Klopt, en fullscreen werkt diablo 3 geloof ik alleen met G-sync met v-sync aan op 60Hz, al met al niet de beste game op dit moment om te profiteren van deze monitor
Klopt. Gelukkig werkt het fantastisch met League of Legends, het andere spel wat ik veel speel.Dennism schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:22:
Klopt, en fullscreen werkt diablo 3 geloof ik alleen met G-sync met v-sync aan op 60Hz, al met al niet de beste game op dit moment om te profiteren van deze monitor
Het enige wat me tot nu toe is opgevallen aan de monitor is in geringe mate het "verticale strepen" probleem. Het is in de meeste gevallen erg moeilijk zichtbaar en is dus ook niet storend.
Verder is gamen met deze monitor echt genieten!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ben benieuwd wat jou ervaringen zijn met 3D, speel nu zelf Alien Isolation en Borderlands the Pre-Sequel en dat ziet er i.i.g fantastish uit. De snellere shooters op G-Sync draaien ook echt super en ik merk dat ik hoger in de rankings kom door de snellere respons en vloeiende gameplay. (voorheen Dell U2711)BTU_Natas schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:29:
Morgen komt het 3d kitje binnen, ik ben erg benieuwd. Hoe dit allemaal gaat werken, en of het een meer waarde heeft.
Films afspelen is me nog niet gelukt met power dvd 14, weet niet welk formaat ik moet hebben.
Iemand die hier tips voor heeft zodat ik wat gerichter kan zoeken of hoort elke 3D half-sbs te werken?
Nvidia had problemen met DSR laten werken in combinatie met SLI. Nu schijnt dat gefixt te zijn. Maar nu werkt het weer niet in combinatie met G-Sync. Wat ik erg jammer vind. Vraag me af of DSR ooit gaat werken op deze monitor. 4K, 144hz, SLI en G-Sync is misschien wel erg veel gevraagd.
Steam/XBL: Avioto
First world problems?Avioto schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:52:
4K, 144hz, SLI en G-Sync is misschien wel erg veel gevraagd.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Heel Tweakers staat vol met first world problems toch?
Mij lijkt het wel gaaf om het allemaal te kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat Nvidia dat voor elkaar krijgt.
DSR is iets dat slechts op de GPU gebeurd, het zou dus mogelijk moeten zijn om G-Sync etc. gewoon te ondersteunen ermee...Avioto schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:02:
[...]
Heel Tweakers staat vol met first world problems toch?![]()
Mij lijkt het wel gaaf om het allemaal te kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat Nvidia dat voor elkaar krijgt.
Nog even een update voor de geinteresseerde. Ik heb een nieuwe monitor gekregen van Asus!Somers schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:39:
Trouble in Paradise...
Tijdens het spelen van BF4 op 120Hz viel mij na 20 minuten spelen op dat er opeens allemaal lichtere horizontale strepen in het beeld zaten, Verder oogde het allemaal wat wazig. Ik ben gelijk gestopt met gamen en terug gegaan naar de desktop. Daar ontdekte ik dat het beeld aan de linkerkant van de monitor heel wazig is en aan de rechter kant van de monitor gewoon scherp!
De volgende tests heb ik gedaan:*Bij die laatste poging kwam ik tot de conclusie dat de monitor stuk is... op 60hz en 144hz flikkert nu het beeld, worden witte lijnen groen, is het beeld heel wazig en klonteren zwarte vlakken samen.
- de displayport stekker uitgetrokken en weer ingestoken
- de pc ge-reboot
- de monitor stekker uit het stopcontact getrokken en weer ingestoken
- andere verversingsfrequentie uitgetest*
Deze monitor moet dus al retour voor reparatie!
[ Voor 6% gewijzigd door TrainedFTW op 04-11-2014 07:52 ]
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Geen problemen met de nieuwe?
Hmm ik heb nu 2 dagen een probleempje met mijn scherm:
Het lijkt alsof alle pixels een halve pixel op het scherm naar boven worden gezet, hierdoor zijn lijnen zoals --------- 2 pixels hoog in plaats van 1 pixel hoog. Het lijkt een beetje op VGA storing, maar dat lijkt mij knap via de DisplayPort kabel.
Het enige fysieke dat ik me kan herinneren is het toevoegen van USB apparaten aan het scherm.
Het is een probleem want tekst ziet er heel raar uit nu...
Iemand een idee voor een simpele oplossing?
(Stekker eruit al geprobeerd)
Edit: In games zie je heel duidelijk lijnen, Minecraft niet mee gerekend...
Het lijkt alsof alle pixels een halve pixel op het scherm naar boven worden gezet, hierdoor zijn lijnen zoals --------- 2 pixels hoog in plaats van 1 pixel hoog. Het lijkt een beetje op VGA storing, maar dat lijkt mij knap via de DisplayPort kabel.
Het enige fysieke dat ik me kan herinneren is het toevoegen van USB apparaten aan het scherm.
Het is een probleem want tekst ziet er heel raar uit nu...
Iemand een idee voor een simpele oplossing?
(Stekker eruit al geprobeerd)
Edit: In games zie je heel duidelijk lijnen, Minecraft niet mee gerekend...
[ Voor 6% gewijzigd door ManIkWeet op 03-11-2014 17:05 ]
@ Avioto: Vooralsnog geen problemen.
ManIkWeet, die symptomen (en andere) had ik ook. Mijn scherm bleek kapot te zijn.
Check maar ff mijn post enkele pagina's terug. Ik vrees dat het een RMA word.
ManIkWeet, die symptomen (en andere) had ik ook. Mijn scherm bleek kapot te zijn.
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Ik heb inderdaad verder gezocht op het internet, veel mensen die hier last van hebbenSomers schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:20:
@ Avioto: Vooralsnog geen problemen.

Eens kijken hoe netjes Azerty is met RMA

Zonder alle pagina's door te spitten:
Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor en blijf bij deze uitkomen. Het internet staat alleen vol met problemen en nog eens problemen. Is de monitor het waard om het risico op defect te nemen?
Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor en blijf bij deze uitkomen. Het internet staat alleen vol met problemen en nog eens problemen. Is de monitor het waard om het risico op defect te nemen?
M3P 24'
JaVissa66 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 05:35:
JaVissa66 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 05:35:
Daarbij zal je waarschijnlijk een nieuwe lading hebben waar VEUL problemen al opgelost zijn.
En maar stug vol houden dat het een goede monitor isManIkWeet schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:16:
[...]
Ja
Daarbij zal je waarschijnlijk een nieuwe lading hebben waar VEUL problemen al opgelost zijn.
Hij is goed...RoaDHouse schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:04:
[...]
En maar stug vol houden dat het een goede monitor is
Het heeft wat kinderkuren
Tsja, asus geeft 3 jaar garantie, meer hun risico lijkt me.Vissa66 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 05:35:
De eerste 2 weken had ik relatief veel issues maar na de eerstvolgende driver update van m'n videokaart waren die zo goed als allemaal opgelost. Het enige issue wat ik nu nog heb schrijf ik ook toe aan de videokaart(drivers). De monitor zelf heb ik nog niet kunnen betrappen op foutjes. *afklopt*RoaDHouse schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:04:
[...]
En maar stug vol houden dat het een goede monitor is
Het zal best een goede monitor zijn voor gamen, maar ik durf hem nog steeds niet te kopen. Ik heb geen zin in verticale strepen en wat er verder allemaal nog naar boven komt.
Het is wel de beste gaming-monitor op de markt en voor mij ook de meest aantrekkelijke monitor
Het is natuurlijk een hi-tech apparaat die natuurlijk gevoeliger is voor storingen dan een gewone 60 Hz monitor. Misschien moet ik de monitor maar eens in actie bekijken en dan een beslissing maken.
Het is wel de beste gaming-monitor op de markt en voor mij ook de meest aantrekkelijke monitor
Het is natuurlijk een hi-tech apparaat die natuurlijk gevoeliger is voor storingen dan een gewone 60 Hz monitor. Misschien moet ik de monitor maar eens in actie bekijken en dan een beslissing maken.
In hoever komen dode pixels voor bij deze monitor? Het zijn meer andere problemen begrijp ik?
Dat is dan idd Asus zijn/haar probleem. Denk dat ik hem gewoon ga halen volgende week bij Alternate.
Dat is dan idd Asus zijn/haar probleem. Denk dat ik hem gewoon ga halen volgende week bij Alternate.
M3P 24'
Dode pixels heb ik nog niet van gehoord. Niet iedereen heeft problemen he. Ik had 1 van de eerste Swift's bij Alternate gekocht en het werkt nog perfect. En het is wat mij betreft de beste monitor die ik ook heb gehad.
Er zijn wel schermen te vinden zonder dode pixels maar er komen ook andere imperfecties voor, voornamelijk donkere vlekken. Ik heb zelf sinds eind juli 6 schermen onder ogen gehad en ik ben nog geen foutloos scherm tegen gekomen. Twee of drie hadden een of meer (half)dode pixels en voor de rest waren het vooral donkere vlekken.
De kans bestaat natuurlijk dat Asus de kwaliteit inmiddels heeft kunnen verbeteren.
De kans bestaat natuurlijk dat Asus de kwaliteit inmiddels heeft kunnen verbeteren.
Was nichts kostet, ist auch *NIX.
Ik zou dan maar eens de fora goed door nemen voordat je die beslissing neemt, bijv: overclock.net, hardocp.com, blurbusters.com en het rog.asus.com/forum. Ik vind dat de problemen helemaal niet mee vallen met deze monitor. In deze prijs klasse en met de Asus ROG naam had ik dit zeker niet verwacht na verschillende Asus monitoren, tis wel een monitor van 750 euro, dan verwacht ik wel kwaliteit.Vissa66 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 03:38:
In hoever komen dode pixels voor bij deze monitor? Het zijn meer andere problemen begrijp ik?
Er is een heel skala aan problemen, pixel fouten, vlekken, strepen, slecht leesbare text, pixel inversie en dan hebben we het nog maar niet over de driver problemen met g-sync alhoewel ik dat minder interessant vind.
Het grootste probleem blijft voor mij de pixel inversie, ben nog geen monitor tegen gekomen die het niet heeft, zelfs bij een vriend van me die bij hoog en laag beweerde er geen last van te hebben was het te zien en toen ik hem daarop wees zag hij het ook pas en natuurlijk balen erna want als je het eenmaal hebt gezien...
Ik baal er ook als een stekker van, heb zo lang gewacht op deze monitor en had nooit verwacht dat Asus zo zou teleurstellen en er is ook nog eens geen alternatief op het moment.
Ik hoop dat Asus nog komt met een soort oplossing, geupdate model misschien, waarin de problemen zijn opgelost of dat er een ander merk komt met vergelijkbare specs.
Wat bedoel je in vredesnaam met pixel inversie, ben jij zo iemand die graag schermen 50 graden van onderen ziet?XenoMorph_LV426 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:57:
[...]
Ik zou dan maar eens de fora goed door nemen voordat je die beslissing neemt, bijv: overclock.net, hardocp.com, blurbusters.com en het rog.asus.com/forum. Ik vind dat de problemen helemaal niet mee vallen met deze monitor. In deze prijs klasse en met de Asus ROG naam had ik dit zeker niet verwacht na verschillende Asus monitoren, tis wel een monitor van 750 euro, dan verwacht ik wel kwaliteit.
Er is een heel skala aan problemen, pixel fouten, vlekken, strepen, slecht leesbare text, pixel inversie en dan hebben we het nog maar niet over de driver problemen met g-sync alhoewel ik dat minder interessant vind.
Het grootste probleem blijft voor mij de pixel inversie, ben nog geen monitor tegen gekomen die het niet heeft, zelfs bij een vriend van me die bij hoog en laag beweerde er geen last van te hebben was het te zien en toen ik hem daarop wees zag hij het ook pas en natuurlijk balen erna want als je het eenmaal hebt gezien...
Ik baal er ook als een stekker van, heb zo lang gewacht op deze monitor en had nooit verwacht dat Asus zo zou teleurstellen en er is ook nog eens geen alternatief op het moment.
Ik hoop dat Asus nog komt met een soort oplossing, geupdate model misschien, waarin de problemen zijn opgelost of dat er een ander merk komt met vergelijkbare specs.

Strepen en wazige tekst zijn hetzelfde probleem, je krijgt wazige tekst door de strepen.
Driver problemen zijn voor zo ver ik weet opgelost.
Pixel fouten heb ik alleen gezien door een te agressieve "overdrive" instelling die optioneel in te stellen is.
Vlekken, ja kan ik niet over beginnen, mijn brightness staat (stond, op dit moment...) daar te laag voor
Natuurlijk is het een product met problemen, het is het eerste product die massaal G-Sync gebruikt, dat blijkt de chip te zijn die hier de meeste problemen geeft. Eigenlijk dus amper de schuld van ASUS...
Waarom de schuld van de G-Sync chip? Simpel: Als je G-Sync activeert op 144hz en je haalt die framerate totaal niet (rond de 30fps of flinke stutter (Minecraft kan dat goed)) dan gaan de lijnen flikkeren, omdat hij de refresh forceerd waar de lijnen verergeren...
edit:
Oh slechts 4 weken, wat fijnBeste,
Wij hebben uw product teruggestuurd naar de leverancier.
We zullen proberen de serviceaanvraag zo spoedig mogelijk af te wikkelen, echter zijn we hierbij afhankelijk van de fabrikant. De reparatie kan 4 weken duren.
Wanneer u na 4 weken nog niets gehoord heeft van ons, kunt u contact opnemen met service@azerty.nl
Met vriendelijke groet,

[ Voor 8% gewijzigd door ManIkWeet op 06-11-2014 12:32 ]
Heeft hier iemand trouwens ervaring met SLI en deze monitor? Ik heb wat horrorverhalen gelezen over de combinatie van SLI met g-sync.
Ik wil er eigenlijk een GTX 970 bij zetten.
Ik wil er eigenlijk een GTX 970 bij zetten.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wat voor horrorverhalen?
Ik draai 780ti in SLI met deze monitor en het werkt perfect.
Heb je toevallig voor je verjaardag nog zo'n mooie monitor gekregen?Avioto schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:31:
Wat voor horrorverhalen?

In ieder geval, gefeliciteerd!
Daarbij, ik krijg mijn scherm morgen weer binnen, kan ik dit oude 1080p scherm weer in de kast leggen
[ Voor 15% gewijzigd door ManIkWeet op 14-11-2014 18:06 ]
Haha, hartelijk dank!ManIkWeet schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:53:
[...]
Heb je toevallig voor je verjaardag nog zo'n mooie monitor gekregen?![]()
In ieder geval, gefeliciteerd!
Daarbij, ik krijg mijn scherm morgen weer binnen, kan ik dit oude 1080p scherm weer in de kast leggen
Ik denk dat ik mensen een hartaanval bezorg als ik dit op mijn verlanglijst zet
Veel plezier met je monitor, hopelijk is alles in orde dit keer.
Nou hij staat er toch nu een kleine week en bevalt echt uitermate goed. Geen problemen, wat een ding zeg!

M3P 24'
Zij m'n vrouw vannacht ook nog.......... wat een ding zeg!Vissa66 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:49:
Nou hij staat er toch nu een kleine week en bevalt echt uitermate goed. Geen problemen, wat een ding zeg!![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ziet er idd top uit, hoop dat je er veel plezier van krijgt.
......RoaDHouse schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:45:
[...]
Zij m'n vrouw vannacht ook nog.......... wat een ding zeg!
Ho even, jouw vrouw is "geen problemen"?RoaDHouse schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:45:
[...]
Zij m'n vrouw vannacht ook nog.......... wat een ding zeg!
Ziet er idd top uit, hoop dat je er veel plezier van krijgt.
De postbode kwam langs terwijl ik nog sliep, nu ben ik dus verdoemd om te wachten tot maandag -.-
Dat 60fps eruit ziet als 30fps ivm microstutter en dergelijke.Avioto schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:31:
Wat voor horrorverhalen?
Dit scherm is 144fps, dus dat probleem, als die er al is want G-Sync verminderd dat behoorlijk, is veel minder. Ik kan het weten met MinecraftWolf schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:05:
[...]
Dat 60fps eruit ziet als 30fps ivm microstutter en dergelijke.
Mijn scherm is gearriveerd!
Het ziet er naar uit dat ik een nieuwe heb gekregen, daarbij denk ik ook dat mijn DisplayPort kabel is vervangen, de connectors zijn niet meer goudkleurig
Weer een prachtig beeld voor mijn neus
Nou blijkbaar dus niet.ManIkWeet schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:39:
[...]
Dit scherm is 144fps, dus dat probleem, als die er al is want G-Sync verminderd dat behoorlijk, is veel minder. Ik kan het weten met Minecraft
Mijn scherm is gearriveerd!
Het ziet er naar uit dat ik een nieuwe heb gekregen, daarbij denk ik ook dat mijn DisplayPort kabel is vervangen, de connectors zijn niet meer goudkleurig(Ik geef Azerty de schuld daarvan)
Weer een prachtig beeld voor mijn neus
Oke, driver issue waarschijnlijk... Ik kan er niet over mee spreken dan
Ik ervaar dat totaal niet. Hier loopt het extreem soepel, ook in Battlefield.Wolf schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:05:
Dat 60fps eruit ziet als 30fps ivm microstutter en dergelijke.
Hier ook 2 x 780ti en de msi gaming app als overclock tool, draai constant boven de 100fps in bf4 (ultra) absoluut geen klachten, beste scherm tot nu toe voor de fps gamer! Imho.
[ Voor 2% gewijzigd door salutem op 17-11-2014 20:25 . Reden: ultra ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Heeft iemand al CoD AW gespeeld op deze monitor, normaal loopt jet spel niet echt soepel 
Ik ben erg benieuwd of het met de ASUS een verbetering is met het G-Sync gebeuren.
Ik ben erg benieuwd of het met de ASUS een verbetering is met het G-Sync gebeuren.
Is dit een persoonlijke ervaring?ATL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:00:
Met G-sync krijg je input lag bij CoD.
Heb je het ergens gelezen?
Hoeveel input lag dan?
Ik ga me echt afvragen of het hele G-sync gebeuren uberhhaupt (met 2 puntjes op de u) wel iets toevoegd.
Dan kan ik beter voor een 120 hz scherm gaan, die is een stuk goedkoper. Vraag me ook wel af of G-sync wel de norm gaat worden. Ik ken verder ook geen enkel scherm die het gebruikt.
Dan kan ik beter voor een 120 hz scherm gaan, die is een stuk goedkoper. Vraag me ook wel af of G-sync wel de norm gaat worden. Ik ken verder ook geen enkel scherm die het gebruikt.
Input lag is eenvoudig op te lossen met een ingame fps limiter, zet die op 125 oid en je zal geen lag hebben.
http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/
Als je op de max refresh van de monitor komt moet de driver de fps afkappen en is het alsof je vsync draait.
http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/
Als je op de max refresh van de monitor komt moet de driver de fps afkappen en is het alsof je vsync draait.
Het grootste probleem dat G-Sync oplost is tearing, iets dat geen enkel scherm kan zonder G-Sync.RoaDHouse schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:44:
Ik ga me echt afvragen of het hele G-sync gebeuren uberhhaupt (met 2 puntjes op de u) wel iets toevoegd.
Je kan uiteraard wel V-Sync aan zetten om tearing tegen te gaan, maar dit wordt geregeld vanaf je video kaart en niet je scherm.
Daarbij heb je met G-Sync ook niet het meest bekende probleem met V-Sync: Oh jij haalt geen 60fps? Dan maar 30fps forceren...
Als G-Sync aan staat en je haalt de maximale fps van het beeldscherm (144hz in dit geval) dan krijg je dezelfde "input lag" als met normale V-Sync, een maximaal van 1000/144=~7 milliseconden.
Als je die input lag niet wilt hebben, dan krijg je weer tearing.
[ Voor 6% gewijzigd door ManIkWeet op 19-11-2014 14:23 ]
Ook hier heb ik helemaal geen last van gehad, na 20 uur CoD.ATL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:00:
Met G-sync krijg je input lag bij CoD.
Voordat ik deze monitor ha, haalde ikik CoD BLOPS 2 bij tdm elke ronde 25 kills of meer. Nadat ik deze monitor had aangeschaft, voelde de besturing raar. Ik wist niet waar het aan lag. Mijn score in werd BLOPS 2 ook slechter.ManIkWeet schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:38:
[...]
Is dit een persoonlijke ervaring?
Heb je het ergens gelezen?
Hoeveel input lag dan?
Na wat experimenteren heb ik de g-sync uitgezet (vsync ook). Toen bestuurde het spel weer zoals vroeger.
Ik ben momenteel mijn systeem aan het upgraden en ben al langere tijd naar een 1440 monitor aan het kijken.
Momenteel gebruik ik de asusVE248.
dus de overstap zal gigantisch zijn
Asus maximus VII Hero
I5 4670k
Asus 780ti
Ik zit nu dus te twijfelen om deze monitor aan te schaffen
Of dat ik een monitor zonder gsync aanschaf met een extra 780ti.
Wat zijn jullie bedenkingen hierbij?
daarbij gebruik ik mijn pc voornamelijk voor gaming.
Mvg Stijn
Asus maximus VII Hero
I5 4670k
Asus 780ti
Mvg Stijn
[ Voor 6% gewijzigd door PeakyPounder op 27-11-2014 09:33 ]
Scherm is echt fantastisch en je GTX 780Ti kan hem nog een goede tijd aansturen. Ik zou hem kopen en dan wachten op GeForce GTX 1080 ofzo.PeakyPounder schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:32:
Ik ben momenteel mijn systeem aan het upgraden en ben al langere tijd naar een 1440 monitor aan het kijken.
Asus maximus VII Hero
I5 4670k
Asus 780ti
Mvg Stijn
(GTX 1080, pun intended?)
Mijn mening:
Gsync werkt in veel games goed. Vaak ligt het aan de engine van de game hoe goed het spel loopt. Ik loop bij sommige games tegen het feit aan dat mouse movement (stotteren) erg ruk is, en Gsync niks helpt.
Ik heb zelf 2x GTX 970 om zeker te weten dat ik spellen nog op High/Ultra kan draaien. 1x 780Ti zou je de benchmarks moeten bekijken van de spellen die je wilt spelen of 1x 780Ti 1440p goed trekt, denk dat dat het allerbelangrijkste is.
Maar verder is de monitor echt een aanrader. Zoals ik al zei ligt het vaak aan de optimaliseren van het spel hoe goed je gsync merkt. Far cry 4 bijvoorbeeld ga ik gewoon van mijn harde schijf af gooien en wacht ik wel tot het fatsoenlijk loopt. Stottert als een gek bij mij, zelfs na alle tips en tweaks die er te vinden zijn. Maar bijvoorbeeld (Ja je zou het niet zeggen omdat het ook van Ubisoft is) Assassins creed black flag loopt het beeld zo verschrikkelijk soepel, dat je het gewoon zou moeten zien om te geloven. En in BF4 en titanfall bijvoorbeeld is het gemis van inputlag echt merkbaar. Nu ik het verschil heb gezien en gemerkt weet ik pas hoe ontzettend klote mijn vorige 60hz TN scherm was!
Dus het kost wat maar: Prik er een 780 bij en dan zou ik voor de ROG Swift gaan. Blijf je bij 1 kaart, zou ik een goedkopere 1080p 120/144Hz scherm kopen, en pas upgraden naar 1440p als de next gen GPU's komen.
Gsync werkt in veel games goed. Vaak ligt het aan de engine van de game hoe goed het spel loopt. Ik loop bij sommige games tegen het feit aan dat mouse movement (stotteren) erg ruk is, en Gsync niks helpt.
Ik heb zelf 2x GTX 970 om zeker te weten dat ik spellen nog op High/Ultra kan draaien. 1x 780Ti zou je de benchmarks moeten bekijken van de spellen die je wilt spelen of 1x 780Ti 1440p goed trekt, denk dat dat het allerbelangrijkste is.
Maar verder is de monitor echt een aanrader. Zoals ik al zei ligt het vaak aan de optimaliseren van het spel hoe goed je gsync merkt. Far cry 4 bijvoorbeeld ga ik gewoon van mijn harde schijf af gooien en wacht ik wel tot het fatsoenlijk loopt. Stottert als een gek bij mij, zelfs na alle tips en tweaks die er te vinden zijn. Maar bijvoorbeeld (Ja je zou het niet zeggen omdat het ook van Ubisoft is) Assassins creed black flag loopt het beeld zo verschrikkelijk soepel, dat je het gewoon zou moeten zien om te geloven. En in BF4 en titanfall bijvoorbeeld is het gemis van inputlag echt merkbaar. Nu ik het verschil heb gezien en gemerkt weet ik pas hoe ontzettend klote mijn vorige 60hz TN scherm was!
Dus het kost wat maar: Prik er een 780 bij en dan zou ik voor de ROG Swift gaan. Blijf je bij 1 kaart, zou ik een goedkopere 1080p 120/144Hz scherm kopen, en pas upgraden naar 1440p als de next gen GPU's komen.
Voor de twijfelaars nog een mooi nieuw topic van alle verzamelde issues met de Asus Rog PG278Q:
http://www.overclock.net/...s-rog-swift#post_23201615
http://www.overclock.net/...s-rog-swift#post_23201615
Inmiddels dit scherm ook binnen en op dit moment niets dan lof. Het scherm is door de kijkhoeken volledig onbruikbaar als je hem tilt, maar voor de rest stoor ik mij niet aan de kijkhoeken bij normaal gebruik. Games op 120 hz met g-sync aandraaien (of met ULMB, dat helemaal niet zo donker is als ik had gedacht) zijn geweldig. Na mijn vorige (matige IPS) scherm is het een verademing om counter strike te spelen. De hoge resolutie maakt ook dat het op de desktop prima bruikbaar is.
Momenteel nog geen issues, dus hopen op het beste
Momenteel nog geen issues, dus hopen op het beste
Ik heb een vraag, ben eigenlijk hier ook wel in geintresseerd, maar kan je hem oc'en? Dus bv via nvidia van 144 naar 160 hz brengen? Of is hij echt op het max, ik heb er zo wel eentje staan die op max staat, een 1440p, die geraakt tot 62hz dus dat is redelijk irritant.
Nee, dat kan niet. Niet alleen verre van logisch maar de pixels hebben al moeite om op tijd te schakelen...thibautb schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:33:
Ik heb een vraag, ben eigenlijk hier ook wel in geintresseerd, maar kan je hem oc'en? Dus bv via nvidia van 144 naar 160 hz brengen? Of is hij echt op het max, ik heb er zo wel eentje staan die op max staat, een 1440p, die geraakt tot 62hz dus dat is redelijk irritant.
Daarbij zal je ook wel redelijk tegen het limit van DisplayPort aan komen.
Ik denk toch dat ik hem binnenkort aanschaf.
Ik heb een overkill aan waterkoeling dus kan die 780ti nog wel iets kietelen,daarna zien we wel weer verder;p
Ik heb een overkill aan waterkoeling dus kan die 780ti nog wel iets kietelen,daarna zien we wel weer verder;p
Heb het scherm in actie gezien bij een vriend, maar vind de kwaliteit niet opwegen tegen de kosten.
Daarbij heeft hij eerst 2 schermen terug moeten sturen. Hopelijk over een jaar alle kinks eruit en de prijs wellicht wat gedaald, en hopelijk wat concurrerende schermen op de markt erbij en dan nog eens kijken.
Daarbij heeft hij eerst 2 schermen terug moeten sturen. Hopelijk over een jaar alle kinks eruit en de prijs wellicht wat gedaald, en hopelijk wat concurrerende schermen op de markt erbij en dan nog eens kijken.
@Matthias ik kan je nog sterker vertellen:
Maand geleden bij Informatique dit scherm gekocht, met de garantie dat ik in de winkel mocht controleren op dode pixels. Supergoede service overigens, dat moet gezegd worden.
In de winkel gecheckt, maar bleek toch te haastig geweest. Thuis bleek de bezel licht beschadigd, had het scherm een blauwe stuck pixel en werkte de turboknop niet. Na drie weken begon het scherm op random momenten uit te vallen met de melding "no signal". Het enige wat dan werkte was het scherm uit het stopcontact trekken, en weer inpluggen, dan kon je verder.
RMA aangevraagd, en teruggebracht. Twee dagen later mocht ik een nieuwe halen. Wederom besproken dat ik in de winkel op pixels mocht checken. Eerste monitor die voor me klaarstond had een dode pixel, de tweede ook, het demomodel (dat ik uit wanhopigheid dan maar overwoog te nemen als ie pixelperfect was) had er ook een. Het vierde model (en de laatste uit de voorraad van Informatique) was pixelperfect, maar had een lichte coatingafwijking. Hier kon ik wel mee leven, dus die meegenomen.
Ik weet niet WAT ze doen bij het produceren van deze monitor, maar het is niet best. Wel is het imo echt een ge-wel-dig scherm. Ik heb nu een paar dagen weer op mijn oude 60hz scherm gespeeld, en ik miste de Asus echt ontzettend.
Maand geleden bij Informatique dit scherm gekocht, met de garantie dat ik in de winkel mocht controleren op dode pixels. Supergoede service overigens, dat moet gezegd worden.
In de winkel gecheckt, maar bleek toch te haastig geweest. Thuis bleek de bezel licht beschadigd, had het scherm een blauwe stuck pixel en werkte de turboknop niet. Na drie weken begon het scherm op random momenten uit te vallen met de melding "no signal". Het enige wat dan werkte was het scherm uit het stopcontact trekken, en weer inpluggen, dan kon je verder.
RMA aangevraagd, en teruggebracht. Twee dagen later mocht ik een nieuwe halen. Wederom besproken dat ik in de winkel op pixels mocht checken. Eerste monitor die voor me klaarstond had een dode pixel, de tweede ook, het demomodel (dat ik uit wanhopigheid dan maar overwoog te nemen als ie pixelperfect was) had er ook een. Het vierde model (en de laatste uit de voorraad van Informatique) was pixelperfect, maar had een lichte coatingafwijking. Hier kon ik wel mee leven, dus die meegenomen.
Ik weet niet WAT ze doen bij het produceren van deze monitor, maar het is niet best. Wel is het imo echt een ge-wel-dig scherm. Ik heb nu een paar dagen weer op mijn oude 60hz scherm gespeeld, en ik miste de Asus echt ontzettend.
Ik heb nu een pixel die blauw blijft, heb ik daar garantie op?
Als ik dat niet heb, opties om het op te lossen?
Edit:
Opgelost met een "pixel unstucker"!
Gelukkig maar...
Edit2:
Er is nu een RODE pixel op een ANDERE plek die niet weg gaat
Edit:
Gelukkig maar...
Edit2:
Er is nu een RODE pixel op een ANDERE plek die niet weg gaat
[ Voor 41% gewijzigd door ManIkWeet op 29-11-2014 13:34 ]
Dubbelpost
[ Voor 120% gewijzigd door XenoMorph_LV426 op 01-12-2014 13:35 ]
Das balen, niks ergers als net een nieuwe dure monitor en dan een dooie pixel hebben.ManIkWeet schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:22:
Ik heb nu een pixel die blauw blijft, heb ik daar garantie op?
Edit:
Gelukkig maar...
Edit2:
Er is nu een RODE pixel op een ANDERE plek die niet weg gaat![]()
![]()
Hierbij de garantie-pagina van de ROG Swift:
http://www.asus.com/nl/Mo...PG278Q/HelpDesk_Warranty/
Hangt er een beetje vanaf onder welk model hij valt maar ik denk zelf de Non-ZBD modellen en dan is het:
After Purchase Bright Dot Dark Dot
36 months ≦3 ≦5
Je kan even direct contact opnemen met Asus suport die kunnen je het precies vertellen, ik denk alleen dat dit niet onder de standaard garantie valt. Heb al veel mensen gezien met de ROG Swift met een dode pixel(s) en die kregen helaas zonder pixelgarantie vanuit de webshop geen garantie op dode pixels.
Ik hoop dat je een nieuwe kan krijgen onder garantie, laat even weten hoe het is afgelopen.
@manikweet lees m'n eerdere post even door. Bijna al deze monitoren hebben wel ergens een stuck/dode pixel. Als je een rma doet, je nieuwe scherm in de winkel inspecteren. Laat je m naar je toezenden dan is de kans op opnieuw pixelproblemen ZEER groot.
Het probleem is dat Azerty niet echt een winkel heeft...Stoffa schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:22:
@manikweet lees m'n eerdere post even door. Bijna al deze monitoren hebben wel ergens een stuck/dode pixel. Als je een rma doet, je nieuwe scherm in de winkel inspecteren. Laat je m naar je toezenden dan is de kans op opnieuw pixelproblemen ZEER groot.
Maar wel een afhaalbalie:ManIkWeet schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:23:
[...]
Het probleem is dat Azerty niet echt een winkel heeft...
http://azerty.nl/klantens...gstijden-afhaalbalie.html
Dus gewoon RMA doen, en aangeven dat je komt ophalen en ter plekke wil controleren. Dan nog een tip: zorg dat je een goede pixelchecker meeneemt met alle kleuren op een usb stickje ofzo. Op een 2k scherm zijn die pixels best wel klein, en je bent tijdens zo'n check geneigd te snel te controleren en kapotte pixels over het hoofd te zien. Dan baal je thuis nog harder. Neem er echt even goed de tijd voor.
Zoals ik in mijn eerdere post al zei: Mijn eerste exemplaar had een stuck blauwe, daarna nog door drie modellen in de winkel gegaan voordat de vierde eindelijk wel goed was. N=5 hier natuurlijk, maar hiervan waren er 4 rot.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 01-12-2014 14:35 ]
Hmm, dat is wel heel ver weg (150km), zeker omdat ik geen auto hebStoffa schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:32:
[...]
Maar wel een afhaalbalie:
http://azerty.nl/klantens...gstijden-afhaalbalie.html
Dus gewoon RMA doen, en aangeven dat je komt ophalen en ter plekke wil controleren. Dan nog een tip: zorg dat je een goede pixelchecker meeneemt met alle kleuren op een usb stickje ofzo. Op een 2k scherm zijn die pixels best wel klein, en je bent tijdens zo'n check geneigd te snel te controleren en kapotte pixels over het hoofd te zien. Dan baal je thuis nog harder. Neem er echt even goed de tijd voor.
Zoals ik in mijn eerdere post al zei: Mijn eerste exemplaar had een stuck blauwe, daarna nog door drie modellen in de winkel gegaan voordat de vierde eindelijk wel goed was. N=5 hier natuurlijk, maar hiervan waren er 4 rot.

Maarja, €15 verzendkosten voor 4x is ook niet leuk...
Tsja, misschien heb jij meer geluk dan ik en krijg je gelijk een goeie.ManIkWeet schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:50:
[...]
Hmm, dat is wel heel ver weg (150km), zeker omdat ik geen auto heb![]()
Maarja, €15 verzendkosten voor 4x is ook niet leuk...
Edit: ik zou, in jouw geval, gewoon met Azerty bespreken dat je na je RMA een monitor zonder dode pixel wil. Dan gewoon kijken hoe ze reageren. Misschien willen ze wel dat je dan extra bijbetaalt, en misschien gaan ze gewoon akkoord. Als t je 2 tientjes kost zou ik t ook gewoon doen, want de kans op weer een dode pixel is gewoon supergroot.
Let wel: Informatique had de eerste monitor die voor me klaarstond ook op pixels voor me gecontroleerd, maar die had er toch echt eentje. Op 2k zijn die pixels gewoon erg klein, en is een dode dus best lastig te spotten.
[ Voor 46% gewijzigd door Stoffa op 01-12-2014 15:28 ]
Ik hoop het, eerst maar eens wachten op ASUS, hun eerste reactie vertelde alleen de reparatieprocedure, niet of het onder garantie viel of nietStoffa schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:26:
[...]
Tsja, misschien heb jij meer geluk dan ik en krijg je gelijk een goeie.
Gaat jouw RMA direct via Asus? Ik deed de mijne gewoon via Informatique. Retailer is verantwoordelijk hoor!ManIkWeet schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:27:
[...]
Ik hoop het, eerst maar eens wachten op ASUS, hun eerste reactie vertelde alleen de reparatieprocedure, niet of het onder garantie viel of niet
Ik ga het ook via Azerty doen, maar ik zorg eerst dat ik zekerheid heb van de ASUS afdeling dat ik er echt garantie op heb... Waarschijnlijk wel maar even afwachten...Stoffa schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:29:
[...]
Gaat jouw RMA direct via Asus? Ik deed de mijne gewoon via Informatique. Retailer is verantwoordelijk hoor!
Edit:
Er zit garantie op de enkele rode pixel die ik heb, ze zeggen het hele scherm te vervangen (heftig hoor)
[ Voor 12% gewijzigd door ManIkWeet op 02-12-2014 14:19 ]
Wel kut om al die reacties te zien zo, toen ik hem besteld had kwam die thuisgeleverd pixelperfect. Enigste wat ik enige tijd had was dat de turbo knop niet goed werkte maar dat komt omdat ik de drivers niet goed heb geinstalleerd via de site (Ik heb geen Optical drive)
Ik heb tot op heden geen enkel probleem, om maar even de andere kant van het verhaal te belichten. Vervelend dat er veel problemen worden geconstateerd.
Beste,
Ik ben/was ook in het bezit van het schitterende scherm maar ook ik kreeg probleempjes. Van de 1 op andere dag was ineens het beeld onscherp, teksten waren lastig te lezen (blurry). Het vreemde eraan is dat het scherm uiterst rechts wel gewoon scherp was. Des-te-meer met de tekst naar links werd geschoven des te onscherper het werdt. Na wat pluizen op het i-net blijk ik niet de enige met dit probleem te zijn http://rog.asus.com/forum...t-and-bad-quality-overall Ik heb direct een RMA aangevraagd bij Alternate en nu, na een week, zijn de technischi bij Alternate het er inderdaad ook over eens dat het niet goed is! Alternate geeft aan dat ze het scherm naar de fabrikant/importeur gaan sturen en dat het 3 to 4 weken kan duren voordat daar reactie van komt. Dit vind ik natuur niet heel erg leuk, aangezien ik nu op een crt-schermpje met een vergrootglas aan het kijken ben (27'' went snel)
Nu is mijn vraag echter: heb ik uperhaut rechten om te eisen/vragen dat ik het scherm kan omruilen zodat ik direct weer verder kan ''computeren''? Heeft iemand daar verder ervaring mee? Ik vind het een beetje jammer dat ik totaal 4-5 weken moet wachten
Ik ben/was ook in het bezit van het schitterende scherm maar ook ik kreeg probleempjes. Van de 1 op andere dag was ineens het beeld onscherp, teksten waren lastig te lezen (blurry). Het vreemde eraan is dat het scherm uiterst rechts wel gewoon scherp was. Des-te-meer met de tekst naar links werd geschoven des te onscherper het werdt. Na wat pluizen op het i-net blijk ik niet de enige met dit probleem te zijn http://rog.asus.com/forum...t-and-bad-quality-overall Ik heb direct een RMA aangevraagd bij Alternate en nu, na een week, zijn de technischi bij Alternate het er inderdaad ook over eens dat het niet goed is! Alternate geeft aan dat ze het scherm naar de fabrikant/importeur gaan sturen en dat het 3 to 4 weken kan duren voordat daar reactie van komt. Dit vind ik natuur niet heel erg leuk, aangezien ik nu op een crt-schermpje met een vergrootglas aan het kijken ben (27'' went snel)
Nu is mijn vraag echter: heb ik uperhaut rechten om te eisen/vragen dat ik het scherm kan omruilen zodat ik direct weer verder kan ''computeren''? Heeft iemand daar verder ervaring mee? Ik vind het een beetje jammer dat ik totaal 4-5 weken moet wachten
Dit is enigzins off-topic, maar goedribo32 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:37:
Beste,
Zoals met alles in het recht is het maar de vraag in hoeverre je aanspraak kan maken op directe vervanging. De wet biedt (bijvoorbeeld) geen eenduidige termijn voor wanneer het herstel moet hebben plaatsgevonden en de keuze voor herstel/vervanging is ook afhankelijk van de verkoper in zekere mate. Evenwel, in het algemeen geldt het volgende.
1. Er bestaat geen wettelijke verplichting voor een voorziening tijdens het herstel, maar je kunt best aanvoeren dat de verkoper wanpresteert (omdat het geleverde kapot is) en daarom tijdelijk alsnog een alternatief moet aanbieden tijdens de tijd die het kost om het gekochte te herstellen.
2. Vervanging kan je vorderen als het een ernstig gebrek is. Het niet kunnen gebruiken van de monitor kun je als zodanig aanmerken. Het herstel is kennelijk niet bijzonder eenvoudig, want anders zou het niet zo lang hoeven te duren. Je kunt dus vragen dat ze een vervangende monitor leveren (ingevolge 7:22 lid 1 sub c BW).
3. Als vervanging geweigerd wordt kun je aangeven dat op grond van artikel 7:22 lid 3 BW de verkoper verplicht is binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, de herstel/vervangingsverplichting na te komen. Hoewel daar geen harde normen in zijn, vind ik dat je best kan verdedigen dat iets essentiëels voor computer gebruik, zoals een monitor, een bijzondere mate van overlast veroorzaakt (je dient immers een alternatief te regelen voor het verdere gebruik). Gezien de verkoper al zelf heeft geconstateerd dat het product niet conform is en niet duidelijk is of de monitor hersteld zal worden (contact opnemen met ASUS is niet verzenden voor herstel), lijkt het mij dat deze termijn eerder richting de twee weken zal moeten.
Samengevat: misschien heb je het recht, maar ik zou het eerst gewoon vragen (en aangeven dat je ernstige overlast ervaart). Succes!
Bedankt voor je antwoord!
Ik had gehoopt dat Alternate zo fair zou zijn om het scherm om te ruilen maar helaas er zit niets ander op dan afwachten! Het is en blijft een geweldig scherm!
Ik had gehoopt dat Alternate zo fair zou zijn om het scherm om te ruilen maar helaas er zit niets ander op dan afwachten! Het is en blijft een geweldig scherm!
Had sinds gister een raar probleem met mijn monitor. Had een vaste stotter/stutter of frame drop met een interval van 1 seconde. Maakte niet uit of het 60, 120 of 144hz was, G-Sync aan of uit, fullscreen of windowed, game of browser, het probleem was er altijd bij bewegende beelden. Na een aantal dingen aangepast en uitgeprobeerd te hebben kunnen vaststellen dat het probleem of in het scherm zat of de DisplayPort kabel. Vandaag een nieuwe DisplayPort kabel gekocht en het probleem was opgelost.
Het vreemde is, dat het probleem zich ook voordeed op een tweede monitor als de ROG Swift ook aangesloten was. Zodra de ROG Swift ontkoppeld was was het probleem verdwenen. Het probleem was trouwens niet puur het scherm, want er zat iets van terugkoppeling in, zag namelijk fps counters omlaag gaan in games.
Nu vraag ik me af hoe het zo kan zijn dat een DisplayPort kabel een dergelijk verschijnsel kan veroorzaken en zo'n effect op het hele systeem kan hebben dat het ook een secundaire monitor aantast?
Het vreemde is, dat het probleem zich ook voordeed op een tweede monitor als de ROG Swift ook aangesloten was. Zodra de ROG Swift ontkoppeld was was het probleem verdwenen. Het probleem was trouwens niet puur het scherm, want er zat iets van terugkoppeling in, zag namelijk fps counters omlaag gaan in games.
Nu vraag ik me af hoe het zo kan zijn dat een DisplayPort kabel een dergelijk verschijnsel kan veroorzaken en zo'n effect op het hele systeem kan hebben dat het ook een secundaire monitor aantast?
Alternate staat helaas bekend om hun rampzalige aftersales.
Hallo,
Ik wil graag een nieuwe monitor hebben.
Nu zit ik echt te twijfelen tussen deze Asus Rog en bijvoorbeeld een dell U27 scherm.
Uiteraard heb ik de vele problemen gelezen die mensen ervaren maar eigenlijk is mn vraag heel makkelijk:
Hoe bevalt dit scherm voor de mensen die hem nu al een tijdje hebben?
Ik heb zelf een gtx 980 dus vandaar dat ik toch zwaar zit te twijfelen om dit scherm te halen en niet een dell.
bedankt voor jullie antwoord(en)
Nu zit ik echt te twijfelen tussen deze Asus Rog en bijvoorbeeld een dell U27 scherm.
Uiteraard heb ik de vele problemen gelezen die mensen ervaren maar eigenlijk is mn vraag heel makkelijk:
Ik heb zelf een gtx 980 dus vandaar dat ik toch zwaar zit te twijfelen om dit scherm te halen en niet een dell.
Dat ligt echt aan wat je ermee gaat doen. Is het voornamelijk voor gamen, dan is de ROG Swift een betere keuze. Ga je vooral films kijken of editen, ga dan voor de Dell (vanwege het IPS scherm).
De kleurweergave van de Dell is beter, de Swift is sneller. De Dell is snel genoeg voor games, de Swift heeft ook een prima kleurweergave. Mensen roepen al snel dat TN troep is, maar dat is in het geval van de Swift gewoon niet waar. Het is het beste TN paneel wat ik ooit heb gezien in ieder geval.
Ik heb de Swift sinds dat ie in Nederland uit is en ik ben er echt superblij mee. Ik kan niet meer zonder G-Sync
Elke monitor kan problemen hebben, ook die van Dell. Mijn Swift werkt nog perfect maar er zijn zat mensen die problemen hebben zoals je in dit topic kan lezen. Wat je ook koopt, zorg dat je bij een winkel koopt met een goede service reputatie. Dat is bij een monitor belangrijker dan welk onderdeel van je pc dan ook.
De kleurweergave van de Dell is beter, de Swift is sneller. De Dell is snel genoeg voor games, de Swift heeft ook een prima kleurweergave. Mensen roepen al snel dat TN troep is, maar dat is in het geval van de Swift gewoon niet waar. Het is het beste TN paneel wat ik ooit heb gezien in ieder geval.
Ik heb de Swift sinds dat ie in Nederland uit is en ik ben er echt superblij mee. Ik kan niet meer zonder G-Sync
Elke monitor kan problemen hebben, ook die van Dell. Mijn Swift werkt nog perfect maar er zijn zat mensen die problemen hebben zoals je in dit topic kan lezen. Wat je ook koopt, zorg dat je bij een winkel koopt met een goede service reputatie. Dat is bij een monitor belangrijker dan welk onderdeel van je pc dan ook.
Ik ga hem echt gebruiken voor gaming.
Mn vrouw werkt er wel op maar belangrijkste is de games/.
Ben ook vooral benieuwd hoe het is met de hogere reolutie. heb nu een 27" 1080P scherm namelijk.
Ben ook vooral benieuwd hoe het is met de hogere reolutie. heb nu een 27" 1080P scherm namelijk.
De resolutie is zo fantastisch, dat het moeilijk is om nog terug te gaan naar 1080p, geloof me...beebie121 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:13:
Ik ga hem echt gebruiken voor gaming.
Sinds woensdag deze monitor ook in huis.
Ik merkte bij Dragon Age Inquisition een flikkering in de laad schermen.
Wat googelen gaf mij een boel hits met hetzelfde fenomeen, het is te zeggen: bij laad schermen of eenvoudige games die een heel hoge framerate halen.
Mijn GTX980 hed echter een redelijk hoge overclock op het geheugen + 400, dat heb ik terug gezet naat +200, en nu geen flikkeringen meer.
Moesten er nog mensen zijn die dit opmerken, en ze hebben een oc op het geheugen, probeer deze oc eens wat lager te zetten.
Nu ik van dat probleem vanaf ben is het voor mij de perfecte game monitor!
Ik merkte bij Dragon Age Inquisition een flikkering in de laad schermen.
Wat googelen gaf mij een boel hits met hetzelfde fenomeen, het is te zeggen: bij laad schermen of eenvoudige games die een heel hoge framerate halen.
Mijn GTX980 hed echter een redelijk hoge overclock op het geheugen + 400, dat heb ik terug gezet naat +200, en nu geen flikkeringen meer.
Moesten er nog mensen zijn die dit opmerken, en ze hebben een oc op het geheugen, probeer deze oc eens wat lager te zetten.
Nu ik van dat probleem vanaf ben is het voor mij de perfecte game monitor!
Verwijderd
Zelfde met 1440P vs 4KManIkWeet schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:22:
[...]
De resolutie is zo fantastisch, dat het moeilijk is om nog terug te gaan naar 1080p, geloof me...
Voor de mensen die eraan denken om een Swift te kopen, misschien is het de moeite waard om te wachten. Acer heeft net een nieuwe monitor aangekondigd op CES. Met dezelfde specs als de Swift, maar dan een IPS paneel in plaats van TN
Komt uit in maart als het goed is.
http://www.pcper.com/news...tors-Including-IPS-G-SYNC
http://www.pcper.com/news...tors-Including-IPS-G-SYNC
[ Voor 17% gewijzigd door Avioto op 05-01-2015 13:26 ]
Maar IPS heeft toch alleen het voordeel dat de kijkhoeken beter zijn?
Ik zit altijd recht voor mn pc dus volgens mij maakt dat dan niet zoveel uit. Of mis ik nu iets essentieels?
heb die al wel gezien en het lijkt mij de ultieme game monitor moet ik zeggen hoor. IPS, 144hz en g-sync..
Ik zit altijd recht voor mn pc dus volgens mij maakt dat dan niet zoveel uit. Of mis ik nu iets essentieels?
heb die al wel gezien en het lijkt mij de ultieme game monitor moet ik zeggen hoor. IPS, 144hz en g-sync..
Betere kijkhoeken, betere kleurweergave, slechtere response tijd.beebie121 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:05:
Waarschijnlijk is het zo'n VA achtig ding als in de eizo, dan ook beter contrast.
Verwijderd
Fuck G-sync... Freesync for the win !beebie121 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:05:
Ik heb een Nvidia kaart. Dus daar heb ik eerst nog niets aan.
Heb hem inmiddels zo'n 2 maanden icm met een MSI GTX980 en het is formidabel. Als je er gewoon recht voor zit is het allemaal perfect.beebie121 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:13:
Hallo,
Ik had liever een IPS variant van de 'huidige' Swift, maar goed. Wel apart dat de bezels nog kleiner wordenbeebie121 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:22:
Er is ook al een opvolger in de pipeline
http://nl.hardware.info/n...-rog-swift-g-sync-monitor
Ik zal binnenkort de titel van het topic veranderen, en de nieuwe Swift toevoegen
Alleen maar mooi voor multi-screen !:)Avioto schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:24:
[...]
Ik had liever een IPS variant van de 'huidige' Swift, maar goed. Wel apart dat de bezels nog kleiner worden![]()
Ik zal binnenkort de titel van het topic veranderen, en de nieuwe Swift toevoegen
Asus ROG SWIFT Series
Mijn ROG Swift heeft het om precies te zijn twee uur vol gehouden vorige week. Vanaf minuut 1 vond ik de kleuren in vergelijking met mijn IPS schermen behoorlijk tegenvallen en ingame merkte ik niet bijster veel verschil met mijn 4 ms IPS scherm(shame on me I know
). Helaas crashte het scherm ook nog eens 2 uur later en ging hij daarna niet meer aan..Dag erna teruggebracht en geld teruggekregen.
Aan de ene kant jammer dat ik er maar 2 uur mee heb kunnen spelen(en dan ook nog eens alleen WoW gedraaid). Met al het CES nieuws komt het niet eens zo heel slecht uit maar verdomme wat was 1440P lekker! Ben benieuwd hoe lang ik het nog vol hou op 1080p
Aan de ene kant jammer dat ik er maar 2 uur mee heb kunnen spelen(en dan ook nog eens alleen WoW gedraaid). Met al het CES nieuws komt het niet eens zo heel slecht uit maar verdomme wat was 1440P lekker! Ben benieuwd hoe lang ik het nog vol hou op 1080p
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Volgens mij kan dat gewoon helemaal niet. IPS is simpelweg niet snel genoeg om 144Hz weer te geven. Dan kan je willen wat je wil, maar dan moet je echt aan andere technieken gaan denken. Misschien dat OLED daar verandering in kan brengenAvioto schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:24:
[...]
Ik had liever een IPS variant van de 'huidige' Swift, maar goed. Wel apart dat de bezels nog kleiner worden![]()
Niet echt IPS, maar nog steeds beter dan TNNilsepils schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:15:
[...]
Volgens mij kan dat gewoon helemaal niet. IPS is simpelweg niet snel genoeg om 144Hz weer te geven. Dan kan je willen wat je wil, maar dan moet je echt aan andere technieken gaan denken. Misschien dat OLED daar verandering in kan brengen
nieuws: Acer komt met ips-monitor met G-Sync en monitor met 'frameless' paneel - update
Beetje door het topic gebladerd. Maar man man wat een hoop problemen nog altijd met dit scherm.
Ik was een van de eerste die dit scherm heeft mogen bezitten en heb hem terug gestuurd.
Ondanks dat het op papier een interessant scherm blijft, ben ik blij dat ik die keuze toen gemaakt heb. Als die problemen er niet waren geweest, was het alsnog een duur scherm, maar dan was het ergens nog te rechtvaardigen.
Ik ben erg benieuwd naar waar Acer mee komt en hoe die zich zal uiten.
Ik was een van de eerste die dit scherm heeft mogen bezitten en heb hem terug gestuurd.
Ondanks dat het op papier een interessant scherm blijft, ben ik blij dat ik die keuze toen gemaakt heb. Als die problemen er niet waren geweest, was het alsnog een duur scherm, maar dan was het ergens nog te rechtvaardigen.
Ik ben erg benieuwd naar waar Acer mee komt en hoe die zich zal uiten.
Arnie ik denk dat de meeste mensen die GEEN problemen hebben dit niet zo laten horen. En juist de mensen die WEL problemen hebben dit uiten bijvoorbeeld hier 
Er zijn problemen, dat denk ik wel. Denk, als ik alles zo een beetje lees op het internet, dat er een hele slechte productie is geleverd.
Maar wat ik dan wel weer grappig vind is: iedereen is het er over eens. Eigenlijk is dit een mega super top scherm. En ja hij kan wat probleempjes hebben qua producte.. Dat is toch wel de tendens die ik lees online.
En eerlijk is eerlijk: ik wil er eigenlijk ook 1 terwijl ik bij een ander product wat zoveel productiefouten heeft als dit scherm het niet zou overwegen.
Er zijn problemen, dat denk ik wel. Denk, als ik alles zo een beetje lees op het internet, dat er een hele slechte productie is geleverd.
Maar wat ik dan wel weer grappig vind is: iedereen is het er over eens. Eigenlijk is dit een mega super top scherm. En ja hij kan wat probleempjes hebben qua producte.. Dat is toch wel de tendens die ik lees online.
En eerlijk is eerlijk: ik wil er eigenlijk ook 1 terwijl ik bij een ander product wat zoveel productiefouten heeft als dit scherm het niet zou overwegen.
Verwijderd
Ik vind prijs ervan wel erg oneerlijk... en na 6-7 maanden nog steeds niet gedaald 
Ben heel benieuwd naar de prijs van de 4K variant..... alleen jammer dat het G-sync is.. (390/390X worden beesten voor 4K gaming)
Ben heel benieuwd naar de prijs van de 4K variant..... alleen jammer dat het G-sync is.. (390/390X worden beesten voor 4K gaming)
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 19:07 ]
Ik ben vooral benieuwd wat die Acer gaat doen met een ips (bijna ips dan
) 144hz en g-sync.
En ja de prijs mag fors zijn Sebas het is op dit moment het enige scherm wat beschikbaar is met die specificaties en g-sync.
Ben bang dat ook een 390x nog niet genoeg is om op 4k te gamen. Die zal waarschijnlijk 10-20% sneller zijn dan de 980. Dan komt nvidia weer met de 980ti etc etc etc. Ik denk dat we nog wel een videokaart reeks moeten wachten voor het goed kunnen gamen op 4k. Echter denk ik dat de gsync (of freesync als dat er dan is) daar wel bij kan helpen.
Maar goed dat is totaal offtopic
En ja de prijs mag fors zijn Sebas het is op dit moment het enige scherm wat beschikbaar is met die specificaties en g-sync.
Ben bang dat ook een 390x nog niet genoeg is om op 4k te gamen. Die zal waarschijnlijk 10-20% sneller zijn dan de 980. Dan komt nvidia weer met de 980ti etc etc etc. Ik denk dat we nog wel een videokaart reeks moeten wachten voor het goed kunnen gamen op 4k. Echter denk ik dat de gsync (of freesync als dat er dan is) daar wel bij kan helpen.
Maar goed dat is totaal offtopic
De prijs is nog inderdaad nog hetzelfde omdat er geen concurentie is. Mensen met problemen hoor je gewoon het meest op de forums, die gaan zoeken op internet voor oplossingen en reageren dan vaker.
Maar ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met dit scherm. Ik heb deze monitor nu ook al een aantal maanden i.c.m. een MSI GTX 980 en ben er zeer content mee. AC Unity en Far Cry 4 vanaf de launch gewoon goed kunnen spelen en nooit problemen gehad. Hiervoor had ik een Dell U2711 en ik merk in games als BF4 echt duidelijk verschil en eindig daardoor nu vaak hoger.
Alleen zou ik wel meer glossy monitoren willen zien. Bij mijn Dell had ik de anti glare coating verwijderd, was echt een verademing. Durf dit bij de Rog Swift nog niet aan, ben benieuwd of er mensen zijn die de coating succesvol hebben verwijderd.
4K gaming met één kaart en ultra settings zal inderdaad nog wel even paar generaties duren.
Maar ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met dit scherm. Ik heb deze monitor nu ook al een aantal maanden i.c.m. een MSI GTX 980 en ben er zeer content mee. AC Unity en Far Cry 4 vanaf de launch gewoon goed kunnen spelen en nooit problemen gehad. Hiervoor had ik een Dell U2711 en ik merk in games als BF4 echt duidelijk verschil en eindig daardoor nu vaak hoger.
Alleen zou ik wel meer glossy monitoren willen zien. Bij mijn Dell had ik de anti glare coating verwijderd, was echt een verademing. Durf dit bij de Rog Swift nog niet aan, ben benieuwd of er mensen zijn die de coating succesvol hebben verwijderd.
4K gaming met één kaart en ultra settings zal inderdaad nog wel even paar generaties duren.
[ Voor 0% gewijzigd door Polder1 op 14-01-2015 16:12 . Reden: spelling ]
Ik denk dan weer dat er desondanks wel degelijk bovengemiddeld veel issues zijn (geweest) met deze monitor. Dit is immers een dure niche monitor daar worden er niet zoveel van verkocht schat ik.Polder1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 06:01:
De prijs is nog inderdaad nog hetzelfde omdat er geen concurentie is. Mensen met problemen hoor je gewoon het meer op de forums, die gaan zoeken op internet voor oplossingen en reageren dan vaker.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2