Ik lees dat over vrij veel monitoren, met name Dell monitoren, maar je ziet toch bij veel monitoren dat er naar mijn mening onacceptable glow is, al dan niet met een kleurtje, zo ook deze ROG terwijl dit volgens mij AU Optronics panelen zijn.
Point is dat er toch veel mensen denken dat het aan de panelen ligt omdat de QC's van monitor-fabrikanten te wensen over laat.
Als het idd zo is dat bleeding en dat soort ongein niet door de panelen zelf veroorzaakt wordt, waarom zijn er dan geen fabrikanten op de klachten "inspringen" en monitoren dan maar een paar mm dikker maken om zo een voor de consument betere monitor af te leveren? Ik heb sowieso het gevoel, en dat is maar een onderbuikgevoel, dat het alsmaar dunner worden van monitoren en smartphones niet direct een noodzaak is voor de consument, alsmede het gewicht.
offtopic:
Ook de minder up-to-date mensen zoals mijn vriendin, mijn tante en mijn moeder die gewoon gebruiken zonder op technische aspecten te letten vinden mijn HTC One M8 vele malen beter in de hand liggen dan een Galaxy S6 of een Note. Dingen die ik hoor over de S6 bijvoorbeeld: glas is wel mooi, maar te breekbaar. Ik wil mijn telefoon gewoon op tafel kunnen neerleggen zonder enorm voorzichtig te moeten doen. Note is veel te groot en te hoekig. HTC One M8 en LG G3/G4 liggen lekker in de hand door de afronding. HTC is tenminste stevig.
Dus ik begrijp niet goed waarom er zo ontzettend veel klachten zijn over (verkleurde) glow en/of bleeding en dat iedereen het maar accepteert? Voor deze ROG monitor, wat op papier en ook in game-ervaring echt top is, betaal je toch dik 800 euro en zo'n (verkleurende) glow in die extreme mate wordt vaak onterecht afgeschilderd als "inherent aan de techniek". Het kan gewoon niet zo zijn dat we dit met zijn allen accepteren...Laten we hopen dat Asus zo'n fabrikant is die echt wat doet met de klachten en dit verhelpen, in plaats van de zoveelste dozenschuiver worden met de instelling "klant gewoon laten omruilen, desnoods 3x, en dan zal er wel een goed exemplaar tussen zitten".
En over die Acer...tja, dat snap ik dan idd wel dat je de grenzen opzoekt. Maar de 27" + 2560x1440 resolutie is er toch al een tijdje. TN en IPS is er al een tijdje en het lijkt net alsof TN zich sneller ontwikkelt dan dat IPS dat doet, maar ook dit is gevoelsmatig natuurlijk.
Helaas lijken reviewers altijd de top-notch exemplaren te krijgen, want TFTcentral meldt zelden dit soort problemen terwijl ze toch voorkomen bij 6 van de 10 klanten, althans zo lijkt het. Dus in theorie is het allemaal mooi, en mogen we aannemen dat veel echt geweldig is, alleen in de praktijk werkt het (nog) niet zo.
Ik ben zelf ook zoekende naar een goeie kleurenmonitor die 50-50 gebruikt gaat worden voor fotografie (niet professioneel) en gaming (ik heb een eigen topic lopen in consumenten aankoopadvies) en ik hou dit topic aangaande de ROG's ook goed in de gaten wat betreft gebruikerservaringen, maar tot nu toe heb ik nog geen goed idee van welke monitor-fabrikant ik mijn vertrouwen wil geven

Ik wacht vol smart af op de review van de FS2735; een Eizo gaming monitor met kleurenecht IPS paneel die 1ms heeft én motionblur (144Hz ook), én soort van HDR én antiflicker...1099 is een forse prijs, daar krijg je een CS270 voor (met 99% adobeRGB dekking) en dit is nog 2 categorien duurder dan dat ik had verwacht en ook nog zonder gsync...Is dát dan de prijs waar we aan moeten denken als we écht fatsoenlijke monitoren willen die geen problemen hebben en een goeie QC hebben vanuit de fabriek? (dan neem ik even aan dat die foris idd geen problemen heeft, omdat het Eizo is, maar reviews moeten dit nog uitwijzen).
Vroeger kocht je een goed gaming paneel voor 160 euro (mijn iiyama B2475HDS bijvoorbeeld) en qua kleuren was dat ook best in orde. Tegenwoordig lijkt 500-600 euro nog niet genoeg, ja ok, het is nu ook 1 stap/2 stapjes hoger qua resolutie), maar nu krijg je glow, uniformiteitsissues en alles bijna in het kwadraat erbij...
[
Voor 4% gewijzigd door
Deathchant op 06-01-2016 15:43
]