Gisteren heb ik m'n nieuw exemplaar gekregen.
Bij het ontvangen van de doos merkte ik onmiddellijk de dubbele tape om de doos te sluiten. Wat er dus op wijst dat deze reeds geopened is geweest en daarna terug verpakt. Alternate medewerker zei me dat Asus me een nieuw model gegeven heeft.. Ik dacht "Ok, misschien is hij door Asus geopend geweest voor een (extra) quality check".. Voorlopig Asus nog het voordeel van de twijfel gevend.
Thuis aangekomen en de doos geopend: Blijkt dat de verpakkingen van de kabels ook reeds geopend zijn geweest (letterlijk opengescheurd) en de voedingskabel zat er gewoon los in, niet eens in een (opengescheurd) plastiekje... Dit vond ik al een pak verontrustender..
Vervolgens ben ik gaan checken van welke batch m'n "nieuw" exemplaar komt: weer een Oktober model. Dus zo nieuw is het model niet, zoals Asus beweerde...
Na alle deze details was ik er al praktisch van overtuigd dat ik een afdanker (RMA) van iemand anders had gekregen. Op dit moment was het grootste deel van m'n hoop me reeds in de schoenen gezakt.
Dan toch maar even die vooroordelen van me afgeschudt en de monitor ingeplugd om eens kijken hoe goed of slecht dit exemplaar is.
Wat me onmiddellijk opviel na het inpluggen en aanzetten was dat dit scherm WEDEROM een silver/blauwe linkerzijde heeft en een vuile oranje rechterkant... Teleurstelling alom dus.
Vervolgens ben ik gaan checken op Backlight Bleed. Hoewel er op dit exemplaar minder spots zijn zijn de spots wel erger dan bij m'n vorig exemplaar. Vooral aan de rechterzijde is het erg. Rechtsbovenaan in de hoek is het het ergst en het grappige is, ik kan de bezel daar gewoon een 2-3mm induwen en als ik het zo induw verdwijnt de BBL... Duidelijk dus weer ranzige productiefouten... Zucht.
Op dit moment was ik weer zo teleurgesteld dat ik geen zin had om naar dead/stuck pixels te gaan zoeken, want ik had toch al beslist dat ik deze weer zou RMA'en. Dus over dead/stuck pixels kan ik geen commentaar geven momenteel.
Ah ja, de uniformiteit was wel beter dan bij m'n vorige model (kon ook moeilijk slechter), al is het nog steeds verre van perfect. Maar met een zus-en-zo uniformiteit zou ik nog kunnen leven.
Wat me het meeste stoort is dat ik denk dat ik een returnmodel van een andere ontevreden klant heb gekregen in de hoop dat ik er wel tevredenheid mee zou nemen. Echt niet kosjer van Asus!
Ik ga deze monitor RMA'en en m'n geld terugvragen, om vervolgens onmiddellijk een nieuw model kopen in de hoop dat dit een november of december model is dat wel degelijk is!
Ik ga blijven RMA'en tot ik een decent exemplaar heb of tot de Acer XB271HU hier beschikbaar komt dan waag ik daar m'n kans eens op. Al hoop ik echt wel een goede PG279Q te bemachtigen want deze monitor ziet er een pak vetter uit dan de Acer imo.
/Sad Story Bro
Update: Net even met alternate gebeld en de kabels zijn inderdaad terug de kabels van m'n vorige monitor, maar hij bevestigde dat ik wel effectief een nieuwe monitor heb gekregen. Jammer dat het weer een sisser is

Meneer van de helpdesk stelde voor dat ik morgen langs de winkel kom en even de fouten laat zien. Vervolgens kunnen ze dan RMA doen voor een nieuwe of indien ik wens (en mogelijk is) een refund. Om dan een nieuwe te kopen.
Ja, je moet er wat voor over hebben voor deze moni..
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 22-01-2016 13:22
]