G-Sync is nu weer beschikbaar, maar switchen van Hz gaat ontzettend traag en ULMB is nog steeds niet beschikbaar...
Toch bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door FramesPerSecond op 31-08-2014 19:26 ]
G-Sync is nu weer beschikbaar, maar switchen van Hz gaat ontzettend traag en ULMB is nog steeds niet beschikbaar...
[ Voor 3% gewijzigd door FramesPerSecond op 31-08-2014 19:26 ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Goede kans dat de applicatie zelf is gelocked op 60fpsGTOfire schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:48:
nu een tijdje gespeeld en met g-sync is het idd allemaal ineens zo heerlijk vloeiend
Alleen ik merk dat elke keer als ik Assetto Corsa start hij eigenhandig zn turbo mode terug op 60Hz heeft gezet. Terwijl zowel windows als AC beide ingesteld zijn op 144Hz. Beetje vervelend wel, want als je er ff niet aan denkt ben je dus 60hz aan het runnen terwijl het ook 90+ had kunnen zijn. En als de monitor 60Hz report lijkt de FPS in AC ook idd gelimit te zijn op 60, g-sync of geen g-sync. Ik weet niet waardoor hij telkens besluit ermee te gaan fucken, maar tis wel jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door ManIkWeet op 01-09-2014 09:09 ]
Als ik heel eerlijk ben ervaar ik minder motion blur en stuttering in 120Hz met ULMB op 30-35 (en de helderheid hoog, ramen dicht is het goed te zien qua helderheid) dan op 144Hz.ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:00:
[...]
Goede kans dat de applicatie zelf is gelocked op 60fps
Edit:
Heeft iemand anders ook dat als je hem naar 60/120 fps zet dat het verplaatsen van vensters erg haperig gaat? Om een of andere reden gaat mijn video kaart in hogere performance op 144hz maar niet op 60/120...
Edit2:
Als ik hem vanuit Windows op 120 zet is het goed, nog steeds jammer dat 144hz meer vraagt van de GPU. (Driver fix misschien?)
Is mij ook opgevallen. Mijn oude Dell IPS is vloeiender op 60hz in Windows. Vind dat heel raar.ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:00:
[...]
Goede kans dat de applicatie zelf is gelocked op 60fps
Edit:
Heeft iemand anders ook dat als je hem naar 60/120 fps zet dat het verplaatsen van vensters erg haperig gaat? Om een of andere reden gaat mijn video kaart in hogere performance op 144hz maar niet op 60/120...
Edit2:
Als ik hem vanuit Windows op 120 zet is het goed, nog steeds jammer dat 144hz meer vraagt van de GPU. (Driver fix misschien?)
[ Voor 6% gewijzigd door TrainedFTW op 01-09-2014 11:08 ]
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Ik gebruik het programma GPU-Z om precies te zien wat er met mijn GPU gebeurd, en op de 144hz gaat de core-clock een stuk omhoog zonder goede reden.Somers schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:05:
[...]
Is mij ook opgevallen. Mijn oude Dell IPS is vloeiender op 60hz in Windows. Vind dat heel raar.
Hoe kun je zien wat de GPU verbruikt in Windows? Lijkt mij dat het een driver ding is.
PS bij mij zaten de kabels ook allemaal in verschillende soorten zakjes (gesealde en niet gesealde).
Die ene test die jij gezien hebt jaRoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:38:
Uit de testen blijkt dat de kleur-weergave nou niet echt geweldig is, en de instellingen marginaal zijn. Ik heb het scherm zelf niet dus ik heb daar ook geen oordeel over.
En er zijn ook zat testen op youtube waar mensen het wel merken. Dit is voor iedereen persoonlijk.RoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:38:
Ze hebben een testje staan op youtube waar 5 van 6 gamers niet eens het veschil merkten tussen een 60/120hz scherm.
SSD's hebben hier totaal niks mee te maken.RoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:38:
maw. als je een snelle pc hebt en Windows is goed geconfigureerd met de games op een SSD is het veschil minimaal.
Hopelijk word dit snel gefixt. Nvidia is bezig met een grote G-sync update voor de volgende driver update.ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:51:
op de 144hz gaat de core-clock een stuk omhoog zonder goede reden.
Steam/XBL: Avioto
[ Voor 22% gewijzigd door Ferluci92 op 01-09-2014 14:55 ]
Ga toch lekker op een console spelen knulRoaDHouse schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:34:
Er zijn zat games die op een SSD beter draaien dan op een HD.
Ik lees dat er nog genoeg problemen in het scherm zitten, voor bijna 800-euro zit ik niet op dat soort problemen te wachten.
Ik wacht nog wel even een paar maanden.
De handleiding is vrij nutteloos hoorRemi schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:37:
De mijne is ook eindelijk binnen en heb inmiddels verschillende games getest. Bij deze een paar van mijn bevindingen als gebruiker.
Het verschil tussen het IPS paneel van mijn oude monitor (U2412M) en dit TN paneel is duidelijk te zien. Het beeld oogt onrustiger en iets minder scherp en ook de beperkte kijkhoeken vallen op. Tevens lijken de kleuren minder helder op dit paneel. Ik weet dat dit de negatieve eigenschappen zijn van een TN paneel en had er dus al rekening mee gehouden, het zal voornamelijk een kwestie van gewenning zijn.
De games die ik heb getest zijn onder andere, WoW:MOP, CS:GO, TF2, GTA4, Just Cause 2 en Tomb Raider (2013). Met gamen komt de kracht van deze monitor duidelijk naar voren! Nog nooit heb ik zulke vloeiende beelden voorbij zien komen. Geen input lag, tearing, stuttering of wat dan ook. HEERLIJK!!
Voor iemand in mijn positie is het een dikke upgrade en hoewel de prijs best pittig is kan ik deze wel verantwoorden. Ik kan me ook goed voorstellen dat gamers die al een 120hz+ monitor hebben deze ervaring misschien minder imposant vinden en deze kosten veel te hoog vinden.
Ik heb wel het gevoel dat er op gebied van drivers of game ondersteuning het e.e.a. iets verbeterd kan worden. Zodra ik WoW in game instel op native resolutie + 144hz dan gaat de monitor out of range. Laat ik de instelling in game op 120hz staan en gebruik ik de turbo knop op de monitor dan kan ik wel switchen naar 144hz. Tevens heb ik het gevoel dat het alt+tabben niet altijd soepel gaat. Ook merk ik dat de monitor soms terug switched naar 60/120hz zonder dat ik iets verander. En ik heb al 2x de monitor stroomloos moeten maken omdat de ULMB en G-Sync functie niet meer gevonden werden/instelbaar waren.
Uiteraard kan bovenstaande ook door mijn eigen fouten zijn veroorzaakt, als echte man weiger ik de handleiding te lezen.
Dat kwam hard aanManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:18:
[...]
Ga toch lekker op een console spelen knul
[ Voor 98% gewijzigd door ManIkWeet op 02-09-2014 21:40 ]
Je mag super negatief zijn, maakt mij niks uit. Dit is ook zeker geen perfecte monitor. Maar zodra je onwaarheden gaat posten als feit neem ik je niet meer serieus. Dit doe je ook in het muis topic. Post eens bronnen als je dat soort dingen gaat roepen. Daar hebben mensen veel meer aanRoaDHouse schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:36:
Was even vergeten dat je alleen positieve zaken mag posten over het scherm
Mechwarrior Online: Flapdrol
Die van mij stond op "gebruiker gedefinieerd", ik had hem maar op normal gezet...jelnie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:49:
Hebben jullie ook dat de rood-waarde van het scherm extreem hoog staat 'out of the box'
Ik heb hem met het blote oog gecalibreerd en ik heb hier deze instellingen uit gekregen:
rood: 72
groen: 91
blauw: 94
Ik moet wel zeggen dat het er nu fantastisch uitziet!
[ Voor 37% gewijzigd door ManIkWeet op 02-09-2014 21:38 ]
Hahahahaha! Beetje gemeen is het wel, maar jeetje zeg wat een plezier heb ik hier hahaManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:18:
[...]
Ga toch lekker op een console spelen knul
Vanochtend probleemloos CS:GO kunnen spelen met GSYNC maar het potje van vanavond was minder succesvol. Bij het opstarten van GS:GO kreeg ik eerst een "out of range" en bij een alt+tab naar windows kreeg ik weer beeld. Bij de instellingen stond gsync op enabled maar ik kreeg het spel niet normaal aan de praat. Toen een reboot gedaan en toen zag ik dat de gsync optie in het nvidia paneel weer was verdwenen. Dus uiteindelijk weer m'n monitor stroomloos moeten maken om dat weer terug te krijgen. En vanochtend waren de settings van de monitor (brightness e.d.) gereset.ManIkWeet schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:17:
[...]
Die van mij stond op "gebruiker gedefinieerd", ik had hem maar op normal gezet...
Edit:
Dit "Buiten bereik" probleem als je een spel met G-Sync wilt spelen gebeurt nu ook bij mij... Als ik alt+tab dan krijg ik heel even beeld te zien en dan staat ie op zwart... Waarschijnlijk activeert g-sync dan...
Edit2:
Na het uitzetten is er een geel knipperend lampje zichtbaar door het ventilatie rooster aan de bovenkant, als ik hem dan aan zet gaat er een rood lampje branden, de gele knippert nog steeds. Als ik dan weer naar mijn spel alt+tab gaan beide lampjes uit, na een tijdje gaat geel weer knipperen...
Dit gecombineerd met dit maakt mij toch een beetje ongerust... Ik hoop dat het driver-side is op te lossen anders kunnen ze mooi alle schermen terug roepen...Remi schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:56:
[...]
Vanochtend probleemloos CS:GO kunnen spelen met GSYNC maar het potje van vanavond was minder succesvol. Bij het opstarten van GS:GO kreeg ik eerst een "out of range" en bij een alt+tab naar windows kreeg ik weer beeld. Bij de instellingen stond gsync op enabled maar ik kreeg het spel niet normaal aan de praat. Toen een reboot gedaan en toen zag ik dat de gsync optie in het nvidia paneel weer was verdwenen. Dus uiteindelijk weer m'n monitor stroomloos moeten maken om dat weer terug te krijgen. En vanochtend waren de settings van de monitor (brightness e.d.) gereset.
G-Sync sowieso niet...milan-f schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:09:
Kun je deze monitor ook aansturen op full-res en 144 hz (G-sync uit) met een verloop/adapter van DVI-D naar Displayport?
Dank voor je reactie, maar dat had ik al aangegeven. (Geen zin om een extra GPU te kopen om meerdere monitoren aan te sturen) :-)
[ Voor 16% gewijzigd door TrainedFTW op 03-09-2014 13:13 . Reden: my 2 cents ]
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Ik heb hier een batterij aan schermen IPS en TN en geen van mijn schermen heeft last van dit euvel.Somers schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:31:
Het schijnt pixel inversion te zijn en elke monitor doet dat in bepaalde maten, maar de een meer dan de ander en is afhankelijk van de kleuren en de bewegingen die worden weergegeven.
Ik denk dat het aan het gebruikte paneel ligt, dus terugsturen heeft geen zin.
Ik denk dat JIJ het vooral om de UHD moet doen, extra ruimte etc. En natuurlijk GSyncOccy74 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:11:
Ik heb zelf nog een 120hz monitor en zit te dubben om deze aan te schaffen.
Nu is mijn vraag aan jullie eigenaars of je veel verschil ziet tussen 120 en 144hz? Tussen 60 en 120 ben ik zelf al heilig van overtuigd maar ik ben benieuwd of die extra 24hz nog wat uitmaakt voor jullie.
G-Sync even buiten beschouwing gelaten.
Ik zie verschil, maar het is minimaal. Het is echt geen 750 euro waard om van 120hz naar 144hz te gaan. Je koopt dit voor het mooie TN paneel, 1440p en G-Sync.Occy74 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:11:
Nu is mijn vraag aan jullie eigenaars of je veel verschil ziet tussen 120 en 144hz? Tussen 60 en 120 ben ik zelf al heilig van overtuigd maar ik ben benieuwd of die extra 24hz nog wat uitmaakt voor jullie.
Hoe meer hz hoe beter maar ook hoe meer hoe minder het uitmaakt.Occy74 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:11:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het verschil tussen 120hz en 144hz ga je waarschijnlijk niet merken, ik in ieder geval niet. Voor alleen de stap tussen 120hz en 144hz zou ik het absoluut niet doen, maar de monitor heeft wel meer voordelen dan het aantal hz.Occy74 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:11:
[ Voor 8% gewijzigd door XenoMorph_LV426 op 04-09-2014 17:10 ]
Heb geen problemen met die strepen waar je het eerder ook al over had. Wel zie ik een groen patroon ipv een grijs patroon hier: http://testufo.com/#test=...&pattern=uniformity&ppf=5XenoMorph_LV426 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:14:
[...]
Alleen door de verticale strepen zou ik deze monitor niet aanraden, daarvoor vind ik het te storend.
Als deze monitor deze problemen niet zou hebben zou ik hem zeker wel aanraden ook voor 750 euro en misschien nog wel meer.
Met driver problemen kan ik wel leven, maar denk dat de verticale strepen echt een hardwarematige probleem is, de tijd zal het leren.
[...]
Van dat groene patroon hebben geloof ik alle gebruikers als ik zo de fora lees last van, kijk maar eens op de bovenstaande links (Asus Rog Forum en Blurbusters) in een van mijn vorige post. Ook denk ik dat alle monitoren last hebben van strepen in meer of mindere mate, het valt waarschijnlijk de meeste niet eens op, mij ook niet in het begin.wootah schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:00:
[...]
Heb geen problemen met die strepen waar je het eerder ook al over had. Wel zie ik een groen patroon ipv een grijs patroon hier: http://testufo.com/#test=...&pattern=uniformity&ppf=5
Laat even weten als ie erop staat!CaptainMaus schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:21:
Ik zal verder droolen in mijn uitgebreide review. Die staat er eind dit weekend op!
De enige keer dat ik hier last van heb was het over met enkel een reboot van mijn PC, dus waarschijnlijk een driver probleempje... Misschien een clean install doen?FramesPerSecond schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:30:
Nou heb ik er weer last van: de monitor staat op normale modus (wit LED), ULMB is niet beschikbaar en ook G-Sync niet.
Dit had zich vorige keer vanzelf opgelost. Hoe kan dit nou weer terug komen?
Komen er nog nieuwe drivers?
En in League of Legends krijg ik iedere 20-40 seconde een soort flikkering te zien. Hoe komt dit nou weer?!
Ik zal eens kijken, bedankt. Nu ook weer vanzelf het probleem opgelost door een reboot. Tja...ManIkWeet schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:17:
[...]
De enige keer dat ik hier last van heb was het over met enkel een reboot van mijn PC, dus waarschijnlijk een driver probleempje... Misschien een clean install doen?
Vastlopende pixels?othergamers schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:02:
Ik heb heel veel last van vastlopende pixels??
Is hier een fix voor?
Ook zijn ze vaak in dezelfde plaats of daar dichtbij. (0-5)
ManIkWeet schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:06:
[...]
Vastlopende pixels?
Dat is een nieuweWellicht een kapotte kabel, kapotte driver of een kapotte (overgeclockde?) GPU... Kan je een andere computer proberen?
Klinkt als een zwaar beschadigt paneel, ik zou hem terug sturen dan...othergamers schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:10:
Ja maar het rate is als ik er over die pixel aanraak met mijn vinger dan doet hij het weer XD
[...]
Klinkt als een stuck pixel.othergamers schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:10:
Ja maar het rate is als ik er over die pixel aanraak met mijn vinger dan doet hij het weer XD
[...]
Misschien halen ze de framerate wel, maar dan is er ook nog de input lag die er is voor IPS panelen...Somers schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:15:
Ik leesbaar net dit artikel op de frontpage: AU Optronics gaat ahva-paneel met verversingsnelheid van 144Hz produceren.
Zijn we dan toch te snel geweest/is Asus te snel geweest met de keuze voor tn? IPS variant met 144hz kan dus blijkbaar toch?
Ik heb mijn desktop bewust ingesteld op 120hz, dan klokt mijn grafische kaart niet omhoog.Remi schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:56:
Het is wel jammer dat een scherm uit de hogere prijsklasse last heeft van die rare bugjes. Krijg ik m'n scherm in games niet hoger dan 120hz, zie ik in Windows dat hij staat ingesteld op 120hz ipv 144hz (stond gisteren nog goed). 144hz is niet eens bekend in de instellingen dus dan maar weer de stroom van de monitor om dit te fixen. Stroom er af/op, 144hz is weer instelbaar maar nu is G-Sync verdwenen. Weer stroom af/op en alles werkt weer.
Ik mag hopen dat dergelijke domme "bugjes" gefixt kunnen worden met eventuele drivers.
Mmm dat is ook apart.ManIkWeet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:23:
[...]
Ik heb mijn desktop bewust ingesteld op 120hz, dan klokt mijn grafische kaart niet omhoog.
Voor games gaat ie, zo ver ik weet, automatisch naar 144hz...
Hoe lang moest je daar naar zoeken? xD In plaats van dat je even reageer op wat mensen tegen je zeggen en uitlegt waarom je deze video post.
Verwijderd
Same here! wat een monitor, zelden een game zo vloeiend mogen spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:00:
Na 2.5 week gebruik moet ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben over deze monitor. Geen dooie pixels, backlight bleed of bugs.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Uhm, elke cent, zeker als je misselijk wordtFerluci92 schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:26:
Tja.. Ik twijfel nog steeds enorm. Heb een 27" full hd scherm.
Ik erger me kapot aan lag en ik word (letterlijk) misselijk van tearing.
Nadeel is dat mijn HD scherm gewoon een goed scherm is(gold reward hei).
En tja.. Mijn grootste ergernissen worden vernietigd door dit scherm...
Maar is het de 750 euro waard?... Hmmm...........
ManIkWeet schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:42:
[...]
Uhm, elke cent, zeker als je misselijk wordt
Daarbij kan je je oude scherm gebruiken als tweede scherm of verkopen voor een goede prijs...
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Nee, nog nooit gezien. Is het op 60, 120 en 144hz?ManIkWeet schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:24:
Hebben jullie ook het probleem dat er soms lijnen over het hele scherm verschijnen?
Dit gebeurd namelijk bij mij als ik gewoon in dekstop mode bezig ben aan school bijvoorbeeld...
Ik zou graag een foto willen laten zien maar daar zit teveel ruis doorheen
Het zijn geen lijnen van één kleur, het is een consistent patroon en ze "animeren" een klein beetje...
Alle hzen, ULMB heb ik uit staan want ik hou graag de brightness consistent...Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:14:
[...]
Nee, nog nooit gezien. Is het op 60, 120 en 144hz?
Met gsync of ulmb?
Nee geen last van. Mijn monitor staat standaard op 120hz met ULMB enabled. Wel heb ik het vermoeden dat het scherm niet meer goed functioneert nadat de computer in slaapstand is geweest. Als ik na een slaapstand ga gamen dan krijg in ingame (WOW) een out of range melding (native resolutie op 120hz). Na een reboot van de pc werkt alles weer normaal.ManIkWeet schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:24:
Hebben jullie ook het probleem dat er soms lijnen over het hele scherm verschijnen?
Dit gebeurd namelijk bij mij als ik gewoon in dekstop mode bezig ben aan school bijvoorbeeld...
Ik zou graag een foto willen laten zien maar daar zit teveel ruis doorheen
Het zijn geen lijnen van één kleur, het is een consistent patroon en ze "animeren" een klein beetje...
Ik reboot juist het scherm even, gewoon de stekker uit dat blok halen en dan werkt alles weerRemi schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:35:
[...]
Als ik na een slaapstand ga gamen dan krijg in ingame (WOW) een out of range melding (native resolutie op 120hz). Na een reboot van de pc werkt alles weer normaal.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je dat moet doen... Met een scherm van 750 eurowootah schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:13:
[...]
Ik reboot juist het scherm even, gewoon de stekker uit dat blok halen en dan werkt alles weer
Ik kan me niet heugen dat het rebooten van het scherm effect had bij dit probleem. Wel bij het verdwijnen van de ULMB/G-Sync functie.wootah schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:13:
[...]
Ik reboot juist het scherm even, gewoon de stekker uit dat blok halen en dan werkt alles weer
[ Voor 20% gewijzigd door Remi op 19-09-2014 12:29 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Occy74 op 19-09-2014 13:38 ]
Een aanpassing hierop: voor games gaat hij ALLEEN naar 144hz als het spel dat bewust instelt, dus een game waar je je refreshrate in kan stellen. Anders blijft hij op de 120hz.ManIkWeet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:23:
[...]
Ik heb mijn desktop bewust ingesteld op 120hz, dan klokt mijn grafische kaart niet omhoog.
Voor games gaat ie, zo ver ik weet, automatisch naar 144hz...
Goed bezig!Occy74 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:37:
Nou jongens, jullie worden hartelijk bedankt allemaal.. Weer €750,- lichter..
Hopelijk komt hij morgen nog binnen via Azerty, i'm joining the club!![]()
En dan over een tijdje de gtx780 inruilen voor een gtx980
[ Voor 33% gewijzigd door ManIkWeet op 22-09-2014 10:52 ]
Stoort tearing je echt in video's dan? Ik heb er nooit zo'n last van, alleen als ik gameplay videos kijk op Youtube valt het wel vaak op. Scheelt ook dat ik al mijn video content via mijn htpc + tv kijk, dan zit ik er toch een stuk verder vanaf.ManIkWeet schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:30:
Vandaag een beetje zitten rotzooien met video's, er lijken nog niet echt goede spelers te zijn die G-Sync ondersteunen
Dat is vervelend zeg! Dat soort dingen verwacht je niet met zo'n dure monitor.Somers schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:39:
Trouble in Paradise...
Deze lijnen krijg ik ook zeer af en toe, monitor een tijdje uit gaat 't weg, misschien zijn jouw lijnen toch anders...Somers schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:39:
Trouble in Paradise...
Tijdens het spelen van BF4 op 120Hz viel mij na 20 minuten spelen op dat er opeens allemaal lichtere horizontale strepen in het beeld zaten, Verder oogde het allemaal wat wazig. Ik ben gelijk gestopt met gamen en terug gegaan naar de desktop. Daar ontdekte ik dat het beeld aan de linkerkant van de monitor heel wazig is en aan de rechter kant van de monitor gewoon scherp!
De volgende tests heb ik gedaan:*Bij die laatste poging kwam ik tot de conclusie dat de monitor stuk is... op 60hz en 144hz flikkert nu het beeld, worden witte lijnen groen, is het beeld heel wazig en klonteren zwarte vlakken samen.
- de displayport stekker uitgetrokken en weer ingestoken
- de pc ge-reboot
- de monitor stekker uit het stopcontact getrokken en weer ingestoken
- andere verversingsfrequentie uitgetest*
Deze monitor moet dus al retour voor reparatie!
Er is geen tearing in de videos, maar wel stuttering, het is echt een stuk soepeler met G-Sync, maar je merkt het pas als je het hebt.Avioto schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:55:
[...]
Stoort tearing je echt in video's dan? Ik heb er nooit zo'n last van, alleen als ik gameplay videos kijk op Youtube valt het wel vaak op. Scheelt ook dat ik al mijn video content via mijn htpc + tv kijk, dan zit ik er toch een stuk verder vanaf.
[...]
Dat is vervelend zeg! Dat soort dingen verwacht je niet met zo'n dure monitor.
Hopelijk doet de winkel niet moeilijk, succes ermee!
Probeer deze combo van pakketten eens: http://www.svp-team.com/[b][message=42920819,noline]Edit:
madVR heeft blijkbaar de mogelijkheid om "exclusive fullscreen" te gebruiken, hierbij komt automatisch G-Sync en die werkt primaEen bonus is dat madVR extras doet om upscaling mooier te krijgen, iets wat best nodig is voor 1440p
Alleen blijft het flikkeren wel als je pauzeert, maar dat komt omdat G-Sync geen nieuwe frames krijg en dus een force-refresh moet doen.
Misschien in de toekomst eens, ik kijk niet zo vaak een filmwootah schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:59:
[...]
Probeer deze combo van pakketten eens: http://www.svp-team.com/
Ik heb overdrive trouwens altijd uit staan. Dat werkt alleen goed in games eigenlijk.
Verwijderd
Ferluci92 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:36:
Ik schop dit topic lekker omhoog. Vind het leuk om jullie ervaringen met dit scherm te lezen.
Hebben jullie nog last van die verticale strepen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 13:45 ]
Ik kwam hier met een vraag;). Een grapje kan ook niet meer blijkbaarVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:44:
[...]
![]()
Sowieso niet de bedoeling dat je schopt, helemaal niet om zo'n reden. En je kan toch mensen niet forceren hun ervaringen te delen? Ga ff wat verder zoeken op internet.
Een grapje of humor is een NO-GO bij tweakers.Ferluci92 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:48:
[...]
Ik kwam hier met een vraag;). Een grapje kan ook niet meer blijkbaar
Waarmee heb je dat getest?Polder1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:11:
Mag me sinds gisteren ook tevreden eigenaar van deze monitor noemen met 3686400 juist werkende pixels.
Ik ben blij dat u blij bentPolder1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:11:
Mag me sinds gisteren ook tevreden eigenaar van deze monitor noemen met 3686400 juist werkende pixels.
In combinatie met een MSI GTX 980 Gaming 4G loopt alles super soepel met de 344.16 drivers. In Alien Isolation blijft de verversing van het beeld op 140 fps en in BF4 constant boven de 75 fps. ik vind de game ervaring een stuk vloeiender dan op mijn Dell U2711, al was ik daar ook altijd wel dik tevreden mee.
De bediening van het menu werkt ook goed en de kleuren zijn ook zeer mooi, ben zeer blij met deze nieuwe aankoop :-)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, je zal geen G-Sync kunnen gebruiken...BTU_Natas schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:29:
Morgen komt het 3d kitje binnen, ik ben erg benieuwd. Hoe dit allemaal gaat werken, en of het een meer waarde heeft.
Nou ik hoop dat deze meneer(/mevrouw) gewoon goede ogen heeft en dus heeft kunnen kijken met een wit/zwart vlak of er een pixel niet werkte
Ik ben eigelijk ook wel benieuwd naar je 3D ervaringen met films en gaming, zit nog te twijfelen .BTU_Natas schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:29:
Morgen komt het 3d kitje binnen, ik ben erg benieuwd. Hoe dit allemaal gaat werken, en of het een meer waarde heeft.
Met pixeltest filmpje op YT.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Diablo 3 heeft wel meer quirks. zo moet je voor een correcte gamma instelling voor zover ik weet ook windowed of windowed full screen draaien, in de normale fullscreen modus klopt er niets van de kleur instellingen.Wolf schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:30:
Sinds gisteren ben ik ook trotse bezitter van deze monitor.
Tot zover geen issues behalve dan dat g-sync niet lekker werkt in Diablo 3. Maar ja, dat ligt aan het spel.
Het is heerlijk om continu op 140+fps te zitten in spellen al League of Legends en Counterstrike zonder tearing te hebben. Samen met mijn GTX970 gaat het als een trein.
Windowed fullscreen = geen G-SyncDennism schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
Diablo 3 heeft wel meer quirks. zo moet je voor een correcte gamma instelling voor zover ik weet ook windowed of windowed full screen draaien, in de normale fullscreen modus klopt er niets van de kleur instellingen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq