Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shai-Hulud
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:22
freaky35 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:23:
1100 euro voor een 27 inch scherm,poe
Maar dan heb je ook wat :)
Geen dode pixels, geen backlightbleeding, mooie uniform kleurverloop over het hele scherm, 2 FreeSync ranges etc.

En dat gelijk bij de eerste monitor. Geen terugzenden nodig.

Ik ben blij dat ik de 2735 gekocht heb. Beter dan de loterij van Asus en de andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:41
snap ik helemaal,ik was niet eens bekend dat deze uit :) was moet ik je eerlijk zeggen.

Alleen free sync helaas,maar ziet er goed uit verder :)

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 19:26

nielsvv

100% Afol

Ben wel benieuwd ofdat Asus met al hun producten zo een goede na-service heeft. Kan mij eigenlijk moeilijk, voorstellen dat ze bij een muis van €50 die na anderhalf jaar stuk is, ze dezelfde service bieden (gratis verzenden etc.) Als dit zo moest zijn overweeg ik toch in de toekomst Asus als eerste te gaan overwegen tov andere merken.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Shai-Hulud schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:31:
[...]

Maar dan heb je ook wat :)
Geen dode pixels, geen backlightbleeding, mooie uniform kleurverloop over het hele scherm, 2 FreeSync ranges etc.

En dat gelijk bij de eerste monitor. Geen terugzenden nodig.

Ik ben blij dat ik de 2735 gekocht heb. Beter dan de loterij van Asus en de andere fabrikanten.
Eizo begaat ook fouten. De gebruikersreviews van de vorige Foris FG2412 waren in ieder geval zeker niet positief te noemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Elk merk begaat fouten,daarom noem ik ook het perfecte scherm bestaat niet.Ook niet voor deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shai-Hulud
  • Laatst online: 19:22
Jeroenneman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Eizo begaat ook fouten. De gebruikersreviews van de vorige Foris FG2412 waren in ieder geval zeker niet positief te noemen.
Klopt, daarom heb ik ook lang zitten twijfelen. :)
Maar aangezien ik al meerdere EIZO schermen heb gehad, welke allemaal geen dode pixels hadden en geen backlight bleeding etc. heb ik toch de gok maar gewaagd.

En ik moet zeggen: het scherm is perfekt. Blij dat ik hem toch maar gekocht heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Blijkbaar komt de PG348Q uit in februari, nog even geduld hebben :)

En er komt dus nog een Swift aan. Dezelfde specs als de PG278Q, maar dan 1080p.

Ik zal binnenkort het topic updaten.

[ Voor 32% gewijzigd door Avioto op 07-01-2016 19:32 ]

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeakyPounder
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:06
Ook ik heb al een RMA aangevraagd voor mijn swift omdat er heel af en toe een verticale lijn zichtbaar was en heb ook netjes een nieuwe gekregen alleen zijn ze wel even vergeten de oude monitor mee te nemen.

Contact opgenomen met Asus om ze in kennis te stellen maar tot op heden heb ik de monitor hier nog liggen en dit is al zo'n 3 maanden geleden.

Helaas dat ik geen extra voeding erbij heb ander werd ie gewoon weer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 95% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeakyPounder
  • Laatst online: 15-08 15:06
LadyVodka schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:13:
[...]

je hebt normaal retour label ontvangen met die nieuwe scherm, als je RMA via asus gedaan heb en die je zelf moeten terug sturen. lees de instructies http://i.imgur.com/KgFLai0.png
Indien niet via ASUS RMA dan gaat uw web-winkel extra +/-850(prijs voor uw scherm) eu aangerekend voor die 2de scherm indien je die nog in bezit heb en niet teruggestuurd.

By the way , hoe veel dagen moest gij wachten op die scherm ?
RMA nummer is XXXXXX
Wij zullen contact met u opnemen via e-mail wanneer het vervangend product
vanuit ons magazijn wordt verstuurd.
U zult dan uw vervangend product van de vervoerder ontvangen en deze zal
tegelijkertijd het defecte product weer mee retour nemen.

Dit stond in mijn mail.

Ik denk dat ik 2 weken heb moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Wat me nu toevallig is opgevallen.. Hebben jullie ook een rood/geel lampje binnenin de PG279Q?
Ik kan dit zien wanneer ik de monitor in de gewone landscape mode zet en bovenaan door de ventilatorgaten (linkerkant) kijk. (lampje(s) zelf is niet te zien, maar wel het licht).
Vraag me af waarvoor die dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

SmokingCrop schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 01:48:
Wat me nu toevallig is opgevallen.. Hebben jullie ook een rood/geel lampje binnenin de PG279Q?
Ik kan dit zien wanneer ik de monitor in de gewone landscape mode zet en bovenaan door de ventilatorgaten (linkerkant) kijk. (lampje(s) zelf is niet te zien, maar wel het licht).
Vraag me af waarvoor die dient.
Yup, net even voor je gekeken, ik heb 2 lampjes. Eentje knippert (groen) en eentje is altijd aan (rood).

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
V3g3ta schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:40:
[...]
Yup, net even voor je gekeken, ik heb 2 lampjes. Eentje knippert (groen) en eentje is altijd aan (rood).
Ah, hetzelfde hier, niets speciaals aan de hand dus :P
Vraag me wel af waarvoor ze dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
Zou de GSYNC module kunnen zijn?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey beste tweakers ik zit er aan de denken om het scherm PG279Q te kopen alleen zit ik met een vraag

Haal ik meer dan 60 fps met mijn systeem als ik op high of ultra speel ( rainbow six siege , far cry 4 , unity , fallout 4 )
Mijn systeem is ( i5-6600k -gigabyte gtx980 normale versie dus geen oc - Kingston HyperX 2400 16gb - asus viii hero moederbord - crosair rm850 watt - ssd en 2gb hdd

En is het ook mogelijk om het scherm op 1080p te zetten als ik geen 60fps haal of krijg ik dan een heel lelijk beeld

Heb niet heel veel verstand van pc dus als het kan een niet heel moeilijk antwoord Haha heb nu nog een goedkoop 21.5 inch scherm van Samsung die ik een jaar geleden gekocht heb bij de bcc voor 100 euro met 5ms dus ik zal er zeker op vooruit gaan

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
Dat is een aardige PC, 60+fps haal je wel. Of dat altijd op ultra kan ligt aan de game, Unity is bijvoorbeeld slecht geoptimaliseerd.

Het scherm hoef je niet op 1080p te zetten, dat kan je meestal ingame doen. Mooier word het er niet van, maar lelijk is een groot woord ;) 1440p is gewoon wat scherper.

Als je nog meer vragen hebt, kan je ze hier altijd stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey Avioto

Thx voor je snelle en Duidelijke reactie :)
dan ga ik deze maand toch maar is een nieuw scherm aanschaffen
en als ik teweinig fps haal dan kijk ik wel wat het beste eruit ziet 1080 op high of 1440p op wat lager :P

voor de mensen die nog een Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q zoeken voor een leuk prijsje
Check de MediaMarktoutlet shop online daar staat er eentje tekoop voor 580 euro (show model uit de winkel)

nog wel een ander vraag hoe heb jij de tekst PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto
onder je berichtjes gezet ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Vaak kan je hier en daar een bepaalde setting naar omlaag doen zonder al te veel verschil te zien in de graphics (sommige dingen zie je bv ook alleen maar als je er speciaal naar gaat kijken), maar die wel FPS wegvreten.

Nvidia maakt guides van bepaalde games (de meest populaire meestal) waar ze per setting de impact tonen, samen met gemakkelijk te vergelijken screenshots tussen de verschillende settings.
http://www.geforce.com/whats-new/guides

bv bij Just Cause 3 doet Global Illumination vrij veel voor de FPS, maar vind ik het persoonlijk zelf minder goed als dit aan staat (minder realistisch vind ik)..
Grafisch verschil (gebruik slider): http://images.nvidia.com/...arison-002-on-vs-off.html
Afbeeldingslocatie: http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/just-cause-3/just-cause-3-global-illumination-performance-640px.png

[ Voor 39% gewijzigd door SmokingCrop op 19-01-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een maand wachten op men RMA van de PG279Q ga ik (volgens alternate) vrijdag m'n nieuw exemplaar krijgen!

Oh boy, ik hoop zo hard op een goed model!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:56:
Na een maand wachten op men RMA van de PG279Q ga ik (volgens alternate) vrijdag m'n nieuw exemplaar krijgen!

Oh boy, ik hoop zo hard op een goed model!!!
Waarom moet dat bij ASUS een maand duren :X bij Dell en Eizo is het de volgende dag al geregeld.

[ Voor 8% gewijzigd door RoaDHouse op 20-01-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leyaena
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06 21:37
Toen ik destijds mijn PG278Q RMA'de (via Tones.be), stonden ze de dag nadien al aan de deur om'm om te wisselen.

Nu heb ik de PG279Q, en ben ik toch wel heel tevreden :)
Geen backlight bleed zichtbaar (met het blote oog), geen dooie pixels etc, en de wit-uniformiteit valt ook heel goed mee.

PS, dit heb ik destijds op de harde manier geleerd: Als je een RMA doet, zeker goed de power-adapter bijhouden! Als alternatief kan je ook makkelijk bij Mediamarkt oid een universele laptop-lader gaan halen, die werkt even goed, maar RMA's hebben dus geen stroomkabel erbij zitten :'( 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Leyaena op 20-01-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Waarom moet dat bij ASUS een maand duren :X bij Dell en Eizo is het de volgende dag al geregeld.
Dat heb ik me ook al afgevraagd..

Ik weet in ieder geval dat het niet aan alternate lag want zij hebben er onmiddellijk werk van gemaakt..

Ik hoop stiekem dat het lange wachten een gevolg is van een zeer grondige QC, waardoor ik dus een uitstekend exemplaar ga ontvangen.. (een mens mag dromen hé ;) )
Leyaena schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:24:

PS, dit heb ik destijds op de harde manier geleerd: Als je een RMA doet, zeker goed de power-adapter bijhouden! Als alternatief kan je ook makkelijk bij Mediamarkt oid een universele laptop-lader gaan halen, die werkt even goed, maar RMA's hebben dus geen stroomkabel erbij zitten :'( 8)7
Wat?! Dat is een grap mag ik hopen!

Ze staan er superhard op dat alle kabels, etc.. terug in de doos zitten bij een RMA... Zou dus belachelijk zijn als ik er nu geen bijgeleverd krijg! Dan ga ik wel even klagen hoor.

PS: Aangezien het de eerste keer is dat ik dat lees vermoed ik dat je pech gehad zal hebben.. Anders zou er wel meer over geklaagt worden op de fora.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leyaena
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06 21:37
Flood.exe schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:32:

[...]

Wat?! Dat is een grap mag ik hopen!

Ze staan er superhard op dat alle kabels, etc.. terug in de doos zitten bij een RMA... Zou dus belachelijk zijn als ik er nu geen bijgeleverd krijg! Dan ga ik wel even klagen hoor.

PS: Aangezien het de eerste keer is dat ik dat lees vermoed ik dat je pech gehad zal hebben.. Anders zou er wel meer over geklaagt worden op de fora.
In mijn geval was dat dus zeker niet het geval.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ze het wel zeggen in de mail die je toegestuurd krijgt, dewelke ik natuurlijk niet voldoende gelezen had:
Geachte klant,

Uw verzoek voor het gebruik van onze service voor PG278Q op 2015-03-31
12:06:45.000 met serienummer XXXXXXXX is geaccepteerd.

Uw RMA nummer is XXXXXXX
Wij zullen contact met u opnemen via e-mail wanneer het vervangend product
vanuit ons magazijn wordt verstuurd.
U zult dan eerst uw vervangend product van ons ontvangen. Nadat u het product
in ontvangst heeft genomen, wordt u verzocht om het defecte product naar ons
service center terug te sturen met het vooraf betaalde tracking label.

Gelieve de volgende stappen volgen om het defecte product aan ons terug te
sturen. Dit doet u nadat u het vervangende product heeft ontvangen.
1. Verwijder alle kabels uit de monitor.
2. Verwijder de standaard (indien het te verwijderen is) en het afdekkapje
van de kabels (indien toepasselijk) van het defecte product en lever het
samen mee met de rest van accesoires.
3. U behoudt de voedingskabel (stroomkabel).
4. Zorg ervoor dat de standaard, het afdekkapje van de kabels (indien
toepasselijk) en de rest van de accesoires geplaatst zijn in de daarvoor
bestemde compartimenten om beschadigingen aan het LCD scherm te voorkomen.
Indien u niet in bezit bent van de oorspronkelijke doos, doe dan de
standaard en afdekkapje van de kabels aan de ACHTERKANT van de monitor.
Gebruik zoveel mogelijk beschermend materiaal om krassen te voorkomen op de
monitor - helemaal op het LCD scherm.
5. Kijk nog even na of het vervangend product alle accessoires heeft. Indien
er enkelen missen behoudt u het origineel.
6. Zorg ervoor dat de monitor goed is ingepakt en er geen beschadigingen aan
kunnen komen tijdens het transport.
7. U ontvangt van ons een nieuw vooraf betaald tracking label (aan of in de
doos van het vervangend product) voor de teruggave van het defecte product.
8. ZORG ERVOOR DAT U HET TRACKING LABEL VAST MAAKT AAN DE DOOS VAN HET
DEFECTE PRODUCT.
9. BEL DE FORWARDER OM EEN PICK-UP VAN HET DEFECTE PRODUCT TE REGELEN NAAR
ONS SERVICE CENTER. Tel: 0800-12828

Met vriendelijke groet
Dit was het mailtje van ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 113% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok,
Verschil is wel dat ik RMA heb gedaan via alternate (verkoper); niet rechtstreeks bij ASUS en heb dergelijke mail dus niet ontvangen. Ik kon dus helemaal niet weten dat er geen nieuwe voedingskabel meegeleverd zou worden. Dit is me ook niet gezegd geweest door alternate..

Soit, even afwachten tot morgen, hopelijk incl. voedingskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey beste tweakers

nog bedankt voor die link met fps vergelijking Smokingcrop

ik heb de monitor asus rog swift PG279Q besteld
alleen ik vroeg me af of er ook een display port kabel bij zit of moet ik die zelf nog los aanschaffen ??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
die hoort erbij te zitten,display kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okj thx dan wacht ik het af wat er allemaal voor moois in de doos zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik m'n nieuw exemplaar gekregen.

Bij het ontvangen van de doos merkte ik onmiddellijk de dubbele tape om de doos te sluiten. Wat er dus op wijst dat deze reeds geopened is geweest en daarna terug verpakt. Alternate medewerker zei me dat Asus me een nieuw model gegeven heeft.. Ik dacht "Ok, misschien is hij door Asus geopend geweest voor een (extra) quality check".. Voorlopig Asus nog het voordeel van de twijfel gevend.

Thuis aangekomen en de doos geopend: Blijkt dat de verpakkingen van de kabels ook reeds geopend zijn geweest (letterlijk opengescheurd) en de voedingskabel zat er gewoon los in, niet eens in een (opengescheurd) plastiekje... Dit vond ik al een pak verontrustender..
Vervolgens ben ik gaan checken van welke batch m'n "nieuw" exemplaar komt: weer een Oktober model. Dus zo nieuw is het model niet, zoals Asus beweerde...

Na alle deze details was ik er al praktisch van overtuigd dat ik een afdanker (RMA) van iemand anders had gekregen. Op dit moment was het grootste deel van m'n hoop me reeds in de schoenen gezakt.

Dan toch maar even die vooroordelen van me afgeschudt en de monitor ingeplugd om eens kijken hoe goed of slecht dit exemplaar is.
Wat me onmiddellijk opviel na het inpluggen en aanzetten was dat dit scherm WEDEROM een silver/blauwe linkerzijde heeft en een vuile oranje rechterkant... Teleurstelling alom dus.
Vervolgens ben ik gaan checken op Backlight Bleed. Hoewel er op dit exemplaar minder spots zijn zijn de spots wel erger dan bij m'n vorig exemplaar. Vooral aan de rechterzijde is het erg. Rechtsbovenaan in de hoek is het het ergst en het grappige is, ik kan de bezel daar gewoon een 2-3mm induwen en als ik het zo induw verdwijnt de BBL... Duidelijk dus weer ranzige productiefouten... Zucht.

Op dit moment was ik weer zo teleurgesteld dat ik geen zin had om naar dead/stuck pixels te gaan zoeken, want ik had toch al beslist dat ik deze weer zou RMA'en. Dus over dead/stuck pixels kan ik geen commentaar geven momenteel.

Ah ja, de uniformiteit was wel beter dan bij m'n vorige model (kon ook moeilijk slechter), al is het nog steeds verre van perfect. Maar met een zus-en-zo uniformiteit zou ik nog kunnen leven.

Wat me het meeste stoort is dat ik denk dat ik een returnmodel van een andere ontevreden klant heb gekregen in de hoop dat ik er wel tevredenheid mee zou nemen. Echt niet kosjer van Asus!

Ik ga deze monitor RMA'en en m'n geld terugvragen, om vervolgens onmiddellijk een nieuw model kopen in de hoop dat dit een november of december model is dat wel degelijk is!

Ik ga blijven RMA'en tot ik een decent exemplaar heb of tot de Acer XB271HU hier beschikbaar komt dan waag ik daar m'n kans eens op. Al hoop ik echt wel een goede PG279Q te bemachtigen want deze monitor ziet er een pak vetter uit dan de Acer imo.

/Sad Story Bro :'(

Update: Net even met alternate gebeld en de kabels zijn inderdaad terug de kabels van m'n vorige monitor, maar hij bevestigde dat ik wel effectief een nieuwe monitor heb gekregen. Jammer dat het weer een sisser is :(
Meneer van de helpdesk stelde voor dat ik morgen langs de winkel kom en even de fouten laat zien. Vervolgens kunnen ze dan RMA doen voor een nieuwe of indien ik wens (en mogelijk is) een refund. Om dan een nieuwe te kopen.

Ja, je moet er wat voor over hebben voor deze moni.. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Hebben ze niet gewoon dezelfde monitor terug gestuurd?

Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:07:
Hebben ze niet gewoon dezelfde monitor terug gestuurd?

Veel succes ermee!
Zou me inderdaad niet verbazen. Dit dacht ik initieel ook. Ze hebben dan wel precies een poging gedaan om de BBL te verminderen. Spijtig genoeg flagrant gefaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:48

Deathchant

Don't intend. Do!

@flood, dat is wel zuur. Ik heb deze ervaringen helaas ook gehad met de Dell U2713H. Ik kreeg bij de 3e omruiling een volledig nieuw exemplaar, nieuw in de verpakking. En bij mij hadden alledrie de Dells een andere manufacturing date, maar de ene was nog slechter dan de andere. Alhoewel ik van Dell wel een vlotte en nette communicatie kreeg en ook uiteindelijk het geld terugkreeg (niks op aan te merken), ben ik niet verder gegaan met nieuwe exemplaren ruilen e.d. Ik had er geen vertrouwen meer in. Dat is wel jammer.
Jij bent een stuk vasthoudener dan ik. Wat je ook kunt doen is gewoon je geld terugvragen, wachten op de mediamarkt btw actie en em daar kopen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 78% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@LadyVodka, tja, er lijkt niet echt een alternatief te zijn he. Ik zou t gewoon doen, geld terugvragen en dan op woensdag via de webshop dezelfde monitor bij de mediamarkt bestellen (als ze die hebben dan want ik weet niet om welke het gaat) :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 127% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
tja gewoon je geld terugvragen,maar persoonlijk vraag ik me wel af of dit model gewoon niet geschikt voor je is.
Ik bedoel het scherm is zeker niet perfect,ook die an mij niet,maar als je perfectie verwacht,die ga je niet krijgen naar mijn mening dan,als je dat verwacht.

Ik geniet trouwens nu alweer een aantal weken van dit scherm. Gamen is een must :) .
Het beeld is zo vloeiend ,dat ik nou op geen enkel ander scherm meer kan gamen,zonder me aan traagheid te storen,verwend heet dat geloof ik :X :X :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week de asus pg279q besteld via media markt en ik heb gelukkig een goed scherm gekregen heb geen last van witte randen langs het scherm en heb nog geen dode pixel indekt

Waar kan ik zien welke batch ik heb en van wnr hij is

Alvast bedankt

Is wel een hele verander als me oude scherm me muis is veel sneller en moet me muis gevoeligheid een stuk lager zetten tijdens het game op 144hz

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:31:
Waar kan ik zien welke batch ik heb en van wnr hij is
Stickertje onderaan het scherm zelf.

[ Voor 45% gewijzigd door SmokingCrop op 23-01-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx smoking crop

De mijne komt uit October 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mmh, ik kan de optie niet vinden van de "voet verlichting". Hier in de gamekamer met 2 game pc's (zie sig) en nu 2x de PG279Q. één van deze heeft een verlichte voet als het scherm uit staat, de ander alleen als deze aan staat. Nu wil ik ze voor het esthetische aspect natuurlijk allebei aan als de schermpjes uit staan:3

(als de schermen aan staan doen ze 't wel beide)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een een optie gevonden bij mijn PG279Q om het licht bij de voet aan een uit te zetten
ga eerst naar systeem-instelling en dan bij Licht in beweging kan ik het rode lampje aan en uit zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 102% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 79% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Vodka,

Uit je "nieuwe" foto's kunnnen we absoluut niets uitmaken hé... xD Neem vanavond eens in een volledig donkere kamer een foto.

Ook je oude foto's zijn niet representatief tbh. Ga 3 meter van je scherm staan en neem dan een foto.. Daarmee zouden we een redelijk waarheidsgetrouw beeld moeten krijgen.
Van de afstand waarop je je foto neemt is het een mix van BBL & IPS glow wat dus een immens overdreven effect geeft.. (waarmee ik niet wil zeggen dat je een goed scherm had, want die oranje IPS glow is een productiefout en dus sowieso al te retourneren.)

FYI: vanaf 3 meter of meer wordt de IPS glow factor geëlimineerd en (praktisch) alles wat je dan ziet van overtollig licht is dus effectief Backlight Bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 95% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke brightness gebruik je?

In de linkerbovenhoek heb je precies wel een stevige BBL. Kan je de bezel daar indrukken? Zo ja, doet dit de backlight bleeding verdwijnen? Dit was namelijk bij men nieuw exemplaar het geval in de rechterbovenhoek :(

Edit: En trouwens weeral heb je die oranje glow.. :( Als het jou niet stoort, zwijg ik er over; maar mij stoort zo iets immens hard (verwoest de immersion in games als The Witcher/Alien isolation (donkere/duistere games) volledig voor me). Wetende dat er een heleboel mensen zijn die wel een goed exemplaar hebben met de normale silver'ish IPS glow; dan wil ik ook waar voor m'n geld!

Met wat BBL en geen op en top uniformiteit kan ik leven, oranje glow, absoluut NOP :p

Maar jij moet natuurlijk zien hoe je exemplaar IRL is en of je denkt dat jij je er aan zal storen. Want zoals je, net als ik, hebt ervaren is de RMA bij Asus niet echt 'je dat'... :p

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 96% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelfs 900 EUR voor neergeteld (was voor de prijsreductie naar 850 EUR) en zit nog steeds met een bagger model.. Ik ga m'n huidige maandag RMA'en. Want ik wil eerst nog even The Division Beta kunnen spelen :p Ik heb namelijk enkel een TV waar ik dan met Xbox controller op kan gamen wanneer m'n scherm terug binnen is :(

Als jij tevreden bent ben ik blij voor jouw dude! Ik weet niet welke games je speelt, maar sowieso dat het niet zal storen bij games als WoW, LoL, Dota 2, CSGO, ...

Ahja en een tip, moest je dit niet weten: schroef die brightness terug naar een 50'ish. 80 is echt wel ontzettend hoog naar mijn gevoel. Zelf stel ik brightness in op 30'ish. Al kan ik begrijpen dat je iets helderder wilt, toch overdag; maar 80 is echt wel extreem ;) Door de brightness te verlagen zal de BBL ook minder opvallen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
met 80% brightness zou ik een zonnebril dragen 8)
Qua kalibratie is 25% optimaal, al zullen velen dit te weinig vinden (hangt ook erg af waar hij staat natuurlijk). Dan is ~40% een heel stuk beter.

[ Voor 69% gewijzigd door SmokingCrop op 28-01-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Zo slecht voor je ogen,zo'n hoge helderheid en er komt me een bak licht van dit scherm af.
Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden :X

Helderheid heb ik op 26 staan,en dat is meer genoeg naar mijn smaak.

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 28-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 95% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

LadyVodka schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:37:
[...]

das mss grappig maar met die nieuw scherm als ik die op 100% zet dan is niet zo bright als die oude.
Die oude op 100% was zo bright als de staff van Gandalf.
[afbeelding]

ik weet echt niet meer wat te doen , ik ga sowieso terug kaka scherm kregen.
nieuwe foto: [afbeelding]
Accepteren dat de QA bij Asus compleet ruk is, en een ander scherm halen? Of wachten totdat ze het proces enigzins onder de knie hebben?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
[...]

das mss grappig maar met die nieuw scherm als ik die op 100% zet dan is niet zo bright als die oude.
[afbeelding]

Ik zou echt voor een ander type gaan.Ik herken namelijk de bleeding wel met die van mij(foto verstrekt het wel vind ik),ze zijn allemaal wel een beetje hetzelfde toch wel wat dat betreft.

Ik denk echt dat dit type niet wat voor je is :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Laatst online: 09-10 13:55
Ik denk dat dit wellicht een interessante vraag is om hier te posten, ik mag mezelf sinds kort ook de trotse eigenaar noemen van een Asus Swift, het tn paneel wel te verstaan.

Maar nou vraag ik mij af waarom hij nooit default op 144hz staat ingesteld, elke keer dat ik mijn PC opstart moet ik hem handmatig met de knop aan de achterkant van 60hz naar 144hz schakelen.

Eenmaal dat gedaan te hebben loopt alles uiteraard ontzettend soepel, maar ik vind het heel irritant om elke keer die knop in te drukken als ik mijn PC aan zet, is er toevallig iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? en misschien weet hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 94% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Als ik een foto van mijn scherm maak, ziet de bleed er een stuk erger uit dan dit. Ik merk er niks van in games en foto's zeggen ook niet zoveel.

Misschien moet je toch aan een ander scherm denken zoals freaky zegt, als je er echt zo aan erger. Het gaat niet veel beter worden dan dit vrees ik, al stuur je het scherm 100 keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:08
[...]

[afbeelding]

Is dit nu echt zo extreem? Persoonlijk vind ik de foto nog niet zo slecht uit zien. Zeker omdat een foto ook meestal versterkt. MM heeft de BTW actie. Dus voor 701 euro ga ik de gok misschien wel wagen.

Ervaar je dit echt erg in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:50
Een vraag voor de tweakers met een Asus RoG Swift PG278Q:

Hoe hebben jullie de beeldinstellingen staan? Bij mij staat het als volgt ingesteld:
• Brightness: 44;
• Contrast: 50;
• Color Temperature: User Mode (R: 94 > G: 98 > B: 100);
• Image: OD > Normal.

Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Laatst online: 09-10 13:55
LadyVodka schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 01:04:
[...]

gij moet dat via nvidia control panel doen , niet via die knop.
[afbeelding]
Thanks daar had ik nog niet aan gedacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
JvdHoudt schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Is dit nu echt zo extreem? Persoonlijk vind ik de foto nog niet zo slecht uit zien. Zeker omdat een foto ook meestal versterkt. MM heeft de BTW actie. Dus voor 701 euro ga ik de gok misschien wel wagen.

Ervaar je dit echt erg in dagelijks gebruik?
Persoonlijk merk ik hier eigenlijk helemaal niks van.

Maar het ligt eraan wat je met het scherm doet, kijk je veel film b.v op het scherm, dan zal je het wel zien waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Yonix schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:24:

Hoe hebben jullie de beeldinstellingen staan? Bij mij staat het als volgt ingesteld:

Ik gebruik de instellingen van TFTcentral, alleen de brightness veranderd naar 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
577,- voor een PG278Q bij de mediamarkt vanwege de btw dagen, lijkt mij geen slechte deal http://www.mediamarkt.nl/...swift-pg278q-1353562.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Uberdude schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:57:
577,- voor een PG278Q bij de mediamarkt vanwege de btw dagen, lijkt mij geen slechte deal http://www.mediamarkt.nl/...swift-pg278q-1353562.html
Inderdaad mooie deal, deze heb ik gekocht.

Ik vraag me af of er mensen zijn die echt werkelijk GEEN last hebben van back light bleeding. Zou ik graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Poedelini schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Ik vraag me af of er mensen zijn die echt werkelijk GEEN last hebben van back light bleeding. Zou ik graag willen weten.
Het scherm uit die quote is de versie met het tn paneel. Daar heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Matthias87 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:26:
[...]

Het scherm uit die quote is de versie met het tn paneel. Daar heb je dat probleem niet.
TN Panelen hebben last van back light bleeding. en ips van ips glow.

Dus dat probleem is er wel degelijk. Lees het topic maar eens door vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Poedelini schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:29:
[...]

TN Panelen hebben last van back light bleeding. en ips van ips glow.

Dus dat probleem is er wel degelijk. Lees het topic maar eens door vanaf het begin.
Ik heb dit scherm (gekocht oktober 2015), en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Matthias87 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:34:
[...]

Ik heb dit scherm (gekocht oktober 2015), en heb er geen last van.
Aah oke, ik heb er rechtsonder een beetje last van en ik vraag me af of het de moeite waard is om op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]
Ik heb dan geen ROG, maar een MG279Q en ik heb echt 0,0 last ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Deathchant schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:52:
[...]

Ik heb dan geen ROG, maar een MG279Q en ik heb echt 0,0 last ervan.
Hmm misschien toch maar terug sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 19:58
[...]

Ik heb ook een PG278q en geen last van backlight bleeding bij 100% helderheid. Als je niet tevreden bent met het scherm, dan zou ik hem terugsturen. Als dat bij mij het geval zou zijn, dan zou ik er steeds op gaan letten en me er aan gaan ergeren.
Yonix schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:24:

Ik heb het scherm als volgt:
• Brightness: 25;
• Color Temperature: User Mode (R: 100 > G: 100 > B: 100);

[ Voor 35% gewijzigd door niels j op 01-02-2016 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle personen die zeggen dat we er tevredenheid met zullen moeten nemen:
Het is wel degelijk een productiefout en er zijn genoeg goede modellen bij. Op het overclock-forum zijn er ontzettend veel mensen die 3-5 keer met de lotterij hebben meegedaan om dan uiteindelijk een monitor te krijgen met minimale backlight bleeding en, in mijn opinie belangrijker, GEEN ORANJE GLOW!
Als jullie tevredenheid nemen met oranje glow dan zet je niet enkel jezelf in het zak, maar geef je aan Asus ook het gevoel dat ze er mee kunnen wegkomen... Waarom zouden ze dan in de toekomst meer investeren in betere QC of tout court betere productie? Correct, geen! Gevolg: wij, de consumenten, zijn er de dupe van.
RMA'en is misschien niet leuk, maar als consument die 850-900 EUR neertelt verdienen we een iet of wat deftig scherm. Deze oranje glow is het smerigste dat ik ooit al op een monitor heb gezien van "side-effect". En IEDEREEN zou zijn monitor moeten RMA'en als ze dit hebben.

Het enige wat je er bij deze monitor blijkbaar steeds zal moeten bijnemen is slechte uniformiteit (bij volledig wit scherm geeft het scherm niet overal dezelfde wit-tint. Dit kan gaan van gebroken wit tot vlakweg beige.. Bij deze monitoren (pg279q) is het meestal de bovenste helft die slecht is). Al een geluk ga je dit werkelijk nooit merken tijdens het gamen, zelfs al zoek je er naar. Enkel tijdens tekstverwerking/chrome/firefox-gebruik kan je het al eens merken.

Voor overtollig Backlight bleeding, dead/stuck pixels, stof achter het paneel en, het belangrijkste, oranje glow = RMA

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb laatst een pricewatch: LG 34UM95C Zilver, Zwart gekocht maar ik denk dat ik hem ga ruilen voor een ROG Swift.

Die LG 21:9 heeft voor mijn doen teveel input lag (helaas geen rekening mee gehouden bij aankoop). Het enige waar ik dan op achteruit ga is de breedte van het scherm. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:49:
Ik heb laatst een pricewatch: LG 34UM95C Zilver, Zwart gekocht maar ik denk dat ik hem ga ruilen voor een ROG Swift.

Die LG 21:9 heeft voor mijn doen teveel input lag (helaas geen rekening mee gehouden bij aankoop). Het enige waar ik dan op achteruit ga is de breedte van het scherm. Wat raden jullie aan?
Lees mijn bovenstaande post even.
Dit zijn issues die frequent voorkomen bij deze monitor. Dus als je voor de ROG gaat wees mentaal voorbereidt dat je wss enkele keren zal moeten RMA'en.

Dit gezegd zijnde, als je een goed exemplaar te pakken krijgt is het de beste monitor van het moment... Want de g-sync/1440p/165Hz/3-4ms is werkelijk fenomenaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:01:
Het is wel degelijk een productiefout en er zijn genoeg goede modellen bij. Op het overclock-forum zijn er ontzettend veel mensen die 3-5 keer met de lotterij hebben meegedaan om dan uiteindelijk een monitor te krijgen met minimale backlight bleeding en, in mijn opinie belangrijker, GEEN ORANJE GLOW!
Als jullie tevredenheid nemen met oranje glow dan zet je niet enkel jezelf in het zak, maar geef je aan Asus ook het gevoel dat ze er mee kunnen wegkomen... Waarom zouden ze dan in de toekomst meer investeren in betere QC of tout court betere productie? Correct, geen! Gevolg: wij, de consumenten, zijn er de dupe van.
RMA'en is misschien niet leuk, maar als consument die 850-900 EUR neertelt verdienen we een iet of wat deftig scherm. Deze oranje glow is het smerigste dat ik ooit al op een monitor heb gezien van "side-effect". En IEDEREEN zou zijn monitor moeten RMA'en als ze dit hebben.

Het enige wat je er bij deze monitor blijkbaar steeds zal moeten bijnemen is slechte uniformiteit (bij volledig wit scherm geeft het scherm niet overal dezelfde wit-tint. Dit kan gaan van gebroken wit tot vlakweg beige.. Bij deze monitoren (pg279q) is het meestal de bovenste helft die slecht is). Al een geluk ga je dit werkelijk nooit merken tijdens het gamen, zelfs al zoek je er naar. Enkel tijdens tekstverwerking/chrome/firefox-gebruik kan je het al eens merken.

Voor overtollig Backlight bleeding, dead/stuck pixels, stof achter het paneel en, het belangrijkste, oranje glow = RMA
Ik zou ze als winkel niet eens meer verkopen. Het kan prijstechnisch bijna niet lonen om per monitor 3 keer iemand een nieuwe op te moeten sturen, de rompslomp die daarbij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ik denk hetzelfde, tis toch te gek dat mensen zoveel keer de monitor terug sturen :X

Doe het dan via de fabrikant, die leveren de wisselende kwaliteit blijkbaar.
Of vraag je geld terug

Maar goed zo denk ik er over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:08
Heeft de MG279Q er minder last van? Hier hoor je niet zoveel over, maar dit is volgens mij wel hetzelfde paneel?

Ik heb niet het idee dat er op korte termijn een goed functionerende Gsync monitor gaat uitkomen. De Acer XB271HU zie ik ook nog niet verschijnen. Zit er dus over te denken Gsync maar te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:01:

Wat is dan acceptabele back light bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ik heb de 279Q met gsync,deze heeft ook wel bleeding, maar de voordelen van dit scherm wegen voor mij zwaarder als de nadelen.

Het is gewoon heerlijk gamen met gsync 144hz en een snel paneel.

De MG279Q zal er niet minder last van hebben lijkt me, het enige verschil is volgens mij de GSYNC module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:27:
ik denk hetzelfde, tis toch te gek dat mensen zoveel keer de monitor terug sturen :X

Doe het dan via de fabrikant, die leveren de wisselende kwaliteit blijkbaar.
Of vraag je geld terug

Maar goed zo denk ik er over
Gek?

Feit is: Dit is de beste monitor van het moment, moest je een goed exemplaar ontvangen. Normaal gezien is 1 op 5 van de schermen een keeper. Mijn max. returns is dan ook 5 vooraleer ik m'n geld ga terugvragen en ga wachten (of wss is ie dan al uit) op de Acer XB 271 HU.

Qua returns wist de verkoper me te vertellen dat ik blijkbaar nog maar de 2de persoon was die returns doet van deze monitor bij alternate. Terwijl ze met de PG278Q wel ontzettend veel returns hebben gekregen.. Dus ofwel weten de mensen hier niet dat het productiefouten zijn ofwel no fucks were given...
Als je de reviews op US sites van Amazon en Newegg leest... Daar returned precies 70% van de kopers... xD

Anyway, voor de winkel zijn er geen kosten, neem ik aan. (of minimaal) Wanneer Asus levert aan alternate nemen ze gewoon ook de RMA-producten mee..? Of Alternate geeft het mee aan 1 van hun leverroutes die in de regio van het belgisch/nederlands' Asus filliaal komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poedelini schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:49:
[...]

Wat is dan acceptabele back light bleeding?
Dat moet iedereen voor zich uitmaken. Een klein spotje eender waar zou ik perfect met kunnen leven als de rest van de monitor tip top is.
7+ spots zoals bij mijn eerste PG279Q daarentegen is volledig onacceptabel voor mij.
Een grote bleedspot in de rechterbovenhoek zoals bij m'n 2de PG279Q is ook volledig onacceptabel. (Precies een witte zon die in m'n rechterbovenhoek hangt.. :X ) PS: Ik kon deze bleeding doen verdwijnen door de bezel op die plaats in te drukken. Wat op zich al fucked up is dat ik de bezel kan indrukken.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Gek?

Feit is: Dit is de beste monitor van het moment, moest je een goed exemplaar ontvangen. Normaal gezien is 1 op 5 van de schermen een keeper. Mijn max. returns is dan ook 5 vooraleer ik m'n geld ga terugvragen en ga wachten (of wss is ie dan al uit) op de Acer XB 271 HU.

Qua returns wist de verkoper me te vertellen dat ik blijkbaar nog maar de 2de persoon was die returns doet van deze monitor bij alternate. Terwijl ze met de PG278Q wel ontzettend veel returns hebben gekregen.. Dus ofwel weten de mensen hier niet dat het productiefouten zijn ofwel no fucks were given...
Als je de reviews op US sites van Amazon en Newegg leest... Daar returned precies 70% van de kopers... xD

Anyway, voor de winkel zijn er geen kosten, neem ik aan. (of minimaal) Wanneer Asus levert aan alternate nemen ze gewoon ook de RMA-producten mee..? Of Alternate geeft het mee aan 1 van hun leverroutes die in de regio van het belgisch/nederlands' Asus filliaal komen..
Ik vind dit niet kunnen nee, maar goed dat is mijn mening. Maakt mij niet uit dat het op Amazon of Newegg gebeurd. Maar gewoon in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Ik vind dit niet kunnen nee, maar goed dat is mijn mening. Maakt mij niet uit dat het op Amazon of Newegg gebeurd. Maar gewoon in het algemeen.
Ik vind het dan weer niet kunnen dat producenten 900 EUR vragen voor een monitor die meer dan 50% van de keren slecht is en dus duidelijk GEEN quality control heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dat kan maar dan moet je dit scherm niet kopen of het via de fabrikant proberen te regelen.

Als iedereen een keer of 4 a 5 het scherm terug gaan sturen, dan had ik als winkel zijnde het scherm niet eens meer verkocht.

En dit is ook niet de fout van de winkel vind ik, maar van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

freaky35 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:00:
Dat kan maar dan moet je dit scherm niet kopen of het via de fabrikant proberen te regelen.
Nee hoor je hebt gewoon recht op een deugdelijk exemplar.
Als iedereen een keer of 4 a 5 het scherm terug gaan sturen, dan had ik als winkel zijnde het scherm niet eens meer verkocht.

En dit is ook niet de fout van de winkel vind ik, maar van de fabrikant.
Eens en het zou ook helpen als winkels de monitor niet meer voeren. Dan komt Asus misschien wel in actie. Echter de benodigde QC zou de monitor waarschijnlijk duurder maken.

Geen idee hoeveel duurder het zou zijn om deze issues op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 02-02-2016 13:09 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@freaky

Ben ik tegen een muur aan het praten?

Ten eerste, ik heb reeds gezegd dat ik nog maar de 2de persoon was die z'n PG279Q returned.... Dus zoals jij zegt "Als iedereen een keer of 4 a 5 het scherm terug gaan sturen, dan had ik als winkel zijnde het scherm niet eens meer verkocht." Dit is niet van toepassing.

Ten tweede, ik heb mijn PG279Q 900 EUR betaald, ondertussen is ie nog maar 850 EUR en ik zit nog altijd te fucking RMA'en en heb nota bena ondertussen geen andere monitor! Het is niet de winkel zijn schuld, maar ook niet de klant dus het zou fucking unfair zijn dat ik telkens 40 EUR moet betalen voor retour door de fabrikant zijn fout!

Ten derde, zoals ik ook reeds zei hebben de winkel en fabrikant sowieso een deal of goedkope oplossing voor RMA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Lees mijn bovenstaande post even.
Dit zijn issues die frequent voorkomen bij deze monitor. Dus als je voor de ROG gaat wees mentaal voorbereidt dat je wss enkele keren zal moeten RMA'en.

Dit gezegd zijnde, als je een goed exemplaar te pakken krijgt is het de beste monitor van het moment... Want de g-sync/1440p/165Hz/3-4ms is werkelijk fenomenaal!
Het is inderdaad te gek voor woorden om rekening te gaan houden met RMA bij een aankoop van zo'n duur scherm. Echter begin ik me wel te irriteren aan de input lag van m'n nieuwe scherm. Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Het is inderdaad te gek voor woorden om rekening te gaan houden met RMA bij een aankoop van zo'n duur scherm. Echter begin ik me wel te irriteren aan de input lag van m'n nieuwe scherm. Lastig..
Indien je nog even kan wachten; later deze maand zou normaal de Acer XB271HU uitkomen in België. IPS Monitor met praktisch dezelfde specificaties als de PG279Q; XB271HU speccs: g-sync/1440p/144Hz/4ms. Ik vind het uiterlijk niet alles, maar dat is subjectief uiteraard. Naar het schijnt zijn deze panelen veel beter dan bij de ROGs! Een enkeling heeft oranje glow en minimale BBL. (in de US is ie al ~2 maand uit)
Voor een safe bet, get this one! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Asus PG348Q is nu aangekondigd..

Ziet er afschuwelijk uit maar wel mooie specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1978 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:27:

Ziet er afschuwelijk uit maar wel mooie specs...
Vele personen hier op het forum kwijlen op 34" monitoren. Maar ik begrijp dit eerlijk gezegd helemaal niet...

Ikzelf vind 27" perfect, maar zou zeker niet groter willen. Bij 34" kan het toch niet anders dan dat je je hoofd effectief gaat moeten draaien om bijvoorbeeld een minimap te kunnen checken bij shooters aangezien deze steeds in een bovenhoek gedisplayed worden.. Dat lijkt me zeer ongemakkelijk.

Voor gaming doeleinden raad ik dan ook steeds 24" of 27" aan, maar zeker niet groter.

Is het puur de fixatie van "groter is beter" of is er effectief iets subliems aan 34"? Want imo is de pixel density bij 27" @ 1440p perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:22:
[...]

Vele personen hier op het forum kwijlen op 34" monitoren. Maar ik begrijp dit eerlijk gezegd helemaal niet...

Ikzelf vind 27" perfect, maar zou zeker niet groter willen. Bij 34" kan het toch niet anders dan dat je je hoofd effectief gaat moeten draaien om bijvoorbeeld een minimap te kunnen checken bij shooters aangezien deze steeds in een bovenhoek gedisplayed worden.. Dat lijkt me zeer ongemakkelijk.

Voor gaming doeleinden raad ik dan ook steeds 24" of 27" aan, maar zeker niet groter.

Is het puur de fixatie van "groter is beter" of is er effectief iets subliems aan 34"? Want imo is de pixel density bij 27" @ 1440p perfect.
Ben ik het eigenlijk ook wel een beetje mee eens. Zat ook nog te twijfelen om terug te gaan naar een 24 inch 1080p, maar dat gaat me niet meer lukken denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:26
6/7 jaar geleden kocht ik een 27 inch en iedereen zei wat belachelijk groot :) 22 inch was toen standaard.

Over een paar jaar is 34 inch gewoon main-stream. Ik zou meteen een 34 inch willen hebben maar er hangt nog een behoorlijk prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
|:( |:( zo gaat het altijd,al moet ik zeggen dat groter als de 27incher die ik nu heb ik ook voorlopig niet wil, maar dat kan natuurlijk altijd veranderen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoaDHouse schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:40:
6/7 jaar geleden kocht ik een 27 inch en iedereen zei wat belachelijk groot :) 22 inch was toen standaard.

Over een paar jaar is 34 inch gewoon main-stream. Ik zou meteen een 34 inch willen hebben maar er hangt nog een behoorlijk prijskaartje aan.
Inderdaad. Ik zou die 34 graag hebben maar ze zijn nog echt te duur naar mijn smaak en niet ver genoeg uitontwikkeld. Dus ik wacht nog wel een paar jaar. Geen probleem 27" is ook prima maar als je eenmaal 34 widescreen hebt is het lastig teruggaan denk ik... :P
.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Gewoon om dat het kan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:57:
[...]

Inderdaad. Ik zou die 34 graag hebben maar ze zijn nog echt te duur naar mijn smaak en niet ver genoeg uitontwikkeld. Dus ik wacht nog wel een paar jaar. Geen probleem 27" is ook prima maar als je eenmaal 34 widescreen hebt is het lastig teruggaan denk ik... :P
.
Ik heb een 34 inch LG 1440p monitor en ondanks de goede recensies vind ik hem persoonlijk onder de maat voor gaming. Dat inputlag van die schermen is merkbaar en voor mij vrij storend in race/fps games. Ik heb de mogelijkheid mijn 21:9 scherm te ruilen tegen een ROG Swift en ik denk dat ik het ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Jackson6 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:15:
[...]

Ik heb een 34 inch LG 1440p monitor en ondanks de goede recensies vind ik hem persoonlijk onder de maat voor gaming. Dat inputlag van die schermen is merkbaar en voor mij vrij storend in race/fps games. Ik heb de mogelijkheid mijn 21:9 scherm te ruilen tegen een ROG Swift en ik denk dat ik het ga doen.
Denk dat je het wel de moeite waard gaat vinden. Ik hoop dat je meteen een goede monitor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
k1978 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:27:
De monitor is al heel lang geleden aangekondigd, stond ook al een tijdje in de TS ;) Vandaag eindelijk een prijsvermelding in de pricewatch. Die van mij staat bij Alternate in de bestelling, daar is het met de vorige Swifts ook heel goed gegaan :)

Ik heb nu een LG 34 inch, word een leuke upgrade naar 100hz en G-Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Of je bleed een productiefout noemt of niet, feit blijft dat vrijwel alle IPS monitor leveranciers en modellen last van dit effect hebben.

Als bleeding echt een probleem voor je genot is, dan ga je jezelf heel veel last bezorgen door bij die technologie te willen blijven en steeds RMA'en.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Ik heb een muurbeugel gekocht voor mijn 27 inch monitor. De ASUS ROG Swift PG278Q is 27 inch en de muurbeugel is voor 10 tot en met 26 inch. Ik heb per ongeluk alleen gekeken naar de visa mount en de kiloos.

Kan dit een probleem worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Zolang er ondersteuning op de muurbeugel is voor Vesa 100x100mm, is er geen probleem lijkt me.

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste