Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Super dan komt alles wel goed.

Maarja nu weer een bijkomend probleem. Mijn Gsync is uit zichzelf uitgeschakeld. Als ik naar het nvidia configuratie paneel ga om te proberen gsync weer in te schakelen is alles wat gerelateerd is aan gsync weg.

Alle gsync instellingen staan er niet meer. Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Hoe kan ik testen of gsync het nog naar behoren doet? Het lijkt wel of de Gsync kaart in een keer stuk is.

Het lijkt er inderdaad op dat spontaan mijn Gsync is stuk gegaan net. In de demo van Gsync pendulum lukt het niet eens om Gsync aan te zetten. En in de nvidia instellingen is alles weg.

Moet ik hem nu alsnog opsturen. Nog geen week na aankoop Gsync al stuk, heel apart. Als iemand nog ideeen heeft.

Nou en hij floept in een keer weer aan. En de instellingen zijn weer terug. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Poedelini op 03-02-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Kan een software probleem zijn. Verwijder de drivers met deze app: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html en installeer opnieuw.

G-Sync werkt als het lichtje op de monitor (rechtsonder) rood is.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Avioto schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:03:
Kan een software probleem zijn. Verwijder de drivers met deze app: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html en installeer opnieuw.

G-Sync werkt als het lichtje op de monitor (rechtsonder) rood is.
Thanks, hij doet het nu weer. De volgende keer als het weer gebeurt ga ik dit meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Poedelini schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:18:
Super dan komt alles wel goed.

Maarja nu weer een bijkomend probleem. Mijn Gsync is uit zichzelf uitgeschakeld. Als ik naar het nvidia configuratie paneel ga om te proberen gsync weer in te schakelen is alles wat gerelateerd is aan gsync weg.

Alle gsync instellingen staan er niet meer. Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Hoe kan ik testen of gsync het nog naar behoren doet? Het lijkt wel of de Gsync kaart in een keer stuk is.

Het lijkt er inderdaad op dat spontaan mijn Gsync is stuk gegaan net. In de demo van Gsync pendulum lukt het niet eens om Gsync aan te zetten. En in de nvidia instellingen is alles weg.

Moet ik hem nu alsnog opsturen. Nog geen week na aankoop Gsync al stuk, heel apart. Als iemand nog ideeen heeft.

Nou en hij floept in een keer weer aan. En de instellingen zijn weer terug. 8)7
Herken ik wel ja, heeft meer met de driver te maken lijkt het. Driver opnieuw instaleren en het werkt weer , maar dat heb je al gedaan zie ik👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Een betere oplossing is gewoon de voeding van je monitor afkoppelen en weer aankoppelen (wachten hoeft niet) dan komt de G-Sync optie ook weer terug.

Dit is een bekend probleem bij G-Sync monitors wat optreedt als de computer/monitor in slaapstand terecht komt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
:) Thanks iedereen! Nu kan ik binnenkort veilig mijn monitor ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik was bij iemand wezen kijken voor een ROG Swift P278Q maar mij viel op dat het beeld "vies" leek. Een beetje hetzelfde effect als je een monitor met een vochtig doekje afneemt en dat het nog niet helemaal opgedroogd is. Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Een gele tint ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nee het is net alsof er vette vlekkeno p het scherm zaten maar als je in het licht keek was er niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Jackson6 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:52:
Nee het is net alsof er vette vlekkeno p het scherm zaten maar als je in het licht keek was er niets te zien.
Ik begrijp wat je bedoelt. Dat is de coating van het scherm. Ik heb gehoord dat mensen dat eraf kunnen halen op een bepaalde manier, maar is echt eigen risico en ik denk dat je garantie dan ook weg is maar dat weet ik niet zeker. Ik vind het wel een klein min puntje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heeft elk scherm dat? Mijn vorige matte scherm had dat helemaal niet, vind het er nogal raar uit zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Jackson6 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:09:
Heeft elk scherm dat? Mijn vorige matte scherm had dat helemaal niet, vind het er nogal raar uit zien :(
Weet ik niet, ik heb gister een rma aangevraagd bij asus en krijg binnenkort een nieuw scherm. Laat het je weten. Denk het eerlijk gezegd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Poedelini schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:13:
[...]

Weet ik niet, ik heb gister een rma aangevraagd bij asus en krijg binnenkort een nieuw scherm. Laat het je weten. Denk het eerlijk gezegd wel.
Kan je een RMA voor die klacht van mij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Jackson6 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:17:
[...]

Kan je een RMA voor die klacht van mij dan?
Nee ik heb een rma aan gevraagd voor de back light bleed die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

OMD

Ik wil echt de P348Q pre-orderen maar ik kan mijzelf echt nog net aan inhouden om te wachten tot er reviews verschijnen van minder populaire youtubers ( lees, die geen cherry-picked samples krijgen ) om te kijken hoe het is gesteld met de BL en de oranje IPS-glow. Duurt lang!!! :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
OMD schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:31:
Ik wil echt de P348Q pre-orderen maar ik kan mijzelf echt nog net aan inhouden om te wachten tot er reviews verschijnen van minder populaire youtubers ( lees, die geen cherry-picked samples krijgen ) om te kijken hoe het is gesteld met de BL en de oranje IPS-glow. Duurt lang!!! :)
Lijkt me verstandig :) Zodra die van mij binnen is, zal ik laten weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lokale leverancier in de US postte deze week het volgende op zijn website (over de PG279Q):
Computer Lounge is looking into the backlight bleed of a specific high end IPS panel. We rigged up 20 of these panels and checked for BLB as well as dead pixels.

What we'd like to know is whether you think the backlight bleed on these panels is acceptable for a high end monitor.
If you bought these monitors, would you find this acceptable? This it totally up for discussion so sound off below on what your thoughts are!

For the BLB photos below, we left the monitors at all stock settings- no calibration, turned off all of the lights.
The images were shot with a Panasonic GH4 with settings at f2.0, iso 200 and shutter speed at 1/2 a second. The edited images just had their exposure reduced by one or two stops. The originals are denoted as M(monitor) and the number - M1,M2 etc. The edited images are denoted as M1-E. The reason for editing was to better show the BLB and a more realistic representation of it, as it's hard to do with just the camera alone.

Album:
http://imgur.com/a/jWO59

Two Strawpolls here
How many have an acceptable amount of BLB?
http://strawpoll.me/6721455

Would you return it or keep it?:
http://strawpoll.me/6721439
Ze hebben zelfs op de productpagina van de PG279Q volgende disclaimer geplaatst:
Please Note: These units have been opened and tested by Computer Lounge for quality control purposes, to make sure you get the best screens possible.

All monitors are susceptible to backlight bleed of varying levels depending on the panel technology, bezel thickness and other miscellaneous factors.
Make sure you adjust your brightness settings to a suitable level.

* Backlight bleed will not be covered by warranty until we get confirmation from Asus.
* When the display panel face is aligned to the front, the indication arrow on the base (stand) will be misaligned by about 1 degree. This does not effect the performance of the display at all, but is not covered by warranty until we get confirmation from Asus.
_/-\o_ Big ups voor deze winkel van hoe ze hun klanten behoeden voor teleurstellingen! En als je dan de lijst overloopt is het echt wel heel triest... Er zijn er 2-3 die ik zou accepteren. De M13 zou ik zeer graag ontvangen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Jackson6 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:52:
Dat licht zeer waarschijnlijk aan de gebruikte, die van mijn Asus vind ik ook net wat agressiever als van het scherm (Eiso 2736)wat ik hiervoor had. als je daar gevoelig voor bent kan dit zeker een domper zijn.

Mijn oude dell 2209WA had een agressiever soort waardoor je helemaal een zeem over het scherm had :X

Ik zie het alleen wat als ik vanuit een bepaalde hoek kijk op mijn 279Q,maar niet als ik voor mijn scherm zit
Voor mij geen probleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
freaky35 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Dat licht zeer waarschijnlijk aan de gebruikte, die van mijn Asus vind ik ook net wat agressiever als van het scherm (Eiso 2736)wat ik hiervoor had. als je daar gevoelig voor bent kan dit zeker een domper zijn.

Mijn oude dell 2209WA had een agressiever soort waardoor je helemaal een zeem over het scherm had :X

Ik zie het alleen wat als ik vanuit een bepaalde hoek kijk op mijn 279Q,maar niet als ik voor mijn scherm zit
Voor mij geen probleem dus :)
Ik zie het alleen als ik wit op het scherm zie, met andere kleuren valt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Dan is dat echt de coating, want die zeem zie je alleen goed ,eigenlijk met wit.

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 05-02-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De coating kan je verwijderen als je wilt.
Let wel op, hiervoor dien je je monitor open te schroeven, wat dus tot gevolg heeft dat je je recht op garantie kwijtspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
De PG348Q kwam vandaag binnen :o

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/rogpackfront_zpsusrc30vz.png
Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/rogpackback_zpsiwtafz5x.png
Het is een stuk dikker dan ik had verwacht.
Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/rogside_zpsgrk0hjlr.png

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/rogfront_zpsgihuahoc.png
De stand moet je zelf monteren, ik gebruik een monitor arm.
Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/rogback_zpsu4hk8wr6.png
De input is goed verstopt
Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/rogconnect_zps2gdgs7jv.png

De backlight bleed is minder dan bij mijn andere Swifts, en calibratie out of the box lijkt beter dan bij de PG279Q. Overclocken naar 100hz ging ook goed, Windows herkent alles. Alleen heb ik nog geen games kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
:) :) mooi hoor,ik ben heel benieuwt naar de backlight bleeding, en de algemene indruk wat je hebt van dit scherm hebt

post als je wilt een foto met beeld,zwart scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik heb het al geprobeerd, maar op een foto lijkt de backlight bleed 100x keer erger dan dat het daadwerkelijk is. Ik had hetzelfde met de PG279Q. Ik weet niet of het aan mijn camera ligt, maar het zorgt er wel voor dat ik al die foto's op verschillende fora totaal niet serieus kan nemen. Of het ligt aan mijn ogen? :P

De brightness staat weer onwijs hoog out of the box, op 80. Ik heb even Elder Scrolls Online geprobeerd met 100hz, G-Sync en deze resolutie, lijkt prima te werken. Na al die verhalen van de vergelijkbare Acer monitor die veel mensen niet op 100hz kregen, hopelijk heeft deze monitor daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Is ook zo, misschien beter om het dan niet eens te posten.
Maar ik ben wel benieuwt wat je van het scherm gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Non de ju wat een scherm :D :o

[ Voor 11% gewijzigd door Ferluci92 op 10-02-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Very nice indeed. Waar heb je hem besteld?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Alternate. Die krijgen de monitoren van Asus als eerste binnen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:39:
Ik heb het al geprobeerd, maar op een foto lijkt de backlight bleed 100x keer erger dan dat het daadwerkelijk is. Ik had hetzelfde met de PG279Q. Ik weet niet of het aan mijn camera ligt, maar het zorgt er wel voor dat ik al die foto's op verschillende fora totaal niet serieus kan nemen. Of het ligt aan mijn ogen? :P

De brightness staat weer onwijs hoog out of the box, op 80. Ik heb even Elder Scrolls Online geprobeerd met 100hz, G-Sync en deze resolutie, lijkt prima te werken. Na al die verhalen van de vergelijkbare Acer monitor die veel mensen niet op 100hz kregen, hopelijk heeft deze monitor daar geen last van.
De beste manier om een waarheidsgetrouw beeld te creëren is als volgt (werkt zelfs met gsmcamera):

- Ga 3 meter of meer van je scherm staan
- Zet je camera in filmmodus en neem een stabiel filmpje op. Dit moet niet lang zijn, 5 seconden volstaat
- Ga naar je PC
- upload het filmpje
- Neem een screencap van het filmpje
=> Waarheidsgetrouw beeld van backlight bleeding op jouw monitor O-)

En gefeliciteerd by the way! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 19:10

nielsvv

100% Afol

Merk je goed het verschil als je van een 165hz terug naar een 100hz scherm komt?

Heb net 2 maand mijn PG279Q, omdat ik het wachten op de PG348Q beu was, balen! Mijn favoriete webshop (Tones) heeft deze nog niet eens op de site staan en bij Alternate (Belgie) staat hij nog steeds als preorder.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
nielsvv schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 07:38:
Merk je goed het verschil als je van een 165hz terug naar een 100hz scherm komt?
Je merkt het wel ja. Maar 100hz is nog steeds prima te doen natuurlijk. Ik denk dat het ook lastig word om 120+fps te halen in games met deze resolutie ;)
nielsvv schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 07:38:
Heb net 2 maand mijn PG279Q, omdat ik het wachten op de PG348Q beu was, balen! Mijn favoriete webshop (Tones) heeft deze nog niet eens op de site staan en bij Alternate (Belgie) staat hij nog steeds als preorder.
We moesten er wel heel lang op wachten ja :| Bij Alternate NL staat ie ook nog steeds op preorder, ik denk dat ze er gewoon heel weinig binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe flik jij dat elke keer Avioto? Jij bent altijd de eerste die een nieuwe ROG monitor weet te bemachtigen :P
Toen ik mijn PG278Q kreeg had jij hem al een dikke maand, bij de PG279Q exact hetzelfde en verrek, nu weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Alvast sparen na de aankondiging en meteen bestellen als het in de pricewatch verschijnt :P Ik heb er wel geluk mee gehad ja. Maar voorlopig geen Swifts meer voor mij, ik ben nu erg tevreden met mijn setup :) Tenzij ze richting OLED gaan ofzo.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Ben zelf toch voor de Acer x34 gegaan. Ik vind het design van de Asus PG348Q persoonlijk niet mooi.
Scherm bevalt uitstekend, scherm wil alleen niet verder dan 95 Hz... Maar voor die 5 Hz ga ik hem niet ruilen.
Zal je zien dat ik daarna een scherm krijg die 100 Hz haalt maar erge black light bleeding heeft.

Die 5 Hz geloof ik wel. Is wel een hele ander ervaring zeg in games van een 24 inch full hd scherm naar dit..

Avioto veel plezier ermee is natuurlijk wel een top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Als ik zie zo door heen kijk :
http://www.overclock.net/...48q-worth-waiting-for/830

Zie ik alleen maar ellende, hoop schermen met veel backlight bleeding. Zit te twijfelen of ik 2x PG278Q wil upgraden maar dat laad ik nu maar ff varen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
op die foto's ziet het er erger uit altijd als dat het is.Kan je niet op af gaan.Ook die schermen zijn niet perfect helaas.

Kijk die van mij heeft ook wel bleeding, maar het valt me mee.
Zeker als ik zie hoe de algehele kwaliteit is van het scherm.

Echter jij hebt al 2 goede schermen,dan word het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
k1978 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:32:
Ben zelf toch voor de Acer x34 gegaan. Ik vind het design van de Asus PG348Q persoonlijk niet mooi.
Ik neem aan dat je daarmee de achterkant bedoeld, dat is spuuglelijk inderdaad. Maar mijn monitor staat tegen de muur dus niemand zal dat ooit zien. De voorkant is net zo classy als de andere Swifts vind ik.

Ik had allang de X34 gekocht als die geen knoppen aan de onderkant van de monitor had. Mijn scherm staat recht op mijn bureau, dus dat had problemen opgeleverd. De panelen van beide monitoren zijn hetzelfde als ik goed begrijp. Veel plezier met je X34 :)
rolandos582 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:49:
Als ik zie zo door heen kijk :
http://www.overclock.net/...48q-worth-waiting-for/830

Zie ik alleen maar ellende, hoop schermen met veel backlight bleeding.
Ik zie vooral veel ellendige comments, mensen die elkaar beledigen of foto's posten waar zelfs de muur achter de monitor backlight bleeding vertoond. Ik ben blij dat we in dit topic gewoon op een volwassen manier kunnen discussieren.

Ik heb op allerlei manieren geprobeerd om een foto te maken, met een camera, telefoon en de methode die Flood hierboven beschrijft. Ik krijg het niet voor elkaar om een waarheidsgetrouwe foto te maken. Ik probeer de problemen van de Asus beeldschermen niet te verdedigen, want die zijn er wel degelijk, maar sommige mensen overdrijven wel heel erg. Ik kijk dan liever naar reviews zoals die van TFTcentral of gebruikerservaringen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 15-09 13:47
Heb nooit problemen gehad met mijn PG278Q, behalve dat 1 defect was en RMA ging. Maar nooit backlight bleeding gehad oid.

[ Voor 69% gewijzigd door rolandos582 op 13-02-2016 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Ga al die verhalen niet meer lezen hoor. Je maakt jezelf gek en denkt dan ook van alles te zien. Ik ga lekker genieten van me scherm. Iedereen die bij mij tot nu toe the witcher op ultra ziet op dit scherm is helemaal onder de indruk van de kleuren en scherpte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 19:10

nielsvv

100% Afol

k1978 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 07:40:
Ga al die verhalen niet meer lezen hoor. Je maakt jezelf gek en denkt dan ook van alles te zien. Ik ga lekker genieten van me scherm. Iedereen die bij mij tot nu toe the witcher op ultra ziet op dit scherm is helemaal onder de indruk van de kleuren en scherpte...
+1

Ik ben ook tevreden vanaf dag 1 met de 279Q. Al zat de schrik er toch ook wat in toen ik hem de eerste keer opzette.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik ben uiteindelijk toch voor een TN panel gegaan (Dell S2716bg). Ik geloof best dat mensen gewoonweg kunnen genieten van hun IPS scherm maar helaas heb ik een tik dat ik gewoon constant ga letten op flaws ( zelfkennis +1 ? :) )

TN heeft voor mij als enige nadeel de colorshift maar ik heb geen backlight bleed, geen IPS glow, geen dode pixels, bouw kwaliteit van Dell. Al met al erg tevreden.

Vindt de X34 en PG348Q nog steeds wel waanzinnige schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Een laatste update over mijn PG279Q ervaring.

Ja, laatste update, want ik heb eindelijk een keeper mogen ontvangen! *O*

2 weken nadat ik mijn 2de scherm terug had binnen gedaan, belde ik Alternate op om te horen wat de status was van m'n RMA. De helpdesk wist me goed nieuws mee te delen. Beter gezegd, FANTASTISCH NIEUWS!
Ik mocht binnen komen en ter plekke checken of de monitor goed was anders werd er een andere model gechecked; bij wijze van spreke tot ik al Alternate's PG279Q stock gechecked had.. :p

Ik wou ook niet mierenneuken, dus een beetje BBL zou ik door de vingers zien, zolang er maar geen oranje gloed was.

De eerste monitor die de helpdesk bovenhaalde was precies direct prijs. Ik kon geen oranje gloed waarnemen, alhoewel het testen daar op de helpdesk eigenlijk echt geen goede condities waren (qua lichtinvallen etc..). Maar zo op het eerste zicht zag het er puik uit, met maar een kleine bleedspot rechts bovenaan. Ik wou niet (nog meer) de lastige klant uithangen met al m'n returns (hoewel de mensen bij Alternate top vriendelijk blijven), dus zei ik bij de eerste: Bag it & tag it! I'll take it :)

Denkende dat ik de trotse eigenaar was van een oranje gloed-vrije PG279Q scheurde ik naar huis. Thuis aangekomen, ingepluged, aangezet en het eerste dat ik merk..... oranje gloed in de rechter onderhoek.... Ik was zo triest op dat moment.. Vooral omdat het in de winkel absoluut niet te zien was en thuis "BAM", je kan er niet naast zien. Al bij al was de oranje gloed wel minder dan bij mijn vorige 2 modellen. Maar toch, vond ik het echt balen en heb gisteren een hele dag op het werk liggen tobben of ik al dan niet deze zou returnen.

Maar dan, 's avonds terug thuis aangekomen, boot ik m'n PC en zet m'n scherm aan en wat me opvalt is dat de oranje gloed precies vermindert is. Dus haal ik er een foto van de vorige avond bij en effectief, het is een PAK verminderd!! EUFORIE ALOM!

Ook checks op dead/stuck pixels en dust waren goed! 0 slechte pixels en geen dust te bespeuren!

Ik heb gisterenavond dan een uur of 3-4 gegamed en de oranje gloed is praktisch volledig verdwenen, alsook de bleedspot aan de bovenkant is ook iets vermindert. Het is niet meer waarneembaar tijdens gamen, zelfs niet bij donkere games!

Ik ga dit model dus houden, want beter zal het waarschijnlijk niet worden.

Heb ik spijt dat ik niet meer monitors heb gechecked in de winkel? Ja, een beetje wel.
Maar ik kijk liever vooruit..... naar mijn G-SYNC/1440p/165 hz monitor, met minimale issues! HOERA :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou dat is dan wel goeie service. Ik ben blij dat er iemand is die een ROG heeft zonder al te veel issues. Zo'n oranje gloed is echt niet acceptabel. Ik heb dan weliswaar geen ROG, maar een MG279Q en ik heb ook de panellottery gewonnen ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Die oranje gloed is in vrijwel alle gevallen geen paneeldefect, maar een assemblageprobleem. Vrijwel alle moderne IPS varianten (LG Display AH-IPS, AU Optronics AHVA, Samsung PLS, etc.) zijn best wel drukgevoelig; als er teveel druk op het paneel staat geven ze een gelige of oranje gloed. Vooral de hoeken hebben hier heel erg last van.

Het zou heel goed kunnen dat het scherm vrij koud was toen je hem thuis voor het eerst aanzette, waardoor het paneel nog net iets strakker in de behuizing zat. Eenmaal opgewarmd kan het probleem dan helemaal weg zijn. Het is heel goed mogelijk dat als je het scherm een nacht in de schuur of garage zet het probleem weer terug is, totdat het scherm weer is opgewarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Die oranje gloed is in vrijwel alle gevallen geen paneeldefect, maar een assemblageprobleem. Vrijwel alle moderne IPS varianten (LG Display AH-IPS, AU Optronics AHVA, Samsung PLS, etc.) zijn best wel drukgevoelig; als er teveel druk op het paneel staat geven ze een gelige of oranje gloed. Vooral de hoeken hebben hier heel erg last van.

Het zou heel goed kunnen dat het scherm vrij koud was toen je hem thuis voor het eerst aanzette, waardoor het paneel nog net iets strakker in de behuizing zat. Eenmaal opgewarmd kan het probleem dan helemaal weg zijn. Het is heel goed mogelijk dat als je het scherm een nacht in de schuur of garage zet het probleem weer terug is, totdat het scherm weer is opgewarmd.
Jep, deze conclussie trok ik ook. Of het feit dat de monitor lang in de doos heeft gezeten (het is een november model); samengeperst door het piepschuim.. Of een combinatie van de 2..
Het enige dat telt is dat het praktisch verdwenen is! :)

Wat ik nog vergeten te vermelden was: Bij mijn 2 vorige exemplaren kon ik steeds, zoals toen vermeld, de bezel een 2-3mm indrukken in de bovenhoeken. Bij mijn huidig exemplaar is dit niet het geval! De bezel zit gewoon rotsvast in het frame! :Y

edit: ik denk dat het "het frame" is. Of toch "de frame"? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Tom's Hardware heeft vandaag hun review van de Asus ROG Swift PG279Q gepubliceerd

Het lijstje is daarmee compleet voor deze monitor; alle voor beeldschermreviews interessante sites hebben een review van dit scherm gepubliceerd. Zie ook:

TFT Central review
PRAD review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Kid Jansen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:34:
Tom's Hardware heeft vandaag hun review van de Asus ROG Swift PG279Q gepubliceerd
Snap jij waarom reviewers de beeldschermen zo laat binnen krijgen? Ik snap dat het lang duurt om een review te maken, maar ik heb de PG348Q nu al bijna 2 weken binnen en sites als TFTcentral hebben nog geen reviews. Je zou denken dat een bedrijf als Asus ze ver voor de launch versturen naar reviewers om al wat aandacht te genereren.

Ik ben erg benieuwd naar welke instellingen TFTcentral aanraad. Ik ben zelf niet zo goed in kalibreren :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Je kan natuurlijk niet alles tegelijk testen. PRAD heeft nog wel redelijk wat reviewers, maar TFT Central is alleen maar Simon en ik zelf en Tom's Hardware heeft ook maar één beeldschermreviewer.

Overigens kan je als reviewer vaak wel producten voor de releasedatum krijgen, maar de vraag is of je dat moet willen. Vaak zit er dan namelijk als voorwaarde aan vast dat je de review ook op de releasedatum moet publiceren en je moet vrijwel altijd een NDA tekenen die eigenlijk veel te breed is. Ik wil zelf kunnen bepalen wat er m'n reviews staat, dus ook dingen als het gebruikte paneel en beeldprocessor, of de manier om in het servicemenu te komen.

Als je een goed overwogen beslissing wilt maken is het hoe dan ook handig om even een paar maanden te wachten. Reviewers testen eigenlijk altijd maar één exemplaar. Het is dan dus wel interessant om ook gebruikerservaringen te zien in grote aantallen. Ongetwijfeld is minstens de helft daarvan van gebruikers die er totaal geen verstand van hebben en problemen kunnen best wel eens uit verband worden getrokken of zwaar worden overdreven. Maar het kan wel problemen aan het licht brengen waar de exemplaren die door de reviewsites getest zijn geen last van hebben. Daarnaast kan ook een subjectief oordeel ook nog best waardevol zijn.

Een andere reden om even te wachten is de prijs. Vaak is de prijs na een maand of 3 à 4 al een stuk lager. Dat kan zo maar eens een kwart schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 09:16
Avioto schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:35:
[...]

Snap jij waarom reviewers de beeldschermen zo laat binnen krijgen? Ik snap dat het lang duurt om een review te maken, maar ik heb de PG348Q nu al bijna 2 weken binnen en sites als TFTcentral hebben nog geen reviews. Je zou denken dat een bedrijf als Asus ze ver voor de launch versturen naar reviewers om al wat aandacht te genereren.

Ik ben erg benieuwd naar welke instellingen TFTcentral aanraad. Ik ben zelf niet zo goed in kalibreren :-(
Ben ook al even aan het wachten op enkele degelijke reviews. OC3D is bij één van de eersten die een review model binnen kregen: YouTube: Asus ROG Swift PG348 Review 34 Superwide 3440x1440 Gsync IPS 100Hz PG348Q

Ik heb men tracking code voor de PG348Q vandaag eindelijk binnen gekregen. Mag hem hopelijk morgen ontvangen! 8)

• Cabritsanscor
  • Laatst online: 31-08 12:47
Gisteren heb ik mijn PG279Q mogen ontvangen. Ik kon het niet laten toen die afgelopen weekend bij 4Launch ineens kortstondig onder de 800,- dook :P . Er is zeker sprake van bleeding en ik ben heel benieuwd hoe "erg" jullie dit inschatten. Bij daglicht is het moeilijk waar te nemen, maar zichtbaar op een zwart scherm. De foto's zijn van een donkere kamer en met een lampje aan.

Donker:
http://i.imgur.com/LZ3ibt0.jpg

Lamp:
http://i.imgur.com/Exyl3Nn.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:00
Cabritsanscor schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:14:
Gisteren heb ik mijn PG279Q mogen ontvangen. Ik kon het niet laten toen die afgelopen weekend bij 4Launch ineens kortstondig onder de 800,- dook :P . Er is zeker sprake van bleeding en ik ben heel benieuwd hoe "erg" jullie dit inschatten. Bij daglicht is het moeilijk waar te nemen, maar zichtbaar op een zwart scherm. De foto's zijn van een donkere kamer en met een lampje aan.

Donker:
http://i.imgur.com/LZ3ibt0.jpg

Lamp:
http://i.imgur.com/Exyl3Nn.jpg
Ik vind het moeilijk te beoordelen op een foto, maar wederom rechtsonder in de hoek. Helaas hebben ze in die hoek allemaal behoorlijk bleeding.
Is het zichtbaar bij bijvoorbeeld donkere scenes of donkere stukken ingame?

Computer Lounge heeft 20 van deze schermen uitgepakt en naast elkaar bekeken onder dezelfde omstandigheden: YouTube: The Definitive Asus ROG PG279Q Backlight Bleed Test - 20 Monitors Unboxed and Tested

• freaky35
  • Nu online
Op een foto is het gewoon niet realistisch,ik heb ook een foto geprobeerd te maken van die van mij,maar op die foto lijkt het vele malen erger als het in het werkelijkheid is.

Zeker met een slechte canera zoals die foto's hierboven eruit zien,is het niet te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik reeds enkele malen heb geadviseerd: Ipv van een foto te nemen, neem een filmpje op en neem daar vervolgens een screenshot van. Dit geeft het waarheidsgetrouwst beeld.
Als je wilt checken op Backlight Bleeding ga dan een 3 meter van je scherm staan. Alles van dichterbij is een mix van Backlight Bleeding en IPS glow. IPS glow is geen productiefout maar een eigenschap die je er bij de paneeltechnologie moet bijnemen. IPS glow dient wel blauw-zilverachtig te zijn. Oranje/gele/bruine gloed is ook een productiefout.

Misschien moet ik eens een sticky schrijven, want om de 2 weken dezelfde zaken moeten herhalen is ook niet alles :p

• Cabritsanscor
freaky35 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:41:
Op een foto is het gewoon niet realistisch,ik heb ook een foto geprobeerd te maken van die van mij,maar op die foto lijkt het vele malen erger als het in het werkelijkheid is.

Zeker met een slechte canera zoals die foto's hierboven eruit zien,is het niet te doen
Dat begrijp ik; Ik probeer te weten te komen in welke mate zoiets redelijkerwijs acceptabel is. Ik heb wat dat betreft nog geen referentiekader. Via de instructie van Flood.exe (een paar reacties terug) zal ik zo proberen een representatiever beeld te krijgen.

edit: Haha timing! Dank Flood.exe

Verwijderd

Cabritsanscor schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:48:
[...]

Dat begrijp ik; Ik probeer te weten te komen in welke mate zoiets redelijkerwijs acceptabel is. Ik heb wat dat betreft nog geen referentiekader. Via de instructie van Flood.exe (een paar reacties terug) zal ik zo proberen een representatiever beeld te krijgen.

edit: Haha timing! Dank Flood.exe
Aha! M'n vorige post toch gevonden! Top! O+

Ja, super timing :*)

• Cabritsanscor
Ok. Bij dezen dan volgens bovenstaande instructies:

http://i.imgur.com/00XQ2sV.jpg

Dit lijkt mee te vallen niet?

• Kid Jansen
  • Niet online
JvdHoudt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:22:
Computer Lounge heeft 20 van deze schermen uitgepakt en naast elkaar bekeken onder dezelfde omstandigheden: YouTube: The Definitive Asus ROG PG279Q Backlight Bleed Test - 20 Monitors Unboxed and Tested
Op zich wel interessant filmpje, alleen heeft hij het wel fout in het stuk van 2:57-3:10.

Wat hij daar in feite zegt is dat backlight bleeding een contrast issue is. Als dat het geval zou zijn, dan zou het zich niet alleen maar langs de randen manifesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabritsanscor schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:01:
Ok. Bij dezen dan volgens bovenstaande instructies:

http://i.imgur.com/00XQ2sV.jpg

Dit lijkt mee te vallen niet?
Yup! Ziet er ok uit voor een PG279Q.

Uiteindelijk moet jij er tevredenheid met nemen. Dus het beste dat je kan doen is een weekend gamen en dan niet te veel aan je monitor denken. Oordeel dan of je het ziet/merkt en of je je er aan stoort.
Zo ja > niet twijfelen en RMA'en, want je gaat je er met de tijd enkele maar meer aan ergeren en voor dit prijskaartje moet je tevreden zijn over je product.
Zo neen > Keep it & enjoy the shit out of it!

Ik raad je wel aan eens een donkere game te spelen. Want mss speel je momenteel geen donkere game, maar in de toekomst mss wel en als het dan pas opvalt ben je gezien.. ;) Let er vooral op dat je geen oranje/gele/bruine gloed hebt. Bij mijn monitoren had ik steeds rechts die vuile oranje gloed en aan de linkerzijde de propere blauw/zilverachtige gloed. Immens storend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:05:
[...]

Op zich wel interessant filmpje, alleen heeft hij het wel fout in het stuk van 2:57-3:10.

Wat hij daar in feite zegt is dat backlight bleeding een contrast issue is. Als dat het geval zou zijn, dan zou het zich niet alleen maar langs de randen manifesteren.
Inderdaad. Bij mijn eerste 2 PG279Q's kon ik de bezel op verschillende plaatsen een 2-3mm indrukken. Wanneer ik dit deed verdween de Backlight Bleeding onmiddellijk op die plaats... Duidelijk dus een assemblagefout. Bij m'n huidige PG279Q zit de bezel rotsvast in de frame, zoals het hoort, bijgevolg amper BLB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Kan iemand met een mg279q de totale hoogte opmeten met het scherm in de laagste stand? Ik heb een meubel gemaakt maar mijn huidige scherm past er in de hoogte niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Iuigi schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:41:
Kan iemand met een mg279q de totale hoogte opmeten met het scherm in de laagste stand? Ik heb een meubel gemaakt maar mijn huidige scherm past er in de hoogte niet in.
Meten is weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn MG279Q is 41cm van onderkant voet tot bovenkant bezel in de laagste stand.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabritsanscor
Uiteindelijk gaat mijn 279Q toch RMA. Niet vanwege de bleeding, maar onder bepaalde lichtval is er iets wat lijkt op een haar of kras waar te nemen. Het zit er echt en het is niet weg te poetsen. Op de foto is de kras net te zien.

http://i.imgur.com/VLvfJMe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Het is ook echt ongelofelijk met die schermen zeg wat een kwaliteit.. Gelukkig zijn ze ook niet zo duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb vaak als G-Sync uit staat en ik hem aanzet via NVIDIA Control Panel dat het lampje dan gewoon wit blijft i.p.v. dat hij rood wordt. Echter als ik dan reboot staat hij wel weer aan. Is dat een bug en/of hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Jackson6 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:08:
Ik heb vaak als G-Sync uit staat en ik hem aanzet via NVIDIA Control Panel dat het lampje dan gewoon wit blijft i.p.v. dat hij rood wordt. Echter als ik dan reboot staat hij wel weer aan. Is dat een bug en/of hoe kan ik dit verhelpen?
Start als dit gebeurt voor de grap eens een 3D applicatie op? Als het goed is zou het lampje dan rood moeten worden. Als dit niet gebeurt dan is er meer aan de hand.

In principe heb je G-Sync in windows niet echt nodig dus daar is NVidia in hun driver wat lui mee geweest.

Ik zag hetzelfde met alle G-Sync monitors die ik heb gehad namelijk. Maar zodra je een spel oid opstart werkt G-Sync wel gewoon zoals het hoort.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Ik ben de laatste tijd echt aan het azen op een 144hz gsync scherm. Waar ik vooral shooters speel (cs go / CoD) maar ook zo regelmatig LoL.

Ik zou graag de pg279q willen kopen.. Ik ben alleen huiverig dat ik het scherm 3 keer moet omruilen..

Is het de gok waard? Ik heb gelezen op overclockers.net dat: DELL S2716DG ook wel een redelijk schermpje is. Geen IPS.. Maarja, mijn huidige scherm is ook TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ferluci92 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:19:
Ik ben de laatste tijd echt aan het azen op een 144hz gsync scherm. Waar ik vooral shooters speel (cs go / CoD) maar ook zo regelmatig LoL.

Ik zou graag de pg279q willen kopen.. Ik ben alleen huiverig dat ik het scherm 3 keer moet omruilen..

Is het de gok waard? Ik heb gelezen op overclockers.net dat: DELL S2716DG ook wel een redelijk schermpje is. Geen IPS.. Maarja, mijn huidige scherm is ook TN.
Ik zou absoluut voor de DELL gaan, is een geweldig scherm en voor een TN paneel een zeer mooi beeld. Het gamen is echt super en de afwerking is echt van zeer goede kwailiteit.

Heb liever een goede TN met G-Sync/144hz dan een brakke IPS met die vieze gele gloed en backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
RoaDHouse schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:36:
[...]

Ik zou absoluut voor de DELL gaan, is een geweldig scherm en voor een TN paneel een zeer mooi beeld. Het gamen is echt super en de afwerking is echt van zeer goede kwailiteit.

Heb liever een goede TN met G-Sync/144hz dan een brakke IPS met die vieze gele gloed en backlight bleeding.
Zelf zal ik deze niet zo snel aanraden als je gevoelig bent voor 'artifacts'. Ik heb deze monitor in gebruik gehad, maar de vertical lines bij deze monitor vielen mij ingame op bepaalde momenten erg op waardoor ik deze retour gedaan heb. Zie YouTube: Dell S2176DG Vertical lines issue.
Daarnaast is de verticale kijkhoek erg klein wat bij donkere en nachtelijke games storend is. Wanneer je je hoofd 2 cm omhoog of omlaag beweegt vervormen de kleuren van het scherm behoorlijk erg.

Overigens baal ik er wel van dat ik hier zelf last van heb, de monitor was lost van bovenstaande puntjes super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
JvdHoudt schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Zelf zal ik deze niet zo snel aanraden als je gevoelig bent voor 'artifacts'. Ik heb deze monitor in gebruik gehad, maar de vertical lines bij deze monitor vielen mij ingame op bepaalde momenten erg op waardoor ik deze retour gedaan heb. Zie YouTube: Dell S2176DG Vertical lines issue.
Daarnaast is de verticale kijkhoek erg klein wat bij donkere en nachtelijke games storend is. Wanneer je je hoofd 2 cm omhoog of omlaag beweegt vervormen de kleuren van het scherm behoorlijk erg.

Overigens baal ik er wel van dat ik hier zelf last van heb, de monitor was lost van bovenstaande puntjes super!
Heb ik totaal geen last, hij zal wel iets verkeerd hebben staan.

De verticale kijkhoek is prima voor een TN paneel, voor de rest boeit me de hele inkijkhoek niet, zit sowieso recht voor de monitor.

Het enige minpunt van de monitor vind ik de aan/uit schakelaar, die is te klein, maar ook dit is voor mij geen probleem ik laat hem toch altijd in standbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
JvdHoudt schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Non de ju, daar krijg ik ook de kriebels van... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik wachten op de Acer Predator XB271HU. Deze heeft praktisch volledig dezelfde speccs als de PG279Q, enkel lijkt de bouwkwaliteit een stuk beter te zijn. In de USA zijn deze monitoren reeds 3 maand te koop. Hier en daar lees je wel van overtollige BLB en dergelijke; maar over het algemeen zijn ze echt een stuk beter. Het enige minpunt aan de XB271HU vind ik de stand, deze is echt niet mooi. Al een geluk is dit 100% subjectief ;)

Verschillende forumgangers die reeds aan 5 returns en meer zaten met hun PG279Q's hadden bij de XB271HU onmiddellijk een keeper te pakken. En over het algemeen zijn de commentaren een stuk lovender.

De exacte release in Europa/België weet ik nu niet. Ik dacht dat ie deze week uitkomt, maar op alternate staat ie nog steeds niet dus begin ik te twijfelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:51:
De exacte release in Europa/België weet ik nu niet. Ik dacht dat ie deze week uitkomt, maar op alternate staat ie nog steeds niet dus begin ik te twijfelen.
Waar had je die informatie vandaan als ik vragen mag? Ben ik wel benieuwd naar, ik wacht met smart op die monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdHoudt schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:59:
[...]

Waar had je die informatie vandaan als ik vragen mag? Ben ik wel benieuwd naar, ik wacht met smart op die monitor.
Had dit op een forum meegepikt (Overclock dacht ik), dit werd toen bevestigd door een link naar een website."Delivery first week of March". Vind het nu wel niet direct terug... :s

Maar normaal kan je hem al wel op Amazon bestellen hé. Tenzij je wacht om hem bij je lokale hardwareboer te gaan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:51:
Lijkt in Duitsland wel al verkrijgbaar als ik zo bij een aantal shops kijk via heise.de/preisvergleich. Meerdere shops beweren hem op voorraad te hebben en in 1-3 dagen te kunnen leveren.

Alternate.de zegt overigens verzendklaar in 35 dagen: levering 5 of 6 april.

overclockers.co.uk heeft er overigens 10+ in stock, maar verzendkosten zijn dan waarschijnlijk wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Kid Jansen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:23:
[...]

Lijkt in Duitsland wel al verkrijgbaar als ik zo bij een aantal shops kijk via heise.de/preisvergleich. Meerdere shops beweren hem op voorraad te hebben en in 1-3 dagen te kunnen leveren.

Alternate.de zegt overigens verzendklaar in 35 dagen: levering 5 of 6 april.

overclockers.co.uk heeft er overigens 10+ in stock, maar verzendkosten zijn dan waarschijnlijk wel hoger.
Amazon.de zelf had ze op voorraad tot afgelopen weekend. pcking.de en computeruniverse.de hebben ze direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-08 00:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik heb een paar putjes in het midden van mijn paneel van de PG279Q. Met wit beeld valt het aardig op. Ik liet de monitor face-down vallen tijdens het monteren van een VESA mount (ja ik schaam me diep)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GqSVURf.png

Iemand tips?

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 01-03-2016 10:35 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Gamebuster schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:32:
Ik heb een paar putjes in het midden van mijn paneel van de PG279Q. Met wit beeld valt het aardig op. Ik liet de monitor face-down vallen tijdens het monteren van een VESA mount (ja ik schaam me diep)

[afbeelding]

Iemand tips?
Sinds wanneer heb je het scherm? Je zou het kunnen RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ferluci92 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Sinds wanneer heb je het scherm? Je zou het kunnen RMA'en.
Paar maanden :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Is er nog een verschil in product batches bij verschillende winkels voor de pg279q?

Ik hoop dat ze in de latere batches al die bleeds enzo wel hebben opgelost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Ferluci92 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:21:
Is er nog een verschil in product batches bij verschillende winkels voor de pg279q?

Ik hoop dat ze in de latere batches al die bleeds enzo wel hebben opgelost? :+
Als je internet mag geloven, niet. Als je kijkt naar de voorganger PG278Q, ook niet.
Ik zou er dus niet specifiek rekening mee houden. Kan wel zo zijn, maar je weet niet wat voor batches mensen op internet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moorkoppen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:22
Ik ben sinds twee dagen de gelukkige bezitter van een Swift PG348Q. Hoewel ik nog weinig heb kunnen testen zijn de eerste ervaringen geweldig.

Het enige wat me stoort is dat het scherm op de originele voet erg ver naar je toe staat. Mijn bureau staat tegen de muur en ik kan du het scherm niet verder naar achteren zetten.
Ik ben nu op zoek naar een mooie desk mount maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft er iemand advies over een mooie mount. Het liefst een die je op je bureau kan vast zetten zonder te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Moorkoppen schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:41:
Heeft er iemand advies over een mooie mount. Het liefst een die je op je bureau kan vast zetten zonder te boren.
Ik heb even zitten zoeken, maar dat is nog best lastig. Je hebt niet veel voor 34+ inch monitoren. Newstar is wel het beste merk voor mounts. Misschien is dit wat: https://www.alternate.nl/.../579538?tk=14236&lk=14559 ? Die kan je in hoogte verzetten.

Of als je niet kan klemmen: https://www.alternate.nl/.../970201?tk=14236&lk=14554
Ik weet alleen niet of je dan qua hoogte goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moorkoppen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:22
Ik had zelf ook al gekeken naar die newstar. Ik zal eens een mailtje naar de shop sturen.

Jij hebt hem gewoon op de originele voet staan? Heb je een diep bureau of vind je het niet vervelend dat hij dan zo dicht bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Nee, ik heb een monitorarm van Newstar. Bevestigd aan de muur en de monitor staat direct op het bureau, omdat de PG279Q erboven hangt (dan kan ik makkelijk switchen tussen primaire monitor). Het bureau is redelijk diep ja, lijkt me wel irritant als de monitor heel dichtbij staat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 11:57
Helaas sinds een paar dagen oppeens last van wazige text op 2/3 van het scherm van links af met mijn PG278Q. Lijkt erop dat deze dus RMA gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
CorePax schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:53:
Helaas sinds een paar dagen oppeens last van wazige text op 2/3 van het scherm van links af met mijn PG278Q. Lijkt erop dat deze dus RMA gaat...
Ben bang dat je dan last hebt van pixel inversion, RMA is dan de enige optie :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik heb momenteel een Dell U2414H monitor i.c.m. MSI GTX970.
Ik wil graag op termijn naar een triple-screen setup voor race-sims en ik vroeg me af of het mogelijk is om 1 x G-Sync monitor te combineren met 2 x non-G-Sync monitoren.

Dan zou ik namelijk de G-Sync als middelste scherm willen gebruiken voor de shooters en andere games, zodat ik geen tearing of stuttering heb bij FPS schommelingen. En dan doen de 2 non-G-Sync monitoren mee bij de racesims.

Is dit technisch mogelijk of moet je dan ook 3 x G-Sync hebben gezien de onderliggende techniek.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 14:06
Momenteel heb ik de BenQ XL2430T bestelt, had hem tegenover een asus scherm gezet en toch gegaan voor deze. Zal ervaring nog delen na dit weekend. :D

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Rivanov schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:17:
Ik heb momenteel een Dell U2414H monitor i.c.m. MSI GTX970.
Ik wil graag op termijn naar een triple-screen setup voor race-sims en ik vroeg me af of het mogelijk is om 1 x G-Sync monitor te combineren met 2 x non-G-Sync monitoren.

Dan zou ik namelijk de G-Sync als middelste scherm willen gebruiken voor de shooters en andere games, zodat ik geen tearing of stuttering heb bij FPS schommelingen. En dan doen de 2 non-G-Sync monitoren mee bij de racesims.

Is dit technisch mogelijk of moet je dan ook 3 x G-Sync hebben gezien de onderliggende techniek.
Dat zou wel kunnen ;). Bij de fps game gebruik je dan alleen de gsync monitor he?

Op het moment dat je 3 schermen gaat gebruiken voor een game dan gaat gsync niet werken. Dat betekend dus dat je bij de racesim alles op non g-sync moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
iemand enige info wanneer het wel komt pg348q want lees heel veel rare momenten uit amerika
het gaat ook vooral om de laaste 2 pagina's

https://rog.asus.com/foru...urved-g-sync-release-date 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Gofran27 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:41:
iemand enige info wanneer het wel komt pg348q want lees heel veel rare momenten uit amerika
het gaat ook vooral om de laaste 2 pagina's

https://rog.asus.com/foru...urved-g-sync-release-date 8)7
Zoals gewoonlijk heeft Asus weer erg weinig beeldschermen verstuurd naar retail. Officieel is het al uit (ik heb em al een maand). Het enige wat je kan doen is een pre-order plaatsen. De winkels hebben ook geen enkel idee wanneer het weer op voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 19:32
Gister ook de knoop doorgehakt en een 279q besteld. Het was de laatste bij 4launch en hoop niet dat het een teruggestuurd exemplaar is.

Edit: Ik heb 'm binnen en aangesloten :) Geen last van BBL etc voor zover ik nu kan zien.. Wel heb ik een ander probleem; Ik zie 3 mm van onder mijn scherm boven in mijn scherm. Dus ik zie een deel van de taakbalk bovenaan het scherm. Weet iemand hier een oplossing op?

[ Voor 52% gewijzigd door Detrexion op 15-03-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Detrexion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:58:
Gister ook de knoop doorgehakt en een 279q besteld. Het was de laatste bij 4launch en hoop niet dat het een teruggestuurd exemplaar is.

Edit: Ik heb 'm binnen en aangesloten :) Geen last van BBL etc voor zover ik nu kan zien.. Wel heb ik een ander probleem; Ik zie 3 mm van onder mijn scherm boven in mijn scherm. Dus ik zie een deel van de taakbalk bovenaan het scherm. Weet iemand hier een oplossing op?
Kan je is een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb de PG279Q nu 2 maanden. Hij kwam binnen met lichte zilvere glow rechts onder en 2 kleine gele bleed plekjes links boven. Nu zijn die 2 gele plekjes zo goed als verdwenen en de zilvere glow stoort totaal niet. Ik kon er al mee leven dat ik 2 kleine gele bleed plekjes had, het stoorde me immers niet. Maar nu ze weg zijn gegaan, perfect! :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Wat heeft asus een ontzettende slechte service zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Poedelini schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:45:
Wat heeft asus een ontzettende slechte service zeg.
Onderbouwen lijkt mij wel een toevoeging hebben in deze. Waar ervaar jij een slechte service, ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
JvdHoudt schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:19:
[...]

Onderbouwen lijkt mij wel een toevoeging hebben in deze. Waar ervaar jij een slechte service, ben ik wel benieuwd naar.
Het kan zijn dat ik gewoon een slecht aanspreekpunt heb.
Ik heb al een maand intensief contact met asus over een RMA van een nieuw scherm. Ik ben nu bij scherm 3 aan beland. Communicatie is zeer slecht, ze hebben vaak geen idee waar het over gaat. Vergissen zich in de RMA en mijn casus. Ik wil er niet teveel op ingaan in verband met herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
Detrexion schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:58:

ik had die probleem ook gehad het gaat ineens weg maar komt wel weer terug ik heb die van mij omgeruild
dat je het weet het kan weg gaan
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste