Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Zijn er meer mensen die last hebben van een muis die af en toe lijkt te haperen of een venster dat niet helemaal vloeiend opent of sluit i.c.m. G-Sync. Ik had daar voorheen nooit last van, maar sinds ik een G-Sync monitor heb wel. Het is milliseconde werk, maar wel zicht- en voelbaar.

Ik gebruik nu een GTX 980Ti i.c.m. GeForce 364.51 en een ASUS RoG Swift PG278Q @144Hz (G-Sync staat aan op volledig scherm en venster + V-Sync staat ook aan).

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 22-03-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
Yonix schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:06:
Zijn er meer mensen die last hebben van een muis die af en toe lijkt te haperen of een venster dat niet helemaal vloeiend opent of sluit i.c.m. G-Sync. Ik had daar voorheen nooit last van, maar sinds ik een G-Sync monitor heb wel. Het is milliseconde werk, maar wel zicht- en voelbaar.

Ik gebruik nu een GTX 980Ti i.c.m. GeForce 364.51 en een ASUS RoG Swift PG278Q @144Hz (G-Sync staat aan op volledig scherm en venster + V-Sync staat ook aan).
Nooit last van gehad op mn monitor.
Als je G-Sync uit zet heb je het dan ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:08
kijk aan dat is goed nieuws!,ik zal eens kijken van welke batch die van mij is, dat maakt uit of deze in aanmerking komt voor omruilen.

Ik zie dat dit alleen voor America geldt?? :(

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 23-03-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 19:32
Ik heb toch maar besloten m'n 279q RMA te sturen. Als ik bijvoorbeeld in The Division loading screen zit is bijna 40% van mijn scherm in een Oranje/zilvere gloed en ik vind het nogal storend. Daarnaast keert het probleem steeds terug dat ik een stuk van mijn taakbalk boven in het scherm zie. Dit gaat dan weer weg als ik de monitor naar fabrieksinstellingen zet maar ik heb geen zin om dagelijks opnieuw de monitor te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Detrexion schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:58:
Ik heb toch maar besloten m'n 279q RMA te sturen. Als ik bijvoorbeeld in The Division loading screen zit is bijna 40% van mijn scherm in een Oranje/zilvere gloed en ik vind het nogal storend. Daarnaast keert het probleem steeds terug dat ik een stuk van mijn taakbalk boven in het scherm zie. Dit gaat dan weer weg als ik de monitor naar fabrieksinstellingen zet maar ik heb geen zin om dagelijks opnieuw de monitor te kalibreren.
Hoe moet ik me dat voor me zien?
Ik heb dat probleem nog nooit gezien persoonlijk,

Wel de gloed.
Maar eigenlijk zie ik het amper,het is maar net hoeveel je je er aan stoort denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
freaky35 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Hoe moet ik me dat voor me zien?
Ik heb dat probleem nog nooit gezien persoonlijk,

Wel de gloed.
Maar eigenlijk zie ik het amper,het is maar net hoeveel je je er aan stoort denk ik.
Heb ongeveer dagelijks dat de pixels die onder in beeld horen te zijn naar boven schuiven. Dus ik zie 4 mm wat beneden in beeld hoort boven in beeld. Gister was de monitor zo de weg kwijt dat mn scherm in 4 stroken pixels was verdeeld all over the place. Mijn pictogrammen die normaal links in het scherm staan stonden nu midden in het scherm. Dit was weer verholpen door de monitor terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat klinkt als een timing issue. Op welke frequentie draaide je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
Kid Jansen schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:56:
Dat klinkt als een timing issue. Op welke frequentie draaide je?
165 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
aha waarom draai je niet gewoon 144hz eerst, dat is de normale freq.
165hz is niet gegarandeerd dat dat 100% werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
freaky35 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:57:
freaky35 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:57:
Ah heb hem nu op 144hz gezet en alles staat idd weer normaal. Zal kijken of dit het probleem oplost. Maar heb niet eerder gelezen dat 165hz niet stabiel zou zijn. Meer mensen hier mee te maken :P? RMA waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Persoonlijk vind ik van niet,maar goed merk je verschil?

Ik bedoel je moet nogal een videokaart hebben,meerdere wil je dat überhaupt kunnen halen.

Ik haal dat met mijn 980ti niet in elk geval☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Het is een native 144 Hz scherm dat tot 165 Hz overclockbaar is, het is geen native 165 Hz scherm. Het is dus mogelijk dat het niet stabiel is op 165 Hz en dat zou ook best afhankelijk kunnen zijn van de videokaart en videokaartdriver, maar voor zover ik weet gaat het hoe dan ook niet om een gegarandeerd resultaat, maar om overclockpotentie.

Met je Intel Core i5 of i7 is de ene batch ook de andere niet; sommige batches kan je beter overlocken dan andere. Het zou me niet verbazen als dat met de scaler/beeldprocessor in de PG279Q net zo is.

Ik zou het scherm er in ieder geval niet voor RMA'en. Maar op 40% van het scherm een oranje gloed is dan wel weer genoeg reden voor RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
Thanks voor de antwoorden :) met een 980ti merk ik het idd niet met Division en Siege want daar haal ik maar 40-70 fps. Met CSGO heb ik niet gekeken naar het verschil, ga ik vanavond even doen. Wat betreft de bll ben ik bang dat ik een nog slechter exemplaar krijg dus durf hem eigenlijk niet terug te sturen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste Tweakers, ik ben mij net even de pleuris geschrokken (sorry voor de taal). Graag jullie feedback!

In a nutshell, ik zat wat te rommelen om een geleende versie van Arkham Knight werkend te krijgen, staat ineens voor alle games de 3D-modus aan (weird, zal wel iets van een sneltoets hebben gedrukt?). Ik naar de NVidia control panel, daar deze modus weer uitgezet. Vervolgens alle kleurinstellingen weg. Ik ging dit dus weer netjes instellen (Instellingen op monitor zelf, in NVidia kleurbeheer en kleurprofielen via windows (die van TFTcentral).

Zie ik in één keer iets heel raars gebeuren. Het lijkt alsof mijn scherm ingebrand is! Ik zet de monitor uit en ik zie (vooral bij de randen van het scherm) nog gewoon mijn desktop staan!. PC restart, stekker uit monitor getrokken, en het was mijn desktop was nog steeds licht zichtbaar door mijn andere -nieuwe- vensters heen.... Inmiddels 5 minuten verder, lijkt dit nu weggetrokken... Alles lijkt nu weer te werken zoals het hoort, maar ik moet zeggen dat ik hier een tikkeltje nerveus van wordt. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Voor de extra duidelijkheid, het scherm heeft niet uren aangestaan zonder screensaver of iets dergelijks. Dit gebeurde zo even tussendoor on-the-go terwijl ik de kleuren probeerde opnieuw in te stellen...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Ik wil de pg279q monitor (of de Acer XB271HU) zo graag hebben... Maar hoe vergroot ik de kans dat ik zsm. een goede uit deze IPS-loterij trek?
Ik heb natuurlijk ook die vergelijking tussen 20 pg279q's en de bijbehorende foto's bekeken (YouTube: The Definitive Asus ROG PG279Q Backlight Bleed Test - 20 Monitors Unboxed and Tested en http://imgur.com/a/jWO59), en daar op afgaande zou ik 5 uit 20 monitoren als 'acceptabel' aanmerken (4, 7, 10, 13, en 18). Op het merendeel van deze foto's reikt de blb vanuit een of meerdere hoeken echt tot op of over de helft van de breedte van het scherm; dat is een flink oppervlak.

In het kader van m'n kansen verdelen zou ik ook bijvoorbeeld 2 of 3 pg279q's kunnen bestellen, om vervolgens de beste te houden en de anderen te retourneren... :o Natuurlijk pak je dan hogere kosten ivm. retourzendingen, maar als ik daardoor sneller een exemplaar met acceptabele blb pak is dit het wellicht waard? Ik snap dat dit niet bepaald een altruïstische gedachtegang is, maar is het werkelijk een domme gedachtegang gezien de situatie omtrent deze monitor?
Of toch eerst een pg279q en een xb271hu bestellen zodat ik de beiden monitoren thuis kan vergelijken en de beste kan houden (of iig kan vaststellen of ik überhaupt de Acer XB271HU in mijn overwegingen mee wil nemen)... Ik vind de Acer in vergelijking qua uiterlijk niet mooi, maar het gaat mij uiteindelijk om de beeldkwaliteit.

Deze situatie is helemaal nieuw voor mij!! Ik heb eerder monitoren gekocht, maar die waren altijd 100 tot 200 euro en daarbij las ik heel wat minder verhalen over blb. In dit geval wil ik gezien de aanschafprijs geen risico nemen. Ik zou zelfs graag bijbetalen voor een goed exemplaar en van het gezeik af zijn (wie niet I guess)!!

Update: ik heb de Acer en de Asus besteld. De beste ga ik houden, mits de blb etc acceptabel is. Anders allebei weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Arrahant op 14-04-2016 11:18 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
En inmiddels heb ik de Asus PG279Q alweer een paar dagen in gebruik. Bij deze mijn bevindingen.
Ik heb overigens ter vergelijking ook een Acer XB271HU besteld en uitgeprobeerd, maar die heb ik al snel afgeschreven en gaat morgen terug. Voor meer info over deze vergelijking, zie mijn lange post in: Arrahant in "ASUS PG279Q of de Acer XB271HU"

Mijn exemplaar heeft geen dode pixels en er is geen stof zichtbaar. De kleur uniformiteit is volgens mij ook in orde. Ik heb dat Eizo test tooltje gebruikt om te kijken of ik gekke dingen aan RGB en wit zie en ik was hierover dik tevreden.
Ook qua glow ben ik erg tevreden; vanuit horizontale hoeken is die amper zichtbaar en vanuit verticale kijkhoeken een stuk sneller. De glow is netjes zilver/wit-achtig van kleur. Als iemand achter mij staat mee te kijken terwijl ik zit te gamen ogen de kleuren een stuk doffer voor de toeschouwer. Als ik ervoor zit zie ik zelf min of meer geen glow en als iemand naast mij zit te gamen heeft die persoon prima zicht op de actie op mijn scherm. 165 Hz overclock werkt ook stabiel en staat permanent aan. Al met al acceptabel wat mij betreft.

G-Sync is een absoluut godsgeschenk en ik wil nooit meer zonder. Ik kan het iedereen aanraden. Geen Vsync meer, geen screen tearing meer en simpelweg veel minder last van framerate variatie. Ik ben echt enorm onder de indruk van de impact van G-Sync. De framerate kan instantly van 90 naar 50 droppen en je voelt het amper. Ik vind het behoorlijk spectaculair. Daarnaast ben ik erg blij met de ingebouwde FPS counter.
Ook qua beeldkwaliteit ben ik zeer te spreken over deze monitor. Games, MS Office, films: het ziet er allemaal heerlijk uit en de kleuren spatten van het scherm. Zeker in vergelijking met het 100 euro TN paneel dat ik hiervoor had...

En dan nu de grote vraag: hoe is de backlight bleed (blb)? Ik heb op blb gecheckt door een volledig zwarte bitmap fullscreen op het scherm te zetten. Verder checkte ik pas na zonsondergang en met alle lichten uit op blb. Foto's en filmpjes zijn geschoten met een Nexus 5 met hdr aan. Allemaal voor maximaal effect. Omdat filmen de blb zoals onze ogen het waarnemen beter benadert, heb ik ook filmpjes van 5 seconden bijgevoegd. Bekijk voor een meer realistisch beeld dus de clips.

Voordat ik met foto's en filmpjes kom wil ik zeggen dat de blb bij normaal gebruik mij alleen opviel tijdens films en series kijken. Dit vanwege zwarte balken of donkere scenes. Ik heb expres Doom 3 en Arkham Knight in het weekend gespeeld omdat dit lekkere donkere games zijn, maar tijdens het spelen van deze games zag ik geen blb.

Asus PG279Q
Manufacturing date: Jan 2016
Settings: TFT Central recommended

50 brightness:
Foto: https://drive.google.com/...-pmmvrj0VHcndfWmFVU0VPNDg
Filmpje: https://drive.google.com/...-pmmvrj0VHOWtLN0dEbmJKMjA

100 brightness:
Foto: https://drive.google.com/...-pmmvrj0VHRDc3bkpUekxlXzA
Filmpje: https://drive.google.com/...-pmmvrj0VHeGhESGFjdjJjVnc
Still bluray: https://drive.google.com/...-pmmvrj0VHUFVFUjFWREdiZDg

En nu moet ik dus gaan beslissen of dat ik de blb acceptabel vind... Wat vinden jullie?

Ik zit 's avonds doorgaans op 35 brightness met de lichten aan te gamen en film te kijken. De foto's overdrijven het effect enorm. Tijdens het gamen zie ik de blb eigenlijk nooit. Het is alleen tijdens films en series kijken dat de gele blb rechtsonderin opvalt, en dan alleen tijdens hele donkere scenes of als er zwarte balken weergegeven worden. De blb rechtsbovenin vind ik acceptabel en aan de linkerkant is voor het blote oog geen blb zichtbaar.
Maar aan de andere kant: zou ik die duidelijk zichtbare en gele blb moeten accepteren op een monitor van circa 800 euro? En weer aan de andere kant: wat als ik hierna alleen maar ergere exemplaren krijg?! Ik vind het een hele moeilijke beslissing.

[ Voor 7% gewijzigd door Arrahant op 20-04-2016 21:15 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Mij lijkt het simpel. Als je het niet merkt ingame, dan zou ik me er niet druk om maken. De backlight bleed op mijn PG279Q is (denk ik) iets erger vergeleken met die van jou en ik merk er helemaal niks van in dagelijks gebruik. Gewoon lekker van je nieuwe monitor genieten zou ik zeggen :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Op 100% een big no, maar 35% is best aardig, en als je amper tot niet daar boven komt lijkt het me een goede om te houden!
Ik zou zo graag in de loterij gaan, van die 20 fotos zijn voor mij maar 3 acceptable.. das best weinig xD

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Avioto schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:07:
Mij lijkt het simpel. Als je het niet merkt ingame, dan zou ik me er niet druk om maken. De backlight bleed op mijn PG279Q is (denk ik) iets erger vergeleken met die van jou en ik merk er helemaal niks van in dagelijks gebruik. Gewoon lekker van je nieuwe monitor genieten zou ik zeggen :)
JinShepard schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:51:
Op 100% een big no, maar 35% is best aardig, en als je amper tot niet daar boven komt lijkt het me een goede om te houden!
Ik zou zo graag in de loterij gaan, van die 20 fotos zijn voor mij maar 3 acceptable.. das best weinig xD
Dank voor de reacties. Ik heb een beetje een dubbel gevoel erover. Als je de foto's op internet bekeken hebt en zo'n monitor bestelt heb je vol cynisme en strijdlust echt zoiets van: "nou daar gaan we de loterij in; als ik ook maar een beetje twijfel stuur ik hem gelijk terug!". De kritische consument (een Tweaker??), weet je wel?

Maar als je het scherm eenmaal zelf in gebruik hebt merk je al snel dat 100 brightness praktisch altijd te fel is. In ieder geval voor mijn ogen. Dus je zit al op een lagere brightness en je hebt die foto's waarop het effect sterk overdreven wordt, en dan ga je toch twijfelen aan de mate waarin je kritisch wilt/kunt zijn...
Maar ik kan moeilijk ontkennen dat ik tijdens films en series kijken op 35 brightness in de avond de blb rechts onderin niet zie zitten.

Heb je ook de filmpjes bekeken JinShepard? Foto's overdrijven het effect meer dan je denkt. De blb in de rechterbovenhoek in mijn monitor zie je in de praktijk bijna niet zitten, bijvoorbeeld. Ik zal voor de grap nog even een foto en filmpje maken op 35 brightness en iets verder van het scherm gaan zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Arrahant op 21-04-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Het filmpje van 35 brightness is voor mij te doen, tenminste, als ik op 35 zou gamen, ik heb hem altijd wat hoger staan, waardoor het dus steeds meer te zien is, die van 100 zou ik op basis van je filmpje, zwarte pic en al helemaal die foto met je blue ray shot, daar zou ik echt gek van worden.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesoe
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-07-2020
Dit moet je toch niet willen met zo'n dure scherm.
Mijn vriendin had het zelfde en terug gestuurd.
Toen na meerdere malen een nieuw scherm gekregen te hebben, met telkens een ander defect en ook nog een zeer beroerd mailcontact, heeft ze het hele verhaal afgeblazen. Nu bijna een maand wachten op het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Wat gebruiken jullie om je scherm mee schoon te maken? Ik heb een P278Q en gebruik doorgaans een micro-fiber doekje. Echter, dan nog zijn er soms wat 'vegen' te bespeuren als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik gebruik zo'n spray, en met een doekje het scherm schoonmaken met een draaiende beweging. Ik doe het niet te vaak, want die sprays zijn nogal duur vind ik. https://www.alternate.nl/html/product/1169395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41
Avioto schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:28:
Ik gebruik zo'n spray, en met een doekje het scherm schoonmaken met een draaiende beweging. Ik doe het niet te vaak, want die sprays zijn nogal duur vind ik. https://www.alternate.nl/html/product/1169395
LoL .... duur :P

Ik zou het ook niet kopen voor dat enorme bedrag, groene zeep is veel goedkoper en maakt net zo goed schoon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Duur ja. Ga alsjeblieft ergens anders heen met die onnozele comments van je, dit is nu al de zoveelste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:41
Avioto schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:12:
Duur ja. Ga alsjeblieft ergens anders heen met die onnozele comments van je, dit is nu al de zoveelste keer.
Wat kunnen mensen toch zeuren over een paar euro.

Misschien het woord humor een keer opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Ik heb een vraagje. Ik ben nu al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de Swift serie van asus. Alleen welke van de 2 kan ik nu het beste halen? Ik game niet competitief en vooral Moba's en single player games (ook shooter hier en daar. Kan ik beter voor de ASUS RoG Swift PG279Q gaan of hetzelfde model alleen de 4K versie? Ik heb zelf het gevoel als ik voor de 4k versie ga ik wat meer voorbereid ben voor de toekomst, maar aangezien er nu weinig content voor beschikbaar is het nu op het moment nog nutteloos is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Kraanwater schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:43:
Ik heb een vraagje. Ik ben nu al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de Swift serie van asus. Alleen welke van de 2 kan ik nu het beste halen? Ik game niet competitief en vooral Moba's en single player games (ook shooter hier en daar. Kan ik beter voor de ASUS RoG Swift PG279Q gaan of hetzelfde model alleen de 4K versie? Ik heb zelf het gevoel als ik voor de 4k versie ga ik wat meer voorbereid ben voor de toekomst, maar aangezien er nu weinig content voor beschikbaar is het nu op het moment nog nutteloos is.

Alvast bedankt!
Wat voor videokaart heb je? Of wil je gaan halen?
Ben je iemand die snel upgrade qua videokaart?

Dit vraag ik i.v.m. de resolutie. 4k is namelijk onwijs zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik zit sterk te twijfelen tussen een MG278Q en MG279Q. Ik denk dat ik voor de TN versie ga omdat ik geen zin heb in loterij trekken :P

Mischien een ietwat rare keuze gezien mijn setup om geen GSync te nemen omdat het mij de meerprijs niet waard lijkt. Denken jullie daar anders over?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cornelisjuh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:33:
Ik zit sterk te twijfelen tussen een MG278Q en MG279Q. Ik denk dat ik voor de TN versie ga omdat ik geen zin heb in loterij trekken :P

Mischien een ietwat rare keuze gezien mijn setup om geen GSync te nemen omdat het mij de meerprijs niet waard lijkt. Denken jullie daar anders over?
Heb ook geen Gsync genomen. Het is me de meerprijs niet waard, ik houd niet van dit soort lock in systemen en ik vind Benq een fijner merk :P

Zolang je hoge framerates hebt maakt Gsync / FreeSync ook niet zoveel / minder uit.

Waar ik vroeger met een framerate van 40 a 60 tevreden was ben ik inmiddels verwend en wil ik eigenlijk minimaal 80 a 90 liever nog boven de 100 en dat haal ik ook vaak met deze setup.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Help!!!! schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Heb ook geen Gsync genomen. Het is me de meerprijs niet waard, ik houd niet van dit soort lock in systemen en ik vind Benq een fijner merk :P

Zolang je hoge framerates hebt maakt Gsync / FreeSync ook niet zoveel / minder uit.

Waar ik vroeger met een framerate van 40 a 60 tevreden was ben ik inmiddels verwend en wil ik eigenlijk minimaal 80 a 90 liever nog boven de 100 en dat haal ik ook vaak met deze setup.
Of ik hem op 144Hz zal zetten moet ik dan zien, ik denk dat ik hem op 120hz zal instellen. Daar kom ik in de meeste games ver boven uit (Flinke OC op mn kaart }) ) op bijna maxxed-out settings :)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
beebie121 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Wat voor videokaart heb je? Of wil je gaan halen?
Ben je iemand die snel upgrade qua videokaart?

Dit vraag ik i.v.m. de resolutie. 4k is namelijk onwijs zwaar.
Op het moment nog een MSI GeForce GTX 770 ik ben wel van plan om een 1080 of iets dergelijks aan te schaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kraanwater op 20-05-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Cornelisjuh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:33:
Ik vind het de meerprijs meer dan waard, het maakt zo ongelooflijk veel verschil. Ook met hoge framerates, aangezien sommige games alsnog last hebben van tearing (Fifa, Unity, enz.). Dat kan je tegengaan met Vsync, maar dat zorgt weer voor input lag. Dit is allemaal geen probleem meer met Gsync/freesync. Ik zou iedereen die aan het shoppen is voor een nieuwe monitor voor gamen om een Gsync/freesync monitor te kiezen. En ik hoop dat het gewoon standaard word in alle monitoren/tv's in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zie eigenlijk zelden of nooit tearing. Zal wel persoonlijk zijn. Als het je opvalt, is het iets om mee te nemen in je afwegingen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Help!!!! schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:09:
Ik zie eigenlijk zelden of nooit tearing. Zal wel persoonlijk zijn. Als het je opvalt, is het iets om mee te nemen in je afwegingen.
Dat dacht ik ook voordat ik Gsync meemaakte. Nu weer terug zonder Gsync en ik merk het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Help!!!! schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:09:
Dat is ook zo. Ik ergerde me er kapot aan voordat ik de originele Swift kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Ik wil graag een 1070 GTX kopen met een PG279Q.

Of verwachten jullie dat Asus dit jaar nog met nieuwe schermen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
monkeyfntstc schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:39:
Ik wil graag een 1070 GTX kopen met een PG279Q.

Of verwachten jullie dat Asus dit jaar nog met nieuwe schermen komt?
Zou kunnen, maar veel beter dan de PG279Q word het voorlopig niet. Tenzij je in 4K wil gamen. Deze kaart en monitor lijkt me een ideale combinatie :) Zorg wel dat je een goede ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
RoaDHouse schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:29:
[...]

LoL .... duur :P

Ik zou het ook niet kopen voor dat enorme bedrag, groene zeep is veel goedkoper en maakt net zo goed schoon :*)
gewoon geen zeep of andere prut gebruiken,een licht vochtig microvezel doekje is genoeg.Al die chemische prut kan alleen maar de coating beschadigen.

En ik heb dat vaker hier zien langs komen dat met spul speciaal voor lcd schermen toch die coating is beschadigt :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Avioto schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 06:50:
[...]

Zou kunnen, maar veel beter dan de PG279Q word het voorlopig niet. Tenzij je in 4K wil gamen. Deze kaart en monitor lijkt me een ideale combinatie :) Zorg wel dat je een goede ontvang.
Thanks! Bedoel je dan de blacklightbleeding zoals vaker te lezen is in deze topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
freaky35 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:52:
...een licht vochtig microvezel doekje is genoeg...
Dit inderdaad, met de nadruk op licht vochtig.

De "lijm" die voor de coating gebruikt wordt is in veel gevallen namelijk wateroplosbaar. Daar werd dan ook volop gebruik van gemaakt met de 2008-2012 beeldschermen met LG Display IPS panelen, waarvan veel mensen de coating te mat vonden wat voor een onscherp beeld zorgde. Veel Tweakers haalde de hele coating er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
monkeyfntstc schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:41:
[...]

Thanks! Bedoel je dan de blacklightbleeding zoals vaker te lezen is in deze topic?
Jep. En de standaard dingen zoals dode pixels, enz. Vergeet je niet ervaringen te delen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb nu echt een subliem exemplaar van de PG279Q in handen zeg!

Gewoon perfect egaal scherm. Het nare is dat een foto ervan laten zien nogal nutteloos is. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Yonix schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:06:

Ik had dat soms ook en wat bij mij hield was het betreffende programma toevoegen bij de 3d instellingen en dan V-sync geforceerd uitzetten bij de programmaspecifieke instellingen. Daarna ging het weer vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
Kraanwater schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:43:
Ik heb een vraagje. Ik ben nu al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe monitor en mijn oog is gevallen op de Swift serie van asus. Alleen welke van de 2 kan ik nu het beste halen.

[...]
Help!!!! schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Als de framerate hoger is is ieder frame minder lang op het scherm en is iedere screen tear ook minder lang op het scherm. Je hebt er dus minder last van, maar je hebt wel degelijk nog steeds last van screen tearing. V-Sync en screen tearing in een keer uit je leven verbannen is fantastisch. Ik gebruik G-Sync nu sinds een paar weken en ik wil nooit meer zonder. Hier kwam ik binnen een half uur met de PG279Q achter. 's Ochtends speelde ik Arkham Knight nog zonder G-Sync, 's middags verder gegaan op de nieuwe monitor.
Wat als je systeem begint te verouderen, of er een slechte pc poort zoals Arkham Knight op de markt komt, en je wel in de 40-70 zone komt? Dan komt G-Sync / Freesync toch wel erg goed van pas. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan rondrijden in de batmobile in Arkham Knight op pc; dan keldert de framerate regelmatig enorm naar 35-45 fps (op mijn gtx 970 iig). G-Sync zorgt ervoor dat je minder last hebt van een dergelijke variatie, hetzij omdat je geen tearing ziet, hetzij omdat je geen last hebt van V-Sync input lag en haperingen.

En om de originele vraag van Kraanwater te beantwoorden: 4K gaming op hoge grafische settings en circa 60 fps zal voorlopig alleen mogelijk blijven met de duurdere GPU's. Als je niet bereid bent om 550-800 euro voor een gpu uit te geven zou ik voor 1440p gaan. 1440p @ 60 fps op (min of meer) ultra gaat al best een tijdje goed op de 350-550 euro gpu's (bijv. de gtx 970).
Er komen natuurlijk steeds nieuwe games uit die steeds wat meer van je gpu vragen; je zult dus al redelijk snel weer een andere gpu moeten nemen om op 4K @ 60 fps te blijven. Als je geen probleem hebt met de grafische details omlaag schroeven om rond je target fps te blijven kun je de 4K variant overwegen.

Kraanwater's opmerking over een gebrek aan 4K content vind ik tenslotte een beetje gek. De meeste games kun je gewoon op die resolutie draaien. Het gaat wmb. meer om het budget en de eisen mbt. gaming performance.

[ Voor 7% gewijzigd door Arrahant op 25-05-2016 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
G-Sync is heerlijk inderdaad <3
Is geweldig als je de 350-450 euro kaart koopt. Nieuwe spellen op max lopen dan vaak op wat minder dan 60 FPS of met een dipje hier en daar (1440p). Met G-Sync merk ik dat gewoon niet als het boven de 42-45~ FPS blijft.
Vroeger lag die grens bij mij al bij 55- FPS. Zo heb je met g-sync eigenlijk een performance boost in die zin dat je fps lager kan gaan zonder dat je het merkt. Dat je daarbij ook geen tearing meer hebt, is mooi meegenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Zware teleurstelling voor de premium prijs die je betaalt voor dit scherm. Ips glow is om van te janken, in elke hoek zitten er gewoon dikke gele vlekken. Rood is meer oranje en wit is meer grijs, zelfs na het calibreren. De quality control is gewoon waardeloos bij asus.
Wat vinden jullie van deze review? PG279Q, vandaag geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Lijkt me meer iemand die een klok heeft horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.

Hij huilt over IPS glow, dan moet ie maar geen IPS monitor kopen.

Ook als de kleuren zelfs na "echte kaliberatie" niet goed zijn is er iets mis met zijn ogen. Maar ik denk dat hij de monitor niet echt gekalibreerd maar gewoon ergens online settings vandaan heeft geplukt.

Het blijft imho ook een raar fenomeen dat mensen verwachten een scherm met perfecte kleuren te krijgen als ze een monitor die duidelijk voor gaming is bedoeld kopen.

TLDR; grote korrel zout. Iets met een "doe mee met de online slechte Asus QC hype" bandwagon.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Rood dat meer oranje lijkt is vooral een kwestie van een te klein kleurbereik, maar dat heb je nou eenmaal met vrijwel elke monitor die niet specifiek een focus heeft op grafische toepassingen, want dan krijg je altijd ongeveer sRGB als kleurbereik, wat maar ongeveer een derde van alle kleuren die we kunnen zien bevat.

Wit wat grijs lijkt is simpelweg de helderheid van het scherm niet goed afstemmen op de hoeveelheid omgevingslicht. Als je grote ramen hebt en de zon schijnt vol je kamer in dat lijkt wit op elke monitor grijs, al staat die op 400 cd/m².

Gele vlekken in beeld zijn ook niet per se het gevolg van IPS glow. Als de plaats / intensiteit van de vlekken afhankelijk is van de inkijkhoek zeer waarschijnlijk wel, is dat niet het geval dan 100% zeker niet. In dat geval is het waarschijnlijk pressure bleed: bezels drukken te hard tegen paneel aan (vooral als paneel wat warmer wordt na lang aan staan), waardoor je gele vlekken langs de randen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Tja als iemand een monitor maar 1 ster geeft omdat hij backlight bleed en IPS glow door elkaar gooit heeft de reviewer in kwestie al 0 geloofwaardigheid meer bij mij. :P

De uitleg van Kid Jansen is misschien wat beter aangezien er geen persoonlijke kleuring in zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
[b][message=46970869,noline]
De uitleg van Kid Jansen is misschien wat beter aangezien er geen persoonlijke kleuring in zit. :+
hahaha, bedankt voor jullie reacties! Ik schrok al van de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
monkeyfntstc schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:28:
[...]

Wat vinden jullie van deze review? PG279Q, vandaag geplaatst.
IPS glow is altijd aanwezig in IPS panelen, maar ik vind de glow in mijn exemplaar niet erg opvallend. Bij mij is de glow echter wel gewoon wit/zilver achtig van kleur. Als de glow gekleurd geweest was was ik denk ik ook voor een ander exemplaar gegaan. Wit dat grijs oogt en rood dat oranje oogt kan ik in ieder geval niet beamen.

Tegelijkertijd vraag ik me af of die reviewer glow niet verward met backlight bleed. Want backlight bleed heb je altijd bij dit paneel, en die oogt doorgaans geel/oranje. Als je geen backlight bleed wilt zien kun je beter niet voor deze monitor gaan. Of eigenlijk voor dit type monitor gaan... Want ook het neefje van de PG279Q, de Acer XB271HU, heeft last van dezelfde problemen. En ik kan het weten, want ik heb ze side by side op mijn bureau gehad en ben uiteindelijk voor de Asus gegaan.
Het is logisch dat je in deze prijsklasse voor perfectie wilt gaan, maar bij dit type monitor zat dat er niet echt in. Dan kun je beter voor een mooie Ultrasharp of Eizo oid gaan. Maar dan heb je geen G-Sync en 165 hz en 4 ms vertraging in een IPS paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
PG279Q is nu 755 bij coolblue. Verwachten jullie dat de prijs verder zal dalen komende maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

monkeyfntstc schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:36:
PG279Q is nu 755 bij coolblue. Verwachten jullie dat de prijs verder zal dalen komende maanden?
Waarschijnlijk niet.

Betere schermen liggen op dit moment namelijk niet in het verschiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Arrahant schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:53:
Het is logisch dat je in deze prijsklasse voor perfectie wilt gaan, maar bij dit type monitor zat dat er niet echt in. Dan kun je beter voor een mooie Ultrasharp of Eizo oid gaan. Maar dan heb je geen G-Sync en 165 hz en 4 ms vertraging in een IPS paneel...
Daar heeft de consument het dan toch echt verkeerd. Die prijs betaal je echt voor de snelheid en adaptive sync, niet voor beeldkwaliteit. Ik heb hier al het nodige over geschreven in dit topic, maar ik denk dat vooral het onderstaande stukje hier wel van toepassing is.
Kid Jansen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:51:
...

Die €800 ten opzichte van bijvoorbeeld de €500 van een Dell U2715H betaal je voornamelijk voor de snelheid, niet voor betere (beeld)kwaliteit. Wat je nu ziet bij consumenten is in feite het kopen van een Ferrari in plaats van een Volkswagen, maar dan ook verwachten dat je alle voordelen van een Rolls-Royce krijgt. Zo werkt dat natuurlijk niet. Een Eizo ColorEdge CS270 zal op een hele andere manier beter zijn dan de U2715H dan de manier waarop een PG279Q beter is dan een U2715H. In beide gevallen is het ook goed mogelijk dat de U2715H op een aantal vlakken beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik weet niet of het een ROG Swift wordt maar ik zag dit artikel:
http://nl.hardware.info/n...-diverse-andere-monitoren

lijkt me de ultieme combi, 144hz ips 4k

Ik hoop dat er uiteindelijk g-sync/free-sync in komt. Dan heb je volgens mij een win-win-win-win combi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Laatst online: 15-09 08:51

aercaen

Proud framerate whore

beebie121 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:08:

Ik hoop dat er uiteindelijk g-sync/free-sync in komt. Dan heb je volgens mij een win-win-win-win combi :)
Nice! Lijkt mij inderdaad ook de ultieme combo.
Lijkt allesinds wel heel hard op een ROG Swift, enkel heeft hij precies ook een HDMI poort.
Als ze deze niet met G-Sync/FreeSync uitbrengen zou het wel een zonde zijn.
Ik denk niet dat er veel kaarten zijn die consistent 144 FPS kunnen trekken in 4K.

Nu nog wachten op de 1080 TI en dat samen met deze monitor moet zalig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
De ultrawide is geen Swift, en het 4K model ook niet denk ik. Je kan het meteen aan het design zien, niet per sé gericht op gamers. Al is die combinatie wel prachtig voor games natuurlijk, als je PC het aan kan :) Verwacht ook geen G-Sync/Freesync, en er zal wel weer een heftig prijskaartje aan hangen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik krijg het scherm van mijn PG278Q niet helemaal schoon, hoe maken jullie je swift scherm schoon. Gewoon microvezeldoekje met klein beetje water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gebruik voor mijn monitor (ander merk) altijd zacht licht vochtig doekje. Gebruik idd water.
Daarna meteen zachtjes droogwrijven indien nodig.

Werkt perfect.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

beebie121 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:08:

Nu nog een videokaart die 4k op 144fps trekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Blaat schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Nu nog een videokaart die 4k op 144fps trekt. ;)
hehe uiteraard :) Echter vermeldde ik er daarom ook bij dat het helemaal af zou zijn met een *-sync erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
helaas heeft mijn monitor er vandaag mee beslotren om maar kapot te gaan,ik heb een brakke pixel rij aan de linkerkant zitten,nou nu maar afwachten hoe de garantie afhandeling gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 18:37

l3p

www.^.nl

Sinds 2 weken ook een PG348Q in bezit ... wat geweldig zeg.

Ik ben anderhalf jaar terug van een Dell 27" U2711 2560x1440 60Hz naar een LG 34" 34UM94-P 60Hz gegaan.
Nooit echt helemaal tevreden geweest. (misschien toch voor 30" 4k moeten gaan?)

Totdat de 348Q kwam ... heerlijk!
Het 100Hz en curved vind ik een enorm verschil met de LG. Zowel ingame en in windows omgeving.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
l3p schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:11:
Sinds 2 weken ook een PG348Q in bezit ... wat geweldig zeg.

Ik ben anderhalf jaar terug van een Dell 27" U2711 2560x1440 60Hz naar een LG 34" 34UM94-P 60Hz gegaan.
Nooit echt helemaal tevreden geweest. (misschien toch voor 30" 4k moeten gaan?)

Totdat de 348Q kwam ... heerlijk!
Het 100Hz en curved vind ik een enorm verschil met de LG. Zowel ingame en in windows omgeving.
Ik heb precies dezelfde upgrade gedaan en ik ben het er helemaal mee eens :)

Kunnen we ergens foto's vinden van je huidige setup? Een l3p post zonder foto's kan natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
de PG279Q is onderweg om de 1080 te vergezellen. Morgen wordt hij geleverd (zondag), het bureau is iedergeval weer eens opgeruimd. Hopelijk geen maandagmorgen model, maar die kans heb je met alles natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Avioto schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:00:
Ik heb precies dezelfde upgrade gedaan en ik ben het er helemaal mee eens :)

Kunnen we ergens foto's vinden van je huidige setup? Een l3p post zonder foto's kan natuurlijk niet :+
Filmpje ook goed? :)

stond vorige week op de fp ;)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
ASUS 27" Gaming monitor ROG Swift PG279Q, besteld bij Alternate, dit word de 3de keer, ik hoop op de 3x schreepsrecht regel xD Ik ging voor deze omdat IPS panel mij toch iets meer voordelen bied voor gaming/photoshopping dan TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ah ik had het wel gezien, maar ik wist niet dat het je persoonlijke setup was. Je zal het al 100x gehoord hebben, maar het is weer prachtig! :9~ Het is ook de enige setup die ik gezien heb waar het verlichte Asus logo goed bij past.
willy83 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:05:
de PG279Q is onderweg om de 1080 te vergezellen. Morgen wordt hij geleverd (zondag), het bureau is iedergeval weer eens opgeruimd. Hopelijk geen maandagmorgen model, maar die kans heb je met alles natuurlijk.
Ik ben benieuwd, vergeet niet je ervaringen te delen hier :)
JinShepard schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:22:
ASUS 27" Gaming monitor ROG Swift PG279Q, besteld bij Alternate, dit word de 3de keer, ik hoop op de 3x schreepsrecht regel xD Ik ging voor deze omdat IPS panel mij toch iets meer voordelen bied voor gaming/photoshopping dan TN.
Waarom 3x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Avioto schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Ah ik had het wel gezien, maar ik wist niet dat het je persoonlijke setup was. Je zal het al 100x gehoord hebben, maar het is weer prachtig! :9~ Het is ook de enige setup die ik gezien heb waar het verlichte Asus logo goed bij past.

[...]

Ik ben benieuwd, vergeet niet je ervaringen te delen hier :)

[...]

Waarom 3x?
Backlight bleeding die te erg was, ik ben er gevoelig voor, bv bij de witcher 3 was het zeewater groen ipv blauw ( door de gele glow ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Avioto schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:13:
Ik heb hem momenteel wallmounted boven mijn eigen desk hangen. Wilde gewoon weten hoe het was om op te werken etc. En dat bevalt me zo goed dat het een blijvertje is :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Zojuist de monitor mogen ontvangen en ik was een beetje huiverig aangezien het Asus plakband al door was en er zat een 2e tape overheen.
Nu zet ik hem aan en krijg de verlichting in de voet niet aan. Ik heb al een full reset uitgevoerd en direct light in motion geselecteerd maar hij blijft uit.

tevens heb ik een redelijke glow/bleed aan de rechter onderkant. Ik wilde gaan kijken of dit acceptabel was voor mij in games, maar als de lampjes in de voet het ook niet doen wordt het toch echt wel een minder model.

Klopt het dat ik in het OSD naar system setup > Light in Motion > On moet selecteren en gaat hij dan automatisch aan of mis ik nog wat?

Edit even snel een iPad foto er bij gedaan:
Assu PG279Q

[ Voor 14% gewijzigd door willy83 op 12-06-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
willy83 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:02:
Zojuist de monitor mogen ontvangen en ik was een beetje huiverig aangezien het Asus plakband al door was en er zat een 2e tape overheen.
Nu zet ik hem aan en krijg de verlichting in de voet niet aan. Ik heb al een full reset uitgevoerd en direct light in motion geselecteerd maar hij blijft uit.

tevens heb ik een redelijke glow/bleed aan de rechter onderkant. Ik wilde gaan kijken of dit acceptabel was voor mij in games, maar als de lampjes in de voet het ook niet doen wordt het toch echt wel een minder model.

Klopt het dat ik in het OSD naar system setup > Light in Motion > On moet selecteren en gaat hij dan automatisch aan of mis ik nog wat?

[afbeelding]
Aangezien foto's het effect meestal erg opblazen, lijkt dit mee te vallen. Als ik een foto van die van mij zou maken, zou het er waarschijnlijk erger uitzien.

En Light in Motion is inderdaad een toggle voor het licht op de voet. Als dat niet werkt is er wat mis. Ik kan zelf helaas niks testen voor je, ik gebruik de voet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:15

[afbeelding]
Ik neem aan dat je deze via coolblue besteld hebt icm zondag levering?

Wel balen zeg, zo een duur product en dan constateren dat de tape al verbroken was en dan ook nog wat mankementen :(

Ik zou ook wel voor een 279q willen gaan alleen die ips glow verhalen schrikken mij toch wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Avioto schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Aangezien foto's het effect meestal erg opblazen, lijkt dit mee te vallen. Als ik een foto van die van mij zou maken, zou het er waarschijnlijk erger uitzien.

En Light in Motion is inderdaad een toggle voor het licht op de voet. Als dat niet werkt is er wat mis. Ik kan zelf helaas niks testen voor je, ik gebruik de voet niet.
Ja ik wilde het zelf daarom ook eerst testen of IK het erg vind of dat het acceptabel is voor mij want het is tenslotte IPS.
Erg vervelend inderdaad inderdaad dat het lampje niet brand, is het heel erg, nee, maar voor zo'n bedrag hoort het gewoon niet.
schumi1986 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:37:
[...]

Ik neem aan dat je deze via coolblue besteld hebt icm zondag levering?

Wel balen zeg, zo een duur product en dan constateren dat de tape al verbroken was en dan ook nog wat mankementen :(

Ik zou ook wel voor een 279q willen gaan alleen die ips glow verhalen schrikken mij toch wat af.
Ja dat klopt, ik denk dat ik ze zo even ga contacteren om te kijken hoe ik zo snel mogelijk weer een scherm in huis krijg van ze.

Edit: ik heb gebeld en hij wordt inderdaad omgeruild. Morgen kan ik hem komen ruilen in de winkel zodat ik snel weer een monitor heb.
Edit2: probleem is weg, blijkbaar moet je monitor recht of 90' gedraaid zijn, daartussen brand het blijkbaar niet. Straks even wat donkere games spelen om te kijken hoe erg de bleed/glow daadwerkelijk is en eventueel de omruilactie annuleren.

[ Voor 13% gewijzigd door willy83 op 12-06-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:05
Is dit nou dé monitor voor gamers? Zie door de bomen het bos niet meer haha

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

stervis schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:30:
Is dit nou dé monitor voor gamers? Zie door de bomen het bos niet meer haha
Dat hangt helemaal van je voorkeuren af. :)

- Wil je TN of IPS?
- Wil je 16:9 of 21:9?
- Wat betreft 16:9, kan je kiezen uit 1080p met hoge refresh (144Hz of meer, voornamelijk TN), 1440p met hoge refresh (144Hz of meer, TN of IPS) of 2160p op standaard refresh (60Hz, TN of IPS).
- Met 21:9 kan je kiezen uit 2560x1080 met 200Hz en MVA of 3440x1440 met 100Hz en IPS.

21:9 schermen zijn vanzelfsprekend het duurste. 4k komt aardig overeen qua prijs met 1440p.

En dan heb je ook nog de keuze uit verschillende diagonalen.

Dus zeg het maar, wat zijn je wensen/budget! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Blaat schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:46:
[...]

Dat hangt helemaal van je voorkeuren af. :)

- Wil je TN of IPS?
- Wil je 16:9 of 21:9?
- Wat betreft 16:9, kan je kiezen uit 1080p met hoge refresh (144Hz of meer, voornamelijk TN), 1440p met hoge refresh (144Hz of meer, TN of IPS) of 2160p op standaard refresh (60Hz, TN of IPS).
- Met 21:9 kan je kiezen uit 2560x1080 met 200Hz en MVA of 3440x1440 met 100Hz en IPS.

21:9 schermen zijn vanzelfsprekend het duurste. 4k komt aardig overeen qua prijs met 1440p.

En dan heb je ook nog de keuze uit verschillende diagonalen.

Dus zeg het maar, wat zijn je wensen/budget! :P
Nou, ik heb mij laten vertellen dat een IPS scherm een beter scherm is wat betreft weergave alleen is het soms de uitdaging te een paneel te vinden waar de response tijd net zo laag ligt als een TN paneel. 1440p moet de sweetspot zijn met een knipoog naar de toekomst is een 144Hz wel gewenst lijkt me zo.

En ik vind gamen op een 21:9 toch niet zo heel fijn, dus 16:9 is prima.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

stervis schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Nou, ik heb mij laten vertellen dat een IPS scherm een beter scherm is wat betreft weergave alleen is het soms de uitdaging te een paneel te vinden waar de response tijd net zo laag ligt als een TN paneel. 1440p moet de sweetspot zijn met een knipoog naar de toekomst is een 144Hz wel gewenst lijkt me zo.

En ik vind gamen op een 21:9 toch niet zo heel fijn, dus 16:9 is prima.
IPS heeft betere kleuren en veel betere inkijkhoek. Response tijden moet je je niet druk over maken bij de Asus en Acer schermen, die zijn dikke prima.

Ook zinvol om te melden is dat IPS schermen soms last hebben van backlight bleeding. Bij een zwart scherm lichtere plekken in het paneel. Je kan ervoor kiezen dit te accepteren maar Asus vindt het een goede reden om te RMA'en.

Als je daar niet gerust op bent:
- Asus PG278Q (144Hz, 1440p, TN)

Indien je voor IPS wil gaan (wat ik je wel aan zou raden):
- Asus PG279Q (165Hz, 1440p, IPS)
- Acer XB271HU (144Hz, 1440p, IPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Laatst online: 07:53
En om bovenstaande nog iets ingewikkelder te maken ( :) ) mag je ook nog nadenken over freesync versus Gsync. (amd video kaart of nvidia videokaart).

Afhankelijk van welke kant (rode of groene kamp) je kiest moet je bovenstaande keuzes even toetsen.
Bovenstaande (goede) adviezen gaan uit van het groene kamp.
Zelfde keuzes zijn te maken als je voor het rode kamp kiest (worden voor asus de eerste letter een M).

Er is overigens een heel goed draadje waarin dit allemaal uitgelegd wordt.

*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Ik denk dat het goed is om eerst een paar keuzes te maken voordat je daadwerkelijk op merk/type gaat zoeken. De te maken keuzes zijn hierboven al grotendeels aangegeven maar zou ik dus uitbreiden met een besluit of je voor het rode of groene kamp gaat.'

LET OP: Het is niet zo dat monitoren alleen geschikt zijn voor rode of groene kamp. Maar het is wel zonde om een Gsynch monitor te kopen (meerprijs) en dit vervolgens niet te kunnen gebruiken omdat je videokaart dit niet ondersteund.
Dit geldt natuurlijik ook voor resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

killerbee1958 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:57:
En om bovenstaande nog iets ingewikkelder te maken ( :) ) mag je ook nog nadenken over freesync versus async. (amd video kaart of nvidia videokaart).

Afhankelijk van welke kant (rode of groene kamp) je kiest moet je bovenstaande keuzes even toetsen.
Bovenstaande (goede) adviezen gaan uit van het groene kamp.
Zelfde keuzes zijn te maken als je voor het rode kamp kiest (worden voor asus de eerste letter een M).

Er is overigens een heel goed draadje waarin dit allemaal uitgelegd wordt.

*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Ik denk dat het goed is om eerst een paar keuzes te maken voordat je daadwerkelijk op merk/type gaat zoeken. De te maken keuzes zijn hierboven al grotendeels aangegeven maar zou ik dus uitbreiden met een besluit of je voor het rode of groene kamp gaat.'

LET OP: Het is niet zo dat monitoren alleen geschikt zijn voor rode of groene kamp. Maar het is wel zonde om een asynch monitor te kopen (meerprijs) en dit vervolgens niet te kunnen gebruiken omdat je videokaart dit niet ondersteund.
Dit geldt natuurlijik ook voor resoluties.
Ik hoop dat je G-Sync bedoelt en niet async. :+

Gezien deze vraag oorspronkelijk bij de vrager omhoog kwam in het GTX 1080 ervaringen topic ben ik automagisch uit gegaan van het groene kamp. Maar hij kan natuurlijk altijd van gedachten veranderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Laatst online: 07:53
Oeps, inderdaad Gsynch. verbeterd in mijn originele post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Blaat schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:41:
[...]

IPS heeft betere kleuren en veel betere inkijkhoek. Response tijden moet je je niet druk over maken bij de Asus en Acer schermen, die zijn dikke prima.

Ook zinvol om te melden is dat IPS schermen soms last hebben van backlight bleeding. Bij een zwart scherm lichtere plekken in het paneel. Je kan ervoor kiezen dit te accepteren maar Asus vindt het een goede reden om te RMA'en.

Als je daar niet gerust op bent:
- Asus PG278Q (144Hz, 1440p, TN)

Indien je voor IPS wil gaan (wat ik je wel aan zou raden):
- Asus PG279Q (165Hz, 1440p, IPS)
- Acer XB271HU (144Hz, 1440p, IPS)
Ja, ik lees veel over IPS glow inderdaad. Volgens mij heeft iemand in dit topic ook al een paar keer z'n Asus teruggestuurd.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

stervis schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Ja, ik lees veel over IPS glow inderdaad. Volgens mij heeft iemand in dit topic ook al een paar keer z'n Asus teruggestuurd.
Hoho, wel goed opletten, ik zei backlight bleeding niet IPS glow.

IPS glow is inherent aan de technologie. Dat heeft als resultaat dat als je niet recht in het scherm kijkt het paneel een zilverachtige of goudkleurige gloed krijgt (afhankelijk van de hoek) en is alleen te zien bij een zwart scherm. IPS glow is geen goede reden je monitor te RMA-en want alle IPS schermen hebben dat.

Backlight bleeding is iets heel anders. Het effect daarvan zie je onder alle inkijkhoeken. Die zie je als oranje plekken in het beeld als hij een zwart scherm weergeeft en in heel extreme gevallen ook met normaal beeld. Die heeft te maken met een net niet kloppende inspanning van het paneel in het armatuur. Dit is een reden om te RMA-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

Japser

Jeej!

Ik probeer aan mezelf te verantwoorden of het heel veel zin heeft om een upgrade te doen van een Iiyama ProLite E2472HD-B1 naar de Asus ROG Swift PG279Q en pak em beet 800,- te spenderen aan deze monitor.

Deze zou komen te hangen aan een Intel I5-2500K + 970 GTX videokaart. Zou ik veel concessies moeten doen m.b.t. instellingen van games om e.e.a. nog vloeiend te kunnen draaien op een hogere resolutie? Wat betreft de output, zal dit echt merkbaar verschillen van mijn huidige monitor? Vind het moeilijk om een beslissing te maken in deze.

Ik game veel, vooral grote RPG's zoals Dragon Age: Inquisition, The Witcher 3, etc. Ook spellen zoals Dark Souls (1,2,3) en RTS games zoals Star Craft 2 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Blaat schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Hoho, wel goed opletten, ik zei backlight bleeding niet IPS glow.

IPS glow is inherent aan de technologie. Dat heeft als resultaat dat als je niet recht in het scherm kijkt het paneel een zilverachtige of goudkleurige gloed krijgt (afhankelijk van de hoek) en is alleen te zien bij een zwart scherm. IPS glow is geen goede reden je monitor te RMA-en want alle IPS schermen hebben dat.

Backlight bleeding is iets heel anders. Het effect daarvan zie je onder alle inkijkhoeken. Die zie je als oranje plekken in het beeld als hij een zwart scherm weergeeft en in heel extreme gevallen ook met normaal beeld. Die heeft te maken met een net niet kloppende inspanning van het paneel in het armatuur. Dit is een reden om te RMA-en.
Mijn fout! Je hebt gelijk :)

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Japser schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:25:
Ik probeer aan mezelf te verantwoorden of het heel veel zin heeft om een upgrade te doen van een Iiyama ProLite E2472HD-B1 naar de Asus ROG Swift PG279Q en pak em beet 800,- te spenderen aan deze monitor.

Deze zou komen te hangen aan een Intel I5-2500K + 970 GTX videokaart. Zou ik veel concessies moeten doen m.b.t. instellingen van games om e.e.a. nog vloeiend te kunnen draaien op een hogere resolutie? Wat betreft de output, zal dit echt merkbaar verschillen van mijn huidige monitor? Vind het moeilijk om een beslissing te maken in deze.

Ik game veel, vooral grote RPG's zoals Dragon Age: Inquisition, The Witcher 3, etc. Ook spellen zoals Dark Souls (1,2,3) en RTS games zoals Star Craft 2 serie.
Ik heb dan nog een oude Samsung Syncmaster, maar vind het ook een interessante vraag. Want het aanschaffen van deze monitor verplicht je bijna ook je systeem een goede upgrade te geven.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Japser schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:25:

Of het 800 euro waard is moet je zelf beslissen. Als je er maandenlang voor moet sparen, is het misschien geen goed idee.

Maar het is zeker een mooie upgrade, en zo'n slecht systeem heb je toch niet? Je kan altijd nog in 1080p gamen in hele zware games als het moet. En je hebt nog steeds de voordelen van G-Sync, 165hz, IPS en groter formaat.

Veel games die je noemt gaan nog prima draaien. En met zware games als Witcher 3 zit je op 30-40 fps op ultra 1440p. Het ligt er ook aan of je gevoelig bent voor lage framerates. In mijn ervaring helpt G-Sync hier ook erg mee. Eerst wilde ik alles op minimaal 60 fps gamen, nu met G-Sync is dat rond de 40fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
[...]

Klopt het dat ik in het OSD naar system setup > Light in Motion > On [...]

Maak voor de grap eens filmpjes van enkele seconden van je paneel in het donker op 50 en 100 brightness; foto's blazen het effect enorm op. De bleed reikt op de foto relatief veel naar het midden, maar op basis van een foto is het heel moeilijk oordelen hoe krachtig de bleed in de praktijk is. Andere hoeken zijn uitstekend.

Ik heb zelf op mijn PG279Q rechtsboven ook een milde bleed, en rechtsonder eentje die minder ver reikt maar wel krachtiger is dan bij jou denk ik... Zie voor mijn filmpjes en foto's, en een vergelijking met de Acer broer van de PG279Q dit topic: ASUS PG279Q of de Acer XB271HU

Het aanzetten van de voet beschrijf je inderdaad op de juiste manier. Als je bleed rechtsonder acceptabel is zou je kunnen overwegen om de voet te laten repareren en het paneel daarna in gebruik te nemen. Dit klinkt wat zot, maar IPS loterij en alles! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
stervis schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Ik heb dan nog een oude Samsung Syncmaster, maar vind het ook een interessante vraag. Want het aanschaffen van deze monitor verplicht je bijna ook je systeem een goede upgrade te geven.
GTX 970 en de PG279Q gaat uitstekend bij mij, maar ik heb wel een nieuwere cpu (i5 4690K 4ghz oc). Ik weet niet zeker of je cpu een bottleneck kan zijn.
De Squad alpha draait hier op de meeste maps 60+ fps, Doom 2016 70-80 fps en Batman AK iets van 75 ish gemiddeld schat. Maar ik doe in games wel enkele concessies om de framerate hoog te houden. Als je volop wilt ultra'en op 1440p zsm. een 1070 of 1080 halen. Met G-Sync heb je nagenoeg geen last van <60 fps, is mijn ervaring. Dus met mindere specs heb je toch een behoorlijk goede ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Arrahant op 16-06-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Arrahant schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:18:
[...]

GTX 970 en de PG279Q gaat uitstekend bij mij, maar ik heb wel een nieuwere cpu (i5 4690K 4ghz oc). Ik weet niet zeker of je cpu een bottleneck kan zijn.
De Squad alpha draait hier op de meeste maps 60+ fps, Doom 2016 70-80 fps en Batman AK iets van 75 ish gemiddeld schat. Maar ik doe in games wel enkele concessies om de framerate hoog te houden. Als je volop wilt ultra'en op 1440p zsm. een 1070 of 1080 halen. Met G-Sync heb je nagenoeg geen last van <60 fps, is mijn ervaring. Dus met mindere specs heb je toch een behoorlijk goede ervaring.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb een i5 4670K met oc naar 4,5ghz.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Laatst online: 09-01-2022
Tweedekans PG279Q binnen van coolblue afgelopen weekend, was wat bang (omdat hij retour is gegaan naar coolblue natuurlijk) maar hij is getest bij hun toen hij binnen kwam.

100% zekerheid dat er geen dode pixels zijn dus :)

IPS glow is nihil (niet erger dan mijn oude monitoren) en backlight bleed is er bijna niet.

Erg tevreden mee, wat een beest van een monitor qua specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
DrParanoid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:54:
Tweedekans PG279Q binnen van coolblue afgelopen weekend, was wat bang (omdat hij retour is gegaan naar coolblue natuurlijk) maar hij is getest bij hun toen hij binnen kwam.

IPS glow is nihil (niet erger dan mijn oude monitoren) en backlight bleed is er bijna niet.

Is het niet de oude monitor van willy83? Of werkt bij jou het licht in de voet wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Laatst online: 09-01-2022
schumi1986 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:35:
[...]

Is het niet de oude monitor van willy83? Of werkt bij jou het licht in de voet wel?
Die van willy werktte ook nadat de monitor recht / 90 graden gekantelt stond.

En ik heb hem ook sinds de 12e :) dus ga er niet van uit.

Gebrek aan backlight bleed doet me denken dat het eerder iemand was die het verschil het net niet waard vond, of die erachter kwam dat 1440p iets te zwaar is.

Overigens kan wel dat de backlight bleeding eerst erger was, zie je met de Acer ook (Zelfde paneel) genoeg mensen die noemen dat de monitor na een maand+ veel minder backlight bleeding liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Avioto schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Of het 800 euro waard is moet je zelf beslissen. Als je er maandenlang voor moet sparen, is het misschien geen goed idee.

Maar het is zeker een mooie upgrade, en zo'n slecht systeem heb je toch niet? Je kan altijd nog in 1080p gamen in hele zware games als het moet. En je hebt nog steeds de voordelen van G-Sync, 165hz, IPS en groter formaat.

Veel games die je noemt gaan nog prima draaien. En met zware games als Witcher 3 zit je op 30-40 fps op ultra 1440p. Het ligt er ook aan of je gevoelig bent voor lage framerates. In mijn ervaring helpt G-Sync hier ook erg mee. Eerst wilde ik alles op minimaal 60 fps gamen, nu met G-Sync is dat rond de 40fps.
Wat betreft het geld, het is niet dat ik het niet kan/wil uitgeven, maar meer de vraag waar deze tak van sport (gaming monitors) over 2 jaar staat. Een monitor koop je over het algemeen voor gebruik over een langere periode (5 jaar ofzo) maar het is mij nogal onduidelijk wat we nog kunnen verwachten op belangrijke ontwikkelingen met hoge impact op gaming monitoren welke een valide reden zouden zijn om over 1~2 jaar bijvoorbeeld weer een nieuwe aankoop te doen.

Hoop dat ik mezelf een beetje begrijpelijk maak hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
DrParanoid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:54:

Dan heb je geluk gehad zeg :o Veel plezier ermee :)
Japser schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Wat betreft het geld, het is niet dat ik het niet kan/wil uitgeven, maar meer de vraag waar deze tak van sport (gaming monitors) over 2 jaar staat. Een monitor koop je over het algemeen voor gebruik over een langere periode (5 jaar ofzo) maar het is mij nogal onduidelijk wat we nog kunnen verwachten op belangrijke ontwikkelingen met hoge impact op gaming monitoren welke een valide reden zouden zijn om over 1~2 jaar bijvoorbeeld weer een nieuwe aankoop te doen.

Hoop dat ik mezelf een beetje begrijpelijk maak hiermee.
Ik denk dat er de komende jaren niet veel beters uitkomt, tenzij je ook van plan bent je pc een dikke upgrade te geven. Dan worden toekomstige 4K-monitoren misschien interessant. Het enige wat zou kunnen veranderen is beeldkwaliteit, dat we eindelijk betaalbare OLED(of iets vergelijkbaars) monitoren zien. Maar dan is de kans groot dat we weer naar 60hz gaan als dat begint. Maar mensen als Kid Jansen in dit topic hebben daar veel meer verstand van, het technische gedeelte is niet aan mij besteed :P

Ik denk dat het een veilige upgrade is en ik zie mezelf niet upgraden de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Een 279q tweedekansje van coolblue heeft dode pixels en is te koop voor 670 euro

waarom stuurt deze coolblue niet terug naar de leverancier maar bied deze aan als tweedekansje

mocht je dit product kopen, kun je deze dan meteen terug sturen ter reparatie, of zijn dodepixels geen garantiekwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nou heb em besteld hoor, de PG279Q. Zal morgen de ervaringen wel posten!
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste