Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:50
Tja, helaas zullen ze dat niet doen. :p Verder zijn er genoeg schermen die ik niet zou willen terwijl ik weet dat vergelijkbare exemplaren elders wel gewoon gebruikt worden. Maar wie weet doen de twee merken die ik eerder noemde het wel gewoon beter :). Perfect is sowieso lastig door de gebruikte techniek.

En ja, niet fysiek kunnen ruilen is klote, want, ondanks dat ik afuture een goed bedrijf vind, zitten er al snel twee weken overheen van mijn melding tot het ontvangen van een nieuw exemplaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 11-07-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:01:
Tja, helaas zullen ze dat niet doen. :p Verder zijn er genoeg schermen die ik niet zou willen terwijl ik weet dat vergelijkbare exemplaren elders wel gewoon gebruikt worden. Maar wie weet doen de twee merken die ik eerder noemde het wel gewoon beter :). Perfect is sowieso lastig door de gebruikte techniek.

En ja, niet fysiek kunnen ruilen is klote, want, ondanks dat ik afuture een goed bedrijf vind, zitten er al snel twee weken overheen van mijn melding tot het ontvangen van een nieuw exemplaar.
Twee weken is wel echt extreem lang, waar gaat die tijd dan in zitten? Het lijkt me dat als je het op dag één aanmeldt en opstuurt, zij het op dag twee ontvangen en een nieuwe kunnen opsturen, en je op dag drie dus een nieuwe zou kunnen hebben. Als je nog één of twee dagen rekent voor afhandeling of inspectie aan hun kant, of rekening houdt met weekenden, zou ik niet denken dat het langer dan een week zou moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De realiteit is zo:
- ik maak melding van een RMA
- ik ontvang een reactie een dag later met de vraag om x, y, z te sturen
- ik reageer dezelfde dag met het gevraagde (bv foto's)
- ik krijg een maar vaak twee dagen later een reactie met goedkeuring en pakket informatie voor gratis verzending

Dan is er al bijna een week voorbij en met reizen voor m'n werk komt het zelden zo uit dat ik op dat moment thuis ben, maar laten we stellen dat ik die dag thuis ben en het pakketje de volgende dag verzonden wordt. Dan is ie bij hun op dag 6.

Op dag 7 krijg ik bevestiging van een defect en gezien zij de Asus nooit op voorraad hebben (zoals nu ook het geval is) gaan er dan 4 werkdagen voorbij van levering van de leverancier naar hun en dus nog een werkdag extra voor aflevering.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 11-07-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan..
De PG279Q was aantal weken geleden bij coolblue 755..

Wie denkt dat hij weer naar dat prijsniveau zal dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Ozbro89 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:27:

Dat waren alle teruggestuurde modellen van Vipeax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Soeski schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:28:
[...]

Dat waren alle teruggestuurde modellen van Vipeax :P
Hahahaha, nee het was echt de nieuwprijs geen tweede kans:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Zojust mijn PG279Q binnen gekregen.

Geen dode pixels en zover ik kan zien geen BLB of IPS glow.... zou ik dan de gelukkige zijn?

Update / aller eerst wat een verschil met de PG278Q had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. IK heb wel degelijk last van BLB, een heel klein beetje links onder in het scherm, totaal geen last van.

[ Voor 47% gewijzigd door CHKYBSTRD op 12-07-2016 15:30 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat klinkt als een goed exemplaar ja. Kijk maar maar mijn eerste foto... Dat was alle hoeken :/.
Ozbro89 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:27:

Misschien nu er dus wat meer concurrentie komt dat het weer gebeurt, maar 4Launch is toch ook prima op het moment?

[ Voor 66% gewijzigd door Paprika op 12-07-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Paprika schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:51:
Dat klinkt als een goed exemplaar ja. Kijk maar maar mijn eerste foto... Dat was alle hoeken :/.

[...]

Misschien nu er dus wat meer concurrentie komt dat het weer gebeurt, maar 4Launch is toch ook prima op het moment?
Is 4Luanch zo makkelijk als Coolblue met omruilen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hoeveel je mag ruilen geen idee, maar dell monitoren terugbrengen ging bij hun heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Als iemand nog interesse heeft overigens, ze hebben bij Overclockers.co.uk echt een flinke lading (10+) Palit GTX1080 GameRocks op voorraad: https://www.overclockers....phics-card-gx-03b-pl.html
£ 608 + verzendkosten zal uitkomen op ongeveer €750 schat ik.

Verkeerd topic. :X 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Rainbow op 12-07-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Vast wel iemand in een ander topic :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:51:
Vast wel iemand in een ander topic :p.
Oeps, te veel tabs open.... kwam in het verkeerde topic terecht. Mijn excuses! :F :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Tot heden nog zeer tevreden over PG279Q echt valt mij wel iets op aan de border/rand van de monitor. Als daarop druk (dus op het scherm, bij de rand) voel ik wat speling zitten. Is dit normaal bij een IPS scherm of is dit slechte productie?

[ Voor 7% gewijzigd door CHKYBSTRD op 14-07-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb ook in het donker wat kritischer gekeken naar mijn PG279Q. Is het scherm helemaal zwart als de monitor aan staat? Nee, maar je ziet een grotendeels gelijkmatige verlichting over het hele scherm, met een kleine toename in de 2 rechterhoeken (links niet). Ik houd het meer op glow dan bleeding en ben dus niet minder tevreden dan ik al was :)
Heb ook op Lagom even al die "tests" doorgelopen en ik kan eigenlijk geen rottigheid ontdekken. Wat er beschreven staat (goed = dit, fout = dat) is bij mij allemaal goed. Ik heb wel het scherm gekalibreerd met een Spider 4 Pro vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Soeski schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:37:
Ik heb ook in het donker wat kritischer gekeken naar mijn PG279Q. Is het scherm helemaal zwart als de monitor aan staat? Nee, maar je ziet een grotendeels gelijkmatige verlichting over het hele scherm, met een kleine toename in de 2 rechterhoeken (links niet). Ik houd het meer op glow dan bleeding en ben dus niet minder tevreden dan ik al was :)
Heb ook op Lagom even al die "tests" doorgelopen en ik kan eigenlijk geen rottigheid ontdekken. Wat er beschreven staat (goed = dit, fout = dat) is bij mij allemaal goed. Ik heb wel het scherm gekalibreerd met een Spider 4 Pro vooraf.
Lagom, test, mag ik vragen wat dat is? En als jij drukt op de rand op het scherm voel je dan ook beweging in het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
RBN026 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Lagom, test, mag ik vragen wat dat is? En als jij drukt op de rand op het scherm voel je dan ook beweging in het scherm?
http://www.lagom.nl/lcd-test/

Zo ver reikt mijn arm niet (+/- 25km haha) maar ik zal het proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Soeski schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:53:
[...]

http://www.lagom.nl/lcd-test/

Zo ver reikt mijn arm niet (+/- 25km haha) maar ik zal het proberen als ik thuis ben.
Niet? activate go go Gatchet Arms! Bedankt voor de link, ga ik vanavond even bekijken en laat maar even weten of je het scherm kunt indrukken. Ben erg benieuwd of dit hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als het goed is kun je hem alleen indrukken op de plaats waar je echt "lekkende" bleeding hebt. Ik zie dat dan ook wel als een productie fout. Alleen de grootte ervan bepaald of het te verdragen is of niet. Als ik je omschrijving zo lees is het gewoon een prima exemplaar en heb je de top 5-10% te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Paprika schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:41:
Als het goed is kun je hem alleen indrukken op de plaats waar je echt "lekkende" bleeding hebt. Ik zie dat dan ook wel als een productie fout. Alleen de grootte ervan bepaald of het te verdragen is of niet. Als ik je omschrijving zo lees is het gewoon een prima exemplaar en heb je de top 5-10% te pakken.
Nou dat dacht ik dus ook maar ik kan het vrijwel overal indrukken en heeft ook de zelfde speling/ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verplaatst de lek zich als je op die plek druk uitoefent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
Hmm.. ik heb nu dat als ik mn computer op start mn beeldscherm niet aangaat.
Ik moet hem echt even helemaal van het stroom halen en dan gaat hij weer aan.
Heel vaag en plotseling is dat gekomen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Paprika schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:28:
Over 2 uur ben ik thuis, dan zal ik dat even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Paprika schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:28:
Als ik op de randen druk dan verplaatst de lek zich idd. Krijg bijna het idee dat het scherm er niet echt goed opgeplakt is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
https://i.imgur.com/C6ZVVcy.jpg

Kun je je voorstellen dat ik dat dus overal kon doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Paprika schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:37:
https://i.imgur.com/C6ZVVcy.jpg

Kun je je voorstellen dat ik dat dus overal kon doen? :+
ja ellende he, zit nu ook te twijfelen of ik deze niet moet terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:47:
Hmm.. ik heb nu dat als ik mn computer op start mn beeldscherm niet aangaat.
Ik moet hem echt even helemaal van het stroom halen en dan gaat hij weer aan.
Heel vaag en plotseling is dat gekomen.
Iemand een idee?
Zelfde issue hier. Ook dat mijn monitor zelf aangaat terwijl hij uit stond. Dus mail naar support gedaan en gelezen dat hoogwaarschijnlijk aan de power adaptor lag. Dus RMA met als tekst dat ze een nieuwe adapter moeten sturen. Krijg ik gisteren een heel nieuw scherm waar natuurlijk geen adapter bij zit. Toevallig gisteren ook last van niet aangaan van scherm dus even toch het ander scherm er aan gehangen en jawel ook geen beeld. Tot ik volledig stroom eraf haal van de adapter en er weer op. Nu scherm maar weer terug sturen met een brief erbij dat ik alleen de adapter wil vervangen. Overigens het vervangende scherm is van aug. 2014 dus een refurbished scherm. (Wat ik niet had geaccepeerd ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:42:
[...]

Zelfde issue hier. Ook dat mijn monitor zelf aangaat terwijl hij uit stond. Dus mail naar support gedaan en gelezen dat hoogwaarschijnlijk aan de power adaptor lag. Dus RMA met als tekst dat ze een nieuwe adapter moeten sturen. Krijg ik gisteren een heel nieuw scherm waar natuurlijk geen adapter bij zit. Toevallig gisteren ook last van niet aangaan van scherm dus even toch het ander scherm er aan gehangen en jawel ook geen beeld. Tot ik volledig stroom eraf haal van de adapter en er weer op. Nu scherm maar weer terug sturen met een brief erbij dat ik alleen de adapter wil vervangen. Overigens het vervangende scherm is van aug. 2014 dus een refurbished scherm. (Wat ik niet had geaccepeerd ook)
Kloten voor jou dat je hetzelfde probleem hebt, handig voor mij :)
Maar heb je een RMA bij Asus zelf gedaan? of via de webshop?

En jij heb ook de 278?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:42:
[...]

Hoe kun je zien uit welk jaar je een scherm hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Staat op de achterkant aan de linkerkant. Maand een datum. Kleine sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Paprika schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:51:
Staat op de achterkant aan de linkerkant. Maand een datum. Kleine sticker.
Ga ik vanavond ff checken! Ik heb voor mezelf besloten mijn exemplaar terug te sturen. Ik neem hier geen genoegen mee voor een prijs van €800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik heb je nu verzuurd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Nee ben van mezelf al behoorlijk kritisch en helemaal door de slechte berichtgeving over dit specifieke product. Ik heb zelf ook het idee dat BLB erger is geworden de afgelopen dagen (kan ook zijn dat ik kritischer kijk) en wat mij het meeste stoort is dat het scherm er op sommige plekken vast zit en op veel plekken niet. Voor iets waar je 800 voor betaald vind ik dat echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:03
Haha zo gaat dat ja >:)

Je volgt een topic op tweakers na aanschaf product...

Ziet andermans problemen...

Ook al zijn jou deze problemen met jou exemplaar nog niet opgevallen, toch ga je kijken of deze er echt niet zijn....

Je komt erachter dat jou exemplaar er (minimaal) last van heeft, en zegt tegen jezelf " pfff ik heb geluk..De exemplaren van andere tweakers zijn veel erger"...

Telkens als je nu naar je product kijkt valt het op, je begint te twijfelen...

Paar dagen later gaat deze retour, bedankt lieve mede tweakers dat mijn product nu verziekt is :+

Heb besloten om dit scherm maar niet aan te schaffen, er zijn gewoon te weinig goede schermen

Misschien doorsparen voor de pg348q? Lees daar niet zoveel problemen over wel maar 100hz

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 15-07-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Haha, ja zoiets zal het zijn. Al blijft het vreemd, want de meeste problemen zijn nou ook weer niet zo lastig op te lossen... Een scherm bevestigen in een stoffige kamer, echt? De stofdeeltjes die mensen rapporteren (en de Andere bij mij dus hadden) zijn echt van die samengehoopte stofballen. Ik kan me niet eens voorstellen dat je dat in een assembly ruimte voor elektronica laat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb m'n PG279Q nog eens met foto getest en het lijkt mij dat de BLB verminderd is.
Scherm op 30% helderheid zoals ik hem altijd gebruik en op een afstandje om IPS glow niet te trekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wudFUjYOrDmLr2gllahEHOg0/medium.jpg
De foto's van toen lijk ik niet meer te hebben, maar het is wel verminderd.
Tijdens gewoon gebruik zie ik dat alleszins niet. Enkel natuurlijk de IPS Glow zoals bij alle IPS schermen bij donkere scenes/games.

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 15-07-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
schumi1986 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:07:
[...]

Haha zo gaat dat ja >:)

Je volgt een topic op tweakers na aanschaf product...

Ziet andermans problemen...

Ook al zijn jou deze problemen met jou exemplaar nog niet opgevallen, toch ga je kijken of deze er echt niet zijn....

Je komt erachter dat jou exemplaar er (minimaal) last van heeft, en zegt tegen jezelf " pfff ik heb geluk..De exemplaren van andere tweakers zijn veel erger"...

Telkens als je nu naar je product kijkt valt het op, je begint te twijfelen...

Paar dagen later gaat deze retour, bedankt lieve mede tweakers dat mijn product nu verziekt is :+

Heb besloten om dit scherm maar niet aan te schaffen, er zijn gewoon te weinig goede schermen

Misschien doorsparen voor de pg348q? Lees daar niet zoveel problemen over wel maar 100hz
8) haha ja dat speelt natuurlijk wel een rol, zalig zijn de onwetenden! Wat bij mij in eerste instantie opviel is het gigantische verschil van TN naar IPS. Helaas zakt zo'n "wow" factoor behoorlijk snel...en ga je toch ook de focus leggen op de wat mindere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SmokingCrop dat ziet er wel goed uit. Er is ook lichte bleed, maar dat is zo beperkt... is ie ook dead-pixel free?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:55:
SmokingCrop dat ziet er wel goed uit. Er is ook lichte bleed, maar dat is zo beperkt... is ie ook dead-pixel free?
Ik heb er nog geen gezien :)
Wel al paar keer dat ik dacht er iets mis was, maar dan was het telkens een stofje aan de buitenkant op het scherm zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ja dat is alleen al een irritatie opzich. Wanneer komt er een 165Hz IPS scherm met een negatief magnetisch veld die stof afstoot... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:57:
[...]

Kloten voor jou dat je hetzelfde probleem hebt, handig voor mij :)
Maar heb je een RMA bij Asus zelf gedaan? of via de webshop?

En jij heb ook de 278?
278Q idd ;) gewoon via ASUS RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:19:
[...]

278Q idd ;) gewoon via ASUS RMA.
Geweldig bedankt! heb een RMA aangemaakt bij Asus.
de TD vertelde me ook dat het een bekend probleem is van deze monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Nou ik heb ook eindelijk mijn PG279Q binnen. Ik moet zeggen dat ik best wel bang geworden was ondertussen, van alle verhalen. Maar van wat ik kan zien, valt het misschien wel mee bij mijn exemplaar. In het donker, met brightness op 100, zie ik in de rechter boven en onderhoeken wel een oranjekleurige gloed, die best wel goed zichtbaar is. Maar als ik de brightness op 20 zet (wat prima is), of gewoon het licht aan doe, dan zie ik ze totaal niet (ook niet bij een brightness van 100).

Ik weet nou niet of die hoekjes backlight bleed zijn, of IPS glow (en hoe ik het andere zou kunnen herkennen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Rainbow schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:59:
Nou ik heb ook eindelijk mijn PG279Q binnen. Ik moet zeggen dat ik best wel bang geworden was ondertussen, van alle verhalen. Maar van wat ik kan zien, valt het misschien wel mee bij mijn exemplaar. In het donker, met brightness op 100, zie ik in de rechter boven en onderhoeken wel een oranjekleurige gloed, die best wel goed zichtbaar is. Maar als ik de brightness op 20 zet (wat prima is), of gewoon het licht aan doe, dan zie ik ze totaal niet (ook niet bij een brightness van 100).

Ik weet nou niet of die hoekjes backlight bleed zijn, of IPS glow (en hoe ik het andere zou kunnen herkennen).
IPS glow wordt erger wanneer je er minder recht op kijkt.
Een goede manier om Bleed te zien is om een twee meter afstand te nemen en dan te kijken. Dan zie je die IPS glow niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:39:
[...]

IPS glow wordt erger wanneer je er minder recht op kijkt.
Een goede manier om Bleed te zien is om een twee meter afstand te nemen en dan te kijken. Dan zie je die IPS glow niet meer.
Bedankt. Ik zal het vanavond nog even beter bekijken, als het ook echt donker is. Mijn gordijnen laten nog best wat licht door.

Ik merk nu ook wel dat de standaard wel echt diep is, en ik, relatief aan mijn vorige monitor (een 25"), wel vrij dicht bij het scherm zit. Zo'n 60cm tussen het scherm en mijn ogen. Misschien is het gewoon iets waar ik nog aan moet wennen. Hoe ver zitten anderen van hun scherm af, ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Rainbow schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Bedankt. Ik zal het vanavond nog even beter bekijken, als het ook echt donker is. Mijn gordijnen laten nog best wat licht door.

Ik merk nu ook wel dat de standaard wel echt diep is, en ik, relatief aan mijn vorige monitor (een 25"), wel vrij dicht bij het scherm zit. Zo'n 60cm tussen het scherm en mijn ogen. Misschien is het gewoon iets waar ik nog aan moet wennen. Hoe ver zitten anderen van hun scherm af, ongeveer?
Kwestie van wennen, ik heb dit nu ook op een 50-60 cm.
FOV verhogen bij bepaalde games helpt ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:44:
[...]

Kwestie van wennen, ik heb dit nu ook op een 50-60 cm.
FOV verhogen bij bepaalde games helpt ook veel.
Nogmaals bedankt. Dan kijk ik het een tijdje aan.

Edit: ondertussen ruim een dag flink mee gegamed, en ik moet zeggen dat ik er al aan gewend ben (de afstand tot het scherm dus). In Fallout 4 moest ik wel even de FOV verhogen, want de standaard was wel echt naar op die afstand, maar na aanpassing was dat wel echt goed. Eigenlijk wel beter dan dat ik hiervoor had, want toen zat eigenlijk het scherm binnen mijn blikveld (dus zag je ook de rand, en de muur erachter), maar nu vult het scherm eigenlijk mijn blikveld, waardoor de ervaring veel beter is. Heb veel meer het gevoel dat ik er echt "in" zit.

Voor wat betreft backlight bleed, ik heb 's nachts in een volledig donkere kamer de brightness op vol gezet en op een paar meter afstand gekeken, en het was flink licht. Maar zoals ik al eerder aangaf, zodra ik de brightness lager zet en/of het licht in mijn kamer aan (of gewoon natuurlijk licht van buiten), dan merk ik er echt helemaal niets van.
Ook tijdens het kijken van een 4:3 serie, waarbij er zwarte randen links en rechts waren, had ik last van noch backlight bleed, noch IPS glow.
Ik weet zeker dat iemand anders (bijv. Vipeax haha) er wel wat op aan te merken zou hebben, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo.

Wat ik verder wel lastig vind, is de calibratie van de kleuren. Out of the box was die niet zo goed (bijv. de bovenbalk op Tweakers was echt erg roze), en ik ben zelf ook niet echt heel goed met het zien wat nou goede kleuren zijn. Verschillende sites geven verschillende aanbevelingen voor de beste instellingen (bijv. Tom's Hardware verschilt van TFT Central). Ik heb het nu ingesteld op een manier dat ik _denk_ dat het wel goed zit, maar zeker weten doe ik het niet.
Wat sowieso wel zo is, is dat de kleuren echt veel, _veel_ mooier zijn dan mijn vorige TN scherm (accuraat of niet), de spatten echt van het scherm af. En met de verbeterde inkijkhoek merk je dat ook wel echt gigantisch, wat een verschil zeg.

Ten slotte wil ik wel kwijt dat ik nog niet helemaal onder de indruk ben van G-sync en de hogere refresh rate. Er is wel een duidelijk verschil tussen mijn oude computer en nieuwe computer (omdat mijn oude computer 5 jaar oud was en regelmatig 40fps of minder haalde). Ik weet dan ook niet zeker of G-sync goed werkt in Fallout 4 (wat ik voornamelijk geprobeerd heb), omdat de G-sync indicator van de Nvidia control panel er niet verschijnt.
Maar ik heb nog geen tearing gemerkt, dus dat is in ieder geval positief.

Al met al ben ik wel blij met het scherm, maar of het de prijs echt waard is, ben ik nog niet uit. Ik heb geen spijt van de aankoop, maar ik heb wel het idee dat die gewoon goedkoper had kunnen/moeten zijn.

Edit2: oeps, beetje lang verhaal geworden. Misschien had ik er een productreview van moeten maken.. :D

[ Voor 84% gewijzigd door Rainbow op 18-07-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je kunt ook gewoon de FPS indicator van de monitor zelf aanzetten om de refreshrate van de monitor "live" te zien.

Afuture accepteerde de monitor niet voor een RMA (omdat Asus hem niet zou willen ruilen), maar kwam wel met het voorstel om het geld gewoon terug te storten, omdat de monitor in een prima staat was (goh, na er zoveel uit te pakken wist ik wel hoe ik ze als bijna ongerept kon behandelen :+). Nou, fijn dan doen we dat toch? :p Toen 1 laatste keer een bestelling bij 4Launch geplaatst en deze is eigenlijk prima. Geen bleeding, wel de typische "orange" glow in de rechter beneden hoek, maar die zie je niet bij het gamen. Er zit uiteraard wel weer een mankement in en dat is een stof vlekje (1 pixel dekkend) 10 pixels van de onderkant op ongeveer 1/6e van de breedte vanuit links gezien. Deze zie ik echter niet tijdens het gebruik, omdat je nooit zo laag kijkt (en bv bij Windows zie ik hem helemaal niet door de taalbalk).

Deze mag dan ook blijven :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Laatst online: 25-08 10:53
Rainbow schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:45:
[...]
...

Ten slotte wil ik wel kwijt dat ik nog niet helemaal onder de indruk ben van G-sync en de hogere refresh rate. Er is wel een duidelijk verschil tussen mijn oude computer en nieuwe computer (omdat mijn oude computer 5 jaar oud was en regelmatig 40fps of minder haalde). Ik weet dan ook niet zeker of G-sync goed werkt in Fallout 4 (wat ik voornamelijk geprobeerd heb), omdat de G-sync indicator van de Nvidia control panel er niet verschijnt.
Maar ik heb nog geen tearing gemerkt, dus dat is in ieder geval positief.
...
Fallout 4 is inderdaad geen goede game om het mee te testen omdat de framerate standaard gelocked is op maximaal 60 in die engine. Verzeker jezelf daarnaast ervan dat VSync helemaal uitstaat; VSync + GSync levert niks op.

Is er niet een game die je voorheen met VSync speelde en die wel unlocked framerates ondersteunt? Die zal nu veel meer responsive aanvoelen.
Of een game waarin je voorheen screen tearing met een unlocked framerate ervoer? Daarin zul je nu geen tearing meer zien.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.testufo.com/#t...&background=stars&pps=480

Deze link is alles wat je nodig zou moeten hebben om onder de indruk te zijn dat 165Hz wel degelijk merkbaar is. :p

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 18-07-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Nu online
Paprika schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:26:
Je kunt ook gewoon de FPS indicator van de monitor zelf aanzetten om de refreshrate van de monitor "live" te zien.

Afuture accepteerde de monitor niet voor een RMA (omdat Asus hem niet zou willen ruilen), maar kwam wel met het voorstel om het geld gewoon terug te storten, omdat de monitor in een prima staat was (goh, na er zoveel uit te pakken wist ik wel hoe ik ze als bijna ongerept kon behandelen :+). Nou, fijn dan doen we dat toch? :p Toen 1 laatste keer een bestelling bij 4Launch geplaatst en deze is eigenlijk prima. Geen bleeding, wel de typische "orange" glow in de rechter beneden hoek, maar die zie je niet bij het gamen. Er zit uiteraard wel weer een mankement in en dat is een stof vlekje (1 pixel dekkend) 10 pixels van de onderkant op ongeveer 1/6e van de breedte vanuit links gezien. Deze zie ik echter niet tijdens het gebruik, omdat je nooit zo laag kijkt (en bv bij Windows zie ik hem helemaal niet door de taalbalk).

Hahaha, eindelijk 8) en dan toch niet 100% tevreden... blijft toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memestache.com/2013/1/13/ac5f927ead32a2017f223a516e945af0.jpg

Maar nee, deze laat geen naar gevoel achter. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Volgens mij klopt daar vrij weinig aan. Ik had een benchmark gedaan in GTA V, en zowel GTA V zelf, als Fraps en Steam, gaven ongeveer 110 fps aan in een bepaalde scene. Ik had de G-sync indicator aangezet in de Nvidia Control Panel, en er stond duidelijk links op het scherm "G-SYNC ON". Maar de framecounter van het beeldscherm gaf doodleuk 165Hz aan...

Ik denk dat ik het verwarde met een andere game. Ik heb het nu weer getest met GTA V, en het scherm geeft netjes dezelfde FPS aan als Steam en Fraps.
Arrahant schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:51:
[...]
Fallout 4 is inderdaad geen goede game om het mee te testen omdat de framerate standaard gelocked is op maximaal 60 in die engine. Verzeker jezelf daarnaast ervan dat VSync helemaal uitstaat; VSync + GSync levert niks op.

Is er niet een game die je voorheen met VSync speelde en die wel unlocked framerates ondersteunt? Die zal nu veel meer responsive aanvoelen.
Of een game waarin je voorheen screen tearing met een unlocked framerate ervoer? Daarin zul je nu geen tearing meer zien.
Fallout 4 draaide op zo'n 90-110 fps (volgens de fps counters van Steam en Fraps), wat wel een beetje vreemd zou zijn als die op 60 gelocked zou zijn.
Het vreemde is dat als G-sync compleet uit zet, krijg ik in andere games met de G-sync indicator te zien dat G-sync uit staat. Als ik hem aanzet, zie ik "G-SYNC ON" staan. Echter in Fallout 4 zie ik geen van beiden (dus noch dat het aan staat, noch dat het uit staat). Ik merk verder geen tearing enzo.

Ik merk wel dat GTA V veel vloeiender is dan voorheen, maar die draaide dus op 40-50fps op mijn oude PC met 60Hz scherm, en daar was wel duidelijk tearing zichtbaar. En het is ook wel duidelijk dat het nu veel soepeler is. :)
Paprika schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:58:
http://www.testufo.com/#t...&background=stars&pps=480

Deze link is alles wat je nodig zou moeten hebben om onder de indruk te zijn dat 165Hz wel degelijk merkbaar is. :p
Tsja, kunstmatige voorbeelden doen het altijd goed, maar dat zegt natuurlijk vrij weinig over de "realiteit" (dus met echte games, waarbij er snelle bewegingen kunnen zijn, met erg verschillende beelden). Het is in een kunstmatig voorbeeld wel snel duidelijk dat soepeler soepeler is. Maar als je een game speelt met beelden die snel veranderen, of wellicht met slechte/choppy animations, merk je er al veel minder van. Ook als je frame time opeens maar ~2ms is (itt ~16ms) is het wellicht veel moeilijker om tearing uberhaupt waar te nemen (omdat een volgende frame snel genoeg de "corrupte" frame vervangt). Niet dat ik bedoel te zeggen dat het totaal geen voordeel heeft. Het is alleen een stuk minder merkbaar dan had ik had verwacht/gehoopt (hoewel mijn verwachtingen ook wel érg hoog waren, door de mensen die super lyrisch waren over G-sync bijvoorbeeld).

Heb je een foto hoe deze er nu uit ziet? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rainbow op 18-07-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tearing wordt inderdaad minder zichtbaar met een hogere FPS, maar niet alle games draaien op 165Hz. :p In shooters merk ik het verschil van een hogere frequentie het meeste, samen met het verslepen van vensters in Windows :+.

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XpHiGfg.png

En dit is uiteraard volledig overbelicht door de camera. Links beneden en rechtsboven zie ik zelf niet (en dat zag ik bij al die andere exemplaren dus wel, omdat het daar "behoorlijk" lekte). Rechtsbeneden zie je overigens wel, maar alleen op 100% zwart. Niet tijdens Metro bijvoorbeeld, terwijl de andere schermen dat dus allemaal wel hadden.

Links beneden zag ik dan ook pas na de foto te hebben gemaakt :+.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 18-07-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Paprika schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:39:
Tearing wordt inderdaad minder zichtbaar met een hogere FPS, maar niet alle games draaien op 165Hz. :p In shooters merk ik het verschil van een hogere frequentie het meeste, samen met het verslepen van vensters in Windows :+.

Foto:
[afbeelding]

En dit is uiteraard volledig overbelicht door de camera. Links beneden en rechtsboven zie ik zelf niet (en dat zag ik bij al die andere exemplaren dus wel, omdat het daar "behoorlijk" lekte). Rechtsbeneden zie je overigens wel, maar alleen op 100% zwart. Niet tijdens Metro bijvoorbeeld, terwijl de andere schermen dat dus allemaal wel hadden.
Ziet er goed uit, welk productie datum heeft deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Maart 2016, zelfde maand als 6 andere die ik heb gezien dus :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Helaas, er valt geen pijl op te trekken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online

Foto:
[afbeelding]

Links beneden zag ik dan ook pas na de foto te hebben gemaakt :+.
Dat is met 100% brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
80? (factory). Ik draai normaal iets boven de 40.

[ Voor 100% gewijzigd door Paprika op 18-07-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:18:
80? (factory). Ik draai normaal iets boven de 40.
Is het het handigst om backlight bleed te checken op de factory brightness? Of maakt brightness eigenlijk niets uit, heeft het geen effect erop?

Nog even een correctie ten opzichte van wat ik eerder zei, het scherm geeft toch de goede FPS aan in GTA V, hetzelfde als Fraps en de game zelf. Ik denk dat ik dan in de war was met een andere game (Fallout 4 waarschijnlijk).

Ik had eerst getest op max settings, kreeg ik 50 fps, toen very high met wat AA naar beneden, 100 fps, en daarna alles op het laagst voor max fps (165 dus), om te kijken of ik een verschil zag. Ik wilde al helemaal gaan schrijven hier dat er iets mis is met mijn ogen of hersenen, omdat ik eigenlijk geen verschil kon zien. Vervolgens toch nog even een keer weer op max gezet, en de 50 fps, en toen zag ik opeens wél het verschil, dat het echt veel en veel minder soepel liep. Vrij raar eigenlijk, maar misschien toch zo'n situatie van je weet niet wat je mist. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
:+ en backlight bleed moet je gewoon checken op je eigen settings. Wat je niet ziet controleren voegt sowieso weinig toe :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
...
Het punt is vooral dat je dankzij G-Sync geen tearing meer hebt met een unlockled framerate, terwijl je geen VSync (inclusief input lag) meer hoeft te gebruiken om dezelfde tearing te elimineren. Of reageerde je op een ander punt en volg ik het ff niet?? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Arrahant op 19-07-2016 17:32 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Arrahant schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:31:
[...]

Het punt is vooral dat je dankzij G-Sync geen tearing meer hebt, en ook geen VSync. Of reageerde je op een ander punt en volg ik het ff niet?? 8)7
Maar als je een game speelt met beelden die snel veranderen, of wellicht met slechte/choppy animations, merk je er al veel minder van. Ook als je frame time opeens maar ~2ms is (itt ~16ms) is het wellicht veel moeilijker om tearing uberhaupt waar te nemen (omdat een volgende frame snel genoeg de "corrupte" frame vervangt). Niet dat ik bedoel te zeggen dat het totaal geen voordeel heeft. Het is alleen een stuk minder merkbaar dan had ik had verwacht/gehoopt (hoewel mijn verwachtingen ook wel érg hoog waren, door de mensen die super lyrisch waren over G-sync bijvoorbeeld).
Het gaat er dus om dat Rainbow de aanwezigheid van G-SYNC niet goed merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Paprika schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:33:
[...]

[...]

Het gaat er dus om dat Rainbow de aanwezigheid van G-SYNC niet goed merkt.
Ah... Ik snap!

The Witcher 3 was voor mij de grootste G-Sync eye opener na de aanschaf van de pg279q. Die speelde ik voorheen op 60 fps V-Sync on met meerdere settings (hairworks, foliage distance, etc) naar beneden geschroefd. Nu speel ik de game op 1440p met die effecten op max en voelt de game ondanks de lagere framerate (doorgaans 45 ish fps) een stuk beter.
Wellicht dat Rainbow een game voorheen met V-Sync moest spelen? Die game is dan als het goed is een geschikte game om het verschil in op te merken. The Witcher 3 of Arkham Knight bijv???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Ik heb hem uiteindelijk ook gekocht. Wat vinden jullie van mijn scherm? Ik heb hem op twee verschillende brightness getest.

Als het scherm helemaal donker is dan zie ik rechtsonder het meest.. het word minder naarmate ik dan meer naar rechts ga zitten, dus meer voor de vlek.

Brightness 30:
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/vw9urioyz/BLB_30.jpg

Brightness 80:
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/xd3qsfb2j/BLB_80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Ozbro89 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:28:
Ik heb hem uiteindelijk ook gekocht. Wat vinden jullie van mijn scherm?

...
Ik zou zeggen: acceptabel. Omdat de linkerkant wat weggedraaid is is die kant lastig oordelen. De rechterkant oogt prima. Net als mij heb jij volgens mij rechtsonderin de grootste blb zone (?). Reikt niet erg ver richting het midden though. Rechtsbovenin niet erg intens, wel relatief veel plekken waar licht doorheen komt.

Heb heb je vergelijkingsmateriaal (Arrahant in "ASUS PG279Q of de Acer XB271HU"); volgens mij is de jouwe een stuk beter dan de mijne!! Bekijk vooral de filmpjes die ik heb gepost. Hoewel het ogenschijnlijke verschil op de foto's ook aan de camera kan liggen!!

De beste test is een tijdje in het donker wat games spelen en film kijken en jezelf afvragen of je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Arrahant schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Ik zou zeggen: acceptabel. Omdat de linkerkant wat weggedraaid is is die kant lastig oordelen. De rechterkant oogt prima. Net als mij heb jij volgens mij rechtsonderin de grootste blb zone (?). Reikt niet erg ver richting het midden though. Rechtsbovenin niet erg intens, wel relatief veel plekken waar licht doorheen komt.

Heb heb je vergelijkingsmateriaal (Arrahant in "ASUS PG279Q of de Acer XB271HU"); volgens mij is de jouwe een stuk beter dan de mijne!! Bekijk vooral de filmpjes die ik heb gepost. Hoewel het ogenschijnlijke verschil op de foto's ook aan de camera kan liggen!!

De beste test is een tijdje in het donker wat games spelen en film kijken en jezelf afvragen of je er last van hebt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Valt mij op dat bijna alle schermen rechtsonder het meest last hebben van BLB..

Al met al ben ik zeer tevreden over het scherm. De kleuren, resolutie, het echte wow effect. Ik kom dan ook van een 1080p TN 23inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:52
Beste Tweakers, Ik ben aan het twijfelen tussen ASUS PG279Q en Acer XB271HU.
Ik ga waarschijnlijk allebei de monitoren bestellen en testen. Hebben jullie tips m.b.t. tools en methodes om het scherm te testen?

En ondertussen zitten we in juli, hebben nog steeds zoveel mensen last van problemen met de Asus (de Asus heeft mijn voorkeur vanwege het design en betere menu-indeling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Paink1ller schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:56:
Beste Tweakers, Ik ben aan het twijfelen tussen ASUS PG279Q en Acer XB271HU.
Ik ga waarschijnlijk allebei de monitoren bestellen en testen. Hebben jullie tips m.b.t. tools en methodes om het scherm te testen?

En ondertussen zitten we in juli, hebben nog steeds zoveel mensen last van problemen met de Asus (de Asus heeft mijn voorkeur vanwege het design en betere menu-indeling)?
Zie letterlijk mijn voorgaande post :>

Het Acer paneel over de beugels hangen is een precair rotklusje; zorg voor bescherming van het plastic op de achterkant van het paneel anders krijg je krassen. Bij de Asus is de boel voorgemonteerd wat dat betreft.

[ Voor 16% gewijzigd door Arrahant op 21-07-2016 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Arrahant schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:39:
[...]

Zie letterlijk mijn voorgaande post :>

Het Acer paneel over de beugels hangen is een precair rotklusje; zorg voor bescherming van het plastic op de achterkant van het paneel anders krijg je krassen. Bij de Asus is de boel voorgemonteerd wat dat betreft.
Of je doet het gewoon terwijl het scherm nog in de doos zit en dan is het heel makkelijk. De voet van de Acer is echter gewoon waardeloos instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Hallo allemaal,

Zojuist trotse eigenaar van een Asus ROG Swift PG279Q maar eigenlijk gelijk al een probleem (al ligt het denk ik niet aan het scherm zelf).

Ik krijg wel beeld via hdmi maar niet via DP. Ik heb een GTX 970 GIGABYTEG1 en op alle DP poorten krijg ik 'no signal'.

Ik vrees dat het met mijn BIOS versie te maken heeft, echter heb ik hier totaal geen kaas van gegeten. Iemand die mij kan helpen?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Heb je de input op DP gezet op je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Paprika schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:26:
Heb je de input op DP gezet op je monitor?
ja uiteraard :)

EDIT: Vraag mij niet hoe, maar nadat ik mijn GPU bios heb geflashed naar de laatste versie werkt het!

Nu mijn volgende vraag:

Mijn beeld lijkt niet helemaal fullscreen te zijn. Ik heb aan alle zijde een dunne zwarte rand (het beeld is dus niet helemaal gevuld.)

Dit blijkt normaal te zijn :F

[ Voor 72% gewijzigd door dannbla op 23-07-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb even een snel vraagje, ik ben al geruime tijd eigenaar van een pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart dus ik zat vandaag even in mijn display menu te kijken en zag de "Overdrive" functie, heb die altijd op Normal staan, wat is nu precies het verschil tussen Normal en Extreme? Wat is jullie ervaring met deze instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 12:34

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Jackson6 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:09:
Ik heb even een snel vraagje, ik ben al geruime tijd eigenaar van een pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart dus ik zat vandaag even in mijn display menu te kijken en zag de "Overdrive" functie, heb die altijd op Normal staan, wat is nu precies het verschil tussen Normal en Extreme? Wat is jullie ervaring met deze instelling?
Zie de overdrive sectie in deze review. :)

http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg278q.htm

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ah dankje! Ga ik dat eens even doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Mijn PG279Q ( of de hele series ) heeft rare problemen, tijdens laden bv wilt het scherm nog wel is flikkeren, alsof hij de default profiel van ICC aan uit aan uit aan uit zet.

Daarnaas al paar keer gehad dat links van mij scherm 1 pixel rij laat zien wat er in het midden van mijn scherm gebeurd (o.O)

En dan als toetje op de taart wilt hij ook nog wel eens games op 23 fps locken en moet de pc opnieuw gestart worden.

AL mijn google resultaten komen uit op hetzelfde, gsync. En dit voor 800 euro, ik weet het niet...

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Voor die pixel rij zou nog een firmware update moeten komen (maar die laten flashen kost je ook weer tijd). Eigenlijk is de makkelijkste oplossing om het weg te krijgen zorgen dat je refresh rate even aanpast. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

JinShepard schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:00:
Mijn PG279Q ( of de hele series ) heeft rare problemen, tijdens laden bv wilt het scherm nog wel is flikkeren, alsof hij de default profiel van ICC aan uit aan uit aan uit zet.

Daarnaas al paar keer gehad dat links van mij scherm 1 pixel rij laat zien wat er in het midden van mijn scherm gebeurd (o.O)

En dan als toetje op de taart wilt hij ook nog wel eens games op 23 fps locken en moet de pc opnieuw gestart worden.

AL mijn google resultaten komen uit op hetzelfde, gsync. En dit voor 800 euro, ik weet het niet...
Dat het laadscherm flikkert is logisch. Een laadbalk wordt dan altijd met beperkte fps weergegeven en je monitor past zich qua refresh daaraan aan. Het nadeel is alleen dat als de fps onder de 2 komt hij geforceerd gaat refreshen, wat zich uit in flikkeringen.

Dit is geen probleem maar een logisch gevolg van de technologie.

De pixel rij en 23fps lock zijn individuele problemen. Die 23 fps lock is mij een raadsel. Beide problemen heb ik zelf nog niet terug zien komen met alle g-sync monitors die ik onder handen heb gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 24-07-2016 11:23 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Het flikkeren gebeurd ook met update van addons in windows zelf voor WoW, gebeurd dan niet veel lijkt mij..

Tja, fijn dat jij er geen last van heb, helaas genoeg andere wel. gelukkig is het af en toe, zoals de mensen als mij het hebben ook zeggen.

Dit is mijn ervaring elk geval, take it or leave it :)

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

JinShepard schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:41:
Het flikkeren gebeurd ook met update van addons in windows zelf voor WoW, gebeurd dan niet veel lijkt mij..
Heb je g-sync ook aan staan bij windowed applicaties? Probeer dat eens uit te zetten en kijk of je het dan nog steeds hebt in Windows. Volgens mij moet het dan weg zijn.
Tja, fijn dat jij er geen last van heb, helaas genoeg andere wel. gelukkig is het af en toe, zoals de mensen als mij het hebben ook zeggen.

Dit is mijn ervaring elk geval, take it or leave it :)
Ik bedoelde het niet offensief!

Het verbaast me alleen een beetje. Zo'n 23 fps probleem klinkt heel erg als een software issue en je zou zeggen dat zoiets al eerder gedebugged zou moeten zijn.

Nou ja.. ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Blaat schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Heb je g-sync ook aan staan bij windowed applicaties? Probeer dat eens uit te zetten en kijk of je het dan nog steeds hebt in Windows. Volgens mij moet het dan weg zijn.

Ik bedoelde het niet offensief!
Nou ja.. ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.
Well het probleem is in Windowed mode en fullscreen mode, ik speel alleen altijd in borderless windowed mode, wat ik niet begrijp is waarom een restart van de pc het altijd fixed. (de 22-23 fps issue).

De pixel rij moet ik de monitor aan en uit zetten om te fixen, maar het zou niet moeten gebeuren lijkt me.

YouTube: Asus PG279Q Panel Issue

Alleen heb ik het links, https://rog.asus.com/foru...se-help-me-with-my-PG279Q als ik het zo lees heeft ACER het met firmware geupdate maar Asus nog niet of is die vna mij outdated.

Ik weet alleen mijn god niet hoe ik een monitor een firmware update moet geven :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Wie kan mij helpen? Ik had een langere DP 1.2 kabel besteld, zojuist ontvangen maar kabel werkt alleen op 24hz. Slechte kabel dus. Ik moet minimaal 2,5 meter hebben. Weet iemand een goede kabel?

EDIT zoiets? http://www.allekabels.nl/...-kabel-professioneel.html

Wat is eigenlijk het verschil tussen 19 en 20 pins ?

[ Voor 29% gewijzigd door dannbla op 24-07-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerbakeitje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 13:48
Zat te twijfelen tussen asus pg279q en de acer xb271hu, ben uiteindelijjk voor de xb271hu gegaan. Gister binnen bekregen en praktisch 0 backlightbleed. Zelf op 100% brightness in het donker zie ik het niet (manufacturing date march 2016). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Hier trouwens wat ik dan heb met de pixel rij, kijk naar de naam Alpha Centauri

YouTube: ASUSPG279QIssue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
JinShepard schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:29:
Hier trouwens wat ik dan heb met de pixel rij, kijk naar de naam Alpha Centauri

YouTube: ASUSPG279QIssue
Heb je al eens een ander PG279Q scherm gehad?
Ik zou hem anders eens terugsturen met al die vreemde problemen die je hebt. Kan evengoed aan de fysieke G-Sync chip liggen die niet helemaal in orde is.

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
SmokingCrop schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:06:
[...]

Heb je al eens een ander PG279Q scherm gehad?
Ik zou hem anders eens terugsturen met al die vreemde problemen die je hebt. Kan evengoed aan de fysieke G-Sync chip liggen die niet helemaal in orde is.
Yup, dit is de derde scherm, de andere twee waren vrij snel terug door de backlight bleed ( die mega gele vlekken ). Zucht... of je kan het zien als een gift xD bedoel, die DX12 benchies van de laatste tijd van AMD... mja ik weet nog niet wat te doen! :-( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
Dat mensen hier nog steeds een ASUS scherm kopen :).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
RoaDHouse schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:47:
Noem eens een leuk ips 165Hz gsync alternatief dan?

Idd zeer beperkte keuze, een acer met een gammele voet is ook niet echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
schumi1986 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:56:
[...]

Noem eens een leuk ips 165Hz gsync alternatief dan?

Idd zeer beperkte keuze, een acer met een gammele voet is ook niet echt ideaal
Nee, je hebt gelijk maar als een product slecht is laat ik het links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
RoaDHouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Nee, je hebt gelijk maar als een product slecht is laat ik het links liggen.
Ja dat is zo, als ik hier niet al deze slechte ervaringen had gelezen had ik de pg279q ook al lang gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
JinShepard schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Well het probleem is in Windowed mode en fullscreen mode, ik speel alleen altijd in borderless windowed mode, wat ik niet begrijp is waarom een restart van de pc het altijd fixed. (de 22-23 fps issue).

De pixel rij moet ik de monitor aan en uit zetten om te fixen, maar het zou niet moeten gebeuren lijkt me.

YouTube: Asus PG279Q Panel Issue

Alleen heb ik het links, https://rog.asus.com/foru...se-help-me-with-my-PG279Q als ik het zo lees heeft ACER het met firmware geupdate maar Asus nog niet of is die vna mij outdated.

Ik weet alleen mijn god niet hoe ik een monitor een firmware update moet geven :s
Ah, dat heb ik soms ook inderdaad! Alle 3D applicaties (niet full screen) blijven hangen op 17-23fps. Videokaart staat dan ook echt uit z'n neus te eten. Zodra ik de focus verleg naar mijn andere scherm (ik speel alles Windowed Full Screen) dan vliegt de FPS omhoog (ook als ik naar Full Screen mode ga in een game). Alleen in Windowed Mode gebeurt dit. Met een herstart van Windows is het dan weer ok. Ik heb nog geen andere oplossing gevonden dan een reboot. Wel gek, ik houd het op incidentele driver issues...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Heb de PG279Q nu 2 dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben. Ja ik heb wat bleeding in de rechter bovenhoek (gele vlek bij volledig zwart scherm) maar verder werkt de monitor helemaal top!
De resolutie i.c.m. G-sync is echt heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
RoaDHouse schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:47:
Ik had ook niet verwacht dat ik pixels problemen zou krijgen en/of hangende fps, zijn toch dingen die je echt niet verwacht van zo'n scherm..

Reactie van Azerty technische dienst is ''Vervelend om te horen dat je problemen hebt met het genoemde scherm.

Het lijkt mij verstandig dit niet te accepteren en deze retour te sturen.

Het is dan aan jou of je een nieuw scherm wenst of je geld retour wilt.''

Tja.. now what ! Dit is mijn derde scherm.. moet ik dan maar gaan wachten op de OLED schermen ... of Rode kamp weer op gaan en freesync. wut to do!!!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
JinShepard schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Ik had ook niet verwacht dat ik pixels problemen zou krijgen en/of hangende fps, zijn toch dingen die je echt niet verwacht van zo'n scherm..

Reactie van Azerty technische dienst is ''Vervelend om te horen dat je problemen hebt met het genoemde scherm.

Het lijkt mij verstandig dit niet te accepteren en deze retour te sturen.

Het is dan aan jou of je een nieuw scherm wenst of je geld retour wilt.''

Tja.. now what ! Dit is mijn derde scherm.. moet ik dan maar gaan wachten op de OLED schermen ... of Rode kamp weer op gaan en freesync. wut to do!!!!! |:(
Ik heb vorig jaar ook de ASUS gekocht bij de MM met als voorwaarde als ik vreemde dingen zie of wat dan ook wil ik hem zonder gedoe terug brengen. Ik had er toen 749 euro voor betaald.

Het was de TN versie, na het aansluiten zag ik al 1 dode pixel en enorme backlight bleeding :( ..... heb hem gelijk retour gedaan en daarna een DELL 27 inch 144hz met g-sync gekocht en deze was gelijk perfect.

Zelf heb ik veel ASUS hardware in mijn pc zonder enig probleem.. maar de monitoren van ASUS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik lees vaak dat mijn pixel probleem in relatie ook is met de overclocking naar 165 hz, maar dat is die niet.. snap dus niet waarom ik er last van heb, en zeker dat het gebeurd in stellaris (altijd met die menu) is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

@RoaDHouse welke monitor van dell met 144hz en gsync heb je gekocht als ik vragen mag ? ben op zoek naar een goede 144hz met gsync en QHD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
jin schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:04:
@RoaDHouse welke monitor van dell met 144hz en gsync heb je gekocht als ik vragen mag ? ben op zoek naar een goede 144hz met gsync en QHD
Dat zal deze TN zijn:
pricewatch: Dell S2716DG Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Ik heb zojuist de volgende settings van tftcentral overgenomen, ik vind het wel erg donker of ligt dat aan mij?

GameVisual Preset mode
Racing Mode
Brightness 25
Contrast 50
Colour Temp
User
RGB
97, 93, 100

Uiteraard met ICC profile.

[ Voor 6% gewijzigd door dannbla op 25-07-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb die settings ook geprobeerd; in eerste instantie donker maar 15 minuten later (en uren / dagen later nu) vind ik het fijn!
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste