijn TN, 21.5 inch, 1080p scherm :p En ok, minder kleurweergave doordat het geen IPS is, maar je krijgt dan wel 1ms met 144 refreshrate ^^ Wachten op de 4K doe ik ook niet, want dat is mij iets te groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Voor mij si het de beste upgrade in jaren!
ik kwam van een 27"full HD TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:24:
Ik denk dat ik hem vandaag ga bestellen, heb verschillende reviews gelezen en het zou toch een pak beter moeten zijn dan mijn TN, 21.5 inch, 1080p scherm :p En ok, minder kleurweergave doordat het geen IPS is, maar je krijgt dan wel 1ms met 144 refreshrate ^^ Wachten op de 4K doe ik ook niet, want dat is mij iets te groot..
Wacht toch liever op die 120hz IPS Freesync van Acer.

Oh en Asus heeft een nieuwe beeldscherm geleakt, hij kan 240hz @ 800X600 !
knip

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 13-02-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Nja, maar wie zegt dat er daar geen problemen mee zullen zijn? Misschien zelfs nog erger dan met de Swift (niet dat iedereen klaagt tho) En freesync is less than G-sync :p Ik zelf ga geen CF 390X zetten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:40:
Nja, maar wie zegt dat er daar geen problemen mee zullen zijn? Misschien zelfs nog erger dan met de Swift (niet dat iedereen klaagt tho) En freesync is less than G-sync :p Ik zelf ga geen CF 390X zetten ^^
Ze komen met een aio waterkoeler :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:41:
[...]

Ze komen met een aio waterkoeler :9~
Maar wel met 5ms en dat verandert nog steeds niet het feit dat er zich problemen kunnen stellen met pixels, stripes etc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:44:
[...]

Maar wel met 5ms en dat verandert nog steeds niet het feit dat er zich problemen kunnen stellen met pixels, stripes etc :p
Wat, ik had het over de 390X niet over de beeldscherm. Sinds wanneer hebben monitors waterkoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:50:
[...]

Wat, ik had het over de 390X niet over de beeldscherm. Sinds wanneer hebben monitors waterkoeling :P
Was ook apart bedoelt, die waterkoeling gaat er niet voor zorgen dat er zich problemen kunnen voordoen met het scherm :p Anyway, ik stel het uit, ik wou die net bestellen en hij is plots 699 geworden bij coolblue.. is this a joke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Was ook apart bedoelt, die waterkoeling gaat er niet voor zorgen dat er zich problemen kunnen voordoen met het scherm :p Anyway, ik stel het uit, ik wou die net bestellen en hij is plots 699 geworden bij coolblue.. is this a joke?
Hij was iets van 613€ bij MediaMarkt tijdens btw actie :9

Een beeldscherm net zo duur als mijn 4K tv? Toch maar niet gedaan :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Een beeldscherm net zo duur als mijn tv? Toch maar niet gedaan :X
Enkel in NL zeker? BE hebben zelden zo'n mooie acties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Een beeldscherm net zo duur als mijn 4K tv? Toch maar niet gedaan :X
EDIT: Heb gebeld en krijg heb uiteindelijk toch nog aan 699 omdat ik net wou afhandelen en de prijs veranderd was :p Nja, 4K vind ik niet leuk om op te gamen, wel fijn voor andere doeleinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaikop schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:40:
[...]

EDIT: Heb gebeld en krijg heb uiteindelijk toch nog aan 699 omdat ik net wou afhandelen en de prijs veranderd was :p Nja, 4K vind ik niet leuk om op te gamen, wel fijn voor andere doeleinden :p
Een 49 inch 4K Smart Tv voor 668€ :P vs een 1440P 144hz beeldscherm die 300€ overpriced is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Nu weten we wel dat je de monitor te duur vind, je hebt een fantastische 4k tv, 390X is helemaal geweldig en je glazen bol zegt dat de Acer monitor 10 x beter word. Kunnen we aub weer ontopic?

Als je een topic wil openen over de aangekondigde Acer monitor, ga je gang. Over AMD videokaarten zijn al hele mooie topics, en voor tv's kan je hier terecht: Televisies & Beamers

• beebie121
Ik heb weleens een heel klein beetje last van flikkering tijdens een startscherm van een game. Hebben jullie er ook last van? Lees dat er wel meer mensen dat hebben. Maar ook alleen maar bij het startscherm. Is dat omdat er weinig tot geen bewegende beelden zijn ofzo?

Verder is het een monitor die super goed bevalt. Ik zou niet anders meer willen.

@Avioto: man ik dacht dat ik de enige was die me kapot ergerde aan die verhalen. Goed om te lezen dat iemand anders er ook klaar mee is.

• ManIkWeet
beebie121 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:00:
Ik heb weleens een heel klein beetje last van flikkering tijdens een startscherm van een game. Hebben jullie er ook last van? Lees dat er wel meer mensen dat hebben. Maar ook alleen maar bij het startscherm. Is dat omdat er weinig tot geen bewegende beelden zijn ofzo?

Verder is het een monitor die super goed bevalt. Ik zou niet anders meer willen.

@Avioto: man ik dacht dat ik de enige was die me kapot ergerde aan die verhalen. Goed om te lezen dat iemand anders er ook klaar mee is.
Ik krijg die flikkeringen ook (erg irritant), ze gebeuren als er een force-refresh wordt gedaan. Force-refresh gebeurt als het scherm te weinig frames krijgt, zoals bij het laadscherm :)

• beebie121
ahh ok dan!
Want tijdens het gamen zelf is er geen enkel probleem. VInd het niet zo erg hoor. Maar het viel me op vandaar mn vraag :)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
beebie121 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:00:
@Avioto: man ik dacht dat ik de enige was die me kapot ergerde aan die verhalen.
Ik hoopte dat ie vanzelf op zou houden met dit topic vol te spammen met liefdesverklaringen aan amd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• beebie121
LMFAO Haarbal! ik reageerde ook al niet meer (heb dat 1x gedaan en toen was hij verbaasd dat ik al zo "snel" klaar was met hem. En ik dacht echt dat ik de enige was ofzo hahahaha.

Hebben jullie het scherm ook op normal staan? of gebruiken jullie die aparte mogelijkheden? Ik heb ook nog nooit wat aangepast qua helderheid o.i.d.

En ik heb laatst dingen geprobeerd qua V-sync aan of uit in combi met g-sync maar ik merkte niet een verbetering, in WoW ging het eerder minder soepel.

• Thaikop
Voila, heb hem! Wat een prachtig scherm zeg! Heb wel spijtig genoeg 1 kleine blauwe pixel, het valt niet zo op, maar toch :p RMA'en of het gewoon zo laten? Of heb ik zelfs wel recht op een RMA? ^^

• RoaDHouse
  • Nu online
Thaikop schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:23:
Voila, heb hem! Wat een prachtig scherm zeg! Heb wel spijtig genoeg 1 kleine blauwe pixel, het valt niet zo op, maar toch :p RMA'en of het gewoon zo laten? Of heb ik zelfs wel recht op een RMA? ^^
Volgens mij is het een manco van dit scherm :( ik heb er al meerdere voorbij zien komen met dode pixels.

Als het mijn scherm was stuurde ik hem gelijk terug.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Zie mijn eerdere post in dit topic: ik ging mijn scherm met blauwe pixel omruilen bij Informatique. Ik heb geloof ik wel 6 monitoren met stuck pixels gezien voordat ik eindelijk een goede had. Mocht je voor een RMA gaan, zorg dan dat je zelf de monitor controleert, anders krijg je geheid weer 1 met een stuck pixel.

• Avioto
Je gebruikt een monitor zo lang (normaal gesproken), een dode pixel (of andere mankementen) is dan onacceptabel. Meteen terug sturen. Het is nu even vervelend, maar wel de moeite waard vind ik.

Ik lees vaker over flikkeringen, maar ik heb dat nog nooit gezien. Misschien ben ik gewoon scheel, die kans is ook best groot :P

• beebie121
Kloten Thaikop! ik zou in ieder geval RMA sturen. Of langs rijden o.i.d.

Ik heb geluk gehad met mn scherm, niks dode pixels.

echt kloten man.

@Avioto: ik heb het in WoW bijvoorbeeld. in Dayz of BF4 heb ik het niet hoor.

• ManIkWeet
Je hebt recht op een RMA (gevraagd bij ASUS zelf), ik heb zelf een stuck rode pixel maar ik weet (nog steeds) niet of de €15 verzendkosten (moest per-se 0.5kg te zwaar zijn -.-) de moeite waard zijn.

Edit: ik heb ergens het gevoel dat als je de RMA via ASUS doet, je de verzendkosten niet hebt (zij sturen een mannetje?), maar weet ik niet zeker.

Edit:
Ik heb een serviceaanvraag via Asus gedaan, ze sturen eerst een nieuwe monitor, ik de verpakking zit een "vooraf betaalde tracking label" om het defecte scherm terug te sturen. Helaas hebben ze de monitor op dit moment niet op voorraad dus zal ik een tijdje moeten wachten :-(

[ Voor 29% gewijzigd door ManIkWeet op 13-02-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De review van TFT Central is dan toch interessanter, maar voor de mensen die Duits kunnen lezen en geïnteresseerd zijn in dit scherm raad ik ook aan om de review van PRAD te bekijken. Het is jammer dat ze bijna geen reviews meer vertalen naar het Engels, want het is zo ongeveer de beste reviewsites voor beeldschermen (zou zelf natuurlijk TFT Central op eerste plaats zetten, maar daar ben ik niet helemaal objectief in ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anand zie ik ook niet als beste website voor monitor reviews.
Dan denk ik eerder aan het genoemde TFT Central of bijv. https://pcmonitors.info/

Het is dus ter info en ik baseer mijn mening graag op een aantal verschillende bronnen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Zojuist mijn vervangende scherm ontvangen, hij is pixel-perfect!
Nu nog zorgen dat mijn oude scherm opgehaald wordt, moet ook binnen een aantal dagen geloof ik.

(en hopen dat er niet magisch dode/bright-pixels ontstaan)

Ik moet zeggen, Asus service werkt prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Gewoon je oude scherm houden, sparen om er nog eentje te kopen. Voordat je het weet heb je een prachtige surround setup :+

Veel plezier met je nieuwe Swift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Avioto schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:05:
Gewoon je oude scherm houden, sparen om er nog eentje te kopen. Voordat je het weet heb je een prachtige surround setup :+

Veel plezier met je nieuwe Swift!
Haha, heb ik niet genoeg Displayport gaatjes voor :+
Nee, oude scherm willen ze toch graag terug hebben. Van mij mogen ze hem hebben, met die vreselijke rode pixel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
ManIkWeet schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:38:
Zojuist mijn vervangende scherm ontvangen, hij is pixel-perfect!
Nu nog zorgen dat mijn oude scherm opgehaald wordt, moet ook binnen een aantal dagen geloof ik.

(en hopen dat er niet magisch dode/bright-pixels ontstaan)

Ik moet zeggen, Asus service werkt prettig!
Zijn die gewoon bij je thuis langs geweest? Of moet ik gewoon mijn retailer (coolblue) contacteren?

BTW: Ik heb nog steeds de MSI gtx 760, en ik merk toch dat ik asap mijn 780ti/970/980 moet hebben! Kan het zijn dat daarom minder kwaliteit heb bij het scherm en ook geen 144hz kan selecteren?

EDIT: ik heb brightness op 80 staan, maar ik zie toch veel mensen die dat rond 44 ofzo hebben, dat is toch extreem donker?

[ Voor 8% gewijzigd door Thaikop op 17-02-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Thaikop schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:41:
[...]

Zijn die gewoon bij je thuis langs geweest? Of moet ik gewoon mijn retailer (coolblue) contacteren?

BTW: Ik heb nog steeds de MSI gtx 760, en ik merk toch dat ik asap mijn 780ti/970/980 moet hebben! Kan het zijn dat daarom minder kwaliteit heb bij het scherm en ook geen 144hz kan selecteren?

EDIT: ik heb brightness op 80 staan, maar ik zie toch veel mensen die dat rond 44 ofzo hebben, dat is toch extreem donker?
Ze (Asus) sturen een nieuw scherm, dat is gewoon via UPS.
Je moet vervolgens UPS bellen om je oude scherm op te laten halen, je kan ook het scherm naar een servicepunt brengen (makkelijker imo).
Ook met een GTX760 zou je gewoon 144hz moeten kunnen kiezen, ik zie geen reden waarom niet.

Je kan je retailer (coolblue) contacteren, maar dan kan je rekenen op verzendkosten&tijdje geen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
ManIkWeet schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:59:
[...]

Je moet vervolgens UPS bellen om je oude scherm op te laten halen, je kan ook het scherm naar een servicepunt brengen (makkelijker imo).
Ook met een GTX760 zou je gewoon 144hz moeten kunnen kiezen, ik zie geen reden waarom niet.

Je kan je retailer (coolblue) contacteren, maar dan kan je rekenen op verzendkosten&tijdje geen scherm.
EDIT: Het is inorde, heb net hun voorwaarden gelezen en deze 2 zijn toch interessant:

1. Wanneer de pickup niet binnen 10 dagen na afleveren van het vervangende apparaat is gedaan, dan zal Asus of haar geautoriseerde reparatiepartner de waarde van het vervangend apparaat (gebaseerd op de Asus prijslijst) factureren, vermeerderd met de kosten van transport, administratie en onderzoek.

2. Wanneer u enig probleem of schade ontdekt aan het apparaat, belt u dan de Asus hotline zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst. Klachten met betrekking tot de levering, die na deze 48 uur worden ontvangen, zullen niet geaccepteerd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Thaikop op 17-02-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
ManIkWeet schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:59:
[...]

Wanneer kreeg je een antwoord op je aanvraag tot RMA? Ik wacht nu al bijna een week en nog steeds geen mailtje terug gekregen :s Morgen dan toch maar Coolblue zelf contacteren? (Donderdag loopt mijn 14 dagen retour recht af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Thaikop schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:41:
ik heb brightness op 80 staan, maar ik zie toch veel mensen die dat rond 44 ofzo hebben, dat is toch extreem donker?
Dat is juist nog steed erg hoog. In de TFT Central review heeft Simon het scherm op stand 20 staan voor een helderheid van wit van 120 cd/m². Op 80 heb je een helderheid van ruim 300 cd/m², dat is veel te hoog voor normaal gebruik. Hoger dan 160 cd/m² is echt niet aan te raden, op de PG278Q zou dat ongeveer stand 30 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Wat gebeurd er als je hem wel op 300 cd/m2 hebt staan?
krijg je dan verkleuringen of is het niet goed voor je ogen?

Ik heb er helemaal nog niet aangezeten dus die van mij zal ook wel te hoog staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Backlight slijt veel sneller en inderdaad niet goed voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok dan ga ik er nog echt even mee stoeien. Bedankt Kid.

Aangezien jij (en je collegae bij TFT central) er reteveel verstand van hebben: is er ook een soort van profiel? met eigenlijk vaste waarden? Dan zou ik die natuurlijk kunnen gebruiken en dan aanpassen zoals voor mij het beste is?

of vraag ik nu teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Op TFT Central staat de ICC Profiles and Monitor Settings Database, maar dat is op basis van het voor een review geteste exemplaar.

Het overnemen van dat profiel en die instellingen is geen garantie voor een nauwkeurige weergave, het kan zelfs goed dat de weergave er door verslechtert. Elk exemplaar van een bepaald model beeldscherm presteert weer net iets anders en daar zit nog behoorlijk wat variatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
Kid Jansen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:15:
[...]

Dat is juist nog steed erg hoog. In de TFT Central review heeft Simon het scherm op stand 20 staan voor een helderheid van wit van 120 cd/m². Op 80 heb je een helderheid van ruim 300 cd/m², dat is veel te hoog voor normaal gebruik. Hoger dan 160 cd/m² is echt niet aan te raden, op de PG278Q zou dat ongeveer stand 30 moeten zijn.
Daarom dat ik sneller hoofdpijn krijg? Heb het nu op 30 staan enja, het is wel veel minder helder maar het zal ergonomisch veel beter zijn denk ik dan? Het is gewoon wennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Thaikop schreef op maandag 23 februari 2015 @ 01:18:
[...]

Wanneer kreeg je een antwoord op je aanvraag tot RMA? Ik wacht nu al bijna een week en nog steeds geen mailtje terug gekregen :s Morgen dan toch maar Coolblue zelf contacteren? (Donderdag loopt mijn 14 dagen retour recht af)
Raar, ik kreeg binnen 24 uur een reactie. Hoe heb jij RMA aangevraagd dan? Misschien hielp het bij mij dat ik al een tijdje eerder had gevraagd hoe het precies zit met de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
ManIkWeet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:02:
[...]

Raar, ik kreeg binnen 24 uur een reactie. Hoe heb jij RMA aangevraagd dan? Misschien hielp het bij mij dat ik al een tijdje eerder had gevraagd hoe het precies zit met de garantie...
Ja, daarom dat ik het raar vond.. Heb net een nieuwe aangevraagd :) Er staat zelfs dat ik de komende 2 uren mijn mail moet in het oog houden, lol :p (ma-vrij van 7-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Thaikop schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Daarom dat ik sneller hoofdpijn krijg? Heb het nu op 30 staan enja, het is wel veel minder helder maar het zal ergonomisch veel beter zijn denk ik dan? Het is gewoon wennen :D
Toen ik dit scherm voor het eerst aanzette werd ik gelijk verblind, de brightness van me oude scherm op maximaal is ~30% van deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat hulp nodig met deze monitor!!

Wanneer ik mijn bed uit kom en mijn PC aan zet, reageerd de monitor niet!
Moet ik eerste alle kabels er in en er uit halen voordat hij het doet!!!
WAT EEN ROT DING!!!!!

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

MVG, Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Zet je eerst de PC aan of eerst het scherm? Waarschijnlijk de bekende problemen met DisplayPort:

DisplayPort heeft al sinds z'n introductie een aantal bugs met onder andere in of uit stand-by gaan. Heel veel van die problemen kunnen worden opgelost door een kabel te gebruiken waarbij pin 20 niet is aangesloten. Deze worden ook gewoon verkocht. Als je een mailtje stuurt naar allekabels denk ik dat ze je wel kunnen helpen aan een geschikte kabel (zelf goede ervaringen met die winkel en ze hebben een zeer groot aanbod kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Kid Jansen, zal er even naar kijken, al heb ik de kabel zelf al van allekabels.nl aangezien ik een DP naar Mini DP nodig had, maar ik zal er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Het scherm de schuld geven terwijl je zelf de kabel hebt vervangen, oh wat een wereld leven we toch in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:23:
[...]

Het scherm de schuld geven terwijl je zelf de kabel hebt vervangen, oh wat een wereld leven we toch in :+
Nouja de kabel die er werd bijgeleverd, daar kon ik niks mee, maar ik moet dus simpelweg een ander soort DP hebben, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandorV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-07 08:31
Iemand enig idee hoe je die rode ring doet branden? Heb geen idee waar ik dat zou moeten vinden en google leverde ook geen resultaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

SandorV schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:15:
Iemand enig idee hoe je die rode ring doet branden? Heb geen idee waar ik dat zou moeten vinden en google leverde ook geen resultaat. :(
In het menu van de monitor ga je naar System Setup > LIGHT IN MOTION en daar moet je ON aanvinken. De ring zal dan binnen een seconde aan gaan. Bij OFF kan het een paar seconden duren voordat de ring uit gaat net zoals bij het uitzetten van de monitor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de bovenste knop aan de zijkant drukt ga je naar systeeminstellingen in het menu, vervolgens 'licht in beweging'/light in motion'.

edit: net te laat spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ik dacht ergens te lezen dat die rode ring best veel stroom kost, zal wel komen door het feit dat het nergens direct contact maakt (het is een normale VESA-Mount).

Ik heb hem uit staan want er staat toch een center-speaker voor, echt zo'n verkoop gimmick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaikop
ManIkWeet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:02:
[...]

Heb heb nu een 'nieuw' scherm gekregen. Het is dus uit een doos die al zeker 10 keer open en toe is geweest met een scherm waarvan je ziet dat het refurbished is. Kreeg jij een splinternieuwe van Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Thaikop schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:04:
[...]

Heb heb nu een 'nieuw' scherm gekregen. Het is dus uit een doos die al zeker 10 keer open en toe is geweest met een scherm waarvan je ziet dat het refurbished is. Kreeg jij een splinternieuwe van Asus?
Voor zover ik het begreep wel, die sticker met functies (en een robot) zat er nog op, inclusief alle "shiny-protectors". Ook geen opvallende vingerafdrukken o.i.d. op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de eigenaren van een ROG Swift.

Als je een game configureert met resolutie 1280x720, werkt dat dan automatisch op je scherm ? Of krijg je gewoon een zwart scherm ?

1280x720 is precies de helft van de native resolutie van 2560x1440. Dus iedere pixel die de game genereert zou dus als een blokje van 2x2 pixels op je scherm te zien moeten zijn. Echter, ik lees overal dat de g-sync module in alle g-sync monitoren de "scaler" vervangt. Ik ben er dus niet zeker van dat het scherm zelf wel eventjes de resolutie van 720p op-schaalt naar 1440p. Of heb ik verkeerd begrepen wat een scaler doet ? Of doet de nVidia-driver dat, en die stuurt dan een ge-upscaled 1440p signaal naar de monitor ?

En als dit werkt, is het dan safe om er van uit te gaan dat dit zo op alle g-sync monitoren zo werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:37:
Vraagje voor de eigenaren van een ROG Swift.

Als je een game configureert met resolutie 1280x720, werkt dat dan automatisch op je scherm ? Of krijg je gewoon een zwart scherm ?

1280x720 is precies de helft van de native resolutie van 2560x1440. Dus iedere pixel die de game genereert zou dus als een blokje van 2x2 pixels op je scherm te zien moeten zijn. Echter, ik lees overal dat de g-sync module in alle g-sync monitoren de "scaler" vervangt. Ik ben er dus niet zeker van dat het scherm zelf wel eventjes de resolutie van 720p op-schaalt naar 1440p. Of heb ik verkeerd begrepen wat een scaler doet ? Of doet de nVidia-driver dat, en die stuurt dan een ge-upscaled 1440p signaal naar de monitor ?

En als dit werkt, is het dan safe om er van uit te gaan dat dit zo op alle g-sync monitoren zo werkt ?
Hij scaled gewoon omhoog, ik wissel nog wel eens naar een 1080p scherm waardoor alle instellingen van mijn spellen verkeerd staan, dat doet ie gewoon 1080p weergeven op het scherm. Ik kan me niet voorstellen dat dit anders werkt met 720p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je bedoelt: je sluit een 1080p monitor aan, daarna zet je je game(s) op 1080p. En later sluit je je ROG Swift weer aan, je vergeet je games van 1080p naar 1440p te zettern. En als je dan zo'n game speelt, dan rendert de game op 1080p, en de ROG Swift upscaled naar 1440p ? Correct ?

Dat is inderdaad wat ik zou willen.
Ik heb er iets meer info over gevonden.
Zie de ultieme review op TFTCentral.
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg278q.htm
Click op "General and Office Applications"
En scroll dan iets naar beneden naar "Operating Modes and Graphics Card Considerations"

Je ziet dan een lijst van resoluties die ondersteund worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/asus_rog_swift_pg278q/operating_modes.jpg

Er worden flink wat resoluties ondersteund. Maar niet 1280x720.
Vreemd.
Ook worden al die non-native resoluties ondersteund op 60Hz.
Het zou dus kunnen dat op non-native resoluties, G-Sync en ULMB niet werken. Jammer. Ik zou sommige spellen op 720p spelen, enkel en alleen om 100Hz ULMB mogelijk te maken.

Ik ben geintereseerd in een andere G-Sync monitor. Maar ik stel mijn vraag hier omdat de ROG-Switf gebruikers natuurlijk veel meer ervaring met G-Sync en ULMB hebben.
In dit review:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm
wordt gezegd:
The screen is designed to run at its native resolution of 2560 x 1440 and at a 60Hz recommended refresh rate. However, if you want you are able to run the screen outside of this resolution. We tested the screen at a lower 1920 x 1080 resolution to see how the screen handles the interpolation of the resolution, while maintaining the same aspect ratio of 16:9.
Echter, er wordt niets gezegd over welke resoluties mogelijk zijn, welke refresh-snelheden, en G-Sync of ULMB.

Is er iemand die zou willen testen of de ROG Swift op lagere resoluties ook:
1) 100 Hz kan doen
2) ULMB kan doen
3) g-sync kan doen
4) is 1280x720 een mogelijke resolutie ?

Bvd.

Ik heb een gtx680. Die is snel genoeg voor 1080p. Voor 1440p is hij echter niet snel genoeg om flink boven de 40 fps te blijven bij nieuwe spellen. Laat staan om in de buurt van de 100 fps te komen. Ik heb wel 750 euro over voor een nieuw scherm. Maar om dan ook nog 600 euro voor een gtx980 uit te geven (plus 110 euro voor een waterblock). Ik zou liever wachten op de gtx980ti (2015Q4), of de nieuwe Pascal videokaarten (2016Q2-Q3).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Maakt het uit of de monitor kan scalen? De gpu kan dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo ? Heb je dat wel eens gedaan ?

Als de gpu de scaling doet, dan lijkt het een beetje op DSR. Alleen omgekeerd. (Game rendert op een grote resolutie, de GPU downscaled, en zend een kleinere resolutie naar de monitor). Ik wil precies andersom. DSR wordt alleen door Maxwell GPUs ondersteund. (En ik heb een gtx680, da's geen Maxwell). Zou dat wat uitmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
DSR is niet maxwell specifiek, bovendien is non native resoluties al veel langer ondersteund.

ga maar eens naar je nvidia control panel, adjust desktop size and position, heb je wat scaling opties, kan je kiezen of je het op je scherm of gpu doet, en of het met aspect ratio, fullscreen of helemaal niet moet.

als je je scaling op "gpu" hebt kan je ook een 2560x1440 custom resolutie toevoegen, zonder dat het via "dsr" hoeft. tenzij ze het veranderd hebben, ik draai nog een oude driver zonder dsr.

[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 27-03-2015 16:59 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste