Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:58:
ga maar eens naar je nvidia control panel, adjust desktop size and position, heb je wat scaling opties, kan je kiezen of je het op je scherm of gpu doet, en of het met aspect ratio, fullscreen of helemaal niet moet.
Ah, bedankt. Dat configscherm had ik nog nooit gezien.

Echter, als ik de resolutie en/of scaling (display/gpu) verander, dan gebeurt er helemaal niks. Vreemd.

In theorie zou dit voldoende moeten zijn. Mijn spel rendert op 720p, de gpu upscalet naar 1440p. En mijn nieuwe scherm weet van niks, en zou gewoon G-Sync, ULMB of hogere refreshrates moeten doen.

Ik heb er nu iets meer vertrouwen in. :)

===
Edit: dit is de eerste hit in google op "dsr nvidia".
http://www.geforce.com/hardware/technology/dsr/technology
Our new Maxwell architecture introduces a raft of innovative, exciting technologies that make your games better in dramatic ways. Of these new features, Dynamic Super Resolution (DSR) will have largest impact, enhancing any game that supports resolutions above 1920x1080. ....
De woordkeus hier doet mij toch sterk vermoeden dat DSR alleen op Maxwell werkt.
Meer googlen: http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/78873/en-us
This driver brings support for Dynamic Super Resolution (DSR) to Kepler and Fermi desktop GPUs.
Mooi.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:16:
[...]
Echter, als ik de resolutie en/of scaling (display/gpu) verander, dan gebeurt er helemaal niks. Vreemd.
De resolutie die je daar kan kiezen is alleen een voorbeeld, staat een plaatje bij hoe het resultaat zou moeten zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:24:
Dus je bedoelt: je sluit een 1080p monitor aan, daarna zet je je game(s) op 1080p. En later sluit je je ROG Swift weer aan, je vergeet je games van 1080p naar 1440p te zettern. En als je dan zo'n game speelt, dan rendert de game op 1080p, en de ROG Swift upscaled naar 1440p ? Correct ?
Dat is correct :)
Natuurlijk werkt G-Sync op andere resoluties, natuurlijk werkt ULMB op andere resoluties.

Natuurlijk werken G-Sync en ULMB niet tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Word tijd dat dit beelscherm eens in prijs zakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
MetalSonic schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:08:
Word tijd dat dit beelscherm eens in prijs zakt :)
Is er concurrentie? Nee, marktleider > niet nodig om prijs te laten zakken als je al de goedkoopste bent.

Het zou leuk zijn als de prijs wat lager was, maar ik zie dat zo snel nog niet gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:40:
[...]

Is er concurrentie? Nee, marktleider > niet nodig om prijs te laten zakken als je al de goedkoopste bent.

Het zou leuk zijn als de prijs wat lager was, maar ik zie dat zo snel nog niet gebeuren :(
Acer heeft een scherm, maar die is een paar tientjes duurder... Kan je dus (nog) geen concurrentie noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:40:
[...]

Acer heeft een scherm, maar die is een paar tientjes duurder... Kan je dus (nog) geen concurrentie noemen...
Daarom, in principe minder features maar hogere prijs. En dan nog het design van mijn swift O-) O-) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
rolandos582 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 02:37:
[...]

Daarom, in principe minder features maar hogere prijs. En dan nog het design van mijn swift O-) O-) :9~
Het Acer scherm wordt boven de Swift gezet. Dus meer features voor een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Matthias87 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:02:
[...]

Het Acer scherm wordt boven de Swift gezet. Dus meer features voor een hogere prijs.
Meer niet, er is slechts één feature anders: IPS paneel, met een wat langzamere pixel respons tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne samenvatting, ManIkWeetNiks.

Da's net als zeggen: mijn Lada heeft 4 wielen en een stuur, net als een Porsche. Een Porsche heeft alleen een zwaardere motor. En dat zorgt voor een hoger benzine-verbruik voor de Porsche. Verder precies dezelfde autos.

De Swift en de XB270HU gebruiken alle twee compleet andere panels. Die hebben heel andere eigenschappen. Kleur, contrast, kijkhoek, pixel-responsetijd, ghosting, pixel inversion, etc. De enige twee overeenkomsten zijn dat het beide 1440p schermen zijn met 8-bits color-depth.

Voor iedereen die geintereseerd is in monitoren: hier is de ultieme review van TFTCentral (de authoriteit op monitor reviews).
Lees en trek je eigen conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:06:
De Swift en de XB270HU gebruiken alle twee compleet andere panels. Die hebben heel andere eigenschappen. Kleur, contrast, kijkhoek, pixel-responsetijd, ghosting, pixel inversion, etc. De enige twee overeenkomsten zijn dat het beide 1440p schermen zijn met 8-bits color-depth.
Er zijn wel meer overeenkomsten: 144hz, G-Sync, displayport, 27"...

Alle verschillen die jij noemt valt onder het ene verschil dat ik noemde: IPS paneel.

(Edit: we kijken niet naar het design, zoals bezels reflecterend material en standaard)

[ Voor 7% gewijzigd door ManIkWeet op 02-04-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's net als zeggen: mijn Lada heeft 4 wielen en een stuur, net als een Porsche. Een Porsche heeft alleen een zwaardere motor. En dat zorgt voor een hoger benzine-verbruik voor de Porsche. Verder precies dezelfde autos.

Voor iedereen die geintereseerd is in monitoren: hier is de ultieme review van TFTCentral (de authoriteit op monitor reviews).
Lees en trek je eigen conclusie.
Tft central komt ook tot de conclusie dat IPS het verschil maakt.
We feel that this screen pips the excellent Asus ROG Swift PG278Q thanks to its IPS panel, bringing with it a lighter, clearer AG coating and improvements in image quality and viewing angles compared with TN Film offerings. You're combining the best of both World's really here. The Asus does have the edge we felt in appearance, design and build quality but this XB270HU is a marked improvement over older office-line Acer screens you might have seen in the past. Acer seem to be making a big effort to enhance their monitor line-up and that's always a welcome thing.
Voor mij maakt ips op dit moment niet veel uit, ik zit toch altijd recht voor m'n beeldscherm en de kleuren van de Swift zijn uitzonderlijk goed voor een TN paneel. Als de Acer naast het ips scherm ook een mooi strak uiterlijk had zou ik serieus overwegen om hem aan te schaffen, maar de komende tijd zullen genoeg andere fabrikanten met zulke schermen komen dus ik wacht rustig af. Ik hoop op een 34 inch 3440x1440 144hz G-Sync ips scherm, maar dat zal nog wel even duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arg, mensen. Het is niet een simpel "IPS versus TN". Ieder type paneel heeft andere eigenschappen. Met andere woorden: niet alle IPS schermen zijn hetzelfde, en niet alle TN schermen zijn hetzelfde. Er zijn wat rule-of-thumbs die in het algemeen gelden. Maar niet altijd.

Voorbeeld:
Kijk in de TFTCentral review naar het hoofstuk: "Pursuit Camera Tests".
Scroll naar beneden naar: "Acer XB270HU vs. Asus ROG Swift PG278Q Pursuit Camera Comparisons".
Scroll nog verder naar beneden, tot je bij "85Hz ULMB" en "100Hz ULMB" komt.
Daar zie je het verschil in motionblur tussen de Asus en de Acer.
Het TN-paneel van de Asus heeft een korte g2g-waarde. Maar toch is de Acer minder blurry.
Het zit hem in de kwaliteiten van ieder paneel. Niet iets algemeens als "TN heeft altijd lower blur dan IPS".

Afijn, dit is een thread over de Asus Swift ROG.
Ik hoop dat iedereen gelukkig en tevreden is met zijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:26:
Maar toch is de Acer minder blurry.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gYQNR.jpg
Wie is er minder blurry?
(Dit is de modus die het meest gebruikt zal worden, ULMB is leuk maar G-Sync is leuker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk zijn er verschillen, maar het zijn mijns inziens geen grote verschillen en ik vraag me af of je uberhaupt veel verschil zult zien als je daadwerkelijk aan het gamen bent. Daarnaast prefereert bijna iedereen g-sync boven ulmb tijdens gamen dus aan die betere motion blur heb je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ja, de ips in de acer is snel genoeg. De gemiddelde g2g is op de swift bijna 2x zo snel, maar de pursuit camera test laat zien dat je daar niet zo heel veel aan hebt, je ogen bewegen op constante snelheid, de ufo's bewegen in incrementen, zelfs met oneindig snelle pixels zou het blurry zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:36:
Wie is er minder blurry?
(Dit is de modus die het meest gebruikt zal worden, ULMB is leuk maar G-Sync is leuker)
Ik had het expliciet over ULMB.
Fijn dat jij G-Sync leuker vindt. Maar mensen die blur belangrijk vinden, die gebruiken ULMB. Mensen die blur minder belangrijk vinden, gebruiken g-sync. Dus als we blur vergelijken, dan moet je zeker ULMB er bij betrekken.

Ik had mezelf beloofd dat ik niet meer zou reageren.
Maar omdat je een plaatje laat zien, laat ik ook een plaatje zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/acer_xb270hu/pursuit_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/acer_xb270hu/pursuit_5.jpg
Move over Asus ROG Swift PG278Q, in our opinion we've got a new king of gaming monitors! We won't repeat everything we've been through in the gaming sections of this review but when you combine the high 2560 x 1440 resolution, fast response times, freedom from overshoot, 144Hz refresh rate support, ULMB blur reduction mode, G-sync support and very low lag you have one hell of a gaming monitor. We feel that this screen pips the excellent Asus ROG Swift PG278Q thanks to its IPS panel, bringing with it a lighter, clearer AG coating and improvements in image quality and viewing angles compared with TN Film offerings. You're combining the best of both World's really here. The Asus does have the edge we felt in appearance, design and build quality but this XB270HU is a marked improvement over older office-line Acer screens you might have seen in the past.
Vertaling voor de Nederlanders die geen engels spreken, en iedereen die al een Asus Swift heeft: De Asus ROG Swift PG278Q is de beste monitor ooit, en dat Acer-dingetje is niks bijzonders. Allemaal heel veel gefeliciflapstaart met je Asus Swift !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Kunnen we hier een normale discussie voeren zonder elkaar persoonlijk aan te vallen?
Dit slaat natuurlijk nergens op.

Ik denk dat het punt is wat anderen proberen te maken is dat als je nu een Swift hebt, het overstappen naar de Acer het geld niet waard is. Het verschil is daar veel te klein voor. Als ik geen Swift had en nu zou moeten kiezen tussen de beide monitoren zou ik waarschijnlijk nog steeds de Swift kiezen, want ik denk dat dat gewoon de betere monitor is voor de games die ik speel, voornamelijk shooters. Uiteindelijk zijn het allebei geweldige monitoren en wat mij betreft hebben ze maar 1 groot nadeel en dat is de prijs.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
knip

[ Voor 97% gewijzigd door Jelv op 06-04-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Ik wil binnenkort een desktop gaan bouwen met een pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 en wil als eerste scherm dan pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart denk ik halen, maar ik vraag me wel een ding af. Heb als tweede scherm dan pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart. Werkt dat goed samen? Omdat beide schermen een andere refreshrate hebben. Namelijk 75 en 144Hz. Wil niet een 144Hz scherm kopen, die dan uiteindelijk naar beneden gaat door mijn tweede scherm. Ik lees namelijk van sommige mensen dat het werkt en van andere weer niet. :S

Edit: lees nu meer dat het geen probleem moet zijn. Ze zeggen dat het alleen irritant kan zijn, omdat ze twee verschillende refresh rates ziet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Michielodc op 10-04-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Zijn er meer mensen met een Swift die sinds de Nvidia drivers 350.12 last hebben van het feit dat het scherm continue in G-sync modus draait? Ik heb de pc al een paar keer opnieuw opgestart en de stroom van het scherm gehaald maar no joy.

Ik zal eerst nog even de drivers opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Waarom zou je daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Jep ik heb dat ook, lichtje is altijd rood. Ik heb niet het idee dat dit de bedoeling was. Sommige mensen op het Nvidia forum zeggen dat G-sync nu met alles werkt (ook windowed games, etc.), en andere zeggen weer dat dit niet klopt. De driver is duidelijk gerusht om op tijd uit te komen voor de GTA launch, mensen hebben allerlei problemen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

haarbal schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:57:
Waarom zou je daar last van hebben?
In desktop mode draai ik altijd ULMB mode wat nu niet meer mogelijk is omdat G-sync altijd aan staat.
Ik heb de oude driver getest en daarmee los ik het probleem maar bij het opnieuw installeren van de nieuwe driver gaat g-sync weer aan. Op het Nvidia Geforce forum zijn meer swift eigenaren die hetzelfde probleem melden dus normaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ja, als ulmb niet meer kan is dat wel vervelend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-08 14:39
Ik twijfel al een tijdje om deze monitor te kopen.. is dit het nu nog waard of is het beter om nog ~ half jaar te wachten tot er iets beters/nieuws op de markt komt? (als er uberhaupt iets komt.) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ozza schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:36:
Ik twijfel al een tijdje om deze monitor te kopen.. is dit het nu nog waard of is het beter om nog ~ half jaar te wachten tot er iets beters/nieuws op de markt komt? (als er uberhaupt iets komt.) ;(
Grote kans dat je liever voor dat IPS Acer scherm wilt gaan... Ondanks dat de bouwkwaliteit van dat scherm, nouja, Acer kwaliteit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:14:
[...]

Grote kans dat je liever voor dat IPS Acer scherm wilt gaan... Ondanks dat de bouwkwaliteit van dat scherm, nouja, Acer kwaliteit is...
Ik zit in het zelfde situatie en heb aardig mijn twijfels. ik ben in ieder geval niet geintereseerd in de Acer (no thnx) en IPS is voor mij niet perce van belang.
Het moet voornamelijk bedoeld zijn voor games, en niet om kleur accuraat te zijn met films,video editing of andere artiesten werk ofzo. Bovendien heeft IPS heeft ook zijn nadelen met black light bleeding en matige zwarte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat me tegen houd van een potentiele Swift aankoop zijn de negatieve gebruikers ervaringen op Amazon en verschillende forums. Het verbaasd me aangezien Asus reputabele betrouwbaarheid.

Pixel inversion artifacts wat blijkbaar de grootste klacht is met dit scherm is nogal zorg makend. Zijn er enige gebruikers in dit nederlandse forum die hun ervaringen/mening te delen heeft ivm deze visuele inversion artifacts, soort van verticale strepen die heel vaag worden weergegeven bij snelle beweging met felle kleuren van wat er beschreven word.
Nu gaan er geruchten rond dat dit mogelijk visuele overblijfselen zijn doordat de Swift in feite een 120Hz scherm is, maar overclocked en geadverteerd word als 144Hz. Ik weet niet hoe acceptabel dat is, ik vind 't maar raar.

Ik zie op het ogenblik weinig alternatieven die ik zelf op het oog heb. Ik heb momenteel al een 24'' 1080p en 144Hz. Ik vind 24'' redelijk, maar zelfs bij 8x AA heb ik last van jagged en pixelated beelden. Als ik DSR doe naar 1440p lijkt 2x AA al veel beter te zijn.

Nog steeds wachten op 390X en 980 TI, en als ik dan nog steeds niet op een beslissing kan komen dan ga ik waarschijnlijk gewoon op impulse wat anders halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:36:
Het enige wat me tegen houd van een potentiele Swift aankoop zijn de negatieve gebruikers ervaringen op Amazon en verschillende forums. Het verbaasd me aangezien Asus reputabele betrouwbaarheid.

Pixel inversion artifacts wat blijkbaar de grootste klacht is met dit scherm is nogal zorg makend. Zijn er enige gebruikers in dit nederlandse forum die hun ervaringen/mening te delen heeft ivm deze visuele inversion artifacts, soort van verticale strepen die heel vaag worden weergegeven bij snelle beweging met felle kleuren van wat er beschreven word.
Nu gaan er geruchten rond dat dit mogelijk visuele overblijfselen zijn doordat de Swift in feite een 120Hz scherm is, maar overclocked en geadverteerd word als 144Hz. Ik weet niet hoe acceptabel dat is, ik vind 't maar raar.

Ik zie op het ogenblik weinig alternatieven die ik zelf op het oog heb. Ik heb momenteel al een 24'' 1080p en 144Hz. Ik vind 24'' redelijk, maar zelfs bij 8x AA heb ik last van jagged en pixelated beelden. Als ik DSR doe naar 1440p lijkt 2x AA al veel beter te zijn.

Nog steeds wachten op 390X en 980 TI, en als ik dan nog steeds niet op een beslissing kan komen dan ga ik waarschijnlijk gewoon op impulse wat anders halen. :P
Ik zie die lijntjes als ik snel beweeg, het gebeurd ook als je niet op 144hz zit (g-sync!). Het stoort mij niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:17:
[...]

Ik zie die lijntjes als ik snel beweeg, het gebeurd ook als je niet op 144hz zit (g-sync!). Het stoort mij niet zo veel.
Hoe storend het is is natuurlijk subjectief. Maar het zelfde kunnen we ook over screen tearing zeggen dat het niet zo stoort, wat de Swift probeert op te lossen met G-Sync, dus blijkbaar wel degelijk storend. Jammer dat ik de Swift niet ergens bij de media markt ofzo kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:33:
[...]

Hoe storend het is is natuurlijk subjectief. Maar het zelfde kunnen we ook over screen tearing zeggen dat het niet zo stoort, wat de Swift probeert op te lossen met G-Sync, dus blijkbaar wel degelijk storend. Jammer dat ik de Swift niet ergens bij de media markt ofzo kan testen.
Tearing is 200% irritanter dan de kleine kans om pixel-lines te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManIkWeet schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:36:
[...]

Tearing is 200% irritanter dan de kleine kans om pixel-lines te zien...
Dus het is gewoon een kwestie van mieren neuken. Je kent het gezegde, ignorance is bliss.
Wat kan ik doen om bij een aankoop eentje met een build date van minimaal 2014 dec of anders +2015 productie batch te krijgen. Misschien is het paranoia, maar jah. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Schopje van dit topic.

Gisteren is mijn ROG Swift overleden. :(

Na 6 maanden trouwe dienst vertoont hij nu continu trillend/verschuivend/flikkerend beeld op elke resolutie, refresh rate en g-sync instelling. Tekst is niet meer te lezen door het continue geschuif en als je geen epilepsie hebt krijg je dat vrij snel van het geflikker...

Ik heb een RMA aangevraagd bij Asus. Gelukkig is mijn ervaring met Asus op dat vlak altijd erg goed geweest. Ik hoop dat ze mij snel een goed werkende monitor toedoen. :'(

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:09:
Ik heb een RMA aangevraagd bij Asus.
Direct bij Asus ? Kan dat in Nederland ? Ik dacht dat in Nederland de garantie altijd via de winkel (webshop) liep ? Of woon je in Belgie, en werkt het daar anders ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:30:
[...]

Direct bij Asus ? Kan dat in Nederland ? Ik dacht dat in Nederland de garantie altijd via de winkel (webshop) liep ? Of woon je in Belgie, en werkt het daar anders ?
Direct bij Asus. En dat kan al jaren in Nederland! Ik heb 5 jaar geleden nog een Eee PC direct naar Asus gestuurd ter reparatie.

Ik heb overigens bericht van ze dat de RMA geaccepteerd is. Ze sturen een nieuwe monitor op ( *O* ) en ik mag de defecte op hun kosten opsturen zodra ik de nieuwe binnen heb.

Goede service van Asus!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:30:
[...]

Jazeker, alles op hun kosten 8)
Wolf schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Direct bij Asus. En dat kan al jaren in Nederland! Ik heb 5 jaar geleden nog een Eee PC direct naar Asus gestuurd ter reparatie.

Ik heb overigens bericht van ze dat de RMA geaccepteerd is. Ze sturen een nieuwe monitor op ( *O* ) en ik mag de defecte op hun kosten opsturen zodra ik de nieuwe binnen heb.

Goede service van Asus!
Ik heb hetzelfde probleem een lange tijd geleden gehad, eerste keer stuurde ik hem terug naar de webshop (eigen kosten), kreeg ik een scherm met een bright-spot, toen maar Asus RMA gebruikt. Volledig nieuw scherm en nog gratis ook! _/-\o_
Dan te bedenken dat hij vanuit Duitsland verstuurd wordt :D
(Let er wel even op dat het telefoonnummer dat ze vermelden niet meer werkt, is vervangen met een 0900 nummer, ik vond het makkelijker om het defecte scherm bij een UPS service punt te droppen, UPS is niet echt fantastisch wat dat betreft maar daar kan Asus niks aan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik heb 2x een Swift staan, echter zie ik nu opeens op mijn main scherm dat het minder scherp is en in games minder mooie kleuren. Ik heb echter niks veranderd en kan zo niet ontdekken waar ik het moet zoeken. Iemand een idee?

Alle instellingen zijn hetzelfde, op monitor links is alles perfect, scherp + goede kleuren.
Rechts zijn nu de problemen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/sem9w0.jpg

Links is alles wit, rechts is donker/geel. Dit is het enige verschil wat ik ontdekt hebt, tijdens gamen andere kleuren + onscherp in browser etc. Maar de instellingen zijn hetzelfde en het is zomaar gekomen.

[ Voor 46% gewijzigd door rolandos582 op 23-07-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rolandos582 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:19:
Ik heb 2x een Swift staan, echter zie ik nu opeens op mijn main scherm dat het minder scherp is en in games minder mooie kleuren. Ik heb echter niks veranderd en kan zo niet ontdekken waar ik het moet zoeken. Iemand een idee?
Staat er 1 toevallig in ULMB en de ander niet?

Even een fotootje van mijn oude Swift vlak voor ik de nieuwe kreeg. Dit was het enige wat ik nog op het scherm getoverd kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TQCJPJCOqF9AXdKZC9gpIbAv/full.jpg

Gewoon zo deaud als maar zijn kan. Ziet er leuk uit maar echt een erg leuke game is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wolf schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Staat er 1 toevallig in ULMB en de ander niet?

Even een fotootje van mijn oude Swift vlak voor ik de nieuwe kreeg. Dit was het enige wat ik nog op het scherm getoverd kreeg:

[afbeelding]

Gewoon zo deaud als maar zijn kan. Ziet er leuk uit maar echt een erg leuke game is het niet.
Ik zie staan G-Sync Mode DP 2560x1440@144Hz in instellingen van scherm zegmaar. Waar kan ik dat terug vinden ULMB?

Zo staat het trouwens ingesteld :
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ec29om.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2liy900.png

Op beide monitoren hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door rolandos582 op 23-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rolandos582 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:08:
[...]

Ik zie staan G-Sync Mode DP 2560x1440@144Hz in instellingen van scherm zegmaar. Waar kan ik dat terug vinden ULMB?

Zo staat het trouwens ingesteld :
[afbeelding]

[afbeelding]

Op beide monitoren hetzelfde.
Staat G-Sync voor beiden aan ingame?

ULMB kan je terug vinden in de OSD van de monitor zelf. Je komt het vanzelf tegen. Het werkt echter alleen als je geen g-sync gebruikt. Kijk daar even naar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wolf schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Staat G-Sync voor beiden aan ingame?

ULMB kan je terug vinden in de OSD van de monitor zelf. Je komt het vanzelf tegen. Het werkt echter alleen als je geen g-sync gebruikt. Kijk daar even naar zou ik zeggen.
Ik heb het overal, dus zowel ingame maar ook gewoon in mijn browser. Ik merkte dat vandaag opeens, dacht ik ben moe dus zal wel daaraan liggen. Ik sleep mijn browser naar scherm 2. En daar is het 3x zo scherp/beter leesbaar. Gsync dat staat overigens altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rolandos582 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Ik heb het overal, dus zowel ingame maar ook gewoon in mijn browser. Ik merkte dat vandaag opeens, dacht ik ben moe dus zal wel daaraan liggen. Ik sleep mijn browser naar scherm 2. En daar is het 3x zo scherp/beter leesbaar. Gsync dat staat overigens altijd aan.
Lijkt mij dan een probleem met de schaler van de monitor. Als ULMB het niet veroorzaakt denk ik dat je een defectje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wolf schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Lijkt mij dan een probleem met de schaler van de monitor. Als ULMB het niet veroorzaakt denk ik dat je een defectje hebt.
Maar kan zoiets zomaar gebeuren? Zomaar van het 1 op het andere moment>? Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rolandos582 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:10:
[...]

Maar kan zoiets zomaar gebeuren? Zomaar van het 1 op het andere moment>? Iemand anders nog een idee?
Ja hoor! Die van mij gaf het ook van het een op het andere moment opeens op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Die Rog Swifts gaan echt en masse terug voor rma he? Ik heb er half jaartje geleden ook een omgeruild die stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Stoffa schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:20:
Die Rog Swifts gaan echt en masse terug voor rma he? Ik heb er half jaartje geleden ook een omgeruild die stuk was.
Yup!

Gelukkig heb je 3 jaar garantie op deze dingen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Wolf schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:47:
[...]

Yup!

Gelukkig heb je 3 jaar garantie op deze dingen. 8)
Ja, ik had me beter gevoeld bij 5 jaar eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:19:

Alle instellingen zijn hetzelfde, op monitor links is alles perfect, scherp + goede kleuren.
Rechts zijn nu de problemen.

Links is alles wit, rechts is donker/geel. Dit is het enige verschil wat ik ontdekt hebt, tijdens gamen andere kleuren + onscherp in browser etc. Maar de instellingen zijn hetzelfde en het is zomaar gekomen.
Met onscherp, bedoel je dan dat lijnen van 1 pixel hoog opeens 2 pixels hoog zijn? Dat is namelijk een bekend probleem... En dat probleem gebeurt inderdaad spontaan (dat was mijn eerste RMA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:52:
[...]

Met onscherp, bedoel je dan dat lijnen van 1 pixel hoog opeens 2 pixels hoog zijn? Dat is namelijk een bekend probleem... En dat probleem gebeurt inderdaad spontaan (dat was mijn eerste RMA).
Hoe bedoel je dit? Hoe moet ik dit zien? Snap je niet helemaal ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:17:
[...]

Hoe bedoel je dit? Hoe moet ik dit zien? Snap je niet helemaal ☺
Tekst wordt moeilijker om te lezen omdat lijnen van de letters opeens over de hoogte, niet de breedte, uitgespreid worden. Dit gebeurt voornamelijk in de linkerbovenhoek van het scherm, als je de tekst naar rechtsonder verplaatst wordt de tekst scherper. Als dat bij jou gebeurt is het een bekend RMA probleem. 🙍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Tekst wordt moeilijker om te lezen omdat lijnen van de letters opeens over de hoogte, niet de breedte, uitgespreid worden. Dit gebeurt voornamelijk in de linkerbovenhoek van het scherm, als je de tekst naar rechtsonder verplaatst wordt de tekst scherper. Als dat bij jou gebeurt is het een bekend RMA probleem. 🙍
Hmm ja linksboven is het erger als rechtsonder. Ook als ik bijvoorbeeld CS:GO speel en ik open het command ding. Dan is de kleur daar anders. Maar goed RMA aangevraagd, word het reparatie of nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:53:
[...]

Hmm ja linksboven is het erger als rechtsonder. Ook als ik bijvoorbeeld CS:GO speel en ik open het command ding. Dan is de kleur daar anders. Maar goed RMA aangevraagd, word het reparatie of nieuwe?
Je krijgt een nieuwe opgestuurd, inclusief de mogelijkheid dat er een dode/bright pixel op zit (mijn tweede RMA :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:36
Heb deze monitor nu een paar dagen en ben er erg tevreden over. Wilde in eerste instantie de Acer kopen, maar na alle verhalen gehoord te hebben van dode pixels, vuil onder het scherm en backlight bleeding werd ik toch wel een beetje huiverig. Daarnaast is de bouwkwaliteit van de Asus een heel stuk beter en ziet de monitor er daadwerkelijk uit als een monitor van 700 euro. De Acer daarentegen ziet er uit als een monitor van 250 euro. Daarnaast las las ik op internet dat Asus Swift modellen gemaakt in dit jaar schijnbaar een stuk beter zijn dan de modellen gemaakt in 2014. Ikzelf heb een paneel gemaakt in mei 2015 dus aardig nieuw. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de ROG Swift en super tevreden over :) Dat hij 100 euro goedkoper was dat de Acer is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Ik kom van een Koreaanse Crossover 1440p IPS monitor dus ik was wel bang dat de kleuren een heel stuk minder waren. Maar dat valt héél erg mee. Misschien vind ik het paneel nog wel mooier omdat het een mat paneel is. De Crossover had nog een glazen paneel op de voorkant wat soms wel wat wilde reflecteren. Natuurlijk zijn de kijkhoeken een heel stuk minder maar 99,9% van de tijd zit ik er toch recht voor dus daar heb ik totaal geen last van. Daarnaast niet te vergeten G-Sync en 144hz :)

Nu heb ik de Acer niet dus het is moeilijk te vergelijken, maar vergeleken met mijn oude 1440p IPS paneel ben ik er op mijn gevoel niet op achteruit gegaan :) De Acer zal vast wel iets mooier zijn maar ik doe toch niet aan kleurkritische werkzaamheden dus het hoeft van mij niet 100% perfect te zijn. Ik heb er in ieder geval geen spijt van :)

[ Voor 11% gewijzigd door bjorntju op 26-07-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
bjorntju schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:14:
Heb deze monitor nu een paar dagen en ben er erg tevreden over. Wilde in eerste instantie de Acer kopen, maar na alle verhalen gehoord te hebben van dode pixels, vuil onder het scherm en backlight bleeding werd ik toch wel een beetje huiverig. Daarnaast is de bouwkwaliteit van de Asus een heel stuk beter en ziet de monitor er daadwerkelijk uit als een monitor van 700 euro. De Acer daarentegen ziet er uit als een monitor van 250 euro. Daarnaast las las ik op internet dat Asus Swift modellen gemaakt in dit jaar schijnbaar een stuk beter zijn dan de modellen gemaakt in 2014. Ikzelf heb een paneel gemaakt in mei 2015 dus aardig nieuw. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de ROG Swift en super tevreden over :) Dat hij 100 euro goedkoper was dat de Acer is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Ik kom van een Koreaanse Crossover 1440p IPS monitor dus ik was wel bang dat de kleuren een heel stuk minder waren. Maar dat valt héél erg mee. Misschien vind ik het paneel nog wel mooier omdat het een mat paneel is. De Crossover had nog een glazen paneel op de voorkant wat soms wel wat wilde reflecteren. Natuurlijk zijn de kijkhoeken een heel stuk minder maar 99,9% van de tijd zit ik er toch recht voor dus daar heb ik totaal geen last van. Daarnaast niet te vergeten G-Sync en 144hz :)

Nu heb ik de Acer niet dus het is moeilijk te vergelijken, maar vergeleken met mijn oude 1440p IPS paneel ben ik er op mijn gevoel niet op achteruit gegaan :) De Acer zal vast wel iets mooier zijn maar ik doe toch niet aan kleurkritische werkzaamheden dus het hoeft van mij niet 100% perfect te zijn. Ik heb er in ieder geval geen spijt van :)
Goed om te horen dat je blij bent met je aankoop! :)

Kan je mooi dat Acer scherm van je wenslijst halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Asus ROG swift aangevraagd voor RMA. Hoe werkt zoiets bij Asus?
2 dagen geleden aangevraagd en heb mail ontvangen en staat in :|

Geachte klant,

Uw verzoek voor het gebruik van onze service voor PG278Q op 2015-07-27
05:50:06 met serienummer ******** is geaccepteerd.

Uw RMA nummer is ***********
Wij zullen contact met u opnemen via e-mail wanneer het vervangend product
vanuit ons magazijn wordt verstuurd.
U zult dan uw vervangend product van de vervoerder ontvangen en deze zal
tegelijkertijd het defecte product weer mee retour nemen.

Maar krijg ik nu gelijk een vervangend product of hoe moet ik dit opsturen? Is beetje onduidelijk op dit moment. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
Staat toch duidelijk dat je een andere (nieuwe) monitor aangeboden krijgt door de vervoerder, en dat de oude defecte monitor door dezelfde vervoerder ook weer mee terug-genomen wordt.

Je hoeft dus helemaal niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:06

nielsvv

100% Afol

Ben zelf ook aan het kijken voor deze monitor en lees dat er heel vaak defecten aan zijn (heb het hele topic doorgenomen), en toch lost Asus al deze gevallen goed op door een nieuwe op te sturen. Vind ik zeker een hele goede service en mede hierdoor denk ik dat ik toch zo een scherm durf aan te schaffen.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RoaDHouse schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:53:
Staat toch duidelijk dat je een andere (nieuwe) monitor aangeboden krijgt door de vervoerder, en dat de oude defecte monitor door dezelfde vervoerder ook weer mee terug-genomen wordt.

Je hoeft dus helemaal niks te doen.
Hmmm, briljant. Gewoon gelijk nieuwe opsturen, geen 3 weken reparatietijd etc. Enig idee hoelang dit doorgaans duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
rolandos582 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 06:42:
[...]

Hmmm, briljant. Gewoon gelijk nieuwe opsturen, geen 3 weken reparatietijd etc. Enig idee hoelang dit doorgaans duurt?
Als je nu gewoon even een belletje doet naar de ASUS helpdesk dan weet je precies hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RoaDHouse schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Als je nu gewoon even een belletje doet naar de ASUS helpdesk dan weet je precies hoe het gaat.
Hmm ja, misschien moet ik dat maar doen. Als ik de http://www.asus.com/nl/su...uiry/?country=Netherlands repair status gebruik, komt er niks in beeld. Maar misschien dat 1 van jullie dit toevallig wist. Omdat dit scherm natuurlijk vaker RMA opgestuurd word.

Bel morgen wel even naar asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Hmm ja, misschien moet ik dat maar doen. Als ik de http://www.asus.com/nl/su...uiry/?country=Netherlands repair status gebruik, komt er niks in beeld. Maar misschien dat 1 van jullie dit toevallig wist. Omdat dit scherm natuurlijk vaker RMA opgestuurd word.

Bel morgen wel even naar asus.
Het kan wat werkdagen duren, bij mij werd er verteld dat er geen monitor beschikbaar was in het magazijn, een paar uur later was hij verzonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Voor de mensen die zijn geïnteresseerd in 27" 2560x1440 144 Hz schermen, Eizo heeft net een press release gepubliceerd over de Eizo FORIS FS2735 gaming monitor.

Het gaat hierbij om een AMD FreeSync compatible monitor met 27" 2560x1440 144 Hz IPS paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:20:
[...]

Het kan wat werkdagen duren, bij mij werd er verteld dat er geen monitor beschikbaar was in het magazijn, een paar uur later was hij verzonden 8)7
Geachte heer,

Bedankt voor uw email.

LCD monitoren zullen wij nooit repareren. Momenteel hebben wij een nieuwe besteld, zodra wij deze ontvangen zal u gecontacteerd worden voor het maken van een afspraak. De vervoerder komt vervolgens bij u thuis langs om de LCD monitor daar te plekke om te ruilen.

U zal hier nog bericht over ontvangen.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

ASUS TSD.

We gaan het wel zien, had er even een mailtje achteraan gegooid. Prima dat ze hem gelijk vervangen, maar die aanvraag was inmiddels ook al 2.5 week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:54:
LCD monitoren zullen wij nooit repareren.
Daar bedoelen ze natuurlijk mee dat je niet jouw exemplaar opstuurt en dat die dan gerepareerd wordt en je hem vervolgens weer terug krijgt. Ze repareren namelijk wel gewoon (ze gaan die schermen echt niet weggooien...), maar dat scherm gaat vervolgens bij de voorraad refurbished schermen en als dan iemand anders ook een defect scherm heeft zou het dan dus kunnen dat die jou gerepareerde scherm krijgt. Jij zal zelf dus een scherm terug krijgen dat door iemand anders was teruggestuurd en vervolgens is gerepareerd. Alleen als je scherm nog echt zo goed als nieuw is (in ieder geval minder dan een half jaar oud, maar zou best wel eens een stuk korter kunnen zijn dan dat) krijg je nog wel eens een nieuwe.

Overigens werken heel veel beeldschermfabrikanten tegenwoordig zo. Dell doet het al jaren (in ieder geval met de UltraSharp schermen). Eizo is eigenlijk de enige waarvan ik zeker weet dat het scherm dat jij uit de winkel hebt ook echt jouw scherm is en blijft, ook bij defecten. Bij de duurdere modellen (in ieder geval ColorEdge CG modellen) kan je dan een leenmonitor krijgen zolang jouw eigen scherm weg is voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:54:
[...]

Geachte heer,

Bedankt voor uw email.

LCD monitoren zullen wij nooit repareren. Momenteel hebben wij een nieuwe besteld, zodra wij deze ontvangen zal u gecontacteerd worden voor het maken van een afspraak. De vervoerder komt vervolgens bij u thuis langs om de LCD monitor daar te plekke om te ruilen.

U zal hier nog bericht over ontvangen.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

ASUS TSD.

We gaan het wel zien, had er even een mailtje achteraan gegooid. Prima dat ze hem gelijk vervangen, maar die aanvraag was inmiddels ook al 2.5 week terug.
Hmm 2,5 weken is inderdaad opvallend veel... Je had wel ASUS Europe RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Valt wel mee toch? Heb nog wel eens gehad dat het nog langer duurde dan dat, ook bij ASUS (laptop met defect scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kid Jansen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Daar bedoelen ze natuurlijk mee dat je niet jouw exemplaar opstuurt en dat die dan gerepareerd wordt en je hem vervolgens weer terug krijgt. Ze repareren namelijk wel gewoon (ze gaan die schermen echt niet weggooien...), maar dat scherm gaat vervolgens bij de voorraad refurbished schermen en als dan iemand anders ook een defect scherm heeft zou het dan dus kunnen dat die jou gerepareerde scherm krijgt. Jij zal zelf dus een scherm terug krijgen dat door iemand anders was teruggestuurd en vervolgens is gerepareerd. Alleen als je scherm nog echt zo goed als nieuw is (in ieder geval minder dan een half jaar oud, maar zou best wel eens een stuk korter kunnen zijn dan dat) krijg je nog wel eens een nieuwe.

Overigens werken heel veel beeldschermfabrikanten tegenwoordig zo. Dell doet het al jaren (in ieder geval met de UltraSharp schermen). Eizo is eigenlijk de enige waarvan ik zeker weet dat het scherm dat jij uit de winkel hebt ook echt jouw scherm is en blijft, ook bij defecten. Bij de duurdere modellen (in ieder geval ColorEdge CG modellen) kan je dan een leenmonitor krijgen zolang jouw eigen scherm weg is voor reparatie.
Dit scherm is 1 maand oud, dus hoop wel op een gloednieuwe eigenlijk.
ManIkWeet schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

Hmm 2,5 weken is inderdaad opvallend veel... Je had wel ASUS Europe RMA?
27-7 aangevraagd, 5-8 email gestuurd en op 10-8 beantwoord. Ik wacht nog wel een weekje anders er maar even achteraan bellen. Maarja duurt wel lang zo. Het lijkt ook wel of het minder en minder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:43:
[...]

Dit scherm is 1 maand oud, dus hoop wel op een gloednieuwe eigenlijk.

[...]

27-7 aangevraagd, 5-8 email gestuurd en op 10-8 beantwoord. Ik wacht nog wel een weekje anders er maar even achteraan bellen. Maarja duurt wel lang zo. Het lijkt ook wel of het minder en minder word.
Wacht, email? Niet gewoon via hun ticket systeem op de website?

(Misschien had ik dat duidelijk moeten maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Wacht, email? Niet gewoon via hun ticket systeem op de website?

(Misschien had ik dat duidelijk moeten maken...)
Gewoon ticket aangemaakt met serie nummer etc maar duurde me te lang dus email gestuurd Hoe en wat. Kijkend naar hun online systeem en mijn serienummer staat er bezig met reparatie 😯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

Gewoon ticket aangemaakt met serie nummer etc maar duurde me te lang dus email gestuurd Hoe en wat. Kijkend naar hun online systeem en mijn serienummer staat er bezig met reparatie 😯
Ah oke, nouja het is nu in ieder geval in gang gezet, gewoon een trage opstart :+

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:06

nielsvv

100% Afol

Lijkt wel ofdat Asus de opvolger van de Rog Swift gaat gaan voorstellen. Deze is bij mijn pc leveranciers (alternate, tones & coolbleu) nergens meer op voorraad en lijkt ook niet binnen te komen.

Ik wacht op een 21:9 ips variant van de Swift.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:36:
[...]

Ah oke, nouja het is nu in ieder geval in gang gezet, gewoon een trage opstart :+
Man heeft 4.5 week geduurd voor de monitor hier was, dit product was 2 weken oud dus ik verwacht een compleet nieuw product terug. Krijg ik alleen een gerepareerde monitor, zonder kabels oid terwijl de medewerker dit wel vermeld heeft. Ben nu inmiddels 1.5 week aan het wachten op kabels. Maar vind het wel schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:58:
[...]

Man heeft 4.5 week geduurd voor de monitor hier was, dit product was 2 weken oud dus ik verwacht een compleet nieuw product terug. Krijg ik alleen een gerepareerde monitor, zonder kabels oid terwijl de medewerker dit wel vermeld heeft. Ben nu inmiddels 1.5 week aan het wachten op kabels. Maar vind het wel schandalig.
Of jij bent een flinke pechvogel, of ik ben een geluksvogel. Het is wel raar dat wij zo'n ontzettend andere ervaring hebben met Asus RMA...

Heb jij niet eerst een nieuw scherm gekregen voor je de oude terug moest sturen? Dan had je gewoon de kabels kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:08:
[...]

Of jij bent een flinke pechvogel, of ik ben een geluksvogel. Het is wel raar dat wij zo'n ontzettend andere ervaring hebben met Asus RMA...

Heb jij niet eerst een nieuw scherm gekregen voor je de oude terug moest sturen? Dan had je gewoon de kabels kunnen houden...
Moest hem omruilen aan de deur met UPS, tja ik verwacht een compleet nieuw product en als een medewerker dat ook zegt. Dan luister ik maar hè. Maar inderdaad wel raar, vorige maand rma gehad van Asus mobo. Laten lopen via coolblue en binnen 2.5 week een nieuw mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:20:
[...]

Moest hem omruilen aan de deur met UPS, tja ik verwacht een compleet nieuw product en als een medewerker dat ook zegt. Dan luister ik maar hè. Maar inderdaad wel raar, vorige maand rma gehad van Asus mobo. Laten lopen via coolblue en binnen 2.5 week een nieuw mobo.
Ze zeggen ook eerst in de doos van UPS te kijken voor je het accepteerd geloof ik...

Wat wel raar was, bij mij vroeg de UPS man niet om het retour scherm...
(wat goed was, want ik had hem nog niet ingepakt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ManIkWeet schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:09:
[...]

Ze zeggen ook eerst in de doos van UPS te kijken voor je het accepteerd geloof ik...

Wat wel raar was, bij mij vroeg de UPS man niet om het retour scherm...
(wat goed was, want ik had hem nog niet ingepakt :+)
Tja je kent die lui van tegenwoordig wel, alles moet op schema en snel snel snel. Dus had die geen tijd voor, maar het was een swap zegmaar. Oude product retour, nieuwe mee.

• ManIkWeet
Weer een nieuwe reden om dit scherm niet te kopen:
Als ik mijn scherm uit zet 's avonds, zet ie zichzelf moeiteloos weer aan na een tijdje...
Krijg het mooie ASUS ROG logo dingetje en dan gaat ie in standby.

Dit gebeurt ook als het scherm in standby staat, dus meerdere keren per nacht.

Gelukkig slaap ik in dezelfde kamer, kan dit scherm's zonnetje me mooi wakker houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 87% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:48
minder man dat jullie/er zoveel problemen mee hebben.
Ik heb zelf (klop klop) totaal geen problemen.

En gelukkig ook, aangezien ik niets weet om een scherm te moeten repareren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:08:
minder man dat jullie/er zoveel problemen mee hebben.
Ik heb zelf (klop klop) totaal geen problemen.

En gelukkig ook, aangezien ik niets weet om een scherm te moeten repareren o.i.d.
Google is your friend, Asus RMA is your last hope :)
LadyVodka schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:54:
Asus Rog Swift heeft veel problemen:
https://rog.asus.com/foru...ad-quality-overall/page17
bijna bij 85% van klanten heeft na 2 maanden iets: (zie link)
Nu in oktober komt PG279Q (IPS) voor 750£ (ong.1031Eu)
https://twitter.com/TFTCentral/status/643410004003954688
https://www.overclockers....AS&campaign=affiliate/tag
Hopelijk deze keer scherm zonder fouten.
Waarschijnlijk een stuk minder, aangezien ze nu hebben geleerd van alle fouten met de PG278Q...

Voor mijn vorige probleem: andere powerbrick gebruikt, probleem opgelost. Hulde aan mijn oeroude laptop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ManIkWeet schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:33:
[...]

Google is your friend, Asus RMA is your last hope :)

[...]

Waarschijnlijk een stuk minder, aangezien ze nu hebben geleerd van alle fouten met de PG278Q...

Voor mijn vorige probleem: andere powerbrick gebruikt, probleem opgelost. Hulde aan mijn oeroude laptop _/-\o_
mooi dat je problemen opgelost zijn!

en ik heb GEEN problemen :) gelukkig

ik ben een happy user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
beebie121 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:48:
[...]

mooi dat je problemen opgelost zijn!

en ik heb GEEN problemen :) gelukkig

ik ben een happy user.
Wacht maar, duurt een half jaar ;)

Edit: Ik ben ook een happy user hoor 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ManIkWeet op 22-09-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
lol heb hem nu vanaf begin januari hahaha

blijft kloten voor de mensen die zoveel problemen ermee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 22:55
Op dit moment is dit voor mij de beste monitor op de markt en zou deze zo verkiezen boven de IPS panelen die dit jaar gaan uitkomen. Ik durf alleen de gok niet te wagen en het risico de problemen van deze monitor mij op de hals te halen.

• b_o_o_
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 12:18
Misschien is het nog een optie om even te wachten op de pg279q dan heb je wel 2 opties die je dan kan overwegen
Zoals al gezegt een paar posts hierboven
Misschien komt hij al in oktober wat nog niet zeker Is maar dan heb je de keuze

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Hier ook geen problemen, inclusief poging van verwijderen non glare coating... :)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• rolandos582
Beetje jammer, ik overweeg weer een PS4 te kopen. Heb ik 2 van deze PG278Q's staan en dan werken deze niet eens met een PS4. Is opzich toch wel bijzonder, monitor van €750 en geen ondersteuning voor PS4.

Je kunt wel een DP > HDMI nemen, maar je zit dan met die scaling oid die niet goed is? Iemand hier ervaring mee? Een PG278Q op je PS4 aansluiten en dergelijk functionerend?

Verwijderd

rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:44:
Beetje jammer, ik overweeg weer een PS4 te kopen. Heb ik 2 van deze PG278Q's staan en dan werken deze niet eens met een PS4. Is opzich toch wel bijzonder, monitor van €750 en geen ondersteuning voor PS4.

Je kunt wel een DP > HDMI nemen, maar je zit dan met die scaling oid die niet goed is? Iemand hier ervaring mee? Een PG278Q op je PS4 aansluiten en dergelijk functionerend?
't werkt, maar 2560 is niet te delen door 1920, waardoor je rare halve pixels krijgt.

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:45:
[...]

't werkt, maar 2560 is niet te delen door 1920, waardoor je rare halve pixels krijgt.
Hmmm, oftewel met zo'n adapter kan het werken maar het ziet er niet uit? Maar dat is toch vreemd, op mijn pc kan ik namelijk wel hem gewoon downscalen naar 1920x1080. Moet de ps4 toch ook kunnen 8)7

Gamen op tv is voor mij geen optie, op een 27'' scherm is het gewoon een stuk prettiger en werkt veel vloeiender met FPS games oid.

Verwijderd

rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:58:
[...]

Hmmm, oftewel met zo'n adapter kan het werken maar het ziet er niet uit? Maar dat is toch vreemd, op mijn pc kan ik namelijk wel hem gewoon downscalen naar 1920x1080. Moet de ps4 toch ook kunnen 8)7

Gamen op tv is voor mij geen optie, op een 27'' scherm is het gewoon een stuk prettiger en werkt veel vloeiender met FPS games oid.
Het is niet optimaal. Zou moeten werken wel ja.

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:18:
[...]

Het is niet optimaal. Zou moeten werken wel ja.
Maar krijg je dan verne**kt beeld of is het gewoon goed als je hem downscaled? 8)7

Verwijderd

rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:29:
[...]

Maar krijg je dan verne**kt beeld of is het gewoon goed als je hem downscaled? 8)7
Probeer het is? Anders is een fullHD schermpje maar ong 120-150 eu.

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:59:
[...]

Probeer het is? Anders is een fullHD schermpje maar ong 120-150 eu.
Ja ik heb nog geen PS4 gekocht, ga hem niet aanschaffen als ik op voorhand al weet dat het niet werkt. Kan ik inderdaad een ander scherm erbij nemen, maarja heb al 2 dure schermen staan en heb niet echt ruimte voor een ander scherm erbij :P
En dat ziet er natuurlijk ook niet uit, 2x een RoG swift en zo'n goedkoop schermpje ernaast :P

Verwijderd

rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:21:
[...]

Ja ik heb nog geen PS4 gekocht, ga hem niet aanschaffen als ik op voorhand al weet dat het niet werkt. Kan ik inderdaad een ander scherm erbij nemen, maarja heb al 2 dure schermen staan en heb niet echt ruimte voor een ander scherm erbij :P
En dat ziet er natuurlijk ook niet uit, 2x een RoG swift en zo'n goedkoop schermpje ernaast :P
Eens. Het zou moeten werken, zie geen reden waarom niet. Koop die ps4 wel ergens dat je m kan retourneren mocht het om een of ander achterlijke reden niet werken.

En anders plak je er een 41" philips 4k scherm boven? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 23:14 ]

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:13:
[...]

Eens. Het zou moeten werken, zie geen reden waarom niet. Koop die ps4 wel ergens dat je m kan retourneren mocht het om een of ander achterlijke reden niet werken.

En anders plak je er een 41" philips 4k scherm boven? :P
Ja precies, gewoon bij mm ofzo met zo'n speciale bon. Ik ga binnenkort verhuizen en wou eigenlijk 3x 27'' rog. Om dan een tv erbij te hangen tja idk. Ik neem al een 65'' voor in de woonkamer haha.

Ik vind 27'' prima voor FPS shooters etc, weinig inputlag en snelle refreshrate helpt ook op consoles in mijn beleving. Fifa ofzo kan wel op een grote tv, dat maakt weinig verschil. Misschien toch maar eens testen dan.

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:37:
[...]

Ja precies, gewoon bij mm ofzo met zo'n speciale bon. Ik ga binnenkort verhuizen en wou eigenlijk 3x 27'' rog. Om dan een tv erbij te hangen tja idk. Ik neem al een 65'' voor in de woonkamer haha.

Ik vind 27'' prima voor FPS shooters etc, weinig inputlag en snelle refreshrate helpt ook op consoles in mijn beleving. Fifa ofzo kan wel op een grote tv, dat maakt weinig verschil. Misschien toch maar eens testen dan.
Als jij je computer op 1080p zet met een PG278Q als scherm, krijg je hetzelfde effect als een PS4 op een PG278Q :)

Simpele converter moet gewoon werken, er is geen reden waarom niet.

Uiteraard zal je 144hz een beetje overkill zijn :)

Daarbij heeft de PS4 ook een aantal... rare... eigenschappen met spellen die op 720p draaien, ik weet niet of de PS4 ze zelf al upscaled.

• rolandos582
ManIkWeet schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:30:
[...]

Als jij je computer op 1080p zet met een PG278Q als scherm, krijg je hetzelfde effect als een PS4 op een PG278Q :)

Simpele converter moet gewoon werken, er is geen reden waarom niet.

Uiteraard zal je 144hz een beetje overkill zijn :)

Daarbij heeft de PS4 ook een aantal... rare... eigenschappen met spellen die op 720p draaien, ik weet niet of de PS4 ze zelf al upscaled.
Nog niet getest, moet ik eens naar kijken. Ach ik probeer het wel gewoon. Ziet het er drama uit, gaat hij gelijk weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
rolandos582 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:29:
[...]

Nog niet getest, moet ik eens naar kijken. Ach ik probeer het wel gewoon. Ziet het er drama uit, gaat hij gelijk weer retour.
Gevalletje #YOLO :+

Ik denk dat het wel goed gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

LadyVodka schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:54:
Asus Rog Swift heeft veel problemen:
https://rog.asus.com/foru...ad-quality-overall/page17
bijna bij 85% van klanten heeft na 2 maanden iets: (zie link)
Nu in oktober komt PG279Q (IPS) voor 750£ (ong.1031Eu)
https://twitter.com/TFTCentral/status/643410004003954688
https://www.overclockers....AS&campaign=affiliate/tag
Hopelijk deze keer scherm zonder fouten.
Oei, had gehoopt op ~100-200 lager.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste