Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
The Chosen One schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:34:
[...]

Oei, had gehoopt op ~100-200 lager.
200 lager zit op 831? De swift is op het moment gemiddeld 725-750 dus dan zou die dan maar €100 duurder zijn? 8)7 8)7 8)7 Als je logisch nadenkt snap je zelf ook dat dat niet opgaat voor een betere monitor.
1000+ is heel normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Nee, 100-200. Grote range. En als een nieuw product uitkomt wordt een oude vaak ook goedkoper. Zie apple.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Heb nu al een tijdje je een Swift, heb alleen wel moeite om met mn 980 ook de 144hz te behalen op hoge settings in meerdere games. Lijkt het jullie slimmer om te upgraden naar een 980ti of een 2e 980 in sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Uberdude schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:57:
Heb nu al een tijdje je een Swift, heb alleen wel moeite om met mn 980 ook de 144hz te behalen op hoge settings in meerdere games. Lijkt het jullie slimmer om te upgraden naar een 980ti of een 2e 980 in sli
Het is wel een extreem doel, zelfs met 2e 980. Ik haal met 2 x Titan X ook lang niet altijd 144fps. Ik zou gewoon wachten totdat er een mooie nieuwe kaart uitkomt wat een waardige upgrade is t.o.v. je 980. Een 2de 980 geeft je wel betere prestaties dan 1 x 980ti (in de meeste games).

Ik zal binnenkort dit topic eens updaten en de 2 nieuwe Swifts, die eraan komen, toevoegen ;)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 91% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Heb em idd gezien nu op enkele plekken.

http://nl.hardware.info/productinfo/323897/asus-pg279q hier ook voor € 830 - 910.
Al iets goedkoper dan de 1000+.
Avioto schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Het is wel een extreem doel, zelfs met 2e 980. Ik haal met 2 x Titan X ook lang niet altijd 144fps. Ik zou gewoon wachten totdat er een mooie nieuwe kaart uitkomt wat een waardige upgrade is t.o.v. je 980. Een 2de 980 geeft je wel betere prestaties dan 1 x 980ti (in de meeste games).

Ik zal binnenkort dit topic eens updaten en de 2 nieuwe Swifts, die eraan komen, toevoegen ;)
Heb nu een GTX 970. ^^
Wil graag wachten tot de nieuwe nvidia serie uitkomt en dan een echte high end kaart nemen en deze verkopen.
Speel van alles van Diablo 3, Killing Floor, GTA 5, Mad Max. Nog wel wat zwaardere games en maybe Deus Ex 4 straks maar als ik die redelijk kan spelen hoop ik dat ik me gtx 970 nog ff kan gebruiken met de swift.

Maar ja eerst wachten tot het scherm uit is en er wat echte hands on reviews zijn. Dan verder beslissen of en wanneer ik hem haal.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Voorlopige test van dit monster hiero

Wat een specs maar sjonge wat een geld ook.

Dit is een betere link naar de test.

[ Voor 18% gewijzigd door joshua2 op 17-10-2015 16:35 ]

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hmm ik wou zelf 3x RoG Swift PG278Q nemen. Heb er nu 2, maar wellicht toch 3x PG279Q halen.
Voor een kleine €800 ps is het toch wel degelijk.

Mja die 165Hz haal je toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mooie test/review met wat stats en kleurgedoe erbij; http://www.digitalversus....g-pg279q-p28671/test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ze moesten wel echt zoeken naar minpunten.
IPS display isn't as responsive as a TN panel
En ze geven 'responsiveness' 5 sterren :P

Jammer dat winkels in andere landen de monitor al hebben. Bij de vorige Swift was Alternate NL één van de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Reviews van dat soort sites kan je maar beter negeren. Met beeldschermen hoef je niet verder te kijken dan TFT Central, PRAD, Tom's Hardware en AnandTech. De rest is allemaal waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kid Jansen schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:48:
Reviews van dat soort sites kan je maar beter negeren. Met beeldschermen hoef je niet verder te kijken dan TFT Central, PRAD, Tom's Hardware en AnandTech. De rest is allemaal waardeloos.
https://pcmonitors.info/

Is volgensmij ook prima. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Haalt niet het niveau van die andere vier, maar ik zie dat ze nu in ieder geval zijn overgestapt op de Spyder 5 colorimeter, die een heel stuk nauwkeuriger is dan z'n voorganger en vooral een stuk kleinere verschillen heeft tussen verschillende exemplaren.

Maar het heeft een reden dat vrijwel alle beeldscherm en TV-reviewers X-Rite colorimeters en spectrofotometers gebruiken, want ze zijn gewoon beter dan die van DataColor. Jammer genoeg heeft bijna geen één site het budget voor echte referentiekwaliteit meetapparatuur, HDTVtest is de enige die ik ken. Die gebruiken een JETI Specbos 1211 en Klein K10-A. Maar die twee kosten samen zo'n $15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Of het een goede review (site) is zit toch wel in meer dan alleen de gebruikte colorimeter vind ik. PCmonitors komt op mij iig wel heel goed over. De opzet hebben ze volgensmij wel beetje gekopieerd van TFTcentral maar ja die opzet is ook gewoon prima.
Maar goed ik zit er dan ook lang niet zo diep in als jij. Zijn er nog andere dingen die ze niet goed doen daar ?

Mijn volgorde was ongeveer zo:
  1. TFTcentral
  2. PCmonitors (vooral ook omdat Engels beter wegleest dan Duits)
  3. Prad
Tom's hardware komt op mij beetje over als vreemde eend in de bijt en volgde ik eigenlijk ook niet. Anand ook niet echt. En TFTcentral ja die noem jij natuurlijk wel ;)

Maar goed als jij zegt dat Tom ook goed is ga ik die ook serieus nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 18-10-2015 20:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat ik het niet altijd eens ben met de conclusies die Tom's Hardware en AnandTech trekken uit hun metingen. Daarnaast hebben ze allebei een aantal tests met nogal opvallende parameters. Maar voor het grootste deel zijn de reviews van beide sites prima.

PRAD heeft als grootste nadeel dat ze alleen nog maar in het Duits publiceren, maar op zich kom ik daar nog vrij redelijk doorheen, af en toe met hulp van Google Translate / woordenboek. Een ander nadeel van PRAD is dat ze behoorlijk veel reviewers hebben. De beste is naar mijn mening Denis Freund, maar ze zijn lang niet allemaal zo goed als hem. Heb ook wel eens reviews gelezen op PRAD die ik helemaal niet zo goed vond. Maar ik weet niet meer uit m'n hoofd wie nou allemaal goed waren en wie niet, is ook redelijk wat doorstroming geweest. Ik dacht dat Christian Kraft ook wel prima was.

TFT Central werk ik natuurlijk zelf al bijna 5 jaar aan mee. Ik review zelf dan weliswaar heel weinig, maar ik heb wel behoorlijk m'n stempel gedrukt op het reviewprotocol. Overigens ben ik het nog steeds lang niet altijd eens met Simon. Zo vind ik bijvoorbeeld dat hij de uniformiteit veel te soft beoordeelt. De reviews waarbij hij in de conclusie sprak over enige problemen met uniformiteit toonde resultaten van uniformiteitsmetingen waarmee een scherm niet eens door QC zou mogen komen.

Daarnaast zie je met reviewsites vaak dat elk scherm op dezelfde manier wordt beoordeeld. Je ziet nog wel enige verschillen in beoordelingscriteria op basis van prijsklasse, maar specifieke criteria op basis van gebruiksdoel zie je zelden. Daar rekening mee houden is ook lastig, want de lezer moet daar dan natuurlijk wel van op de hoogte zijn. Maar feit is wel dat een beter resultaat juist een slechter oordeel kan betekenen voor een andere doelgroep.

Neem als voorbeeld een Eizo ColorEdge CG277 en een ASUS RoG Swift PG278Q. Als op de PG278Q elk punt op het scherm binnen 5 dE2000 van het midden zit is dat voor een gaming monitor al zeer goed. Maar als het op de CG277 binnen 4 dE2000 van het midden zit is het maar redelijk, omdat die monitor is gericht op professionals in de grafische industrie. Hetzelfde principe kan andersom gelden voor aspecten als input lag en reactietijden.

De situatie zoals het nu is heeft als risico dat mensen denken dat een scherm prima geschikt is voor een bepaalde toepassing, terwijl dat in werkelijkheid best wel tegenvalt. Dit zie je bijvoorbeeld goed met de Dell UltraSharp serie. De duurdere schermen uit die serie komen vaak goed uit reviews als je kijkt naar aspecten die interessant zijn voor de grafische industrie, maar dat komt omdat ze op een standaard manier getest en beoordeeld worden. Een Eizo ColorEdge komt er dan wel beter uit, maar het lijkt niet heel veel beter. Bijvoorbeeld het verschil tussen een 8 en 9 in cijfer.

Zou je bij het beoordelen van de testresultaten beoordelingscriteria gebruiken die specifiek zijn toegespitst op de grafische industrie, dan kijk je op een heel ander interval met een andere schaal. Het verschil zou in rapportcijfer voor een bepaald onderdeel dan best wel 5 en 8 kunnen zijn.

Dit ligt voor een deel ook aan de manier waarop sommige aspecten beoordeeld worden. Kijk je naar kleurverschil in dE, dan werkt dat heel intuïtief, omdat het kijkt vanuit de fout. Een kleurverschil van 2 dE2000 is perceptueel gezien ook 2 keer zo groot (ongeveer, want de dE2000 standaard is niet 100% perceptueel uniform) als een kleurverschil van 1 dE2000. Zou je kijken naar het verschil tussen 98% en 99%, dan zien veel mensen niet dat 99% eigenlijk twee keer zo goed is.

Dit is ook meteen één van de belangrijkste redenen (zo niet de belangrijkste) dat er met het ontwikkelen van dingen sprake is van diminishing returns. Als iets dat 99% scoort 6 keer duurder is dan iets dat 95% scoort vinden veel mensen dat een absurd verschil in prijs voor zo'n klein verschil in prestaties. Kijk je vanuit de fout, dan is het maar 20% duurder, omdat het 5 keer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt voor het inkijkje! :) d:)b

Ook verhelderend dat bepaalde verbeteringen 98>99% veel groter zijn dan je ze verwacht.
Dit heeft toch te maken met kennis van materie en begrijpen hoe je bepaalde cijfers moet interpreteren. Ik vind het niet raar als de gemiddelde lezer (waaronder ik zelf ook) dat niet altijd 100% doorheeft.
Indien een review dit inzichtelijk maakt geeft dat zeker meerwaarde.

Heb zelf een “gaming” monitor met TN panel en verwacht dan ook geen topkleuren of uniformiteit. Wel vind ik het interessant als de diverse aspecten zoals bijvoorbeeld uniformiteit, kleurbereik etc. ook relatief tov andere gamingmonitoren maar ook monitoren voor bijv. grafische industrie weergegeven wordt. En goed duidelijk wordt gemaakt dat een 9 voor uniformiteit bij een ‘game’ monitor niet perse dezelfde 9 is als bij een monitor voor grafisch gebruik.

Bij minimaal mijn laatste 3 monitoren heb ik TFTCentral als uitgangspunt genomen en de werkelijkheid zoals ik hem ervaar matched eigenlijk altijd goed tot zeer goed met de review.

Dus wat dat betreft ben ik wel heel blij met deze site.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Topicstart is weer helemaal up to date! Er zijn wat kleine dingen die veranderd moeten worden, maar voor nu vind ik het genoeg geweest :P

Toegevoegd zijn:
- PG279Q (1440p, IPS, 165hz, G-Sync)
- PG27AQ (4K, IPS, 60 hz, G-Sync)
- PG348Q (3440x1440 21:9, 100hz, G-Sync)

Hopelijk wil een modje de titel veranderen.

Zover ik het kan vinden hebben de PG279Q en PG27AQ precies hetzelfde design, dus vandaar heb ik dezelfde afbeelding gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Avioto op 20-10-2015 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek titelfix:
[ASUS PG278Q ROG SWIFT]Ervaringen & Discussie -> [ASUS ROG SWIFT]Ervaringen & Discussie

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Avioto schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:11:
Topicstart is weer helemaal up to date! Er zijn wat kleine dingen die veranderd moeten worden, maar voor nu vind ik het genoeg geweest :P

Toegevoegd zijn:
- PG279Q (1440p, IPS, 165hz, G-Sync)
- PG27AQ (4K, IPS, 60 hz, G-Sync)
- PG348Q (3440x1440 21:9, 100hz, G-Sync)

Hopelijk wil een modje de titel veranderen.

Zover ik het kan vinden hebben de PG279Q en PG27AQ precies hetzelfde design, dus vandaar heb ik dezelfde afbeelding gebruikt.
Misschien geen slecht gedacht om http://www.overclock.net/...279q-144hz-ips-and-g-sync in de openingpost te zetten. Het is pretty much dé post geworden waar men naar toe gaat voor ervaringen over de PG279Q.

Al heel wat video's, afbeeldingen en ervaringen gedeeld in de laatste tientallen pagina's daar.

anyways, hopelijk wordt hij hier ook 850 euro zoals in Duitsland en geen 900+..
Als ik er een koop, wil ik alleszins ene van een goede shop kopen met gratis retour.. Het lijkt er weer op dat er aardig wat problemen zijn. Al ga ik wellicht wachten op de XB271HU.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Thanks, toegevoegd! :)

Ik zie veel klachten over het scherm inderdaad, vooral over backlight bleed :/

Die van mij staat in de bestelling, ik zal mijn ervaringen zo snel mogelijk delen. Hopelijk komt ie ooit in voorraad :'( Bij de eerste Swift waren er ook veel problemen, die van mij was meteen perfect. Hopelijk heb ik dat geluk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 19:32
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de 1440p met free sync van 600 Euro of de nieuwe met g-sync van 900 Euro. Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de nieuwe variant 21 hz meer heeft en g-sync ipv free sync en weet nou niet bepaald of dat de 300 Euro extra waard is. Heb zelf wel een 980ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Als je een 980Ti hebt, heb je niks aan een freesync monitor.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Daarnaast gaat de FreeSync feature maar tot 90 Hz op die pricewatch: Asus MG279Q Zwart.
(en heb je een AMD kaart voor nodig)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2015 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 19:32
Dat ik niks aan free sync heb snap ik. Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik 300 Euro extra betaal alleen voor de g sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Keuze zul je zelf moeten maken. Twijfel zelf nog over 2x PG278Q vervangen voor 2x 279. Mja gezien de problemen atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ziet er naar uit dat de PG279Q een 900 euro wordt in Nederland:
http://nl.hardware.info/productinfo/323897/asus-pg279q
Hopelijk wordt de nieuwe XB271HU een 100(+) euro goedkoper.

al is hij bij tones.be wel te pre-orderen voor 850 euro.. Dat is ook een first, goedkoper in België dan Nederland voor zo iets :o

[ Voor 47% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ik heb de PG279Q vanmorgen besteld bij Afuture voor ongeveer 830 euro. Helaas kreeg ik net een mail dat hij niet op voorraad was (ondanks dat het wel op de site stond toen ik hem bestelde). Nu twijfelen of ik hem moet annuleren en bij Alternate een order moet plaatsen of toch wachten.
Ik zit al zo lang te wachten op deze monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
FrostyGunman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:39:
Ik heb de PG279Q vanmorgen besteld bij Afuture voor ongeveer 830 euro. Helaas kreeg ik net een mail dat hij niet op voorraad was (ondanks dat het wel op de site stond toen ik hem bestelde). Nu twijfelen of ik hem moet annuleren en bij Alternate een order moet plaatsen of toch wachten.
Ik zit al zo lang te wachten op deze monitor...
Ah, daarom is hij opeens weg.. Stond toen ik gisteren keek nog op 913 euro ook :P
Zal iets mis gegaan zijn daar bij Afuture met het automatische systeem.

Bij mij kriebelt het ook wel om deze te bestellen (beetje het <+:) gevoel in de kindertijd :*) )

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
SmokingCrop schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Ah, daarom is hij opeens weg.. Stond toen ik gisteren keek nog op 913 euro ook :P
Zal iets mis gegaan zijn daar bij Afuture met het automatische systeem.
Gistermorgen zag ik hem staan voor 830 euro, toen dacht ik van cool. Vanavond bestellen. Toen was hij ineens 920 geworden, ik nog gemaild van waarom is dat? Blijkbaar hebben ze verschillende leveranciers met verschillende prijzen. Toen ik vanmorgen dus keek stond de prijs van 830 er weer met een positieve voorraad van bij de leverancier. Toch helaas dus iets fout gegaan. Snap het best dat dat kan, maar ben wel een beetje teleurgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik ga denk ik eens een mailtje doen naar tones.be om te vragen wanneer ze hem verwachten..
Woon op een halfuurtje ofzo van een tones.be winkel dus dat zou wel nog makkelijk zijn om hem terug te brengen als hij niet goed is.

edit: snelle respons :) (letterlijk in 5 minuten volgens de tijdstippen van de 2 mails :D )
Daar zou hij binnen een 2-tal weken beschikbaar moeten worden.

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostyGunman
SmokingCrop schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:46:
Ik ga denk ik eens een mailtje doen naar tones.be om te vragen wanneer ze hem verwachten..
Woon op een halfuurtje ofzo van een tones.be winkel dus dat zou wel nog makkelijk zijn om hem terug te brengen als hij niet goed is.

edit: snelle respons :)
Daar zou hij binnen een 2-tal weken beschikbaar moeten worden.
Da's inderdaad wel een snelle response. Vandaar nu ook mijn twijfel. Dan heb je ook kans dat de leverancier van Afuture ook nieuwe exemplaren krijgt rond die tijd. Ik denk dat ik de order gewoon laat staan totdat ik meer weet of dat er een andere shop is die hem voor dezelfde prijs/iets hogere prijs sneller kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik ben ook aan het kijken naar een PG279Q of wellicht de PG348Q. Echter weet ik niet hoe erg de IPS glow is, en met name de variatie hierin. Review sites vinden het over het algemeen wel meevallen, terwijl sommige gebruikers behoorlijk ontevreden zijn over bijvoorbeeld de Acer XB270HU, welke hetzelfde paneel zou hebben.

Komt dit door te hoge verwachtingen of omdat ze gewoon goede samples sturen naar de reviewers? Vroeger waren 't dead pixels waar je voor op moet passen, maar die zijn toch net wat objectiever en meetbaarder...

Ik wacht het denk ik nog even af, gezien de prijzen nogal fluctueren, en ik verwacht dat ze prijs voor de PG279Q nog wel beneden de 800 euro zal duiken. Anders is het wel erg veel geld bovenop de MG variant voor enkel G-sync.

[ Voor 4% gewijzigd door A Lurker op 22-10-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Het is inderdaad een 200~ euro duurdere monitor voor G-Sync (Nvidia Ultra low Motion blur optie tot 120Hz & monitor overklokbaar tot 165Hz). Ik heb me die vraag ook al vaak gesteld, is het die 800-850 vs 600-650 euro uberhaubt waard. :/

Volgende week zou trouwens de tftcentral review van de PG279Q gaan uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
Mijn PG279Q is verzonden door Afuture, komt morgen binnen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Avioto schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:56:
Mijn PG279Q is verzonden door Afuture, komt morgen binnen! :o
Mooi! :)
Zou je wat feedback kunnen geven bij games waar je 45-60FPS doet (G-Sync activated vs non G-Sync)? Er zou blijkbaar een probleem zijn met input lag van de muis bij die verversing snelheden?

Interessante tweet van TFTCentral:
The Asus ROG Swift PG279Q is NOT using the same panel as the Acer XB270HU or Asus MG279Q. Using AUO M270Q008 V0.

edit: je hebt overigens een typo gemaakt in de afbeelding van de PG279Q op front page, resolutie is 2560 ipv 2650 :P

[ Voor 36% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2015 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:50
Die PG279Q is wel heel interessant (ben momenteel een nieuw systeem aan het samenstellen en wil daarbij een 27 inch WQHD scherm en las onlangs pas over die G-Sync technologie). Vraag me echter wel af of het verstandig is deze monitor in combinatie met een NVIDIA 970/980 (geen Ti) aan te schaffen, je komt dan natuurlijk nooit in de buurt van de 144Hz. Ook wordt ik altijd een beetje kriegel van die QC issues; voor dat geld moet het gewoon goed zijn en moet ik niet het gevoel hebben aan een loterij mee te doen.

Ben benieuwd naar de eerste reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Bezorger liet de doos op de grond vallen, ik kreeg bijna een hartaanval :P

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/1_zpsgwtqygsz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/2_zpsjxpe3d4q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/3_zpsjqix5r1b.jpg
Oude en nieuwe Swift, zoek de verschillen :+

De backlight bleed valt gelukkig mee. Alleen een heel klein puntje rechtsboven het scherm en een stukje boven het Asus logo. Met de refresh rate op 165hz lijkt het tot nu toe goed te gaan. Ik heb alleen een probleempje met de monitor standby modus van Windows, zodra het op standby gaat herkent Windows de Swift niet meer en word mijn tweede monitor de primaire. Dat gebeurt niet op 144hz.
SmokingCrop schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 02:44:
edit: je hebt overigens een typo gemaakt in de afbeelding van de PG279Q op front page, resolutie is 2560 ipv 2650 :P
Faal :F Ik zal het binnenkort aanpassen, thanks!
SmokingCrop schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 02:44:
Zou je wat feedback kunnen geven bij games waar je 45-60FPS doet (G-Sync activated vs non G-Sync)? Er zou blijkbaar een probleem zijn met input lag van de muis bij die verversing snelheden?
Ik heb even Warframe getest, fps cap op 50 gezet (ik hoop dat je dat bedoelde). Met G-sync aan merkte ik totaal geen verschil in inputlag, met G-Sync uit was er heel klein beetje extra vertraging. Het is minimaal, maar het is er wel.

Als iemand wil dat ik wat test, laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Avioto schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:58:
Bezorger liet de doos op de grond vallen, ik kreeg bijna een hartaanval :P
lol :P Gelukkig zijn ze beschermd tegen de onkunde van de bezorger.

Vind je hem z'n geld waard?

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Nee joh, als je al een Swift heb is deze monitor kopen gekkenwerk. Wat mensen met schoenen of mobieltjes hebben, heb ik met monitoren. Anders had ik em nooit gekocht.

Als je nu geen G-sync, IPS of 120+hz refreshrate hebt is het wel een aanrader, maar niet voor 900 euro. Tussen de 600-800 euro lijkt me een redelijke prijs hiervoor, 900 gaat wel erg ver.

Het verschil is beeldkwaliteit is wel opvallend vergeleken met de oude Swift, had niet verwacht dat dat zo groot zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Is het verschil echt zo groot met de vorige swift?
Wil hem graag preorderen maar 900€ is wel heel erg veel.
Kom nu van een dell u2713H en twijfel tussen de Acer XB270HU (of opvolger) of de swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
"Het verschil is beeldkwaliteit is wel opvallend vergeleken met de oude Swift, had niet verwacht dat dat zo groot zou zijn"

Dus de oude Swift heeft dus eigenlijk maar een 'matig' beeld :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
RoaDHouse schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:01:
Dus de oude Swift heeft dus eigenlijk maar een 'matig' beeld :P :P
Zo, ben je ook weer wakker? :P Dat zei ik helemaal niet. Maar als je dat wil geloven, ga je gang! :>
Maffie500 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:57:
Is het verschil echt zo groot met de vorige swift?
Het verschil is niet supergroot, maar groter dan ik dacht. Maar dat was te verwachten als je van TN naar IPS gaat. De kleurweergave is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Nja, ik zit op dit moment met de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart.
Het zou voor mij alleszinds wel een groot verschil zijn :+

23" 1080p IPS 60HZ -> 27" 1440p IPS 144-165HZ G-Sync

Op dit moment zit ik wel nog met een GTX 670 :>
Wil graag upgraden naar een high end pascal (of zelf SLI als ze stil genoeg zijn), maar dat zal nog even duren.
Maar als G-Sync goed werkt bij 45-60fps dan is dat eigenlijk al een verbetering bij de zwaardere games en dan ook gewoon 100-165Hz bij minder zware games..

But that price tag though :/
Al kan je natuurlijk wel een lange tijd voort met zo'n monitor.. #dilemma's

edit: TFTCentral review coming soon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Svcbxdb.png

[ Voor 72% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Nice :) Hopelijk hebben ze ook weer een ICC profiel!

Tenzij je heel erg last heb van tearing zou ik gewoon een nieuwe kaart kopen. Als je tevreden bent met je framerates, ga voor de monitor.

De review van PC Perspective is ook online, dat is een stuk interessanter dan het gebrabbel van mij over hoe mooi de kleurtjes zijn :9
http://www.pcper.com/revi...IPS-G-Sync-Monitor-Review

Video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

GTX 970 nu en wil ook upgraden naar een high(er) end pascal zodra het komt.

Denk dat ik gezien de games wel me scherm kan upgraden. Zal misschien geen max settings Star Citizen of GTA V kunnen draaien maar midden/high met de meeste games moet wel lukken.

Nu een Samsung SyncMaster 2443BW. Kan gelijk me 2e scherm worden.
Kost een 2e scherm dat alleen internet/twitch streams showed nog veel power?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
Oei, ik voel weer een aankoop aankomen waarvan ik 'de bon' goed moet verstoppen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Blijkbaar kan je met GTX 600 & 700 series (Kepler) slechts tot 120Hz gaan door bandwidth issues etc..
Mislezen, het gaat enkel om de overklok optie. Dus gewoon uit laten wanneer je geen GTX 960+ kaart hebt.

TFTCentral review is wederom ongelooflijk nice :)
(zowel de review zelf als de resultaten vd monitor..)

edit:
Order geplaatst bij tones.be :D
Nu nog een 2-tal weken wachten -O-
(als hij ergens anders alsnog 800 euro wordt met goede service, kan ik nog altijd cancelen, al lijkt de minimum prijs zowat overal 850 euro te zijn..)

[ Voor 103% gewijzigd door SmokingCrop op 24-10-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
The Chosen One schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:33:
Kost een 2e scherm dat alleen internet/twitch streams showed nog veel power?
Het scheelt weinig tot geen fps, als je dat bedoel.
Douwe63 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:53:
Oei, ik voel weer een aankoop aankomen waarvan ik 'de bon' goed moet verstoppen... 8)
Haha, misschien kan je het in de monitor verwerken :+
Erg goede review, zoals altijd. De glow is mij ook opgevallen ja, daar heeft TN niet zo last van. Dat de hoge refresh rate een gimmick is ben ik het niet helemaal mee eens. Het verschil is amper waarneembaar, maar het is er wel. Hoe hoger, hoe beter. En als je zo'n hoge (en unieke) refresh rate kan aanbieden, waarom zou je het niet doen.

Jammer dat ik hun ICC profile nog niet kan vinden, ik wil het graag uitproberen.

Dit is wel een aardige vergelijking van de kijkhoeken tussen de oude en nieuwe Swift:
Oude: http://www.tftcentral.co....pg278q/viewing_angles.jpg
Nieuwe: http://www.tftcentral.co...._swift_pg279q/viewing.jpg
SmokingCrop schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:09:
(als hij ergens anders alsnog 800 euro wordt met goede service, kan ik nog altijd cancelen, al lijkt de minimum prijs zowat overal 850 euro te zijn..)
Succes! Je betaald in ieder geval minder als mij :P

[ Voor 10% gewijzigd door Avioto op 24-10-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Avioto schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Erg goede review, zoals altijd. De glow is mij ook opgevallen ja, daar heeft TN niet zo last van. Dat de hoge refresh rate een gimmick is ben ik het niet helemaal mee eens. Het verschil is amper waarneembaar, maar het is er wel. Hoe hoger, hoe beter. En als je zo'n hoge (en unieke) refresh rate kan aanbieden, waarom zou je het niet doen.
De reactiesnelheid wordt wel slechter wanneer je 165Hz inschakelt. Van 5,2 naar 5,9ms of iets dergelijks (uit het hoofd). Het is dus gewoon een keuze die je moet maken en eens vergelijken. Een groot verschil zal het alleszins niet zijn :9

Ik heb er eigenlijk voor gekozen om nu direct ene te bestellen dan een maandje later omdat je dan een (veel) grotere kans hebt dat je monitoren krijgt die al eens teruggestuurd geweest zijn voor wat voor reden dan ook.. :> Hopelijk direct een goede *fingers crossed*

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 24-10-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Ik weet niet zeker als dit ook de plek voor vragen is, zoniet kan een mod mijn bericht verwijderen.

Binnenkort wil ik een nieuwe monitor kopen, en mijn ogen zijn al een tijdje gericht op de PG279Q. Echter heb ik nog een ps3 liggen (misschien in de toekomst ook een ps4) welke een res van 1920x1080 gebruikt. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat dit ofwel niet werkt op een monitor van 2560x1440 (en/of kleine scherm met grote zwarte randen) of er niet lekker uitziet.

Is de HDMI aansluiting dan 'eigenlijk' alleen bedoelt om een pc mogelijk aan te sluiten, en niet echt voor een blu-ray speler of console? En als ik per sé 1080p content (incl. videos op pc) wil zien, dan kan ik dus beter naar een 4k monitor kijken door de verhoudingen die overeenkomen?

Ik hoop dat het antwoord nee is, want qua mijn pc perspectief is dit de monitor die ik wil: IPS, 27 inch, Gsync, iets hogere resolutie dan fullhd (zodat mijn videokaart het goed uit houdt tijdens games) goede framerate. Alleen ik heb geen plek, en eerlijk gezegd ook geen animo om met 2 afzonderlijke monitoren te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Van wat ik begrijp kan elk apparaat dat ook op 16:9 ratio werkt prima worden aangesloten zonder problemen. Je hebt dan wel alleen maar 60 hz. (stond volgens mij in 1 van de 2 reviewlinks op de vorige pagina, lees dat voor meer info)

edit; bij Maxict is hij 830 euro maar dat is nou niet direct de webshop waar ik hem wil bestellen. ;p

[ Voor 46% gewijzigd door The Chosen One op 24-10-2015 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
OssieW schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:42:
Ik weet niet zeker als dit ook de plek voor vragen is, zoniet kan een mod mijn bericht verwijderen.

Binnenkort wil ik een nieuwe monitor kopen, en mijn ogen zijn al een tijdje gericht op de PG279Q. Echter heb ik nog een ps3 liggen (misschien in de toekomst ook een ps4) welke een res van 1920x1080 gebruikt. Na wat zoekwerk lijkt het erop dat dit ofwel niet werkt op een monitor van 2560x1440 (en/of kleine scherm met grote zwarte randen) of er niet lekker uitziet.

Is de HDMI aansluiting dan 'eigenlijk' alleen bedoelt om een pc mogelijk aan te sluiten, en niet echt voor een blu-ray speler of console? En als ik per sé 1080p content (incl. videos op pc) wil zien, dan kan ik dus beter naar een 4k monitor kijken door de verhoudingen die overeenkomen?

Ik hoop dat het antwoord nee is, want qua mijn pc perspectief is dit de monitor die ik wil: IPS, 27 inch, Gsync, iets hogere resolutie dan fullhd (zodat mijn videokaart het goed uit houdt tijdens games) goede framerate. Alleen ik heb geen plek, en eerlijk gezegd ook geen animo om met 2 afzonderlijke monitoren te werken.
Bij 1920x1080 zal je wel een iets waziger beeld hebben doordat het native 2560x1440 is. De zogenaamde "interpolation". Al zou het bij dit scherm wel nog goed zou zijn volgens tftcentral.

Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/asus_rog_swift_pg279q/interpolation.jpg

The screen is designed to run at its native resolution of 2560 x 1440 and at a 144Hz native refresh rate. However, if you want you are able to run the screen outside of this resolution. We tested the screen at a lower 1920 x 1080 resolution to see how the screen handles the interpolation of the resolution, while maintaining the same aspect ratio of 16:9. At native resolution the text was very sharp and clear. When running at a 1080p resolution the text is still reasonably clear, with moderate levels of blurring. You do lose a lot of screen real-estate as well of course but the image seems to be quite well interpolated if needed.

Of je dit echt zul merken, is nog maar de vraag. Zelf heb ik het nog nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
OssieW schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:42:
Ik weet niet zeker als dit ook de plek voor vragen is
Je mag vragen wat je wil hoor, SmokingCrop bijt niet (denk ik)

Ik wil ook wel mijn PS3 aansluiten en checken, als je daar wat aan hebt. Maar zoals hierboven al word aangegeven, dat werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Avioto schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:38:
Erg goede review, zoals altijd. De glow is mij ook opgevallen ja, daar heeft TN niet zo last van. Dat de hoge refresh rate een gimmick is ben ik het niet helemaal mee eens. Het verschil is amper waarneembaar,
Als ik op mijn 60hz om mijn as draai in QuakeLive zie ik delen van wel 4 of 5 verschillende frames tegelijk op mijn scherm. Als ik deze monitor koop dan hoop ik daar vanaf te zijn. Maar net als de meesten kijk ik nog even de kat uit de boom. Nu moet ik zeggen dat ik de max fps op 256 heb staan.
Dat zal ik dan misschien omlaag moeten doen naar 166 hz. :P

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Vraag me af of zoiets nog schadelijk kan zijn op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sowieso niet.

De videokaart draait met deze refresh rate nog steeds maar op 30% TDP in plaats van 11%. Echt een groot verschil in warmte zal dat niet geven.

Hetzelfde was mij ook al opgevallen met de oude Swift icm GTX970 SLI. Zorgde ervoor dat de fans opspinden.

Dit fenomeen zie ik nu echter niet bij mijn Predator X34. Maar ja, die draait ook "maar" op 100Hz. Meer data dan dat kan de DP 1.2 standaard niet aan.

Maar om nou te zeggen dat ik het verschil tussen 144Hz en 100Hz zie... Nee... Om maar niet te spreken over het feit dat zelfs mijn 980ti maar weinig games op 100Hz kan houden met 3440x1440. :>

[ Voor 10% gewijzigd door Blaat op 25-10-2015 10:47 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Dat viel me bij de originele Swift ook al op en dit topic stond er ook vol mee, gek dat er zo laat achter komen.
MrMonkE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 01:04:
Als ik op mijn 60hz om mijn as draai in QuakeLive zie ik delen van wel 4 of 5 verschillende frames tegelijk op mijn scherm. Als ik deze monitor koop dan hoop ik daar vanaf te zijn. Maar net als de meesten kijk ik nog even de kat uit de boom. Nu moet ik zeggen dat ik de max fps op 256 heb staan.
Dat zal ik dan misschien omlaag moeten doen naar 166 hz. :P
Dat is tearing en daar ben je zeker vanaf met een G-Sync monitor. Word wel hoog tijd dat Asus met een 256hz monitor komt :+
Wolf schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:45:
Maar om nou te zeggen dat ik het verschil tussen 144Hz en 100Hz zie... Nee... Om maar niet te spreken over het feit dat zelfs mijn 980ti maar weinig games op 100Hz kan houden met 3440x1440. :>
Ik zie het verschil wel, maar in sommige games ruil ik dat liever in voor die hogere resolutie. Nog een paar maandjes wachten op de PG348Q :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Avioto schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:49:
Dat is tearing en daar ben je zeker vanaf met een G-Sync monitor. Word wel hoog tijd dat Asus met een 256hz monitor komt :+
Nou, ja en nee. kweenie.
Als ik mijn quakelive op 250 laat staan verwacht ik eigenlijk nog steeds tearing. omdat het meer is dan 166
maar dan zie je het misschien niet meer. In elkgeval is het de bedoeling dat ik dan maxfps op 166 ga zetten :)

-edit-
Alvast op 166 gezet zodat ik kan 'wennen' :z

[ Voor 5% gewijzigd door MrMonkE op 25-10-2015 12:48 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Die linker staart als een of andere psychopaat in de camera. Is er soms een onderzoek geweest waarbij 'rechtstreeks staren in de camera' een hoge score heeft gehad qua acceptatie bij kijkers? Ik zie het steeds vaker en ben van plan 'bokito' brilletjes naar alle film en videomakers te sturen want ik irriteer me er een ongeluk aan.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Acer Predator XB270HU. ik ben daar gigantisch op mijn plaat gegaan, vreselijk (grote) gele ips gloed, ik kocht hem op mensen die em hadden getest en niet op zijn ingegaan.. Heeft deze het echt minimaal? Ik wil graag een Gsync monitor met mijn 980 Ti ( dat was de planning ook, tot ik me rot schrok..).

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik heb geen gele gloed nee. Ik ben het in reviews ook niet tegen gekomen.
MrMonkE schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:40:
Nou, ja en nee. kweenie.
Als ik mijn quakelive op 250 laat staan verwacht ik eigenlijk nog steeds tearing. omdat het meer is dan 166
maar dan zie je het misschien niet meer. In elkgeval is het de bedoeling dat ik dan maxfps op 166 ga zetten :)

-edit-
Alvast op 166 gezet zodat ik kan 'wennen' :z
Je hebt altijd nog te maken je maximale refresh rate. Met 250 fps spelen op een 60hz scherm heeft hetzelfde effect als met 60 fps spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

JinShepard schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:16:
Acer Predator XB270HU. ik ben daar gigantisch op mijn plaat gegaan, vreselijk (grote) gele ips gloed, ik kocht hem op mensen die em hadden getest en niet op zijn ingegaan.. Heeft deze het echt minimaal? Ik wil graag een Gsync monitor met mijn 980 Ti ( dat was de planning ook, tot ik me rot schrok..).
Alle IPS panelen hebben IPS glow. Als je dat niet wilt zal je naar andere technologie moeten kijken zoals VA of TN.

En voor jouw informatie, deze Asus monitor gebruikt exact hetzelfde AUO IPS paneel als de Acer XB270HU.

Als je echter backlight bleeding hebt is dat een ander verhaal. Dat is idd gelig en verandert niet als je jouw inkijkhoek wijzigt. Dit hangt puur af van de bouwtoleranties op de monitor en de kwaliteit van de maker. De oorzaak is namelijk vaak het niet met de juiste spanning aandraaien van schroeven.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Uit de TFT review;

"The Asus ROG Swift PG279Q features an AU Optronics M270Q008 V0 AHVA (IPS-type) panel which is capable of producing 16.7 million colours with a true 8-bit colour depth. This is a new panel that we've not seen in any screen before. Early reports and some other reviews have wrongly stated that the screen is using the same M270DAN02.3 panel as the similarly spec'd Acer XB270HU and Asus MG279Q."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
^ Inderdaad, het zal wel hetzelfde paneel zijn als in de XB271HU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

The Chosen One schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:34:
Uit de TFT review;

"The Asus ROG Swift PG279Q features an AU Optronics M270Q008 V0 AHVA (IPS-type) panel which is capable of producing 16.7 million colours with a true 8-bit colour depth. This is a new panel that we've not seen in any screen before. Early reports and some other reviews have wrongly stated that the screen is using the same M270DAN02.3 panel as the similarly spec'd Acer XB270HU and Asus MG279Q."
I stand corrected.

Feit blijft wel dat alle IPS panelen IPS glow hebben. Dat is nou eenmaal inherent aan de technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Blijft me verbazen hoe techniek vooruit gaat maar eigenlijk ook achteruit met dit soort dingen.. anyway, eigenlijk zou ik deze monitor moeten zien in een winkel, om te zien hoe 'erg' het is. Vraag is waar vind je ze nog, zelfs Alternate is nu amper tot geen winkel meer in Ridderkerk.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
JinShepard schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:59:
Blijft me verbazen hoe techniek vooruit gaat maar eigenlijk ook achteruit met dit soort dingen.. anyway, eigenlijk zou ik deze monitor moeten zien in een winkel, om te zien hoe 'erg' het is. Vraag is waar vind je ze nog, zelfs Alternate is nu amper tot geen winkel meer in Ridderkerk.
Nja, is wellicht moeilijker dan het online te kopen bij een winkel waar de retour gratis is.
Heb ik onlangs nog even met de Eizo FG2421 gedaan (120hz VA), maar die heb ik dezelfde dag nog terug gestuurd (coolblue) en toen ze hem binnen kregen, na twee werkdagen ofzo het geld terug op de rekening.
(Wat waren die kijkhoeken belachelijk slecht zeg :| )

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 26-10-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Avioto schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:16:
Je hebt altijd nog te maken je maximale refresh rate. Met 250 fps spelen op een 60hz scherm heeft hetzelfde effect als met 60 fps spelen.
I beg to differ.
Maar het heeft wel tearing tot gevolg.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
SmokingCrop schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:09:
Blijkbaar kan je met GTX 600 & 700 series (Kepler) slechts tot 120Hz gaan door bandwidth issues etc..
Mislezen, het gaat enkel om de overklok optie. Dus gewoon uit laten wanneer je geen GTX 960+ kaart hebt.

TFTCentral review is wederom ongelooflijk nice :)
(zowel de review zelf als de resultaten vd monitor..)

edit:
Ik heb hem ook bij Tones besteld. Verwachte levering (onder voorbehoud) is rond 11 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Ik wacht nog even met bestellen totdat ik wat meer voorbeelden heb gezien van 'acceptabele / niet-acceptabele' glow en andere gebruikerservaringen. Wanneer ik dit soort bedragen uitgeef wil ik gewoon goed spul hebben en niet het gevoel hebben dat ik meedoe aan een of andere loterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Het vervelende daarvan is dat niet iedereen dezelfde definitie heeft van acceptabel... Hoe kan je in godesnaam aan die enorme wirwar aan subjectieve meningen op het internet objectief bepalen of jij iets acceptabel gaat vinden? Vergeet het maar.

Het beste wat je kan doen is de monitor zelf een keer gaan bekijken ergens of terug sturen als je er niet tevreden mee bent. Zo heb ik dat ook met mijn X34 beredeneerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mwah als 90% zegt de monitor gaat niet eens aan dan weet je dat er wat aan de hand is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

The Chosen One schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:12:
Mwah als 90% zegt de monitor gaat niet eens aan dan weet je dat er wat aan de hand is. :)
Dat is waar! Een beetje zoals wat mijn eerste PG278Q deed na een paar maandjes. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TQCJPJCOqF9AXdKZC9gpIbAv/full.jpg

Kan je niet echt omheen dat dit niet gezond is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Wolf schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:18:
Dat is waar! Een beetje zoals wat mijn eerste PG278Q deed na een paar maandjes. :P

[afbeelding]

Kan je niet echt omheen dat dit niet gezond is. :+
Valt wel mee toch? :+
Wolf schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:11:
Het vervelende daarvan is dat niet iedereen dezelfde definitie heeft van acceptabel... Hoe kan je in godesnaam aan die enorme wirwar aan subjectieve meningen op het internet objectief bepalen of jij iets acceptabel gaat vinden? Vergeet het maar.
Inderdaad. Ik vind ik dat mensen erg kunnen overdrijven, zoals de monitor terug sturen als er ook maar een klein beetje backlight bleed is (wat je ingame helemaal niet kan waarnemen, tenzij je black screen simulator 2015 speel). Of klagen over glow en de schuld geven aan Asus terwijl elk IPS scherm hier in zekere mate last van heeft. Mijn oude en nieuwe Swift zijn meer dan acceptabel, geen enkel probleem mee. Maar die ervaring kan voor iemand anders compleet anders zijn, zoals wel bewezen is in dit topic met alle problemen met de originele Swift.

Ik hoop wel dat er snel wat mensen zijn in dit topic met de nieuwe Swift, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dat lees ik dus ook over black screens en zo. Maar hoe erg valt zoiets op als je bijv Alien Isolation, Star Citizen en andere space/dark games of zo speelt? Gewoon totaal niet of donker scherm/stil staan merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
De XHU die ik terug stuurde stoorde ik me er aan dat de linker kant van mijn scherm groen was ipv blauw water, of in donkere scene's bij de Witcher 3. Dat stoort gewoon, en de brightness lager zetten helpt misschien, maar daarom koop ik geen 700-800 euro zodat ik moet tweaken waardoor het hetzelfde uit gaat zien als mijn huidige scherm 8)7 Maar ja het blijft persoonlijk, ik wacht nog effkes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
JinShepard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:50:
De XHU die ik terug stuurde stoorde ik me er aan dat de linker kant van mijn scherm groen was ipv blauw water, of in donkere scene's bij de Witcher 3. Dat stoort gewoon, en de brightness lager zetten helpt misschien, maar daarom koop ik geen 700-800 euro zodat ik moet tweaken waardoor het hetzelfde uit gaat zien als mijn huidige scherm 8)7 Maar ja het blijft persoonlijk, ik wacht nog effkes.
Als je naar IPS monitoren reviews kijkt op bv. tftcentral dan zul je zien dat ze daar bijna altijd de brightness tussen de 20% en 30% zetten om zo het beste beeld te kunnen bekomen. ;)

Maar dat het groen is ipv blauw, dat klopt idd wel helemaal niet :P

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 27-10-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Avioto schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Inderdaad. Ik vind ik dat mensen erg kunnen overdrijven, zoals de monitor terug sturen als er ook maar een klein beetje backlight bleed is (wat je ingame helemaal niet kan waarnemen, tenzij je black screen simulator 2015 speel). Of klagen over glow en de schuld geven aan Asus terwijl elk IPS scherm hier in zekere mate last van heeft. Mijn oude en nieuwe Swift zijn meer dan acceptabel, geen enkel probleem mee. Maar die ervaring kan voor iemand anders compleet anders zijn, zoals wel bewezen is in dit topic met alle problemen met de originele Swift.
Ik heb geen ervaringen met IPS panels en de term 'IPS glow' zegt me ook (nog) niet zoveel. Er zijn vast wel voorbeelden te vinden van hoe dat er 'typisch' uitzien bij een IPS panel (en er dus geen sprake is van een defect of onregelmatigheid). Ik zou ook niet gaan piepen bij een beetje gloed op een nagenoeg zwart scherm (dat heb ik nu ook bij mijn oude 24 inch Samsung monitor met een TN panel) maar wanneer ik tijdens normaal gebruik (in game of op de desktop) kleurverschillen / gloed zie in egale vlakken dan zou ik daar niet tevreden mee zijn (voor dat geld) maar zo te lezen hoef ik daar niet bang voor te zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
SmokingCrop schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:40:
Als je naar IPS monitoren reviews kijkt op bv. tftcentral dan zul je zien dat ze daar bijna altijd de brightness tussen de 20% en 30% zetten om zo het beste beeld te kunnen bekomen. ;)
Als ik het zo laag zet, vind ik het altijd te donker. Ik heb hetzelfde met TV's. Ik zet ze meestal rond de 80%. Misschien is het een kwestie van wennen.
The Chosen One schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:46:
Dat lees ik dus ook over black screens en zo. Maar hoe erg valt zoiets op als je bijv Alien Isolation, Star Citizen en andere space/dark games of zo speelt? Gewoon totaal niet of donker scherm/stil staan merkbaar?
Met de PG279Q is het niet slechter of beter dan andere IPS panelen. Maar ik vind zwart er nooit goed uit zien, op welk paneel dan ook. Ik hoop echt dat OLED eens een keer betaalbaar word. We hebben het hier vaak over IPS vs TN, maar het is allebei niks vergeleken met OLED panelen imo. Voordat we een betaalbare OLED monitor hebben met vergelijkbare specs, dan zit ik al in het bejaardentehuis met mijn rollator geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Haha, ja.. ook ik vind 20-30% te donker, ik houd wel van kleuren, zolang donkere scenes donker zijn. Misschien ga ik de kans wagen als ze het krijgen bij Azerty, alleen ga ik wel duidelijk aangeven dat als ik het niks vind ivm IPS glow, geld terug mag krijgen, alleen ja.. opzich is het niet defect ofzo dus ze kunnen altijd (met goed recht) moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
JinShepard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:32:
Haha, ja.. ook ik vind 20-30% te donker, ik houd wel van kleuren, zolang donkere scenes donker zijn. Misschien ga ik de kans wagen als ze het krijgen bij Azerty, alleen ga ik wel duidelijk aangeven dat als ik het niks vind ivm IPS glow, geld terug mag krijgen, alleen ja.. opzich is het niet defect ofzo dus ze kunnen altijd (met goed recht) moeilijk doen.
Nee hoor, als je het online koopt en thuis met de post/transport bedrijf binnen krijgt (dus niet gaan afhalen in de winkel), kan je de monitor altijd terugsturen. Dan maak je gewoon gebruik van de wet 'koop op afstand'. Daar wordt zelf geen reden voor gevraagd.

zie: https://azerty.nl/klantenservice/926/herroepingsrecht.html

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 27-10-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douwe63 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:43:
Ik heb geen ervaringen met IPS panels en de term 'IPS glow' zegt me ook (nog) niet zoveel.
Ik had ook nog nooit een IPS-scherm gehad. En IPS-glow zei me ook niet veel.
Toen de Acer XB270HU uit kwam, heb ik er direct eentje besteld. 's Middags geinstalleerd. Prachtig ding. Tot ik 's avonds een paar games ging spelen. De hoeken waren geel. De rechter-onder hoek was echt gigantisch geel.

Ik speel graag donkere games. Of games waar je vaak door donkere dungeons sluipt. Of games met een dag/nacht cycle. Of waar missies 's nachts gebeuren. Ik speel meestal 's avonds en 's nachts. En voor de "immersion" doe ik ook vaak het licht in de kamer laag of uit. The Witcher 3, Skyrim, Thief games, Dishonored, Dying Light, Soma, Outlast, The Old City: Leviathan, etc. Games die ik dit jaar nog gespeeld heb. Niet te doen, een grote gele vlek rechts-onder die zo helder was dat hij licht afgaf in de kamer. Ik speel op 20% brightness, dus een lage brightness hielp ook niet.

De eerste monitor heb ik terug gestuurd. De tweede monitor had precies hetzelfde euvel, maar nu ook met een dozijn dode pixels. 750 Euro ? Dan accepteer ik alleen een perfect examplaar. Inmiddels had ik al veel meer over de ips-glow gelezen. En voor mij is het duidelijk: alle XB270HUs hebben last van die glow. Alleen mensen die kleurrijke games spelen, geen games spelen, en/of ik goed verlichte kamers spelen, die klagen nergens over. Maar als je donkere games speelt, dan heb je er altijd last van.

De Asus PG279Q heeft een iets ander paneel, heb ik vandaag geleerd. Maar toch heeft hij precies hetzelfde probleem. Ben ik van overtuigd. TFTCentral waarschuwt expliciet voor de ips-glow, en zegt dat het "erbij hoort". Geen IPS voor mij dus. Een aantal weken geleden zag ik deze foto van de PG279Q. Als het je op een trade-show al niet lukt om een exemplaar te laten zien zonder ips-glow, dan weet ik zeker dat de monitors in de winkels echt niet beter zullen zijn. Zie de gele hoeken op een zwart scherm hier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aMKbSEY.jpg
Ik wacht nu op de eerste G-Sync monitor met een VA-panel. (Nog een paar weken wachten).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Er is een verschil tussen IPS Glow en Back Light Bleed.

IPS Glow kan je zien door het volgende te doen:
• Gebruik een zwarte afbeelding (makkelijk door paint te openen, kleur in vullen met dat verfpotje en op F11 te drukken)
• sta recht en ga een meter naast je monitor staan
• scherm is dan duidelijk veel witter normaal

Back Light Bleed is wat niet veranderd van kleur/intensiteit en komt het meeste voor in hoeken/kanten. Vaak wat geel/oranje achtig. Dit komt veelal doordat het paneel niet goed of te goed vast zit. Als je je monitor op die plekken aan de bezels of langs achteren duwt dan gaat dit wel veranderen van intensiteit.
-> Dit wordt op een foto vaak erg veel erger dan in het echt.

Als je hoofdzakelijk donkere games speelt, dan is IPS echt geen aanrader en moet je idd gaan kijken naar VA.
Die levert - tov. IPS - kleuren en kijkhoeken in voor ongelooflijk goede zwart waarden / contrast.
Daar heb je echter nog niet de doorbraak naar 144Hz G-Sync. (en die 120Hz VA Eizo monitor vond ik echt heel slecht.. behalve de zwart waarden dan, die waren epic )

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 28-10-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:30:
Zeker. En deze schermen (de 144Hz IPS-gaming schermen) hebben last van IPS-glow. Niet van back-light bleed.
<VA-panelen> .... Daar heb je echter nog niet de doorbraak naar 144Hz G-Sync.
Bijna. Nog 5-7 weken.
http://www.acer.com/predator/en_US/predator_z35.html

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.com/predator/images/predator_z35/predator-z35-gallery-front-right.png
Acer Predator Z35.
VA-paneel.
Ultra-wide: 21:9
35 inch.
2560x1080 resolutie.
licht gebogen.
144Hz, overclockbaar naar 200Hz
G-Sync
ULMB
Verwachte prijs: boven de 1000 euro.
Verwachte release in December.

BenQ heeft al een monitor uit met precies ditzelfde paneel.
Deze monitor doet ook 144Hz. Maar heeft geen G-Sync noch ULMB.
pricewatch: BenQ XR3501 Zwart
De Acer Z35 is dus eigenlijk deze monitor, maar dan met G-Sync en ULMB.
Nog een maandje slapen, dan istie er ....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
27 is al bijna te groot voor me waar ik hem gebruik, laat staan 35" :P
1200 euro of iets dergelijks vind ik ook weer te veel, dat is nog eens een gtx 970 extra bij wijze van spreken :P
En 21:9 ben ik ook niet zot van.. alsook die resolutie op die grootte en curved en Va heeft maar matige kijkhoeken ..

Een pg279q met va scherm zou nice zijn.

En er zijn al heel wat mensen die back Light bleed hebben hoor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 28-10-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

SmokingCrop schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:30:

IPS Glow kan je zien door het volgende te doen:
• Gebruik een zwarte afbeelding (makkelijk door paint te openen, kleur in vullen met dat verfpotje en op F11 te drukken)
• sta recht en ga een meter naast je monitor staan
• scherm is dan duidelijk veel witter normaal

Back Light Bleed is wat niet veranderd van kleur/intensiteit en komt het meeste voor in hoeken/kanten. Vaak wat geel/oranje achtig. Dit komt veelal doordat het paneel niet goed of te goed vast zit. Als je je monitor op die plekken aan de bezels of langs achteren duwt dan gaat dit wel veranderen van intensiteit.
-> Dit wordt op een foto vaak erg veel erger dan in het echt.

Als je hoofdzakelijk donkere games speelt, dan is IPS echt geen aanrader en moet je idd gaan kijken naar VA.
Die levert - tov. IPS - kleuren en kijkhoeken in voor ongelooflijk goede zwart waarden / contrast.
Daar heb je echter nog niet de doorbraak naar 144Hz G-Sync. (en die 120Hz VA Eizo monitor vond ik echt heel slecht.. behalve de zwart waarden dan, die waren epic )
Maar vergeet niet dat ook VA panelen ten prooi vallen aan backlight bleeding en clouding, in grotere mate zelfs dan IPS (het Samsung TV topic staat er vol mee en die gebruiken exclusief A-MVA en S-PVA panelen).

Wil je op dat vlak een perfect scherm dan zal je op OLED moeten wachten. Heb ook zodra het betaalbaar was een OLED tv aangeschaft. Zoveel mooier beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony TV maar zwart is ook echt zwart en is ook een 10 of 12 bit VA paneel. Er is iig geen backlight bleeding te bekennen (ook niet in reviews). Het zal dus niet om alle VA panelen gelden lijkt mij?

Ik zou graag de panelen die sony gebruik ook graag terug zien in monitoren vanwege 10 of 12 bit en de perfecte kleurweergave zoals ips ook heeft, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Op overclock.net word de 279 behoorlijk afgeslacht, en als ik sommige foto's zie, begrijp ik waarom. Ik heb deze monitor al een tijdje op het oog, maar na al de negativiteit twijfel ik. Is de QC bij Asus zo slecht of zal de volgende batch beter zijn? Voor €850 verwacht ik nagenoeg perfectie.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Wil ook nog iets meer zien, tweaker/hardware.info review erbij. Wat meer ingaande views/video's op blackscreen en glow. Misschien als meer mensen hem zelf hebben dat dat ook wat meer er is.

Wat reviews en paar lijntjes zeggen me niks, nog nooit IPS gehad zelf.

En net prijsalert, 805 euro bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

V3g3ta schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:18:
Op overclock.net word de 279 behoorlijk afgeslacht, en als ik sommige foto's zie, begrijp ik waarom. Ik heb deze monitor al een tijdje op het oog, maar na al de negativiteit twijfel ik. Is de QC bij Asus zo slecht of zal de volgende batch beter zijn? Voor €850 verwacht ik nagenoeg perfectie.
Ik ook.
Het geld heb ik klaar liggen maar de negatieve recensies (ook van de 2 acers zonder G-Sync die al wat langer te koop zijn) maken mij huiverig.

Maar er komt ook een 21:9 versie. *SCHWUNGGGGG* 8)

Maar ik doe mee met jou kat-uit-de-boom-kijk clubje

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik wil het met mijn eigen ogen zien en zelf vergelijken met het scherm waar ik nu naar toe kijk. Mensen beoordelen schermen zo verschillend,dat je er eigenlijk niet echt van uit kan gaan.

Ik ga er hier alleszins mijn mening over zeggen (en misschien ook in een kleine review).

Denk dat er bij overclockers.net ook veel mensen zijn die nog geen IPS monitor gehad hebben. Toen ik de u2312hm voor het eerst gebruikte, vond ik die glow ook erg opvallend, maar dat vind ik ondertussen al heel wat minder. Bij hele donkere games is het irritant, maar zo'n spellen speel ik quasi nooit.

Als ik er specifiek op let dan zie ik inderdaad ook een klein beetje back light bleed / glow in de linker en rechter onder hoek bij mijn Dell monitor. Dit had ik echter nooit opgemerkt tijdens het gamen, terwijl het er best erg uit ziet wanneer ik er een foto van nam op een zwarte achtergrond (zo zie je er veel op overclockers). In de praktijk moet je er naar zoeken bij mijn Dell ;)

Onlangs had ik de 120Hz VA Eizo uitgetest. Contrast/zwart waarden waren ongelooflijk, maar de nadelen van dat scherm stoorden me zo erg dat ik het dezelfde dag nog retour gestuurd heb :>
• heel slechte kijkhoeken, wanneer ik er recht voorzat, zag ik gewoon de kleur veranderen aan de zijkanten (en niet helemaal aan het uiteinde..)
• semi-gloss Coating waardoor je overdag eigenlijk niet meer het voordeel had van het VA paneel.. De reflecties op zwarte delen waren verschrikkelijk.
• Algemene kleuren waren ook lelijk naast m'n IPS monitor, Het leek bijna een TN paneel.

Van die problemen hoorde ik mensen op Overclockers nooit praten, enkel de zwart = zwart argumenten.. Daarom dat ik de PG279Q gewoon zelf wil testen..

Hoera voor de wet 'koop op afstand' *O*

Spijtig dat OLED Monitoren nog niet voor direct lijken te zijn, nu moet je nog een keuze maken tussen geweldige kleuren, zwart waarden, kijkhoeken en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 28-10-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
SmokingCrop schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:05:
Denk dat er bij overclockers.net ook veel mensen zijn die nog geen IPS monitor gehad hebben. Toen ik de u2312hm voor het eerst gebruikte, vond ik die glow ook erg opvallend, maar dat vind ik ondertussen al heel wat minder. Bij hele donkere games is het irritant, maar zo'n spellen speel ik quasi nooit.
Hier wat plaatjes horende bij zo'n post op overclockers.net (waar ik ook niet vrolijk van zou worden):

http://imgur.com/a/5Upf6

(uit deze post http://www.overclock.net/...g-sync/3520#post_24547948)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Douwe63 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Hier wat plaatjes horende bij zo'n post op overclockers.net (waar ik ook niet vrolijk van zou worden):

http://imgur.com/a/5Upf6

(uit deze post http://www.overclock.net/...g-sync/3520#post_24547948)
Dat is inderdaad een van die typische posts :>
Bij foto 3 staat z'n scherm sowieso op 80-100% brightness. Volgens TFTCentral doet de PG279Q zo'n 330 cd/m² op 100%.. Als je dat gebruikt, dan branden je ogen gewoon weg op de meeste websites :/

Anyways, ik kan niet wachten tot ik hem binnen krijg.. (duurt nog even)

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 28-10-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Het zien van die pics is het duidelijk niks voor mij, zelfs als je brightness omlaag gaat gooien weet ik nu al dat dingen gaan verkleuren in games als Witcher 3, ik ga niet de brichtness helemaal omlaag gooien zodat de kleuren minder poppen ( al is natuurlijk 80% te hoog ), spijtig.. en widescreen, neh xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
JinShepard schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:18:
Het zien van die pics is het duidelijk niks voor mij, zelfs als je brightness omlaag gaat gooien weet ik nu al dat dingen gaan verkleuren in games als Witcher 3, ik ga niet de brichtness helemaal omlaag gooien zodat de kleuren minder poppen ( al is natuurlijk 80% te hoog ), spijtig.. en widescreen, neh xD
Dat is mijn ervaring totaal niet. Ik speel nu op 40% (hiervoor op 80), en er is helemaal geen verkleuring te zien. In donkere gedeeltes ziet het er beter uit. Sommige mensen hebben gigantisch pech met hun scherm of hebben brightness op het hoogst staan.
SmokingCrop schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:05:
Ik ga er hier alleszins mijn mening over zeggen (en misschien ook in een kleine review).
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinShepard schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:18:
Ik weet niet precies wat je wilt zeggen, maar:
1) inderdaad, de brightness verlagen naar 20% helpt niet om de ips-glow te verminderen op deze specifieke schermen (de 144Hz IPS-panelen van AUO). We moeten wachten op een nieuwe generatie IPS-panelen, of op meer VA-schermen.

2) In het algemeen, als je de brightness van een monitor verhoogt of verlaagt, dan veranderen de kleuren niet ! Ik heb dat een tijdje geleden gevraagd aan Simon Baker van TFTCentral. Die vertelde me dat je gerust een monitor op 80% brightness kunt calibreren. En daarna de brightness naar 20% verlagen. Of andersom. Je hoeft niet opnieuw de kleuren te calibreren. De brightness op je monitor bepaalt alleen hoe helder de lamp achter je paneel gaat branden. Dat is dus makkelijk.

Dit geldt niet voor de brightness in het nVidia-control panel. Noch voor de contrast en gamma in het nVidia-control panel. Als je daar aan schuift, dan veranderen de verhoudingen van de kleuren zodanig dat de calibratie niet meer klopt. Zowiezo wil je niet met die 3 settings in je nVidia-control-panel rommelen, want dan schakel je naar een ander calibratie-profiel in Windows.
De Digital Vibrance mag je wel verschuiven zonder dat je calibratie-profiel wordt gewijzigd. Echter, als je dat doet dan blijft er van de calibratie van de kleuren op je scherm natuurlijk helemaal niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik bedoel eerder dat naar mijn mening de kleuren minder helder zijn, dat het beeld te donker word. Zoiezo is mijn telleurstelling beetje hoog, excuses voor dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinShepard schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:
Ik bedoel eerder dat naar mijn mening de kleuren minder helder zijn, dat het beeld te donker word.
Dat hangt van de verlichting in je kamer af. Als je in een kamer zit met veel ramen, overdag in de zomer, dan heb je meer licht van je monitor nodig. Anders lijkt alles een beetje flets. Maar als je 's avonds speelt, en de verlichting in je kamer is weinig, dan is 20% of 25% brightness op een modern scherm meer dan genoeg. De kleuren lijken dan echt niet flets.
Zoiezo is mijn telleurstelling beetje hoog, excuses voor dat :)
Geen probleem. Ik had een half jaar gewacht op de XB270HU. Toen hij uitkwam heb ik hem direct gekocht. Mijn eigen teleurstelling was gigantisch, toen is 's avonds zag dat "yellow is the new black".
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste