Kijkend naar pricewatch van de PG279Q, is deze bijna niet meer leverbaar en is de gemiddelde prijs gestegen. Uitverkocht, of toch een terugroep actie vanwege de firmware fix?
Prijzen zijn afhankelijk van de leveranciers. Ik zie Afuture, Coolblue en 4Launch er ook niet tussen staan.
[ Voor 40% gewijzigd door Paprika op 07-09-2016 11:31 ]
Nee heb al contact gehad met Asus, heeft niet met firmware update te maken volgens tech medewerker.Blaat schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:40:
[...]
Lijkt dit probleem een beetje te zijn.
https://rog.asus.com/foru...date-for-ROG-SWIFT-PG279Q
Dankjewel voor het melden!
B@n@@n
En Asus vindt niet dat dit een RMA moet worden?anubis_offline schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:08:
[...]
Nee heb al contact gehad met Asus, heeft niet met firmware update te maken volgens tech medewerker.
Ik zou deze zelf terug sturen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
ik weet niet of asus nederland er wat van weet maar de meeste asus producten worden naar duitsland verstuurd ter rmaanubis_offline schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:08:
[...]
Nee heb al contact gehad met Asus, heeft niet met firmware update te maken volgens tech medewerker.
na de update was het wel opgelost het probleem wat jij aangaf
https://rog.asus.com/foru...se-help-me-with-my-PG279Q
Had gehoopt dat tijdens de IFA asus met nieuwe schermen op de proppen zou komen, helaas...
Na alles wat ik hier heb gelezen verwacht ik ook een PG279Q te gaan kopen. Nu even uitverkocht bij Coolblue (ivm die firmware update natuurlijk), maar ik kan nog wel even wachten.
Maar met al die verhalen over backlight bleed en IPS glow zit ik me dus ook af te vragen hoe jullie zo goed weten hoe veel backlight bleed te ernstig is en hoe jullie hierop testen. M.a.w. hoe zorgen jullie voor een volledig zwart scherm in een donkere kamer om te zien of dit optreedt? En merk je hier bij normaal gebruik überhaupt iets van of gebeurt het alleen duidelijk als je de brightness van de monitor abnormaal hoog of laag zet? De foto's lijken het probleem nogal te overdrijven, en las ik nou ook ergens dat het soms vanzelf overgaat?
Ik ben met de net uitgevoerde upgrade van de pc wel van plan om games als Arkham Knight of horrorgames te gaan spelen, dan wil ik het licht wel eens uitdoen denk ik.
Maar met al die verhalen over backlight bleed en IPS glow zit ik me dus ook af te vragen hoe jullie zo goed weten hoe veel backlight bleed te ernstig is en hoe jullie hierop testen. M.a.w. hoe zorgen jullie voor een volledig zwart scherm in een donkere kamer om te zien of dit optreedt? En merk je hier bij normaal gebruik überhaupt iets van of gebeurt het alleen duidelijk als je de brightness van de monitor abnormaal hoog of laag zet? De foto's lijken het probleem nogal te overdrijven, en las ik nou ook ergens dat het soms vanzelf overgaat?
Ik ben met de net uitgevoerde upgrade van de pc wel van plan om games als Arkham Knight of horrorgames te gaan spelen, dan wil ik het licht wel eens uitdoen denk ik.
Hoe maak je een kamer donker? Ooit 's avonds je pc aan gehad met het licht uit toevallig? 
Verder moet je je eerste scherm ook gewoon zonder enige gedachte gewoon gaan gebruiken. Er viel mij, tijdens het spelen van een spel welke ik in de periode van aanschaffen veel speelde, meteen een vlek op die er bij mijn vorige monitor niet was.
Wanneer jij je eraan stoort. Alle posts van mensen die vragen "is dit een goed scherm?", "is dit te veel bleeding?" hebben niet door wie de gebruiker van het scherm is schijnbaar. Is je gebruikerservaring prima dan hou je hem en anders stuur je hem terug. Er is geen "goed" of "slecht" ijkpunt en die zal er ook nooit komen.af te vragen hoe jullie zo goed weten hoe veel backlight bleed te ernstig is
Verder moet je je eerste scherm ook gewoon zonder enige gedachte gewoon gaan gebruiken. Er viel mij, tijdens het spelen van een spel welke ik in de periode van aanschaffen veel speelde, meteen een vlek op die er bij mijn vorige monitor niet was.
[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 12-09-2016 16:56 ]
Gisteren toevallig zelf ook gemaild met Coolblue en ik kreeg de onderstaande reactie terug.Maynard-J schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:33:
Na alles wat ik hier heb gelezen verwacht ik ook een PG279Q te gaan kopen. Nu even uitverkocht bij Coolblue (ivm die firmware update natuurlijk), maar ik kan nog wel even wachten.
"Hartelijk bedankt voor uw terugkoppeling. Ik heb het direct voor u nagekeken en zie dat we dit scherm helaas niet meer binnen gaan krijgen. Wel hebben we hiervan nog een aantal Tweedekans modellen. Wellicht zit hier nog een interessante optie voor u tussen?
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op."
Waarom zouden ze dit niet meer binnen krijgen? Is toch een zeer populair scherm?micmulder schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:26:
[...]
Gisteren toevallig zelf ook gemaild met Coolblue en ik kreeg de onderstaande reactie terug.
"Hartelijk bedankt voor uw terugkoppeling. Ik heb het direct voor u nagekeken en zie dat we dit scherm helaas niet meer binnen gaan krijgen. Wel hebben we hiervan nog een aantal Tweedekans modellen. Wellicht zit hier nog een interessante optie voor u tussen?
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op."
Of zou Asus met een nieuwe komen?
Vind het wel bijzonder.
jawel ze komen wel ze zijn bezig met update van de monitor zie mijn link boven voor meer infobeebie121 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:00:
[...]
Waarom zouden ze dit niet meer binnen krijgen? Is toch een zeer populair scherm?
Of zou Asus met een nieuwe komen?
Vind het wel bijzonder.
Het aantal websites dat de PG279Q verkocht is de laatste tijd sowieso erg aan het dalen, nog voor dat het firmware update dingetje opdook.
De gemiddelde prijs is ook aan het stijgen.
Vermoedelijk komt er op korte termijn een vervanger. Het is wel vreemd omdat Asus doorgaans ver van tevoren met een officiele aankondiging komt. Bij de PG348Q duurde het bijna een half jaar voordat de monitor leverbaar was na de aankondiging.
Vermoedelijk komt er op korte termijn een vervanger. Het is wel vreemd omdat Asus doorgaans ver van tevoren met een officiele aankondiging komt. Bij de PG348Q duurde het bijna een half jaar voordat de monitor leverbaar was na de aankondiging.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dit viel mij ook al op... Hij is nu de laatste week wel weer meer leverbaar bij leveranciers.Blaat schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:10:
Het aantal websites dat de PG279Q verkocht is de laatste tijd sowieso erg aan het dalen, nog voor dat het firmware update dingetje opdook.
Ik vind het alleen wel heel vreemd dat Coolblue aangeeft dat ze het scherm niet meer gaan verkopen...
DIt idd meneer Blaat en het gegeven dat een CB zegt ze niet meer te krijgen.Blaat schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:10:
Maar Asus kondigt dit normaal al ruim van te voren aan.
Heel apart.
Tenzij ze de 34" variant echt naar voren willen schuiven i.c.m. een prijsverlaging ofzo.
ik denk toch wel omdat
net als amazon er teveel rma is gestuurd dat ze gestopt zijn even
tot de nieuwe qc is gedaan zie deze link https://rog.asus.com/foru...ht-switch-from-279-to-278\
mischien even wachten tot deze gast zijn nieuwe rma heeft ontvangen en bekijken wat hij heeft ontvangen
net als amazon er teveel rma is gestuurd dat ze gestopt zijn even
tot de nieuwe qc is gedaan zie deze link https://rog.asus.com/foru...ht-switch-from-279-to-278\
mischien even wachten tot deze gast zijn nieuwe rma heeft ontvangen en bekijken wat hij heeft ontvangen
Alle redenen die nu genoemd worden voor de teruggenomen leveringen van deze monitor zijn even (on)waarschijnlijk imo.
Misschien dat ze nu deze modellen naar voren gaan duwen:
Wel vreemd dat de 4k monitor op pricewatch al goedkoper is..
pricewatch: Asus ROG Swift PG27AQ Zwart 807euro
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart 823euro
pricewatch: Asus ROG Swift PG27AQ Zwart 807euro
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart 823euro
Er zijn ook heel wat meer concurrenten met een 4k 60hz paneel...
240hz..Blaat schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:56:
Alle redenen die nu genoemd worden voor de teruggenomen leveringen van deze monitor zijn even (on)waarschijnlijk imo.
[video]
Steam/XBL: Avioto
Ik acht de kans zeer klein dat het geen verbetering is. Zolang m'n cursor niet 100% smooth is kan het altijd beter en uiteindelijk zal het ook (nog) minder input lag betekenen.
Gebruikt hier iemand uberhaubt die 165hz mode? Ik heb mijn PG279Q al meer dan half jaar en enkel 1 keer in het begin gebruikt. Ik ben teruggegaan naar 144hz omdat ik een bug kreeg waarbij de onderste laag pixels te zien waren op de hoogste laag (dus ik zag een deel van mijn Windows taskbar boven)Avioto schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:04:
[...]
240hz..Ik vraag me af of je dat wel kan merken als je van een 165hz monitor komt.
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Nooit zonder gebruikt eigenlijk...Koning Willy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:13:
[...]
Gebruikt hier iemand uberhaubt die 165hz mode? Ik heb mijn PG279Q al meer dan half jaar en enkel 1 keer in het begin gebruikt. Ik ben teruggegaan naar 144hz omdat ik een bug kreeg waarbij de onderste laag pixels te zien waren op de hoogste laag (dus ik zag een deel van mijn Windows taskbar boven)
En wat jij omschrijft is precies waarvoor de nieuwe firmware is gemaakt (althans voor de enkele exemplaren die er last van hebben).
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 13-09-2016 17:18 ]
Zie mijn post hierboven, gewoon 165hz uitzettenanubis_offline schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:38:
Zijn er mensen die dit ook ervaren met hun Swift? Na resolutie reset is het weg is, lijkt of bureaublad tweemaal wordt weergegeven. Af en toe heb ik hier last van, zie het ook direct aan tekst die niet goed wordt weergegeven.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja daarom gebruik ik 165hz niet meer, zie het verschil toch nietPaprika schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:18:
[...]
Nooit zonder gebruikt eigenlijk...
En wat jij omschrijft is precies waarvoor de nieuwe firmware is gemaakt (althans voor de enkele exemplaren die er last van hebben).
En 165hz zorgt voor hogere G2G waardes:

[ Voor 34% gewijzigd door Koning Willy op 13-09-2016 17:20 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Je citeert daarmee wel alleen het stukje relevant voor je argumentatie natuurlijk. Zo zie ik al meteen een hogere RTC error rate op 144Hz (bij het review exemplaar) en:
(al is het in dit geval eigenlijk andersom
, auto vergelijkingen zijn shit).
Ik hou de mijne lekker op 165Hz en ik ga een 240Hz zeker na launch uitproberen.
Nu is het verschil tussen 144 en 165Hz toch nog een toename van bijna 15% die je nu uitzet. Uiteraard is het zo dat als je om de beurt op ze zou gamen zul je niet blind snel kunnen aanwijzen welke welke is, echter heb ik er weinig twijfel over dat 144 naar 240 of 165 naar 240 niet te merken is. Natuurlijk heb je wel ook wat grafisch vermogen (en een goede CPU en memory met leuke snelheden) nodig, maar als je in het segment van een V8 met >=400 pk zit te shoppen ga je ook niet besparen op de km/liter verhouding of bandenThe response times were slightly slower overall at 165Hz than they had been at 144Hz. The average G2G was now 6.0ms instead of 5.2ms at 144Hz. This translated to a small amount of increased motion blur, but we're talking very very slight. This is arguably offset anyway by the slight improvement in motion clarity brought about by the higher frame rate / higher refresh rate.
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 13-09-2016 17:33 ]
In een third person game (ook racing games, platformers etc.) ga je die stap echt niet merken hoor. Daarnaast zijn bijvoorbeeld alle Frostbite games capped op 200FPS. Dus waarschijnlijk enkel goed voor CS:GO die ik niet speel.Paprika schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:28:
Je citeert daarmee wel alleen het stukje relevant voor je argumentatie natuurlijk. Zo zie ik al meteen een hogere RTC error rate op 144Hz (bij het review exemplaar) en:
[...]
Nu is het verschil tussen 144 en 165Hz toch nog een toename van bijna 15% die je nu uitzet. Uiteraard is het zo dat als je om de beurt op ze zou gamen zul je niet blind snel kunnen aanwijzen welke welke is, echter heb ik er weinig twijfel over dat 144 naar 240 of 165 naar 240 niet te merken is. Natuurlijk heb je wel ook wat grafisch vermogen (en een goede CPU en memory met leuke snelheden) nodig, maar als je in het segment van een V8 met >=400 pk zit te shoppen ga je ook niet besparen op de km/liter verhouding of banden(al is het in dit geval eigenlijk andersom
, auto vergelijkingen zijn shit).
Zou je dus terug naar 1080P gaan en waarschijnlijk ook terug naar TN voor die 240hz? Ik niet hoor, zou liever upgraden naar 4K 120hz/144hz. Een OLED scherm erbij zou het helemaal afmaken maar die kost bij Dell 5000$.
Ik zou het al in Windows merken...Koning Willy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:25:
[...]
In een third person game (ook racing games, platformers etc.) ga je die stap echt niet merken hoor.
Gelukkig speel ik geen BattlefieldDaarnaast zijn bijvoorbeeld alle Frostbite games capped op 200FPS.
Ik ook niet, daarom dat ik ook zeg:Zou je dus terug naar 1080P gaan en waarschijnlijk ook terug naar TN voor die 240hz? Ik niet hoor, zou liever upgraden naar 4K 120hz/144hz. Een OLED scherm erbij zou het helemaal afmaken maar die kost bij Dell 5000$.
Ik zeg dan ook niet kopen met een reden. Ik wil geen TN panelenuitproberen
Citaat tekens omdat ik het wel kan, maar ik mij stoor aan de gebruikerservaring en ik het zoveel mogelijk beperk.
Toevallig de pricewatch: LG OLED55B6V Zwart? Heb je ooit geprobeerd om erop te gamen?Paprika schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:38:
[...]
En tja, ik heb ook een OLED TV die mijn leven heeft verpest. Windows "kan ik niet gebruiken zonder een hoge frequentie" en "films kijken kan ik niet zonder OLED". Met gamen valt het nog mee, maar ik speel ook niet veel spellen waar "zwart" een leidende kleur is, dus dan valt het ook wel mee.
Citaat tekens omdat ik het wel kan, maar ik mij stoor aan de gebruikerservaring en ik het zoveel mogelijk beperk.
Helaas moet ik het doen met een normale Non OLED/HDR 4K TV. pricewatch: LG 55UB850V Zwart
[ Voor 11% gewijzigd door Koning Willy op 13-09-2016 19:03 ]
Die ja
, maar niet geprobeerd. Ik heb geen consoles meer (laatste was een Xbox en PS3). Ik zal het morgen eens proberen met de pc. Well soort spel moet ik testen?
[ Voor 88% gewijzigd door Paprika op 13-09-2016 21:32 ]
Geen idee, ik heb mijn PC met lange HDMI kabel op mijn TV aangesloten.Paprika schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:31:
Die ja, maar niet geprobeerd. Ik heb geen consoles meer (laatste was een Xbox en PS3). Ik zal het morgen eens proberen met de pc. Well soort spel moet ik testen?
Vooral kleurrijke games zoals Ori and Blind Forest, Limbo/Insider (voor die diepe zwart) maar ook Witcher 3 zal wel prachtig uitzien op een OLED TV.
[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 13-09-2016 23:59 ]
Ik game sinds een paar dagen op een 40" 4k monitor (zonder HDR of OLED) en heb mijn zo goed als perfecte PG279Q te koop gegooid. Uiteraard is dat gewoon een 60Hz scherm en ik moet zeggen dat de terugval naar 60Hz me niet tegen valt.
Uiteindelijk is de beleving t.o.v. 1440p wel beter ondanks de lagere refresh.
Zal ook deels te maken hebben met de relatief hoge response time van het VA paneel waardoor het er minder als een slideshow uitziet.
In dat opzicht ben ik ook kritisch naar het nieuwe 4k144 scherm wat er gaat komen. De hoge refresh is feest, maar die 27"... 4k op 27" is ongelooflijk klein. Ik vind de 4k op de 40" die ik nu heb al aan de kleine kant. De PPI van mijn huidige scherm is namelijk ongeveer hetzelfde als 1440p op 27".
Zal ook deels te maken hebben met de relatief hoge response time van het VA paneel waardoor het er minder als een slideshow uitziet.
In dat opzicht ben ik ook kritisch naar het nieuwe 4k144 scherm wat er gaat komen. De hoge refresh is feest, maar die 27"... 4k op 27" is ongelooflijk klein. Ik vind de 4k op de 40" die ik nu heb al aan de kleine kant. De PPI van mijn huidige scherm is namelijk ongeveer hetzelfde als 1440p op 27".
[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 14-09-2016 06:54 ]
^
Zelf vind ik 1440p op 27" nog ok maar het moet liever niet kleiner worden.
Doe nu al regelmatig websites e.d. groter zetten dmv CTRL + mousewheel.
Zelf vind ik 1440p op 27" nog ok maar het moet liever niet kleiner worden.
Doe nu al regelmatig websites e.d. groter zetten dmv CTRL + mousewheel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik vind 1440p op 25 inch juist fijner dan 27 inch eigenlijk. Dan moet ik wel erbij toegeven dat andere mensen altijd vragen of ik even kan inzoomen als ik met werk bezig ben, want anderen kunnen het niet lezen
. Ik zelf zou 23-inch nog wel moeten kunnen, maar zelfs dan is 4K op 27 inch nog altijd wel een totaal andere verhouding.
Wat speel je nu Blaat? Ik vond gamen op onze oude (wel ook een 4K) tv wel leuk uitzien, maar ik merkte wel echt de behoorlijke vertraging tussen een draai triggeren en de werkelijke tijd dat ik deze verandering ook kon waarnemen. Ik merk overigens ook al een heel groot verschil met de U2717Ds die ik als buitenste monitoren gebruik.
Als ik een spel span zie je echt duidelijk hoeveel trager de Dells zijn in het verwerken van deze verandering. Helaas is het fisheye effect te groot in niet-race games om echt baat te hebben van een multi-monitor setup wat betreft gaming, dus ik gebruik ze ook puur alleen als browser/chat etc tijdens het gamen. De muis moet zoveel mogelijk op m'n middelste scherm blijven
. Ik gebruik mijn WinKey + Arrows om actieve vensters dan ook altijd naar het midden te verplaatsen.
Wat speel je nu Blaat? Ik vond gamen op onze oude (wel ook een 4K) tv wel leuk uitzien, maar ik merkte wel echt de behoorlijke vertraging tussen een draai triggeren en de werkelijke tijd dat ik deze verandering ook kon waarnemen. Ik merk overigens ook al een heel groot verschil met de U2717Ds die ik als buitenste monitoren gebruik.
Als ik een spel span zie je echt duidelijk hoeveel trager de Dells zijn in het verwerken van deze verandering. Helaas is het fisheye effect te groot in niet-race games om echt baat te hebben van een multi-monitor setup wat betreft gaming, dus ik gebruik ze ook puur alleen als browser/chat etc tijdens het gamen. De muis moet zoveel mogelijk op m'n middelste scherm blijven
Ik speel dingen als Doom en Overwatch.Paprika schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:54:
Ik vind 1440p op 25 inch juist fijner dan 27 inch eigenlijk. Dan moet ik wel erbij toegeven dat andere mensen altijd vragen of ik even kan inzoomen als ik met werk bezig ben, want anderen kunnen het niet lezen. Ik zelf zou 23-inch nog wel moeten kunnen, maar zelfs dan is 4K op 27 inch nog altijd wel een totaal andere verhouding.
Als ik een spel span zie je echt duidelijk hoeveel trager de Dells zijn in het verwerken van deze verandering. Helaas is het fisheye effect te groot in niet-race games om echt baat te hebben van een multi-monitor setup wat betreft gaming, dus ik gebruik ze ook puur alleen als browser/chat etc tijdens het gamen. De muis moet zoveel mogelijk op m'n middelste scherm blijven. Ik gebruik mijn WinKey + Arrows om actieve vensters dan ook altijd naar het midden te verplaatsen.
Maar de pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart is dan ook een monitor, geen tv. Deze heeft dan ook intrinsiek bijna geen input lag terwijl een TV dat vaak wel heeft (in extreme mate zelfs soms richting de 120ms).
Deze 40" monitor heeft zelfs nog minder input lag dan het 1080p TN schermpje wat ik hier heb staan... Het scheelt gevoelsmatig niet veel met de ROG Swift.
Blaat schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:52:
Ik game sinds een paar dagen op een 40" 4k monitor (zonder HDR of OLED) en heb mijn zo goed als perfecte PG279Q te koop gegooid. Uiteraard is dat gewoon een 60Hz scherm en ik moet zeggen dat de terugval naar 60Hz me niet tegen valt.

Maar die "monitor" is 60hz natuurlijk scheelt het enorm qua "inputlag"Blaat schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:10:
[...]
Ik speel dingen als Doom en Overwatch.
Maar de pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart is dan ook een monitor, geen tv. Deze heeft dan ook intrinsiek bijna geen input lag terwijl een TV dat vaak wel heeft (in extreme mate zelfs soms richting de 120ms).
Deze 40" monitor heeft zelfs nog minder input lag dan het 1080p TN schermpje wat ik hier heb staan... Het scheelt gevoelsmatig niet veel met de ROG Swift.
[ Voor 26% gewijzigd door Koning Willy op 14-09-2016 14:23 ]
Ik snap met beide replies eigenlijk niet zo goed wat je nou precies probeert te zeggen.Koning Willy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:22:
[...]
[afbeelding]
[...]
Maar die "monitor" is 60hz natuurlijk scheelt het enorm qua "inputlag"
Ik heb een beetje last van de warmte denk ik.
Ik heb ook een 4K TV maar heb natuurlijk niet mijn monitor weggedaan. Teruggaan naar 60hz van 144hz/165hz voor vooral FPS games kan echt niet meerBlaat schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:54:
[...]
Ik snap met beide replies eigenlijk niet zo goed wat je nou precies probeert te zeggen.
Ik heb een beetje last van de warmte denk ik.
Ik heb begin september een nieuwe PC gebouwd en deze monitor is het laatste dat ik wil toevoegen. Echter lijkt hij de laatste weken amper aan te slepen te zijn, en is de prijs bovendien flink gestegen.
Denken jullie dat het een tijdelijk iets is (i.v.m. de firmware recall bijvoorbeeld), of komt er misschien een nieuw model? Of is het heel gebruikelijk dat deze monitor lastig te verkrijgen is?
Denken jullie dat het een tijdelijk iets is (i.v.m. de firmware recall bijvoorbeeld), of komt er misschien een nieuw model? Of is het heel gebruikelijk dat deze monitor lastig te verkrijgen is?
Nieuw model lijkt mij realistischer, alleen is het heel vreemd dat je daarvoor je vorige product volledig uit de markt trekt. Ik weet dat een aantal shops er honderden klaar hadden staan en die zijn echt niet allemaal al verkocht.
De firmware update lijkt mij evenmin zo relevant, want lang niet alle monitoren hadden hier last van (een klein deel zelfs maar).
De firmware update lijkt mij evenmin zo relevant, want lang niet alle monitoren hadden hier last van (een klein deel zelfs maar).
Wel bizar dan toch dat daar nog niet echt veel nieuws over naar buiten gekomen is? Want hij is nu toch al een hele tijd niet goed (en prijzig) te verkrijgen. Ik zit ook wat af te wachten eerlijk gezegdPaprika schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:16:
Nieuw model lijkt mij realistischer, alleen is het heel vreemd dat je daarvoor je vorige product volledig uit de markt trekt. Ik weet dat een aantal shops er honderden klaar hadden staan en die zijn echt niet allemaal al verkocht.
Feel the fear and do it anyway...
In de US zijn ze nog gewoon redelijk hetzelfde gebleven, maar het is inderdaad vreemd.
Eigenlijk wel, en zoals je zei was er naar alle waarschijnlijkheid wel stock aanwezig. Die is wel niet plots verdampt hé...Paprika schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:59:
In de US zijn ze nog gewoon redelijk hetzelfde gebleven, maar het is inderdaad vreemd.

Feel the fear and do it anyway...
Is hetzelfde probleem waar ik nu tegenaan loop; scherm bijna niet beschikbaar.
Tijdje gespaard en keuze laten vallen op de PG279Q, in de hoop niet veel backlight-bleeding te krijgen, is het scherm bijna niet beschikbaar meer.
Nu is de vraag natuurlijk; Bestellen waar hij wel beschikbaar is en risico lopen dat er een nieuw model op de markt komt, of wachten op het nieuwe model, maar hoe lang zal dat gaan duren.
Zag wel de PG27AQ voorbij komen, is het logische vervolg op de PG279Q, maar die is weer 4K en gelimiteerd tot 60Hz, dan is het helemaal niet meer leesbaar..
Tijdje gespaard en keuze laten vallen op de PG279Q, in de hoop niet veel backlight-bleeding te krijgen, is het scherm bijna niet beschikbaar meer.
Nu is de vraag natuurlijk; Bestellen waar hij wel beschikbaar is en risico lopen dat er een nieuw model op de markt komt, of wachten op het nieuwe model, maar hoe lang zal dat gaan duren.
Zag wel de PG27AQ voorbij komen, is het logische vervolg op de PG279Q, maar die is weer 4K en gelimiteerd tot 60Hz, dan is het helemaal niet meer leesbaar..
Aantal weken geleden toch besloten om de PG279Q te bestellen. Gisteren heb ik scherm ontvangen en .... Wauw wat een scherm zeg!
Wat een helder en rustig paneel om naar te kijken.
Daarnaast geen enkele dode pixel en nauwelijks geen backlight bleeding
Voor de anderen hier die nog op zoek zijn naar een exemplaar, waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?micmulder schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:52:
Aantal weken geleden toch besloten om de PG279Q te bestellen. Gisteren heb ik scherm ontvangen en .... Wauw wat een scherm zeg!![]()
Bij megekko.nl voor 848 euro. Ik heb voor hun gekozen omdat hun niet moeilijk doen met pixel garantie enzo.. Alleen 1 kanttekening over hun, hun voorraad status klopt niet helemaalBlaat schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:55:
[...]
Voor de anderen hier die nog op zoek zijn naar een exemplaar, waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?
De gekozen leverdatum was 29-09 en ik heb het scherm op 04-10 gekregen.
Maar dit is toch helemaal niet logisch?
Van diverse schermen loopt de voorraad terug maar er is niks aangekondigd.
En de meeste schermen zijn niet eens zo heel oud.
Van diverse schermen loopt de voorraad terug maar er is niks aangekondigd.
En de meeste schermen zijn niet eens zo heel oud.
Misschien dat winkels de pg279q niet meer willen verkopen door de hoge return percentage.
Als ik op marktplaats dit scherm opzoek kom ik ontzettend veel terug genomen schermen van coolblue tegen, kan mij voorstellen dat deze winkel deze schermen niet nieuw meer wil verkopen
Als ik op marktplaats dit scherm opzoek kom ik ontzettend veel terug genomen schermen van coolblue tegen, kan mij voorstellen dat deze winkel deze schermen niet nieuw meer wil verkopen
Uiteindelijk vorige week toch de PG279Q gekocht bij Informatique (€849).
Pracht scherm. Geen dode pixels (had wel garantie erbij) en vrijwel geen backlight bleeding. Kortom ook hier een positief verhaal.
Pracht scherm. Geen dode pixels (had wel garantie erbij) en vrijwel geen backlight bleeding. Kortom ook hier een positief verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Droid op 07-10-2016 13:43 ]
Ook ik heb een sprong in het diepe genomen.
Afgelopen maandagavond heb ik een PG279Q bij Informatique besteld (€ 849).
Waren niet op voorraad, wel bij leverancier.
Werd in winkel verwacht op 5-10, werd uiteindelijk 6-10.
Gelijk op de post gedaan, en vandaag (nou ja, het is net na middernacht..) op 7-10 in de ochtend door de pakketbezorger afgeleverd.
Geen dode pixels, had er ook garantie bijgenomen, en vrijwel geen backlight bleeding.
Ben super tevreden over het scherm, al voor een kleine test een aantal spellen gedraaid, loopt gigantisch vloeiend (kom van een 60Hz TN 2ms paneel vandaan
).
En die kleuren, just wow...
Afgelopen maandagavond heb ik een PG279Q bij Informatique besteld (€ 849).
Waren niet op voorraad, wel bij leverancier.
Werd in winkel verwacht op 5-10, werd uiteindelijk 6-10.
Gelijk op de post gedaan, en vandaag (nou ja, het is net na middernacht..) op 7-10 in de ochtend door de pakketbezorger afgeleverd.
Geen dode pixels, had er ook garantie bijgenomen, en vrijwel geen backlight bleeding.
Ben super tevreden over het scherm, al voor een kleine test een aantal spellen gedraaid, loopt gigantisch vloeiend (kom van een 60Hz TN 2ms paneel vandaan
En die kleuren, just wow...
Ook ik heb hem gekocht (1 St op voorraad bij 4launch) en out of the box super geweldig scherm.
Wel een klein beetje ips glow maar niet storend.
Ik wil hem misschien nog wel wat callibreren. Wie heeft er nog goeie tips of profielen?
Ik wil hem misschien nog wel wat callibreren. Wie heeft er nog goeie tips of profielen?
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htmFreakzLM schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:14:
Ook ik heb hem gekocht (1 St op voorraad bij 4launch) en out of the box super geweldig scherm.
GameVisual Preset mode Racing Mode
Brightness 26
Contrast 50
Colour Temp User
RGB 97, 93, 100
26??? Zo laag? Ben ik de enige die monitors altijd 80-100 gebruik?Shadowhawkje schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:32:
[...]
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm
GameVisual Preset mode Racing Mode
Brightness 26
Contrast 50
Colour Temp User
RGB 97, 93, 100
Blijkbaar. Hier staat de helderheid ook op 26 (Asus RoG Swift PG278Q).Koning Willy schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:09:
[...]
26??? Zo laag? Ben ik de enige die monitors altijd 80-100 gebruik?
Heb het geprobeerd lijkt bijna een TN panel nuYonix schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
Blijkbaar. Hier staat de helderheid ook op 26 (Asus RoG Swift PG278Q).
Wel rustiger voor je ogen.
Heb de helderheid van mijn PG278Q op 30% staan, is een fel paneeltje
Hier ook 25-30% helderheid, vaak zelf met Blue Light Filter niv 4 bij gewoon browsen enzo. Sinds ik die gebruik heb ik 0,0 last meer van m'n ogen bij lang computer gebruik. Zit wel in een vrij donkere kamer.
Bij 80-100% lijken m'n ogen wel weg te branden ^^
Bij 80-100% lijken m'n ogen wel weg te branden ^^
[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 09-10-2016 21:30 ]
Heb de PG279Q zou wel een verschil zijn. Onder 50-60% is het bijna onbruikbaarUberdude schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:02:
Heb de helderheid van mijn PG278Q op 30% staan, is een fel paneeltje
Alleen bij daglicht; 's avonds gaat ie op maximaal 25. Als m'n ogen moe zijn zet ik hem soms zelfs weleens op 0! (pg279q hier)Koning Willy schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:09:
[...]
26??? Zo laag? Ben ik de enige die monitors altijd 80-100 gebruik?
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik heb de pg279q, 28% helderheidKoning Willy schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:31:
[...]
Heb de PG279Q zou wel een verschil zijn. Onder 50-60% is het bijna onbruikbaar
Ik game graag, en heb wel een nieuw scherm nodig, welke raden jullie mij aan?
Ik heb een intel core i7 6700k en een MSI gtx 970. Verder 16GB ram.
En dat vraag je in het Asus Rog Swift draadje?themaxsterx schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:25:
is geheel afhankelijk van welke games je graag speelt.
Mara er zijn mensen die niet zo bevooroordeeld zijn als ik (wij?) hier in dit draadje en zou je adviseren om een nieuwe draad te maken met de algemene vraag.
Tip: zet er dan wel in wat je budget is, welke games je speelt en hoe groot (of klein) het scherm mag zijn.
pg279qthemaxsterx schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:25:
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Volledig afhankelijk van wat jouw voorkeuren zijn en met welk budget je wil werken. Anders wordt het een beetje moeilijk hé!themaxsterx schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:25:
Stay hungry, stay foolish!
Net een PG279Q gekocht, ik heb de brightness op 75% staan.Koning Willy schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Heb het geprobeerd lijkt bijna een TN panel nu
Wel rustiger voor je ogen.
Ik heb hem ook even op ~30% gezet, maar dan is het net een laptop in low battery mode.
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Het is een fijn scherm (1440p, 144hz, gsync!), maar vergeleken met m'n chromebook (ook IPS) is zwart niet echt zwart, wit is niet echt wit en is er veel IPS-glow.
Tja moet je maar voor OLED gaanRPS13 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
Net een PG279Q gekocht, ik heb de brightness op 75% staan.
Ik heb hem ook even op ~30% gezet, maar dan is het net een laptop in low battery mode.
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Het is een fijn scherm (1440p, 144hz, gsync!), maar vergeleken met m'n chromebook (ook IPS) is zwart niet echt zwart, wit is niet echt wit en is er veel IPS-glow.
5000$ voor 4K 120hz Dell monitor
Tijdje terug een ROG Swift PG248Q aangeschaft; een keer laten omwisselen omdat donkere gedeeltes van foto's en in games (schaduwgedeeltes) zwaar overbelicht waren; kreeg echt pixelblokken te zien. Zowel op displayport als HDMI. De nieuwe monitor doet hetzelfde. Elke andere monitor hier in huis doet dat niet. Is dit normaal voor deze monitoren?
Hieronder een tweetal foto's; 1 op de ROG en 1 op een andere monitor. Gokken welke de swift is.
https://dl.dropboxusercon...-10-16%2021%2025%2030.jpg
https://dl.dropboxusercon...-10-16%2021%2025%2041.jpg
Hieronder een tweetal foto's; 1 op de ROG en 1 op een andere monitor. Gokken welke de swift is.
https://dl.dropboxusercon...-10-16%2021%2025%2030.jpg
https://dl.dropboxusercon...-10-16%2021%2025%2041.jpg
Kan iemand me met bovenstaand probleem helpen?
Heb erg veel last van dit probleem, ook op de vervangende monitor. Kan hier echt niks over vinden online, of ik weet de juiste termen niet. Games op de PS4 zien er absoluut niet uit met dit probleem, en op de PC is het ook maar donkere games vermijden zo.
Kan op de PS4 natuurlijk ook voor full range RGB kiezen, maar dan hebben we weer een enorme black crush (maar 4 blokjes zichtbaar op de lagom LCD test) en ook dat ziet er absoluut niet uit. Er zit ook een soort "ruis" over het scherm heen die je op grijze vlakken (dus zoals de lagom LCD test) erg goed kan zien.
Hier 2 foto's genomen van het scherm via HDMI aangesloten op een PS4;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0009.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0011.jpg
Heb erg veel last van dit probleem, ook op de vervangende monitor. Kan hier echt niks over vinden online, of ik weet de juiste termen niet. Games op de PS4 zien er absoluut niet uit met dit probleem, en op de PC is het ook maar donkere games vermijden zo.
Kan op de PS4 natuurlijk ook voor full range RGB kiezen, maar dan hebben we weer een enorme black crush (maar 4 blokjes zichtbaar op de lagom LCD test) en ook dat ziet er absoluut niet uit. Er zit ook een soort "ruis" over het scherm heen die je op grijze vlakken (dus zoals de lagom LCD test) erg goed kan zien.
[ Voor 47% gewijzigd door Eduardboon op 16-10-2016 21:43 ]
Dit fenomeen heet color banding en is het gevolg van het gebruik van een supersnel maar daardoor kleureninaccuraat TN paneel.Eduardboon schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:24:
Kan iemand me met bovenstaand probleem helpen?
Deze paneeltjes doen niet eens de moeite om te ditheren waardoor subtiele kleurovergangen als stapsgewijs worden ervaren.
Je hebt twee opties, accepteren of terug sturen.
simpele vraag tussendoor.
Ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe videokaart + beeldscherm. Is de 100den euro's extra waard om Gsync te hebben in combinatie met een 1080?
Einddoel is vloeiend BF1 te kunnen spelen.
Ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe videokaart + beeldscherm. Is de 100den euro's extra waard om Gsync te hebben in combinatie met een 1080?
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dat ligt sowieso aan de refreshrate van het scherm.
Verder is deze vraag al echt heel vaak gesteld dus zoek daar even op voor uitgebreide antwoorden.
Verder is deze vraag al echt heel vaak gesteld dus zoek daar even op voor uitgebreide antwoorden.
[ Voor 49% gewijzigd door Paprika op 17-10-2016 08:34 ]
Als dit normaal is zal ik terug sturen. Gsync is mooi, maar als ik voor 100 euro een scherm heb met 5ms ipv 1 en daardoor Een veel beter beeld krijg dan is het makkelijk kiezen natuurlijk.Blaat schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:55:
[...]
Dit fenomeen heet color banding en is het gevolg van het gebruik van een supersnel maar daardoor kleureninaccuraat TN paneel.
Deze paneeltjes doen niet eens de moeite om te ditheren waardoor subtiele kleurovergangen als stapsgewijs worden ervaren.
Je hebt twee opties, accepteren of terug sturen.
Dan maar wachten tot er betere keuzes voor 24" en 1080p te krijgen zijn. Zit nu ook wat te kijken naar de Acer Predator XB271HU omdat ik daar erg goede verhalen over lees. Dus misschien die nog eens bekijken.
Hoort de algehele ruis over het scherm ook bij color Banding?
[ Voor 8% gewijzigd door Eduardboon op 17-10-2016 10:20 ]
De duurdere broertjes van dit g-sync scherm hebben dit fenomeen niet omdat die gebruik maken van dithering.Eduardboon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:36:
[...]
Als dit normaal is zal ik terug sturen. Gsync is mooi, maar als ik voor 100 euro een scherm heb met 5ms ipv 1 en daardoor Een veel beter beeld krijg dan is het makkelijk kiezen natuurlijk.
Dan maar wachten tot er betere keuzes voor 24" en 1080p te krijgen zijn. Zit nu ook wat te kijken naar de Acer Predator XB271HU omdat ik daar erg goede verhalen over lees. Dus misschien die nog eens bekijken.
Hoort de algehele ruis over het scherm ook bij color Banding?
Die algehele ruis is inderdaad ook te wijten aan color banding.
De XB271HU is een prima alternatief net als de PG279Q. Daarmee zal je deze problemen niet hebben.
Dank voor de antwoorden! Heb deze monitor al een tweetal maanden gebruikt voordat ik het probleem begon te zien (vooral met dank aan donkere games dus). Over de PG279Q lees ik heel veel vervelende verhalen over gigantische bleed en glow issues; waar mensen met de XB271HU nog wel aardig positief zijn (en hij is nog goedkoper ook), dus als de winkel het toelaat ga ik hem daarvoor ruilen. G-Sync is wel heel erg lekker.Blaat schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
De duurdere broertjes van dit g-sync scherm hebben dit fenomeen niet omdat die gebruik maken van dithering.
Die algehele ruis is inderdaad ook te wijten aan color banding.
De XB271HU is een prima alternatief net als de PG279Q. Daarmee zal je deze problemen niet hebben.
Ik ben van plan om een pg348q aan te schaffen, maak mij alleen wat zorgen over de ruimte op mijn bureau, deze is 60cm breed (met behulp van een extra stukje hout waar de achterste voet van de monitor op kan steunen zou het 70 cm worden.
Zou ik te dicht op het scherm zitten? Wat zijn de ervaringen van tweakers die dit scherm op hun bureau hebben staan?
Zou ik te dicht op het scherm zitten? Wat zijn de ervaringen van tweakers die dit scherm op hun bureau hebben staan?
Ik heb dit scherm op een 75cm diep bureau gehad en dat was verre van comfortabel.schumi1986 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:41:
Ik ben van plan om een pg348q aan te schaffen, maak mij alleen wat zorgen over de ruimte op mijn bureau, deze is 60cm breed (met behulp van een extra stukje hout waar de achterste voet van de monitor op kan steunen zou het 70 cm worden.
Ik had nauwelijks plek voor mijn toetsenbord en mijn muismat moest over de voet van de monitor heen.
Ik heb dat toen opgelost door het scherm met een simpele Vesa 100 beugel tegen de muur te plakken.
Als je die wil, die heb ik nog liggen en mag je voor een prikkie overnemen.
[ Voor 21% gewijzigd door Blaat op 18-10-2016 07:40 ]
Hier was ik al bang voor, bedankt voor het aanbod maar dan ga ik toch maar voor een pg279qBlaat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:38:
[...]
Ik heb dit scherm op een 75cm diep bureau gehad en dat was verre van comfortabel.
Ik had nauwelijks plek voor mijn toetsenbord en mijn muismat moest over de voet van de monitor heen.
Ik heb dat toen opgelost door het scherm met een simpele Vesa 100 beugel tegen de muur te plakken.
Als je die wil, die heb ik nog liggen en mag je voor een prikkie overnemen.
Helaas nog geen ander scherm ontvangen, maar heb nog even wat getest. Onderstaande foto is op mijn oude monitor genomen; je ziet dat het menu rechts gewoon zwart is. Op de Swift is het donkerblauw, zoals de achtergrond van de ps4, maar iets donkerder, met allemaal colour banding. Waarom gebeurd dat? Daar verpesten ze toch gewoon de complete beeldkwaliteit mee, ik kan niet geloven dat dat met opzet gedaan wordt om 1MS te halen; daarvoor hoef je toch niet blacker than black te laten zien? Want daar lijkt het wel op nu; vervangen van zwart met andere kleuren.
De foto is op een scherm van nieuw 200 euro genomen, vind die 350 extra voor de pg248q dan wel veel. Colour banding in mist oid; OK, maar dat dit zwarte menu ineens donkerblauw wordt met zwarte stippen e.d erin is wel raar, of is dat ook doodnormaal voor een gaming monitor? /rant.
https://dl.dropboxusercon...-10-16%2013%2052%2031.jpg
Ook de volgende foto; die standaard door MS geleverd wordt bij Windows 10 is links niet om aan te zien op een 248q, ook allemaal lijntjes, blokken en noem maar op. Op het oude TN scherm van mijn vader die de brightness zo hoog heeft dat zwart gewoon blauw/grijs is zie je die lijnen en blokjes zelfs niet; ook daar 1 kleur.
http://betanews.com/wp-co...indows-10-lock-screen.jpg
Om nog een beeld te schetsen van mijn probleem;
zo hoort het eruit te zien:
https://dl.dropboxusercon...5290298/IMG_0028.JPG.jpeg
Zo ziet het eruit:
https://dl.dropboxusercon...10-21%20at%2014.26.59.png
De foto is op een scherm van nieuw 200 euro genomen, vind die 350 extra voor de pg248q dan wel veel. Colour banding in mist oid; OK, maar dat dit zwarte menu ineens donkerblauw wordt met zwarte stippen e.d erin is wel raar, of is dat ook doodnormaal voor een gaming monitor? /rant.
Ook de volgende foto; die standaard door MS geleverd wordt bij Windows 10 is links niet om aan te zien op een 248q, ook allemaal lijntjes, blokken en noem maar op. Op het oude TN scherm van mijn vader die de brightness zo hoog heeft dat zwart gewoon blauw/grijs is zie je die lijnen en blokjes zelfs niet; ook daar 1 kleur.
Zo ziet het eruit:
[ Voor 30% gewijzigd door Eduardboon op 21-10-2016 14:27 ]
Ik denk dat je je niet realiseert dat elk scherm een trade-off is.Eduardboon schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:15:
Helaas nog geen ander scherm ontvangen, maar heb nog even wat getest. Onderstaande foto is op mijn oude monitor genomen; je ziet dat het menu rechts gewoon zwart is. Op de Swift is het donkerblauw, zoals de achtergrond van de ps4, maar iets donkerder, met allemaal colour banding. Waarom gebeurd dat? Daar verpesten ze toch gewoon de complete beeldkwaliteit mee, ik kan niet geloven dat dat met opzet gedaan wordt om 1MS te halen; daarvoor hoef je toch niet blacker than black te laten zien? Want daar lijkt het wel op nu; vervangen van zwart met andere kleuren.
Zo ziet het eruit:
Je kan niet verwachten dat een monitor op elk vlak excelleert, dat bestaat domweg nog niet. Een snel paneel is slechter met kleuren omdat het bij een goedkopere snelle gaming monitors moeilijker (het moet binnen 1/144 seconde gebeuren ipv in 1/60 seconde) is om de kleuren voldoende te ditheren voor een groter kleurbereik.
IPS technologie doet dat van zichzelf en heeft dergelijke trucjes niet nodig.
Dit zal je moeten accepteren.
Ik snap dat er keerzijden zijn aan 1MS, maar om zwart dan maar in blauw en paars te wijzigen terwijl elke andere monitor in huis wel gewoon zwart laat zien vind ik toch apart. Het is gewoon erg jammer als je Battlefield 1 speelt en je loopt door een bos met paarse en blauwige blokken ipv een zwarte/grijze schaduw. Net alsof je de brightness gigantisch hoog hebt gezet voor alleen de schaduwen. Maar als dat de trade-off is voor 1MS, dan so be it. Dan kijk ik voortaan (als ik weer moet vervangen) weer naar 5MSBlaat schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:27:
[...]
Ik denk dat je je niet realiseert dat elk scherm een trade-off is.
Je kan niet verwachten dat een monitor op elk vlak excelleert, dat bestaat domweg nog niet. Een snel paneel is slechter met kleuren omdat het bij een goedkopere snelle gaming monitors moeilijker (het moet binnen 1/144 seconde gebeuren ipv in 1/60 seconde) is om de kleuren voldoende te ditheren voor een groter kleurbereik.
IPS technologie doet dat van zichzelf en heeft dergelijke trucjes niet nodig.
Dit zal je moeten accepteren.
Heb nog steeds niks van de winkel gehoord, maar mocht ik gewoon de 24" terugkrijgen dan zal ik die denk ik ook gewoon gebruiken, 1440P geeft op een 970 toch een te grote performance dip in games als BF1 en civ6, onder de 50 fps is g-sync ook niet meer alles natuurlijk en wil wel soepel blijven gamen
Ik heb voornamelijk last van het feit dat zwart wordt omgetoverd tot blauw en daarbij extra Banding veroorzaakt.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0009.jpg <--- bij deze foto zie je een blauwe achtergrond met rechts diagonaal een zwarte streep. Deze achtergrond hoort gewoon pikzwart te zijn. Ik heb nu even geen foto van hoe het hoort, maar die kan ik morgen zo aanleveren. Dat kan toch niet normaal te noemen zijn? Eerdere foto van het RGB menu van de ps4 heeft op de swift dezelfde blauwe kleur als dit binding of Isaac scherm. Ook dat hoort gewoon zwart te zijn.
Edit: toevallig zag ik dezelfde afbeelding op mijn 3ds voorbijkomen. Daar zit gewoon een TN panel in (helaas geen ips) en daar ziet het er gewoon goed uit. https://dl.dropboxusercon...-10-16%2013%2052%2031.jpg
[ Voor 34% gewijzigd door Eduardboon op 25-10-2016 17:09 ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
ja,ja,ja.ikbengoofy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:28:
simpele vraag tussendoor.
En is voor mij een groot verschil met b.v 60hz 1440p.
Met dit soort snelle shooters merk je het heel erg vind ik.
[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 02-11-2016 11:09 ]
Ondertussen reactie van de winkel, maar ik neem gewoon weer de PG248Q, dan gebruik ik mijn oude monitor wel als secundaire voor video/ps4 en games als civilization en deze voor de Gsync.
Die glow en bleeding is echt persoonlijk, als je alles op het internet leest denk je van het is niets.Eduardboon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:52:
[...]
Dank voor de antwoorden! Heb deze monitor al een tweetal maanden gebruikt voordat ik het probleem begon te zien (vooral met dank aan donkere games dus). Over de PG279Q lees ik heel veel vervelende verhalen over gigantische bleed en glow issues; waar mensen met de XB271HU nog wel aardig positief zijn (en hij is nog goedkoper ook), dus als de winkel het toelaat ga ik hem daarvoor ruilen. G-Sync is wel heel erg lekker.
Maar in dit geval zou ik zeggen, zal je het beter zelf moeten bekijken of het zo erg is.
Ik heb met die van mij er eigenlijk geen last van, niet storend in elk geval(voor mij dan)
Je kan het scherm kopen,het voorzichtig uitpakken ,proberen is het niet
Heb wel eerder IPS monitoren gehad, maar op mijn macbook na heb ik me eigenlijk altijd gestoord aan de glow, vandaar die angst ook wel. Ook mijn mac heeft wel glow, maar op een of andere manier toch compleet anders dan die hele hoeken geel die sommige monitoren hebbenfreaky35 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:14:
[...]
Die glow en bleeding is echt persoonlijk, als je alles op het internet leest denk je van het is niets.
Maar in dit geval zou ik zeggen, zal je het beter zelf moeten bekijken of het zo erg is.
Ik heb met die van mij er eigenlijk geen last van, niet storend in elk geval(voor mij dan)
Je kan het scherm kopen,het voorzichtig uitpakken ,proberen is het niet
Voor mij was de keuze nu dan ook; of overbelichte zwartwaarden maar geen blacker than black; of gewoon normaal zwart maar dan wel teveel detail in de zwartwaarden. Heb nu dus voor dat laatste gekozen en ga met een dual-monitor setup werken. G-Sync voor fast-paced games, en normaal 60hz voor civilization en video
He Verdorie, net weer een pg248q binnengekregen met de intentie met de colour banding te leven kan ik de monitor alleen op 60hz gebruiken, op 144 hertz is het scherm ontzettend flets. Kan ik nou alweer een retour gaan aanvragen?
Op 120hz ziet zwart er nog wel zwart uit, op 144hz schiet het naar grijs, op 180 krijg ik ook allemaal horizontale "scanlines' oid over het scherm. Zucht, derde de deur maar uit dan.
Hier een video van wat ik bedoel. Ik wissel van 60hz naar 144hz en daarna weer naar 60hz.
https://www.youtube.com/watch?v=DorYW5Oc4gs
Op 120hz ziet zwart er nog wel zwart uit, op 144hz schiet het naar grijs, op 180 krijg ik ook allemaal horizontale "scanlines' oid over het scherm. Zucht, derde de deur maar uit dan.
Hier een video van wat ik bedoel. Ik wissel van 60hz naar 144hz en daarna weer naar 60hz.
[ Voor 43% gewijzigd door Eduardboon op 02-11-2016 21:30 ]
Kijk in de scherm helderheid als je 144Hz kiest.Eduardboon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:32:
He Verdorie, net weer een pg248q binnengekregen met de intentie met de colour banding te leven kan ik de monitor alleen op 60hz gebruiken, op 144 hertz is het scherm ontzettend flets. Kan ik nou alweer een retour gaan aanvragen?
[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 02-11-2016 23:40 ]
Ik heb met helderheid op het OSD van het scherm en in het control panel het een en ander geprobeerd, maar krijg het lang niet zo zwart als op 60hz helaas. Heb de helderheid op 3 staan. Hij verliest gewoon op contrast. Bij een overclock begrijp ik dat natuurlijk wel, maar 60hz - 144hz moet hetzelfde ogen dunkt mijMizgala28 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:25:
[...]
Kijk in de scherm helderheid als je 144Hz kiest.
Ik zag het scherm vandaar bij een kennis thuis, wat een plaatje echter trekt mijn systeem zo'n scherm niet, om maar over te zwijgen dat mijn complete systeem evenveel als dat scherm hefet gekost.
Maar wauw, ziet er goed uit ook qua design.
[ Voor 11% gewijzigd door Eduardboon op 02-11-2016 23:32 ]
Apart, zou dus betekenen dat het scherm iets compenseert om die 144Hz te behalen.Eduardboon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:29:
[...]
Ik heb met helderheid op het OSD van het scherm en in het control panel het een en ander geprobeerd, maar krijg het lang niet zo zwart als op 60hz helaas. Heb de helderheid op 3 staan.
Ja precies, dat dacht ik ook al. Maar aangezien het een 144hz paneel is lijkt me dat raar. Dan zou er dus een 120hz paneel inzitten? Echter is ook 120hz vrij flets. Alleen 60hz is mooi en streeploos.Mizgala28 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:32:
[...]
Apart, zou dus betekenen dat het scherm iets compenseert om die 144Hz te behalen.
Misschien, het probleem komt mij wel bekend voor aangezien mijn partner een 75Hz scherm heeft die op 60Hz staat omdat deze dus ook flets is onder 75Hz.Eduardboon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:33:
[...]
Ja precies, dat dacht ik ook al. Maar aangezien het een 144hz paneel is lijkt me dat raar. Dan zou er dus een 120hz paneel inzitten? Echter is ook 120hz vrij flets. Alleen 60hz is mooi en streeploos.
Nooit een oplossing voor kunnen vinden, maar die scherm is ook vrij onbekend waar je over deze Asus meer kans hebt om te vinden of dat aan jouw scherm ligt of specifiek aan deze model.
Van dit model heb ik al 2 monitoren gehad omdat ik (achteraf dus ten onrechte) dacht dat blacker-than-black en colour banding een defect was. Op die beide monitoren kon ik de overclock naar 180hz voeren zonder teveel contrastverlies. Zeg maar gerust dan 180hz daarop beter oogde dan 144 hierop. En dan nog de lijnen die over het scherm vloeien in 144. bah.Mizgala28 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:35:
[...]
Misschien, het probleem komt mij wel bekend voor aangezien mijn partner een 75Hz scherm heeft die op 60Hz staat omdat deze dus ook flets is onder 75Hz.
Nooit een oplossing voor kunnen vinden, maar die scherm is ook vrij onbekend waar je over deze Asus meer kans hebt om te vinden of dat aan jouw scherm ligt of specifiek aan deze model.
Heb alweer contact met de winkel opgenomen, die zullen ook wel gek van me worden onderhand
Edit: Als ik ULMB activeer dan MOET ik ook echt op 60hz zitten, anders kijk ik echt tegen een grijs scherm aan. Heb ULMB op het vorige model vrij veel gebruikt op 120hz, dus lijkt me toch echt een defect helaas.
edit2: op 60hz kan ULMB niet aan. Vandaar dat het er daar goed uitzag. Met ULMB aan echt enorme vlekken in het scherm en grijs, grijs, grijs. Mag de monitor weer wisselen van de winkel, dus gelukkig maar. De behuizing zat onder bij het scherm overigens ook los.
De g-sync werkte dan wel weer geweldig en ik mis het al meteen weer
[ Voor 20% gewijzigd door Eduardboon op 03-11-2016 13:19 ]
Is er al nieuws over nieuwe Swift monitors bij CES 2017?
Ik wacht al sinds Pascal op Displayport 1.4 beeldschermen.
Rog Swift met IPS 4K 120hz G-Sync en HDR. Ja graag
Zo'n monitor zal vast een prijskaartje hebben waar je een hartaanval van krijgtKoning Willy schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:00:
Is er al nieuws over nieuwe Swift monitors bij CES 2017?
Dat is wel een droom monitor ja. Al hoeft 4K van mij niet zo nodig.
Steam/XBL: Avioto
Plus vergeet niet dat je echt veel GPU power nodig hebt om dat aan te drijven dan.. Wat dat betreft vraag ik me af in hoeverre het nu voor fabrikanten interessant is om dat soort schermen te ontwikkelen.
Then again, het is wel leuk om even te laten zien dat ze het kunnen
Then again, het is wel leuk om even te laten zien dat ze het kunnen
Laat ze eerst maar eens een goed paneel ontwikkelen, daarna praten we verder over 4k, hdr, 200hz
IPS geen OLED.Avioto schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:35:
[...]
Zo'n monitor zal vast een prijskaartje hebben waar je een hartaanval van krijgt![]()
Dat is wel een droom monitor ja. Al hoeft 4K van mij niet zo nodig.
Gewoon opvolger van pricewatch: Asus ROG Swift PG27AQ Zwart
Iemand toevallig de PG278QR al binnen gehad? Is deze beter dan de vorige versie?
Ik kijk ook uit naar de reviews. Ik ben met name benieuwd naar iets waar je niet direct op kunt testen; hoe lang zo'n panel mee gaat! De pg278q heeft toch een redelijk hoge failure rate, misschien dat de nieuwe in dat opzicht wat beter is.Poedelini schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:27:
Iemand toevallig de PG278QR al binnen gehad? Is deze beter dan de vorige versie?