• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
omg idd :D
Ook mailtje gehad dat hij onderweg is. *O*
Moet morgenochtend wel weg, maar gelukkig is toevallig m'n pa thuis.

Trouwens ook 23 of 24 oktober besteld.

[ Voor 65% gewijzigd door SmokingCrop op 26-11-2015 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Ik heb de PG279Q inmiddels een week in huis. Ik was nogal huiverig om er één aan te schaffen gezien de horrorverhalen op internet en het feit dat ik twee keer een XB270HU met dode pixels heb gehad. Het lijkt er echter op dat ik dit keer een goed lot heb getrokken in de monitorenloterij. Geen dode pixels, geen vuil en acceptabele glow / backlight bleed. Ik heb wel meteen de instellingen overgenomen van TFT-central overgenomen. Dus ik heb de glow / bleed niet beoordeeld op de standaard bouwlampstand.

Ik heb geprobeerd een foto te maken van de glow, maar het is bijna niet te doen om een realistische weergave te maken van dit fenomeen. Ik kan iig wel melden dat de camera van de telefoon het effect flink overdrijft. Hieronder de meest realistische weergave die ik kon maken met de spiegelreflexcamera (let niet op de scherpte ik heb geen statief :P).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SJrgEVLTxCr9t1LXAScYwtzf/full.jpg

Twee dingen die mij verder nog zijn opgevallen aan het scherm:
  • Rechtsonder staat de behuizing een klein beetje open (0,5 mm) het lijkt erop dat de elektronica in die hoek er echt is ingepropt. Dat verklaard waarschijnlijk de bleed in die hoek.
  • Als ik het beeld volledig wit maak zie ik een lichte verschuiving in kleurtemperatuur. De linkerhelft van het scherm neigt naar geel en de rechterhelft naar blauw.
Bovenstaande zijn voor mij echt details. Tijdens gamen of fotobewerking merk ik hier helemaal niets van. Ik vind het scherm echt heel mooi en ben er dan ook erg tevreden mee :) . Aangezien ik van een FULL HD 60hz TN paneel afkom is dit natuurlijk ook een flinke stap.

• SmokingCrop
  • Niet online
Als ik naar mijn huidige pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart monitor kijk, dan kan ik bij een zwart scherm + volledig donkere kamer idd ook wat gele en witte backlight bleed zien (en natuurlijk glow, vooral dan als je er zijwaarts naar kijkt), maar daar heb ik eerlijk gezegd nooit geen problemen mee gehad..
Ben dus benieuwd hoe dit eruit gaat zien morgen :)

Ik ga denk ik ook een full size review ervan maken, zoals ik onlangs met m'n nieuw gekochte 480gb ssd van 110 euro gedaan heb. :P
Verwacht wel geen cijfertjes van voor en na kalibreren, want zo'n apparaten heb ik niet :>
Maar er komt hier wel al een first impressions ervoor.

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 27-11-2015 08:06 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

john19_386 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:55:
Ik heb de PG279Q inmiddels een week in huis. Ik was nogal huiverig om er één aan te schaffen gezien de horrorverhalen op internet en het feit dat ik twee keer een XB270HU met dode pixels heb gehad. Het lijkt er echter op dat ik dit keer een goed lot heb getrokken in de monitorenloterij. Geen dode pixels, geen vuil en acceptabele glow / backlight bleed. Ik heb wel meteen de instellingen overgenomen van TFT-central overgenomen. Dus ik heb de glow / bleed niet beoordeeld op de standaard bouwlampstand.

Ik heb geprobeerd een foto te maken van de glow, maar het is bijna niet te doen om een realistische weergave te maken van dit fenomeen. Ik kan iig wel melden dat de camera van de telefoon het effect flink overdrijft. Hieronder de meest realistische weergave die ik kon maken met de spiegelreflexcamera (let niet op de scherpte ik heb geen statief :P).

[afbeelding]

• Rechtsonder staat de behuizing een klein beetje open (0,5 mm) het lijkt erop dat de elektronica in die hoek er echt is ingepropt. Dat verklaard waarschijnlijk de bleed in die hoek.
  • Als ik het beeld volledig wit maak zie ik een lichte verschuiving in kleurtemperatuur. De linkerhelft van het scherm neigt naar geel en de rechterhelft naar blauw.
Bovenstaande zijn voor mij echt details. Tijdens gamen of fotobewerking merk ik hier helemaal niets van. Ik vind het scherm echt heel mooi en ben er dan ook erg tevreden mee :) . Aangezien ik van een FULL HD 60hz TN paneel afkom is dit natuurlijk ook een flinke stap.
*O*

Veel plezier ermee! Ga je zeker van genieten van dit mooie scherm. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

[list]
Ik vind het wel triest hoe ver het is gekomen dat we al blij moeten zijn met dit soort issues voor 800 euro. Ik ben blij voor je dat je er niet zo zwaar aan tilt, maar ik vind deze dingen onacceptabel en met name dat laatste punt ook dé reden was dat ik 3x een Dell monitor heb teruggestuurd. Als het gehele beeld nou een groentint had ofzo, dan had je dat recht kunnen trekken met calibratie. Wanneer je echt 2 verschillende kleurzwemen hebt links en rechts van het scherm, dan kun je dat volgens mij ook niet meer met calibratie rechttrekken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedankt voor alle feedback!

M.b.t. levertijd:
Voor alle twijfelaars: hij staat nu op 4Launch op "snel leverbaar" (4 bij leverancier), dus een werkdag of 2/3?
Mijn ervaringen bij 4launch is dat hun aangegeven levertijdindicatie betrouwbaar is.

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door Fiddle op 27-11-2015 10:01 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fiddle schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:59:

M.b.t. levertijd:
Voor alle twijfelaars: hij staat nu op 4Launch op "snel leverbaar" (4 bij leverancier), dus een werkdag of 2/3?
Mijn ervaringen bij 4launch is dat hun aangegeven levertijdindicatie betrouwbaar is.

Hetzelfde geldt voor Alternate.

Ze zijn weliswaar niet altijd het goedkoopste, maar zijn wel altijd de eerste met voorraad (ook hun indicaties kloppen vaak wel).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Fiddle schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:59:

M.b.t. levertijd:

De levertijdindicatie van 4launch is verre van betrouwbaar! Toen ik de monitor bestelde op 13-11 stond er ook snel leverbaar met 2 stuks bij de leverancier, echter heb ik hem nog steeds niet. Daarnaast zie ik de levertijd op de site steeds veranderen van 2-3 dagen naar 10+ dagen, terwijl er tegen mij is gezegd dat er pas een voorraad word verwacht bij de leverancier op 30-11. Als je hem snel wil hebben bestel je niet bij 4launch.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurt bij hun.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Mijne is binnen :)
Heb quasi geen backlightbleed, of het is zo'n kleine centimeter van de kanten hier en daar die je enkel kan zien als je in een donkere kamer naar een pik zwart beeld kijkt..
Als ik er gewoon voor kijk, zie ik zoals bij m'n Dell glow vanuit linker en rechter onderhoek.

Ook nog geen dust/dode pixels ontdekt al zal ik er straks nog eens heel goed naar kijken.

Wel nog een vraagje.. Moet je iets speciaals instellen om meer dan 60Hz te kunnen hebben?
-> ik gebruik m'n 60hz Dell scherm als tweede scherm in uitbreidingsmodus
Als ik dit niet doe, dan kan ik hem gemakkelijk op 120Hz zetten.
edit: Met de turbo knop van de monitor zelf kan ik hem op 120Hz zetten met het 2e scherm op 60Hz, maar dat zal ik elke keer moeten doen bij het heropstarten als er geen alternatief is.

Wat nog zo iets is.. Hij lijkt geen 144Hz te kunnen met m'n gtx 670.
Even uitzoeken nog.

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 27-11-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ik dacht dat hij op een GTX 670 niet boven de 120 kon. Maar het kan zijn dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Als ik het goed begrijp kan het tot 120hz met G-Sync aan, en zonder G-Sync kan het tot 144hz. Je zou de monitor in Windows of NVCP gewoon op 120hz moeten kunnen zetten. Lijkt me nogal irritant als je dat elke keer moet verzetten.

Wel mooi dat je de monitor eindelijk in huis hebt, zal eens tijd worden ook zeg! :o

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Nja, weet nog niet of ik m'n 2e scherm ga houden dan (heb nu toch ook een groter scherm met meer pixels.. M'n bureau'tje is al behoorlijk vol zo :/ ).

Met of zonder G-Sync, die blijft op max 120Hz trouwens met m'n gtx 670. (hopelijk gaan er geen vertragingen zijn met Pascal :P). Nu ja, het verschil tussen 60 en 120Hz is vele malen groter dan tussen 120 en 144.

edit: Het is best nog wennen aan het grotere scherm & hogere resolutie in bv call o duty :>
Minder dan een GTX 670 zou ik trouwens niet aanraden met deze resolutie. Heel veel mag al op lowest bij de laatste AAA games :P

[ Voor 37% gewijzigd door SmokingCrop op 27-11-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:35

nielsvv

100% Afol

Ik heb zelf nog een gtx780 en overweeg ook om dit scherm te bestellen. Twijfel enkel nog tussen deze of om nog even te wachten tot de release van de 21:9 variant. Hoop dat mijn 780 144hz aankan.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Zo. Mijn pa gelukkig gemaakt met m'n oude IPS scherm :P
Kan nu toch makkelijk twee volledige browserschermen naast elkaar zetten enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 11:36
Net ene gaan halen bij Tones gezien mijn bestelling binnengekomen is.

Ze hebben alle schermen getest op dode pixels en backlight bleeding. De mijne valt dus inderdaad reuzegoed mee. Geen dode pixels, enkel een heel klein beetje bleeding in de rechteronderhoek en links aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ik heb de mijne ook binnengekregen. nog bezig met alle instellingen te verkennen. Gsync optie was niet zichtbaar maar dit was opgelost na een reboot. Geen dode pixels en weinig backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Toch echt wel een heerlijk scherm :)
Ondertussen al weer helemaal gewoon aan het grotere scherm met grotere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 17:41
Het enige verschil tussen deze monitor en de MG279Q is de gsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:35

Melkaz

Melkazar

[afbeelding]

Mijn exemplaar is teruggegaan ivm dode pixel maar ik had op exact dezelfde plek de bleed zitten. Rechtsonder is absoluut het zwakke punt, niet geheel toevallig dat hier ook alle fysieke knoppen zitten.

De IPS glow bij mij was aanwezig maar geen show stopper, echter ben ik stiekem wel blij dat hij terug gegaan is want nu heb ik immers de kans op een beter exemplaar ;)

Nu lekker Fallout 4 aan het spelen op een Dell U2515H. Geen straf want dit is een prima scherm met betere kleurtemperaturen en minimale bleed maar dat ruil ik graag weer in voor g-sync :o

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Hier ook wat hevigere glow in rechtse onderhoek, maar buiten zwarte beelden zie ik het niet.
Ik erger me vele malen erger aan de kleuren van een tn paneel of kijkhoeken van een va paneel.

[ Voor 34% gewijzigd door SmokingCrop op 28-11-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik vroeg me af of jij of iemand anders hier weet of je bij de 'low blue light' standen eigenlijk nog aan de rgb levels mag komen?
Is dit intern met een bepaalde filter waarmee het scherm werkt of passen ze gewoon die rgb levels aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Hier ook rechtsonder een hevige bleed, In alle hoeken een beetje maar dat is niet storend. Ga hem wel terug sturen denk ik. Baal er wel van, want voor de rest is het een top scherm. Hoop niet dat alle schermen zo zijn. Denk toch dat het me op de lange termijn gaat irriteren. Zo jammer want wacht al een tijd voor dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
sele schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:05:
Het enige verschil tussen deze monitor en de MG279Q is de gsync?
Als je met 'deze' de PG279Q bedoeld, dan zijn 165hz en G-Sync het enige verschil ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:13:
Ik vroeg me af of jij of iemand anders hier weet of je bij de 'low blue light' standen eigenlijk nog aan de rgb levels mag komen?
Is dit intern met een bepaalde filter waarmee het scherm werkt of passen ze gewoon die rgb levels aan?
Ik ga er van uit dat het alleen een aanpassing is van de RGB levels als het alleen in bepaalde standen werkt, maar zeker weten doe ik dat ook niet. Het zou kunnen dat low blue light schermen ook een aangepast backlight en/of kleurfilters hebben. Maar ik verwacht niet dat er gebruik gemaakt wordt van een actief filter dat in- en uitgeschakeld kan worden.

Er is in ieder geval wel een standaard voor low blue light beeldschermen van TÜV Rheinland die voor zover ik weet ook door alle fabrikanten wordt gehanteerd met low blue light beeldschermen. Maar ik kan die standaard niet zo snel vinden, alleen deze press release.
Avioto schreef op zondag 29 november 2015 @ 02:33:
Als je met 'deze' de PG279Q bedoeld, dan zijn 165hz en G-Sync het enige verschil ja.
Er zullen nog wel meer verschillen zijn, want de MG279Q gebruikt het AU Optronics M270DAN02.3 paneel dat ook in de Acer XB270HU wordt gebruikt, maar de PG279Q gebruikt het AU Optronics M270Q008 V0 paneel. Beide panelen heb ik nog geen datasheet van en die staan bijvoorbeeld ook nog niet op panelook.com, dus het is lastig te zeggen wat die verschillen dan moeten zijn, maar ze zijn er ongetwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 17:41
Persoonlijk denk ik niet dat 144hz tegen over 165hz gaat opvallen als je games speeld zoals csgo?ik zou de mg279q vooral kopen voor csgo en het boeid mij niet die vsyc en freesync van nvidea of amd,de prijs is toch een groot verschil om de mg279q te kopen ipv de pg279q.heb nu een gtx670 sli
Was er maar een monitor met ips en 144hz of meer zonder die freesync en gsync,dan moeten we ook niet meer betalen voor die gimmics.heb zelfs nog nooit een 144hz monitor gebruikt,sommige zeggen dat het gewoon marketing is.maar ik lees er meestal toch veel positieve dingen over.hier zit ik nog met 60hz

[ Voor 16% gewijzigd door sele op 29-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Kid Jansen schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:46:
Er zullen nog wel meer verschillen zijn, want de MG279Q gebruikt het AU Optronics M270DAN02.3 paneel dat ook in de Acer XB270HU wordt gebruikt, maar de PG279Q gebruikt het AU Optronics M270Q008 V0 paneel. Beide panelen heb ik nog geen datasheet van en die staan bijvoorbeeld ook nog niet op panelook.com, dus het is lastig te zeggen wat die verschillen dan moeten zijn, maar ze zijn er ongetwijfeld.
Dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil in beeldkwaliteit gigantisch is. Ik kan daar weinig nuttigs over zeggen. Er zal bijna niemand zijn die ervaring heeft met beide monitoren, de MG279Q zal gekocht worden door eigenaren van AMD videokaarten, de PG279Q door eigenaren van Nvidia videokaarten. Ik vind dit wel een vervelende trend, als je adaptive sync wil is de keuze in monitoren meteen erg gelimiteerd.
sele schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:19:
Persoonlijk denk ik niet dat 144hz tegen over 165hz gaat opvallen als je games speeld zoals csgo?ik zou de mg279q vooral kopen voor csgo en het boeid mij niet die vsyc en freesync van nvidea of amd,de prijs is toch een groot verschil om de mg279q te kopen ipv de pg279q.heb nu een gtx670 sli
Was er maar een monitor met ips en 144hz of meer zonder die freesync en gsync,dan moeten we ook niet meer betalen voor die gimmics.heb zelfs nog nooit een 144hz monitor gebruikt,sommige zeggen dat het gewoon marketing is.maar ik lees er meestal toch veel positieve dingen over.hier zit ik nog met 60hz
Het verschil tussen 144hz en 165hz is voor mij bijna niet waarneembaar. Het verschil tussen 60hz en 144hz is een hele verbetering. Zowel G-Sync als Freesync zijn zeker geen gimmicks, het heeft de game ervaring erg verbeterd voor veel mensen. Ik kan persoonlijk niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik heb trouwens aan de hele rechterkant veel backlight bleed. En nou zat ik te denken dat bij mij de monitorsteun al aan het scherm vast zat, is het mogelijk dat daardoor er meer druk op de bezel is komen staan? En zit de monitorsteun altijd al aan het scherm vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:46:
Ik ga er van uit dat het alleen een aanpassing is van de RGB levels als het alleen in bepaalde standen werkt, maar zeker weten doe ik dat ook niet. Het zou kunnen dat low blue light schermen ook een aangepast backlight en/of kleurfilters hebben. Maar ik verwacht niet dat er gebruik gemaakt wordt van een actief filter dat in- en uitgeschakeld kan worden.

Er is in ieder geval wel een standaard voor low blue light beeldschermen van TÜV Rheinland die voor zover ik weet ook door alle fabrikanten wordt gehanteerd met low blue light beeldschermen. Maar ik kan die standaard niet zo snel vinden, alleen deze press release.
Thanks, ik heb daarnet maar even de vraag naar Asus gestuurd, wie weet komt daar nog wat meer uit.
Als er tenminste navraag gedaan zal worden ipv een standaard antwoordje :P

Als het voordeel blijft, zal ik die stand wel vaker gebruiken. Groen is de overheersende kleur en die moet gewoon een beetje naar beneden.
multynoob schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:23:
Ik heb trouwens aan de hele rechterkant veel backlight bleed. En nou zat ik te denken dat bij mij de monitorsteun al aan het scherm vast zat, is het mogelijk dat daardoor er meer druk op de bezel is komen staan? En zit de monitorsteun altijd al aan het scherm vast?
Bij mij zat die ook reeds vast.

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 29-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

multynoob schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:23:
En zit de monitorsteun altijd al aan het scherm vast?
Bij mij zat hij ook vast. Dit heeft mij veel gedoe opgeleverd :P Bij het retour zenden heb ik de instructies gevolgd maar dan andersom (zet hem erin en druk na boven om vast te zetten). Ik kreeg hem met geen mogelijkheid vast. Bij het monteren kon ik mij geen schroeven herinneren en dat is logisch..hij was al voor gemonteerd :P Netjes de kapjes eraf gehaald, losgeschroefd en in de doos gedaan.

Ik zit nu met een 25 inch 1440p scherm een 1080P TN scherm..god wat is TN toch teleurstellend qua kleuren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:31:
Groen is de overheersende kleur en die moet gewoon een beetje naar beneden.
Als het inderdaad alleen RGB levels zijn zou je eventueel ook gewoon het witpunt naar D50 of D55 kunnen kalibreren in plaats van D65. Dan weet je tenminste ook waar je naar kijkt, in plaats van dat er helemaal niks van de kleurweergave klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:06:
[...]

Als het inderdaad alleen RGB levels zijn zou je eventueel ook gewoon het witpunt naar D50 of D55 kunnen kalibreren in plaats van D65. Dan weet je tenminste ook waar je naar kijkt, in plaats van dat er helemaal niks van de kleurweergave klopt.
en zoals verwacht antwoorden ze naast de vraag. :O

"Als u de Blauwlichtfilter inschakeld worden automatisch de standaard instellingen van de Racemodus geimporteerd.
Binnen niveau 1 tot en met 3 heeft de gebruiker nog de mogelijkheid de helderheid in te stellen en niveau 4 is een geoptimaliseerde instelling.
Binnen niveau 4 is het niet meer mogelijk de herlderheid in te stellen,"

nog maar even een enkele vraag met een specifiek voorbeeld teruggestuurd.. Als ze dan nog naast de kwestie antwoorden dan is het hopeloos :P

edit: 2e antwoord:
"Zoals vermeld wordt de Racemodus automatisch geimporteerd.
Zou u een ander profiel inladen dan zal dit niet meer overeenkomen.

Voor correct gebruik van de blauwlichtfilter zou u dit niet moeten wijzigen"

Maar volgens mij weet hij het zelf niet 100% zeker. Aangezien maar gewoon de race-modus geïmporteerd wordt? Dan is ofwel de low-blue light mode onzin of gebeurt er toch nog iets van filtering binnenin. Het wordt alleszins wat warmer/geler van kleur.

edit: zal wss toch geen grote review doen, niet veel tijd en zin ervoor

[ Voor 30% gewijzigd door SmokingCrop op 02-12-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

En wederom uitgesteld tot 14-12 bij 4Launch.. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
V3g3ta schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:51:
En wederom uitgesteld tot 14-12 bij 4Launch.. Zucht...
Ik heb er ook een besteld bij een andere firma maar is al voor de 3de keer uitgesteld. Nu 11-12 maar ze hebben al laten doorschemeren dat ze bang zijn dat de monitor dit jaar niet meer wordt geleverd.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Lekker goed geregeld. Doen ze dit om nog zoveel mogelijk oude stock weg te werken van de vorige versie (a la intel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

4Launch, wederom snel leverbaar met 4 stuks bij de leverancier.. Waarom wacht ik nu al 3 weken daar? Waarom doen ze dit? Ik zit serieus te denken om hem te cancellen.

Edit: geannuleerd! Ik denk dat ik voor de Dell ga nu, goedkoper en schijnt erg goed te zijn qua kleuren en prestaties. Ook al is het TN.

[ Voor 29% gewijzigd door V3g3ta op 04-12-2015 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 13-09 21:50
V3g3ta schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:31:
4Launch, wederom snel leverbaar met 4 stuks bij de leverancier.. Waarom wacht ik nu al 3 weken daar? Waarom doen ze dit? Ik zit serieus te denken om hem te cancellen.

Edit: geannuleerd! Ik denk dat ik voor de Dell ga nu, goedkoper en schijnt erg goed te zijn qua kleuren en prestaties. Ook al is het TN.
Rare streken zijn dat daar bij 4Launch.

Welke monitor heb je nu op het oog? Ik twijfel ook nog tussen deze pg279q en een 'andere' goede 27 inch 1440p monitor (tips welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Op dit moment denk ik aan de Dell S2716DG. Enigste verschil, deze heeft een TN scherm, wat overigens wel een van de betere is. En ook €250 goedkoper dan Asus. Dan heb je nog de Acer XB271, die nog moet uitkomen hier en is vergelijkbaar met de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Douwe63 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:44:
[...]

Rare streken zijn dat daar bij 4Launch.

Welke monitor heb je nu op het oog? Ik twijfel ook nog tussen deze pg279q en een 'andere' goede 27 inch 1440p monitor (tips welkom).
Alternate.de doet dit overigens ook, en ze wachten zelfs tot op de dag dat hij leverbaar had moeten zijn, en dan ineens BAM, ineens niet meer leverbaar.

Zoek je trouwens echt een freesync/gsync monitor?

Er is een review op t.net van de BenQ GW2765HT die 27"met 2560x1440 heeft, 100% SRGB dekking heeft, én in hoogte verstelbaar én flickrfree scherm én 4ms responsetime, en dat voor nog geen 400 euro. Die gebruiker was er erg tevreden over, alleen noemt TFTcentral ook dat er toch wat overshoot aanwezig is, dus voor zeer snelle firstpersonshooters minder geschikt. Maar ondanks dit, lijkt dit een manusje-van-alles te zijn: zeer goed voor fotobewerking én goed voor gaming. Alleen gsync/freesync ontbreekt, maar is wel een stuk vriendelijker geprijsd.

EDIT: hier is die review: productreview: BenQ GW2765HT Zwart review door Luxicon

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 04-12-2015 14:02 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Deathchant schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:00:
[...]

Alternate.de doet dit overigens ook, en ze wachten zelfs tot op de dag dat hij leverbaar had moeten zijn, en dan ineens BAM, ineens niet meer leverbaar.
[...]
Dat komt doordat het product dan domweg al zo vaak ge-preordered is dat alle stock al vergeven is zodra het binnen komt. Niks geen trucjes, er zijn wel degelijk mensen die hun monitor dan krijgen, alleen als je te laat bestelt kan je net buiten de boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wolf schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:16:
[...]

Dat komt doordat het product dan domweg al zo vaak ge-preordered is dat alle stock al vergeven is zodra het binnen komt. Niks geen trucjes, er zijn wel degelijk mensen die hun monitor dan krijgen, alleen als je te laat bestelt kan je net buiten de boot vallen.
Is dat zo? Ik had namelijk eind oktober een EVGA GTX970 FTW+ besteld via de mail. Deze was binnen 1 dag verzendklaar, maar omdat ik voor hun uit het buitenland kwam moest ik per mail melding maken dat ik deze wilde bestellen. Toen kreeg ik een "angebot" terug dat ik deze kaart voor 379 euro inclusief verzending kon krijgen als ik terug zou replyen dat ik em wilde hebben.
Dit was voor 2 dagen geldig. De dag erna wilde ik replyen dat ik de kaart wilde hebben, en stond ie ineens op niet leverbaar voor +12 dagen, vlak na die "versandfertig morgen"-status op hun website.

Dus als ik daarop in was gegaan, had ik mijn geforce nu nog steeds niet gehad, (er schijnt geen levering geweest te zijn in de tussentijd) dus ik ben er blij om dat ik em hier bij de V&A heb kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Deathchant schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:24:
[...]

Is dat zo? Ik had namelijk eind oktober een EVGA GTX970 FTW+ besteld via de mail. Deze was binnen 1 dag verzendklaar, maar omdat ik voor hun uit het buitenland kwam moest ik per mail melding maken dat ik deze wilde bestellen. Toen kreeg ik een "angebot" terug dat ik deze kaart voor 379 euro inclusief verzending kon krijgen als ik terug zou replyen dat ik em wilde hebben.
Dit was voor 2 dagen geldig. De dag erna wilde ik replyen dat ik de kaart wilde hebben, en stond ie ineens op niet leverbaar voor +12 dagen, vlak na die "versandfertig morgen"-status op hun website.

Dus als ik daarop in was gegaan, had ik mijn geforce nu nog steeds niet gehad, (er schijnt geen levering geweest te zijn in de tussentijd) dus ik ben er blij om dat ik em hier bij de V&A heb kunnen krijgen.
Ik denk dat je dan gewoon pech hebt gehad. Zij gaan echt geen producten vasthouden als jij daar nog geen bevestiging van hebt gegeven dat ze dat moeten doen. Ik mag hopen dat je dat zelf ook wel begrijpt.

In die tussentijd zijn er gewoon genoeg "bevestigde" bestellingen geweest om de vorraad op te maken. Dat jij daar uit extrapoleert dat ze sjoemelen met hun voorraad status vind ik nogal kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik denk dat shops niet duidelijk moeten vermelden dat iets snel leverbaar is terwijl ze weten dat dat niet mogelijk is. Dat is in mijn ogen gewoon misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wolf schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat je dan gewoon pech hebt gehad. Zij gaan echt geen producten vasthouden als jij daar nog geen bevestiging van hebt gegeven dat ze dat moeten doen. Ik mag hopen dat je dat zelf ook wel begrijpt.

In die tussentijd zijn er gewoon genoeg "bevestigde" bestellingen geweest om de vorraad op te maken. Dat jij daar uit extrapoleert dat ze sjoemelen met hun voorraad status vind ik nogal kort door de bocht.
Ik heb niet direct beweerd dat ze sjoemelen met de voorraad, wat ik wilde aangeven is dat het wel erop lijkt voor de klant. Wat jij hier nu aangeeft is dat klanten volledig begrip moeten hebben voor de situatie, terwijl het juist de verkoper is die duidelijk moet zijn in wat voorraadindicatie inhoudt. Dat je even verder moet kijken dan je neus lang is als klant, dat snap ik. In het geval van Alternate geven ze op de website aan dat iets binnen 1 dag verzendklaar is, wat betekent dat wanneer je je order plaatst, dat je ervanuit mag gaan dat deze dan ook de volgende dag verstuurd wordt.

Jij begrijpt dat ze producten niet vast kunnen houden als je nog geen bestelling hebt doorgegeven; dat begrijp ik in zoverre natuurlijk ook, dat klopt, maar hoe ver ga je met verwachten dat klanten begrijpen hoe het hele voorraadsysteem + het hoe en wanneer en waar vasthouden van bestellingen/mailorders e.d. werkt?
De klant gaat af op een voorraadstatus die op de website aangegeven staat. Plaatsen zij een bestelling met dié indicatie, en ze krijgen de volgende dag te horen dat het toch niet op voorraad is, dan vind ik dat de klant toch echt wel in het recht staat om boos te zijn.
In mijn geval van Alternate.de ben ik blij dat ik toch niet op die aanbieding ben ingegaan want in de mail gaven ze me ook aan dat ze niet genoeg bestellingen hadden om de levering te garanderen...dat is op zijn minst een rare gang van zaken waar een klant geen touw aan vast kan knopen. Stel ze hebben 10 bestellingen nodig om een levering te garanderen en ze hebben dan maar 6 bestellingen...waardoor levering alweer uitgesteld moet worden.....in de tussentijd staat dus nog steeds die "versandfertig morgen" op de website he. Hoe moet een klant hier chocola van maken?

Wat ik bedoel is dat het bij veel bedrijven gewoon schort aan een goed inzicht in wat de voorraadindicaties inhouden en dan vond ik het bij Alternate nog overzichtelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Er zijn nog twijfels hier tussen de ACER Predator X34 en de ASUS pg279Q. Echter snap ik niet waarom de ACER Predator X34 in onze pricewatch een "grijs/zwart kabelblokje" heeft, en als je in alle reviews kijkt (en op de officiele site) een rood blokje?

Pricewatch (GSync uitvoering):
pricewatch: Acer Predator X34bmiphz Aluminium, Zwart

Officiele site:
http://us.acer.com/ac/en/US/content/predator-x34-series

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fiddle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:33:
Er zijn nog twijfels hier tussen de ACER Predator X34 en de ASUS pg279Q. Echter snap ik niet waarom de ACER Predator X34 in onze pricewatch een "grijs/zwart kabelblokje" heeft, en als je in alle reviews kijkt (en op de officiele site) een rood blokje?

Pricewatch (GSync uitvoering):

Officiele site:
http://us.acer.com/ac/en/US/content/predator-x34-series
Misschien verschil tussen de US versie en de EU versie?

Mijn blokje is iig pikzwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb sinds afgelopen maandag de PG279Q in bezet. Ik zag het weekend ervoor dat hij direct leverbaar was bij Alternate. Ik heb toen gewacht tot maandag, omdat ook ik de truukjes ken, en aangezien hij toen nog steeds die status had heb ik hem besteld. Een uur later (!) kon ik hem ophalen, en dat heb ik dan ook maar diezelfde dag gedaan.

Eenmaal thuis uitgepakt is het eerste wat opvalt dat het een erg strak vormgegeven scherm is. Mooie strakke bezel, en mooie stevige voet. Na aanzetten viel als eerste (helaas) de behoorlijke mate van IPS-glow op. Als je er niet recht voorzit en het beeld is compleet zwart, zie je echt een flinke waas. Ik dacht zelfs even dat ze me de PG278Q meegegeven hadden.

Nadat ik hem aan mijn PC gehangen had begreep ik wel dat dat niet het geval was. Zeer mooie en geloofwaardige kleuren, ook out-of-the-box. Wat verder direct opviel is hoe ongelooflijk goed de response times zijn en hoe vloeiend 120Hz is (mijn GTX670 krijg ik niet zo ver om hoger te gaan). Zelfs in Windows, iets simpels als dat je muis cursor perfect en vloeiend reageert valt direct op. Goed begin!

Snel begonnen met de pixelinspectie, en heb geen kapotte/luie/vaste pixels gevonden. Wel 2 dingen die waarschijnlijk stofjes zijn, beide ter grootte van ongeveer een halve pixel die lichtjes anders kleuren. Dit zie ik echter enkel als ik <40cm van mijn scherm af zit, hetgeen niet de bedoeling is voor normaal gebruik, dus dit vind ik geen probleem. Tijdens gebruik is het me geen enkel moment opgevallen.

Verder is het beeld erg mooi strak en scherp. Het paneel heeft in principe een matte finish, maar ook weer niet zo mat als andere schermen. Het reflecteert dus wel wat licht. De uniformiteit van het paneel is helaas niet optimaal. Er zit een ietwat donkere band bovenaan het scherm, en helemaal rechts zitten duidelijk leds want daar is het net wat lichter. Dit is echter enkel storend als je een helemaal egale en lichte achtergrond hebt.

In praktisch gebruik, als je recht voor het scherm zit en je hebt normale (niet al te donkere) content op het beeld, is het gewoon dik in orde. Als je veel donkere content hebt, bv bepaalde films en donkere spellen zoals Bioshock zou ik dit scherm niet aanraden. De IPS-glow beperkt zich trouwens vooral tot de onderkant van het scherm, en dan met name de rechterhoek, maar is met donker beeld toch wel vrij prominent aanwezig. Ik speel vooral World of Tanks, HearthStone, programmeer en bewerk foto's. Films of series kijk ik er nooit op. Voor mij zijn de minpunten dus niet zo problematisch.

In game gedraagt het scherm zich ook lekker. Ik heb niet uitgebreid getest met of zonder GSync en verschillende verversingfrequenties, maar met GSync aan op 120Hz gamed het scherm heerlijk. Als je van een relatief sloom 60Hz scherm zonder GSync komt is dit echt een flinke upgrade.

Voldoet dit scherm aan mijn verwachtingen? Ja en nee. Onder de streep wel, ik heb hem gehouden, maar perfect is het scherm niet. Ik was initieel wat teleurgesteld voor de 849 euro die ik ervoor neergeteld heb. Ik kom van een BenQ FV241VW van 8 jaar oud die met zijn VA-paneel kleuren en contrast hoog in het vaandel heeft, en ik had ergens verwacht dat deze toch op alle vlakken beter zou zijn. Zeker aangezien dat scherm toch ook zijn beste tijd wel gehad had. Dat is niet het geval, de IPS-glow is duidelijk een achteruitgang t.o.v. dat scherm. Verder is het scherm zeker minder uniform dan mijn oude monitor. De rest is eigenlijk allemaal beter. Het heeft mij 2 dagen geduurd voordat ik de tekortkoming geaccepteerd heb maar intussen ben ik gewoon al verknocht aan de 120Hz en geweldige response. Overigens denk ik dat de onderlinge exemplaren niet echt heel veel verschil hebben, maar dat de verwachting en houding van de koper een belangrijk aspect is in of het scherm wel of niet voldoet.

TLDR;
+ Kleuren
+ Mooi beeld (lastig uit te leggen, gewoon alsof je naar een foto gedrukt op mooi papier kijkt)
+ Snel, (gebrek aan) input lag is echt subliem, pixel response times zijn prima. (sidenote, ik heb nooit een TN paneel gehad)
+ 144Hz. Gewoon heerlijk smooth
+ OSD is echt heel prettig
+ GSync (duh)

- Paneeluniformiteit
- IPS glow is zichtbaar bij donkere content

Eigenlijk klopt de review van TFTCentral heel goed, en geeft een aardig idee bij de kwaliteiten en mankementen van het scherm.

Dus begint eer ge begint, er komen volgend jaar vast hele gave alternatieven uit, maar ik kon niet wachten en geniet ondertussen met volle teugen van deze ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door A Lurker op 05-12-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^ Prettig leesbare realistische gebruikersreview. Thanks.

Waarom zet je hem ook niet even bij de reviews van dit scherm op tweakers ? Dan hebben meer mensen er iets aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 05-12-2015 12:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:02
inderdaad,bedankt voor de review!,ik ben ook aan het kijken naar dit scherm.
Maakt een hoop duidelijk,ook de review van TFt Central,die maken ook goede reviews!

Alleen als je van te voren wist,dat het scherm deze dingetjes had.Had je het scherm dan gekocht of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Wolf schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:31:
[...]

Misschien verschil tussen de US versie en de EU versie?

Mijn blokje is iig pikzwart.
Dat zal t wel zijn, ik heb dus wel de goede gelinkt zojuist? (ik vraag t omdat er een gekke "bmiphz" achter staat).

Toch vond ik dat rooie detail toch er net wel even uitspringen wat hem net even stoerder maakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fiddle schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:54:
[...]

Dat zal t wel zijn, ik heb dus wel de goede gelinkt zojuist? (ik vraag t omdat er een gekke "bmiphz" achter staat).

Toch vond ik dat rooie detail toch er net wel even uitspringen wat hem net even stoerder maakte :)
Yup dat is em. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
freaky35 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:14:
inderdaad,bedankt voor de review!,ik ben ook aan het kijken naar dit scherm.
Maakt een hoop duidelijk,ook de review van TFt Central,die maken ook goede reviews!

Alleen als je van te voren wist,dat het scherm deze dingetjes had.Had je het scherm dan gekocht of?
Ik zou 'em denk ik toch wel gewoon gekocht hebben, maar is lastig te zeggen. Heb wel even over nagedacht om em terug te brengen, maar denk dat het voor een deel gewoon accepteren is dat er helaas geen perfecte monitor op de markt is, ook niet in dit segment. Het nadeel is verder dat er niet zo gek veel alternatieven zijn voor >60Hz en iets anders dan een TN paneel, dus echt vergelijken kun je niet. De XB270HU heeft grotendeels dezelfde nadelen als deze, en de X34 is ook niet zo gek anders. De FG van Eizo is eigenlijk alweer verouderd.

Volgend jaar komen er wel weer andere monitoren uit maar zo blijf je toch bezig. Ik denk dat ik overstap als er fatsoenlijke betaalbare 120Hz OLED-monitoren zijn.

Goed idee van de review, zal het verhaal eens toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 13-09 21:50
Deathchant schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:00:
[...]

Zoek je trouwens echt een freesync/gsync monitor?

Er is een review op t.net van de BenQ GW2765HT die 27"met 2560x1440 heeft, 100% SRGB dekking heeft, én in hoogte verstelbaar én flickrfree scherm én 4ms responsetime, en dat voor nog geen 400 euro. Die gebruiker was er erg tevreden over, alleen noemt TFTcentral ook dat er toch wat overshoot aanwezig is, dus voor zeer snelle firstpersonshooters minder geschikt. Maar ondanks dit, lijkt dit een manusje-van-alles te zijn: zeer goed voor fotobewerking én goed voor gaming. Alleen gsync/freesync ontbreekt, maar is wel een stuk vriendelijker geprijsd.

EDIT: hier is die review: productreview: BenQ GW2765HT Zwart review door Luxicon
Die BenQ ziet er inderdaad ook prima uit, ik wil echter toch wel een monitor met G-Sync.

Hierboven werd de Dell S2716DG genoemd, dat is ook toch zeker wel een optie (wel een TN panel maar dat heeft voordelen en nadelen). Ik wacht nog even rustig af tot ik wat meer reviews heb gelezen (ook van de Asus ROG). Tot die tijd moet ik het even doen met mijn oude beestje (Samsung 245B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Met mijn PG278Q net last gehad van een luie paarse pixel... na het scherm een beetje te te masseren ging hij weer weg, ga ik hier nog vaker last van krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Uberdude schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:18:
Met mijn PG278Q net last gehad van een luie paarse pixel... na het scherm een beetje te te masseren ging hij weer weg, ga ik hier nog vaker last van krijgen?
Dat valt niet te voorspellen.

Het uitvalgedrag van pixels is van probabilistische aard dus je kan alleen maar zeggen na hoeveel uur gemiddeld gesproken een pixel faalt. Dat is meestal ook het reliability (betrouwbaarheid) getal wat de meeste parts meekrijgen. Het zegt echter geen klap over wanneer jouw paneel dode pixels gaat vertonen want het is in feite alleen maar een kans. De kans is klein dat ze snel stuk gaan maar dat garandeert niet dat het niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
A Lurker schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:08:
[...]

Ik zou 'em denk ik toch wel gewoon gekocht hebben, maar is lastig te zeggen. Heb wel even over nagedacht om em terug te brengen, maar denk dat het voor een deel gewoon accepteren is dat er helaas geen perfecte monitor op de markt is, ook niet in dit segment. Het nadeel is verder dat er niet zo gek veel alternatieven zijn voor >60Hz en iets anders dan een TN paneel, dus echt vergelijken kun je niet. De XB270HU heeft grotendeels dezelfde nadelen als deze, en de X34 is ook niet zo gek anders. De FG van Eizo is eigenlijk alweer verouderd.

Volgend jaar komen er wel weer andere monitoren uit maar zo blijf je toch bezig. Ik denk dat ik overstap als er fatsoenlijke betaalbare 120Hz OLED-monitoren zijn.

Goed idee van de review, zal het verhaal eens toevoegen.
ok,daar was ik wel benieuwt naar :) .Elk scherm heeft wel z'n positieve en negatieve eigenschappen, zelfs de dure schermen.En TN wil ik al helemaal niet meer :X ,als je eenmaal de kleuren van IPS gewend bent :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

freaky35 schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:13:
[...]

ok,daar was ik wel benieuwt naar :) .Elk scherm heeft wel z'n positieve en negatieve eigenschappen, zelfs de dure schermen.En TN wil ik al helemaal niet meer :X ,als je eenmaal de kleuren van IPS gewend bent :) .
Tja, maar wat is ergelijker.

Die kleuren mis je nauwelijks als je er geen IPS monitor naast hebt staan. IPS glow en slechte uniformiteit blijf je merken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Jeroenneman schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:16:
[...]

Tja, maar wat is ergelijker.

Die kleuren mis je nauwelijks als je er geen IPS monitor naast hebt staan. IPS glow en slechte uniformiteit blijf je merken.
Nou zeker wel, tenminste ik wel, ik heb nu een Eizo die en glow heeft en ook niet een compleet backlight heeft en daar heb ik ook aan kunnen wennen.

Maar daarvan zijn de kleuren gewoon geweldig van(IPS dus),jammer alleen dat ie niet geschikt is voor snelle games, vandaar dat ik naar een andere aan het kijken ben. Deze Asus is dus een kandidaat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Wolf schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:41:
[...]

Dat valt niet te voorspellen.

Het uitvalgedrag van pixels is van probabilistische aard dus je kan alleen maar zeggen na hoeveel uur gemiddeld gesproken een pixel faalt. Dat is meestal ook het reliability (betrouwbaarheid) getal wat de meeste parts meekrijgen. Het zegt echter geen klap over wanneer jouw paneel dode pixels gaat vertonen want het is in feite alleen maar een kans. De kans is klein dat ze snel stuk gaan maar dat garandeert niet dat het niet gebeurt.
Baal er toch wel een beetje van, mijn goedkope LG paneeltje van 2 jaar oud heeft nog geen een defect en deze heeft er al binnen 3 maanden last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
kan de winkel niet wat voor je doen, ik zou op z'n minst even contact met hun opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja, dan moet je voor een Eizo CS270 gaan waarbij de IP glow en vooral uniformiteit goed onder controle zijn, maar ja...16ms reactietijd en overshoot....

Ik heb het vaker gezegd, maar ik vind het echt maf dat we schermen van 800 euro accepteren met zoveel uniformiteitsissues en IPS glow. Ik weet dat het inherent is aan de techniek, maar er zijn toch wel fabrikanten die het met bepaalde schermen toch wel goed onder controle hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ligt er dus aan welke Eizo je hebt,die van mijn Eizo heeft dus en last van glow en bleeding

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 07-12-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Lottery dus...dan kan ik net zo goed weer aan de Dell, en dan gewoon blijven terugsturen totdat ik een goeie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:13:
Ligt er dus aan welke Eizo je hebt,die van mijn Eizo heeft dus en last van glow en bleeding
Ik wou de Eizo FORIS FG2421kopen maar lees dat veel mensen slechte panelen krijgen, iemand beweerde dat ze panelen gebruiken van duurdere modellen die niet door de test heen kwamen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Jullie zullen je toch moeten realiseren dat de perfecte monitor niet bestaat.

Wat je ook koopt, het zal altijd een trade-off zijn. Als je een monitor neemt met hoge refresh lever je in op kleuren. Als je een monitor koopt met perfecte kleuren heb je overshoot of input lag wat een onacceptabele game ervaring oplevert.

Hetzelfde geldt voor IPS. Als je een IPS paneel koopt heb je goede kleuren maar groot risico op bleeding. Als je TN koopt, heb je brakke kleuren en een slechte inkijkhoek, maar geen bleeding. Het is maar wat je belangrijker vindt.

Ik zou iig stoppen met de zwakke punten van de technologie steeds uit te lichten. Ben je tevreden? Niet zeuren. Ben je niet tevreden? Stuur je monitor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Wolf schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:17:

Wat je ook koopt, het zal altijd een trade-off zijn. Als je een monitor neemt met hoge refresh lever je in op kleuren. Als je een monitor koopt met perfecte kleuren heb je overshoot of input lag wat een onacceptabele game ervaring oplevert.

Hetzelfde geldt voor IPS. Als je een IPS paneel koopt heb je goede kleuren maar groot risico op bleeding. Als je TN koopt, heb je brakke kleuren en een slechte inkijkhoek, maar geen bleeding. Het is maar wat je belangrijker vindt.

Ik zou iig stoppen met de zwakke punten van de technologie steeds uit te lichten. Ben je tevreden? Niet zeuren. Ben je niet tevreden? Stuur je monitor terug.
amen to that _/-\o_
OLED gaat al dichter bij perfect komen, maar zonder twijfel zullen er daar ook problemen mee gepaard gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35

mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Wolf, je hebt natuurlijk een punt ;) Wellicht moeten we bij de "oude" gewoontes blijven: gaming: TN, fotobewerking: IPS. De shit mixen werkt duidelijk (nog) niet zo goed en wil je toch zo'n "mix" kopen, dan moet je de nadelen van 1 ding maar accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Het ene scherm, is het andere niet, van mijn laptop is ook ips, maar wel egaal backlight en geen glow.
Het kan dus wel, maar het licht ook aan het gebruikte paneel natuurlijk.

Ik ga wel de Swift kopen denk ik, wil toch voor mezelf zien of het voor mij acceptabel is voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Laptopschermen hebben dan weer het nadeel dat het vrijwel zonder uitzondering 6 bit schermen zijn (zonder FRC). Dat is op 60% NTSC schermen (meestal zo'n 80-85% sRGB dekking) niet zo'n probleem, maar voor sRGB is het al aan de krappe kant en voor een groter kleurbereik is het dat zeker. Je krijgt dan heel erg snel zichtbare banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 05:54
Welke monitor zouden jullie aanraden de Swift PG279Q of de Swift PG27AQ . En is dus de de 27AQ echt 4K .... Is dit de meerprijs waard ?
Is 60Hz echt een groot probleem bij games ? Ik speel geen online shooters dus volgens mij maakt het dan niet uit toch ..

En dan de ham vraag is dit speelbaar met 2x 980TI

[ Voor 51% gewijzigd door k1978 op 16-12-2015 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
Is dit een vraag? Antwoord is ja :P

60hz is zeker geen probleem hoor, helemaal niet met een 4K scherm. Bij veel games krijg je de framerate toch niet boven de 60fps met 4K. Ik zou (op dit moment) altijd voor de PG279Q kiezen. Met jouw videokaarten weet je zeker dat je alles op een hoge framerate kan draaien, en 1440p is nog steeds een hele mooie resolutie.

Als hoge framerate je echt totaal niet interesseert, ga voor de PG27AQ. Je kan dan altijd nog naar 1440p downscalen en games die je wel in 4K kan spelen zien er geweldig uit.

Allebei de schermen zijn een prima keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Oke bedankt voor je antwoord.. Dus voor een 150 euro meer koop je het 4K scherm .. Denk dat dit voor mij dan misschien wel interessants is.. Mocht ik bij een bepaalde game last hebben van een te lage framerate kan ik hem downscalen.. Dus misschien voor battlefield 1440p en de rest 4k..

Zodra je hem op 1440p instelt zit je dan niet meer vast aan de 60 frames??

Heb nu eindelijk weer is wat geld gespaard en het is allebei een hoop geld maar 150 euro extra is te doen vind ik...

Ga me er nog is goed in verdiepen

[ Voor 23% gewijzigd door k1978 op 16-12-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
k1978 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:32:
Zodra je hem op 1440p instelt zit je dan niet meer vast aan de 60 frames??
Het scherm is 60hz, daar ontkom je niet aan ;) Er zijn nog geen 4K schermen met G-Sync en een refresh rate boven de 60hz zover ik weet. Zodra je van 4K naar 1440p ga, zul je een behoorlijke boost in framerate zien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Oke maar wat is dan het nadeel van 60 hz ?? Zijn toch 60 flikkeringen per seconde.. Dus iets onrustiger beeld dan met bv 100hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik zou het niet onrustig noemen, 30hz vind ik onrustig. 60hz is prima speelbaar, het is gewoon een stuk vloeiender als je naar 120/144hz gaat. Het is meer een luxe probleem wat je hebt ;)

• freaky35
als je een 980ti hebt moet ik dan de versie zonder of met g-sync nemen,ik zie dat het niet veel nut meer heeft als je een scherm hebt met een hoge refresh?

Dat zou dus betekenen dat ik met de 'gewone' 279Q,net zulk vloeiend beeld krijg als er 1 met G-sync?

Scheeld namelijk nogal wat geld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
freaky35 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 01:48:
als je een 980ti hebt moet ik dan de versie zonder of met g-sync nemen,ik zie dat het niet veel nut meer heeft als je een scherm hebt met een hoge refresh?

Dat zou dus betekenen dat ik met de 'gewone' 279Q,net zulk vloeiend beeld krijg als er 1 met G-sync?

Scheeld namelijk nogal wat geld.....
Je moet die FPS dan ook nog werkelijk halen ;)
Als je graag de graphics lekker hoog zet dan is dat nog steeds niet eenvoudig voor een enkele gtx 980 ti op 1440p.
Bedoel je met de gewone 279Q, de M279Q?

edit, paar voorbeeldjes van ultra settings op 1440p (bron: techpowerup - Asus Strix versie):
* Dit is het gemiddelde, dus je gaat er ook nog onder en boven.
• GTA V = 72 FPS
• The Witcher 3 = 68 FPS
• Far Cry 4 = 80 FPS
• Battlefield 4 = 85 FPS
• AC Unity: 35 FPS
• Dragon Age: inquisition = 60 FPS
• Tomb Raider = 61 FPS

Ik weet niet of je elke 1 à 2 jaar een nieuwe GPU koopt, maar indien niet dan kan je zeker en vast goed gebruik maken van G-SYNC. Elk jaar worden games immers zwaarder en mooier.
Het verschil met 1080p is vrij groot, zo heb je bij BF4 bijvoorbeeld nog 130 FPS..

Persoonlijk vind ik het wel heerlijk dat het overal vanaf 50 FPS zo soepel is en zonder enige tearing. In sommige games heb je zelf nog opvallende tearing als v-sync aan staat zonder g-sync..

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 17-12-2015 02:46 ]

• Avioto
Wat SmokingCrop zegt klopt helemaal. En als je voor de 4K monitor gaat, zal G-Sync helemaal veel helpen. Dan zit je meer tussen de 30-60 fps te gamen.

• freaky35
SmokingCrop schreef op donderdag 17 december 2015 @ 02:35:
[...]

Je moet die FPS dan ook nog werkelijk halen ;)
Als je graag de graphics lekker hoog zet dan is dat nog steeds niet eenvoudig voor een enkele gtx 980 ti op 1440p.
Bedoel je met de gewone 279Q, de M279Q?

edit, paar voorbeeldjes van ultra settings op 1440p (bron: techpowerup - Asus Strix versie):
* Dit is het gemiddelde, dus je gaat er ook nog onder en boven.
• GTA V = 72 FPS
• The Witcher 3 = 68 FPS
• Far Cry 4 = 80 FPS
• Battlefield 4 = 85 FPS
• AC Unity: 35 FPS
• Dragon Age: inquisition = 60 FPS
• Tomb Raider = 61 FPS

Ik weet niet of je elke 1 à 2 jaar een nieuwe GPU koopt, maar indien niet dan kan je zeker en vast goed gebruik maken van G-SYNC. Elk jaar worden games immers zwaarder en mooier.
Het verschil met 1080p is vrij groot, zo heb je bij BF4 bijvoorbeeld nog 130 FPS..

Persoonlijk vind ik het wel heerlijk dat het overal vanaf 50 FPS zo soepel is en zonder enige tearing. In sommige games heb je zelf nog opvallende tearing als v-sync aan staat zonder g-sync..
Ik heb nu een 1440p scherm,dus ik weet wat ik wat dat betreft fps :) kan vewachten,bedankt voor je antwoord trouwens!

Het zou dan de M279Q worden :)

Maar ik begrijp dat je voor een 144 hz nog v sync nodig bent?
Daar wou ik juist vanaf :)

• Fiddle
  • Niet online
freaky35 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:35:
[...]

Ik heb nu een 1440p scherm,dus ik weet wat ik wat dat betreft fps :) kan vewachten,bedankt voor je antwoord trouwens!

Het zou dan de M279Q worden :)

Maar ik begrijp dat je voor een 144 hz nog v sync nodig bent?
Daar wou ik juist vanaf :)
Wat ik heb begrepen is dat je als je de ASUS 279Q hebt, dat je altijd vsync aan moet zetten, maar je zult geen extra haperingen of een lagere FPS van krijgen zoals monitoren zonder gsync. Klopt dat wat ik zeg?

Daarnaast, stel dat je onder de 60 FPS gaat, gsync zorgt er voor dan voor dat je refresh rate evenredig mee naar beneden gaat. Je zult dan dus minder "stutter" ervaren als op een monitor ervaren zonder gsync.
(Dit zou relevant zijn voor jouw pc's (met 2x 980ti's) mocht je een nieuwe Ubisoft game willen spelen zoals Assasins Creed |:( )

Wil je Gsync, en bijna 4K, dan is de Acer Predator W34 misschien wel iets voor je.

Ik twijfel zelf ook nog welke van bovenstaande ik wil aanschaffen -.-'

Mijn hart zegt: wat zou die ultra wide Predator toch ongelofelijk geil staan op mijn bureau.

Mijn hoofd zegt: de Asus 279Q is ook heel mooi, is goedkoper en heeft geen overkill resolutie wat mijn FPS vreet. (zie setup below).

Hoe zou de Predator er uit zien als ik games niet op max resolutie zou spelen, maar op een lagere resolutie? Of wat als ik wel op de max (bijna) 4K resolutie ga spelen, zal de gsync genoeg compenseren om alles onder 60 FPS door alles alsnog vloeiend te houden.

Moeilijk, moeilijk...

[ Voor 22% gewijzigd door Fiddle op 17-12-2015 11:32 ]

• freaky35
Fiddle schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:24:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat je als je de ASUS 279Q hebt, dat je altijd vsync aan moet zetten, maar je zult geen extra haperingen of een lagere FPS van krijgen zoals monitoren zonder gsync. Klopt dat wat ik zeg?

Daarnaast, stel dat je onder de 60 FPS gaat, gsync zorgt er voor dan voor dat je refresh rate evenredig mee naar beneden gaat. Je zult dan dus minder "stutter" ervaren als op een monitor ervaren zonder gsync.
(Dit zou relevant zijn voor jouw pc's (met 2x 980ti's) mocht je een nieuwe Ubisoft game willen spelen zoals Assasins Creed |:( )

Wil je Gsync, en bijna 4K, dan is de Acer Predator W34 misschien wel iets voor je.

Ik twijfel zelf ook nog welke van bovenstaande ik wil aanschaffen -.-'

Mijn hart zegt: wat zou die ultra wide Predator toch ongelofelijk geil staan op mijn bureau.

Mijn hoofd zegt: de Asus 279Q is ook heel mooi, is goedkoper en heeft geen overkill resolutie wat mijn FPS vreet. (zie setup below).

Hoe zou de Predator er uit zien als ik games niet op max resolutie zou spelen, maar op een lagere resolutie? Of wat als ik wel op de max (bijna) 4K resolutie ga spelen, zal de gsync genoeg compenseren om alles onder 60 FPS door alles alsnog vloeiend te houden.

Moeilijk, moeilijk...
De predator is mij te duur en je gaat fps inleveren,door de hoge resolutie,je kan op een resolutie lager gamen dan in bepaalde games,maar dat wil ik juist niet.
Ik twijvel wel nog over het 21:9 scherm ratio met curve.Lijkt mij erg fijn in de gams die ik speel.

Echter die hogere reso he :X ,ik wil games voluit spelen :) .Maar liever geen sli :X
Luxeprobleem heet dit! nu helpt g-sync wel mee om het vloeiend te houden met lagere fps.
Keuzes keuzes

Ik heb trouwens 1x 980ti, 4970k cpu was me prijzig genoeg,haha

• Fiddle
  • Niet online
freaky35 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:39:
[...]

De predator is mij te duur en je gaat fps inleveren,door de hoge resolutie,je kan op een resolutie lager gamen dan in bepaalde games,maar dat wil ik juist niet.
Ik twijvel wel nog over het 21:9 scherm ratio met curve.Lijkt mij erg fijn in de gams die ik speel.

Echter die hogere reso he :X ,ik wil games voluit spelen :) .Maar liever geen sli :X
Luxeprobleem heet dit :) nu helpt g-sync wel mee om het vloeiend te houden met lagere fps.
Keuzes keuzes

Ik heb trouwens 1x 980ti, 4970k cpu was me prijzig genoeg,haha :)
Sorry ik dacht dat je zei dat je er 2 had. Het stukje over lage frames met een dergelijke Ubisoft games was ook meer een kleine /rant. Negeer dat :).

Ik vind het curved en ultra wide er ontzettend gaaf uitzien ja. Echt een eye-catcher.

Daarom, ik ben dus ook erg benieuwd of de Predator nou echt "pixellig" wordt als je de resolutie bijvoorbeeld 30% lager zet dan de max. Daarom vind ik het zo zuur dat je dit nergens in een showroom kunt zien.

Misschien dat Wolf daar iets over kan zeggen? :)
Wolf schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:00:

[...]
Ik ben zelf voor de X34 gegaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Fiddle op 17-12-2015 11:54 ]

• rzuijdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 22:48
Ik heb vandaag mijn Asus PG279Q binnen gekregen.
Het is een oktober model. Op het eerste gezicht is het een mooi scherm, maar ik ga hem terug brengen om de volgende redenen:

- gele IPS glow rechtsonder en boven in het midden van het scherm.
- 5 dode pixels.
- niet sluitende bezel met krassen en lijmresten.
- lichte coilwhine

• Fiddle
  • Niet online
Wow, dat is dan wel echt een slechte treffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik sta op het punt om een Asus MG279Q aan te schaffen.
Denken jullie dat dit de juiste keus is op dit moment? Zeker gezien de prijs twijfel ik nog een beetje.

Ik heb op dit moment een R290 videokaart, denken jullie dat deze het trekt op dergelijke resoluties?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Protax schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:08:
Ik sta op het punt om een Asus MG279Q aan te schaffen.
Denken jullie dat dit de juiste keus is op dit moment? Zeker gezien de prijs twijfel ik nog een beetje.

Ik heb op dit moment een R290 videokaart, denken jullie dat deze het trekt op dergelijke resoluties?

:)
Mag ik vragen waarom een gsync paneel kopen om vervolgens aan een Amd kaart te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Uberdude schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:26:
[...]

Mag ik vragen waarom een gsync paneel kopen om vervolgens aan een Amd kaart te hangen?
Een MG is gewoon Freesync/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Uberdude schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:26:
[...]

Enige scherm wat voldoet aan mijn eisen, IPS / Resolutie / Snelheid etc.
Of zijn er opties die ik over het hoofd zie...

Asus MG279Q

TFTCentral:

27" 4ms G2G AU Optronics AHVA (M270DAN02.3) IPS-type panel
144Hz refresh rate and W-LED backlighting
FreeSync supported but no motion blur mode on this model
Aimed primarily at gamers although IPS technology bring all-round benefits
Good connectivity options thanks to FreeSync use (instead of G-sync)

[ Voor 33% gewijzigd door Protax op 18-12-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Protax schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:29:
[...]

Enige scherm wat voldoet aan mijn eisen, IPS / Resolutie / Snelheid etc.
Of zijn er opties die ik over het hoofd zie...

Asus MG279Q

TFTCentral:

27" 4ms G2G AU Optronics AHVA (M270DAN02.3) IPS-type panel
144Hz refresh rate and W-LED backlighting
FreeSync supported but no motion blur mode on this model
Aimed primarily at gamers although IPS technology bring all-round benefits
Good connectivity options thanks to FreeSync use (instead of G-sync)
Acer gaat ook zo'n model uitbrengen, de XF270HU.
http://techreport.com/new...ns-up-with-144hz-freesync

Bij die modellen moet je wel weten dat de freesync range niet zo breed is als bij g-sync. Die MG279Q gaat bv maar tot 90 hz met freesync. Wat de range is van die XF270HU weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 18-12-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
SmokingCrop schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:19:
[...]

Acer gaat ook zo'n model uitbrengen, de XF270HU.
http://techreport.com/new...ns-up-with-144hz-freesync

Bij die modellen moet je wel weten dat de freesync range niet zo breed is als bij g-sync. Die MG279Q gaat bv maar tot 90 hz met freesync. Wat de range is van die XF270HU weet ik niet.
Zit wel in dubio, ik heb nu nog een R290... Deze is nu een jaar oud, of iets dergelijks.
Wat zou nu de meest logische stap zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzuijdam
Ik heb inmiddels een tweede Asus PG279Q binnen.
Dit tweede scherm is stukken beter dan het vorige scherm.
Geen lijmresten, geen krassen, de bezel sluit goed aan.
Het asus logo is in het midden uitgelijnd, dat was bij het andere scherm niet het geval.
Geen dode pixels.
Op dit moment is er te veel licht in mijn kamer, dus ik kan niet oordelen hoe het met de IPS glow zit.Ik kan het nu in iedergeval niet zien en dat is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
fijn dat je nu dan wel een goede hebt,maar wat een loterij dan met deze schermen,als je er 1 aanschaft,is het dus de vraag of deze 100% is :X .

Quality Control kan dus wel beter bij Asus met deze schermen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
freaky35 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:05:
fijn dat je nu dan wel een goede hebt,maar wat een loterij dan met deze schermen,als je er 1 aanschaft,is het dus de vraag of deze 100% is :X .

Quality Control kan dus wel beter bij Asus met deze schermen :X .
Een 100% goed scherm krijg je nooit, ook niet met andere merken zoals EIZO enz..... er is altijd wel iets wat niet in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Ook hier mijn nieuwe (2e) Asus PG279Q binnen. Vergeleken met de vorige:
+ Veel minder IPS glow
+ Geen oranje gloed rechts onderin bij de knoppen
+ Geen dode pixels (yet)
- Uniformiteit valt tegen, het is niet overal even wit op een witte achtergrond. Helaas heb ik daar bij het eerste exemplaar niet goed opgelet(of het viel minder op)

Kortom, ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
RoaDHouse schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:47:
[...]

Een 100% goed scherm krijg je nooit, ook niet met andere merken zoals EIZO enz..... er is altijd wel iets wat niet in de haak is.
Perfectie verwacht ik niet, maar er zit blijkbaar onderling nogal verschil tusseb de schermen, dat komt echt doordat de QC gewoon maar matig is vind ik. Dat die schermen daardoor heen komen, dat hoort naar mijn mening gewoon niet. .

Ik hen nu een Eizo en die is ook niet perfect. Maar geen dode pixel ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzuijdam
Mijn tweede PG279Q heeft meer IPS glow dan de vorige, maar ik vind het niet storend en blijf het nieuwe scherm houden. Overigens zijn beide schermen oktober modellen.

Ik ben (nog) dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Protax schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:52:
[...]

Zit wel in dubio, ik heb nu nog een R290... Deze is nu een jaar oud, of iets dergelijks.
Wat zou nu de meest logische stap zijn? 8)7
Gewoon voor een Free-Sync model gaan, denk ik. Spaart je heel wat geld uit als je toch al een AMD kaart hebt.

Die Low blue Light stand nr 4 (-70% blue light volgens asus) is wel aangenaam zeg in een donkere kamer, in het begin denk je even: "Die vergeling, wtf!", maar je ogen wennen daar erg snel aan..
Games als Fallout 4, Dying light enzo zijn zelf nog mooi in die stand :P
Heb toch wat minder "oog-stress" na lang gebruik tov zonder die stand.

Ook heerlijk hoe snel je niets anders meer wil qua scherm knoppen.. of beter gezegd: joy-stickje _/-\o_
Dat ze dat maar snel op alle andere monitoren plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 19-12-2015 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n PG279Q nu een goede week en heb er al lekker wat uurtjes op gegamed. Hierbij mijn bevindingen:

Ik zal starten met de positieve punten.

De stand/bezel etc is zeer mooi vormgegeven en staat zeer stevig op m'n desk. De extra powerblok is helemaal gaan lastig ding. Initieel dacht ik dat ik dat misschien wel vervelend zou kunnen vinden. Nu blijkt dat die zeer klein is en er genoeg kabel voorzien is, dus geen slechte notie hierover.
De light-in-motion feature is een leuk extra'tje dat elegant in het geheel is verwerkt.

Komende van een 1080p 24 inch 60Hz monitor is dit werkelijk een hele nieuwe wereld die open gaat! 1440p op 27 inch tegen 165Hz met G-Sync is werkelijk fenomenaal! Don't believe the haters, want zij haten waarschijnlijk enkel omdat ze het niet kunnen betalen. Deze speccs zijn dubbel en dik hun geld waard! Als je dacht dat gamen tegen 60 fps smooth was.. Welkom to the next gen! Smooth as a baby's bum!
Als ik nu 60 Hz zie lijkt het inderdaad echt slideshow'erig (lichte overdrijving). Dat terwijl ik me vroeger niet kon inbeelden dat het boven 60 fps/60 hz iets zou uitmaken. Dat doet het dus toch!
Ook de pixeldensity van gamen op 1440p is prachtig! Alles ziet er zoveel mooier en gelikter uit.

Checks voor dead/stuck pixels resulteerde in * insert drumroll* 0 dead/stuck pixels! Hoera!

Tot zover enkel lof!

Maar nu......

Ik ben vervolgens gaan checken voor Backlight Bleeding. Spijtig genoeg is dit vrij tot zeer slecht. Bij een volledig donkere kamer, met brightness op 30, zijn er meerdere kleine bleeding uitdijningen over de volledige bovenkant van het scherm, met een grotere bleed in de rechter bovenhoek. Linkse zijde is zeer goed (silver ips glow). Maar dan het ergste van al: de rechter onderhoek. Deze bleed is ongelofelijk erg. Zo erg dat zelfs bij grijze beelden dit al eerder oranje-grijs wordt. Voor de vele nederlanders op dit forum misschien geen afknapper ( ;) ), maar voor mij stoort dit met de dag meer. Die oranje gloed is echt zo smerig. JIKKES!

Daarbovenop is de uniformity ook echt bagger! Onderaan is het scherm prachtig wit, maar vanaf het midden begint het beige/vuil wit te worden en dit wordt er enkel erger op des te meer je naar boven kijkt.

Op zich zou ik met die slechte uniformity kunnen leven, maar die vuile oranje BBL, neen, dat is onvergeefbaar voor een monitor van 850-900 EUR.

Ik gaf het een dikke week om te zien of het verbeterd, of ik me er misschien na een tijd niet meer aan zou storen. Aangezien het enkel erger wordt (het storen), heb ik de knoop doorgehakt en ga ik morgen terug naar Alternate om deze te RMA'en en een nieuwe te vragen.

Ontzettend jammer want ondanks de BBL en uniformity is dit hemels om op te gamen.

Mijn advies: Als je bereidt bent om te RMA'en tot je een deftig exemplaar te pakken krijgt, zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tja, dit is dus gewoon wat je krijgt als reviewers selectief exemplaren worden gestuurd.

Die krijgen allemaal een paneel wat nog enigzins kan qua backlight bleeding en glow. En als consument krijg je dan een enorme variatie in kwaliteit. IPS en 144Hz, duidelijk nog niet helemaal uitontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:49:
[...] Voor de vele nederlanders op dit forum misschien geen afknapper ( ;) ), maar voor mij stoort dit met de dag meer. Die oranje gloed is echt zo smerig. JIKKES!

Daarbovenop is de uniformity ook echt bagger! Onderaan is het scherm prachtig wit, maar vanaf het midden begint het beige/vuil wit te worden en dit wordt er enkel erger op des te meer je naar boven kijkt.

Op zich zou ik met die slechte uniformity kunnen leven, maar die vuile oranje BBL, neen, dat is onvergeefbaar voor een monitor van 850-900 EUR.

Ik gaf het een dikke week om te zien of het verbeterd, of ik me er misschien na een tijd niet meer aan zou storen. Aangezien het enkel erger wordt (het storen), heb ik de knoop doorgehakt en ga ik morgen terug naar Alternate om deze te RMA'en en een nieuwe te vragen.

Ontzettend jammer want ondanks de BBL en uniformity is dit hemels om op te gamen.

Mijn advies: Als je bereidt bent om te RMA'en tot je een deftig exemplaar te pakken krijgt, zeker doen!

Als je niet zit te wachten op bleeding of IPS glow, moet je domweg geen IPS scherm kopen. Of ie nou 80,- of 800,- kost.

IPS zal altijd door deze genoemde problemen geplaagd blijven worden. Jammer dat jij er misschien niet mee kan leven maar ik wil je er wel op wijzen dat een monitor met perfecte kijkhoek en goede kleuren die deze problemen niet heeft op dit moment een illusie is. Denk dus even goed na of je het echt niet acceptabel vindt. Zoniet kan je beter voor een andere monitor kiezen. Elk exemplaar zal er in meer of mindere mate last van hebben.
Jeroenneman schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:52:
Tja, dit is dus gewoon wat je krijgt als reviewers selectief exemplaren worden gestuurd.

Die krijgen allemaal een paneel wat nog enigzins kan qua backlight bleeding en glow. En als consument krijg je dan een enorme variatie in kwaliteit. IPS en 144Hz, duidelijk nog niet helemaal uitontwikkeld.
IPS is als technologie al bijna 20 jaar in ontwikkeling. Als ze deze problemen hadden kunnen voorkomen, hadden ze dit nu al gedaan. Ik kan je ook garanderen dat de IPS glow die je ziet niet varieert van exemplaar tot exemplaar.

Bleeding waarschijnlijk wel. Maar ook dit is inherent aan de technologie. Ik denk dat het grote probleem hier een stukje massahysterie rondom zwaar overbelichte foto's is. Reviewsites nemen iets meer moeite met het nemen van een foto van het scherm dan een random burger met een iAardappel. Ik geloof niet dat er gecherrypicked wordt hierin.

TL:DR, IPS glow en bleeding zijn oude problemen die inherent zijn aan de technologie. Wil je dat niet, geen IPS kopen! Voor de rest zijn de ogenschijnlijk grote QA problemen met de nieuwste gaming monitors te wijten aan massahysterie. Iedereen die tegelijkertijd moord en brand schreeuwt. Als 1 iemand het online zet heeft iedereen er opeens last van.

[ Voor 21% gewijzigd door Blaat op 22-12-2015 10:31 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste