Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 22:16
ManIkWeet schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:23:
[...]

Stekker tijdje uit het scherm?
G-Sync is nu weer beschikbaar, maar switchen van Hz gaat ontzettend traag en ULMB is nog steeds niet beschikbaar...

Toch bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door FramesPerSecond op 31-08-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Dit staat op Hardwareinfo,

Misschien dat de boel te heet wordt?

ASUS claimt dat Nvidia's standaard G-sync module niet snel genoeg was om de hoeveelheid pixels die dit scherm kan weergeven te verwerken, waardoor deze module feitelijk overgeklokt moest worden - waardoor het ontwerp van de monitor aangepast moest worden om voldoende lucht door het chassis te laten stromen langs het fiks grotere dan standaard heatsink op de G-sync chip. Het is met name deze warmteontwikkeling die de introductiedatum van het scherm naar achteren verschoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Nog geen problemen met het scherm gehad, wel met mijn videokaart (stomme GPUBoost 2.0 zet het nog ff 84MHz hoger dan ik hem wil -.-)...
Ik had niet verwacht dat het scherm gekanteld in de doos zat, was een leuke verassing :D
Ook viel mij op dat de zakjes waar de kabels in zaten anders waren per kabel... beetje raar.
De resolutie is FANTASTISCH, zeer blij mee :)
Hij brandde wel mijn ogen weg toen mijn pc aan had voor het eerst, was een beetje pijnlijk :P
Telkens als ik mijn scherm uit zet hoor ik door mijn speakers een geluid dat er hardware verwijderd wordt, is dat de USB3 hub of het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

nu een tijdje gespeeld en met g-sync is het idd allemaal ineens zo heerlijk vloeiend :)

Alleen ik merk dat elke keer als ik Assetto Corsa start hij eigenhandig zn turbo mode terug op 60Hz heeft gezet. Terwijl zowel windows als AC beide ingesteld zijn op 144Hz. Beetje vervelend wel, want als je er ff niet aan denkt ben je dus 60hz aan het runnen terwijl het ook 90+ had kunnen zijn. En als de monitor 60Hz report lijkt de FPS in AC ook idd gelimit te zijn op 60, g-sync of geen g-sync. Ik weet niet waardoor hij telkens besluit ermee te gaan fucken, maar tis wel jammer.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
GTOfire schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:48:
nu een tijdje gespeeld en met g-sync is het idd allemaal ineens zo heerlijk vloeiend :)

Alleen ik merk dat elke keer als ik Assetto Corsa start hij eigenhandig zn turbo mode terug op 60Hz heeft gezet. Terwijl zowel windows als AC beide ingesteld zijn op 144Hz. Beetje vervelend wel, want als je er ff niet aan denkt ben je dus 60hz aan het runnen terwijl het ook 90+ had kunnen zijn. En als de monitor 60Hz report lijkt de FPS in AC ook idd gelimit te zijn op 60, g-sync of geen g-sync. Ik weet niet waardoor hij telkens besluit ermee te gaan fucken, maar tis wel jammer.
Goede kans dat de applicatie zelf is gelocked op 60fps

Edit:
Heeft iemand anders ook dat als je hem naar 60/120 fps zet dat het verplaatsen van vensters erg haperig gaat? Om een of andere reden gaat mijn video kaart in hogere performance op 144hz maar niet op 60/120...

Edit2:
Als ik hem vanuit Windows op 120 zet is het goed, nog steeds jammer dat 144hz meer vraagt van de GPU. (Driver fix misschien?)

[ Voor 18% gewijzigd door ManIkWeet op 01-09-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:00:
[...]

Edit:
Heeft iemand anders ook dat als je hem naar 60/120 fps zet dat het verplaatsen van vensters erg haperig gaat? Om een of andere reden gaat mijn video kaart in hogere performance op 144hz maar niet op 60/120...

Edit2:
Als ik hem vanuit Windows op 120 zet is het goed, nog steeds jammer dat 144hz meer vraagt van de GPU. (Driver fix misschien?)
Als ik heel eerlijk ben ervaar ik minder motion blur en stuttering in 120Hz met ULMB op 30-35 (en de helderheid hoog, ramen dicht is het goed te zien qua helderheid) dan op 144Hz.

Iemand nog ideeën waarom ik mijn ULMB niet meer aankrijg? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:00:
[...]

Edit:

Edit2:
Is mij ook opgevallen. Mijn oude Dell IPS is vloeiender op 60hz in Windows. Vind dat heel raar.

Hoe kun je zien wat de GPU verbruikt in Windows? Lijkt mij dat het een driver ding is.

PS bij mij zaten de kabels ook allemaal in verschillende soorten zakjes (gesealde en niet gesealde).

[ Voor 6% gewijzigd door TrainedFTW op 01-09-2014 11:08 ]

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Somers schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:05:
[...]

Is mij ook opgevallen. Mijn oude Dell IPS is vloeiender op 60hz in Windows. Vind dat heel raar.

Hoe kun je zien wat de GPU verbruikt in Windows? Lijkt mij dat het een driver ding is.

PS bij mij zaten de kabels ook allemaal in verschillende soorten zakjes (gesealde en niet gesealde).
Ik gebruik het programma GPU-Z om precies te zien wat er met mijn GPU gebeurd, en op de 144hz gaat de core-clock een stuk omhoog zonder goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
RoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:38:
Uit de testen blijkt dat de kleur-weergave nou niet echt geweldig is, en de instellingen marginaal zijn. Ik heb het scherm zelf niet dus ik heb daar ook geen oordeel over.
Die ene test die jij gezien hebt ja :P
Ze hebben een testje staan op youtube waar 5 van 6 gamers niet eens het veschil merkten tussen een 60/120hz scherm.
En er zijn ook zat testen op youtube waar mensen het wel merken. Dit is voor iedereen persoonlijk.
maw. als je een snelle pc hebt en Windows is goed geconfigureerd met de games op een SSD is het veschil minimaal.
SSD's hebben hier totaal niks mee te maken.
ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:51:
op de 144hz gaat de core-clock een stuk omhoog zonder goede reden.
Hopelijk word dit snel gefixt. Nvidia is bezig met een grote G-sync update voor de volgende driver update.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Heeft ook niet zo super veel met GSync te maken;).

Als je 2 schermen hebt aangesloten gaan de core clock en de memory clock ook naar zn max. Terwijl je niks doet;).

Terwijl dat als je 1 scherm aansluit ze helemaal naar beneden gaan.

(ik heb 2 60hz schermen)

[ Voor 22% gewijzigd door Ferluci92 op 01-09-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Er zijn zat games die op een SSD beter draaien dan op een HD.

Ik lees dat er nog genoeg problemen in het scherm zitten, voor bijna 800-euro zit ik niet op dat soort problemen te wachten.

Ik wacht nog wel even een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04 12:58
Het heeft niks te maken met de prijs van het product en de fouten die er kunnen zijn.
Het is gewoon je wilt een early adopter zijn dan neem je automatisch ook de kinder fouten voor lief dat is helaas met alles in deze wereld.
Ik gelukkig heb niks te klagen erover oke ik moest ff mn drivers compleet opnieuw intalleren maar hij loopt als een trein.
Als je dat niet wil dan zul je idd beter een paar maanden kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
RoaDHouse schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:34:
Er zijn zat games die op een SSD beter draaien dan op een HD.

Ik lees dat er nog genoeg problemen in het scherm zitten, voor bijna 800-euro zit ik niet op dat soort problemen te wachten.

Ik wacht nog wel even een paar maanden.
Ga toch lekker op een console spelen knul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

De mijne is ook eindelijk binnen en heb inmiddels verschillende games getest. Bij deze een paar van mijn bevindingen als gebruiker.

Het verschil tussen het IPS paneel van mijn oude monitor (U2412M) en dit TN paneel is duidelijk te zien. Het beeld oogt onrustiger en iets minder scherp en ook de beperkte kijkhoeken vallen op. Tevens lijken de kleuren minder helder op dit paneel. Ik weet dat dit de negatieve eigenschappen zijn van een TN paneel en had er dus al rekening mee gehouden, het zal voornamelijk een kwestie van gewenning zijn.

De games die ik heb getest zijn onder andere, WoW:MOP, CS:GO, TF2, GTA4, Just Cause 2 en Tomb Raider (2013). Met gamen komt de kracht van deze monitor duidelijk naar voren! Nog nooit heb ik zulke vloeiende beelden voorbij zien komen. Geen input lag, tearing, stuttering of wat dan ook. HEERLIJK!!

Voor iemand in mijn positie is het een dikke upgrade en hoewel de prijs best pittig is kan ik deze wel verantwoorden. Ik kan me ook goed voorstellen dat gamers die al een 120hz+ monitor hebben deze ervaring misschien minder imposant vinden en deze kosten veel te hoog vinden.

Ik heb wel het gevoel dat er op gebied van drivers of game ondersteuning het e.e.a. iets verbeterd kan worden. Zodra ik WoW in game instel op native resolutie + 144hz dan gaat de monitor out of range. Laat ik de instelling in game op 120hz staan en gebruik ik de turbo knop op de monitor dan kan ik wel switchen naar 144hz. Tevens heb ik het gevoel dat het alt+tabben niet altijd soepel gaat. Ook merk ik dat de monitor soms terug switched naar 60/120hz zonder dat ik iets verander. En ik heb al 2x de monitor stroomloos moeten maken omdat de ULMB en G-Sync functie niet meer gevonden werden/instelbaar waren.

Uiteraard kan bovenstaande ook door mijn eigen fouten zijn veroorzaakt, als echte man weiger ik de handleiding te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Remi schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:37:
De mijne is ook eindelijk binnen en heb inmiddels verschillende games getest. Bij deze een paar van mijn bevindingen als gebruiker.

Het verschil tussen het IPS paneel van mijn oude monitor (U2412M) en dit TN paneel is duidelijk te zien. Het beeld oogt onrustiger en iets minder scherp en ook de beperkte kijkhoeken vallen op. Tevens lijken de kleuren minder helder op dit paneel. Ik weet dat dit de negatieve eigenschappen zijn van een TN paneel en had er dus al rekening mee gehouden, het zal voornamelijk een kwestie van gewenning zijn.

De games die ik heb getest zijn onder andere, WoW:MOP, CS:GO, TF2, GTA4, Just Cause 2 en Tomb Raider (2013). Met gamen komt de kracht van deze monitor duidelijk naar voren! Nog nooit heb ik zulke vloeiende beelden voorbij zien komen. Geen input lag, tearing, stuttering of wat dan ook. HEERLIJK!!

Voor iemand in mijn positie is het een dikke upgrade en hoewel de prijs best pittig is kan ik deze wel verantwoorden. Ik kan me ook goed voorstellen dat gamers die al een 120hz+ monitor hebben deze ervaring misschien minder imposant vinden en deze kosten veel te hoog vinden.

Ik heb wel het gevoel dat er op gebied van drivers of game ondersteuning het e.e.a. iets verbeterd kan worden. Zodra ik WoW in game instel op native resolutie + 144hz dan gaat de monitor out of range. Laat ik de instelling in game op 120hz staan en gebruik ik de turbo knop op de monitor dan kan ik wel switchen naar 144hz. Tevens heb ik het gevoel dat het alt+tabben niet altijd soepel gaat. Ook merk ik dat de monitor soms terug switched naar 60/120hz zonder dat ik iets verander. En ik heb al 2x de monitor stroomloos moeten maken omdat de ULMB en G-Sync functie niet meer gevonden werden/instelbaar waren.

Uiteraard kan bovenstaande ook door mijn eigen fouten zijn veroorzaakt, als echte man weiger ik de handleiding te lezen. ;)
De handleiding is vrij nutteloos hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:18:
[...]

Dat kwam hard aan :)

Was even vergeten dat je alleen positieve zaken mag posten over het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
meow

[ Voor 98% gewijzigd door ManIkWeet op 02-09-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
RoaDHouse schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:36:
Was even vergeten dat je alleen positieve zaken mag posten over het scherm :)
Je mag super negatief zijn, maakt mij niks uit. Dit is ook zeker geen perfecte monitor. Maar zodra je onwaarheden gaat posten als feit neem ik je niet meer serieus. Dit doe je ook in het muis topic. Post eens bronnen als je dat soort dingen gaat roepen. Daar hebben mensen veel meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
in het counterstrike topic was ie ook lekker bezig, en dan hier gaan verkondigen dat het verschil met een 60 hz scherm marginaal is zolang je spel op een ssd staat 8)7 |:(

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
  • Laatst online: 12-03-2019
Hebben jullie ook dat de rood-waarde van het scherm extreem hoog staat 'out of the box'
Ik heb hem met het blote oog gecalibreerd en ik heb hier deze instellingen uit gekregen:

rood: 72
groen: 91
blauw: 94

Ik moet wel zeggen dat het er nu fantastisch uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
jelnie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:49:
Hebben jullie ook dat de rood-waarde van het scherm extreem hoog staat 'out of the box'
Ik heb hem met het blote oog gecalibreerd en ik heb hier deze instellingen uit gekregen:

rood: 72
groen: 91
blauw: 94

Ik moet wel zeggen dat het er nu fantastisch uitziet!
Die van mij stond op "gebruiker gedefinieerd", ik had hem maar op normal gezet...

Edit:
Dit "Buiten bereik" probleem als je een spel met G-Sync wilt spelen gebeurt nu ook bij mij... Als ik alt+tab dan krijg ik heel even beeld te zien en dan staat ie op zwart... Waarschijnlijk activeert g-sync dan...

Edit2:
Na het uitzetten is er een geel knipperend lampje zichtbaar door het ventilatie rooster aan de bovenkant, als ik hem dan aan zet gaat er een rood lampje branden, de gele knippert nog steeds. Als ik dan weer naar mijn spel alt+tab gaan beide lampjes uit, na een tijdje gaat geel weer knipperen...

[ Voor 37% gewijzigd door ManIkWeet op 02-09-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
ManIkWeet schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:18:
[...]

Hahahahaha! Beetje gemeen is het wel, maar jeetje zeg wat een plezier heb ik hier haha _/-\o_

De problemen die ik had met de monitor hebben zich op magische wijze vanzelf opgelost. Vandaag Battlefield 4 gekocht aangezien ik nog nooit een spel van dat kaliber heb kunnen spelen. En wat een beeld zeg, prachtig! 0 Tearing, 0 stuttering en gewoon een ongelofelijk realistische soepele gameplay ervaring. Wat mogen wij toch van geluk spreken dat we deze monitor in huis hebben!

Echt een aanmoediging voor mensen die dit lezen en nog twijfelen. Dan nog, niet iedereen heeft deze fantastische ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

ManIkWeet schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:17:
[...]

Die van mij stond op "gebruiker gedefinieerd", ik had hem maar op normal gezet...

Edit:
Dit "Buiten bereik" probleem als je een spel met G-Sync wilt spelen gebeurt nu ook bij mij... Als ik alt+tab dan krijg ik heel even beeld te zien en dan staat ie op zwart... Waarschijnlijk activeert g-sync dan...

Edit2:
Na het uitzetten is er een geel knipperend lampje zichtbaar door het ventilatie rooster aan de bovenkant, als ik hem dan aan zet gaat er een rood lampje branden, de gele knippert nog steeds. Als ik dan weer naar mijn spel alt+tab gaan beide lampjes uit, na een tijdje gaat geel weer knipperen...
Vanochtend probleemloos CS:GO kunnen spelen met GSYNC maar het potje van vanavond was minder succesvol. Bij het opstarten van GS:GO kreeg ik eerst een "out of range" en bij een alt+tab naar windows kreeg ik weer beeld. Bij de instellingen stond gsync op enabled maar ik kreeg het spel niet normaal aan de praat. Toen een reboot gedaan en toen zag ik dat de gsync optie in het nvidia paneel weer was verdwenen. Dus uiteindelijk weer m'n monitor stroomloos moeten maken om dat weer terug te krijgen. En vanochtend waren de settings van de monitor (brightness e.d.) gereset. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Remi schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:56:
[...]

Vanochtend probleemloos CS:GO kunnen spelen met GSYNC maar het potje van vanavond was minder succesvol. Bij het opstarten van GS:GO kreeg ik eerst een "out of range" en bij een alt+tab naar windows kreeg ik weer beeld. Bij de instellingen stond gsync op enabled maar ik kreeg het spel niet normaal aan de praat. Toen een reboot gedaan en toen zag ik dat de gsync optie in het nvidia paneel weer was verdwenen. Dus uiteindelijk weer m'n monitor stroomloos moeten maken om dat weer terug te krijgen. En vanochtend waren de settings van de monitor (brightness e.d.) gereset. :?
Dit gecombineerd met dit maakt mij toch een beetje ongerust... Ik hoop dat het driver-side is op te lossen anders kunnen ze mooi alle schermen terug roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan-f
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-03-2024
Kun je deze monitor ook aansturen op full-res en 144 hz (G-sync uit) met een verloop/adapter van DVI-D naar Displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04 12:58
Het enige wat ik ben tegen gekomen is dat ik mn overclock van mn videokaart heb moeten uitzetten.
Op het moment dat ik er een overclock op gooi doet heel g-sync het niet meer en krijg ik driver issues hopen dat ze dat snel ficksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
milan-f schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:09:
Kun je deze monitor ook aansturen op full-res en 144 hz (G-sync uit) met een verloop/adapter van DVI-D naar Displayport?
G-Sync sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan-f
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-03-2024
Dank voor je reactie, maar dat had ik al aangegeven. (Geen zin om een extra GPU te kopen om meerdere monitoren aan te sturen) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb nu net mijn 2e monitor terug gestuurd met hetzelfde probleem: verticale strepen of soort van screendoor effect in lichte vlakken tijdens beweging, weet niet of iemand het hier al heeft gezien?

Zo te zien hebben meerdere mensen hier last van:

http://forums.blurbusters...c.php?f=5&t=1177&start=50

http://rog.asus.com/forum...3D-mode.&country=&status=

Anderen hier met dezelfde problemen?

Hier een filmpje van een gebruiker van guru3d met het probleem, het is alleen in HD goed te zien.
YouTube: Asus PG278Q incorrect pixelmapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Die verticale strepen zijn mij in AC4 ook opgevallen in 2D, maar in crysis 3 en BF4 zie ik ze niet. Het schijnt pixel inversion te zijn en elke monitor doet dat in bepaalde maten, maar de een meer dan de ander en is afhankelijk van de kleuren en de bewegingen die worden weergegeven.

Ik denk dat het aan het gebruikte paneel ligt, dus terugsturen heeft geen zin.

Er zijn een paar kleine probleempjes met het scherm die of nog opgelost gaan worden met driverupdates of die ik voor lief neem... :)

Al met al vind ik het een heel goed scherm en als je WQHD met G-Sync wil is er vooralsnog maar een optie, de Swift. En voor mij geldt: once you experience g-sync, you never go back! :p

[ Voor 16% gewijzigd door TrainedFTW op 03-09-2014 13:13 . Reden: my 2 cents ]

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Somers schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:31:
Het schijnt pixel inversion te zijn en elke monitor doet dat in bepaalde maten, maar de een meer dan de ander en is afhankelijk van de kleuren en de bewegingen die worden weergegeven.

Ik denk dat het aan het gebruikte paneel ligt, dus terugsturen heeft geen zin.
Ik heb hier een batterij aan schermen IPS en TN en geen van mijn schermen heeft last van dit euvel.
Ik had meer verwacht van een scherm van rond de 750 euro en vind het hierdoor zeker het geld niet waard met deze beeldfouten.

• Fatchicken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 15:49
Op het Rog forum van asus wordt aangeraden om driver versie 337.88 te gebruiken, alle versies die daarna zijn uitgekomen zouden problemen kunnen geven wanneer de monitor op 144hz staat, met name crashes, het niet meer kunnen selecteren van 144hz en het verdwijnen van het gsync menu uit het control panel.

Zelf heb ik met die driver de meeste problemen ondertussen weer onder controle, het enige waar ik momenteel nog mee zit is dat de turbo knop regelmatig niet werkt, zijn er hier meer mensen met dit probleem?

• ManIkWeet
turbo knop lekker op 144hz laten en je framerate softwarematig veranderen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Ik heb zelf nog een 120hz monitor en zit te dubben om deze aan te schaffen.

Nu is mijn vraag aan jullie eigenaars of je veel verschil ziet tussen 120 en 144hz? Tussen 60 en 120 ben ik zelf al heilig van overtuigd maar ik ben benieuwd of die extra 24hz nog wat uitmaakt voor jullie.

G-Sync even buiten beschouwing gelaten.

Systeem Specs

• Ferluci92
Occy74 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:11:

Nu is mijn vraag aan jullie eigenaars of je veel verschil ziet tussen 120 en 144hz? Tussen 60 en 120 ben ik zelf al heilig van overtuigd maar ik ben benieuwd of die extra 24hz nog wat uitmaakt voor jullie.

Ik denk dat JIJ het vooral om de UHD moet doen, extra ruimte etc. En natuurlijk GSync

• Avioto
Ik verbaas me echt over de problemen die ik hier lees. Ik heb hier totaal geen last van (alleen de verticale strepen zou kunnen, is me nog niet opgevallen in de games die ik speel) en ik zit op de nieuwste drivers.

Ik zie verschil, maar het is minimaal. Het is echt geen 750 euro waard om van 120hz naar 144hz te gaan. Je koopt dit voor het mooie TN paneel, 1440p en G-Sync.

Ik vind het moeilijk om iemand deze monitor aan te raden die al op 120hz speelt simpelweg vanwege de hoge prijs. Misschien is het dan waard om te wachten op goedkopere G-Sync monitoren.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe meer hz hoe beter maar ook hoe meer hoe minder het uitmaakt.

Deze monitor koop je voor 1440p op 27" in combinatie met 144hz en vooral Gsync.

Ik vind het een hele mooie en interessante monitor (als gamer) maar zou hem overigens aan vrijwel niemand aanraden juist omdat hij alleen Free Sync ondersteunt en relatief dan vrij duur is.

Als Active Sync/Free Sync net zo goed of beter werkt als Gsync is dat imo een veel betere keus. En omdat die monitoren al eind 2014 / begin 2015 verwacht worden, weten we dat al snel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Verwijderd

Das een mooie gaming computer 8)7

• XenoMorph_LV426

Het verschil tussen 120hz en 144hz ga je waarschijnlijk niet merken, ik in ieder geval niet. Voor alleen de stap tussen 120hz en 144hz zou ik het absoluut niet doen, maar de monitor heeft wel meer voordelen dan het aantal hz.
Het beeld op zich op 1440p is prachtig (stil staand beeld) vergeleken bij mijn vorige game monitor de Asus vg278h. Games zien er echt super strak uit op deze resolutie :9~ .
G-sync is een beetje hit en mis op het moment, hangt erg van het spel en de nog onvolwassen Nvidia G-Sync drivers af.

Alleen door de verticale strepen zou ik deze monitor niet aanraden, daarvoor vind ik het te storend.
Als deze monitor deze problemen niet zou hebben zou ik hem zeker wel aanraden ook voor 750 euro en misschien nog wel meer.
Met driver problemen kan ik wel leven, maar denk dat de verticale strepen echt een hardwarematige probleem is, de tijd zal het leren.

Voor nu game ik weer lekker op mijn Asus vg278h en wacht even af wat Asus gaat doen aan de problemen, want zodra deze zijn opgelost koop ik deze monitor meteen weer :) .

[ Voor 8% gewijzigd door XenoMorph_LV426 op 04-09-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 18:27

wootah

They see me trollin'

XenoMorph_LV426 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:14:
[...]

Alleen door de verticale strepen zou ik deze monitor niet aanraden, daarvoor vind ik het te storend.
Als deze monitor deze problemen niet zou hebben zou ik hem zeker wel aanraden ook voor 750 euro en misschien nog wel meer.
Met driver problemen kan ik wel leven, maar denk dat de verticale strepen echt een hardwarematige probleem is, de tijd zal het leren.

[...]
Heb geen problemen met die strepen waar je het eerder ook al over had. Wel zie ik een groen patroon ipv een grijs patroon hier: http://testufo.com/#test=...&pattern=uniformity&ppf=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainMaus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-05 15:42
Dames en heren. Het is het geld driedubbel en dwars waard.
Wat en fantastische monitor. Het is een investering, maar het zal zeker jarenlang zorgen voor plezier.
De G-sync blaast je echt omver. Super vloeiende gameplay.

Ik zal verder droolen in mijn uitgebreide review. Die staat er eind dit weekend op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
wootah schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:00:
[...]
Heb geen problemen met die strepen waar je het eerder ook al over had. Wel zie ik een groen patroon ipv een grijs patroon hier: http://testufo.com/#test=...&pattern=uniformity&ppf=5
Van dat groene patroon hebben geloof ik alle gebruikers als ik zo de fora lees last van, kijk maar eens op de bovenstaande links (Asus Rog Forum en Blurbusters) in een van mijn vorige post. Ook denk ik dat alle monitoren last hebben van strepen in meer of mindere mate, het valt waarschijnlijk de meeste niet eens op, mij ook niet in het begin.

Een quote van een gebruiker van het Asus Rog Forum die het beter als mij kan beschrijven:

But anyway, the title of this thread is kind of misleading, I mean they are stripes but not like large stripes, they are very faint patterns in certain textures. They flash for a brief moment during lots of motion and they are gone. I used the monitor for several days without noticing it and then I began seeing it in flashes/explosions in Dota 2. From there I noticed it in tons of other things and now I can't stop seeing it and it's annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
CaptainMaus schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:21:
Ik zal verder droolen in mijn uitgebreide review. Die staat er eind dit weekend op!
Laat even weten als ie erop staat! :)

3 Swifts zijn beter dan 1 :+

Erg verleidelijk, maar dan zou ik nog een 780ti en 2 Swifts moeten kopen. Ik ga er niet aan beginnen :P
G-sync surround zit dus in de volgende Nvidia driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Als ik het mag zeggen. Halejezus wat een setup zeg.

Kosten van dit setupje: 2300 voor de schermen.

En een pc van een 3500 euro......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Nou heb ik er weer last van: de monitor staat op normale modus (wit LED), ULMB is niet beschikbaar en ook G-Sync niet.

Dit had zich vorige keer vanzelf opgelost. Hoe kan dit nou weer terug komen?

Komen er nog nieuwe drivers?

En in League of Legends krijg ik iedere 20-40 seconde een soort flikkering te zien. Hoe komt dit nou weer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
FramesPerSecond schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:30:
Nou heb ik er weer last van: de monitor staat op normale modus (wit LED), ULMB is niet beschikbaar en ook G-Sync niet.

Dit had zich vorige keer vanzelf opgelost. Hoe kan dit nou weer terug komen?

Komen er nog nieuwe drivers?

En in League of Legends krijg ik iedere 20-40 seconde een soort flikkering te zien. Hoe komt dit nou weer?!
De enige keer dat ik hier last van heb was het over met enkel een reboot van mijn PC, dus waarschijnlijk een driver probleempje... Misschien een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
ManIkWeet schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:17:
[...]

De enige keer dat ik hier last van heb was het over met enkel een reboot van mijn PC, dus waarschijnlijk een driver probleempje... Misschien een clean install doen?
Ik zal eens kijken, bedankt. Nu ook weer vanzelf het probleem opgelost door een reboot. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelpex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:42
Ik heb heel veel last van vastlopende pixels??
Is hier een fix voor?
Ook zijn ze vaak in dezelfde plaats of daar dichtbij. (0-5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
othergamers schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:02:
Ik heb heel veel last van vastlopende pixels??
Is hier een fix voor?
Ook zijn ze vaak in dezelfde plaats of daar dichtbij. (0-5)
Vastlopende pixels?
Dat is een nieuwe :+ Wellicht een kapotte kabel, kapotte driver of een kapotte (overgeclockde?) GPU... Kan je een andere computer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelpex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:42
Ja maar het rate is als ik er over die pixel aanraak met mijn vinger dan doet hij het weer XD
ManIkWeet schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:06:
[...]

Vastlopende pixels?
Dat is een nieuwe :+ Wellicht een kapotte kabel, kapotte driver of een kapotte (overgeclockde?) GPU... Kan je een andere computer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
othergamers schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:10:
Ja maar het rate is als ik er over die pixel aanraak met mijn vinger dan doet hij het weer XD
[...]
Klinkt als een zwaar beschadigt paneel, ik zou hem terug sturen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

othergamers schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:10:
[...]
Klinkt als een stuck pixel.
Je moet misschien de pixel even "masseren" zoals hier uitgelegd is: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor
In veel gevallen los je het zo op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Ik leesbaar net dit artikel op de frontpage: AU Optronics gaat ahva-paneel met verversingsnelheid van 144Hz produceren.

Zijn we dan toch te snel geweest/is Asus te snel geweest met de keuze voor tn? IPS variant met 144hz kan dus blijkbaar toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Somers schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:15:
Ik leesbaar net dit artikel op de frontpage: AU Optronics gaat ahva-paneel met verversingsnelheid van 144Hz produceren.

Zijn we dan toch te snel geweest/is Asus te snel geweest met de keuze voor tn? IPS variant met 144hz kan dus blijkbaar toch? ;)
Misschien halen ze de framerate wel, maar dan is er ook nog de input lag die er is voor IPS panelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Ja dat zal inderdaad zo zijn. Hoe dan ook ben ik blij met het scherm en voor een tn is die heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Het is wel jammer dat een scherm uit de hogere prijsklasse last heeft van die rare bugjes. Krijg ik m'n scherm in games niet hoger dan 120hz, zie ik in Windows dat hij staat ingesteld op 120hz ipv 144hz (stond gisteren nog goed). 144hz is niet eens bekend in de instellingen dus dan maar weer de stroom van de monitor om dit te fixen. Stroom er af/op, 144hz is weer instelbaar maar nu is G-Sync verdwenen. Weer stroom af/op en alles werkt weer.

Ik mag hopen dat dergelijke domme "bugjes" gefixt kunnen worden met eventuele drivers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Remi schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:56:
Het is wel jammer dat een scherm uit de hogere prijsklasse last heeft van die rare bugjes. Krijg ik m'n scherm in games niet hoger dan 120hz, zie ik in Windows dat hij staat ingesteld op 120hz ipv 144hz (stond gisteren nog goed). 144hz is niet eens bekend in de instellingen dus dan maar weer de stroom van de monitor om dit te fixen. Stroom er af/op, 144hz is weer instelbaar maar nu is G-Sync verdwenen. Weer stroom af/op en alles werkt weer.

Ik mag hopen dat dergelijke domme "bugjes" gefixt kunnen worden met eventuele drivers. :(
Ik heb mijn desktop bewust ingesteld op 120hz, dan klokt mijn grafische kaart niet omhoog.
Voor games gaat ie, zo ver ik weet, automatisch naar 144hz...

• Remi

Remi

Moo!

ManIkWeet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:23:
[...]

Ik heb mijn desktop bewust ingesteld op 120hz, dan klokt mijn grafische kaart niet omhoog.
Mmm dat is ook apart. 8)7

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Vandaag komt mijn swift binnen als eerste van mijn nieuwe build. Nadeel dat ik hem nog niet kan gebruiken. Mijn oude build heeft 2x gtx580 watercooled en die hebben geen displayport. Ik moet helaas wachten tot mijn nieuwe gpu komt. Ik wacht de 980 gtx af die hopelijk ook de 19de beschikbaar komt. Dus voor mij nog even geduld.

• Avioto
Hoe lang moest je daar naar zoeken? xD In plaats van dat je even reageer op wat mensen tegen je zeggen en uitlegt waarom je deze video post. :F

Ik ben het oneens met het meeste wat hij zegt. Altijd colorshift, maakt niet uit waar je zit? Ik ervaar dat totaal niet, en ik zit niet recht voor de monitor (een beetje eronder). En hij vergelijkt kijkhoeken met een IPS paneel, is ook niet echt snugger. Kijkhoeken zijn juist erg goed vergeleken met andere TN panelen. Verder is het wel duidelijk dat hij de hoge refreshrate en G-Sync niet nodig heeft, hij heeft het alleen maar over kleur. Dan is de LG34UM95 een veel logischere keuze voor hem.

Wat hij zegt over 3D vind ik wel interessant, dat wil ik wel een keer proberen op deze monitor :)

Verwijderd

Na 2.5 week gebruik moet ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben over deze monitor. Geen dooie pixels, backlight bleed of bugs. Heb alleen 1X melding 'no signal' gehad de eerste keer dat ik een game ging spelen maar dat kwam omdat alle instellingen nog niet goed stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:00:
Na 2.5 week gebruik moet ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben over deze monitor. Geen dooie pixels, backlight bleed of bugs.
Same here! wat een monitor, zelden een game zo vloeiend mogen spelen.
Het maakt een wereld van verschil met mn oude dell 24", enige nadeel is voor mij de coating. Ik hou gewoon van glossy finish.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Tja.. Ik twijfel nog steeds enorm. Heb een 27" full hd scherm.

Ik erger me kapot aan lag en ik word (letterlijk) misselijk van tearing.
Nadeel is dat mijn HD scherm gewoon een goed scherm is(gold reward hei).

En tja.. Mijn grootste ergernissen worden vernietigd door dit scherm...
Maar is het de 750 euro waard?... Hmmm...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ferluci92 schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:26:
Tja.. Ik twijfel nog steeds enorm. Heb een 27" full hd scherm.

Ik erger me kapot aan lag en ik word (letterlijk) misselijk van tearing.
Nadeel is dat mijn HD scherm gewoon een goed scherm is(gold reward hei).

En tja.. Mijn grootste ergernissen worden vernietigd door dit scherm...
Maar is het de 750 euro waard?... Hmmm...........
Uhm, elke cent, zeker als je misselijk wordt :)
Daarbij kan je je oude scherm gebruiken als tweede scherm of verkopen voor een goede prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
ManIkWeet schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:42:
[...]

Uhm, elke cent, zeker als je misselijk wordt :)
Daarbij kan je je oude scherm gebruiken als tweede scherm of verkopen voor een goede prijs...
:+ Yup dat is waar.
Ik heb alleen al een 2de scherm xD een 1680 x 1050 - 22".
Dan zou ik dus 3 schermen hebben:') ook leuk natuurlijk:P

De swift voor het gamen
De full hd voor sites/streams/andere dingen
De 3de voor skype met mijn vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Om te gamen is de Swift een must have, nooit eerder zo vloeiend gegamed, sinds 2001 destijds een dell 21" CRT. :P :)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• ManIkWeet
Hebben jullie ook het probleem dat er soms lijnen over het hele scherm verschijnen?
Dit gebeurd namelijk bij mij als ik gewoon in dekstop mode bezig ben aan school bijvoorbeeld...
Ik zou graag een foto willen laten zien maar daar zit teveel ruis doorheen :(

Het zijn geen lijnen van één kleur, het is een consistent patroon en ze "animeren" een klein beetje...

Verwijderd

ManIkWeet schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:24:
Hebben jullie ook het probleem dat er soms lijnen over het hele scherm verschijnen?
Dit gebeurd namelijk bij mij als ik gewoon in dekstop mode bezig ben aan school bijvoorbeeld...

Het zijn geen lijnen van één kleur, het is een consistent patroon en ze "animeren" een klein beetje...
Nee, nog nooit gezien. Is het op 60, 120 en 144hz?
Met gsync of ulmb?

• ManIkWeet
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:14:
[...]

Nee, nog nooit gezien. Is het op 60, 120 en 144hz?
Met gsync of ulmb?
Alle hzen, ULMB heb ik uit staan want ik hou graag de brightness consistent...
Gebeurt met en zonder G-Sync.
Het ging weg na een tijdje het scherm uit te hebben gehad, kort uit/aan zetten werkte niet.
Ik denk niet dat het de kabel is, dan zou het wel consistenter zijn... Misschien is het interferentie van buitenaf maar dat vind ik wel een heel vast patroon geven dan...
Ik wou dat ik een foto kon maken :-(

• Remi

Remi

Moo!

ManIkWeet schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:24:

Nee geen last van. Mijn monitor staat standaard op 120hz met ULMB enabled. Wel heb ik het vermoeden dat het scherm niet meer goed functioneert nadat de computer in slaapstand is geweest. Als ik na een slaapstand ga gamen dan krijg in ingame (WOW) een out of range melding (native resolutie op 120hz). Na een reboot van de pc werkt alles weer normaal.

• wootah

wootah

They see me trollin'

Remi schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:35:
[...]

Als ik na een slaapstand ga gamen dan krijg in ingame (WOW) een out of range melding (native resolutie op 120hz). Na een reboot van de pc werkt alles weer normaal.
Ik reboot juist het scherm even, gewoon de stekker uit dat blok halen en dan werkt alles weer :)

• Ferluci92
wootah schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:13:
[...]

Ik reboot juist het scherm even, gewoon de stekker uit dat blok halen en dan werkt alles weer :)
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je dat moet doen... Met een scherm van 750 euro :+

• ManIkWeet
Het zou best wel eens kunnen dat het door een slaapstand komt, zal ik eens op letten!
Ennuh, drivers zouden het dan kunnen oplossen, voor dat scherm van €750 :)

• Remi

Remi

Moo!

wootah schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:13:
[...]

Ik kan me niet heugen dat het rebooten van het scherm effect had bij dit probleem. Wel bij het verdwijnen van de ULMB/G-Sync functie.

Hopelijk zijn deze irritante bugjes te fixen middels nieuwe drivers.

EDIT:

Heeft iemand de nieuwe 344.11 drivers al getest? In de changelog zie ik alleen fixes/support voor G-sync icm surround/sli maar niks over single card issues. Ik zal hem vanavond eens installeren en testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Remi op 19-09-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Nou jongens, jullie worden hartelijk bedankt allemaal.. Weer €750,- lichter.. :9
Hopelijk komt hij morgen nog binnen via Azerty, i'm joining the club! *O* *O*

En dan over een tijdje de gtx780 inruilen voor een gtx980 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Occy74 op 19-09-2014 13:38 ]

Systeem Specs

• ManIkWeet
ManIkWeet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:23:
[...]

Een aanpassing hierop: voor games gaat hij ALLEEN naar 144hz als het spel dat bewust instelt, dus een game waar je je refreshrate in kan stellen. Anders blijft hij op de 120hz.
Als je je game (die de hz in kan stellen) sluit gaat ie weer naar 120hz desktop :)

• Avioto
Occy74 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:37:
Nou jongens, jullie worden hartelijk bedankt allemaal.. Weer €750,- lichter.. :9
Hopelijk komt hij morgen nog binnen via Azerty, i'm joining the club! *O* *O*

En dan over een tijdje de gtx780 inruilen voor een gtx980 :)
Goed bezig!

En met die 980 kan je drie Swifts aansluiten :+

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Mijn 980 komt vandaag binnen. Mijn swift staat al 5 dagen op tafel niets te doen. Helaas moet ie nog even wachten want de rest van mijn upgrades zijn ook nog niet binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Vandaag een beetje zitten rotzooien met video's, er lijken nog niet echt goede spelers te zijn die G-Sync ondersteunen :(
Ik had wel een instelling gevonden in Media Player Classic maar die heeft ernstige stutter...
Wat me ook op viel is dat als ik de video stop (en dus de framerate naar 0 gaat) dat er een lichte flikkering is... Omdat G-Sync de pixels MOET verversen denk ik.

Edit:
madVR heeft blijkbaar de mogelijkheid om "exclusive fullscreen" te gebruiken, hierbij komt automatisch G-Sync en die werkt prima :) Een bonus is dat madVR extras doet om upscaling mooier te krijgen, iets wat best nodig is voor 1440p :)

Alleen blijft het flikkeren wel als je pauzeert, maar dat komt omdat G-Sync geen nieuwe frames krijg en dus een force-refresh moet doen.

[ Voor 33% gewijzigd door ManIkWeet op 22-09-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Trouble in Paradise...

Tijdens het spelen van BF4 op 120Hz viel mij na 20 minuten spelen op dat er opeens allemaal lichtere horizontale strepen in het beeld zaten, Verder oogde het allemaal wat wazig. Ik ben gelijk gestopt met gamen en terug gegaan naar de desktop. Daar ontdekte ik dat het beeld aan de linkerkant van de monitor heel wazig is en aan de rechter kant van de monitor gewoon scherp!

De volgende tests heb ik gedaan:
  • de displayport stekker uitgetrokken en weer ingestoken
  • de pc ge-reboot
  • de monitor stekker uit het stopcontact getrokken en weer ingestoken
  • andere verversingsfrequentie uitgetest*
*Bij die laatste poging kwam ik tot de conclusie dat de monitor stuk is... op 60hz en 144hz flikkert nu het beeld, worden witte lijnen groen, is het beeld heel wazig en klonteren zwarte vlakken samen.

Deze monitor moet dus al retour voor reparatie! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ManIkWeet schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:30:
Vandaag een beetje zitten rotzooien met video's, er lijken nog niet echt goede spelers te zijn die G-Sync ondersteunen :(
Stoort tearing je echt in video's dan? Ik heb er nooit zo'n last van, alleen als ik gameplay videos kijk op Youtube valt het wel vaak op. Scheelt ook dat ik al mijn video content via mijn htpc + tv kijk, dan zit ik er toch een stuk verder vanaf.
Dat is vervelend zeg! Dat soort dingen verwacht je niet met zo'n dure monitor.
Hopelijk doet de winkel niet moeilijk, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Somers schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:39:
Trouble in Paradise...

Tijdens het spelen van BF4 op 120Hz viel mij na 20 minuten spelen op dat er opeens allemaal lichtere horizontale strepen in het beeld zaten, Verder oogde het allemaal wat wazig. Ik ben gelijk gestopt met gamen en terug gegaan naar de desktop. Daar ontdekte ik dat het beeld aan de linkerkant van de monitor heel wazig is en aan de rechter kant van de monitor gewoon scherp!

De volgende tests heb ik gedaan:
  • de displayport stekker uitgetrokken en weer ingestoken
  • de pc ge-reboot
  • de monitor stekker uit het stopcontact getrokken en weer ingestoken
  • andere verversingsfrequentie uitgetest*
*Bij die laatste poging kwam ik tot de conclusie dat de monitor stuk is... op 60hz en 144hz flikkert nu het beeld, worden witte lijnen groen, is het beeld heel wazig en klonteren zwarte vlakken samen.

Deze monitor moet dus al retour voor reparatie! :'(
Deze lijnen krijg ik ook zeer af en toe, monitor een tijdje uit gaat 't weg, misschien zijn jouw lijnen toch anders...
Avioto schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:55:
[...]

Stoort tearing je echt in video's dan? Ik heb er nooit zo'n last van, alleen als ik gameplay videos kijk op Youtube valt het wel vaak op. Scheelt ook dat ik al mijn video content via mijn htpc + tv kijk, dan zit ik er toch een stuk verder vanaf.

[...]

Dat is vervelend zeg! Dat soort dingen verwacht je niet met zo'n dure monitor.
Hopelijk doet de winkel niet moeilijk, succes ermee!
Er is geen tearing in de videos, maar wel stuttering, het is echt een stuk soepeler met G-Sync, maar je merkt het pas als je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

[b][message=42920819,noline]Edit:
madVR heeft blijkbaar de mogelijkheid om "exclusive fullscreen" te gebruiken, hierbij komt automatisch G-Sync en die werkt prima :) Een bonus is dat madVR extras doet om upscaling mooier te krijgen, iets wat best nodig is voor 1440p :)

Alleen blijft het flikkeren wel als je pauzeert, maar dat komt omdat G-Sync geen nieuwe frames krijg en dus een force-refresh moet doen.
Probeer deze combo van pakketten eens: http://www.svp-team.com/
Ik heb overdrive trouwens altijd uit staan. Dat werkt alleen goed in games eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
wootah schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:59:
[...]

Probeer deze combo van pakketten eens: http://www.svp-team.com/
Ik heb overdrive trouwens altijd uit staan. Dat werkt alleen goed in games eigenlijk.
Misschien in de toekomst eens, ik kijk niet zo vaak een film :+
*gaat gamen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Ik schop dit topic lekker omhoog. Vind het leuk om jullie ervaringen met dit scherm te lezen.

Hebben jullie nog last van die verticale strepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferluci92 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:36:
Ik schop dit topic lekker omhoog. Vind het leuk om jullie ervaringen met dit scherm te lezen.

Hebben jullie nog last van die verticale strepen?
:|
Sowieso niet de bedoeling dat je schopt, helemaal niet om zo'n reden. En je kan toch mensen niet forceren hun ervaringen te delen? Ga ff wat verder zoeken op internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

:|
Sowieso niet de bedoeling dat je schopt, helemaal niet om zo'n reden. En je kan toch mensen niet forceren hun ervaringen te delen? Ga ff wat verder zoeken op internet.
Ik kwam hier met een vraag;). Een grapje kan ook niet meer blijkbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ruzie is niet toegestaan in mijn topic :+

Ik heb nooit last gehad van verticale strepen, of het valt mij totaal niet op. Ik ben er nog superblij mee. Het enige nadeel is dat ik niet meer kan gamen op een niet-G-Sync monitor :P Tearing valt nog veel meer op als je G-Sync gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ferluci92 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:48:
[...]

Ik kwam hier met een vraag;). Een grapje kan ook niet meer blijkbaar |:(
Een grapje of humor is een NO-GO bij tweakers.

Nee ik heb ook geen verticale strepen, maar ik heb dan ook een ander scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Hier ook geen klachten meer gehad sinds ik de 344.11 drivers heb geinstalleerd, of ik heb gewoon geluk gehad. Wel zit ik te overwegen om over te stappen naar een 970/980 want m'n 770 trekt de 1440p resolutie niet met bepaalde games (Watch_Dogs, BF4). Nah ja, niet is misschien overdreven maar 40-50 fps terwijl de settings nog niet eens op max/ultra staan vind ik iets te laag maar dat is misschien meer een luxe probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Inderdaad na de driver update geen problemen meer gehad :)
Naja, op lage FPS dankzij gebrekkige GTX780 na dan ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polder1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
Mag me sinds gisteren ook tevreden eigenaar van deze monitor noemen met 3686400 juist werkende pixels.

In combinatie met een MSI GTX 980 Gaming 4G loopt alles super soepel met de 344.16 drivers. In Alien Isolation blijft de verversing van het beeld op 140 fps en in BF4 constant boven de 75 fps. ik vind de game ervaring een stuk vloeiender dan op mijn Dell U2711, al was ik daar ook altijd wel dik tevreden mee.

De bediening van het menu werkt ook goed en de kleuren zijn ook zeer mooi, ben zeer blij met deze nieuwe aankoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Morgen komt het 3d kitje binnen, ik ben erg benieuwd. Hoe dit allemaal gaat werken, en of het een meer waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Polder1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:11:
Mag me sinds gisteren ook tevreden eigenaar van deze monitor noemen met 3686400 juist werkende pixels.
Waarmee heb je dat getest?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Polder1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:11:

In combinatie met een MSI GTX 980 Gaming 4G loopt alles super soepel met de 344.16 drivers. In Alien Isolation blijft de verversing van het beeld op 140 fps en in BF4 constant boven de 75 fps. ik vind de game ervaring een stuk vloeiender dan op mijn Dell U2711, al was ik daar ook altijd wel dik tevreden mee.

De bediening van het menu werkt ook goed en de kleuren zijn ook zeer mooi, ben zeer blij met deze nieuwe aankoop :-)
Ik ben blij dat u blij bent :)
BTU_Natas schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:29:
Morgen komt het 3d kitje binnen, ik ben erg benieuwd. Hoe dit allemaal gaat werken, en of het een meer waarde heeft.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, je zal geen G-Sync kunnen gebruiken...
Nou ik hoop dat deze meneer(/mevrouw) gewoon goede ogen heeft en dus heeft kunnen kijken met een wit/zwart vlak of er een pixel niet werkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polder1
  • Laatst online: 15:11
BTU_Natas schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:29:
Ik ben eigelijk ook wel benieuwd naar je 3D ervaringen met films en gaming, zit nog te twijfelen .
Met pixeltest filmpje op YT.
https://www.youtube.com/watch?v=tGTrUQhpApg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sinds gisteren ben ik ook trotse bezitter van deze monitor. :)

Tot zover geen issues behalve dan dat g-sync niet lekker werkt in Diablo 3. Maar ja, dat ligt aan het spel.

Het is heerlijk om continu op 140+fps te zitten in spellen al League of Legends en Counterstrike zonder tearing te hebben. Samen met mijn GTX970 gaat het als een trein. :D

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:55
Wolf schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:30:
Sinds gisteren ben ik ook trotse bezitter van deze monitor. :)

Tot zover geen issues behalve dan dat g-sync niet lekker werkt in Diablo 3. Maar ja, dat ligt aan het spel.

Het is heerlijk om continu op 140+fps te zitten in spellen al League of Legends en Counterstrike zonder tearing te hebben. Samen met mijn GTX970 gaat het als een trein. :D
Diablo 3 heeft wel meer quirks. zo moet je voor een correcte gamma instelling voor zover ik weet ook windowed of windowed full screen draaien, in de normale fullscreen modus klopt er niets van de kleur instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Dennism schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

Diablo 3 heeft wel meer quirks. zo moet je voor een correcte gamma instelling voor zover ik weet ook windowed of windowed full screen draaien, in de normale fullscreen modus klopt er niets van de kleur instellingen.
Windowed fullscreen = geen G-Sync :(
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste