Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

m.w. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:03:
[...]

Ik kijk ook uit naar de reviews. Ik ben met name benieuwd naar iets waar je niet direct op kunt testen; hoe lang zo'n panel mee gaat! De pg278q heeft toch een redelijk hoge failure rate, misschien dat de nieuwe in dat opzicht wat beter is.
De PG278QR heeft de nieuwere versie van de G-Sync module en zal daarmee veel betrouwbaarder zijn dan de originele PG278Q.

De kans dat hetzelfde TN paneel hierin zit als in de PG278Q is niet zo groot gezien het feit dat deze nieuwe variant een hogere refresh haalt. Misschien is dan ook eindelijk af van die bizarre verticale scanlines door het brakke dithering algoritme.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Blaat schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:16:
[...]

De PG278QR heeft de nieuwere versie van de G-Sync module en zal daarmee veel betrouwbaarder zijn dan de originele PG278Q.

De kans dat hetzelfde TN paneel hierin zit als in de PG278Q is niet zo groot gezien het feit dat deze nieuwe variant een hogere refresh haalt. Misschien is dan ook eindelijk af van die bizarre verticale scanlines door het brakke dithering algoritme.
Ik kijk ook wel uit naar ervaringen met deze. Is er een nieuwe g-sync module? In wat verschilt die dan, of gewoon gemaakt om meer betrouwbaarheid te bieden :)

Feel the fear and do it anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Piedojng schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:49:
[...]

Ik kijk ook wel uit naar ervaringen met deze. Is er een nieuwe g-sync module? In wat verschilt die dan, of gewoon gemaakt om meer betrouwbaarheid te bieden :)
De nieuwere G-Sync module is al een tijdje uit en wordt gebruikt in o.a. de PG279Q en de Acer XB271HU.

Het verschil tussen de oude en de nieuwe is dat de oude overgeclockt moest worden om 144Hz te halen in de oorspronkelijke Swift schermen uit 2014. Het gevolg was extra warmteproductie en betrouwbaarheidsproblemen. Bij de v2 g-sync module was dat niet nodig om de gestelde bandbreedte te halen.

Je kan altijd herkennen aan een scherm of deze de v2 g-sync module heeft door te kijken naar of hij een HDMI input heeft. De v1 g-sync schermen hebben dat nooit en de v2 g-sync schermen altijd. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Blaat schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:14:
[...]

Het gevolg was extra warmteproductie en betrouwbaarheidsproblemen. Bij de v2 g-sync module was dat niet nodig om de gestelde bandbreedte te halen.

Je kan altijd herkennen aan een scherm of deze de v2 g-sync module heeft door te kijken naar of hij een HDMI input heeft. De v1 g-sync schermen hebben dat nooit en de v2 g-sync schermen altijd. :)
Aha. Handig om te weten! Inderdaad al paar keer gelezen dat ze nogal warm kregen. Thanks voor de info _/-\o_

Feel the fear and do it anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik twijfel tussen de Asus ROG Swift PG279Q en de Asus PG278QR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Poedelini schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:17:
Ik twijfel tussen de Asus ROG Swift PG279Q en de Asus PG278QR.
IPS > TN ;)

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Heb 3x de Asus ROG Swift PG348Q staan, aangestuurd door 2x de MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G.

Werkt allemaal best wel prettig :) , op één ding na. De originele DP kabel was niet lang genoeg, zodat ik kabels van 5 meter heb gekocht. Zodra ik echter boven de 60Hz kom verlies ik soms voor een seconde of zo beeld.

Ik dacht altijd dat DP kabels technisch allemaal hetzelfde waren (qua bandbreedte tenminste), maar is dat wel zo?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
alexbl69 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:03:
Heb 3x de Asus ROG Swift PG348Q staan, aangestuurd door 2x de MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G.

Werkt allemaal best wel prettig :) , op één ding na. De originele DP kabel was niet lang genoeg, zodat ik kabels van 5 meter heb gekocht. Zodra ik echter boven de 60Hz kom verlies ik soms voor een seconde of zo beeld.

Ik dacht altijd dat DP kabels technisch allemaal hetzelfde waren (qua bandbreedte tenminste), maar is dat wel zo?
Nee absoluut niet. Ik moest ook een langere kabel, maar ik merk overduidelijk kwaliteitsverschil. Soms zelfs artifacts op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Poedelini schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:12:
[...]

Nee absoluut niet. Ik moest ook een langere kabel, maar ik merk overduidelijk kwaliteitsverschil. Soms zelfs artifacts op mijn scherm.
Ok, bedankt voor je antwoord. Merk inderdaad af en toe ook trillingen op in het beeld. Nu maar op zoek naar goede shielded kabels. Alleen oppassen dat ik niet in de Engelen-bij-maanlicht valkuil stap ;) .

Laat hier wel even weten hoe het verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
alexbl69 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:39:
[...]

Ok, bedankt voor je antwoord. Merk inderdaad af en toe ook trillingen op in het beeld. Nu maar op zoek naar goede shielded kabels. Alleen oppassen dat ik niet in de Engelen-bij-maanlicht valkuil stap ;) .

Laat hier wel even weten hoe het verder gaat...
Als je een hebt gevonden, laat het weten ik ben ook nog op zoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Dit hangt echt af van wat je met de monitor doet. Ik speel bijvoorbeeld veel CSGO en heb beide monitoren gehad. Zogeheten 'twitch shooters' spelen toch echt wel fijner op een TN.

Ik baal trouwens wel, heb in augustus dit jaar de 278q gekocht, niet wetende dat de 278R dit jaar uit zou komen (ik was niet echt op de hoogte |:( )

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

dannbla schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:21:
[...]

Dit hangt echt af van wat je met de monitor doet. Ik speel bijvoorbeeld veel CSGO en heb beide monitoren gehad. Zogeheten 'twitch shooters' spelen toch echt wel fijner op een TN.

Ik baal trouwens wel, heb in augustus dit jaar de 278q gekocht, niet wetende dat de 278R dit jaar uit zou komen (ik was niet echt op de hoogte |:( )
Ik geloof best dat je het zo ervaart maar als ik de vergelijking tussen de panelen maak is het TN paneel van de PG278Q niet of nauwelijks sneller dan het IPS paneel van de PG279Q. Zie de analyse van TFTcentral:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BKaEX9BljHJzoqp5BnnpbcAY/full.jpg

If anything, vind ik de ditherhalo van het TN paneel vele malen storender dan die van het IPS paneel.

Vanuit mijn perspectief is er geen enkele reden om een PG278Q boven de PG279Q te kiezen behalve de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
dannbla schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:21:
[...]

Nope.
PG279Q is sneller dan PG278Q
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/asus_rog_swift_pg279q/lag.jpg

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:43
Zit te twijfelen om een ASUS PQ248Q pricewatch: Asus PG248Q Zwart te nemen (net weer een tientje gezakt in de pricewatch :P). Heeft iemand ervaringen met de betreffende monitor? is het het waard of toch wachten op 2017; voor een eventuele opvolger? Heb een 1060 GTX en wil 1080P gamen met GSYNC (alle games +60 fps) en vind 27 inch te groot. Iemand tips? ik kom er niet uit. Dat het een TN paneel is accepteer ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door rudyman85 op 28-11-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 17:20
rudyman85 schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:44:
Zit te twijfelen om een ASUS PQ248Q pricewatch: Asus PG248Q Zwart te nemen. Heeft iemand ervaringen met de betreffende monitor? Of wachten op 2017; voor een eventuele opvolger? Heb een 1060 GTX en wil 1080P gamen met GSYNC (alle games +60 fps) en vind 27 inch te groot. Iemand tips? ik kom er niet uit. Dat het een TN paneel is accepteer ik :)
Wat wil je nou precies weten? Er staan op Tweakers twee reviews van die monitor, dit draadje heeft veel berichten met ervaringen en de rest van het internet heeft er nog duizenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Paprika schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:47:
[...]

Wat wil je nou precies weten? Er staan op Tweakers twee reviews van die monitor, dit draadje heeft veel berichten met ervaringen en de rest van het internet heeft er nog duizenden...
Of het de moeite waard is om hem nu aan te schaffen of te wachten. Reviews zijn vrijwel positief, heb uiteraard research gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tja, als je denkt dat ie voldoet aan je wensen zou ik niet wachten. Lees je dingen waar je je aan zou storen blijf dan wachten. Zelfde als met videokaarten. Daarvan wordt al sinds mei geroepen dat er wel wat nieuws komt, inmiddels weten we allemaal dat we nog altijd zitten te wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
Nou ik heb mijn eerste generatie Rog Swift wederom terug gebracht naar Informatique. Echt een drama zeg deze serie:

- Eentje vinden zonder dode pixels lukte pas na 10 exemplaren te hebben geinspecteerd.
- Die kreeg na 1 week al klachten dat hij heel af en toe uitviel.
- Toen viel hij voorgoed uit, en dus terug naar de winkel.
- Nieuw scherm mogen uitzoeken, wederom 10 exemplaren voordat ik eentje zonder dode pixels had.
- Die had vervolgens weer een of andere rare vlek in de coating, die ik dan maar, met t oog op pixelperfect, voor lief nam.
- Die kreeg een poosje geleden in ene allemaal horizontale strepen door het scherm, en is nu ook weer terug naar de winkel.
- Bij beide exemplaren sloten de bezelranden verre van goed op elkaar aan, zat een behoorlijke kier tussen. Echt heel matig gedaan.

Ik hoop dat ze geen eerste generatie schermen meer hebben, en dat ik nu als vervanging een nieuwer model krijg want dit gaat echt helemaal nergens over. Voor een prijs van 750 euro een aanfluiting van een scherm zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 29-11-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Stoffa schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:49:
Nou ik heb mijn eerste generatie Rog Swift wederom terug gebracht naar Informatique. Echt een drama zeg deze serie:

- Eentje vinden zonder dode pixels lukte pas na 10 exemplaren te hebben geinspecteerd.
- Die kreeg na 1 week al klachten dat hij heel af en toe uitviel.
- Toen viel hij voorgoed uit, en dus terug naar de winkel.
- Nieuw scherm mogen uitzoeken, wederom 10 exemplaren voordat ik eentje zonder dode pixels had.
- Die had vervolgens weer een of andere rare vlek in de coating, die ik dan maar, met t oog op pixelperfect, voor lief nam.
- Die kreeg een poosje geleden in ene allemaal horizontale strepen door het scherm, en is nu ook weer terug naar de winkel.
- Bij beide exemplaren sloten de bezelranden verre van goed op elkaar aan, zat een behoorlijke kier tussen. Echt heel matig gedaan.

Ik hoop dat ze geen eerste generatie schermen meer hebben, en dat ik nu als vervanging een nieuwer model krijg want dit gaat echt helemaal nergens over. Voor een prijs van 750 euro een aanfluiting van een scherm zeg.
Klinkt niet veelbelovend. Welk model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rudyman85 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:20:
[...]

Klinkt niet veelbelovend. Welk model heb je?
[...]eerste generatie Rog Swift[...]
= PG278Q :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Zeker, had ook de Asus PG248Q Zwart kunnen zijn, z'n broertje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

rudyman85 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:12:
[...]

Zeker, had ook de Asus PG248Q Zwart kunnen zijn, z'n broertje :).
Dat is geen ROG Swift. ;)

Alleen de 27" variant heeft die nomenclatuur meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:14:
[...]

Dat is geen ROG Swift. ;)

Alleen de 27" variant heeft die nomenclatuur meegekregen.
:D *moet zich meer verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Als ik trouwens je verhaal hierboven lees is de PG248Q prima geschikt voor jou.

Zolang je niet groter wenst te gaan en niet meer uit wil geven aan je videokaart zit je gebakken met dat scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:28:
[...]

Als ik trouwens je verhaal hierboven lees is de PG248Q prima geschikt voor jou.

Zolang je niet groter wenst te gaan en niet meer uit wil geven aan je videokaart zit je gebakken met dat scherm. :)
Bedankt @Blaat ! Gezien de huidige configuratie en om alles vloeiend te spelen volstaat een 24 inch monitor op FULL HD. Keuze is gemaakt, deze komt in huis. Over +/- 5 jaar fatsoenlijk overstappen naar 4k+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Ik ben ook erg benieuwd naar meer info/reviews over de PG278QR. Ook het daadwerkelijke (kwaliteits)verschil e.d.
Is hij nou wereld wijd gereleased? Had al wat meer handson/review(tjes) verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 29-11-2016 21:57 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Blaat schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:41:
[...]

Ik geloof best dat je het zo ervaart maar als ik de vergelijking tussen de panelen maak is het TN paneel van de PG278Q niet of nauwelijks sneller dan het IPS paneel van de PG279Q. Zie de analyse van TFTcentral:

[afbeelding]

If anything, vind ik de ditherhalo van het TN paneel vele malen storender dan die van het IPS paneel.

Vanuit mijn perspectief is er geen enkele reden om een PG278Q boven de PG279Q te kiezen behalve de prijs.
Ja mij was bekend dat op papier de 9Q sneller zou moeten zijn, het is iets met IPS panelen waar ik mij gewoon stoor bij games als CSGO. (wellicht tussen de oren, ik kom van een CRT dus ja wat wil je haha.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:33
Heb gisteren eindelijk m'n ASUS PG348Q binnengekregen en dat is me toch even een genot om te gebruiken. Zorgt echt voor een geweldige ervaring met films en games. Ik kom van een ASUS PG279Q en je merkt in Windows wel duidelijk het verschil tussen 165Hz en 100Hz, maar tijdens spelen van grafisch intensieve games kwam ik toch al bijna niet boven de 100 fps, dus tijdens gamen is daar nauwelijks verschil te merken. Had wel even de grootte van het scherm onderschat, het past allemaal net op m'n bureau :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe monitor. Eerst was de dell s2716dg favoriet, maar toen ondekte ik de nieuwe versie van de swift pg278qr. Helaas is er nog weinig over te vinden op het net. Kwam wel dit tegen:
https://www.google.nl/url...g2=jKniJ1EjX0oGvef8TNK3kQ

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik voor de asus. Het enige minpuntjes is dat die tn is. Maar game nu op een oude 720p tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Poedelini schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:43:
[...]
Als je een hebt gevonden, laat het weten ik ben ook nog op zoek. :)
Even een update, want dit begint toch wel zeer boeiend te worden.

Heb deze kabel besteld: https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Aangesloten. Systeem opgestart. Resultaat: maximale resolutie 1024x768 8)7 .

Het 1024x768 beeld wordt midden in mijn scherm getoond. De resolutie van het scherm blijft dus wel op 3440x1440 staan.

Als ik binnen Windows de resolutie 3440x1440 forceer (door hem zelf aan te maken, hij wordt voor dit scherm niet aangeboden) wordt dit scherm in het 'voormalige' 1024x768 scherm gepropt. Onleesbaar dus.

Heb al gekeken bij de instellingen van het scherm, alle video-instellingen. Alles reeds opnieuw opgestart.

Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
alexbl69 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:11:
[...]

Even een update, want dit begint toch wel zeer boeiend te worden.

Heb deze kabel besteld: https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

Aangesloten. Systeem opgestart. Resultaat: maximale resolutie 1024x768 8)7 .

Het 1024x768 beeld wordt midden in mijn scherm getoond. De resolutie van het scherm blijft dus wel op 3440x1440 staan.

Als ik binnen Windows de resolutie 3440x1440 forceer (door hem zelf aan te maken, hij wordt voor dit scherm niet aangeboden) wordt dit scherm in het 'voormalige' 1024x768 scherm gepropt. Onleesbaar dus.

Heb al gekeken bij de instellingen van het scherm, alle video-instellingen. Alles reeds opnieuw opgestart.

Vreemd...
Bizar. 8)7
Ik lees wel in het product, 2500 x 1600. Misschien is dat de max?

Je hebt inprincipe de beste kabel, echt heel raar.. :X

Aangezien je een 4k scherm hebt, heb je dan niet Display Port 1.2 nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door Poedelini op 03-12-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Heb ik ook rechtsboven op mijn MG248Q , zag het pas na 3 weken in helder daglicht maar je ziet rechtsboven dat de bezelrand niet compleet tegen het scherm zit, het scherm zit als het ware in een soort plastic omhulsel en dat is niet helemaal vastgelijmd of geklikt rechtsboven.
Als ik erop druk is het zoals links boven maar na een paar seconden zie je de spleet weer vormen.

ben eigenlijk niet verrast, de Asus ROG strix rx 480 zijn heatpipes maken ook niet allemaal contact met de gpu, en dan al die problemen over de ROG Swift schermen van 27 inch , vraag me af waarom ik voor een Asus ben gegaan 8)7

Nuja het was 349 euro voor 144 hz met full freesync range dus was een nette deal, maar afwerking is niet geweldig.
Ik heb ook dat mijn voet niet smooth draait, scherm naar links of rechts draaien is een hele klus, bijna alsof binnenin de voet niet genoeg smeerolie is ofzo, heeeel stroef maar ik draai mn scherm toch bijna nooit, viel gewoon op bij installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Poedelini schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:16:
[...]

Bizar. 8)7
Ik lees wel in het product, 2500 x 1600. Misschien is dat de max?

Je hebt inprincipe de beste kabel, echt heel raar.. :X

Aangezien je een 4k scherm hebt, heb je dan niet Display Port 1.2 nodig?
Daar heb ik zo overheen gekeken :X . Maar dan nog blijft 1024x768 vreemd. Ga nog wel even verder stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Iemand ergens reviews/impressies of weet ik wat gespot van de Asus "PG278QR"?
Kan bijna niks vinden. Tweaker heeft er één met een korte beschrijving en zag 1 video wat meer een unboxing video was in het Zweeds. :P
Kijken of er echte verschillen zijn in product en resultaat met voorganger(s).

[ Voor 15% gewijzigd door The Chosen One op 07-12-2016 20:51 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 12:29

RPS13

S T Y L E

Zodra mijn pc standby gaat begint mijn PG279Q geluiden te maken. Het klinkt alsof er iets aan het koken/verbranden is, maar ik ruik niks. Het begint zachtjes, en hoe langer hij in standby staat, hoe luider het wordt. Het klinkt bijvoorbeeld niet als een audio jack die stoort, maar het is echt een kokend/knetterend geluid.

Ik zou vanmiddag wat te drinken pakken, na een paar minuten kon ik het beneden al horen. Vervolgens naar m'n kamer gegaan, muis bewogen zodat de PC uit standby gaat, en dan verdwijnt het geluid langzaam binnen zo'n 5 seconden totdat er niks meer te horen is.

Ik kan hem prima de hele dag zonder problemen gebruiken, maar zodra m'n PC in standby springt begint het weer zachtjes. Moet nu dus steeds m'n monitor uit zetten als de deurbel gaat of wat dan ook.

Het is afgelopen vrijdag begonnen. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

RPS13 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:29:
Zodra mijn pc standby gaat begint mijn PG279Q geluiden te maken. Het klinkt alsof er iets aan het koken/verbranden is, maar ik ruik niks. Het begint zachtjes, en hoe langer hij in standby staat, hoe luider het wordt. Het klinkt bijvoorbeeld niet als een audio jack die stoort, maar het is echt een kokend/knetterend geluid.

Ik zou vanmiddag wat te drinken pakken, na een paar minuten kon ik het beneden al horen. Vervolgens naar m'n kamer gegaan, muis bewogen zodat de PC uit standby gaat, en dan verdwijnt het geluid langzaam binnen zo'n 5 seconden totdat er niks meer te horen is.

Ik kan hem prima de hele dag zonder problemen gebruiken, maar zodra m'n PC in standby springt begint het weer zachtjes. Moet nu dus steeds m'n monitor uit zetten als de deurbel gaat of wat dan ook.

Het is afgelopen vrijdag begonnen. Is dit een bekend probleem?
Niet een bekend probleem maar dat klinkt als een elektroliet waar een verkeerde polariteit op wordt gezet. Vaak wordt dit veroorzaakt door een doorgebrande diode. Als je dit te lang laat doorgaan wordt je waarschijnlijk getrakteerd op een mini explosie in je monitor. Maar goed, in dat geval is het simpel een RMA aan te vragen. :P

Helaas heb ik weinig nieuws voor jullie voor wat betreft de PG278QR. Het enige wat ik kan melden is dat in tegenstelling tot wat ik eerder zei in dit topic het hoogst waarschijnlijk wel hetzelfde TN paneel is als in de PG278Q. Het verschil zit hem in de v2 g-sync module en daarmee zou de betrouwbaarheid een stuk beter moeten zijn.

Op het gebied van beeldkwaliteit hoef je echter geen vooruitgang te verwachten.

• m.w.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 10:10
Ik heb sinds kort een PG279Q en ben super tevreden over de beeldkwaliteit. Een tijdje terug had ik er ook één die helaas retour moest vanwege een aantal(!) dode pixels. Ik heb bij het eerste exemplaar niet zo gelet op de knoppen, maar bij deze valt me op dat ik de aan/uit knop net iets harder in moet drukken om hem aan of uit te zetten. Als je het tikje voelt dan is hij nog niet aan. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb vandaag de PG279Q gekocht, betreft gamen heb ik er een geweldige nieuwe ervaring bij, echter ben ik niet helemaal tevreden over de kleuren. Vooral het grijs heeft de neiging naar bruin te gaan. Ik weet dat deze monitor slecht is gekalibreerd, iemand een richtlijn voor mij welke kleuren ik moet bijstellen? Grijs richting bruin is misschien raar verwoord, misschien beter uit te leggen als warm.

[ Voor 12% gewijzigd door fynrd1 op 23-12-2016 03:03 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:48
fynrd1 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 03:02:
Ik heb vandaag de PG279Q gekocht, betreft gamen heb ik er een geweldige nieuwe ervaring bij, echter ben ik niet helemaal tevreden over de kleuren. Vooral het grijs heeft de neiging naar bruin te gaan. Ik weet dat deze monitor slecht is gekalibreerd, iemand een richtlijn voor mij welke kleuren ik moet bijstellen? Grijs richting bruin is misschien raar verwoord, misschien beter uit te leggen als warm.
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm

volgens mij staat hier een icc profiel die je kan gebruiken voor het calibreren/beter maken van de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

beebie121 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:40:
[...]

http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm

volgens mij staat hier een icc profiel die je kan gebruiken voor het calibreren/beter maken van de kleuren.
Hmm, ik denk dat ik toch één van de weinige ben, die niet echt onder de indruk is van de kleurweergave. Misschien omdat het scherm die ik vervangen heb (LG 29EB93-P) toch een beter paneel heeft qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

fynrd1 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:06:
[...]

Hmm, ik denk dat ik toch één van de weinige ben, die niet echt onder de indruk is van de kleurweergave. Misschien omdat het scherm die ik vervangen heb (LG 29EB93-P) toch een beter paneel heeft qua kleur.
De perfecte monitor bestaat nog niet op dit moment.

Als je een scherm wil met goede kleuren moet je geen Gaming monitor kopen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Mijn G-Sync schakelt zichzelf steeds uit. Ik moet dan in de nvidia drivers gsync uitzetten (want hij stond gewoon aan) en weer aanzetten om het weer werkend te krijgen. Is dit een monitor of een driver probleem? Ik heb een 278Q btw.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Blaat schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:34:
[...]

De perfecte monitor bestaat nog niet op dit moment.

Als je een scherm wil met goede kleuren moet je geen Gaming monitor kopen. :p
Ja dat is een goed punt, maar reviews, filmpjes de prijs en de marketing van Asus zelf hebben me wel over de streep getrokken, en had daardoor ook hoge verwachtingen. Aan de andere kant, heb ik op mijn laptops na, in de afgelopen 7 jaar geen TN schermen gehad, wellicht ben ik dat vlak al verzadigt, en komt mijn eerste wow ervaring pas weer bij 10bit, OLED of eventueel HDR. Ik denk dat ik een beetje op een zeikerd lijk, maar ben heel erg blij dat ik dit scherm heb gekocht, stiekem heb ik me tweede en derde al ingepland. :)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
fynrd1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:30:
[...]

Ja dat is een goed punt, maar reviews, filmpjes de prijs en de marketing van Asus zelf hebben me wel over de streep getrokken, en had daardoor ook hoge verwachtingen. Aan de andere kant, heb ik op mijn laptops na, in de afgelopen 7 jaar geen TN schermen gehad, wellicht ben ik dat vlak al verzadigt, en komt mijn eerste wow ervaring pas weer bij 10bit, OLED of eventueel HDR. Ik denk dat ik een beetje op een zeikerd lijk, maar ben heel erg blij dat ik dit scherm heb gekocht, stiekem heb ik me tweede en derde al ingepland. :)
Hmmm de reviews en de ervaringen hier over de pg279q hebben er juist voor gezorgd dat ik niet over de streep getrokken ben :P

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42
Tja zoals altijd,zelf uittesten, wat een review persoon zegt,hoeft voor jou misschien geen probleem te zijn.

Ik zat in dezelfe twijfel,maar toch een pg279q aangeschaft een tijd terug, geen moment spijt van gehad wat een fijn scherm :)

• schumi1986
freaky35 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:51:
Tja zoals altijd,zelf uittesten, wat een review persoon zegt,hoeft voor jou misschien geen probleem te zijn.

Ik zat in dezelfe twijfel,maar toch een pg279q aangeschaft een tijd terug, geen moment spijt van gehad wat een fijn scherm :)
Wat vooral naar reviews maar ook door de ervaringen van hier naar voren komt is de loterij om een perfect scherm, als je eenmaal een perfect scherm te pakken hebt is de 279q idd een heerlijke monitor, ik weet van mezelf dat ik redelijk veel eisend ben als het gaat om een product van 800 euro :+

Dat betekend in dit geval dat ik zeker wel uit kan gaan van reviews en gebruikers ervaringen en mij (waarschijnlijk) +/- 5 ritjes naar het postkantoor bespaar met een redelijke grote doos voordat ik een goede monitor zou ontvangen.

• freaky35
Een perfect scherm bestaat niet helaas,ook bij deze niet,alle pg279q hebben ze wel enige vorm van backlight bleeding. Dat is iets om mee te nemen als je het scherm aanschaft.
.
Maar ik heb ook door al die reviews ect sterk zitten twijfelen om er 1 te kopen,ik ben blij dat ik het wel gedaan heb,ik heb er veel plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.w.
Ik kan me over de blb been zetten, die is minimaal bij de recentere schermen. Glow hoort erbij, de uniformiteit is tegenwoordig ook goed. Maar die dode pixels... Ik zit nu op nummer 4 met 'bright spots'. Het enige andere apparaat dat ik heb gehad en een dode pixel had was een PlayStation portable uit 2005. Hoe is het mogelijk dat deze apparaten zo vaak dode pixels hebben en zelfs de meest goedkope office monitoren meestal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Vandaag is de pg27uq aangekondigd, eindelijk wordt het wachten beloond 4k 144hz g-sync en een ips scherm :D

Mijn gtx 1080 is sinds zijn aankoop lekker aan het slapen op 1900x1080 maar met de PG27UQ kan ik er er beter 1 bij kopen

[ Voor 36% gewijzigd door schumi1986 op 05-01-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Alle bekende specs van dit beest:

- 4K
- 27inch
- HDR
- G-Sync
- 144hz
- 1 x HDMI 2.0 - 2 x DisplayPort 1.4
- IPS
- "Quantum Dot Visuals"

Prijs: 3000 euro.

Dat laatste heb ik zelf verzonnen, maar ik neem aan dat het niet niet goedkoop word :P

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Avioto schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:30:
Alle bekende specs van dit beest:

- 4K
- 27inch
- HDR
- G-Sync
- 144hz
- 1 x HDMI 2.0 - 2 x DisplayPort 1.4
- IPS
- "Quantum Dot Visuals"

Prijs: 3000 euro.

Dat laatste heb ik zelf verzonnen, maar ik neem aan dat het niet niet goedkoop word :P
goedkoop niet maar als je hier kijkt: http://edgeup.asus.com/2017/01/04/rog-pg27uq-intro/ staat al een richtprijs.
Wel een bizar mooi scherm hoor!
Enige nadeel wat het KAN zijn is dat het maar 27" is. Ik kan me voorstellen dat het dan allemaal wel heel klein wordt. Misschien is 30 dan wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
beebie121 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:32:
[...]

goedkoop niet maar als je hier kijkt: http://edgeup.asus.com/2017/01/04/rog-pg27uq-intro/ staat al een richtprijs.
Wel een bizar mooi scherm hoor!
Enige nadeel wat het KAN zijn is dat het maar 27" is. Ik kan me voorstellen dat het dan allemaal wel heel klein wordt. Misschien is 30 dan wel beter.
4k op 27 inch is al "onscherp" genoeg, daarom werd vandaag ook de eerste echte 8k monitor aangekondigd.
nieuws: Dell kondigt 32"-monitor met 8k-resolutie aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Heb een RMA aangevraagd, had ineens last van random knipperend beeld. Leek wel of hij uitviel en dan weer aan. Komt het vaakst voor als hij net uit standby komt, en ik had ook heel even last van dit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hEF5_QNUzLU]

Ik hoop niet dat ik nu in zo'n naar RMA traject terecht kom, waar ik maar moet blijven doorwisselen voor een goed exemplaar, ik heb voor het gemak de RMA aanvraag maar meteen bij Asus zelf gedaan, want dan krijg ik als het goed is, eerst een nieuwe thuisgestuurd?

Wel ironisch trouwens, dat dit scherm het duurste component/onderdeel is, die ik ooit voor mijn computer heb aangeschaft, en na 2 weken al een RMA aanvraag heeft opgeleverd.

Edit: De aanvraag is nu al geaccepteerd, ben benieuwd hoelang dit duurt. Krijg ik hier ook een nieuwe originele doos trouwens bij, of is het een OEM doos waarin ik de huidige monitor retour kan doen?

[ Voor 32% gewijzigd door fynrd1 op 10-01-2017 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
  • Laatst online: 25-08 10:53
fynrd1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:20:
Heb een RMA aangevraagd, had ineens last van random knipperend beeld. Leek wel of hij uitviel en dan weer aan. Komt het vaakst voor als hij net uit standby komt, en ik had ook heel even last van dit:
[video]

[...]
Ik zit met precies hetzelfde en moet eigenlijk ook een RMA gaan aanvragen voor April...

Dus: op willekeurige momenten ook last van het scherm dat zwart gaat knipperen en de verticale "screen tearing" uit je filmpje. Laatstgenoemde net als jij een gekke verticale screen tear rond het midden van het scherm en helemaal rechts een strook van enkele pixels breed waar de content uit de tear wordt weergegeven. Uit en weer aan verhelpt het bij mij ook. Repliceren waardoor het issue wordt veroorzaakt is mij ook niet gelukt.

Ik ben erg benieuwd naar je voortgang!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

ik heb t gevoel dat men gaat stoppen met de 1440p / 144hz / IPS / G-Sync schermen. Deze en ook de Acer Predator serie wordt steeds moeilijker leverbaar. Levertijden worden steeds verschoven. Iemand wat meer inzicht hierin?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Laatst online: 25-08 10:53
NoTimeRemains schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:27:
ik heb t gevoel dat men gaat stoppen met de 1440p / 144hz / IPS / G-Sync schermen. Deze en ook de Acer Predator serie wordt steeds moeilijker leverbaar. Levertijden worden steeds verschoven. Iemand wat meer inzicht hierin?
De 4k 144 Hz variant komt binnenkort op de markt, dus dat is niet zo vreemd toch?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Staat helemaal geen richtprijs....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
simons schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:52:
[...]

Staat helemaal geen richtprijs....
stond er wel. was iets van 1100 dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Arrahant schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde en moet eigenlijk ook een RMA gaan aanvragen voor April...

Dus: op willekeurige momenten ook last van het scherm dat zwart gaat knipperen en de verticale "screen tearing" uit je filmpje. Laatstgenoemde net als jij een gekke verticale screen tear rond het midden van het scherm en helemaal rechts een strook van enkele pixels breed waar de content uit de tear wordt weergegeven. Uit en weer aan verhelpt het bij mij ook. Repliceren waardoor het issue wordt veroorzaakt is mij ook niet gelukt.

Ik ben erg benieuwd naar je voortgang!
Hij is onderweg, hij ligt nu in het sorteercentrum van DHL in Duitsland, dus met een beetje geluk heb ik hem vrijdag al binnen. Aan het serienummer (G9) te zien krijg ik een scherm die geproduceerd is in september. Dus die heeft ook al de nieuwe firmware neem ik aan. Als het goed is hebben deze ook de verscherpte QC doorgaan, en beschikken deze nieuwere versies ook over de verbeterde polarisatiefilter. Ja blijkbaar had ik daar ook last van, ik was namelijk niet zo tevreden over de kleuren.

[ Voor 11% gewijzigd door fynrd1 op 12-01-2017 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.w.
Mijn meest recente monitor (productiedatum november) had een zeer hoge uniformiteit (wit was helemaal wit, zelfs op maximale helderheid) en vrijwel geen backlight bleed. Beetje jammer van de pixeldefecten... Anders was het zeker een blijvertje geweest.

Ik denk dat de grote merken niet snel gaan stoppen met de productie van deze 1440p IPS 144hz panelen. Tot nu toe lijkt het erop dat de kwaliteit steeds beter wordt. Ik ben alleen nog steeds geen monitor tegen gekomen zonder pixeldefecten.

[ Voor 32% gewijzigd door m.w. op 13-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hij is binnen! Ik ga hem zo eerst even zij aan zij vergelijken met m'n oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Dat filmpje met die zijkant, als ik de monitor aan en uit zet gaat dat weg, hoort bij de techniek is mij verteld.. Gsync that is.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

JinShepard schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:33:
Dat filmpje met die zijkant, als ik de monitor aan en uit zet gaat dat weg, hoort bij de techniek is mij verteld.. Gsync that is.
Dat wordt sinds mei opgelost met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik zie het, maar dan moet ik em terug sturen ervoor? =s dan doe ik em liever aan en uit wat 1 seconde duurt lol.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

JinShepard schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:29:
Ik zie het, maar dan moet ik em terug sturen ervoor? =s dan doe ik em liever aan en uit wat 1 seconde duurt lol.
Nee, je krijgt eerst een nieuwe binnen, en dan heb je 5 dagen om je oude op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ok, zij aan zij vergelijking kan niet, aangezien de "nieuwe" geen kabels meegeleverd krijgt. Hij is ook gerefurbished, aangezien hij een nieuwe serienummer heeft gekregen, en de oude er nog onder staat.
Maar, mijn scherm is nu mooi wit, geen backlightbleed, de ips glow is over het gehele scherm gelijk, en geen dode/stuck pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
fynrd1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Nee, je krijgt eerst een nieuwe binnen, en dan heb je 5 dagen om je oude op te sturen.
Aangezien ik een hoop monitoren heb gekocht en terug gestuurd en een nieuwe kreeg ivm ips glow die insane was, en nu gewoon een redelijk tot goede heb wil ik het risico niet nemen, dat is me niet waard die risico te nemen.. lijkt me niet dat die firmware update mega belangrijk is als het gaat om iets serieus heh ( in de zin van in de fik vliegen ofzo ^^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

JinShepard schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Aangezien ik een hoop monitoren heb gekocht en terug gestuurd en een nieuwe kreeg ivm ips glow die insane was, en nu gewoon een redelijk tot goede heb wil ik het risico niet nemen, dat is me niet waard die risico te nemen.. lijkt me niet dat die firmware update mega belangrijk is als het gaat om iets serieus heh ( in de zin van in de fik vliegen ofzo ^^ )
Welke serienummer heb je? Ik heb van het overclock forum begrepen, dat sinds mei, dus G5, de monitoren een heel stuk beter waren dan voor mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
fynrd1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Welke serienummer heb je? Ik heb van het overclock forum begrepen, dat sinds mei, dus G5, de monitoren een heel stuk beter waren dan voor mei.
MSIP-REM-MSQ-PG279 is het volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

JinShepard schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:20:
[...]

MSIP-REM-MSQ-PG279 is het volgens mij.
Het staat aan de onderkant van je bezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Had vandaag 2 rode pixels op mijn PG278Q, gelukkig na wat masseren van het lcd gingen ze weer weg. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 22:53
Ik heb sinds vorige week de PG348Q. Mijn S/N begint met G9. Ik kan er nergens duidelijke informatie over vinden, maar staat de 9 voor de productiemaand? September 2016? Omdat iemand hierboven het over 'sinds mei, dus G5' heeft. Als dit niet klopt, kan iemand mij dan vertellen hoe ik achter de productiedatum kom?

Ik heb alleen nog maar het BIOS scherm op dit scherm gezien, omdat de pc-build nog niet af is. Het ClickBIOS van MSI met vrij veel grafische elementen erin en een muispijltje. Alles leek tot zover goed, ook al is een BIOS van zichzelf ontzettend lelijk en low-res. Geen dode pixels kunnen vinden, maar dat is natuurlijk niet goed te testen in een BIOS menu. In de vier hoeken is een beetje bleeding te zien, maar ik denk niet dat ik er last van ga krijgen tijdens gamen. Lijkt mij onvermijdelijk dat er enige bleed is bij edge-lit IPS panelen en als alle schermen in deze serie er last van hebben, denk ik niet dat ik een veel beter exemplaar zou kunnen krijgen door te gaan ruilen.

Morgen is de pc-build af en kan ik windows gaan installeren, dus dan zal ik het scherm echt testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

F=2015, G=2016 en 9 staat voor september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.w.
Is het iemand anders ook opgevallen dat de pg279q ineens fiks duurder (+€50) is geworden bij de mediamarkt? Ter voorbereiding op de btw kortingsdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thebackstab
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-09 15:25
Ook gewaagt aan een Pg279q nu ben ik toch aan het overwegen voor RMA

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5bnzk.jpg
Wat denken jullie , IRL is het niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Thebackstab schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:30:

[afbeelding]
Wat is de productiedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 22:53
Mijn PG348Q heeft ook duidelijke bleeding in de hoeken. Het ziet er niet echt goed uit als het scherm opstart enzo, maar tijdens normaal gebruik, ook bij donkere scenes, zie ik de bleeding niet meer. Om die reden ben ik prima tevreden zo. Er is verder nog geen alternatief als je Gsync wil op 3440x1440 met minstens 100 Hz.
Het valt minder op als je de helderheid niet heel laag zet. Hij staat standaard op een veel te hoge 80, maar ik heb het voorlopig op 50. Erg tevreden over de kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Echt zo goed als elk scherm van de PG279Q alswel de concurrent van AOC of Acer heeft dit probleem. Hebben allen hetzelfde paneel van dezelfde fabrikant. Op dezelfde plekken ook de glow. Met name de rechter onder en bovenhoek heeft er het meeste last van.

Mede om deze reden heb ik besloten af te zien van dit IPS type paneel. Toch maar voor een TN paneel, totdat er IPS zonder de gele bende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thebackstab
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-09 15:25
fynrd1 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:52:
[...]

Productie van november staat er de bezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

[afbeelding]
Dit is IPS glow, geen bleeding. Maak je foto eens op een afstand van minstens 2 meter, dan kan je pas goed beoordelen of er sprake is van bleeding.
fynrd1 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:52:
[...]

Productiedatum biedt geen enkele garanties op het gebied van wel of niet hebben van bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35

[afbeelding]
tja dit hebben ze allemaal helaas, die van mij ook wel, alleen door de belichting van de foto ect is het lastig te zien hoe erg, maar dit is meer IPS glow dan bleeiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Gister mijn nieuwe PG27AQ binnengekregen, maar ik zie soort van streepjes tussen het paneel en het scherm zitten. Herkent iemand dit? Wat is het?

[ Voor 52% gewijzigd door Hidde op 02-02-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Hidde schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:10:
[afbeelding]

Gister mijn nieuwe PG27AQ binnengekregen, maar ik zie soort van streepjes tussen het paneel en het scherm zitten. Herkent iemand dit? Wat is het?
Klinkt als Scanlines. Als je hem pas nieuw hebt van de winkel gewoon even retourneren en nieuwe vragen aan hen. Ik heb de 278qr zelf en die bevalt me prima. Gelukkig geen vage problemen. 1 donkere vlek maar die zie je niet als je gamed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/xd8do5dul/IMG_2225.jpg
Phntm schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:25:
[...]

Klinkt als Scanlines. Als je hem pas nieuw hebt van de winkel gewoon even retourneren en nieuwe vragen aan hen. Ik heb de 278qr zelf en die bevalt me prima. Gelukkig geen vage problemen. 1 donkere vlek maar die zie je niet als je gamed
Het lijken mij geen scanlines, ze zijn ongeveer 0,2cm in omtrek en lijken niet precies op pixels qua grootte of lijnen over de breedte..

[ Voor 6% gewijzigd door Hidde op 02-02-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hidde schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:58:
[afbeelding]
[...]

Het lijken mij geen scanlines, ze zijn ongeveer 0,2cm in omtrek en lijken niet precies op pixels qua grootte of lijnen over de breedte..
Jezus.... Dat zijn ze zeker niet. Gelijk melden voor rma en nieuwe voor terug vragen gozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat lijkt op een stofdeel(tje). Om een of andere reden lijkt het erop dat deze schermen worden geassembleerd in een stoffige schuur. Zo groot als deze heb ik ze nog niet gezien overigens. Meestal bedekken ze 1 tot 4 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Weet iemand of je een bestaande icc profile ook kunt aanpassen? er staat een User Submission van de PG278q op tftcentral die beter uit komt met mijn monitor. Alleen de zwart waardes vind ik veelste diep. De rest van de kleuren zien er namelijk wel veel beter uit dan het profiel van tftcentral zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.w.
Paprika schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:05:
Dat lijkt op een stofdeel(tje). Om een of andere reden lijkt het erop dat deze schermen worden geassembleerd in een stoffige schuur. Zo groot als deze heb ik ze nog niet gezien overigens. Meestal bedekken ze 1 tot 4 pixels.
Daar lijkt het wel op. Ik heb er nu één (nummer vijf) en deze heeft witte vlekjes die zichtbaar zijn bij een witte achtergrond. Opvallend is ook dat de fantastische uniformiteit die ik bij nummer vier (nov 2016) zag ik niet terug zie bij mijn nummer vijf (oct 2016). De monitor uit oktober 2016 heeft helaas weer licht gelige stukken, verspreid over het scherm en een relatief ongelijke achtergrondverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Zojuist heeft mijn Swift een leuke klacht uit zn hoed getrokken, alle text is bijna onleesbaar op mn scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Uberdude schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:23:
Zojuist heeft mijn Swift een leuke klacht uit zn hoed getrokken, alle text is bijna onleesbaar op mn scherm....
Herkenbaar symptoom.

Ik zou als ik jou was alvast een RMA aanvragen. Plotseling onleesbare tekst bij de PG278Q betekent in 95% van de gevallen dat hij stervende is. Over een week krijg je hem niet meer aan of geeft hij alleen nog maar dit beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TQCJPJCOqF9AXdKZC9gpIbAv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Ga ik zeker doen, hopelijk word het redelijk snel goedgekeurd aangezien ik hem 14 april mee wil nemen naar een lan party. Hij zit gelukkig nog in de garantie :)

Edit:
Vervangende monitor binnen, voet was beschadigd dus die heb ik mijn oude mooi op geschroefd en heb niet meer de issues die ik met mijn oude paneel wel had :D

[ Voor 34% gewijzigd door Uberdude op 24-02-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Hmm nu heb ik mijn nieuwe monitor eens goed bekeken, deze heeft een lagere anti glare coating en er zit een bezel in geklikt van een Pg279q... Ik ga asus maar eens een mailtje sturen denk ik :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fH8xj6Gl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Uberdude op 24-02-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Uberdude schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:05:
Hmm nu heb ik mijn nieuwe monitor eens goed bekeken, deze heeft een lagere anti glare coating en er zit een bezel in geklikt van een Pg279q... Ik ga asus maar eens een mailtje sturen denk ik :?

[afbeelding]
Ik denk dat het alleen zo lijkt door de hoek, bovendien zijn de 279q en 278q(r) identiek qua materiaal die erbuiten is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Phntm schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat het alleen zo lijkt door de hoek, bovendien zijn de 279q en 278q(r) identiek qua materiaal die erbuiten is gebruikt.
Nja ik heb ze onder de zelfde hoek in het zelfde licht bekeken, die glare coating vind ik niet zo erg maar stoor me er wel aan dat er nu hdmi op staat en dat die andere voet beschadigd is.

Denk dat er iemand heeft zitten slapen bij de refurb afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Uberdude schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:19:
[...]

Nja ik heb ze onder de zelfde hoek in het zelfde licht bekeken, die glare coating vind ik niet zo erg maar stoor me er wel aan dat er nu hdmi op staat en dat die andere voet beschadigd is.

Denk dat er iemand heeft zitten slapen bij de refurb afdeling.
Ik heb een PG278QR, het vernieuwde model, en ik kan je gerust vertellen dat op die van mij ook HDMI staat. Dat komt omdat de 278Q vervangen is door de QR waar ze een HDMI poort aan hebben toegevoegd. Kan zijn dat ze geen meer hadden van het ouwe dus gewoon een nieuwe paneel erin hebben geklikt. Jij verliest er niks aan, snap wel dat je natuurlijk denkt van "Leuk, maar heb in werkelijkheid geen HDMI. :+ " Jammer van die beschadigde voet maar goed, er kunnen verschillende verklaringen zijn waarom die beschadigd is, zoals bij transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Iemand zijn PG279Q al eens ge RMA'd voor de GSync issue betreffende:

https://rog.asus.com/foru...date-for-ROG-SWIFT-PG279Q

Ik krijg namelijk niet voor elkaar om het RMA formulier in te vullen en de reacties van Asus support duren jaren.....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Ben in bezit van 2x pricewatch: Asus ROG Swift PG278Q Zwart
Bevallen me prima en ben er uiterest tevreden over. Nu wil wat meer ruimte op externe schermen tijdens gamen.

Nu heb ik eigenlijk 2 opties ;
- Een 3e PG278Q erbij halen voor triple play voor bijvoorbeeld race sims maar ook gamen + externe info op beide side screens
+ zelfde bezels / goede looks
+ zelfde scherm dus geen verschillen in kijkhoeken/kleuren etc
- TN misschien?

- Aankopen van pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart en gebruiken als main screen en mijn 2 PG278Q's gebruiken als side screens voor externe info.
+ IPS
+ Meer ruimte
- 5ms
- 100 ipv 144Hz

Wat zouden jullie keuzes zijn en voornamelijk waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrDucky schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:42:
Iemand zijn PG279Q al eens ge RMA'd voor de GSync issue betreffende:

https://rog.asus.com/foru...date-for-ROG-SWIFT-PG279Q

Ik krijg namelijk niet voor elkaar om het RMA formulier in te vullen en de reacties van Asus support duren jaren.....
Ik had binnen een week al het vervangende exemplaar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
rolandos582 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 01:10:
Wat zouden jullie keuzes zijn en voornamelijk waarom?
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Nvidia surround, dus ik zou voor de pg348q gaan. Geen zwarte bezels door het beeld heen en genoeg scherm om je gezichtsveld te vullen (ligt eraan hoever je van het scherm gaat zitten natuurlijk).

- Let wel op dat je bij sommige games te maken zal hebben zwarte balken aan de zijkant (die dus geen 21:9 ondersteunen).
- Zorg dat je genoeg ruimte hebt, deze setup zal erg veel ruimte innemen en zal wel even schrikken zijn in het begin :P
- IPS!

Tegelijkertijd vraag ik me wel af of het fijn is om 2 TN schermen aan de zijkant te hebben omdat de kijkhoeken van TN niet zo goed zijn, maar daar heb ik zelf weinig ervaring mee. Ik heb zelf nu 2 goedkope IPS monitoren aan de zijkanten.

Beter koop je gewoon 3 x PG348Q :+

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Avioto schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:16:
[...]
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Nvidia surround, dus ik zou voor de pg348q gaan. Geen zwarte bezels door het beeld heen en genoeg scherm om je gezichtsveld te vullen (ligt eraan hoever je van het scherm gaat zitten natuurlijk).

- Let wel op dat je bij sommige games te maken zal hebben zwarte balken aan de zijkant (die dus geen 21:9 ondersteunen).
- Zorg dat je genoeg ruimte hebt, deze setup zal erg veel ruimte innemen en zal wel even schrikken zijn in het begin :P
- IPS!

Tegelijkertijd vraag ik me wel af of het fijn is om 2 TN schermen aan de zijkant te hebben omdat de kijkhoeken van TN niet zo goed zijn, maar daar heb ik zelf weinig ervaring mee. Ik heb zelf nu 2 goedkope IPS monitoren aan de zijkanten.

Beter koop je gewoon 3 x PG348Q :+
Als ik niet tevreden zou zijn met mijn huidige monitoren zou dat misschien kunnen maar ik ben er zeker tevreden over. Ik ben besef mij dat het behoorlijk wat ruimte gaat kosten. Ik zou het liefst een http://www.nextdesks.com/l-shaped plaatsen in mijn nieuwe woning maar de importkosten van deze zijn gewoon te hoog. Komt iig een groot L shape desk dus ruimte moet er wel zijn.

Eisen zijn iig :
- Gsync
- 100Hz +
- 27''+
- 1440p+
- Geen randen is een pre

Maar je merkt toch al snel dat er weinig van de selectie over blijft, en ik vraag me iig af hoe het eruit gaat zien met zon groot scherm in het midden en 2 van zulke schermen aan de zijkant. Ik hecht ook veel waarde aan looks / kwaliteit van het product. Daarom heb ik ook 2x PG278Q ipv een klein schermpje ernaast. Zo heb ik dubbel de productiviteit :)

[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 04-03-2017 15:33 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste