Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
wootah schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:37:
Ook mn monitor binnen. Even gecalibreerd en mee gespeeld, hij doet t goed :)
zeker een verbetering qua snelheid en hoe vloeiend alles er uit ziet.

Enige waar ik niet erg blij mee ben is het afspelen van video's in spelers zoals splash pro en MPC-HC in combinatie met SVP.
Beide zien er niet vloeiend uit op iets anders dan 60Hz. Verder is de OD mode ook storend, die moet ik uit zetten want anders flikkert het beeld. Voor films zal ik dus wat dingen weer handmatig in moeten stellen telkens :/

Op 120Hz is het scherm trouwens erg donker vergeleken met de andere refresh rates :P
Hoe bedoel je het beeld flikkert in OD mode? Sowieso is al bekend dat de "Extreme" niet aangeraakt moet worden maar de "Normal" was niet als problematisch gezien door anderen.

Hoe kan het scherm nou donkerder zijn op 120hz en niet andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 18:27

wootah

They see me trollin'

ManIkWeet schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:25:
[...]

Hoe bedoel je het beeld flikkert in OD mode? Sowieso is al bekend dat de "Extreme" niet aangeraakt moet worden maar de "Normal" was niet als problematisch gezien door anderen.

Hoe kan het scherm nou donkerder zijn op 120hz en niet andere?
op 120Hz komt er minder licht van mijn monitor dan op 60 of 144 bijv. Heb het even gemeten met mijn calibratie tool ook.
Op 60 en 144Hz is hij ongeveer 250 cd/m2 (zoals ik hem heb gecalibreerd)
Zet ik hem op 120Hz geeft hij nog maar 122 cd/m2 af, aanzienelijk minder.

overdrive staat bij mij op normal. Maar met video spelers die interpolatie toepassen om het beeld vloeiender te maken, werkt OD niet goed, hij flikkert op het verkeerde moment lijkt. Op extreme is het helemaal niet te harden, dan zie je opeens alle compressie artefacts in het beeld. Normaal met VLC of netflix merk je er niks van overigens.

edit: hmm.. ook bij "normale" video spelers kun je t zien als je goed kijkt. Denk niet dat dat OD gebeuren iets voor mij is.

[ Voor 6% gewijzigd door wootah op 20-08-2014 23:48 ]

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Dan heb je op 120hz waarschijnlijk ULMB aanstaan. Het display schakelt dan het backlight tussen elk frame even uit. Die functie werkt alleen op 120hz en resulteert logischerwijs in lagere brightness.

Dat las ik in reviews... heb hem zelf nog niet :p

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Operation anti anti glare started, keep ya posted! :)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nog een review:
http://techreport.com/rev...q-g-sync-monitor-reviewed

PCmonitors.info verwacht review mid to late september.
https://pcmonitors.info/a...60-x-1440-g-sync-monitor/

Zelf lijkt het me een hele goede monitor maar ik geef geen E750 uit voordat ik weet of over een half jaar Adaptive Sync niet net zo goed is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• wootah

wootah

They see me trollin'

Somers schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:54:
Dan heb je op 120hz waarschijnlijk ULMB aanstaan. Het display schakelt dan het backlight tussen elk frame even uit. Die functie werkt alleen op 120hz en resulteert logischerwijs in lagere brightness.

Dat las ik in reviews... heb hem zelf nog niet :p
ah ja, die staat dan idd aan :+
werkt ook wel moet ik zeggen. als je wat vensters met tekst versleept kun je dat nog prima lezen. zonder ULMB is het toch wat vager.

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12-2024
playing33 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Ik heb sinds afgelopen donderdag ook het scherm! :) met een MSI gtx 780 OC en speel BF4 en COD zonder problemen. Heb hem wel op 120hz staan zodat het bureablad automatisch op ULMB schakelt. (werkt niet met 144hz) Het verbaasd me eigenlijk dat het verschil tussen 1080 en 1440 in FPS bijna in geen enkel spel veel gezakt is.
Hier ben ik benieuwd naar.
Als je ULMB aanzet op 120Hz zet dan schakelt hij automatisch naar G-Sync wanneer je een spel opstart en automatisch terug naar ULMB als je terug op je bureaublad komt?

Is het verschil met ULMB groot buiten games?

• wootah

wootah

They see me trollin'

Rephlexer schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:52:
[...]

Hier ben ik benieuwd naar.
Als je ULMB aanzet op 120Hz zet dan schakelt hij automatisch naar G-Sync wanneer je een spel opstart en automatisch terug naar ULMB als je terug op je bureaublad komt?

Is het verschil met ULMB groot buiten games?
Ja, het lijkt er op dat de nvidia drivers dit forceren zodra er iets van directx (ofzo) op full screen gaat. De monitor zet dan ULMB uit.

Moet wel zeggen dat er een duidelijk verschil zit tussen ULMB aan of uit. Bij een redelijk snelle beweging vervaagt de tekst normaal. Met ULMB zijn ze een heel stuk beter te lezen. Alleen is de helderheid van het scherm wel echt laag met ULMB hoor. Mijn helderheid staat nu op 62%. (ongeveer 250 candela/m2) met ULMB blijft nog minder dan de helft over qua licht

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
salutem schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:23:
veel succes, denk niet dat ik het aan zou durven met een 750 euro scherm.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
salutem schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:23:
Succes :o Ik ben benieuwd!

Steam/XBL: Avioto

• wootah

wootah

They see me trollin'

Nice, in Linux met de 343.13 beta drivers kun je ook g-sync aan zetten bij OpenGL settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
haarbal schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

veel succes, denk niet dat ik het aan zou durven met een 750 euro scherm.
Heb het al een paar keer eerder succesvol gedaan dus waarom nu niet?! :P
Echter dit keer geen gewenst resultaat. Coating zit heeel erg vast, na 3 uur geen beweging in gekregen, coating zit zeer strak vast.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Je had hem kunnen hebben ;)

Maar ik heb besloten hem terug te sturen.
Voor mij is de prijs geenzins te rechtvaardigen voor dat wat ik er voor krijg. Daar bedoel ik niet de opbouw van het product zelf, want 750 euro voor dat wat je er op papier voor krijgt, is veel geld, maar te begrijpen. Echter gaat het er om of het significante meerwaarde heeft ten opzichte van de monitoren welke ik al heb staan. En dat is voor mij, persoonlijk, niet het geval.
Op een 2560x1440 scherm speelt alles net zo soepen op adaptive vsync als met Gsync. Echter heb ik op de PB278q mooier beeld.
Daarnaast geeft een 1080 144hz een net zo vloeiend en goed beeld als de Swift.
Voor mij is het product dus te duur om er de "wow factor" van te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
salutem schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:01:
[...]

Heb het al een paar keer eerder succesvol gedaan dus waarom nu niet?! :P
Echter dit keer geen gewenst resultaat. Coating zit heeel erg vast, na 3 uur geen beweging in gekregen, coating zit zeer strak vast.
helaas, komt het normaal wel makkelijk los?
Arniebomba schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:20:
Op een 2560x1440 scherm speelt alles net zo soepen op adaptive vsync als met Gsync. Echter heb ik op de PB278q mooier beeld.
Daarnaast geeft een 1080 144hz een net zo vloeiend en goed beeld als de Swift.
Voor mij is het product dus te duur om er de "wow factor" van te ervaren.
tsja, het is soepele vsync zonder extra input lag, niets meer en niets minder, als je dat niet heel graag wilt is het idd een vrij dure monitor.

[ Voor 42% gewijzigd door haarbal op 22-08-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
haarbal schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:05:
[...]

helaas, komt het normaal wel makkelijk los?

[...]

tsja, het is soepele vsync zonder extra input lag, niets meer en niets minder, als je dat niet heel graag wilt is het idd een vrij dure monitor.
Absoluut op alle recente dell monitoren is het een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54
Mooie monitor lijkt mij dit! Ik heb op dit moment een 144hz monitor (vanzelfsprekend zonder G-sync) maar kan iemand mij uitleggen wat in de praktijk de verschillen zijn tussen een 144hz monitor en een 144hz monitor met G-sync? Het lijkt mij dat 144hz zelf al aardig wat problemen waar 60hz last van heeft oplost.

Zou het voor mij eventueel de moeite waard zijn om van 144hz naar 144hz + G-sync te gaan?

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Tom. C schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:13:
Mooie monitor lijkt mij dit! Ik heb op dit moment een 144hz monitor (vanzelfsprekend zonder G-sync) maar kan iemand mij uitleggen wat in de praktijk de verschillen zijn tussen een 144hz monitor en een 144hz monitor met G-sync? Het lijkt mij dat 144hz zelf al aardig wat problemen waar 60hz last van heeft oplost.

Zou het voor mij eventueel de moeite waard zijn om van 144hz naar 144hz + G-sync te gaan?
Ik heb eens de nvidia pendulum demo gedownload en wat filmpjes geschoten met mijn telefoon op 100fps.

De monitor staat op 60Hz (grootste effect) en de gpu genereert 40fps.

Met een camera is het moeilijk vast te leggen. Omdat de lijn op 1 positie soms 2x of meer is vast gelegd. Daardoor is geen enkele animatie vloeiend zichtbaar op de film. Maar als je goed kijkt zie je wel dat v-sync net wat onregelmatiger beweegt. Als je de monitor echt voor je hebt zie je het nog beter, ook op 144Hz :)

Ik had in ieder geval veel last van geen sync in praktisch ieder spel. Vooral bij tomb raider was het goed zichtbaar. Net zo erg als een rolling shutter effect :(
In iedere game geniet ik nu van een sync, zonder dat er extra lag of onregelmatige weergave onstaat dankzij v-sync ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
wootah schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:54:
Met een camera is het moeilijk vast te leggen. Omdat de lijn op 1 positie soms 2x of meer is vast gelegd. Daardoor is geen enkele animatie vloeiend zichtbaar op de film. Maar als je goed kijkt zie je wel dat v-sync net wat onregelmatiger beweegt. Als je de monitor echt voor je hebt zie je het nog beter, ook op 144Hz :)
Ik vind het nog verrassend goed te zien :o Ik heb de video even aan de startpost toegevoegd :)

Voor de mensen die 3 Swift's willen kopen voor surround, blijkbaar is Nvidia al zover om een demo te laten zien van G-Sync in surround:

Vanaf 8:00

Niet dat je G-sync kan zien in een livestream :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Tom. C schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:13:

144hz is 144hz. Dat staat los van Gsync.
Echter, gezien de resolutie van dit scherm, zul je een of twee goede kaarten moeten hebben, wil je 2560x1440 continu boven de 60fps te houden. En daar geeft Gsync weer een voordeel daar de GPU de aansturing van beelden bepaald.
Daarnaast kan een 2560x1440 scherm ook aangestuurd worden op adaptive vsync. Iets dat voor mij net zo goed werkt al Gync. Echter, dien je dan alsnog wel een high end kaart te hebben om op ultra te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Arniebomba schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:57:
[...]

Echter, gezien de resolutie van dit scherm, zul je een of twee goede kaarten moeten hebben, wil je 2560x1440 continu boven de 60fps te houden. En daar geeft Gsync weer een voordeel daar de GPU de aansturing van beelden bepaald.
Daarnaast kan een 2560x1440 scherm ook aangestuurd worden op adaptive vsync. Iets dat voor mij net zo goed werkt al Gync. Echter, dien je dan alsnog wel een high end kaart te hebben om op ultra te spelen.
Ik denk juist dat je veel meer voordeel hebt van G-Sync op lagere framerates. Speelt een stuk soepeler naar mijn mening. En ik heb persoonlijk erg last van input lag met adaptive vsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Avioto schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:20:
[...]

Ik denk juist dat je veel meer voordeel hebt van G-Sync op lagere framerates. Speelt een stuk soepeler naar mijn mening. En ik heb persoonlijk erg last van input lag met adaptive vsync.
Dat is precies mijn punt.
Heb je dus een GPU die de fps niet "constant" hoog kan houden, dan is Gsync een uitkomst daar de PGU de aansturende rol heeft. Het zal dan voor een ietwat vloeiender beeld zorgen.
Heb je een sterke GPU, dan is de meerwaarde van Gsync ten opzichte van adaptive vsync, niet groot. Dit heb ik zelf ervaren door de instelling qua aansturing naar de Swift een paar keer te switchen. Input lag is absoluut te verwaarlozen, althans op de PB278Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ah ok je hebt helemaal gelijk, ik las het verkeerd.
Ik heb adaptive vsync getest op de Swift en ik heb juist erg last van input lag. Vooral in Skyrim en BF4 viel het me op, ik zou zo niet kunnen spelen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ja inderdaad. Zoals het eigenlijk altijd is, het is persoonlijk.
De een zweert bij 120+hz terwijl de ander geen verschil ziet met 60hz. Denk dat dat ook op gaat tussen Gsync en adaptive Vsync. Uiteraard wel met de geschikte GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
De Nvidia rep zei in de livestream trouwens letterlijk dat er geen reden is waarom G-sync niet zou kunnen werken op een IPS paneel (vanaf 59:00), wat ik best wel verrassend vond aangezien Asus juist zegt dat het (nu) niet kan.

Ook kan G-sync werken op lcd projectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ik denk dat dat voor Asus marketing technisch niet slim zou zijn dat te beamen. Ze hebben nu een duur scherm dat na veel te lang uitstel, nu eindelijk beschikbaar is. Het zou verkoop technisch niet slim zijn om dan al snel met een nieuw Gsync scherm te komen.
Los daar van zie ik ook geen reden waarom Gsync niet op een IPS scherm zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
mwah, gsync op zich zou kunnen, maar 144hz zou vrij zinloos zijn bij zo'n traag paneel, denk dat je die motion blur ook niet met ulmb wegkrijgt.

als je alles in die module wilt gebruiken is het gewoon logischer om een tn panel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
haarbal schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:40:
mwah, gsync op zich zou kunnen, maar 144hz zou vrij zinloos zijn bij zo'n traag paneel, denk dat je die motion blur ook niet met ulmb wegkrijgt.

als je alles in die module wilt gebruiken is het gewoon logischer om een tn panel te nemen.
Ik denk dat er heel veel mensen zitten te wachten op een 60hz G-sync IPS monitor hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Gisteren bestelt, en vandaag is ie in huis. De vergelijking met mijn u2711 is ingame echt bizar. Wat een verschil in snelheid, afwerking en beleving.

Elke cent waard, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03-2019
Nog steeds aan het wachten op Azerty :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
jelnie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:24:
Nog steeds aan het wachten op Azerty :-(
Maandag gaat mijn Swift retour naar Azerty. Dan hebben ze er weer eentje op voorraad ;-)

Mocht iemand hem dus morgen/maandag willen hebben, pb me maar, anders gaat hij maandag dus retour.

[ Voor 17% gewijzigd door Arniebomba op 23-08-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
Ik heb helaas niet twee keer 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Spannend, maandag weer zo'n k*t e-mailtje van Azerty of deze keer toch echt een resultaat?
Tja mijn kont zit nu in Turkije... Gelukkig iemand die eventueel zou kunnen ontvangen zodat ik toch nog een paar uur kan genieten (als het überhaupt deze week is) voor ik weer naar school kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 19:55
Ik krijg melding van chrome dat rog.asus.com enlisted staat als mallware verspreider als ik naar dit topic ga. Misschien even tijdelijk content daarvan uitschakelen?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Monkeydancer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:26:
Ik krijg melding van chrome dat rog.asus.com enlisted staat als mallware verspreider als ik naar dit topic ga. Misschien even tijdelijk content daarvan uitschakelen?
Nergens last van met chrome op deze pagina, ik zou je eigen pc maar eens nakijken :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Monkeydancer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:26:
Komt omdat iemand malware zat te verspreiden op het forum van asus via signatures onder zijn posts. Ik neem aan dat het geen kwaad kan om hier te linken naar de rog website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Heb (na een week!) een reactie van Azerty gehad dat ze "in overleg" zijn met hun leverancier, kan dus nog wel even duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatchicken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 15:49
Vandaag contact met Alternate gehad om er een te bestellen, er waren er 22 op voorraad, order kon meteen aangemaakt worden en ik zou hem dan morgenochtend op kunnen halen.
3 minuten later wordt ik terug gebeld: het spijt ons maar iemand heeft zojuist alle 22 monitoren opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Fatchicken schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:47:
Vandaag contact met Alternate gehad om er een te bestellen, er waren er 22 op voorraad, order kon meteen aangemaakt worden en ik zou hem dan morgenochtend op kunnen halen.
3 minuten later wordt ik terug gebeld: het spijt ons maar iemand heeft zojuist alle 22 monitoren opgekocht.
Één persoon? ._. :|
Wie wilt er nou 22 van deze schermen, kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
ManIkWeet schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:04:
[...]

Wie wilt er nou 22 van deze schermen, kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat nodig heeft...
Daarom valt die reden ook onder de categorie B to the shit =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
  • Laatst online: 18-08-2021
ManIkWeet schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:04:
[...]

Wie weet heeft Azerty ze opgekocht en kunnen jullie er snel een komen ophalen 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Micha89 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:57:
[...]

Wie weet heeft Azerty ze opgekocht en kunnen jullie er snel een komen ophalen 8)7 :+
Hah nu klinkt het opeens zo slecht niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een mail ontvangen van Azerty dat hij morgen wordt bezorgd, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Laatst online: 05-09 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:59:
Net een mail ontvangen van Azerty dat hij morgen wordt bezorgd, eindelijk!
Hier is hij ook verzonden! Kan niet wachten!
ManIkWeet schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:20:
Heb (na een week!) een reactie van Azerty gehad dat ze "in overleg" zijn met hun leverancier, kan dus nog wel even duren :(
Ik had ze gistere gebeld en toen kreeg ik dit ook te horen. Ze zouden mij vandaag terug bellen, maar in plaats daarvan krijg ik een mailtje dat mijn monitor verzonden is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Dan hebben jullie vooralsnog meer geluk dan ik. Azerty heeft mij nog geen mail gestuurd. :(

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
FramesPerSecond schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Hier is hij ook verzonden! Kan niet wachten!

[...]

Ik had ze gistere gebeld en toen kreeg ik dit ook te horen. Ze zouden mij vandaag terug bellen, maar in plaats daarvan krijg ik een mailtje dat mijn monitor verzonden is :D
;( :'( |:( ;w :-( :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04 12:58
Hier ook nog helemaal geen bericht van Azerty ik ben bang dat wij niet bij deze ronden horen en nog langer moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clini schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:32:
Hier ook nog helemaal geen bericht van Azerty ik ben bang dat wij niet bij deze ronden horen en nog langer moeten wachten.
Ik neem aan dat ze de datum van aankoop aanhouden, ik heb hem daar eind juli gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
Ik heb hem 4 aug. besteld. Toen de prijs op 500 euro stond. Ik was niet de eerste die dag, dus ik zal moeten wachten tot september vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
jelnie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:48:
Ik heb hem 4 aug. besteld. Toen de prijs op 500 euro stond. Ik was niet de eerste die dag, dus ik zal moeten wachten tot september vrees ik...
Same here, ik vraag me af hoeveel backorders ze hebben, blijkbaar teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Volgens mij is men deze week ook gestart met de sales in the US. Ik hoop dat dit niet teveel invloed heeft op de aanvoer naar de EU de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54
wootah schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:54:
[...]

Ik heb eens de nvidia pendulum demo gedownload en wat filmpjes geschoten met mijn telefoon op 100fps.

De monitor staat op 60Hz (grootste effect) en de gpu genereert 40fps.

[video]

Ik had in ieder geval veel last van geen sync in praktisch ieder spel. Vooral bij tomb raider was het goed zichtbaar. Net zo erg als een rolling shutter effect :(
In iedere game geniet ik nu van een sync, zonder dat er extra lag of onregelmatige weergave onstaat dankzij v-sync ;)
Arniebomba schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:57:
[...]

Dank voor de reacties. Ik snap natuurlijk dat 144hz los staat van G-sync, was meer om aan te geven dat ik op dit moment een 144hz monitor heb, zonder G-sync dus.
Op dit moment heb ik voordeel van mijn scherm aangezien ik een redelijk sterke GPU heb, voor 2560x1440 op 144hz heb je inderdaad erg veel GPU power nodig. Interessant though om te zien dat het ook bij 144hz verschil maakt.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Ik heb sinds ik mijn swift heb de monitor al 3x opnieuw moeten starten: voeding er uit en er in stoppen.
Op een of andere manier kwam er telkens een "out of range" melding op het scherm te staan als ik naar g-sync mode in een game ging. Heeft iemand hier ook al last van gehad?
Tom. C schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:57:
Dank voor de reacties. Ik snap natuurlijk dat 144hz los staat van G-sync, was meer om aan te geven dat ik op dit moment een 144hz monitor heb, zonder G-sync dus.
Op dit moment heb ik voordeel van mijn scherm aangezien ik een redelijk sterke GPU heb, voor 2560x1440 op 144hz heb je inderdaad erg veel GPU power nodig. Interessant though om te zien dat het ook bij 144hz verschil maakt.
Het maakt alles vloeiender. Minder stutter. Je moet het toch een keer ervaren. Misschien dat er binnenkort eentje in een winkel staat om te bewonderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Tja, ik heb dit beeldscherm: pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH Zwart

Door Hardware.info bekroond met een gold award.
Heb ik een excuus om dit beeldscherm te kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
Ferluci92 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:42:
Tja, ik heb dit beeldscherm: pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH Zwart

Door Hardware.info bekroond met een gold award.
Heb ik een excuus om dit beeldscherm te kopen? :D
Zeker goed excuus hoor hoger resolutie meer dan 60 hrtz en g-sync zeker het upgraden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
wootah schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:03:
Ik heb sinds ik mijn swift heb de monitor al 3x opnieuw moeten starten: voeding er uit en er in stoppen.
Op een of andere manier kwam er telkens een "out of range" melding op het scherm te staan als ik naar g-sync mode in een game ging. Heeft iemand hier ook al last van gehad?
Heb ik geen enkele keer last van gehad. Gaat het lampje wel op rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
  • Laatst online: 18-08-2021
wootah schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:03:

[...]

Het maakt alles vloeiender. Minder stutter. Je moet het toch een keer ervaren. Misschien dat er binnenkort eentje in een winkel staat om te bewonderen. :)
Ik heb dit ook gehad, toen ben ik gaan zoeken en heb ik een official statement gelezen waarin ze aangegeven dat het een driver bug is en dat het met de volgende release van nvidia verholpen zou zijn.

Ik heb ook wel eens iets soortgelijks gehad, na een hele hoop gekloot (driver reinstall, kabel loskoppelen) kwam ik erachter dat simpelweg het vinkje bij 'Set up multiple displays' in nvidia cp uit stond van de Swift. Hiervoor moet je wel meerdere monitoren hebben anders kun je het niet fixen/heb je dit specifieke probleem misschien niet.

Ik zal nog wel even zoeken waar ik bovenstaande gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Vandaag de monitor binnen gekregen en alles netjes geïnstalleerd. Ik vind toch dat tekst lastig leesbaar blijft met het verslepen van vensters. Ook op 120 Hz met ULMB aan...

Daarnaast is het mij opgevallen dat het scherm vrijwel zwart wordt als ULMB maximaal staat (10). Ik heb het dus maar niet aanstaan aangezien ik dan weinig zie :\

Maar wat een prachtig ding zeg. Ik kan niet wachten om er lekker mee te gaan gamen!

• salutem
Hebben jullie het ook dat het scherm nogal warm is onderdaan de bezel?!

• Avioto
salutem schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:52:
Hebben jullie het ook dat het scherm nogal warm is onderdaan de bezel?!
Ja dat heb ik ook. Vooral rechts van het Asus logo.

• ManIkWeet
Avioto schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Die G-Sync module maakt dus best wat warmte...
Hoe warm is het? Te warm om aan te raken of te warm om je ijsje even onder te leggen?
Als Tweakers nou eens een review deed met hun mooie warmtecamera :3

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Avioto schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Het is wel erg spel afhankelijk merk ik. Bijvoorbeeld in COH2 geen warmte ontwikkeling en in BF4 wel degelijk!
Terwijl de frames in COH2 na een half uur ingame toch aardig zakken.

Verder nog erg tevreden :)

• salutem
Ja het is warm niet heet, goed warm :)

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ik had er 1 in de bestelling staan die maar niet wilde vlotten, en toen ik bij 4Launch zag dat hij plotseling direct uit eigen voorraad leverbaar was heb ik toegeslagen (vorige week was dat). Door een sufheid van PostNL heb ik hem echter nog altijd niet en ik heb die andere dus nog steeds niet gecanceled en speel ik stiekem met het idee om ze ook allebei maar te laten komen ook.

Maarrr....het ding heeft natuurlijk alleen maar 1 Displayport input, dus met 1 GPU ga ik at most 1 monitor kunnen aansluiten? Om er uberhaupt 2 van te hebben zou ik plots een 2e GPU moeten kopen als ik me niet vergis? Sowieso is het idee om er ooit wellicht een 3e bij te kopen voor triple screen gaming (race simulators ftw) daarmee compleet van de baan want triple 780Ti is me toch ff iets te kostbaar denk ik.

Dusch, mis ik iets waarmee het makkelijk wel zou kunnen om die 2e aan te kunnen sluiten of moet ik maar gewoon zsm die backorder cancelen?

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• jelnie
Ja! Cancel hem bij Azerty. Daar maak je mij niet alleen blijer mee, maar ook je portemonnee! _/-\o_

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ja de voornaamste reden om hem toch te laten komen is met het oog op ooit triple-screen gaming, want als gewoon 2e monitor voor 'erbij' waar je toch nooit iets anders op doet dan browsen, chatten of videos op kijken is 750 euro wel een beetje veel van het goeie. Maar ja, dan moet dat wel kunnen natuurlijk :p Al klink je alsof je vooral meteen ja zegt uit subtiel eigenbelang :p

• Avioto
ManIkWeet schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:21:
[...]

Die G-Sync module maakt dus best wat warmte...
Hoe warm is het? Te warm om aan te raken of te warm om je ijsje even onder te leggen?
Als Tweakers nou eens een review deed met hun mooie warmtecamera :3
Ik ga er geen ijsje onder leggen :+ Maar het is zeker niet te warm om aan te raken, valt best mee.
playing33 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:20:
Het is wel erg spel afhankelijk merk ik.
Bij mij is al altijd even warm, of ik nou game of op de desktop zit.
GTOfire schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:26:
Om er uberhaupt 2 van te hebben zou ik plots een 2e GPU moeten kopen als ik me niet vergis?
Dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
Net mailtje gehad met een track en trace code morgen in huis das toch nog sneller dan verwacht gezien ik niet had verwacht ik nog bij deze batch te zitten bij Azerty woord nu toch wel een beetje nerveus hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Ja ik ook! En ze hebben nog voorraad, dus alle back orders bij Azerty zullen nu uitgeleverd worden.

Spannend haha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
Ik heb net ook een verzenbevestiging ontvangen. Hij komt morgen aan. Ik ben zeer benieuwd wat het verschil zal zijn met mijn 6 jaar oude kleine samsung monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ben benieuwd wie van Azerty mijn "oude" monitor ontvangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Arniebomba schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:22:
Ben benieuwd wie van Azerty mijn "oude" monitor ontvangt :)
Hopelijk ik niet, ik hou van nieuwe dingen uitpakken ;)
Inderdaad, die van mij komt morgen ook aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Zo, haha, heb ik ff NET op tijd gecanceled. Anders had ik er 2 en geen manier om die 2e aan te sluiten :p Dus gefeliciteerd whoever er na 15 aug bij azerty besteld heeft, 1 iemand heeft em dan nu omdat ik hem niet meer ontvang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
GTOfire schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:24:
Zo, haha, heb ik ff NET op tijd gecanceled. Anders had ik er 2 en geen manier om die 2e aan te sluiten :p Dus gefeliciteerd whoever er na 15 aug bij azerty besteld heeft, 1 iemand heeft em dan nu omdat ik hem niet meer ontvang :p
Ach, je had hem terug kunnen sturen in het ergste geval :P
Wie weet, misschien hebben die nieuwe GTX 900 kaarten wel meerdere DP porten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Ja, maar ik heb vorig jaar een 780Ti gekocht, ik ben voorlopig echt niet aan een upgrade toe :)
En ja, terugsturen kan altijd, desnoods met de wet koop op afstand in de hand, maar het is denk ik voor Azerty ook prettiger om dat extra stuk verwerking niet te hoeven doen. Al was het natuurlijk nog minder lullig voor ze als ik gewoon de deal had door laten gaan maar ja, daar was ik dan vorige week net iets te ongeduldig voor.

Karma's a bitch tho, ik kan degene van 4Launch vervolgens alsnog morgen pas ophalen bij het postkantoor doordat PostNL het lollig vond hem niet afgelopen vrijdag te bezorgen maar een dag later dan aangegeven, dus ik ben uiteindelijk niet eens sneller af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
GTOfire schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:44:
Ja, maar ik heb vorig jaar een 780Ti gekocht, ik ben voorlopig echt niet aan een upgrade toe :)
En ja, terugsturen kan altijd, desnoods met de wet koop op afstand in de hand, maar het is denk ik voor Azerty ook prettiger om dat extra stuk verwerking niet te hoeven doen. Al was het natuurlijk nog minder lullig voor ze als ik gewoon de deal had door laten gaan maar ja, daar was ik dan vorige week net iets te ongeduldig voor.

Karma's a bitch tho, ik kan degene van 4Launch vervolgens alsnog morgen pas ophalen bij het postkantoor doordat PostNL het lollig vond hem niet afgelopen vrijdag te bezorgen maar een dag later dan aangegeven, dus ik ben uiteindelijk niet eens sneller af :')
Een hele 780Ti? Mhm 't zou iets beter werken dan mijn 780 maar je haalt echt geen max fps op dat scherm met veel schermen... Tijd voor een nieuwe :P
^^^^^^^^ geen idee wat ik daar aan het denken was, te moe om aan te passen...

[ Voor 3% gewijzigd door ManIkWeet op 29-08-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
na wat probleempjes toch alles werkend gekregen het ziet er zeer mooi uit.

[ Voor 119% gewijzigd door Clini op 30-08-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ik heb mijn scherm ook ontvangen, helaas ben ik tot zondagavond niet bij het scherm... En maandag weer vroeg mijn bed uit...
Ach zondag gaat een goede tijd zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Zal eens tijd worden ook :o Laat even weten wat je er van vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Avioto schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:14:
Zal eens tijd worden ook :o Laat even weten wat je er van vind!
Nou als ik van een Asus VH222D kom kan het haast niet slecht zijn toch? :P Meer op zondagavond :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
Ik heb de monitor vandaag ook binnen. En ik kwam van dit af: pricewatch: Samsung Syncmaster T200HD Zwart Wat een superding! De 'power-button' doet er alleen heel lang over om van modus te wisselen. Op fe filmpjes lijkt dit echt veel sneller te gaan. Maar verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
Ja het switchen met de turbo knop duurt idd even dat heb ik ook gemerkt. Verders op de driver issues na geen problemen meer tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Gewoon een vraagje, waarom zou je van 144hz af willen? Vanwaar dat actief switchen naar andere fps standen? Behalve ULMB dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk alleen dat m'n videokaart 10 graden warmer is in idle als ik hem op 144 laat staan ipv 120 of 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Het is natuurlijk al snel een superding als je van een 20-inch Samsung schermpje afkomt, het is een heel ander verhaal als je een 27 inch EIZO of DELL gewend bent.

Uit de testen blijkt dat de kleur-weergave nou niet echt geweldig is, en de instellingen marginaal zijn. Ik heb het scherm zelf niet dus ik heb daar ook geen oordeel over.

Ik vind zelf het veschil te klein tussen een 60/120/144hz scherm om er zoveel geld voor neer te tellen. Zelf draai ik met een oude LG-27inch TN panel met 2mms en dat is superstrak zonder lag en tearing. Ze hebben een testje staan op youtube waar 5 van 6 gamers niet eens het veschil merkten tussen een 60/120hz scherm.

maw. als je een snelle pc hebt en Windows is goed geconfigureerd met de games op een SSD is het veschil minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
Ik weet niet welke testen jij heb gezien maar alle reviews zijn het er toch wel over eens dat dit zowat de beste tn paneel is kwa kleur weergave en zelfs budget ips panelen bij beent.
De instelling zijn idd marginaal maar is ook niet echt nodig als die out of the box al goed is.
De kijkhoeken zijn ook niet best maarja het blijft een tn paneel natuurlijk en voor een gamer ook niet belangrijk want je zit er toch recht voor.
Over het wel of geen verschil zien tussen de verschillende refresh rates is allemaal persoonlijk ik zie het wel heel duidelijk zelfs.

[ Voor 33% gewijzigd door Clini op 31-08-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:32:
Ik merk alleen dat m'n videokaart 10 graden warmer is in idle als ik hem op 144 laat staan ipv 120 of 60.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Als je het scherm op standaard zet 60hz wordt hij dan ook 10 graden warmer ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
RoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:38:
Het is natuurlijk al snel een superding als je van een 20-inch Samsung schermpje afkomt, het is een heel ander verhaal als je een 27 inch EIZO of DELL gewend bent.

Uit de testen blijkt dat de kleur-weergave nou niet echt geweldig is, en de instellingen marginaal zijn. Ik heb het scherm zelf niet dus ik heb daar ook geen oordeel over.

Ik vind zelf het veschil te klein tussen een 60/120/144hz scherm om er zoveel geld voor neer te tellen. Zelf draai ik met een oude LG-27inch TN panel met 2mms en dat is superstrak zonder lag en tearing. Ze hebben een testje staan op youtube waar 5 van 6 gamers niet eens het veschil merkten tussen een 60/120hz scherm.

maw. als je een snelle pc hebt en Windows is goed geconfigureerd met de games op een SSD is het veschil minimaal.
Wat een onzin. Het verschil tussen m'n crt boven de 100hz en m'n lcd op 60 is als dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Dat is geen onzin. Dat is heel persoonlijk. Voor jou is dat verschil groot. Voor mij is het verschil aanwezig, maar op 60hz net zo speelbaar als op 120/144hz. Het is maar net waar je waarde aan hecht natuurlijk. Maar om het direct als onzin te bestempelen is te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ze hebben een testje staan op youtube waar 5 van 6 gamers niet eens het veschil merkten tussen een 60/120hz scherm.
Als je naar een video kijkt, of kijkt naar een spel zonder dat je hem bestuurd is de kans dat je verschil ziet inderdaad klein, als je echter zelf de controle hebt merk je altijd een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
ManIkWeet schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

Als je naar een video kijkt, of kijkt naar een spel zonder dat je hem bestuurd is de kans dat je verschil ziet inderdaad klein, als je echter zelf de controle hebt merk je altijd een verschil.
Je leest niet goed, ik heb niet over naar een game kijken maar het zelf spelen op een 120hz scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
RoaDHouse schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

Je leest niet goed, ik heb niet over naar een game kijken maar het zelf spelen op een 120hz scherm.
Casual gamers of pro gamers? Met hardware die daadwerkelijk de 120 fps haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Als ik BlackOps2 speel op mijn scherm draait het super met 60hz zonder lag,tearing of wat dan ook, daar gaat een 144hz scherm nix meer aan toevoegen.

Maar speel ik Ghost dan is het ander verhaal (laggy spel), ik ga er dan vanuit dat het een verbetering is.

Dat neemt niet weg dat mijn volgende scherm ook een 120/144hz zal zijn, alleen al om het feit dat slecht ontwikkelde games dan beter gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
ManIkWeet schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Casual gamers of pro gamers? Met hardware die daadwerkelijk de 120 fps haalt?
Casual gamers.

Op youtube staan wel filmpjes waar ze een testje doen, ik heb alleen geen zin om die op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

. Ze hebben een testje staan op youtube waar 5 van 6 gamers niet eens het veschil merkten tussen een 60/120hz scherm.

Hier is die uitslag dan alleen weer heel anders:

http://nl.hardware.info/t...aming-wat-is-het-verschil

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Ook al zijn er een miljoen gamers die geen verschil zien tussen 60 of 120/144 Hz, dan zou mij dat nog niks uitmaken. Ik zie zeer duidelijk verschil en uiteindelijk is dat waar het mij om gaat. Ik ga deze monitor gebruiken, dus wat kan het mij uitmaken dat al die andere gamers geen verschil zien? :p

Gewoon zelf kijken of je verschil ziet, ja of nee, en daarop baseren of je de monitor het geld waard vindt of niet. Voor mij is dit een zeer duidelijke JA! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Er zijn ook miljoenen mensen tevreden met 720/900p@30hz die zweren dat het aan alle kanten scientifically proven is dat je er geen klap van merkt als het meer is dan dat. En wellicht zien zij oprecht geen verschil, maar legio mensen wel en voor hen is dit scherm ideaal. Ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om erop te gamen tot nu toe, vanavond een potje racen met de Assetto Corsa league wordt de eerste langere sessie.

Splinter Cell Blacklist heb ik alleen ff snel opgestart en vervolgens trekt ook zelfs een 780Ti maar net 55 FPS op 1440p met alles op Ultra :')
Dus ja, ergens een beetje domper dat de combinatie van 1440p en > 60hz meer kracht vereist dan een toch vrij lompe en dure GPU aankan, maar goed dat wist ik van tevoren eigenlijk wel. Het 144hz gedeelte is vooral voor games waar de FPS idd zo hoog ligt, en de G-Sync is om ook alles boven de 40 vloeiend te houden alsof het 60 is op een normaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Mensen, ben nu toch tegen mijn eerste probleempje aangelopen met deze monitor. Als ik hem uit zet voor een bepaalde tijd (uurtje of 2) en dan weer aanzet, is de ULMB gedeactiveerd en ik kan deze dan niet meer aanzetten. Ook niet als G-Sync uit staat (uiteraard omdat deze twee niet samen gaan).

Hoe komt dit? Als ik mijn pc opnieuw opstart doet ULMB het wel gewoon weer.

EDIT: Computer opnieuw opgestart en ULMB doet het niet meer... Monitor staat op 120 Hz, andere monitor (60 Hz) is uitgeschakeld (zowel fysiek als in de Windows screen resolution opties) en G-Sync staat nog steeds uit. Help aub, hoe krijg ik de ULMB weer aan?

EDIT EDIT: Ik kan nu ook niet meer de Hz veranderen van 120 naar 144 of 60...

EDIT EDIT EDIT: Ook G-Sync is nu verwijderd als optie uit de Nvidia Control Panel. Is mijn monitor stuk aan het gaan? Is er iets mis met mijn grafische kaart (780 Ti)???

[ Voor 40% gewijzigd door FramesPerSecond op 31-08-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
FramesPerSecond schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:59:
Mensen, ben nu toch tegen mijn eerste probleempje aangelopen met deze monitor. Als ik hem uit zet voor een bepaalde tijd (uurtje of 2) en dan weer aanzet, is de ULMB gedeactiveerd en ik kan deze dan niet meer aanzetten. Ook niet als G-Sync uit staat (uiteraard omdat deze twee niet samen gaan).

Hoe komt dit? Als ik mijn pc opnieuw opstart doet ULMB het wel gewoon weer.

EDIT: Computer opnieuw opgestart en ULMB doet het niet meer... Monitor staat op 120 Hz, andere monitor (60 Hz) is uitgeschakeld (zowel fysiek als in de Windows screen resolution opties) en G-Sync staat nog steeds uit. Help aub, hoe krijg ik de ULMB weer aan?

EDIT EDIT: Ik kan nu ook niet meer de Hz veranderen van 120 naar 144 of 60...
Stekker tijdje uit het scherm?
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste