Nogmaals bedankt. Dan kijk ik het een tijdje aan.
Edit: ondertussen ruim een dag flink mee gegamed, en ik moet zeggen dat ik er al aan gewend ben (de afstand tot het scherm dus). In Fallout 4 moest ik wel even de FOV verhogen, want de standaard was wel echt naar op die afstand, maar na aanpassing was dat wel echt goed. Eigenlijk wel beter dan dat ik hiervoor had, want toen zat eigenlijk het scherm binnen mijn blikveld (dus zag je ook de rand, en de muur erachter), maar nu vult het scherm eigenlijk mijn blikveld, waardoor de ervaring veel beter is. Heb veel meer het gevoel dat ik er echt "in" zit.
Voor wat betreft backlight bleed, ik heb 's nachts in een volledig donkere kamer de brightness op vol gezet en op een paar meter afstand gekeken, en het was flink licht. Maar zoals ik al eerder aangaf, zodra ik de brightness lager zet en/of het licht in mijn kamer aan (of gewoon natuurlijk licht van buiten), dan merk ik er echt helemaal niets van.
Ook tijdens het kijken van een 4:3 serie, waarbij er zwarte randen links en rechts waren, had ik last van noch backlight bleed, noch IPS glow.
Ik weet zeker dat iemand anders (bijv. Vipeax haha) er wel wat op aan te merken zou hebben, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo.
Wat ik verder wel lastig vind, is de calibratie van de kleuren. Out of the box was die niet zo goed (bijv. de bovenbalk op Tweakers was echt erg roze), en ik ben zelf ook niet echt heel goed met het zien wat nou goede kleuren zijn. Verschillende sites geven verschillende aanbevelingen voor de beste instellingen (bijv.
Tom's Hardware verschilt van
TFT Central). Ik heb het nu ingesteld op een manier dat ik _denk_ dat het wel goed zit, maar zeker weten doe ik het niet.
Wat sowieso wel zo is, is dat de kleuren echt veel, _veel_ mooier zijn dan mijn vorige TN scherm (accuraat of niet), de spatten echt van het scherm af. En met de verbeterde inkijkhoek merk je dat ook wel echt gigantisch, wat een verschil zeg.
Ten slotte wil ik wel kwijt dat ik nog niet helemaal onder de indruk ben van G-sync en de hogere refresh rate. Er is wel een duidelijk verschil tussen mijn oude computer en nieuwe computer (omdat mijn oude computer 5 jaar oud was en regelmatig 40fps of minder haalde). Ik weet dan ook niet zeker of G-sync goed werkt in Fallout 4 (wat ik voornamelijk geprobeerd heb), omdat de G-sync indicator van de Nvidia control panel er niet verschijnt.
Maar ik heb nog geen tearing gemerkt, dus dat is in ieder geval positief.
Al met al ben ik wel blij met het scherm, maar of het de prijs echt waard is, ben ik nog niet uit. Ik heb geen spijt van de aankoop, maar ik heb wel het idee dat die gewoon goedkoper had kunnen/moeten zijn.
Edit2: oeps, beetje lang verhaal geworden. Misschien had ik er een productreview van moeten maken..
[
Voor 84% gewijzigd door
Rainbow op 18-07-2016 09:28
]