Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:50
Wolf schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:25:
[...]
Bleeding waarschijnlijk wel. Maar ook dit is inherent aan de technologie. Ik denk dat het grote probleem hier een stukje massahysterie rondom zwaar overbelichte foto's is. Reviewsites nemen iets meer moeite met het nemen van een foto van het scherm dan een random burger met een iAardappel. Ik geloof niet dat er gecherrypicked wordt hierin.

TL:DR, IPS glow en bleeding zijn oude problemen die inherent zijn aan de technologie. Wil je dat niet, geen IPS kopen! Voor de rest zijn de ogenschijnlijk grote QA problemen met de nieuwste gaming monitors te wijten aan massahysterie. Iedereen die tegelijkertijd moord en brand schreeuwt. Als 1 iemand het online zet heeft iedereen er opeens last van.
En ik geloof zeker wel dat er gecherrypicked wordt; als de fabrikant zelf monitoren opstuurt ter review zou het natuurlijk wel heel slordig / dom zijn als in die exemplaren dode pixels, lijmresten of andere QC issues te vinden zijn.

Hierboven zijn voldoende reacties te vinden van mensen die duidelijk verschillen opmerken tussen de exemplaren die ze ontvangen hebben en, naar mijn mening, schilder je die reacties iets te nadrukkelijk af als 'onzin / massahysterie'...

[ Voor 0% gewijzigd door Douwe63 op 22-12-2015 16:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:05
Ik heb toch scherm besteld, ik ben benieuwt, ik hoop in ieder dat het meevalt. Mijn huidige scherm heeft ook bleeding, zolang het niet erger is als op die is het Ok.

Anders gaat ie zeker terug, ik wil alleen voor mezelf zien hoe slecht of goed het is. En aangezien ze nergens te bekijken zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:25:

Als je niet zit te wachten op bleeding of IPS glow, moet je domweg geen IPS scherm kopen. Of ie nou 80,- of 800,- kost.

IPS zal altijd door deze genoemde problemen geplaagd blijven worden. Jammer dat jij er misschien niet mee kan leven maar ik wil je er wel op wijzen dat een monitor met perfecte kijkhoek en goede kleuren die deze problemen niet heeft op dit moment een illusie is. Denk dus even goed na of je het echt niet acceptabel vindt. Zoniet kan je beter voor een andere monitor kiezen. Elk exemplaar zal er in meer of mindere mate last van hebben
Beste Wolf,

Kerel.. You serious..? Bleeding is een fout die niet zou mogen voorkomen; ook niet bij IPS! BBL onstaat wanneer het paneel niet goed is vastgemaakt en er dus licht door nooks & crannies glipt; ergo productieFOUT. (en met een beetje bleeding zou ik btw kunnen leven, maar 8+ bleed spots waaronder 1 bigass one.. Neen bedankt.)
IPS glow ben ik me volledig van bewust (zoals aangehaald in m'n post, moest je die eens deftig gelezen hebben..) en daar kan ik absoluut met leven! Welteverstaan dat IPS glow silver'ish is! Wanneer een glow oranje is is dit een fout en daar zou geen enkele customer tevredenheid mee moeten nemen.

Bij mijn exemplaar is mijn linkerkant het niet-storende silver'ish IPS glow. (ergo: mooi beeld) maar vanuit mijn rechterhoek komt stevige bleeding resulterend in oranje storende glow.
Heel leuk hoor bij donkere beelden een prachtige (zilveren) linkerkant en oranje rechterkant. 8)7

Ik ben me er volledig van bewust dat een perfecte monitor niet bestaat, maar er is wel een verschil tussen wat acceptabel is en wat niet!
Ik ben echt niet gedient met je "doe alsof jij alles kent, en ik een oen ben"-praat. Lees eerst m'n post eens deftig na eer je zo degoutant gaat reageren. Ik vermeld duidelijk dat m'n mindset al vergevingsgezind ingesteld was... Ik volg ook de post over de PG279Q op Overclock.net al 200 pagina's en weet dus waarschijnlijk beter dan jou wat een "ok" exemplaar van de PG279Q is en wat ik niet moet pikken door slechte QC van Asus' kant.

PS: Mijn excuses aan de andere forum-gangers voor de bitsige ondertoon van deze post, maar ik heb een grondige hekel aan mensen die uit de hoogte doen. (en dan nog onzin spuien)

EDIT: Over het feit dat je denkt dat er niet gecherrypicked wordt... NAÏVE MUCH? Seriously... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Douwe63 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:15:
[...]

En ik geloof zeker wel dat er gecherrypicked wordt; als de fabrikant zelf monitoren opstuurt ter review zou het natuurlijk wel heel slordig / dom zijn als in die exemplaren dode pixels, lijmresten of andere QC issues te vinden zijn.

Hierboven zijn voldoende reacties te vinden van mensen die duidelijk verschillen opmerken tussen de exemplaren die ze ontvangen hebben en, naar mijn mening, schilder je die reacties iets te nadrukkelijk af als 'onzin / massahysterie'...
Dode pixels of lijmresten heb ik even buiten beschouwing gelaten. Dit zijn dingen die absoluut niet door een QC heen zouden mogen komen en het is slecht dat dat soort dingen gezien worden.

Ik ga nu nog even iets herhalen wat ik eerder gezegd heb. De mate van glow of bleeding die een exemplaar vertoont is een behoorlijk subjectieve zaak. Ik zeg dus ook niet dat het onzin is, ik geef alleen aan dat dit allemaal gebaseerd is op meningen. Side by side checks zijn er namelijk niet geweest. Wat ik ook aanhaal is het feit dat alle gebruikers maar wat graag inzoomen op deze problemen. Zeker als je naar de veel te lang belichte foto's kijkt die soms gepost worden krijg je het idee dat elk IPS scherm reddeloos verloren is. Omdat het een vaak genoemd probleem is bij dit soort schermen is dit het eerste waar mensen naar kijken en zodra er een spoor van te vinden is "zie je wel!!!!!111!!" roepen.

Waar ik op doel is dat mensen vooral voor zichzelf moeten bepalen of ze het acceptabel vinden, maar niet de illusie moeten hebben dat het beter wordt als je bij IPS technologie blijft.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:29:
[...]

Beste Wolf,

Kerel.. You serious..?
Beste Flood.exe,

Ja dat ben ik. En ik zou je willen vragen een dergelijke houding achterwege te laten. Ik vind dat ik die niet verdien.

Mijn excuses als ik uit de hoogte overkom, zo is het op geen enkele manier bedoelt maar jouw reactie getuigt op geen enkele manier van enige vorm van volwassenheid.
Bleeding is een fout die niet zou mogen voorkomen; ook niet bij IPS! BBL onstaat wanneer het paneel niet goed is vastgemaakt en er dus licht door nooks & crannies glipt; ergo productieFOUT. (en met een beetje bleeding zou ik btw kunnen leven, maar 8+ bleed spots waaronder 1 bigass one.. Neen bedankt.)
Fout.

Het paneel vertoont inderdaad bleeding als het met een verkeerde spanning aan het armatuur is bevestigd. Tot zover correct. Maar volgens mij heb je niet in de gaten hoe moeder****** klein die tolerantie is bij IPS panelen. Het kleinste drukverschil is al genoeg. Druk maar een beetje langs de bezel van je monitor. Het is met het groter worden en dunner worden van de panelen praktisch onmogelijk om die spanning 100% uniform te krijgen over het gehele paneel.

Dus productiefout? Nee. Gevoeligheid van de technologie? Absoluut! Bij TN panelen zal je dit namelijk nooit zien.
IPS glow ben ik me volledig van bewust (zoals aangehaald in m'n post, moest je die eens deftig gelezen hebben..) en daar kan ik absoluut met leven! Welteverstaan dat IPS glow silver'ish is! Wanneer een glow oranje is is dit een fout en daar zou geen enkele customer tevredenheid mee moeten nemen.
Zie hierboven, dit is het risico van IPS door de enorme gevoeligheid ervoor. Dat jij vindt dat niemand daar tevreden maar zou moeten zijn is jouw goed recht maar daar gaat Asus niet naar luisteren. Los daarvan is dit verhaal niet beperkt tot alleen Asus. Werkelijk alle IPS monitor fabrikanten kampen hiermee. Zelf Eizo die qua QA zo hoog in het vaandel staat.
Bij mijn exemplaar is mijn linkerkant het niet-storende silver'ish IPS glow. (ergo: mooi beeld) maar vanuit mijn rechterhoek komt stevige bleeding resulterend in oranje storende glow.
Heel leuk hoor bij donkere beelden een prachtige (zilveren) linkerkant en oranje rechterkant. 8)7

Ik ben me er volledig van bewust dat een perfecte monitor niet bestaat, maar er is wel een verschil tussen wat acceptabel is en wat niet!
Als jij het niet acceptabel vindt, stuur je hem terug. Prima toch? Verwacht alleen geen verbetering bij andere IPS monitors.
Ik ben echt niet gedient met je "doe alsof jij alles kent, en ik een oen ben"-praat. Lees eerst m'n post eens deftig na eer je zo degoutant gaat reageren.
Dat is voornamelijk wat jij er in leest en niet wat ik bedoel. Mijn excuses daarvoor. Blijkbaar zit mijn manier van posten in jouw allergiehoek maar ik moet je eerlijk zeggen dat die van jou ook behoorlijk in het mijne zit. Ik breng alleen de zelfbeheersing op om normaal te reageren.
Ik vermeld duidelijk dat m'n mindset al vergevingsgezind ingesteld was... Ik volg ook de post over de PG279Q op Overclock.net al 200 pagina's en weet dus waarschijnlijk beter dan jou wat een "ok" exemplaar van de PG279Q is en wat ik niet moet pikken door slechte QC van Asus' kant.
Wie doet er nu uit de hoogte? Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, gelezen heb of whatever en toch doe je zo? Sorry hoor, maar dit gedeelte van je reactie vind ik erg triest en ga ik verder niet op in.
PS: Mijn excuses aan de andere forum-gangers voor de bitsige ondertoon van deze post, maar ik heb een grondige hekel aan mensen die uit de hoogte doen. (en dan nog onzin spuien)

EDIT: Over het feit dat je denkt dat er niet gecherrypicked wordt... NAÏVE MUCH? Seriously... 8)7
Dus jij vindt dat ik onzin spui? Nou ik vindt dat jij onzin spuit!!

Zie je hoe constructief dit is?

Ik ga daar niet in mee. Ik ben mij ervan bewust dat ik wat kortaf kan zijn in mijn posten maar hier ga je alle grenzen over.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Daarom wou ik het scherm ook zelf zien,ik zie zeker bleeding,maar het valt me mee,glow ook.. Kleuren zijn prima,q sync werkt ook fantastisch, ik kende het al van mijn laptop.

Maar het beeld word er zo mooi vloeiend van,helemaal top.
Inputlag is eigenlijk afwezig,net als ghosting.

Ik ben eigenlijk wel tevreden zo, wat Wolf zegt,iedereen moet voor zichzelf bepalen wat acceptabel is.
1ding is zeker ,de perfecte monitor/ techniek bestaat niet.

Scherm is zeker niet perfect,maar voor games zeker wel top naar mijn mening. En daarvoor is ie ook gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:07:
[...]

Dode pixels of lijmresten heb ik even buiten beschouwing gelaten. Dit zijn dingen die absoluut niet door een QC heen zouden mogen komen en het is slecht dat dat soort dingen gezien worden.

Ik ga nu nog even iets herhalen wat ik eerder gezegd heb. De mate van glow of bleeding die een exemplaar vertoont is een behoorlijk subjectieve zaak. Ik zeg dus ook niet dat het onzin is, ik geef alleen aan dat dit allemaal gebaseerd is op meningen. Side by side checks zijn er namelijk niet geweest. Wat ik ook aanhaal is het feit dat alle gebruikers maar wat graag inzoomen op deze problemen. Zeker als je naar de veel te lang belichte foto's kijkt die soms gepost worden krijg je het idee dat elk IPS scherm reddeloos verloren is. Omdat het een vaak genoemd probleem is bij dit soort schermen is dit het eerste waar mensen naar kijken en zodra er een spoor van te vinden is "zie je wel!!!!!111!!" roepen.

Waar ik op doel is dat mensen vooral voor zichzelf moeten bepalen of ze het acceptabel vinden, maar niet de illusie moeten hebben dat het beter wordt als je bij IPS technologie blijft.

[...]

Beste Flood.exe,

Ja dat ben ik. En ik zou je willen vragen een dergelijke houding achterwege te laten. Ik vind dat ik die niet verdien.

Mijn excuses als ik uit de hoogte overkom, zo is het op geen enkele manier bedoelt maar jouw reactie getuigt op geen enkele manier van enige vorm van volwassenheid.

[...]

Fout.

Het paneel vertoont inderdaad bleeding als het met een verkeerde spanning aan het armatuur is bevestigd. Tot zover correct. Maar volgens mij heb je niet in de gaten hoe moeder****** klein die tolerantie is bij IPS panelen. Het kleinste drukverschil is al genoeg. Druk maar een beetje langs de bezel van je monitor. Het is met het groter worden en dunner worden van de panelen praktisch onmogelijk om die spanning 100% uniform te krijgen over het gehele paneel.

Dus productiefout? Nee. Gevoeligheid van de technologie? Absoluut! Bij TN panelen zal je dit namelijk nooit zien.

[...]

Zie hierboven, dit is het risico van IPS door de enorme gevoeligheid ervoor. Dat jij vindt dat niemand daar tevreden maar zou moeten zijn is jouw goed recht maar daar gaat Asus niet naar luisteren. Los daarvan is dit verhaal niet beperkt tot alleen Asus. Werkelijk alle IPS monitor fabrikanten kampen hiermee. Zelf Eizo die qua QA zo hoog in het vaandel staat.

[...]

Als jij het niet acceptabel vindt, stuur je hem terug. Prima toch? Verwacht alleen geen verbetering bij andere IPS monitors.

[...]

Dat is voornamelijk wat jij er in leest en niet wat ik bedoel. Mijn excuses daarvoor. Blijkbaar zit mijn manier van posten in jouw allergiehoek maar ik moet je eerlijk zeggen dat die van jou ook behoorlijk in het mijne zit. Ik breng alleen de zelfbeheersing op om normaal te reageren.

[...]

Wie doet er nu uit de hoogte? Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, gelezen heb of whatever en toch doe je zo? Sorry hoor, maar dit gedeelte van je reactie vind ik erg triest en ga ik verder niet op in.

[...]

Dus jij vindt dat ik onzin spui? Nou ik vindt dat jij onzin spuit!!

Zie je hoe constructief dit is?

Ik ga daar niet in mee. Ik ben mij ervan bewust dat ik wat kortaf kan zijn in mijn posten maar hier ga je alle grenzen over.
Als het zo'n ongelofelijk moeder******* kleine tolerantie is waarom kan Acer met zijn Predator XB271H dan WEL deftige monitors maken met 100% dezelfde specificaties met minimale BBL & ZONDER oranje glow. Uiteraard heeft deze ook de zilveren glow, wat WEL een IPS eigenschap is die je er altijd bij zal moeten nemen; maar dewelke niet stoort!

Volgens mij heb je nog nooit een slechte PG279Q monitor gezien, want je weet duidelijk niets af van de problemen met deze monitor. En stop met me te vertellen dat ik kwaaltjes bij IPS moet nemen want ik zei in m'n originele post al dat ik dit weet. Jij lijkt enkel niet te kunnen toegeven wanneer iets niet meer onder "kwaaltje" valt. Spijtig genoeg lijk je zo ofwel een fanboy en/of gewoon ignorant.

Ik heb de monitor in levende lijve in actie gezien voor 20+ uren. Hoeveel uur heb jij hem al in actie gezien....? Ye, right.
In CSGO/LOL maakt dit allemaal geen hol uit, maar in The Witcher 2/3 zijn donkere sequences gewoon lelijk door de BLB/oranje glow. Als je deze monitor koopt is het waarschijnlijk ook voor games als The Witcher 2/3, Fallout 4, ... Games waarbij je een variable FPS zal hebben zodat de G-sync tot zijn recht komt. Anders kan je je geld wel beter benutten imo. Maar dat is voer voor een andere discussie.
Je kiest IPS voor de betere kleurenweergave. Als die fucked up wordt door BLB & oranje glow is het de centen niet waard, ergo retour.

Waarom ik aanhaal dat ik Overclock.net forums volg: Als je kijkt in de PG279Q thread heeft 90-95% van de aankopers van een PG279Q er slechte commentaren op. Als je kijkt in de XB271H thread heeft 10-20% slechte commentaren. Het is dus niet zo dat ik een miereneuker ben die die eenhoorn (niet bestaande, perfect monitor) wil... Ik was me al bewust van de problemen voor ik m'n aankoop deed en had in mijn verwachtingen dus wel een vrij grote tolerantie voor deze issues ingebouwd.
Op OCN forums worden ook massaal foto's gepost en ik weet dus wel wat te tolereren is en wat niet. En neen, ik kijk niet naar de baggerfoto's. Enkel foto's die op een afstand van 3 meter+ van de monitor worden getrokken met een deftige camera vind ik relevant. Een foto van op 1 meter getrokken met een smartphone geeft absoluut geen waarheidsgetrouw beeld. (Voor de niet-wetenden: Op 3m+ zijn alle lichtspots, bij een full black screen, Backlight Bleeding. Op minder dan 3m zal je ook altijd IPS glow zien en dan valt het onderscheid moeilijk te maken tussen IPS glow & BLB.)

Al deze zever ter zijde, ik zou de monitor zeker aanraden, maar wel met een grote "BUT". Deze zijnde dat mensen weten dat een groot deel van de monitors geplaagd gaat door vreselijke bleeding en oranje glow (stuck/dead pixels and dust ter zijde gelaten). WAT NIET IPS GERELATEERD IS!
Als je een monitor met dezelfde specificaties wilt, zou ik eerder wachten op de Acer Predator XB271H (deze komt zeer binnenkort bij ons uit). Zij kunnen het blijkbaar wel deftig maken over 90%+ van hun productie.
Ik vind het uiterlijk van de XB271H niet alles, maar dit is uiteraard volledig subjectief.

Dit is waarvoor dit forum dient, toch? Om ervaringen te delen? Grappig dat jij je ligt te mengen zonder in het bezit te zijn van de monitor, of zelfs zonder op de hoogte te zijn van deze door PROBLEMEN (niet technologie gerelateerd) geplaagde monitor.

:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 09:56 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Zullen we elkaar gewoon voortaan negeren. Jij mag mij niet en ik mag jou niet en als jij ondanks mijn oproep niet zonder op de man te spelen kan reageren houdt het voor mij op.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:06:
[...]

Zullen we elkaar gewoon voortaan negeren. Jij mag mij niet en ik mag jou niet en als jij ondanks mijn oproep niet zonder op de man te spelen kan reageren houdt het voor mij op.
Deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
freaky35 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:33:
Ik heb toch scherm besteld, ik ben benieuwt, ik hoop in ieder dat het meevalt. Mijn huidige scherm heeft ook bleeding, zolang het niet erger is als op die is het Ok.

Anders gaat ie zeker terug, ik wil alleen voor mezelf zien hoe slecht of goed het is. En aangezien ze nergens te bekijken zijn..
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Denk er ook over om 'de gok' te gaan wagen maar zoek wel een verkoper die niet moeilijk doet met retourneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douwe63 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:15:
[...]

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Denk er ook over om 'de gok' te gaan wagen maar zoek wel een verkoper die niet moeilijk doet met retourneren...
In Europa zijn alle verkopers door de wet verplicht om het artikel terug te nemen indien binnen de 2 weken teruggezonden/teruggebracht. U hoeft daarvoor zelfs geen reden op te geven. "Daarom" als reden is goed genoeg, binnen dit 2 weken-window ;)

Ikzelf heb mijn exemplaar bij Alternate gekocht en daar doen ze absoluut niet moeilijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Douwe63 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:15:
[...]

Je hebt altijd recht om binnen 2 weken het scherm weer terug te sturen :).Mijn scherm komt bij Megekko vandaan, dat vind ik zeker wel een fijne winkel :) .

Azerty ook,maar die heeft ze niet op voorraad., anders had ik scherm daar besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
freaky35 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:05:
[...]

Je hebt altijd recht om binnen 2 weken het scherm weer terug te sturen :).Mijn scherm komt bij Megekko vandaan, dat vind ik zeker wel een fijne winkel :) .

Azerty ook,maar die heeft ze niet op voorraad., anders had ik scherm daar besteld
Azerty is ook mijn 'preferred supplier' maar idd geen voorraad; heb hem zojuist besteld bij Alternate, hopelijk morgen binnen en nu even duimen voor een 'goed' exemplaar... ;)

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
Ik heb mijne nu een week binnen maar het beeld is geweldig hoor. Heb rechtsboven in het scherm iets bleeding en geen dode pixels. Ik zie niet allemaal van die rare gele vlekken die andere wel hebben.

Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor windows applicaties en dan is het IPS scherm prachtig. En speel af en toe wat games zoals ARK en Renegades en dan ziet het er ook schitterend uit. Renegades X draait op 144hz en ARK red ik maar 60 frames met mijn GT980TI. Ik moet hem dan wel op high zetten want ultra dan haal ik maar 14 frames. Dat spel is overigens nog in ontwikkeling dus volgend jaar hoop ik dat ik wel op ultra kan spelen.

System Specs - Homepage

Verwijderd

pietvs schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:18:
Ik heb mijne nu een week binnen maar het beeld is geweldig hoor. Heb rechtsboven in het scherm iets bleeding en geen dode pixels. Ik zie niet allemaal van die rare gele vlekken die andere wel hebben.

Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor windows applicaties en dan is het IPS scherm prachtig. En speel af en toe wat games zoals ARK en Renegades en dan ziet het er ook schitterend uit. Renegades X draait op 144hz en ARK red ik maar 60 frames met mijn GT980TI. Ik moet hem dan wel op high zetten want ultra dan haal ik maar 14 frames. Dat spel is overigens nog in ontwikkeling dus volgend jaar hoop ik dat ik wel op ultra kan spelen.
Mag ik vragen van welke maand je model is (Productiemaand)? Dit vindt je aan de achterzijde van het scherm onderaan (naast de sockets).

Ik had een Oktober model (dewelke zo slecht was). Oktober is over het algemeen al wel een pak beter dan de September batch, naar het schijnt. Ik had een slecht lotje getrokken vrees ik ;(

• Douwe63
Gebruikt iedereen hier de recommended settings en het ICC profile van tftcentral trouwens?

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Douwe63 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:22:
Gebruikt iedereen hier de recommended settings en het ICC profile van tftcentral trouwens?
Ik wel, heb alleen de brightness wat omhoog gezet. Ik vond het een beetje donker.

Steam/XBL: Avioto

Verwijderd

Douwe63 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:22:
Ja en neen. Ik heb die instellingen gebruikt als referentiepunt om vervolgens verder te finetunen naar mijn eigen voorkeur.

FYI: Je moet weten dat dezelfde instellingen op elke monitor een ander resultaat zullen geven aangezien geen 2 monitors 100% identiek zijn. Daarom kan je er best zelf wat met spelen en zien wat je zelf prefereerd. Deze tftcentral instellingen zijn wel een uitstekend referentiepunt om van te starten.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Even een vraagje: ik heb, sinds een aantal van de laatste Nvidia-drivers (nu 361.43), last van vastlopers (TDR's) en haperingen in Netflix (fullscreen) en applicaties/programma's als SpotNet wanneer ik G-SYNC gebruik. Zodra G-SYNC uitstaat is alles prima. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb ook al diverse oplossingen geprobeerd, zoals V-SYNC uitzetten in het Nvidia-configuratiescherm en G-SYNC alleen activeren in volledige schermmodus.

Scherm: ASUS RoG Swift PG278Q;
GPU: GTX 980Ti;

Het is tegenwoordig - en sinds Windows 10 - bij elke driver van Nvidia wel raak wat bugs en problemen betreft. :s

• Douwe63
Douwe63 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:12:
[...]

Azerty is ook mijn 'preferred supplier' maar idd geen voorraad; heb hem zojuist besteld bij Alternate, hopelijk morgen binnen en nu even duimen voor een 'goed' exemplaar... ;)
Hij is binnen; geen dode / lazy pixels, geen oranje gloed en slechts een heel klein beetje BLB rechts bovenin dus ik ben tevreden :*).

• freaky35
Yonix schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:54:
Even een vraagje: ik heb, sinds een aantal van de laatste Nvidia-drivers (nu 361.43), last van vastlopers (TDR's) en haperingen in Netflix (fullscreen) en applicaties/programma's als SpotNet wanneer ik G-SYNC gebruik. Zodra G-SYNC uitstaat is alles prima. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb ook al diverse oplossingen geprobeerd, zoals V-SYNC uitzetten in het Nvidia-configuratiescherm en G-SYNC alleen activeren in volledige schermmodus.

Scherm: ASUS RoG Swift PG278Q;
GPU: GTX 980Ti;

Het is tegenwoordig - en sinds Windows 10 - bij elke driver van Nvidia wel raak wat bugs en problemen betreft. :s
Hier ook problemen,met deze driver, Team fortress loopt elke keer vast.Verder had ik geen haperingen overgens met deze driver.Echter als je met de oude geen last van hebt,dan weet je waar het aan ligt.Gewoon de oude dus weer terug zetten,helaas :(

Hier ook oude driver terug gezet en het spel werkte weer :( .

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 24-12-2015 22:04 ]

• freaky35
Douwe63 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:51:
[...]

Hij is binnen; geen dode / lazy pixels, geen oranje gloed en slechts een heel klein beetje BLB rechts bovenin dus ik ben tevreden :*).
Helemaal top,veel pelzier ermee :) !!
Dat zal vast wel goed komen,lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Douwe63 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:51:
[...]

Precies hetzelfde als wat ik heb. Ik ben ook zeer tevreden.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:00:
[...]

Mag ik vragen van welke maand je model is (Productiemaand)? Dit vindt je aan de achterzijde van het scherm onderaan (naast de sockets).

Ik had een Oktober model (dewelke zo slecht was). Oktober is over het algemeen al wel een pak beter dan de September batch, naar het schijnt. Ik had een slecht lotje getrokken vrees ik ;(
Hij is van Oktober 2015. Ik heb wel het Nederlandse model. Dus in China gemaakt maar rechtstreeks verstuurd aan Asus NL. Dat staat op het etiket op de doos.

System Specs - Homepage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Deze week komt de msi gtx 970 binnen hier :)
Onverwachts de galaxy s4 mini gewonnen hier op tweakers en aan m'n moeder verkocht (inclusief opleiding) ^.^
Die 970 zal al heel wat beter zijn bij de nieuwere games dan m'n 670.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 27-12-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

SmokingCrop schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:30:
Deze week komt de msi gtx 970 binnen hier :)
Onverwachts de galaxy s4 mini gewonnen hier op tweakers en aan m'n moeder verkocht (inclusief opleiding) ^.^
Die 970 zal al heel wat beter zijn bij de nieuwere games dan m'n 670.
Dat verschil ga je heel erg merken!

Veel plezier met je verbeterde rig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Wolf schreef op zondag 27 december 2015 @ 07:50:
[...]
Dat verschil ga je heel erg merken!

Veel plezier met je verbeterde rig. :)
en of ik dat ga merken, bij heel wat spellen haalt hij zo goed als dubbel zoveel FPS in benchmarks.
Ging normaal wachten op Pascal, maar 'meh' :9, kan de gtx 970 nog altijd weer verkopen als Pascal uit is. Daarnaast gaat m'n gtx 670 ook nog wel voor een 100 à 120 euro verkocht geraken, zie nog wel eens vraag erna voor 100 euro. Voor 1080p is hij dan ook nog prima als budget kaart. Makkelijk BF4 multiplayer aan 70-90 FPS met alles op High. :)

en dan gaat m'n systeem eindelijk ook zo stil zijn als het maar kan <3
en kan ik hoger dan 120Hz selecteren.. wat met een gtx 670 niet ging.

[ Voor 47% gewijzigd door SmokingCrop op 27-12-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:54
Hebben jullie G-sync altijd aanstaan ?

Ik draai meestal op de hoogste resolutie zonder G-sync omdat de muis dan strakker aanvoelt. Bij sommige games voelt het net als een elastiek aan :)

Ik zie op dit moment de voordelen van G-sync nog niet in, op 144hz zie ik eigenlijk helemaal geen tearing op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik heb wel g sync aanstaan,ik vind het fijner.

Met bf4 gaat het nu veel beter sinds ik dit scherm heb,de inputlag is echt merkbaar minder en de reactietijd van dit scherm is gewoon top.

Ik zie op mijn scherm wel tearing met 144 hz, zonder v sync.
Met v sync niet, maar dan heb je weer meer inputlag,dat is dan wel merkbaar vind ik.

Ik vind het dus wel een voordeel,ook met b.v The witcher loopt het beeld nou echt mooi vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Hoe is de kleur uniformity bij jullie? Is wit echt overal wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
RoaDHouse schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:20:
Hebben jullie G-sync altijd aanstaan ?

Ik draai meestal op de hoogste resolutie zonder G-sync omdat de muis dan strakker aanvoelt. Bij sommige games voelt het net als een elastiek aan :)

Ik zie op dit moment de voordelen van G-sync nog niet in, op 144hz zie ik eigenlijk helemaal geen tearing op het beeld.
Gsync scherm kopen maar vervolgens niet gebruiken tsja.... Beetje money well spend. Mijn 2 schermen staan altijd op 144Hz en Gsync enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Sync geeft geen input-lag wanneer de framerate onder de monitor's refresh rate blijft. Erboven kan er wel input-lag optreden. Dus zolang je FPS onder de 144 (of 165) blijft zou je geen input lag mogen ervaren. Als je games als CSGO veel speelt is het interessant om een FPS-cap in te stellen op 140 (of 160), dan zal je nooit input-lag krijgen. (PS: iets onder de max aangezien FPS, ook met een cap, soms boven 1-2 FPS boven de cap springt)

Dat is het punt net van G-sync: vroeger was het kiezen tussen input lag (vsync on) of screen tearing (vsync off). Nu moet je geen keuzes meer maken en kan je van beide smullen ;)

Hopelijk helpt dit

Edit: Nog vergeten te zeggen: Zet in al je games V-Sync uit, ook in Nvidia Control Panel zet V-sync voor alle games op "off". Enable G-Sync via Nvidia Control Panel. Enkel wanneer V-Sync disabled is zal G-Sync zijn werk doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaitoX schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:56:
Hoe is de kleur uniformity bij jullie? Is wit echt overal wit?
Mijn uniformity was ook heel slecht. Vanaf het midden van het scherm werd het gebroken wit om enkel te verergeren des te meer je naar boven keek. Bovenaan was het echt beige... :s

Al kon ik met die slechte uniformiteit nog wel leven. Grootste reden voor mijn retour was BLB & oranje glow.

BLB heb ik ook nog een relatief grote tolerantie voor, maar oranje gloed is een absolute dealbreaker :( Aanstaande maandag krijg ik normaal m'n nieuw exemplaar! Fingers crossed!!

PS: heb het over de PG279Q hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wel irritant dat NVidia zo verrekte onduidelijk is over de werking van V-Sync met G-Sync monitors.

Dit artikel van NVidia zelf suggereert dat de V-Sync aan optie in de control panel enkel een fps-cap forceert in je games. In de praktijk echter hoor je veel reports dat het voor input lag zorgt en dat je beter op een andere manier je fps kunt cappen.

Zelf heb ik het nog niet gemerkt bij de PG279Q of de Acer predator X34 maar dat zegt niks, het schijnt namelijk nogal game afhankelijk te zijn en ik speel niet alles. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij is besteld @Alternate. Morgen op het postkantoor als PostNL zijn shit op orde heeft :D

Can't wait!

EDIT:
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:57:
Edit: Nog vergeten te zeggen: Zet in al je games V-Sync uit, ook in Nvidia Control Panel zet V-sync voor alle games op "off". Enable G-Sync via Nvidia Control Panel. Enkel wanneer V-Sync disabled is zal G-Sync zijn werk doen.
Volgens jou moet het dus uit. Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees hem dus precies andersom: :)
"For enthusiasts, we’ve included a new advanced control option that enables G-SYNC to be disabled when the frame rate of a game exceeds the maximum refresh rate of the G-SYNC monitor. For instance, if your frame rate can reach 250 on a 144Hz monitor, the new option will disable G-SYNC once you exceed 144 frames per second. Doing so will disable G-SYNCs goodness and reintroduce tearing, which G-SYNC eliminates, but it will improve input latency ever so slightly in games that require lighting fast reactions.

To use this new mode, set “Vertical sync” to “Off” on a global or per-game basis in the “Manage 3D settings” section of the NVIDIA Control Panel. When your frame rate exceeds your monitor’s rated G-SYNC refresh rate, for example 144Hz, G-SYNC will be disabled.
"
Omdat ik niet wil dat GSync zich uit schakelt, moet ik dus wel ik de controlpanel VSync aanzetten? 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Fiddle op 28-12-2015 14:42 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:10:
Wel irritant dat NVidia zo verrekte onduidelijk is over de werking van V-Sync met G-Sync monitors.

Dit artikel van NVidia zelf suggereert dat de V-Sync aan optie in de control panel enkel een fps-cap forceert in je games. In de praktijk echter hoor je veel reports dat het voor input lag zorgt en dat je beter op een andere manier je fps kunt cappen.

Zelf heb ik het nog niet gemerkt bij de PG279Q of de Acer predator X34 maar dat zegt niks, het schijnt namelijk nogal game afhankelijk te zijn en ik speel niet alles. :P
nVidia is inderdaad een beetje wazig over hoe je wat moet instellen. Dit zouden ze toch eens deftig moeten aankaarten. Al moet ik zeggen dat de grootste bron van verwarring komt van forumgangers. (niet op jou doelend, Wolf!) Op allerlei forums lees ik de gekste dingen over hoe je wat moet instellen om G-Sync in actie te krijgen.. Terwijl het in praktijk poepsimpel is.

Na zelf er met te spelen en testen heb ik ondervonden dat G-Sync perfect werkt, dus geen screen tearing en geen input lag, met V-Sync in de game settings en in nVidia control panel uitgeschakeld. (zoals nVidia ook zelf suggereerd, als je doorheen hun BS leest)

-> Zie 4 posts hierboven voor mijn uitleg i.v.m. hogere fps dan je refresh rate en G-Sync.
De beste tool om FPS te cappen is Rivatuner, deze gebruik ik voor CSGO. In League of legends kan je de FPS cappen in de graphics opties van het spel zelf. Werkt perfect. (onthoudt om je FPS cap iets onder je max refresh rate te houden, want soms springt ie 1-2 fps boven de cap. Dus bij 165 Hz monitor cap je bijvoorbeeld op 160 fps.)
Bij alle recentere games (Fallout 4, Battlefront, Just Cause 3, ...) Heb je geen fps cap nodig want je zal toch nooit boven de 165 fps uitkomen. Als dit wel het geval is (SLI..?) kan je met Rivatuner hier ook een fps cap op instellen. No problemo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Je moet gewoon weten dat G-Sync niet boven de maximale refresh rate van het scherm werkt.
Daarom dat die v-sync optie er is. Het is alleszins niet dezelfde v-sync als bij een non g-sync scherm.
Je zal de voordelen van g-sync toch bijna niet merken bij 144+ Hz (tearing bij 144Hz is minder te zien dan bij 60 Hz, het scherm ververst immers sneller..). Het is vooral bedoelt voor die games waar je rond de 60 FPS zit om die dips minder erg te maken. (en natuurlijk geen enkele tearing te hebben)

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 28-12-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:13:
[...]

Mijn uniformity was ook heel slecht. Vanaf het midden van het scherm werd het gebroken wit om enkel te verergeren des te meer je naar boven keek. Bovenaan was het echt beige... :s

Al kon ik met die slechte uniformiteit nog wel leven. Grootste reden voor mijn retour was BLB & oranje glow.

BLB heb ik ook nog een relatief grote tolerantie voor, maar oranje gloed is een absolute dealbreaker :( Aanstaande maandag krijg ik normaal m'n nieuw exemplaar! Fingers crossed!!

Jep dit heb ik ook wel,echter ben bang dat een andere dit ook heeft,omdat dit toch echt lijkt,dat de coating er naar mijn mening voor zorgt.

Kleur uniformiteit kan zeker beter, maar misschien is dit ook weer exemplaar afhankelijk?
Ik ben dus ook zeer benieuwt of je niewue scherm dit niet wel of niet heeft.

Als deze het niet heeft,dan ga ik deze ook maar eens ruilen
Dat is eht enige wat me irriteert en ook vind dat niet zou moeten mogen.

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik krijg rivatuner statistics server niet aan de praat bij mij. Zowel de OSD als de fps cap werken domweg niet.

Ligt het misschien aan windows 10?

Iemand eventueel tips voor andere programma's om een fps cap te forcen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Wolf schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:31:
Ik krijg rivatuner statistics server niet aan de praat bij mij. Zowel de OSD als de fps cap werken domweg niet.

Ligt het misschien aan windows 10?

Iemand eventueel tips voor andere programma's om een fps cap te forcen?
Same here, sinds gister!

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:07:
[...]

Jep dit heb ik ook wel,echter ben bang dat een andere dit ook heeft,omdat dit toch echt lijkt,dat de coating er naar mijn mening voor zorgt.

Kleur uniformiteit kan zeker beter, maar misschien is dit ook weer exemplaar afhankelijk?
Ik ben dus ook zeer benieuwt of je niewue scherm dit niet wel of niet heeft.

Als deze het niet heeft,dan ga ik deze ook maar eens ruilen
Dat is eht enige wat me irriteert en ook vind dat niet zou moeten mogen.
Voor zover ik heb kunnen afleiden van de ontelbare klachten-posts op verschillende fora heb ik volgende conclusies kunnen trekken omtrent wat je mag verwachten/tevredenheid met zal moeten nemen bij de PG279Q:
- Backlight Bleeding: Dit is sinds de Oktober modellen drastisch verbeterd en zou enkel nog maar in kleine mate mogen voorkomen.
- Oranje glow: absoluut een No-No! Dit is een productiefout en is ongelofelijk storend. Direct retour!
- Uniformiteit: Elke PG279Q heeft in verschillende mate last van slechte uniformiteit. Bij de betere exemplaren zal je enkel het de bovenste 1/4 van je scherm iets zien verkleuren bij een full white background. Wat bij browsing niet zo erg is aangezien je nog de menubalk/takenbalk hebt. Als het in het midden van het scherm begint is het een pak lastiger, want dit is effectief lees-gedeelte.
- Dust: Hier had mijn exemplaar al een geluk geen last van, maar er zijn vele exemplaren gemeld die gewoon dust (stof/vuil) tussen de 2 panels hadden steken, wat uiteraard 10 keer erger is dan een dode pixel.. = Productiefout, ergo direct retour. Al kan je wel proberen om het scherm lichtjes op de plek van het dust te "flicken" en zo het dust feitelijk naar beneden te laten dwarrelen. Dit kan je proberen als voor de rest je scherm zeer goed is.
- Dead/stuck pixels: Dit kent iedereen wel. Normaal zullen de meesten bij een dode pixel op een nieuwe moni deze onmiddellijk retouren. Doch zou ik bij deze monitor eerst al vorige punten in achting nemen. Als je een goed exemplaar hebt op al de eerder vermelde punten, dan is die ene dode of stuck pixel de loterij echt niet waard. (ook afhangend van waar de dode pixel zich bevindt uiteraard)

Hopelijk helpt dit een beetje bij je beslissing te maken. Ik zal in ieder geval laten weten hoe m'n nieuw exemplaar is, eenmaal getest.

Over Rivatuner die niet werkt.. Hmm. Ik heb Rivatuner niet apart gedownload, maar was included bij MSI Afterburner download/install. Misschien dit ook eens proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik gebruik riva ook via MSI Afterburner en dat werkt nog steeds prima.

edit: en m'n gtx 970 komt vandaag al normaal gezien :*) Don't let me down DPD :>
edit2: they haven't let me down :) , glorious 144 & 165Hz nu ook. Het lag dus idd aan die gtx 670 dat je niet verder dan 120Hz kon.

[ Voor 74% gewijzigd door SmokingCrop op 29-12-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Vandaag is het ook op curieuze wijze weer begonnen met werken. Dwz, de fps cap werkt maar ik zie nog steeds tearing, ook als de monitor aangeeft dat G-Sync werkt. :S

Vage shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:13:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik zoek nog een tweede monitor en zit aan de PG279Q te denken ivm games ook. Maar de uniformity en andere problemen houden me aan het twijfelen of ik aan de lotterij mee wil doen.

De Acer XB271HU schijnt betere uniformity te hebben, maar veel van dezelfde problemen voor de rest. En nog niet verkrijgbaar in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaitoX schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik zoek nog een tweede monitor en zit aan de PG279Q te denken ivm games ook. Maar de uniformity en andere problemen houden me aan het twijfelen of ik aan de lotterij mee wil doen.

De Acer XB271HU schijnt betere uniformity te hebben, maar veel van dezelfde problemen voor de rest. En nog niet verkrijgbaar in nederland.
Als het uiterlijk je niet stoort of je die zelfs mooi vindt dan zou ik zeker de XB271HU aanraden ipv de PG279Q. Ik ben deze 2 monitoren zowat synchroon aan het volgen (ondanks dat de XB nog niet uit is bij ons) over verscheidene US fora.
Mijn ervaring met de PG279Q loopt gelijk met de algemene consesus op de fora (spijtig genoeg).
Als de algemene reactie over de XB271HU ook correct is zou deze echt wel een stuk beter zijn. Er zitten uiteraard nog enkele lelijke eendjes tussen, maar over het algemeen zijn ze veel beter. Uniformiteit is ongelofelijk veel beter. Backlight Bleeding is bij de eerste batch zelfs al beter dan de Oktober PG's; maar nog wel aanwezig. In ieder geval meer acceptabel! En last but not least, GEEN, ja, GEEN enkele XB heeft oranje glow!!

Als je nog even kan wachten is de XB de veilige move om te maken.
Als je je toch aan de loterij wilt wagen (en mss heb je van de eerste keer geluk, want Asus is hun productieprocess toch wel aan het verbeteren als je de progress in verschillende batches ziet) is het wel de moeite waard imo. De monitor oogt ongelofelijk vet en heeft de speccs om een droommonitor te zijn! Je moet gewoon een winnend lot trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Zo mijn Asus MG279Q is besteld, en morgen in huis.
Bij bol.com krijgt je nu tijdelijk 10% kassakorting, daarnaast had ik ook nog een bol.com cadeaukaart liggen van 50 euro, waardoor de prijs voor mij meeviel.
Ben erg benieuwd, naar mijn eerste ervaring met een IPS scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Hij is binnen. Het ziet er zo in de eerste instantie goed uit.

Even een snelle wellicht stomme vraag. Hoe zie ik wanneer Gsync is uitgeschakeld (door dat VSync verhaal van nvidia) . Ik wil dit kunnen checken zodat ik de juiste instellingen kan kiezen.

Als in de OSD open, staat daar bovenin "GSYNC Mode DispayPort 2560x1440@165Hz"
Deze wordt netjes geupdate als de GSync uit zet in de NVidia control panel.

Echter, ik wil juist zien, dat als hij in de configuratie aan staat, wanneer deze door de VSync ge-overuled wordt, en uit gaat. Update hij dit dan ook, zodat ik weet dat hij uit is?

(Noem mij een control freak maar ik wil dit graag testen wanneer hij nu echt automatisch uitslaat...)

[ Voor 28% gewijzigd door Fiddle op 29-12-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Rood lichtje rechtsonder de monitor geeft aan dat G-Sync aan staat. Bij een wit lichtje staat het uit.

Veel plezier met je nieuwe monitor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
je ziet het bij de instellingen van de driver. Verder als je monitor uit slaapstand komt, zie je ook staan, rechtsonder, gsync monitor connected. In Windows 10 in elk geval.

En nog belangrijker, je merkt het wel als gsync aanstaat😀

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 29-12-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:51
En anders kan je in nvidia control panel gaan en daar staat G-Sync bij. ALs die aangevinkt staat is die ook aan.

Verder aan het rode lichtje rechtsonder idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Oh dat lichtje was mij niet eens opgevallen :D Thx!

Ik heb trouwens zeker wel enige back light bleeding rechsboven en linksonder. Eerlijk gezegd stoor ik mij er niet aan. Ik denk wel voor de mensen die hier wel zwaar aan tillen, dat dit geen geschikte monitor is.

Ik kom van een 7 jaar oud TN-paneel en wow wat een kleur! Als ik bijvoorbeeld Far Cry 4 vergelijk op mijn nieuwe scherm vs mijn oude dan is dit een wereld van verschil. Ik vind het persoonlijk altijd mooi om de digital vibrance een beetje omhoog te schroeven om kleurrijke games als Far Cry net dat beetje extra te geven. Net zover dat het net niet onrealistisch wordt natuurlijk. Maar dit is is erg persoonlijk of je dat mooi vind :)

Met mijn huidige brightness en contrast is wit wel redelijk fel. Ik kan het natuurlijk iets terug schroeven, maar zou het helpen als ik meer tegenlicht had? (dus de kamerlamp met meer licht?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik vind het persoonlijk fijner om met een lage brightness te spelen in een normaal verlichte kamer, maar ook daar heeft iedereen een andere mening over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ja maar bij een lagere brightness worden de kleuren aanzienlijk meer flets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Fiddle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:26:
Oh dat lichtje was mij niet eens opgevallen :D Thx!

Ik heb trouwens zeker wel enige back light bleeding rechsboven en linksonder. Eerlijk gezegd stoor ik mij er niet aan. Ik denk wel voor de mensen die hier wel zwaar aan tillen, dat dit geen geschikte monitor is.

Ik kom van een 7 jaar oud TN-paneel en wow wat een kleur! Als ik bijvoorbeeld Far Cry 4 vergelijk op mijn nieuwe scherm vs mijn oude dan is dit een wereld van verschil. Ik vind het persoonlijk altijd mooi om de digital vibrance een beetje omhoog te schroeven om kleurrijke games als Far Cry net dat beetje extra te geven. Net zover dat het net niet onrealistisch wordt natuurlijk. Maar dit is is erg persoonlijk of je dat mooi vind :)

Met mijn huidige brightness en contrast is wit wel redelijk fel. Ik kan het natuurlijk iets terug schroeven, maar zou het helpen als ik meer tegenlicht had? (dus de kamerlamp met meer licht?)
lijkt me niet best voor je ogen trouwens om het vol laten staan,het scherm is nogal helder naar mijn mening,ik heb het van 80(standaard volgens mij) naar 25 terug gezet,zoveel te helder vond ik het scherm .Ik houd juist van natuurlijke kleuren,beeld,maar ieder z'n smaak .

Voor film vind ik trouwens veel monitors niet geschikt,zekers niet als je plasma gewend bent ,het zwart is eerder lichter grijs :X .Maar das ook maar weer een mening .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Fiddle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:34:
Ja maar bij een lagere brightness worden de kleuren aanzienlijk meer flets :(
flets of juist natuurlijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:39:
[...]

lijkt me niet best voor je ogen trouwens om het vol laten staan,het scherm is nogal helder naar mijn mening,ik heb het van 80(standaard volgens mij) naar 25 terug gezet,zoveel te helder vond ik het scherm .Ik houd juist van natuurlijke kleuren,beeld,maar ieder z'n smaak .

Voor film vind ik trouwens veel monitors niet geschikt,zekers niet als je plasma gewend bent ,het zwart is eerder lichter grijs :X .Maar das ook maar weer een mening .
Klopt, daar heeft het mij gisteren ook de hele avond gekost om de perfecte balans tussen mooie kleuren en felheid te vinden :) Ik balanceer dit uit in 2 verschillende games (shooter en een RPG) en samen met de Google startpagina (i.v.m. felheid wit).
Ik denk aardig de balans gevonden te hebben. Monitor settings waren uit mijn hoofd iets van brightness ~50, en contrast ~45 of iets dergelijks. In het NVidia control panel was staan beide waarden lager, en dan met een Digital vibrance van 63 (staat standaard) op 50. Hier moet je wederom weer van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brightness is zeker en vast persoonlijke smaak.

Bij mijn eerste PG279Q zette ik de brightness 's avonds/'s nachts op 30 en overdag op 40.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Bij 80% brightness mag je je zonnebril uithalen 8)
Bij volledig donkere kamer, neem ik vaak zelf stand 4 van de Blue Light Filter om m'n ogen te sparen.
Overdag / meeste games in donkere kamer: stand 0 met een 25% brightness (slechts 1 dakraam, dus niet super belicht)

Qua kalibratie is 25% overigens de beste setting volgens tftcentral.

[ Voor 53% gewijzigd door SmokingCrop op 30-12-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: fout gelezen. Never mind :p

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Oh wat handig die setting van tft central, dat is een goeie:

http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm
GameVisual Preset mode - Racing Mode
Brightness - 25
Contrast - 50
Colour Temp - User
RGB - 97, 93, 100

Ik ga dit vanavond testen vs mijn huidige settings. Maar welke NVidia configatiescherm setting gebruik ik dan? Of gaat hij dan uit de deze op default staat (dus niet user defined).

[ Voor 8% gewijzigd door Fiddle op 30-12-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Fiddle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:40:
Ik ga dit vanavond testen vs mijn huidige settings. Maar welke NVidia configatiescherm setting gebruik ik dan? Of gaat hij dan uit de deze op default staat (dus niet user defined).
Die preset is voor de OSD (onscreen display, de monitor zelf dus -> rgb aanpassen via Color -> Color Temp. -> user mode).
Je kan ook het ICC profiel overnemen van TFTCentral (via "kleurbeheer" in windows zelf):
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

Alle panelen verschillen, maar voor mij was het wel een verbetering.

[ Voor 47% gewijzigd door SmokingCrop op 30-12-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, alle panelen zijn verschillend dus de beste instellingen voor tftcentral zijn niet tout court het beste voor jouw monitor.

Als je echt geen benul hebt waar je mee bezig bent, is het wel handig om deze settings volledig te kopiëren. Wel niet vergeten ook het ICC profile over te nemen dan, anders doe je maar half werk en kan het resultaat erger zijn dan met de standaardsettings :p

Als je een beetje kennis van zaken hebt stel ik voor gewoon er wat met spelen en te zien wat jij leuk spelen vindt. Ik vond de 25 brightness persoonlijk een te "flauw" beeld opleveren. Naar mijn smaak is 30 snachts en 40 overdag perfect. Maar zoals gezegd, dit is volledig subjectief.
De kleuren is wat moeilijker om met het blote oog te calibreren, maar zolang de kleurwaarde die jij prefereert niet + of - 10 waarde met tftcentral's config scheelt, zal je het niet volledig aan het verkloten zijn :p

PS: Dit geldt enkel als je geen calibratietools hebt. Als je er wel hebt > Go put that shit to work! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zojuist mijn eerste MG279Q ontvangen, en out of the box is het direct een topscherm.
Nu zit ik bij de instellingen te kijken, en valt mij het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://3.t.imgbox.com/ePopcggM.jpg

FreeSync is niet ondersteund, terwijl ik een R9 290 in mijn PC heb zitten.

Zijn er btw nog meer instellingen, of zaken die ik nog moet aanpassen om het scherm optimaal te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Protax schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:58:
Zojuist mijn eerste MG279Q ontvangen, en out of the box is het direct een topscherm.
Nu zit ik bij de instellingen te kijken, en valt mij het volgende op:

[afbeelding]

FreeSync is niet ondersteund, terwijl ik een R9 290 in mijn PC heb zitten.

Zijn er btw nog meer instellingen, of zaken die ik nog moet aanpassen om het scherm optimaal te gebruiken?
Free-Sync werkt maar tussen 35 -> 90Hz bij dat scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
SmokingCrop schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:49:
[...]

Free-Sync werkt maar tussen 35 -> 90Hz bij dat scherm. ;)
Ben er al achter, hij moet via een displayport kabel aangesloten worden ipv HDMI.

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:31:
Yep, alle panelen zijn verschillend dus de beste instellingen voor tftcentral zijn niet tout court het beste voor jouw monitor.

Als je echt geen benul hebt waar je mee bezig bent, is het wel handig om deze settings volledig te kopiëren. Wel niet vergeten ook het ICC profile over te nemen dan, anders doe je maar half werk en kan het resultaat erger zijn dan met de standaardsettings :p

Als je een beetje kennis van zaken hebt stel ik voor gewoon er wat met spelen en te zien wat jij leuk spelen vindt. Ik vond de 25 brightness persoonlijk een te "flauw" beeld opleveren. Naar mijn smaak is 30 snachts en 40 overdag perfect. Maar zoals gezegd, dit is volledig subjectief.
De kleuren is wat moeilijker om met het blote oog te calibreren, maar zolang de kleurwaarde die jij prefereert niet + of - 10 waarde met tftcentral's config scheelt, zal je het niet volledig aan het verkloten zijn :p

PS: Dit geldt enkel als je geen calibratietools hebt. Als je er wel hebt > Go put that shit to work! :)
Nou zo blijkt maar weer, ik heb er minder verstand van het dat ik dacht. :)

Ik het de ICC profile bestand gevonden en gedownload. Dubbelklikken = installeren! Klopt het dat ik deze dan kan selecteren en ongedaan maken via Windows "Kleurbeheer"? Nog niet gedaan namelijk (@work).

Wel heb ik gister vluchtig de OSD settings gedaan, Resultaat vond ik al zeker niet slecht! Wit is minder extreem fel, met gevolg dat de kleuren wel ietsjes platter worden, maar nog steeds erg mooi. De blaren op mijn gezicht van de straling worden al minder ;)

Kleuren zouden dus iets dieper/mooier moeten worden na ook dit ICC profiel te laden? Hoewel ik nu al blij ben, ben ik benieuwd!

Verwijderd

Hier is een link met kort & bondige instructies voor het installeren (en wijzigen) van een ICC profile voor je monitor: https://pcmonitors.info/a...-icc-profiles-in-windows/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 10:39 ]

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:40

nielsvv

100% Afol

Ben sinds vandaag ook een tevreden gebruiker van de PG279Q. Echter vind ik het geluid vrij stil op 100% en nogal flets. Is dit bij jullie ook zo? Zal toch eens moeten kijken naar externe speakers voor dit scherm dan.

Heb het scherm ingesteld op turbo 144hz. Maar na het beeindigen van een game, valt deze steeds terug op 60hz en moet ik terug via de turbo knop op het scherm deze op 144hz zetten. Wil graag dat deze altijd op 144hz loopt. Opgelost

[ Voor 35% gewijzigd door nielsvv op 31-12-2015 18:22 ]

Bricklink Store - Steam

• Avioto
Als je zoveel geld uitgeef voor alleen een monitor, moet je toch wat mooie speakers kunnen neerzetten :) Van de ingebouwde speakers moet je niet veel van verwachten.

• freaky35
nielsvv schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:08:
Ben sinds vandaag ook een tevreden gebruiker van de PG279Q. Echter vind ik het geluid vrij stil op 100% en nogal flets. Is dit bij jullie ook zo? Zal toch eens moeten kijken naar externe speakers voor dit scherm dan.

Heb het scherm ingesteld op turbo 144hz. Maar na het beeindigen van een game, valt deze steeds terug op 60hz en moet ik terug via de turbo knop op het scherm deze op 144hz zetten. Wil graag dat deze altijd op 144hz loopt. Opgelost
Monitor speakers zijn gewoon,ruk,helaas.
Echt een paar goede speakers en of hoofdtelefoon is een must :)

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ok, dat dacht ik al. Zaterdag eens gaan kijken voor een 2.1 setje.

Ik weet nu al wel dat mijn volgende upgrade mijn video kaart zal zijn. Mijn gtx780 krijgt het zwaar te verduren nu.

Toen ik het scherm daar straks uitpakte en inspecteerde kreeg ik bijna een hart verzakking. Zat een enorme kras in het midden van het scherm. Maar was gelukkig maar gezichtsbedrog. Zaten wel vrij veel vinger afdrukken rondom de bezel.
Ik heb een oktober exemplaar en heb tot nog toe geen klachten.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Misschien niet helemaal de juiste plek hiervoor maar ik heb even een vraag om de volgende monitor:

pricewatch: Asus MG278Q Zwart

Let op: heel verhaal! ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.

Ik heb een AMD kaart, en heb daarmee meer baat bij freesync.
Tevens mijn oog bewust op een TN paneel laten vallen vanwege het simracen en een snelle reactietijd daarin belangrijker is dan kleurweergave.
Nu heb ik momenteel 3 schermen in mijn raceRIG, en ik wil het rechterscherm gaan vervangen voor deze monitor zodat ik daar 'gewoon' (RPG's e.d.) op kan gamen, en iracing dan doen op de 3 schermen.
Ik vervang de rechter omdat voor de middelste een stuur zit ;)
Deze monitor wil ik dan natuurlijk op de DP poort aansluiten, en de andere 2 op de DVI poorten.
momenteel speel ik iracing dus op 60hz, met v-sync uit, zodat je zo weinig mogelijk input lag hebt.
Dit wil ik graag gaan doen op 75hz, maar deze monitor is 144hz.
Voor gewone games kan ik een eyefinity preset instellen zodat 2 monitors worden uitgeschakeld en ik op deze dan kan gamen op 1440p/144hz.
Voor iracing wil ik dan gewoon blijven spelen op 5760x1080 (3 schermen full hd/eyefinity) liefst op 75hz.

Ik vraag dit, omdat ik nu 2 monitors op DVI heb aangesloten en 1 op HDMI, vandaar dat ik gelockt blijf op de 60hz.
Met deze monitor wordt dat dus 2x DVI en 1x DP, de monitoren die ik nu heb ondersteunen overigens wel 75hz, maar zijn gelockt op 60hz door die ene op HDMI.

Ik kan helaas niet zomaar 3 van deze monitors kopen :)

Lang verhaal kort; kan deze monitor dan die 75hz weergeven of dit selecteren in eyefinity als ik iracing speel, of moet echt die 75hz officieel ondersteund worden en schakelt de eyefinity groep dan bijvoorbeeld anders automatisch naar 60hz (omdat dat dan misschien wel ondersteund wordt door alle 3 de monitoren)?
Of is het gewoon allemaal geen enkel probleem door de freesync technologie, en kun je gewoon alle hz draaien tussen de 60 en 144?

Theoretisch zou het dus moeten kunnen, maar ik kan er zo weinig over vinden.
Maar aan de andere kant wil ik het natuurlijk wel even weten, voor ik €530 aan een monitor ga uitgeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Volgens mij heb ik mijn antwoord al gevonden.

http://www.pcgamer.com/he...leased-in-the-past-month/

Een minimum refresh rate van 35hz, maximum 144hz, maar als jullie nog tips of discussiepunten hebben, ben ik erg benieuwd natuurlijk

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
nielsvv schreef op donderdag 31 december 2015 @ 23:25:
Ok, dat dacht ik al. Zaterdag eens gaan kijken voor een 2.1 setje.

Ik weet nu al wel dat mijn volgende upgrade mijn video kaart zal zijn. Mijn gtx780 krijgt het zwaar te verduren nu.

Toen ik het scherm daar straks uitpakte en inspecteerde kreeg ik bijna een hart verzakking. Zat een enorme kras in het midden van het scherm. Maar was gelukkig maar gezichtsbedrog. Zaten wel vrij veel vinger afdrukken rondom de bezel.
Ik heb een oktober exemplaar en heb tot nog toe geen klachten.
Ga echt voor een 980ti of fury, langzamer zou ik niet doen :).
Ik heb een 980ti en dat is gewoon top.Of wahten natuurlijk om Pascal,duurt alleen nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Zag dat Asus in de manual aanraad om de deep sleep stand niet te gebruiken. Iemand een idee waarom?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
nielsvv schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:19:
Zag dat Asus in de manual aanraad om de deep sleep stand niet te gebruiken. Iemand een idee waarom?
Duurt anders langer om op te starten, als je dat uit zet dan is het instant aan/uit.
Ze moeten dit standaard aan zetten om aan energieverbruik voorwaarden te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:36:
Hier is een link met kort & bondige instructies voor het installeren (en wijzigen) van een ICC profile voor je monitor: https://pcmonitors.info/a...-icc-profiles-in-windows/
Thanks! Echter kan ik geen profiel vinden voor de MG279Q. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Protax schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:06:
[...]

Thanks! Echter kan ik geen profiel vinden voor de MG279Q. Zie ik iets over het hoofd?
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
en ctrl+F naar mg279q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Thanks, had hem zelf inmiddels ook gevonden. Ben benieuwd of dit het beeld nog meer verbeterd!
Moet ook de HDMI kabel nog omzetten naar DisplayPort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Protax schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:10:
[...]

Thanks, had hem zelf inmiddels ook gevonden. Ben benieuwd of dit het beeld nog meer verbeterd!
Moet ook de HDMI kabel nog omzetten naar DisplayPort.
Ik draai hier 1 op 1 met de settings van tftcentral, en die werken voor mij perfect. Wél de schitterende diepe mooie kleuren van de hoge brightness, zonder de felheid.

Misschien een kleine tutorial in de start post?

Asus RoG Swift PG279Q: Aanbevolen instellingen door Tftcentral. Let op, dit zijn de optimale instellingen voor het testexemplaar van Tftcentral. Dat wil niet zeggen dat dit de optimale settings zijn voor jouw exemplaar. Gebruik dit daarom eventueel als uitgangspunt voor jouw monitor.

OSD (on screen display) settings:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dy6kqd.png

Zet eventueel in het OSD ook de optie "Deep sleep" uit. Deze staat standaard aan en vanwege Europese energie-eisen. Als je dit uit zet gaat hij instant aan en uit.

Importeer het ICC profiel van Tftcentral
Link: http://www.tftcentral.co....asus_rog_Swift_pg279q.icc
Of http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm#a en ctrl+f "Asus ROG Swift PG279Q"

Ga in naar kleurbeheer (zoek op "kleurbeheer" in Windows 8 en hoger) en laad zoals geïllustreerd het ICC profiel die je hebt gedownload.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2helc2s.png

Het is belangrijk deze ook voor de gamma-instellingen te laden, zie illustratie.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mpa9nd.png

(Meer info: https://pcmonitors.info/a...-icc-profiles-in-windows/)

OPTIONEEL
NVidia display settings. Laat hier de helderheid/contrast/gamma waarden hetzelfde (let dus op dat er geen kleuren verspringen bij het omschakelen van de checkbox. Pas vervolgens alleen naar wens de Digital Vibrance aan (dit is erg persoonlijk).
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14tq3k9.png

[ Voor 34% gewijzigd door Fiddle op 04-01-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 85% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

LadyVodka schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:31:
Ik heb vandaag Asus RoG Swift PG279Q ontvangen , er is wel blacklight bleeding maar ik kan met dat leven. Maar voor die prijs blacklight bleeding is onacceptabel .

http://imgur.com/HmQ9mez
http://imgur.com/bq4okGc
http://imgur.com/xCGJxPX
http://imgur.com/7sQmxJl
http://imgur.com/zz8tA3v

wat denken jullie hiervan ? retour of ni?
Edit: ik heb RMA gdn.
Van op wat voor afstand heb je die foto's genomen?

Ziet er vrij ernstig uit. Op het moment dat je het gaat zien als je iets anders dan zwart op het scherm hebt zou ik het zelf niet acceptabel vinden en RMA'en. En dat heb je ook gedaan zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Op foto's ziet het er bij mij ook zo uit, het zegt niet zoveel. Ik merk er niks van met normaal gebruik.

CES is aan de gang en Asus heeft nog steeds geen release datum voor de PG348Q :'( Blijkbaar kan je de refresh rate veranderen op het scherm zelf zonder dat je dat in Windows hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 102% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ik heb zelf ook totaal geen last van bleeding. Maar wou deze week een foto nemen van de woonkamer, waar toevallig mijn scherm bij opstond (met een zwarte achtergrond) en toen zag ik dat ik ook wat last had van bleeding. Als ik zelf naar het scherm kijk zie ik niets. Kijk ik op het schermpje van mijn camera zie ik het wel.

Is voor mij persoonlijk geen probleem, en ben uitermate tevreden.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Bij mij was het de volgende dag zo goed als weg. Denk dat het met druk op de bezels te maken heeft. Als ik de brightness op zijn hoogst zette was het niet te doen, en nu zie je er bijna niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
LadyVodka schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:31:
Ik heb vandaag Asus RoG Swift PG279Q ontvangen , er is wel blacklight bleeding maar ik kan met dat leven. Maar voor die prijs blacklight bleeding is onacceptabel .

http://imgur.com/HmQ9mez
http://imgur.com/bq4okGc
http://imgur.com/xCGJxPX
http://imgur.com/7sQmxJl
http://imgur.com/zz8tA3v

wat denken jullie hiervan ? retour of ni?
Edit: ik heb RMA gdn.
Ik heb exact dezelfde bleeding (op dezelfde plekken) wel lijkt het nog wat meer te zijn als die van mij :X , echter zie ik het amper, onder normaal gebruik, alleen bij een compleet zwart scherm en dan ook nog eens als het aardig donker is in de kamer.

De kans is zeker aanwezig dat je ook een vervanger krijgt die dit heeft lijkt me of de Quality control moet beter zijn geworden natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 255% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Waarom niet direct terug verzonden naar de winkel?
Dan had je je geld terug kunnen vragen of een andere laten sturen,zou ik sowieso doen.

[ Voor 46% gewijzigd door freaky35 op 06-01-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 96% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Wel nette service van Asus. Waar had je je monitor gekocht?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 130% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
LadyVodka schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:42:
[...]

alternate, alternate kan geen controlle doen bij online aankoop , allen als je die zelf gaat halen dan wel.
Maar volgens me ASUS gaat dit probleem nakijken en propere scherm geven (hoop ik). Of ze sturen gwn nieuwe scherm van op voorraad...
Heb zelf ook ervaring met de Asus service, en kan zeker zeggen dat je het beter naar hun kunt sturen dan eerst naar een webwinkel. Asus reageerde bij mij altijd vele malen sneller dan dat de winkels doen. Heb eens een laptop terug moeten sturen via bol (duurde 3 weken) en een half jaar later die van mijn vriendin. Die was vanaf de verzend dag 3 dagen later weer binnen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
LadyVodka schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:41:
[...]

Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. U heeft dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service – dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat u een iets versnelde service afhandeling heeft.

Indien u wilt weten of dit aan te raden is voor uw defecte artikel kunt u hieronder de fabrikant van uw defecte product kiezen. U vindt dan per fabrikant ons advies of u beter met de fabrikant of met ons contact op kunt nemen. Ook ziet u de bijbehorende gegevens over de helpdesk of website van de betreffende fabrikan

Bij alternate gaat er mss 2 weken duren voor dat die verzonden is.
Bij RMA aus ze gaan direct andere sturen and pas als je die krijgt moet je die oude naar de post brengen.
ok,dan snap ik het helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Een zijstapje: hoe weet je dat Asus dit keer een "quality check" doet voordat ze je een monitor sturen?

Mijn ervaring met Dell is dat ze je gewoon zonder gezeik monitoren toe (blijven) sturen todat er eentje is die goed is. Dat is natuurlijk mooi, maar er zit bij mij gevoelsmatig een limiet aan hoevaak dat ik heen en weer blijf sturen. Je krijgt dan netjes je geld terug, maar alle teruggestuurde monitors gaan gewoon de grote hoop op en vervolgens weet je niet of een andere gebruiker deze monitor krijgt. Je weet niet of de aangegeven problemen door jouw klacht onderzocht gaan worden.
Oude monitor inleveren, nieuwe (of gerefurbished) sturen is makkelijker en sneller.
Ik heb het vermoeden dat dit bij de meeste fabrikanten zo gaat.

Ik zou idd ook graag willen dat een RMA met klacht onderzocht wordt en dat ze ervoor zorgen dat je een monitor krijgt zonder die klacht (waarom doe je anders een RMA?). Wellicht is het batch/versiegerelateerd, en voor zover ik weet regelt de lokale holding van de fabrikant gewoon met het hoofdkantoor dat er een andere monitor gestuurd wordt, dus je kunt nooit echt 100% zeker weten dat je dit keer een andere batch/versie krijgt zonder de klachten.

Persoonlijk ben ik liever bereid om 3 weken te wachten op een goeie analyse en dán pas een monitor gestuurd te krijgen, dan direct een nieuwe te krijgen en maar afwachten of er niet soortgelijke (batch)problemen in zitten...

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 06-01-2016 13:27 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Invoer ontbreekt

[ Voor 98% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Perfecte scherm bestaat niet helaas. Je zal aan elk scherm wel minpunten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm, krijgen klanten van Asus dan feedback over wat er gedaan wordt met monitors die deze klachten hebben? Bij Dell word je in ieder geval niet geinformeerd...

Hoe zit het overigens nou, AU optronics is de paneelmaker (een samenklontering van Acer en unipac optoelectronics), maar doet Asus (of eender welke monitor-fabrikant) nog iets met die panelen om ze passend te krijgen in hun behuizing, of doen ze zelf niks meer met het paneel? De reden dat ik het vraag is omdat ik vaak lees dat een te dunne bezel of te krappe bezel teveel druk geeft in de hoeken waardoor er meer glow ontstaat. Of zoiets. Dus hoeveel is daadwerkelijk te wijten aan slechte panelen, en hoeveel is te wijten aan een slechte bezel/behuizing? Omdat de monitor-fabrikanten het gezicht zijn naar de klant, komt het natuurlijk goed uit om de schuld af te schuiven op de paneel-makers...
Ik lees her en der verschillende slechte dingen over LG-panels en hun QC, maar ook over AU optronics...

Is het nou écht zo dat je hoofdzakelijk alleen bij Eizo terecht kunt voor een grotere kans op goeie panelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 06-01-2016 14:19 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Deathchant schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:18:
Hmm, krijgen klanten van Asus dan feedback over wat er gedaan wordt met monitors die deze klachten hebben? Bij Dell word je in ieder geval niet geinformeerd...

Hoe zit het overigens nou, AU optronics is de paneelmaker (een samenklontering van Acer en unipac optoelectronics), maar doet Asus (of eender welke monitor-fabrikant) nog iets met die panelen om ze passend te krijgen in hun behuizing, of doen ze zelf niks meer met het paneel? De reden dat ik het vraag is omdat ik vaak lees dat een te dunne bezel of te krappe bezel teveel druk geeft in de hoeken waardoor er meer glow ontstaat. Of zoiets. Dus hoeveel is daadwerkelijk te wijten aan slechte panelen, en hoeveel is te wijten aan een slechte bezel/behuizing? Omdat de monitor-fabrikanten het gezicht zijn naar de klant, komt het natuurlijk goed uit om de schuld af te schuiven op de paneel-makers...
Ik lees her en der verschillende slechte dingen over LG-panels en hun QC, maar ook over AU optronics...

Is het nou écht zo dat je hoofdzakelijk alleen bij Eizo terecht kunt voor een grotere kans op goeie panelen?
Dingen als bleeding worden (voor zover ik weet, correct me if I'm wrong) vrijwel nooit veroorzaakt door de panelen zelf.

Het ligt niet aan de fabrikant van het paneel, maar aan de vendor die het paneel in de behuizing bouwt (iets met torsiewaarden van mounting schroeven). Lees je die verhalen over LG monitors of over monitors van andere merken met LG panelen?

Het nare is wel dat je als je de grenzen van de technologie gaat opzoeken (dus hoge refresh, groot beeldformaat en hoge resolutie) je automatisch beperkt wordt door paneelfabrikanten die deze panelen ook daadwerkelijk willen maken. In het geval van 3440x1440 IPS panelen (de X34 van Acer bijvoorbeeld) ben je gebonden aan LG omdat alleen zij zo'n paneel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik lees dat over vrij veel monitoren, met name Dell monitoren, maar je ziet toch bij veel monitoren dat er naar mijn mening onacceptable glow is, al dan niet met een kleurtje, zo ook deze ROG terwijl dit volgens mij AU Optronics panelen zijn.

Point is dat er toch veel mensen denken dat het aan de panelen ligt omdat de QC's van monitor-fabrikanten te wensen over laat.

Als het idd zo is dat bleeding en dat soort ongein niet door de panelen zelf veroorzaakt wordt, waarom zijn er dan geen fabrikanten op de klachten "inspringen" en monitoren dan maar een paar mm dikker maken om zo een voor de consument betere monitor af te leveren? Ik heb sowieso het gevoel, en dat is maar een onderbuikgevoel, dat het alsmaar dunner worden van monitoren en smartphones niet direct een noodzaak is voor de consument, alsmede het gewicht.
offtopic:
Ook de minder up-to-date mensen zoals mijn vriendin, mijn tante en mijn moeder die gewoon gebruiken zonder op technische aspecten te letten vinden mijn HTC One M8 vele malen beter in de hand liggen dan een Galaxy S6 of een Note. Dingen die ik hoor over de S6 bijvoorbeeld: glas is wel mooi, maar te breekbaar. Ik wil mijn telefoon gewoon op tafel kunnen neerleggen zonder enorm voorzichtig te moeten doen. Note is veel te groot en te hoekig. HTC One M8 en LG G3/G4 liggen lekker in de hand door de afronding. HTC is tenminste stevig.

Dus ik begrijp niet goed waarom er zo ontzettend veel klachten zijn over (verkleurde) glow en/of bleeding en dat iedereen het maar accepteert? Voor deze ROG monitor, wat op papier en ook in game-ervaring echt top is, betaal je toch dik 800 euro en zo'n (verkleurende) glow in die extreme mate wordt vaak onterecht afgeschilderd als "inherent aan de techniek". Het kan gewoon niet zo zijn dat we dit met zijn allen accepteren...Laten we hopen dat Asus zo'n fabrikant is die echt wat doet met de klachten en dit verhelpen, in plaats van de zoveelste dozenschuiver worden met de instelling "klant gewoon laten omruilen, desnoods 3x, en dan zal er wel een goed exemplaar tussen zitten".

En over die Acer...tja, dat snap ik dan idd wel dat je de grenzen opzoekt. Maar de 27" + 2560x1440 resolutie is er toch al een tijdje. TN en IPS is er al een tijdje en het lijkt net alsof TN zich sneller ontwikkelt dan dat IPS dat doet, maar ook dit is gevoelsmatig natuurlijk.

Helaas lijken reviewers altijd de top-notch exemplaren te krijgen, want TFTcentral meldt zelden dit soort problemen terwijl ze toch voorkomen bij 6 van de 10 klanten, althans zo lijkt het. Dus in theorie is het allemaal mooi, en mogen we aannemen dat veel echt geweldig is, alleen in de praktijk werkt het (nog) niet zo.

Ik ben zelf ook zoekende naar een goeie kleurenmonitor die 50-50 gebruikt gaat worden voor fotografie (niet professioneel) en gaming (ik heb een eigen topic lopen in consumenten aankoopadvies) en ik hou dit topic aangaande de ROG's ook goed in de gaten wat betreft gebruikerservaringen, maar tot nu toe heb ik nog geen goed idee van welke monitor-fabrikant ik mijn vertrouwen wil geven ;)
Ik wacht vol smart af op de review van de FS2735; een Eizo gaming monitor met kleurenecht IPS paneel die 1ms heeft én motionblur (144Hz ook), én soort van HDR én antiflicker...1099 is een forse prijs, daar krijg je een CS270 voor (met 99% adobeRGB dekking) en dit is nog 2 categorien duurder dan dat ik had verwacht en ook nog zonder gsync...Is dát dan de prijs waar we aan moeten denken als we écht fatsoenlijke monitoren willen die geen problemen hebben en een goeie QC hebben vanuit de fabriek? (dan neem ik even aan dat die foris idd geen problemen heeft, omdat het Eizo is, maar reviews moeten dit nog uitwijzen).
Vroeger kocht je een goed gaming paneel voor 160 euro (mijn iiyama B2475HDS bijvoorbeeld) en qua kleuren was dat ook best in orde. Tegenwoordig lijkt 500-600 euro nog niet genoeg, ja ok, het is nu ook 1 stap/2 stapjes hoger qua resolutie), maar nu krijg je glow, uniformiteitsissues en alles bijna in het kwadraat erbij...

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 06-01-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
1100 euro voor een 27 inch scherm,poe
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste