AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Vraagje: waarom zit die 165hz eigenlijk achter een "overclock" menu? En kan het kwaad om dit standaard aan te laten?
Werkt niet met alle grafische kaarten.SideShow schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:16:
Vraagje: waarom zit die 165hz eigenlijk achter een "overclock" menu? En kan het kwaad om dit standaard aan te laten?
*edit:
Wat loopt dit scherm lekker!
Doom 4 loopt als een trein en butter smooth met g-sync. Heb wel naar borderless window moeten gaan.
Wat ik wel merk is dat je af en toe wat moet "fiddlen" met instellingen vooraleer de gsync wil "pakken", maar tot nu toe is alles gelukt: WoW, diablo 3, doom, starcraft 2, GTA5, the witcher 3, fallout 4...

[ Voor 73% gewijzigd door SideShow op 25-07-2016 22:29 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
JaJinShepard schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:01:
Is het hele punt van Gsync niet dat je vsync nooit meer aan hoeft te doen?

There's no school like the old school and i'm the headmaster
Diablo 3 is het minst indrukwekkend overigens, maar daarvan staat bekend dat de engine sowieso niet denderend is.
[ Voor 78% gewijzigd door SideShow op 25-07-2016 22:28 ]

Dat kan natuurlijk alleen werken als de fps lager is dan de refresh rate. Als de fps hoger is dan de refresh rate van je scherm, kan je scherm nooit aanpassen aan de fps. Als je v-sync dan niet aan hebt staan, kan je alsnog last krijgen van tearing.
Wat jullie misschien bedoelen is dat als je een scherm hebt met een hoge refresh rate en een videokaart die dat niet kan bijhouden, dat het dan niet uitmaakt of je v-sync aan of uit zet. Dat klopt misschien. Maar als je dus of een scherm hebt met lage refresh rate (bijv. 60hz), en/of genoeg grafische kracht (bijv. een zeer oude game die alsnog meer dan 165hz haalt), dan wil je dus alsnog v-sync (wat dus synced op je scherm, in het geval van een 165hz scherm 165fps, niet 60fps ofzo...).
G-sync helpt alleen als de fps lager is dan de max refresh rate van je scherm (wat in het geval van moderne games en high refresh schermen wel vaak het geval zal zijn, inderdaad).
Kortom voor optimale ervaring, moet je juist g-sync en v-sync aanzetten, lijkt me dan.
G-sync is for me een waste of geld
YouTube: FreeSync vs G-Sync Input Lag Comparison
Note: YouTube & jaar oud etc, maar toch.
[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 26-07-2016 22:03 ]
Helaas is het nog steeds zo (hoe krijgt nVidia het voor elkaar) dat dit voor input lag zorgt omdat de driver ook je framerate smootht en dat je in de praktijk veel beter zelf een fps limit in kan stellen.
Als je dit echter zelf doet moet je wel zorgen dat je maximale fps een paar hz onder je maximaal refresh zit anders piekt hij er alsnog overheen.
Dit zorgt tenminste niet voor input lag.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hoe kan je zelf framerates limiten dan?Blaat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 06:32:
De functie van v-sync is als je een g-sync monitor hebt enkel nog het begrenzen van je fps op je maximale refresh.
Helaas is het nog steeds zo (hoe krijgt nVidia het voor elkaar) dat dit voor input lag zorgt omdat de driver ook je framerate smootht en dat je in de praktijk veel beter zelf een fps limit in kan stellen.
Als je dit echter zelf doet moet je wel zorgen dat je maximale fps een paar hz onder je maximaal refresh zit anders piekt hij er alsnog overheen.
Dit zorgt tenminste niet voor input lag.
Dat krijg je gewoon met vsync. De cpu mag normaal 3 frames vooruit werken. Als je dan bij de monitor gaat limiteren blijven die 3 frames in de wachtrij staan en heb je dus lag.Blaat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 06:32:
Als je een limiter in het spel instelt beperk je de fps al voor de wachtrij, dus is er geen wachtrij en worden ze gelijk weergegeven.
Ik heb die pre rendered frames in nvidia control panel overigens op het minimum (1) gezet. En bij adjust desktop size en position staat hij op scaling op display en no scaling. Heb een hekel aan vertragingen.
Soms kan het bij de opties van een spel, soms kan het met een user.cfg file met een command erin in de gamefolder. Anders kan het meestal nog met een externe tool als msi afterburner, maar de 1e 2 opties zijn beter.Rainbow schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:37:
Hoe kan je zelf framerates limiten dan?
[ Voor 18% gewijzigd door haarbal op 27-07-2016 10:50 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Daarom heeft nVidia dus Adaptive-Vsync. Vsync gaat aan onder de 30fps dacht ik, en boven de 144 (of wat je monitor als max heeft). Verder Gsync. Geen tearing, geen muisvertraging. Heerlijk; ik hoef niet meer zonder.RoaDHouse schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:44:
Vsync is waardeloos voor FPS je merkt meteen muis-vertraging. G-sync heeft voor mij ook geen nut omdat mijn GTX1080 alles op 144fps houdt.
G-sync is for me een waste of geld..... daarom koop ik alleen nog maar monitoren zonder G-sync.
Die GTX1080 van jou wil ik dan ook wel; 144fps in Anno 2205 en Ashes of the Sungularity teken ik voor! Heb jij een speciaal model dat jouw kaart dit haalt? Geen enkele andere videokaart (single) kan dit namelijk op 1440p
Ik ben bang dat ik eentje terug krijg waarbij de BLB nog erger is.
Wat zouden jullie doen?
Nee hoor ik heb geen speciaal modelSoeski schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:58:
[...]
Daarom heeft nVidia dus Adaptive-Vsync. Vsync gaat aan onder de 30fps dacht ik, en boven de 144 (of wat je monitor als max heeft). Verder Gsync. Geen tearing, geen muisvertraging. Heerlijk; ik hoef niet meer zonder.
Die GTX1080 van jou wil ik dan ook wel; 144fps in Anno 2205 en Ashes of the Sungularity teken ik voor! Heb jij een speciaal model dat jouw kaart dit haalt? Geen enkele andere videokaart (single) kan dit namelijk op 1440p
Ik heb mijn g-sync modellen verkocht en ben over-gegaan op een B&Q 35 inch 2560/1080 en dat bevalt super en ik zie weinig vershil tussen 1080/1440.
Wat betreft g-sync/v-sync en adaptive sync ben ik absoluut geen voorstander van, ik voel gelijk een vetraging in de gameplay...... maar goed dat is mijn mening.
Hoe erg is je BLB dan? Die van mij heeft ook BLB in de rechterbovenhoek, maar totaal niet storend (en alleen zichtbaar op zwarte achtergronden)Ozbro89 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:32:
Ik twijfel toch of ik hem niet moet terug sturen, voor een omruil.
Ik ben bang dat ik eentje terug krijg waarbij de BLB nog erger is.
Wat zouden jullie doen?
Jij voelt vertraging met g-sync? Waarbij het hele principe bedoeld is om een soepelere (game)ervaring te hebben, ervaar jij dat juist niet? Ok, sja. Dat kan. Jammer van die tientallen/honderden technici die onderzoek gedaan hebben naar deze techniek om het zo soepel mogelijk te makenRoaDHouse schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:41:
[...]
Nee hoor ik heb geen speciaal modelmaar ik speel de wat oudere games en daar haal ik met gemak 144fps met alles op high/ultra.
Ik heb mijn g-sync modellen verkocht en ben over-gegaan op een B&Q 35 inch 2560/1080 en dat bevalt super en ik zie weinig vershil tussen 1080/1440.
Wat betreft g-sync/v-sync en adaptive sync ben ik absoluut geen voorstander van, ik voel gelijk een vetraging in de gameplay...... maar goed dat is mijn mening.
Ik merk een enorm verschil, zelfs 60fps op mijn g-sync scherm is soepeler dan 60fps op mijn andere monitor. Nu vergelijk ik redelijk appels met appels, mijn oude scherm is traag (ouder IPS scherm), maar mijn Asus is ook niet heel snel in de "niet" OD mode. Grey-to-grey is dan ongeveer gelijk. Als ik dan de test naast elkaar zet (van die racende autootjes) dan is de Asus echt vloeiender op 60fps dan mijn DELL.
Het is natuurlijk ook altijd persoonlijk; hoe goed of mooi een scherm is. Niemand ziet kleuren helemaal hetzelfde, niemand ervaart fps hetzelfde (voor de één is 60fps vloeiend, de ander stoort zich aan "slechts" 120fps). Zoveel mensen zoveel wensen. Daarom is er ook zoveel keus; voor ieder wat. Ik ga nooit meer terug naar een 60Hz scherm in ieder geval
In-game ziet het er zo uit (Dayz in het donker).e1ndbaas schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:42:
[...]
Hoe erg is je BLB dan? Die van mij heeft ook BLB in de rechterbovenhoek, maar totaal niet storend (en alleen zichtbaar op zwarte achtergronden)
Vind het toch wel een beetje storend rechtsonder..

En toen heb je hem omgeruild ?JinShepard schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:15:
Wat jij heb had ik met mijn vorige, toen was het water in the witcher 3 groen ipv blauw, dan is het voor mij game over.
Yap, bij Azerty, maar ja, deze 3de heeft dus andere problemen

800 euro betalen en dan zo een hinderlijke ips glow, nou dan wist ik het welOzbro89 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:53:
[...]
In-game ziet het er zo uit (Dayz in het donker).
[afbeelding]

rechts onder zou voor mij een no go zijn en links onder is eigenlijk ook niet best
[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 27-07-2016 13:29 ]
Ja precies hetzelfde.Paprika schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:26:
Zie je het met je eigen ogen precies zoals op de foto?

Welk niveau staat de brightness? Boven de 40 is eigenlijk al veel voor deze schermen.
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 27-07-2016 13:34 ]
Hahahaha, ja hij stond inderdaad wel op 72. Al vind ik dat wel fijn als ik overdag speel.Paprika schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:34:
De kans dat je een slechter vervangend exemplaar dan dit krijgt is... klein. Deze had ik persoonlijk gewoon uit het raam gegooid al mocht ik niet ruilen.
Welk niveau staat de brightness? Boven de 40 is eigenlijk al veel voor deze schermen.
Maar bij brightness van 42, waar hij het vaakst op staat, is het minder, maar alsnog zichtbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 27-07-2016 13:38 ]
Bedankt voor je reactie! Zal vandaag een RMA indienen.Paprika schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:38:
Ik kan mij voorstellen dat je wel veel last hebt van het licht met een lage brightness gezien je positie en het niet bedekte raam ja. Ik zou deze sowieso omruilen. Als je een paar pagina's teruggaat kun je zien hoeveel moeite ik heb gedaan om als zeurpiet hem acceptabel te vinden, maar volgens mij heb ik maar 1 exemplaar gehad die ik erger zou vinden dan deze.
Hmm dat lijkt wel wat meer dan bij mijn monitor. Tja ik zou m wel omruilen.Ozbro89 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:53:
[...]
In-game ziet het er zo uit (Dayz in het donker).
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door dannbla op 30-07-2016 02:39 ]
Is die 3 ms extra response tijd voelbaar?e1ndbaas schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 02:39:
Zijn er hier toevallig mensen die van een 278Q TN naar een 279Q IPS zijn overgestapt? Ik heb de 279Q nu ongeveer 1 week in gebruik en ik twijfel toch ernstig om toch voor een 278Q te gaan ivm lagere response times. Het enige wat ik doe is gamen en voornamelijk FPS games.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik heb beiden langere tijd gebruikt.e1ndbaas schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 02:39:
Zijn er hier toevallig mensen die van een 278Q TN naar een 279Q IPS zijn overgestapt? Ik heb de 279Q nu ongeveer 1 week in gebruik en ik twijfel toch ernstig om toch voor een 278Q te gaan ivm lagere response times. Het enige wat ik doe is gamen en voornamelijk FPS games.
Heb je het over pixel response of over input lag?
Beiden zijn bij de pg279q een non issue in mijn ervaring. De overdrive functie werkt goed genoeg om naijlen zo goed als onzichtbaar te maken.
Ook is het verschil in verwerkingstijd verwaarloosbaar. Ik speel ook veel shooters en de pg278q voelt niet sneller aan dan de pg279q.
Als er al een verschil is in lag is het het verschil in beeldkwaliteit niet waard. De pg279q is op dat vlak mijlen ver op het oude tn paneel vooruit. Met name de dithering op de pg278q is verschrikkelijk storend.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Edit: typen vanaf een telefoon is ruk
[ Voor 19% gewijzigd door dannbla op 30-07-2016 12:11 ]

http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htmIf you compare the PG279Q then with some of the fast TN Film models there are two main differences. The fast TN Film panels like the ROG Swift PG278Q (2.9ms) and BenQ XL2730Z (3.4ms) have slightly faster response times. However, they do both show moderate levels of overshoot so you sacrifice somewhat to drive the response times lower. We feel that the freedom of overshoot and the generally all-round better image quality of the PG279Q makes it a better choice than the TN Film models in our opinion. Some may find that the motion clarity feel of the TN Film panels is their preference, but the majority of users will probably find the fast IPS panels better overall.
Voor die magere verschillen zou ik het zelf hele erg lastig vinden om weer naar een shitty TN paneel te switchen.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 30-07-2016 13:02 ]
Het zal voor de meeste games ook wel degelijk te verwaarlozen zijn, maar met snelle games als csgo / quake / UT heb ik toch echt wel last van ghosting op het IPS paneel.Paprika schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:01:
[afbeelding]
[...]
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm
Voor die magere verschillen zou ik het zelf hele erg lastig vinden om weer naar een shitty TN paneel te switchen.
Dit dus:
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 30-07-2016 13:59 ]
Heb je ondertussen al een 279q in bezit, of ben je nog steeds zoekendePaprika schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:57:
Zelfs als ik alleen dit soort games zou spelen (ik vind UT2004 opstarten soms nog wel eens leuk), dan zou ik het nog lastig vinden om terug te gaan naar een TN paneel. Je ziet het letterlijk al tijdens dit filmpje. Het ziet er zo "fake" uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 30-07-2016 14:26 ]
Ik wist dat je er 1 gevonden had waar je mee kon leven maar wel last had van een stofje, ik dacht misschien is deze toch weer retour gegaanPaprika schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:26:
Ik heb een tijdje terug al gepost dat ik een had gevonden waarmee ik kon leven. Hij heeft wel een stofje onder het beeld (bedekt 1 pixel, laat ongeveer 30% van het licht door), maar die zit op 4-5 pixels van de rand beneden, in de breedte op 2/7e (). Bleeding heeft ie niet dus gezien de plaats van dat stofje heb ik hem geaccepteerd, want zo laag kijk je eigenlijk niet, behalve dan voor je taakbalk, maar die is toch donker
.
Pfff wat zou ik graag een 279q bezitten, maar gezien ik altijd pech heb met producten kan ik wel raden wat voor kopzorgen en twijfels ik ga krijgen als ik eenmaal dit scherm ga bestellen
Het is alleen zo zonde voor m'n 980ti en mijn aankomende 1080 om op mijn 1080p scherm te blijven gamen...
Twijfel nu wel een beetje of ik niet gewoon de PG278Q moet bestellen.. ik zit zelf altijd recht voor het scherm, dus de slecht viewing angle boeit me niet zo.
Hoe erg is het verschil in kleur? Als ik review's bekijk lijkt het mee te vallen.. iemand ervaring hiermee?
Ik ben er namelijk van overtuigd dat we hier allemaal ONZE eigen ervaring tegen je aan gaan houden maar eigenlijk is dat niet waar het omgaat. Wat vind JIJ acceptabel?
Toch dan even mijn ervaring (en anderen denken hier abosluut anders over). Ik heb bij Informatique uitgebreid gekeken naar IPS vs TN 144Hz vs 60Hz en 24 inch versus 27 inch.
Uiteindelijk gekozen voor de benq XL2730z omdat IK:
1. De huidige TN panelen zelfs wat mooier in kleur vindt dan IPS (maar daarmee lijk ik wel de uitzondering dus ik heb blijkbaar een gezichtsafwijking :-) )
2. de 144Hz wel een belangrijke toegevoegde waarde vond in smoothness van bewegingen
3. Free Synch wil gaan toepassen
4. Het feit dat er voor dit geld wel een fatsoenlijke hoeveelheid kabels meegeleverd werd onderscheidend vond. (zeker omdat de benq ook nog wat goedkoper was dan de m278q)
Die 980Ti gaat waarschijnlijk in de meeste games een hele mooie framerate op je 1440P monitor toveren.
Maar ga dus, als het even kan, in een shop kijken naar de diverse schermen.
Het gaat immers om jouw kijkervaring
Succes met je keuze
Dat valt allemaal wel mee, de kleuren zijn echt wel goed. IPS is echt niet heilig en de nuance van de zwart-waardes zijn in veel gevallen ook minder op een IPS.Ozbro89 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:46:
Ik heb de PG279Q vandaag retour gestuurd.
Twijfel nu wel een beetje of ik niet gewoon de PG278Q moet bestellen.. ik zit zelf altijd recht voor het scherm, dus de slecht viewing angle boeit me niet zo.
Hoe erg is het verschil in kleur? Als ik review's bekijk lijkt het mee te vallen.. iemand ervaring hiermee?
Het ligt er ook een beetje aan hoe goed je het geld kunt missen. Ik heb overwogen er 10 te bestellen in een keer om het proces te versnellen, maar het is best klote om terug naar de winkel te gaan met een bus vol dozen die terug kunnenschumi1986 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:37:
[...]
Het is alleen zo zonde voor m'n 980ti en mijn aankomende 1080 om op mijn 1080p scherm te blijven gamen...
Overigens, om je leven nog meer te verpesten op 60Hz:
YouTube: Cursor 64Hz VS 165Hz
Ik heb nog 2 U2717Ds (1440p, IPS van Dell, van dit jaar, draaien 64Hz omdat het kan
Edit:
Ik dacht gebruik die stabilization functionaliteit van YouTube, maar dit heeft de kleuren verpest en de opname alleen maar wazig gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 30-07-2016 15:00 ]
Alleen al voor de ervaring in Windows zou ik al bijna overstappenPaprika schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:58:
[...]
Het ligt er ook een beetje aan hoe goed je het geld kunt missen. Ik heb overwogen er 10 te bestellen in een keer om het proces te versnellen, maar het is best klote om terug naar de winkel te gaan met een bus vol dozen die terug kunnen. Reden dat ik het zeg is omdat ik veel GTX 1080 kopers langs zie komen die na de aanschaf van deze kaarten eigenlijk bankroet zijn en moeten wachten tot de winkel het geld teruggeeft voordat ze elders kunnen bestellen. Dan denk ik dat je niet in het juiste segment zit te shoppen (iets met dure auto op lening/daarna in de schulden etc
).
Overigens, om je leven nog meer te verpesten op 60Hz:
YouTube: Cursor 64Hz VS 165Hz
Ik heb nog 2 U2717Ds (1440p, IPS van Dell, van dit jaar, draaien 64Hz omdat het kan) met de Asus in het midden en je kunt wel raden dat het gebruik van Windows ook een betere ervaring is, bijvoorbeeld tijdens het verslepen van vensters etc.
Edit:
Ik dacht gebruik die stabilization functionaliteit van YouTube, maar dit heeft de kleuren verpest en de opname alleen maar wazig gemaakt.
Ik zit er ook aan te denken om er 5 te bestellen, alleen woon ik niet zoals jou vlak bij een grote fysieke winkel en zou dus alles terug naar het postkantoor moeten, al is het wel zo dat ik dan maar eigenlijk 1 keer naar het postkantoor hoef te gaan met ik hoop dan 4 schermen
Dit vraag ik mij ook af. Ik heb op dit moment de 279Q, dik in orde, BLB is minimaal. Echter stoor ik mij aan de ghosting/hogere ms van het IPS paneel bij games als CSGO/quake/UTOzbro89 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:46:
Ik heb de PG279Q vandaag retour gestuurd.
Waar staat je overdrive op?e1ndbaas schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:42:
[...]
Dit vraag ik mij ook af. Ik heb op dit moment de 279Q, dik in orde, BLB is minimaal. Echter stoor ik mij aan de ghosting/hogere ms van het IPS paneel bij games als CSGO/quake/UT
Voor mij was de overstap van de pg278q naar een IPS paneel een eye opener, alsof er een wereld voor me open ging.
Komt nog eens bovenop dat de pg278q door veel ernstiger issues geplaagd wordt dan de pg279q.
Normaal en maak bewust geen gebruik van 165hz (schijnt blur te veroorzaken).Blaat schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:06:
[...]
Waar staat je overdrive op?
Voor mij was de overstap van de pg278q naar een IPS paneel een eye opener, alsof er een wereld voor me open ging.
Komt nog eens bovenop dat de pg278q door veel ernstiger issues geplaagd wordt dan de pg279q.
Ik denk persoonlijk dat voor snelle competitive games, TN gewoon beter is. Minder blur/Ghosting. IPS is daar gewoon niet ideaal voor.
[ Voor 13% gewijzigd door dannbla op 30-07-2016 22:53 ]
Jazeker, heb ze overigens beide retour gestuurd. Maar ik zou echt voor IPS gaan als je voor fun gamed. Ik speel zelf BF en het ziet er zoveel beter uit op een IPS scherm. Deze IPS heeft 4ms reactietijd en de TNS 1, tja aangezien ik geen proffesioneel gamer ben vindt ik 4ms echt prima hoor. Het enige wat jij jezelf moet afvragen is, omdat het verschil bekend is, het jou niet gaat storen. Dat kan alleen jij voor jezelf bepalen.e1ndbaas schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 02:39:
Stay hungry, stay foolish!
Bedankt voor je reactie. Ik ben zeker geen pro gamer, echter speel ik wel al vanaf mijn 13e Counter-strike (ben nu 28.) Ik merk vooral bij die game dat een IPS trager is dan een TN (lees blurry, enemys moeilijker te 'tracken). En aangezien ik op internet lees dat de TN niet heel veel verschil maakt (afgezien van de viewing angles) met de IPS variant, twijfel ik wel sterk om de IPS in te ruilen voor de TN!RBN026 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:16:
[...]
Jazeker, heb ze overigens beide retour gestuurd. Maar ik zou echt voor IPS gaan als je voor fun gamed. Ik speel zelf BF en het ziet er zoveel beter uit op een IPS scherm. Deze IPS heeft 4ms reactietijd en de TNS 1, tja aangezien ik geen proffesioneel gamer ben vindt ik 4ms echt prima hoor. Het enige wat jij jezelf moet afvragen is, omdat het verschil bekend is, het jou niet gaat storen. Dat kan alleen jij voor jezelf bepalen.
En toch denk ik dat het merendeel van de kopers zich niet zal storen aan de kleurweergave van de PG278Q.RBN026 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:28:
Bijzonder want ik merkte toch wel een behoorlijk kleurverschil tussen de 8 en 9Q. Misschien moet je de 8Q gewoon bestellen en dan ze naast elkaar zetten en op beide gamen. Kun je altijd de 8q nog terug sturen.
Ik ga mij wel storen aan de IPSglow/BLB. Ik heb nogal wat pech met dit soort dingen. Ik zie mijzelf hem nog wel 10x omruilen en alsnog niet tevreden zijn, met de PG279Q. Laten we eerlijk zijn, als je 800 euro betaalt verwacht je een perfect scherm.
Daartegenover staat dat ik het verschil in kleur door de vingers zie, gezien de 130 euro verschil dat er bovenop komt.
Zeker weten dat ik voor de PG279Q had gehouden als het geen problemen had.
Laten we hopen dat de PG278Q mij geen problemen oplevert.
Dat is voor mij ook de reden geweest om te retourneren en geen nieuwe te bestellen.Ozbro89 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:07:
[...]
Laten we eerlijk zijn, als je 800 euro betaalt verwacht je een perfect scherm.
[ Voor 22% gewijzigd door CHKYBSTRD op 01-08-2016 14:42 ]
Gedaan. 9Q gaat terug. Kleuren doen niet veel van elkaar onder. Ja weergave is iets meer 'washed out' op de 8Q. Maar dat weegt niet af tegen hoeveel vloeiender de 8Q daadwerkelijk is. Ik werd op de 9Q op enig moment zelfs misselijk tijdens een potje CSGO door de hoeveelheid blur en ghosting.RBN026 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:28:
Bijzonder want ik merkte toch wel een behoorlijk kleurverschil tussen de 8 en 9Q. Misschien moet je de 8Q gewoon bestellen en dan ze naast elkaar zetten en op beide gamen. Kun je altijd de 8q nog terug sturen.
Goed toch, dan heb je de juiste keuze gemaakt.e1ndbaas schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:36:
[...]
Gedaan. 9Q gaat terug. Kleuren doen niet veel van elkaar onder. Ja weergave is iets meer 'washed out' op de 8Q. Maar dat weegt niet af tegen hoeveel vloeiender de 8Q daadwerkelijk is. Ik werd op de 9Q op enig moment zelfs misselijk tijdens een potje CSGO door de hoeveelheid blur en ghosting.
Nu begreep ik dat de 2016 modellen minder last van al die problemen hebben. Ervaringsdeskundigen?
Weet de leverancier wat de productiedatum is van hun voorraad? Bij Azerty is ie nu het goedkoopst.
Haha...SonicVolcano schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:19:
Nu begreep ik dat de 2016 modellen minder last van al die problemen hebben.
Klein rood streepje licht vanaf de voorzijde bezien. Persoonlijk check ik de status van het scherm obv, het lichtgevende RoG logo in de voet.e1ndbaas schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:50:
Hoe is de power LED bij jullie? Bij mij lijkt ie nogal wat zwak te branden. LED brand eigenlijk alleen aan de achterkant, dus vanaf de voorzijde bijna niet te zien. Is dat bij jullie ook zo ?
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik ben er naar aan het kijken omdat het soms wel 200 euro scheelt op de aankoop prijs. En als zo'n monitor ineens rond de 650 kost dan heb ik geen bezwaar tegen een beetje bleeding...
De TN variant past meer bij mijn budget maar heeft geen HDMI aansluiting. De Dell heeft dan weer een te sterk afwijkende gammawaarde en geen ingebouwde speakers waardoor de HDMI aansluiting voor mij z'n meerwaarde verliest.
[ Voor 3% gewijzigd door m.w. op 09-08-2016 13:12 ]
Wat vindt je zelf?SonicVolcano schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:24:
YouTube: My ASUS PG279Q
Brightness op 26. Wat vinden jullie?
(Gisteren via Azerty binnen gekregen)
Mijn mening: prima paneel, houden die hap.
Je weet dat Displayport (onofficeel) ook audio ondersteunt he?m.w. schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:08:
Grote retailers hebben de PG279Q nog wel eens in de outlet staan. Soms zetten ze er bij dat een monitor fysieke schade of dode pixels heeft, maar soms staat er ook bij dat hij alleen uit de doos is geweest. Kan ik aannemen dat deze exemplaren retour gestuurd zijn vanwege bleed/glow en daarom de outlet in gegaan zijn? Of sturen retailers monitoren met storende bleed terug naar de groothandel?
Ik ben er naar aan het kijken omdat het soms wel 200 euro scheelt op de aankoop prijs. En als zo'n monitor ineens rond de 650 kost dan heb ik geen bezwaar tegen een beetje bleeding...
De TN variant past meer bij mijn budget maar heeft geen HDMI aansluiting. De Dell heeft dan weer een te sterk afwijkende gammawaarde en geen ingebouwde speakers waardoor de HDMI aansluiting voor mij z'n meerwaarde verliest.
Ja, maar ik wil een TV kastje aan de HDMI poort hangen en de speakers aan mn PC. Ik heb nu iig een PG279Q besteld voor 580 euro 'waar de doos van open is geweest'. Ik heb retourrecht en hij komt bij een grote retailer vandaan dus ik vind het de gok waard. Ik houd jullie op de hoogteBlaat schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:31:
[...]
Je weet dat Displayport (onofficeel) ook audio ondersteunt he?
Ja.Signex schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:04:
Heeft iemand idee of de PG278Q nog last heeft van aal die problemen die zijn gerapporteerd?
Het verticale strepen "probleem" is er nog steeds en is het gevolg van een mix tussen spatial en temporal dithering. Dit heeft elke PG278Q.
Ook sneuvelen PG278Q's erg snel, ze hebben een astronomisch uitvalspercentage na hun eerste jaar. Zie hieronder.
Het probleem ligt bij de oude PG278Q ook niet bij het TN paneel maar in de oude G-Sync module.Paprika schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:27:
Het is een TN paneel... Daar kun je weinig aan verpesten, behalve dat de visuele output al jaren achterhaald is.
De oude G-Sync module is vanuit zijn design namelijk niet bedoeld voor 144Hz en is door Asus overgeclockt in de monitor gestopt. Helaas zorgt dat voor duurzaamheidsproblemen op de lange termijn. Ik weet geen exacte statistieken maar een gedeelte van de PG278Q schermen halen hun eerste jaar niet eens omdat de G-Sync module oververhit raakt en het scherm voorgoed naar zijn grootje helpt.
Bedankt voor de duidelijke uitleg.Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:18:
[...]
Ja.
Het verticale strepen "probleem" is er nog steeds en is het gevolg van een mix tussen spatial en temporal dithering. Dit heeft elke PG278Q.
Ook sneuvelen PG278Q's erg snel, ze hebben een astronomisch uitvalspercentage na hun eerste jaar. Zie hieronder.
[...]
Het probleem ligt bij de oude PG278Q ook niet bij het TN paneel maar in de oude G-Sync module.
De oude G-Sync module is vanuit zijn design namelijk niet bedoeld voor 144Hz en is door Asus overgeclockt in de monitor gestopt. Helaas zorgt dat voor duurzaamheidsproblemen op de lange termijn. Ik weet geen exacte statistieken maar een gedeelte van de PG278Q schermen halen hun eerste jaar niet eens omdat de G-Sync module oververhit raakt en het scherm voorgoed naar zijn grootje helpt.
Dan ga ik in ieder geval kijken naar een andere monitor.
En? Al geretourneerd of valt t eigenlijk mee?m.w. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:51:
Net de pg279q ontvangen. Nauwelijks glow of bleed, maar wel een defecte subpixel. De vraag is of ik me eraan ga storen...
$ alias cd='rm -rf'
Het enige beschikbare equivalent is de Acer XB271HU. Voor de rest zijn er geen andere 1440p 144(+)Hz IPS G-Sync monitors.micmulder schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:06:
Heeft iemand nog goede alternatieven voor de pg279q monitor?
Oke, bedankt voor de info!Blaat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:23:
[...]
Het enige beschikbare equivalent is de Acer XB271HU. Voor de rest zijn er geen andere 1440p 144(+)Hz IPS G-Sync monitors.
Je hebt ook de aoc 271qg. Nu weet ik wel niet of de problemen die zich bij deze panelen stellen daar ook voorkomen...Blaat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:23:
[...]
Het enige beschikbare equivalent is de Acer XB271HU. Voor de rest zijn er geen andere 1440p 144(+)Hz IPS G-Sync monitors.
Feel the fear and do it anyway...
Je hebt ook de aoc 271qg. Nu weet ik wel niet of de problemen die zich bij deze panelen stellen daar ook voorkomen...micmulder schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:06:
Heeft iemand nog goede alternatieven voor de pg279q monitor?
dubbele reactie, had op verkeerde gereageerd daarnet
Voor zover ik weet zit in de AOC exact hetzelfde LG paneel en heeft daarom ook dezelfde gevoeligheden.Piedojng schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:49:
[...]
Je hebt ook de aoc 271qg. Nu weet ik wel niet of de problemen die zich bij deze panelen stellen daar ook voorkomen...
dubbele reactie, had op verkeerde gereageerd daarnet![]()
Over de QC van AOC kan ik alleen niet meepraten. Ik weet niet of zij beter zijn in het eruit vissen van de rotte appels dan Asus of Acer.
Bedankt, ik zal vandaag eens naar dat scherm kijkenPiedojng schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:49:
[...]
Je hebt ook de aoc 271qg. Nu weet ik wel niet of de problemen die zich bij deze panelen stellen daar ook voorkomen...
dubbele reactie, had op verkeerde gereageerd daarnet![]()
Hopelijk wel, ik wacht op wat meer ervaringen hierover want ik overweeg hem wel in voorkeur op de Acer of AsusBlaat schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:18:
[...]
Voor zover ik weet zit in de AOC exact hetzelfde LG paneel en heeft daarom ook dezelfde gevoeligheden.
Over de QC van AOC kan ik alleen niet meepraten. Ik weet niet of zij beter zijn in het eruit vissen van de rotte appels dan Asus of Acer.
Natuurlijk is het een forse investering, ik vraag mij af of deze het waard is.
Ik game voornamelijk, dingen als WoW, HotS en Overwatch. Straks ook beetje BF1.
- Is Gsync de prijs waard?
- Ga ik in beeldkwaliteit er niet op achter uit?
- Er is ook een goedkoper model zonder Gsync met Freesync, ga je dit merken t.o.v. de Rog? Zo ja, waar?
-= Very annoying forum person =-
Stoor jij je aan tearing? Ja: Ja, Nee: Neemaster_viper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:04:
De bleeding kan zeker erger zijn, maar de algemene beeldkwaliteit is best prima van de IPS (zie tftcentral pg279q). Hij staat tussen mijn 2 Dell U2717Ds in en dat gaat prima.master_viper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:04:
Als je je aan tearing irriteert wel, anders niet.master_viper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:04:
- Er is ook een goedkoper model zonder Gsync met Freesync, ga je dit merken t.o.v. de Rog? Zo ja, waar?
- Jazeker, iedere cent!master_viper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:04:
Ik heb nu een 2713HM van Dell, ik zit er echter over na te denken om naar een ROG Swift 27 te gaan.
Natuurlijk is het een forse investering, ik vraag mij af of deze het waard is.
Ik game voornamelijk, dingen als WoW, HotS en Overwatch. Straks ook beetje BF1.
- Ik heb ze nooit naast elkaar zien staan; lastig oordelen. Ik vind content er iig mooi uitzien op mijn pg279q
- Ligt eraan of je bij team groen of team rood zit. Freesync werkt met AMD, G-Sync werkt met Nvidia. Let op de minimale framerate waarbij de monitor van je keuze nog freesync ondersteunt; dit kan varieren (normaliter 40 fps ish volgens mij). Onder die limiet werkt de techniek niet meer en zit je gewoon met vsync on/off, bij wijze van spreken. Gsync werkt zo ver ik weet tot aan 30 hz, maar ook onder deze fps geeft dit type monitor voordelen door de refresh rate tov. de framerate te verdubbelen/verdriedubbelen en zelf frames in te brengen. Gsync is wel duurder.
Ik draai een nieuwe i5, met een 1070. Framerate zou over het algemeen, afhankelijk van instellingen, gelukkig daarboven liggen.Arrahant schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:03:
[...]
- Jazeker, iedere cent!
- Ik heb ze nooit naast elkaar zien staan; lastig oordelen. Ik vind content er iig mooi uitzien op mijn pg279q
- Ligt eraan of je bij team groen of team rood zit. Freesync werkt met AMD, G-Sync werkt met Nvidia. Let op de minimale framerate waarbij de monitor van je keuze nog freesync ondersteunt; dit kan varieren (normaliter 40 fps ish volgens mij). Onder die limiet werkt de techniek niet meer en zit je gewoon met vsync on/off, bij wijze van spreken. Gsync werkt zo ver ik weet tot aan 30 hz, maar ook onder deze fps geeft dit type monitor voordelen door de refresh rate tov. de framerate te verdubbelen/verdriedubbelen en zelf frames in te brengen. Gsync is wel duurder.
Kun je echt merkbaar zien en vernemen wat Gsync doet?
Nogmaals...master_viper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:36:
[...]
Stoor jij je aan tearing? Ja: Ja, Nee: Nee
Lijkt me dan ook handig voor wie overweegt een te kopen wat te wachten. Direct uit de fabriek al een geüpdatet exemplaar danGofran27 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:54:
hallo wou even melden dat je monitor pg279q kan sturen naar asus om een paar problemen te verhelpen zie deze link https://rog.asus.com/foru...date-for-ROG-SWIFT-PG279Q het schijnt met een update gedaan te worden
Yup, say goodbye to screen tearing én vsync!master_viper schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:36:
[...]
Ik draai een nieuwe i5, met een 1070. Framerate zou over het algemeen, afhankelijk van instellingen, gelukkig daarboven liggen.
Maar mn vrouw wil eigenlijk wel wat meer met foto en video gaan doen. Bewerken etc.
best professioneel.
Nu zit ik te denken: een 278 heeft een TN paneel en iedereen roept dan dat is niet zo nice voor foto/videobewerking.
Is het dan raadzaam om de 279 te halen?
Ik wil eigenlijk niet meer zonder g-sync.

[ Voor 8% gewijzigd door anubis_offline op 07-09-2016 09:39 ]
B@n@@n
Lijkt dit probleem een beetje te zijn.anubis_offline schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:38:
Zijn er mensen die dit ook ervaren met hun Swift? Na resolutie reset is het weg is, lijkt of bureaublad tweemaal wordt weergegeven. Af en toe heb ik hier last van, zie het ook direct aan tekst die niet goed wordt weergegeven.
[afbeelding]
[afbeelding]
https://rog.asus.com/foru...date-for-ROG-SWIFT-PG279Q