AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Nee dat is hem inderdaad niet. Ik moest ineens weg voor werk dus vandaar stilte van mijn kant, maar ik heb hem dus nog op m'n bureau staan.DrParanoid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:40:
[...]
Die van willy werktte ook nadat de monitor recht / 90 graden gekantelt stond.
En ik heb hem ook sinds de 12edus ga er niet van uit.
Werkt het lampje ook bij jouw op een zelfde manier dat het draaien van het scherm het lampje uit doet gaan?
willy83 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:18:
[...]
Nee dat is hem inderdaad niet. Ik moest ineens weg voor werk dus vandaar stilte van mijn kant, maar ik heb hem dus nog op m'n bureau staan.
Werkt het lampje ook bij jouw op een zelfde manier dat het draaien van het scherm het lampje uit doet gaan?
Bij mijn PG278Q gaat de voet lamp ook uit als ik het scherm kantel, zullen waarschijnlijk achter in het scharnier contactjes zittenwilly83 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:18:
[...]
Nee dat is hem inderdaad niet. Ik moest ineens weg voor werk dus vandaar stilte van mijn kant, maar ik heb hem dus nog op m'n bureau staan.

Nu ja, ik heb liever helemaal geen leds.
[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2016 23:02 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Moo, I say.
Dat zou mooi zijn. ik wil best mijn huidige oude samsung vervangen die ooit nieuw 220 euro kosten. nou wil ik best investeren in goed spul alleen vind ik de huidige prijzen en heel erg hoog.stervis schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:54:
Kunnen we nog een prijsvermindering verwachten binnen nu en 2 maanden?
Moet toch afwachten of Ati moet goede kaarten komt. Dan weet ik wat voor monitor ik erbij moet kiezen (Gsync/Freesync)
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Reken er maar niet op. Toen de PG279Q uitkwam zakte de PG278Q ook niet echt in prijs. Het nieuwere model werd erboven geplaatst met een bijpassende prijs.stervis schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:54:
Kunnen we nog een prijsvermindering verwachten binnen nu en 2 maanden?
Pas zodra er meer concurrerende modellen komen zullen de prijzen dalen en dat zal het komende jaar niet gebeuren.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
PG279Q
Denk dat ik wel een redelijk exemplaar heb! Nu is de vraag, is er een gratis maar goede calibratie ergens? Of kijk je dan toch snel naar betaald software, of zelfs hardware.
[ Voor 27% gewijzigd door JinShepard op 21-06-2016 23:30 ]
Je kan het ICC profiel van TFTcentral proberen en de instellingen gebuiken die ze in de review aangeven.JinShepard schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:45:
Denk dat ik wel een redelijk exemplaar heb! Nu is de vraag, is er een gratis maar goede calibratie ergens? Of kijk je dan toch snel naar betaald software, of zelfs hardware.
Steam/XBL: Avioto
Helaas heeft de pg278q alleen een dvi ingang, zoek eigenlijk een scherm met ook een hdmi ingang voor mijn xbox, dan kom ik automatisch uit bij de 27inch Dell variant met gsync
Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Asus MG279Q
Enkel Gsync en freesync? kwa beeldkwaliteit het zelfde?
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
jepikbengoofy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:52:
Wat is nou het verschil tussen 2?
Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Asus MG279Q
Enkel Gsync en freesync? kwa beeldkwaliteit het zelfde?
Ik heb geen oplossing maar hoe bevalt het scherm verder? Had je echt een woow gevoel? Ik ben echt aan het twijfelen welk scherm ik nu moet nemen en als ik de pg279q neem dan wel bij een winkel waar retour sturen en vervanging makkelijk gaat.JinShepard schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:04:
Ik lijk trouwens een probleem te hebben met me Gsync, in windowed borderless blijft hij vaak vastzitten op 20-22 fps, erg vervelend, enige idee hoe dit te fixen?
Denk dat het dan coolblue gaat worden, maar nogmaals het aantal 2e kansjes van dat scherm op de site stelt mij niet gerust.
Voor 830euro verwacht ik iets perfects, IPS glow is niet aan te ontkomen maar gele vlekken/dode pixels, veel backlightbleed is voor mij een no-go
[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 23-06-2016 22:43 ]
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 23-06-2016 22:42 ]
Kwa exemplaar heb ik een goede gekregen, waarbij er geen gele vlekken zijn, hier en daar wel wit/blauw glow van de techniek maar gelukkig niet extreem.schumi1986 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:40:
[...]
Ik heb geen oplossing maar hoe bevalt het scherm verder? Had je echt een woow gevoel? Ik ben echt aan het twijfelen welk scherm ik nu moet nemen en als ik de pg279q neem dan wel bij een winkel waar retour sturen en vervanging makkelijk gaat.
Denk dat het dan coolblue gaat worden, maar nogmaals het aantal 2e kansjes van dat scherm op de site stelt mij niet gerust.
Voor 830euro verwacht ik iets perfects, IPS glow is niet aan te ontkomen maar gele vlekken/dode pixels, veel backlightbleed is voor mij een no-go
Zwart is alleen nooit echt zwart, dit omdat er altijd een beetje een witte waas over zit, licht reflecteert op het scherm waardoor het zo is denk ik, maar de andere kleuren zijn prachtig en zijn de negatieve kanten niet genoeg om het niet te doen, alleen zeg ik het nog een keer, voor mij was het 3x deze scherm, je moet geluk hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door JinShepard op 24-06-2016 11:35 ]
Er is IPS glow maar naar kleur kwaliteit komt deze aardig in de buurt van mijn Apple Thunderbolt display die ik tot kort had.
Heb ze nog enkele dagen samen kunnen testen en met gelijke wallpapers is het verschil moeilijk op te merken.
Precies hetzelfde hier; deze monitor met G-Sync heeft TW3 zo veel fijner gemaakt om te spelen. Leuk om te lezen. Voorheen moest ik best wat settings terugschalen om 1080p 60 fps v-synced (buiten Novigrad) vast te houden. Plus de input lag ongetwijfeld.Japser schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:58:
Mijn exemplaar, besteld bij 4Launch, is prima. Ja dr is IPS glow maar voor mij niet storend. Geen dode pixels of andere gebreken in de periode dat ik em nu gebruik. Veel The Witcher 3 gespeeld en vergeleken met wat ik had is deze monitor zoveel beter. Alles loopt prima op 1440p icm een GTX970 / 2500k. Al die kleuren in de B&W dlc spatten dr vanaf.
Nu speel ik op ultra en 1440p en voel ik vrijwel niet dat ik gemiddeld op zo'n 45 fps speel. Heerlijk soepel!! gtx 970 / i5 4690k
Ik ben zo blij dat ik in plaats van een Vive voor deze monitor ben gegaan. Een veel waardevollere upgrade in bijna alle games.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik ben namelijk op zoek naar een mooi 1440p g-sync scherm, maar kwam na wat filmpjes erachter dat PG279Q misschien te "diep" is voor op mijn bureau. Mijn bureau is namelijk niet zo heel diep, en mijn huidige scherm (een 24" schermpje dat niet zo doep is) staat met de voet tegen de muur erachter. Ik ben wel bang dat met zo'n PG279Q het scherm te "dichtbij" komt er ik er praktisch met mijn neus bovenop ga zitten (dat er dus niet genoeg ruimte is op mijn bureau).

Summary is dat ie bijna de gehele diepte nodig heeft. Ik vraag me overigens wel af wat voor bureau je hebt, want een diepte van nog geen 24cm is eigenlijk gewoon niet veel.
[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 27-06-2016 09:50 ]
Bedankt.Paprika schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:47:
Gezien de totale diepte 237.9mm is en de diepte zonder voet 65.98mm zou je het zelf kunnen uitrekenen op basis van de onderstaande foto...
[afbeelding]
Summary is dat ie bijna de gehele diepte nodig heeft. Ik vraag me overigens wel af wat voor bureau je hebt, want een diepte van nog geen 24cm is eigenlijk gewoon niet veel.
Ook lijkt het van de afbeelding een beetje lastig uit te rekenen hoe het precies zit. Maar goed, het ziet eruit alsof het inderdaad wel ongeveer de complete diepte van zo'n 23-24 cm is, dus ik zal eens opmeten of dat op mijn bureau past (ik hoop het wel).
Voor de users die zijn overgestapt op een G-sync Asus monitor, merkt je dat nu zoveel dat het de prijs rechtvaardigt achteraf bekeken?
Resolutie en beeldkwaliteit even buiten beschouwing gelaten, puur G-sync in ogenshouw nemen.Krijg het idee dat alleen G-sync de monitor zo duur maakt en sta voor lastige keuze:P
bij voorbaat dank!
JA! VolmondigJuke! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:53:
offtopic:
Voor de users die zijn overgestapt op een G-sync Asus monitor, merkt je dat nu zoveel dat het de prijs rechtvaardigt achteraf bekeken?
Resolutie en beeldkwaliteit even buiten beschouwing gelaten, puur G-sync in ogenshouw nemen.Krijg het idee dat alleen G-sync de monitor zo duur maakt en sta voor lastige keuze:P
bij voorbaat dank!
ik vind de combi van G-sync in combinatie met een snelle refresh echt zo lekker. Ik wil echt nooit weer anders (of het moet al free-sync worden maar goed dat is ongeveer hetzelfde).
de features zijn zo goed merkbaar en lekker..
als je nu bijvoorbeeld denkt: ik heb 500 over voor ene nieuw scherm, dan zou ik, maar goed kan niet in iemand zn portemonee kijken, zeggen, spaar nog ff 1 of 2 maandjes door en haal een g-sync variant.
Maar ja, ik vind het de prijs zeker waard. Je moet ook bedenken dat je de monitor jaren gaat gebruiken (als het goed is), het is niet zoals een videokaart die je om de zoveel tijd upgrade. Voor mij geld dit alleen voor de PG279Q en PG348Q. De PG278Q was het achteraf gezien niet waard, aangezien ik al snel ging upgraden naar de PG279Q.
Wordt dus toch nog maandje extra sparen ^^
Klopt! Als ik nu moest kiezen zou ik ook voor de 279 gaan. maarja, die was er toen nog niet en ik was niet van plan om zo snel mn 278 te vervangen voor de 279 (lees: mijn vrouw zou me kapot maken als ik dat voor zou stellenAvioto schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:14:
Niet alleen de G-sync module maakt het zo duur, ook de RoG naam helaas.
Maar ja, ik vind het de prijs zeker waard. Je moet ook bedenken dat je de monitor jaren gaat gebruiken (als het goed is), het is niet zoals een videokaart die je om de zoveel tijd upgrade. Voor mij geld dit alleen voor de PG279Q en PG348Q. De PG278Q was het achteraf gezien niet waard, aangezien ik al snel ging upgraden naar de PG279Q.
Maar de techniek zelf is het geld zeker waard.
Ja: G-Sync is een absoluut godsgeschenk dat ik iedere Tweaker toewens. Het klopt dat je een premium van 150-200 euro (?) betaalt ervoor. Ik heb er geen spijt van, zie bijvoorbeeld mijn opmerking over The Witcher 3 enkele posts terug. Je hebt geen V-Sync meer nodig (de bijbehorende input lag is ook verleden tijd), je hebt geen last meer van screen tearing, en je kunt langer met je gpu doen omdat lagere framerates minder hard opvallen.Juke! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:53:
offtopic:
bij voorbaat dank!
Ik weet niet zeker of Freesync dezelfde functionaliteiten biedt (volgens mij niet), maar vergeet iig niet dat je ook adaptieve refresh rate op een AMD gpu kunt krijgen.
Enige nadeel is dat niet alle games variabele of unlocked framerates ondersteunen, daar zul je je ineens aan gaan irriteren (1st world problems). Schandalig!!

[ Voor 29% gewijzigd door Arrahant op 27-06-2016 16:07 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Als dat te dichtbij is, zit ik er nu toch wel sterk aan te denken om de Dell S2716DG aan te schaffen, want hoewel geen IPS, is de diepte daarvan véél minder (ook omdat die ook schuin afloopt, zie ook deze afbeelding).
Klinkt als een beetje dichtbij, voor een 27" scherm. Maar als jij zegt dat dat geen probleem is, dan vertrouw ik erop dat mijn vermoeden verkeerd is. Dus ik denk dat ik het dan maar gewoon ga proberen. Thanks.Avioto schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:54:
Ik zit ook op 50 cm, wat zou daar mis mee zijn?
Ik kan je wel aanbevelen om de helderheid omlaag te gooien, die staat standaard wel heel hoog vind ik.
Verwijderd
Ik ben binnenkort van plan een ROG SWIFT PG279Q te bestellen. Hebben jullie nog enig advies met betrekking tot de retailers, waar kan ik dit product het beste kopen? Ik zie in de Pricewatch dat 4launch de goedkoopste optie is, alleen maak ik mij nog enigszins zorgen over de mogelijke Q.C. issues van het paneel en hoe zij hiermee omgaan.
Zou het niet mogelijk zijn om mijn paneel bij bijvoorbeeld een pixel defect te retourneren onder wet verkoop op afstand?
Alvast bedankt!
maar heb afgesproken eerst even af te wachten op mijn 1070, en een andere displayport kabel te gebruiken
als het hierna nog steeds voorkomt krijg ik gewoon een nieuwe
(had al wel soortgelijke problemen met een 970 en mini displayport kabel, maar dit is enorm verminderd met een 680 en normale DP kabel)
3900X @ 4.4Ghz
Ik heb hem sinds augustus 2014 en geen enkel probleem mee gehad.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ziet er aardig lang uit: https://www.pcper.com/files/review/2015-10-21/IMG_3644.JPG
[ Voor 18% gewijzigd door Rainbow op 29-06-2016 12:16 ]
Even opgemeten. Hij is 1,75m lang.Rainbow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:11:
Nog maar eens in de categorie rare vragen dan, weet iemand hoe lang de USB kabel is die bij de PG279Q geleverd wordt? Dan weet ik of ik er eventueel een langer kabeltje bij moet bestellen.
Ziet er aardig lang uit: https://www.pcper.com/files/review/2015-10-21/IMG_3644.JPG
Als je zover bent mag je mij een aanbieding doen, ben wel geintereseerd.salutem schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:40:
Mocht iemand interesse hebben ik zet binnenkort mijn Asus ROG Swift PG278Q te koop ivm vervanging door de PG348Q)
Ik heb hem sinds augustus 2014 en geen enkel probleem mee gehad.
Op YouTube staan toch van die pixel fixers van 30min, heb ooit eens gelezen dat daarmee soms stuck pixels hersteld kunnen wordenYonix schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:15:
Vanavond heb ik een 'dead/stuck pixel' ontdekt op mijn Asus ROG Swift PG278Q.
[afbeelding]
Het valt niet heel erg op, maar nu ik weet dat hij er zit vind ik het niet fijn. Iemand enig idee of hier nog iets tegen te doen is?
Ik zal eerst wat foto's maken van de eventuele back light bleeding.AlexP36 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:35:
[...]
Als je zover bent mag je mij een aanbieding doen, ben wel geintereseerd.
Elke geïnteresseerde wil dat als eerste zien
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Videoclipjes van een paar seconden werkt beter; foto's overdrijven het effect enorm.salutem schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:07:
[...]
Ik zal eerst wat foto's maken van de eventuele back light bleeding.
Elke geïnteresseerde wil dat als eerste zien
Ook eens geprobeerd maar had bij mij niet geholpen.schumi1986 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:21:
[...]
Op YouTube staan toch van die pixel fixers van 30min, heb ooit eens gelezen dat daarmee soms stuck pixels hersteld kunnen worden
Is een 1080p 144hz Freesync versie met ''new gen'' TN paneel 1ms en dezelfde afwerking als de dure versies en ''slechts'' 350 euro.
Vind em alleen slecht op stock hoewel de introductie video van Asus UK al 2 maanden oud is.
Living the dream...

HAHAHAHA, nee dus.

Tja...
Edit 6 juli:
2 nieuwe monitoren mogen ophalen....

Gaat wel even duren zo.
[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 06-07-2016 10:51 ]
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen een 2K of 4K monitor. Wat zouden jullie doen? Gaat 2K nog wel even mee of beter nu al investeren in een 4K?
Stay hungry, stay foolish!
Ga je een race-rig maken?Paprika schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:42:
Excuses voor de noise op de foto's. Ik ga echter geen nieuwe foto's maken, want het probleem mogen duidelijk zijn...
Living the dream...
[afbeelding]
HAHAHAHA, nee dus.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja...
Edit 6 juli:
2 nieuwe monitoren mogen ophalen....
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaat wel even duren zo.
Zou heel graag een pg279q maar ik heb echt geen zin in het terug sturen van schermen

Haha nee.schumi1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:20:
[...]
Ga je een race-rig maken?![]()
Zou heel graag een pg279q maar ik heb echt geen zin in het terug sturen van schermen
Ik heb gevraagd of ze nu een paar Acers kunnen sturen. Eens zien of ik daarmee meer geluk heb...
Ik wist wel dat ASUS' QA niet je van het is, maar dat is ronduit belachelijk. Voor €800 verwacht ik beter dan dat.
Klopt, ik heb mezelf beloofd niet voor minder te gaan dan een exemplaar waar ik oprecht blij mee ben.Werelds schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:30:
Holy shit Vipeax.
Ik wist wel dat ASUS' QA niet je van het is, maar dat is ronduit belachelijk. Voor €800 verwacht ik beter dan dat.
Zie ook Paprika in "Verschil paneel Dell UP2516D en U2515H?". Ook van Dell Ultrasharps uit de professional series verwacht ik alleen een kleine blauwe gloed....
Mijn RMA klacht is dan ook iets wat zwart moet voorstellen meer lijkt op een cornfield met blauwe lucht etc

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 06-07-2016 17:39 ]
Ik zie weer een hoop Tweedekansjes aankomenPaprika schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:25:
[...]
Haha nee.Ik ga eventuele goede exemplaren waarschijnlijk doorverkopen. Ik ben nu teruggevallen op Coolblue. Voor mij kortbij en ze doen dusver erg makkelijk met het retourneren (voor middernacht een RMA aanvragen zorgt ervoor dat ik de volgende ochtend ze kan omruilen, 10 minuten rijden met de auto naar het filiaal voor mij).
Ik heb gevraagd of ze nu een paar Acers kunnen sturen. Eens zien of ik daarmee meer geluk heb...
Tijdje geleden twijfelde ik over een pg279q Tweedekansje een geroutineerd exemplaar voor 710 die geen schade had, maar er stonden 4 exemplaren op, bedacht me dat het vast allemaal exemplaren zijn met extreme backlight bleed zouden zijn.
Ergens wel dikke naai van coolblue dat ze dat er niet bij zetten, alleen in geval van beschadigingen of dode pixels vermelden ze het
Als ik een meer dan 1 goede heb wil ik het je best laten weten...schumi1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:38:
[...]
Ik zie weer een hoop Tweedekansjes aankomen
Ja, ik zag het ook, maar daar heb ik nog minder interesse in. Die wat ik heb gehad zijn wel wat minder van nieuw te onderscheiden overigens. De monitor is letterlijk alleen buiten de doos geweest in de tijd dat het mij kost om hem op te tillen, DP-kabel en power-kabel in te pluggen, een zwart plaatje full-screen te draaien en hem weer in te pakken. Alle accessoires zijn dan ook volledig intact en geen enkel zakje ofzo is geopend.schumi1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:38:
[...]
Tijdje geleden twijfelde ik over een pg279q Tweedekansje een geroutineerd exemplaar voor 710 die geen schade had, maar er stonden 4 exemplaren op, bedacht me dat het vast allemaal exemplaren zijn met extreme backlight bleed zouden zijn.
[ Voor 62% gewijzigd door Paprika op 06-07-2016 17:49 ]
Paprika schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:37:
[...]
Klopt, ik heb mezelf beloofd niet voor minder te gaan dan een exemplaar waar ik oprecht blij mee ben.
Zie ook Paprika in "Verschil paneel Dell UP2516D en U2515H?". Ook van Dell Ultrasharps uit de professional series verwacht ik alleen een kleine blauwe gloed....
Mijn RMA klacht is dan ook iets wat zwart moet voorstellen meer lijkt op een cornfield met blauwe lucht etc.
[afbeelding]

Ik vraag me af hoevelen dit accepteren, vast te veel. Jaren geleden zag je het al aan de €500 TN "gaming" monitoren, die waren net zo erg. Het is jammer dat Eizo met de trend (prijs premium voor "gaming") mee is gegaan met de FS2735, anders had ik die al lang besteld. Ik heb wel geluk gehad met mijn FG2421 (paneel is echt foutloos en ik ben verliefd geworden op het VA contrast
http://www.overclock.net/t/1591148/eizo-fs2735Werelds schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:48:
[...]
Het is jammer dat Eizo met de trend (prijs premium voor "gaming") mee is gegaan met de FS2735, anders had ik die al lang besteld.
Lijkt ook niet veel beter trouwens?

Het kan trouwens wel (ja, daar rechts staat echt een Asus monitor)...

Ik hoop echt dat ik morgen wel een x de loterij win.
I demand a dark picture!Soeski schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:39:
[...]
Welke doel je dan zoal op? Ik speel zelf op een Asus PG279Q en dit bevalt prima, komt ook goed uit de recensies.
[ Voor 88% gewijzigd door Paprika op 06-07-2016 18:40 ]
Begint toch wel serieus hinderlijk te worden, soms wel 3x stekker uit stopcontact en x aantal keren rebooten voor ik beeld heb. Ik wou het testen met andere voeding, kan dat zonder problemen?
[ Voor 38% gewijzigd door Japser op 07-07-2016 09:03 ]
Nee, nog niet voorgehad.Japser schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:09:
Vraag mbt de PG279Q: hebben de eigenaren hier ook wel eens dat als je je pc opstart en dan de monitor aangaat hij in een soort van sleep toestand blijft?
(ik heb de "DisplayPort Deep Sleep" uitgezet)
Ik weet niet of het een faulty model was, maar ik had eerst de FG2421 geprobeerd en had die dezelfde dag nog in retour gestuurd..Werelds schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:48:
Ik vraag me af hoevelen dit accepteren, vast te veel. Jaren geleden zag je het al aan de €500 TN "gaming" monitoren, die waren net zo erg. Het is jammer dat Eizo met de trend (prijs premium voor "gaming") mee is gegaan met de FS2735, anders had ik die al lang besteld. Ik heb wel geluk gehad met mijn FG2421 (paneel is echt foutloos en ik ben verliefd geworden op het VA contrast), maar zelfs dan is de loterij bij deze lang niet zo erg; de slechtste gevallen zijn bij lange na niet zo slecht als ik hier bij jou zie
Slechte kleuren, slechte kijkhoeken (bij recht ervoor te zitten, zag ik overduidelijk de kleur veranderen aan de zijkant), anti-glare coating was veel te licht waardoor je enkel van dat zwart kon genieten wanneer het donker is..
Nee, dan heb ik persoonlijk veel liever wat IPS glow en bleed die je niet ziet tijdens gewoon gebruik met de brightness setting op een gekalibreerde stand (25 à 30%).
Jammer dat OLED er nog niet is.
[ Voor 63% gewijzigd door SmokingCrop op 06-07-2016 19:44 ]
Nee tuurlijk niet joh, zo veel mensen weten niet wat dat is.Paprika schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:51:
Ik ben ook wel verbaasd ja. Maar ik krijg ook de indruk dat veel mensen het verschil niet weten tussen bleeding en IPS glow...
Er zijn her en der wat langere threads (niet zo heel lang natuurlijk, €1000+ is toch iets te fors voor de meesten
Daar klopt iets niet. De kijkhoeken kunnen gewoon niet slecht zijn, het is en blijft VA. Die van mijn exemplaar zijn vrijwel identiek aan m'n FS2333 en m'n twee Ultrasharps (2311 en 2312HM).SmokingCrop schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:31:
Ik weet niet of het een faulty model was, maar ik had eerst de FG2421 geprobeerd en had die dezelfde dag nog in retour gestuurd..
Slechte kleuren, slechte kijkhoeken (bij recht ervoor te zitten), anti-glare coating was veel te licht waardoor je enkel van dat zwart kon genieten wanneer het donker is..
De coating kan ik me wel enigzins in vinden, er zit net iets te veel reflectie in waardoor je met donkere beelden inderdaad niet het volledige VA effect krijgt als je kamer niet helemaal donker is. Neemt niet weg dat het contrast alsnog belachelijk hoog is. Aan de andere kant is de coating op ASUS' monitors juist veel te agressief. Dell had dat ooit ook, die zijn het minder gaan doen. Je krijgt dan een beetje een "film grain" effect. Niet iedereen vind dat irritant, ik wel. De prettigste coating die ik ooit heb gehad was op m'n oude IBM Thinkpad, die had in 2004 al een mat IPS scherm (en aangedreven door een 9600 Pro

De kleuren zijn in elk geval bij mij ook in orde; althans, voor zover ik dat op het oog kan bepalen, ik heb geen colorimeter.
Glow zit ik niet mee. Bleed echter wel, vooral als het zo erg is als in Vipeax z'n foto's. Dat zie je ook op lage brightness nog. Zelfs op bijvoorbeeld T.net zie je dat dan in die grijze achtergrond hier.Nee, dan heb ik persoonlijk veel liever wat IPS glow en bleed die je niet ziet tijdens gewoon gebruik met de brightness setting op een gekalibreerde stand (25 à 30%).
Het grootste probleem dat ik met veel recente "gaming" monitors heb is echter de prijs. Wat BLB mag, maar niet in deze mate. Niet voor een product van €800. Het is net zoiets als Apple's monitors (pre-TB display; het TB display is wel in orde qua afstelling). Ze gebruikten exact dezelfde panelen als Dell voor hun Ultrasharp, echter snapte Apple toen nog geen donder van kleuren kalibreren. Eind resultaat is dat je meer betaalt voor hetzelfde speelgoed, maar dan slechter afgesteld. De hoge refresh rate mag (moet?) iets meer kosten, maar geen 60-80% als het ten koste van de andere eigenschappen gaat.
Vind ik tenminste
Dat is de enige oplossing voor al onze "problemen" jaJammer dat OLED er nog niet is.
Edit: begrijp me niet verkeerd trouwens, ik zal niemand hier scheef aankijken omdat ze een PG279Q aanschaffen en er vrede mee hebben. Dat is iedereen z'n goed recht en met name als je weet wat je koopt is het je eigen keuze.
Ik weet echter wat er mogelijk is voor die prijs en dan vind ik het ondermaats wat ASUS af durft te leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 06-07-2016 20:25 ]
Wat is trouwens een goede test om te zien of je exemplaar wel prima is? Persoonlijk ben ik niet zo "goed" met schermen, en als een scherm compleet verkeerd afgesteld zou zijn, of vrij erge bleed zou hebben, zou ik dat aanvankelijk misschien niet eens merken. Maar als ik dus €800 uitgeef voor een high-end scherm, dan wil ik wel dat die gewoon goed is haha.
Eh... ik heb dat ding uit de doos gehaald, aangesloten en ben gaan gamen. Nog nooit naar gekeken, dit. Als ik zo de foto's zie dan denk ik; sja. Die is wel wat ongelijkmatig verlicht inderdaadPaprika schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:51:
Ik ben ook wel verbaasd ja. Maar ik krijg ook de indruk dat veel mensen het verschil niet weten tussen bleeding en IPS glow...
[...]
I demand a dark picture!
Daar heb ik geen last van als ik aan het gamen ben of in Windows zit, Netflix kijk of whatever.
Wel heb ik gekeken met een testprogramma of ik dode (sub)pixels heb; dat zou ik erger vinden.
Wat heb je nu in de praktijk echt last van die bleeding? Ik snap je punt hoor, voor dat geld mag het "perfect" zijn, maar dat is denk ik geen enkel product meer. Dell, EIZO, Asus; allemaal hebben ze wel last van één of ander. Logisch ook, er zijn maar weinig fabrikanten (maar 3 in de wereld dacht ik?) die de IPS panelen echt maken; de rest koopt ze van hen in.
Mijn Philips 8601 Ambilight TV heeft het vast ook nog wel; 2500 euries. Nog nooit op gelet
Samenvattend; ben ik dus iemand die veel geld uitgeeft aan mooie spullen en er dan niet eens dat soort eisen aan stelt? Blijkbaar wel
Het gaat mij er om of het me benadeelt, en dat doet het niet. Ik geniet van de G-Sync, mooie kleuren, scherpte en hij is gekalibreerd met een Spider Pro. Ik game niet in het donker, dus de kalibratie is ook gedaan met daglicht en lamplicht als tegenlicht-bron. Die bleeding heeft voor mij persoonlijk dus absoluut geen invloed.
Desalniettemin; ik zal hem eens in het pikkedonker aanzetten met een zwarte achtergrond om te kijken hoe de mijne eruit ziet. Op de huidige brightness en op 100%. Als ik dat bij mijn Dell scherm doe weet ik dat deze een bak grijs licht geeft (niet zo erg als mijn Samsung TV in de slaapkamer trouwens, die is echt grijs ipv zwart).
Ik zou dus zeggen; laat je niet gek maken door de bleed. Horen van anderen dat het slecht is en niet kan is één, maar ga zelf kijken of je het scherm mooi vind en of je er last van hebt met kleuren, helderheid en het dus écht ervaart. Of heb je er alleen maar last van _omdat_ je het weet? Dat is bij de meeste mensen namelijk zo.Rainbow schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:14:
Na al deze discussies over panel kwaliteit, begin ik toch wel wat bang te worden voor mijn bestelling van een PG279Q. Zoals eerder gezegd, verwacht je voor die prijs toch wel een product dat gewoon goed is. Als die niet goed is en ik hem terug moet sturen, weet ik eigenlijk niet of ik dat wel een aantal keer wil herhalen totdat ik geluk heb in de quality lottery, of dat ik misschien gewoon een alternatief kies (misschien zelfs een TN panel...)
Wat is trouwens een goede test om te zien of je exemplaar wel prima is? Persoonlijk ben ik niet zo "goed" met schermen, en als een scherm compleet verkeerd afgesteld zou zijn, of vrij erge bleed zou hebben, zou ik dat aanvankelijk misschien niet eens merken. Maar als ik dus €800 uitgeef voor een high-end scherm, dan wil ik wel dat die gewoon goed is haha.
Als je mensen die geen olijven lusten niet vertelt dat het door het eten zit, merken ze het niet. Als je het daarna zegt lusten ze het ineens niet meer; dat effect zeg maar.
Edit:
Wow, de Acers doen het echt zoveel beter.
[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 07-07-2016 11:11 ]
Maar die hebben toch exact het zelfde panel?Paprika schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:19:
Ik zie bij het invullen van een RMA bij Coolblue (en die pagina is wit) gewoon vlekken.
Edit:
Die rode voet staat mij alleen echt niet aan..
Wat ik heb begrepen van de Acers, is dat de bouwkwaliteit echt dramatisch is, en het hele ding echt gammel, terwijl de Asus veel stugger is. Dus dat bij het geringste, de Acer gaat wiebelen. Ook is de bezel aan de onderkant echt dik en, in mijn ogen, lelijk (maar dat is subjectief natuurlijk). Als ik zo'n scherm 5-10 jaar ga gebruiken, zijn dat misschien toch wel belangrijkere criteria, want daar kan je 'em niet voor terugsturen en een nieuwe krijgen.Paprika schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:19:
Ik zie bij het invullen van een RMA bij Coolblue (en die pagina is wit) gewoon vlekken.
Edit:

https://i.imgur.com/CmcFWAn.jpg
https://i.imgur.com/kaORQMe.jpg
Het is lastig om hier een heldere foto van te maken met een telefoon. Met het blote oog zie je het echter gewoon heel goed op een witte achtergrond.

Die bovenste rand is er in het echt niet en zelf zie je dus helemaal geen bleeding, alleen een klein beetje IPS glow.
Ik ga toch maar aan ze vragen nog 2 maal de Asus te sturen en dan ga ik maar zo hard als ik kan duimen en anders geef ik het op.
[ Voor 57% gewijzigd door Paprika op 07-07-2016 11:39 ]
Gele/grijze vlekken op een witte achtergrond? Da's niet mooi nee, zeker niet als het echt opvalt en storend is. Dat heb ik wel bij goedkopere schermen gezien, maar is me thuis nog niet opgevallen. Ik ga er eens op letten.Paprika schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:19:
Edit:
Sturen ze niet gewoon steeds dezelfde modellen op? ;-)Paprika schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:27:
Ik ga toch maar aan ze vragen nog 2 maal de Asus te sturen en dan ga ik maar zo hard als ik kan duimen en anders geef ik het op.
Vind zo'n winkel dat trouwens prima, om je gewoon wat schermen op te sturen om even te bekijken welk de beste is? Kan me voorstellen dat zo'n winkel dat niet echt fijn vindt om zo maar even te doen. Gebruik je trouwens een "echte RMA" (als in, dat je aangeeft dat het product kapot is of niet naar behoren werkt), of de wettelijke 14 dagen bedenktijd (waarbij je ook gewoon producten kan terugsturen waar in principe niets mis mee is)?
Wat bedoel je trouwens met het opgeven? Gewoon accepteren dat je bleed/glow hebt, of gewoon totaal een ander scherm kiezen?
[ Voor 8% gewijzigd door Rainbow op 07-07-2016 11:52 ]
Ik vond overigens de voet van de PG279Q wel mooi, maar die gebruik ik niet omdat de schermen aan een Newstar D960D hangen. Wel weer jammer
Ik durf ook wel rustig te stellen dat je gewoon een beter exemplaar hebt hoor. Als ik bijvoorbeeld Metro opstart zijn de hoeken gewoon geel ipv grijs.Soeski schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:49:
[...]
Gele/grijze vlekken op een witte achtergrond? Da's niet mooi nee, zeker niet als het echt opvalt en storend is. Dat heb ik wel bij goedkopere schermen gezien, maar is me thuis nog niet opgevallen. Ik ga er eens op letten.
Dat is makkelijk te herkennen aan de plakband. Als die open is geweest wel, daarnaast weet ik alle serial numbers ook welRainbow schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:51:
[...]
Sturen ze niet gewoon steeds dezelfde modellen op? ;-)
Geen idee, het is een grote keten en de medewerkers van vanochtend leken nadat ik de foto's toonde het wel eens te zijn dat dit absurd is en een van de twee erkende het probleem zelfs (hij wist ervan).Rainbow schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:51:
[...]
Vind zo'n winkel dat trouwens prima, om je gewoon wat schermen op te sturen om even te bekijken welk de beste is? Kan me voorstellen dat zo'n winkel dat niet echt fijn vindt om zo maar even te doen. Gebruik je trouwens een "echte RMA" (als in, dat je aangeeft dat het product kapot is of niet naar behoren werkt), of de wettelijke 14 dagen bedenktijd (waarbij je ook gewoon producten kan terugsturen waar in principe niets mis mee is)?
Als er 1 bij zit waarbij ik bij normaal gebruik niets zie ga ik hem houden, en anders ga ik maar wachten tot de vele alternatieven er zijn die aangekondigd zijn geweest de laatste paar maanden.Rainbow schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:51:
[...]
Wat bedoel je trouwens met het opgeven? Gewoon accepteren dat je bleed/glow hebt, of gewoon totaal een ander scherm kiezen?
Klopt, Asus zelf stelt dat het probleem niet bestaat en mensen die hem naar Asus sturen moeten de kosten betalen van een foutieve RMA.Soeski schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:54:
Ik denk dat een echte RMA in dat geval lastig is. Wie bepaalt namelijk welke mate van bleeding er "mag" zijn? Dat is nogal subjectief. Tenzij de fabrikant stelt dat dat er GEEN bleeding is op hun scherm natuurlijk, maar dat zal niet zo stellig gebracht worden.
Ik vond overigens de voet van de PG279Q wel mooi, maar die gebruik ik niet omdat de schermen aan een Newstar D960D hangen. Wel weer jammer
Bedankt hè!
[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 07-07-2016 12:09 ]
Zoiets bedoelde ik ook wel. Op zich had ik nooit last van de kleuren van mijn TN paneeltje. Maar toen ik er echt op ging letten, en een IPS scherm van een collega had gezien, begon ik mij opeens toch wel echt te storen aan de kwaliteit van het paneel, de kleuren, en vooral de kijkhoek... ignorance is bliss, maar als je het eenmaal weet, krijg je het ook weer niet uit je hoofd.Soeski schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:09:
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt in ieder geval; ik twijfel nu om juist wél te gaan kijken of niet. Straks ga ik het ook zien en heb ik er ineens last van
Bedankt hè!
Overigens, wat de winkel betreft: ze krijgen wel een echte jackpot review van me, want die hebben ze wel verdiend
Klopt, ik heb altijd op drie Samsung 2443BWs gespeeld. Toen vroeg een vriend van mij om wat componenten bij elkaar te scharen voor een nieuwe pc, waaronder die monitor en als je dan eenmaal achter 165Hz met IPS hebt gezeten is een 60Hz TN ...Rainbow schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:11:
[...]
Zoiets bedoelde ik ook wel. Op zich had ik nooit last van de kleuren van mijn TN paneeltje. Maar toen ik er echt op ging letten, en een IPS scherm van een collega had gezien, begon ik mij opeens toch wel echt te storen aan de kwaliteit van het paneel, de kleuren, en vooral de kijkhoek... ignorance is bliss, maar als je het eenmaal weet, krijg je het ook weer niet uit je hoofd.

[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 07-07-2016 12:15 ]
Misschien een tip voor andere hoewel het misschien moeilijk is iemand te vinden die zijn scherm wil verkopen want als je eenmaal een goed exemplaar hebt wil je niet meer anders
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Als ik een Asus ontvang die er uitziet als die Acer foto
[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 07-07-2016 12:20 ]
ik baal er altijd ontzettend van als ik een hi-end product koop wat uit de doos al niet goed werkt/beschadigd is, soms kan ik mij erbij neerleggen als iets uit het zicht komt te staan, maar een op de markt gezet als hi-end gaming beeldscherm hoort gewoon perfect te zijn, en ik sta dan ook volledig achter de hoge kwaliteitscontrole van vipeax, en daarbij is het ERG netjes van coolblue dat ze daar aan mee werken
Klopt, je mikt op de enthusiast markt met je product en dan gooi je eigenlijk met stront naar je klanten... Het is een prachtig product en ik geniet er echt van om mee te gamen, maar het is net als met alle producten: als je met premium adverteert verwacht je ook premium kwaliteit.schumi1986 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:41:
Asus heeft in dit geval wel een hoop stront in hun ogen, als er zoveel schermen RMA komen zou je toch wel een oplossing bedenken, aangezien modellen van maart nog steeds flinke bleed hebben voorspeld dit weinig goeds voor in de toekomst.
ik baal er altijd ontzettend van als ik een hi-end product koop wat uit de doos al niet goed werkt/beschadigd is, soms kan ik mij erbij neerleggen als iets uit het zicht komt te staan, maar een op de markt gezet als hi-end gaming beeldscherm hoort gewoon perfect te zijn, en ik sta dan ook volledig achter de hoge kwaliteitscontrole van vipeax, en daarbij is het ERG netjes van coolblue dat ze daar aan mee werken
Zeker stof in je scherm wat dus al bij de assemblage fout gaat kan gewoon echt niet...
AlexP36 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:53:
alleen een TN paneel
Daarom dus nietAlexP36 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:53:
Waarom geen dell s2716dg ? Heeft dezelfde opties als de asus alleen een TN paneel en is goedkoper.
Je ziet duidelijke schakeringen in kleur, zelf als je er rechtvoor zit..
leuke test daarvoor: http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
De tekst "lagom" mag je maar nauwelijks zien. (scroll beetje naar beneden en F11 voor fullscreen)
[ Voor 36% gewijzigd door SmokingCrop op 07-07-2016 16:29 ]
Zoek het IPS scherm (met shitty bleeding aan de randen)?SmokingCrop schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:27:
De kleuren van een TN paneel zijn gewoon al niet goed. Die kijkhoeken maken het alleen maar erger.
Je ziet duidelijke schakeringen in kleur, zelf als je er rechtvoor zit..
leuke test daarvoor: http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
De tekst "lagom" mag je maar nauwelijks zien. (scroll beetje naar beneden en F11 voor fullscreen)

Niets mis mee, ga hem toch is proberen denk ik via coolblue.
Er is ook niets mis mee, het is alleen geen IPS schermAlexP36 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:46:
[video]
Niets mis mee, ga hem toch is proberen denk ik via coolblue.
Check hier:RBN026 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:02:
Gister mijn ROG SWIFT PG278Q in ontvangst mogen nemen. Ik heb ergens gelezen dat je iets van een profiel kan downloaden waardoor de kleurweergave beter wordt. Iemand hier ervaring mee?
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg278q.htm
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm
Kan je wel e.e.a. vinden, heb het zelf gedaan voor mn PG279Q. Werkt allemaal prima en simpel.
Zie ook http://imgur.com/a/jWO59
Vreemd dus dat ze bij Acer veel minder bleed hebben (en dus een betere bevestiging), maar hun stand is dan weer waardeloos.
[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 11-07-2016 15:27 ]
Het is simpel, koop die nieuwe Dell UP3017Q - 30" 120 Hz 4K 0,1ms OLED monitorPaprika schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:23:
Nee... De 2 laatste monitoren hebben ook "duidelijk zichtbaar lekkende" plekken (net zoals dit exemplaar). Ik ga beide vandaag terugbrengen naar Coolblue en mijn geld terugvragen. De Afuture bestelling gaat ook op de post, voor zowel de bleed als 2 dode pixels, maar dan in de vorm van een RMA.
Zie ook http://imgur.com/a/jWO59. Zo zijn al mijn exemplaren geweest dusver. Je kunt op de plekken met hevige bleeding ook echt de bezel indrukken, waarbij je kunt voelen dat ie niet eens goed aansluit.
Vreemd dus dat ze bij Acer veel minder bleed hebben (en dus een betere bevestiging), maar hun stand is dan weer waardeloos.

van 5000 euro

http://gaming.viewsonic.com/XG2703/
http://aoc-europe.com/en/products/ag271qg
[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 11-07-2016 15:56 ]
Voor mijn beeldvorming, wat is de M1 tot en met de M19E? Waar staat dit voor?Paprika schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:23:
Nee... De 2 laatste monitoren hebben ook "duidelijk zichtbaar lekkende" plekken (net zoals dit exemplaar). Ik ga beide vandaag terugbrengen naar Coolblue en mijn geld terugvragen. De Afuture bestelling gaat ook op de post, voor zowel de bleed als 2 dode pixels, maar dan in de vorm van een RMA.
Zie ook http://imgur.com/a/jWO59. Zo zijn al mijn exemplaren geweest dusver. Je kunt op de plekken met hevige bleeding ook echt de bezel indrukken, waarbij je kunt voelen dat ie niet eens goed aansluit.
Acer gebruikt tevens een nieuwer panel dan Asus...
[ Voor 70% gewijzigd door Paprika op 11-07-2016 18:27 ]
(sorry voor de rant, maar beetje gefrustreerd op het moment,... met mijn nieuwe PC gaat het ook al niet zo goed haha).
Kunnen ze trouwens bij Coolblue (en/of andere webshops) niet gewoon die doos openmaken, het scherm even controleren, en alleen opsturen als die in orde is? Lijkt mij voor hun ook wel een stuk fijner, dan steeds een nieuwe op te moeten sturen en dan door zo'n RMA proces heen te gaan...
[ Voor 16% gewijzigd door Rainbow op 11-07-2016 20:21 ]