• Micha89
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-08-2021
ManIkWeet schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 02:08:
Hmm, ik begin haast te geloven dat ik mijn order bij de Informatique niet had moeten annuleren, 24 uur levertijd terwijl Azerty nog altijd onbekend is...
Naja 't is toch €50... Oh de achterafjes...
Ja ik kwam er dus ook achter dat desktopshop gewoon informatique is nadat ik mijn track n trace code kreeg met de afzender, nu staat inderdaad ook informatique in de pricewatch. Vandaag na 5en komt ie binnen bij mij, aftellen duurt lang 8)7

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Tja.. Ik heb nog een 580 gtx.

Nvidia
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20111207025751/mysims/images/2/2d/YUNO.png
Yu no support my card for Gsync?

• harkodeharker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 16:41
Alternate geeft zojuist aan dat eind volgende week ruim voldoende voorraad binnenkomt om alle backorders uit te leveren. Iedereen die hem dus op dit moment bij Alternate open heeft staan, zit goed.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

3x 670GTX 4GB.

Als bovenstaande niet genoeg power is, naja dan maar 3 nieuwen bestellen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Ferluci92 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:07:
Tja.. Ik heb nog een 580 gtx.

Yu no support my card for Gsync?
Displayport?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
|:( Dat ook nog 8)7 haha. Ik zal wel is moeten upgraden:p, aangezien mijn pc een 4 jaar oud is:)

• jelnie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-03-2019
Er is er weer een beschikbaar bij 4launch.nl:
https://www.4launch.nl/sh...27---dp--usb-hub/tweakers

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 18:27

wootah

They see me trollin'

Al weer weg. Maar voor de 4 die hem hebben besteld bij 4launch (zoals ik), zou hij morgen binnen moeten komen daaro. :)

• jelnie
Nog steeds geen bericht van Azerty over hun levering...
Hoop er nog mee te kunnen spelen voordat school begint...

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Ferluci92 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

|:( Dat ook nog 8)7 haha. Ik zal wel is moeten upgraden:p, aangezien mijn pc een 4 jaar oud is:)
Hmm je zou een hele goedkope kaart kunnen kopen alleen voor de DP geloof ik... Ja of upgraden :)

• Dorustr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 20:41
Het gaat er om volgens mij dat hij geen g-sync kan gebruiken omdat het maar enkele kaarten ondersteunt.

Ik heb nu de monitor een dag en ben zeer onder de indruk de kleuren zijn zelfs beter dan mijn vorige monitor LG ips 27ea73 alleen het is wel erg gelig wat eerder al is gezegd.

G-sync werkt perfect alleen wanneer ik deze aanzet in de nvidia instellingen verdwijnt mijn sli optie en wanneer ik alleen sli aanzet zie ik weer geen g-sync optie :(:(

de monitor is echt een aanrader als je een hardcore gamer bent anders zal ik toch voor iets anders kiezen

• Clini
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04 12:58
Voor die gelige kleur zou je mischien die calibraite moeten gebruiken die Avioto ook heeft gebruikt was volgens hem een hele verbetering.

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Jep. het blijft een TN paneel natuurlijk, maar het ziet er prima uit.
Alle info staat in de openingspost.

Steam/XBL: Avioto

• Dorustr
het klopt dat het een tn paneel is maar als je kijkt op de kleuren tempratuur van hardware info dan zijn ze beter dan bijna elke ips paneel op het moment ik kan het fout hebben hoor :;p

hoe bedoel je calibraite ? in de instellingen van de beeldscherm zelf ?

• Avioto
Ik heb 3 IPS panelen naast de Swift staan en die vind ik toch wel mooier hoor. Maar de Swift is prachtig voor een TN paneel.

Je kan een ICC profiel installeren, gecalibreerd door TFT Central. Zoals ik al zei, alles staat in de openingspost ;)

• ImWicked
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik heb mijne ontvangen van informatique (binnen 12 uur) en geen coilwhine dit keer!
Bij Alternate geannuleerd en krijg mijn geld terug.

:D
Avioto schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:37:
Ik heb 3 IPS panelen naast de Swift staan en die vind ik toch wel mooier hoor. Maar de Swift is prachtig voor een TN paneel.

Je kan een ICC profiel installeren, gecalibreerd door TFT Central. Zoals ik al zei, alles staat in de openingspost ;)
Ik heb dat profiel geinstalleerd maar ik zie niet erg veel verschil.
Hoe heb jij Brightness, Contrast, Color Temp. en OD ingesteld?
Gebruik je f.lux?
Ik vertrouw namelijk op je kennis over kleuren :9

[ Voor 66% gewijzigd door ImWicked op 14-08-2014 18:04 ]

• Avioto
ImWicked schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:41:
Ik heb dat profiel geinstalleerd maar ik zie niet erg veel verschil.
Hoe heb jij Brightness, Contrast, Color Temp. en OD ingesteld?
Gebruik je f.lux?
Ik vertrouw namelijk op je kennis over kleuren :9
Haha nou mijn kennis is behoorlijk gelimiteerd :P

Mijn settings:
Brightness 50
Contrast: 50
Color temp > user mode: R = 98 > G = 96 > B =100
OD: Extreme

Ik gebruik geen f.lux nee.

Dit zijn zeker niet de perfecte settings ofzo, uiteindelijk zal je toch zelf met de settings moeten spelen om een resultaat te krijgen waar jij mee tevreden bent. DIt is gewoon mijn persoonlijke voorkeur.

Oh, en veel plezier met je monitor! d:)b

Edit2: Weet je zeker dat het profiel goed geinstalleerd is? Je zou zeker een verschil moeten zien, probeer het eens uit en aan te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Avioto op 14-08-2014 18:26 ]

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Alternate geeft nu 3 to 5 werkdagen aan.. Toch de 18e? :)

• ManIkWeet
Avioto schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:20:
[...]

Haha nou mijn kennis is behoorlijk gelimiteerd :P

Mijn settings:
Brightness 50
Contrast: 50
Color temp > user mode: R = 98 > G = 96 > B =100
OD: Extreme

Ik gebruik geen f.lux nee.

Dit zijn zeker niet de perfecte settings ofzo, uiteindelijk zal je toch zelf met de settings moeten spelen om een resultaat te krijgen waar jij mee tevreden bent. DIt is gewoon mijn persoonlijke voorkeur.

Oh, en veel plezier met je monitor! d:)b

Edit2: Weet je zeker dat het profiel goed geinstalleerd is? Je zou zeker een verschil moeten zien, probeer het eens uit en aan te zetten.
Ik had in een review gelezen dat de Extreme overdrive ernstige problemen gaf mbt motion blur, het was "teveel". Dat terwijl normale overdrive wel als goed werd geprezen door die review.

• Avioto
ManIkWeet schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:
[...]

Ik had in een review gelezen dat de Extreme overdrive ernstige problemen gaf mbt motion blur, het was "teveel". Dat terwijl normale overdrive wel als goed werd geprezen door die review.
Heb je een linkje?

Ik zal eens kijken of ik verschil merk :)

Edit: Oh, ik denk dat je de review van TFT central bedoel.

Woohoo nog een edit:
With OD now turned up to the maximum 'Extreme' setting you can see that the overall response times remained very similar to the 'Normal' setting with some minor improvement. We achieved an average 2.4ms G2G response time here although much larger overshoot was now present. The overdrive impulse is too aggressive in this mode and it is leading to far too much overshoot. In practice there is basically no change to responsiveness, but a noticeable dark trail is now present across many colour transitions. The normal mode seems optimum on this screen, and extreme should probably be avoided.
Apart!

[ Voor 49% gewijzigd door Avioto op 14-08-2014 20:20 ]

• ManIkWeet
Avioto schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:11:
[...]

Heb je een linkje?

Ik zal eens kijken of ik verschil merk :)

Edit: Oh, ik denk dat je de review van TFT central bedoel.

Woohoo nog een edit:

[...]

Apart!
Naja zeg, heb jij je antwoord nog voordat ik je comment las! :) Maar ja is dus wel goed om te weten dat "extreme" niet veel toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelpex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:42
Ik heb mijn pre-order bij Alternate geannuleerd.
En meteen bij Informatique besteld!
Blijkbaar heb ik de laatste want daarna was hij meteen niet meer op voorraad! :D
Morgen heb ik hem! :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorustr
Dat is mooi geniet er van !!!

Ik heb een probleem gekregen ik heb een ICC profiel van TFT Central geinstalleerd zoals aviato heeft gepost dit heeft wel betere kleur afgegeven volgens mij nadat ik dit heb gedaan en crysis 3 heb opgestart begon het scherm heel raar te doen ik kreeg 1 fps en daarna ging het beeld op zwart en kon het niet terug krijgen nu weet ik niet of dit door de profiel komt of door windows 8.1 na een reboot waren er updates beschikbaar en deze heb ik ook gedownload en toen werkte weer alles perfect..... ik hoop dat dit door de windows update komt en niet door iets anders

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Dorustr schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:23:
Dat is mooi geniet er van !!!

Ik heb een probleem gekregen ik heb een ICC profiel van TFT Central geinstalleerd zoals aviato heeft gepost dit heeft wel betere kleur afgegeven volgens mij nadat ik dit heb gedaan en crysis 3 heb opgestart begon het scherm heel raar te doen ik kreeg 1 fps en daarna ging het beeld op zwart en kon het niet terug krijgen nu weet ik niet of dit door de profiel komt of door windows 8.1 na een reboot waren er updates beschikbaar en deze heb ik ook gedownload en toen werkte weer alles perfect..... ik hoop dat dit door de windows update komt en niet door iets anders

Gr
crysis 3 moet gewoon werken met een ICC profiel. Ik heb zelf zo'n calibratie tool en gebruik al jaren een gecalibreerde monitor zonder problemen met spellen :)
Wel weet ik dat Crysis 3 het ICC profiel reset, dan is er dus geen ICC profiel geactiveerd. Met de calibratie tool die ik heb zit in de software een soort van enforcer die er voor zorgt dat het ICC profiel weer geset word.
Ook just cause 2 heeft hier last van trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Laatst online: 05-09 22:16
Voor die 50 euro korting bij Azerty moet ik toch ineens erg veel geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

FramesPerSecond schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:23:
Voor die 50 euro korting bij Azerty moet ik toch ineens erg veel geduld hebben...
Feeling the same... maar aan de andere kant wacht ik al ruim een half jaar op dit ding dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat we tot eind augustus moeten wachten, als Azerty de schermen begin volgende week zal krijgen hadden we dat al geweten lijkt me. Levertijd staat nog steeds op 'langer dan 12 dagen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ManIkWeet schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:16:
Naja zeg, heb jij je antwoord nog voordat ik je comment las! :) Maar ja is dus wel goed om te weten dat "extreme" niet veel toevoegt
Ik heb een poosje Watch Dogs en Planetside 2 gespeeld met OD op Normal en Extreme en ik kan echt geen verschil ontdekken. Dan moet je meetapparatuur hebben zoals TFT Central geloof ik. Ik laat het maar gewoon op Normal :)

Misschien is het leuk om een google doc bij te houden met de favoriete settings van iedereen.
Maarjah, dan moeten de winkels wel een keer die monitoren gaan verzenden |:(
Dorustr schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:23:
Ik heb een probleem gekregen ik heb een ICC profiel van TFT Central geinstalleerd zoals aviato heeft gepost dit heeft wel betere kleur afgegeven volgens mij nadat ik dit heb gedaan en crysis 3 heb opgestart begon het scherm heel raar te doen ik kreeg 1 fps en daarna ging het beeld op zwart
Wootah heeft helemaal gelijk. Ik denk toch dat het probleem bij je videokaart ligt, omdat je ook al die problemen had met SLI en G-Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

mail van 4launch:
U heeft een Asus LED Monitor PG278Q 27", DP, USB Hub, G-Sync in bestelling staan.
De verwachte leverdatum valt op het moment van schrijven op aankomende dinsdag.
Op het moment dat hij binnen is kunt u hem dezelfde dag nog afhalen waarvan u via de mail nog een bevestiging ontvangt.
Wenst u hier op te wachten?
dus ja, die 4 die al onderweg waren van de leverancier zijn ergens van de vrachtwagen gevallen lijkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImWicked
Ik vind het wel erg jammer dat G-Sync niet werkt als je niet fullscreen bent.
Dat betekent dus dat je geen andere schermen kan gebruiken als je G-Sync wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
ImWicked schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:11:
Ik vind het wel erg jammer dat G-Sync niet werkt als je niet fullscreen bent.
Dat betekent dus dat je geen andere schermen kan gebruiken als je G-Sync wil...
Ja das inderdaad jammer, ik gebruik alsnog wel mijn 2e scherm, maar dan meer om shit bij de houden en te monitoren terwijl ik een game speel.

@Dorustr Ik heb zelf inmiddels meerdere ervaringen gehad dat als Vsync nog aan stond in-game dat ik erg veel last had van haperingen of vastlopers in het menu, na het uitschakelen werkte het perfect, wellicht ook iets om even naar te kijken (draai ook SLI overigens).

@de rest, ik had er ook 1 gereserveerd bij 4launch en Azerty, bij beide heb ik sinds vandaag mijn order geannuleerd aangezien ik em al binnen heb van informatique/desktopshop, dus wellicht weer een mogelijkheid voor iemand anders om em eerder te krijgen ;)

Ter afsluiting, mijn potjes CS:GO gaan in ieder geval al een stuk beter haha, wat een scherm. Ik moet wel zeggen dat ik overstap van een laggy IPS scherm bedoeld voor grafisch design en fotografie, dus dat verschil in input lag alleen al maakt 't het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Avioto schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:09:
Wootah heeft helemaal gelijk. Ik denk toch dat het probleem bij je videokaart ligt, omdat je ook al die problemen had met SLI en G-Sync.
Ik denk eerder problemen met de driver, misschien een clean install daarvan?
wootah schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:22:
mail van 4launch:

[...]

dus ja, die 4 die al onderweg waren van de leverancier zijn ergens van de vrachtwagen gevallen lijkt. :(
Nou dat hoop ik niet, denk niet dat ze erg mooi aankomen dan ;)
Maarja, ik hoop dat Azerty, ondanks onbekende levertijd, ook dinsdag de schermen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
ManIkWeet schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:33:
[...]

[...]

Nou dat hoop ik niet, denk niet dat ze erg mooi aankomen dan ;)
Maarja, ik hoop dat Azerty, ondanks onbekende levertijd, ook dinsdag de schermen heeft...
Ik denk dat die automatische mailtjes gewoon standaard zijn, m.b.t. de onbekende levertijd. Denk dat ze dit zo ingesteld hebben bij orders die langer dan een week nodig hebben. Bij persoonlijk contact hebben ze bij meerdere mensen aangegeven dat het de 18e binnen zou komen althans.

Maar goed, ik duim voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImWicked
Micha89 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:32:
[...]

Ja das inderdaad jammer, ik gebruik alsnog wel mijn 2e scherm, maar dan meer om shit bij de houden en te monitoren terwijl ik een game speel.
Bij mij is mijn tweede scherm zwart als ik full screen GSync draai. Is bij jou de LED rood? Die geeft aan dat GSync draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
ImWicked schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:35:
[...]

Bij mij is mijn tweede scherm zwart als ik full screen GSync draai. Is bij jou de LED rood? Die geeft aan dat GSync draait.
Oh totaal geen last van, inderdaad is mijn led gewoon rood, ik kan mijn 2e scherm prima gebruiken zowel in G-sync als in ULMB stand, ook mixed refresh rate werkt prima.

Mijn 2e scherm is ook verbonden met mijn bovenste primaire GPU dmv Dual-Link DVI en de Swift uiteraard dmv DP.

2x 780GTX in SLI, voor de rest de nieuwste drivers, 340.52 en Geforce Experience.

Geen idee hoe het komt, wellicht even een clean driver install zoals ook eerder is aangegeven? Anders misschien even een andere output op je kaart proberen indien mogelijk..

Edit: ik heb geloof ik al eens eerder iets gelezen over het niet kunnen gebruiken van een 2e scherm, weet even niet of dat icm SLI was, maar daar is later ook op gereageerd dat het wel zou moeten werken na een driver update of zo.. Kan het even niet meer vinden. Anyway, het moet dus mogelijk zijn, ik dacht dat je gewoon bedoelde dat je vanuit full-screen verplicht bent om te switchen naar desktop, wat ik persoonlijk al redelijk hinderlijk vind :9

[ Voor 21% gewijzigd door Micha89 op 15-08-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ManIkWeet schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:33:
Jep, dat bedoelde ik eigenlijk ook ;)
ImWicked schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:35:
Je hoort inderdaad geen zwart scherm te hebben. Ik heb in totaal 4 schermen en de andere 3 doen het prima als ik game op de Swift.

In de review van TFT central staat nog iets interessants:
You are able to reduce the motion blur even more through the use of the LightBoost strobed backlight which we talked about in depth in our article about Motion Blur Reduction Backlights.
En dat artikel linkt dan weer naar een guide op Blurbusters: http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Ik heb het geprobeerd, maar als ik het doe gaat het scherm op zwart. Windows herkent het nog wel, maar de resolutie is maximaal 1920x1080. Ik krijg het niet meer aan de praat, alleen als ik de app van ToastyX gebruik om het weer te verwijderen. Als iemand dit ook zou kunnen testen, graag. Zorg wel dat je een 2de monitor hebt als het misgaat. Gebruik op eigen risico dus.

Ik ga kijken of ik het op een andere manier kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
Avioto schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:27:
[...]

Jep, dat bedoelde ik eigenlijk ook ;)

[...]

Je hoort inderdaad geen zwart scherm te hebben. Ik heb in totaal 4 schermen en de andere 3 doen het prima als ik game op de Swift.

In de review van TFT central staat nog iets interessants:

[...]

En dat artikel linkt dan weer naar een guide op Blurbusters: http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Ik heb het geprobeerd, maar als ik het doe gaat het scherm op zwart. Windows herkent het nog wel, maar de resolutie is maximaal 1920x1080. Ik krijg het niet meer aan de praat, alleen als ik de app van ToastyX gebruik om het weer te verwijderen. Als iemand dit ook zou kunnen testen, graag. Zorg wel dat je een 2de monitor hebt als het misgaat. Gebruik op eigen risico dus.

Ik ga kijken of ik het op een andere manier kan doen.
Jij bent nu de oudere vorm, lightboost, aan het gebruiken. Deze guide is voor schermen zoals de asus VG248QE, die niet standaard de Gsync module hebben. Je kan bij de Swift gewoon built-in ULMB gebruiken, dit is hetzelfde principe maar dan hardwarematig out of the box.

Dit zet je aan vanuit OSD, ik geloof dat je Gsync dan uit moet zetten in driver.

Edit: nee ik heb het al, Gsync hoeft niet uit, dit gebeurd automatisch. Je moet je monitor alleen op een refreshrate instellen waarbij ULMB kan werken, dus 120Hz on the fly, of 100/85 handmatig via control panel.

Persoonlijk vond ik het in CS niet perse beter dan Gsync waarbij ik geen tearing heb, moet er misschien nog ff aan wennen of andere games testen die 120 fps steady kunnen halen.

Overigens werkt de juiste ULMB dus wel met meerdere schermen, je kunt het vinden onder de 'Image' optie in het OSD. Als je de monitor dus op 144 of 60hz hebt staan, dan is die optie ook grayed-out.

[ Voor 21% gewijzigd door Micha89 op 15-08-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Micha89 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:28:
[...]

Jij bent nu de oudere vorm, lightboost, aan het gebruiken. Deze guide is voor schermen zoals de asus VG248QE, die niet standaard de Gsync module hebben. Je kan bij de Swift gewoon built-in ULMB gebruiken, dit is hetzelfde principe maar dan hardwarematig out of the box.
Ah ok. Zoals in de review beschreven stond leek het net alsof je dit kan doen plus 144hz en G-sync, maar dat zal dan wel niet. Ik wil G-sync en 144hz refreshrate niet opgeven, dus dan houd het op ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Avioto schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:40:
[...]

Ah ok. Zoals in de review beschreven stond leek het net alsof je dit kan doen plus 144hz en G-sync, maar dat zal dan wel niet. Ik wil G-sync en 144hz refreshrate niet opgeven, dus dan houd het op ;)

Thanks!
Het lijkt mij een extra "feature" die eigenlijk alleen er bij zit omdat je ook 3d kan doen met dit scherm... Ze hebben alleen een iets mooiere, officiële oplossing die ze verkopen deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Remi schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:06:
[...]

Feeling the same... maar aan de andere kant wacht ik al ruim een half jaar op dit ding dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. :)
Precies!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Draait er hier iemand de Swift op 1 GTX 780(Ti)? Zo ja, hoeveel fps draai je? (Ik weet dat Gsync de fps minder relevant maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Arniebomba schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:50:
Draait er hier iemand de Swift op 1 GTX 780(Ti)? Zo ja, hoeveel fps draai je? (Ik weet dat Gsync de fps minder relevant maakt)
Ik heb 2 x 780ti in SLI, maar de monitor heeft geen effect op de framerate hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Nee weet ik. Maar door Gsync zijn de minimum fps (60) niet heel belangrijk meer. Daar doelde ik op, maar ben toch benieuwd! Zou je er eens 1 willen ontkoppelen en dan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Gsync = vsync die ook werkt als je de 60 (of 120,144) niet haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Dat is niet helemaal waar, maar ik begrijp wat je er mee bedoelt. Wat Gsync is/doet, is de meeste nu wel bekend.
Ik ben gewoon even benieuwd hoe een gtx780(Ti) het doet op de Swift en (voor de geluksvogels met een sli opstelling) hoe zich dat uit ten opzichte van een sli opstelling.

Edit: Inmiddels al wat benchmarks bekeken voor één gtx780.
BF4 op ultra 0xAA is ongeveer 80fps
Tomb raider ultr is ongeveer 55 fps
CoD voluit is ongeveer 110fps

[ Voor 23% gewijzigd door Arniebomba op 17-08-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Arniebomba schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 08:26:
Dat lijkt me wel heel laag. Ik haal rond de 110 fps met Tomb Raider met 1 kaart.
In BF4 haal ik 90 gemiddeld.

Maar ik zou inderdaad gewoon benchmarks op internet kijken, het liefst benchmarks gemaakt met jou specifieke kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Avioto schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:57:
[...]

Dat lijkt me wel heel laag. Ik haal rond de 110 fps met Tomb Raider met 1 kaart.
In BF4 haal ik 90 gemiddeld.

Maar ik zou inderdaad gewoon benchmarks op internet kijken, het liefst benchmarks gemaakt met jou specifieke kaart ;)
Naja ik denk dat dat minimalen zijn, ik haal Tomb Raider Ultra gewoon 60fps op 1080p maar als ik héél dicht bij het haar zit dat zakt ie naar verdrietigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Haha ja dat is waar. Dat Tressfx werkt niet optimaal op Nvidia kaarten geloof ik. Ik zet het gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan-f
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik wil drie van deze monitoren gaan aansturen met 2x GTX 780 SLI. Hoe gaat dat in zijn werk met die displayport-aansluitingen? Levert het nog complicaties op met Gsync, de refreshrate en de resolutie op 2560x1440?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04 12:58
milan-f schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:37:
Ik wil drie van deze monitoren gaan aansturen met 2x GTX 780 SLI. Hoe gaat dat in zijn werk met die displayport-aansluitingen? Levert het nog complicaties op met Gsync, de refreshrate en de resolutie op 2560x1440?
Om 3 van deze monitoren aan te sturen heb je ook 3 videokaarten nodig anders ken je geen gebruik maken van de g-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Arniebomba schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 08:26:
Dat is niet helemaal waar, maar ik begrijp wat je er mee bedoelt. Wat Gsync is/doet, is de meeste nu wel bekend.
Ik ben gewoon even benieuwd hoe een gtx780(Ti) het doet op de Swift en (voor de geluksvogels met een sli opstelling) hoe zich dat uit ten opzichte van een sli opstelling.

Edit: Inmiddels al wat benchmarks bekeken voor één gtx780.
BF4 op ultra 0xAA is ongeveer 80fps
CoD voluit is ongeveer 110fps
Ik heb sinds afgelopen donderdag ook het scherm! :) met een MSI gtx 780 OC en speel BF4 en COD zonder problemen. Heb hem wel op 120hz staan zodat het bureablad automatisch op ULMB schakelt. (werkt niet met 144hz) Het verbaasd me eigenlijk dat het verschil tussen 1080 en 1440 in FPS bijna in geen enkel spel veel gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Nice!
Op hoeveel fps kom jij in BF?

Net trouwens bericht gekregen van Azerty. Daar komen de schermen volgende week pas. Daar schaf ik hem dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
Zo uit me hoofd rond de 90-100, zal vanvond even testen zit nu op werk. Nog voorkeuren voor een map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke is dat je de dipjes niet meer op merkt en geen tearing krijgt, voordeel G-sync., je kunt dus bf4 game prima op ultra zetten met dipjes richting de 60fps.
ManIkWeet schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:17:
Hmm ik denk niet dat dit scherm echt populair gaat worden...
Genoeg 144hz schermen beschikbaar voor een derde van de prijs... wel 1080p maar alsnog...
Daarbij moet je een monster computer (€2000+) hebben voor de volle 144fps...
En je betaald een vermogen voor 3 letters: RoG
Verkeerd gedacht, het scherm is nu behoorlijk populair, en je betaald maar een klein beetje voor ROG en wat meer voor g-sync. Verder is een systeem va 1000 euro ook wel voldoende.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan-f
Clini schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 01:31:
[...]

Om 3 van deze monitoren aan te sturen heb je ook 3 videokaarten nodig anders ken je geen gebruik maken van de g-sync.
Dank voor je reactie, Clini. Dacht al dat ik het ergens had gelezen.
Ik zie meerdere mensen met twee of meer monitoren werken.
Als je een Swift neemt en twee andere (aangesloten op één GTX780 in SLI met een andere). Kun je dan Gsync gebruiken op de Swift en de andere twee gewoon zonder laten draaien?
Kun je beter een 27" met de hoge refreshrate nemen of met de hoge resolutie? Welke van de twee opties gaat het minst conflicteren en maakt het mogelijk om multimonitor games te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
playing33 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:11:
Zo uit me hoofd rond de 90-100, zal vanvond even testen zit nu op werk. Nog voorkeuren voor een map?
Neuh. Als je een paar Maps wilt die je zelf al wilt gaan spelen wilt bekijken zou dat al top zijn. Voor mij even de afweging wel of niet toch sli te gaan.

Net Alternate aan de lijn gehad. Komt vandaag voldoende op voorraad.

[ Voor 13% gewijzigd door Arniebomba op 18-08-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Arniebomba schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:29:
[...]
Ik hoop dat hetzelfde opgaat voor Azerty. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Yup! Net bericht van Azerty dat ik mijn scherm op kan komen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Arniebomba schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:17:
Geinig, het enige dat ik krijg van Azerty is deze 1e laag "customer support":
Beste ManIkWeet,

Hierbij willen we u graag op de hoogte houden van de actuele levertijden van het volgende artikel
uit uw order 111111-1

Het artikel betreft de
721410 - ASUS RoG Swift PG278Q - LED-monitor - 27'' 2560 x 1440 - TN - 144 Hz - G-Sync - 350 cd/m2
- 1 ms - DisplayPort - USB-hub

Wordt binnen verwacht bij Azerty op:
een helaas nog onbekende leverdatum

We bieden u de volgende mogelijkheden:
1) U kunt wachten tot het artikel voor u binnen komt en dan alles in 1 keer ophalen of laten
versturen.
2) U kunt kiezen voor een alternatief product.
3) U kunt wachten tot het artikel voor u binnen komt en de reeds gereserveerde producten vast
ophalen of laten versturen. U dient bij splitsing van de order rekening te houden met een meerprijs
voor de verzendkosten.

U kunt uw keuze telefonisch (0900-2937891) doorgeven of een email sturen naar
orderupdate@azerty.nl.

Met vriendelijke groet,

Verkoop afdeling Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
ManIkWeet schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:43:
Geinig, het enige dat ik krijg van Azerty is deze 1e laag "customer support":
Ik ontving een uurtje geleden dezelfde mail.
Waarschijnlijk vissen we net buiten de boot wat betreft de voorraad die Azerty binnen heeft gekregen.
Heb maar gevraagd of men de order wilt annuleren en heb de monitor inmiddels bij Alternate besteld (de monitor staat nu op voorraad bij hun).

Had lang genoeg gewacht en begin nu wel een beetje ongeduldig te worden O-)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Arniebomba schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:17:
Helaas, ik ontving dezelfde standaard status e-mail dat er nog niks bekend was over levertijden. Nog wel een "persoonlijke" reactie van een medewerker dat ze verwachten dat er deze week nog een paar binnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik hem vandaag ga annuleren bij Azerty, nog twee weken wachten vind ik te lang. Als ze maar een paar eind deze week verwachten is de kans heel groot dat ik ook niet bij de volgende lichting zit.
Ik heb hem op 28 juli gekocht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
De enige reden dat ik op dit moment nog bij Azerty zit is dat er een 6.67% korting voor mij (en een paar anderen) is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelnie
Goed zo! Blijf annuleren bij Azerty. Dan heb ik hem sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Iemand een idee hoe lang die DP kabel is trouwens?
Als t nodig is kan ik anders meteen ff een DP kabel ergens halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Remi schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:18:
[...]

Helaas, ik ontving dezelfde standaard status e-mail dat er nog niks bekend was over levertijden. Nog wel een "persoonlijke" reactie van een medewerker dat ze verwachten dat er deze week nog een paar binnen komen. :)
Ja vanmorgen kreeg ik dat bericht ook. En ineens kreeg ik bericht dat hij klaar stond voor me. Gaat een beetje langs elkaar heen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Arniebomba schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:25:
[...]

Ja vanmorgen kreeg ik dat bericht ook. En ineens kreeg ik bericht dat hij klaar stond voor me. Gaat een beetje langs elkaar heen denk ik.
Vandaar dat ik ook zei "1e laag "customer support""... Het is zo'n standaard bericht die ze sturen om de meeste mensen hun mond te laten houden met zo min mogelijk kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
ManIkWeet schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:26:
[...]

Vandaar dat ik ook zei "1e laag "customer support""... Het is zo'n standaard bericht die ze sturen om de meeste mensen hun mond te laten houden met zo min mogelijk kosten :(
Dit soort slappe mailtjes weerhouden mij er niet van om zelf initiatief te nemen en gewoon te mailen. Ik heb nou inmiddels 4 van deze mails binnen gekregen, wat moet ik daar nou mee? ...

In ieder geval wel goed nieuws dat mensen blijven cancellen bij Azert, misschien dat ik dan toch nog dit jaar mijn monitor binnen krijg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
ManIkWeet schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:26:
[...]

Man, ik weet...het ;)
Nee inderdaad wel jammer. Verder wel te spreken over Azerty.
FramesPerSecond schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:37:
[...]

Dit soort slappe mailtjes weerhouden mij er niet van om zelf initiatief te nemen en gewoon te mailen. Ik heb nou inmiddels 4 van deze mails binnen gekregen, wat moet ik daar nou mee? ...

In ieder geval wel goed nieuws dat mensen blijven cancellen bij Azert, misschien dat ik dan toch nog dit jaar mijn monitor binnen krijg :p
Inderdaad. Ik ben er ook achteraan gegaan. Heb mijn ongenoegen geuit over de standaard opgemaakte mail reeks over de beschikbaarheid(welke kennelijk nergens op slaat aangezien ik mijn scherm vandaag binnen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
Arniebomba schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:29:
[...]

Neuh. Als je een paar Maps wilt die je zelf al wilt gaan spelen wilt bekijken zou dat al top zijn. Voor mij even de afweging wel of niet toch sli te gaan.

Das wel tof dat die daar nu ook is :)
Ik zit met alles open op ongeveer 75 en op high 95.

[ Voor 12% gewijzigd door playing33 op 18-08-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan-f
Heeft iemand een advies?

Als je een Swift neemt en twee andere (aangesloten op één GTX780 in SLI met een andere). Kun je dan Gsync gebruiken op de Swift en de andere twee gewoon zonder laten draaien?
Kun je beter een 27" met de hoge refreshrate nemen of met de hoge resolutie? Welke van de twee opties gaat het minst conflicteren en maakt het mogelijk om multimonitor games te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Ligt het aan mij of is er weinig verschil te zien met een ander 144hz scherm?
Ik heb nog een 2420z staan, en los van dat het iets scherper is (vind het geheel het zelfde weergeven als de Pb278q), vind ik de game ervaring niet heel veel beter.
Ervaren jullie dit ook of ben ik hier Remi in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
milan-f schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:19:
Heeft iemand een advies?

Ik kan dit echt niet vinden. Ik weet wel zeker dat Nvidia bezig is met een driver update zodat je makkelijk G-Sync in surround kan doen zonder dat je 3 kaarten nodig hebt (wat al absurd is natuurlijk).

Als ik surround aan probeer te zetten, geeft ie aan dat de Swift niet gaat werken. Maar ik heb 2 x een QNIX X2710 ernaast staan en dat zijn natuurlijk compleet andere monitoren (60hz, dvi, etc.). Ik zou nog even wachten totdat hier meer duidelijkheid over is. De leveringsproblemen van de Swift lijkt wereldwijd te zijn, dus dat schiet ook niet op.
Arniebomba schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:56:
Ligt het aan mij of is er weinig verschil te zien met een ander 144hz scherm?
Ik heb nog een 2420z staan, en los van dat het iets scherper is (vind het geheel het zelfde weergeven als de Pb278q), vind ik de game ervaring niet heel veel beter.
Ervaren jullie dit ook of ben ik hier Remi in?
Waarom zou er verschil zijn? Het is allebei 144hz. G-Sync maakt voor mij de game ervaring een stuk beter, vooral in shooters. Ik vind het nu heel raar om een shooter te spelen op een monitor die geen G-Sync heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate meldt vandaag dat ze hem op voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

4launch meld nu dat ze morgen hem morgen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Azerty blijft stil.

(Ik dacht ik doe mee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Avioto schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:13:

[...]

Waarom zou er verschil zijn? Het is allebei 144hz. G-Sync maakt voor mij de game ervaring een stuk beter, vooral in shooters. Ik vind het nu heel raar om een shooter te spelen op een monitor die geen G-Sync heeft.
Ja, misschien had ik er veel meer van verwacht, maar ik speel nu een dag BF4 op de Swift, maar ik zie nauwelijks verschil.
Het ziet er door de 2560x1440 resolutie, scherper uit, maar moet je eerlijk bekennen dat ik niet verbijsterd ben over het scherm. De Asus PB278Q heeft dezelfde resolutie, 60hz maar geeft het beeld mooier weer en qua game ervaring vind ik de Swift tot op heden dat scherm nog niet overstijgen.

Mijn FPS zijn met 1 GTX780DC2OC kaart overigens rond de 65. Soms daalt hij tot de 40 en soms boven de 75. Gsync doet daar uiteraard wel keurig zijn werk en zorgt voor een constant vloeiend beeld. Het speelt voor mij een beetje het zelfde als de PB278Q met adaptive Vsync aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

wootah schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:13:
Iemand een idee hoe lang die DP kabel is trouwens?
Als t nodig is kan ik anders meteen ff een DP kabel ergens halen :)
iemand? Avioto misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Metertje, hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Arniebomba schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:26:
[...]

Ja, misschien had ik er veel meer van verwacht, maar ik speel nu een dag BF4 op de Swift, maar ik zie nauwelijks verschil.
Het ziet er door de 2560x1440 resolutie, scherper uit, maar moet je eerlijk bekennen dat ik niet verbijsterd ben over het scherm. De Asus PB278Q heeft dezelfde resolutie, 60hz maar geeft het beeld mooier weer en qua game ervaring vind ik de Swift tot op heden dat scherm nog niet overstijgen.
Maar je weet toch vantevoren dat het een TN paneel is? Je vergelijkt het nu met een PLS paneel, die over het algemeen veel betere kleurweergave hebben. Je moet dit scherm negeren als je alleen films gaat kijken of met photoshop bezig bent, en ook (vind ik) als je kleur en kijkhoeken het belangrijkst vind in games.

Ik heb het gekocht om eindelijk van die tearing af te zijn. Vooral in Ubisoft games irriteerde ik me hier kapot aan.

Ik vind wel dat dit scherm te duur is. Nu ik het een paar weken in gebruik heb heb ik wel het gevoel dat ik teveel betaald heb. Uiteindelijk krijg je toch gewoon een monitor met een TN paneel en erg weinig settings. Misschien had Asus eerst beter met een budget model kunnen komen zonder al dat ROG gedoe.
Inderdaad een meter hooguit. Ik wil het graag voor je meten, maar ik heb alles vastgezet met 200 zip ties :+
Het is net lang genoeg voor mij en mijn PC staat redelijk dicht bij de Swift.

Edit: toch maar even losgerukt :P De kabel is ongeveer 180cm, stuk langer dan ik dacht dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
1.8m!? Ik wilde eerst 50cm zeggen haha

En vwb je reactie mbt het type paneel, dat klopt. Dat de kleuren minder zouden zijn, wist ik inderdaad al. Echter merk ik persoonlijk dat ik de toegevoegde waarde, wat dit scherm tot een ultieme gaming monitor zou moeten maken, minimaal vind. Maar dat is uiteraard persoonlijk. Misschien ben ik daar ook niet fanatiek/veeleisend gamer genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Arniebomba schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:06:

En vwb je reactie mbt het type paneel, dat klopt. Dat de kleuren minder zouden zijn, wist ik inderdaad al. Echter merk ik persoonlijk dat ik de toegevoegde waarde, wat dit scherm tot een ultieme gaming monitor zou moeten maken, minimaal vind. Maar dat is uiteraard persoonlijk. Misschien ben ik daar ook niet fanatiek/veeleisend gamer genoeg voor.
Jij bent vast niet iemand die zich heel erg ergert aan de kleinere dingen dan...

Tearing vind ik verschrikkelijk, anti-aliasing is een must voor mij en lage reactietijd is altijd mooi mee genomen.

ALS DAT SCHERM NOU EENS BINNEN KWAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
ManIkWeet schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:11:
[...]

Jij bent vast niet iemand die zich heel erg ergert aan de kleinere dingen dan...

Tearing vind ik verschrikkelijk, anti-aliasing is een must voor mij en lage reactietijd is altijd mooi mee genomen.

ALS DAT SCHERM NOU EENS BINNEN KWAM
Wellicht klopt dat ja.
En ach, anders neem je mijn scherm over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Arniebomba schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:19:
[...]

Wellicht klopt dat ja.
En ach, anders neem je mijn scherm over. :P
Ik kom hem halen voor €699.80 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto

Misschien is dat wel zo, maar dat moet je zelf bepalen. Je hebt in ieder geval al een koper zie ik :+

Ik heb er zelf een LG 34UM95-P onder staan om games te spelen waar sfeer het belangrijkst is en tearing niet al te erg, zoals Skyrim of Shadowrun. Ook een prachtig scherm om op te gamen, vooral vanwege de aspect ratio :) De Swift is zeker niet de ultieme game-monitor voor iedereen. Daar moeten we nog wel een paar jaar op wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/bayvq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Avioto schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:21:

[...]

Inderdaad een meter hooguit. Ik wil het graag voor je meten, maar ik heb alles vastgezet met 200 zip ties :+
Het is net lang genoeg voor mij en mijn PC staat redelijk dicht bij de Swift.

Edit: toch maar even losgerukt :P De kabel is ongeveer 180cm, stuk langer dan ik dacht dus!
200, ben je wel snel door zo'n pakje zipties heen niet? :+

maar goed 1.80m is zat gelukkig :)
je verkijkt je sowieso snel met kabellengtes. Een half metertje UTP kabel viel namelijk ook wel erg kort uit toen ik dat had gekocht. :+
wel bizar dat ik die informatie nog nergens anders heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Hahah _/-\o_
wootah schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

200, ben je wel snel door zo'n pakje zipties heen niet? :+

maar goed 1.80m is zat gelukkig :)
je verkijkt je sowieso snel met kabellengtes. Een half metertje UTP kabel viel namelijk ook wel erg kort uit toen ik dat had gekocht. :+
wel bizar dat ik die informatie nog nergens anders heb kunnen vinden.
Ja dat gaat hard :P

Inderdaad vreemd dat je het niet kon vinden. Dat zou Asus toch op hun site moeten vermelden.
Ik had het beter even kunnen meten toen ik de kabel uit de verpakking haalde, maarjah je word zo enthousiast van een nieuwe monitor he :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89

Ik begrijp je punt denk ik wel, zeker als je het al kan vergelijken met een wat snellere monitor.

Ook ik vind tearing vrij irritant en speel veel shooters waarbij een uitmuntend reactievermogen nodig is, als ik dan zoveel mogelijk kan beperken bij mijn monitor dan is het al een goede investering (dan ligt het alleen nog maar aan mijn eigen onkunde :+ ).

Bovendien, als je al een goede pc hebt dan zullen de games al wel wat vloeiender lopen denk ik, zie het eventueel ook als een investering in de toekomst, als je hardware wat verouderd is en de games veeleisender, dan zul je bij wisselende frames tussen 30-60 daar echt wel baat bij hebben.

Het is ook zo dat als je in bepaalde situaties geen haperingen of tearing ervaarde bij een bepaald spel, dat je dan ook niet veel zal merken, omdat deze monitor dat juist moet voorkomen. Als je dat eerder wel had dan kom je hiermee al een heel eind.

Persoonlijk vind ik het ook fijn om een 3D capable monitor te hebben, en dat er ULMB functionaliteit in zit. Gepaard met de resolutie vind ik mezelf geschikt voor de komende PC game generatie 8)

Edit: even voor de duidelijkheid, ik heb em nu net een weekje of zo :*) Ik ging van een traag IPS paneel met 6+ ms response time naar deze, dat was wel ff een wow-factor, ik gebruik ze naast elkaar en als ik een windows venster versleep van de een naar de ander merk je meteen dat je iets door dikke drap aan het slepen bent zodra het op de 2e monitor verschijnt 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Micha89 op 19-08-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Eindelijk binnen, uiteindelijk via Alternate besteld en Azerty maar laten waaien voor die 50 euro...
Wat mij opviel is dat in 144hz mode mijn videokaart meer volt verbruikt en ook een stuk warmer wordt.
Dwz in gewoon pc gebruik.

Nu op 60hz gezet en ja hoor volt naar beneden en temp vd vid kaart ook. Dus eigenlijk zet je deze monitor enkel op 144hz als je gaat gamen :) vandaar die turbo knop erop. wel zo handig :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Ik heb er ook een besteld (jawel bij Azerty). :P

Voor de gelukkige bezitters onder ons, is tekst op de native resolutie nog gewoon goed leesbaar? Dat kon ik nergens terug vinden in reviews. Naast gamen moet ik ook kunnen mailen etc. op deze monitor :)

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
salutem schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:03:
Nu op 60hz gezet en ja hoor volt naar beneden en temp vd vid kaart ook. Dus eigenlijk zet je deze monitor enkel op 144hz als je gaat gamen :) vandaar die turbo knop erop. wel zo handig :P
Dat is apart. Ik heb het ook gecheckt en ik heb daar geen last van.
Somers schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:37:
Voor de gelukkige bezitters onder ons, is tekst op de native resolutie nog gewoon goed leesbaar? Dat kon ik nergens terug vinden in reviews. Naast gamen moet ik ook kunnen mailen etc. op deze monitor :)
Het is prima leesbaar. Het is wel iets kleiner dan 1080p, maar zeker niet zo erg als 4K. Gelukkig kun je in browsers als Chrome makkelijk inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

4launch heeft ook weer aanbod, 2 stuks op voorraad.
Ik heb inmiddels ook al een bericht gekregen dat ik hem mag komen afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
salutem schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:03:
Eindelijk binnen, uiteindelijk via Alternate besteld en Azerty maar laten waaien voor die 50 euro...
Wat mij opviel is dat in 144hz mode mijn videokaart meer volt verbruikt en ook een stuk warmer wordt.
Dwz in gewoon pc gebruik.

Ik heb nog iets vreemders, als ik het op 60hz zet dan blijft het gelijk aan voltage/core clock tov 144hz, maar als ik hem op 120hz zet gaan wel beide omlaag.. Het scheelt dan zo'n 50 watt aan verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Micha89 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:22:
[...]

Ik heb nog iets vreemders, als ik het op 60hz zet dan blijft het gelijk aan voltage/core clock tov 144hz, maar als ik hem op 120hz zet gaan wel beide omlaag.. Het scheelt dan zo'n 50 watt aan verbruik.
Heb jij je drivers ingesteld op hoge prestaties?
Had ik gedaan en zodra ik Google Chrome opende ging ie gelijk 30% omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha89
ManIkWeet schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Nee, dat heb ik inderdaad nog gecheckt, global staat op adaptive mode, af en toe gebruik ik performance bij bepaalde specifieke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ManIkWeet schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Moet je even met je rechtermuisknop op je chrome shortcut klikken, naar properties (of eigenschappen) gaan en achter Target dit aan het einde van de regel toevoegen: "--disable-gpu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Avioto schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:55:
[...]

Moet je even met je rechtermuisknop op je chrome shortcut klikken, naar properties (of eigenschappen) gaan en achter Target dit aan het einde van de regel toevoegen: "--disable-gpu"
Ja of gewoon weer op adaptive zetten, heeft voor mij geen negatief effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Ook mn monitor binnen. Even gecalibreerd en mee gespeeld, hij doet t goed :)
zeker een verbetering qua snelheid en hoe vloeiend alles er uit ziet.

Enige waar ik niet erg blij mee ben is het afspelen van video's in spelers zoals splash pro en MPC-HC in combinatie met SVP.
Beide zien er niet vloeiend uit op iets anders dan 60Hz. Verder is de OD mode ook storend, die moet ik uit zetten want anders flikkert het beeld. Voor films zal ik dus wat dingen weer handmatig in moeten stellen telkens :/

Op 120Hz is het scherm trouwens erg donker vergeleken met de andere refresh rates :P

[ Voor 4% gewijzigd door wootah op 20-08-2014 22:38 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste